Gisteravond ook gekeken. Jezus, die film blijft goed. Vooral die scene in de plee, als die gozer helemaal doorgedraait is.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:32 schreef Max-Westerman het volgende:Full metal jacket
Wilde deze film al een hele tijd
Vanavond was het dan eindelijk zover, Had een hoge verwachting van deze film
Het begin is echt geweldig voorral Sgt. Hartman hard maar zo cool
Alleen vond ik het begin van het deel in Vietnam een beetje saai maar dat werd later ook weer beter
Topfilm![]()
quote:Op zondag 15 januari 2006 10:58 schreef Mr-Coffee het volgende:
Die T-Rex zag eruit als een mongool.
Welke top 100 if I may ask? Duidelijk niet van IMDb.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 10:18 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ik heb nu de complete top 100 van die lijst gezien
[...]
http://www.theyshootpictures.com/gf1000_ranking1-100.htmquote:Op zondag 15 januari 2006 14:00 schreef Gillingham het volgende:
Welke top 100 if I may ask? Duidelijk niet van IMDb.
Dat wil je niet altijd dus?quote:Op zondag 15 januari 2006 15:32 schreef CybPraetorian het volgende:
[afbeelding]
O....M....G![]()
wat een goede film is dat zeg. Ik heb de hele film gekeken zonder van mn plek te gaan, niet eens een bak chips of drinken erbij gepakt, ik wilde het verhaal blijven volgen.
Het verhaal blijven volgen. Het lijkt of je er ook wel eens gewoon bij wegloopt.quote:
uh, als ik in de bios zit, dan is het wat lastig om bij een film weg te lopen, maar als ik thuis een filmpje huur, dan loop ik er inderdaad wel eens bij weg. Zet ik hem op pause, en loop even naar beneden, de benodigde knabbel spul, drinken, eventueel even "gezellig" bij mn ouders zitten, om dan maar weer eens boven te gaan en dan weer eens gaan nadenken: waar zat ik ook al weer in het verhaal?? Of ik ga ondertussen iets met mn telefoon prutsen en kijk dan half naar de film.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:42 schreef Arcee het volgende:
[..]
Het verhaal blijven volgen. Het lijkt of je er ook wel eens gewoon bij wegloopt.
Hoe vaak ik 'm nu ook al gezien heb, die scene blijft spannend.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:15 schreef Gillingham het volgende:
Bridge on the River Kwai TV, 9/10
Vooral het einde was erg sterk. De trein-scene maakte veel meer indruk op me dan menig special-effects van tegenwoordig dat kunnen doen.
Eh, dat is 't al bijna 50 jaar hoorquote:Op zondag 15 januari 2006 19:15 schreef Gillingham het volgende:
1957 wordt steeds interessanter als filmjaar.
Idem hier, is alweer een jaar geleden en nu ik er over denk kan ik niet wachten.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:20 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Eh, dat is 't al bijna 50 jaar hoor![]()
[Tournament] Beste film van 1957 - Finale
Ik moet 'm ook maar weer eens in de DVD-speler gooien.
Ik weet het, maar ik als 20er kom daar de laatste tijd zelf pas echt achter. 12 Angry Men is trouwens ook mijn favoriete '57-film, gevolgd door Paths of Glory en nu daarachter Bridge on the River Kwai. De enige Bergman die ik tot nu toe gezien heb, Det Sjunde Inseglet sprak me dan nog niet eens echt aan, maar ik zie wel in dat ie speciaal is.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:20 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Eh, dat is 't al bijna 50 jaar hoor![]()
[Tournament] Beste film van 1957 - Finale
Ik moet 'm ook maar weer eens in de DVD-speler gooien.
Jij vind een 7.1 te hoog voor een film die je zelf vermakelijk vind?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:04 schreef Atreidez het volgende:
Harold & Kumar go to White Castle
Tja, grappig.. voor gewoon een comedy filmpje. Niet overdreven leuk, af en toe zelfs wat te flauw, maar vermakelijk, al snap ik niet waar de 7.1 op imdb vandaan komt
[afbeelding]
deze week ook nog even kijkenquote:Op maandag 16 januari 2006 22:49 schreef Timo20 het volgende:
Chinjeolhan geumjassi (Sympathy For Lady Vengeance)
Ronduit briljant zijn twee woorden die me zo te binnen schienten na het zien van de meest recente film van Chan-wook Park. Een sterk verhaal dat op een geweldige manier wordt verteld.Ondanks alle dingen die die de hoofdpersonages doen in de film, heb je wel degelijk sympathy voor ze. Dus vanuit dat oogpunt is de titel goed gekozen. Je weet dat wat iedereen doet (zeker naar mate de film vorderd) fout is, maar op het zelfde moment begrijp je volledig dat ze het doen. Het acteerwerk is super, de film is wederom briljant gemonteerd en er zitten een paar hele ongemakkelijke scenes in die nogal moeilijk zijn om te kijken. Ook de soundtrack is weer van hoge kwaliteit, zoals we gewend zijn bij Aziatische films.
Is ie net zo goed als OldBoy? Ik weet `t niet, waarschijnlijk niet maar Sympathy For Lady Vengeance komt wel heel erg dicht in de buurt van Park`s vorige meesterk.
Een must-see voor iedereen die zich zelf een film liefhebber noemt![]()
IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
zeker doenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:28 schreef pascalheister het volgende:
[..]
deze week ook nog even kijken
Ik druk me mening nooit uit in cijfers, maar voor dit type film had ik met die rating verwacht dat de film wel iets speciaals zou hebben, maar dat was niet zoquote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:59 schreef victorinox het volgende:
Jij vind een 7.1 te hoog voor een film die je zelf vermakelijk vind?
Ik vond eigenlijk de scène in Cobweb Forest beter. Fantastisch in beeld gebracht.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:48 schreef Kolkus het volgende:
Throne of Blood
Sterk geacteerd en uiterst vakkundig opgebouwd naar het hoogtepunt van de film: de eindscène (zie foto).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.imdb 3.9 / cijfer 3.5
[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 18-01-2006 20:18:37 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Voor mij was het grote probleem dat ik het boek na 5 keer gelezen te hebben in het Nederlands en een keer in het engels wel redelijk uit mijn hoofd ken.quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:33 schreef Gorro het volgende:
Afgelopen dagen:
Harry Potter and the Goblet of Fire (Mike Newell, 2005)
De vierde film in de Harry Potter-reeks is ongeveer even goed als het derde deel, The Prisoner of Azkaban, in mijn ogen en daarmee één van de beste van de reeks tot nu toe. De special effects zien er erg goed uit en het verhaal bevat veel vaart en redelijk spannende momenten. Alleen sommige scene vond ik vrij raar en overbodig. ***½
quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:39 schreef pascalheister het volgende:
Chinjeolhan Geumjasshi (Sympathy for Lady Vengeance)
De film haalt het niet bij Oldboy maar doet er zeker niet voor onder.![]()
![]()
Het had er eentje van Hare kunnen zijn geweestquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:39 schreef pascalheister het volgende:
Chinjeolhan Geumjasshi (Sympathy for Lady Vengeance)
De film haalt het niet bij Oldboy maar doet er zeker niet voor onder.![]()
![]()
Ikke. Zo doe je nog eens wat ideeën op.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 01:45 schreef a-child-in-chains het volgende:
Wie de neuk kan het eigenlijk wat schelen wie wat heeft gezien en wat hij/zij ervan vond?
Inderdaad, ik heb al best wat leuks gezien of ben op andere mooie films geattendeerd dankzij dit rubriekje.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 02:01 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ikke. Zo doe je nog eens wat ideeën op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |