nee hoor, das niet altijd zo, bij mij was het niet iigquote:Op maandag 11 december 2006 12:43 schreef pascalheister het volgende:
ik had ook dezelfde examinator als met de ttt, volgens mijn instructeur is dat altijd zo
gefeliciteerdquote:Op maandag 11 december 2006 15:39 schreef Bartaz het volgende:
In ieder geval ben ik uiteindelijk geslaagd![]()
Feli!quote:Op maandag 11 december 2006 15:39 schreef Bartaz het volgende:
Zojuist kwam ik binnen bij het examencentrum, ik loop alvast naar de tafel waar de examinator van de TTT zit, blijkt dat mijn instructeur verkeerd op dat vel heeft gekeken, en dat ik iemand anders heb.
Naja, geen probleem, stukje gaan rijden, ik keek niet genoeg in de binnenspiegel op lange rechte stukken (who cares? nutteloos, als je dat 2x doet op 2 kilometer snelweg is meer dan genoeg). Verder ging het fout met het uitstappen, ik keek alleen in de spiegel, in plaats van ook nog eens over mijn schouder.
Morgen even naar het gemeentehuis en volgende week de auto van mijn vader invorderen
congratsquote:Op maandag 11 december 2006 15:39 schreef Bartaz het volgende:
ook gefeliciteerdquote:Op maandag 11 december 2006 16:18 schreef Simon_H het volgende:
Ik ben vandaag in één keer geslaagd: perfecte rit in Rotterdam gereden! Ik moest zelfs door rood rijden: de verkeerslichtinstallatie op ik dacht de Blijdorpsingel bleef op rood hangen, daar mocht ik voorzichtig oprijden.
gefeliciteerdquote:Op maandag 11 december 2006 16:18 schreef Simon_H het volgende:
Ik ben vandaag in één keer geslaagd: perfecte rit in Rotterdam gereden! Ik moest zelfs door rood rijden: de verkeerslichtinstallatie op ik dacht de Blijdorpsingel bleef op rood hangen, daar mocht ik voorzichtig oprijden.
thnxquote:Op maandag 11 december 2006 16:32 schreef Simon_H het volgende:
Thx Sylvana, ik las net je aantekening van 28 november 2006 op je blog. Nog gefelicteerd, en zo zie je maar; de aanhouder wint.
gefeliciteerdquote:Op maandag 11 december 2006 16:35 schreef laidback het volgende:
Ben geslaagd! heb nog bijna een fietser omver gereden maar kon nog net oprijd de rem vinden hehe.
wat een opluchting!![]()
![]()
Thnx voor de waarschuwing. Wel vreemd, want de bijsluiter zegt dat het de rijvaardigheid niet aantast.. Had ze teveel genomen ofzo?quote:Op maandag 11 december 2006 10:23 schreef ivetje het volgende:
[..]
Let hiermee op please. Een vriendin van me heeft een middel gebruikt met valeriaan erin en werd er nogal suf van. Ze had het gelukkig gebruikt tijdens een rijles om te proberen, maar ze reageerde overal veel langzamer op en reed dus echt vreselijk. Met dit soort kalmeringsmiddelen gaat je reactie-vermogen ook wat achteruit en dat is dus niet handig bij het autorijden. Eet liever een banaan voor je examen, zitten natuurlijke stoffen in die je ook wat kalmeren.
Dat lijkt mij ook ja, want ik heb ook zo'n soort middel genomen en bij mij tastte het mn rijvaardigheid niet aan, ik werd er niet duf van ofzoquote:Op maandag 11 december 2006 17:10 schreef CySt het volgende:
[..]
Thnx voor de waarschuwing. Wel vreemd, want de bijsluiter zegt dat het de rijvaardigheid niet aantast.. Had ze teveel genomen ofzo?
ik had ook zoietsquote:Op maandag 11 december 2006 16:35 schreef laidback het volgende:
Ben geslaagd! heb nog bijna een fietser omver gereden maar kon nog net oprijd de rem vinden hehe.
wat een opluchting!![]()
![]()
zit ik daar alleen in me hoekjequote:Op maandag 11 december 2006 17:02 schreef Sylvana het volgende:
[..]
gefeliciteerd
boel geslaagden vandaag zeg
aawwwwquote:Op maandag 11 december 2006 17:19 schreef pascalheister het volgende:
[..]
zit ik daar alleen in me hoekje![]()
als insider (rij-instructeurquote:Op maandag 11 december 2006 14:08 schreef Sylvana het volgende:
[..]
nee hoor, das niet altijd zo, bij mij was het niet iig
ze proberen het wel vaak om het te doen, maar het is dus niet altijd zo
Mja, is geen medicijn op recept. Is vrij verkrijgbaar, het is dus wat milder lijkt me dan een gemiddeld kalmeringsmiddel.quote:Op maandag 11 december 2006 17:14 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook ja, want ik heb ook zo'n soort middel genomen en bij mij tastte het mn rijvaardigheid niet aan, ik werd er niet duf van ofzoNiet dat ik me veel beter kon concentreren ofzo dan normaal, maar ook niet minder iig
En anders zouden huisartsen ook geen recept meegeven lijkt me
En vanochtend kwam mn stage begeleider met de eerste boete aan..quote:- Robin__ (28 juni)
Kan zeker erger.quote:Op maandag 11 december 2006 19:51 schreef Robin__ het volgende:
108km/h waar 100 toegestaan
104 na correctie > 14 euro
Kan erger..
Jij bent er ook al achter hoe veel pijn autorijden aan je portomonee doetquote:Op maandag 11 december 2006 20:32 schreef Sylvana het volgende:
maar toch blijft het zonde van je geld
Ach, beter je gordel niet om dan de handrem er nog op hebben staan ofzoquote:Op maandag 11 december 2006 22:01 schreef Alcarin het volgende:
Hmm ok, je hebt talent of je hebt het niet he...
Ik had vandaag mijn 14e rijles...ik rij gewoon rustig de straat uit...
Zegt mijn instructeur 'ok, dan gaan we hier rechts maar meteen even stoppen, want volgens mij ben je iets vergeten'.
Ik was dus gewoon blij weggereden zonder gordel om![]()
na een proefexamen, had geparkeerd bij CBR. gingen we even wat bespreken, deed mn gordel maar af. we gingen weer verder rijden; had ik mn gordel niet omgedaan, ineens mn instructeur:quote:Op maandag 11 december 2006 22:02 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ach, beter je gordel niet om dan de handrem er nog op hebben staan ofzo
Mijn instructeur zat altijd in auto zonder gordel om
Jamaar jamaar, als de handrem erop staat brandt er tenminste nog een lichtje. Voor de gordel niet...quote:Op maandag 11 december 2006 22:02 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ach, beter je gordel niet om dan de handrem er nog op hebben staan ofzo
Mijn instructeur zat altijd in auto zonder gordel om
het heeft een tijdje geduurd, maar ze willen er dus wellicht toch aan...quote:Rijbewijs mogelijk al met zeventien jaar
Uitgegeven: 12 december 2006 08:39
Laatst gewijzigd: 12 december 2006 08:42
AMSTERDAM - Jongeren moeten vanaf hun zeventiende in een auto de weg op kunnen, zodat ze ervaring kunnen opdoen. Ze moeten daarbij wel worden begeleid door een volwassene. Dat stelt minister van Verkeer Karla Peijs dinsdag in het Algemeen Dagblad.
Volgens de minister leidt extra rijervaring onder begeleiding tot een verbetering van de verkeersveiligheid. Ze wil een proef houden om te zien of de verkeersveiligheid verbetert door de extra ervaring.
Peijs zegt onder de indruk te zijn van de resultaten in Duitsland. Daar mogen 17-jarigen al langer onder volwassen begeleiding de weg op. Twee jaar na de invoering van het begeleid rijden, is in de Duitse deelstaat Nedersaksen het aantal verkeersdoden onder jongeren met elf procent gedaald.
Proef
Het is nog niet duidelijk wanneer de proef wordt gehouden. Peijs wil 'intensief' kijken naar de manier waarop het in Duitsland is geregeld. Daar moeten 17-jarige bestuurders worden begeleid door iemand die minstens 30 jaar is en minimaal vijf jaar zijn of haar rijbewijs heeft.
nah opzich is het wel een goed iets, naast bijv echte rijlessen. want zo kan je meer praktijkervaring opdoen naast je lessen. en die ervaring is juist belangrijk voor jonge bestuurders. en de leeftijd omhoog schroeven zie ik het nut eigenlijk neit van in.quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:20 schreef pascalheister het volgende:
het wordt steeds gekker
i.p.v. dat ze de leeftijd nou eens verhogen
idd, ik denk dat het voor mij heeeeeeeeeel wat geld had gescheeldquote:Op dinsdag 12 december 2006 11:31 schreef Johnns het volgende:
[..]
nah opzich is het wel een goed iets, naast bijv echte rijlessen. want zo kan je meer praktijkervaring opdoen naast je lessen. en die ervaring is juist belangrijk voor jonge bestuurders. en de leeftijd omhoog schroeven zie ik het nut eigenlijk neit van in.
maar het brengt idd ook een aantal risico's met zich mee. maar als het in Duitsland positief naar voren komt, waarom dan hier niet
Ze had gewoon genomen wat erop stond, maar het heeft bij iedereen een andere uitwerking. En in valdispert bijvoorbeeld zit ook valeriaan. Valdispert nacht is een natuurlijk middel dat wordt gebuikt om de nachtrust te bevorderen, lijkt me dus dat je er slaperig van wordt hequote:Op maandag 11 december 2006 17:14 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook ja, want ik heb ook zo'n soort middel genomen en bij mij tastte het mn rijvaardigheid niet aan, ik werd er niet duf van ofzoNiet dat ik me veel beter kon concentreren ofzo dan normaal, maar ook niet minder iig
En anders zouden huisartsen ook geen recept meegeven lijkt me
Het is gewoon pappie die in zijn eigen auto kindje laat rijden zeg maarquote:Op dinsdag 12 december 2006 13:29 schreef xFriendx het volgende:
Is dat onder begeleiding van een instructeur, onder begeleiding van een ouder of dat laatste maar dan ook met dubbele bediening?
Had bij mij ook wel wat geld gescheeld als je op een industrieterreintje alvast het schakelen en bochten maken kan oefenen, maar ik weet niet of het wel zo veilig is om onder begeleiding en dan zonder dubbele bediening 17 jarigen op de weg te laten rijden.
Kan ik ergens een uitgebreider plan terugvinden over dit bericht?
Ok, daar was ik dus benieuwd naar, aangezien ik met dat antwoord hetzelfde denk als jij. Een 17-jarige die nog nooit heeft gereden die weg opsturen waarbij pap of mam niet kan ingrijpen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:35 schreef ivetje het volgende:
[..]
Het is gewoon pappie die in zijn eigen auto kindje laat rijden zeg maarEn dat lijkt me dus nix, zeker niet als je de weg op gaat. Je kan niet ingrijpen of nix!! Kijk, op een verlaten industrieterrein oke maar hieruit blijkt dus dat je gewoon de weg op mag? Heb je altijd van die koekerds die denken dat kind kan rijden en hem/haar de snelweg opsturen of de drukke binnenstad....nee bedankt, er rijden al gnoeg debielen rond
In belgië mag dit idd ook gewoon, en daar moet je geloof ik iets op je auto plakken ja. Maar is dus ook enkele bediening daar.quote:Op dinsdag 12 december 2006 14:04 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Ok, daar was ik dus benieuwd naar, aangezien ik met dat antwoord hetzelfde denk als jij. Een 17-jarige die nog nooit heeft gereden die weg opsturen waarbij pap of mam niet kan ingrijpen.
Het schakelen leren op een industrieterrein kan dan nog wel, maar je kind op de doorgaande wegen laten rijden zonder dat een ander behalve je kind op de rem kan trappen in geval van nood, lijkt mij niet verstandig.
Is dit in Belgie trouwens ook niet het geval? Daar moet je geloof ik een L op je raam plakken of iets dergelijks, maar weet niet of dubbele bediening daar verplicht is.
IK OOOOK!!quote:Op dinsdag 12 december 2006 16:06 schreef JapieGijs het volgende:
Geslaagd
![]()
Kwamen in die zaal aan.. ff kijken welke examinator. Zelfde als vorige keerdie bitch.
ff later kwam er toen iemand binnen voor zo'n speciaal rijbewijs en toen moest die bitch met hem mee en kreeg ik een ander![]()
Relaxte vent ging in t begin al beter als vorige keer.
Wel 2x bij het stoplicht die motor afgeslagenbij die eerste keer zeidie: ja, kan gebeuren, we gaan gewoon weer verder.. bij de 2e keer zeidie nix
Ik had helemaal geen idee of dat er mee zou tellen, 1x afslaan iig niet, maar 2x
Daarna nog ff krap komen te zitten met een fietsertje.. maar liep goed af.
Dus niet perfect gereden, maar t was wel genoeg![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |