alleen Shebaa Farms niet maar technisch gezien is dat niet Libanonquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:00 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Nooit tot in zijn compleetheid doorgezet, terug naar 1967 bijvoorbeeld.
ja dat gaat niet werken, Israel moet weg, Hezbollah ook .. iig het wapentuigquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:05 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Right, die bedoel ik eigenlijk, ik heb gehoord dat volgens de resolutie, Israël nog even mag blijven.
wapentuig van Israel en Hezbollah moeten wegquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat gaat niet werken, Israel moet weg, Hezbollah ook .. iig het wapentuig
Ja, nee, okay, meningen verdeeld, hoe dan ook, we hebben ook nog de betwiste/bezette gebieden in Israël/land van God/Palestina/ergens in de Arabische wereld, right?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:08 schreef sp3c het volgende:
alleen Shebaa Farms niet maar technisch gezien is dat niet Libanon
oow we vragen Cohen welquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:14 schreef Hallulama het volgende:
Meki, zin om een satirische sketch te bouwen? Ik zit te denken aan het naspelen van het gezeik in Israël / Palestina sinds 1948. Jij speelt de Arabier, ik de VN, en dan hebben we alleen nog een Jood nodig, en een voetbalveld, ken je iemand?
De Galàpagos eilanden.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:18 schreef sp3c het volgende:
maar on a more serious note
ik las dat de resolutie bijna klaar is en Israel er waarschijnlijk wel mee akkoord gaat.
Misschien een pietluttig detail maar zijn die 15.000 vliegtickets voor de nieuwe vredesmacht eigenlijk al verdeeld?
1000 Maleisers ... en?
ik stuur zelfmoordenaars naar je landquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:16 schreef sp3c het volgende:
ik wil best de jood spelen
"jullie laten mij met rust of ik schiet iedereen in de wijde omtrek dood"
"je bent gewaarschuwd"
Ik hoorde op Radio 1 dat het in totaal gaat om 30.000 mensen (versie van Israel).quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:18 schreef sp3c het volgende:
maar on a more serious note
ik las dat de resolutie bijna klaar is en Israel er waarschijnlijk wel mee akkoord gaat.
Misschien een pietluttig detail maar zijn die 15.000 vliegtickets voor de nieuwe vredesmacht eigenlijk al verdeeld?
1000 Maleisers ... en?
Israel trekt ook totaal niks van resoluties aanquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:34 schreef manhattan het volgende:
Dat wordt drie keer niks. Hezbollah trekt zich geen kont van die resolutie aan....
Just saw Boltonquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:27 schreef Hallulama het volgende:
UN Webcast
Geen idee of 't wat is, maar ik zie beelden en hoor geluid, en het lijkt live.
Yep, looks like this is it!
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:22 schreef Monidique het volgende:
De Israëlische bevolking is het steeds meer beu en begint het vertrouwen in premier Olmert en zijn puike knapen een beetje te verliezen, las ik op teletekst. Wat zei ik in het begin? December 2006, Likoed aan de macht in Israël en Hezbollah in Libanon. Nou ja, dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar ik denk dat dit Likoed ontzettend heeft geholpen. Dat het Hezbollah heeft geholpen spreekt voor zich.
[ bron ]quote:Ehud Olmert may decide to accept the French proposal for a cease-fire and unconditional surrender to Hezbollah. That is his privilege. Olmert is a prime minister whom journalists invented, journalists protected, and whose rule journalists preserved. Now the journalists are saying run away. That's legitimate. Unwise, but legitimate.
However, one thing should be clear: If Olmert runs away now from the war he initiated, he will not be able to remain prime minister for even one more day. Chutzpah has its limits. You cannot lead an entire nation to war promising victory, produce humiliating defeat and remain in power. You cannot bury 120 Israelis in cemeteries, keep a million Israelis in shelters for a month, wear down deterrent power, bring the next war very close, and then say - oops, I made a mistake. That was not the intention. Pass me a cigar, please.
Hezbollah zal zich er zowieso niet bij neerleggen daar zij hun bestaansrecht aan de Iraanse haat tegen Israel ontlenen. Israel trekt zich nu terug, die unifil-mietjes doen weer niks, en binnen een week vliegt de eerste lange afstands-raket op Tel-aviv, waarna het hele feest weer opnieuw begint.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:43 schreef Monidique het volgende:
Als Israël dit accepteert en Hezbollah legt zich er ook bij neer, dan heeft Israël verloren en is Hezbollah de overwinnaar in deze oorlog. Daarom kan ik mij niet voorstellen dat het gaat werken, of in ieder geval niet op de lange termijn.
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:39 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Just saw Bolton
And some other famous people...
Ik denk dat men juist wél op Tel-aviv gaat schieten om een statement te maken. Hezbollah heeft belang bij oorlog.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:50 schreef Monidique het volgende:
Ik denk niet dat Hezbollah zomaar op Tel Aviv gaat schieten. De afgelopen jaren hebben ze een handjevol slachtoffers weten te bewerkstelligen met hun raketaanvallen, die slechts gericht waren op een kleine noordelijke strook met Israël. Kijk, niet goed, niet fijn, niet correct, maar niet de existentialistische crisis die er nu van gemaakt wordt. Als beide partijen het accepteren, dan vermoed ik dat Hezbollah doorgaat met wat het voor deze oorlog deed: af en toe wat raketten afschieten die nauwelijks schade doen en pogen gevangenen uit te wisselen. Israël daarentegen zal het niet kunnen verkroppen de oorlog verloren te hebben. Val van Olmert, verkiezingen, Likoed, massale aanval op Libanon.
quote:
Dat is ook weer zo, maar ik denk dat de legende van de overwinning in 2006 hun meer zal brengen dan een jarenlange oorlog waarvan de uitkomst onbekend is en tot over tien jaar kan duren. Maar dat zeg ik, een postpuberaal, zolderbevuilend jongetje en je weet wat men zegt over postpuberale, zolderbevuilende jongetjes: zij hebben de macht niet.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:53 schreef manhattan het volgende:
[..]
Ik denk dat men juist wél op Tel-aviv gaat schieten om een statement te maken. Hezbollah heeft belang bij oorlog.
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:59 schreef Hallulama het volgende:
Het gaat nu beginnen, 't wordt stiller.
Geen van allen als je de NYT mag geloven:quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:57 schreef venomsnake het volgende:
Ik ben toch wel zeer benieuwd naar de tekst van die resolutie...
Shebaa Farms, gevangenruil en Israel die terugtrekt zou een pure winst voor hizbollah beteken imo. voor zover je van winnaars en verliezers kunt spreken.
quote:The Lebanese are also likely to be unhappy with the resolution’s failure to order Israel to relinquish control of Shebaa Farms, an area of the border that it seized in 1967 and remains in dispute between Lebanon and Syria.
The resolution simply asks the secretary general to develop ideas on how to solve the dispute and report back on his findings in 30 days.
The resolution does not order the return of abducted Israeli soldiers, an original reason Israel cited for going to war, nor does it meet Hezbollah requests for release of prisoners held by Israel. The measure simply says it is “mindful of the sensitivity of the issue of prisoners and encouraging of the efforts aimed at urgently settling the issue of the Lebanese prisoners detained in Israel.”
komt er net aan waggelen...quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:02 schreef Hallulama het volgende:
Where is Kofi?
Ah, daar is hij, nog even snel een onderonsje met Bolton gehad zo te zien
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:02 schreef gorgg het volgende:
[..]
Geen van allen als je de NYT mag geloven:
[..]
De Verenigde Naties, Israël en bijna iedereen is van mening dat het Syrisch grondgebied is, behalve Syrië en Libanon. Een heel aparte situatie. Maar je kunt dit op twee manieren kijken: verlies, want ze hebben die gebieden niet "terug", of winst, want het geeft hun legitimatie om door te gaan met hun "verzet" .quote:The Lebanese are also likely to be unhappy with the resolution’s failure to order Israel to relinquish control of Shebaa Farms, an area of the border that it seized in 1967 and remains in dispute between Lebanon and Syria.
Wie is die grote neger dan, Shakil O'Neal?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:03 schreef venomsnake het volgende:
komt er net aan waggelen...![]()
The Agenda is alvast adopted..![]()
thanx.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:02 schreef gorgg het volgende:
[..]
Geen van allen als je de NYT mag geloven:
[..]
Ze moeten wel toch, uiteindelijk? Ooit? Als men vrede wil?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:07 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik geloof niet dat de Shebaa Frams ooit opgegeven zullen worden. Maar goed, er zijn vreemdere dingen gebeurd en daarom is het niet geheel uit te sluiten. De vernedering zal inderdaad omvangrijk zijn en een zetje zijn voor andere terreurgroeperingen om op te staan tegen hun regimes, aangezien het dan duidelijk zal zijn dat een aanval op Israël succesvol kan zijn. Het is daarom niet te hopen dat Israël zich ook maar 1 seconde stopt voordat in elk geval Nazrallah het loodje heeft gelegt.
Ben ik niet met je eens. Volgens mij spelen er hele andere belangen. De controle van watervoorraden, bijvoorbeeld. Of de wens om 'meest bevoorrechte partner van de VS in het midden-oosten' te zijn. Dat zijn allemaal alles-of-niets posities.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hallulama, je praat klinkt heel leuk in de wereld van My Little Pony's, en ik bedoel dit echt niet denigrerend, maar de echte wereld, zo Machiavellistisch als-ie is, lacht om dergelijke wensen. Beide partijen zijn namelijk voor jouw plan, zolang zij maar niet de toegevende partij zijn. Als oproep tot broeder-, naaste- en mensenliefde niet verkeerd, als commentaar op en suggestie voor dit conflict hopeloos naïef.
Libanon alleen toch? Of denkt Syrië dat het eigenlijk bij Libanon behoort?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:05 schreef Monidique het volgende:
[..]
[..]
De Verenigde Naties, Israël en bijna iedereen is van mening dat het Syrisch grondgebied is, behalve Syrië en Libanon. Een heel aparte situatie. Maar je kunt dit op twee manieren kijken: verlies, want ze hebben die gebieden niet "terug", of winst, want het geeft hun legitimatie om door te gaan met hun "verzet" .
Kofi zegt dus dat de Hezbollah uit Libanon moet verdwijnen?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:25 schreef Hallulama het volgende:
Kofi zegt net iets in de trend van:
Libanon is nog steeds bezig met een politieke transitie, en iedereen die in Libanon loopt te kloten, lokale en regionale machten, die bezig zijn om de boel te verstieren aldaar t.b.v. hun eigen agenda, dienen er per direct op te zouten.
Ik las dat Syrië het ook vindt, wat het dus zo'n rare situatie maakt.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:27 schreef gorgg het volgende:
[..]
Libanon alleen toch? Of denkt Syrië dat het eigenlijk bij Libanon behoort?
Nah. Ik bedoel dat jullie allebei waarschijnlijk op basis van onvolledige info een beeld van de situatie daar proberen te schetsen, en dat jouw insteek meer is van 'joh, waarom zouden we moeilijk doen' vs 'natuurlijk doen we moeilijk, het gaat tenslotte om politiek gedoe, da's alles of niets'.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:21 schreef Hallulama het volgende:
Gronk, just gronk it
(reageer je wel op de juiste post?)
Nee, dat niet, maar dat buitenlandse invloeden moeten stoppen, dat wel.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:33 schreef rutger05 het volgende:
Kofi zegt dus dat de Hezbollah uit Libanon moet verdwijnen?
Dan is die ouwe Luther behoorlijk aan het doordraaien.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:33 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Kofi zegt dus dat de Hezbollah uit Libanon moet verdwijnen?
* venomsnake kijkt het op Sky News.quote:
!!!!quote:
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:36 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Nee, dat niet, maar dat buitenlandse invloeden moeten stoppen, dat wel.
Als Hezbollah op genoeg steun intern in Libanon kan rekenen, dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Ik dacht:quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:25 schreef Hallulama het volgende:
Kofi zegt net iets in de trend van:
Libanon is nog steeds bezig met een politieke transitie, en iedereen die in Libanon loopt te kloten, lokale en regionale machten, die bezig zijn om de boel te verstieren aldaar t.b.v. hun eigen agenda, .
Nah, waarom niet? Hezbollah blijft er, die troepenmacht is niets en Israël heeft niet waar kunnen maken wat het wilde. In dit geval een onvoorwaardelijke overgave. Nou ja, het is wel gechargeerd, maar het is wel een overwinning voor Hezbollah.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
!!!!
de journalist die dat laatste stukje heeft geschreven mag wmb ontslagen worden en enkel nog carriere maken in het afwassen van vuile borden in snackbarretjes
'unconditional surrender to Hezbollah'
Israelische militairen die hun wapens, wapens in leveren bij Nasrallah & co?
volgens mij gaat dat zowieso al lastig want de Amerikanen doen nogal moeilijk wbt tech transfers aan derden
Ah, toch nog lol in NY.quote:
Evem aangevuld voor de volledigheid. Wel zo netjes, niet?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:42 schreef rutger05 het volgende:
[..]
[..]
Ik dacht:
'Libanon is nog steeds bezig met een politieke transitie' check
'en iedereen die in Libanon loopt te kloten' Hezbollah ,Israel check
'lokale en regionale machten' Hezbollah, Syrië en Iran ,Israel, VS check
'die bezig zijn om de boel te verstieren aldaar t.b.v. hun eigen agenda' Hezbollah, Syrië en Iran , Israel VS check
'dienen er per direct op te zouten' lijkt mij een logische conclusie dat de Hezbollah en Israel uit Libanon moet verdwijnen
nu gaan we verder met moorden..quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:53 schreef Hallulama het volgende:
Goed, adopted, en nu?
Nu gaat Olmert z'n grootste Zalm-improvisatie doen. 'We leggen 'm naast ons neer'.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:53 schreef Hallulama het volgende:
Goed, adopted, en nu? Extra, extra, read all about it?
Afwachten tot de knessed vergaderd, de unifil-mietjes naar Libanon trekken en, en.. ach, het gebruikelijke verhaal...quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:53 schreef gronk het volgende:
Aangenomen. Wat nu?
Oftewel, binnenkort mogen de israelis op unifil-soldaten schieten ipv op hezbollah's? Ach, verandering van spijs doet etenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:56 schreef manhattan het volgende:
[..]
Afwachten tot de knessed vergaderd, de unifil-mietjes naar Libanon trekken en, en.. ach, het gebruikelijke verhaal...
ze heeft gewoon gelijk. Zolang de Palestijnse kwestie niet is opgelost komt er geen vrede in het midden oosten!!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:58 schreef manhattan het volgende:
Die speech vind ik bagger: "it has to stop NOW, NOW,NOW"![]()
Oftewel: unifil doet weereens helemaal niets omdat ze geen enkel mandaat hebben, Hezbollah gaat vrolijk verder, en Israel kondigt binnen een maand of twee aan dat ze niet over zich heen laten lopen. De rest kennen we inmiddels, en over drie maanden zitten we hier naar de zoveelste VN-resolutie te loeren.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:58 schreef gronk het volgende:
[..]
Oftewel, binnenkort mogen de israelis op unifil-soldaten schieten ipv op hezbollah's? Ach, verandering van spijs doet eten
onvoorwaardlijke overgave is wapens neerleggen en allemaal krijgsgevangenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 01:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nah, waarom niet? Hezbollah blijft er, die troepenmacht is niets en Israël heeft niet waar kunnen maken wat het wilde. In dit geval een onvoorwaardelijke overgave. Nou ja, het is wel gechargeerd, maar het is wel een overwinning voor Hezbollah.
Maleisie levert er 1000quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:00 schreef Hallulama het volgende:
Wie gaan er nou troepen leveren? Frankrijk zal de leiding nemen, dat is wat ik tot nu toe weet.
Bull.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
onvoorwaardlijke overgave is wapens neerleggen en allemaal krijgsgevangen
echt nietquote:
En krijgen wij te maken met 500 getraumatiseede nederlandse unifil-soldaten die 'een beetje mal' zijn geworden van hun dienst daar.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:00 schreef manhattan het volgende:
[..]
Oftewel: unifil doet weereens helemaal niets omdat ze geen enkel mandaat hebben, Hezbollah gaat vrolijk verder, en Israel kondigt binnen een maand of twee aan dat ze niet over zich heen laten lopen. De rest kennen we inmiddels, en over drie maanden zitten we hier naar de zoveelste VN-resolutie te loeren.![]()
thanks, * venomsnake lezen gaat..quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:04 schreef Hallulama het volgende:
Text of draft UN resolution on Lebanon war
Ik vind unifil zowieso een lachwekkend "instituut". Als ik tot de strijdende groeperingen behoorde, zou ik ze lachend met een luchtbuks en drie touringkarren verjagen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:06 schreef gronk het volgende:
[..]
En krijgen wij te maken met 500 getraumatiseede nederlandse unifil-soldaten die 'een beetje mal' zijn geworden van hun dienst daar.![]()
ze hebben wel een mandaat, net aangenomen die moeten nu gaan voorkomen dat Hezbollah de grensgebieden weer bezet, bevoorraad wordt vanuit het buitenland en in general vrolijk verder gaat met waar ze mee bezig wasquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:00 schreef manhattan het volgende:
[..]
Oftewel: unifil doet weereens helemaal niets omdat ze geen enkel mandaat hebben, Hezbollah gaat vrolijk verder, en Israel kondigt binnen een maand of twee aan dat ze niet over zich heen laten lopen. De rest kennen we inmiddels, en over drie maanden zitten we hier naar de zoveelste VN-resolutie te loeren.![]()
daar ben je nu dus te laat meequote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:08 schreef manhattan het volgende:
[..]
Ik vind unifil zowieso een lachwekkend "instituut". Als ik tot de strijdende groeperingen behoorde, zou ik ze lachend met een luchtbuks en drie touringkarren verjagen.![]()
Krijgen ze (as usual) weer katapulten mee van Ome Luther omdat ze een vredesmacht zijn.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze hebben wel een mandaat, net aangenomen die moeten nu gaan voorkomen dat Hezbollah de grensgebieden weer bezet, bevoorraad wordt vanuit het buitenland en in general vrolijk verder gaat met waar ze mee bezig was
behalve dat ik verder nix lees over de ontwapening van Hezbollah staat er precies wat ik 4 weken geleden al zei
De vredesmacht wordt uitgebreid met manschappen en zwaarder materiaal en mag nu eindelijk is aan het werk![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |