Boy Eats Girl (2005, Ireland)![]()
Een jongen ziet zijn toekomstige vriendin vreemd gaan, pleegt per ongeluk zelfmoord, maar wordt weer tot leven gebracht door zijn moeder dankzij een eeuwenoude spreuk. Het probleem is alleen dat hij daardoor een zombie is geworden en steeds meer naar vlees verlangt. Als zijn eerste slachtoffer gevallen is, slaat de epidemie heel snel om zich heen. Redelijk verrassende horror-komedie die vrij onschuldig begint, maar voor "normale" begrippen naar het einde toe toch redelijk hardcore wordt. Vooral de combinatie tractor-gereedschap en zombies blijkt erg goed te werken.
![]()
Het is geen Shaun of the Dead, alhoewel de gelijkenis er af en toe wel is, maar de film kijkt wel erg lekker weg.
Day of the Dead 2: Contagium (2005, USA)Een of ander Russisch virus breekt los en infecteert het personeel en de patiënten van een psychiaterische inrichting, waardoor ze langzamerhand veranderen in zombies. In de loop van de film zakte mijn aandacht steeds verder weg, totdat plots de aftiteling verscheen. Niet een film die in het rijtje van NOTLD, Dawn of Day of the Dead mag staan, maar ik heb ze ook zéker slechter gezien.
Don't Go In The House (1980, USA)Donald werd vroeger door zijn moeder mishandeld met behulp van het gasfornuis, waardoor ie een angstige verhouding met zijn moeder heeft ontwikkeld en een of andere fascinatie met vuur ontwikkeld. Wanneer zijn moeder overlijdt, bewaart hij haar lichaam in het huis en begint andere vrouwen te ontvoeren en levend te verbranden. Na afloop wist ik niet wat ik van deze film moest vinden. Aan de ene kant was ie saai, maar er hing wel een bepaald naargeestig sfeertje. Al met al niet een film die ik voor een gezellige zaterdagavond op zou zetten.
Creepshow 2 (1987, USA)![]()
Een drietal verhalen, variërend van een revanche-nemende houten Indiaan, een mensenetende olievlek tot een vasthoudende, dode lifter. De verhalen zijn alledrie tamelijk onschuldig en eigenlijk wel érg simpel, vooral het verhaal van de Indiaan. Het verhaal van de mensenetende olievlek in het moeras is veruit de sterkste van de drie.
Zombiez (2005, USA)De film begint met een uitleg over het begrip Zombie, zijnde iemand die onder invloed van bepaalde drugs zin krijgt in mensenvlees. Dat de acteurs zelf niet helemaal op de hoogte waren van dit begrip, blijkt wel uit de vele interpretaties door de film heen. Daarnaast zijn sommige scenes wel heel stomzinnig. Kortom, een nietszeggend, amateuristisch stukje film.
The Fog (2005, USA/Canada)Een klein dorpje wordt af en toe plotseling overvallen door een dichte mist, waarbij een aantal schimmige figuren het inwonersaantal probeert te reduceren. Een paar dagen voor deze
remake zag ik het origineel. Bij het kijken van de nieuwe versie viel me op dat de effecten logischerwijs mooier zijn dan bij het origineel en er meer actie voorhanden is, maar dat het origineel simpelweg meer sfeer creëert. En eigenlijk voornamelijk daarop gebaseerd heb ik de voorkeur voor het origineel. Maar dat maakt deze nieuwe versie zeker niet minder de moeite waard en is het best een goede produktie. Zeker voor een man die tot voor kort films met M.C.Hammer maakte.
After The Sunset (2004, USA)Twee diamantdieven (Hayek en Brosnan) gaan rentenieren op een zonnig eiland, waar toevallig ook een cruiseschip is aangemeerd, met aan boord één van de grootste diamanten ter wereld. FBI-agent Woody Harrelson is al jaren bezig beiden in te rekenen. Een vermakelijk tussendoortje tussen al de horror. Harrelson is komisch, Hayek's borsten prominent en de plottwist zowaar nog redelijk onverwacht ook.