abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44325721
quote:
Op maandag 11 december 2006 12:43 schreef pascalheister het volgende:
ik had ook dezelfde examinator als met de ttt, volgens mijn instructeur is dat altijd zo
nee hoor, das niet altijd zo, bij mij was het niet iig

ze proberen het wel vaak om het te doen, maar het is dus niet altijd zo
  maandag 11 december 2006 @ 15:35:54 #252
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_44326954
Ik heb een TTT gehad, maar net op de dag van mijn examen werd het CBR in Utrecht overhoop gegooid. Je kan nu niet meer zien welke examinator je hebt. Je krijgt een tafelnummer, maar examinatoren hebben geen vaste tafel meer. De instructrice weet dus ook niet wie je hebt en de kans dat je dezelfde hebt als bij je TTT is klein.
Trouwens, zo'n examinator weet echt niet meer hoe jij je TTT hebt gereden hoo. Ze hebben zoveel leerlingen op een dag en tussen je TTT en je examen zit meestal wel een paar weekjes, ze onthouden echt niet van iedereen hoe hij/zij reed hoor
To infinity…and beyond!
pi_44327085
Zojuist kwam ik binnen bij het examencentrum, ik loop alvast naar de tafel waar de examinator van de TTT zit, blijkt dat mijn instructeur verkeerd op dat vel heeft gekeken, en dat ik iemand anders heb.

Naja, geen probleem, stukje gaan rijden, ik keek niet genoeg in de binnenspiegel op lange rechte stukken (who cares? nutteloos, als je dat 2x doet op 2 kilometer snelweg is meer dan genoeg). Verder ging het fout met het uitstappen, ik keek alleen in de spiegel, in plaats van ook nog eens over mijn schouder.

In ieder geval ben ik uiteindelijk geslaagd
Morgen even naar het gemeentehuis en volgende week de auto van mijn vader invorderen
pi_44327164
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:39 schreef Bartaz het volgende:

gefeliciteerd
pi_44327226
quote:
Zojuist kwam ik binnen bij het examencentrum, ik loop alvast naar de tafel waar de examinator van de TTT zit, blijkt dat mijn instructeur verkeerd op dat vel heeft gekeken, en dat ik iemand anders heb.

Naja, geen probleem, stukje gaan rijden, ik keek niet genoeg in de binnenspiegel op lange rechte stukken (who cares? nutteloos, als je dat 2x doet op 2 kilometer snelweg is meer dan genoeg). Verder ging het fout met het uitstappen, ik keek alleen in de spiegel, in plaats van ook nog eens over mijn schouder.

Morgen even naar het gemeentehuis en volgende week de auto van mijn vader invorderen
Feli!
  maandag 11 december 2006 @ 16:00:55 #256
11458 ivetje
pi_44327866
Gefeli

Alleen die achteruitkijkspiegel is toch best belangrijk hoor, zeker op de snelweg
To infinity…and beyond!
pi_44328195
Ja, ik moest van mn instructeur altijd minimaal 1 keer in de 10 seconden in achteruitkijk spiegel kijken, en als ik het niet deed dan ging ie tellen hoe lang ik het niet had gedaan Nou ik rijbewijs heb zal ik niet meer strikt die 10 seconden aanhouden, maar idd wel belangrijk om er regelmatig in te kijken
pi_44328577
Ik ben vandaag in één keer geslaagd: perfecte rit in Rotterdam gereden! Ik moest zelfs door rood rijden: de verkeerslichtinstallatie op ik dacht de Blijdorpsingel bleef op rood hangen, daar mocht ik voorzichtig oprijden.
pi_44328580
quote:
congrats
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:18 schreef Simon_H het volgende:
Ik ben vandaag in één keer geslaagd: perfecte rit in Rotterdam gereden! Ik moest zelfs door rood rijden: de verkeerslichtinstallatie op ik dacht de Blijdorpsingel bleef op rood hangen, daar mocht ik voorzichtig oprijden.
ook gefeliciteerd
you and I ain't done Zeke!
pi_44328598
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:18 schreef Simon_H het volgende:
gefeliciteerd
pi_44329110
Thx Sylvana, ik las net je aantekening van 28 november 2006 op je blog. Nog gefelicteerd, en zo zie je maar; de aanhouder wint .

Congrats aan iedereen overigens (ik ben niet zo'n frequentie FOK'ker)
pi_44329243
Ben geslaagd! heb nog bijna een fietser omver gereden maar kon nog net oprijd de rem vinden hehe.
wat een opluchting!
een koe zegt boe
pi_44330299
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:32 schreef Simon_H het volgende:
Thx Sylvana, ik las net je aantekening van 28 november 2006 op je blog. Nog gefelicteerd, en zo zie je maar; de aanhouder wint .
thnx
pi_44330316
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:35 schreef laidback het volgende:
Ben geslaagd! heb nog bijna een fietser omver gereden maar kon nog net oprijd de rem vinden hehe.
wat een opluchting!
gefeliciteerd

boel geslaagden vandaag zeg
pi_44330594
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:23 schreef ivetje het volgende:

[..]

Let hiermee op please. Een vriendin van me heeft een middel gebruikt met valeriaan erin en werd er nogal suf van. Ze had het gelukkig gebruikt tijdens een rijles om te proberen, maar ze reageerde overal veel langzamer op en reed dus echt vreselijk. Met dit soort kalmeringsmiddelen gaat je reactie-vermogen ook wat achteruit en dat is dus niet handig bij het autorijden. Eet liever een banaan voor je examen, zitten natuurlijke stoffen in die je ook wat kalmeren.
Thnx voor de waarschuwing. Wel vreemd, want de bijsluiter zegt dat het de rijvaardigheid niet aantast.. Had ze teveel genomen ofzo?
pi_44330705
quote:
Op maandag 11 december 2006 17:10 schreef CySt het volgende:

[..]

Thnx voor de waarschuwing. Wel vreemd, want de bijsluiter zegt dat het de rijvaardigheid niet aantast.. Had ze teveel genomen ofzo?
Dat lijkt mij ook ja, want ik heb ook zo'n soort middel genomen en bij mij tastte het mn rijvaardigheid niet aan, ik werd er niet duf van ofzo Niet dat ik me veel beter kon concentreren ofzo dan normaal, maar ook niet minder iig En anders zouden huisartsen ook geen recept meegeven lijkt me
pi_44330835
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:35 schreef laidback het volgende:
wat een opluchting!
ik had ook zoiets

weggetje van rechts, ik netjes vaart minderen, komt er toch nog een auto achter een geparkeerde auto. ik vol naar de rem
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_44330862
quote:
Op maandag 11 december 2006 17:02 schreef Sylvana het volgende:

[..]

gefeliciteerd

boel geslaagden vandaag zeg
zit ik daar alleen in me hoekje
pi_44331040
quote:
Op maandag 11 december 2006 17:19 schreef pascalheister het volgende:

[..]

zit ik daar alleen in me hoekje
aawwww
pi_44332762
quote:
Op maandag 11 december 2006 14:08 schreef Sylvana het volgende:

[..]

nee hoor, das niet altijd zo, bij mij was het niet iig

ze proberen het wel vaak om het te doen, maar het is dus niet altijd zo
als insider (rij-instructeur ) kan ik't ff uitleggen:
Alles gaat tegenwoordig via de computer, en als je een tussentijdse toets hebt gedaan kun je aanvinken of je evt. tijdens het examen dezelfde examinator wilt. Dan wordt het gekoppeld. Nadeel hiervan is dat de examendata vaker wat verder weg ligt omdat het planning vereist. Als je het niet koppelt kun je elk gewenst uur wat beschikbaar is examen doen.

groet
Yeah Right...
pi_44333935
quote:
Op maandag 11 december 2006 17:14 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook ja, want ik heb ook zo'n soort middel genomen en bij mij tastte het mn rijvaardigheid niet aan, ik werd er niet duf van ofzo Niet dat ik me veel beter kon concentreren ofzo dan normaal, maar ook niet minder iig En anders zouden huisartsen ook geen recept meegeven lijkt me
Mja, is geen medicijn op recept. Is vrij verkrijgbaar, het is dus wat milder lijkt me dan een gemiddeld kalmeringsmiddel.
pi_44335474
quote:
- Robin__ (28 juni)
En vanochtend kwam mn stage begeleider met de eerste boete aan..

14 euro is de schade
pi_44335589
quote:
Op maandag 11 december 2006 19:41 schreef Robin__ het volgende:

[..]

14 euro is de schade
Stoeptegel total-los gereden?
pi_44335841
108km/h waar 100 toegestaan

104 na correctie > 14 euro

Kan erger..
pi_44337257
quote:
Op maandag 11 december 2006 19:51 schreef Robin__ het volgende:
108km/h waar 100 toegestaan

104 na correctie > 14 euro

Kan erger..
Kan zeker erger.
pi_44337356
maar toch blijft het zonde van je geld
pi_44339701
quote:
Op maandag 11 december 2006 20:32 schreef Sylvana het volgende:
maar toch blijft het zonde van je geld
Jij bent er ook al achter hoe veel pijn autorijden aan je portomonee doet ? Als je weer eens 20 euro in dat ding gooit Had hier ook leukere dingen van kunnen doen natuurlijk maarja.. tis al verrekend met mn salaris volgende week, en die zou al hoger zijn.. is ie nu nog alleen minder

Maar ik begreep dus net alleen dat er daar een nieuwe vaste flitskast is geplaatst daar waar ik ben geflitst.. zo eentje met infrarood ofzo, zonder flits dus (dus je heb t ook niet door) punt is nou dat ik daar sinds die maand dat het geleden is nog wel 10 keer langs gereden ben met onze eigen auto.. en met die van mn stage rijd ik meestal extra rustig (iig niet te hard.. ook niet compleet sufkutten natuurlijk, behavle op de momenten waarop ik weer eens bedenk hoe handig een tomtom wel niet had geweest op dat moment )
pi_44339736
Ik heb m opgeborgen bij alle papieren die ik nog had van rij-les/exames
pi_44339936
Hmm ok, je hebt talent of je hebt het niet he...
Ik had vandaag mijn 14e rijles...ik rij gewoon rustig de straat uit...
Zegt mijn instructeur 'ok, dan gaan we hier rechts maar meteen even stoppen, want volgens mij ben je iets vergeten'.
Ik was dus gewoon blij weggereden zonder gordel om
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_44339993
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:01 schreef Alcarin het volgende:
Hmm ok, je hebt talent of je hebt het niet he...
Ik had vandaag mijn 14e rijles...ik rij gewoon rustig de straat uit...
Zegt mijn instructeur 'ok, dan gaan we hier rechts maar meteen even stoppen, want volgens mij ben je iets vergeten'.
Ik was dus gewoon blij weggereden zonder gordel om
Ach, beter je gordel niet om dan de handrem er nog op hebben staan ofzo

Mijn instructeur zat altijd in auto zonder gordel om
pi_44340120
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:02 schreef Sylvana het volgende:

[..]

na een proefexamen, had geparkeerd bij CBR. gingen we even wat bespreken, deed mn gordel maar af. we gingen weer verder rijden; had ik mn gordel niet omgedaan, ineens mn instructeur:

"stop maar weer"

ik had geen idee wat er los was. "ben je niet iets vergeten?" "uhm...." "je gordel" "oja"

kan gebeuren, maar lullig als 't tijdens je echte examen gebeurd
pi_44340173
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:02 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Jamaar jamaar, als de handrem erop staat brandt er tenminste nog een lichtje. Voor de gordel niet...

Een instructeur zonder gordel om...dat komt niet echt heel erg intelligent over ofzo
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_44344208
het zou wel slimmer om zelf daar op wijzen. ook tijdens examen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_44349050
Mijn instructeur gaf een klein tikje terwijl ik met 20 km/h aan het rijden was. Begint er ineens te piepen, ik schrik dus ik mik op mn rem.

Krijg ik als commentaar dat ik gewoon eerst moet kijken wat eris, en gewoon door moet rijden
pi_44349960
wat is net lees:
quote:
Rijbewijs mogelijk al met zeventien jaar

Uitgegeven: 12 december 2006 08:39
Laatst gewijzigd: 12 december 2006 08:42

AMSTERDAM - Jongeren moeten vanaf hun zeventiende in een auto de weg op kunnen, zodat ze ervaring kunnen opdoen. Ze moeten daarbij wel worden begeleid door een volwassene. Dat stelt minister van Verkeer Karla Peijs dinsdag in het Algemeen Dagblad.

Volgens de minister leidt extra rijervaring onder begeleiding tot een verbetering van de verkeersveiligheid. Ze wil een proef houden om te zien of de verkeersveiligheid verbetert door de extra ervaring.

Peijs zegt onder de indruk te zijn van de resultaten in Duitsland. Daar mogen 17-jarigen al langer onder volwassen begeleiding de weg op. Twee jaar na de invoering van het begeleid rijden, is in de Duitse deelstaat Nedersaksen het aantal verkeersdoden onder jongeren met elf procent gedaald.

