abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34359989
Net Outlaws o.i.d. gekeken. Bandieten film met Jesse james.

Zat een actrice in die iets aparts had (goed of slecht, volgens mij wel goed) en mij deed denken aan jodie foster.

jody

Ali larter
pi_34362020
PICK ME UP

Geen onaardige aflevering van genrefavoriet Larry Cohen, met een voor Cohen standaard zwak script

Goed om Moriarty weer eens in een horror te zien waarin hij lekker over-the-top mag akteren

maandag 23 januari 2006 @ 00:28:44 #243
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_34365158
Underworld - Evol;ution

Ik vind em niet geweldig. De special efects en de spanniing is weer wel okay.
Voor de rest vind ik het vervolg van het verhaal nu wel heel erg slapjes gewordoen.
En ze gaan met het verhaal wel erg ver mbt. bloed-afgezant dit en als mijn bloed drinkt wordt je dat
etc.
Beetje afgezaagd. Die dingen stroken zowiezo niet de algemene "vampier-wetten en ook
niet met die zoals gerpesenteerd in deeltje 1.
Maar wel coo Dus gaat gewoon zien met popcorn in je handen als dit je genre is.

6.5, 7 voor de effects, 6 voor het verhaal.
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
  maandag 23 januari 2006 @ 00:32:02 #244
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_34365242
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 23:46 schreef kinky_queen het volgende:
FOREST OF THE DAMNED

Deze film heeft een aantal verassend leuke shots maar ben m nu al weer vergeten

Wel veel blote wijven, dat wel

[afbeelding]
yeah, ook gister gezien. Vond het niet echt boeiend.
behalve dat iedereen het met iedereen deed (zoenen, m/v vv m/m )
kwaliteit was wel okay voor een B Film.
En de blote vrouwenwaren ook wel OK.
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
  maandag 23 januari 2006 @ 00:59:02 #245
67089 Gillingham
The horror...
pi_34365926
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:33 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd welke jij dan zeker beter vindt...
Tierra en Lucia y el Sexo.
Die films vond ik allebei boeiender. Zowel wat betreft de inhoud als de vermakelijke kant. Ze 'keken makkelijker weg', de tijd ging dus sneller in mijn beleving, altijd een goed teken. Daarnaast vond ik de dialogen en ideëen uit de film beter. Ik vond de hoofdpersonen interessanter. Los Amantes del Circulo Polar was minder verrassend wat dat betreft. Heeft wellicht deels met m'n verwachting te maken gehad, maar net zo goed met de films op zich.

Maar je bent het dus niet met mee eens? Of is dat een verkeerde interpretatie?
What's it going to be then, eh?
pi_34365954
Finding Neverland.
pi_34365979
Vet Hard, wat een butt film
weer van die typisch Nederlandse "humor".....
  maandag 23 januari 2006 @ 08:08:46 #248
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34368753
sin city

ach, best vermakelijk. maar dit is toch geen topfilm zeg.
alles is over the top en de stijl is wel cartoonesk. maar na drie keer heb je die stuiterende auto's wel gezien en die schietende chicks ook.

en uiteindelijk komt t verhaal behoorlijk bij pulp fiction, dus daar zit ook weinig verrassing of nieuws in.
en laten we wel wezen: als deze film niet met RR en QT op de credits was gemaakt, was het door iedereen als redelijk beoordeeld ipv bejubeld.

dus een leuke 6 1/2.
pi_34369897
Serenity

Ik had eigenlijk nog wel een interessant science-fiction verhaal verwacht. Het begint leuk, er wordt uitgelegd wat er gebeurde toen de aarde overbevolkt raakte. Die introductie is ongeveer 1% van de film, daarna wordt het interessante gegeven achterwege gelaten om al die prachtige technologie in beeld te brengen (technologie van vandaag met een gecompliceerder jasje). Er is blijkbaar geen ruimte om de personages een introductie te geven voor de mensen die de FireFly serie niet kennen, en van karakterontwikkeling is al evenmin sprake.

1.5/5
pi_34370094
Grizzly Man
Wat een vage figuren bestaan er, zat ik te denken na t zien van deze docu/film. Met alle respect voor de beelden die Timothy heeft gemaakt, die overigens prachtig zijn en heel natuurlijk overkomen, maar het blijven wilde dieren en het risico dat het slecht zou aflopen was natuurlijk altijd aanwezig. Mooi in elkaar gezet door Herzog hoewel ik zijn stem als narrator vervelend vond, het leek af en toe net een slechte aflevering van Allo Allo.

Life-Size
Deze sloeg echt nergens op
Where facts are few, experts are many.
pi_34370175
The emperor's club

Goeie film, gisteravond op tv. Het verhaal van de nieuwe student die dwars ligt, een bijzondere relatie met zijn docent ontwikkeld en uiteindelijk een keuze maakt. Helaas de verkeerde. 25 jaar later, is er iets verandert?

Kijk de film voor het antwoord.

7 en een half.
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2006 @ 10:13:03 #252
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_34370341
quote:
Op maandag 23 januari 2006 00:59 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Tierra en Lucia y el Sexo.
Die films vond ik allebei boeiender. Zowel wat betreft de inhoud als de vermakelijke kant. Ze 'keken makkelijker weg', de tijd ging dus sneller in mijn beleving, altijd een goed teken. Daarnaast vond ik de dialogen en ideëen uit de film beter. Ik vond de hoofdpersonen interessanter. Los Amantes del Circulo Polar was minder verrassend wat dat betreft. Heeft wellicht deels met m'n verwachting te maken gehad, maar net zo goed met de films op zich.

Maar je bent het dus niet met mee eens? Of is dat een verkeerde interpretatie?
Ik vind Tierra, Lucia, Ardilla en Amantes allemaal ongeveer even goed, alleen Vacas iets minder. Tevens vind ik Amantes op de door jou genoemde punten zeker niet onderdoen voor de anderen; op het gebied van ideeën en verrassingen zelfs sterker. Lucia scoort dan beter op het gebied van cinematografie, Tierra op het gebied van mysterie en Ardilla op het gebied van personages. Ofzo.
Sheridana +1
  maandag 23 januari 2006 @ 10:46:05 #253
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_34371043
quote:
Op maandag 23 januari 2006 08:08 schreef dolle_hond het volgende:
sin city

en laten we wel wezen: als deze film niet met RR en QT op de credits was gemaakt, was het door iedereen als redelijk beoordeeld ipv bejubeld.
De mensen die hem goed vinden vinden juist dat deze film niks met Pulp Fiction of QT te maken heeft.
Hij wordt bejubeld omdat ie zo trouw aan de comic gebleven is.

En ik heb nog nooit iemand een film aan horen prijzen omdat ie door RR gemaakt is, zo'n fantastische regisseur is ie ook weer niet.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  maandag 23 januari 2006 @ 11:02:22 #254
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34371458
Le dernier métro (François Truffaut, 1980)
Het is vooral Catherine Deneuve die deze film draagt. Ze ziet er prachtig uit en zet ook een hele goede rol neer. Haar scenes met Gerard Depardieu zijn de hoogtepunten van de film. Het rebelse is al lang bij Truffaut weggeëbt. Behalve het feit dat de epiloog enkele minuten voor het einde van de film getoond wordt is het een standaard film, maar wel voortreffelijk uitgevoerd. Vooral ook de aankleding van het toneelstuk zag er mooi uit. ***½

Qian li zou dan qi (Riding Alone for Thousands of Miles) (Yimou Zhang, 2005)
Fantastische nieuwe film van Yimou Zhang, misschien wel de beste die hij ooit heeft gemaakt. Visueel is de film misschien wel minder indrukwekkend als z'n martial arts films of z'n eerste films, hoewel het zeker niet lelijk is, qua verhaal is het een voltreffer. De film ligt meer in de lijn van z'n films uit de latere jaren '90, met name Not One Less. Ken Takakura is fantastisch als de vader die een tocht naar China onderneemt als eerbetoon aan z'n stervende zoon. De onderkoelde emoties die hij uitdraagt treffen hun doel en vooral het laatste half uur is prachtig emotioneel. ****½
  maandag 23 januari 2006 @ 11:22:57 #255
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34371960
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:46 schreef victorinox het volgende:

[..]

De mensen die hem goed vinden vinden juist dat deze film niks met Pulp Fiction of QT te maken heeft.
Hij wordt bejubeld omdat ie zo trouw aan de comic gebleven is.

En ik heb nog nooit iemand een film aan horen prijzen omdat ie door RR gemaakt is, zo'n fantastische regisseur is ie ook weer niet.
hmm
het is waar dat ik niet van dat soort comics houd. geef mij dan maar een kuifje of S&W of zelfs een DD & MM.
zelfs de american splendor - "verfilming" vond ik leuker
pi_34372435
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:10 schreef outcast_within het volgende:
Outlaws. Bandieten film met Jesse james.

Zat een actrice in die iets aparts had en mij deed denken aan jodie foster.

jody
[afbeelding]

Ali larter
[afbeelding]
Lijken ze nou opelkaar of niet?
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2006 @ 12:17:31 #257
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_34373624
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:02 schreef Gorro het volgende:
Qian li zou dan qi (Riding Alone for Thousands of Miles) (Yimou Zhang, 2005)
Fantastische nieuwe film van Yimou Zhang, misschien wel de beste die hij ooit heeft gemaakt. Visueel is de film misschien wel minder indrukwekkend als z'n martial arts films of z'n eerste films, hoewel het zeker niet lelijk is, qua verhaal is het een voltreffer. De film ligt meer in de lijn van z'n films uit de latere jaren '90, met name Not One Less. Ken Takakura is fantastisch als de vader die een tocht naar China onderneemt als eerbetoon aan z'n stervende zoon. De onderkoelde emoties die hij uitdraagt treffen hun doel en vooral het laatste half uur is prachtig emotioneel. ****½

Ik wist helemaal niet dat 'ie al een nieuwe film had... ook eens op gaan zoeken. Draait 'ie in de bios?
Sheridana +1
  maandag 23 januari 2006 @ 14:13:58 #258
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_34377167
Met een brute kater van 2 avonden flink feest waren de volgende twee erg fijn

Beavis and Butt-Head Do America
De serie vond ik altijd al zeer vermakelijk en deze film vind ik zelfs stukken beter dan de serie. De serie was nogal afwisselend qua humor. De ene aflevering was geniaal en de volgende vond ik echt dan weer te dom voor woorden. De film scoort iig. De humor is soms echt geniaal. Ik lag echt te rollen op de bank van het lachen soms. Het verhaal is zoals gewoonlijk vooral bedoelt om deze dombo's allemaal narigheid uit te laten halen dus daar moet je het niet voor doen. Ik vond hem iig wel een 7 waard.

Ali G Indahouse
Deze film zet ik wel vaker op als ik simpele leuke humor wil hebben. Echt ongelofelijk dom en daarom ook garant voor sommige lachsalvo's. Het verhaal is zeker grappig maar naarmate de film vordert wordt het wel iets minder grappig. Muziek is btw ook erg gaaf en voor de rest grappig voor tussendoor. Een 6,5
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 23 januari 2006 @ 15:28:18 #259
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34379611
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:17 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ik wist helemaal niet dat 'ie al een nieuwe film had... ook eens op gaan zoeken. Draait 'ie in de bios?
Nee. In China nu net een maand. In Japan nog pas sinds een week, maar hij is al wel op yesasia op DVD te koop voor niet veel geld. En dat terwijl het een Chinees/Japanse co-productie is. Ik snap ook niet hoe ze dat voor elkaar krijgen.
  Moderator maandag 23 januari 2006 @ 15:48:18 #260
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_34380360
Ach, de nieuwe film van Soderbergh, Bubble, komt tegelijk in de bios en op dvd uit. Het schijnt dat daar steeds meer naar toegewerkt wordt...
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 23 januari 2006 @ 15:52:13 #261
67089 Gillingham
The horror...
pi_34380509
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:13 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ik vind Tierra, Lucia, Ardilla en Amantes allemaal ongeveer even goed, alleen Vacas iets minder. Tevens vind ik Amantes op de door jou genoemde punten zeker niet onderdoen voor de anderen; op het gebied van ideeën en verrassingen zelfs sterker. Lucia scoort dan beter op het gebied van cinematografie, Tierra op het gebied van mysterie en Ardilla op het gebied van personages. Ofzo.
Ik denk dan ook dat het niet zo zeer met een mindere kwaliteit te maken heeft, maar meer met voorkeur, smaak en verwachting. Op de een of andere manier vond ik Amantes soms een beetje wat van een 'standaard liefdesverhaal' hebben. Dat is natuurlijk overdreven, maar hij was wat gewoner en iets minder creatief in mijn ogen. Doch, een sterke film. Laten we het er maar op houden dat Amantes het niet haalt bij Tierra en Lucia, maar er ook zeker niet voor onder doet. Ofzo.

Ardilla moet ik nog zien.
What's it going to be then, eh?
  maandag 23 januari 2006 @ 16:42:58 #262
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_34382212
Flightplan

Film die handelt over een vrouw die weduwe is en met haar dochter van Berlijn naar New York vliegt om daar zijn overleden man te begraven. Echter verdwijnt het meisje op het vliegtuig en er is geen spoor van haar te bekennen. En ieder spoor ontbreekt.
Wat is dit een ongelooflijk slappe film waarvan 30 minuten voor het einde al de hele clue wordt weggegeven. Waardoor het einde van het film die je dan al kunt voorspellen wat er gaat gebeuren, een ware anti-climax wordt. Om maar te zwijgen over de talloze plot holes die in het verhaal zitten.
Verder ergerde ik mij ook groen en geel aan Jodie Foster's personage die zeer begrijpelijk in de war is door haar dochter's verdwijning maar om dan 2 Arabieren te gaan beschuldigen en hen aan te vallen zonder enig bewijs dat zij daadwerkelijk schuldig zijn, vond ik ronduit belachelijk en irritant en niets toevoegen aan het verhaal. Alhoewel, ze spelen hiermee wel in op de huidige situatie en hoe op Arabieren wordt neergekeken. Een lichtpunt. De setting is prachtig. Zo is de design van het vliegtuig waarin alles zich plaatsvindt, futuristisch en prachtig weergegeven. Verder complimenten aan Peter Sarsgaard met zijn prachtige acteerprestatie. Dit is een film waarbij je al snel op alle plotholes en het gedrag van Jodie Foster gaat letten waardoor de film niets anders meer kan dan irriteren en vervelen.

IMDB cijfer: 6.0
Mijn cijfer: 5.0
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 23 januari 2006 @ 18:32:25 #263
97934 ASroma
Flamboyant
pi_34385923

the business

geweldige film ala the football factory stijl!! als je daarvan houdt is het een toppertje...
  maandag 23 januari 2006 @ 20:40:32 #264
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_34390778
Alvast het een en ander kijken

Cannibal Holocaust (Deodato, 1980)

Nou ja, schokkend? Ik vond het allersinds meevallen op een enkele lompe slachtscène na. De film poogt een treffende overeenkomst te scheppen tussen de 'geciviliceerde' wereld en de onbeschaafde rimboebewoners. Het zou een leuke eye-opener kunnen zijn, ware het niet dat het op een nogal overdreven wijze is neergezet. Die journalisten waren wel erg tekeer aan het gaan... Maarja, anders werkt de vergelijking ook niet goed natuurlijk. Of er zit nog wat anders achter, maar geen zin om daar helemaal in te verdiepen. Echte cult in ieder geval! Muziek vond ik er ook wat slecht bijgekozen. Desalniettemin was het best vermakelijk en een bijzondere kijkervaring

6+

The Gods Must Be Crazy (Uys, 1980)

Toevallig bedandelt deze film ongeveer hetzelfde onderwerp als bovenstaande, hoewel op een heel andere wijze. Hier wordt het nogal geromantiseerd. Niks mis mee verder, want ik vond het gewoon erg prettig wegkijken. De slapstick momenten konden mij best bekoren, Xixo was best grappig en ook al was het plot al duidelijk toen de begincredits nog niet eens in beeld waren, doet dat niet af aan het plezier wat ik er wel aan beleefd heb. Gewoon een fijne film met de bijbehorende boodschap, dat de woestijnbewoner op geen enkel punt onder de doet voor de luidruchtige, dwaze stadsmensen, van dien...

Ruime 7
  maandag 23 januari 2006 @ 21:22:41 #265
40664 Durbin
Who knows..
pi_34392617
Boy Eats Girl (2005, Ireland)

Een jongen ziet zijn toekomstige vriendin vreemd gaan, pleegt per ongeluk zelfmoord, maar wordt weer tot leven gebracht door zijn moeder dankzij een eeuwenoude spreuk. Het probleem is alleen dat hij daardoor een zombie is geworden en steeds meer naar vlees verlangt. Als zijn eerste slachtoffer gevallen is, slaat de epidemie heel snel om zich heen. Redelijk verrassende horror-komedie die vrij onschuldig begint, maar voor "normale" begrippen naar het einde toe toch redelijk hardcore wordt. Vooral de combinatie tractor-gereedschap en zombies blijkt erg goed te werken. Het is geen Shaun of the Dead, alhoewel de gelijkenis er af en toe wel is, maar de film kijkt wel erg lekker weg.

Day of the Dead 2: Contagium (2005, USA)
Een of ander Russisch virus breekt los en infecteert het personeel en de patiënten van een psychiaterische inrichting, waardoor ze langzamerhand veranderen in zombies. In de loop van de film zakte mijn aandacht steeds verder weg, totdat plots de aftiteling verscheen. Niet een film die in het rijtje van NOTLD, Dawn of Day of the Dead mag staan, maar ik heb ze ook zéker slechter gezien.

Don't Go In The House (1980, USA)
Donald werd vroeger door zijn moeder mishandeld met behulp van het gasfornuis, waardoor ie een angstige verhouding met zijn moeder heeft ontwikkeld en een of andere fascinatie met vuur ontwikkeld. Wanneer zijn moeder overlijdt, bewaart hij haar lichaam in het huis en begint andere vrouwen te ontvoeren en levend te verbranden. Na afloop wist ik niet wat ik van deze film moest vinden. Aan de ene kant was ie saai, maar er hing wel een bepaald naargeestig sfeertje. Al met al niet een film die ik voor een gezellige zaterdagavond op zou zetten.

Creepshow 2 (1987, USA)

Een drietal verhalen, variërend van een revanche-nemende houten Indiaan, een mensenetende olievlek tot een vasthoudende, dode lifter. De verhalen zijn alledrie tamelijk onschuldig en eigenlijk wel érg simpel, vooral het verhaal van de Indiaan. Het verhaal van de mensenetende olievlek in het moeras is veruit de sterkste van de drie.

Zombiez (2005, USA)
De film begint met een uitleg over het begrip Zombie, zijnde iemand die onder invloed van bepaalde drugs zin krijgt in mensenvlees. Dat de acteurs zelf niet helemaal op de hoogte waren van dit begrip, blijkt wel uit de vele interpretaties door de film heen. Daarnaast zijn sommige scenes wel heel stomzinnig. Kortom, een nietszeggend, amateuristisch stukje film.

The Fog (2005, USA/Canada)
Een klein dorpje wordt af en toe plotseling overvallen door een dichte mist, waarbij een aantal schimmige figuren het inwonersaantal probeert te reduceren. Een paar dagen voor deze remake zag ik het origineel. Bij het kijken van de nieuwe versie viel me op dat de effecten logischerwijs mooier zijn dan bij het origineel en er meer actie voorhanden is, maar dat het origineel simpelweg meer sfeer creëert. En eigenlijk voornamelijk daarop gebaseerd heb ik de voorkeur voor het origineel. Maar dat maakt deze nieuwe versie zeker niet minder de moeite waard en is het best een goede produktie. Zeker voor een man die tot voor kort films met M.C.Hammer maakte.

After The Sunset (2004, USA)
Twee diamantdieven (Hayek en Brosnan) gaan rentenieren op een zonnig eiland, waar toevallig ook een cruiseschip is aangemeerd, met aan boord één van de grootste diamanten ter wereld. FBI-agent Woody Harrelson is al jaren bezig beiden in te rekenen. Een vermakelijk tussendoortje tussen al de horror. Harrelson is komisch, Hayek's borsten prominent en de plottwist zowaar nog redelijk onverwacht ook.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  maandag 23 januari 2006 @ 21:27:54 #266
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34392850
Vanmiddag:

Shrek
Blijft ook bij de zoveelste kijkbeurt een geweldige film. Geweldig mooi en gedetailleerd geanimeerd, leuke personages met geweldige humor en leuke liedjes.
Kun je eindeloos blijven kijken zonder dat ie gaat vervelen.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

Monty Python and the Holy Grail
Had `m nog nooit helemaal gezien, alleen bepaalde stukken. Ik vond `m geweldig . Gaat echt helemaal nergens, maar de humor is echt super. Lekker flauw, vooral het einde is briljant
Vond `m niet zo cool als Life Of Brian, maar dus wel erg vermakelijk voor op de vrije maandag middag

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
pi_34394348
slechts een 7,8 timo schandalig
  maandag 23 januari 2006 @ 22:37:42 #268
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34395808
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:04 schreef pascalheister het volgende:
slechts een 7,8 timo schandalig
hehe, ja hoger dan een 8 is wat overdreven
dat ie een hogere rating op IMDB heeft dan Shrek vind ik zelfs wat ver gaan
pi_34397753
WEDDING CRASHERS

Humorloze comedy. Aan de cast ligt het niet het is gewoon het VRE-SE-LIJKE script
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 januari 2006 @ 23:27:29 #270
862 Arcee
Look closer
pi_34398008
quote:
Op maandag 23 januari 2006 21:27 schreef Timo20 het volgende:
Monty Python and the Holy Grail
Had `m nog nooit helemaal gezien, alleen bepaalde stukken. Ik vond `m geweldig . Gaat echt helemaal nergens, maar de humor is echt super. Lekker flauw, vooral het einde is briljant
Vond `m niet zo cool als Life Of Brian, maar dus wel erg vermakelijk voor op de vrije maandag middag

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 7,8/10

The knights of the round table.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')