abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44229326
quote:
Op donderdag 7 december 2006 17:31 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Sylvana, ik reageer wel eens in dit topic, en zie (way too late), dat je je rijbewijs hebt gehaald! WOW !!!
Maakt niet uit hoor

Morgen of overmorgen waarschijnlijk voor het eerst zonder instructeur rijden
pi_44232663
Ik ga morgen leren schakelen (2e en 3e rijles)
pi_44233005
quote:
Op donderdag 7 december 2006 20:20 schreef Xbox_360 het volgende:
Ik ga morgen leren schakelen (2e en 3e rijles)
Zet dan wel PGR3 of BurnOut uit je hoofd
  donderdag 7 december 2006 @ 20:43:14 #154
142185 kcin22
Koekje derbij?
pi_44233135
Ook maar een update van mijn kant, een tijd hier net wezen kijken.
Vanmiddag mijn 7e les gehad, voor het eerst op de snelweg. Van mijn instructeur mocht ik het gas flink intrappen, mwah 140 is best te doen .

Wat ik zelf als een minpunt zie is het gebruik van de eerste versnelling. Ik wil na het aangrijpingspunt nog wel eens (lees: bijna elke keer) te vroeg omhoog zodat je een stoot gas krijgt. Ik weet ook waar het aan ligt, ik zet mijn hak niet op de grond
Voor de rest gaat het redelijk, kijken gaat goed naar mijn idee, ik krijg steeds meer het gevoel wanneer ik moet terug schakelen. Klote games, daar hoeft het nooit
pi_44233196
quote:
Op donderdag 7 december 2006 20:43 schreef kcin22 het volgende:
Ook maar een update van mijn kant, een tijd hier net wezen kijken.
Vanmiddag mijn 7e les gehad, voor het eerst op de snelweg. Van mijn instructeur mocht ik het gas flink intrappen, mwah 140 is best te doen .

Wat ik zelf als een minpunt zie is het gebruik van de eerste versnelling. Ik wil na het aangrijpingspunt nog wel eens (lees: bijna elke keer) te vroeg omhoog zodat je een stoot gas krijgt. Ik weet ook waar het aan ligt, ik zet mijn hak niet op de grond
Voor de rest gaat het redelijk, kijken gaat goed naar mijn idee, ik krijg steeds meer het gevoel wanneer ik moet terug schakelen. Klote games, daar hoeft het nooit
Krijg je geen kramp in je voet dan als je die als het ware laat zweven en je hak niet laat rusten op de bodemplaat?

Als je het bewijsje binnen hebt gewoon een automaat (manual) kopen, alleen er om denken dat je in het echt geen kudo's krijgt voor driften en door de lucht zweven
  donderdag 7 december 2006 @ 20:53:07 #156
142185 kcin22
Koekje derbij?
pi_44233271
quote:
Op donderdag 7 december 2006 20:47 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Krijg je geen kramp in je voet dan als je die als het ware laat zweven en je hak niet laat rusten op de bodemplaat?

Als je het bewijsje binnen hebt gewoon een automaat (manual) kopen, alleen er om denken dat je in het echt geen kudo's krijgt voor driften en door de lucht zweven
Het is niet zo dat ik de hele rit mijn voet laat zweven. Ik zet hem wel op de grond, alleen als ik moet schakelen druk ik de koppeling in met mijn tenen en ongeveer 2 centimeter voet wat er onder zit. Maar het gekke is dat ik de goede beweging wel met mijn rechtervoet kan maken, die laat ik dus gewoon op de grond staan
pi_44233295
quote:
Op donderdag 7 december 2006 20:33 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Zet dan wel PGR3 of BurnOut uit je hoofd
PGR 3 heb ik niet en Burnout heb ik al zo'n 2 maanden niet meer gespeeld Heb bijna alleen maar Gears of War gespeeld

Ik mocht trouwens de eerste les de snelweg op. Was helaas van korte duur, er waren nog werkzaamheden aan de gang en op een bepaald stuk mocht ik maar 70. M'n instructeur zei: sommige rijscholen doen er nogal moeilijk over om de eerste les de snelweg op te gaan, maar dat vind ik bullshit, snelweg is het makkelijkste wat er is.
pi_44233460
quote:
Op donderdag 7 december 2006 20:54 schreef Xbox_360 het volgende:
Ik mocht trouwens de eerste les de snelweg op. Was helaas van korte duur, er waren nog werkzaamheden aan de gang en op een bepaald stuk mocht ik maar 70. M'n instructeur zei: sommige rijscholen doen er nogal moeilijk over om de eerste les de snelweg op te gaan, maar dat vind ik bullshit, snelweg is het makkelijkste wat er is.
Die van mij vond het meer onnodig om de eerste les de snelweg op te gaan, want in de stad is veel meer te leren
Tijdens de eerste les lijkt het me trouwens niet echt relaxt ofzo, je wilt toch eerst wel een beetje kunnen schakelen, controle hebben?
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_44233702
quote:
Op donderdag 7 december 2006 21:03 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Die van mij vond het meer onnodig om de eerste les de snelweg op te gaan, want in de stad is veel meer te leren
Tijdens de eerste les lijkt het me trouwens niet echt relaxt ofzo, je wilt toch eerst wel een beetje kunnen schakelen, controle hebben?
Ik vond het wel best aangezien ik voor het įllereerst zelf reed
pi_44233957
Waarom heeft het begrip 'snelweg' voor de lessers iets magisch? Toen ik aan het lessen was (voor auto dan, 6 jaar geleden) heb ik maar 2 keer een stukje snelweg meegenomen. Op de snelheid na was het niets aan, de regeltjes zijn zo simpel en makkelijk toe te passen dat het echt saai was. Ik reed liever in de stad, hoe drukker, hoe beter.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_44234204
Eerst moet ik de auto leren bedienen, daarna komt het verkeer wel
pi_44234257
quote:
Op donderdag 7 december 2006 21:22 schreef Ridocar het volgende:
Waarom heeft het begrip 'snelweg' voor de lessers iets magisch? Toen ik aan het lessen was (voor auto dan, 6 jaar geleden) heb ik maar 2 keer een stukje snelweg meegenomen. Op de snelheid na was het niets aan, de regeltjes zijn zo simpel en makkelijk toe te passen dat het echt saai was. Ik reed liever in de stad, hoe drukker, hoe beter.
dunno. heb zelf ook nog maar 2 of 3 keer op de snelweg gereden. niet echt veel aan inderdaad, naast dat je eens het betaal verder in kan trappen

ik rij zelf ook alleen maar in de binnenstad. alleen snelweg als ik terug naar huis moet rijden, maar meestal binnenstad. lekker druk en de beste manier om te leren daarnaast heb ik mn examen in de binnenstad dus oefenen we daar het meest voor
you and I ain't done Zeke!
pi_44234267
quote:
Op donderdag 7 december 2006 21:22 schreef Ridocar het volgende:
Waarom heeft het begrip 'snelweg' voor de lessers iets magisch?
Omdat het Heel Snel gaat!
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_44235127
maandag heb ik praktijk examen, duimen jullie alvast voor mij
pi_44235189
quote:
Op donderdag 7 december 2006 21:59 schreef pascalheister het volgende:
maandag heb ik praktijk examen, duimen jullie alvast voor mij
tuurlijk
pi_44235611
quote:
Op donderdag 7 december 2006 21:59 schreef pascalheister het volgende:
maandag heb ik praktijk examen, duimen jullie alvast voor mij
Vanzelfsprekend.

Eerste keer?
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_44235752
quote:
Op donderdag 7 december 2006 22:13 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Vanzelfsprekend.

Eerste keer?
pi_44240542
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:31 schreef ilona-scuderia het volgende:

Ik zoek sites met (gratis) theorievragen, weet iemand waar ik die kan vinden?
Iemand?
pi_44240594
Iemand nog tips voor vooruitkijken en inschatten van kruispunten?
pi_44240598
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 04:48 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Iemand?
k zou ff kijken op http://rijbewijs.startpagina.nl/ en dan bij kopje theorie.
handig is ook: http://www.tdekkers.nl/b-alle.htm (verkeersborden oefenen)
http://www.driversonly.nl/?refid=1017 (theorie online)
pi_44240602
quote:
Op donderdag 7 december 2006 21:22 schreef Ridocar het volgende:
Waarom heeft het begrip 'snelweg' voor de lessers iets magisch? Toen ik aan het lessen was (voor auto dan, 6 jaar geleden) heb ik maar 2 keer een stukje snelweg meegenomen. Op de snelheid na was het niets aan, de regeltjes zijn zo simpel en makkelijk toe te passen dat het echt saai was. Ik reed liever in de stad, hoe drukker, hoe beter.
omdat het snel gaat denk ik.
pi_44240928
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 05:30 schreef diginoob het volgende:
Iemand nog tips voor vooruitkijken en inschatten van kruispunten?
tja, vooruitkijken, ik heb er ook lang problemen mee gehad, maar je moet het gewoon doen, komt vanzelf wel ( bij mij duurde het wel 1,5 jaar hoor ) En inschatten van kruispunten, dan is het heel belangrijk dat je op tijd al snelheid mindert en op tijd begint met kijken
pi_44243798
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 07:48 schreef Sylvana het volgende:

[..]

tja, vooruitkijken, ik heb er ook lang problemen mee gehad, maar je moet het gewoon doen, komt vanzelf wel ( bij mij duurde het wel 1,5 jaar hoor ) En inschatten van kruispunten, dan is het heel belangrijk dat je op tijd al snelheid mindert en op tijd begint met kijken
Inderdaad, was 1 van de punten waar mijn instructeur veel aandacht aan besteedde. Veelal al vrij vroeg terug naar zijn 2 zodat je al rollende het kruispunt naderde. Kwam er verkeer aan en was dat te dichtbij dan kon je langzaam blijven rollen en er achteraan sluiten of na passeren oversteken (net waar je heen moet natuurlijk) of als de auto nog wat verder bleek te zijn kon je gas geven en nog voor de auto in de buurt was je ding doen.
Op deze manier leerde ik dan dat het niet nodig is om bijv bij een rotonde te stoppen omdat je timing verkeerd is. Ik kan nu dan ook vrijwel altijd of voor een auto invoegen of al rollende achter een auto aan die voor mij is.
pi_44249406
Net m'n 2e en 3e rijles gehad. Vond het leuker dan de vorige keer. Eerste les moest ik gelijk in het donker. Dit keer overdag. En ik mocht zelf schakelen Was wel leuk En ik heb een grappige instructeur. Rij ik wat te hard, zegt ie: "Je rijdt 17 euro te hard jonge"
pi_44249516
quote:
Op woensdag 6 december 2006 15:26 schreef FoxHunter. het volgende:
Nog maar 2 dagen... ben nu al zenuwachtig

Ik zit nu op m'n stage alle voorgaande topics door te spitten
Helaas gezakt

Voor het examen ging ik met mijn instructeur nog een uurtje de weg op, die rit ging echt vlekkeloos. Ik had ook het gevoel dat ik veel beter presteerde dan een stuk of 5 lessen terug. Toen we bij het CBR gebouw aankwamen gingen we nog eventjes wat technische dingen bij langs.

Ik wilde nog graag de motorkop van binnen bekijken. Het regende wat buiten, en m'n instructeur vertelde me dat de examinator (hij wist wie het was) dat toch niet ging doen, aangezien het wat regende .

Nouja, na het voorbespreken begon de rit, best aardige examinator (en inderdaad, wegens de regen maar geen motorkap bekijken), begon al direct wat te praten met mijn instructeur. De rit ging in het begin best goed, kijkgedrag was in orde, spiegels, etc. Echter, de examinitor moest op sommige punten een beetje de rem indrukken, bij kruisingen bijv. Als ik dan linksaf moet slaan, remde ik te laat af. Ik zelf had de situatie wel goed door (ook goed vooruit gekeken), maar andere weggebruikers kunnen dan schrikken door mijn 'onverwachtse' handeling. De rit ging dus op bepaalde punten te vlot.

Helaas, helaas Nouja, ergens in januari mag ik hopelijk weer. Komende weken maar flink oefenen, en heb niet het idee dat ik onterecht ben gezakt. Als ik dat met de snelheid beter had gedaan, was het een goede rit geweest. De examinator vertelde mij ook dat ik absoluut geen slechte rijder ben, integendeel. Maar dit is wel een gevaarlijk iets dat beter moet.

Ik houd jullie wel op de hoogte

Oja, ik was trouwens niet echt zenuwachtig. Vond ik reuze meevallen. Ben blij dat ik dat in ieder geval mee heb (ook voor de volgende keer).

[ Bericht 1% gewijzigd door FoxHunter. op 08-12-2006 13:51:28 ]
pi_44249726
Balen zeg Foxhunter

Ik heb het zelf ook heel erg gehad, dat ik pas op het allerlaatste moment remde, en dat vinden andere weggebruikers idd niet fijn en met je examen dan trapt de examinator dus al op de rem. Maar goed, de voglende keer daar dus even op letten en dan moet het goedkomen

En onder de motorkap kijken heb ik nog nooit hoeven te doen, en heb het ook nog maar weinig van anderen gehoord. Meestal alleen even wat over de banden en de knopjes en lichtjes binnen in de auto vertellen
pi_44249767
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:46 schreef FoxHunter. het volgende:

[..]

Helaas gezakt

Voor het examen ging ik met mijn instructeur nog een uurtje de weg op, die rit ging echt vlekkeloos. Ik had ook het gevoel dat ik veel beter presteerde dan een stuk of 5 lessen terug. Toen we bij het CBR gebouw aankwamen gingen we nog eventjes wat technische dingen bij langs.

Ik wilde nog graag de motorkop van binnen bekijken. Het regende wat buiten, en m'n instructeur vertelde me dat de examinator (hij wist wie het was) dat toch niet ging doen, aangezien het wat regende .

Nouja, na het voorbespreken begon de rit, best aardige examinator (en inderdaad, wegens de regen maar geen motorkap bekijken), begon al direct wat te praten met mijn instructeur. De rit ging in het begin best goed, kijkgedrag was in orde, spiegels, etc. Echter, de examinitor moest op sommige punten een beetje de rem indrukken, bij kruisingen bijv. Als ik dan linksaf moet slaan, remde ik te laat af. Ik zelf had de situatie wel goed door (ook goed vooruit gekeken), maar andere weggebruikers kunnen dan schrikken door mijn 'onverwachtse' handeling. De rit ging dus op bepaalde punten te vlot.

Helaas, helaas Nouja, ergens in januari mag ik hopelijk weer. Komende weken maar flink oefenen, en heb niet het idee dat ik onterecht ben gezakt. Als ik dat met de snelheid beter had gedaan, was het een goede rit geweest. De examinator vertelde mij ook dat ik absoluut geen slechte rijder ben, integendeel. Maar dit is wel een gevaarlijk iets dat beter moet.

Ik houd jullie wel op de hoogte

Oja, ik was trouwens niet echt zenuwachtig. Vond ik reuze meevallen. Ben blij dat ik dat in ieder geval mee heb (ook voor de volgende keer).
Klote Vooral omdat als je iets eerder geremd had je gewoon geslaagd was. Maarja, beter op één ding zakken dan op tien dingen. Succes alvast in januari!
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_44249771
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:46 schreef FoxHunter. het volgende:

[..]

Helaas gezakt

... *knip*
Jammer Maar als je al goed kan rijden en je eigenlijk maar 1 ding fout deed, hoef je je geen zorgen te maken Allesch komt goed
pi_44249808
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:52 schreef Sylvana het volgende:
Balen zeg Foxhunter

Ik heb het zelf ook heel erg gehad, dat ik pas op het allerlaatste moment remde, en dat vinden andere weggebruikers idd niet fijn en met je examen dan trapt de examinator dus al op de rem. Maar goed, de voglende keer daar dus even op letten en dan moet het goedkomen

En onder de motorkap kijken heb ik nog nooit hoeven te doen, en heb het ook nog maar weinig van anderen gehoord. Meestal alleen even wat over de banden en de knopjes en lichtjes binnen in de auto vertellen
Ik heb met mijn TTT alle vloeistoffen moeten benoemen Dat was samen met mijn ogentest ook ongeveer het enige dat goed ging
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_44250249
Bedankt mensen

Ja, ik moest de motor even op het contact zetten, en over alle lichtjes die je dan op het dashboard ziet wat vertellen. Ook vroeg hij mij waarom je olie nodig hebt in een auto. Nouja, dat ging allemaal wel goed.

Wat zo jammer is dat je nu zo lang moet wachten voordat je weer op kan, en dat het toch redelijk prijzig is. Extra lessen, enzo.

Ik hoorde net van m'n moeder dat zij een gedeelte van het volgende examen wil vergoeden, 100 euro. Scheelt weer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')