Filmnachtje met vriendin gehad:
Mr. & Mrs. SmithErg fijne film die heelrijk vermaakt. Hel veel dingen die gebeuren zijn echt zwaar ongeloofwaardig maar dat zorgt juist voor nog meer vermaak en plezier. Zeker dubbel van het lachen gelegen. Owjah, Angelina Jolie ziet er natuurlijk weer superlekker uit. Een 7.
SerenityDe film begint gelijk gelijk met de bruutheid van de Alliance. Hierna maken we kennis met de maffe bemanning van een ruimteschip. De sfeer wordt goed gezet en alles ziet er zeker ok uit. Naarmate de film vordert wordt alles intenser en beginnen de types ook meer karakters te worden. Iedereen laat meer zijn ware aard zien. Hiernaast wordt er voor een amerikaanse film best wel ingehouden qua geweld. Dit is meestal niet erg maar als River zwaar gaat asskicken op een gegeven moment had dat best wel ff door mogen gaan. Resident Evil eat my heart out.
Voor de rest zeker een speciale film die zich kan onderscheiden van de rest van de scifi films. Een 8.
#62 AlienEen klassieker die ik nog nooit heb gezien. Ik was zeker wel bekend met de bekende alien komt uit buik scene en ik heb Alien vs Predator gezien dus ik had al enig idee over hoe het monster eruit kwam te zien maar daar bleef het bij. Uiteindelijk nu de hele film gezien en ik vond hem wel ok maar ook weer niet speciaal. Dit is denk ik weer een typisch geval van dat het toendertijd zwaar vernieuwend etc. was maar nu vind ik het eigenlijk wat te traag gaan. Er zit veel rust in de film maar dit werkt soms ook in zijn eigen nadeel. Toch kon de film zeker vermaken en gebeurde er wel dingen die mij ff weer helemaal wakker schopten. Een 7.
The DescentOp aanraden van reacties hier had ik deze film gedownload. We hadden namelijk wel zin in wat horror. De film begint echter nogal suf, ff dat ongeluk en daarna is het allemaal gezellige chitchat van wat mooie meiden die gezellig een grot gaan beklimmen. Het had allemaal zo echt gebeurd kunnen zijn. Na een flinke tijd komen er echter problemen omdat ze de weg kwijt zijn en dan komen er daarna nog veel flinkere problemen aan.
Door de rustige opbouw werden de eerste schrikmomenten best wel heftig door mij ervaren. Ik had helemaal niet verwacht dat er nog engere dingen zouden gebeuren dan simpelweg het claustrofobische in de grot. Uiteindelijk wordt de film ook gewoon keiharde camp wat mij zeker kon vermaken. Het hele eng zijn was er wel vanaf. Het genieten werd er echter alleen maar meer van. Was dus wel leuk om te zien en ook wel begrijpelijk dat hij goed beoordeeld wordt. Deed me zelfs soms denken aan Evil Dead. Nou dat zegt wat. Een 8.
Boogeymen: The Killer CompilationHet was 0600 en we hadden nog geen zin om te slapen en ik had deze ook nog liggen. Het is een compilatie van de mooiste stukken van slasher films met de mafste freaks erin. Wel leuk om zo te zien. Er kwamen een stelletje mafkezen langs, niet normaal. Wel goed vermaak want sommige oude films (Texas Chainsaw Masacre) zagen er echt te dom uit voor woorden. Echt dubbel gelegen van het lachen. Ook nog een leuke film uit gevonden die ik nu binnenhaal. The Ugly uit 1997. Iig grappig als je ff wat hoogtepunten uit slasher horror wilt zien.
Test je filmkennis! Speel mee met
FOK! Movie Trivia en win
prijzen!