Proef
Het is nog niet duidelijk wanneer de proef wordt gehouden. Peijs wil 'intensief' kijken naar de manier waarop het in Duitsland is geregeld. Daar moeten 17-jarige bestuurders worden begeleid door iemand die minstens 30 jaar is en minimaal vijf jaar zijn of haar rijbewijs heeft.
het heeft een tijdje geduurd, maar ze willen er dus wellicht toch aan...

als dit er door komt gaat het zeer in de kosten schelen voor de aankomende bestuurders
natuurlijk minder voor de rijscholen
pi_44351166
het wordt steeds gekker
i.p.v. dat ze de leeftijd nou eens verhogen
pi_44351446
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 11:20 schreef pascalheister het volgende:
het wordt steeds gekker
i.p.v. dat ze de leeftijd nou eens verhogen
nah opzich is het wel een goed iets, naast bijv echte rijlessen. want zo kan je meer praktijkervaring opdoen naast je lessen. en die ervaring is juist belangrijk voor jonge bestuurders. en de leeftijd omhoog schroeven zie ik het nut eigenlijk neit van in.

maar het brengt idd ook een aantal risico's met zich mee. maar als het in Duitsland positief naar voren komt, waarom dan hier niet
pi_44353024
Hoi. Heb mn theorie inmiddels. Moet 22 januarie afrijden, maar ik heb maar 1 kans want ik vertrek 2 weken daarna naar Australie. Dus dat wordt spannend.
pi_44353532
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 11:31 schreef Johnns het volgende:

[..]

nah opzich is het wel een goed iets, naast bijv echte rijlessen. want zo kan je meer praktijkervaring opdoen naast je lessen. en die ervaring is juist belangrijk voor jonge bestuurders. en de leeftijd omhoog schroeven zie ik het nut eigenlijk neit van in.

maar het brengt idd ook een aantal risico's met zich mee. maar als het in Duitsland positief naar voren komt, waarom dan hier niet
idd, ik denk dat het voor mij heeeeeeeeeel wat geld had gescheeld
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:28:59 #290
11458 ivetje
pi_44354856
quote:
Op maandag 11 december 2006 17:14 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ze had gewoon genomen wat erop stond, maar het heeft bij iedereen een andere uitwerking. En in valdispert bijvoorbeeld zit ook valeriaan. Valdispert nacht is een natuurlijk middel dat wordt gebuikt om de nachtrust te bevorderen, lijkt me dus dat je er slaperig van wordt he
To infinity…and beyond!
pi_44354871
Is dat onder begeleiding van een instructeur, onder begeleiding van een ouder of dat laatste maar dan ook met dubbele bediening?

Had bij mij ook wel wat geld gescheeld als je op een industrieterreintje alvast het schakelen en bochten maken kan oefenen, maar ik weet niet of het wel zo veilig is om onder begeleiding en dan zonder dubbele bediening 17 jarigen op de weg te laten rijden.

Kan ik ergens een uitgebreider plan terugvinden over dit bericht?
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:35:13 #292
11458 ivetje
pi_44355050
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:29 schreef xFriendx het volgende:
Is dat onder begeleiding van een instructeur, onder begeleiding van een ouder of dat laatste maar dan ook met dubbele bediening?

Had bij mij ook wel wat geld gescheeld als je op een industrieterreintje alvast het schakelen en bochten maken kan oefenen, maar ik weet niet of het wel zo veilig is om onder begeleiding en dan zonder dubbele bediening 17 jarigen op de weg te laten rijden.

Kan ik ergens een uitgebreider plan terugvinden over dit bericht?
Het is gewoon pappie die in zijn eigen auto kindje laat rijden zeg maar En dat lijkt me dus nix, zeker niet als je de weg op gaat. Je kan niet ingrijpen of nix!! Kijk, op een verlaten industrieterrein oke maar hieruit blijkt dus dat je gewoon de weg op mag? Heb je altijd van die koekerds die denken dat kind kan rijden en hem/haar de snelweg opsturen of de drukke binnenstad....nee bedankt, er rijden al gnoeg debielen rond
To infinity…and beyond!
pi_44356045
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:35 schreef ivetje het volgende:

[..]

Het is gewoon pappie die in zijn eigen auto kindje laat rijden zeg maar En dat lijkt me dus nix, zeker niet als je de weg op gaat. Je kan niet ingrijpen of nix!! Kijk, op een verlaten industrieterrein oke maar hieruit blijkt dus dat je gewoon de weg op mag? Heb je altijd van die koekerds die denken dat kind kan rijden en hem/haar de snelweg opsturen of de drukke binnenstad....nee bedankt, er rijden al gnoeg debielen rond
Ok, daar was ik dus benieuwd naar, aangezien ik met dat antwoord hetzelfde denk als jij. Een 17-jarige die nog nooit heeft gereden die weg opsturen waarbij pap of mam niet kan ingrijpen.
Het schakelen leren op een industrieterrein kan dan nog wel, maar je kind op de doorgaande wegen laten rijden zonder dat een ander behalve je kind op de rem kan trappen in geval van nood, lijkt mij niet verstandig.

Is dit in Belgie trouwens ook niet het geval? Daar moet je geloof ik een L op je raam plakken of iets dergelijks, maar weet niet of dubbele bediening daar verplicht is.
  dinsdag 12 december 2006 @ 14:06:11 #294
11458 ivetje
pi_44356111
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:04 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Ok, daar was ik dus benieuwd naar, aangezien ik met dat antwoord hetzelfde denk als jij. Een 17-jarige die nog nooit heeft gereden die weg opsturen waarbij pap of mam niet kan ingrijpen.
Het schakelen leren op een industrieterrein kan dan nog wel, maar je kind op de doorgaande wegen laten rijden zonder dat een ander behalve je kind op de rem kan trappen in geval van nood, lijkt mij niet verstandig.

Is dit in Belgie trouwens ook niet het geval? Daar moet je geloof ik een L op je raam plakken of iets dergelijks, maar weet niet of dubbele bediening daar verplicht is.
In belgië mag dit idd ook gewoon, en daar moet je geloof ik iets op je auto plakken ja. Maar is dus ook enkele bediening daar.
To infinity…and beyond!
pi_44359928
Geslaagd
Kwamen in die zaal aan.. ff kijken welke examinator. Zelfde als vorige keer die bitch.
ff later kwam er toen iemand binnen voor zo'n speciaal rijbewijs en toen moest die bitch met hem mee en kreeg ik een ander
Relaxte vent ging in t begin al beter als vorige keer.
Wel 2x bij het stoplicht die motor afgeslagen bij die eerste keer zeidie: ja, kan gebeuren, we gaan gewoon weer verder.. bij de 2e keer zeidie nix Ik had helemaal geen idee of dat er mee zou tellen, 1x afslaan iig niet, maar 2x Daarna nog ff krap komen te zitten met een fietsertje.. maar liep goed af.
Dus niet perfect gereden, maar t was wel genoeg
pi_44359957
In Frankrijk mag dit ook, maar er zitten wel flink wat eisen aan vast (zoals dubbele spiegels e.d.) en je moet clearence krijgen van je verzekeraar. Daarnaast moet je een sticker op je auto plakken:

http://www.ecf.asso.fr/&referer=http%3A//www.ecf.asso.fr/permis/autos/aac
pi_44360961
Wat is dat nu weer voor een onzin? Kinderen van 17 op de weg? Ik heb @!$#@#$ tot m'n 18e moeten wachten, dan de rest ook!

Maar serieus, het is niet voor niets dat lesauto's dubbele bediening hebben, dat er iemand langs moet zitten die er een diploma voor heeft gehaald...

Wat wordt dat wanneer papa en mama hun kindje van 17 over een of andere weg laten scheuren terwijl hij nog geen 20 minuten achter het stuur heeft gezeten? Ik heb in 40 lessen ongeveer 5x een ingreep van de instructeur gehad, en die ingrepen waren dan ook écht nodig. Papa en mama kunnen dat niet, ze kunnen alleen roepen: "trap op de rem!" waarop het kindje in paniek het gas intrapt...
pi_44361081
Ik moet 2 januari op voor praktijk!
pi_44361724
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:06 schreef JapieGijs het volgende:
Geslaagd
Kwamen in die zaal aan.. ff kijken welke examinator. Zelfde als vorige keer die bitch.
ff later kwam er toen iemand binnen voor zo'n speciaal rijbewijs en toen moest die bitch met hem mee en kreeg ik een ander
Relaxte vent ging in t begin al beter als vorige keer.
Wel 2x bij het stoplicht die motor afgeslagen bij die eerste keer zeidie: ja, kan gebeuren, we gaan gewoon weer verder.. bij de 2e keer zeidie nix Ik had helemaal geen idee of dat er mee zou tellen, 1x afslaan iig niet, maar 2x Daarna nog ff krap komen te zitten met een fietsertje.. maar liep goed af.
Dus niet perfect gereden, maar t was wel genoeg
IK OOOOK!!
Maar bij mij ging het écht perfect, geen ingrepen, geen commentaar.
En een lieve examinator, hij was gezellig aan het kletsen, naar buiten aan het kijken soms (?!) en gewoon heel erg relaxt.

Morgen maar op eens op visite bij m'n ouders, want als het goed is kan ik m'n rijbewijs net niet ophalen in m'n nieuwe woonplaats (inschrijving nog niet voltooid)

HOERA!! !!
I will take the sun in my mouth
pi_44361795
Ik ben vandaag geslaagd voor mn theorie . Heb nu zo'n 10 praktijkuren gehad. Dus ik hoop dat ik februari/maart praktijkexamen mag doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')