850 Indonesiersquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:12 schreef gorgg het volgende:
Had Italie er ook geen 3.000 beloofd? Dat heb ik toch een paar keer gelezen.
Frankrijk een 5-6.000?
Turkije zal ook wel een paar duizend man sturen?
Maleisie 1.000.
Australië nog een behoorlijk aantal?
Verschillende landen dan nog met kleinere bijdragen?
US en UK geen.
-- full implementation of the relevant provisions of the Taif Accords, and of resolutions 1559 (2004) and 1680 (2006), that require the disarmament of all armed groups in Lebanon, so that, pursuant to the Lebanese cabinet decision of July 27, 2006, there will be no weapons or authority in Lebanon other than that of the Lebanese state,quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:10 schreef sp3c het volgende:
behalve dat ik verder nix lees over de ontwapening van Hezbollah
Geweldig, maar het Libaneze leger stelt geen drol voor.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:15 schreef Hallulama het volgende:
Ik vind 't wel een aardige tekst. Het schopt indirect de kont van Hezbollah door de nadruk te leggen op de Libanese regering en de Libanese strijdkrachten. Deze laatsten zullen zich gaan installeren in het zuiden van Libanon, met onze steun, dus, party time!
16. Decides to extend the mandate of UNIFIL until 31 August 2007, and expresses its intention to consider in a later resolution further enhancements to the mandate and other steps to contribute to the implementation of a permanent cease-fire and a long-term solution;quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:17 schreef manhattan het volgende:
Geweldig, maar het Libaneze leger stelt geen drol voor.
Weet iemand hoelang unifil wil blijven ?
Die vrede komt er niet, en zeker niet door de VN.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:19 schreef Hallulama het volgende:
En nogmaals:
18. Stresses the importance of, and the need to achieve, a comprehensive, just and lasting peace in the Middle East, based on all its relevant resolutions including its resolutions 242 (1967) of 22 November 1967 and 338 (1973) of 22 October 1973;United Nations Security Council Resolution 242 United Nations Security Council Resolution 338
Reken maar dat die vrede er komtquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:21 schreef manhattan het volgende:
Die vrede komt er niet, en zeker niet door de VN.
ja ok maar dat is een verwijzing naar een oudere resolutie, ik had graag bevestigd gezien dat UNIFIL hier ook daatwerkelijk voor mag gaan zorgen want mensen (Halsema) gaan hierover lopen mierenneukenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:16 schreef venomsnake het volgende:
[..]
-- full implementation of the relevant provisions of the Taif Accords, and of resolutions 1559 (2004) and 1680 (2006), that require the disarmament of all armed groups in Lebanon, so that, pursuant to the Lebanese cabinet decision of July 27, 2006, there will be no weapons or authority in Lebanon other than that of the Lebanese state,
Ik weet wel zeker van niet.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:22 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Reken maar dat die vrede er komt![]()
(vallen en opstaan)
Ik weet wel zeker van wel. Nogmaals. Er is geen alternatief.quote:
Nogmaals: er komt geen vrede, echt niet.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:24 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker van wel. Nogmaals. Er is geen alternatief.
op zich is dat nog wel slim, nu is het niet meer de Libanese overheid die de badguy speelt als er Hezbollah strijders om gaan komen strax maar de wereldgemeenschap want Libanon moet wel meedoenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:15 schreef Hallulama het volgende:
Ik vind 't wel een aardige tekst. Het schopt indirect de kont van Hezbollah door de nadruk te leggen op de Libanese regering en de Libanese strijdkrachten. Deze laatsten zullen zich gaan installeren in het zuiden van Libanon, met onze steun, dus, party time!
Yep, echter, alsquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:25 schreef sp3c het volgende:
op zich is dat nog wel slim, nu is het niet meer de Libanese overheid die de badguy speelt als er Hezbollah strijders om gaan komen strax maar de wereldgemeenschap want Libanon moet wel meedoen
Hezbollah staat zo volledig buitenspel
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:27 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Yep, echter, als [afbeelding] dan [afbeelding] ?
Hezbollah geniet in het arme Libanon enorm veel steun onder de bevolking. Zij zorgen voor scholing, medische zorg en voedsel: allemaal gefinancierd door Iran.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
op zich is dat nog wel slim, nu is het niet meer de Libanese overheid die de badguy speelt als er Hezbollah strijders om gaan komen strax maar de wereldgemeenschap want Libanon moet wel meedoen
Daar mogen ze ook gewoon mee doorgaan, MAAR, niet meer dan datquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:28 schreef manhattan het volgende:
Hezbollah geniet in het arme Libanon enorm veel steun onder de bevolking. Zij zorgen voor scholing, medische zorg en voedsel: allemaal gefinancierd door Iran.
Hezbollah staat dus helemaal niet buiten spel.
Dat was vorig jaar al zo, in feite. Waar het om gaat is dat de Libanese regering niets voorstelt, zeker niet in vergelijking met Hezbollah. Wie vergeldt de aanvallen op Beiroet, op Sidon, op Tyrus? Niet het Libanese leger, dat slechts een papierenvinding is, maar Hezbollah. Dus, zodra Hezbollah zich laat ontwapenen op een wijze die hun onvoordelig is: burgeroorlog.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hezbollah is geen Rode-kruis.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:28 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Daar mogen ze ook gewoon mee doorgaan, MAAR, niet meer dan dat![]()
Tsja, we have a problem there I guess...quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:30 schreef Monidique het volgende:
Dat was vorig jaar al zo, in feite. Waar het om gaat is dat de Libanese regering niets voorstelt, zeker niet in vergelijking met Hezbollah. Wie vergeldt de aanvallen op Beiroet, op Sidon, op Tyrus? Niet het Libanese leger, dat slechts een papierenvinding is, maar Hezbollah. Dus, zodra Hezbollah zich laat ontwapenen op een wijze die hun onvoordelig is: burgeroorlog.
ja maar wat ik bedoel te zeggen is dat er wel heel veel haken en ogen aan zittenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:27 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Yep, echter, als [afbeelding] dan [afbeelding] ?
(ik bedoel, internationaal via Hezbollah tegen Iran?)
Precies, gewoon keihard er tegenaan is dus de enige weg, en nergens voor terugdeinzen, desnoods all the way gaan tegen Hezbollah, maar dan kom ik weer op het punt Iran.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:32 schreef sp3c het volgende:
ja maar wat ik bedoel te zeggen is dat er wel heel veel haken en ogen aan zitten
kans dat het goed fout gaat en er weer 15.000 peacekeepers serieus in de knel komen te zitten is echt huizenhoog aanwezig.
imo verzamelen op cyprus en allemaal tegelijk in 1 grote gigantische show of force de Israeli's aflossen, niet bij mondjesmaat een detachement hier en eentje daar
ik krijg toch meer het gevoel dat het onwil isquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat was vorig jaar al zo, in feite. Waar het om gaat is dat de Libanese regering niets voorstelt, zeker niet in vergelijking met Hezbollah. Wie vergeldt de aanvallen op Beiroet, op Sidon, op Tyrus? Niet het Libanese leger, dat slechts een papierenvinding is, maar Hezbollah. Dus, zodra Hezbollah zich laat ontwapenen op een wijze die hun onvoordelig is: burgeroorlog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |