abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 januari 2006 @ 12:31:10 #1
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_33970185
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part L
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part IL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel 43
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVI.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVII
Welke film heb je vandaag gezien? deel XVI
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XV
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XIV
Welke film heb jij vandaag gezien? Part XIII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XI
Welke film heb je vandaag gezien? (deel X)
Welke film heb je vandaag gezien? (deel 9)
Welke film heb je vandaag gezien? deel 8
Welke film heb je vandaag gezien? deel 7
Welke film heb je vandaag gezien? deel 6
Welke film heb je vandaag gezien? deel 5
Welke film heb je vandaag gezien? deel 4
Welke film heb je vandaag gezien? deel 3
Welke film heb je vandaag gezien (2) ???
Welke film heb je vandaag gezien?

Hierzo post je dus welke film(s) zo zojuist/pas gezien hebt. Test je kennis over dit onderwerp met:

DE NATIONALE FQ-TEST (niet te verwarren met de nationale kq-test)

Vraag 1
Welke van de onderstaande antwoorden is juist?

A) Tetsuo (Shinya Tsukamoto, 1988): wat een rare jongens zijn die Jappen toch. Dit houdt zo'n beeje het midden tussen een horrorfilm en een kunstzinnige video-installatie. Erotische momenten als die waarop een vrouw met een PVC-buis-penis de hoofdpersoon van achteren neemt (hij neemt vervolgens gelukkig wel wraak met zijn drilboor-fallus) kunnen helaas toch niet verhinderen dat dit na een tijdje wat saai wordt. Vooruit, een 6,5.
B) Wonder Boys (Curtis Hanson, 2000): zo'n film over een mislukte middelbare man, en dat vind ik over het algemeen een erg leuk mini-genre. Het plot is voorspelbaar (een schrijver met writers-block, raad eens wat hij in de laatste scène doet?), maar dat maakt hier natuurlijk weinig uit. Douglas is uitstekend, Maguire is plezant, McDormand is natuurlijk goed en ze hebben allemaal prima rollen en dialogen om mee te werken. Fijn. 7,5.
C) Fritz the Cat (Ralph Bakshi, 1972): puberaal hippie-tekenfilmpje. Of een parodie daarop, ik weet het niet zeker. Na de derde pis- en penisgrap had ik het wel gehad. 4+.
D) The Way We Were (Sydney Pollack, 1973): wijvenfilm der wijvenfilms. Het politieke geneuzel op de achtergrond suggereert diepgang die er niet is, maar Redford is prima en Streisand is overtuigend als labiele kuthoer. Gewoon een heel redelijk totaalpakket drama. 7-.
E) The Stuff (Larry Cohen, 1985): nergens echt spannend en nergens erg grappig, behalve op B-film wijze. Nou ja, alles aan deze film is eigenlijk middelmatig (of gewoon kut), maar het aardige uitgangspunt, de lollige special effects en wat redelijk hippe sterfgevallen zorgen nog voor een best leuk drive-in-sfeertje. Voor op een filmavondje met bier en roomijs. 6-'etje.
F) What the Bleep Do We Know (drie mensen die allemaal God zijn, 2004): gruwelijk vervelend filmisch equivalent van die stinkende zwerver op de bus die ongevraagd zijn diepe inzichten over het heelal met je deelt. Pluspunt: de pislucht ontbreekt. Minpunt: je kunt de film niet in zijn ballen schoppen. 2,5.
G) You Can Count On Me (Kenneth Lonergan, 2000): A Love Song for Bobby Long, maar dan met Laura Linney, Mark Ruffalo en Matthew Broderick. Nog steeds een plezant sfeertje, plezante acteurs en plezante scènes. Iets minder mooie plaatjes en muziek, maar gelukkig ook minder pretenties en geen kuttwist. Zo'n film waar je na drie dagen niets meer van weet, behalve dat je er even erg blij van werd. 7.
H) Calvaire (Fabrice Du Welz, 2004): onverwacht toffe Belgische horror. Het duurt even tot alles echt op gang komt, maar oh boy. Op hilarische wijze naar en hilarisch op nare wijze. Plezant godsdienstig/surreëel ondertoontje maakt het af. Niet dat ik er meer dan vijf heb gezien, maar toch vind ik dit één van de betere horrorfilms van de afgelopen jaren. 8-.
I) Alle bovenstaande antwooden zijn juist.
J) Alle bovenstaande antwoorden zijn fout.
K) Adam Sandler.

[ Bericht 55% gewijzigd door Sai op 12-01-2006 12:52:01 ]
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  † In Memoriam † donderdag 12 januari 2006 @ 12:39:18 #2
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_33970437
En waar is nou de link naar het voorgaande topic? Moet ik zelf weer gaan opzoeken wie dat ding heeft volgespamd
Sheridana +1
  donderdag 12 januari 2006 @ 12:52:46 #3
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_33970813
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 12:39 schreef Sokolsky het volgende:
En waar is nou de link naar het voorgaande topic? Moet ik zelf weer gaan opzoeken wie dat ding heeft volgespamd
Geduld, jonge Jedi, geduld.
pi_33970871
Batman Begins.......... goeie film.

Terwijl Batman returns op tv was (die overigens bedroevend slecht was) heb ik deze gekeken en werd eigenlijk verbaast over de kwaliteit van deze film.

Ik vond hem bijzonder goed!
  donderdag 12 januari 2006 @ 12:56:35 #5
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_33970925
SAW II

Tja, ben eigenlijk geen liefhebber van het genre, en ook niet van vervolgfilms, en al helemaal niet van vervolgfilms in dit genre, maar na een paar maanden geleden SAW gezien te hebben, moest ik gewoon naar de bioscoop om deze film te zien. En gelukkig werden we niet teleurgesteld. Het is nog steeds geen briliant geacteerde film, en op een of andere manier deed dit vervolg mij wat minder dan Deel 1 maar het gegeven blijft intressant genoeg om weer de hele film te kunnen genieten, de valstrikken waren niet allemaal zo brilliant maar sommige waren weer huiveringwekkend. De cloe zit aardig in elkaar al kun je bij het verhaal hier en daar wat kantekeningen zetten. Maar goed ik heb me gisteravond wel weer vermaakt.
7/10
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  donderdag 12 januari 2006 @ 12:57:31 #6
56744 babba_
Kleddermebats
pi_33970946
lock stock and two smoking barrels
Fok! Forum verslaafde
Fok! Forum verslaving: Tijdens MSN'n op F5 drukken als iemand een tijdje niks zegt!
  donderdag 12 januari 2006 @ 13:23:33 #7
99247 Lylak
Naces y vives solo
pi_33971693
Mar Adentro en Te doy mis ojos
Hatred and ignorance go hand-in-hand.
La casa meva es casa nostra.
En todo estás y tú eres todo.
pi_33971950
Waiting,

leuke film van de makers van American Pie
pi_33971999
saw 2, goeie film alleen vond ik 1 beter.
the island, ook een erg goeie film alleen vond ik het eind wat langdradig.
pi_33972011
Afgelopen zondag: Patient 14
  donderdag 12 januari 2006 @ 13:42:24 #11
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_33972280
Danny The Dog (Unleashed)
De film kreeg goede ratings en het idee is best wel vernieuwend. Ik was dus benieuwd wat ik aan zou treffen. De film begint gelijk met wat brut actie zodat je iig wakker bent. Hierna wordt de situatie uitgelegd. Dan wordt er nog wat geknokt en dan krijgt de film opeens een heel ander gezicht. We gaan heel lang kijken naar de ontpopping van Danny als mens. Uiteindelijk moet ie dan natuurlijk een soort van wraak nemen en dan is het klaar.
Het plot is eigenlijk wat simpel maar toch is het lichtelijk vernieuwend. De uitvoering is duidelijk niet amerikaans. Die hadden er meer een actiespektakel van gemaakt. Deze film onderscheidt zich juist door de rust en emotie. De actiescenes zijn aardig realistisch en goed neergezet. Toch is de film niet echt een actiefilm te noemen door het langdurig afwezeig zijn van gevechten in het midden van de film. Was goed vermaak maar toch niet echt supergoed. Gewoon net iets verhogend dan normaal, een 7 dus.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  donderdag 12 januari 2006 @ 13:50:23 #12
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_33972515
L'armée des ombres (Jean-Pierre Melville, 1969)
Een erg sterke sombere verzetsfilm gesitueerd in bezet Frankrijk zondere heroïsche daden. De verzetsmensen worden niet verheerlijkt en behalve opgepakte broeders bevrijden zien we ze ook niet in actie. We zien alleen de minder glorieuze kant. We zien mensen in eenzaamheid op weg naar een haast onvermijdelijk lot. De kille wijze waarop ze overleggen hoe ze iemand het best kunnen vermoorden, de executiescene in de ondergrondse bunker en de eindscene zullen niet snel vergeten worden. ****½

Mrs. Henderson Presents (Stephen Frears, 2005)
Judi Dench is enorm grappig in haar rol als oude weduwe die een theater opkoopt en daar vernieuwende shows opvoert. Ook Bob Hoskins zet een leuke rol neer, waardoor vooral de eerste helft erg leuk is. Daarna zakt de film iets in, omdat er geen lijn in het verhaal komt. Het blijft steken bij leuke indrukken van een periode. ***½
  donderdag 12 januari 2006 @ 14:48:30 #13
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_33974351
The Devil's Rejects (2005)
Veel inhoud
Fantastisch gaaf

Dat somt de film in het kort op. Veel inhoud heeft de film namelijk niet. Paar leden van een massamoordenaars familie ontsnappen na een mislukte arrestatiepoging. En worden de rest van de film achtervolgt door een agent, terwijl ze hier en daar nog wat mayhem aanrichten.
Maar dat maakt natuurlijk geen ene reet uit. Want de film is ontzettend cool, hip, gaaf, vers, lauw (of wat voor term je ook wilt gebruiken.) Vanaf het moment dat de openingcredits begonnen te rollen wist ik dat dit een geweldige film ging worden. De film is op een lekkere hippe manier gefilmd en ge-edit. Er zit een fantastisch soundtrack onder. En bevat verschrikkelijk coole personage, waaronder de hilarische Captain Spaulding, de ontzettend lekkere Baby (Sheri Moon) , die meerdere malen lekker met haar kontje schudt, de nog meest compleet gestoorde Mother Firefly, de maffe coole Otis en last but no least een geweldige gave foute sherrif, die fantastisch word neergezet door William Forsythe.
Het enige wat wel tegenviel uiteindelijk was de hoeveelheid gore. Nu ben ik geen KQ en hoeft het ook niet meteen Salo, Ichi the Killer achtige properties aan te nemen. Maar het mag wel een tikkeltje meer.
Kortom één van de gaafste en coolste films uit 2005.
cijfer: 8.5

A History of Violence (2005)
A History of Violence is beetje een film met twee gezichten. Aan de ene kant is het een serieus drama-thriller over de impact die de onthulling maakt op de hoofdrolspelers. Maar dan verandert het opeens weer voor een momentje in een gave actiefilm. Dat zou wel te maken hebben met de graphic novel achtergrond van de film. Maar dat Cronenberg beide kanten van de film even goed beheerst, zorgt ervoor dat dit toch echt één van de beste films van het jaar is. Dit alles is natuurlijk ook te danken aan de geweldige prestatie van de hoofdrolspelers. Maria Bello is erg goed en overtuigend. Het is leuk om Ed Harris weer eens te zien. Maar de echte ster van de film is natuurlijk Viggo Mortensen. Die werkelijk waar fantastisch acteert. Dat ik de hele film geen enkele keer dacht : "He daar heb je Aragorn." spreekt boekdelen over de prestatie, die meneer levert.
cijfer: 8.5

Proof (2005)
Slechte "A Beautifull Mind"-ripp off. Gwyneth Paltrow is niet goed genoeg om een film als dit te dragen.
cijfer: 6
pi_33974633
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 81% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:48:28 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_33975593
Constantine DVD, 8/10
Deze film is me aardig meegevallen. Het verhaal is niet bijster origineel of boeiend, maar het houdt je wel bij de les. Keanu Reeves is geknipt voor de rol als Constantine. Soms vond ik het verhaal rare wendingen nemen en had het wat te wensen over, maar al met al was de film vermakelijk. Vooral Gabriel en Satan zijn leuk neergezet.
Blade Runner DVD, 8/10
Ondanks dat de film goed in elkaar zat en vooral het sfeertje erg goed werd weergegeven vond ik de film enigszins tegenvallen. Dit had natuurlijk alles te maken met de hoge verwachtingen waar de kijkbeurt onder leed. Rutger Hauer was wel sterk en boeiend als de 'net-niet-mens' Roy Batty. Vooral de zogenaamd filosofische kant waar de film vaak om geprezen wordt vond ik aardig tegenvallen.
Rosenstrasse Video, 8/10
Ik had weinig verwachtingen bij deze film, omdat ik er nog nooit over gehoord had. Deze Duits/Nederlandse productie over een verhaal tijdens de 2e wereldoorlog gebaseerd op werkelijke gebeurtenissen was zeker het kijken waard. De acteerprestaties zijn niet uitmuntend, maar zeker voldoende en het verhaal op zich is genoeg om een indrukwekkende film af te leveren.
Everything You Always Wanted to Know About Sex * But Were Afraid to Ask TV, 7/10
De titel maakt het onderwerp wel duidelijk. Enerzijds leuk dat dit werd behandeld in allerlei segmenten, maar aan de andere kant blijft er zo natuurlijk geen echte film over. De meeste segmenten waren vermakelijk tot lachwekkend met hier en daar een gierende lach. Toch deed het geheel wat rommelig aan en waren sommige stukken ronduit te flauw voor woorden (de tiet). Woody Allen zelf was vaak erg grappig zoals bij het Middeleeuwse stuk en natuurlijk het stuk waarin hij Italiaans sprak.
Annie Hall DVD, 8/10
Zonder meer de beste film uit dit rijtje. Naast de gebruikelijke grappen en leuke wetenswaardigheden bevatte deze film ook een goed verhaal en veel herkenbare stukjes. De hoofdrolspelers komen goed uit de verf en er zijn een aantal leuke bijrolletjes zoals van Paul Simon en Christopher Walken. De nodige voorkennis is nuttig voor deze film, maar zonder dat is de film nog steeds uiterst vermakelijk.

En oh ja, wat betreft de vraag in de OP: F
What's it going to be then, eh?
pi_33976598
Catch Me If You Can (2002)
Film gaat over Frank Abagnale Jr. (Leonardo Dicaprio) die al op zijn 17e weg loopt van huis en co-piloot wordt door middel van ID kaarten van een echte piloot te vervalsen. Later gaat hij ook cheques vervalsen, waardoor hij veel geld verdient. Een goeie film over vervalsingen en oplichterij.

Een 8.
pi_33979795
Vera Drake

Eigenlijk vond ik het niet zo'n goede film
alleen de scene van de arrestatie was goed, verder was het vooral herhaling van zetten in t eerste deel en in t tweede deel andere zetten die herhaald worden.
en aangrijpend,..... beetje dan
  donderdag 12 januari 2006 @ 17:54:22 #19
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_33981228
DJ shortee 101

Docu-instructional Video van een amerikaanse dj.
Ik had het al een tijdje in de kast liggen, en vandaag maar ff bekeken.

Homevideo kwalteit en idem presentatie,
heel houterig en niet echt wat je verwacht van een goede How-to video.
De focus van deze 101 how-to is scratchen.
Ik raad vooralsnog dj qberts do it yourself scratching deel 1 aan, mocht scratchen je interesseren.

shortee geeft goede tips aan beginners. En ze is echt meegaand.

intro

Ik ben..

shortee!

uitleg

uitleg

interview, hoe zoek jij je platen uit?

De volgende clip is 4 mb groot en stream, xvid-formaat.
Hij duurt ook wel ff voor ie geladen is. Dus geduld.
Laat me horen of ie werkt of niet. Je ziet dj shortee in actie!

low-res. clip: http://media.putfile.com/demo-by-childinchains

[ Bericht 6% gewijzigd door a-child-in-chains op 12-01-2006 21:57:03 ]
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_33995494
The public enemy.

Uit 1931. Trager dan we gewend zijn vandaag. Maar met een fantastische James Cagney. En behoorlijk hard. En eigenlijk gewoon heel goed. Zeker de laatste dvd-release met een leuke docu. met o.m. Scorsese.
Helpt waar hij kan!
pi_33996233
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 14:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Het enige wat wel tegenviel uiteindelijk was de hoeveelheid gore. Nu ben ik geen KQ en hoeft het ook niet meteen Salo, Ichi the Killer achtige properties aan te nemen. Maar het mag wel een tikkeltje meer.
Tis niet zo dat ik alleen maar van extreme films hou

Leuk om te lezen dat je dit een goede film vind ook aangezien deze in horrorland een klassieker gaat worden en dat is best leuk aangezien het een hommage is aan de (veel inmiddels klassieke) grindhouse movies van de jaren '70 (ronduit het meest debiele decennia wat film betreft)

Films als

THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE en THE HILLS HAVE EYES maar ook zeker I DRINK YOUR BLOOD en vooral omdat die laatse veruit de minst bekende is raad ik je (jullie) die film ten zeerste aan

donderdag 12 januari 2006 @ 23:42:13 #22
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_33997039
Cool Hand Luke (1967)

Griebel wat is dit een fantastische film. Een trechte notering in de top250.

Luke (Paul Newman) komt in z'n chain-gang strafkamp trecht. Hij is redelijk recalcitrant. En heeft constant de leiding over zich heen. Door zijn rebelse gedrag is het een soort van antiheld van de andere gevangenen.
Maar man oh man wat is dit een weergaloze performance van Paul Newman.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
imdb 8.2 #118/ cijfer 8.5
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  † In Memoriam † vrijdag 13 januari 2006 @ 00:07:17 #23
4571 Sokolsky
pi_33998068
Johnny got his gun

Indrukwekkende film die wel even zal beklijven. Je krijgt bijna de neiging om zelf tegen de doktoren te gaan schreeuwen...
Sheridana +1
  Moderator vrijdag 13 januari 2006 @ 08:08:34 #24
9859 crew  Karina
Woman
pi_34003523
De Domine
Normaal ben ik niet zo'n fan van Nederlandse films. Maar deze heeft me van begin tot eind geboeid. Wat mij betreft een aanrader.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 13 januari 2006 @ 09:44:53 #25
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34004785
Les poupées Russes (Cédric Klapisch, 2005)
Leuk en hip vervolg op L'auberge Espagnole, die ik overigens nog niet gezien heb. De editing is leuk gedaan en de hele film heeft een lekker zonnig sfeertje. Gedeeltelijk komt het door de leuke muziek, maar vooral ook de spontaniteit van de cast en de frivole regie. Vooral de scene waarin Celia in de straat van perfecte proporties paradeert is erg leuk gedaan. ****
pi_34006293
Triumph des Willens

Progpaganda film uit 1934. Deze film wordt ook gezien als kunt vanwege hoe deze film gemaakt is en de technieken die Leni Riefenstahl gebruikte. ze stond bekend om haar revolutionaire manier van filmen en nog steeds worden bepaalde manieren waarop zij filmde gebruikt bij huidige films.

overigens deze film gekeken uit interesse en niet vanwege de boodschap die ze erin vertolken denk zeg het er maar bij

ben ook maar weer eens opnieuw begonnen met het kijken van Band of Brothers was ook weer te lang geleden dat ik die gezien heb
Wii nr: 6970 8782 3230 1449
pi_34006337
28 days

Hij was best ok, ben normaal niet zo'n fan van Sandra Bollocks, maar dit keer was het erg leuk. De grapjes waren geestig, en de storyline, hoewel erg voorspelbaar, ook goed uitgewerkt. Met name omdat een kennis van me sinds een paar maanden ook gestopt is met alcohol en nu regelmatig AA meetings bezoekt de moeite waard.

7- vanwege de voorspelbaarheid.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 10:57:01 #28
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_34006456
The Island - Ik moest 'm toch maar even zien. Zoals ik verwachte was het hele kloon gebeuren niets meer dan een simpel trucje om weer maar eens een standaard actie-film met veel explosies uit te poepen. Er wordt werkelijk waar van alle grote films gestolen dus een eigen 'identiteit' heeft de film ook al niet. Voorderest ziet het er wel aardig uit en leveren McGreggor en Johansson nog wel een redelijke prestatie. 6/10
  † In Memoriam † vrijdag 13 januari 2006 @ 11:16:28 #29
4571 Sokolsky
pi_34006982
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 10:50 schreef metalheadBOC het volgende:
Triumph des Willens

Progpaganda film uit 1934. Deze film wordt ook gezien als kunt vanwege hoe deze film gemaakt is en de technieken die Leni Riefenstahl gebruikte. ze stond bekend om haar revolutionaire manier van filmen en nog steeds worden bepaalde manieren waarop zij filmde gebruikt bij huidige films.

overigens deze film gekeken uit interesse en niet vanwege de boodschap die ze erin vertolken denk zeg het er maar bij
Wat vond je er van? Ik wil 'm zelf eigenlijk ook wel eens zien.
Sheridana +1
pi_34008409
The Last Casino
Canadese film met redelijk wat vermaak over een gok addict die 3 wiskundestudenten opleid tot cardcounters om voor hem geld te verdienen. Leuke frisse cast, genoeg humor, verrassend plot en al met al nog best een spannend verhaal. The bad guy is niet echt overtuigend maar het was niet genoeg om me eraan te storen

Katharine Isabelle

Waiting...
Ik was bang dat ik na het zien van deze film, die de complete crew van een restaurant volgt, niet meer uit eten durfde te gaan Gelukkig viel dat nog wel mee, al gebeuren er wel dingen in het restaurant die als ze bekend zouden zijn de klandizie niet zouden verhogen. Het volgen van de new guy was een leuke manier om alle karakters te leren kennen, en de humor was af en toe wat plat maar wordt echt leuk gebracht, vooral helemaal aan t einde nog een leuke verrassing.

Pride & Prejudice
Mooie film, goed acteerwerk en een hele nette aankleding, al was t voor mij een wat te overgeromantiseerd verhaaltje. Heb de meeste lol beleeft aan het zien hoe het er in die tijd aan toe ging. De cast is erg gedreven in de rollen die ze neerzetten, en door het mooie plaatje kijk je de film zo uit maar had ik op t eind niet echt het sentimentele gevoel wat er geprobeert werd te bereiken.
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:09:56 #31
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_34008546
Tom yum goong (2005)

Na Ong Bak de tweede actiefilm van regisseur Prachya Pinkaew, met uiteraard weer in de hoofdrol de nieuwe martial art held Tony Jaa.
Het verhaal slaat nergens op, in ieder geval voor ons niet Taiwanezen. Tony Jaa zijn olifanten worden gestolen en hij reist helemaal naar Sydney om ze te redden van de criminelen. Klinkt matig en dat is het ook, net als de dialogen en de ontwikkelingen. Maar who cares, dit is een actiefilm en die scenes zijn in 1 woord fenomenaal!!!!
Muay Thai was altijd al 1 van mijn favoriete vechtsporten en het blijkt ook uitermate geschikt voor films. Het is echter niet de enige stijl die er in voor komt. Zo komt Tony Jaa o.a. mensen tegen die bijv. Taekwando, capoeria en chinees zwaardvechten ( Crouching Tiger, Hidden Dragon) beheersen.
Voor liefhebbers van martial art films een must see, maar eigenlijk moet iedereen deze of Ong Bak wel is gezien hebben.

7,5/10
pi_34009006
Jarhead. En erg goede film! Precies een goede combinatie tussen humor en drama
Erg goed is dat er door de hele film door een soort spanning is terwijl er eigenlijk niet gebeurd.
Ik geef het een 9/10 !
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:55:25 #33
18008 hornage
pi_34010022
The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe
Gisteravond deze digitaal bekeken in de bioscoop wat natuurlijk nooit onaardig is als het om een visueel spektakel gaat.
Mijn vriendin heeft de boeken en was dus zeer benieuwd hoe de film geworden was. Ik had al begrepen dat het geen superfilm was dus ik had niet al te hoge verwachtingen. Dit bleek ook geheel goed te wezen. De film is visueel een praaltje en ik vond daar niets op aan te merken. Alle wezens en dieren zien er spectaculair uit. De omgevingen vallen wat tegen omdat er weinig shots zijn van de hele omgeving waarin we onze hoofdrolspelers zien reizen. Hierdoor voelt alles heel erg aan alsof we alleen aanwezig zijn in binnensets. Voor de rest verloopt het verhaal aardig snel en kon ik moeilijk echt sympathie krijgen met de hoofdrolspelers. Het kleinste meisje en de heks waren trouwens wel supermooi! Ook van de bevers kon ik erg genieten.
Uiteindelijk voelde de film allemaal toch te luchtig aan om echt te spreken van een supergoede film wat ik toch eigenlijk stiekem wel had gehoopt. Het is al bekend dat er een vervolg gaat komen en ik hoop dat die film iets meer voorstelt dan deze want er zit echt wel meer in. Van mij een 7,5.
pi_34011813
Als ik The Chronicles of Narnia vervolgens beoordeel met een 3,5, dan heeft de film toch nog een mooie 5,5 gemiddeld te pakken
pi_34013071
La Marche de L'empereur

Een documentaire over de Koningspinguin, die elk jaar een aantal maal een barre tocht aflegt voor een bizar paringsritueel.

Het zijn vooral de vele prachtige beelden die deze film aantrekkelijk maken voor het publiek. Schitterende onderwatershots en mooie zoommomenten! Antarctica op z'n mooist! Maar daarmee houdt het ook een aardig eind op.

De documentaire mist achtergrondinformatie en diepgang. Veelvuldig heb je het idee dat je iets mist. Een combinatie van deze oppervlakkigheid en de ergerlijke kindergrappen (uit monde van Urbanus, ook dat nog (en ja, er werd ook nog om gelachen in de zaal )), heeft ervoor gezorgd dat La Marche de L'empereur mij, als documentaire- en natuurliefhebber, niet heeft weten te bekoren.

Als ik een cijfer moet geven, dan ga ik voor een 7. Puur en alleen dankzij het camerawerk. De tocht van de pinguins wordt nu eenmaal op een schitterende wijze in beeld gebracht en eigenlijk zou je alleen daarom al La Marche de L'epereur moeten gaan zien! Hadden de makers het echter maar bij de beelden gehouden...
  † In Memoriam † vrijdag 13 januari 2006 @ 14:25:07 #36
4571 Sokolsky
pi_34013284
Je moet dan ook de versie met commentaar van Morgan Freeman kijken.
Sheridana +1
pi_34013489
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:25 schreef Sokolsky het volgende:
Neem aan dat Urbanus toch gewoon een vertaling opleest? Of zit er in de versie met commentaar van Morgan Freeman ook in een keer een hoop meer diepgang?

Negatief hilarisch (voor zover iets dergelijks bestaat) vond ik wel de opmerking: "Sommige pinguins zijn stout geweest en moeten in de hoek staan. Andere hebben het in hun broek gedaan." Come on!
  vrijdag 13 januari 2006 @ 14:35:02 #38
40664 Durbin
Who knows..
pi_34013594
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:25 schreef Sokolsky het volgende:
Inderdaad, die heb ik ook gezien. Van de versie met Urbanus heb ik een klein stukje gezien, maar door zijn stem en intonatie krijg je eerder de indruk dat je naar een parodie zit te kijken.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  Moderator vrijdag 13 januari 2006 @ 14:38:50 #39
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_34013730
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:32 schreef Olmo het volgende:

[..]

Neem aan dat Urbanus toch gewoon een vertaling opleest? Of zit er in de versie met commentaar van Morgan Freeman ook in een keer een hoop meer diepgang?

Negatief hilarisch (voor zover iets dergelijks bestaat) vond ik wel de opmerking: "Sommige pinguins zijn stout geweest en moeten in de hoek staan. Andere hebben het in hun broek gedaan." Come on!
Nee, de versie van Urbanus is heel anders. Morgan Freeman maakt in ieder geval geen flauwe grappen.

Het is belangrijk dat de kijk zo'n docu niet afhankelijk wordt van een gevoel van humor...dat was voor mij ook een reden om niet de Franse versie te bekijken waarin allerlei stemmetjes werden gedaan voor de pinguins.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  † In Memoriam † vrijdag 13 januari 2006 @ 14:40:09 #40
4571 Sokolsky
pi_34013775
Tja, ik heb de Franse gezien, dat was inderdaad ook niet alles.
Sheridana +1
pi_34013884
Je kan zien dat de makers van de film veel verstand hebben van hetgeen dat ze gefilmd hebben en daarom heb ik sterk het idee dat ze in eerste instantie een hele andere kant op wilden met deze productie.

Waarom hebben ze er geen 'échte' documentaire van gemaakt?
pi_34016661
The day after tomorrow

Wat een cliché film, het verhaal is behoorlijk slap, vooral dat vader-zoon gebeuren vond ik om te kotsen zo erg en ook nog eens niet goed uitgewerkt, het acteerwerk vond ik behoorlijk slecht, op Dennis Quaid en een paar anderen na, (maar die moeder van die Sam en die Laura, zelfs ik acteer beter dan dat ) maar aan de andere kant waren de special effects prachtig en het was wel een vermakelijke film voor een saaie vrijdagmiddag, vooral door het dramatische en onrealistische er aan, ik heb me niet verveeld.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  vrijdag 13 januari 2006 @ 15:57:00 #43
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34016793
Gisteren in de sneak:

Two For The Money
Na het zien van de trailer, die niet positief stemde, viel me deze film 100 % mee.Het verhaal op zich heeft niet veel om het lijf en is uiteindelijk nogal cliche. Maar Matthew McConaughey en Al Pacino vormen een goed duo die de film makkelijk dragen. De chemie tussen de twee is zeker aanwezig en de toevoeging van de nodige humor maakt de film erg leuk. Al Pacino lijkt veel plezier te hebben in z`n rol en hij is dan ook gelijk het hoogte punt van de film.
Maar het probleem met deze film is dat ie gaat over American Football, iets waar we in Nederland over het algemeen niet echt veel van afweten. Daardoor blijft een echte "click" met de film uit, en gaat het soms (vooral in het begin) wat te snel.
Maar buiten dat is het best een vermakelijk filmpje geworden, maar ook 1 die je waarschijnlijk wel snel zult vergeten.

IMDB Cijfer: 5,9/10
Mijn Cijfer: 6,8/10
  vrijdag 13 januari 2006 @ 15:58:47 #44
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_34016887
Bubble Boy

Tja.....
Vreselijk flauwe komedie vol grappig bedoelde rare types en wilde achtervolgingen, met toch een paar geestige momenten.
A spoonful of sugar...
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:59:01 #45
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_34020870

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:48:28 ]
Zerg schreef:
pi_34022084
Traffic (2000)
Indrukwekende film over drugs en corruptie. Redelijk goed acteer werk, alleen kreeg ik het idee dat sommige scène's een beetje te snel waren afgewerkt. Voor de rest een goeie film!

Een 7,5!
pi_34031681
BATGIRL

De 'un-aired' pilot

Camp ten top

POW!

[ Bericht 13% gewijzigd door kinky_queen op 13-01-2006 23:30:58 ]
pi_34032656
Plaatje werkt niet KQ: de kikker!
Helpt waar hij kan!
  zaterdag 14 januari 2006 @ 04:18:43 #49
10976 PhatRabbit
Allright, cut the shit!
pi_34039733
The Sisterhood of the Traveling Pants (2005)

Iedereen was slapen, dus zag ik m'n kans schoon om even stiekum een chickflick te gaan kijken.
Ik verwachtte niet veel soeps, maar er zat meer in dan ik dacht. De hoofdrolspeelsters waren stuk voor stuk (no pun intended) goed geacteerd en sympathiek. Op sommige momenten zelfs een traantje weg moeten pinken, jawel .
Mede door dat laatste gegeven een solide 8.

Voetbal kijken? Check http://voetbalinbeeld.nl.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 09:53:10 #50
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_34040970
37°2 le matin - steen of kei goed, ligt eraan waar je vandaan komt.
  Moderator zaterdag 14 januari 2006 @ 09:57:41 #51
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_34041005
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 09:53 schreef RuneRose het volgende:
37°2 le matin - steen of kei goed, ligt eraan waar je vandaan komt.
Ok, kies ik voor 'kei'.

Zelf heb ik 2046 gisteren gezien. Mooie beelden, mooie muziek, maar daar bleef het dan wel bij voor mij. Ik weet niet of ik beter eerst In The Mood For Love had kunnen bekijken, maar 2046 vond ik voornamelijk saai en de verhaallijnen (voor zover ze er in zaten) deden me weinig. Het lijkt me een film die sowieso beter tot z'n recht komt op een groot doek.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 10:18:57 #52
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34041182
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 09:57 schreef Mike het volgende:

[..]

Ok, kies ik voor 'kei'.
Ik ook . Kei is keigaaf

(#69) Madame de... (Max Ophüls, 1953)
Best goed kostuumdrama van specialist Max Ophüls. Helaas wist het verhaal me niet zo mee te slepen als zijn Letter from an Unknown Letter dat wel deed. De gracieuze regie is weinig op aan te merken, evenals de hele aankleding, maar de intriges rondom de oorbellen konden me niet altijd even veel boeien. Wel een mooi einde trouwens. ***½

Ik heb nu de complete top 100 van die lijst gezien

The Longest Yard (Peter Segal, 2005)
Na een leuke eerste 40 minuten zakt deze remake van de gelijknamige film uit 1974 steeds verder de middenmoot in, met als ultiem dieptepunt de cameo van Rob Schneider. Mijn god, wat doet die gast veel moeite om totaal niet grappig te zijn. Verder is het allemaal best vermakelijk, de standaard karikaturen zijn uiteraard aanwezig en zorgen voor best leuke momenten. ***
  zaterdag 14 januari 2006 @ 11:54:05 #53
52357 Lambiekje
pi_34042731
Saw II
Best aardige film .. maar miste het mysterieuze van I
Film deed me overigens sterk aan The Cube denken. Alleen in de the Cube onstaat een betere band met elkaar. Al is er daar ook een verveldende hufter.

De meeste karakters heb je geen compassie mee .. die mannen in het huis wat een hufters.
En dan die politieagent. Heel goed dat hij getreiterd wordt door de Jigsaw.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  † In Memoriam † zaterdag 14 januari 2006 @ 11:56:25 #54
4571 Sokolsky
pi_34042789
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 10:18 schreef Gorro het volgende:

Wat vond je de minste(n)?

Ik moet er nog 9, na vanmiddag nog 8 (Pickpocket). Madame de... en Marienbad kan ik een dezer dagen ook wel eens gaan kijken.
Sheridana +1
  zaterdag 14 januari 2006 @ 12:43:55 #55
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_34044178
Gisteren in 't filmhuis in Zwolle:

The Constant Gardener (2005, Fernando Meirelles)

Een lange zit, maar zeker de moeite waard. Fantastische beelden en uitmuntend acteerwerk van Ralph Fiennes en Rachel Weisz.
8,5.

Tesis (1996, Alejandro Amenábar)

Net nog ff gekeken. Minder boeiend dan de eerste keer dat ik 'm zag, maar nog wel aardig. De film komt uit '96 maar had net zo goed uit '86 kunnen komen eigenlijk..
7,5.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 12:47:14 #56
52357 Lambiekje
pi_34044276
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:18 schreef Olmo het volgende:
La Marche de L'empereur

Een documentaire over de Koningspinguin, die elk jaar een aantal maal een barre tocht aflegt voor een bizar paringsritueel.

Het zijn vooral de vele prachtige beelden die deze film aantrekkelijk maken voor het publiek. Schitterende onderwatershots en mooie zoommomenten! Antarctica op z'n mooist! Maar daarmee houdt het ook een aardig eind op.

De documentaire mist achtergrondinformatie en diepgang. Veelvuldig heb je het idee dat je iets mist. Een combinatie van deze oppervlakkigheid en de ergerlijke kindergrappen (uit monde van Urbanus, ook dat nog (en ja, er werd ook nog om gelachen in de zaal )), heeft ervoor gezorgd dat La Marche de L'empereur mij, als documentaire- en natuurliefhebber, niet heeft weten te bekoren.

Als ik een cijfer moet geven, dan ga ik voor een 7. Puur en alleen dankzij het camerawerk. De tocht van de pinguins wordt nu eenmaal op een schitterende wijze in beeld gebracht en eigenlijk zou je alleen daarom al La Marche de L'epereur moeten gaan zien! Hadden de makers het echter maar bij de beelden gehouden...
Hallo hallo ... NL is zo triest om de belgisch in gesprokken van rommel van Urbanus te draaien.
Als je de amerikaanse versie bekijkt .. Morgan Freeman en met een betere Soundtracks is deze docu subliem.

Als ik het zo lees is iedereen erover eens dat de amerikaanse versie de beste is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lambiekje op 14-01-2006 12:55:49 ]
pi_34045447
Gisteren op TV, Fallen
Redelijk sterke thriller met goeie vertolkingen van Washington en Goodman, waarin een demonisch monster een killing spree achter laat. Meestal bekoren films die dat niet goed uitwerken mij niet echt, maar deze hield het erg lang vol, ook dankzij de cast moet ik zeggen. Einde is weer wat tegenvallend, voornl. omdat ik de bui al lang en breed zag hangen. Al met al toch vermakelijk geweest, afgezien van de slecht geplaatste reclames
  Moderator zaterdag 14 januari 2006 @ 13:32:42 #58
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_34045628
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:26 schreef Atreidez het volgende:
Einde is weer wat tegenvallend, voornl. omdat ik de bui al lang en breed zag hangen.
Ik vond het einde juist een pluspunt van de film. Sowieso een gave thriller...het onheilspellende sfeertje beviel me prima.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 13:37:31 #59
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_34045777
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 09:57 schreef Mike het volgende:

[..]

Ok, kies ik voor 'kei'.

Zelf heb ik 2046 gisteren gezien. Mooie beelden, mooie muziek, maar daar bleef het dan wel bij voor mij. Ik weet niet of ik beter eerst In The Mood For Love had kunnen bekijken, maar 2046 vond ik voornamelijk saai en de verhaallijnen (voor zover ze er in zaten) deden me weinig. Het lijkt me een film die sowieso beter tot z'n recht komt op een groot doek.
Je had idd beter eerst In The Mood For Love kunnen kijken. Maar als je het de eerste keer al helemaal niks deed, dan zal het na het kijken van itmfl niet echt veranderen.

Gister gekeken:

Fallen

Wel aardig, maar het einde werkte helaas niet. 6,5/10

Vibrator (2003, Ryuichi Hiroki)

Leuke 'road-movie', maar niet meer dan dat. Wel knap is dat de gewone gesprekken tussen de vrachtwagenchauffeur en de vrouw die met hem meereist je toch boeien, terwijl het helemaal nergens over gaat. Gewoon een leuk klein Japans filmpje, maar meer ook niet. Daarvoor gebeurt er te weinig.

7/10
  zaterdag 14 januari 2006 @ 14:47:19 #60
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34047871
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 11:56 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Wat vond je de minste(n)?
The Searchers (***)
Nashville (***½)
Barry Lyndon (***½)
My Darling Clementine (***½)
L'atalante (***½)
The Man Who Shot Liberty Valance (***½)
Viaggio in Italia (***½)
Madame de... (***½)
The Magnificent Ambersons (***½)
Pierrot le fou (***½)
L'avventura (***½) Wellicht na herziening hoger

De rest heb ik minimaal **** gegeven.
  † In Memoriam † zaterdag 14 januari 2006 @ 15:39:52 #61
4571 Sokolsky
pi_34049282
Van dat rijtje vond ik Barry Lyndon en Pierrot le fou erg goed. Van The Searchers begreep ik ook niet wat 'ie in hemelsnaam in de top-10 deed.
Sheridana +1
  zaterdag 14 januari 2006 @ 17:14:40 #62
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_34052201
Crazy/Beautiful
High-school-drama over arme Latino die valt voor meisje uit rijke wijk dat zo weer haar eigen problemen heeft. Met Kirsten Dunst en Jay Hernandez als het onfortuinlijke koppel
7/10
pi_34054430
Les Invasions Barbares TV, 9/10

Godzijdank was deze oscarwinnaar te bewonderen op canvas, which obviously means no commercials! Ik had al het vermoeden dat dit een vermakelijke film zou worden, maar zo vermakelijk had ik niet verwacht. Ik had de voorganger van deze film dan wel nog niet gezien, maar ik heb begrepen dat dit niet zo'n probleem is, zo bleek uiteindelijk ook. Als ik de kans krijg die film te zien zal ik dat zeker doen. De conversaties in de film konden niet lang genoeg duren wat mij betreft. Natuurlijk is mijn oordeel deels subjectief, ik ben immers student geschiedenis en heb meerdere overeenkomende interesses met een aantal hoofdpersonen. Maar daarnaast zat de film goed in elkaar en was de afwisseling hilariteit/sentimentaliteit verfrissend.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 18:20:51 #64
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_34054548
Kaze no tani no Naushika (Nausicaä of the Valley of the Winds)
Een tekenfilm over een prinsesje en haar liefde voor tentakelmonsters.

Redelijk sprookjesachtig zoals we van Miyazaki mogen verwachten. Met een behoorlijk moraal over dat oorlog slecht is en natuur goed.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_34055051
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:32 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik vond het einde juist een pluspunt van de film.
pi_34055518
Vannacht zitten kijken:

Ellen ten Damme...ging wel

&

mwah...ging ook wel....
pi_34057089
Grizzly Man

Nou, eindelijk is het er van gekomen dus. Maar nou weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik ermee aanmoet.
De vele verschillende invalshoeken van de film bezorgen me een wirwar van gevoelens. Aan de ene kant vind ik Timothy en doorgedraaide idioot (de scheldkanonades bv), maar aan de andere kant lijkt me zijn integriteit vrijwel altijd oprecht. Daardoor komt hij soms als een verscheurd (figuurlijk ) persoon over en had ik best met 'm te doen.
En dan heb je verder aan de ene kant de moordzuchtige, niets ontzienende roofdieren die bekend staan als Grizzly beren. Die aan de andere kant toch wel enorm veel toenadering van Timothy toelaten.
Ik kan me geen duidelijke mening over Timothy vormen, maar deze documentaire heeft wel veel verschillende 'lagen' waarmee rekening moet worden gehouden bij het vormen van zo'n mening.

Ik ben dáárdoor, én door een aantal hele mooie scenes (die vosjes) meer geneigd te zeggen dat ik de 'film' stiekem heel erg goed vond. Het is er in ieder geval eentje die in je kop gaat zitten.
pi_34058431
THE FOG

De remake van John Carpenters classic is nog beroerder dan alle critici al hebben geschreven. Alle liefde voor film of originaliteit is ver te zoeken waar Carpenters film een sfeervol filmpie is, is dit een nix

Denk aan de remake van THE HAUNTING, maar dan nog erger

zaterdag 14 januari 2006 @ 20:15:51 #69
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34059215
Vanmiddag gezien:

Jarhead
Nu eens een keer geen eindeloze oorlogsgeweld, maar het wel en wee van de Amerikaanse maniers in de eerste Golfoorlog die van gekkigheid niet weten wat ze met hun tijd aan moeten. Ze vervelen zich kapot, en doden hun tijd met het spelen van American Football, opscheppen over hun vrouwen en het kijken films.
Als je in eerste instantie dit gegeven verhaal leest, komt het wellicht nogal saai over: 2 uur lang kijken naar mannen in een woestijn die 6 maanden lang niets doen. Maar gelukkig heeft regisseur Sam Mendes dat weten te voorkomen en is de alles behalve saai. Het is eerder interessant om te zien hoe de Jarheads met elkaar omgaan en elkaar steunen om een saaie periode door te komen. Het acteerwerk van de voltallige cast is erg sterk, en ze weten op een overtuigende manier neer te zetten hoe hun personages langzaam aan letterlijk gek worden van verveling. Vooral Jake Gyllenhaal en Jamie Foxx zijn erg goed.
Verder ziet de film er werkelijk subliem uit, en dat wordt naar mate de film vorderd alleen maar beter. De compostie van de shots zijn geweldig. De verbluffende cinematografie is om van te smullen. Zo is bijvoorbeeld de olie regen prachtig om te zien en zijn een aantal andere scenes weer recht voor je raap, zo hard. Je wilt eigenlijk weg kijken maar tegelijkertijd dwing je jezelf om te kijken om van de "mooie" beelden te "genieten".
Door het regelmatig gebruik van de hand held camera lijkt t net alsof je midden in de actie zit (voor zover die natuurlijk al aanwezig is). Verder zit er genoeg humor in die wordt afgewisseld met wat drama, waardoor de film goed in evenwicht is.
Dat, samen met de goede soundtrack en het goede gebruik van de voice-over van Gyllenhaal maakt dit alles Jarhead tot een van de eerste toppers van het jaar

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_34059333
Waar heb jij Jarhead gezien?
  zaterdag 14 januari 2006 @ 20:23:30 #71
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34059522
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 20:18 schreef i-spy24 het volgende:
Waar heb jij Jarhead gezien?
in de bios
  zaterdag 14 januari 2006 @ 20:25:30 #72
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_34059611
jarhead zou ik vanavond naartoe gaan, maar dat gaat helaas niet meer door.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 20:59:41 #73
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34061167
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 20:25 schreef RuneRose het volgende:
jarhead zou ik vanavond naartoe gaan, maar dat gaat helaas niet meer door.
dan zou ik zeggen: ga morgen, geweldige film
  zaterdag 14 januari 2006 @ 21:59:04 #74
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_34063774
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 19:55 schreef kinky_queen het volgende:
THE FOG

Denk aan de remake van THE HAUNTING, maar dan nog erger

[afbeelding]
Zo erg?
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 22:06:40 #75
52357 Lambiekje
pi_34064118
Le Fils -- The Son
quote:
Een man en een jongen zijn op weg naar een zagerij. De man is docent houtbewerking in een sociale werkplaats in een Waalse stad, de jongen zijn nieuwste leerling. Ze hebben een woordenwisseling, waarin de man de jongen probeert te laten zeggen waarom hij gevangen heeft gezeten. Als ze bij een cafetaria iets te eten bestellen, betaalt hij alleen voor zichzelf. Wat is het geheim van de man, en dat van de jongen? Le fils is de opvolger van Gouden Palm-winnaar Rosetta (1999). De film is op het lijf geschreven van acteur Olivier Gourmet. Zijn motoriek bepaalt het tempo en de hoekigheid van de film. Le fils is een indrukwekkend portret van een getergd lichaam.
bron : cinema.nl
SPOILER
imdb 7.2 / cijfer 7.5
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 januari 2006 @ 22:06:55 #76
862 Arcee
Look closer
pi_34064131
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 20:15 schreef Timo20 het volgende:
Vanmiddag gezien:

Jarhead
Het acteerwerk van de voltallige cast is erg sterk, en ze weten op een overtuigende manier neer te zetten hoe hun personages langzaam aan letterlijk gek worden van verveling. Vooral Jake Gyllenhaal en Jamie Foxx zijn erg goed.
Vooral de scène waarin
SPOILER
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 22:08:18 #77
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_34064178
Hm, ik vond Sarsgaard duidelijk de beste. Zoals in alle films waarin hij meedoet trouwens.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 januari 2006 @ 22:15:53 #78
862 Arcee
Look closer
pi_34064443
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 14:47 schreef Gorro het volgende:
The Searchers (***)
Nashville (***½)
Barry Lyndon (***½)
My Darling Clementine (***½)
L'atalante (***½)
The Man Who Shot Liberty Valance (***½)
Viaggio in Italia (***½)
Madame de... (***½)
The Magnificent Ambersons (***½)
Pierrot le fou (***½)
L'avventura (***½) Wellicht na herziening hoger

De rest heb ik minimaal **** gegeven.
Wow, 1 keer 3 sterren en de rest minimaal 3,5? Geen enkele film waar je geen reet aan vond?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_34064461
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hm, ik vond Sarsgaard duidelijk de beste. Zoals in alle films waarin hij meedoet trouwens.
ah
dat ligt dus niet aan mij
  zaterdag 14 januari 2006 @ 22:30:14 #80
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34064902
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:15 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wow, 1 keer 3 sterren en de rest minimaal 3,5? Geen enkele film waar je geen reet aan vond?
Nee, eigenlijk niet. Sowieso heb ik nog maar 3 films ( Faster Pussycat! Kill! Kill!, Funny Face en My Neighbor Totoro) uit de totale lijst lager dan *** sterren gegeven (ik heb er in totaal 553 van gezien). Het blijkt een vrij veilige lijst voor me te zijn als ik zin heb om weer eens een klassieker te kijken. Maar dat heb ik eigenlijk ook bij de IMDb top 250. Daar heb ik volgens mij ook geen enkele onvoldoende gegeven aan één van die films (op My Neighbor Totoro na dan, die er soms ook in staat)..
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 januari 2006 @ 22:35:17 #81
862 Arcee
Look closer
pi_34065101
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:30 schreef Gorro het volgende:
Nee, eigenlijk niet. Sowieso heb ik nog maar 3 films ( Faster Pussycat! Kill! Kill!, Funny Face en My Neighbor Totoro) uit de totale lijst lager dan *** sterren gegeven (Ik heb er in totaal 553 van gezien) Het blijkt een vrij veilige lijst voor me te zijn als ik zin heb om weer eens een klassieker te kijken. Maar dat heb ik eigenlijk ook bij de IMDb top 250. Daar heb ik volgens mij ook geen enkele onvoldoende gegeven aan éé'n van die films (op My Neighbor Totoro na dan, die er soms ook in staat)..
En je beoordeelt films op wat ze met je doen? Al die films boeiden je echt en raakten op enerlei wijze?

Ik heb ook veel films uit de IMDb Top 250 gezien, maar daar zaten voor mij ook draken van films bij. Films die me gewoon echt koud lieten, waar ik niks mee kon.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 22:44:44 #82
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34065479
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:35 schreef Arcee het volgende:

[..]

En je beoordeelt films op wat ze met je doen? Al die films boeiden je echt en raakten op enerlei wijze?
Niet puur en alleen op of ze me raken of niet, hoewel dat zeker een vereiste is om een hele hoge waardering te krijgen. Bijvoorbeeld een film als Birth of a Nation (die net niet in de top 100 staat) raakt me absoluut niet emotioneel, want hij is zo racistisch als Adolf Hitler, maar technisch is het een hele sterke film en eigenlijk niets op aan te merken. Zo'n film verdient bij mij nog wel een voldoende, want daar haal ik ook plezier uit als ik een film kijk.
  † In Memoriam † zaterdag 14 januari 2006 @ 22:49:36 #83
4571 Sokolsky
pi_34065641
L'Âge d'Or (1930)

Mooi surrealistisch werk van het dynamische duo Buñuel en Dalí. Wie anders begint een uur durende film met een mini-documentaire over schorpioenen, om vervolgens via een originele versie van de stichting van Rome uit te komen op een bizar liefdesverhaal en dan na een nogal dramatische wending te eindigen met een korte versie van Salo, maar nu met een Jezusfiguur? Erg leuk dit. De tweede helft vond ik wat beter dan de eerste; met name in het stuk over het feest (een duidelijke voorbode van La Charme Discret de la Bourgeoisie, wat zo'n 40 jaar later zou komen) zitten een paar fenomenale scènes.

Een dikke 8.
Sheridana +1
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 januari 2006 @ 22:54:58 #84
862 Arcee
Look closer
pi_34065898
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:44 schreef Gorro het volgende:
Niet puur en alleen op of ze me raken of niet, hoewel dat zeker een vereiste is om een hele hoge waardering te krijgen. Bijvoorbeeld een film als Birth of a Nation (die net niet in de top 100 staat) raakt me absoluut niet emotioneel, want hij is zo racistisch als Adolf Hitler, maar technisch is het een hele sterke film en eigenlijk niets op aan te merken. Zo'n film verdient bij mij nog wel een voldoende, want daar haal ik ook plezier uit als ik een film kijk.
Okee, dat laatste kan.

Maar dan nog... er moeten toch wel films zijn die je op geen enkele manier boeiden?
  † In Memoriam † zaterdag 14 januari 2006 @ 22:57:51 #85
4571 Sokolsky
pi_34066014
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:54 schreef Arcee het volgende:

[..]

Okee, dat laatste kan.

Maar dan nog... er moeten toch wel films zijn die je op geen enkele manier boeiden?
Als ze niet boeiend zouden zijn zouden ze niet in die lijsten staan.
Sheridana +1
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 januari 2006 @ 23:02:54 #86
862 Arcee
Look closer
pi_34066208
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:57 schreef Sokolsky het volgende:
Als ze niet boeiend zouden zijn zouden ze niet in die lijsten staan.
Smaak is heel persoonlijk. Het kan nooit zo zijn dat zo'n hele top 100 iedereen aanspreekt.
  † In Memoriam † zaterdag 14 januari 2006 @ 23:11:37 #87
4571 Sokolsky
pi_34066572
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:02 schreef Arcee het volgende:

[..]

Smaak is heel persoonlijk. Het kan nooit zo zijn dat zo'n hele top 100 iedereen aanspreekt.
Niet iedereen, maar als je een brede smaak hebt zoals Gorro blijkbaar wel. Die films staan er natuurlijk niet voor niks.

Zelf heb ik wel moeite met bepaalde genres (slapstick, SF) of regisseurs (Dreyer, Fellini) maar ik snap wel wat anderen er in zien. Ik beoordeel echter voornamelijk op mijn eigen beleving van een film en niet op technische kwaliteiten. Daardoor deel ik wel eens een onvoldoende uit (=vervelend om te kijken), maar dan zou ik nog niet zeggen dat ze me op geen enkele manier boeien. Nee, ze boeien me dan niet genoeg.
Sheridana +1
pi_34066798
TERMINATRIX

Geestige sofporno parodie op THE TERMINATOR met natuurlijk veel bloot en enkele leuke verwijzingen naar bekende films

Met een stuk in je reet allemaal aardig genietbaar

† In Memoriam † zaterdag 14 januari 2006 @ 23:21:01 #89
4571 Sokolsky
pi_34066906
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:35 schreef Arcee het volgende:
Ik heb ook veel films uit de IMDb Top 250 gezien, maar daar zaten voor mij ook draken van films bij. Films die me gewoon echt koud lieten, waar ik niks mee kon.
Ik ben trouwens wel benieuwd welke dit zijn. De Fords? De Capra's? De Hawks?
Sheridana +1
  zaterdag 14 januari 2006 @ 23:23:00 #90
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34066960
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:06 schreef Arcee het volgende:

[..]

Vooral de scène waarin
SPOILER
dat was idd een sterke scene
was compleet stil in de zaal... nou was dat opzich niet zo moeilijk met maar 7 aanwezigen
pi_34067122
The Cave
Troep, maar heel af en toe wel een leuk stukje.
4,5
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 januari 2006 @ 23:33:05 #92
862 Arcee
Look closer
pi_34067372
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:11 schreef Sokolsky het volgende:
Niet iedereen, maar als je een brede smaak hebt zoals Gorro blijkbaar wel. Die films staan er natuurlijk niet voor niks.

Zelf heb ik wel moeite met bepaalde genres (slapstick, SF) of regisseurs (Dreyer, Fellini) maar ik snap wel wat anderen er in zien. Ik beoordeel echter voornamelijk op mijn eigen beleving van een film en niet op technische kwaliteiten.
Precies, ik ook.
quote:
Daardoor deel ik wel eens een onvoldoende uit (=vervelend om te kijken), maar dan zou ik nog niet zeggen dat ze me op geen enkele manier boeien. Nee, ze boeien me dan niet genoeg.
Vervelend om te kijken, precies. En dat kan zo erg zijn dat een film me op geen enkele manier weet te boeien. Die zijn wel zeldzaam, gelukkig. Goed voorbeeld: Dogville.
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:21 schreef Sokolsky het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd welke dit zijn. De Fords? De Capra's? De Hawks?
Neuh, It Happened One Night bijvoorbeeld vond ik wel verrassend leuk.

Films uit de IMDb Top 250 waar ik weinig mee kon: Yojimbo, Det Sjunde inseglet of Young Frankenstein. Overigens valt het nog wel mee met de waarderingen. Een écht lage waardering heeft alleen Dogville gehad.

Overigens spreken echt oude films me sowieso vaak al minder aan. Niet als vooroordeel, maar wel als eindresultaat.
  † In Memoriam † zaterdag 14 januari 2006 @ 23:38:00 #93
4571 Sokolsky
pi_34067588
Is dat dan in tegenstelling tot de rest van de oeuvres van Von Trier, Kurosawa en Bergman? Al die drie films staan in mijn top-100, maar al die drie regisseurs ook in mijn top-10.

(over Brooks zal ik het maar niet hebben, daarin ga ik een heel eind met je mee)
Sheridana +1
pi_34067625
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:33 schreef Arcee het volgende:
Overigens spreken echt oude films me sowieso vaak al minder aan. Niet als vooroordeel, maar wel als eindresultaat.
Dat heb ik nou ook vaak. Moeilijker om in in te leven of iets dergelijks.

Sommigen zeggen dat dat betekent dat je niet echt van films houdt of bevooroordeeld bent.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 januari 2006 @ 23:42:50 #95
862 Arcee
Look closer
pi_34067754
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:38 schreef Sokolsky het volgende:
Is dat dan in tegenstelling tot de rest van de oeuvres van Von Trier, Kurosawa en Bergman? Al die drie films staan in mijn top-100, maar al die drie regisseurs ook in mijn top-10.

(over Brooks zal ik het maar niet hebben, daarin ga ik een heel eind met je mee)
Wat Kurosawa en Bergman betreft tot nu toe wel, ja. Overigens vond ik ze niet slecht, maar ze deden me weinig. Yojimbo vond ik wel echt matig. Aan de andere kant vond ik Rashômon wel weer leuk.

Overigens kijk ik ook totaal niet regisseur-georienteerd.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 januari 2006 @ 23:50:24 #96
862 Arcee
Look closer
pi_34068027
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:39 schreef Lamon het volgende:
Dat heb ik nou ook vaak. Moeilijker om in in te leven of iets dergelijks.
Inderdaad. Ik hou veel meer van films die nu spelen. Van harde in your-face-drama's, zoals Requiem for a Dream of 21 Grams. Zulke films ervaar ik veel intenser dan veel oude films.
quote:
Sommigen zeggen dat dat betekent dat je niet echt van films houdt of bevooroordeeld bent.
Dat zijn dan vast dezelfde mensen die zeggen: "Het deed me niet echt veel, maar ik vond het wel een meesterwerk".
pi_34069616
Full metal jacket
Wilde deze film al een hele tijd
Vanavond was het dan eindelijk zover, Had een hoge verwachting van deze film
Het begin is echt geweldig voorral Sgt. Hartman hard maar zo cool
Alleen vond ik het begin van het deel in Vietnam een beetje saai maar dat werd later ook weer beter
Topfilm
pi_34069694
Zojuist Thumbsucker afgekeken.

Vooral voor de Elliott Smith nummers en hoe ze in de film gebruikt zouden worden.
Maar de film zelf is ook meer dan de moeite waard.
Er zit een beetje het sfeertje in wat Garden State ook had, maar het is allemaal iets meer low-key en minder pretentieus.
Een bescheiden feelgood/coming of age-film met heel veel charme en nog meer mooie muziek.
pi_34070115
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:32 schreef Max-Westerman het volgende:
Full metal jacket
Alleen vond ik het begin van het deel in Vietnam een beetje saai maar dat werd later ook weer beter
Topfilm
Ik heb hem net ook gezien ja .

Goeie film idd .
pi_34076206
Jarhead

Deed me op veel vlakken denken aan Full Metal Jacket, maar origineel genoeg om gewoon een hele goeie film te zijn.
pi_34076457
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:32 schreef Max-Westerman het volgende:
Full metal jacket
Topfilm
Gisteravond ook gekeken. Jezus, die film blijft goed. Vooral die scene in de plee, als die gozer helemaal doorgedraait is.
  zondag 15 januari 2006 @ 10:38:51 #102
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34076791
Jarhead (Sam Mendes, 2005)
Goede realistische film over de eerste Golfoorlog waarin vooral de "saaiere kant" van de oorlog belicht wordt, wat zeker niet betekend dat de film zelf saai is. Het gevecht wat de soldaten leveren tegen de verveling is boeiend genoeg om een film te vullen, zeker als er zulke mooie beelden bij zitten, die echter wel worden overtroffen door die uit Lektionen in Finsternis; een documentaire van Werner Herzog over de brandende olievelden na de Golfoorlog. Ook het acteerwerk is uitstekend. Dikke ***½
  zondag 15 januari 2006 @ 10:58:09 #103
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_34077054
Gisteren King Kong gezien in Pathe De Kuip.

Gave film.

Kong is teminste een denkend wezen, en niet de geflipte haarbal uit de oude film, de dino,s zagen er wel redelijk debiel uit, waren in vergelijking met de JP trilogie vrij mislukt.
Die T-Rex zag eruit als een mongool.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  † In Memoriam † zondag 15 januari 2006 @ 11:30:26 #104
4571 Sokolsky
pi_34077613
quote:
Op zondag 15 januari 2006 10:58 schreef Mr-Coffee het volgende:
Die T-Rex zag eruit als een mongool.
Sheridana +1
pi_34078280
Bridget Jones - The Edge Of Reason
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
  zondag 15 januari 2006 @ 12:00:32 #106
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_34078348
The Interpreter

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zondag 15 januari 2006 @ 12:50:59 #107
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34079862
Sommaren med Monika

mooie film over een liefde. meisje versiert jongen, die laat alles voor haar in de steek.
maar zij is nogal losbol.
dan raakt ze nog zwanger ook en omdat ze geen geld hebben moet ze nog gaan stelen ook.
terug in de stad worden ze ondersteund door een tante, maar zij heeft alleen maar zin in losbandigheid.

heel vermakelijk en zonder al te veel poespas of diepgravend gedoe.

en HA is gewoon heel mooi om te bekijken

zondag 15 januari 2006 @ 13:41:34 #108
67089 Gillingham
The horror...
pi_34081416
Return of the Killer Tomatoes! DVD, 5/10
Wat een dis-film zeg... Het eerste half uur was nog best vermakelijk op een aparte manier, maar daarna kwam er veel te veel herhaling in. Vooral de gedeeltes waar de crew bji betrokken werd waren waardeloos. Wel grappig om George Clooney in z'n jonge jaren met lang haar te zien.

Starsky & Hutch DVD, 6/10
Deze film ontstijgt nergens de middelmatigheid, maar desondanks was ie enigszins vermakelijk. Het feit dat ik tijdens deze film in de kleine uurtjes wakker bleef na 's morgens om half 7 op gestaan te zijn zorgt ervoor dat ik deze film toch voldoende moet beoordelen. Het verhaal is flutterig, maar de uitwerking is nog te pruimen.
  zondag 15 januari 2006 @ 13:52:42 #109
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_34081838
Kung Fu hustle
Na Shaolin Soccer weer een komische martial arts film van de hand van Stephen Chow. De film speelt zich af in het China van de jaren '30. Een kansloze gangster (Chow neemt ook de hoofdrol voor zijn rekening) probeert uit alle macht lid te worden van de beruchte Axe-gang. Vele kung-fu sterren uit de 20e eeuw maken hun opwachting in een film die volzit met humor, special effects en martial arts
8/10
Taxi (Usa)
6/10
  zondag 15 januari 2006 @ 14:00:09 #110
67089 Gillingham
The horror...
pi_34082074
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 10:18 schreef Gorro het volgende:

[..]

[...]
Welke top 100 if I may ask? Duidelijk niet van IMDb.
  † In Memoriam † zondag 15 januari 2006 @ 14:01:19 #111
4571 Sokolsky
pi_34082115
They Shoot Pictures. Zie ook het linkje onder het getal van Madame de...
Sheridana +1
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 januari 2006 @ 14:01:35 #112
862 Arcee
Look closer
pi_34082128
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:00 schreef Gillingham het volgende:
Welke top 100 if I may ask? Duidelijk niet van IMDb.
http://www.theyshootpictures.com/gf1000_ranking1-100.htm

Daar heb ik er 44 van gezien.
  zondag 15 januari 2006 @ 14:34:44 #113
67089 Gillingham
The horror...
pi_34083399
Bedankt.
Die ken ik trouwens wel inderdaad. Op het moment hecht ik toch iets meer waarde aan de IMDb top, alhoewel die ook enkele nadelen heeft ten opzichte van deze top.
pi_34083980

Nu pas op DVD via de officiele release gezien en vond het wel een aardige film.
Niet geweldig zeker als je alle lovende kritieken vooraf moet lezen maar wel leuk om gezien te hebben.Meer niet.
  zondag 15 januari 2006 @ 15:32:25 #115
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_34085788
Batman Begins

O....M....G wat een goede film is dat zeg. Ik heb de hele film gekeken zonder van mn plek te gaan, niet eens een bak chips of drinken erbij gepakt, ik wilde het verhaal blijven volgen.

Vooral de manier waarop de muziek is gebruikt. Je hebt films waarin gesprekken met karakters zonder een (rustgevend/opzwepend) muziekje worden weergegeven. Maar in deze film gaat er door de hele film een zacht tromgeroffel, tenminste zo hoor ik het. Dat werkt echt super, sfeer versterkend.

Daarnaast het goede verhaal, kan ik niet wachten tot de volgende deel...
9.5 / 10 zeer zeker

[ Bericht 6% gewijzigd door CybPraetorian op 15-01-2006 16:51:12 ]
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 januari 2006 @ 15:33:30 #116
862 Arcee
Look closer
pi_34085833
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:32 schreef CybPraetorian het volgende:
[afbeelding]
O....M....G wat een goede film is dat zeg. Ik heb de hele film gekeken zonder van mn plek te gaan, niet eens een bak chips of drinken erbij gepakt, ik wilde het verhaal blijven volgen.
Dat wil je niet altijd dus?
  zondag 15 januari 2006 @ 15:36:54 #117
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_34085945

[ Bericht 82% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:48:29 ]
Zerg schreef:
  zondag 15 januari 2006 @ 15:37:10 #118
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_34085953
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:33 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat wil je niet altijd dus?
hoe bedoel je?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 januari 2006 @ 15:42:37 #119
862 Arcee
Look closer
pi_34086160
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:37 schreef CybPraetorian het volgende:

[..]

hoe bedoel je?
Het verhaal blijven volgen. Het lijkt of je er ook wel eens gewoon bij wegloopt.
  zondag 15 januari 2006 @ 15:55:03 #120
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_34086714
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:42 schreef Arcee het volgende:

[..]

Het verhaal blijven volgen. Het lijkt of je er ook wel eens gewoon bij wegloopt.
uh, als ik in de bios zit, dan is het wat lastig om bij een film weg te lopen, maar als ik thuis een filmpje huur, dan loop ik er inderdaad wel eens bij weg. Zet ik hem op pause, en loop even naar beneden, de benodigde knabbel spul, drinken, eventueel even "gezellig" bij mn ouders zitten, om dan maar weer eens boven te gaan en dan weer eens gaan nadenken: waar zat ik ook al weer in het verhaal?? Of ik ga ondertussen iets met mn telefoon prutsen en kijk dan half naar de film.

maar dit is niet de enige film die dit effect op me heeft. o.a. "28 days later", "Memento" en "Eternal sunshine of the spotless mind" hebben dit ook gedaan. Toevallig hebben deze films allemaal wat met Batman Begins te maken...
  zondag 15 januari 2006 @ 16:02:35 #121
13148 Shogo
Psycho...
pi_34087099
Thunderball (1965)
Een leuke Bondfilm. Niet zo goed als de voorganger Goldfinger maar wel net zo vermakelijk eigenlijk. Een beetje het standaard verhaal weer waarbij Spectre weer de vinger in de pap heeft in het vernietigen van iets (dit keer is miami bijna de lul). Maar goed zoals ik al zei lekker vermakelijk en niet druk maken om het verhaal.
pi_34087190
The Chumscrubber

Jammer dat deze film niet kan boeien, het verhaal heeft maar weinig van de filmtitel weg, ondanks de leuke cast komt het er bij sommige maar matig uit. Gemiste kans.
  zondag 15 januari 2006 @ 19:15:25 #123
67089 Gillingham
The horror...
pi_34094028
Bridge on the River Kwai TV, 9/10

Werd tijd dat ik deze klassieker onder ogen kreeg. 1957 wordt steeds interessanter als filmjaar. Helaas wel met reclames tussendoor, maar die waren gelukkig lekker kort. Ben wel een enkele keer lichtelijk weggezakt, maar dat kwam niet zozeer door de film als wel door mijn moeheid, onvergeeflijk. Gelukkig wist de film zelf me weer bij de les te halen en motiveerde hij me op te letten. Het heeft geloond. Vooral het einde was erg sterk. De trein-scene maakte veel meer indruk op me dan menig special-effects van tegenwoordig dat kunnen doen. Ook de dubbelheid kwam erg goed over. Madness!
  Moderator zondag 15 januari 2006 @ 19:17:37 #124
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_34094118
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:15 schreef Gillingham het volgende:
Bridge on the River Kwai TV, 9/10
Vooral het einde was erg sterk. De trein-scene maakte veel meer indruk op me dan menig special-effects van tegenwoordig dat kunnen doen.
Hoe vaak ik 'm nu ook al gezien heb, die scene blijft spannend.
  † In Memoriam † zondag 15 januari 2006 @ 19:20:28 #125
4571 Sokolsky
pi_34094259
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:15 schreef Gillingham het volgende:
1957 wordt steeds interessanter als filmjaar.
Eh, dat is 't al bijna 50 jaar hoor

[Tournament] Beste film van 1957 - Finale

Ik moet 'm ook maar weer eens in de DVD-speler gooien.
Sheridana +1
  † In Memoriam † zondag 15 januari 2006 @ 19:45:57 #126
4571 Sokolsky
pi_34095439
Quai des Orfèvres (1947)

Een wat lichtere film van Clouzot. Het verhaal is dik in orde, maar de werkelijke pluspunten zijn de erg leuke personages en het fantastische sfeertje dat geschapen wordt door de beelden en muziek. Een hele fijne kijkervaring. Ik houd het op een 8,5.
Sheridana +1
pi_34095818
gisteren gezien:
Sympathy for lady vengeange.
Soort van opvolger van Old boy, niet in de zin dat er op het verhaal wordt voortgeborduurd maar meer in de zin van ook over wraak gaan. In deze film neemt een onschuldig gevangen zeten vrouw wraak op de man die verantwoordelijk is voor haar gevangenistijd en een serie kindermoorden. Deze film is wat minder verwarrend dan Oldboy maar heeft wel mooie beelden en geweld.
9/10

The three burials of Melquiades Estrada.
Moderne western geregiseerd door Tommy Lee Jones. Volgens mij is dit de beste western van de laatste tien jaar. Tommy Lee Jones speelt een man die aan zijn Mexicaanse vriend heeft beloofd hem in zijn geboortedorp te begraven. De vriend wordt neergeknald en TLJ gaat met de moordenaar naar Mexico. Het voornaamste thema is eenzaamheid.
Dit is echt een geweldige film
8.5/10

zondag 15 januari 2006 @ 21:16:26 #128
13148 Shogo
Psycho...
pi_34099872
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:20 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Idem hier, is alweer een jaar geleden en nu ik er over denk kan ik niet wachten.
  zondag 15 januari 2006 @ 22:32:51 #129
18008 hornage
pi_34103223
Filmnachtje met vriendin gehad:

Mr. & Mrs. Smith
Erg fijne film die heelrijk vermaakt. Hel veel dingen die gebeuren zijn echt zwaar ongeloofwaardig maar dat zorgt juist voor nog meer vermaak en plezier. Zeker dubbel van het lachen gelegen. Owjah, Angelina Jolie ziet er natuurlijk weer superlekker uit. Een 7.

Serenity
De film begint gelijk gelijk met de bruutheid van de Alliance. Hierna maken we kennis met de maffe bemanning van een ruimteschip. De sfeer wordt goed gezet en alles ziet er zeker ok uit. Naarmate de film vordert wordt alles intenser en beginnen de types ook meer karakters te worden. Iedereen laat meer zijn ware aard zien. Hiernaast wordt er voor een amerikaanse film best wel ingehouden qua geweld. Dit is meestal niet erg maar als River zwaar gaat asskicken op een gegeven moment had dat best wel ff door mogen gaan. Resident Evil eat my heart out.
Voor de rest zeker een speciale film die zich kan onderscheiden van de rest van de scifi films. Een 8.

#62 Alien
Een klassieker die ik nog nooit heb gezien. Ik was zeker wel bekend met de bekende alien komt uit buik scene en ik heb Alien vs Predator gezien dus ik had al enig idee over hoe het monster eruit kwam te zien maar daar bleef het bij. Uiteindelijk nu de hele film gezien en ik vond hem wel ok maar ook weer niet speciaal. Dit is denk ik weer een typisch geval van dat het toendertijd zwaar vernieuwend etc. was maar nu vind ik het eigenlijk wat te traag gaan. Er zit veel rust in de film maar dit werkt soms ook in zijn eigen nadeel. Toch kon de film zeker vermaken en gebeurde er wel dingen die mij ff weer helemaal wakker schopten. Een 7.

The Descent
Op aanraden van reacties hier had ik deze film gedownload. We hadden namelijk wel zin in wat horror. De film begint echter nogal suf, ff dat ongeluk en daarna is het allemaal gezellige chitchat van wat mooie meiden die gezellig een grot gaan beklimmen. Het had allemaal zo echt gebeurd kunnen zijn. Na een flinke tijd komen er echter problemen omdat ze de weg kwijt zijn en dan komen er daarna nog veel flinkere problemen aan.
Door de rustige opbouw werden de eerste schrikmomenten best wel heftig door mij ervaren. Ik had helemaal niet verwacht dat er nog engere dingen zouden gebeuren dan simpelweg het claustrofobische in de grot. Uiteindelijk wordt de film ook gewoon keiharde camp wat mij zeker kon vermaken. Het hele eng zijn was er wel vanaf. Het genieten werd er echter alleen maar meer van. Was dus wel leuk om te zien en ook wel begrijpelijk dat hij goed beoordeeld wordt. Deed me zelfs soms denken aan Evil Dead. Nou dat zegt wat. Een 8.

Boogeymen: The Killer Compilation
Het was 0600 en we hadden nog geen zin om te slapen en ik had deze ook nog liggen. Het is een compilatie van de mooiste stukken van slasher films met de mafste freaks erin. Wel leuk om zo te zien. Er kwamen een stelletje mafkezen langs, niet normaal. Wel goed vermaak want sommige oude films (Texas Chainsaw Masacre) zagen er echt te dom uit voor woorden. Echt dubbel gelegen van het lachen. Ook nog een leuke film uit gevonden die ik nu binnenhaal. The Ugly uit 1997. Iig grappig als je ff wat hoogtepunten uit slasher horror wilt zien.
pi_34104718
Donnie Darko
Al meer dan 10 keer gezien volgens mij, maar hij blijft geweldig.
  zondag 15 januari 2006 @ 23:20:15 #131
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_34105388
American Beauty

Mooie film, mooie beelden en mooi verhaal. Dikke 8.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  † In Memoriam † maandag 16 januari 2006 @ 00:03:03 #132
4571 Sokolsky
pi_34107184
Ik ga vrolijk verder met mijn serie "Franse semi-klassiekers die ik eigenlijk voor het Frankrijk-tournament wilde bekijken maar er in de eerste ronde toch uitgeflikkerd worden door andere films die ik niet gezien heb".

Deze aflevering: La Bête Humaine (1938).

Ook nu stelt Jean Renoir niet teleur; het ziet er allemaal prachtig uit en met name het licht wordt goed gebruikt. De boeiende personages worden uitstekend neergezet, met name door Jean Gabin en Julien Carette. Simone Simon zorgt voor de eye-candy. Het verhaal komt van Emile Zola, en is onderdeel uit een reeks van 20 boeken. Daar ken ik verder niets van, en daardoor werd ik wat overvallen door het einde. Het thema deed mij wat denken aan A History of Violence.

Een 8. Ja, dat moet kunnen.
Sheridana +1
  maandag 16 januari 2006 @ 00:16:39 #133
67089 Gillingham
The horror...
pi_34107698
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:20 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ik weet het, maar ik als 20er kom daar de laatste tijd zelf pas echt achter. 12 Angry Men is trouwens ook mijn favoriete '57-film, gevolgd door Paths of Glory en nu daarachter Bridge on the River Kwai. De enige Bergman die ik tot nu toe gezien heb, Det Sjunde Inseglet sprak me dan nog niet eens echt aan, maar ik zie wel in dat ie speciaal is.
pi_34110177
Lords of dogtown

Erg goede film zeker wanneer je ook de docu dogtown and Z boys gekeken hebt. Met schitterende bijrollen van Tony Hawk (heel kleintje) en Johnny Knoxville.
pi_34115243
The Business
Erg kleurrijke engelse gansterfilm die zich afspeelt in de muzikale jaren 80 ergens aan de zuidkust van Spanje. Een jonge gozer ontvlucht London en sluit zich aan bij de lokale wannabee mafia. De film heeft niet een super realistisch sfeertje, maar tis ook geen drama of comedy. Toch wel prettig om naar te kijken door de mooie omgeving, mooi geplaatste sets en de criminele invloeden al was de groffe en platte engelse taal wat wennen.

Um Tiro No Escuro
Een braziliaans/portugese film die op een mij een beetje vaag overkwam. Er lopen een soort van 2 verhalen door de film, die uiteindelijk natuurlijk aan elkaar gevlochten worden.. Ik vond alleen de verhalen niet echt logisch bij elkaar en uiteindelijk vond ik nog maar 1 van de 2 verhalen interessant om te volgen Niet echt een noemenswaardige film verder, maar ook zeker niet slecht door het kwalitatieve acteer en montage werk.
  maandag 16 januari 2006 @ 12:52:47 #136
10785 Smots
pi_34117881
Ik ben gisteren rond een uur of twaalf begonnen aan Stephen Sommer's versie van The Mummy.

Ik had deze al een aantal maanden hier thuis liggen, maar ik kon me er steeds niet toe zetten om 'm daadwerkelijk te gaan kijken. Rond een uur of één zat ik volgens mij iets over de helft van de film en toen was ik moe (of was het verveeld?) genoeg om naar mijn nest te gaan. Vanochtend de rest afgekeken en ik vond er echt geen kont aan.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  maandag 16 januari 2006 @ 18:26:14 #137
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_34129170
Be Cool (2005) - Wat een ongelofelijke KUTFILM!
  maandag 16 januari 2006 @ 22:27:07 #138
52357 Lambiekje
pi_34140088
8MM 2
pffff wat een kutfilm.

Hoge politiekgast gaat met rijke luis dochter. Ze hebben een wilde nacht in een hotelkamer met prostitue. Al snel wordt duidelijk dat ze geblackmailed worden.
Ze gaan zelf op onderzoek uit zonder hulp van de politie.

Je ziet redelijk wat naakt .. en er doen zelfs échte pornstars mee als Sandy

[spoiler]J6 wat is dat einde ongelovelijk slecht. Zij zit in metro .. in de tegengestelde richting zitten de hoer, de politie agent, pornoboss en de hoteleigenaar .. en dan stap haar aanstaande man in
BOE! Zij is gewoon genept voor 5 mljoen.
Onbevredigend ...[spoiler]

cijfer 4.0 / imdb 4.0
  maandag 16 januari 2006 @ 22:31:22 #139
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_34140286
Dagen terug al ergens Mysterious Skin: Heel erg sterk. Gordon-Levitt is inderdaad echt verassend goed in deze confronterende maar eerlijke film. Veel beelden waar je niet blij van wordt, maar dat is ook niet de bedoeling van deze film. Wat dan wel de bedoeling is? Geen idee eigenlijk. Ik denk gewoon laten zien wat er kan gebeuren en vooral wat er gebeurt. Ik moet nog steeds een beetje er van bijkomen. Maar wel heel erg goed. 8,5.
pi_34140324
Cool Hand Luke (1967)

"What we've got here is... failure to communicate."

"I can eat fifty eggs."
pi_34140710
CUTTING CLASS

Ondanks dat dit zelfs voor slasher begrippen een zwak en onorigineel plotje heeft heb ik me prima vermaakt. En wat ik een aangename verassing vond is een amusante Brad Pitt in z'n tienerjaren die een van de hoofdrollen heeft.

maandag 16 januari 2006 @ 22:49:35 #142
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34141227
Chinjeolhan geumjassi (Sympathy For Lady Vengeance)
Ronduit briljant zijn twee woorden die me zo te binnen schienten na het zien van de meest recente film van Chan-wook Park. Een sterk verhaal dat op een geweldige manier wordt verteld.Ondanks alle dingen die die de hoofdpersonages doen in de film, heb je wel degelijk sympathy voor ze. Dus vanuit dat oogpunt is de titel goed gekozen . Je weet dat wat iedereen doet (zeker naar mate de film vorderd) fout is, maar op het zelfde moment begrijp je volledig dat ze het doen. Het acteerwerk is super, de film is wederom briljant gemonteerd en er zitten een paar hele ongemakkelijke scenes in die nogal moeilijk zijn om te kijken. Ook de soundtrack is weer van hoge kwaliteit, zoals we gewend zijn bij Aziatische films.
Is ie net zo goed als OldBoy? Ik weet `t niet, waarschijnlijk niet maar Sympathy For Lady Vengeance komt wel heel erg dicht in de buurt van Park`s vorige meesterk.
Een must-see voor iedereen die zich zelf een film liefhebber noemt

IMDB Cijfer: 7,7/10
  dinsdag 17 januari 2006 @ 09:29:50 #143
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34150573
Quai des Orfèvres (1947)

iemand is vermoord en wij weten wie de dader is.
maar draait er iemand anders voor op?
daarnaast blijft de vraag of Maurice en Jenny bij elkaar blijven of met ruzie uit elkander gaan.

de film verloopt tamelijk flauwtjes totdat we Antoine, de inspecteur te zien krijgen. deze is imho de ster van de film en sleurt de film mee omhoog tot een vermakelijk en interessant verhaal.

Maurice is namelijk een saaie vent, die de film niet kan dragen en Jenny en Dora zijn te doorzichtig opgezet, waarbij Dora nog wat meer diepgang heeft.

al met al een leuke 7 (en nog ff nadenken of ik deze beter of minder vind dan germinal)
pi_34151507
Gisteravond naar "The Replacements" gekeken, beetje flutfilm, maar wel leuk voor de ontspanning.

6 min.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 10:30:47 #145
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34151912
ik heb onlangs "ringer" gekeken, een film waarbij johny knoxville meedoet aan de olympische spelen voor mongooltjes om zo geld te krijgen voor zijn werknemer die zonder verzekering zijn vingers verliest.

film was lekker fout.

dirty deeds, een soort van american pie film. wel redelijk tussendoortje

en nog veel meer, lang leve bittorrent
De wereld is op hol geslagen
  dinsdag 17 januari 2006 @ 10:31:48 #146
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_34151933
vanavond weer naar Batman Begins kijken
pi_34154014

Naussica of the Valley of the Wind

Wii nr: 6970 8782 3230 1449
pi_34154577
Harold & Kumar go to White Castle
Tja, grappig.. voor gewoon een comedy filmpje. Niet overdreven leuk, af en toe zelfs wat te flauw, maar vermakelijk, al snap ik niet waar de 7.1 op imdb vandaan komt
  dinsdag 17 januari 2006 @ 16:59:43 #149
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_34164994
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 12:04 schreef Atreidez het volgende:
Harold & Kumar go to White Castle
Tja, grappig.. voor gewoon een comedy filmpje. Niet overdreven leuk, af en toe zelfs wat te flauw, maar vermakelijk, al snap ik niet waar de 7.1 op imdb vandaan komt
[afbeelding]
Jij vind een 7.1 te hoog voor een film die je zelf vermakelijk vind?
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  dinsdag 17 januari 2006 @ 17:10:56 #150
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_34165410
Nóz w wodzie (1962) - De tweede keer dat ik de eerste feature length film van Polanski zie. Hij blijft erg goed, een simpel verhaal dat je toch wel met wat vragen laat en ook veel spanning heeft De machtspelletjes en het machogedrag van de mannen zijn/is erg goed, en dede door het geweldige camerawerk een erg sterke film. Een acht lijkt me redelijk.
pi_34168138
quote:
Op maandag 16 januari 2006 22:49 schreef Timo20 het volgende:
Chinjeolhan geumjassi (Sympathy For Lady Vengeance)
Ronduit briljant zijn twee woorden die me zo te binnen schienten na het zien van de meest recente film van Chan-wook Park. Een sterk verhaal dat op een geweldige manier wordt verteld.Ondanks alle dingen die die de hoofdpersonages doen in de film, heb je wel degelijk sympathy voor ze. Dus vanuit dat oogpunt is de titel goed gekozen . Je weet dat wat iedereen doet (zeker naar mate de film vorderd) fout is, maar op het zelfde moment begrijp je volledig dat ze het doen. Het acteerwerk is super, de film is wederom briljant gemonteerd en er zitten een paar hele ongemakkelijke scenes in die nogal moeilijk zijn om te kijken. Ook de soundtrack is weer van hoge kwaliteit, zoals we gewend zijn bij Aziatische films.
Is ie net zo goed als OldBoy? Ik weet `t niet, waarschijnlijk niet maar Sympathy For Lady Vengeance komt wel heel erg dicht in de buurt van Park`s vorige meesterk.
Een must-see voor iedereen die zich zelf een film liefhebber noemt

IMDB Cijfer: 7,7/10
deze week ook nog even kijken
pi_34174391
Throne of Blood

Mooie Macbeth-adaptie van Akira Kurosawa, die er lekker zijn eigen draai aan geeft.
Sterk geacteerd en uiterst vakkundig opgebouwd naar het hoogtepunt van de film: de eindscène (zie foto).
Opvallend dat veel van deze film (locaties/kostuums) terugkomt in Ran, een Kurosawa van heel wat later (1985).

De Macbeth-versie van Polanski sprak me meer aan door zijn authenticiteit en grimmigheid, maar deze versie mag er ook absoluut wezen.

Terechte klassieker.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 21:36:34 #153
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34176677
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 18:28 schreef pascalheister het volgende:

[..]

deze week ook nog even kijken
zeker doen
Ben benieuwd wat je er van vindt
  dinsdag 17 januari 2006 @ 21:57:58 #154
52357 Lambiekje
pi_34177621
The Fog (2005)
Zeker geen onaardige horrorfilmpie. Uiteraard is het niets bij Carpenters versie uit 1980.
Elizabeth is nog best een apeteitelijk meisje.

Het is zeker beter dan een bottom100.
Er zijn zo veel slechtere remakes gemaakt.

Imdb 2.9 #85 bottom100 / Cijfer 5.0
pi_34180136
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 16:59 schreef victorinox het volgende:
Jij vind een 7.1 te hoog voor een film die je zelf vermakelijk vind?
Ik druk me mening nooit uit in cijfers, maar voor dit type film had ik met die rating verwacht dat de film wel iets speciaals zou hebben, maar dat was niet zo
pi_34181123
Twee gangster-films

Little Caesar
1931

Aardig, maar duidelijk gedateerd. Edward G. Robinson is wel erg goed, en heeft een fantastische kop. Sommige andere acteurs zijn weer een stuk minder.

The Valachi Papers.1972

Ook aardig met een behoorlijke Charles Bronson. Op een bepaald moment wel wat langdradig.Op de een of ander manier ben ik altijd verbaast als Bronson een beetje een normaal mens speelt.
Helpt waar hij kan!
  dinsdag 17 januari 2006 @ 23:55:32 #157
18008 hornage
pi_34183465
xXx: State of the Union
Een vervolg op een aardige actiefilm die ik zeker wel te genieten vond. Nu is Ice Cube niet echt een superacteur dus ik had niet al te hoge verwachtingen. Dit bleek ook goed te wezen. De film moet het niet echt van een script hebben, in XXX was het script wel aardig te noemen voor een actiefilm maar in deze gaat het allemaal net iets te ver. Dingen zijn te ver gezocht of opeens wel heel toevallig. De actie is ook zeer tegenvallend. Er gebeuren niet veel superstunts zoals in XXX, gewoon een beetje schieten en knallen.
Uiteindelijk stelt het dus weinig voor. Het vermaakte net dus een 5,5.

#205 The Big Lebowski
Op aanraden van meedere mensen deze film maar eens gaan kijken. Het gegeven en idee van de film is flink bizar. We volgen een oudere man die nog steeds denkt een soort surfer/blower te wezen uit de sixties, seventies die zichzelf de dude noemt. Door stom toeval wordt hij betrokken in wat misdadig gedoe en het wordt telkens gecompliceerder en gecompliceerder terwijl hij eigenlijk alleen maar iets heel simpels wilt: nl, een nieuw kleed voor in zijn kamer. Lekker bizar dus en dat was wel erg fijn om te zien en om naar te kijken. De karakters zijn ook flink bizar. Voornamelijk zijn bowlingvriend is echt geheel geschift, door hem gaan dingen nogal verkeerd maar toch kunnen ze elkaar wel waarderen.
De hele film is zo droog en weird dat het zeker een toppertje is. Het verhaal is ook zeer origineel. Acteerwerk en acteurkeuze is ook super. Iedereen is zo ongeveer wel op zijn plaats en zet memrabele karakters neer. Zeker een 8 waard dus.
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2006 @ 01:14:31 #158
4571 Sokolsky
pi_34186358
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:48 schreef Kolkus het volgende:
Throne of Blood
Sterk geacteerd en uiterst vakkundig opgebouwd naar het hoogtepunt van de film: de eindscène (zie foto).
Ik vond eigenlijk de scène in Cobweb Forest beter. Fantastisch in beeld gebracht.
Sheridana +1
  woensdag 18 januari 2006 @ 03:55:45 #159
136254 AngrodTiwele
'Brenger van kinderen
pi_34188656
The Best of U.F.C. 2005
Dit is een complicatie van de beste gevechten van het jaar 2005 van het Ultimate Fighting Championship, uitgezonden de 31ste in de VS.
Gewoonweg genieten van alle acties, de meeste gevechten heb ik natuurlijk al gezien, maar het blijft leuk en vermakelijk om te zien, U.F.C. ga zo door!
www.ufc.tv
"One thing about living in Wassenaar I never could stomach, all the damn Vampires !"
  woensdag 18 januari 2006 @ 04:00:35 #160
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_34188690
Net 'The day after tomorrow' zitten kijken. Wel een aardig rampenfilmpje, maar zo Amerikaans dat ik er een 6'je voor over heb.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 18 januari 2006 @ 09:10:31 #161
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34190712
palindromes

de belevenissen van een meisje dat zwanger wil worden en veel kinderen wil. haar moeder is echter een tegenstander van

haar plannen en laat haar abortus plegen.
later komt ze in een huis terecht waar mensen van de Pro-life beweging wonen en gehandicapten opvangen.

vreemde film, want de hoofdpersoon wordt door acht verschillende mensen gespeeld, varierend van een klein zwart meisje

van rond de 7 tot een kolossale zwarte meid tot Jennifer Jason Leigh.
verder was ik ook niet echt kapot van de film, die echter wel enkele aardige scenes heeft.
pi_34191739
The Legend of Zorro
Bij lange na niet hetzelfde nivo als The Mask of Zorro, iets waar ik toch een beetje op gehoopt had. Het verhaal was niet echt interessant, het deed me iig erg weinig. Verder solide rollen van de cast, maar de chemie die er in het eerste deel was heb ik niet teruggezien. De actie was dan wel weer ok, al was het soms wat te bescheiden; de eindscene met de trein maakte wat dat betreft nog wat goed maar overall was het een teleurstelling.
pi_34195810
Gisteravond naar Keeping Mum, erg leuk, veel mooie momenten, grappig verhaal, alleen jammer dat het einde vreselijk voorspelbaar was. Een 7+
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:47:08 #164
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_34201098
Casanova (2005 - Lasse Hallström) - Mwoah, matig.

Duck Soup (1927 - Fred Guiol) - Ja, wel schattig maar meer historische waarde. enzo
  woensdag 18 januari 2006 @ 19:13:37 #165
52357 Lambiekje
pi_34211595
Cloud 9 (2006)

oei oei oei .. wat een foute film. Redelijk sneu concept ..en nog sneuer uitgevoerd.

Billy Cole ( Burt Reynolds) is een aan lager wal geraakte idioot. Dan heeft hij een geweldig idee als ie in een stripclub is. Ik huur de strippers en begin een beachvolleyball-team met ze.

Uiteraard kwijlen tot het ranzige toe het publiek van deze geile ultrasnollen.
cliche cliche. pfffffff
SPOILER
imdb 3.9 / cijfer 3.5

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 18-01-2006 20:18:37 ]
pi_34213673
SICK GIRL

Ondanks dat ik de 2 dames en het torretje niet overtuigend vind is deze (milde) aflevering redelijk, en we hadden nog geen insectenaflevering, dus dat hebben we nu ook gehad

woensdag 18 januari 2006 @ 20:33:33 #167
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34214965
Afgelopen dagen:

The Legend of Zorro (Martin Campbell, 2005)
Het is erg jammer dat ze er zo'n kinderlijke film van gemaakt hebben, want de plot was best leuk bedacht en bood ook mogelijkheden op een best leuke film. Het jongetje is nogal overbodig en vond ik zeker geen goede toevoeging. **½

Nightmare Alley (Edmund Goulding, 1947)
Leuke film-noir die zich in de circus/kermis wereld afspeelt. ****

Harry Potter and the Goblet of Fire (Mike Newell, 2005)
De vierde film in de Harry Potter-reeks is ongeveer even goed als het derde deel, The Prisoner of Azkaban, in mijn ogen en daarmee één van de beste van de reeks tot nu toe. De special effects zien er erg goed uit en het verhaal bevat veel vaart en redelijk spannende momenten. Alleen sommige scene vond ik vrij raar en overbodig. ***½

The Ice Harvest (Harold Ramis, 2005)
Best grappige neo-noir van comedy-veteraan Harold Ramis. De bekende cast zet leuke rollen neer, maar de film had wel iets meer tempo kunnen gebruiken. Verrassend zijn de plottwists ook niet, maar het kijkt wel lekker weg. ***
pi_34223919
the game

Was net op sbs6 en zapte er bij toeval langs, maar wat een gave film! Vond het verhaal echt erg goed en vond het einde echt geweldig. Ben niet goed in filmrecensies schrijven, maar vond dit echt een vette film. *****

Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_34224085
Vandaag: Transporter 2
Gister: S.W.A.T.
pi_34224245
CREEPOZOIDS

Terrible ALIEN rip maar daardoor juist wel weer grappig. Zelfs het monster moet lijken op het bekende monster uit de ALIEN serie maar is heel duidelijk een vatsig mannetje in een te strak monsterpak.

Deze film bevat veruit de lelijkste baby die ik ooit in een film zag en dat is dus inclusief BRAINDEAD en IT'S ALIVE

donderdag 19 januari 2006 @ 02:27:24 #171
136254 AngrodTiwele
'Brenger van kinderen
pi_34228981
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 20:33 schreef Gorro het volgende:
Afgelopen dagen:

Harry Potter and the Goblet of Fire (Mike Newell, 2005)
De vierde film in de Harry Potter-reeks is ongeveer even goed als het derde deel, The Prisoner of Azkaban, in mijn ogen en daarmee één van de beste van de reeks tot nu toe. De special effects zien er erg goed uit en het verhaal bevat veel vaart en redelijk spannende momenten. Alleen sommige scene vond ik vrij raar en overbodig. ***½
Voor mij was het grote probleem dat ik het boek na 5 keer gelezen te hebben in het Nederlands en een keer in het engels wel redelijk uit mijn hoofd ken.
Voor de kenner zaten er teveel minpunten in en de lengte mocht wel een uurtje langer.
(wel een topfilm in de reeks!)
"One thing about living in Wassenaar I never could stomach, all the damn Vampires !"
pi_34230460
Lola rennt (1998)
Redelijk korte film over Lola die in 20 minuten 100.000 euro moet regelen. Ze probeerd het drie keer, dus eigenlijk drie keer dezelfde stukjes zitten er in.

Ik geef een 8.
pi_34232622
Oliver Twist
Polanski's adaptie van het bekende boek van Charles Dickens (welke ik zelf nooit heb gelezen). Een mooie film om te zien met een prachtige aankleding van London in een vervlogen tijd. De rol van Kingsley als Fagin (foto) was voor mij wel een van de hoogtepunten van de film. Het verhaal raakte me niet echt op de sentimentele noot, maar ik kan wel goed de tegenstrijdigheden zien waarmee Dickens zijn punt wilde maken.

Sky High
Deze film was echt grappig De wereld bestaat voor een groot deel uit Superhero's en Sidekicks, en er is zelfs een speciale school voor. Tijdens de film zie je een hoop bekende dingen uit de overvloed aan herofilms voorbij komen, de comedy is niet te slapstick en het verhaal is leuk uitgewerkt.. maargoed, t blijft een disney teenfilm natuurlijk, dus je moet ervan houden. Mij is tie iig erg bevallen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Atreidez op 19-01-2006 21:09:53 ]
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:07:33 #174
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_34233903
The Raven
Een komedie over een meestertovenaar (Boris Karloff) die de spullen en krachten van 2 andere tovenaars (Peter Lorre en Vincent Price) wil hebben.
De film begint redelijk rustig maar vooral de eindconfrontatie tussen Karloff en Price is erg leuk gedaan.
Het is trouwens leuk om Jack Nicholson bezeten te zien worden, jaren voor The Shining.
De titel is gejat van een gedicht van Edgar Allan Poe, hoewel alleen de openingsscene daar naar verwijst.

IMDb Vote History
  donderdag 19 januari 2006 @ 13:05:38 #175
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34237537
An Unfinished Life (Lasse Hallström, 2005)
Onderhoudende film van Lasse Hallström, met goede rollen van Robert Redford en Morgan Freeman. Jennifer Lopez houdt zich ook prima staande. Het simplistische verhaal is niet bijzonder, maar dankzij de mooie sfeerschepping schaadt dat de film niet zo veel. ***½
  donderdag 19 januari 2006 @ 16:56:46 #176
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34245855
Predator
Heerlijke action packed film die door het hoge tempo geen moment verveelt. Arnie doet waar ie goed in is: met een dik accent een hoop corney one-liners ten toon spreiden en wat in de rondte knallen. De effecten zien er na al die jaren nog best goed uit, er zitten lekker wat gore scenes in.
Heb me vermaakt

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
  † In Memoriam † donderdag 19 januari 2006 @ 19:22:08 #177
4571 Sokolsky
pi_34250723
Une femme est une femme (1961)

Oftewel: de film waardoor Anna Karina officieel één van mijn favoriete actrices is geworden
Sheridana +1
pi_34252302
Alferd Packer: The Musical

Één van de eerste wapenfeiten van Trey Parker en Matt Stone; de makers van Southpark. Deze film hebben ze gemaakt naar aanleiding van een trailer die ze tijdens hun studie hadden gemaakt die populairder bleek dan ze hadden durven hopen.
En de Troma studio's zaten blijkbaar te springen om zulke onzin.
Bevat schitterende humor, maar wordt al snel flauw en saai.

echt Troma
pi_34259045
Chinjeolhan Geumjasshi (Sympathy for Lady Vengeance)

Het derde en laatste deel in de Chan-Wook Park Vengeance trilogie.
Wederom weer een meesterwerkje, prachtige shots, meeslepende muziek en een goed plot
De film haalt het niet bij Oldboy maar doet er zeker niet voor onder.
pi_34259172
Vanmiddag gezien...
http://www.imdb.com/title/tt0402399/

The New World

Eecht een mooie film, alleen het verhaal wordt op een gegeven moment vrij langdradig ( vond ik persoonlijk ) maar verder leveren Collin farrel & christian bale top acteer werk af

enige min punt wat ik nu kan noemen is het gebruik van James Horner's muziek in de film, maar enkele tracks zijn gebruikt van zijn mooie score, die naar mijn mening vreselijk slecht zijn ge edit. In de eerste minuten van de film is één van zijn tracks te horen die veel te zwaar aanwezig is dat het gewoon gaat irriteren, een constante melodie, die melodie komt nog 2 a 3x terug in de film, daarnaast zijn er hooguit nog 3 anders tracks van de score gebruikt. erg jammer en zeer zonde

[ Bericht 24% gewijzigd door 7eVeNL op 19-01-2006 22:53:50 ]
pi_34259636
JARHEAD

Boven verwachting goed.

[ Bericht 13% gewijzigd door NoSigar op 20-01-2006 01:43:26 ]
Helpt waar hij kan!
  donderdag 19 januari 2006 @ 22:53:37 #182
40664 Durbin
Who knows..
pi_34259742
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:39 schreef pascalheister het volgende:

pi_34259776
Corpse Bride

Op zich wel een leuke film, want Tim Burton. Maar helaas begon mijn allergie voor speelfilms waarin gezongen wordt op te spelen zodat ik hem met moeite af heb kunnen kijken. Gelukkig maar 76 minuten
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_34260300
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:39 schreef pascalheister het volgende:

Het had er eentje van Hare kunnen zijn geweest

Edit: Durbin was me al voor...

vrijdag 20 januari 2006 @ 00:09:44 #185
52357 Lambiekje
pi_34263323
The Chumscrubber (2005)
Dean ( Jamie Bell - van Billy Elliot) is een loner. Op een dag gaat ie op bezoek bij zijn beste vriend. Die blijkt zelfmoord te hebben gepleegd, hij blijkt een een dealertje te zijn. Als de klasgenoten dus geen stuff meer krijgen. Proberen ze het broertje van Dean te kidnappen en van af daar gaat het een beetje fout...

Dean is overtuigend in zijn rol. Eigenlijk is er geen normale personage in de film iedereen heeft wel zijn eigenaardigheden.
De manier waarop en de plotwendingen maakt deze film toch wel de grijze massa ontstijgend. Het is zeker geen standaard tienerfilm.

imdb 6.8 / cijfer 7.5
  vrijdag 20 januari 2006 @ 01:09:00 #186
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_34265268
Suburbia (Penelope Spheeris, 1986): nee, niet dat sympathieke filmpje van Linklater. Dit is jaren tachtig-trash uit de Corman-stal. Dat betekent natuurlijk een dramatisch laag budget, idiote scènes en kut acteerwerk, en dát betekent weer dat dit nog best vermakelijk is. Onbetwist hoogtepunt is een soort van concert van een soort van band met een soort van nummer met de soort van briljante lyrics "Richard hung himself! Richard hung himself! And Jesus pushed him! Raaaah!!". Nou ja, ik kan dit met de beste wil van de wereld geen voldoende geven, maar met een krant op schoot voor tijdens de trage scènes was dit uitstekend te doen. Het stemt wel treurig dat regisseuse Spheeris nu bezig is aan de Janis Joplin-biopic met Pink in de hoofdrol. Ach ja. 4,5.

The Woodsman (Nicole Kassell, 2004): op de poster staat heel trots 'van de makers van Monster's Ball' en ja hoor, dit lijkt best op die film. Ook hier is het grootste pluspunt het acteerwerk en de sfeer, en vormen mislukte metaforen, een thema dat zichzelf schokkender vindt dan het echt is en een voorspelbaar plot de grootste minpunten. Toch vond ik dit een flink stukje beter dan het oersaaie Monster's Ball. Dat is heel eenvoudig te verklaren: alle pluspunten zijn hier wat meer plus (Bacon boven Thornton,Mos Def boven Puffy), en alle minpunten wat minder min (Roodkapje boven het vogelkooitje, pedofilie boven interraciale relaties). Zo kan er nog best een 6,5 van af. Aardig dus.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 01:45:47 #187
108862 a-child-in-chains
pi_34266040
Vorige week en in het afgelopen weekend:

Tremors 1
Goede film. leuk verhaal, leuk acteerwerk. erg leuk gedaan

Tremors 2
Minder dan 1 maar toch even leuk.

Kickboxer 1, 2, 3, 4
Zeg wat je wilt, maar die sasha mitchel is best wel charmant, "dude.."

Lola Rennt
Duitse Kutfilm.

Nahib Amhali
Respect voor die gast. Heel scherp. Ik herken mezelf heel erg in wat ie zegt
over zijn jeugd

Gotham
Female-ghost die persé d'r juwelen terrug wil waar ze mee was begraven.
Is geen horror. Mooie hoofdrol-speelster. maar ik viel in slaap

Star Wars Empire of Dreams - The Making of the original IV, V & VI (Trilogy DVD-edition extra)
Dit is werkelijk een must voor idere die-hard starwars fan. Deze docu is erg goed.
Het vertelt alles vanaf script 1 En hoe george lucas alles van de grond wist te tillen way back in de jaren 70.
Acteurs en actrices komen bijna 30 jaar later weer aan het woord. Er zit echt waanzinnig
leuk film-materiaal tussen. heel leerzaam. echt te gek!

Undead, australisch 2004
Kutfilm. Meteoriet slaat in op een rustig klein australisch boeren dorpje. Iedereen die geraakl
wordt verandert in een vleesetenede zombie.

Godzilla vs. Mechagodzilla (mech4, 2002)
Geen diepgaande film, het enig leuke was het idee erachter en die reuzachtige godzilla van metaal!

Charlie & The Chocolate Factory 2005
Kinderfilm. zag er optisch wel aardig uit. Verhaal deed me niet veel.
En ik denk persoonlijk dat micheal jackson beter geknipt zou zijn geweest voor de rol van willy wonka. johnny depp is zo'n vreselijk slechte acteur dat beter tot z,n recht komt in de theater wereld.
net als wynona ryder en jodie foster.

Stealth 2005
De actie-scenes zijn mooi. Weinig slechte cgi-scenes te bespeuren.
cliché verhaal over artficial inteligence en het pilootloos besturen van fighter jets.

The Cube
Tja. een origineel verhaal en leuk om te zien. personages wel leuk neergezet.

Chinese Super-ninjas
Ken ik nog uit m,n jeugd. Zullen velen ws. niks vinden maar ik vond em wel vermakelijk.
De boodschap van subtiele drama-scenes komen wel door.

Jackie Chan - Batlle Creek Brawl
The 1940's gangsters meet chinese kung-fu

Jackie Chan - Spiritual Kung-fu
Vond ik vroeger leuk, jackie chan vechtscenes zijn mooi om te zien.

Jackie Chan - Fearless Hyena
idem

Wie de neuk kan het eigenlijk wat schelen wie wat heeft gezien en wat hij/zij ervan vond?
No room for the unlucky.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 01:47:37 #188
108862 a-child-in-chains
pi_34266076
[edit]
No room for the unlucky.
  † In Memoriam † vrijdag 20 januari 2006 @ 02:01:17 #189
4571 Sokolsky
pi_34266333
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 01:45 schreef a-child-in-chains het volgende:
Wie de neuk kan het eigenlijk wat schelen wie wat heeft gezien en wat hij/zij ervan vond?
Ikke. Zo doe je nog eens wat ideeën op.
Sheridana +1
pi_34266503
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 02:01 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ikke. Zo doe je nog eens wat ideeën op.
Inderdaad, ik heb al best wat leuks gezien of ben op andere mooie films geattendeerd dankzij dit rubriekje.
Helpt waar hij kan!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 02:19:16 #191
108862 a-child-in-chains
pi_34266735
o.k. sorry dat ik zo negatief reageerde.
No room for the unlucky.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 08:11:23 #192
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34268460
Nach fünf im urwald

FP speelt een meisje dat nogal kort gehouden wordt door haar ouders. als haar verjaardagsfeestje (17) een beetje een puinhoop is geworden, slaat haar vader haar en zij vertrekt naar munchen. ze gaat daar naar de auditie, waar ze voor heeft geoefend. dat wordt niks en ze wordt opgepikt door een medewerker, die wel zin heeft in een maagd.
bij hem in huis aangekomen, moet hij weer weg wegens werkzaamheden.
zij gaat met zijn huisgenoten mee op pad.
ondertussen zijn haar ouders op zoek en die ontmoeten twee andere ouders, die op zoek zijn naar hun zoon.
de twee ouderparen gaan weer samen naar huis.

al met al een leuke debuutfilm van FP, waarin Axel Milberg als vader en kandidaat-burgemeester de show steelt.

pi_34270066
Hitch

Film met Willy Smith die een date dokter is. Hij koppelt voor z'n werk mannen die minder succesvol zijn in de liefde. Koppelen kan hij heel goed...maar als het op hem zelf aan komt gaat het niet altijd zoals gepland. Gewoon erg komische film, niet onwijs veel diepgang gewoon lekkr kijken zonder na te denken

Mijn Rating: 7.4 / 10
IMDB rating: 6.8 / 10

Wedding Crashers

Film met Owen Wilson en Vince Vaughn die samen bruiloften afgaan om te sjansen met de single dames daar. Ze nodigen zichzelf uit en verdiepen zich in de familie zodat ze mee kunnen praten als ze iets gevraagd wordt.
Erg humoristische film heb me werkelijk kapot gelachen!!! Die Owen Wilson speelt erg goed!!!

Mijn Rating 8.2 / 10
IMDB rating: 7.3 / 10
pi_34271793
Jarhead
In het begin dacht ik nog dat het een typische warmovie zou worden, beginnend met bootcamp en uiteindelijk al vechtend in de oorlog. Maar toch is deze film vanaf de helft ineens een stuk anders als verwacht, en krijg je een goed beeld van de gefrustreerde mariniers midden in de woestijn, niet wetende of ze ooit nog in een gevecht terecht komen. Sterke film met goed werk van Sarsgaard en Gylenhaal, mooie plaatjes uit de voornamelijk eenkleurige woestijn en goed montagewerk. Voor mij eentje om te herinneren
pi_34277343
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 01:45 schreef a-child-in-chains het volgende:
Lola Rennt
Duitse Kutfilm.
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
pi_34282141
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:53 schreef Durbin het volgende:

[..]

simpel toch
pi_34283519
The Bridge on the river Kwai

Deze klassieker had ik nog nooit gezien. Het was een lange zit, maar wel de moeite waard.
pi_34284094
The Lady Vanishes
Prima Hitchcock. De introductie van de personages vond ik vooral bijzonder. Geen zinderende spanning, het verhaal heeft een beetje die Hitchcock-oppervlakkigheid, hoewel dat vaak in zijn voordeel heeft gewerkt. The 39 steps, die ik eerder deze week zag, vond ik beter.
3.5/5

AmnesiA
Fedja van Huêt speelt zeer geloofwaardig een tweeling. Maar de film is tergend traag ook al duurt 'ie 85 minuten. En flashbacks doen een verhaal zelden goed, vind ik.
2.5/5
  vrijdag 20 januari 2006 @ 17:31:04 #199
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_34284571
Spring, summer, fall, winter... and spring (Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom) 2003

Bin-Jip is net iets beter, maar deze film komt er toch wel erg veel bij in de buurt. De symboliek is geweldig, de beelden bijna even mooi als bijv Hero, en ook nog is een goed verhaal.

5/5

The Bow (Hwal) 2005

Ki-duk Kim is mijn nieuwe held. Ook deze film is weer geweldig. Het einde is niet perfect, maar de rest van de film eigelijk wel. Minder speciaal dan bovenstaande film, maar bijna net zo mooi.

4,5/5

Bullet In The Head Die xue jie tou (1990)

Spectaculaire 'oorlogs'film van Woo met Tony Leung in de hoofdrol. 3 vrienden vluchten uit Hong Kong naar Vietnam, waar de oorlog nog steeds aan de gang is. Ze proberen daar geld te verdienen maar komen uiteindelijk midden in de oorlog terecht. Actie is goed zoals we van Woo gewend zijn, maar haalt het niet bij The Killer en Hard-Boiled. Het verhaal is gelukkig wel een stuk beter. De op twee-na beste Woo film uit zijn Hong Kong periode.

4/5
  vrijdag 20 januari 2006 @ 20:54:36 #200
67089 Gillingham
The horror...
pi_34290907
Get Shorty DVD, 8/10
Vermakelijke film die me deed denken aan True Romance, blijkbaar zijn de boeken van deze verfilmingen van dezelfde auteur. De regie is niet top, het acteerwerk is O.K. Met name de vele grappige scenes, dialogen en verwijzingen waren de moeite waard. De vele leuke karakters waren verfrissend. Verder niet heel speciaal, omdat het verhaal op zich niet geweldig is.

War of the Worlds DVD, 8/10
Na vele teleurgestelde recensies en reacties had ik geen hoge pet op van deze film. Misschien juist daardoor dat hij voor mij wel werkte. Het is geen topper en het verhaal was bekend, maar de manier waarop de film zich ontpopt was continue onderhoudend en de karakters vond ik betrekkelijk realistisch reageren op het voorval. De Special Effects waren erg goed, ook de manier waarop de kijker steeds meer te weten en te zien krijgt van de aliens en hun 'apparatuur' was goed gedaan. Tom Cruise speelt op den automaat en de film is verder erg Spielbergiaans, het eind een lichtelijke anti-climax, maar wel een van de meest plausibele manier van aliens overwinnen in geheel Hollywood (denk aan een Independence Day ). Doodzonde dat de originele muziek er niet bijzat.

The Incredibles DVD, 7/10
Ik ben geen animatie-fan blijkt maar weer. Deze film kon niet tippen aan Finding Nemo en bevatte nauwelijks echt hilarische momenten. Verder was het geheel redelijk vermakelijk en de stemmetjes o.k. Jack-Jack is overigens wel te gek.

The Graduate DVD, 9/10
Voortreffelijke film, puik werk van Dustin Hoffman. Het begin zette direct de toon met een uiterst herkenbare situatie. De film kon al niet meer stuk. De strubbelingen waren kostelijk en de rest was ronduit amusant. Het einde werkte ook volledig. Ik maak me nu trouwens wel zorgen over mijn toekomst.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 januari 2006 @ 22:13:14 #201
862 Arcee
Look closer
pi_34293495
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:54 schreef Gillingham het volgende:
Get Shorty DVD, 8/10
The Graduate DVD, 9/10
Voortreffelijke film, puik werk van Dustin Hoffman. Het begin zette direct de toon met een uiterst herkenbare situatie. De film kon al niet meer stuk. De strubbelingen waren kostelijk en de rest was ronduit amusant. Het einde werkte ook volledig. Ik maak me nu trouwens wel zorgen over mijn toekomst.
Mrs. Robinson
  vrijdag 20 januari 2006 @ 22:30:45 #202
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_34294092

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:48:29 ]
Zerg schreef:
  vrijdag 20 januari 2006 @ 22:31:30 #203
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_34294126

[ Bericht 46% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:48:29 ]
Zerg schreef:
  vrijdag 20 januari 2006 @ 23:20:06 #204
67640 SaintOfKillers
pi_34295743
Ik heb deze gezien. Het duurde wel een tijdje voor ik echt in de film zat, maar eens dat was gebeurd, ging het met een enorme vaart . Enkele verrassende twists en ook wat onverwachte gore.

Echt benieuwd naar de director's cut.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 januari 2006 @ 23:23:45 #205
862 Arcee
Look closer
pi_34295841
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 23:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb deze gezien. Het duurde wel een tijdje voor ik echt in de film zat, maar eens dat was gebeurd, ging het met een enorme vaart . Enkele verrassende twists en ook wat onverwachte gore.

Echt benieuwd naar de director's cut.
Zapruder
pi_34296132
Tomorrow never dies. Het begin is het leukst!!!!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 23:49:49 #207
108862 a-child-in-chains
pi_34296779
Imposter

Sci-Fi. Aarde wordt aangevallen door aliens die de wereld willen veroveren.
Een ambtenaar wordt aangehouden en verdacht een kloon te zijn met een alien-bom
in zich. Hij weet van niks en vlucht. De ontknoping is wel leuk, al kreeg ik halverwege de film al
een zwaar vermoeden. En jahoor, ik had gelijk. Ik sliep ook half. En dat op een vrijdag avond.
Was het verhaal echt zo cliché dan? Neh..
Was wel leuk.
No room for the unlucky.
pi_34297072
Koyaanisqatsi

9/10. Had hem niet eerder gezien. Geniale muziek, mooie beelden!

Flightplan

Het verhaal rammelt aan alle kanten. Aangezien deze film zich voordoet als een psychologisch thriller was het nogal storend. Voor de plottwist vond ik het zeker vermakelijk, daarna gaat het bergafwaarts. 6/10
  zaterdag 21 januari 2006 @ 03:19:52 #209
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_34301549
Brokeback Mountain
....in de donkere nacht.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 09:39:22 #210
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34302795
Donderdag in de sneak:

Prime
Aardige romantische comedy die best te pruimen is. Er zitten een aantal leuke komische momenten, Uma Thurman ziet er weer goed uit als altijd en is aardig op dreef, net als Meryl Streep. Maar toch komt ie niet boven `t gemiddelde uit, daarvoor is ie te cliche. Maar opzich wel aardig dus

IMDB Cijfer: 6,0/10
Mijn Cijfer: 6,3/10
  zaterdag 21 januari 2006 @ 10:54:19 #211
23107 dolle_hond
topicverkoper
  zaterdag 21 januari 2006 @ 12:52:17 #212
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34306437
Waiting... (Rob McKittrick, 2005)
Best grappige comedy over het wel en wee van de groep werknemers van een restaurant. Karakterontwikkeling is ver te zoeken, maar grappig is het regelmatig. ***

Aus dem Leben der Marionetten (Ingmar Bergman, 1980)
Eén van de mindere Bergman's die ik tot nu toe gezien heb. De vertelstructuur, waarin de hele tijd voorwaarts en achterwaarts in de tijd gesprongen wordt gescheiden door tussentitels, geeft een fragmentarische schets van de geplaagde geest van Peter, de hoofdpersoon die ook in een episode te zien is van Scener ur ett äktenskap. Door de fragmentarische opbouw is de film vrij taai om door te komen, maar beloningen zijn er genoeg. Vooral de droomsequenties zijn schitterend en daarin bewijzen Bergman en Nykvist het vakmanschap nog niet verleerd te zijn. Het blijft toch een beetje vreemd, een Bergman in het Duits. ***½

Oldboy (Chan-Wook Park, 2003)
Je weet wel, die film waar Sympathy for Lady Vengeance het niet bij haalt, maar er ook zeker niet voor onder doet. *****
  zaterdag 21 januari 2006 @ 12:56:25 #213
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34306568
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 12:52 schreef Gorro het volgende:

Je weet wel, die film waar Sympathy for Lady Vengeance het niet bij haalt, maar er ook zeker niet voor onder doet. *****
hehe
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 januari 2006 @ 13:12:25 #214
862 Arcee
Look closer
pi_34307124
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 10:54 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

ELAINE

Mrs. Robinson.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 17:02:03 #215
67089 Gillingham
The horror...
pi_34314329
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 13:12 schreef Arcee het volgende:

[..]

Mrs. Robinson.

Moeder én dochter Robinson
  zaterdag 21 januari 2006 @ 17:24:21 #216
67089 Gillingham
The horror...
pi_34315180
The Insider TV, 9/10
Ik dacht deze film in een vaag verleden ooit eens gezien te hebben, maar dat was duidelijk niet het geval. Daarom ook een wat andere film dan ik gedacht had en dat was een meevaller. Sterk acteerwerk zowel van lievelingsacteur Al Pacino als Russell Crowe en een degelijke regie van Michael Mann. De film laat mooi zien op welke manier alle partijen betrokken zijn bij het schandaal en maakt op een aannemelijke manier duidelijk wat ieders motieven zijn. Daarnaast dat vreselijke gevoel van onrecht.

Magnolia DVD, 9/10
Deze film heb ik weldegelijk eens gezien in een vaag verleden en ik was van mening dat de film herwaardeerd moest worden, wat achteraf gezien ook nodig was. Een combinatie van goed acteerwerk, een knap scenario en intense scenses. Die dingen die uit de lucht komen vallen, machtig! De film stelt het fenomeen toeval aan de kaak. Daar wil ik nu even m'n bijdrage aan geven met het volgende rijtje namen: Paul THOMAS Anderson, Philip SEYMOUR Hoffman, Philip BAKER Hall, William HALL Macey en John CHRISTOPHER Reilly. Vijf belangrijke crewleden, altijd aangegeven met een extra naam. I rest my case.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 januari 2006 @ 18:22:36 #217
862 Arcee
Look closer
pi_34317093
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 17:02 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Moeder én dochter Robinson
pi_34318364
Team America: World Police
Ik was in het begin wat sceptisch ten opzichte van deze film, maar hij is gewoon hilarisch. De poppen zijn gewoon stom, maar het hele verhaal ook Daarintegen wel een flink potje absurde dingen gefilmd met een redelijke realistische omgeving, en een verhaal met een knipoog naar de realiteit. Erg gaaf gedaan.

The Great Raid
Een film over een aanval op een POW camp in de filipijnen waar Amerikanen door de jappen gevangen worden gehouden. Historisch gezien is de film erg netjes wat betreft aankleding en omgevingen, de militaire bewegingen en de gehele aanval op het kamp. De romantiek, en ook de spelers zelf, konden me niet echt boeien en dus vond ik het op een gegeven moment wat langdradig worden.

The Wendell Baker Story
Beslist niet de typisch Wilson bro's film, en die zie ik liever dan dit soort crap. Af en toe wat grappige dialogen maar over het algemeen is er een te serieuse toon die gewoon niet past bij de rest van de film. De cast was ook niet echt speciaal, het leek gewoon of niemand ze best deed

Brokeback Mountain
Niet de film die je verwacht, maar een ontzettend mooi uitgewerkt verhaal. Het acteerwerk is erg goed van de gehele cast, en buiten t feit dat je de hoofdrolspeler amper ouder ziet worden in 20 jaar was de film erg effectief in laten zien en voelen van emoties.

Mysterious Skin
Dacht ik dat t na Brokeback Mountain niet raarder kon werd ik geschokt door dit stukje werk waarvan ik wederom niet zag aankomen waar de film over zou gaan (ik lees nooit omschrijvingen). Erg direct en met een prachtige side story een moeilijk probleem in beeld brengen, en met erg goeie prestaties van een nog redelijk onbekende cast. Grappig trouwens om ook 2 mensen uit 24 te zien die nog met elkaar scenes spelen ook
pi_34320144
waar heb je brokeback gezien atreidez?
pi_34321133
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:01 schreef Atreidez het volgende:
Team America: World Police
Ik was in het begin wat sceptisch ten opzichte van deze film, maar hij is gewoon hilarisch. De poppen zijn gewoon stom, maar het hele verhaal ook Daarintegen wel een flink potje absurde dingen gefilmd met een redelijke realistische omgeving, en een verhaal met een knipoog naar de realiteit. Erg gaaf gedaan.
Die loopt bij mij ook. Ben erg benieuwd hoe die is.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 20:54:56 #222
67640 SaintOfKillers
pi_34322976
Me and You and Everyone We Know
))<>(( Back and forth. Forever.

Wedding Crashers
Ik vond deze Rachel erg Rachel. Vooral Rachel is Rachel Rachel en ook Rachel Rachel Rachel. Omdat Rachel Rachel en Rachel Rachel Rachel Rachel dus Rachel Rachel Rachel en Rachel Rachel Rachel Rachel. Rachel plots Rachel Rachel schitterend Rachel Rachel want Rachel Rachel Rachel Rachel of Rachel Rachel. Kortom Rachel .

Tokyo Drifter
Vreemd maar leuk vreemd. Stoere Yakuza die ruzie maken en elkaar doodschieten. Maar dit in kleurrijke decors en met dansende mensen waarbij je meteen aan de term shaggadelic denkt. Met een gangster die zijn eigen themesong zingt. En meer van dat leuks .
pi_34329837
FOREST OF THE DAMNED

Deze film heeft een aantal verassend leuke shots maar ben m nu al weer vergeten

Wel veel blote wijven, dat wel

pi_34334015
GOOD NIGHT AND GOOD LUCK
Tweede film geregisseerd door George Clooney. Een mooi gefilmd stuk (televisie-)geschiedenis. Kan door sommigen als droog ervaren worden.

The Pianist.
Voor de tweede keer. Boeide me ook deze keer weer.
Helpt waar hij kan!
pi_34335222
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:47 schreef pascalheister het volgende:
waar heb je brokeback gezien atreidez?
Gelukkig gewoon thuis op de bank, want sommige scenes wil je echt wel vaker zien
  zondag 22 januari 2006 @ 10:56:26 #226
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34337001
Yesterday (Darrell Roodt, 2004)
Best aardige Zuid-Afrikaanse film over het AIDS-probleem in Afrika, maar de Oscarnominatie die de film vorig jaar kreeg voor beste niet-Engelstalige film zal er vooral één geweest zijn voor het onderwerp. Het onderwerp wordt op best mooie wijze behandelt en het feit dat de hoofdrolspeelster erg sympathiek is helpt ook, maar bijzonder vond ik het allemaal niet. ***

You Only Live Once (Fritz Lang, 1937)
De tweede film die Fritz Lang in Amerika maakte is ook weer een prima film-noir. Henry Fonda is goed in één van z'n eerste rollen net als Sylvia Sidney die ook al schitterde in Lang's eerste Amerikaanse film Fury. De cinematografie is ook weer prima, vooral het gebruik van rook tijdens de ontsnappingsscene is memorabel. ****
pi_34337756
EVIL LAUGH
quote:
"Evil Laugh" isn't a masterpiece,but it works as a cheesy slasher flick-and I mean REALLY cheesy slasher flick.There's some nudity and plenty of gore.I love especially the scene when one moron gets a machete through the groin.Oh,and there is this stupid sequence where someone has his head microwaved while the door is still open-yeah,right!!!The acting is completely awful,but overlook that and you have a cheesy,completely unscary,but funny as hell slasher.Watch it in pair with another cheesefest "Psycho Cop" and you'll have lots of fun.
Klopt

pi_34338362
Serenity

Wat een heerlijke film, dat!

Een greep uit de quotes, daar ben ik helemaal weg van:

Hoban 'Wash' Washburn: This landing is gonna get pretty interesting.
Capt. Malcolm Reynolds: Define "interesting".
Hoban 'Wash' Washburn: [deadpan] Oh God, oh God, we're all going to die?

Wat mij betreft een dikke 8 1/2, goeie verhaallijn, prachtig uitgewerkte scenes (actie en romantiek), goeie cast, stoere soundtrack en lekker origineel voor de verandering.
pi_34342985
Twin Peaks: Fire Walk with Me

Heb de serie Twin Peaks nooit gezien (was té jong). En ik als Twin Peaks leek omschrijf deze film als volgt: EEN ONDERSCHATTE LYNCH KLASSIEKER...
pi_34346095
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:01 schreef kinky_queen het volgende:
SCHINDLER'S LIST

[afbeelding]
Waarom?
pi_34346736
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 12:52 schreef Gorro het volgende:

pi_34347035
The Godfather (1972)
Meesterlijke mavia film met Marlon Brando en Al Pacino.

Een 8,5.
pi_34347101
Mysterious Skin

Impressive en mooi, ondanks het "zware" onderwerp.
Goede sfeer, sterke acteerprestaties en een goed uitgewerkt plot.

[ Bericht 3% gewijzigd door pascalheister op 22-01-2006 16:38:32 ]
  zondag 22 januari 2006 @ 16:34:39 #234
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_34347139
Silent Movie
Een stomme film over een regisseur die een stomme film gaat maken om zo een produktiemaatschappij van de ondergang te redden.

Hoewel ik Mel Brooks zijn films stuk voor stuk erg grappig vind, valt deze qua flauwheid ver onder het vriespunt.
IMDb Vote History
  zondag 22 januari 2006 @ 18:14:59 #235
67640 SaintOfKillers
pi_34350366
Libeled Lady
Vrij typische jaren '30 komedie waar ze het vooral moeten hebben van de (erg snelle) dialogen. En dat gebeurt hier op een geslaagde manier. William Powell is zoals wel vaker erg grappig, Jean Harlow acteert zoals wel vaker erg slecht, Myrna Loy is zoals wel vaker zeer en Spencer Tracy doet eigenlijk niet veel mee in de film. Fijne film.

Stealth
Ik vond zelfs het vliegtuig nogal slecht acteren .
  zondag 22 januari 2006 @ 18:18:46 #236
67089 Gillingham
The horror...
pi_34350493
Los Amantes del Círculo Polar DVD, 8/10

Aardige film van Julio Medem, alhoewel hij zeker beter werk heeft afgeleverd. Het verhaal deed me wat denken aan Jeux d'enfants, maar dan in een ander sausje. Ana is vooral als tiener mooi (zoals op de foto). Toeval is een belangrijk aspect in deze film, maar dat toeval wordt gelukkig niet jammerlijk misbruikt.
  † In Memoriam † zondag 22 januari 2006 @ 18:33:03 #237
4571 Sokolsky
pi_34350919
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:18 schreef Gillingham het volgende:
Los Amantes del Círculo Polar DVD, 8/10
Aardige film van Julio Medem, alhoewel hij zeker beter werk heeft afgeleverd.
Ik ben wel benieuwd welke jij dan zeker beter vindt...
Sheridana +1
pi_34352845
The Shawshank Redemption (1994)
Net voor de 4e of 5e keer deze film gezien, en hij blijft boeien. Dit is en blijft toch wel de beste film die ik ook ooit heb gezien. Vooral het einde is super goed .

zondag 22 januari 2006 @ 20:01:13 #239
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_34354157
Everything Is Illuminated

Een grappige, doch ingetogen film met een mooi doch simpel verhaal.
De film gaat over een Amerikaan, Jonathan Safran Foer die een foto van zijn opa voor handen krijgt die in de Tweede Wereldoorlog is gered door een onbekende vrouw die naast de opa op de foto staat. Hij gaat dus naar Oekraïne om die vrouw te zoeken. Elijah Wood speelt zijn rol erg overtuigend maar je kunt zien dat naast de sullige bril hij draagt, de rol erg dicht bij hem ligt en goed bij hem past. Ik heb tevens de boek gelezen en ze zijn erg trouw gebleven aan het verhaal wat de film ten goede komt, want de boek was geweldig.

IMDB-cijfer: 7.6
Mijn cijfer: 8.3
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_34356962
DER UNTERGANG

Redelijk indrukwekkende film over de laatste dagen van die malloot

pi_34359989
Net Outlaws o.i.d. gekeken. Bandieten film met Jesse james.

Zat een actrice in die iets aparts had (goed of slecht, volgens mij wel goed) en mij deed denken aan jodie foster.

jody

Ali larter
pi_34362020
PICK ME UP

Geen onaardige aflevering van genrefavoriet Larry Cohen, met een voor Cohen standaard zwak script

Goed om Moriarty weer eens in een horror te zien waarin hij lekker over-the-top mag akteren

maandag 23 januari 2006 @ 00:28:44 #243
108862 a-child-in-chains
pi_34365158
Underworld - Evol;ution

Ik vind em niet geweldig. De special efects en de spanniing is weer wel okay.
Voor de rest vind ik het vervolg van het verhaal nu wel heel erg slapjes gewordoen.
En ze gaan met het verhaal wel erg ver mbt. bloed-afgezant dit en als mijn bloed drinkt wordt je dat
etc.
Beetje afgezaagd. Die dingen stroken zowiezo niet de algemene "vampier-wetten en ook
niet met die zoals gerpesenteerd in deeltje 1.
Maar wel coo Dus gaat gewoon zien met popcorn in je handen als dit je genre is.

6.5, 7 voor de effects, 6 voor het verhaal.
No room for the unlucky.
  maandag 23 januari 2006 @ 00:32:02 #244
108862 a-child-in-chains
pi_34365242
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 23:46 schreef kinky_queen het volgende:
FOREST OF THE DAMNED

Deze film heeft een aantal verassend leuke shots maar ben m nu al weer vergeten

Wel veel blote wijven, dat wel

[afbeelding]
yeah, ook gister gezien. Vond het niet echt boeiend.
behalve dat iedereen het met iedereen deed (zoenen, m/v vv m/m )
kwaliteit was wel okay voor een B Film.
En de blote vrouwenwaren ook wel OK.
No room for the unlucky.
  maandag 23 januari 2006 @ 00:59:02 #245
67089 Gillingham
The horror...
pi_34365926
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:33 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd welke jij dan zeker beter vindt...
Tierra en Lucia y el Sexo.
Die films vond ik allebei boeiender. Zowel wat betreft de inhoud als de vermakelijke kant. Ze 'keken makkelijker weg', de tijd ging dus sneller in mijn beleving, altijd een goed teken. Daarnaast vond ik de dialogen en ideëen uit de film beter. Ik vond de hoofdpersonen interessanter. Los Amantes del Circulo Polar was minder verrassend wat dat betreft. Heeft wellicht deels met m'n verwachting te maken gehad, maar net zo goed met de films op zich.

Maar je bent het dus niet met mee eens? Of is dat een verkeerde interpretatie?
pi_34365954
Finding Neverland.
pi_34365979
Vet Hard, wat een butt film
weer van die typisch Nederlandse "humor".....
  maandag 23 januari 2006 @ 08:08:46 #248
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34368753
sin city

ach, best vermakelijk. maar dit is toch geen topfilm zeg.
alles is over the top en de stijl is wel cartoonesk. maar na drie keer heb je die stuiterende auto's wel gezien en die schietende chicks ook.

en uiteindelijk komt t verhaal behoorlijk bij pulp fiction, dus daar zit ook weinig verrassing of nieuws in.
en laten we wel wezen: als deze film niet met RR en QT op de credits was gemaakt, was het door iedereen als redelijk beoordeeld ipv bejubeld.

dus een leuke 6 1/2.
pi_34369897
Serenity

Ik had eigenlijk nog wel een interessant science-fiction verhaal verwacht. Het begint leuk, er wordt uitgelegd wat er gebeurde toen de aarde overbevolkt raakte. Die introductie is ongeveer 1% van de film, daarna wordt het interessante gegeven achterwege gelaten om al die prachtige technologie in beeld te brengen (technologie van vandaag met een gecompliceerder jasje). Er is blijkbaar geen ruimte om de personages een introductie te geven voor de mensen die de FireFly serie niet kennen, en van karakterontwikkeling is al evenmin sprake.

1.5/5
pi_34370094
Grizzly Man
Wat een vage figuren bestaan er, zat ik te denken na t zien van deze docu/film. Met alle respect voor de beelden die Timothy heeft gemaakt, die overigens prachtig zijn en heel natuurlijk overkomen, maar het blijven wilde dieren en het risico dat het slecht zou aflopen was natuurlijk altijd aanwezig. Mooi in elkaar gezet door Herzog hoewel ik zijn stem als narrator vervelend vond, het leek af en toe net een slechte aflevering van Allo Allo.

Life-Size
Deze sloeg echt nergens op
pi_34370175
The emperor's club

Goeie film, gisteravond op tv. Het verhaal van de nieuwe student die dwars ligt, een bijzondere relatie met zijn docent ontwikkeld en uiteindelijk een keuze maakt. Helaas de verkeerde. 25 jaar later, is er iets verandert?

Kijk de film voor het antwoord.

7 en een half.
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2006 @ 10:13:03 #252
4571 Sokolsky
pi_34370341
quote:
Op maandag 23 januari 2006 00:59 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Tierra en Lucia y el Sexo.
Die films vond ik allebei boeiender. Zowel wat betreft de inhoud als de vermakelijke kant. Ze 'keken makkelijker weg', de tijd ging dus sneller in mijn beleving, altijd een goed teken. Daarnaast vond ik de dialogen en ideëen uit de film beter. Ik vond de hoofdpersonen interessanter. Los Amantes del Circulo Polar was minder verrassend wat dat betreft. Heeft wellicht deels met m'n verwachting te maken gehad, maar net zo goed met de films op zich.

Maar je bent het dus niet met mee eens? Of is dat een verkeerde interpretatie?
Ik vind Tierra, Lucia, Ardilla en Amantes allemaal ongeveer even goed, alleen Vacas iets minder. Tevens vind ik Amantes op de door jou genoemde punten zeker niet onderdoen voor de anderen; op het gebied van ideeën en verrassingen zelfs sterker. Lucia scoort dan beter op het gebied van cinematografie, Tierra op het gebied van mysterie en Ardilla op het gebied van personages. Ofzo.
Sheridana +1
  maandag 23 januari 2006 @ 10:46:05 #253
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_34371043
quote:
Op maandag 23 januari 2006 08:08 schreef dolle_hond het volgende:
sin city

en laten we wel wezen: als deze film niet met RR en QT op de credits was gemaakt, was het door iedereen als redelijk beoordeeld ipv bejubeld.
De mensen die hem goed vinden vinden juist dat deze film niks met Pulp Fiction of QT te maken heeft.
Hij wordt bejubeld omdat ie zo trouw aan de comic gebleven is.

En ik heb nog nooit iemand een film aan horen prijzen omdat ie door RR gemaakt is, zo'n fantastische regisseur is ie ook weer niet.
IMDb Vote History
  maandag 23 januari 2006 @ 11:02:22 #254
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34371458
Le dernier métro (François Truffaut, 1980)
Het is vooral Catherine Deneuve die deze film draagt. Ze ziet er prachtig uit en zet ook een hele goede rol neer. Haar scenes met Gerard Depardieu zijn de hoogtepunten van de film. Het rebelse is al lang bij Truffaut weggeëbt. Behalve het feit dat de epiloog enkele minuten voor het einde van de film getoond wordt is het een standaard film, maar wel voortreffelijk uitgevoerd. Vooral ook de aankleding van het toneelstuk zag er mooi uit. ***½

Qian li zou dan qi (Riding Alone for Thousands of Miles) (Yimou Zhang, 2005)
Fantastische nieuwe film van Yimou Zhang, misschien wel de beste die hij ooit heeft gemaakt. Visueel is de film misschien wel minder indrukwekkend als z'n martial arts films of z'n eerste films, hoewel het zeker niet lelijk is, qua verhaal is het een voltreffer. De film ligt meer in de lijn van z'n films uit de latere jaren '90, met name Not One Less. Ken Takakura is fantastisch als de vader die een tocht naar China onderneemt als eerbetoon aan z'n stervende zoon. De onderkoelde emoties die hij uitdraagt treffen hun doel en vooral het laatste half uur is prachtig emotioneel. ****½
  maandag 23 januari 2006 @ 11:22:57 #255
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34371960
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:46 schreef victorinox het volgende:

[..]

De mensen die hem goed vinden vinden juist dat deze film niks met Pulp Fiction of QT te maken heeft.
Hij wordt bejubeld omdat ie zo trouw aan de comic gebleven is.

En ik heb nog nooit iemand een film aan horen prijzen omdat ie door RR gemaakt is, zo'n fantastische regisseur is ie ook weer niet.
hmm
het is waar dat ik niet van dat soort comics houd. geef mij dan maar een kuifje of S&W of zelfs een DD & MM.
zelfs de american splendor - "verfilming" vond ik leuker
pi_34372435
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:10 schreef outcast_within het volgende:
Outlaws. Bandieten film met Jesse james.

Zat een actrice in die iets aparts had en mij deed denken aan jodie foster.

jody
[afbeelding]

Ali larter
[afbeelding]
Lijken ze nou opelkaar of niet?
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2006 @ 12:17:31 #257
4571 Sokolsky
pi_34373624
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:02 schreef Gorro het volgende:
Qian li zou dan qi (Riding Alone for Thousands of Miles) (Yimou Zhang, 2005)
Fantastische nieuwe film van Yimou Zhang, misschien wel de beste die hij ooit heeft gemaakt. Visueel is de film misschien wel minder indrukwekkend als z'n martial arts films of z'n eerste films, hoewel het zeker niet lelijk is, qua verhaal is het een voltreffer. De film ligt meer in de lijn van z'n films uit de latere jaren '90, met name Not One Less. Ken Takakura is fantastisch als de vader die een tocht naar China onderneemt als eerbetoon aan z'n stervende zoon. De onderkoelde emoties die hij uitdraagt treffen hun doel en vooral het laatste half uur is prachtig emotioneel. ****½

Ik wist helemaal niet dat 'ie al een nieuwe film had... ook eens op gaan zoeken. Draait 'ie in de bios?
Sheridana +1
  maandag 23 januari 2006 @ 14:13:58 #258
18008 hornage
pi_34377167
Met een brute kater van 2 avonden flink feest waren de volgende twee erg fijn

Beavis and Butt-Head Do America
De serie vond ik altijd al zeer vermakelijk en deze film vind ik zelfs stukken beter dan de serie. De serie was nogal afwisselend qua humor. De ene aflevering was geniaal en de volgende vond ik echt dan weer te dom voor woorden. De film scoort iig. De humor is soms echt geniaal. Ik lag echt te rollen op de bank van het lachen soms. Het verhaal is zoals gewoonlijk vooral bedoelt om deze dombo's allemaal narigheid uit te laten halen dus daar moet je het niet voor doen. Ik vond hem iig wel een 7 waard.

Ali G Indahouse
Deze film zet ik wel vaker op als ik simpele leuke humor wil hebben. Echt ongelofelijk dom en daarom ook garant voor sommige lachsalvo's. Het verhaal is zeker grappig maar naarmate de film vordert wordt het wel iets minder grappig. Muziek is btw ook erg gaaf en voor de rest grappig voor tussendoor. Een 6,5
  maandag 23 januari 2006 @ 15:28:18 #259
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34379611
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:17 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ik wist helemaal niet dat 'ie al een nieuwe film had... ook eens op gaan zoeken. Draait 'ie in de bios?
Nee. In China nu net een maand. In Japan nog pas sinds een week, maar hij is al wel op yesasia op DVD te koop voor niet veel geld. En dat terwijl het een Chinees/Japanse co-productie is. Ik snap ook niet hoe ze dat voor elkaar krijgen.
  Moderator maandag 23 januari 2006 @ 15:48:18 #260
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_34380360
Ach, de nieuwe film van Soderbergh, Bubble, komt tegelijk in de bios en op dvd uit. Het schijnt dat daar steeds meer naar toegewerkt wordt...
  maandag 23 januari 2006 @ 15:52:13 #261
67089 Gillingham
The horror...
pi_34380509
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:13 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ik vind Tierra, Lucia, Ardilla en Amantes allemaal ongeveer even goed, alleen Vacas iets minder. Tevens vind ik Amantes op de door jou genoemde punten zeker niet onderdoen voor de anderen; op het gebied van ideeën en verrassingen zelfs sterker. Lucia scoort dan beter op het gebied van cinematografie, Tierra op het gebied van mysterie en Ardilla op het gebied van personages. Ofzo.
Ik denk dan ook dat het niet zo zeer met een mindere kwaliteit te maken heeft, maar meer met voorkeur, smaak en verwachting. Op de een of andere manier vond ik Amantes soms een beetje wat van een 'standaard liefdesverhaal' hebben. Dat is natuurlijk overdreven, maar hij was wat gewoner en iets minder creatief in mijn ogen. Doch, een sterke film. Laten we het er maar op houden dat Amantes het niet haalt bij Tierra en Lucia, maar er ook zeker niet voor onder doet. Ofzo.

Ardilla moet ik nog zien.
  maandag 23 januari 2006 @ 16:42:58 #262
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_34382212
Flightplan

Film die handelt over een vrouw die weduwe is en met haar dochter van Berlijn naar New York vliegt om daar zijn overleden man te begraven. Echter verdwijnt het meisje op het vliegtuig en er is geen spoor van haar te bekennen. En ieder spoor ontbreekt.
Wat is dit een ongelooflijk slappe film waarvan 30 minuten voor het einde al de hele clue wordt weggegeven. Waardoor het einde van het film die je dan al kunt voorspellen wat er gaat gebeuren, een ware anti-climax wordt. Om maar te zwijgen over de talloze plot holes die in het verhaal zitten.
Verder ergerde ik mij ook groen en geel aan Jodie Foster's personage die zeer begrijpelijk in de war is door haar dochter's verdwijning maar om dan 2 Arabieren te gaan beschuldigen en hen aan te vallen zonder enig bewijs dat zij daadwerkelijk schuldig zijn, vond ik ronduit belachelijk en irritant en niets toevoegen aan het verhaal. Alhoewel, ze spelen hiermee wel in op de huidige situatie en hoe op Arabieren wordt neergekeken. Een lichtpunt. De setting is prachtig. Zo is de design van het vliegtuig waarin alles zich plaatsvindt, futuristisch en prachtig weergegeven. Verder complimenten aan Peter Sarsgaard met zijn prachtige acteerprestatie. Dit is een film waarbij je al snel op alle plotholes en het gedrag van Jodie Foster gaat letten waardoor de film niets anders meer kan dan irriteren en vervelen.

IMDB cijfer: 6.0
Mijn cijfer: 5.0
  maandag 23 januari 2006 @ 18:32:25 #263
97934 ASroma
Flamboyant
pi_34385923

the business

geweldige film ala the football factory stijl!! als je daarvan houdt is het een toppertje...
  maandag 23 januari 2006 @ 20:40:32 #264
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_34390778
Alvast het een en ander kijken

Cannibal Holocaust (Deodato, 1980)

Nou ja, schokkend? Ik vond het allersinds meevallen op een enkele lompe slachtscène na. De film poogt een treffende overeenkomst te scheppen tussen de 'geciviliceerde' wereld en de onbeschaafde rimboebewoners. Het zou een leuke eye-opener kunnen zijn, ware het niet dat het op een nogal overdreven wijze is neergezet. Die journalisten waren wel erg tekeer aan het gaan... Maarja, anders werkt de vergelijking ook niet goed natuurlijk. Of er zit nog wat anders achter, maar geen zin om daar helemaal in te verdiepen. Echte cult in ieder geval! Muziek vond ik er ook wat slecht bijgekozen. Desalniettemin was het best vermakelijk en een bijzondere kijkervaring

6+

The Gods Must Be Crazy (Uys, 1980)

Toevallig bedandelt deze film ongeveer hetzelfde onderwerp als bovenstaande, hoewel op een heel andere wijze. Hier wordt het nogal geromantiseerd. Niks mis mee verder, want ik vond het gewoon erg prettig wegkijken. De slapstick momenten konden mij best bekoren, Xixo was best grappig en ook al was het plot al duidelijk toen de begincredits nog niet eens in beeld waren, doet dat niet af aan het plezier wat ik er wel aan beleefd heb. Gewoon een fijne film met de bijbehorende boodschap, dat de woestijnbewoner op geen enkel punt onder de doet voor de luidruchtige, dwaze stadsmensen, van dien...

Ruime 7
  maandag 23 januari 2006 @ 21:22:41 #265
40664 Durbin
Who knows..
pi_34392617
Boy Eats Girl (2005, Ireland)

Een jongen ziet zijn toekomstige vriendin vreemd gaan, pleegt per ongeluk zelfmoord, maar wordt weer tot leven gebracht door zijn moeder dankzij een eeuwenoude spreuk. Het probleem is alleen dat hij daardoor een zombie is geworden en steeds meer naar vlees verlangt. Als zijn eerste slachtoffer gevallen is, slaat de epidemie heel snel om zich heen. Redelijk verrassende horror-komedie die vrij onschuldig begint, maar voor "normale" begrippen naar het einde toe toch redelijk hardcore wordt. Vooral de combinatie tractor-gereedschap en zombies blijkt erg goed te werken. Het is geen Shaun of the Dead, alhoewel de gelijkenis er af en toe wel is, maar de film kijkt wel erg lekker weg.

Day of the Dead 2: Contagium (2005, USA)
Een of ander Russisch virus breekt los en infecteert het personeel en de patiënten van een psychiaterische inrichting, waardoor ze langzamerhand veranderen in zombies. In de loop van de film zakte mijn aandacht steeds verder weg, totdat plots de aftiteling verscheen. Niet een film die in het rijtje van NOTLD, Dawn of Day of the Dead mag staan, maar ik heb ze ook zéker slechter gezien.

Don't Go In The House (1980, USA)
Donald werd vroeger door zijn moeder mishandeld met behulp van het gasfornuis, waardoor ie een angstige verhouding met zijn moeder heeft ontwikkeld en een of andere fascinatie met vuur ontwikkeld. Wanneer zijn moeder overlijdt, bewaart hij haar lichaam in het huis en begint andere vrouwen te ontvoeren en levend te verbranden. Na afloop wist ik niet wat ik van deze film moest vinden. Aan de ene kant was ie saai, maar er hing wel een bepaald naargeestig sfeertje. Al met al niet een film die ik voor een gezellige zaterdagavond op zou zetten.

Creepshow 2 (1987, USA)

Een drietal verhalen, variërend van een revanche-nemende houten Indiaan, een mensenetende olievlek tot een vasthoudende, dode lifter. De verhalen zijn alledrie tamelijk onschuldig en eigenlijk wel érg simpel, vooral het verhaal van de Indiaan. Het verhaal van de mensenetende olievlek in het moeras is veruit de sterkste van de drie.

Zombiez (2005, USA)
De film begint met een uitleg over het begrip Zombie, zijnde iemand die onder invloed van bepaalde drugs zin krijgt in mensenvlees. Dat de acteurs zelf niet helemaal op de hoogte waren van dit begrip, blijkt wel uit de vele interpretaties door de film heen. Daarnaast zijn sommige scenes wel heel stomzinnig. Kortom, een nietszeggend, amateuristisch stukje film.

The Fog (2005, USA/Canada)
Een klein dorpje wordt af en toe plotseling overvallen door een dichte mist, waarbij een aantal schimmige figuren het inwonersaantal probeert te reduceren. Een paar dagen voor deze remake zag ik het origineel. Bij het kijken van de nieuwe versie viel me op dat de effecten logischerwijs mooier zijn dan bij het origineel en er meer actie voorhanden is, maar dat het origineel simpelweg meer sfeer creëert. En eigenlijk voornamelijk daarop gebaseerd heb ik de voorkeur voor het origineel. Maar dat maakt deze nieuwe versie zeker niet minder de moeite waard en is het best een goede produktie. Zeker voor een man die tot voor kort films met M.C.Hammer maakte.

After The Sunset (2004, USA)
Twee diamantdieven (Hayek en Brosnan) gaan rentenieren op een zonnig eiland, waar toevallig ook een cruiseschip is aangemeerd, met aan boord één van de grootste diamanten ter wereld. FBI-agent Woody Harrelson is al jaren bezig beiden in te rekenen. Een vermakelijk tussendoortje tussen al de horror. Harrelson is komisch, Hayek's borsten prominent en de plottwist zowaar nog redelijk onverwacht ook.
  maandag 23 januari 2006 @ 21:27:54 #266
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34392850
Vanmiddag:

Shrek
Blijft ook bij de zoveelste kijkbeurt een geweldige film. Geweldig mooi en gedetailleerd geanimeerd, leuke personages met geweldige humor en leuke liedjes.
Kun je eindeloos blijven kijken zonder dat ie gaat vervelen.

IMDB Cijfer: 8,0/10

Monty Python and the Holy Grail
Had `m nog nooit helemaal gezien, alleen bepaalde stukken. Ik vond `m geweldig . Gaat echt helemaal nergens, maar de humor is echt super. Lekker flauw, vooral het einde is briljant
Vond `m niet zo cool als Life Of Brian, maar dus wel erg vermakelijk voor op de vrije maandag middag

IMDB Cijfer: 8,4/10
pi_34394348
slechts een 7,8 timo schandalig
  maandag 23 januari 2006 @ 22:37:42 #268
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34395808
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:04 schreef pascalheister het volgende:
slechts een 7,8 timo schandalig
hehe, ja hoger dan een 8 is wat overdreven
dat ie een hogere rating op IMDB heeft dan Shrek vind ik zelfs wat ver gaan
pi_34397753
WEDDING CRASHERS

Humorloze comedy. Aan de cast ligt het niet het is gewoon het VRE-SE-LIJKE script
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 januari 2006 @ 23:27:29 #270
862 Arcee
Look closer
pi_34398008
quote:
Op maandag 23 januari 2006 21:27 schreef Timo20 het volgende:
Monty Python and the Holy Grail
Had `m nog nooit helemaal gezien, alleen bepaalde stukken. Ik vond `m geweldig . Gaat echt helemaal nergens, maar de humor is echt super. Lekker flauw, vooral het einde is briljant
Vond `m niet zo cool als Life Of Brian, maar dus wel erg vermakelijk voor op de vrije maandag middag

IMDB Cijfer: 8,4/10

The knights of the round table.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 00:53:13 #271
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_34400501
Dressed to Kill (De Palma, 1980)

De Post-moderne Psycho dus... Hitchcockjatter pur sang De Palma weet er echter ook in deze film wel weer iets leuks van te maken en zijn eigen draai eraan te geven... Het plot is vrij doorzichtig en niet echt onvoorspelbaar, maar dat doet er niet toe. Het gaat hem ook meer om het esthetische, wat tot uiting komt in sfeervolle suspensescènes met soms een sexueel tintje. Met als hoogtepunten de scènes in het museum, de lift, de metro en het einde, verveelt het eigenlijk geen moment. Het haalt het niet bij de echte Psycho, maar het is wel erg cool, zoals zovele De Palma's eigenlijk.

8-

[ Bericht 0% gewijzigd door laurenzo85 op 24-01-2006 01:06:43 ]
pi_34403462
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:37 schreef Timo20 het volgende:

[..]

hehe, ja hoger dan een 8 is wat overdreven
dat ie een hogere rating op IMDB heeft dan Shrek vind ik zelfs wat ver gaan
hij is dan ook beter dan shrek
pi_34404315
quote:
Op maandag 23 januari 2006 23:20 schreef kinky_queen het volgende:
WEDDING CRASHERS

Humorloze comedy. Aan de cast ligt het niet het is gewoon het VRE-SE-LIJKE script
Mee eens
pi_34404985
Casanova

Met 2 man op maandag avond in een bioscoop zitten is al een hele bijzondere ervaring op zich!
De film was eigenlijk best aardig. Leuke humor vooral. Al was het wel de romantiek waar de film op is gebasseerd. Ik vond dit echter niet het sterkste gedeelte van de film.
De film leunt voornamelijk op de humor.

Al met al een zeer aardige film, maar ik zal hem niet kopen op DVD, tenzij de vrouw het wil.
pi_34405140
quote:
Op maandag 23 januari 2006 23:27 schreef Arcee het volgende:
Arcee, waarom reageer je alleen maar op anderen maar post je nooit de films die je zelf hebt gezien?
  dinsdag 24 januari 2006 @ 10:20:47 #276
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34405657
Night has a thousand eyes

weer een EGR-film .
we zien EGR als man met een gave: hij kan in de toekomst zien. niet op verzoek, maar soms krijgt hij beelden van de toekomst van iemand.
zo ziet hij dat een jonge vrouw op een avond dood onder de sterrenhemel ligt. als hij het haar vertelt, is ze zeer geschrokken. haar verloofde wil hem te lijf, maar hij vertelt zijn verhaal.
dan blijkt dat hij deze gave vooral een last vindt.
ondertussen weet hij meer over de omstandigheden van haar dood en wil dat voorkomen.

leuke b-film met EGR uit de jaren dat hij nogal moeilijk zat ivm de commissie voor on-amerikaanse activiteiten.
omdat EGR duidelijk de hoofdrol heeft, is dit voor zijn fans een pracht-film
  dinsdag 24 januari 2006 @ 11:08:14 #277
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34406815
quote:
Op maandag 23 januari 2006 23:27 schreef Arcee het volgende:

[..]

[afbeelding]

whehe, ja geweldig
"Hey look, it`s the old man from scene 24"
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 07:20 schreef pascalheister het volgende:

[..]

hij is dan ook beter dan shrek
dat vond ik dan weer niet
  dinsdag 24 januari 2006 @ 14:19:17 #278
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34412929
Wasabi (Gérard Krawczyk, 2001)
Best grappige actie pulp uit de stal van Luc Besson. Alle typische elementen zijn weer aanwezig. Best leuke humor, niet al te ingewikkeld verhaal en vooral een flinke dosis actie. En dat vermaakt wel, maar niet meer dan de anderhalf uur dat het duurt. ***

Everything Is Illuminated (Liev Schreiber, 2005)
Mooie en leuke film waarin Elijah Wood weer goed de herinnering aan Frodo weet te vermijden. De film bevat veel leuke humor, die soms aan Emir Kusturica doet denken, hoewel dat misschien vooral door de muziek veroorzaakt is. De zoektocht naar z'n voorouders resulteert in een mooie ontmoeting op een idyllische locatie. ****
  dinsdag 24 januari 2006 @ 15:20:31 #279
18008 hornage
pi_34414935
#66 Crash
Na flink wat lovende reacties hier ben ik ook maar eens gaan kijken naar deze film. De film begint aardig sterk en de eerste woorden die gesproken gaan eigenlijk over de essentie van de film. Hierna zien we verschillende karakters die proberen hun kop boven water te houden in een racistische wereld. Uiteindelijk hebben ze allemaal een dramatische aanvaringen met anderen en dan is het de vraag wat er gaat gebeuren.
Ik vond alles achter supermooi verteld worden en bij heel veel dingen was de spanning echt te snijden. Elk persoon wordt als karakter echt goed uitgediept waardoor je keuzes gaat begrijpen en echt mee gaat leven. Toch is het minpunt in de film wel de toevalligheid van sommige acties. Heel veel dingen gebeuren gewoon echt voor het sentiment maar zullen in de echte wereld toch niet zo mooi of toevallig wezen. Dit is niet echt heel erg voor de film, maar misschien als alles wat reëeler was geweest zou het nog een betere film zijn geworden. Van mij iig een 8.
pi_34415130
quote:
Op maandag 23 januari 2006 23:20 schreef kinky_queen het volgende:
WEDDING CRASHERS

Helemaal mee eens. Had redelijke verwachtingen door de cast maar wat een flauw onsamenhangend humorloos script.
pi_34421137
Heb net Saw gezien
Goeie film, Tis al een tijd geleden dat ik op het puntje van me stoel zat
Deze week maar eens een bezoekje aan de bios brengen voor deel 2
SPOILER
  dinsdag 24 januari 2006 @ 21:48:26 #282
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34427291
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:42 schreef Max-Westerman het volgende:
SPOILER
dan heb je niet goed opgelet

Vanmiddag gezien:

Gremlins
Was alweer een tijdje geleden dat ik `m had gezien, maar hij blijft geweldig. Coole humor, met over-the-top karakters en een lieve Gizmo
Heerlijk filmpje

IMDB Cijfer: 6,8/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Gremlins 2: The New Batch
Het was nog langer geleden dat ik dit deel had gezien. Vond `m wat minder dan ik me kon herinneren maar heb me er nog altijd heel goed mee vermaakt. Vooral de Frank Sinatra immitatie was geweldig!
Niet zo goed als deel 1 maar zeker een waardig vervolg.

IMDB Cijfer: 5,8/10
Mijn Cijfer: 7,7/10
  dinsdag 24 januari 2006 @ 21:53:39 #283
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_34427542
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 14:19 schreef Gorro het volgende:

Everything Is Illuminated (Liev Schreiber, 2005)
Mooie en leuke film waarin Elijah Wood weer goed de herinnering aan Frodo weet te vermijden. De film bevat veel leuke humor, die soms aan Emir Kusturica doet denken, hoewel dat misschien vooral door de muziek veroorzaakt is. De zoektocht naar z'n voorouders resulteert in een mooie ontmoeting op een idyllische locatie. ****
En wanneer neem je deze prachtige film op in jouw Film Top 1000?
pi_34432480
Pulgasari - (1985)
Mijn eerste 'godzilla'-like monster film. Ik weet niet of ze allemaal zo slecht zijn (denk het niet), maar anders worden het er niet veel meer. Niet dat ik veel verwachtte van een film uit Noord-Korea.

Een dorpje wordt verplicht hun potten en pannen af te staan zodat de regering ze kan omsmeden tot wapens. De bewoners verzetten zich en de dorpsoudste wordt vastgezet. Nog voor hij sterft kneed hij van rijst een monstertje (jaja), Met een drupje bloed komt het metaal-etende beest tot leven. En dan natuurlijk strijden tegen de regering!

Ik vond trouwens het dvd menu nog het spectaculairste:

Ha, ik zie nu pas dat er ook nog een fout in het jaar in het menu staat, het moet 1985 zijn.

Oh ja de regiseur is door Kim Jong-Il geknidnapped uit Zuid-Korea om voor hem deze film te gaan maken.
  woensdag 25 januari 2006 @ 00:58:57 #285
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34434139
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:53 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

En wanneer neem je deze prachtige film op in jouw Film Top 1000?
Die update ik eens per maand, dus op 1 februari
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:47:11 #286
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_34439591
25. Goodfellas (DVD - 1990 - Martin Scorsese) zoveelste keer: Goed
26. Tarzan (DVD - 1999) eerste keer: Matig
27. Kronk’s New Groove (DVD - 2005) eerste: Aardig
28. The Simpsons Season one (DVD) marathon eerste keer: Leuk
29. Simspsons Season two (DVD) marathon eerste keer: Erg leuk
30. The Bourne Identity (DVD - 2002 - Doug Liman) tweede keer: Aardig
31. The Constant Gardener (Cinema - 2005 – Fernando Meirelles) eerste keer: Erg goed
32. Nuovo Cinema Paradiso (DVD - 1989 - Guiseppe Tornatore - Directors Cut) tweede keer: Erg goed
33. The Bourne Supremacy (DVD - 2004 - Paul Greengrass) tweede keer: Matig.
34. Munich (Cinema - 2005 - Steven Spielberg) eerste keer: Goed.
35. Rocky IV (DVD - 1985 - Sylvester Stallone) zoveelse keer: Leuk.
pi_34439742
Robin Hood - Prince of Thieves
Zeer vermakelijke film, goed acteerwerk, ik ben persoonlijk niet de grootste fan van Kevin Kostner, maar hij speelt een geloofwaardige Robin. Maar de grote prijs gaat naar Severus Snape Alexander Dane Marvin

The Sherrif of Nottingham.

Alan Rickman is echt

De film krijgt van mij een 8.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2006 10:52:42 ]
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:53:37 #288
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34441579
Walk the Line (James Mangold, 2005)
Goed geacteerde biopic over het leven van Johnny Cash. Zowel Joaquin Phoenix als Reese Witherspoon zetten ijzersterke acteerprestaties neer, die terecht bekroond worden met nominaties en prijzen. Het levensverhaal van Johnny Cash is er eigenlijk één die we al vaker gezien hebben, maar dat is dan ook het enige minpunt aan deze film. ****
  woensdag 25 januari 2006 @ 15:25:49 #289
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34448528
Buffet Froid

alphonse tram ontmoet in een uitgestorven metro-station een man. hij speelt wat met zijn mes, verliest het en de man vlucht de metro in. even later ziet alphonse de man in een gang liggen met zijn mes in zijn buik. de man beweert dat alphonse hem heeft neergestoken. alphonse weet van niks.
thuis vertelt hij het zijn vrouw en zijn nieuwe bovenbuurman, een politie-inspecteur. die wil er niet mee lastig worden gevallen: hij heeft vrij.
dan is de vrouw van alphonse plots verdwenen en blijkt te zijn vermoord.
even later gaat de bel: een man stelt zich voor als de moordenaar van zijn vrouw. alphonse nodigt hem uit voor een glas wijn.

bizar, vaag, vreemd, sterk: want dit is het begin van een aparte film.

wel een typische blier-film. en heel sterk. maar net iets minder dan les valseuses, maar misschien denk ik daar over een maand anders over.
  † In Memoriam † woensdag 25 januari 2006 @ 17:03:55 #290
4571 Sokolsky
pi_34451920
Leuk is ook wanneer die inspecteur binnenkomt. "Wie is dat?" "Oh, dat is de moordenaar van mijn vrouw." "Ah, aangenaam kennis te maken!"
Sheridana +1
  † In Memoriam † woensdag 25 januari 2006 @ 17:04:29 #291
4571 Sokolsky
pi_34451944
Wat is hier trouwens typisch Blier aan (ik heb er nog maar twee gezien)?
Sheridana +1
  woensdag 25 januari 2006 @ 18:40:45 #292
10785 Smots
pi_34455126
Ik heb gisternacht geprobeerd on wakker te blijven bij Ring 2 (remake)
Is niet me gelukt. Na ongeveer 45 minuten ging ik maar naar mijn nest. Wat een maandverbandfilm, zeg.
  woensdag 25 januari 2006 @ 19:11:13 #293
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_34456048
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:25 schreef dolle_hond het volgende:
Buffet Froid

alphonse tram ontmoet in een uitgestorven metro-station een man. hij speelt wat met zijn mes, verliest het en de man vlucht de metro in. even later ziet alphonse de man in een gang liggen met zijn mes in zijn buik. de man beweert dat alphonse hem heeft neergestoken. alphonse weet van niks.
thuis vertelt hij het zijn vrouw en zijn nieuwe bovenbuurman, een politie-inspecteur. die wil er niet mee lastig worden gevallen: hij heeft vrij.
dan is de vrouw van alphonse plots verdwenen en blijkt te zijn vermoord.
even later gaat de bel: een man stelt zich voor als de moordenaar van zijn vrouw. alphonse nodigt hem uit voor een glas wijn.

[afbeelding]

bizar, vaag, vreemd, sterk: want dit is het begin van een aparte film.

wel een typische blier-film. en heel sterk. maar net iets minder dan les valseuses, maar misschien denk ik daar over een maand anders over.
Haha, ik kan me wel vinden in je reactie. Ik weet dat je, net zoals ik, Blier jr. waardeert. De keuze tussen Valseuses en Buffet is ook moeilijk, maar juist dat bizarre en vaag vreemde sfeertje van BF deed mij de film op de 1e plaats zetten.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  woensdag 25 januari 2006 @ 19:13:49 #294
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34456144
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 19:11 schreef Price het volgende:

[..]

Haha, ik kan me wel vinden in je reactie. Ik weet dat je, net zoals ik, Blier jr. waardeert. De keuze tussen Valseuses en Buffet is ook moeilijk, maar juist dat bizarre en vaag vreemde sfeertje van BF deed mij de film op de 1e plaats zetten.
idd een moeilijke keuze.
misschien dat ik voorlopig les valseuses prefereer vanwege PD en MM en IH.
ik denk dat ik BF in t tournament nu als 2e van de mij bekende films zou zetten
pi_34458584
La Ardilla roja

Wederom erg fijne film van Medem.
Plot is wat overambitieus en overvol, maar dit hindert nauwelijks.

Het is vooral genieten van de ongrijpbare hoofdpersonages, de fijne zomerse natuurbeelden, het lekker loom voorkabbelende verhaal en niet te vergeten; Emma Suarez
pi_34460486
Van God Los (2003)
De tweede keer dat ik deze keer heb gezien, het blijft de beste Nederlandse film die ik ooit heb gezien, er zit een goed verhaal in. Ik hoop echt dat er meer van zulke goeie Nederlandse films komen .

Een 8.
  woensdag 25 januari 2006 @ 22:11:51 #297
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34463173
Match Point.

Woody Allen in Londen. Dat was helemaal de bom, want hij wilde niet meer in New York filmen want daar werden zijn scripten altijd veranderd. NOU TERECHT! Wat een domme film is dit zeg. Alleen maar irritante mensen (op 2 na), debiele plotwending en vol met plotgaten. Woody Allen wordt een beetje te oud geloof ik. Gelukkig zat Scarlett Johansen erin, wat een lekker wijf.

Afrader!!
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 januari 2006 @ 22:13:22 #298
862 Arcee
Look closer
pi_34463244
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 21:07 schreef Twisted_Logic het volgende:
Van God Los (2003)
De tweede keer dat ik deze keer heb gezien, het blijft de beste Nederlandse film die ik ooit heb gezien, er zit een goed verhaal in. Ik hoop echt dat er meer van zulke goeie Nederlandse films komen .
[afbeelding]
Een 8.
Tygo

Wat was die kneitergoed in die film.
pi_34463875
GHOUL SEX SQUAD

Vreemde mix van porno/horror/kung-fu/science fiction en necrophilia. lekker dansen, neuken en toveren dat het een lieve lust is!

(een vrij onbegrijpelijke film eigenlijk maar dat maakt hem wel zo speciaal)

woensdag 25 januari 2006 @ 22:29:07 #300
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34463876
Nog ff over Match Point: zelfs de ondertiteling was slecht. Spelfouten en interpretatiefout. (Ongesteld beste tijd om zwanger te worden )
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_34464989
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 21:07 schreef Twisted_Logic het volgende:
Van God Los (2003)
[afbeelding]
Een 8.
Soldaat van oranje en Simon nooit gezien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')