iedereen met een geweer en een ander uniform is de vijandquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:05 schreef manhattan het volgende:
[..]
Ik redeneer simpel: als je vijand onherkenbaar is als zodanig, heb je een gróót probleem.
Hezbollah draagt meestal geen uniform, laat staan een geweer.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
iedereen met een geweer en een ander uniform is de vijand
nu ja als ze geen geweer dragen vormen ze ook geen bedreigingquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:12 schreef manhattan het volgende:
[..]
Hezbollah draagt meestal geen uniform, laat staan een geweer.
En jij zit in het leger ?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
nu ja als ze geen geweer dragen vormen ze ook geen bedreiging
Mja, hun mandaat is de laatste 2 jaar wel wat groter geworden, maar echt veel verschil heeft dat toch niet gemaakt voor de bevolking dacht ik. Maar ik neem best aan dat je over dit soort zaken meer weet dan ik.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat was vroeger, MONUC verschilt wat dat betreft neit zo veel met UNIFIL, ze konden nix, mochten nix en deden nix toen waren er weer wat grote moordpartijen en heeft de EU (operatie Artemis) een vliegveld veroverd en daarna is de vredesmacht zwaarder bewapend en kreeg het een nieuw mandaad (zelfde als onze militairen in Uruzgan) en gaat het hard tegen hard
nu hoeven ze niet meer te wachten tot ze beschoten worden, als ze een dreiging zien dan gaan ze ernaar toe en schieten ze het kapot
moeten ze in Libanon ook gaan doen strax
Mijn punt was vooral dat ze werden aangevallen en niet zelf een actie opzetten. (uit de standaard)quote:ja een week nadat er blauwhelmen zijn gedood maar een week daarvoor ook, en een week daarvoor en een twee weken erna ook weer
het is gewoon oorlog daar en de VN is aan het winnen![]()
quote:donderdag 03 maart 2005
VN-militairen doden tientallen militieleden in Oost-Congo
KINSHASA (ap, reuters, afp) - Blauwhelmen van de Verenigde Naties hebben tussen 50 en 60 leden van een militie in Noordoost-Congo gedood in een hevig vuurgevecht. Dat heeft een VN-woordvoerder meegedeeld
Twee VN-militairen raakten gewond en werden naar Zuid-Afrika overgebracht.
De strijd brak uit toen de Pakistaanse VN-soldaten dinsdag (=1 maart) in Loga, zo'n dertig kilometer ten noorden van Bunia, door leden van een Lendu-militie werden aangevallen. Bunia is de hoofdstad van de door geweld geplaagde provincie Ituri. Op 25 februari werden daar negen Bengalese VN-militairen vermoord, vermoedelijk door leden van dezelfde Lendu-groep, het Nationalistisch en Integratiefront (FNI). Volgens Dominique Demange, woordvoerder van de VN-troepen in Congo, werd een aanvalshelikopter gebruikt in het gevecht met de militie.
ja?quote:
van mensen met geweren, dat is dus de vijandquote:Waar komen al die raketten vandaan dan!
Ah ok, thnx. (heb ff niet de mogelijkheid het helemaal te volgen, vandaar)quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:15 schreef sp3c het volgende:
ze kunnen doorgaan totdat de vredesmacht bij elkaar is geschraapt
Goed, laten we dat even "geweren" noemen dan. Die raketinstallaties zijn verrijdbaar, worden uit kippeschuren geschoven en niemand weet eigenlijk wie de strijders zijn. Men kan enkel uitgaan van vermoedens.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja?
nu weet ik het ook niet meer welk antwoord wil je horen
[..]
van mensen met geweren, dat is dus de vijand
ja dat is de media, dat artikel wat ik postte over de grote baas (Generaal der Mariniers Patrick Cammaertquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:15 schreef gorgg het volgende:
[..]
Mja, hun mandaat is de laatste 2 jaar wel wat groter geworden, maar echt veel verschil heeft dat toch niet gemaakt voor de bevolking dacht ik. Maar ik neem best aan dat je over dit soort zaken meer weet dan ik.
[..]
Mijn punt was vooral dat ze werden aangevallen en niet zelf een actie opzetten. (uit de standaard)
[..]
wat maakt het nou uit wie de strijders zijnquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:17 schreef manhattan het volgende:
[..]
Goed, laten we dat even "geweren" noemen dan. Die raketinstallaties zijn verrijdbaar, worden uit kippeschuren geschoven en niemand weet eigenlijk wie de strijders zijn. Men kan enkel uitgaan van vermoedens.
We hadden het over de oorlogstactiek van Hezbollah.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat maakt het nou uit wie de strijders zijn
zolang ze hun wapentuig maar niet in die 'blauwe zone' kunnen stallen mogen ze doen en laten wat ze willen
16. Decides to extend the mandate of UNIFIL until 31 August 2007, and expresses its intention to consider in a later resolution further enhancements to the mandate and other steps to contribute to the implementation of a permanent cease-fire and a long-term solution;quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:24 schreef manhattan het volgende:
We hadden het over de oorlogstactiek van Hezbollah.![]()
Nogmaals: als volgend jaar de schoenenpoetsers van Unifil weer in de touringcar zitten gaat Hezbollah versterkt en wel weer verder.
Al blijven ze drie jaar. Iran/hezbollah heeft alle tijd van de wereldquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:28 schreef Hallulama het volgende:
[..]
16. Decides to extend the mandate of UNIFIL until 31 August 2007, and expresses its intention to consider in a later resolution further enhancements to the mandate and other steps to contribute to the implementation of a permanent cease-fire and a long-term solution;
nou niet dus, raketten (zeker anti tank raketten) zijn niet oneindig houdbaar, die moet je op een gegeven moment afschieten of weggooienquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:31 schreef manhattan het volgende:
[..]
Al blijven ze drie jaar. Iran/hezbollah heeft alle tijd van de wereld
Duhhh, het gaat om die versterkingen die er nu bijkomen. Hetgeen daar al 20 jaar zit is een lachertje.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:31 schreef sp3c het volgende:
unifil zit er al 20 jaar, hoe kom je op het idee dat die volgend jaar weer terug naar huis gaan
die blijven er nog wel ff zeker nu ze daadwerkelijk aan het werk mogen gaan
jij bent een lachertjequote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:34 schreef manhattan het volgende:
[..]
Duhhh, het gaat om die versterkingen die er nu bijkomen. Hetgeen daar al 20 jaar zit is een lachertje.
Die versterkingen mogen dus langer blijven als dat nodig is, daar gaat de VN dus nog mee aan de slag.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:34 schreef manhattan het volgende:
Duhhh, het gaat om die versterkingen die er nu bijkomen. Hetgeen daar al 20 jaar zit is een lachertje.
Iran heeft scheit aan alles en iedereen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:33 schreef sp3c het volgende:
en volgens die resolutie moeten de grensen dicht en mogen er geen wapens meer geleverd worden behalve aan het Libaneze leger ... gaat Iran zijn vingertjes echt niet aan branden
Een heel stadsdeel zelfsquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:36 schreef sp3c het volgende:
man ik ga slapen, ik zit hier tegen een muur te praten
Niet zo gefrustreerd kolonel.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij bent een lachertje
je hebt totaal geen idee waar je het over hebt
Wacht nog ffquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:36 schreef sp3c het volgende:
man ik ga slapen, ik zit hier tegen een muur te praten
Je blijft maar hameren over hel en verdoemenis, WOIII, en daar is weinig interessants aan, en zeker niet spannend, eerder saai.quote:
Accepteer het nou maar: er kómt geen vrede in het midden-oosten. WO3 is on its way.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:40 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Je blijft maar hameren over hel en verdoemenis, WOIII, en daar is weinig interessants aan, en zeker niet spannend, eerder saai.
WO3 is wellicht al begonnen. En vrede komt er zeker, nogmaals, er is GEEN ALTERNATIEF.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:41 schreef manhattan het volgende:
Accepteer het nou maar: er kómt geen vrede in het midden-oosten. WO3 is on its way.
Ik ben het met je eens.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:42 schreef Hallulama het volgende:
[..]
WO3 is wellicht al begonnen. En vrede komt er zeker, nogmaals, er is GEEN ALTERNATIEF.
Gemakkelijk om achteraf te zeggen, maar het was allang duidelijk dat Hezbollah hoe dan ook de verliezer zou zijn.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 04:51 schreef SeLang het volgende:
Zoals ik het zie: deze resolutie is gunstig voor Israel en slecht voor Hezbollah. Ben benieuwd hoe Hezbollah erop gaat reageren.
Laat het duidelijk zijn: Hezbollah geeft geen fuck om de Palestijnen. Figuren als Nasrallah willen gewoon de macht in Libanon en het omvormen tot een fundamentalistische staat. Die acties tegen Israel zijn puur om punten te scoren - en tot nu toe met succes.
Als de resolutie wordt uitgevoerd en Hezbollah schiet weer raketten af, dan staat Frankrijk voor lul. En die laten niet met zich fucken (eerzuchtig volk) en zullen hun invloed aanwenden om Syrie en Iran onder druk te zetten om de steun aan Hezbollah te stoppen. Israel krijgt dat nooit gedaan. De Fransen hebben behoorlijk veel invloed vanwege historische banden en het feit dat ze (itt de USA en de UK) altijd veel meer de kant van de Moslims/ Arabieren kiezen. Ze hebben ook de macht om resoluties in de VN te blokkeren (vetorecht). De vijanden van Israel hebben er daarom belang bij om Frankrijk niet te laten afgaan.
Hezbollah zit nu in het nauw, want als ze stoppen met vechten dan worden ze gemarginaliseerd. Als ze doorvechten dan keert de hele wereld zich tegen hen. Nogmaals, ik ben zeer benieuwd hoe Hezbollah hiermee omgaat.
Verder is het hele schaakspel interessant. Ik heb het vermoeden dat Iran Hezbollah expres gebruikt voor eigen (Iraanse) belangen. Want om Hezbollah te laten doodbloeden het je medewerking van Iran nodig (geen wapenleveranties, training, etc meer). Dat geeft ze weer een sterkere onderhandelingspositie in allerlei zaken (de huidige embargos tegen Iran, het nucleare programma, etc)
Op het lfpm.org forum staat een uitgebreide tekst, daar staat wel iets over de 2 soldaten:quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 10:55 schreef sp3c het volgende:
goed punt!
ook nix over Libanesen in ISraelische gevangenissen
Dat verklaard een hoop..quote:UNITED NATIONS -- Following is the full text of UN Security Council Resolution 1701 on the Israel-Hezbollah war:
"The Security Council,
"PP1. Recalling all its previous resolutions on Lebanon, in particular resolutions 425 (1978), 426 (1978), 520 (1982), 1559 (2004), 1655 (2006), 1680 (2006) and 1697 (2006), as well as the statements of its president on the situation in Lebanon, in particular the statements of 18 June, 2000, of 19 October, 2004, of 4 May 2005, of 23 January 2006 and of 30 July 2006;
"PP2. Expressing its utmost concern at the continuing escalation of hostilities in Lebanon and in Israel since Hezbollah's attack on Israel on 12 July 2006, which has already caused hundreds of deaths and injuries on both sides, extensive damage to civilian infrastructure and hundreds of thousands of internally displaced persons;
"PP3. Emphasizing the need for an end of violence, but at the same time emphasizing the need to address urgently the causes that have given rise to the current crisis, including by the unconditional release of the abducted Israeli soldiers;
"PP4: Mindful of the sensitivity of the issue of prisoners and encouraging the efforts aimed at urgently settling the issue of the Lebanese prisoners detained in Israel;
.
Nou nee. De aanleiding is de ontvoering; die gevangenen in Israel zitten er al jaren. Het zou een beloning van de tactiek van Hezbollah zijn om nu over gevangenruil te praten. Al zal achter deschermen wel het een en ander gebeuren, neem ik aan.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 11:12 schreef sp3c het volgende:
the causes that have given rise to the current crisis ... prisoner swap?
ja die zitten er al jaren, daarom is Hezbollah nu al jaren bezigquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 11:16 schreef klez het volgende:
[..]
Nou nee. De aanleiding is de ontvoering; die gevangenen in Israel zitten er al jaren. Het zou een beloning van de tactiek van Hezbollah zijn om nu over gevangenruil te praten. Al zal achter deschermen wel het een en ander gebeuren, neem ik aan.
Door toedoen van Syrië, hè? We moeten niet vergeten dat een aantal jaren een aanzienlijke Syrische legermacht in Libanon is gestationeerd en ook niet onbelangrijk is de Syrische geheime dienst die alle segmenten van Libanon controleerde en in haar greep hield.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik krijg toch meer het gevoel dat het onwil is
zo zwak is het leger helemaal niet ... en zo sterk is Hezbollah nu ook weer niet.
ze konden hun gang gaan en stellingen bouwen en hun vrachtwagentjes vol raketten het godganse land doorrijden omdat men Hezbollah zijn gang liet gaan.
Dat is ook de bedoeling. Annan zei immers in zijn speech dat een garantie voor stabiliteit in de regio het geweldsmonopolie bij de staat moest komen te liggen. Dat betekent impliciet, dat deze oorlog enkel door Hezbollah verloren kon worden, omdat de situatie van voor de oorlog in de post periode nooit meer hetzelfde zal zijn.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 04:51 schreef SeLang het volgende:
Zoals ik het zie: deze resolutie is gunstig voor Israel en slecht voor Hezbollah. Ben benieuwd hoe Hezbollah erop gaat reageren.
Laat het duidelijk zijn: Hezbollah geeft geen fuck om de Palestijnen. Figuren als Nasrallah willen gewoon de macht in Libanon en het omvormen tot een fundamentalistische staat. Die acties tegen Israel zijn puur om punten te scoren - en tot nu toe met succes.
Als de resolutie wordt uitgevoerd en Hezbollah schiet weer raketten af, dan staat Frankrijk voor lul. En die laten niet met zich fucken (eerzuchtig volk) en zullen hun invloed aanwenden om Syrie en Iran onder druk te zetten om de steun aan Hezbollah te stoppen. Israel krijgt dat nooit gedaan. De Fransen hebben behoorlijk veel invloed vanwege historische banden en het feit dat ze (itt de USA en de UK) altijd veel meer de kant van de Moslims/ Arabieren kiezen. Ze hebben ook de macht om resoluties in de VN te blokkeren (vetorecht). De vijanden van Israel hebben er daarom belang bij om Frankrijk niet te laten afgaan.
Hezbollah zit nu in het nauw, want als ze stoppen met vechten dan worden ze gemarginaliseerd. Als ze doorvechten dan keert de hele wereld zich tegen hen. Nogmaals, ik ben zeer benieuwd hoe Hezbollah hiermee omgaat.
Verder is het hele schaakspel interessant. Ik heb het vermoeden dat Iran Hezbollah expres gebruikt voor eigen (Iraanse) belangen. Want om Hezbollah te laten doodbloeden het je medewerking van Iran nodig (geen wapenleveranties, training, etc meer). Dat geeft ze weer een sterkere onderhandelingspositie in allerlei zaken (de huidige embargos tegen Iran, het nucleare programma, etc)
Dat is ook het hypocriete aan Hezbollah. Om die gevangen geeft zij geen moer, maar al die ophef over in Israëlische gevangenissen terroristische misdadigers wel. Met een beetje karakter zou Nasrallah natuurlijk een paar katushja's op Damascus moeten laten vuren. Maarja, daar ontbreekt het natuurlijk aan...quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 11:52 schreef Godslasteraar het volgende:
Syrië schijnt overigens zo'n 800 Libanezen gevangen te houden.
ben benieuwd!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |