Maakt niet uit hoorquote:Op donderdag 7 december 2006 17:31 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Sylvana, ik reageer wel eens in dit topic, en zie (way too late), dat je je rijbewijs hebt gehaald! WOW !!!![]()
Zet dan wel PGR3 of BurnOut uit je hoofdquote:Op donderdag 7 december 2006 20:20 schreef Xbox_360 het volgende:
Ik ga morgen leren schakelen(2e en 3e rijles)
Krijg je geen kramp in je voet dan als je die als het ware laat zweven en je hak niet laat rusten op de bodemplaat?quote:Op donderdag 7 december 2006 20:43 schreef kcin22 het volgende:
Ook maar een update van mijn kant, een tijd hier net wezen kijken.
Vanmiddag mijn 7e les gehad, voor het eerst op de snelweg. Van mijn instructeur mocht ik het gas flink intrappen, mwah 140 is best te doen.
Wat ik zelf als een minpunt zie is het gebruik van de eerste versnelling. Ik wil na het aangrijpingspunt nog wel eens (lees: bijna elke keer) te vroeg omhoog zodat je een stoot gas krijgt. Ik weet ook waar het aan ligt, ik zet mijn hak niet op de grond![]()
Voor de rest gaat het redelijk, kijken gaat goed naar mijn idee, ik krijg steeds meer het gevoel wanneer ik moet terug schakelen. Klote games, daar hoeft het nooit![]()
Het is niet zo dat ik de hele rit mijn voet laat zweven. Ik zet hem wel op de grond, alleen als ik moet schakelen druk ik de koppeling in met mijn tenen en ongeveer 2 centimeter voet wat er onder zit. Maar het gekke is dat ik de goede beweging wel met mijn rechtervoet kan maken, die laat ik dus gewoon op de grond staanquote:Op donderdag 7 december 2006 20:47 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Krijg je geen kramp in je voet dan als je die als het ware laat zweven en je hak niet laat rusten op de bodemplaat?
Als je het bewijsje binnen hebt gewoon een automaat (manual) kopen, alleen er om denken dat je in het echt geen kudo's krijgt voor driften en door de lucht zweven![]()
PGR 3 heb ik niet en Burnout heb ik al zo'n 2 maanden niet meer gespeeldquote:Op donderdag 7 december 2006 20:33 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Zet dan wel PGR3 of BurnOut uit je hoofd![]()
Die van mij vond het meer onnodig om de eerste les de snelweg op te gaan, want in de stad is veel meer te lerenquote:Op donderdag 7 december 2006 20:54 schreef Xbox_360 het volgende:
Ik mocht trouwens de eerste les de snelweg op. Was helaas van korte duur, er waren nog werkzaamheden aan de gang en op een bepaald stuk mocht ik maar 70. M'n instructeur zei: sommige rijscholen doen er nogal moeilijk over om de eerste les de snelweg op te gaan, maar dat vind ik bullshit, snelweg is het makkelijkste wat er is.
Ik vond het wel best aangezien ik voor het įllereerst zelf reedquote:Op donderdag 7 december 2006 21:03 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Die van mij vond het meer onnodig om de eerste les de snelweg op te gaan, want in de stad is veel meer te leren![]()
Tijdens de eerste les lijkt het me trouwens niet echt relaxt ofzo, je wilt toch eerst wel een beetje kunnen schakelen, controle hebben?
dunno. heb zelf ook nog maar 2 of 3 keer op de snelweg gereden. niet echt veel aan inderdaad, naast dat je eens het betaal verder in kan trappenquote:Op donderdag 7 december 2006 21:22 schreef Ridocar het volgende:
Waarom heeft het begrip 'snelweg' voor de lessers iets magisch? Toen ik aan het lessen was (voor auto dan, 6 jaar geleden) heb ik maar 2 keer een stukje snelweg meegenomen. Op de snelheid na was het niets aan, de regeltjes zijn zo simpel en makkelijk toe te passen dat het echt saai was. Ik reed liever in de stad, hoe drukker, hoe beter.
Omdat het Heel Snel gaat!quote:Op donderdag 7 december 2006 21:22 schreef Ridocar het volgende:
Waarom heeft het begrip 'snelweg' voor de lessers iets magisch?
tuurlijkquote:Op donderdag 7 december 2006 21:59 schreef pascalheister het volgende:
maandag heb ik praktijk examen, duimen jullie alvast voor mij
Vanzelfsprekend.quote:Op donderdag 7 december 2006 21:59 schreef pascalheister het volgende:
maandag heb ik praktijk examen, duimen jullie alvast voor mij
Iemand?quote:Op donderdag 7 december 2006 16:31 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik zoek sites met (gratis) theorievragen, weet iemand waar ik die kan vinden?
k zou ff kijken op http://rijbewijs.startpagina.nl/ en dan bij kopje theorie.quote:
omdat het snel gaat denk ik.quote:Op donderdag 7 december 2006 21:22 schreef Ridocar het volgende:
Waarom heeft het begrip 'snelweg' voor de lessers iets magisch? Toen ik aan het lessen was (voor auto dan, 6 jaar geleden) heb ik maar 2 keer een stukje snelweg meegenomen. Op de snelheid na was het niets aan, de regeltjes zijn zo simpel en makkelijk toe te passen dat het echt saai was. Ik reed liever in de stad, hoe drukker, hoe beter.
tja, vooruitkijken, ik heb er ook lang problemen mee gehad, maar je moet het gewoon doen, komt vanzelf wel ( bij mij duurde het wel 1,5 jaar hoorquote:Op vrijdag 8 december 2006 05:30 schreef diginoob het volgende:
Iemand nog tips voor vooruitkijken en inschatten van kruispunten?
Inderdaad, was 1 van de punten waar mijn instructeur veel aandacht aan besteedde. Veelal al vrij vroeg terug naar zijn 2 zodat je al rollende het kruispunt naderde. Kwam er verkeer aan en was dat te dichtbij dan kon je langzaam blijven rollen en er achteraan sluiten of na passeren oversteken (net waar je heen moet natuurlijk) of als de auto nog wat verder bleek te zijn kon je gas geven en nog voor de auto in de buurt was je ding doen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 07:48 schreef Sylvana het volgende:
[..]
tja, vooruitkijken, ik heb er ook lang problemen mee gehad, maar je moet het gewoon doen, komt vanzelf wel ( bij mij duurde het wel 1,5 jaar hoor) En inschatten van kruispunten, dan is het heel belangrijk dat je op tijd al snelheid mindert en op tijd begint met kijken
Helaas gezaktquote:Op woensdag 6 december 2006 15:26 schreef FoxHunter. het volgende:
Nog maar 2 dagen... ben nu al zenuwachtig
Ik zit nu op m'n stage alle voorgaande topics door te spitten![]()
Klotequote:Op vrijdag 8 december 2006 13:46 schreef FoxHunter. het volgende:
[..]
Helaas gezakt![]()
Voor het examen ging ik met mijn instructeur nog een uurtje de weg op, die rit ging echt vlekkeloos. Ik had ook het gevoel dat ik veel beter presteerde dan een stuk of 5 lessen terug. Toen we bij het CBR gebouw aankwamen gingen we nog eventjes wat technische dingen bij langs.
Ik wilde nog graag de motorkop van binnen bekijken. Het regende wat buiten, en m'n instructeur vertelde me dat de examinator (hij wist wie het was) dat toch niet ging doen, aangezien het wat regende.
Nouja, na het voorbespreken begon de rit, best aardige examinator (en inderdaad, wegens de regen maar geen motorkap bekijken), begon al direct wat te praten met mijn instructeur. De rit ging in het begin best goed, kijkgedrag was in orde, spiegels, etc. Echter, de examinitor moest op sommige punten een beetje de rem indrukken, bij kruisingen bijv. Als ik dan linksaf moet slaan, remde ik te laat af. Ik zelf had de situatie wel goed door (ook goed vooruit gekeken), maar andere weggebruikers kunnen dan schrikken door mijn 'onverwachtse' handeling. De rit ging dus op bepaalde punten te vlot.
Helaas, helaasNouja, ergens in januari mag ik hopelijk weer. Komende weken maar flink oefenen, en heb niet het idee dat ik onterecht ben gezakt. Als ik dat met de snelheid beter had gedaan, was het een goede rit geweest. De examinator vertelde mij ook dat ik absoluut geen slechte rijder ben, integendeel. Maar dit is wel een gevaarlijk iets dat beter moet.
Ik houd jullie wel op de hoogte![]()
Oja, ik was trouwens niet echt zenuwachtig. Vond ik reuze meevallen. Ben blij dat ik dat in ieder geval mee heb (ook voor de volgende keer).
Jammerquote:
Ik heb met mijn TTT alle vloeistoffen moeten benoemenquote:Op vrijdag 8 december 2006 13:52 schreef Sylvana het volgende:
Balen zeg Foxhunter
Ik heb het zelf ook heel erg gehad, dat ik pas op het allerlaatste moment remde, en dat vinden andere weggebruikers idd niet fijn en met je examen dan trapt de examinator dus al op de rem. Maar goed, de voglende keer daar dus even op letten en dan moet het goedkomen
En onder de motorkap kijken heb ik nog nooit hoeven te doen, en heb het ook nog maar weinig van anderen gehoord. Meestal alleen even wat over de banden en de knopjes en lichtjes binnen in de auto vertellen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |