Ok, kies ik voor 'kei'.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 09:53 schreef RuneRose het volgende:
37°2 le matin - steen of kei goed, ligt eraan waar je vandaan komt.![]()
Ik ookquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 10:18 schreef Gorro het volgende:
Ik heb nu de complete top 100 van die lijst gezien
Hallo hallo ... NL is zo triest om de belgisch in gesprokken van rommel van Urbanus te draaien.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:18 schreef Olmo het volgende:
La Marche de L'empereur
Een documentaire over de Koningspinguin, die elk jaar een aantal maal een barre tocht aflegt voor een bizar paringsritueel.
Het zijn vooral de vele prachtige beelden die deze film aantrekkelijk maken voor het publiek. Schitterende onderwatershots en mooie zoommomenten! Antarctica op z'n mooist! Maar daarmee houdt het ook een aardig eind op.
De documentaire mist achtergrondinformatie en diepgang. Veelvuldig heb je het idee dat je iets mist. Een combinatie van deze oppervlakkigheid en de ergerlijke kindergrappen (uit monde van Urbanus, ook dat nog(en ja, er werd ook nog om gelachen in de zaal
)), heeft ervoor gezorgd dat La Marche de L'empereur mij, als documentaire- en natuurliefhebber, niet heeft weten te bekoren.
Als ik een cijfer moet geven, dan ga ik voor een 7. Puur en alleen dankzij het camerawerk. De tocht van de pinguins wordt nu eenmaal op een schitterende wijze in beeld gebracht en eigenlijk zou je alleen daarom al La Marche de L'epereur moeten gaan zien! Hadden de makers het echter maar bij de beelden gehouden...
Ik vond het einde juist een pluspunt van de film. Sowieso een gave thriller...het onheilspellende sfeertje beviel me prima.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 13:26 schreef Atreidez het volgende:
Einde is weer wat tegenvallend, voornl. omdat ik de bui al lang en breed zag hangen.
Je had idd beter eerst In The Mood For Love kunnen kijken. Maar als je het de eerste keer al helemaal niks deed, dan zal het na het kijken van itmfl niet echt veranderen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 09:57 schreef Mike het volgende:
[..]
Ok, kies ik voor 'kei'.
Zelf heb ik 2046 gisteren gezien. Mooie beelden, mooie muziek, maar daar bleef het dan wel bij voor mij. Ik weet niet of ik beter eerst In The Mood For Love had kunnen bekijken, maar 2046 vond ik voornamelijk saai en de verhaallijnen (voor zover ze er in zaten) deden me weinig. Het lijkt me een film die sowieso beter tot z'n recht komt op een groot doek.
The Searchers (***)quote:
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 13:32 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik vond het einde juist een pluspunt van de film.
in de biosquote:
dan zou ik zeggen: ga morgen, geweldige filmquote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:25 schreef RuneRose het volgende:
jarhead zou ik vanavond naartoe gaan, maar dat gaat helaas niet meer door.![]()
Zo erg?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:55 schreef kinky_queen het volgende:
THE FOG
Denk aan de remake van THE HAUNTING, maar dan nog erger
[afbeelding]
quote:Een man en een jongen zijn op weg naar een zagerij. De man is docent houtbewerking in een sociale werkplaats in een Waalse stad, de jongen zijn nieuwste leerling. Ze hebben een woordenwisseling, waarin de man de jongen probeert te laten zeggen waarom hij gevangen heeft gezeten. Als ze bij een cafetaria iets te eten bestellen, betaalt hij alleen voor zichzelf. Wat is het geheim van de man, en dat van de jongen? Le fils is de opvolger van Gouden Palm-winnaar Rosetta (1999). De film is op het lijf geschreven van acteur Olivier Gourmet. Zijn motoriek bepaalt het tempo en de hoekigheid van de film. Le fils is een indrukwekkend portret van een getergd lichaam.
bron : cinema.nl
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.imdb 7.2 / cijfer 7.5Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Vooral de scène waarinquote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:15 schreef Timo20 het volgende:
Vanmiddag gezien:
Jarhead
Het acteerwerk van de voltallige cast is erg sterk, en ze weten op een overtuigende manier neer te zetten hoe hun personages langzaam aan letterlijk gek worden van verveling. Vooral Jake Gyllenhaal en Jamie Foxx zijn erg goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Wow, 1 keer 3 sterren en de rest minimaal 3,5? Geen enkele film waar je geen reet aan vond?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 14:47 schreef Gorro het volgende:
The Searchers (***)
Nashville (***½)
Barry Lyndon (***½)
My Darling Clementine (***½)
L'atalante (***½)
The Man Who Shot Liberty Valance (***½)
Viaggio in Italia (***½)
Madame de... (***½)
The Magnificent Ambersons (***½)
Pierrot le fou (***½)
L'avventura (***½) Wellicht na herziening hoger
De rest heb ik minimaal **** gegeven.
ahquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hm, ik vond Sarsgaard duidelijk de beste. Zoals in alle films waarin hij meedoet trouwens.
Nee, eigenlijk niet. Sowieso heb ik nog maar 3 films ( Faster Pussycat! Kill! Kill!, Funny Face en My Neighbor Totoro) uit de totale lijst lager dan *** sterren gegeven (ik heb er in totaal 553 van gezien). Het blijkt een vrij veilige lijst voor me te zijn als ik zin heb om weer eens een klassieker te kijken. Maar dat heb ik eigenlijk ook bij de IMDb top 250. Daar heb ik volgens mij ook geen enkele onvoldoende gegeven aan één van die films (op My Neighbor Totoro na dan, die er soms ook in staat)..quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wow, 1 keer 3 sterren en de rest minimaal 3,5? Geen enkele film waar je geen reet aan vond?
En je beoordeelt films op wat ze met je doen? Al die films boeiden je echt en raakten op enerlei wijze?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:30 schreef Gorro het volgende:
Nee, eigenlijk niet. Sowieso heb ik nog maar 3 films ( Faster Pussycat! Kill! Kill!, Funny Face en My Neighbor Totoro) uit de totale lijst lager dan *** sterren gegeven (Ik heb er in totaal 553 van gezien) Het blijkt een vrij veilige lijst voor me te zijn als ik zin heb om weer eens een klassieker te kijken. Maar dat heb ik eigenlijk ook bij de IMDb top 250. Daar heb ik volgens mij ook geen enkele onvoldoende gegeven aan éé'n van die films (op My Neighbor Totoro na dan, die er soms ook in staat)..
Niet puur en alleen op of ze me raken of niet, hoewel dat zeker een vereiste is om een hele hoge waardering te krijgen. Bijvoorbeeld een film als Birth of a Nation (die net niet in de top 100 staat) raakt me absoluut niet emotioneel, want hij is zo racistisch als Adolf Hitler, maar technisch is het een hele sterke film en eigenlijk niets op aan te merken. Zo'n film verdient bij mij nog wel een voldoende, want daar haal ik ook plezier uit als ik een film kijk.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
En je beoordeelt films op wat ze met je doen? Al die films boeiden je echt en raakten op enerlei wijze?
Okee, dat laatste kan.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:44 schreef Gorro het volgende:
Niet puur en alleen op of ze me raken of niet, hoewel dat zeker een vereiste is om een hele hoge waardering te krijgen. Bijvoorbeeld een film als Birth of a Nation (die net niet in de top 100 staat) raakt me absoluut niet emotioneel, want hij is zo racistisch als Adolf Hitler, maar technisch is het een hele sterke film en eigenlijk niets op aan te merken. Zo'n film verdient bij mij nog wel een voldoende, want daar haal ik ook plezier uit als ik een film kijk.
Als ze niet boeiend zouden zijn zouden ze niet in die lijsten staan.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Okee, dat laatste kan.
Maar dan nog... er moeten toch wel films zijn die je op geen enkele manier boeiden?
Smaak is heel persoonlijk. Het kan nooit zo zijn dat zo'n hele top 100 iedereen aanspreekt.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:57 schreef Sokolsky het volgende:
Als ze niet boeiend zouden zijn zouden ze niet in die lijsten staan.
Niet iedereen, maar als je een brede smaak hebt zoals Gorro blijkbaar wel. Die films staan er natuurlijk niet voor niks.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Smaak is heel persoonlijk. Het kan nooit zo zijn dat zo'n hele top 100 iedereen aanspreekt.
Ik ben trouwens wel benieuwd welke dit zijn. De Fords? De Capra's? De Hawks?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:35 schreef Arcee het volgende:
Ik heb ook veel films uit de IMDb Top 250 gezien, maar daar zaten voor mij ook draken van films bij. Films die me gewoon echt koud lieten, waar ik niks mee kon.
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:06 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vooral de scène waarindat was idd een sterke sceneSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
was compleet stil in de zaal... nou was dat opzich niet zo moeilijk met maar 7 aanwezigen
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
Precies, ik ook.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:11 schreef Sokolsky het volgende:
Niet iedereen, maar als je een brede smaak hebt zoals Gorro blijkbaar wel. Die films staan er natuurlijk niet voor niks.
Zelf heb ik wel moeite met bepaalde genres (slapstick, SF) of regisseurs (Dreyer, Fellini) maar ik snap wel wat anderen er in zien. Ik beoordeel echter voornamelijk op mijn eigen beleving van een film en niet op technische kwaliteiten.
Vervelend om te kijken, precies. En dat kan zo erg zijn dat een film me op geen enkele manier weet te boeien. Die zijn wel zeldzaam, gelukkig. Goed voorbeeld: Dogville.quote:Daardoor deel ik wel eens een onvoldoende uit (=vervelend om te kijken), maar dan zou ik nog niet zeggen dat ze me op geen enkele manier boeien. Nee, ze boeien me dan niet genoeg.
Neuh, It Happened One Night bijvoorbeeld vond ik wel verrassend leuk.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:21 schreef Sokolsky het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd welke dit zijn. De Fords? De Capra's? De Hawks?
Dat heb ik nou ook vaak. Moeilijker om in in te leven of iets dergelijks.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:33 schreef Arcee het volgende:
Overigens spreken echt oude films me sowieso vaak al minder aan. Niet als vooroordeel, maar wel als eindresultaat.
Wat Kurosawa en Bergman betreft tot nu toe wel, ja. Overigens vond ik ze niet slecht, maar ze deden me weinig. Yojimbo vond ik wel echt matig. Aan de andere kant vond ik Rashômon wel weer leuk.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:38 schreef Sokolsky het volgende:
Is dat dan in tegenstelling tot de rest van de oeuvres van Von Trier, Kurosawa en Bergman? Al die drie films staan in mijn top-100, maar al die drie regisseurs ook in mijn top-10.
(over Brooks zal ik het maar niet hebben, daarin ga ik een heel eind met je mee)
Inderdaad.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:39 schreef Lamon het volgende:
Dat heb ik nou ook vaak. Moeilijker om in in te leven of iets dergelijks.
Dat zijn dan vast dezelfde mensen die zeggen: "Het deed me niet echt veel, maar ik vond het wel een meesterwerk".quote:Sommigen zeggen dat dat betekent dat je niet echt van films houdt of bevooroordeeld bent.
Ik heb hem net ook gezien jaquote:Op zondag 15 januari 2006 00:32 schreef Max-Westerman het volgende:Full metal jacket
Wilde deze film al een hele tijd
Vanavond was het dan eindelijk zover, Had een hoge verwachting van deze film
Het begin is echt geweldig voorral Sgt. Hartman hard maar zo cool
Alleen vond ik het begin van het deel in Vietnam een beetje saai maar dat werd later ook weer beter
Topfilm![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |