Geduld, jonge Jedi, geduld.quote:Op donderdag 12 januari 2006 12:39 schreef Sokolsky het volgende:
En waar is nou de link naar het voorgaande topic? Moet ik zelf weer gaan opzoeken wie dat ding heeft volgespamd![]()
Tis niet zo dat ik alleen maar van extreme films houquote:Op donderdag 12 januari 2006 14:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Het enige wat wel tegenviel uiteindelijk was de hoeveelheid gore. Nu ben ik geen KQ en hoeft het ook niet meteen Salo, Ichi the Killer achtige properties aan te nemen. Maar het mag wel een tikkeltje meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.imdb 8.2 #118/ cijfer 8.5Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Wat vond je er van? Ik wil 'm zelf eigenlijk ook wel eens zien.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:50 schreef metalheadBOC het volgende:
Triumph des Willens
Progpaganda film uit 1934. Deze film wordt ook gezien als kunt vanwege hoe deze film gemaakt is en de technieken die Leni Riefenstahl gebruikte. ze stond bekend om haar revolutionaire manier van filmen en nog steeds worden bepaalde manieren waarop zij filmde gebruikt bij huidige films.
overigens deze film gekeken uit interesse en niet vanwege de boodschap die ze erin vertolkendenk zeg het er maar bij
![]()
Neem aan dat Urbanus toch gewoon een vertaling opleest? Of zit er in de versie met commentaar van Morgan Freeman ook in een keer een hoop meer diepgang?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:25 schreef Sokolsky het volgende:
Je moet dan ook de versie met commentaar van Morgan Freeman kijken.
Inderdaad, die heb ik ook gezien. Van de versie met Urbanus heb ik een klein stukje gezien, maar door zijn stem en intonatie krijg je eerder de indruk dat je naar een parodie zit te kijken.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:25 schreef Sokolsky het volgende:
Je moet dan ook de versie met commentaar van Morgan Freeman kijken.
Nee, de versie van Urbanus is heel anders. Morgan Freeman maakt in ieder geval geen flauwe grappen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:32 schreef Olmo het volgende:
[..]
Neem aan dat Urbanus toch gewoon een vertaling opleest? Of zit er in de versie met commentaar van Morgan Freeman ook in een keer een hoop meer diepgang?
Negatief hilarisch (voor zover iets dergelijks bestaat) vond ik wel de opmerking: "Sommige pinguins zijn stout geweest en moeten in de hoek staan. Andere hebben het in hun broek gedaan." Come on!![]()
Ok, kies ik voor 'kei'.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 09:53 schreef RuneRose het volgende:
37°2 le matin - steen of kei goed, ligt eraan waar je vandaan komt.![]()
Ik ookquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 10:18 schreef Gorro het volgende:
Ik heb nu de complete top 100 van die lijst gezien
Hallo hallo ... NL is zo triest om de belgisch in gesprokken van rommel van Urbanus te draaien.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:18 schreef Olmo het volgende:
La Marche de L'empereur
Een documentaire over de Koningspinguin, die elk jaar een aantal maal een barre tocht aflegt voor een bizar paringsritueel.
Het zijn vooral de vele prachtige beelden die deze film aantrekkelijk maken voor het publiek. Schitterende onderwatershots en mooie zoommomenten! Antarctica op z'n mooist! Maar daarmee houdt het ook een aardig eind op.
De documentaire mist achtergrondinformatie en diepgang. Veelvuldig heb je het idee dat je iets mist. Een combinatie van deze oppervlakkigheid en de ergerlijke kindergrappen (uit monde van Urbanus, ook dat nog(en ja, er werd ook nog om gelachen in de zaal
)), heeft ervoor gezorgd dat La Marche de L'empereur mij, als documentaire- en natuurliefhebber, niet heeft weten te bekoren.
Als ik een cijfer moet geven, dan ga ik voor een 7. Puur en alleen dankzij het camerawerk. De tocht van de pinguins wordt nu eenmaal op een schitterende wijze in beeld gebracht en eigenlijk zou je alleen daarom al La Marche de L'epereur moeten gaan zien! Hadden de makers het echter maar bij de beelden gehouden...
Ik vond het einde juist een pluspunt van de film. Sowieso een gave thriller...het onheilspellende sfeertje beviel me prima.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 13:26 schreef Atreidez het volgende:
Einde is weer wat tegenvallend, voornl. omdat ik de bui al lang en breed zag hangen.
Je had idd beter eerst In The Mood For Love kunnen kijken. Maar als je het de eerste keer al helemaal niks deed, dan zal het na het kijken van itmfl niet echt veranderen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 09:57 schreef Mike het volgende:
[..]
Ok, kies ik voor 'kei'.
Zelf heb ik 2046 gisteren gezien. Mooie beelden, mooie muziek, maar daar bleef het dan wel bij voor mij. Ik weet niet of ik beter eerst In The Mood For Love had kunnen bekijken, maar 2046 vond ik voornamelijk saai en de verhaallijnen (voor zover ze er in zaten) deden me weinig. Het lijkt me een film die sowieso beter tot z'n recht komt op een groot doek.
The Searchers (***)quote:
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 13:32 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik vond het einde juist een pluspunt van de film.
in de biosquote:
dan zou ik zeggen: ga morgen, geweldige filmquote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:25 schreef RuneRose het volgende:
jarhead zou ik vanavond naartoe gaan, maar dat gaat helaas niet meer door.![]()
Zo erg?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:55 schreef kinky_queen het volgende:
THE FOG
Denk aan de remake van THE HAUNTING, maar dan nog erger
[afbeelding]
quote:Een man en een jongen zijn op weg naar een zagerij. De man is docent houtbewerking in een sociale werkplaats in een Waalse stad, de jongen zijn nieuwste leerling. Ze hebben een woordenwisseling, waarin de man de jongen probeert te laten zeggen waarom hij gevangen heeft gezeten. Als ze bij een cafetaria iets te eten bestellen, betaalt hij alleen voor zichzelf. Wat is het geheim van de man, en dat van de jongen? Le fils is de opvolger van Gouden Palm-winnaar Rosetta (1999). De film is op het lijf geschreven van acteur Olivier Gourmet. Zijn motoriek bepaalt het tempo en de hoekigheid van de film. Le fils is een indrukwekkend portret van een getergd lichaam.
bron : cinema.nl
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.imdb 7.2 / cijfer 7.5Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Vooral de scène waarinquote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:15 schreef Timo20 het volgende:
Vanmiddag gezien:
Jarhead
Het acteerwerk van de voltallige cast is erg sterk, en ze weten op een overtuigende manier neer te zetten hoe hun personages langzaam aan letterlijk gek worden van verveling. Vooral Jake Gyllenhaal en Jamie Foxx zijn erg goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Wow, 1 keer 3 sterren en de rest minimaal 3,5? Geen enkele film waar je geen reet aan vond?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 14:47 schreef Gorro het volgende:
The Searchers (***)
Nashville (***½)
Barry Lyndon (***½)
My Darling Clementine (***½)
L'atalante (***½)
The Man Who Shot Liberty Valance (***½)
Viaggio in Italia (***½)
Madame de... (***½)
The Magnificent Ambersons (***½)
Pierrot le fou (***½)
L'avventura (***½) Wellicht na herziening hoger
De rest heb ik minimaal **** gegeven.
ahquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hm, ik vond Sarsgaard duidelijk de beste. Zoals in alle films waarin hij meedoet trouwens.
Nee, eigenlijk niet. Sowieso heb ik nog maar 3 films ( Faster Pussycat! Kill! Kill!, Funny Face en My Neighbor Totoro) uit de totale lijst lager dan *** sterren gegeven (ik heb er in totaal 553 van gezien). Het blijkt een vrij veilige lijst voor me te zijn als ik zin heb om weer eens een klassieker te kijken. Maar dat heb ik eigenlijk ook bij de IMDb top 250. Daar heb ik volgens mij ook geen enkele onvoldoende gegeven aan één van die films (op My Neighbor Totoro na dan, die er soms ook in staat)..quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wow, 1 keer 3 sterren en de rest minimaal 3,5? Geen enkele film waar je geen reet aan vond?
En je beoordeelt films op wat ze met je doen? Al die films boeiden je echt en raakten op enerlei wijze?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:30 schreef Gorro het volgende:
Nee, eigenlijk niet. Sowieso heb ik nog maar 3 films ( Faster Pussycat! Kill! Kill!, Funny Face en My Neighbor Totoro) uit de totale lijst lager dan *** sterren gegeven (Ik heb er in totaal 553 van gezien) Het blijkt een vrij veilige lijst voor me te zijn als ik zin heb om weer eens een klassieker te kijken. Maar dat heb ik eigenlijk ook bij de IMDb top 250. Daar heb ik volgens mij ook geen enkele onvoldoende gegeven aan éé'n van die films (op My Neighbor Totoro na dan, die er soms ook in staat)..
Niet puur en alleen op of ze me raken of niet, hoewel dat zeker een vereiste is om een hele hoge waardering te krijgen. Bijvoorbeeld een film als Birth of a Nation (die net niet in de top 100 staat) raakt me absoluut niet emotioneel, want hij is zo racistisch als Adolf Hitler, maar technisch is het een hele sterke film en eigenlijk niets op aan te merken. Zo'n film verdient bij mij nog wel een voldoende, want daar haal ik ook plezier uit als ik een film kijk.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
En je beoordeelt films op wat ze met je doen? Al die films boeiden je echt en raakten op enerlei wijze?
Okee, dat laatste kan.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:44 schreef Gorro het volgende:
Niet puur en alleen op of ze me raken of niet, hoewel dat zeker een vereiste is om een hele hoge waardering te krijgen. Bijvoorbeeld een film als Birth of a Nation (die net niet in de top 100 staat) raakt me absoluut niet emotioneel, want hij is zo racistisch als Adolf Hitler, maar technisch is het een hele sterke film en eigenlijk niets op aan te merken. Zo'n film verdient bij mij nog wel een voldoende, want daar haal ik ook plezier uit als ik een film kijk.
Als ze niet boeiend zouden zijn zouden ze niet in die lijsten staan.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Okee, dat laatste kan.
Maar dan nog... er moeten toch wel films zijn die je op geen enkele manier boeiden?
Smaak is heel persoonlijk. Het kan nooit zo zijn dat zo'n hele top 100 iedereen aanspreekt.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:57 schreef Sokolsky het volgende:
Als ze niet boeiend zouden zijn zouden ze niet in die lijsten staan.
Niet iedereen, maar als je een brede smaak hebt zoals Gorro blijkbaar wel. Die films staan er natuurlijk niet voor niks.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Smaak is heel persoonlijk. Het kan nooit zo zijn dat zo'n hele top 100 iedereen aanspreekt.
Ik ben trouwens wel benieuwd welke dit zijn. De Fords? De Capra's? De Hawks?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:35 schreef Arcee het volgende:
Ik heb ook veel films uit de IMDb Top 250 gezien, maar daar zaten voor mij ook draken van films bij. Films die me gewoon echt koud lieten, waar ik niks mee kon.
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:06 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vooral de scène waarindat was idd een sterke sceneSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
was compleet stil in de zaal... nou was dat opzich niet zo moeilijk met maar 7 aanwezigen
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
Precies, ik ook.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:11 schreef Sokolsky het volgende:
Niet iedereen, maar als je een brede smaak hebt zoals Gorro blijkbaar wel. Die films staan er natuurlijk niet voor niks.
Zelf heb ik wel moeite met bepaalde genres (slapstick, SF) of regisseurs (Dreyer, Fellini) maar ik snap wel wat anderen er in zien. Ik beoordeel echter voornamelijk op mijn eigen beleving van een film en niet op technische kwaliteiten.
Vervelend om te kijken, precies. En dat kan zo erg zijn dat een film me op geen enkele manier weet te boeien. Die zijn wel zeldzaam, gelukkig. Goed voorbeeld: Dogville.quote:Daardoor deel ik wel eens een onvoldoende uit (=vervelend om te kijken), maar dan zou ik nog niet zeggen dat ze me op geen enkele manier boeien. Nee, ze boeien me dan niet genoeg.
Neuh, It Happened One Night bijvoorbeeld vond ik wel verrassend leuk.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:21 schreef Sokolsky het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd welke dit zijn. De Fords? De Capra's? De Hawks?
Dat heb ik nou ook vaak. Moeilijker om in in te leven of iets dergelijks.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:33 schreef Arcee het volgende:
Overigens spreken echt oude films me sowieso vaak al minder aan. Niet als vooroordeel, maar wel als eindresultaat.
Wat Kurosawa en Bergman betreft tot nu toe wel, ja. Overigens vond ik ze niet slecht, maar ze deden me weinig. Yojimbo vond ik wel echt matig. Aan de andere kant vond ik Rashômon wel weer leuk.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:38 schreef Sokolsky het volgende:
Is dat dan in tegenstelling tot de rest van de oeuvres van Von Trier, Kurosawa en Bergman? Al die drie films staan in mijn top-100, maar al die drie regisseurs ook in mijn top-10.
(over Brooks zal ik het maar niet hebben, daarin ga ik een heel eind met je mee)
Inderdaad.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:39 schreef Lamon het volgende:
Dat heb ik nou ook vaak. Moeilijker om in in te leven of iets dergelijks.
Dat zijn dan vast dezelfde mensen die zeggen: "Het deed me niet echt veel, maar ik vond het wel een meesterwerk".quote:Sommigen zeggen dat dat betekent dat je niet echt van films houdt of bevooroordeeld bent.
Ik heb hem net ook gezien jaquote:Op zondag 15 januari 2006 00:32 schreef Max-Westerman het volgende:Full metal jacket
Wilde deze film al een hele tijd
Vanavond was het dan eindelijk zover, Had een hoge verwachting van deze film
Het begin is echt geweldig voorral Sgt. Hartman hard maar zo cool
Alleen vond ik het begin van het deel in Vietnam een beetje saai maar dat werd later ook weer beter
Topfilm![]()
Gisteravond ook gekeken. Jezus, die film blijft goed. Vooral die scene in de plee, als die gozer helemaal doorgedraait is.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:32 schreef Max-Westerman het volgende:Full metal jacket
Wilde deze film al een hele tijd
Vanavond was het dan eindelijk zover, Had een hoge verwachting van deze film
Het begin is echt geweldig voorral Sgt. Hartman hard maar zo cool
Alleen vond ik het begin van het deel in Vietnam een beetje saai maar dat werd later ook weer beter
Topfilm![]()
quote:Op zondag 15 januari 2006 10:58 schreef Mr-Coffee het volgende:
Die T-Rex zag eruit als een mongool.
Welke top 100 if I may ask? Duidelijk niet van IMDb.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 10:18 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ik heb nu de complete top 100 van die lijst gezien
[...]
http://www.theyshootpictures.com/gf1000_ranking1-100.htmquote:Op zondag 15 januari 2006 14:00 schreef Gillingham het volgende:
Welke top 100 if I may ask? Duidelijk niet van IMDb.
Dat wil je niet altijd dus?quote:Op zondag 15 januari 2006 15:32 schreef CybPraetorian het volgende:
[afbeelding]
O....M....G![]()
wat een goede film is dat zeg. Ik heb de hele film gekeken zonder van mn plek te gaan, niet eens een bak chips of drinken erbij gepakt, ik wilde het verhaal blijven volgen.
Het verhaal blijven volgen. Het lijkt of je er ook wel eens gewoon bij wegloopt.quote:
uh, als ik in de bios zit, dan is het wat lastig om bij een film weg te lopen, maar als ik thuis een filmpje huur, dan loop ik er inderdaad wel eens bij weg. Zet ik hem op pause, en loop even naar beneden, de benodigde knabbel spul, drinken, eventueel even "gezellig" bij mn ouders zitten, om dan maar weer eens boven te gaan en dan weer eens gaan nadenken: waar zat ik ook al weer in het verhaal?? Of ik ga ondertussen iets met mn telefoon prutsen en kijk dan half naar de film.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:42 schreef Arcee het volgende:
[..]
Het verhaal blijven volgen. Het lijkt of je er ook wel eens gewoon bij wegloopt.
Hoe vaak ik 'm nu ook al gezien heb, die scene blijft spannend.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:15 schreef Gillingham het volgende:
Bridge on the River Kwai TV, 9/10
Vooral het einde was erg sterk. De trein-scene maakte veel meer indruk op me dan menig special-effects van tegenwoordig dat kunnen doen.
Eh, dat is 't al bijna 50 jaar hoorquote:Op zondag 15 januari 2006 19:15 schreef Gillingham het volgende:
1957 wordt steeds interessanter als filmjaar.
Idem hier, is alweer een jaar geleden en nu ik er over denk kan ik niet wachten.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:20 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Eh, dat is 't al bijna 50 jaar hoor![]()
[Tournament] Beste film van 1957 - Finale
Ik moet 'm ook maar weer eens in de DVD-speler gooien.
Ik weet het, maar ik als 20er kom daar de laatste tijd zelf pas echt achter. 12 Angry Men is trouwens ook mijn favoriete '57-film, gevolgd door Paths of Glory en nu daarachter Bridge on the River Kwai. De enige Bergman die ik tot nu toe gezien heb, Det Sjunde Inseglet sprak me dan nog niet eens echt aan, maar ik zie wel in dat ie speciaal is.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:20 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Eh, dat is 't al bijna 50 jaar hoor![]()
[Tournament] Beste film van 1957 - Finale
Ik moet 'm ook maar weer eens in de DVD-speler gooien.
Jij vind een 7.1 te hoog voor een film die je zelf vermakelijk vind?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:04 schreef Atreidez het volgende:
Harold & Kumar go to White Castle
Tja, grappig.. voor gewoon een comedy filmpje. Niet overdreven leuk, af en toe zelfs wat te flauw, maar vermakelijk, al snap ik niet waar de 7.1 op imdb vandaan komt
[afbeelding]
deze week ook nog even kijkenquote:Op maandag 16 januari 2006 22:49 schreef Timo20 het volgende:
Chinjeolhan geumjassi (Sympathy For Lady Vengeance)
Ronduit briljant zijn twee woorden die me zo te binnen schienten na het zien van de meest recente film van Chan-wook Park. Een sterk verhaal dat op een geweldige manier wordt verteld.Ondanks alle dingen die die de hoofdpersonages doen in de film, heb je wel degelijk sympathy voor ze. Dus vanuit dat oogpunt is de titel goed gekozen. Je weet dat wat iedereen doet (zeker naar mate de film vorderd) fout is, maar op het zelfde moment begrijp je volledig dat ze het doen. Het acteerwerk is super, de film is wederom briljant gemonteerd en er zitten een paar hele ongemakkelijke scenes in die nogal moeilijk zijn om te kijken. Ook de soundtrack is weer van hoge kwaliteit, zoals we gewend zijn bij Aziatische films.
Is ie net zo goed als OldBoy? Ik weet `t niet, waarschijnlijk niet maar Sympathy For Lady Vengeance komt wel heel erg dicht in de buurt van Park`s vorige meesterk.
Een must-see voor iedereen die zich zelf een film liefhebber noemt![]()
IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
zeker doenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:28 schreef pascalheister het volgende:
[..]
deze week ook nog even kijken
Ik druk me mening nooit uit in cijfers, maar voor dit type film had ik met die rating verwacht dat de film wel iets speciaals zou hebben, maar dat was niet zoquote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:59 schreef victorinox het volgende:
Jij vind een 7.1 te hoog voor een film die je zelf vermakelijk vind?
Ik vond eigenlijk de scène in Cobweb Forest beter. Fantastisch in beeld gebracht.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:48 schreef Kolkus het volgende:
Throne of Blood
Sterk geacteerd en uiterst vakkundig opgebouwd naar het hoogtepunt van de film: de eindscène (zie foto).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.imdb 3.9 / cijfer 3.5
[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 18-01-2006 20:18:37 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Voor mij was het grote probleem dat ik het boek na 5 keer gelezen te hebben in het Nederlands en een keer in het engels wel redelijk uit mijn hoofd ken.quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:33 schreef Gorro het volgende:
Afgelopen dagen:
Harry Potter and the Goblet of Fire (Mike Newell, 2005)
De vierde film in de Harry Potter-reeks is ongeveer even goed als het derde deel, The Prisoner of Azkaban, in mijn ogen en daarmee één van de beste van de reeks tot nu toe. De special effects zien er erg goed uit en het verhaal bevat veel vaart en redelijk spannende momenten. Alleen sommige scene vond ik vrij raar en overbodig. ***½
quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:39 schreef pascalheister het volgende:
Chinjeolhan Geumjasshi (Sympathy for Lady Vengeance)
De film haalt het niet bij Oldboy maar doet er zeker niet voor onder.![]()
![]()
Het had er eentje van Hare kunnen zijn geweestquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:39 schreef pascalheister het volgende:
Chinjeolhan Geumjasshi (Sympathy for Lady Vengeance)
De film haalt het niet bij Oldboy maar doet er zeker niet voor onder.![]()
![]()
Ikke. Zo doe je nog eens wat ideeën op.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 01:45 schreef a-child-in-chains het volgende:
Wie de neuk kan het eigenlijk wat schelen wie wat heeft gezien en wat hij/zij ervan vond?
Inderdaad, ik heb al best wat leuks gezien of ben op andere mooie films geattendeerd dankzij dit rubriekje.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 02:01 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ikke. Zo doe je nog eens wat ideeën op.
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:54 schreef Gillingham het volgende:
Get Shorty DVD, 8/10
The Graduate DVD, 9/10
Voortreffelijke film, puik werk van Dustin Hoffman. Het begin zette direct de toon met een uiterst herkenbare situatie. De film kon al niet meer stuk. De strubbelingen waren kostelijk en de rest was ronduit amusant. Het einde werkte ook volledig. Ik maak me nu trouwens wel zorgen over mijn toekomst.![]()
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 23:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb deze gezien. Het duurde wel een tijdje voor ik echt in de film zat, maar eens dat was gebeurd, ging het met een enorme vaart. Enkele verrassende twists en ook wat onverwachte gore.
Echt benieuwd naar de director's cut.
hehequote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:52 schreef Gorro het volgende:
Oldboy (Chan-Wook Park, 2003)
Je weet wel, die film waar Sympathy for Lady Vengeance het niet bij haalt, maar er ook zeker niet voor onder doet. *****
quote:
Die loopt bij mij ook. Ben erg benieuwd hoe die is.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:01 schreef Atreidez het volgende:
Team America: World Police
Ik was in het begin wat sceptisch ten opzichte van deze film, maar hij is gewoon hilarisch. De poppen zijn gewoon stom, maar het hele verhaal ookDaarintegen wel een flink potje absurde dingen gefilmd met een redelijke realistische omgeving, en een verhaal met een knipoog naar de realiteit. Erg gaaf gedaan.
Gelukkig gewoon thuis op de bank, want sommige scenes wil je echt wel vaker zienquote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:47 schreef pascalheister het volgende:
waar heb je brokeback gezien atreidez?
Kloptquote:"Evil Laugh" isn't a masterpiece,but it works as a cheesy slasher flick-and I mean REALLY cheesy slasher flick.There's some nudity and plenty of gore.I love especially the scene when one moron gets a machete through the groin.Oh,and there is this stupid sequence where someone has his head microwaved while the door is still open-yeah,right!!!The acting is completely awful,but overlook that and you have a cheesy,completely unscary,but funny as hell slasher.Watch it in pair with another cheesefest "Psycho Cop" and you'll have lots of fun.
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:52 schreef Gorro het volgende:
Oldboy (Chan-Wook Park, 2003)
Je weet wel, die film waar Sympathy for Lady Vengeance het niet bij haalt, maar er ook zeker niet voor onder doet. *****
Ik ben wel benieuwd welke jij dan zeker beter vindt...quote:Op zondag 22 januari 2006 18:18 schreef Gillingham het volgende:
Los Amantes del Círculo Polar DVD, 8/10
Aardige film van Julio Medem, alhoewel hij zeker beter werk heeft afgeleverd.
yeah, ook gister gezien. Vond het niet echt boeiend.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:46 schreef kinky_queen het volgende:
FOREST OF THE DAMNED
Deze film heeft een aantal verassend leuke shots maar ben m nu al weer vergeten
Wel veel blote wijven, dat wel
[afbeelding]
Tierra en Lucia y el Sexo.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:33 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd welke jij dan zeker beter vindt...
Ik vind Tierra, Lucia, Ardilla en Amantes allemaal ongeveer even goed, alleen Vacas iets minder. Tevens vind ik Amantes op de door jou genoemde punten zeker niet onderdoen voor de anderen; op het gebied van ideeën en verrassingen zelfs sterker. Lucia scoort dan beter op het gebied van cinematografie, Tierra op het gebied van mysterie en Ardilla op het gebied van personages. Ofzo.quote:Op maandag 23 januari 2006 00:59 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Tierra en Lucia y el Sexo.
Die films vond ik allebei boeiender. Zowel wat betreft de inhoud als de vermakelijke kant. Ze 'keken makkelijker weg', de tijd ging dus sneller in mijn beleving, altijd een goed teken. Daarnaast vond ik de dialogen en ideëen uit de film beter. Ik vond de hoofdpersonen interessanter. Los Amantes del Circulo Polar was minder verrassend wat dat betreft. Heeft wellicht deels met m'n verwachting te maken gehad, maar net zo goed met de films op zich.
Maar je bent het dus niet met mee eens? Of is dat een verkeerde interpretatie?
De mensen die hem goed vinden vinden juist dat deze film niks met Pulp Fiction of QT te maken heeft.quote:Op maandag 23 januari 2006 08:08 schreef dolle_hond het volgende:
sin city
en laten we wel wezen: als deze film niet met RR en QT op de credits was gemaakt, was het door iedereen als redelijk beoordeeld ipv bejubeld.
hmmquote:Op maandag 23 januari 2006 10:46 schreef victorinox het volgende:
[..]
De mensen die hem goed vinden vinden juist dat deze film niks met Pulp Fiction of QT te maken heeft.
Hij wordt bejubeld omdat ie zo trouw aan de comic gebleven is.
En ik heb nog nooit iemand een film aan horen prijzen omdat ie door RR gemaakt is, zo'n fantastische regisseur is ie ook weer niet.
Lijken ze nou opelkaar of niet?quote:Op zondag 22 januari 2006 22:10 schreef outcast_within het volgende:
Outlaws. Bandieten film met Jesse james.
Zat een actrice in die iets aparts had en mij deed denken aan jodie foster.
jody
[afbeelding]
Ali larter
[afbeelding]
quote:Op maandag 23 januari 2006 11:02 schreef Gorro het volgende:
Qian li zou dan qi (Riding Alone for Thousands of Miles) (Yimou Zhang, 2005)
Fantastische nieuwe film van Yimou Zhang, misschien wel de beste die hij ooit heeft gemaakt. Visueel is de film misschien wel minder indrukwekkend als z'n martial arts films of z'n eerste films, hoewel het zeker niet lelijk is, qua verhaal is het een voltreffer. De film ligt meer in de lijn van z'n films uit de latere jaren '90, met name Not One Less. Ken Takakura is fantastisch als de vader die een tocht naar China onderneemt als eerbetoon aan z'n stervende zoon. De onderkoelde emoties die hij uitdraagt treffen hun doel en vooral het laatste half uur is prachtig emotioneel. ****½
Nee. In China nu net een maand. In Japan nog pas sinds een week, maar hij is al wel op yesasia op DVD te koop voor niet veel geld. En dat terwijl het een Chinees/Japanse co-productie is. Ik snap ook niet hoe ze dat voor elkaar krijgen.quote:Op maandag 23 januari 2006 12:17 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
![]()
Ik wist helemaal niet dat 'ie al een nieuwe film had... ook eens op gaan zoeken. Draait 'ie in de bios?
Ik denk dan ook dat het niet zo zeer met een mindere kwaliteit te maken heeft, maar meer met voorkeur, smaak en verwachting. Op de een of andere manier vond ik Amantes soms een beetje wat van een 'standaard liefdesverhaal' hebben. Dat is natuurlijk overdreven, maar hij was wat gewoner en iets minder creatief in mijn ogen. Doch, een sterke film. Laten we het er maar op houden dat Amantes het niet haalt bij Tierra en Lucia, maar er ook zeker niet voor onder doet. Ofzo.quote:Op maandag 23 januari 2006 10:13 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ik vind Tierra, Lucia, Ardilla en Amantes allemaal ongeveer even goed, alleen Vacas iets minder. Tevens vind ik Amantes op de door jou genoemde punten zeker niet onderdoen voor de anderen; op het gebied van ideeën en verrassingen zelfs sterker. Lucia scoort dan beter op het gebied van cinematografie, Tierra op het gebied van mysterie en Ardilla op het gebied van personages. Ofzo.
hehe, ja hoger dan een 8 is wat overdrevenquote:
quote:Op maandag 23 januari 2006 21:27 schreef Timo20 het volgende:
Monty Python and the Holy Grail
Had `m nog nooit helemaal gezien, alleen bepaalde stukken. Ik vond `m geweldig. Gaat echt helemaal nergens, maar de humor is echt super. Lekker flauw, vooral het einde is briljant
Vond `m niet zo cool als Life Of Brian, maar dus wel erg vermakelijk voor op de vrije maandag middag
IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
hij is dan ook beter dan shrekquote:Op maandag 23 januari 2006 22:37 schreef Timo20 het volgende:
[..]
hehe, ja hoger dan een 8 is wat overdreven
dat ie een hogere rating op IMDB heeft dan Shrek vind ik zelfs wat ver gaan
Mee eensquote:Op maandag 23 januari 2006 23:20 schreef kinky_queen het volgende:
WEDDING CRASHERS
Humorloze comedy. Aan de cast ligt het niet het is gewoon het VRE-SE-LIJKE script
Arcee, waarom reageer je alleen maar op anderen maar post je nooit de films die je zelf hebt gezien?quote:
whehe, ja geweldigquote:Op maandag 23 januari 2006 23:27 schreef Arcee het volgende:
[..]
[afbeelding]
The knights of the round table.![]()
dat vond ik dan weer nietquote:Op dinsdag 24 januari 2006 07:20 schreef pascalheister het volgende:
[..]
hij is dan ook beter dan shrek![]()
Helemaal mee eens. Had redelijke verwachtingen door de cast maar wat een flauw onsamenhangend humorloos script.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:20 schreef kinky_queen het volgende:
WEDDING CRASHERS
Humorloze comedy. Aan de cast ligt het niet het is gewoon het VRE-SE-LIJKE script
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:42 schreef Max-Westerman het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dan heb je niet goed opgelet
![]()
Vanmiddag gezien:
Gremlins
Was alweer een tijdje geleden dat ik `m had gezien, maar hij blijft geweldig. Coole humor, met over-the-top karakters en een lieve Gizmo![]()
Heerlijk filmpje
IMDB Cijfer: 6,8/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
Gremlins 2: The New Batch
Het was nog langer geleden dat ik dit deel had gezien. Vond `m wat minder dan ik me kon herinneren maar heb me er nog altijd heel goed mee vermaakt. Vooral de Frank Sinatra immitatie was geweldig!
Niet zo goed als deel 1 maar zeker een waardig vervolg.
IMDB Cijfer: 5,8/10
Mijn Cijfer: 7,7/10How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
En wanneer neem je deze prachtige film op in jouw Film Top 1000?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:19 schreef Gorro het volgende:
Everything Is Illuminated (Liev Schreiber, 2005)
Mooie en leuke film waarin Elijah Wood weer goed de herinnering aan Frodo weet te vermijden. De film bevat veel leuke humor, die soms aan Emir Kusturica doet denken, hoewel dat misschien vooral door de muziek veroorzaakt is. De zoektocht naar z'n voorouders resulteert in een mooie ontmoeting op een idyllische locatie. ****
Die update ik eens per maand, dus op 1 februariquote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:53 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
En wanneer neem je deze prachtige film op in jouw Film Top 1000?![]()
Haha, ik kan me wel vinden in je reactie. Ik weet dat je, net zoals ik, Blier jr. waardeert. De keuze tussen Valseuses en Buffet is ook moeilijk, maar juist dat bizarre en vaag vreemde sfeertje van BF deed mij de film op de 1e plaats zetten.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:25 schreef dolle_hond het volgende:
Buffet Froid
alphonse tram ontmoet in een uitgestorven metro-station een man. hij speelt wat met zijn mes, verliest het en de man vlucht de metro in. even later ziet alphonse de man in een gang liggen met zijn mes in zijn buik. de man beweert dat alphonse hem heeft neergestoken. alphonse weet van niks.
thuis vertelt hij het zijn vrouw en zijn nieuwe bovenbuurman, een politie-inspecteur. die wil er niet mee lastig worden gevallen: hij heeft vrij.
dan is de vrouw van alphonse plots verdwenen en blijkt te zijn vermoord.
even later gaat de bel: een man stelt zich voor als de moordenaar van zijn vrouw. alphonse nodigt hem uit voor een glas wijn.
[afbeelding]
bizar, vaag, vreemd, sterk: want dit is het begin van een aparte film.
wel een typische blier-film. en heel sterk. maar net iets minder dan les valseuses, maar misschien denk ik daar over een maand anders over.
idd een moeilijke keuze.quote:Op woensdag 25 januari 2006 19:11 schreef Price het volgende:
[..]
Haha, ik kan me wel vinden in je reactie. Ik weet dat je, net zoals ik, Blier jr. waardeert. De keuze tussen Valseuses en Buffet is ook moeilijk, maar juist dat bizarre en vaag vreemde sfeertje van BF deed mij de film op de 1e plaats zetten.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 21:07 schreef Twisted_Logic het volgende:
Van God Los (2003)
De tweede keer dat ik deze keer heb gezien, het blijft de beste Nederlandse film die ik ooit heb gezien, er zit een goed verhaal in. Ik hoop echt dat er meer van zulke goeie Nederlandse films komen.
[afbeelding]
Een 8.
Soldaat van oranje en Simon nooit gezien?quote:Op woensdag 25 januari 2006 21:07 schreef Twisted_Logic het volgende:
Van God Los (2003)
De tweede keer dat ik deze keer heb gezien, het blijft de beste Nederlandse film die ik ooit heb gezien, er zit een goed verhaal in. Ik hoop echt dat er meer van zulke goeie Nederlandse films komen.
[afbeelding]
Een 8.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |