abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34076457
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:32 schreef Max-Westerman het volgende:
Full metal jacket
Wilde deze film al een hele tijd
Vanavond was het dan eindelijk zover, Had een hoge verwachting van deze film
Het begin is echt geweldig voorral Sgt. Hartman hard maar zo cool
Alleen vond ik het begin van het deel in Vietnam een beetje saai maar dat werd later ook weer beter
Topfilm
Gisteravond ook gekeken. Jezus, die film blijft goed. Vooral die scene in de plee, als die gozer helemaal doorgedraait is.
  zondag 15 januari 2006 @ 10:38:51 #102
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34076791
Jarhead (Sam Mendes, 2005)
Goede realistische film over de eerste Golfoorlog waarin vooral de "saaiere kant" van de oorlog belicht wordt, wat zeker niet betekend dat de film zelf saai is. Het gevecht wat de soldaten leveren tegen de verveling is boeiend genoeg om een film te vullen, zeker als er zulke mooie beelden bij zitten, die echter wel worden overtroffen door die uit Lektionen in Finsternis; een documentaire van Werner Herzog over de brandende olievelden na de Golfoorlog. Ook het acteerwerk is uitstekend. Dikke ***½
  zondag 15 januari 2006 @ 10:58:09 #103
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_34077054
Gisteren King Kong gezien in Pathe De Kuip.

Gave film.

Kong is teminste een denkend wezen, en niet de geflipte haarbal uit de oude film, de dino,s zagen er wel redelijk debiel uit, waren in vergelijking met de JP trilogie vrij mislukt.
Die T-Rex zag eruit als een mongool.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  † In Memoriam † zondag 15 januari 2006 @ 11:30:26 #104
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_34077613
quote:
Op zondag 15 januari 2006 10:58 schreef Mr-Coffee het volgende:
Die T-Rex zag eruit als een mongool.
Sheridana +1
pi_34078280
Bridget Jones - The Edge Of Reason
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
  zondag 15 januari 2006 @ 12:00:32 #106
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_34078348
The Interpreter

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zondag 15 januari 2006 @ 12:50:59 #107
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34079862
Sommaren med Monika

mooie film over een liefde. meisje versiert jongen, die laat alles voor haar in de steek.
maar zij is nogal losbol.
dan raakt ze nog zwanger ook en omdat ze geen geld hebben moet ze nog gaan stelen ook.
terug in de stad worden ze ondersteund door een tante, maar zij heeft alleen maar zin in losbandigheid.

heel vermakelijk en zonder al te veel poespas of diepgravend gedoe.

en HA is gewoon heel mooi om te bekijken

zondag 15 januari 2006 @ 13:41:34 #108
67089 Gillingham
The horror...
pi_34081416
Return of the Killer Tomatoes! DVD, 5/10
Wat een dis-film zeg... Het eerste half uur was nog best vermakelijk op een aparte manier, maar daarna kwam er veel te veel herhaling in. Vooral de gedeeltes waar de crew bji betrokken werd waren waardeloos. Wel grappig om George Clooney in z'n jonge jaren met lang haar te zien.

Starsky & Hutch DVD, 6/10
Deze film ontstijgt nergens de middelmatigheid, maar desondanks was ie enigszins vermakelijk. Het feit dat ik tijdens deze film in de kleine uurtjes wakker bleef na 's morgens om half 7 op gestaan te zijn zorgt ervoor dat ik deze film toch voldoende moet beoordelen. Het verhaal is flutterig, maar de uitwerking is nog te pruimen.
What's it going to be then, eh?
  zondag 15 januari 2006 @ 13:52:42 #109
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_34081838
Kung Fu hustle
Na Shaolin Soccer weer een komische martial arts film van de hand van Stephen Chow. De film speelt zich af in het China van de jaren '30. Een kansloze gangster (Chow neemt ook de hoofdrol voor zijn rekening) probeert uit alle macht lid te worden van de beruchte Axe-gang. Vele kung-fu sterren uit de 20e eeuw maken hun opwachting in een film die volzit met humor, special effects en martial arts
8/10
Taxi (Usa)
6/10
  zondag 15 januari 2006 @ 14:00:09 #110
67089 Gillingham
The horror...
pi_34082074
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 10:18 schreef Gorro het volgende:

[..]

Ik heb nu de complete top 100 van die lijst gezien

[...]
Welke top 100 if I may ask? Duidelijk niet van IMDb.
  † In Memoriam † zondag 15 januari 2006 @ 14:01:19 #111
4571 Sokolsky
pi_34082115
They Shoot Pictures. Zie ook het linkje onder het getal van Madame de...
Sheridana +1
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 januari 2006 @ 14:01:35 #112
862 Arcee
Look closer
pi_34082128
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:00 schreef Gillingham het volgende:
Welke top 100 if I may ask? Duidelijk niet van IMDb.
http://www.theyshootpictures.com/gf1000_ranking1-100.htm

Daar heb ik er 44 van gezien.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 15 januari 2006 @ 14:34:44 #113
67089 Gillingham
The horror...
pi_34083399
Bedankt.
Die ken ik trouwens wel inderdaad. Op het moment hecht ik toch iets meer waarde aan de IMDb top, alhoewel die ook enkele nadelen heeft ten opzichte van deze top.
pi_34083980

Nu pas op DVD via de officiele release gezien en vond het wel een aardige film.
Niet geweldig zeker als je alle lovende kritieken vooraf moet lezen maar wel leuk om gezien te hebben.Meer niet.
  zondag 15 januari 2006 @ 15:32:25 #115
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_34085788
Batman Begins

O....M....G wat een goede film is dat zeg. Ik heb de hele film gekeken zonder van mn plek te gaan, niet eens een bak chips of drinken erbij gepakt, ik wilde het verhaal blijven volgen.

Vooral de manier waarop de muziek is gebruikt. Je hebt films waarin gesprekken met karakters zonder een (rustgevend/opzwepend) muziekje worden weergegeven. Maar in deze film gaat er door de hele film een zacht tromgeroffel, tenminste zo hoor ik het. Dat werkt echt super, sfeer versterkend.

Daarnaast het goede verhaal, kan ik niet wachten tot de volgende deel...
9.5 / 10 zeer zeker

[ Bericht 6% gewijzigd door CybPraetorian op 15-01-2006 16:51:12 ]
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 januari 2006 @ 15:33:30 #116
862 Arcee
Look closer
pi_34085833
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:32 schreef CybPraetorian het volgende:
[afbeelding]
O....M....G wat een goede film is dat zeg. Ik heb de hele film gekeken zonder van mn plek te gaan, niet eens een bak chips of drinken erbij gepakt, ik wilde het verhaal blijven volgen.
Dat wil je niet altijd dus?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 15 januari 2006 @ 15:36:54 #117
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_34085945
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 82% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:48:29 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 15 januari 2006 @ 15:37:10 #118
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_34085953
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:33 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat wil je niet altijd dus?
hoe bedoel je?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 januari 2006 @ 15:42:37 #119
862 Arcee
Look closer
pi_34086160
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:37 schreef CybPraetorian het volgende:

[..]

hoe bedoel je?
Het verhaal blijven volgen. Het lijkt of je er ook wel eens gewoon bij wegloopt.
  zondag 15 januari 2006 @ 15:55:03 #120
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_34086714
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:42 schreef Arcee het volgende:

[..]

Het verhaal blijven volgen. Het lijkt of je er ook wel eens gewoon bij wegloopt.
uh, als ik in de bios zit, dan is het wat lastig om bij een film weg te lopen, maar als ik thuis een filmpje huur, dan loop ik er inderdaad wel eens bij weg. Zet ik hem op pause, en loop even naar beneden, de benodigde knabbel spul, drinken, eventueel even "gezellig" bij mn ouders zitten, om dan maar weer eens boven te gaan en dan weer eens gaan nadenken: waar zat ik ook al weer in het verhaal?? Of ik ga ondertussen iets met mn telefoon prutsen en kijk dan half naar de film.

maar dit is niet de enige film die dit effect op me heeft. o.a. "28 days later", "Memento" en "Eternal sunshine of the spotless mind" hebben dit ook gedaan. Toevallig hebben deze films allemaal wat met Batman Begins te maken...
  zondag 15 januari 2006 @ 16:02:35 #121
13148 Shogo
Psycho...
pi_34087099
Thunderball (1965)
Een leuke Bondfilm. Niet zo goed als de voorganger Goldfinger maar wel net zo vermakelijk eigenlijk. Een beetje het standaard verhaal weer waarbij Spectre weer de vinger in de pap heeft in het vernietigen van iets (dit keer is miami bijna de lul). Maar goed zoals ik al zei lekker vermakelijk en niet druk maken om het verhaal.
pi_34087190
The Chumscrubber

Jammer dat deze film niet kan boeien, het verhaal heeft maar weinig van de filmtitel weg, ondanks de leuke cast komt het er bij sommige maar matig uit. Gemiste kans.
  zondag 15 januari 2006 @ 19:15:25 #123
67089 Gillingham
The horror...
pi_34094028
Bridge on the River Kwai TV, 9/10

Werd tijd dat ik deze klassieker onder ogen kreeg. 1957 wordt steeds interessanter als filmjaar. Helaas wel met reclames tussendoor, maar die waren gelukkig lekker kort. Ben wel een enkele keer lichtelijk weggezakt, maar dat kwam niet zozeer door de film als wel door mijn moeheid, onvergeeflijk. Gelukkig wist de film zelf me weer bij de les te halen en motiveerde hij me op te letten. Het heeft geloond. Vooral het einde was erg sterk. De trein-scene maakte veel meer indruk op me dan menig special-effects van tegenwoordig dat kunnen doen. Ook de dubbelheid kwam erg goed over. Madness!
  Moderator zondag 15 januari 2006 @ 19:17:37 #124
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_34094118
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:15 schreef Gillingham het volgende:
Bridge on the River Kwai TV, 9/10
Vooral het einde was erg sterk. De trein-scene maakte veel meer indruk op me dan menig special-effects van tegenwoordig dat kunnen doen.
Hoe vaak ik 'm nu ook al gezien heb, die scene blijft spannend.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  † In Memoriam † zondag 15 januari 2006 @ 19:20:28 #125
4571 Sokolsky
pi_34094259
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:15 schreef Gillingham het volgende:
1957 wordt steeds interessanter als filmjaar.
Eh, dat is 't al bijna 50 jaar hoor

[Tournament] Beste film van 1957 - Finale

Ik moet 'm ook maar weer eens in de DVD-speler gooien.
Sheridana +1
  † In Memoriam † zondag 15 januari 2006 @ 19:45:57 #126
4571 Sokolsky
pi_34095439
Quai des Orfèvres (1947)

Een wat lichtere film van Clouzot. Het verhaal is dik in orde, maar de werkelijke pluspunten zijn de erg leuke personages en het fantastische sfeertje dat geschapen wordt door de beelden en muziek. Een hele fijne kijkervaring. Ik houd het op een 8,5.
Sheridana +1
pi_34095818
gisteren gezien:
Sympathy for lady vengeange.
Soort van opvolger van Old boy, niet in de zin dat er op het verhaal wordt voortgeborduurd maar meer in de zin van ook over wraak gaan. In deze film neemt een onschuldig gevangen zeten vrouw wraak op de man die verantwoordelijk is voor haar gevangenistijd en een serie kindermoorden. Deze film is wat minder verwarrend dan Oldboy maar heeft wel mooie beelden en geweld.
9/10

The three burials of Melquiades Estrada.
Moderne western geregiseerd door Tommy Lee Jones. Volgens mij is dit de beste western van de laatste tien jaar. Tommy Lee Jones speelt een man die aan zijn Mexicaanse vriend heeft beloofd hem in zijn geboortedorp te begraven. De vriend wordt neergeknald en TLJ gaat met de moordenaar naar Mexico. Het voornaamste thema is eenzaamheid.
Dit is echt een geweldige film
8.5/10

zondag 15 januari 2006 @ 21:16:26 #128
13148 Shogo
Psycho...
pi_34099872
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:20 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Idem hier, is alweer een jaar geleden en nu ik er over denk kan ik niet wachten.
  zondag 15 januari 2006 @ 22:32:51 #129
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_34103223
Filmnachtje met vriendin gehad:

Mr. & Mrs. Smith
Erg fijne film die heelrijk vermaakt. Hel veel dingen die gebeuren zijn echt zwaar ongeloofwaardig maar dat zorgt juist voor nog meer vermaak en plezier. Zeker dubbel van het lachen gelegen. Owjah, Angelina Jolie ziet er natuurlijk weer superlekker uit. Een 7.

Serenity
De film begint gelijk gelijk met de bruutheid van de Alliance. Hierna maken we kennis met de maffe bemanning van een ruimteschip. De sfeer wordt goed gezet en alles ziet er zeker ok uit. Naarmate de film vordert wordt alles intenser en beginnen de types ook meer karakters te worden. Iedereen laat meer zijn ware aard zien. Hiernaast wordt er voor een amerikaanse film best wel ingehouden qua geweld. Dit is meestal niet erg maar als River zwaar gaat asskicken op een gegeven moment had dat best wel ff door mogen gaan. Resident Evil eat my heart out.
Voor de rest zeker een speciale film die zich kan onderscheiden van de rest van de scifi films. Een 8.

#62 Alien
Een klassieker die ik nog nooit heb gezien. Ik was zeker wel bekend met de bekende alien komt uit buik scene en ik heb Alien vs Predator gezien dus ik had al enig idee over hoe het monster eruit kwam te zien maar daar bleef het bij. Uiteindelijk nu de hele film gezien en ik vond hem wel ok maar ook weer niet speciaal. Dit is denk ik weer een typisch geval van dat het toendertijd zwaar vernieuwend etc. was maar nu vind ik het eigenlijk wat te traag gaan. Er zit veel rust in de film maar dit werkt soms ook in zijn eigen nadeel. Toch kon de film zeker vermaken en gebeurde er wel dingen die mij ff weer helemaal wakker schopten. Een 7.

The Descent
Op aanraden van reacties hier had ik deze film gedownload. We hadden namelijk wel zin in wat horror. De film begint echter nogal suf, ff dat ongeluk en daarna is het allemaal gezellige chitchat van wat mooie meiden die gezellig een grot gaan beklimmen. Het had allemaal zo echt gebeurd kunnen zijn. Na een flinke tijd komen er echter problemen omdat ze de weg kwijt zijn en dan komen er daarna nog veel flinkere problemen aan.
Door de rustige opbouw werden de eerste schrikmomenten best wel heftig door mij ervaren. Ik had helemaal niet verwacht dat er nog engere dingen zouden gebeuren dan simpelweg het claustrofobische in de grot. Uiteindelijk wordt de film ook gewoon keiharde camp wat mij zeker kon vermaken. Het hele eng zijn was er wel vanaf. Het genieten werd er echter alleen maar meer van. Was dus wel leuk om te zien en ook wel begrijpelijk dat hij goed beoordeeld wordt. Deed me zelfs soms denken aan Evil Dead. Nou dat zegt wat. Een 8.

Boogeymen: The Killer Compilation
Het was 0600 en we hadden nog geen zin om te slapen en ik had deze ook nog liggen. Het is een compilatie van de mooiste stukken van slasher films met de mafste freaks erin. Wel leuk om zo te zien. Er kwamen een stelletje mafkezen langs, niet normaal. Wel goed vermaak want sommige oude films (Texas Chainsaw Masacre) zagen er echt te dom uit voor woorden. Echt dubbel gelegen van het lachen. Ook nog een leuke film uit gevonden die ik nu binnenhaal. The Ugly uit 1997. Iig grappig als je ff wat hoogtepunten uit slasher horror wilt zien.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_34104718
Donnie Darko
Al meer dan 10 keer gezien volgens mij, maar hij blijft geweldig.
  zondag 15 januari 2006 @ 23:20:15 #131
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_34105388
American Beauty

Mooie film, mooie beelden en mooi verhaal. Dikke 8.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  † In Memoriam † maandag 16 januari 2006 @ 00:03:03 #132
4571 Sokolsky
pi_34107184
Ik ga vrolijk verder met mijn serie "Franse semi-klassiekers die ik eigenlijk voor het Frankrijk-tournament wilde bekijken maar er in de eerste ronde toch uitgeflikkerd worden door andere films die ik niet gezien heb".

Deze aflevering: La Bête Humaine (1938).

Ook nu stelt Jean Renoir niet teleur; het ziet er allemaal prachtig uit en met name het licht wordt goed gebruikt. De boeiende personages worden uitstekend neergezet, met name door Jean Gabin en Julien Carette. Simone Simon zorgt voor de eye-candy. Het verhaal komt van Emile Zola, en is onderdeel uit een reeks van 20 boeken. Daar ken ik verder niets van, en daardoor werd ik wat overvallen door het einde. Het thema deed mij wat denken aan A History of Violence.

Een 8. Ja, dat moet kunnen.
Sheridana +1
  maandag 16 januari 2006 @ 00:16:39 #133
67089 Gillingham
The horror...
pi_34107698
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:20 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ik weet het, maar ik als 20er kom daar de laatste tijd zelf pas echt achter. 12 Angry Men is trouwens ook mijn favoriete '57-film, gevolgd door Paths of Glory en nu daarachter Bridge on the River Kwai. De enige Bergman die ik tot nu toe gezien heb, Det Sjunde Inseglet sprak me dan nog niet eens echt aan, maar ik zie wel in dat ie speciaal is.
pi_34110177
Lords of dogtown

Erg goede film zeker wanneer je ook de docu dogtown and Z boys gekeken hebt. Met schitterende bijrollen van Tony Hawk (heel kleintje) en Johnny Knoxville.
pi_34115243
The Business
Erg kleurrijke engelse gansterfilm die zich afspeelt in de muzikale jaren 80 ergens aan de zuidkust van Spanje. Een jonge gozer ontvlucht London en sluit zich aan bij de lokale wannabee mafia. De film heeft niet een super realistisch sfeertje, maar tis ook geen drama of comedy. Toch wel prettig om naar te kijken door de mooie omgeving, mooi geplaatste sets en de criminele invloeden al was de groffe en platte engelse taal wat wennen.

Um Tiro No Escuro
Een braziliaans/portugese film die op een mij een beetje vaag overkwam. Er lopen een soort van 2 verhalen door de film, die uiteindelijk natuurlijk aan elkaar gevlochten worden.. Ik vond alleen de verhalen niet echt logisch bij elkaar en uiteindelijk vond ik nog maar 1 van de 2 verhalen interessant om te volgen Niet echt een noemenswaardige film verder, maar ook zeker niet slecht door het kwalitatieve acteer en montage werk.
Where facts are few, experts are many.
  maandag 16 januari 2006 @ 12:52:47 #136
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_34117881
Ik ben gisteren rond een uur of twaalf begonnen aan Stephen Sommer's versie van The Mummy.

Ik had deze al een aantal maanden hier thuis liggen, maar ik kon me er steeds niet toe zetten om 'm daadwerkelijk te gaan kijken. Rond een uur of één zat ik volgens mij iets over de helft van de film en toen was ik moe (of was het verveeld?) genoeg om naar mijn nest te gaan. Vanochtend de rest afgekeken en ik vond er echt geen kont aan.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  maandag 16 januari 2006 @ 18:26:14 #137
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_34129170
Be Cool (2005) - Wat een ongelofelijke KUTFILM!
  maandag 16 januari 2006 @ 22:27:07 #138
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_34140088
8MM 2
pffff wat een kutfilm.

Hoge politiekgast gaat met rijke luis dochter. Ze hebben een wilde nacht in een hotelkamer met prostitue. Al snel wordt duidelijk dat ze geblackmailed worden.
Ze gaan zelf op onderzoek uit zonder hulp van de politie.

Je ziet redelijk wat naakt .. en er doen zelfs échte pornstars mee als Sandy

[spoiler]J6 wat is dat einde ongelovelijk slecht. Zij zit in metro .. in de tegengestelde richting zitten de hoer, de politie agent, pornoboss en de hoteleigenaar .. en dan stap haar aanstaande man in
BOE! Zij is gewoon genept voor 5 mljoen.
Onbevredigend ...[spoiler]

cijfer 4.0 / imdb 4.0
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 16 januari 2006 @ 22:31:22 #139
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_34140286
Dagen terug al ergens Mysterious Skin: Heel erg sterk. Gordon-Levitt is inderdaad echt verassend goed in deze confronterende maar eerlijke film. Veel beelden waar je niet blij van wordt, maar dat is ook niet de bedoeling van deze film. Wat dan wel de bedoeling is? Geen idee eigenlijk. Ik denk gewoon laten zien wat er kan gebeuren en vooral wat er gebeurt. Ik moet nog steeds een beetje er van bijkomen. Maar wel heel erg goed. 8,5.
pi_34140324
Cool Hand Luke (1967)

"What we've got here is... failure to communicate."

"I can eat fifty eggs."
pi_34140710
CUTTING CLASS

Ondanks dat dit zelfs voor slasher begrippen een zwak en onorigineel plotje heeft heb ik me prima vermaakt. En wat ik een aangename verassing vond is een amusante Brad Pitt in z'n tienerjaren die een van de hoofdrollen heeft.

maandag 16 januari 2006 @ 22:49:35 #142
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34141227
Chinjeolhan geumjassi (Sympathy For Lady Vengeance)
Ronduit briljant zijn twee woorden die me zo te binnen schienten na het zien van de meest recente film van Chan-wook Park. Een sterk verhaal dat op een geweldige manier wordt verteld.Ondanks alle dingen die die de hoofdpersonages doen in de film, heb je wel degelijk sympathy voor ze. Dus vanuit dat oogpunt is de titel goed gekozen . Je weet dat wat iedereen doet (zeker naar mate de film vorderd) fout is, maar op het zelfde moment begrijp je volledig dat ze het doen. Het acteerwerk is super, de film is wederom briljant gemonteerd en er zitten een paar hele ongemakkelijke scenes in die nogal moeilijk zijn om te kijken. Ook de soundtrack is weer van hoge kwaliteit, zoals we gewend zijn bij Aziatische films.
Is ie net zo goed als OldBoy? Ik weet `t niet, waarschijnlijk niet maar Sympathy For Lady Vengeance komt wel heel erg dicht in de buurt van Park`s vorige meesterk.
Een must-see voor iedereen die zich zelf een film liefhebber noemt

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
  dinsdag 17 januari 2006 @ 09:29:50 #143
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34150573
Quai des Orfèvres (1947)

iemand is vermoord en wij weten wie de dader is.
maar draait er iemand anders voor op?
daarnaast blijft de vraag of Maurice en Jenny bij elkaar blijven of met ruzie uit elkander gaan.

de film verloopt tamelijk flauwtjes totdat we Antoine, de inspecteur te zien krijgen. deze is imho de ster van de film en sleurt de film mee omhoog tot een vermakelijk en interessant verhaal.

Maurice is namelijk een saaie vent, die de film niet kan dragen en Jenny en Dora zijn te doorzichtig opgezet, waarbij Dora nog wat meer diepgang heeft.

al met al een leuke 7 (en nog ff nadenken of ik deze beter of minder vind dan germinal)
pi_34151507
Gisteravond naar "The Replacements" gekeken, beetje flutfilm, maar wel leuk voor de ontspanning.

6 min.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 10:30:47 #145
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34151912
ik heb onlangs "ringer" gekeken, een film waarbij johny knoxville meedoet aan de olympische spelen voor mongooltjes om zo geld te krijgen voor zijn werknemer die zonder verzekering zijn vingers verliest.

film was lekker fout.

dirty deeds, een soort van american pie film. wel redelijk tussendoortje

en nog veel meer, lang leve bittorrent
De wereld is op hol geslagen
  dinsdag 17 januari 2006 @ 10:31:48 #146
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_34151933
vanavond weer naar Batman Begins kijken
pi_34154014

Naussica of the Valley of the Wind

Wii nr: 6970 8782 3230 1449
pi_34154577
Harold & Kumar go to White Castle
Tja, grappig.. voor gewoon een comedy filmpje. Niet overdreven leuk, af en toe zelfs wat te flauw, maar vermakelijk, al snap ik niet waar de 7.1 op imdb vandaan komt
  dinsdag 17 januari 2006 @ 16:59:43 #149
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_34164994
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 12:04 schreef Atreidez het volgende:
Harold & Kumar go to White Castle
Tja, grappig.. voor gewoon een comedy filmpje. Niet overdreven leuk, af en toe zelfs wat te flauw, maar vermakelijk, al snap ik niet waar de 7.1 op imdb vandaan komt
[afbeelding]
Jij vind een 7.1 te hoog voor een film die je zelf vermakelijk vind?
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  dinsdag 17 januari 2006 @ 17:10:56 #150
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_34165410
Nóz w wodzie (1962) - De tweede keer dat ik de eerste feature length film van Polanski zie. Hij blijft erg goed, een simpel verhaal dat je toch wel met wat vragen laat en ook veel spanning heeft De machtspelletjes en het machogedrag van de mannen zijn/is erg goed, en dede door het geweldige camerawerk een erg sterke film. Een acht lijkt me redelijk.
pi_34168138
quote:
Op maandag 16 januari 2006 22:49 schreef Timo20 het volgende:
Chinjeolhan geumjassi (Sympathy For Lady Vengeance)
Ronduit briljant zijn twee woorden die me zo te binnen schienten na het zien van de meest recente film van Chan-wook Park. Een sterk verhaal dat op een geweldige manier wordt verteld.Ondanks alle dingen die die de hoofdpersonages doen in de film, heb je wel degelijk sympathy voor ze. Dus vanuit dat oogpunt is de titel goed gekozen . Je weet dat wat iedereen doet (zeker naar mate de film vorderd) fout is, maar op het zelfde moment begrijp je volledig dat ze het doen. Het acteerwerk is super, de film is wederom briljant gemonteerd en er zitten een paar hele ongemakkelijke scenes in die nogal moeilijk zijn om te kijken. Ook de soundtrack is weer van hoge kwaliteit, zoals we gewend zijn bij Aziatische films.
Is ie net zo goed als OldBoy? Ik weet `t niet, waarschijnlijk niet maar Sympathy For Lady Vengeance komt wel heel erg dicht in de buurt van Park`s vorige meesterk.
Een must-see voor iedereen die zich zelf een film liefhebber noemt

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
deze week ook nog even kijken
pi_34174391
Throne of Blood

Mooie Macbeth-adaptie van Akira Kurosawa, die er lekker zijn eigen draai aan geeft.
Sterk geacteerd en uiterst vakkundig opgebouwd naar het hoogtepunt van de film: de eindscène (zie foto).
Opvallend dat veel van deze film (locaties/kostuums) terugkomt in Ran, een Kurosawa van heel wat later (1985).

De Macbeth-versie van Polanski sprak me meer aan door zijn authenticiteit en grimmigheid, maar deze versie mag er ook absoluut wezen.

Terechte klassieker.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 21:36:34 #153
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34176677
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 18:28 schreef pascalheister het volgende:

[..]

deze week ook nog even kijken
zeker doen
Ben benieuwd wat je er van vindt
  dinsdag 17 januari 2006 @ 21:57:58 #154
52357 Lambiekje
pi_34177621
The Fog (2005)
Zeker geen onaardige horrorfilmpie. Uiteraard is het niets bij Carpenters versie uit 1980.
Elizabeth is nog best een apeteitelijk meisje.

Het is zeker beter dan een bottom100.
Er zijn zo veel slechtere remakes gemaakt.

Imdb 2.9 #85 bottom100 / Cijfer 5.0
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_34180136
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 16:59 schreef victorinox het volgende:
Jij vind een 7.1 te hoog voor een film die je zelf vermakelijk vind?
Ik druk me mening nooit uit in cijfers, maar voor dit type film had ik met die rating verwacht dat de film wel iets speciaals zou hebben, maar dat was niet zo
pi_34181123
Twee gangster-films

Little Caesar
1931

Aardig, maar duidelijk gedateerd. Edward G. Robinson is wel erg goed, en heeft een fantastische kop. Sommige andere acteurs zijn weer een stuk minder.

The Valachi Papers.1972

Ook aardig met een behoorlijke Charles Bronson. Op een bepaald moment wel wat langdradig.Op de een of ander manier ben ik altijd verbaast als Bronson een beetje een normaal mens speelt.
Helpt waar hij kan!
  dinsdag 17 januari 2006 @ 23:55:32 #157
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_34183465
xXx: State of the Union
Een vervolg op een aardige actiefilm die ik zeker wel te genieten vond. Nu is Ice Cube niet echt een superacteur dus ik had niet al te hoge verwachtingen. Dit bleek ook goed te wezen. De film moet het niet echt van een script hebben, in XXX was het script wel aardig te noemen voor een actiefilm maar in deze gaat het allemaal net iets te ver. Dingen zijn te ver gezocht of opeens wel heel toevallig. De actie is ook zeer tegenvallend. Er gebeuren niet veel superstunts zoals in XXX, gewoon een beetje schieten en knallen.
Uiteindelijk stelt het dus weinig voor. Het vermaakte net dus een 5,5.

#205 The Big Lebowski
Op aanraden van meedere mensen deze film maar eens gaan kijken. Het gegeven en idee van de film is flink bizar. We volgen een oudere man die nog steeds denkt een soort surfer/blower te wezen uit de sixties, seventies die zichzelf de dude noemt. Door stom toeval wordt hij betrokken in wat misdadig gedoe en het wordt telkens gecompliceerder en gecompliceerder terwijl hij eigenlijk alleen maar iets heel simpels wilt: nl, een nieuw kleed voor in zijn kamer. Lekker bizar dus en dat was wel erg fijn om te zien en om naar te kijken. De karakters zijn ook flink bizar. Voornamelijk zijn bowlingvriend is echt geheel geschift, door hem gaan dingen nogal verkeerd maar toch kunnen ze elkaar wel waarderen.
De hele film is zo droog en weird dat het zeker een toppertje is. Het verhaal is ook zeer origineel. Acteerwerk en acteurkeuze is ook super. Iedereen is zo ongeveer wel op zijn plaats en zet memrabele karakters neer. Zeker een 8 waard dus.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2006 @ 01:14:31 #158
4571 Sokolsky
pi_34186358
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:48 schreef Kolkus het volgende:
Throne of Blood
Sterk geacteerd en uiterst vakkundig opgebouwd naar het hoogtepunt van de film: de eindscène (zie foto).
Ik vond eigenlijk de scène in Cobweb Forest beter. Fantastisch in beeld gebracht.
Sheridana +1
  woensdag 18 januari 2006 @ 03:55:45 #159
136254 AngrodTiwele
'Brenger van kinderen
pi_34188656
The Best of U.F.C. 2005
Dit is een complicatie van de beste gevechten van het jaar 2005 van het Ultimate Fighting Championship, uitgezonden de 31ste in de VS.
Gewoonweg genieten van alle acties, de meeste gevechten heb ik natuurlijk al gezien, maar het blijft leuk en vermakelijk om te zien, U.F.C. ga zo door!
www.ufc.tv
"One thing about living in Wassenaar I never could stomach, all the damn Vampires !"
  woensdag 18 januari 2006 @ 04:00:35 #160
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_34188690
Net 'The day after tomorrow' zitten kijken. Wel een aardig rampenfilmpje, maar zo Amerikaans dat ik er een 6'je voor over heb.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 18 januari 2006 @ 09:10:31 #161
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34190712
palindromes

de belevenissen van een meisje dat zwanger wil worden en veel kinderen wil. haar moeder is echter een tegenstander van

haar plannen en laat haar abortus plegen.
later komt ze in een huis terecht waar mensen van de Pro-life beweging wonen en gehandicapten opvangen.

vreemde film, want de hoofdpersoon wordt door acht verschillende mensen gespeeld, varierend van een klein zwart meisje

van rond de 7 tot een kolossale zwarte meid tot Jennifer Jason Leigh.
verder was ik ook niet echt kapot van de film, die echter wel enkele aardige scenes heeft.
pi_34191739
The Legend of Zorro
Bij lange na niet hetzelfde nivo als The Mask of Zorro, iets waar ik toch een beetje op gehoopt had. Het verhaal was niet echt interessant, het deed me iig erg weinig. Verder solide rollen van de cast, maar de chemie die er in het eerste deel was heb ik niet teruggezien. De actie was dan wel weer ok, al was het soms wat te bescheiden; de eindscene met de trein maakte wat dat betreft nog wat goed maar overall was het een teleurstelling.
pi_34195810
Gisteravond naar Keeping Mum, erg leuk, veel mooie momenten, grappig verhaal, alleen jammer dat het einde vreselijk voorspelbaar was. Een 7+
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:47:08 #164
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_34201098
Casanova (2005 - Lasse Hallström) - Mwoah, matig.

Duck Soup (1927 - Fred Guiol) - Ja, wel schattig maar meer historische waarde. enzo
  woensdag 18 januari 2006 @ 19:13:37 #165
52357 Lambiekje
pi_34211595
Cloud 9 (2006)

oei oei oei .. wat een foute film. Redelijk sneu concept ..en nog sneuer uitgevoerd.

Billy Cole ( Burt Reynolds) is een aan lager wal geraakte idioot. Dan heeft hij een geweldig idee als ie in een stripclub is. Ik huur de strippers en begin een beachvolleyball-team met ze.

Uiteraard kwijlen tot het ranzige toe het publiek van deze geile ultrasnollen.
cliche cliche. pfffffff
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
imdb 3.9 / cijfer 3.5

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 18-01-2006 20:18:37 ]
pi_34213673
SICK GIRL

Ondanks dat ik de 2 dames en het torretje niet overtuigend vind is deze (milde) aflevering redelijk, en we hadden nog geen insectenaflevering, dus dat hebben we nu ook gehad

woensdag 18 januari 2006 @ 20:33:33 #167
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34214965
Afgelopen dagen:

The Legend of Zorro (Martin Campbell, 2005)
Het is erg jammer dat ze er zo'n kinderlijke film van gemaakt hebben, want de plot was best leuk bedacht en bood ook mogelijkheden op een best leuke film. Het jongetje is nogal overbodig en vond ik zeker geen goede toevoeging. **½

Nightmare Alley (Edmund Goulding, 1947)
Leuke film-noir die zich in de circus/kermis wereld afspeelt. ****

Harry Potter and the Goblet of Fire (Mike Newell, 2005)
De vierde film in de Harry Potter-reeks is ongeveer even goed als het derde deel, The Prisoner of Azkaban, in mijn ogen en daarmee één van de beste van de reeks tot nu toe. De special effects zien er erg goed uit en het verhaal bevat veel vaart en redelijk spannende momenten. Alleen sommige scene vond ik vrij raar en overbodig. ***½

The Ice Harvest (Harold Ramis, 2005)
Best grappige neo-noir van comedy-veteraan Harold Ramis. De bekende cast zet leuke rollen neer, maar de film had wel iets meer tempo kunnen gebruiken. Verrassend zijn de plottwists ook niet, maar het kijkt wel lekker weg. ***
pi_34223919
the game

Was net op sbs6 en zapte er bij toeval langs, maar wat een gave film! Vond het verhaal echt erg goed en vond het einde echt geweldig. Ben niet goed in filmrecensies schrijven, maar vond dit echt een vette film. *****

Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_34224085
Vandaag: Transporter 2
Gister: S.W.A.T.
pi_34224245
CREEPOZOIDS

Terrible ALIEN rip maar daardoor juist wel weer grappig. Zelfs het monster moet lijken op het bekende monster uit de ALIEN serie maar is heel duidelijk een vatsig mannetje in een te strak monsterpak.

Deze film bevat veruit de lelijkste baby die ik ooit in een film zag en dat is dus inclusief BRAINDEAD en IT'S ALIVE

donderdag 19 januari 2006 @ 02:27:24 #171
136254 AngrodTiwele
'Brenger van kinderen
pi_34228981
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 20:33 schreef Gorro het volgende:
Afgelopen dagen:

Harry Potter and the Goblet of Fire (Mike Newell, 2005)
De vierde film in de Harry Potter-reeks is ongeveer even goed als het derde deel, The Prisoner of Azkaban, in mijn ogen en daarmee één van de beste van de reeks tot nu toe. De special effects zien er erg goed uit en het verhaal bevat veel vaart en redelijk spannende momenten. Alleen sommige scene vond ik vrij raar en overbodig. ***½
Voor mij was het grote probleem dat ik het boek na 5 keer gelezen te hebben in het Nederlands en een keer in het engels wel redelijk uit mijn hoofd ken.
Voor de kenner zaten er teveel minpunten in en de lengte mocht wel een uurtje langer.
(wel een topfilm in de reeks!)
"One thing about living in Wassenaar I never could stomach, all the damn Vampires !"
pi_34230460
Lola rennt (1998)
Redelijk korte film over Lola die in 20 minuten 100.000 euro moet regelen. Ze probeerd het drie keer, dus eigenlijk drie keer dezelfde stukjes zitten er in.

Ik geef een 8.
pi_34232622
Oliver Twist
Polanski's adaptie van het bekende boek van Charles Dickens (welke ik zelf nooit heb gelezen). Een mooie film om te zien met een prachtige aankleding van London in een vervlogen tijd. De rol van Kingsley als Fagin (foto) was voor mij wel een van de hoogtepunten van de film. Het verhaal raakte me niet echt op de sentimentele noot, maar ik kan wel goed de tegenstrijdigheden zien waarmee Dickens zijn punt wilde maken.

Sky High
Deze film was echt grappig De wereld bestaat voor een groot deel uit Superhero's en Sidekicks, en er is zelfs een speciale school voor. Tijdens de film zie je een hoop bekende dingen uit de overvloed aan herofilms voorbij komen, de comedy is niet te slapstick en het verhaal is leuk uitgewerkt.. maargoed, t blijft een disney teenfilm natuurlijk, dus je moet ervan houden. Mij is tie iig erg bevallen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Atreidez op 19-01-2006 21:09:53 ]
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:07:33 #174
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_34233903
The Raven
Een komedie over een meestertovenaar (Boris Karloff) die de spullen en krachten van 2 andere tovenaars (Peter Lorre en Vincent Price) wil hebben.
De film begint redelijk rustig maar vooral de eindconfrontatie tussen Karloff en Price is erg leuk gedaan.
Het is trouwens leuk om Jack Nicholson bezeten te zien worden, jaren voor The Shining.
De titel is gejat van een gedicht van Edgar Allan Poe, hoewel alleen de openingsscene daar naar verwijst.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  donderdag 19 januari 2006 @ 13:05:38 #175
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34237537
An Unfinished Life (Lasse Hallström, 2005)
Onderhoudende film van Lasse Hallström, met goede rollen van Robert Redford en Morgan Freeman. Jennifer Lopez houdt zich ook prima staande. Het simplistische verhaal is niet bijzonder, maar dankzij de mooie sfeerschepping schaadt dat de film niet zo veel. ***½
  donderdag 19 januari 2006 @ 16:56:46 #176
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34245855
Predator
Heerlijke action packed film die door het hoge tempo geen moment verveelt. Arnie doet waar ie goed in is: met een dik accent een hoop corney one-liners ten toon spreiden en wat in de rondte knallen. De effecten zien er na al die jaren nog best goed uit, er zitten lekker wat gore scenes in.
Heb me vermaakt

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
  † In Memoriam † donderdag 19 januari 2006 @ 19:22:08 #177
4571 Sokolsky
pi_34250723
Une femme est une femme (1961)

Oftewel: de film waardoor Anna Karina officieel één van mijn favoriete actrices is geworden
Sheridana +1
pi_34252302
Alferd Packer: The Musical

Één van de eerste wapenfeiten van Trey Parker en Matt Stone; de makers van Southpark. Deze film hebben ze gemaakt naar aanleiding van een trailer die ze tijdens hun studie hadden gemaakt die populairder bleek dan ze hadden durven hopen.
En de Troma studio's zaten blijkbaar te springen om zulke onzin.
Bevat schitterende humor, maar wordt al snel flauw en saai.

echt Troma
pi_34259045
Chinjeolhan Geumjasshi (Sympathy for Lady Vengeance)

Het derde en laatste deel in de Chan-Wook Park Vengeance trilogie.
Wederom weer een meesterwerkje, prachtige shots, meeslepende muziek en een goed plot
De film haalt het niet bij Oldboy maar doet er zeker niet voor onder.
pi_34259172
Vanmiddag gezien...
http://www.imdb.com/title/tt0402399/

The New World

Eecht een mooie film, alleen het verhaal wordt op een gegeven moment vrij langdradig ( vond ik persoonlijk ) maar verder leveren Collin farrel & christian bale top acteer werk af

enige min punt wat ik nu kan noemen is het gebruik van James Horner's muziek in de film, maar enkele tracks zijn gebruikt van zijn mooie score, die naar mijn mening vreselijk slecht zijn ge edit. In de eerste minuten van de film is één van zijn tracks te horen die veel te zwaar aanwezig is dat het gewoon gaat irriteren, een constante melodie, die melodie komt nog 2 a 3x terug in de film, daarnaast zijn er hooguit nog 3 anders tracks van de score gebruikt. erg jammer en zeer zonde

[ Bericht 24% gewijzigd door 7eVeNL op 19-01-2006 22:53:50 ]
pi_34259636
JARHEAD

Boven verwachting goed.

[ Bericht 13% gewijzigd door NoSigar op 20-01-2006 01:43:26 ]
Helpt waar hij kan!
  donderdag 19 januari 2006 @ 22:53:37 #182
40664 Durbin
Who knows..
pi_34259742
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:39 schreef pascalheister het volgende:

..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_34259776
Corpse Bride

Op zich wel een leuke film, want Tim Burton. Maar helaas begon mijn allergie voor speelfilms waarin gezongen wordt op te spelen zodat ik hem met moeite af heb kunnen kijken. Gelukkig maar 76 minuten
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_34260300
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:39 schreef pascalheister het volgende:

Het had er eentje van Hare kunnen zijn geweest

Edit: Durbin was me al voor...

vrijdag 20 januari 2006 @ 00:09:44 #185
52357 Lambiekje
pi_34263323
The Chumscrubber (2005)
Dean ( Jamie Bell - van Billy Elliot) is een loner. Op een dag gaat ie op bezoek bij zijn beste vriend. Die blijkt zelfmoord te hebben gepleegd, hij blijkt een een dealertje te zijn. Als de klasgenoten dus geen stuff meer krijgen. Proberen ze het broertje van Dean te kidnappen en van af daar gaat het een beetje fout...

Dean is overtuigend in zijn rol. Eigenlijk is er geen normale personage in de film iedereen heeft wel zijn eigenaardigheden.
De manier waarop en de plotwendingen maakt deze film toch wel de grijze massa ontstijgend. Het is zeker geen standaard tienerfilm.

imdb 6.8 / cijfer 7.5
  vrijdag 20 januari 2006 @ 01:09:00 #186
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_34265268
Suburbia (Penelope Spheeris, 1986): nee, niet dat sympathieke filmpje van Linklater. Dit is jaren tachtig-trash uit de Corman-stal. Dat betekent natuurlijk een dramatisch laag budget, idiote scènes en kut acteerwerk, en dát betekent weer dat dit nog best vermakelijk is. Onbetwist hoogtepunt is een soort van concert van een soort van band met een soort van nummer met de soort van briljante lyrics "Richard hung himself! Richard hung himself! And Jesus pushed him! Raaaah!!". Nou ja, ik kan dit met de beste wil van de wereld geen voldoende geven, maar met een krant op schoot voor tijdens de trage scènes was dit uitstekend te doen. Het stemt wel treurig dat regisseuse Spheeris nu bezig is aan de Janis Joplin-biopic met Pink in de hoofdrol. Ach ja. 4,5.

The Woodsman (Nicole Kassell, 2004): op de poster staat heel trots 'van de makers van Monster's Ball' en ja hoor, dit lijkt best op die film. Ook hier is het grootste pluspunt het acteerwerk en de sfeer, en vormen mislukte metaforen, een thema dat zichzelf schokkender vindt dan het echt is en een voorspelbaar plot de grootste minpunten. Toch vond ik dit een flink stukje beter dan het oersaaie Monster's Ball. Dat is heel eenvoudig te verklaren: alle pluspunten zijn hier wat meer plus (Bacon boven Thornton,Mos Def boven Puffy), en alle minpunten wat minder min (Roodkapje boven het vogelkooitje, pedofilie boven interraciale relaties). Zo kan er nog best een 6,5 van af. Aardig dus.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  vrijdag 20 januari 2006 @ 01:45:47 #187
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_34266040
Vorige week en in het afgelopen weekend:

Tremors 1
Goede film. leuk verhaal, leuk acteerwerk. erg leuk gedaan

Tremors 2
Minder dan 1 maar toch even leuk.

Kickboxer 1, 2, 3, 4
Zeg wat je wilt, maar die sasha mitchel is best wel charmant, "dude.."

Lola Rennt
Duitse Kutfilm.

Nahib Amhali
Respect voor die gast. Heel scherp. Ik herken mezelf heel erg in wat ie zegt
over zijn jeugd

Gotham
Female-ghost die persé d'r juwelen terrug wil waar ze mee was begraven.
Is geen horror. Mooie hoofdrol-speelster. maar ik viel in slaap

Star Wars Empire of Dreams - The Making of the original IV, V & VI (Trilogy DVD-edition extra)
Dit is werkelijk een must voor idere die-hard starwars fan. Deze docu is erg goed.
Het vertelt alles vanaf script 1 En hoe george lucas alles van de grond wist te tillen way back in de jaren 70.
Acteurs en actrices komen bijna 30 jaar later weer aan het woord. Er zit echt waanzinnig
leuk film-materiaal tussen. heel leerzaam. echt te gek!

Undead, australisch 2004
Kutfilm. Meteoriet slaat in op een rustig klein australisch boeren dorpje. Iedereen die geraakl
wordt verandert in een vleesetenede zombie.

Godzilla vs. Mechagodzilla (mech4, 2002)
Geen diepgaande film, het enig leuke was het idee erachter en die reuzachtige godzilla van metaal!

Charlie & The Chocolate Factory 2005
Kinderfilm. zag er optisch wel aardig uit. Verhaal deed me niet veel.
En ik denk persoonlijk dat micheal jackson beter geknipt zou zijn geweest voor de rol van willy wonka. johnny depp is zo'n vreselijk slechte acteur dat beter tot z,n recht komt in de theater wereld.
net als wynona ryder en jodie foster.

Stealth 2005
De actie-scenes zijn mooi. Weinig slechte cgi-scenes te bespeuren.
cliché verhaal over artficial inteligence en het pilootloos besturen van fighter jets.

The Cube
Tja. een origineel verhaal en leuk om te zien. personages wel leuk neergezet.

Chinese Super-ninjas
Ken ik nog uit m,n jeugd. Zullen velen ws. niks vinden maar ik vond em wel vermakelijk.
De boodschap van subtiele drama-scenes komen wel door.

Jackie Chan - Batlle Creek Brawl
The 1940's gangsters meet chinese kung-fu

Jackie Chan - Spiritual Kung-fu
Vond ik vroeger leuk, jackie chan vechtscenes zijn mooi om te zien.

Jackie Chan - Fearless Hyena
idem

Wie de neuk kan het eigenlijk wat schelen wie wat heeft gezien en wat hij/zij ervan vond?
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 01:47:37 #188
108862 a-child-in-chains
pi_34266076
[edit]
No room for the unlucky.
  † In Memoriam † vrijdag 20 januari 2006 @ 02:01:17 #189
4571 Sokolsky
pi_34266333
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 01:45 schreef a-child-in-chains het volgende:
Wie de neuk kan het eigenlijk wat schelen wie wat heeft gezien en wat hij/zij ervan vond?
Ikke. Zo doe je nog eens wat ideeën op.
Sheridana +1
pi_34266503
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 02:01 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ikke. Zo doe je nog eens wat ideeën op.
Inderdaad, ik heb al best wat leuks gezien of ben op andere mooie films geattendeerd dankzij dit rubriekje.
Helpt waar hij kan!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 02:19:16 #191
108862 a-child-in-chains
pi_34266735
o.k. sorry dat ik zo negatief reageerde.
No room for the unlucky.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 08:11:23 #192
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34268460
Nach fünf im urwald

FP speelt een meisje dat nogal kort gehouden wordt door haar ouders. als haar verjaardagsfeestje (17) een beetje een puinhoop is geworden, slaat haar vader haar en zij vertrekt naar munchen. ze gaat daar naar de auditie, waar ze voor heeft geoefend. dat wordt niks en ze wordt opgepikt door een medewerker, die wel zin heeft in een maagd.
bij hem in huis aangekomen, moet hij weer weg wegens werkzaamheden.
zij gaat met zijn huisgenoten mee op pad.
ondertussen zijn haar ouders op zoek en die ontmoeten twee andere ouders, die op zoek zijn naar hun zoon.
de twee ouderparen gaan weer samen naar huis.

al met al een leuke debuutfilm van FP, waarin Axel Milberg als vader en kandidaat-burgemeester de show steelt.

pi_34270066
Hitch

Film met Willy Smith die een date dokter is. Hij koppelt voor z'n werk mannen die minder succesvol zijn in de liefde. Koppelen kan hij heel goed...maar als het op hem zelf aan komt gaat het niet altijd zoals gepland. Gewoon erg komische film, niet onwijs veel diepgang gewoon lekkr kijken zonder na te denken

Mijn Rating: 7.4 / 10
IMDB rating: 6.8 / 10

Wedding Crashers

Film met Owen Wilson en Vince Vaughn die samen bruiloften afgaan om te sjansen met de single dames daar. Ze nodigen zichzelf uit en verdiepen zich in de familie zodat ze mee kunnen praten als ze iets gevraagd wordt.
Erg humoristische film heb me werkelijk kapot gelachen!!! Die Owen Wilson speelt erg goed!!!

Mijn Rating 8.2 / 10
IMDB rating: 7.3 / 10
pi_34271793
Jarhead
In het begin dacht ik nog dat het een typische warmovie zou worden, beginnend met bootcamp en uiteindelijk al vechtend in de oorlog. Maar toch is deze film vanaf de helft ineens een stuk anders als verwacht, en krijg je een goed beeld van de gefrustreerde mariniers midden in de woestijn, niet wetende of ze ooit nog in een gevecht terecht komen. Sterke film met goed werk van Sarsgaard en Gylenhaal, mooie plaatjes uit de voornamelijk eenkleurige woestijn en goed montagewerk. Voor mij eentje om te herinneren
pi_34277343
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 01:45 schreef a-child-in-chains het volgende:
Lola Rennt
Duitse Kutfilm.
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
pi_34282141
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:53 schreef Durbin het volgende:

[..]

simpel toch
pi_34283519
The Bridge on the river Kwai

Deze klassieker had ik nog nooit gezien. Het was een lange zit, maar wel de moeite waard.
pi_34284094
The Lady Vanishes
Prima Hitchcock. De introductie van de personages vond ik vooral bijzonder. Geen zinderende spanning, het verhaal heeft een beetje die Hitchcock-oppervlakkigheid, hoewel dat vaak in zijn voordeel heeft gewerkt. The 39 steps, die ik eerder deze week zag, vond ik beter.
3.5/5

AmnesiA
Fedja van Huêt speelt zeer geloofwaardig een tweeling. Maar de film is tergend traag ook al duurt 'ie 85 minuten. En flashbacks doen een verhaal zelden goed, vind ik.
2.5/5
  vrijdag 20 januari 2006 @ 17:31:04 #199
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_34284571
Spring, summer, fall, winter... and spring (Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom) 2003

Bin-Jip is net iets beter, maar deze film komt er toch wel erg veel bij in de buurt. De symboliek is geweldig, de beelden bijna even mooi als bijv Hero, en ook nog is een goed verhaal.

5/5

The Bow (Hwal) 2005

Ki-duk Kim is mijn nieuwe held. Ook deze film is weer geweldig. Het einde is niet perfect, maar de rest van de film eigelijk wel. Minder speciaal dan bovenstaande film, maar bijna net zo mooi.

4,5/5

Bullet In The Head Die xue jie tou (1990)

Spectaculaire 'oorlogs'film van Woo met Tony Leung in de hoofdrol. 3 vrienden vluchten uit Hong Kong naar Vietnam, waar de oorlog nog steeds aan de gang is. Ze proberen daar geld te verdienen maar komen uiteindelijk midden in de oorlog terecht. Actie is goed zoals we van Woo gewend zijn, maar haalt het niet bij The Killer en Hard-Boiled. Het verhaal is gelukkig wel een stuk beter. De op twee-na beste Woo film uit zijn Hong Kong periode.

4/5
  vrijdag 20 januari 2006 @ 20:54:36 #200
67089 Gillingham
The horror...
pi_34290907
Get Shorty DVD, 8/10
Vermakelijke film die me deed denken aan True Romance, blijkbaar zijn de boeken van deze verfilmingen van dezelfde auteur. De regie is niet top, het acteerwerk is O.K. Met name de vele grappige scenes, dialogen en verwijzingen waren de moeite waard. De vele leuke karakters waren verfrissend. Verder niet heel speciaal, omdat het verhaal op zich niet geweldig is.

War of the Worlds DVD, 8/10
Na vele teleurgestelde recensies en reacties had ik geen hoge pet op van deze film. Misschien juist daardoor dat hij voor mij wel werkte. Het is geen topper en het verhaal was bekend, maar de manier waarop de film zich ontpopt was continue onderhoudend en de karakters vond ik betrekkelijk realistisch reageren op het voorval. De Special Effects waren erg goed, ook de manier waarop de kijker steeds meer te weten en te zien krijgt van de aliens en hun 'apparatuur' was goed gedaan. Tom Cruise speelt op den automaat en de film is verder erg Spielbergiaans, het eind een lichtelijke anti-climax, maar wel een van de meest plausibele manier van aliens overwinnen in geheel Hollywood (denk aan een Independence Day ). Doodzonde dat de originele muziek er niet bijzat.

The Incredibles DVD, 7/10
Ik ben geen animatie-fan blijkt maar weer. Deze film kon niet tippen aan Finding Nemo en bevatte nauwelijks echt hilarische momenten. Verder was het geheel redelijk vermakelijk en de stemmetjes o.k. Jack-Jack is overigens wel te gek.

The Graduate DVD, 9/10
Voortreffelijke film, puik werk van Dustin Hoffman. Het begin zette direct de toon met een uiterst herkenbare situatie. De film kon al niet meer stuk. De strubbelingen waren kostelijk en de rest was ronduit amusant. Het einde werkte ook volledig. Ik maak me nu trouwens wel zorgen over mijn toekomst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')