Hoezo dan? Ik heb dat boek ook gekocht, duidelijke tekst/fotos. Wat mist erin?quote:Op woensdag 29 november 2006 11:44 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Dat boek van Vekabest, Theorie leren Auto verkeersregels ofzo, is bijzonder slecht. Dat kan ik niemand aanraden. Althans, het is in ieder geval niet bedoeld om er je theorie-examen mee te halen, want de helft van de vragen ontbreekt gewoon. Daar kwam ik dus de dag voor m'n theorie-examen achter. Niet zo grappig.
Oh, en congrats Sylvana!
Misschien als je mrkanarie lief aankijkt zettie hem er ff bijquote:Op woensdag 29 november 2006 18:24 schreef Alcarin het volgende:
Nou ja, gefixt, volgende keer beter![]()
(deel 75 hoefde er trouwens niet nog onderaan bij, die staat al in de OP)
Ik vind hem ook prachtigquote:Op woensdag 29 november 2006 17:51 schreef Sylvana het volgende:
Wat een mooie OP heeft dit topic![]()
![]()
Veel succes met je theorie morgen mrkanarie
Dankje.quote:Op woensdag 29 november 2006 17:51 schreef Sylvana het volgende:
Wat een mooie OP heeft dit topic![]()
![]()
Veel succes met je theorie morgen mrkanarie
Done.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:39 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Misschien als je mrkanarie lief aankijkt zettie hem er ff bij
dank je welquote:Op woensdag 29 november 2006 19:38 schreef rena het volgende:
Sylvana!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Wat heerlijk voor je meid!!! Gefeliciteerd!!!!![]()
![]()
![]()
er staat idd 29 in de OP, maar dat zal wel 30 zijn danquote:Op woensdag 29 november 2006 20:30 schreef bakayarou het volgende:
mrkanarie je hebt vandaag toch theorie gedaan? Zo staat het toch in de OP???
dan zou ik 100 euro kwijt zijn, dat kan ik gewoon echt niet betalen en vind het sowieso belachelijk duur dan, k vind 60 euro al duur zatquote:Op woensdag 29 november 2006 20:47 schreef Marloes het volgende:
Ik weet wel dat als ik m'n rijbewijs heb, ik een spoed-aanvraag ga doen
Papieren?quote:Op woensdag 29 november 2006 20:46 schreef Sylvana het volgende:
ik hoop echt dat ik morgen papieren binnen krijg en naar gemeentehuis kan ermee, anders moet ik tot maandag wachten en dan bestaat dus kans dat ik nog een weekend niet kan rijden
ja, bij BNOR-examen krijg je formulier thuisgestuurd dat je mee moet nemen naar gemeentehuisquote:Op woensdag 29 november 2006 20:55 schreef tralalala het volgende:
[..]
Papieren?![]()
Of hoort dat bij het BNOR examen
ooh ok, vandaarquote:Op woensdag 29 november 2006 20:56 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ja, bij BNOR-examen krijg je formulier thuisgestuurd dat je mee moet nemen naar gemeentehuis
oeps.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:30 schreef bakayarou het volgende:
mrkanarie je hebt vandaag toch theorie gedaan? Zo staat het toch in de OP???
jup dat ja en je verstandquote:Op woensdag 29 november 2006 22:32 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
oeps.30 idd. Wat moet ik trouwens allemaal meenemen? ID, pasfoto en theoriekaart kan ik daar kopen, niet?
dank je welquote:Op donderdag 30 november 2006 00:44 schreef TNA het volgende:
Wat is mooier terugkomen na een tijd weg te zijn geweest uit deze topicreeks dan "Sylvana (28 november)" te lezen in de OP?Ik wou je bij dezen even heel, heel, heel hartelijk feliciteren! Al je inspanningen zijn eindelijk beloond. Complimenten en respect voor het feit dat je tijdens je weg die soms eindeloos leek toch altijd iedereen bleef motiveren en feliciteren. Ik gun je je rijbewijs van harte en hoop dat je er heel veel plezier van zult hebben!
![]()
vergeet je spiekbriefje nietquote:Op woensdag 29 november 2006 22:32 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
oeps.30 idd. Wat moet ik trouwens allemaal meenemen? ID, pasfoto en theoriekaart kan ik daar kopen, niet?
Nee, dat hoeft pas als je echt examen gaat doenquote:Op donderdag 30 november 2006 18:08 schreef -XX- het volgende:
Als je bij het CBR een theorie examen aan wilt vragen, moet je dan al meteen betalen bij de aanvraag? of pas als je het theorie examen hebt?![]()
Ik heb net gebeld, maar het gaat niet persoonlijk, maar via antwoordapparaat.
Dus nu ga ik gewoon langs om een afspraak te maken. Maar moet ik dan dus al meteen geld mee + foto etc...?
Oke thanksquote:Op donderdag 30 november 2006 18:17 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft pas als je echt examen gaat doenEn waarom doe je niet gewoon via antwoordapparaat? Moet je gewoon ff netnummer van stad in toetsen waar je het wilt doen en dan geeft antwoordapparaat aan wanneer je dan kunt en dan kun je datum dat je wilt bevestigen en dan krijg je reserveringsnummer
Is echt makkelijk zo vind ik
Thnxquote:Op donderdag 30 november 2006 18:44 schreef -XX- het volgende:
[..]
Oke thanksGefeliciteerd trouwens!
Nou ik vond het maar niets, er kwam geen einde aanen tevens had ik maar keuze uit 2 dagen.
Wat sylvana dus al zei, bij het CBR krijg je dezelfde dagen te horen als op het bandjequote:Op donderdag 30 november 2006 18:44 schreef -XX- het volgende:
[..]
Oke thanksGefeliciteerd trouwens!
Nou ik vond het maar niets, er kwam geen einde aanen tevens had ik maar keuze uit 2 dagen.
Rustiger kijken en niet ff snel snel want dan zie je nog niks als er wat aankomt. En rustiger kijken zorgt ook dat je rustiger op komt rijden, dus het antwoord geef je toch zelf al.quote:Op donderdag 30 november 2006 20:39 schreef Mathijz het volgende:
Ik heb nog steeds het probleem dat ik te snel kruisingen oprij. Iemand een oplossing om daar vanaf te komen, behalve dan heel zachtjes op komen rijden
Dat probleem had ik ook, keek pas als ik half op het kruispunt stondquote:Op donderdag 30 november 2006 20:39 schreef Mathijz het volgende:
Ik heb nog steeds het probleem dat ik te snel kruisingen oprij. Iemand een oplossing om daar vanaf te komen, behalve dan heel zachtjes op komen rijden
lekker gevaarlijk zegquote:Op donderdag 30 november 2006 22:48 schreef Mathijz het volgende:
Ja ik kijk wel dat is het probleem niet. Ik let denk ik te weinig op mn snelheid en kom binen de bbk eig. bijna net zo hard aanrijden als op ringwegen / provinciale wegen.
4 Fout!quote:Op donderdag 30 november 2006 18:04 schreef Sylvana het volgende:
En ben je geslaagd mrkanarie?
Ik zat net op site van CBR te lezen en daar stond dat je helemaal geen papier ofzo hoeft mee te nemen naar gemeentehuis om het aan te vragen, dus ik net snel naar stadskantoor geweest en heb hem gewoon kunnen aanvragenVolgende week donderdag kan ik hem ophalen ( en kon het woensdag ook al wel proberen zei ze
)
Dan weet ik meteen in welke regio je woontquote:Op vrijdag 1 december 2006 08:51 schreef Marloes het volgende:
Ik heb m'n theorie via de site van 't CBR gereserveerd, daar moest je wel gelijk betalen. Via rabobank internetbankieren heb ik het gedaan.
omgquote:Op vrijdag 1 december 2006 10:35 schreef Brembo het volgende:
Wat een held die examinator van mij, geloof dat ie niet echt zijn dag had 2 weken geleden. Hij heeft zelfs aangekruist dat ik verkeerd in of uitstapte
.
Bij mij zeiden ze dat je het iig een dag eerder kunt proberenquote:Op vrijdag 1 december 2006 12:10 schreef tralalala het volgende:
Zijn er hier mensen, die hun rijbewijs eerder (geprobeerd) opgehaald hebben? en hadden die succes?
Ik kan niet meer wachten![]()
Geslaagd met 2 foutjesquote:Op donderdag 30 november 2006 18:19 schreef ThaRooP het volgende:
Ik heb morgen theorie examen, gaat wel lukken denk, want ik vind het allemaal niet zo moeilijk![]()
Niets meer aan toe te voegen. Ik was al bang dat je nog steeds in de op stond. Nouja, je staat er nog steeds in, maar nu eindelijk op een andere plaats.quote:Op donderdag 30 november 2006 00:44 schreef TNA het volgende:
Wat is mooier terugkomen na een tijd weg te zijn geweest uit deze topicreeks dan "Sylvana (28 november)" te lezen in de OP?Ik wou je bij dezen even heel, heel, heel hartelijk feliciteren! Al je inspanningen zijn eindelijk beloond. Complimenten en respect voor het feit dat je tijdens je weg die soms eindeloos leek toch altijd iedereen bleef motiveren en feliciteren. Ik gun je je rijbewijs van harte en hoop dat je er heel veel plezier van zult hebben!
![]()
Al een auto in gedachte?quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:50 schreef Sylvana het volgende:
Vanavond feestje gehad met mn opa en oma's en een oom en heb mn eerste 25 euro voor mn autootje binnen
Ik niet, maar mn broertje van 8 leek deze wel wat:quote:
Hun verstand...quote:Op woensdag 29 november 2006 17:52 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Hoezo dan? Ik heb dat boek ook gekocht, duidelijke tekst/fotos. Wat mist erin?![]()
Vond zelf ANWB zeer dicht bij de vragen van het CBR komenquote:Op vrijdag 1 december 2006 23:04 schreef Drifter__ het volgende:
lol, sommige vragen in het vragenboek van Vekabest zijn overdreven moeilijk hoor.
Proefexamens op het internet (cbr,autoweek,gratistheorie.nl) zijn veeel makkelijker. Was daarnet bezig met de cd van Verjo, ook veel makkelijker!![]()
Majah, maandag eerste rijles! Heb er zin in...![]()
Verkeerd in- of uitstappen kan wel. Daar letten ze nl. ook op, je moet kijken of er verkeer aankomt voordat je je deur open smijt. Heeft ook weer te maken met kijken, als er iemand aankomt en je gooit je deur open is dat natuurlijk niet echt handig en kan het gevaarlijk zijn. Vind het dus niet zo heel vreemdquote:Op vrijdag 1 december 2006 10:35 schreef Brembo het volgende:
Wat een held die examinator van mij, geloof dat ie niet echt zijn dag had 2 weken geleden. Hij heeft zelfs aangekruist dat ik verkeerd in of uitstapte
.
Alleen de mensen van dit jaar staan in de OPquote:Op zaterdag 2 december 2006 15:26 schreef JDude het volgende:
Grappig topic!
Mag ik postuum nog in de OP?.
Begonnen: 16-11-1999
Gehaald: 04-08-2000
Heeft mijn instructeur ook meerdere malen gezegt.quote:Op zaterdag 2 december 2006 15:17 schreef ivetje het volgende:
[..]
Verkeerd in- of uitstappen kan wel. Daar letten ze nl. ook op, je moet kijken of er verkeer aankomt voordat je je deur open smijt. Heeft ook weer te maken met kijken, als er iemand aankomt en je gooit je deur open is dat natuurlijk niet echt handig en kan het gevaarlijk zijn. Vind het dus niet zo heel vreemd
Na je examen ben je dat zo weer vergeten hoorquote:Op zaterdag 2 december 2006 16:13 schreef tralalala het volgende:
[..]
Heeft mijn instructeur ook meerdere malen gezegt.
Altijd met je rechterhand de portier openen en eerst altijd over je schouder heen kijken.
Waarom denk je anders dat de examinator eventjes blijft zitten?![]()
En, hoe bevalt hetquote:Op zaterdag 2 december 2006 16:20 schreef hardstyle_babbels het volgende:
Ik heb mijn pasje Woensdag mogen ophalen!![]()
Inderdaad.quote:Op zaterdag 2 december 2006 16:18 schreef rena het volgende:
[..]
Na je examen ben je dat zo weer vergeten hoor![]()
![]()
Zeer goed...quote:
Totdat op een keer je deur eraf gereden wordt.quote:Op zaterdag 2 december 2006 16:18 schreef rena het volgende:
[..]
Na je examen ben je dat zo weer vergeten hoor![]()
![]()
heb jij het zo geleerd?quote:Op zaterdag 2 december 2006 17:08 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Totdat op een keer je deur eraf gereden wordt.
Maar je hebt gelijk, de meeste dingen vergeet je in no-time, vooral je kijktechniek, maar dat is meer omdat je dan zelf kunt inschatten wanneer en waar je het beste kunt kijken. ik ga echt niet meer buitenspiegel - binnenspiegel - buitenspiegel - naast - richtingaangeven - binnenspiegel - buitenspiegel - stuurdraaien - richtinguitzetten - binnenspiegel - buitenspiegel - kijken. Een uurtje op deze manier en ik zou er gek van worden.
gisteren trouwens voor het eerst ervaren hoe echt drukke wegen zijn. reed van utrecht naar amersfoort om een uurtje of 3. files dus en een paar keer vol op te rem gemoeten. 1 keer zo erg dat de airbag bijna naar buiten kwam omdat autopapieren + stratenboek van de bijrijdersstoel afvlogenquote:Op zaterdag 2 december 2006 18:57 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
heb jij het zo geleerd?
lijkt me handig als je toch zo bezig bent om vlak voordat je gaat sturen óók nog de schouder mee te pakken. maar goed dikke onzin idd. had het mezelf na 50 meter met rijbewijs al afgeleerd
6 jaar geleden, ja.quote:
Over de schouder was toen nog 'naast', zal wel met snelweg te maken hebben.quote:lijkt me handig als je toch zo bezig bent om vlak voordat je gaat sturen óók nog de schouder mee te pakken. maar goed dikke onzin idd. had het mezelf na 50 meter met rijbewijs al afgeleerd
hoe schakelde je dan?quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:31 schreef Xbox_360 het volgende:
Ik had vandaag m'n eerste rijlesBest spannend, ondanks dat ik alleen maar mocht sturen, gas geven en remmen. Gelijk eerste rijles in het donker
Valt niet mee als je voor het allereerst achter het stuur zit
![]()
Zo ging het bij mij de eerste les wel idd, dat instructeur zei wanneer ik gas los moest laten en weer mocht gassenquote:Op zaterdag 2 december 2006 20:22 schreef Johnns het volgende:
[..]
hoe schakelde je dan?
of elke keer de instructeur: "gas los" ?![]()
Mijn eerste les was eerst ff uitleggen wat alles is. Vervolgens vroeg hij of ik al eens eerder had gereden. Dus ik zei, een beetje op industrieterrein enzo geoefend. Dus hij zo van, laat maar zien wat je kunt. En mocht gewoon meteen gaan rijden. Schakelen dus ook. Uiteraard gaf hij wel de hele tijd feedback enzo.quote:Op zaterdag 2 december 2006 22:49 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Zo ging het bij mij de eerste les wel idd, dat instructeur zei wanneer ik gas los moest laten en weer mocht gassen
Ik mocht eerste les ook alleen nog maar gassen, remmen en sturen, 2e les opschakelen erbij en derde les ook terugschakelen
Na slagen voor je rijbewijs? Na mijn BNOR examen (rijbewijs gehaald 17 november 2006, dus als een mod mij in de OP zou kunnen plaatsen? Tevens was 17 november ook mijn verjaardag, lekker toevalligquote:Op woensdag 29 november 2006 20:56 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ja, bij BNOR-examen krijg je formulier thuisgestuurd dat je mee moet nemen naar gemeentehuis
Ja, hij zei de hele tijd "gas los" jaquote:Op zaterdag 2 december 2006 20:22 schreef Johnns het volgende:
[..]
hoe schakelde je dan?
of elke keer de instructeur: "gas los" ?![]()
Nee weet niet wat die examinator zat te bazelen, maar heb niks gehad en heb afgelopen donderdag gewoon mn rijbewijs aan kunnen vragenquote:Op zondag 3 december 2006 01:05 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Na slagen voor je rijbewijs? Na mijn BNOR examen (rijbewijs gehaald 17 november 2006, dus als een mod mij in de OP zou kunnen plaatsen? Tevens was 17 november ook mijn verjaardag, lekker toevallig) kreeg ik niets mee en zeiden zij dat ik maandag langs het gemeentehuis kon (17 nov was op een vrijdag) om het rijbewijs aan te vragen. Kon het dan officieel de maandag er na ophalen (ivm 5 werkdagen) maar vrijdag nog ff gebeld en zat al bij de post
![]()
Mij werd dan ook verteld dat alles tegenwoordig gewoon in het RDW systeem verwerkt wordt dus op het gemeentehuis keken zij even in het systeem als controle en maakten toen de papieren in orde.quote:Op zondag 3 december 2006 11:38 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nee weet niet wat die examinator zat te bazelen, maar heb niks gehad en heb afgelopen donderdag gewoon mn rijbewijs aan kunnen vragen![]()
Jij ook nog gefeliciteerd en je moet zelf even je datum in de OP op de wiki erbij zetten en dan sta je er in het volgende topic bij
Yeahquote:Op zondag 3 december 2006 12:05 schreef Maravilla het volgende:
Jeej, vanaf vandaag mag ik ook autorijlessen rijden. En morgen beginnen.![]()
Gefeliciteerd en veel plezier/succes morgen en wel ff komen vertellen hoe het gegaan is hequote:Op zondag 3 december 2006 12:05 schreef Maravilla het volgende:
Heel veel plezier alvast!quote:Op zondag 3 december 2006 12:05 schreef Maravilla het volgende:
Heel veel succes en plezier, laat je even weten hoe de eerste les geweest is? In je fotoboek staat overigens nog dat je 17 bentquote:Op zondag 3 december 2006 12:05 schreef Maravilla het volgende:
dank je welquote:Op maandag 4 december 2006 02:11 schreef Devilnl het volgende:
Oeh zie zojuist dat je geslaagt bent Sylvana.
Gefeli!
Zo, dat is alweer een tijdje terugquote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:03 schreef FoxHunter. het volgende:
Zo, ik kom mij ook maar even melden! Zojuist mijn tweede les gehad, echt superleuk. M'n eerste les reed de instructeur ons naar een rustig plekje, vanuit daar de beginselen geleerd en alvast een stukje gereden, zo'n 50 km/u maximum, en nog een beetje buiten de stad.
Deze tweede les heb ik helemaal zelf gereden, zowel in de binnen- als buitenstad. Eerst zig-zaggend over een rustig stukje proberen niet de kant van de weg te raken. Vervolgens bochten goed leren nemen (spiegels, e.d.). Ook een stukje 100 gereden (net buiten de ringweg), en ook 2 mini-rotondes en een aantal stoplichten gehad. In de binnenstad gaan die stoplichten erg snel weer op rood, en de auto sloeg toen net af (je bent dan veel zenuwachtiger dan buiten de stad, dan gebeurt het tegenoverstelde van wat je wilt, hij slaat af). En dan word ik nog drukker, en dan slaat ie weer af. Was best lachen, kon me voorstellen hoe de mensen achter mij zaten te denken :-)
Kortom, ik moet iets rustiger leren te rijden (dit schijnt zo'n beetje iedereen bij het begin te hebben, vertelde de instructeur mij), en ik kijk nu al weer uit naar de 3e les. Die heb ik a.s. dinsdag. Ik les 2 keer per week (Groningen).
Overigens kon ik bij deze rijschool direct de volgende dag beginnen, toen ik hun belde. En theorie(les) wordt er gratis bijgegeven! Ben er best blij mee![]()
Dat over de schouder kijken is toch erg handig hoor, dat heb ik echt niet afgeleerd en hou ik er zeker in. Heb al 2 keer iemand in mijn dooie hoek gehad en doordat ik over mijn schouder keek zag ik hem. Vind dat dus echt 1 van de meest belangrijke dingen die je moet doen bij autorijden. Ook al weet je dat er nix naast je zit, toch even voor de zekerheid kijkenquote:Op zaterdag 2 december 2006 18:57 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
heb jij het zo geleerd?
lijkt me handig als je toch zo bezig bent om vlak voordat je gaat sturen óók nog de schouder mee te pakken. maar goed dikke onzin idd. had het mezelf na 50 meter met rijbewijs al afgeleerd
En? ging het goed? leuke instructeur, mocht je schakelen? Tell us morequote:Op maandag 4 december 2006 14:26 schreef Drifter__ het volgende:
Zo net de 1ste rijles achter de rug, super gaaf zeg, 2 uurtjes gelest in een dikke C200cdi![]()
Volgende week weeeer
mazzelaar.quote:Op maandag 4 december 2006 14:26 schreef Drifter__ het volgende:
Zo net de 1ste rijles achter de rug, super gaaf zeg, 2 uurtjes gelest in een dikke C200cdi![]()
Volgende week weeeer
ik ben gezegend met deze mooie auto:quote:Op maandag 4 december 2006 16:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik had een Cordoba (Seat) als lesauto.
Wel man, ik heb vaker gereden hoorquote:Op maandag 4 december 2006 15:34 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
En? ging het goed? leuke instructeur, mocht je schakelen? Tell us more![]()
Ik moest dat ook afleren, maar dat is ze toch niet gelukt.quote:Op maandag 4 december 2006 17:43 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Wel man, ik heb vaker gereden hoor, dus dat schakelen/koppeling enzo ken ik allemaal wel
Hij was echt dik tevreden en een super gozer![]()
1 ding wat ik moet afleren bij koppelen: voet in de lucht, hak moet op de grond blijven
lol, denk zelf dat ik het ook niet zal afleren, majah, zien welquote:Op maandag 4 december 2006 18:10 schreef Chris_Highhat het volgende:
[..]
Ik moest dat ook afleren, maar dat is ze toch niet gelukt.
Oeh, die van mij lijkt daar wel heel erg op, maar dan in het zwart.quote:Op dinsdag 5 december 2006 02:18 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
lol, denk zelf dat ik het ook niet zal afleren, majah, zien wel
[afbeelding]
Hier ook de dikste uitvoering > Avantgarde![]()
Klote man!quote:Op dinsdag 5 december 2006 20:46 schreef d4nny18 het volgende:
vandaag gezakt hij vond dat ik teveel twijfelde bij voorangssituaties rest was het wel goed maar ja
maar iedeeen slaagt ooitquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:52 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Klote man!
En als ik zo hoor waar je allemaal al niet op kan zakken krijg ik steeds minder zin
Ik ben bang dat mij dat ook gaat overkomen. De lesauto is een diesel, en ik vind het het fijnst om de hellingproef zonder handrem te doen, maar in de auto van mn ma (benzine) wordt dat wel een ander verhaal.quote:Op woensdag 6 december 2006 00:13 schreef tralalala het volgende:
Vanochtend rijbewijs opgehaald en vanavond al gelijk voor de bob gespeeld![]()
Overstap van diesel naar benzine valt me 100 % mee, alleen bij een helling ging het een beetje fout, maarja volgende keer maar met de handrem proberen. Hij is in ieder geval nog niet afgeslagen![]()
Mijn lesauto reed op gas, dus denk dat ik daar heel wat minder problemen mee ga krijgen dusquote:Op woensdag 6 december 2006 00:13 schreef tralalala het volgende:
Vanochtend rijbewijs opgehaald en vanavond al gelijk voor de bob gespeeld![]()
Overstap van diesel naar benzine valt me 100 % mee, alleen bij een helling ging het een beetje fout, maarja volgende keer maar met de handrem proberen. Hij is in ieder geval nog niet afgeslagen![]()
Hij rijdt lekker he die Mercedesquote:Op woensdag 6 december 2006 12:27 schreef warrel het volgende:
Vanmorgen had ik weer m'n eerste rijlesje, en het was écht leuk om weer te rijden. En ik dacht dat ik veel slechter zou zijn, dat viel reuze mee.
YEAH!
Zeker! Alleen vind ik 'm soms nog wat breed, maarja, je kan het beter breed leren en daarna smal rijdenquote:Op woensdag 6 december 2006 14:02 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Hij rijdt lekker he die Mercedes
thnxquote:Op woensdag 6 december 2006 14:12 schreef Bartaz het volgende:
Ondanks dat ik hier vrijwel nooit post, lees ik wel altijd mee, en was ik blij toen ik in de OP ' Sylvana' zag staanGoed gedaan!
leuk hequote:Op woensdag 6 december 2006 14:18 schreef Sylvana het volgende:
[..]
thnx
IK HEB HEM IK HEB HEM IK HEB HEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Net naar stadskantoor gebeld of ze hem toevallig al hadden liggen ( officieel morgen pas ophalen) en hij lag er al en heb hem dus net opgehaald en wat issie mooooooooooooooooooooooooooi
Het is net als met kinderen...die van jezelf is altijd het mooistquote:Op woensdag 6 december 2006 14:18 schreef Sylvana het volgende:
Net naar stadskantoor gebeld of ze hem toevallig al hadden liggen ( officieel morgen pas ophalen) en hij lag er al en heb hem dus net opgehaald en wat issie mooooooooooooooooooooooooooi
Rij ze!quote:Op woensdag 6 december 2006 14:28 schreef Sylvana het volgende:
[..]
nou, eigenlijk doe ik maar alsof hoor, k vind er echt niks aan hoor![]()
Dat probleem krijg ik dus ook, en mijn ouders gaan niet meewerken...quote:Op woensdag 6 december 2006 16:09 schreef Sylvana het volgende:
waarin?![]()
heb geen auto he, dus zal mn ouders van het weekend eens lief aanvragen
iddquote:Op donderdag 30 november 2006 00:44 schreef TNA het volgende:
![]()
Maar je ouders weten toch ook wel dat het van groot belang is dat je na je examen (veel) blijft rijden?quote:Op woensdag 6 december 2006 17:04 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Dat probleem krijg ik dus ook, en mijn ouders gaan niet meewerken...
Maar zo lang mogelijk rijles houden, dan heb ik tenminste af en toe een auto om in te rijden![]()
Ja, had ik maar later rijles moeten nemen. Is niet hun probleem...quote:Op woensdag 6 december 2006 17:19 schreef Me_Wesley het volgende:
Maar je ouders weten toch ook wel dat het van groot belang is dat je na je examen (veel) blijft rijden?![]()
Mja, ik vind het altijd maar vreemd dat je je eigen kind niet in je auto wil laten rijdenquote:Op woensdag 6 december 2006 17:26 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ja, had ik maar later rijles moeten nemen. Is niet hun probleem...
Ik kan mensen moeilijk verplichten hun auto uit te lenen, omdat ze toevallig mijn ouders zijn!![]()
Ach, ik vind het ook vervelend, maar het is hun keuze hequote:Op woensdag 6 december 2006 17:30 schreef Me_Wesley het volgende:
Mja, ik vind het altijd maar vreemd dat je je eigen kind niet in je auto wil laten rijden![]()
Maargoed, aan de andere kant, wie ben ik om ouders te bekritiseren
Foto foto foto!quote:Op woensdag 6 december 2006 14:18 schreef Sylvana het volgende:
[..]
thnx
IK HEB HEM IK HEB HEM IK HEB HEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[...]
Moet eerst ff batterij van camera opladen, daarna zal ik wel ff kijken of ik een foto kan makenquote:
Maakt niet uit hoorquote:Op donderdag 7 december 2006 17:31 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Sylvana, ik reageer wel eens in dit topic, en zie (way too late), dat je je rijbewijs hebt gehaald! WOW !!!![]()
Zet dan wel PGR3 of BurnOut uit je hoofdquote:Op donderdag 7 december 2006 20:20 schreef Xbox_360 het volgende:
Ik ga morgen leren schakelen(2e en 3e rijles)
Krijg je geen kramp in je voet dan als je die als het ware laat zweven en je hak niet laat rusten op de bodemplaat?quote:Op donderdag 7 december 2006 20:43 schreef kcin22 het volgende:
Ook maar een update van mijn kant, een tijd hier net wezen kijken.
Vanmiddag mijn 7e les gehad, voor het eerst op de snelweg. Van mijn instructeur mocht ik het gas flink intrappen, mwah 140 is best te doen.
Wat ik zelf als een minpunt zie is het gebruik van de eerste versnelling. Ik wil na het aangrijpingspunt nog wel eens (lees: bijna elke keer) te vroeg omhoog zodat je een stoot gas krijgt. Ik weet ook waar het aan ligt, ik zet mijn hak niet op de grond![]()
Voor de rest gaat het redelijk, kijken gaat goed naar mijn idee, ik krijg steeds meer het gevoel wanneer ik moet terug schakelen. Klote games, daar hoeft het nooit![]()
Het is niet zo dat ik de hele rit mijn voet laat zweven. Ik zet hem wel op de grond, alleen als ik moet schakelen druk ik de koppeling in met mijn tenen en ongeveer 2 centimeter voet wat er onder zit. Maar het gekke is dat ik de goede beweging wel met mijn rechtervoet kan maken, die laat ik dus gewoon op de grond staanquote:Op donderdag 7 december 2006 20:47 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Krijg je geen kramp in je voet dan als je die als het ware laat zweven en je hak niet laat rusten op de bodemplaat?
Als je het bewijsje binnen hebt gewoon een automaat (manual) kopen, alleen er om denken dat je in het echt geen kudo's krijgt voor driften en door de lucht zweven![]()
PGR 3 heb ik niet en Burnout heb ik al zo'n 2 maanden niet meer gespeeldquote:Op donderdag 7 december 2006 20:33 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Zet dan wel PGR3 of BurnOut uit je hoofd![]()
Die van mij vond het meer onnodig om de eerste les de snelweg op te gaan, want in de stad is veel meer te lerenquote:Op donderdag 7 december 2006 20:54 schreef Xbox_360 het volgende:
Ik mocht trouwens de eerste les de snelweg op. Was helaas van korte duur, er waren nog werkzaamheden aan de gang en op een bepaald stuk mocht ik maar 70. M'n instructeur zei: sommige rijscholen doen er nogal moeilijk over om de eerste les de snelweg op te gaan, maar dat vind ik bullshit, snelweg is het makkelijkste wat er is.
Ik vond het wel best aangezien ik voor het állereerst zelf reedquote:Op donderdag 7 december 2006 21:03 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Die van mij vond het meer onnodig om de eerste les de snelweg op te gaan, want in de stad is veel meer te leren![]()
Tijdens de eerste les lijkt het me trouwens niet echt relaxt ofzo, je wilt toch eerst wel een beetje kunnen schakelen, controle hebben?
dunno. heb zelf ook nog maar 2 of 3 keer op de snelweg gereden. niet echt veel aan inderdaad, naast dat je eens het betaal verder in kan trappenquote:Op donderdag 7 december 2006 21:22 schreef Ridocar het volgende:
Waarom heeft het begrip 'snelweg' voor de lessers iets magisch? Toen ik aan het lessen was (voor auto dan, 6 jaar geleden) heb ik maar 2 keer een stukje snelweg meegenomen. Op de snelheid na was het niets aan, de regeltjes zijn zo simpel en makkelijk toe te passen dat het echt saai was. Ik reed liever in de stad, hoe drukker, hoe beter.
Omdat het Heel Snel gaat!quote:Op donderdag 7 december 2006 21:22 schreef Ridocar het volgende:
Waarom heeft het begrip 'snelweg' voor de lessers iets magisch?
tuurlijkquote:Op donderdag 7 december 2006 21:59 schreef pascalheister het volgende:
maandag heb ik praktijk examen, duimen jullie alvast voor mij
Vanzelfsprekend.quote:Op donderdag 7 december 2006 21:59 schreef pascalheister het volgende:
maandag heb ik praktijk examen, duimen jullie alvast voor mij
Iemand?quote:Op donderdag 7 december 2006 16:31 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik zoek sites met (gratis) theorievragen, weet iemand waar ik die kan vinden?
k zou ff kijken op http://rijbewijs.startpagina.nl/ en dan bij kopje theorie.quote:
omdat het snel gaat denk ik.quote:Op donderdag 7 december 2006 21:22 schreef Ridocar het volgende:
Waarom heeft het begrip 'snelweg' voor de lessers iets magisch? Toen ik aan het lessen was (voor auto dan, 6 jaar geleden) heb ik maar 2 keer een stukje snelweg meegenomen. Op de snelheid na was het niets aan, de regeltjes zijn zo simpel en makkelijk toe te passen dat het echt saai was. Ik reed liever in de stad, hoe drukker, hoe beter.
tja, vooruitkijken, ik heb er ook lang problemen mee gehad, maar je moet het gewoon doen, komt vanzelf wel ( bij mij duurde het wel 1,5 jaar hoorquote:Op vrijdag 8 december 2006 05:30 schreef diginoob het volgende:
Iemand nog tips voor vooruitkijken en inschatten van kruispunten?
Inderdaad, was 1 van de punten waar mijn instructeur veel aandacht aan besteedde. Veelal al vrij vroeg terug naar zijn 2 zodat je al rollende het kruispunt naderde. Kwam er verkeer aan en was dat te dichtbij dan kon je langzaam blijven rollen en er achteraan sluiten of na passeren oversteken (net waar je heen moet natuurlijk) of als de auto nog wat verder bleek te zijn kon je gas geven en nog voor de auto in de buurt was je ding doen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 07:48 schreef Sylvana het volgende:
[..]
tja, vooruitkijken, ik heb er ook lang problemen mee gehad, maar je moet het gewoon doen, komt vanzelf wel ( bij mij duurde het wel 1,5 jaar hoor) En inschatten van kruispunten, dan is het heel belangrijk dat je op tijd al snelheid mindert en op tijd begint met kijken
Helaas gezaktquote:Op woensdag 6 december 2006 15:26 schreef FoxHunter. het volgende:
Nog maar 2 dagen... ben nu al zenuwachtig
Ik zit nu op m'n stage alle voorgaande topics door te spitten![]()
Klotequote:Op vrijdag 8 december 2006 13:46 schreef FoxHunter. het volgende:
[..]
Helaas gezakt![]()
Voor het examen ging ik met mijn instructeur nog een uurtje de weg op, die rit ging echt vlekkeloos. Ik had ook het gevoel dat ik veel beter presteerde dan een stuk of 5 lessen terug. Toen we bij het CBR gebouw aankwamen gingen we nog eventjes wat technische dingen bij langs.
Ik wilde nog graag de motorkop van binnen bekijken. Het regende wat buiten, en m'n instructeur vertelde me dat de examinator (hij wist wie het was) dat toch niet ging doen, aangezien het wat regende.
Nouja, na het voorbespreken begon de rit, best aardige examinator (en inderdaad, wegens de regen maar geen motorkap bekijken), begon al direct wat te praten met mijn instructeur. De rit ging in het begin best goed, kijkgedrag was in orde, spiegels, etc. Echter, de examinitor moest op sommige punten een beetje de rem indrukken, bij kruisingen bijv. Als ik dan linksaf moet slaan, remde ik te laat af. Ik zelf had de situatie wel goed door (ook goed vooruit gekeken), maar andere weggebruikers kunnen dan schrikken door mijn 'onverwachtse' handeling. De rit ging dus op bepaalde punten te vlot.
Helaas, helaasNouja, ergens in januari mag ik hopelijk weer. Komende weken maar flink oefenen, en heb niet het idee dat ik onterecht ben gezakt. Als ik dat met de snelheid beter had gedaan, was het een goede rit geweest. De examinator vertelde mij ook dat ik absoluut geen slechte rijder ben, integendeel. Maar dit is wel een gevaarlijk iets dat beter moet.
Ik houd jullie wel op de hoogte![]()
Oja, ik was trouwens niet echt zenuwachtig. Vond ik reuze meevallen. Ben blij dat ik dat in ieder geval mee heb (ook voor de volgende keer).
Jammerquote:
Ik heb met mijn TTT alle vloeistoffen moeten benoemenquote:Op vrijdag 8 december 2006 13:52 schreef Sylvana het volgende:
Balen zeg Foxhunter
Ik heb het zelf ook heel erg gehad, dat ik pas op het allerlaatste moment remde, en dat vinden andere weggebruikers idd niet fijn en met je examen dan trapt de examinator dus al op de rem. Maar goed, de voglende keer daar dus even op letten en dan moet het goedkomen
En onder de motorkap kijken heb ik nog nooit hoeven te doen, en heb het ook nog maar weinig van anderen gehoord. Meestal alleen even wat over de banden en de knopjes en lichtjes binnen in de auto vertellen
Thanx, ook handig voor mensen die hun rijbewijs al hebben, de theorie blijft gewoon heel belangrijk tijdens verkeersdeelname, fietsers zijn zich daar vaak niet van bewustquote:Op vrijdag 8 december 2006 05:33 schreef diginoob het volgende:
[..]
k zou ff kijken op http://rijbewijs.startpagina.nl/ en dan bij kopje theorie.
handig is ook: http://www.tdekkers.nl/b-alle.htm (verkeersborden oefenen)
http://www.driversonly.nl/?refid=1017 (theorie online)
Ah gelukkig, dat is lief. Ik ben nu ook nog even helemaal afhankelijk van m'n moeder qua rijlesgeld. Maar als het goed is ga ik dat gewoon weer terugbetalen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:08 schreef FoxHunter. het volgende:
Bedankt mensen![]()
Ja, ik moest de motor even op het contact zetten, en over alle lichtjes die je dan op het dashboard ziet wat vertellen. Ook vroeg hij mij waarom je olie nodig hebt in een auto. Nouja, dat ging allemaal wel goed.![]()
Wat zo jammer is dat je nu zo lang moet wachten voordat je weer op kan, en dat het toch redelijk prijzig is. Extra lessen, enzo.
Ik hoorde net van m'n moeder dat zij een gedeelte van het volgende examen wil vergoeden, 100 euro. Scheelt weer![]()
ik hoefde met BNOR-examen alleen hellingproef te doenquote:Op vrijdag 8 december 2006 15:22 schreef FoxHunter. het volgende:
Bedankt voor de reactie warrel, ik zal je tip onthouden. Mij werd ook heel duidelijk verteld (examintor en instructeur) dat ik nu niet opeens trager moet gaan rijden ofzo. Dat zie je vaak gebeuren als mensen te horen krijgen dat ze het te vlot aanpakken bij kruisingen en rotondes. Maar uiteraard wel eerder van tevoren je aanpassen op de situatie en niet te laat beginnen met de tempo eruit te halen.
Heel veel succes dinsdag! Je gaat hem gewoon halen dit keer
Oja, ik hoefde trouwens maar 1 speciale verrichting te doen, keren op de weg. De makkelijkste vind ik zelf!
Keren d.m.v. halve draaiquote:Op vrijdag 8 december 2006 17:53 schreef Me_Wesley het volgende:
Makkelijkste verrichting is definitely hellingproef met handrem
ja, das ook wel makkelijk, maar gewoon recht achteruit rijden vind ik toch nog wel makkelijker hoorquote:Op vrijdag 8 december 2006 17:53 schreef Me_Wesley het volgende:
Makkelijkste verrichting is definitely hellingproef met handrem
Ja, hier hebben we weinig aan, wat voor auto dan? En hoe ging het? En wat mocht je zelf doen? En wat vond je er van? En heb je een pakket of losse lessen? Doe es wat meer vertellenquote:Op vrijdag 8 december 2006 18:22 schreef hardcorebass het volgende:
ik heb vandaag mijn eerste les gehad, wat een relaxte auto
saab 93 , het ging best lekker zei ie, ietwat boven gemiddeld. Zelf mocht ik gewoon rijden (duh) schakelen remmen etc. Vond het best wel leuk(was alleen wat zenuwachtig) enne ik weet niet of ik een pakket heb, ga me rijbewijs in ongeveer 6 weken halen. 3 tot 4 lessen per weekquote:Op vrijdag 8 december 2006 18:25 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja, hier hebben we weinig aan, wat voor auto dan? En hoe ging het? En wat mocht je zelf doen? En wat vond je er van? En heb je een pakket of losse lessen? Doe es wat meer vertellen
Haha, ja straatje keren heb ik ook bij allebei m'n eerdere examens ook moeten doen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:22 schreef FoxHunter. het volgende:
Bedankt voor de reactie warrel, ik zal je tip onthouden. Mij werd ook heel duidelijk verteld (examintor en instructeur) dat ik nu niet opeens trager moet gaan rijden ofzo. Dat zie je vaak gebeuren als mensen te horen krijgen dat ze het te vlot aanpakken bij kruisingen en rotondes. Maar uiteraard wel eerder van tevoren je aanpassen op de situatie en niet te laat beginnen met de tempo eruit te halen.
Heel veel succes dinsdag! Je gaat hem gewoon halen dit keer
Oja, ik hoefde trouwens maar 1 speciale verrichting te doen, keren op de weg. De makkelijkste vind ik zelf!
Klotequote:Op vrijdag 8 december 2006 20:08 schreef CySt het volgende:
Nou, ik had gisteren mijn tweede examen.. Gezakt..
Inderdaad een hoop 'zenuwachtigheidsfouten'. Zonde! Lijkt trouwens wel mijn TTT, daar ging ook alles fout.quote:Lijst van fouten:
- 3 keer de versnelling in zijn 3 gezet voor het stoplicht ipv zijn 1. Sloeg dus af.
- Smal straatje met geparkeerde auto's aan mijn kant van de weg. Laat de tegenligger voorgaan, maar bij de tweede besluit ik opeens te gaan rijden. Ingreep dus.
- Straat ingereden waar je niet in mocht rijden. Examinator zei niets, dus rijd ik automatisch rechtdoor. Niet goed opgelet dus.
- Verkeerd voorgesorteerd.
- Vrachtwagen ingehaald en vervolgens veel te kort voor langs weer terug ingevoegd.
- En stoeprand meegepakt in een bocht.
Ik heb een halve maand geleden 16 januari gesproken omdat mijn rijschool geen datums meer in december had ingekocht, dus das wel relaxd danquote:Mijn instructeur heeft toevallig nog een examen voor de kerstvakantie kunnen regelen. Woensdag 20 december om 14:55u.
Ik weet geen kalmeringsmiddelen, maar ik weet dat andere users wel hebben gebruikt dus die komen dat zo wel vertellen. Wat wel goed werkt is een half uur voor de les voor je examen even lekker buiten te gaan lopen, desnoods met een relaxd muziekje in (Celtic Myst, ed). Dit doe ik wel vaker vlak voor 'spannende' dingen (dates, examens, etc) Werkt voor mij in iedergeval superquote:Ik ben echter bang dat ik over 2 weken weer vol met zenuwen zit. Ik wil dus iets van een kalmeringsmiddel nemen. Geen paardemiddel, maar iets wat gewoon bij drogist te krijgen is. Heeft iemand tips en ervaringen voor kalmeringsmiddelen tijdens het rijden? Thnx!
Kut voor jequote:Op vrijdag 8 december 2006 20:08 schreef CySt het volgende:
Nou, ik had gisteren mijn tweede examen.. Gezakt..
[knip]
Mja, en dan durven ze nog te zeggen dat je hem "in de regel" de volgende dag ontvangt. Geen garanties dus.quote:Op vrijdag 8 december 2006 21:14 schreef Xbox_360 het volgende:
PS: 40 euro extra om je rijbewijs eerder te kunnen krijgenWat een naaiballen, rijles zelf is al duur genoeg!
![]()
En het is nog niet eens zo lang, eerst kon je em dezelfde dag nog ophalen. Maar nu niet meer, anders moeten de ambtenaren harder werken ofzoquote:Op vrijdag 8 december 2006 21:16 schreef CySt het volgende:
[..]
Mja, en dan durven ze nog te zeggen dat je hem "in de regel" de volgende dag ontvangt. Geen garanties dus.
Quote van de site van gemeente Leeuwarden:quote:Op vrijdag 8 december 2006 21:20 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
En het is nog niet eens zo lang, eerst kon je em dezelfde dag nog ophalen. Maar nu niet meer, anders moeten de ambtenaren harder werken ofzo![]()
quote:De klaar-terwijl-u-wacht-service verdwijnt.
Net als bij het paspoort of de identiteitskaart kan het rijbewijs vanaf 2 oktober 2006 pas na vijf werkdagen worden opgehaald. Het rijbewijs wordt namelijk in verband met het aanbrengen van betere beveiligingskenmerken centraal (bij SDU Identification in Haarlem) gemaakt. Wel wordt het mogelijk een spoedaanvraag te doen. Dat kost 40 euro méér, maar dan kan het rijbewijs wel de volgende werkdag worden afgehaald. U moet uw aanvraag dan wel vóór 14.00 uur bij de gemeente indienen.
Dus je moet 5 werkdagen wachten vanwege beveiligingskenmerken, maar voor 40 euro extra willen ze wel iets harder werkenquote:Op vrijdag 8 december 2006 21:25 schreef CySt het volgende:
[..]
Quote van de site van gemeente Leeuwarden:
[..]
Net als bij TPG. Een pakketje komt normaal de volgende dag aan, maar als je extra betaald weet je het zeker.quote:Op vrijdag 8 december 2006 21:36 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Dus je moet 5 werkdagen wachten vanwege beveiligingskenmerken, maar voor 40 euro extra willen ze wel iets harder werken![]()
discriminatie dus, mensen met heel veel geld worden dus voorgetrokken.quote:Op vrijdag 8 december 2006 21:41 schreef Mathijz het volgende:
Nee, er is gewoon een riju en in principe kom je daar gewoon onderopEn als je er 40 euro extra voor betaald kom je vooraan die rij.
Een rijles kost ook 40 euro, ik heb me al scheel betaald aan al die rijelssen en andere onzin, kan daqt laatste drupje er ook nog wel bij. RIjden zal ik!quote:Op vrijdag 8 december 2006 21:50 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
discriminatie dus, mensen met heel veel geld worden dus voorgetrokken.
Ja maar het gaat meer om het principe zeg maar, mensen die gemiddeld verdienen die kijken echt wel naar geld, 40 euro is nog best een leuk bedragje.. de rijkeren gooien dat zo over de balkquote:Op vrijdag 8 december 2006 21:54 schreef Xbox_360 het volgende:
Voor 40 euro wacht ik wel 5 dagen, al zou ik het wel kunnen betalen. Ik heb ook al 40 euro bespaard bij het betalen van m'n lespakket. Ik kreeg 40 euro korting als ik het in één keer betaalde, dus heb ik dat maar gedaanEn als ik lessen over heb krijg ik ze terug á 38 euro per overghouden les, vol tarief dus.
Idd, ik ben maar een student, moest het zelf betalen, dus ik wacht dan liever 5 dagen dan dat ik 40 euro extra betaal waar ik ook 2 weken van kan etenquote:Op vrijdag 8 december 2006 22:58 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
Ja maar het gaat meer om het principe zeg maar, mensen die gemiddeld verdienen die kijken echt wel naar geld, 40 euro is nog best een leuk bedragje.. de rijkeren gooien dat zo over de balk
Ja zoiets bedoel ik dus, 40 euro kun je wel makkelijk betalen.. maar het is meer weggooien dan, want 5 daagjes later heb je um gewoon.quote:Op vrijdag 8 december 2006 23:14 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Idd, ik ben maar een student, moest het zelf betalen, dus ik wacht dan liever 5 dagen dan dat ik 40 euro extra betaal waar ik ook 2 weken van kan eten
maar wij hebben nu wel een heel mooie makkelijk pasjequote:Op zaterdag 9 december 2006 11:40 schreef blup het volgende:
Wat ben ik blij dat ik dan nog gewoon mn klaar terwijl je wacht papiertje heb. Die 5 dagen zouden echt killing voor mij zijn..
Whehehehequote:Op donderdag 7 december 2006 20:33 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Zet dan wel PGR3 of BurnOut uit je hoofd![]()
Me 2.... maar dit wordt mijn 2de rijlesquote:Op zaterdag 9 december 2006 11:51 schreef Mathijz het volgende:
Mag maandag weer rijden, en ze voorspellen nu al bakken met regen. Dus waarschijnlijk eerste keer in een fikse regenbui terrecht komen![]()
ik moet donderdag aan de bakquote:
Awwquote:Op vrijdag 8 december 2006 20:08 schreef CySt het volgende:Ik ben echter bang dat ik over 2 weken weer vol met zenuwen zit. Ik wil dus iets van een kalmeringsmiddel nemen. Geen paardemiddel, maar iets wat gewoon bij drogist te krijgen is. Heeft iemand tips en ervaringen voor kalmeringsmiddelen tijdens het rijden? Thnx!
Mijn ma heeft al iets bij de apotheek gehaald zonder recept.. Valeriaanextract 45 PCH. Te gebruiken bij zwakke zenuwen en spanning. Ben benieuwd..quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:54 schreef warrel het volgende:
[..]
Aww![]()
Ik gebruik altijd propanolol voor m'n rijexamens. Is alleen op recept dus ben de dokter en vraagof jij het mag/kan gebruiken.
Bij mij heeft het iig al 2 keer geholpen. Hopelijk dinsdag ook weer..![]()
Ohja, voor mannen is dat ook ok (bij vrouwen gaat 't in de weg zitten met hormonale anticonceptie bla). Maar ik mocht van m'n rijinstructeur niets homeopatisch gebruikenquote:Op zondag 10 december 2006 00:39 schreef CySt het volgende:
[..]
Mijn ma heeft al iets bij de apotheek gehaald zonder recept.. Valeriaanextract 45 PCH. Te gebruiken bij zwakke zenuwen en spanning. Ben benieuwd..
Ik had wel een banaan op, had wel het gevoel dat het iets hielp. Maarja zou wel schijn zijn denk ikquote:Op zondag 10 december 2006 12:15 schreef Sylvana het volgende:
ik heb bional nervovit 2 keer gebruikt tijdens mn examens ( bij de 3e en de 4e) maar merkte weinig verschil, was nog keizenuwachtig, en ik ben zonder wat te gebruiken ( ook geen bananen gegeten ofzo) geslaagd
Oeh gaaf, als ik eigen auto heb dan heb ik ook wel een tomtom nodigquote:Op zondag 10 december 2006 12:20 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ik had wel een banaan op, had wel het gevoel dat het iets hielp. Maarja zou wel schijn zijn denk ik![]()
Vanmiddag lekker hele middag in mijn eentje rijdenGelijk mijn tomtom testen
![]()
Stratengids werkt net zo goed als veel beter dan een TomTom.quote:Op zondag 10 december 2006 12:24 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Oeh gaaf, als ik eigen auto heb dan heb ik ook wel een tomtom nodig
Dat rondje wat ik gister gereden had wist ik zelfs al een keer niet waar ik heen moest op een rotonde om weer terug naar huis te gaan ( maar mn vader zat ook in de auto gelukkig)
Kaartlezen onder het rijden is niet echt handig, en onthouden waar ik allemaal heen moet kan ik ook niet. Dus zou voor mij niet handig zijn, zou ik na elke straat moeten kijken waar ik heen moetquote:Op zondag 10 december 2006 12:39 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Stratengids werkt net zo goed als veel beter dan een TomTom.
Echt waar, praktijkervaring enzo.
Geen stroom nodig, veel goedkoper en na verloop van tijd weet je nog eens waar je geweest bent.
Dat had ik dus ook, dat niet kunnen onthouden, maar het went. In de stad is het idd niet zo handig om met een stratenboek uit te zoeken waar je heen moet. Op de snelweg ook niet, maar daar is het makkelijker om met de gids op het stuur te kijken welke afslag je moet hebben.quote:Op zondag 10 december 2006 12:44 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Kaartlezen onder het rijden is niet echt handig, en onthouden waar ik allemaal heen moet kan ik ook niet. Dus zou voor mij niet handig zijn, zou ik na elke straat moeten kijken waar ik heen moetEn ik onthou ook niet echt waar ik ben geweest, met rijles echt heel veel problemen gehad dat ik elke keer weer moest kijken hoe een situatie in elkaar zat, ook al was ik er al 10.000 keer geweest
en een kettingbotsing waardoor de hele meut vast stondquote:Op zondag 10 december 2006 12:49 schreef rena het volgende:
Niet verkeerd bedoeld, maar eigenlijk kan dat best gevaarlijk zijnWas ook zo na het concert van Muse, mensen die niet wisten waar ze heen moesten en op het laatste moment nog even de andere richting op wilden. Heb wel 3 botsingen gezien
Ik zou het toch een beetje trainen of zo.
Jep, voor de 2e keer. En bedanktquote:Op maandag 11 december 2006 08:39 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Afrijden? Zo ja, heel veel succes![]()
Oeh, ik moet morgen ook! Ik voor de 3e keerquote:
Let hiermee op please. Een vriendin van me heeft een middel gebruikt met valeriaan erin en werd er nogal suf van. Ze had het gelukkig gebruikt tijdens een rijles om te proberen, maar ze reageerde overal veel langzamer op en reed dus echt vreselijk. Met dit soort kalmeringsmiddelen gaat je reactie-vermogen ook wat achteruit en dat is dus niet handig bij het autorijden. Eet liever een banaan voor je examen, zitten natuurlijke stoffen in die je ook wat kalmeren.quote:Op zondag 10 december 2006 00:39 schreef CySt het volgende:
[..]
Mijn ma heeft al iets bij de apotheek gehaald zonder recept.. Valeriaanextract 45 PCH. Te gebruiken bij zwakke zenuwen en spanning. Ben benieuwd..
balen zegquote:Op maandag 11 december 2006 10:21 schreef pascalheister het volgende:
helaas gezakt vanmorgen, toch iets te geconcentreerd, kijken kon beter en 1 dom foutje met wisselen van baanhelft
In ieder geval veel succes. En nerveus zijn is niet zo erg, maakt je vaak toch ook wat scherper omdat je dan niet aan zelfoverschatting doet.quote:Op maandag 11 december 2006 10:41 schreef laidback het volgende:
Moet om 14.55 afrijden voor categorie B, ben redelijk nerveus. Ik ga er niet vanuit dat ik hem ga halen aangezien het de eerste keer is, maar ga natuurlijk me best doen. Jullie horen het wel
hoe weet je dat je dezelfde examinator hebt?quote:Op maandag 11 december 2006 12:06 schreef Bartaz het volgende:
Ik mag om 14.00 afrijden voor het autorijbewijs. Het is de eerste keer, ik hoop dat ik het haal, de zenuwen zitten er in ieder geval al goed in...
Heb dezelfde examinator als diegene die ik bij de TTT had, wel aardig, [..]
Vanmorgen had ik ook rijles, en toen reed ik 'toevallig' met de instructeur langs het examencentrum, waar hij even naar binnen is gelopen om te kijken wie ik dadelijk heb. Daar hangt kennelijk een lijstje met de tafelnummers en de examinatoren voor de hele dag.quote:Op maandag 11 december 2006 12:22 schreef Johnns het volgende:
[..]
hoe weet je dat je dezelfde examinator hebt?
ah okquote:Op maandag 11 december 2006 12:30 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Vanmorgen had ik ook rijles, en toen reed ik 'toevallig' met de instructeur langs het examencentrum, waar hij even naar binnen is gelopen om te kijken wie ik dadelijk heb. Daar hangt kennelijk een lijstje met de tafelnummers en de examinatoren voor de hele dag.
ik heb dan geen TTT gehad, dus weet helemaal niksquote:Op maandag 11 december 2006 12:43 schreef pascalheister het volgende:
ik had ook dezelfde examinator als met de ttt, volgens mijn instructeur is dat altijd zo
nee hoor, das niet altijd zo, bij mij was het niet iigquote:Op maandag 11 december 2006 12:43 schreef pascalheister het volgende:
ik had ook dezelfde examinator als met de ttt, volgens mijn instructeur is dat altijd zo
gefeliciteerdquote:Op maandag 11 december 2006 15:39 schreef Bartaz het volgende:
In ieder geval ben ik uiteindelijk geslaagd![]()
Feli!quote:Op maandag 11 december 2006 15:39 schreef Bartaz het volgende:
Zojuist kwam ik binnen bij het examencentrum, ik loop alvast naar de tafel waar de examinator van de TTT zit, blijkt dat mijn instructeur verkeerd op dat vel heeft gekeken, en dat ik iemand anders heb.
Naja, geen probleem, stukje gaan rijden, ik keek niet genoeg in de binnenspiegel op lange rechte stukken (who cares? nutteloos, als je dat 2x doet op 2 kilometer snelweg is meer dan genoeg). Verder ging het fout met het uitstappen, ik keek alleen in de spiegel, in plaats van ook nog eens over mijn schouder.
Morgen even naar het gemeentehuis en volgende week de auto van mijn vader invorderen
congratsquote:Op maandag 11 december 2006 15:39 schreef Bartaz het volgende:
ook gefeliciteerdquote:Op maandag 11 december 2006 16:18 schreef Simon_H het volgende:
Ik ben vandaag in één keer geslaagd: perfecte rit in Rotterdam gereden! Ik moest zelfs door rood rijden: de verkeerslichtinstallatie op ik dacht de Blijdorpsingel bleef op rood hangen, daar mocht ik voorzichtig oprijden.
gefeliciteerdquote:Op maandag 11 december 2006 16:18 schreef Simon_H het volgende:
Ik ben vandaag in één keer geslaagd: perfecte rit in Rotterdam gereden! Ik moest zelfs door rood rijden: de verkeerslichtinstallatie op ik dacht de Blijdorpsingel bleef op rood hangen, daar mocht ik voorzichtig oprijden.
thnxquote:Op maandag 11 december 2006 16:32 schreef Simon_H het volgende:
Thx Sylvana, ik las net je aantekening van 28 november 2006 op je blog. Nog gefelicteerd, en zo zie je maar; de aanhouder wint.
gefeliciteerdquote:Op maandag 11 december 2006 16:35 schreef laidback het volgende:
Ben geslaagd! heb nog bijna een fietser omver gereden maar kon nog net oprijd de rem vinden hehe.
wat een opluchting!![]()
![]()
Thnx voor de waarschuwing. Wel vreemd, want de bijsluiter zegt dat het de rijvaardigheid niet aantast.. Had ze teveel genomen ofzo?quote:Op maandag 11 december 2006 10:23 schreef ivetje het volgende:
[..]
Let hiermee op please. Een vriendin van me heeft een middel gebruikt met valeriaan erin en werd er nogal suf van. Ze had het gelukkig gebruikt tijdens een rijles om te proberen, maar ze reageerde overal veel langzamer op en reed dus echt vreselijk. Met dit soort kalmeringsmiddelen gaat je reactie-vermogen ook wat achteruit en dat is dus niet handig bij het autorijden. Eet liever een banaan voor je examen, zitten natuurlijke stoffen in die je ook wat kalmeren.
Dat lijkt mij ook ja, want ik heb ook zo'n soort middel genomen en bij mij tastte het mn rijvaardigheid niet aan, ik werd er niet duf van ofzoquote:Op maandag 11 december 2006 17:10 schreef CySt het volgende:
[..]
Thnx voor de waarschuwing. Wel vreemd, want de bijsluiter zegt dat het de rijvaardigheid niet aantast.. Had ze teveel genomen ofzo?
ik had ook zoietsquote:Op maandag 11 december 2006 16:35 schreef laidback het volgende:
Ben geslaagd! heb nog bijna een fietser omver gereden maar kon nog net oprijd de rem vinden hehe.
wat een opluchting!![]()
![]()
zit ik daar alleen in me hoekjequote:Op maandag 11 december 2006 17:02 schreef Sylvana het volgende:
[..]
gefeliciteerd
boel geslaagden vandaag zeg
aawwwwquote:Op maandag 11 december 2006 17:19 schreef pascalheister het volgende:
[..]
zit ik daar alleen in me hoekje![]()
als insider (rij-instructeurquote:Op maandag 11 december 2006 14:08 schreef Sylvana het volgende:
[..]
nee hoor, das niet altijd zo, bij mij was het niet iig
ze proberen het wel vaak om het te doen, maar het is dus niet altijd zo
Mja, is geen medicijn op recept. Is vrij verkrijgbaar, het is dus wat milder lijkt me dan een gemiddeld kalmeringsmiddel.quote:Op maandag 11 december 2006 17:14 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook ja, want ik heb ook zo'n soort middel genomen en bij mij tastte het mn rijvaardigheid niet aan, ik werd er niet duf van ofzoNiet dat ik me veel beter kon concentreren ofzo dan normaal, maar ook niet minder iig
En anders zouden huisartsen ook geen recept meegeven lijkt me
En vanochtend kwam mn stage begeleider met de eerste boete aan..quote:- Robin__ (28 juni)
Kan zeker erger.quote:Op maandag 11 december 2006 19:51 schreef Robin__ het volgende:
108km/h waar 100 toegestaan
104 na correctie > 14 euro
Kan erger..
Jij bent er ook al achter hoe veel pijn autorijden aan je portomonee doetquote:Op maandag 11 december 2006 20:32 schreef Sylvana het volgende:
maar toch blijft het zonde van je geld
Ach, beter je gordel niet om dan de handrem er nog op hebben staan ofzoquote:Op maandag 11 december 2006 22:01 schreef Alcarin het volgende:
Hmm ok, je hebt talent of je hebt het niet he...
Ik had vandaag mijn 14e rijles...ik rij gewoon rustig de straat uit...
Zegt mijn instructeur 'ok, dan gaan we hier rechts maar meteen even stoppen, want volgens mij ben je iets vergeten'.
Ik was dus gewoon blij weggereden zonder gordel om![]()
na een proefexamen, had geparkeerd bij CBR. gingen we even wat bespreken, deed mn gordel maar af. we gingen weer verder rijden; had ik mn gordel niet omgedaan, ineens mn instructeur:quote:Op maandag 11 december 2006 22:02 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ach, beter je gordel niet om dan de handrem er nog op hebben staan ofzo
Mijn instructeur zat altijd in auto zonder gordel om
Jamaar jamaar, als de handrem erop staat brandt er tenminste nog een lichtje. Voor de gordel niet...quote:Op maandag 11 december 2006 22:02 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ach, beter je gordel niet om dan de handrem er nog op hebben staan ofzo
Mijn instructeur zat altijd in auto zonder gordel om
het heeft een tijdje geduurd, maar ze willen er dus wellicht toch aan...quote:Rijbewijs mogelijk al met zeventien jaar
Uitgegeven: 12 december 2006 08:39
Laatst gewijzigd: 12 december 2006 08:42
AMSTERDAM - Jongeren moeten vanaf hun zeventiende in een auto de weg op kunnen, zodat ze ervaring kunnen opdoen. Ze moeten daarbij wel worden begeleid door een volwassene. Dat stelt minister van Verkeer Karla Peijs dinsdag in het Algemeen Dagblad.
Volgens de minister leidt extra rijervaring onder begeleiding tot een verbetering van de verkeersveiligheid. Ze wil een proef houden om te zien of de verkeersveiligheid verbetert door de extra ervaring.
Peijs zegt onder de indruk te zijn van de resultaten in Duitsland. Daar mogen 17-jarigen al langer onder volwassen begeleiding de weg op. Twee jaar na de invoering van het begeleid rijden, is in de Duitse deelstaat Nedersaksen het aantal verkeersdoden onder jongeren met elf procent gedaald.
Proef
Het is nog niet duidelijk wanneer de proef wordt gehouden. Peijs wil 'intensief' kijken naar de manier waarop het in Duitsland is geregeld. Daar moeten 17-jarige bestuurders worden begeleid door iemand die minstens 30 jaar is en minimaal vijf jaar zijn of haar rijbewijs heeft.
nah opzich is het wel een goed iets, naast bijv echte rijlessen. want zo kan je meer praktijkervaring opdoen naast je lessen. en die ervaring is juist belangrijk voor jonge bestuurders. en de leeftijd omhoog schroeven zie ik het nut eigenlijk neit van in.quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:20 schreef pascalheister het volgende:
het wordt steeds gekker
i.p.v. dat ze de leeftijd nou eens verhogen
idd, ik denk dat het voor mij heeeeeeeeeel wat geld had gescheeldquote:Op dinsdag 12 december 2006 11:31 schreef Johnns het volgende:
[..]
nah opzich is het wel een goed iets, naast bijv echte rijlessen. want zo kan je meer praktijkervaring opdoen naast je lessen. en die ervaring is juist belangrijk voor jonge bestuurders. en de leeftijd omhoog schroeven zie ik het nut eigenlijk neit van in.
maar het brengt idd ook een aantal risico's met zich mee. maar als het in Duitsland positief naar voren komt, waarom dan hier niet
Ze had gewoon genomen wat erop stond, maar het heeft bij iedereen een andere uitwerking. En in valdispert bijvoorbeeld zit ook valeriaan. Valdispert nacht is een natuurlijk middel dat wordt gebuikt om de nachtrust te bevorderen, lijkt me dus dat je er slaperig van wordt hequote:Op maandag 11 december 2006 17:14 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook ja, want ik heb ook zo'n soort middel genomen en bij mij tastte het mn rijvaardigheid niet aan, ik werd er niet duf van ofzoNiet dat ik me veel beter kon concentreren ofzo dan normaal, maar ook niet minder iig
En anders zouden huisartsen ook geen recept meegeven lijkt me
Het is gewoon pappie die in zijn eigen auto kindje laat rijden zeg maarquote:Op dinsdag 12 december 2006 13:29 schreef xFriendx het volgende:
Is dat onder begeleiding van een instructeur, onder begeleiding van een ouder of dat laatste maar dan ook met dubbele bediening?
Had bij mij ook wel wat geld gescheeld als je op een industrieterreintje alvast het schakelen en bochten maken kan oefenen, maar ik weet niet of het wel zo veilig is om onder begeleiding en dan zonder dubbele bediening 17 jarigen op de weg te laten rijden.
Kan ik ergens een uitgebreider plan terugvinden over dit bericht?
Ok, daar was ik dus benieuwd naar, aangezien ik met dat antwoord hetzelfde denk als jij. Een 17-jarige die nog nooit heeft gereden die weg opsturen waarbij pap of mam niet kan ingrijpen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:35 schreef ivetje het volgende:
[..]
Het is gewoon pappie die in zijn eigen auto kindje laat rijden zeg maarEn dat lijkt me dus nix, zeker niet als je de weg op gaat. Je kan niet ingrijpen of nix!! Kijk, op een verlaten industrieterrein oke maar hieruit blijkt dus dat je gewoon de weg op mag? Heb je altijd van die koekerds die denken dat kind kan rijden en hem/haar de snelweg opsturen of de drukke binnenstad....nee bedankt, er rijden al gnoeg debielen rond
In belgië mag dit idd ook gewoon, en daar moet je geloof ik iets op je auto plakken ja. Maar is dus ook enkele bediening daar.quote:Op dinsdag 12 december 2006 14:04 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Ok, daar was ik dus benieuwd naar, aangezien ik met dat antwoord hetzelfde denk als jij. Een 17-jarige die nog nooit heeft gereden die weg opsturen waarbij pap of mam niet kan ingrijpen.
Het schakelen leren op een industrieterrein kan dan nog wel, maar je kind op de doorgaande wegen laten rijden zonder dat een ander behalve je kind op de rem kan trappen in geval van nood, lijkt mij niet verstandig.
Is dit in Belgie trouwens ook niet het geval? Daar moet je geloof ik een L op je raam plakken of iets dergelijks, maar weet niet of dubbele bediening daar verplicht is.
IK OOOOK!!quote:Op dinsdag 12 december 2006 16:06 schreef JapieGijs het volgende:
Geslaagd
![]()
Kwamen in die zaal aan.. ff kijken welke examinator. Zelfde als vorige keerdie bitch.
ff later kwam er toen iemand binnen voor zo'n speciaal rijbewijs en toen moest die bitch met hem mee en kreeg ik een ander![]()
Relaxte vent ging in t begin al beter als vorige keer.
Wel 2x bij het stoplicht die motor afgeslagenbij die eerste keer zeidie: ja, kan gebeuren, we gaan gewoon weer verder.. bij de 2e keer zeidie nix
Ik had helemaal geen idee of dat er mee zou tellen, 1x afslaan iig niet, maar 2x
Daarna nog ff krap komen te zitten met een fietsertje.. maar liep goed af.
Dus niet perfect gereden, maar t was wel genoeg![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |