Hou het svp on-topic.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 07:01 schreef manhattan het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar roepen dat ik me laat inpalmen door westerse regimes is net zo kortzichtig als dat ik zeg dat jij een buikspreekpop van Halsema bent.
En nu maar hopen dat IDF schijt hebben aan die gasten en ze kapot schieten.quote:Activists trickle to Lebanon to protest Israel war
BEIRUT (Reuters) - International and local activists are planning on Saturday to bring a civilian convoy to southern Lebanon, worst hit by Israel's 28-day-old war on Hizbollah, to deliver aid and show solidarity with suffering residents.
"We hope this will be the first of what will become continuous convoys to show that there are civilians being killed and affected by this war," Adam Shapiro, an American documentary filmmaker and human rights activist, told Reuters.
"If governments are failing to act, we as citizens will."
Shapiro, 34, is among several activists from the International Solidarity Movement (ISM), a pro-Palestinian group that usually works to bring attention to Israeli occupation of Palestinian land, who have traveled to Lebanon seeking non-violent ways to support local groups protesting the war.
This time, however, the activists will not be facing Israeli soldiers, tanks or bulldozers but aerial bombardment.
One idea they are considering is to bring large numbers of people, rather than a few activists, to the Hizbollah strongholds of south Lebanon or south Beirut to try to protect them or draw attention to the plight of civilians there.
So far, activists who have shown up in Lebanon from the United States and Europe are part of an exploratory group, but Shapiro believes they can attract hundreds more, including from Arab states, once they come up with a strategy.
"In the United States people were already contacting us, Lebanese and internationals interested in coming to Lebanon to see how we could help," Shapiro said.
At least 961 people, mostly civilians, have been killed in Lebanon since the war began on July 12 with Hizbollah's capture of two Israeli soldiers. Israel's total death toll is 100.
Lebanon will be the first time the ISM has worked outside the Palestinian territories, though individual activists have been to other war zones such as Iraq as human shields.
Israeli authorities view them as trouble makers and sometimes accuse them of inciting violence.
"I'm not sure we can be as ambitious as to end the war but certainly we can change the dynamic," Shapiro said. "In the media this has so far been portrayed as a war between Israel and Hizbollah. Maybe we can change the dynamic so it is seen as what it is, Israel versus all of Lebanon."
In 2003, an Israeli soldier shot British ISM activist Tom Hurndall as he helped Palestinian children cross the road to avoid gunfire in the Gaza Strip. Hurndall later died. An Israeli military tribunal sentenced his killer to eight years in jail.
The same year, 23-year-old U.S. activist Rachel Corrie was killed by an Israeli bulldozer while trying to stop the Israeli military from demolishing Palestinian homes in the Gaza Strip. An Israel probe concluded Corrie's death was an accident.
Eeh, goede vraag, Sp3c ?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 13:24 schreef isos het volgende:
zijn die raketten met al die metalen bolletjes eigenlijk toegestaan volgens internationaal recht?
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 12:04 schreef Hallulama het volgende:
'Israël bombardeert Libanon niet'
Mooi staaltje journalistiek: "De Arabieren beelden de bombardementen van Israël op Libanon zich in, het ligt aan slechte bouwconstructie". En vergeet ook niet even te lachen om de doden die erbij vallen. Binnenkort op FOX: "Amsterdamse bouwbedrijven schuldig aan doden burgers door instortende gebouwen in Libanon".
[[url=http://images.flabber.nl/fox.israel.jpg]afbeelding][/url]
Bron: Flabber
![]()
Zoals ik het begrepen heb zijn die raketten niet toegestaan voor bebouwd gebied. In de bergen zullen ze uitermate effectief zijn (maar het blijven rotdingen).quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 13:24 schreef isos het volgende:
zijn die raketten met al die metalen bolletjes eigenlijk toegestaan volgens internationaal recht?
quote:The area affected by a single cluster munition, also known as the footprint, can be as large as two or three football fields. This characteristic of the weapon is particularly problematic for civilians when cluster munitions are used in or near populated areas and has been documented by research reports from groups such as Human Rights Watch and Landmine Action[1]
Hahahaquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 12:04 schreef Hallulama het volgende:
Mooi staaltje journalistiek: "De Arabieren beelden de bombardementen van Israël op Libanon zich in, het ligt aan slechte bouwconstructie". En vergeet ook niet even te lachen om de doden die erbij vallen. Binnenkort op FOX: "Amsterdamse bouwbedrijven schuldig aan doden burgers door instortende gebouwen in Libanon".
![]()
Zo, daar gaan ook flinke lenzen mee !quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:07 schreef buachaille het volgende:
Sfeerbeelden van beide kanten van het front:
...
weet ik veelquote:
toe maar ... ik ben beniewd wat meneer Bot dan wel bij wil dragen want er is niet zoveel meerquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:51 schreef damian5700 het volgende:
Deur op kier voor bijdrage vredesmacht Libanon
11 augustus 2006, 16:09
DEN HAAG (ANP) - Nederland is bereid in geval van nood bij te dragen aan een internationale vredesmacht in Libanon. Maar op dit moment ziet het er naar uit dat er voldoende landen te vinden zijn die willen bijdragen aan een dergelijke vredesoperatie.
Dat zei minister Bernard Bot van Buitenlandse Zaken vrijdag na afloop van het kabinetsberaad. Het kabinet is een warm voorstander van een VN-resolutie voor een staakt het vuren als dat een ,,duurzaam'' politiek akkoord tussen de strijdende partijen tot gevolg heeft, aldus de bewindsman.
Vervolg artikel
Gelukkig is dat fabeltje ook ontkracht.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:01 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
greenhelmetguy.blogspot.com
Lees het verhaal maar in de krant (duitse krant interview) als je het wil weten en hoe ze dood zijn gegaanquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:18 schreef sp3c het volgende:
so what!
zijn die kindertjes waar hij mee rondsleurt nu dood of niet, en hoe zijn die precies dood gegaan ... longemfyseem?
Ongelofelijk; helaas zijn er nog mensen die dit geloven ook.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 12:04 schreef Hallulama het volgende:
![]()
Koop een krant zou ik zeggen? (NRC)quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:23 schreef sp3c het volgende:
als je er een link bij zou zetten dan zou ik het daadwerkelijk gaan lezen
maar goed, ik vind het nogal een vreemde zaak dat er dode kindertjes te betreuren zijn bij bombardementen en men zich concentreerd op 1 of andere PR kneus die in elke oorlog op komt dagen.
dan is het een propagandeactie ... who cares!
kindertjes zijn nog steeds dood
Dat was ook het eerste wat bij mij opkwam. Maar het is er maar eentje hoor, de rest is gekloond.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:52 schreef PLAE@ het volgende:
das niet niks.
vast wel geschoten voor de 'oorlog'
Dit wordt echt CONSTANT gezegd maar nooit onderbouwd.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:57 schreef venomsnake het volgende:
en die propaganda komt van 2 kanten, ook Israel heeft een zeer goed geoliede propagandamachine.
ga je me nu weer woorden in de mond leggen???quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:49 schreef NorthernStar het volgende:
Doe geen moeite Nyrem. Qana is nooit gebeurd, Israel is zichzelf aan het verdedigen, Hezbollahstrijders gebruiken menselijke schilden en de huizen in Libanon storten in door slechte constructie...
Oorlog? Welke oorlog?
Rare hulpverlener als je het volgende filmpje van de Duitse omroep NDR bekijkt. Hij geeft o.a. instructies aan een cameraman om te blijven filmen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:21 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Lees het verhaal maar in de krant (duitse krant interview) als je het wil weten en hoe ze dood zijn gegaan![]()
(oh en over die oude foto's: de man is al ruim 10 jaar hulpverlener)
uitgebreide media promotie middelen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:13 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dit wordt echt CONSTANT gezegd maar nooit onderbouwd.
Dat terwijl propaganda aan de kant van de hezbollah wel al tig keer aangetoond is.
Kom eens met voorbeelden waar Israel propaganda gebruikt.
Natuurlijk niet neequote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:57 schreef venomsnake het volgende:
Ik heb die ophef rond die gast sowieso nooit begrepen, ook al was het een hizbollah propaganda mannetje, dat maakt de dood van die mensen er niet minder erg om.
Kom op man, denk na, westerse propaganda is veel verfijnder natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:13 schreef Refragmental het volgende:
Dat terwijl propaganda aan de kant van de hezbollah wel al tig keer aangetoond is.
Niet onderbouwde onzin uitkramen heeft inderdaad geen nut.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:49 schreef NorthernStar het volgende:
Doe geen moeite Nyrem.
Qana is wel gebeurd, alleen zijn de omstandigheden zeer twijfelachtig en zitten er grote tijdsgaten tussen het bombardement en het instorten van het gebouw.quote:Qana is nooit gebeurd
Jep, wat moet je anders doen tegen hezbollah shitforbrains die raketten afvuren vanuit woonwijken? Gewoon door laten gaan?quote:Israel is zichzelf aan het verdedigen
Durf je dit te ontkennen?quote:Hezbollahstrijders gebruiken menselijke schilden
Dit is wel je reinste flauwekul, tis echter slechts de mening van 1 persoon die in het publiek zat bij een programma.quote:en de huizen in Libanon storten in door slechte constructie...
De oorlog die Hezbollahquote:Oorlog? Welke oorlog?
ik krijg het NRC iedere dag thuis, wijs me maar in de goede richtingquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:36 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Koop een krant zou ik zeggen? (NRC)
nee ik bedoel ELKE OORLOG er is altijd wel zo'n figuur te vinden wat heel hard bij elk slachtoffer gaat zitten huilen voor een mooie foto. of dat nu daadwerkelijk een hulpverlener is of een PR mannetje wil ik in het midden latenquote:Er waren veel journalisten. Deze journalisten willen uiteraard foto's.
Met PR-kneus bedoel je hulpverlener (neem ik aan)
en ja, dat doen hulpverleners tijdens oorlogen....
en met elke oorlog bedoel je: De israelische eenzijdige beschietingen/bombardementen op een onschuldige bevolking? (neem ik maar aan)
ps: De man in kwestie: Abu Shadi Jradi van de dienst Burgerbescherming.
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:26 schreef Boomstam het volgende:
Kan je omwille van 1 kinderslachtoffer een oorlog tegen een slecht land niet beginnen?
DAAROM JUIST !quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:31 schreef Boomstam het volgende:
ik had het niet over libanon specifiek![]()
geef me je adres is, kan ik je 20ct opsturen zodat je iemand kan bellen die je vaagheid wel snaptquote:
oja das waar, nazi duitsland was ook niet echt slecht maar alleen voor de mensen die nazi duitsland niet lief vondenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:31 schreef Hallulama het volgende:
Slecht is in the eye of the beholder. LEER het nou eens!
Ik heb het idee dat jij niet helemaal snapt wat propaganda is, propaganda wil niet anders zeggen dan het beïnvloeden van de publieke opinie. Hizbollah doet dat door lijken te tonen, in te spelen op de emotie, niet zeggen hoeveel strijders er om zijn gekomen maar alleen de successen melden, en 1 keer in de week een anderhalf uur durende speech van Nasrallah.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:13 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Het blijven mensen, mensen doen nu eenmaal slechte dingen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:41 schreef Hallulama het volgende:Als je wordt aangevallen heb je het recht om jezelf te verdedigen Maar je bent wel gek als je 't zo ver laat komen dat je wordt aangevallen Nog gekker ben je wanneer je ZELF aanvalt Het fenomeen oorlog had al lang afgeschaft moeten worden Het is een belediging voor de mensheid dat dergelijke evenementen nog steeds plaatsvinden
En nu ga ik pijp roken.
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:41 schreef Hallulama het volgende:
En nu ga ik pijp roken.
[afbeelding]
Libanon kan enkel toekijken hoe de Iraanse invloed toeneemt, net als het labiele zoontje dat aan de macht is in Syrië.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:56 schreef sp3c het volgende:
ja idd, Israel doet dit voor Libanon
tering hey
het blijft lastig vechten tegen mensen die onmenselijk denken.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:53 schreef dancemacabre het volgende:
Israël bevrijdt het Libanese volk van het Palestijnse en Hizbullah juk, als het nu ophoudt met de burgers die Hizbullah toejuichen te ontzien in de zuidelijke dorpen, air-fuel bommen of time in effect artillerie beschietingen kunnen de oorlog binnen een maand doen aflopen.
Israël betaalt zwaar om burgers van een vijand te ontzien, Hizbullah daarentegen geeft de burgers de volle laag aan beide kanten.
lastig vechten omdat tot heden de schijn wordt opgehouden door Israël, teveel dode soldaten gaat dat niet duren (ipv tijd).quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het blijft lastig vechten tegen mensen die onmenselijk denken.
en wat als hezballah gewoon weer doorgaat of na een maandje of zo?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 20:16 schreef venomsnake het volgende:
Begint er op te lijken dat een staakt het vuren aanstaande is, ik ben benieuwd.
Het zou geweldig zijn, de vraag is nu of Israel akkoord gaat..21:14 SECURITY COUNCIL TO VOTE AT 1:00 ON CEASE-FIRE PROPOSAL (Channel 10) 21:08 Political source: `Good chance` Israel will accept UN cease-fire plan (AP) 21:04 POLITICAL SOURCE: OLMERT REVIEWING UN CEASE-FIRE PLAN (AP)
hezbollah heeft aangegeven daar geen problemen mee te hebben mits Israel zich terugtrekt, gevangenen vrijlaat en dat er een regeling getroffen gaat worden voor Shebaa Farms. Dan zijn ze bereid de wapens in te leveren aan het Libanese leger.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 20:19 schreef isos het volgende:
Als er instaat dat er een internationale troepenmacht komt, stemt Israel in, maar hezbollah niet. en andersom. vrees ik.
zo te zien zit hezballah wat dieper in de libanese regering dan we dachten.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 20:28 schreef venomsnake het volgende:
[..]
hezbollah heeft aangegeven daar geen problemen mee te hebben mits Israel zich terugtrekt, gevangenen vrijlaat en dat er een regeling getroffen gaat worden voor Shebaa Farms. Dan zijn ze bereid de wapens in te leveren aan het Libanese leger.
Dit staat in het 7punts plan dat de Libanese regering gepresenteerd had.
dan zijn we niet verbaastquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 20:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en wat als hezballah gewoon weer doorgaat of na een maandje of zo?
ECHTER...quote:
Alweer die Shebaa farmsquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 20:28 schreef venomsnake het volgende:
[..]
hezbollah heeft aangegeven daar geen problemen mee te hebben mits Israel zich terugtrekt, gevangenen vrijlaat en dat er een regeling getroffen gaat worden voor Shebaa Farms. Dan zijn ze bereid de wapens in te leveren aan het Libanese leger.
Dit staat in het 7punts plan dat de Libanese regering gepresenteerd had.
Als men zich daaraan gaat houden : Dan zijn we wél verbaast.......quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:06 schreef Hallulama het volgende:
[..]
FOK! Certified Solution for the Middle-East:
1. Men stopt met het bezigen van geweld
2. Iedereen* met anti-Israël sentimenten zweert het geweld af en erkent de staat Israël volgens de grenzen van 1967
3. Israël trekt zich terug tot de grenzen van 1967 en laat de politieke gevangenen vrij
4. De Palestijnen krijgen hun eigen staat, welke wereldwijd zal worden erkent, met Oost-Jeruzalem als hoofdstad
5. Palestijnse vluchtelingen zullen terugkeren naar de Palestijnse staat, en niet naar Israël (moet te accepteren zijn, me dunkt, times have changed)
6. De VN wordt eigenaar en beheerder van de Tempelberg
* Militante Palestijnse organisaties (o.a. Hamas), Hezbollah, Iran, etc.
geef ze gewoon die shebaa farms, Syrie moet het verder ook nietquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:14 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Alweer die Shebaa farms
Daar heeft de Hezbollah geen aanspraak op omdat het Syrisch grondgebeid betreft.
we kunnen niet de 1000 burgers die bloedig zijn afgeslacht door Israel negerenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:04 schreef sp3c het volgende:
gewoon negeren Meki isgoe, niet voeren de trollen
Zat ook een reporter van CNN in dat Konvooi, die vent is nu live aan de lijn. hij zegt dat ze de bossen in zijn gevlucht omdat er nog drones boven ze hangen en Israel raketten op dat konvooi heeft gesmeten. Reporter van CNN zegt dat er burgers in dat konvooi zaten en dat er auto's van burgers zijn getroffen. het was buiten hizbollah gebied. hij is bang en zegt dat het verschikkelijk is... er zijn dus doden bij gevallen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:05 schreef Meki het volgende:
Het konvooi van honderden auto's was vrijdagochtend vertrokken uit de Zuid-Libanese plaats Marjayoun. Het bestond uit onder meer 350 Libanese militairen die door de Verenigde Naties werden geëvacueerd nadat de plaatsen waar zij gelegerd waren door Israël waren bezet. Zo'n 3000 inwoners uit de zuidoostelijke grensregio met Israël maakten van de gelegenheid gebruik om ook uit het gebied te ontsnappen.
Toen de aanval plaatsvond, werd het konvooi niet meer door VN-troepen van de Unifil begeleid. Volgens een Unifil-woordvoerder zou Jeruzalem het groene licht hebben gegeven voor de doortocht.
kap es met die onzin posts aub er zit schot in de zaak !quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:17 schreef Meki het volgende:
het is groen licht gegeven door Olmert die graag bloed wou zien van burgers
welke schot ??quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:31 schreef salutem het volgende:
[..]
kap es met die onzin posts aub er zit schot in de zaak !
Volgens mij viel dat bericht onder propaganda en werd diequote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:38 schreef Meki het volgende:
Israël bestookt Libanese rouwstoet: dertien doden
Lekker he?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:45 schreef Incomplete het volgende:
Volgens mij viel dat bericht onder propaganda en werd die
begrafenisstoet helemaal niet aangevallen.
Ik ben te lui om het bericht terug te zoeken.![]()
Israel kiest de weg naar vrede niet anders hadden ze geen duizend doden op hun gewetenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:43 schreef Hallulama het volgende:
Ga je weer eenzijdig lopen posten Meki? Het is iedere kip hier al duidelijk dat er aan beide kanten doden en gewonden vallen, waaronder burgers, dus doe geen moeite, denk liever na over een oplossing.
nee het is geen propoganda het komt zelfs uit Nieuws.nlquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:45 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Volgens mij viel dat bericht onder propaganda en werd die
begrafenisstoet helemaal niet aangevallen.
Ik ben te lui om het bericht terug te zoeken.![]()
Moet Hezbollah nog meer doen denk je? Misschien Israël maar eens erkennen, als teken van goede wil?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:48 schreef Meki het volgende:
Oplossing is dat Israel zich terugtrekt en geen kinderen en burgers moet doodmaken en Hezbollah moet stoppen met aanvallen op Israel
Hamas wou dat doen wat doet Israel die verpest het weer met aanvallenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:50 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Moet Hezbollah nog meer doen denk je? Misschien Israël maar eens erkennen, als teken van goede wil?
Hallulama, je praat klinkt heel leuk in de wereld van My Little Pony's, en ik bedoel dit echt niet denigrerend, maar de echte wereld, zo Machiavellistisch als-ie is, lacht om dergelijke wensen. Beide partijen zijn namelijk voor jouw plan, zolang zij maar niet de toegevende partij zijn. Als oproep tot broeder-, naaste- en mensenliefde niet verkeerd, als commentaar op en suggestie voor dit conflict hopeloos naïef.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:55 schreef Hallulama het volgende:
Kan één partij niet gewoon alles doen wat de andere partij vraagt, zonder te eisen dat de andere partij ook wat doet? Lijkt me wel een stoere actie. Erg volwassen. Geeft het goede voorbeeld. Wijs.
terugtrekken uit libanon bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:55 schreef Hallulama het volgende:
Kan één partij niet gewoon alles doen wat de andere partij vraagt, zonder te eisen dat de andere partij ook wat doet? Lijkt me wel een stoere actie. Erg volwassen. Geeft het goede voorbeeld. Wijs.
Dat weet ik, echter, moeten wij accepteren dat primitieve emoties zoals TROTS en EER in de weg liggen?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:58 schreef Monidique het volgende:
Hallulama, je praat klinkt heel leuk in de wereld van My Little Pony's, en ik bedoel dit echt niet denigrerend, maar de echte wereld, zo Machiavellistisch als-ie is, lacht om dergelijke wensen. Beide partijen zijn namelijk voor jouw plan, zolang zij maar niet de toegevende partij zijn. Als oproep tot broeder-, naaste- en mensenliefde niet verkeerd, als commentaar op en suggestie voor dit conflict hopeloos naïef.
Nooit tot in zijn compleetheid doorgezet, terug naar 1967 bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:58 schreef sp3c het volgende:
terugtrekken uit libanon bijvoorbeeld?
volgens mij is dat al is geprobeerd
Libanon zal ook akkoord gaanquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:58 schreef Hallulama het volgende:
Verrassend ook he, ik denk niet dat Libanon akkoord gaat trouwens, maar we zullen zien, nog een klein uurtje en dan weten we het.
Right, die bedoel ik eigenlijk, ik heb gehoord dat volgens de resolutie, Israël nog even mag blijven.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:02 schreef Monidique het volgende:
En Hezbollah, die immers de sterkste macht is in Libanon?
dat hangt af van Israelische terugtrekkingquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
En Hezbollah, die immers de sterkste macht is in Libanon?
alleen Shebaa Farms niet maar technisch gezien is dat niet Libanonquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:00 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Nooit tot in zijn compleetheid doorgezet, terug naar 1967 bijvoorbeeld.
ja dat gaat niet werken, Israel moet weg, Hezbollah ook .. iig het wapentuigquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:05 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Right, die bedoel ik eigenlijk, ik heb gehoord dat volgens de resolutie, Israël nog even mag blijven.
wapentuig van Israel en Hezbollah moeten wegquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat gaat niet werken, Israel moet weg, Hezbollah ook .. iig het wapentuig
Ja, nee, okay, meningen verdeeld, hoe dan ook, we hebben ook nog de betwiste/bezette gebieden in Israël/land van God/Palestina/ergens in de Arabische wereld, right?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:08 schreef sp3c het volgende:
alleen Shebaa Farms niet maar technisch gezien is dat niet Libanon
oow we vragen Cohen welquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:14 schreef Hallulama het volgende:
Meki, zin om een satirische sketch te bouwen? Ik zit te denken aan het naspelen van het gezeik in Israël / Palestina sinds 1948. Jij speelt de Arabier, ik de VN, en dan hebben we alleen nog een Jood nodig, en een voetbalveld, ken je iemand?
De Galàpagos eilanden.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:18 schreef sp3c het volgende:
maar on a more serious note
ik las dat de resolutie bijna klaar is en Israel er waarschijnlijk wel mee akkoord gaat.
Misschien een pietluttig detail maar zijn die 15.000 vliegtickets voor de nieuwe vredesmacht eigenlijk al verdeeld?
1000 Maleisers ... en?
ik stuur zelfmoordenaars naar je landquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:16 schreef sp3c het volgende:
ik wil best de jood spelen
"jullie laten mij met rust of ik schiet iedereen in de wijde omtrek dood"
"je bent gewaarschuwd"
Ik hoorde op Radio 1 dat het in totaal gaat om 30.000 mensen (versie van Israel).quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:18 schreef sp3c het volgende:
maar on a more serious note
ik las dat de resolutie bijna klaar is en Israel er waarschijnlijk wel mee akkoord gaat.
Misschien een pietluttig detail maar zijn die 15.000 vliegtickets voor de nieuwe vredesmacht eigenlijk al verdeeld?
1000 Maleisers ... en?
Israel trekt ook totaal niks van resoluties aanquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:34 schreef manhattan het volgende:
Dat wordt drie keer niks. Hezbollah trekt zich geen kont van die resolutie aan....
Just saw Boltonquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:27 schreef Hallulama het volgende:
UN Webcast
Geen idee of 't wat is, maar ik zie beelden en hoor geluid, en het lijkt live.
Yep, looks like this is it!
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:22 schreef Monidique het volgende:
De Israëlische bevolking is het steeds meer beu en begint het vertrouwen in premier Olmert en zijn puike knapen een beetje te verliezen, las ik op teletekst. Wat zei ik in het begin? December 2006, Likoed aan de macht in Israël en Hezbollah in Libanon. Nou ja, dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar ik denk dat dit Likoed ontzettend heeft geholpen. Dat het Hezbollah heeft geholpen spreekt voor zich.
[ bron ]quote:Ehud Olmert may decide to accept the French proposal for a cease-fire and unconditional surrender to Hezbollah. That is his privilege. Olmert is a prime minister whom journalists invented, journalists protected, and whose rule journalists preserved. Now the journalists are saying run away. That's legitimate. Unwise, but legitimate.
However, one thing should be clear: If Olmert runs away now from the war he initiated, he will not be able to remain prime minister for even one more day. Chutzpah has its limits. You cannot lead an entire nation to war promising victory, produce humiliating defeat and remain in power. You cannot bury 120 Israelis in cemeteries, keep a million Israelis in shelters for a month, wear down deterrent power, bring the next war very close, and then say - oops, I made a mistake. That was not the intention. Pass me a cigar, please.
Hezbollah zal zich er zowieso niet bij neerleggen daar zij hun bestaansrecht aan de Iraanse haat tegen Israel ontlenen. Israel trekt zich nu terug, die unifil-mietjes doen weer niks, en binnen een week vliegt de eerste lange afstands-raket op Tel-aviv, waarna het hele feest weer opnieuw begint.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:43 schreef Monidique het volgende:
Als Israël dit accepteert en Hezbollah legt zich er ook bij neer, dan heeft Israël verloren en is Hezbollah de overwinnaar in deze oorlog. Daarom kan ik mij niet voorstellen dat het gaat werken, of in ieder geval niet op de lange termijn.
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:39 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Just saw Bolton
And some other famous people...
Ik denk dat men juist wél op Tel-aviv gaat schieten om een statement te maken. Hezbollah heeft belang bij oorlog.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:50 schreef Monidique het volgende:
Ik denk niet dat Hezbollah zomaar op Tel Aviv gaat schieten. De afgelopen jaren hebben ze een handjevol slachtoffers weten te bewerkstelligen met hun raketaanvallen, die slechts gericht waren op een kleine noordelijke strook met Israël. Kijk, niet goed, niet fijn, niet correct, maar niet de existentialistische crisis die er nu van gemaakt wordt. Als beide partijen het accepteren, dan vermoed ik dat Hezbollah doorgaat met wat het voor deze oorlog deed: af en toe wat raketten afschieten die nauwelijks schade doen en pogen gevangenen uit te wisselen. Israël daarentegen zal het niet kunnen verkroppen de oorlog verloren te hebben. Val van Olmert, verkiezingen, Likoed, massale aanval op Libanon.
quote:
Dat is ook weer zo, maar ik denk dat de legende van de overwinning in 2006 hun meer zal brengen dan een jarenlange oorlog waarvan de uitkomst onbekend is en tot over tien jaar kan duren. Maar dat zeg ik, een postpuberaal, zolderbevuilend jongetje en je weet wat men zegt over postpuberale, zolderbevuilende jongetjes: zij hebben de macht niet.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:53 schreef manhattan het volgende:
[..]
Ik denk dat men juist wél op Tel-aviv gaat schieten om een statement te maken. Hezbollah heeft belang bij oorlog.
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:59 schreef Hallulama het volgende:
Het gaat nu beginnen, 't wordt stiller.
Geen van allen als je de NYT mag geloven:quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:57 schreef venomsnake het volgende:
Ik ben toch wel zeer benieuwd naar de tekst van die resolutie...
Shebaa Farms, gevangenruil en Israel die terugtrekt zou een pure winst voor hizbollah beteken imo. voor zover je van winnaars en verliezers kunt spreken.
quote:The Lebanese are also likely to be unhappy with the resolution’s failure to order Israel to relinquish control of Shebaa Farms, an area of the border that it seized in 1967 and remains in dispute between Lebanon and Syria.
The resolution simply asks the secretary general to develop ideas on how to solve the dispute and report back on his findings in 30 days.
The resolution does not order the return of abducted Israeli soldiers, an original reason Israel cited for going to war, nor does it meet Hezbollah requests for release of prisoners held by Israel. The measure simply says it is “mindful of the sensitivity of the issue of prisoners and encouraging of the efforts aimed at urgently settling the issue of the Lebanese prisoners detained in Israel.”
komt er net aan waggelen...quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:02 schreef Hallulama het volgende:
Where is Kofi?
Ah, daar is hij, nog even snel een onderonsje met Bolton gehad zo te zien
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:02 schreef gorgg het volgende:
[..]
Geen van allen als je de NYT mag geloven:
[..]
De Verenigde Naties, Israël en bijna iedereen is van mening dat het Syrisch grondgebied is, behalve Syrië en Libanon. Een heel aparte situatie. Maar je kunt dit op twee manieren kijken: verlies, want ze hebben die gebieden niet "terug", of winst, want het geeft hun legitimatie om door te gaan met hun "verzet" .quote:The Lebanese are also likely to be unhappy with the resolution’s failure to order Israel to relinquish control of Shebaa Farms, an area of the border that it seized in 1967 and remains in dispute between Lebanon and Syria.
Wie is die grote neger dan, Shakil O'Neal?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:03 schreef venomsnake het volgende:
komt er net aan waggelen...![]()
The Agenda is alvast adopted..![]()
thanx.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:02 schreef gorgg het volgende:
[..]
Geen van allen als je de NYT mag geloven:
[..]
Ze moeten wel toch, uiteindelijk? Ooit? Als men vrede wil?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:07 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik geloof niet dat de Shebaa Frams ooit opgegeven zullen worden. Maar goed, er zijn vreemdere dingen gebeurd en daarom is het niet geheel uit te sluiten. De vernedering zal inderdaad omvangrijk zijn en een zetje zijn voor andere terreurgroeperingen om op te staan tegen hun regimes, aangezien het dan duidelijk zal zijn dat een aanval op Israël succesvol kan zijn. Het is daarom niet te hopen dat Israël zich ook maar 1 seconde stopt voordat in elk geval Nazrallah het loodje heeft gelegt.
Ben ik niet met je eens. Volgens mij spelen er hele andere belangen. De controle van watervoorraden, bijvoorbeeld. Of de wens om 'meest bevoorrechte partner van de VS in het midden-oosten' te zijn. Dat zijn allemaal alles-of-niets posities.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hallulama, je praat klinkt heel leuk in de wereld van My Little Pony's, en ik bedoel dit echt niet denigrerend, maar de echte wereld, zo Machiavellistisch als-ie is, lacht om dergelijke wensen. Beide partijen zijn namelijk voor jouw plan, zolang zij maar niet de toegevende partij zijn. Als oproep tot broeder-, naaste- en mensenliefde niet verkeerd, als commentaar op en suggestie voor dit conflict hopeloos naïef.
Libanon alleen toch? Of denkt Syrië dat het eigenlijk bij Libanon behoort?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:05 schreef Monidique het volgende:
[..]
[..]
De Verenigde Naties, Israël en bijna iedereen is van mening dat het Syrisch grondgebied is, behalve Syrië en Libanon. Een heel aparte situatie. Maar je kunt dit op twee manieren kijken: verlies, want ze hebben die gebieden niet "terug", of winst, want het geeft hun legitimatie om door te gaan met hun "verzet" .
Kofi zegt dus dat de Hezbollah uit Libanon moet verdwijnen?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:25 schreef Hallulama het volgende:
Kofi zegt net iets in de trend van:
Libanon is nog steeds bezig met een politieke transitie, en iedereen die in Libanon loopt te kloten, lokale en regionale machten, die bezig zijn om de boel te verstieren aldaar t.b.v. hun eigen agenda, dienen er per direct op te zouten.
Ik las dat Syrië het ook vindt, wat het dus zo'n rare situatie maakt.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:27 schreef gorgg het volgende:
[..]
Libanon alleen toch? Of denkt Syrië dat het eigenlijk bij Libanon behoort?
Nah. Ik bedoel dat jullie allebei waarschijnlijk op basis van onvolledige info een beeld van de situatie daar proberen te schetsen, en dat jouw insteek meer is van 'joh, waarom zouden we moeilijk doen' vs 'natuurlijk doen we moeilijk, het gaat tenslotte om politiek gedoe, da's alles of niets'.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:21 schreef Hallulama het volgende:
Gronk, just gronk it
(reageer je wel op de juiste post?)
Nee, dat niet, maar dat buitenlandse invloeden moeten stoppen, dat wel.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:33 schreef rutger05 het volgende:
Kofi zegt dus dat de Hezbollah uit Libanon moet verdwijnen?
Dan is die ouwe Luther behoorlijk aan het doordraaien.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:33 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Kofi zegt dus dat de Hezbollah uit Libanon moet verdwijnen?
* venomsnake kijkt het op Sky News.quote:
!!!!quote:
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:36 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Nee, dat niet, maar dat buitenlandse invloeden moeten stoppen, dat wel.
Als Hezbollah op genoeg steun intern in Libanon kan rekenen, dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Ik dacht:quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:25 schreef Hallulama het volgende:
Kofi zegt net iets in de trend van:
Libanon is nog steeds bezig met een politieke transitie, en iedereen die in Libanon loopt te kloten, lokale en regionale machten, die bezig zijn om de boel te verstieren aldaar t.b.v. hun eigen agenda, .
Nah, waarom niet? Hezbollah blijft er, die troepenmacht is niets en Israël heeft niet waar kunnen maken wat het wilde. In dit geval een onvoorwaardelijke overgave. Nou ja, het is wel gechargeerd, maar het is wel een overwinning voor Hezbollah.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
!!!!
de journalist die dat laatste stukje heeft geschreven mag wmb ontslagen worden en enkel nog carriere maken in het afwassen van vuile borden in snackbarretjes
'unconditional surrender to Hezbollah'
Israelische militairen die hun wapens, wapens in leveren bij Nasrallah & co?
volgens mij gaat dat zowieso al lastig want de Amerikanen doen nogal moeilijk wbt tech transfers aan derden
Ah, toch nog lol in NY.quote:
Evem aangevuld voor de volledigheid. Wel zo netjes, niet?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:42 schreef rutger05 het volgende:
[..]
[..]
Ik dacht:
'Libanon is nog steeds bezig met een politieke transitie' check
'en iedereen die in Libanon loopt te kloten' Hezbollah ,Israel check
'lokale en regionale machten' Hezbollah, Syrië en Iran ,Israel, VS check
'die bezig zijn om de boel te verstieren aldaar t.b.v. hun eigen agenda' Hezbollah, Syrië en Iran , Israel VS check
'dienen er per direct op te zouten' lijkt mij een logische conclusie dat de Hezbollah en Israel uit Libanon moet verdwijnen
nu gaan we verder met moorden..quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:53 schreef Hallulama het volgende:
Goed, adopted, en nu?
Nu gaat Olmert z'n grootste Zalm-improvisatie doen. 'We leggen 'm naast ons neer'.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:53 schreef Hallulama het volgende:
Goed, adopted, en nu? Extra, extra, read all about it?
Afwachten tot de knessed vergaderd, de unifil-mietjes naar Libanon trekken en, en.. ach, het gebruikelijke verhaal...quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:53 schreef gronk het volgende:
Aangenomen. Wat nu?
Oftewel, binnenkort mogen de israelis op unifil-soldaten schieten ipv op hezbollah's? Ach, verandering van spijs doet etenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:56 schreef manhattan het volgende:
[..]
Afwachten tot de knessed vergaderd, de unifil-mietjes naar Libanon trekken en, en.. ach, het gebruikelijke verhaal...
ze heeft gewoon gelijk. Zolang de Palestijnse kwestie niet is opgelost komt er geen vrede in het midden oosten!!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:58 schreef manhattan het volgende:
Die speech vind ik bagger: "it has to stop NOW, NOW,NOW"![]()
Oftewel: unifil doet weereens helemaal niets omdat ze geen enkel mandaat hebben, Hezbollah gaat vrolijk verder, en Israel kondigt binnen een maand of twee aan dat ze niet over zich heen laten lopen. De rest kennen we inmiddels, en over drie maanden zitten we hier naar de zoveelste VN-resolutie te loeren.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:58 schreef gronk het volgende:
[..]
Oftewel, binnenkort mogen de israelis op unifil-soldaten schieten ipv op hezbollah's? Ach, verandering van spijs doet eten
onvoorwaardlijke overgave is wapens neerleggen en allemaal krijgsgevangenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nah, waarom niet? Hezbollah blijft er, die troepenmacht is niets en Israël heeft niet waar kunnen maken wat het wilde. In dit geval een onvoorwaardelijke overgave. Nou ja, het is wel gechargeerd, maar het is wel een overwinning voor Hezbollah.
Maleisie levert er 1000quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:00 schreef Hallulama het volgende:
Wie gaan er nou troepen leveren? Frankrijk zal de leiding nemen, dat is wat ik tot nu toe weet.
Bull.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
onvoorwaardlijke overgave is wapens neerleggen en allemaal krijgsgevangen
echt nietquote:
En krijgen wij te maken met 500 getraumatiseede nederlandse unifil-soldaten die 'een beetje mal' zijn geworden van hun dienst daar.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:00 schreef manhattan het volgende:
[..]
Oftewel: unifil doet weereens helemaal niets omdat ze geen enkel mandaat hebben, Hezbollah gaat vrolijk verder, en Israel kondigt binnen een maand of twee aan dat ze niet over zich heen laten lopen. De rest kennen we inmiddels, en over drie maanden zitten we hier naar de zoveelste VN-resolutie te loeren.![]()
thanks, * venomsnake lezen gaat..quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:04 schreef Hallulama het volgende:
Text of draft UN resolution on Lebanon war
Ik vind unifil zowieso een lachwekkend "instituut". Als ik tot de strijdende groeperingen behoorde, zou ik ze lachend met een luchtbuks en drie touringkarren verjagen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:06 schreef gronk het volgende:
[..]
En krijgen wij te maken met 500 getraumatiseede nederlandse unifil-soldaten die 'een beetje mal' zijn geworden van hun dienst daar.![]()
ze hebben wel een mandaat, net aangenomen die moeten nu gaan voorkomen dat Hezbollah de grensgebieden weer bezet, bevoorraad wordt vanuit het buitenland en in general vrolijk verder gaat met waar ze mee bezig wasquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:00 schreef manhattan het volgende:
[..]
Oftewel: unifil doet weereens helemaal niets omdat ze geen enkel mandaat hebben, Hezbollah gaat vrolijk verder, en Israel kondigt binnen een maand of twee aan dat ze niet over zich heen laten lopen. De rest kennen we inmiddels, en over drie maanden zitten we hier naar de zoveelste VN-resolutie te loeren.![]()
daar ben je nu dus te laat meequote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:08 schreef manhattan het volgende:
[..]
Ik vind unifil zowieso een lachwekkend "instituut". Als ik tot de strijdende groeperingen behoorde, zou ik ze lachend met een luchtbuks en drie touringkarren verjagen.![]()
Krijgen ze (as usual) weer katapulten mee van Ome Luther omdat ze een vredesmacht zijn.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze hebben wel een mandaat, net aangenomen die moeten nu gaan voorkomen dat Hezbollah de grensgebieden weer bezet, bevoorraad wordt vanuit het buitenland en in general vrolijk verder gaat met waar ze mee bezig was
behalve dat ik verder nix lees over de ontwapening van Hezbollah staat er precies wat ik 4 weken geleden al zei
De vredesmacht wordt uitgebreid met manschappen en zwaarder materiaal en mag nu eindelijk is aan het werk![]()
850 Indonesiersquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:12 schreef gorgg het volgende:
Had Italie er ook geen 3.000 beloofd? Dat heb ik toch een paar keer gelezen.
Frankrijk een 5-6.000?
Turkije zal ook wel een paar duizend man sturen?
Maleisie 1.000.
Australië nog een behoorlijk aantal?
Verschillende landen dan nog met kleinere bijdragen?
US en UK geen.
-- full implementation of the relevant provisions of the Taif Accords, and of resolutions 1559 (2004) and 1680 (2006), that require the disarmament of all armed groups in Lebanon, so that, pursuant to the Lebanese cabinet decision of July 27, 2006, there will be no weapons or authority in Lebanon other than that of the Lebanese state,quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:10 schreef sp3c het volgende:
behalve dat ik verder nix lees over de ontwapening van Hezbollah
Geweldig, maar het Libaneze leger stelt geen drol voor.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:15 schreef Hallulama het volgende:
Ik vind 't wel een aardige tekst. Het schopt indirect de kont van Hezbollah door de nadruk te leggen op de Libanese regering en de Libanese strijdkrachten. Deze laatsten zullen zich gaan installeren in het zuiden van Libanon, met onze steun, dus, party time!
16. Decides to extend the mandate of UNIFIL until 31 August 2007, and expresses its intention to consider in a later resolution further enhancements to the mandate and other steps to contribute to the implementation of a permanent cease-fire and a long-term solution;quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:17 schreef manhattan het volgende:
Geweldig, maar het Libaneze leger stelt geen drol voor.
Weet iemand hoelang unifil wil blijven ?
Die vrede komt er niet, en zeker niet door de VN.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:19 schreef Hallulama het volgende:
En nogmaals:
18. Stresses the importance of, and the need to achieve, a comprehensive, just and lasting peace in the Middle East, based on all its relevant resolutions including its resolutions 242 (1967) of 22 November 1967 and 338 (1973) of 22 October 1973;United Nations Security Council Resolution 242 United Nations Security Council Resolution 338
Reken maar dat die vrede er komtquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:21 schreef manhattan het volgende:
Die vrede komt er niet, en zeker niet door de VN.
ja ok maar dat is een verwijzing naar een oudere resolutie, ik had graag bevestigd gezien dat UNIFIL hier ook daatwerkelijk voor mag gaan zorgen want mensen (Halsema) gaan hierover lopen mierenneukenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:16 schreef venomsnake het volgende:
[..]
-- full implementation of the relevant provisions of the Taif Accords, and of resolutions 1559 (2004) and 1680 (2006), that require the disarmament of all armed groups in Lebanon, so that, pursuant to the Lebanese cabinet decision of July 27, 2006, there will be no weapons or authority in Lebanon other than that of the Lebanese state,
Ik weet wel zeker van niet.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:22 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Reken maar dat die vrede er komt![]()
(vallen en opstaan)
Ik weet wel zeker van wel. Nogmaals. Er is geen alternatief.quote:
Nogmaals: er komt geen vrede, echt niet.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:24 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker van wel. Nogmaals. Er is geen alternatief.
op zich is dat nog wel slim, nu is het niet meer de Libanese overheid die de badguy speelt als er Hezbollah strijders om gaan komen strax maar de wereldgemeenschap want Libanon moet wel meedoenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:15 schreef Hallulama het volgende:
Ik vind 't wel een aardige tekst. Het schopt indirect de kont van Hezbollah door de nadruk te leggen op de Libanese regering en de Libanese strijdkrachten. Deze laatsten zullen zich gaan installeren in het zuiden van Libanon, met onze steun, dus, party time!
Yep, echter, alsquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:25 schreef sp3c het volgende:
op zich is dat nog wel slim, nu is het niet meer de Libanese overheid die de badguy speelt als er Hezbollah strijders om gaan komen strax maar de wereldgemeenschap want Libanon moet wel meedoen
Hezbollah staat zo volledig buitenspel
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:27 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Yep, echter, als [afbeelding] dan [afbeelding] ?
Hezbollah geniet in het arme Libanon enorm veel steun onder de bevolking. Zij zorgen voor scholing, medische zorg en voedsel: allemaal gefinancierd door Iran.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
op zich is dat nog wel slim, nu is het niet meer de Libanese overheid die de badguy speelt als er Hezbollah strijders om gaan komen strax maar de wereldgemeenschap want Libanon moet wel meedoen
Daar mogen ze ook gewoon mee doorgaan, MAAR, niet meer dan datquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:28 schreef manhattan het volgende:
Hezbollah geniet in het arme Libanon enorm veel steun onder de bevolking. Zij zorgen voor scholing, medische zorg en voedsel: allemaal gefinancierd door Iran.
Hezbollah staat dus helemaal niet buiten spel.
Dat was vorig jaar al zo, in feite. Waar het om gaat is dat de Libanese regering niets voorstelt, zeker niet in vergelijking met Hezbollah. Wie vergeldt de aanvallen op Beiroet, op Sidon, op Tyrus? Niet het Libanese leger, dat slechts een papierenvinding is, maar Hezbollah. Dus, zodra Hezbollah zich laat ontwapenen op een wijze die hun onvoordelig is: burgeroorlog.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hezbollah is geen Rode-kruis.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:28 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Daar mogen ze ook gewoon mee doorgaan, MAAR, niet meer dan dat![]()
Tsja, we have a problem there I guess...quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:30 schreef Monidique het volgende:
Dat was vorig jaar al zo, in feite. Waar het om gaat is dat de Libanese regering niets voorstelt, zeker niet in vergelijking met Hezbollah. Wie vergeldt de aanvallen op Beiroet, op Sidon, op Tyrus? Niet het Libanese leger, dat slechts een papierenvinding is, maar Hezbollah. Dus, zodra Hezbollah zich laat ontwapenen op een wijze die hun onvoordelig is: burgeroorlog.
ja maar wat ik bedoel te zeggen is dat er wel heel veel haken en ogen aan zittenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:27 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Yep, echter, als [afbeelding] dan [afbeelding] ?
(ik bedoel, internationaal via Hezbollah tegen Iran?)
Precies, gewoon keihard er tegenaan is dus de enige weg, en nergens voor terugdeinzen, desnoods all the way gaan tegen Hezbollah, maar dan kom ik weer op het punt Iran.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:32 schreef sp3c het volgende:
ja maar wat ik bedoel te zeggen is dat er wel heel veel haken en ogen aan zitten
kans dat het goed fout gaat en er weer 15.000 peacekeepers serieus in de knel komen te zitten is echt huizenhoog aanwezig.
imo verzamelen op cyprus en allemaal tegelijk in 1 grote gigantische show of force de Israeli's aflossen, niet bij mondjesmaat een detachement hier en eentje daar
ik krijg toch meer het gevoel dat het onwil isquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat was vorig jaar al zo, in feite. Waar het om gaat is dat de Libanese regering niets voorstelt, zeker niet in vergelijking met Hezbollah. Wie vergeldt de aanvallen op Beiroet, op Sidon, op Tyrus? Niet het Libanese leger, dat slechts een papierenvinding is, maar Hezbollah. Dus, zodra Hezbollah zich laat ontwapenen op een wijze die hun onvoordelig is: burgeroorlog.
Iran zit al op hete kolenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:35 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Precies, gewoon keihard er tegenaan is dus de enige weg, en nergens voor terugdeinzen, desnoods all the way gaan tegen Hezbollah, maar dan kom ik weer op het punt Iran.
All the way gaan tegen de organisatie die het volk van scholing, voedsel en medicijnen voorziet. En dan volgend jaar in de touringcar naar het vliegveld concluderen dat nu bijna het gehele volk geradicaliseert is.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:35 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Precies, gewoon keihard er tegenaan is dus de enige weg, en nergens voor terugdeinzen, desnoods all the way gaan tegen Hezbollah, maar dan kom ik weer op het punt Iran.
Hoezo "Iran zit op hete kolen" ?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
Iran zit al op hete kolen
die gaan echt niet een VN macht proberen te dissen
nou als UNIFIL begint te schieten dan ben je echt niet zo heel vrolijk meer in je Touringcarquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:31 schreef manhattan het volgende:
[..]
Hezbollah is geen Rode-kruis.
Dit jaar kunnen ze mooi gebruiken om weer op kracht te komen, en als volgend jaar de unifil-mietjes in de touringcar springen gaan ze weer vrolijk verder.
Onzin, gewoon onderscheid maken tussen de militaire tak en de humanitaire tak, en dit ook duidelijk maken aan de bevolking, maar daar zal de regering van Libanon vast wel mee assisteren, graag zelfs.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:37 schreef manhattan het volgende:
All the way gaan tegen de organisatie die het volk van scholing, voedsel en medicijnen voorziet. En dan volgend jaar in de touringcar naar het vliegveld concluderen dat nu bijna het gehele volk geradicaliseert is.
nou Iran is momenteel niet een graag geziene gast want ze zitten op hete kolenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:38 schreef manhattan het volgende:
[..]
Hoezo "Iran zit op hete kolen" ?
Dat is zowieso het hele probleem van Unifil. Ik heb nog nooit gehoord van vredestroepen die op jacht gaan naar radicalistische elementen, en het Libanese leger stelt geen drol voor. Dit isn pure uitstel van executie!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:39 schreef sp3c het volgende:
op met Ierse 90mm pantservoertuigen ... daar gingen mensen wel voor aan de kant hoor
probleem is dat die pas in actie kwamen zodra iemand op andere UNIFIL eenheden begon te schieten, dat zou nu voorbij moeten zijn
preciesquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:40 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Onzin, gewoon onderscheid maken tussen de militaire tak en de humanitaire tak, en dit ook duidelijk maken aan de bevolking, maar daar zal de regering van Libanon vast wel mee assisteren, graag zelfs.
Hezbollah is geen Ira, en Iran dokt niet voor naastenliefde.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:40 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Onzin, gewoon onderscheid maken tussen de militaire tak en de humanitaire tak, en dit ook duidelijk maken aan de bevolking, maar daar zal de regering van Libanon vast wel mee assisteren, graag zelfs.
dan heb je niet op zitten lettenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:41 schreef manhattan het volgende:
[..]
Dat is zowieso het hele probleem van Unifil. Ik heb nog nooit gehoord van vredestroepen die op jacht gaan naar radicalistische elementen,
Hezbollah stelt militair gezien ook geen drol voor, paar duizend ploppers met dure antitank en artillerie raketten die zich verstoppen in de stadquote:en het Libanese leger stelt geen drol voor. Dit isn pure uitstel van executie!
En dat was niet toevallig omdat ze regelmatig beschoten werden door die paramilitairen ?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan heb je niet op zitten letten
http://www.rte.ie/news/2005/0302/congo.html
En je weet zelf hoe krachtig organisaties zijn die vanuit steden opereren. Hezbollah heeft dan relatief gezien weinig middelen, maar gebruikt de bevolking gewoon als machtsmiddel. Daar plukt heel Libanon momenteel de zure vruchten van.quote:Hezbollah stelt militair gezien ook geen drol voor, paar duizend ploppers met dure antitank en artillerie raketten die zich verstoppen in de stad
Mogen ze fijn propaganda voeren voor iets dat niet meer bestaat, of echt humanitair aan de slag gaanquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:45 schreef manhattan het volgende:
Het is dikke bullshit om te denken dat Hezbollah een humanitaire tak heeft. Hezbollah zet hulp aan de bevoliing in als propagandamiddel voor haar eigen organisatie. Men heeft maar een doel: een Islamitische staat die de machtsbasis van Iran versterkt.
Hezbollah bestaat niet meer en het volk heeft geen honger. Ik zou gaan solliciteren bij ome Koffi als ik jou was!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:51 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Mogen ze fijn propaganda voeren voor iets dat niet meer bestaat, of echt humanitair aan de slag gaan![]()
Niet goed, het volk wil graag snel resultaat als er doden vallen, of, als 't een lang verhaal wordt, zonder resultaat op korte termijn, geen doden.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:52 schreef Incomplete het volgende:
Ik vraag me af hoe er gereageerd zal worden op de provocatie's richting
de troepenmacht, die er in mijn ogen zullen komen, en Israel.
Ik zat vorige week nog een artikel te lezen van een of andere generaal die
feitelijk beweerde dat het een zelfmoord missie gaat worden. (kan 't ff niet terugvinden)
Hoe reageren landen die troepen leveren als er grote hoeveelheden "bodybags"
terug gaan komen.
Speculatief maar niet onwaarschijnlijk.
Ik zie het zelfs gebeuren dat Israel straks unifil moet ondersteunen in hun "strijd" tegen Hezbollah. Het is trouwens niet zo raar dat landen terughoudend zijn: wie wil er nou als schietschijf dienen voor een stel doorgedraaide ayatolla's.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:52 schreef Incomplete het volgende:
Ik vraag me af hoe er gereageerd zal worden op de provocatie's richting
de troepenmacht, die er in mijn ogen zullen komen, en Israel.
Ik zat vorige week nog een artikel te lezen van een of andere generaal die
feitelijk beweerde dat het een zelfmoord missie gaat worden. (kan 't ff niet terugvinden)
Hoe reageren landen die troepen leveren als er grote hoeveelheden "bodybags"
terug gaan komen.
Speculatief maar niet onwaarschijnlijk.
De MONUC heeft toch net een erg klein mandaat. Ze mogen bijna alleen rapporteren wat er gebeurt.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan heb je niet op zitten letten
http://www.rte.ie/news/2005/0302/congo.html
nee dat was omdat er nogal wat moordpartijen waren daar en de maat op een gegeven moment vol was, nu worden de milities ontwapend, desnoods met geweldquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:50 schreef manhattan het volgende:
[..]
En dat was niet toevallig omdat ze regelmatig beschoten werden door die paramilitaien ?
mjah dat hoor je wel is ... hoe is dat precies?quote:[..]
En je weet zelf hoe krachtig organisaties zijn die vanuit steden opereren. Hezbollah heeft dan relatief gezien weinig middelen, maar gebruikt de bevolking gewoon als machtsmiddel. Daar plukt heel Libanon momenteel de zure vruchten van.
Dus tóch...quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:58 schreef gorgg het volgende:
[..]
De MONUC heeft toch net een erg klein mandaat. Ze mogen bijna alleen rapporteren wat er gebeurt.
Deze gevechten kwamen er nadat een week daarvoor een aantal blauwhelmen gedood werden. En volgens mij werden deze gevechten ook nog eens begonnen door de andere partij.
dat was vroeger, MONUC verschilt wat dat betreft neit zo veel met UNIFIL, ze konden nix, mochten nix en deden nix toen waren er weer wat grote moordpartijen en heeft de EU (operatie Artemis) een vliegveld veroverd en daarna is de vredesmacht zwaarder bewapend en kreeg het een nieuw mandaad (zelfde als onze militairen in Uruzgan) en gaat het hard tegen hardquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:58 schreef gorgg het volgende:
[..]
De MONUC heeft toch net een erg klein mandaat. Ze mogen bijna alleen rapporteren wat er gebeurt.
ja een week nadat er blauwhelmen zijn gedood maar een week daarvoor ook, en een week daarvoor en een twee weken erna ook weerquote:Deze gevechten kwamen er nadat een week daarvoor een aantal blauwhelmen gedood werden. En volgens mij werden deze gevechten ook nog eens begonnen door de andere partij.
dus nietquote:
Ik redeneer simpel: als je vijand onherkenbaar is als zodanig, heb je een gróót probleem.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat was omdat er nogal wat moordpartijen waren daar en de maat op een gegeven moment vol was, nu worden de milities ontwapend, desnoods met geweld
[..]
mjah dat hoor je wel is ... hoe is dat precies?
de technologische verschillen worden alleen maar groter, de stad is leuk om hinderlaagjes te leggen maar als je echt straatgevechten wilt gaan leveren dan wil je toch wel wat meer middelen om je heen dan op de limburgse hei want zonder bv uav's boven je hoofd zie je maar 10 meter ver
iedereen met een geweer en een ander uniform is de vijandquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:05 schreef manhattan het volgende:
[..]
Ik redeneer simpel: als je vijand onherkenbaar is als zodanig, heb je een gróót probleem.
Hezbollah draagt meestal geen uniform, laat staan een geweer.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
iedereen met een geweer en een ander uniform is de vijand
nu ja als ze geen geweer dragen vormen ze ook geen bedreigingquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:12 schreef manhattan het volgende:
[..]
Hezbollah draagt meestal geen uniform, laat staan een geweer.
En jij zit in het leger ?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
nu ja als ze geen geweer dragen vormen ze ook geen bedreiging
Mja, hun mandaat is de laatste 2 jaar wel wat groter geworden, maar echt veel verschil heeft dat toch niet gemaakt voor de bevolking dacht ik. Maar ik neem best aan dat je over dit soort zaken meer weet dan ik.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat was vroeger, MONUC verschilt wat dat betreft neit zo veel met UNIFIL, ze konden nix, mochten nix en deden nix toen waren er weer wat grote moordpartijen en heeft de EU (operatie Artemis) een vliegveld veroverd en daarna is de vredesmacht zwaarder bewapend en kreeg het een nieuw mandaad (zelfde als onze militairen in Uruzgan) en gaat het hard tegen hard
nu hoeven ze niet meer te wachten tot ze beschoten worden, als ze een dreiging zien dan gaan ze ernaar toe en schieten ze het kapot
moeten ze in Libanon ook gaan doen strax
Mijn punt was vooral dat ze werden aangevallen en niet zelf een actie opzetten. (uit de standaard)quote:ja een week nadat er blauwhelmen zijn gedood maar een week daarvoor ook, en een week daarvoor en een twee weken erna ook weer
het is gewoon oorlog daar en de VN is aan het winnen![]()
quote:donderdag 03 maart 2005
VN-militairen doden tientallen militieleden in Oost-Congo
KINSHASA (ap, reuters, afp) - Blauwhelmen van de Verenigde Naties hebben tussen 50 en 60 leden van een militie in Noordoost-Congo gedood in een hevig vuurgevecht. Dat heeft een VN-woordvoerder meegedeeld
Twee VN-militairen raakten gewond en werden naar Zuid-Afrika overgebracht.
De strijd brak uit toen de Pakistaanse VN-soldaten dinsdag (=1 maart) in Loga, zo'n dertig kilometer ten noorden van Bunia, door leden van een Lendu-militie werden aangevallen. Bunia is de hoofdstad van de door geweld geplaagde provincie Ituri. Op 25 februari werden daar negen Bengalese VN-militairen vermoord, vermoedelijk door leden van dezelfde Lendu-groep, het Nationalistisch en Integratiefront (FNI). Volgens Dominique Demange, woordvoerder van de VN-troepen in Congo, werd een aanvalshelikopter gebruikt in het gevecht met de militie.
ja?quote:
van mensen met geweren, dat is dus de vijandquote:Waar komen al die raketten vandaan dan!
Ah ok, thnx. (heb ff niet de mogelijkheid het helemaal te volgen, vandaar)quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:15 schreef sp3c het volgende:
ze kunnen doorgaan totdat de vredesmacht bij elkaar is geschraapt
Goed, laten we dat even "geweren" noemen dan. Die raketinstallaties zijn verrijdbaar, worden uit kippeschuren geschoven en niemand weet eigenlijk wie de strijders zijn. Men kan enkel uitgaan van vermoedens.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja?
nu weet ik het ook niet meer welk antwoord wil je horen
[..]
van mensen met geweren, dat is dus de vijand
ja dat is de media, dat artikel wat ik postte over de grote baas (Generaal der Mariniers Patrick Cammaertquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:15 schreef gorgg het volgende:
[..]
Mja, hun mandaat is de laatste 2 jaar wel wat groter geworden, maar echt veel verschil heeft dat toch niet gemaakt voor de bevolking dacht ik. Maar ik neem best aan dat je over dit soort zaken meer weet dan ik.
[..]
Mijn punt was vooral dat ze werden aangevallen en niet zelf een actie opzetten. (uit de standaard)
[..]
wat maakt het nou uit wie de strijders zijnquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:17 schreef manhattan het volgende:
[..]
Goed, laten we dat even "geweren" noemen dan. Die raketinstallaties zijn verrijdbaar, worden uit kippeschuren geschoven en niemand weet eigenlijk wie de strijders zijn. Men kan enkel uitgaan van vermoedens.
We hadden het over de oorlogstactiek van Hezbollah.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat maakt het nou uit wie de strijders zijn
zolang ze hun wapentuig maar niet in die 'blauwe zone' kunnen stallen mogen ze doen en laten wat ze willen
16. Decides to extend the mandate of UNIFIL until 31 August 2007, and expresses its intention to consider in a later resolution further enhancements to the mandate and other steps to contribute to the implementation of a permanent cease-fire and a long-term solution;quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:24 schreef manhattan het volgende:
We hadden het over de oorlogstactiek van Hezbollah.![]()
Nogmaals: als volgend jaar de schoenenpoetsers van Unifil weer in de touringcar zitten gaat Hezbollah versterkt en wel weer verder.
Al blijven ze drie jaar. Iran/hezbollah heeft alle tijd van de wereldquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:28 schreef Hallulama het volgende:
[..]
16. Decides to extend the mandate of UNIFIL until 31 August 2007, and expresses its intention to consider in a later resolution further enhancements to the mandate and other steps to contribute to the implementation of a permanent cease-fire and a long-term solution;
nou niet dus, raketten (zeker anti tank raketten) zijn niet oneindig houdbaar, die moet je op een gegeven moment afschieten of weggooienquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:31 schreef manhattan het volgende:
[..]
Al blijven ze drie jaar. Iran/hezbollah heeft alle tijd van de wereld
Duhhh, het gaat om die versterkingen die er nu bijkomen. Hetgeen daar al 20 jaar zit is een lachertje.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:31 schreef sp3c het volgende:
unifil zit er al 20 jaar, hoe kom je op het idee dat die volgend jaar weer terug naar huis gaan
die blijven er nog wel ff zeker nu ze daadwerkelijk aan het werk mogen gaan
jij bent een lachertjequote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:34 schreef manhattan het volgende:
[..]
Duhhh, het gaat om die versterkingen die er nu bijkomen. Hetgeen daar al 20 jaar zit is een lachertje.
Die versterkingen mogen dus langer blijven als dat nodig is, daar gaat de VN dus nog mee aan de slag.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:34 schreef manhattan het volgende:
Duhhh, het gaat om die versterkingen die er nu bijkomen. Hetgeen daar al 20 jaar zit is een lachertje.
Iran heeft scheit aan alles en iedereen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:33 schreef sp3c het volgende:
en volgens die resolutie moeten de grensen dicht en mogen er geen wapens meer geleverd worden behalve aan het Libaneze leger ... gaat Iran zijn vingertjes echt niet aan branden
Een heel stadsdeel zelfsquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:36 schreef sp3c het volgende:
man ik ga slapen, ik zit hier tegen een muur te praten
Niet zo gefrustreerd kolonel.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij bent een lachertje
je hebt totaal geen idee waar je het over hebt
Wacht nog ffquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:36 schreef sp3c het volgende:
man ik ga slapen, ik zit hier tegen een muur te praten
Je blijft maar hameren over hel en verdoemenis, WOIII, en daar is weinig interessants aan, en zeker niet spannend, eerder saai.quote:
Accepteer het nou maar: er kómt geen vrede in het midden-oosten. WO3 is on its way.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:40 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Je blijft maar hameren over hel en verdoemenis, WOIII, en daar is weinig interessants aan, en zeker niet spannend, eerder saai.
WO3 is wellicht al begonnen. En vrede komt er zeker, nogmaals, er is GEEN ALTERNATIEF.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:41 schreef manhattan het volgende:
Accepteer het nou maar: er kómt geen vrede in het midden-oosten. WO3 is on its way.
Ik ben het met je eens.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:42 schreef Hallulama het volgende:
[..]
WO3 is wellicht al begonnen. En vrede komt er zeker, nogmaals, er is GEEN ALTERNATIEF.
Gemakkelijk om achteraf te zeggen, maar het was allang duidelijk dat Hezbollah hoe dan ook de verliezer zou zijn.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 04:51 schreef SeLang het volgende:
Zoals ik het zie: deze resolutie is gunstig voor Israel en slecht voor Hezbollah. Ben benieuwd hoe Hezbollah erop gaat reageren.
Laat het duidelijk zijn: Hezbollah geeft geen fuck om de Palestijnen. Figuren als Nasrallah willen gewoon de macht in Libanon en het omvormen tot een fundamentalistische staat. Die acties tegen Israel zijn puur om punten te scoren - en tot nu toe met succes.
Als de resolutie wordt uitgevoerd en Hezbollah schiet weer raketten af, dan staat Frankrijk voor lul. En die laten niet met zich fucken (eerzuchtig volk) en zullen hun invloed aanwenden om Syrie en Iran onder druk te zetten om de steun aan Hezbollah te stoppen. Israel krijgt dat nooit gedaan. De Fransen hebben behoorlijk veel invloed vanwege historische banden en het feit dat ze (itt de USA en de UK) altijd veel meer de kant van de Moslims/ Arabieren kiezen. Ze hebben ook de macht om resoluties in de VN te blokkeren (vetorecht). De vijanden van Israel hebben er daarom belang bij om Frankrijk niet te laten afgaan.
Hezbollah zit nu in het nauw, want als ze stoppen met vechten dan worden ze gemarginaliseerd. Als ze doorvechten dan keert de hele wereld zich tegen hen. Nogmaals, ik ben zeer benieuwd hoe Hezbollah hiermee omgaat.
Verder is het hele schaakspel interessant. Ik heb het vermoeden dat Iran Hezbollah expres gebruikt voor eigen (Iraanse) belangen. Want om Hezbollah te laten doodbloeden het je medewerking van Iran nodig (geen wapenleveranties, training, etc meer). Dat geeft ze weer een sterkere onderhandelingspositie in allerlei zaken (de huidige embargos tegen Iran, het nucleare programma, etc)
Op het lfpm.org forum staat een uitgebreide tekst, daar staat wel iets over de 2 soldaten:quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 10:55 schreef sp3c het volgende:
goed punt!
ook nix over Libanesen in ISraelische gevangenissen
Dat verklaard een hoop..quote:UNITED NATIONS -- Following is the full text of UN Security Council Resolution 1701 on the Israel-Hezbollah war:
"The Security Council,
"PP1. Recalling all its previous resolutions on Lebanon, in particular resolutions 425 (1978), 426 (1978), 520 (1982), 1559 (2004), 1655 (2006), 1680 (2006) and 1697 (2006), as well as the statements of its president on the situation in Lebanon, in particular the statements of 18 June, 2000, of 19 October, 2004, of 4 May 2005, of 23 January 2006 and of 30 July 2006;
"PP2. Expressing its utmost concern at the continuing escalation of hostilities in Lebanon and in Israel since Hezbollah's attack on Israel on 12 July 2006, which has already caused hundreds of deaths and injuries on both sides, extensive damage to civilian infrastructure and hundreds of thousands of internally displaced persons;
"PP3. Emphasizing the need for an end of violence, but at the same time emphasizing the need to address urgently the causes that have given rise to the current crisis, including by the unconditional release of the abducted Israeli soldiers;
"PP4: Mindful of the sensitivity of the issue of prisoners and encouraging the efforts aimed at urgently settling the issue of the Lebanese prisoners detained in Israel;
.
Nou nee. De aanleiding is de ontvoering; die gevangenen in Israel zitten er al jaren. Het zou een beloning van de tactiek van Hezbollah zijn om nu over gevangenruil te praten. Al zal achter deschermen wel het een en ander gebeuren, neem ik aan.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 11:12 schreef sp3c het volgende:
the causes that have given rise to the current crisis ... prisoner swap?
ja die zitten er al jaren, daarom is Hezbollah nu al jaren bezigquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 11:16 schreef klez het volgende:
[..]
Nou nee. De aanleiding is de ontvoering; die gevangenen in Israel zitten er al jaren. Het zou een beloning van de tactiek van Hezbollah zijn om nu over gevangenruil te praten. Al zal achter deschermen wel het een en ander gebeuren, neem ik aan.
Door toedoen van Syrië, hè? We moeten niet vergeten dat een aantal jaren een aanzienlijke Syrische legermacht in Libanon is gestationeerd en ook niet onbelangrijk is de Syrische geheime dienst die alle segmenten van Libanon controleerde en in haar greep hield.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik krijg toch meer het gevoel dat het onwil is
zo zwak is het leger helemaal niet ... en zo sterk is Hezbollah nu ook weer niet.
ze konden hun gang gaan en stellingen bouwen en hun vrachtwagentjes vol raketten het godganse land doorrijden omdat men Hezbollah zijn gang liet gaan.
Dat is ook de bedoeling. Annan zei immers in zijn speech dat een garantie voor stabiliteit in de regio het geweldsmonopolie bij de staat moest komen te liggen. Dat betekent impliciet, dat deze oorlog enkel door Hezbollah verloren kon worden, omdat de situatie van voor de oorlog in de post periode nooit meer hetzelfde zal zijn.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 04:51 schreef SeLang het volgende:
Zoals ik het zie: deze resolutie is gunstig voor Israel en slecht voor Hezbollah. Ben benieuwd hoe Hezbollah erop gaat reageren.
Laat het duidelijk zijn: Hezbollah geeft geen fuck om de Palestijnen. Figuren als Nasrallah willen gewoon de macht in Libanon en het omvormen tot een fundamentalistische staat. Die acties tegen Israel zijn puur om punten te scoren - en tot nu toe met succes.
Als de resolutie wordt uitgevoerd en Hezbollah schiet weer raketten af, dan staat Frankrijk voor lul. En die laten niet met zich fucken (eerzuchtig volk) en zullen hun invloed aanwenden om Syrie en Iran onder druk te zetten om de steun aan Hezbollah te stoppen. Israel krijgt dat nooit gedaan. De Fransen hebben behoorlijk veel invloed vanwege historische banden en het feit dat ze (itt de USA en de UK) altijd veel meer de kant van de Moslims/ Arabieren kiezen. Ze hebben ook de macht om resoluties in de VN te blokkeren (vetorecht). De vijanden van Israel hebben er daarom belang bij om Frankrijk niet te laten afgaan.
Hezbollah zit nu in het nauw, want als ze stoppen met vechten dan worden ze gemarginaliseerd. Als ze doorvechten dan keert de hele wereld zich tegen hen. Nogmaals, ik ben zeer benieuwd hoe Hezbollah hiermee omgaat.
Verder is het hele schaakspel interessant. Ik heb het vermoeden dat Iran Hezbollah expres gebruikt voor eigen (Iraanse) belangen. Want om Hezbollah te laten doodbloeden het je medewerking van Iran nodig (geen wapenleveranties, training, etc meer). Dat geeft ze weer een sterkere onderhandelingspositie in allerlei zaken (de huidige embargos tegen Iran, het nucleare programma, etc)
Dat is ook het hypocriete aan Hezbollah. Om die gevangen geeft zij geen moer, maar al die ophef over in Israëlische gevangenissen terroristische misdadigers wel. Met een beetje karakter zou Nasrallah natuurlijk een paar katushja's op Damascus moeten laten vuren. Maarja, daar ontbreekt het natuurlijk aan...quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 11:52 schreef Godslasteraar het volgende:
Syrië schijnt overigens zo'n 800 Libanezen gevangen te houden.
ben benieuwd!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |