abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 januari 2006 @ 22:31:30 #203
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_34294126
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 46% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:48:29 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 23:20:06 #204
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_34295743
Ik heb deze gezien. Het duurde wel een tijdje voor ik echt in de film zat, maar eens dat was gebeurd, ging het met een enorme vaart . Enkele verrassende twists en ook wat onverwachte gore.

Echt benieuwd naar de director's cut.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 januari 2006 @ 23:23:45 #205
862 Arcee
Look closer
pi_34295841
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 23:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb deze gezien. Het duurde wel een tijdje voor ik echt in de film zat, maar eens dat was gebeurd, ging het met een enorme vaart . Enkele verrassende twists en ook wat onverwachte gore.

Echt benieuwd naar de director's cut.
Zapruder
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_34296132
Tomorrow never dies. Het begin is het leukst!!!!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 23:49:49 #207
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_34296779
Imposter

Sci-Fi. Aarde wordt aangevallen door aliens die de wereld willen veroveren.
Een ambtenaar wordt aangehouden en verdacht een kloon te zijn met een alien-bom
in zich. Hij weet van niks en vlucht. De ontknoping is wel leuk, al kreeg ik halverwege de film al
een zwaar vermoeden. En jahoor, ik had gelijk. Ik sliep ook half. En dat op een vrijdag avond.
Was het verhaal echt zo cliché dan? Neh..
Was wel leuk.
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_34297072
Koyaanisqatsi

9/10. Had hem niet eerder gezien. Geniale muziek, mooie beelden!

Flightplan

Het verhaal rammelt aan alle kanten. Aangezien deze film zich voordoet als een psychologisch thriller was het nogal storend. Voor de plottwist vond ik het zeker vermakelijk, daarna gaat het bergafwaarts. 6/10
  zaterdag 21 januari 2006 @ 03:19:52 #209
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_34301549
Brokeback Mountain
....in de donkere nacht.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 09:39:22 #210
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34302795
Donderdag in de sneak:

Prime
Aardige romantische comedy die best te pruimen is. Er zitten een aantal leuke komische momenten, Uma Thurman ziet er weer goed uit als altijd en is aardig op dreef, net als Meryl Streep. Maar toch komt ie niet boven `t gemiddelde uit, daarvoor is ie te cliche. Maar opzich wel aardig dus

IMDB Cijfer: 6,0/10
Mijn Cijfer: 6,3/10
  zaterdag 21 januari 2006 @ 10:54:19 #211
23107 dolle_hond
topicverkoper
  zaterdag 21 januari 2006 @ 12:52:17 #212
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34306437
Waiting... (Rob McKittrick, 2005)
Best grappige comedy over het wel en wee van de groep werknemers van een restaurant. Karakterontwikkeling is ver te zoeken, maar grappig is het regelmatig. ***

Aus dem Leben der Marionetten (Ingmar Bergman, 1980)
Eén van de mindere Bergman's die ik tot nu toe gezien heb. De vertelstructuur, waarin de hele tijd voorwaarts en achterwaarts in de tijd gesprongen wordt gescheiden door tussentitels, geeft een fragmentarische schets van de geplaagde geest van Peter, de hoofdpersoon die ook in een episode te zien is van Scener ur ett äktenskap. Door de fragmentarische opbouw is de film vrij taai om door te komen, maar beloningen zijn er genoeg. Vooral de droomsequenties zijn schitterend en daarin bewijzen Bergman en Nykvist het vakmanschap nog niet verleerd te zijn. Het blijft toch een beetje vreemd, een Bergman in het Duits. ***½

Oldboy (Chan-Wook Park, 2003)
Je weet wel, die film waar Sympathy for Lady Vengeance het niet bij haalt, maar er ook zeker niet voor onder doet. *****
  zaterdag 21 januari 2006 @ 12:56:25 #213
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34306568
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 12:52 schreef Gorro het volgende:

Je weet wel, die film waar Sympathy for Lady Vengeance het niet bij haalt, maar er ook zeker niet voor onder doet. *****
hehe
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 januari 2006 @ 13:12:25 #214
862 Arcee
Look closer
pi_34307124
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 10:54 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

ELAINE

Mrs. Robinson.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 17:02:03 #215
67089 Gillingham
The horror...
pi_34314329
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 13:12 schreef Arcee het volgende:

[..]

Mrs. Robinson.

Moeder én dochter Robinson
What's it going to be then, eh?
  zaterdag 21 januari 2006 @ 17:24:21 #216
67089 Gillingham
The horror...
pi_34315180
The Insider TV, 9/10
Ik dacht deze film in een vaag verleden ooit eens gezien te hebben, maar dat was duidelijk niet het geval. Daarom ook een wat andere film dan ik gedacht had en dat was een meevaller. Sterk acteerwerk zowel van lievelingsacteur Al Pacino als Russell Crowe en een degelijke regie van Michael Mann. De film laat mooi zien op welke manier alle partijen betrokken zijn bij het schandaal en maakt op een aannemelijke manier duidelijk wat ieders motieven zijn. Daarnaast dat vreselijke gevoel van onrecht.

Magnolia DVD, 9/10
Deze film heb ik weldegelijk eens gezien in een vaag verleden en ik was van mening dat de film herwaardeerd moest worden, wat achteraf gezien ook nodig was. Een combinatie van goed acteerwerk, een knap scenario en intense scenses. Die dingen die uit de lucht komen vallen, machtig! De film stelt het fenomeen toeval aan de kaak. Daar wil ik nu even m'n bijdrage aan geven met het volgende rijtje namen: Paul THOMAS Anderson, Philip SEYMOUR Hoffman, Philip BAKER Hall, William HALL Macey en John CHRISTOPHER Reilly. Vijf belangrijke crewleden, altijd aangegeven met een extra naam. I rest my case.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 januari 2006 @ 18:22:36 #217
862 Arcee
Look closer
pi_34317093
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 17:02 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Moeder én dochter Robinson
pi_34318364
Team America: World Police
Ik was in het begin wat sceptisch ten opzichte van deze film, maar hij is gewoon hilarisch. De poppen zijn gewoon stom, maar het hele verhaal ook Daarintegen wel een flink potje absurde dingen gefilmd met een redelijke realistische omgeving, en een verhaal met een knipoog naar de realiteit. Erg gaaf gedaan.

The Great Raid
Een film over een aanval op een POW camp in de filipijnen waar Amerikanen door de jappen gevangen worden gehouden. Historisch gezien is de film erg netjes wat betreft aankleding en omgevingen, de militaire bewegingen en de gehele aanval op het kamp. De romantiek, en ook de spelers zelf, konden me niet echt boeien en dus vond ik het op een gegeven moment wat langdradig worden.

The Wendell Baker Story
Beslist niet de typisch Wilson bro's film, en die zie ik liever dan dit soort crap. Af en toe wat grappige dialogen maar over het algemeen is er een te serieuse toon die gewoon niet past bij de rest van de film. De cast was ook niet echt speciaal, het leek gewoon of niemand ze best deed

Brokeback Mountain
Niet de film die je verwacht, maar een ontzettend mooi uitgewerkt verhaal. Het acteerwerk is erg goed van de gehele cast, en buiten t feit dat je de hoofdrolspeler amper ouder ziet worden in 20 jaar was de film erg effectief in laten zien en voelen van emoties.

Mysterious Skin
Dacht ik dat t na Brokeback Mountain niet raarder kon werd ik geschokt door dit stukje werk waarvan ik wederom niet zag aankomen waar de film over zou gaan (ik lees nooit omschrijvingen). Erg direct en met een prachtige side story een moeilijk probleem in beeld brengen, en met erg goeie prestaties van een nog redelijk onbekende cast. Grappig trouwens om ook 2 mensen uit 24 te zien die nog met elkaar scenes spelen ook
Where facts are few, experts are many.
pi_34320144
waar heb je brokeback gezien atreidez?
pi_34321133
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:01 schreef Atreidez het volgende:
Team America: World Police
Ik was in het begin wat sceptisch ten opzichte van deze film, maar hij is gewoon hilarisch. De poppen zijn gewoon stom, maar het hele verhaal ook Daarintegen wel een flink potje absurde dingen gefilmd met een redelijke realistische omgeving, en een verhaal met een knipoog naar de realiteit. Erg gaaf gedaan.
Die loopt bij mij ook. Ben erg benieuwd hoe die is.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 20:54:56 #222
67640 SaintOfKillers
pi_34322976
Me and You and Everyone We Know
))<>(( Back and forth. Forever.

Wedding Crashers
Ik vond deze Rachel erg Rachel. Vooral Rachel is Rachel Rachel en ook Rachel Rachel Rachel. Omdat Rachel Rachel en Rachel Rachel Rachel Rachel dus Rachel Rachel Rachel en Rachel Rachel Rachel Rachel. Rachel plots Rachel Rachel schitterend Rachel Rachel want Rachel Rachel Rachel Rachel of Rachel Rachel. Kortom Rachel .

Tokyo Drifter
Vreemd maar leuk vreemd. Stoere Yakuza die ruzie maken en elkaar doodschieten. Maar dit in kleurrijke decors en met dansende mensen waarbij je meteen aan de term shaggadelic denkt. Met een gangster die zijn eigen themesong zingt. En meer van dat leuks .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_34329837
FOREST OF THE DAMNED

Deze film heeft een aantal verassend leuke shots maar ben m nu al weer vergeten

Wel veel blote wijven, dat wel

pi_34334015
GOOD NIGHT AND GOOD LUCK
Tweede film geregisseerd door George Clooney. Een mooi gefilmd stuk (televisie-)geschiedenis. Kan door sommigen als droog ervaren worden.

The Pianist.
Voor de tweede keer. Boeide me ook deze keer weer.
Helpt waar hij kan!
pi_34335222
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:47 schreef pascalheister het volgende:
waar heb je brokeback gezien atreidez?
Gelukkig gewoon thuis op de bank, want sommige scenes wil je echt wel vaker zien
  zondag 22 januari 2006 @ 10:56:26 #226
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34337001
Yesterday (Darrell Roodt, 2004)
Best aardige Zuid-Afrikaanse film over het AIDS-probleem in Afrika, maar de Oscarnominatie die de film vorig jaar kreeg voor beste niet-Engelstalige film zal er vooral één geweest zijn voor het onderwerp. Het onderwerp wordt op best mooie wijze behandelt en het feit dat de hoofdrolspeelster erg sympathiek is helpt ook, maar bijzonder vond ik het allemaal niet. ***

You Only Live Once (Fritz Lang, 1937)
De tweede film die Fritz Lang in Amerika maakte is ook weer een prima film-noir. Henry Fonda is goed in één van z'n eerste rollen net als Sylvia Sidney die ook al schitterde in Lang's eerste Amerikaanse film Fury. De cinematografie is ook weer prima, vooral het gebruik van rook tijdens de ontsnappingsscene is memorabel. ****
pi_34337756
EVIL LAUGH
quote:
"Evil Laugh" isn't a masterpiece,but it works as a cheesy slasher flick-and I mean REALLY cheesy slasher flick.There's some nudity and plenty of gore.I love especially the scene when one moron gets a machete through the groin.Oh,and there is this stupid sequence where someone has his head microwaved while the door is still open-yeah,right!!!The acting is completely awful,but overlook that and you have a cheesy,completely unscary,but funny as hell slasher.Watch it in pair with another cheesefest "Psycho Cop" and you'll have lots of fun.
Klopt

pi_34338362
Serenity

Wat een heerlijke film, dat!

Een greep uit de quotes, daar ben ik helemaal weg van:

Hoban 'Wash' Washburn: This landing is gonna get pretty interesting.
Capt. Malcolm Reynolds: Define "interesting".
Hoban 'Wash' Washburn: [deadpan] Oh God, oh God, we're all going to die?

Wat mij betreft een dikke 8 1/2, goeie verhaallijn, prachtig uitgewerkte scenes (actie en romantiek), goeie cast, stoere soundtrack en lekker origineel voor de verandering.
pi_34342985
Twin Peaks: Fire Walk with Me

Heb de serie Twin Peaks nooit gezien (was té jong). En ik als Twin Peaks leek omschrijf deze film als volgt: EEN ONDERSCHATTE LYNCH KLASSIEKER...
pi_34346095
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:01 schreef kinky_queen het volgende:
SCHINDLER'S LIST

[afbeelding]
Waarom?
pi_34346736
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 12:52 schreef Gorro het volgende:

pi_34347035
The Godfather (1972)
Meesterlijke mavia film met Marlon Brando en Al Pacino.

Een 8,5.
pi_34347101
Mysterious Skin

Impressive en mooi, ondanks het "zware" onderwerp.
Goede sfeer, sterke acteerprestaties en een goed uitgewerkt plot.

[ Bericht 3% gewijzigd door pascalheister op 22-01-2006 16:38:32 ]
  zondag 22 januari 2006 @ 16:34:39 #234
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_34347139
Silent Movie
Een stomme film over een regisseur die een stomme film gaat maken om zo een produktiemaatschappij van de ondergang te redden.

Hoewel ik Mel Brooks zijn films stuk voor stuk erg grappig vind, valt deze qua flauwheid ver onder het vriespunt.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zondag 22 januari 2006 @ 18:14:59 #235
67640 SaintOfKillers
pi_34350366
Libeled Lady
Vrij typische jaren '30 komedie waar ze het vooral moeten hebben van de (erg snelle) dialogen. En dat gebeurt hier op een geslaagde manier. William Powell is zoals wel vaker erg grappig, Jean Harlow acteert zoals wel vaker erg slecht, Myrna Loy is zoals wel vaker zeer en Spencer Tracy doet eigenlijk niet veel mee in de film. Fijne film.

Stealth
Ik vond zelfs het vliegtuig nogal slecht acteren .
  zondag 22 januari 2006 @ 18:18:46 #236
67089 Gillingham
The horror...
pi_34350493
Los Amantes del Círculo Polar DVD, 8/10

Aardige film van Julio Medem, alhoewel hij zeker beter werk heeft afgeleverd. Het verhaal deed me wat denken aan Jeux d'enfants, maar dan in een ander sausje. Ana is vooral als tiener mooi (zoals op de foto). Toeval is een belangrijk aspect in deze film, maar dat toeval wordt gelukkig niet jammerlijk misbruikt.
  † In Memoriam † zondag 22 januari 2006 @ 18:33:03 #237
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_34350919
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:18 schreef Gillingham het volgende:
Los Amantes del Círculo Polar DVD, 8/10
Aardige film van Julio Medem, alhoewel hij zeker beter werk heeft afgeleverd.
Ik ben wel benieuwd welke jij dan zeker beter vindt...
Sheridana +1
pi_34352845
The Shawshank Redemption (1994)
Net voor de 4e of 5e keer deze film gezien, en hij blijft boeien. Dit is en blijft toch wel de beste film die ik ook ooit heb gezien. Vooral het einde is super goed .

zondag 22 januari 2006 @ 20:01:13 #239
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_34354157
Everything Is Illuminated

Een grappige, doch ingetogen film met een mooi doch simpel verhaal.
De film gaat over een Amerikaan, Jonathan Safran Foer die een foto van zijn opa voor handen krijgt die in de Tweede Wereldoorlog is gered door een onbekende vrouw die naast de opa op de foto staat. Hij gaat dus naar Oekraïne om die vrouw te zoeken. Elijah Wood speelt zijn rol erg overtuigend maar je kunt zien dat naast de sullige bril hij draagt, de rol erg dicht bij hem ligt en goed bij hem past. Ik heb tevens de boek gelezen en ze zijn erg trouw gebleven aan het verhaal wat de film ten goede komt, want de boek was geweldig.

IMDB-cijfer: 7.6
Mijn cijfer: 8.3
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_34356962
DER UNTERGANG

Redelijk indrukwekkende film over de laatste dagen van die malloot

pi_34359989
Net Outlaws o.i.d. gekeken. Bandieten film met Jesse james.

Zat een actrice in die iets aparts had (goed of slecht, volgens mij wel goed) en mij deed denken aan jodie foster.

jody

Ali larter
pi_34362020
PICK ME UP

Geen onaardige aflevering van genrefavoriet Larry Cohen, met een voor Cohen standaard zwak script

Goed om Moriarty weer eens in een horror te zien waarin hij lekker over-the-top mag akteren

maandag 23 januari 2006 @ 00:28:44 #243
108862 a-child-in-chains
pi_34365158
Underworld - Evol;ution

Ik vind em niet geweldig. De special efects en de spanniing is weer wel okay.
Voor de rest vind ik het vervolg van het verhaal nu wel heel erg slapjes gewordoen.
En ze gaan met het verhaal wel erg ver mbt. bloed-afgezant dit en als mijn bloed drinkt wordt je dat
etc.
Beetje afgezaagd. Die dingen stroken zowiezo niet de algemene "vampier-wetten en ook
niet met die zoals gerpesenteerd in deeltje 1.
Maar wel coo Dus gaat gewoon zien met popcorn in je handen als dit je genre is.

6.5, 7 voor de effects, 6 voor het verhaal.
No room for the unlucky.
  maandag 23 januari 2006 @ 00:32:02 #244
108862 a-child-in-chains
pi_34365242
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 23:46 schreef kinky_queen het volgende:
FOREST OF THE DAMNED

Deze film heeft een aantal verassend leuke shots maar ben m nu al weer vergeten

Wel veel blote wijven, dat wel

[afbeelding]
yeah, ook gister gezien. Vond het niet echt boeiend.
behalve dat iedereen het met iedereen deed (zoenen, m/v vv m/m )
kwaliteit was wel okay voor een B Film.
En de blote vrouwenwaren ook wel OK.
No room for the unlucky.
  maandag 23 januari 2006 @ 00:59:02 #245
67089 Gillingham
The horror...
pi_34365926
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:33 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd welke jij dan zeker beter vindt...
Tierra en Lucia y el Sexo.
Die films vond ik allebei boeiender. Zowel wat betreft de inhoud als de vermakelijke kant. Ze 'keken makkelijker weg', de tijd ging dus sneller in mijn beleving, altijd een goed teken. Daarnaast vond ik de dialogen en ideëen uit de film beter. Ik vond de hoofdpersonen interessanter. Los Amantes del Circulo Polar was minder verrassend wat dat betreft. Heeft wellicht deels met m'n verwachting te maken gehad, maar net zo goed met de films op zich.

Maar je bent het dus niet met mee eens? Of is dat een verkeerde interpretatie?
pi_34365954
Finding Neverland.
pi_34365979
Vet Hard, wat een butt film
weer van die typisch Nederlandse "humor".....
  maandag 23 januari 2006 @ 08:08:46 #248
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34368753
sin city

ach, best vermakelijk. maar dit is toch geen topfilm zeg.
alles is over the top en de stijl is wel cartoonesk. maar na drie keer heb je die stuiterende auto's wel gezien en die schietende chicks ook.

en uiteindelijk komt t verhaal behoorlijk bij pulp fiction, dus daar zit ook weinig verrassing of nieuws in.
en laten we wel wezen: als deze film niet met RR en QT op de credits was gemaakt, was het door iedereen als redelijk beoordeeld ipv bejubeld.

dus een leuke 6 1/2.
pi_34369897
Serenity

Ik had eigenlijk nog wel een interessant science-fiction verhaal verwacht. Het begint leuk, er wordt uitgelegd wat er gebeurde toen de aarde overbevolkt raakte. Die introductie is ongeveer 1% van de film, daarna wordt het interessante gegeven achterwege gelaten om al die prachtige technologie in beeld te brengen (technologie van vandaag met een gecompliceerder jasje). Er is blijkbaar geen ruimte om de personages een introductie te geven voor de mensen die de FireFly serie niet kennen, en van karakterontwikkeling is al evenmin sprake.

1.5/5
pi_34370094
Grizzly Man
Wat een vage figuren bestaan er, zat ik te denken na t zien van deze docu/film. Met alle respect voor de beelden die Timothy heeft gemaakt, die overigens prachtig zijn en heel natuurlijk overkomen, maar het blijven wilde dieren en het risico dat het slecht zou aflopen was natuurlijk altijd aanwezig. Mooi in elkaar gezet door Herzog hoewel ik zijn stem als narrator vervelend vond, het leek af en toe net een slechte aflevering van Allo Allo.

Life-Size
Deze sloeg echt nergens op
pi_34370175
The emperor's club

Goeie film, gisteravond op tv. Het verhaal van de nieuwe student die dwars ligt, een bijzondere relatie met zijn docent ontwikkeld en uiteindelijk een keuze maakt. Helaas de verkeerde. 25 jaar later, is er iets verandert?

Kijk de film voor het antwoord.

7 en een half.
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2006 @ 10:13:03 #252
4571 Sokolsky
pi_34370341
quote:
Op maandag 23 januari 2006 00:59 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Tierra en Lucia y el Sexo.
Die films vond ik allebei boeiender. Zowel wat betreft de inhoud als de vermakelijke kant. Ze 'keken makkelijker weg', de tijd ging dus sneller in mijn beleving, altijd een goed teken. Daarnaast vond ik de dialogen en ideëen uit de film beter. Ik vond de hoofdpersonen interessanter. Los Amantes del Circulo Polar was minder verrassend wat dat betreft. Heeft wellicht deels met m'n verwachting te maken gehad, maar net zo goed met de films op zich.

Maar je bent het dus niet met mee eens? Of is dat een verkeerde interpretatie?
Ik vind Tierra, Lucia, Ardilla en Amantes allemaal ongeveer even goed, alleen Vacas iets minder. Tevens vind ik Amantes op de door jou genoemde punten zeker niet onderdoen voor de anderen; op het gebied van ideeën en verrassingen zelfs sterker. Lucia scoort dan beter op het gebied van cinematografie, Tierra op het gebied van mysterie en Ardilla op het gebied van personages. Ofzo.
Sheridana +1
  maandag 23 januari 2006 @ 10:46:05 #253
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_34371043
quote:
Op maandag 23 januari 2006 08:08 schreef dolle_hond het volgende:
sin city

en laten we wel wezen: als deze film niet met RR en QT op de credits was gemaakt, was het door iedereen als redelijk beoordeeld ipv bejubeld.
De mensen die hem goed vinden vinden juist dat deze film niks met Pulp Fiction of QT te maken heeft.
Hij wordt bejubeld omdat ie zo trouw aan de comic gebleven is.

En ik heb nog nooit iemand een film aan horen prijzen omdat ie door RR gemaakt is, zo'n fantastische regisseur is ie ook weer niet.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  maandag 23 januari 2006 @ 11:02:22 #254
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34371458
Le dernier métro (François Truffaut, 1980)
Het is vooral Catherine Deneuve die deze film draagt. Ze ziet er prachtig uit en zet ook een hele goede rol neer. Haar scenes met Gerard Depardieu zijn de hoogtepunten van de film. Het rebelse is al lang bij Truffaut weggeëbt. Behalve het feit dat de epiloog enkele minuten voor het einde van de film getoond wordt is het een standaard film, maar wel voortreffelijk uitgevoerd. Vooral ook de aankleding van het toneelstuk zag er mooi uit. ***½

Qian li zou dan qi (Riding Alone for Thousands of Miles) (Yimou Zhang, 2005)
Fantastische nieuwe film van Yimou Zhang, misschien wel de beste die hij ooit heeft gemaakt. Visueel is de film misschien wel minder indrukwekkend als z'n martial arts films of z'n eerste films, hoewel het zeker niet lelijk is, qua verhaal is het een voltreffer. De film ligt meer in de lijn van z'n films uit de latere jaren '90, met name Not One Less. Ken Takakura is fantastisch als de vader die een tocht naar China onderneemt als eerbetoon aan z'n stervende zoon. De onderkoelde emoties die hij uitdraagt treffen hun doel en vooral het laatste half uur is prachtig emotioneel. ****½
  maandag 23 januari 2006 @ 11:22:57 #255
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34371960
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:46 schreef victorinox het volgende:

[..]

De mensen die hem goed vinden vinden juist dat deze film niks met Pulp Fiction of QT te maken heeft.
Hij wordt bejubeld omdat ie zo trouw aan de comic gebleven is.

En ik heb nog nooit iemand een film aan horen prijzen omdat ie door RR gemaakt is, zo'n fantastische regisseur is ie ook weer niet.
hmm
het is waar dat ik niet van dat soort comics houd. geef mij dan maar een kuifje of S&W of zelfs een DD & MM.
zelfs de american splendor - "verfilming" vond ik leuker
pi_34372435
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:10 schreef outcast_within het volgende:
Outlaws. Bandieten film met Jesse james.

Zat een actrice in die iets aparts had en mij deed denken aan jodie foster.

jody
[afbeelding]

Ali larter
[afbeelding]
Lijken ze nou opelkaar of niet?
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2006 @ 12:17:31 #257
4571 Sokolsky
pi_34373624
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:02 schreef Gorro het volgende:
Qian li zou dan qi (Riding Alone for Thousands of Miles) (Yimou Zhang, 2005)
Fantastische nieuwe film van Yimou Zhang, misschien wel de beste die hij ooit heeft gemaakt. Visueel is de film misschien wel minder indrukwekkend als z'n martial arts films of z'n eerste films, hoewel het zeker niet lelijk is, qua verhaal is het een voltreffer. De film ligt meer in de lijn van z'n films uit de latere jaren '90, met name Not One Less. Ken Takakura is fantastisch als de vader die een tocht naar China onderneemt als eerbetoon aan z'n stervende zoon. De onderkoelde emoties die hij uitdraagt treffen hun doel en vooral het laatste half uur is prachtig emotioneel. ****½

Ik wist helemaal niet dat 'ie al een nieuwe film had... ook eens op gaan zoeken. Draait 'ie in de bios?
Sheridana +1
  maandag 23 januari 2006 @ 14:13:58 #258
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_34377167
Met een brute kater van 2 avonden flink feest waren de volgende twee erg fijn

Beavis and Butt-Head Do America
De serie vond ik altijd al zeer vermakelijk en deze film vind ik zelfs stukken beter dan de serie. De serie was nogal afwisselend qua humor. De ene aflevering was geniaal en de volgende vond ik echt dan weer te dom voor woorden. De film scoort iig. De humor is soms echt geniaal. Ik lag echt te rollen op de bank van het lachen soms. Het verhaal is zoals gewoonlijk vooral bedoelt om deze dombo's allemaal narigheid uit te laten halen dus daar moet je het niet voor doen. Ik vond hem iig wel een 7 waard.

Ali G Indahouse
Deze film zet ik wel vaker op als ik simpele leuke humor wil hebben. Echt ongelofelijk dom en daarom ook garant voor sommige lachsalvo's. Het verhaal is zeker grappig maar naarmate de film vordert wordt het wel iets minder grappig. Muziek is btw ook erg gaaf en voor de rest grappig voor tussendoor. Een 6,5
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 23 januari 2006 @ 15:28:18 #259
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34379611
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:17 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ik wist helemaal niet dat 'ie al een nieuwe film had... ook eens op gaan zoeken. Draait 'ie in de bios?
Nee. In China nu net een maand. In Japan nog pas sinds een week, maar hij is al wel op yesasia op DVD te koop voor niet veel geld. En dat terwijl het een Chinees/Japanse co-productie is. Ik snap ook niet hoe ze dat voor elkaar krijgen.
  Moderator maandag 23 januari 2006 @ 15:48:18 #260
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_34380360
Ach, de nieuwe film van Soderbergh, Bubble, komt tegelijk in de bios en op dvd uit. Het schijnt dat daar steeds meer naar toegewerkt wordt...
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 23 januari 2006 @ 15:52:13 #261
67089 Gillingham
The horror...
pi_34380509
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:13 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ik vind Tierra, Lucia, Ardilla en Amantes allemaal ongeveer even goed, alleen Vacas iets minder. Tevens vind ik Amantes op de door jou genoemde punten zeker niet onderdoen voor de anderen; op het gebied van ideeën en verrassingen zelfs sterker. Lucia scoort dan beter op het gebied van cinematografie, Tierra op het gebied van mysterie en Ardilla op het gebied van personages. Ofzo.
Ik denk dan ook dat het niet zo zeer met een mindere kwaliteit te maken heeft, maar meer met voorkeur, smaak en verwachting. Op de een of andere manier vond ik Amantes soms een beetje wat van een 'standaard liefdesverhaal' hebben. Dat is natuurlijk overdreven, maar hij was wat gewoner en iets minder creatief in mijn ogen. Doch, een sterke film. Laten we het er maar op houden dat Amantes het niet haalt bij Tierra en Lucia, maar er ook zeker niet voor onder doet. Ofzo.

Ardilla moet ik nog zien.
  maandag 23 januari 2006 @ 16:42:58 #262
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_34382212
Flightplan

Film die handelt over een vrouw die weduwe is en met haar dochter van Berlijn naar New York vliegt om daar zijn overleden man te begraven. Echter verdwijnt het meisje op het vliegtuig en er is geen spoor van haar te bekennen. En ieder spoor ontbreekt.
Wat is dit een ongelooflijk slappe film waarvan 30 minuten voor het einde al de hele clue wordt weggegeven. Waardoor het einde van het film die je dan al kunt voorspellen wat er gaat gebeuren, een ware anti-climax wordt. Om maar te zwijgen over de talloze plot holes die in het verhaal zitten.
Verder ergerde ik mij ook groen en geel aan Jodie Foster's personage die zeer begrijpelijk in de war is door haar dochter's verdwijning maar om dan 2 Arabieren te gaan beschuldigen en hen aan te vallen zonder enig bewijs dat zij daadwerkelijk schuldig zijn, vond ik ronduit belachelijk en irritant en niets toevoegen aan het verhaal. Alhoewel, ze spelen hiermee wel in op de huidige situatie en hoe op Arabieren wordt neergekeken. Een lichtpunt. De setting is prachtig. Zo is de design van het vliegtuig waarin alles zich plaatsvindt, futuristisch en prachtig weergegeven. Verder complimenten aan Peter Sarsgaard met zijn prachtige acteerprestatie. Dit is een film waarbij je al snel op alle plotholes en het gedrag van Jodie Foster gaat letten waardoor de film niets anders meer kan dan irriteren en vervelen.

IMDB cijfer: 6.0
Mijn cijfer: 5.0
  maandag 23 januari 2006 @ 18:32:25 #263
97934 ASroma
Flamboyant
pi_34385923

the business

geweldige film ala the football factory stijl!! als je daarvan houdt is het een toppertje...
  maandag 23 januari 2006 @ 20:40:32 #264
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_34390778
Alvast het een en ander kijken

Cannibal Holocaust (Deodato, 1980)

Nou ja, schokkend? Ik vond het allersinds meevallen op een enkele lompe slachtscène na. De film poogt een treffende overeenkomst te scheppen tussen de 'geciviliceerde' wereld en de onbeschaafde rimboebewoners. Het zou een leuke eye-opener kunnen zijn, ware het niet dat het op een nogal overdreven wijze is neergezet. Die journalisten waren wel erg tekeer aan het gaan... Maarja, anders werkt de vergelijking ook niet goed natuurlijk. Of er zit nog wat anders achter, maar geen zin om daar helemaal in te verdiepen. Echte cult in ieder geval! Muziek vond ik er ook wat slecht bijgekozen. Desalniettemin was het best vermakelijk en een bijzondere kijkervaring

6+

The Gods Must Be Crazy (Uys, 1980)

Toevallig bedandelt deze film ongeveer hetzelfde onderwerp als bovenstaande, hoewel op een heel andere wijze. Hier wordt het nogal geromantiseerd. Niks mis mee verder, want ik vond het gewoon erg prettig wegkijken. De slapstick momenten konden mij best bekoren, Xixo was best grappig en ook al was het plot al duidelijk toen de begincredits nog niet eens in beeld waren, doet dat niet af aan het plezier wat ik er wel aan beleefd heb. Gewoon een fijne film met de bijbehorende boodschap, dat de woestijnbewoner op geen enkel punt onder de doet voor de luidruchtige, dwaze stadsmensen, van dien...

Ruime 7
  maandag 23 januari 2006 @ 21:22:41 #265
40664 Durbin
Who knows..
pi_34392617
Boy Eats Girl (2005, Ireland)

Een jongen ziet zijn toekomstige vriendin vreemd gaan, pleegt per ongeluk zelfmoord, maar wordt weer tot leven gebracht door zijn moeder dankzij een eeuwenoude spreuk. Het probleem is alleen dat hij daardoor een zombie is geworden en steeds meer naar vlees verlangt. Als zijn eerste slachtoffer gevallen is, slaat de epidemie heel snel om zich heen. Redelijk verrassende horror-komedie die vrij onschuldig begint, maar voor "normale" begrippen naar het einde toe toch redelijk hardcore wordt. Vooral de combinatie tractor-gereedschap en zombies blijkt erg goed te werken. Het is geen Shaun of the Dead, alhoewel de gelijkenis er af en toe wel is, maar de film kijkt wel erg lekker weg.

Day of the Dead 2: Contagium (2005, USA)
Een of ander Russisch virus breekt los en infecteert het personeel en de patiënten van een psychiaterische inrichting, waardoor ze langzamerhand veranderen in zombies. In de loop van de film zakte mijn aandacht steeds verder weg, totdat plots de aftiteling verscheen. Niet een film die in het rijtje van NOTLD, Dawn of Day of the Dead mag staan, maar ik heb ze ook zéker slechter gezien.

Don't Go In The House (1980, USA)
Donald werd vroeger door zijn moeder mishandeld met behulp van het gasfornuis, waardoor ie een angstige verhouding met zijn moeder heeft ontwikkeld en een of andere fascinatie met vuur ontwikkeld. Wanneer zijn moeder overlijdt, bewaart hij haar lichaam in het huis en begint andere vrouwen te ontvoeren en levend te verbranden. Na afloop wist ik niet wat ik van deze film moest vinden. Aan de ene kant was ie saai, maar er hing wel een bepaald naargeestig sfeertje. Al met al niet een film die ik voor een gezellige zaterdagavond op zou zetten.

Creepshow 2 (1987, USA)

Een drietal verhalen, variërend van een revanche-nemende houten Indiaan, een mensenetende olievlek tot een vasthoudende, dode lifter. De verhalen zijn alledrie tamelijk onschuldig en eigenlijk wel érg simpel, vooral het verhaal van de Indiaan. Het verhaal van de mensenetende olievlek in het moeras is veruit de sterkste van de drie.

Zombiez (2005, USA)
De film begint met een uitleg over het begrip Zombie, zijnde iemand die onder invloed van bepaalde drugs zin krijgt in mensenvlees. Dat de acteurs zelf niet helemaal op de hoogte waren van dit begrip, blijkt wel uit de vele interpretaties door de film heen. Daarnaast zijn sommige scenes wel heel stomzinnig. Kortom, een nietszeggend, amateuristisch stukje film.

The Fog (2005, USA/Canada)
Een klein dorpje wordt af en toe plotseling overvallen door een dichte mist, waarbij een aantal schimmige figuren het inwonersaantal probeert te reduceren. Een paar dagen voor deze remake zag ik het origineel. Bij het kijken van de nieuwe versie viel me op dat de effecten logischerwijs mooier zijn dan bij het origineel en er meer actie voorhanden is, maar dat het origineel simpelweg meer sfeer creëert. En eigenlijk voornamelijk daarop gebaseerd heb ik de voorkeur voor het origineel. Maar dat maakt deze nieuwe versie zeker niet minder de moeite waard en is het best een goede produktie. Zeker voor een man die tot voor kort films met M.C.Hammer maakte.

After The Sunset (2004, USA)
Twee diamantdieven (Hayek en Brosnan) gaan rentenieren op een zonnig eiland, waar toevallig ook een cruiseschip is aangemeerd, met aan boord één van de grootste diamanten ter wereld. FBI-agent Woody Harrelson is al jaren bezig beiden in te rekenen. Een vermakelijk tussendoortje tussen al de horror. Harrelson is komisch, Hayek's borsten prominent en de plottwist zowaar nog redelijk onverwacht ook.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  maandag 23 januari 2006 @ 21:27:54 #266
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34392850
Vanmiddag:

Shrek
Blijft ook bij de zoveelste kijkbeurt een geweldige film. Geweldig mooi en gedetailleerd geanimeerd, leuke personages met geweldige humor en leuke liedjes.
Kun je eindeloos blijven kijken zonder dat ie gaat vervelen.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

Monty Python and the Holy Grail
Had `m nog nooit helemaal gezien, alleen bepaalde stukken. Ik vond `m geweldig . Gaat echt helemaal nergens, maar de humor is echt super. Lekker flauw, vooral het einde is briljant
Vond `m niet zo cool als Life Of Brian, maar dus wel erg vermakelijk voor op de vrije maandag middag

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
pi_34394348
slechts een 7,8 timo schandalig
  maandag 23 januari 2006 @ 22:37:42 #268
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34395808
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:04 schreef pascalheister het volgende:
slechts een 7,8 timo schandalig
hehe, ja hoger dan een 8 is wat overdreven
dat ie een hogere rating op IMDB heeft dan Shrek vind ik zelfs wat ver gaan
pi_34397753
WEDDING CRASHERS

Humorloze comedy. Aan de cast ligt het niet het is gewoon het VRE-SE-LIJKE script
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 januari 2006 @ 23:27:29 #270
862 Arcee
Look closer
pi_34398008
quote:
Op maandag 23 januari 2006 21:27 schreef Timo20 het volgende:
Monty Python and the Holy Grail
Had `m nog nooit helemaal gezien, alleen bepaalde stukken. Ik vond `m geweldig . Gaat echt helemaal nergens, maar de humor is echt super. Lekker flauw, vooral het einde is briljant
Vond `m niet zo cool als Life Of Brian, maar dus wel erg vermakelijk voor op de vrije maandag middag

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 7,8/10

The knights of the round table.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 00:53:13 #271
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_34400501
Dressed to Kill (De Palma, 1980)

De Post-moderne Psycho dus... Hitchcockjatter pur sang De Palma weet er echter ook in deze film wel weer iets leuks van te maken en zijn eigen draai eraan te geven... Het plot is vrij doorzichtig en niet echt onvoorspelbaar, maar dat doet er niet toe. Het gaat hem ook meer om het esthetische, wat tot uiting komt in sfeervolle suspensescènes met soms een sexueel tintje. Met als hoogtepunten de scènes in het museum, de lift, de metro en het einde, verveelt het eigenlijk geen moment. Het haalt het niet bij de echte Psycho, maar het is wel erg cool, zoals zovele De Palma's eigenlijk.

8-

[ Bericht 0% gewijzigd door laurenzo85 op 24-01-2006 01:06:43 ]
pi_34403462
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:37 schreef Timo20 het volgende:

[..]

hehe, ja hoger dan een 8 is wat overdreven
dat ie een hogere rating op IMDB heeft dan Shrek vind ik zelfs wat ver gaan
hij is dan ook beter dan shrek
pi_34404315
quote:
Op maandag 23 januari 2006 23:20 schreef kinky_queen het volgende:
WEDDING CRASHERS

Humorloze comedy. Aan de cast ligt het niet het is gewoon het VRE-SE-LIJKE script
Mee eens
pi_34404985
Casanova

Met 2 man op maandag avond in een bioscoop zitten is al een hele bijzondere ervaring op zich!
De film was eigenlijk best aardig. Leuke humor vooral. Al was het wel de romantiek waar de film op is gebasseerd. Ik vond dit echter niet het sterkste gedeelte van de film.
De film leunt voornamelijk op de humor.

Al met al een zeer aardige film, maar ik zal hem niet kopen op DVD, tenzij de vrouw het wil.
pi_34405140
quote:
Op maandag 23 januari 2006 23:27 schreef Arcee het volgende:
Arcee, waarom reageer je alleen maar op anderen maar post je nooit de films die je zelf hebt gezien?
  dinsdag 24 januari 2006 @ 10:20:47 #276
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34405657
Night has a thousand eyes

weer een EGR-film .
we zien EGR als man met een gave: hij kan in de toekomst zien. niet op verzoek, maar soms krijgt hij beelden van de toekomst van iemand.
zo ziet hij dat een jonge vrouw op een avond dood onder de sterrenhemel ligt. als hij het haar vertelt, is ze zeer geschrokken. haar verloofde wil hem te lijf, maar hij vertelt zijn verhaal.
dan blijkt dat hij deze gave vooral een last vindt.
ondertussen weet hij meer over de omstandigheden van haar dood en wil dat voorkomen.

leuke b-film met EGR uit de jaren dat hij nogal moeilijk zat ivm de commissie voor on-amerikaanse activiteiten.
omdat EGR duidelijk de hoofdrol heeft, is dit voor zijn fans een pracht-film
  dinsdag 24 januari 2006 @ 11:08:14 #277
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34406815
quote:
Op maandag 23 januari 2006 23:27 schreef Arcee het volgende:

[..]

[afbeelding]

whehe, ja geweldig
"Hey look, it`s the old man from scene 24"
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 07:20 schreef pascalheister het volgende:

[..]

hij is dan ook beter dan shrek
dat vond ik dan weer niet
  dinsdag 24 januari 2006 @ 14:19:17 #278
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34412929
Wasabi (Gérard Krawczyk, 2001)
Best grappige actie pulp uit de stal van Luc Besson. Alle typische elementen zijn weer aanwezig. Best leuke humor, niet al te ingewikkeld verhaal en vooral een flinke dosis actie. En dat vermaakt wel, maar niet meer dan de anderhalf uur dat het duurt. ***

Everything Is Illuminated (Liev Schreiber, 2005)
Mooie en leuke film waarin Elijah Wood weer goed de herinnering aan Frodo weet te vermijden. De film bevat veel leuke humor, die soms aan Emir Kusturica doet denken, hoewel dat misschien vooral door de muziek veroorzaakt is. De zoektocht naar z'n voorouders resulteert in een mooie ontmoeting op een idyllische locatie. ****
  dinsdag 24 januari 2006 @ 15:20:31 #279
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_34414935
#66 Crash
Na flink wat lovende reacties hier ben ik ook maar eens gaan kijken naar deze film. De film begint aardig sterk en de eerste woorden die gesproken gaan eigenlijk over de essentie van de film. Hierna zien we verschillende karakters die proberen hun kop boven water te houden in een racistische wereld. Uiteindelijk hebben ze allemaal een dramatische aanvaringen met anderen en dan is het de vraag wat er gaat gebeuren.
Ik vond alles achter supermooi verteld worden en bij heel veel dingen was de spanning echt te snijden. Elk persoon wordt als karakter echt goed uitgediept waardoor je keuzes gaat begrijpen en echt mee gaat leven. Toch is het minpunt in de film wel de toevalligheid van sommige acties. Heel veel dingen gebeuren gewoon echt voor het sentiment maar zullen in de echte wereld toch niet zo mooi of toevallig wezen. Dit is niet echt heel erg voor de film, maar misschien als alles wat reëeler was geweest zou het nog een betere film zijn geworden. Van mij iig een 8.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_34415130
quote:
Op maandag 23 januari 2006 23:20 schreef kinky_queen het volgende:
WEDDING CRASHERS

Helemaal mee eens. Had redelijke verwachtingen door de cast maar wat een flauw onsamenhangend humorloos script.
pi_34421137
Heb net Saw gezien
Goeie film, Tis al een tijd geleden dat ik op het puntje van me stoel zat
Deze week maar eens een bezoekje aan de bios brengen voor deel 2
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 21:48:26 #282
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34427291
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:42 schreef Max-Westerman het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dan heb je niet goed opgelet

Vanmiddag gezien:

Gremlins
Was alweer een tijdje geleden dat ik `m had gezien, maar hij blijft geweldig. Coole humor, met over-the-top karakters en een lieve Gizmo
Heerlijk filmpje

IMDB Cijfer: 6,8/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Gremlins 2: The New Batch
Het was nog langer geleden dat ik dit deel had gezien. Vond `m wat minder dan ik me kon herinneren maar heb me er nog altijd heel goed mee vermaakt. Vooral de Frank Sinatra immitatie was geweldig!
Niet zo goed als deel 1 maar zeker een waardig vervolg.

IMDB Cijfer: 5,8/10
Mijn Cijfer: 7,7/10
  dinsdag 24 januari 2006 @ 21:53:39 #283
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_34427542
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 14:19 schreef Gorro het volgende:

Everything Is Illuminated (Liev Schreiber, 2005)
Mooie en leuke film waarin Elijah Wood weer goed de herinnering aan Frodo weet te vermijden. De film bevat veel leuke humor, die soms aan Emir Kusturica doet denken, hoewel dat misschien vooral door de muziek veroorzaakt is. De zoektocht naar z'n voorouders resulteert in een mooie ontmoeting op een idyllische locatie. ****
En wanneer neem je deze prachtige film op in jouw Film Top 1000?
pi_34432480
Pulgasari - (1985)
Mijn eerste 'godzilla'-like monster film. Ik weet niet of ze allemaal zo slecht zijn (denk het niet), maar anders worden het er niet veel meer. Niet dat ik veel verwachtte van een film uit Noord-Korea.

Een dorpje wordt verplicht hun potten en pannen af te staan zodat de regering ze kan omsmeden tot wapens. De bewoners verzetten zich en de dorpsoudste wordt vastgezet. Nog voor hij sterft kneed hij van rijst een monstertje (jaja), Met een drupje bloed komt het metaal-etende beest tot leven. En dan natuurlijk strijden tegen de regering!

Ik vond trouwens het dvd menu nog het spectaculairste:

Ha, ik zie nu pas dat er ook nog een fout in het jaar in het menu staat, het moet 1985 zijn.

Oh ja de regiseur is door Kim Jong-Il geknidnapped uit Zuid-Korea om voor hem deze film te gaan maken.
  woensdag 25 januari 2006 @ 00:58:57 #285
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34434139
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:53 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

En wanneer neem je deze prachtige film op in jouw Film Top 1000?
Die update ik eens per maand, dus op 1 februari
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:47:11 #286
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_34439591
25. Goodfellas (DVD - 1990 - Martin Scorsese) zoveelste keer: Goed
26. Tarzan (DVD - 1999) eerste keer: Matig
27. Kronk’s New Groove (DVD - 2005) eerste: Aardig
28. The Simpsons Season one (DVD) marathon eerste keer: Leuk
29. Simspsons Season two (DVD) marathon eerste keer: Erg leuk
30. The Bourne Identity (DVD - 2002 - Doug Liman) tweede keer: Aardig
31. The Constant Gardener (Cinema - 2005 – Fernando Meirelles) eerste keer: Erg goed
32. Nuovo Cinema Paradiso (DVD - 1989 - Guiseppe Tornatore - Directors Cut) tweede keer: Erg goed
33. The Bourne Supremacy (DVD - 2004 - Paul Greengrass) tweede keer: Matig.
34. Munich (Cinema - 2005 - Steven Spielberg) eerste keer: Goed.
35. Rocky IV (DVD - 1985 - Sylvester Stallone) zoveelse keer: Leuk.
pi_34439742
Robin Hood - Prince of Thieves
Zeer vermakelijke film, goed acteerwerk, ik ben persoonlijk niet de grootste fan van Kevin Kostner, maar hij speelt een geloofwaardige Robin. Maar de grote prijs gaat naar Severus Snape Alexander Dane Marvin

The Sherrif of Nottingham.

Alan Rickman is echt

De film krijgt van mij een 8.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2006 10:52:42 ]
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:53:37 #288
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34441579
Walk the Line (James Mangold, 2005)
Goed geacteerde biopic over het leven van Johnny Cash. Zowel Joaquin Phoenix als Reese Witherspoon zetten ijzersterke acteerprestaties neer, die terecht bekroond worden met nominaties en prijzen. Het levensverhaal van Johnny Cash is er eigenlijk één die we al vaker gezien hebben, maar dat is dan ook het enige minpunt aan deze film. ****
  woensdag 25 januari 2006 @ 15:25:49 #289
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34448528
Buffet Froid

alphonse tram ontmoet in een uitgestorven metro-station een man. hij speelt wat met zijn mes, verliest het en de man vlucht de metro in. even later ziet alphonse de man in een gang liggen met zijn mes in zijn buik. de man beweert dat alphonse hem heeft neergestoken. alphonse weet van niks.
thuis vertelt hij het zijn vrouw en zijn nieuwe bovenbuurman, een politie-inspecteur. die wil er niet mee lastig worden gevallen: hij heeft vrij.
dan is de vrouw van alphonse plots verdwenen en blijkt te zijn vermoord.
even later gaat de bel: een man stelt zich voor als de moordenaar van zijn vrouw. alphonse nodigt hem uit voor een glas wijn.

bizar, vaag, vreemd, sterk: want dit is het begin van een aparte film.

wel een typische blier-film. en heel sterk. maar net iets minder dan les valseuses, maar misschien denk ik daar over een maand anders over.
  † In Memoriam † woensdag 25 januari 2006 @ 17:03:55 #290
4571 Sokolsky
pi_34451920
Leuk is ook wanneer die inspecteur binnenkomt. "Wie is dat?" "Oh, dat is de moordenaar van mijn vrouw." "Ah, aangenaam kennis te maken!"
Sheridana +1
  † In Memoriam † woensdag 25 januari 2006 @ 17:04:29 #291
4571 Sokolsky
pi_34451944
Wat is hier trouwens typisch Blier aan (ik heb er nog maar twee gezien)?
Sheridana +1
  woensdag 25 januari 2006 @ 18:40:45 #292
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_34455126
Ik heb gisternacht geprobeerd on wakker te blijven bij Ring 2 (remake)
Is niet me gelukt. Na ongeveer 45 minuten ging ik maar naar mijn nest. Wat een maandverbandfilm, zeg.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  woensdag 25 januari 2006 @ 19:11:13 #293
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_34456048
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:25 schreef dolle_hond het volgende:
Buffet Froid

alphonse tram ontmoet in een uitgestorven metro-station een man. hij speelt wat met zijn mes, verliest het en de man vlucht de metro in. even later ziet alphonse de man in een gang liggen met zijn mes in zijn buik. de man beweert dat alphonse hem heeft neergestoken. alphonse weet van niks.
thuis vertelt hij het zijn vrouw en zijn nieuwe bovenbuurman, een politie-inspecteur. die wil er niet mee lastig worden gevallen: hij heeft vrij.
dan is de vrouw van alphonse plots verdwenen en blijkt te zijn vermoord.
even later gaat de bel: een man stelt zich voor als de moordenaar van zijn vrouw. alphonse nodigt hem uit voor een glas wijn.

[afbeelding]

bizar, vaag, vreemd, sterk: want dit is het begin van een aparte film.

wel een typische blier-film. en heel sterk. maar net iets minder dan les valseuses, maar misschien denk ik daar over een maand anders over.
Haha, ik kan me wel vinden in je reactie. Ik weet dat je, net zoals ik, Blier jr. waardeert. De keuze tussen Valseuses en Buffet is ook moeilijk, maar juist dat bizarre en vaag vreemde sfeertje van BF deed mij de film op de 1e plaats zetten.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  woensdag 25 januari 2006 @ 19:13:49 #294
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34456144
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 19:11 schreef Price het volgende:

[..]

Haha, ik kan me wel vinden in je reactie. Ik weet dat je, net zoals ik, Blier jr. waardeert. De keuze tussen Valseuses en Buffet is ook moeilijk, maar juist dat bizarre en vaag vreemde sfeertje van BF deed mij de film op de 1e plaats zetten.
idd een moeilijke keuze.
misschien dat ik voorlopig les valseuses prefereer vanwege PD en MM en IH.
ik denk dat ik BF in t tournament nu als 2e van de mij bekende films zou zetten
pi_34458584
La Ardilla roja

Wederom erg fijne film van Medem.
Plot is wat overambitieus en overvol, maar dit hindert nauwelijks.

Het is vooral genieten van de ongrijpbare hoofdpersonages, de fijne zomerse natuurbeelden, het lekker loom voorkabbelende verhaal en niet te vergeten; Emma Suarez
pi_34460486
Van God Los (2003)
De tweede keer dat ik deze keer heb gezien, het blijft de beste Nederlandse film die ik ooit heb gezien, er zit een goed verhaal in. Ik hoop echt dat er meer van zulke goeie Nederlandse films komen .

Een 8.
  woensdag 25 januari 2006 @ 22:11:51 #297
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34463173
Match Point.

Woody Allen in Londen. Dat was helemaal de bom, want hij wilde niet meer in New York filmen want daar werden zijn scripten altijd veranderd. NOU TERECHT! Wat een domme film is dit zeg. Alleen maar irritante mensen (op 2 na), debiele plotwending en vol met plotgaten. Woody Allen wordt een beetje te oud geloof ik. Gelukkig zat Scarlett Johansen erin, wat een lekker wijf.

Afrader!!
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 januari 2006 @ 22:13:22 #298
862 Arcee
Look closer
pi_34463244
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 21:07 schreef Twisted_Logic het volgende:
Van God Los (2003)
De tweede keer dat ik deze keer heb gezien, het blijft de beste Nederlandse film die ik ooit heb gezien, er zit een goed verhaal in. Ik hoop echt dat er meer van zulke goeie Nederlandse films komen .
[afbeelding]
Een 8.
Tygo

Wat was die kneitergoed in die film.
pi_34463875
GHOUL SEX SQUAD

Vreemde mix van porno/horror/kung-fu/science fiction en necrophilia. lekker dansen, neuken en toveren dat het een lieve lust is!

(een vrij onbegrijpelijke film eigenlijk maar dat maakt hem wel zo speciaal)

woensdag 25 januari 2006 @ 22:29:07 #300
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34463876
Nog ff over Match Point: zelfs de ondertiteling was slecht. Spelfouten en interpretatiefout. (Ongesteld beste tijd om zwanger te worden )
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_34464989
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 21:07 schreef Twisted_Logic het volgende:
Van God Los (2003)
[afbeelding]
Een 8.
Soldaat van oranje en Simon nooit gezien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')