abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 januari 2006 @ 10:54:19 #211
23107 dolle_hond
topicverkoper
  zaterdag 21 januari 2006 @ 12:52:17 #212
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34306437
Waiting... (Rob McKittrick, 2005)
Best grappige comedy over het wel en wee van de groep werknemers van een restaurant. Karakterontwikkeling is ver te zoeken, maar grappig is het regelmatig. ***

Aus dem Leben der Marionetten (Ingmar Bergman, 1980)
Eén van de mindere Bergman's die ik tot nu toe gezien heb. De vertelstructuur, waarin de hele tijd voorwaarts en achterwaarts in de tijd gesprongen wordt gescheiden door tussentitels, geeft een fragmentarische schets van de geplaagde geest van Peter, de hoofdpersoon die ook in een episode te zien is van Scener ur ett äktenskap. Door de fragmentarische opbouw is de film vrij taai om door te komen, maar beloningen zijn er genoeg. Vooral de droomsequenties zijn schitterend en daarin bewijzen Bergman en Nykvist het vakmanschap nog niet verleerd te zijn. Het blijft toch een beetje vreemd, een Bergman in het Duits. ***½

Oldboy (Chan-Wook Park, 2003)
Je weet wel, die film waar Sympathy for Lady Vengeance het niet bij haalt, maar er ook zeker niet voor onder doet. *****
  zaterdag 21 januari 2006 @ 12:56:25 #213
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34306568
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 12:52 schreef Gorro het volgende:

Je weet wel, die film waar Sympathy for Lady Vengeance het niet bij haalt, maar er ook zeker niet voor onder doet. *****
hehe
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 januari 2006 @ 13:12:25 #214
862 Arcee
Look closer
pi_34307124
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 10:54 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

ELAINE

Mrs. Robinson.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 17:02:03 #215
67089 Gillingham
The horror...
pi_34314329
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 13:12 schreef Arcee het volgende:

[..]

Mrs. Robinson.

Moeder én dochter Robinson
What's it going to be then, eh?
  zaterdag 21 januari 2006 @ 17:24:21 #216
67089 Gillingham
The horror...
pi_34315180
The Insider TV, 9/10
Ik dacht deze film in een vaag verleden ooit eens gezien te hebben, maar dat was duidelijk niet het geval. Daarom ook een wat andere film dan ik gedacht had en dat was een meevaller. Sterk acteerwerk zowel van lievelingsacteur Al Pacino als Russell Crowe en een degelijke regie van Michael Mann. De film laat mooi zien op welke manier alle partijen betrokken zijn bij het schandaal en maakt op een aannemelijke manier duidelijk wat ieders motieven zijn. Daarnaast dat vreselijke gevoel van onrecht.

Magnolia DVD, 9/10
Deze film heb ik weldegelijk eens gezien in een vaag verleden en ik was van mening dat de film herwaardeerd moest worden, wat achteraf gezien ook nodig was. Een combinatie van goed acteerwerk, een knap scenario en intense scenses. Die dingen die uit de lucht komen vallen, machtig! De film stelt het fenomeen toeval aan de kaak. Daar wil ik nu even m'n bijdrage aan geven met het volgende rijtje namen: Paul THOMAS Anderson, Philip SEYMOUR Hoffman, Philip BAKER Hall, William HALL Macey en John CHRISTOPHER Reilly. Vijf belangrijke crewleden, altijd aangegeven met een extra naam. I rest my case.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 januari 2006 @ 18:22:36 #217
862 Arcee
Look closer
pi_34317093
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 17:02 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Moeder én dochter Robinson
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_34318364
Team America: World Police
Ik was in het begin wat sceptisch ten opzichte van deze film, maar hij is gewoon hilarisch. De poppen zijn gewoon stom, maar het hele verhaal ook Daarintegen wel een flink potje absurde dingen gefilmd met een redelijke realistische omgeving, en een verhaal met een knipoog naar de realiteit. Erg gaaf gedaan.

The Great Raid
Een film over een aanval op een POW camp in de filipijnen waar Amerikanen door de jappen gevangen worden gehouden. Historisch gezien is de film erg netjes wat betreft aankleding en omgevingen, de militaire bewegingen en de gehele aanval op het kamp. De romantiek, en ook de spelers zelf, konden me niet echt boeien en dus vond ik het op een gegeven moment wat langdradig worden.

The Wendell Baker Story
Beslist niet de typisch Wilson bro's film, en die zie ik liever dan dit soort crap. Af en toe wat grappige dialogen maar over het algemeen is er een te serieuse toon die gewoon niet past bij de rest van de film. De cast was ook niet echt speciaal, het leek gewoon of niemand ze best deed

Brokeback Mountain
Niet de film die je verwacht, maar een ontzettend mooi uitgewerkt verhaal. Het acteerwerk is erg goed van de gehele cast, en buiten t feit dat je de hoofdrolspeler amper ouder ziet worden in 20 jaar was de film erg effectief in laten zien en voelen van emoties.

Mysterious Skin
Dacht ik dat t na Brokeback Mountain niet raarder kon werd ik geschokt door dit stukje werk waarvan ik wederom niet zag aankomen waar de film over zou gaan (ik lees nooit omschrijvingen). Erg direct en met een prachtige side story een moeilijk probleem in beeld brengen, en met erg goeie prestaties van een nog redelijk onbekende cast. Grappig trouwens om ook 2 mensen uit 24 te zien die nog met elkaar scenes spelen ook
Where facts are few, experts are many.
pi_34320144
waar heb je brokeback gezien atreidez?
pi_34321133
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:01 schreef Atreidez het volgende:
Team America: World Police
Ik was in het begin wat sceptisch ten opzichte van deze film, maar hij is gewoon hilarisch. De poppen zijn gewoon stom, maar het hele verhaal ook Daarintegen wel een flink potje absurde dingen gefilmd met een redelijke realistische omgeving, en een verhaal met een knipoog naar de realiteit. Erg gaaf gedaan.
Die loopt bij mij ook. Ben erg benieuwd hoe die is.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 20:54:56 #222
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_34322976
Me and You and Everyone We Know
))<>(( Back and forth. Forever.

Wedding Crashers
Ik vond deze Rachel erg Rachel. Vooral Rachel is Rachel Rachel en ook Rachel Rachel Rachel. Omdat Rachel Rachel en Rachel Rachel Rachel Rachel dus Rachel Rachel Rachel en Rachel Rachel Rachel Rachel. Rachel plots Rachel Rachel schitterend Rachel Rachel want Rachel Rachel Rachel Rachel of Rachel Rachel. Kortom Rachel .

Tokyo Drifter
Vreemd maar leuk vreemd. Stoere Yakuza die ruzie maken en elkaar doodschieten. Maar dit in kleurrijke decors en met dansende mensen waarbij je meteen aan de term shaggadelic denkt. Met een gangster die zijn eigen themesong zingt. En meer van dat leuks .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_34329837
FOREST OF THE DAMNED

Deze film heeft een aantal verassend leuke shots maar ben m nu al weer vergeten

Wel veel blote wijven, dat wel

pi_34334015
GOOD NIGHT AND GOOD LUCK
Tweede film geregisseerd door George Clooney. Een mooi gefilmd stuk (televisie-)geschiedenis. Kan door sommigen als droog ervaren worden.

The Pianist.
Voor de tweede keer. Boeide me ook deze keer weer.
Helpt waar hij kan!
pi_34335222
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:47 schreef pascalheister het volgende:
waar heb je brokeback gezien atreidez?
Gelukkig gewoon thuis op de bank, want sommige scenes wil je echt wel vaker zien
Where facts are few, experts are many.
  zondag 22 januari 2006 @ 10:56:26 #226
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34337001
Yesterday (Darrell Roodt, 2004)
Best aardige Zuid-Afrikaanse film over het AIDS-probleem in Afrika, maar de Oscarnominatie die de film vorig jaar kreeg voor beste niet-Engelstalige film zal er vooral één geweest zijn voor het onderwerp. Het onderwerp wordt op best mooie wijze behandelt en het feit dat de hoofdrolspeelster erg sympathiek is helpt ook, maar bijzonder vond ik het allemaal niet. ***

You Only Live Once (Fritz Lang, 1937)
De tweede film die Fritz Lang in Amerika maakte is ook weer een prima film-noir. Henry Fonda is goed in één van z'n eerste rollen net als Sylvia Sidney die ook al schitterde in Lang's eerste Amerikaanse film Fury. De cinematografie is ook weer prima, vooral het gebruik van rook tijdens de ontsnappingsscene is memorabel. ****
pi_34337756
EVIL LAUGH
quote:
"Evil Laugh" isn't a masterpiece,but it works as a cheesy slasher flick-and I mean REALLY cheesy slasher flick.There's some nudity and plenty of gore.I love especially the scene when one moron gets a machete through the groin.Oh,and there is this stupid sequence where someone has his head microwaved while the door is still open-yeah,right!!!The acting is completely awful,but overlook that and you have a cheesy,completely unscary,but funny as hell slasher.Watch it in pair with another cheesefest "Psycho Cop" and you'll have lots of fun.
Klopt

pi_34338362
Serenity

Wat een heerlijke film, dat!

Een greep uit de quotes, daar ben ik helemaal weg van:

Hoban 'Wash' Washburn: This landing is gonna get pretty interesting.
Capt. Malcolm Reynolds: Define "interesting".
Hoban 'Wash' Washburn: [deadpan] Oh God, oh God, we're all going to die?

Wat mij betreft een dikke 8 1/2, goeie verhaallijn, prachtig uitgewerkte scenes (actie en romantiek), goeie cast, stoere soundtrack en lekker origineel voor de verandering.
pi_34342985
Twin Peaks: Fire Walk with Me

Heb de serie Twin Peaks nooit gezien (was té jong). En ik als Twin Peaks leek omschrijf deze film als volgt: EEN ONDERSCHATTE LYNCH KLASSIEKER...
pi_34346095
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:01 schreef kinky_queen het volgende:
SCHINDLER'S LIST

[afbeelding]
Waarom?
pi_34346736
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 12:52 schreef Gorro het volgende:

pi_34347035
The Godfather (1972)
Meesterlijke mavia film met Marlon Brando en Al Pacino.

Een 8,5.
pi_34347101
Mysterious Skin

Impressive en mooi, ondanks het "zware" onderwerp.
Goede sfeer, sterke acteerprestaties en een goed uitgewerkt plot.

[ Bericht 3% gewijzigd door pascalheister op 22-01-2006 16:38:32 ]
  zondag 22 januari 2006 @ 16:34:39 #234
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_34347139
Silent Movie
Een stomme film over een regisseur die een stomme film gaat maken om zo een produktiemaatschappij van de ondergang te redden.

Hoewel ik Mel Brooks zijn films stuk voor stuk erg grappig vind, valt deze qua flauwheid ver onder het vriespunt.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zondag 22 januari 2006 @ 18:14:59 #235
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_34350366
Libeled Lady
Vrij typische jaren '30 komedie waar ze het vooral moeten hebben van de (erg snelle) dialogen. En dat gebeurt hier op een geslaagde manier. William Powell is zoals wel vaker erg grappig, Jean Harlow acteert zoals wel vaker erg slecht, Myrna Loy is zoals wel vaker zeer en Spencer Tracy doet eigenlijk niet veel mee in de film. Fijne film.

Stealth
Ik vond zelfs het vliegtuig nogal slecht acteren .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 22 januari 2006 @ 18:18:46 #236
67089 Gillingham
The horror...
pi_34350493
Los Amantes del Círculo Polar DVD, 8/10

Aardige film van Julio Medem, alhoewel hij zeker beter werk heeft afgeleverd. Het verhaal deed me wat denken aan Jeux d'enfants, maar dan in een ander sausje. Ana is vooral als tiener mooi (zoals op de foto). Toeval is een belangrijk aspect in deze film, maar dat toeval wordt gelukkig niet jammerlijk misbruikt.
  † In Memoriam † zondag 22 januari 2006 @ 18:33:03 #237
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_34350919
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:18 schreef Gillingham het volgende:
Los Amantes del Círculo Polar DVD, 8/10
Aardige film van Julio Medem, alhoewel hij zeker beter werk heeft afgeleverd.
Ik ben wel benieuwd welke jij dan zeker beter vindt...
Sheridana +1
pi_34352845
The Shawshank Redemption (1994)
Net voor de 4e of 5e keer deze film gezien, en hij blijft boeien. Dit is en blijft toch wel de beste film die ik ook ooit heb gezien. Vooral het einde is super goed .

zondag 22 januari 2006 @ 20:01:13 #239
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_34354157
Everything Is Illuminated

Een grappige, doch ingetogen film met een mooi doch simpel verhaal.
De film gaat over een Amerikaan, Jonathan Safran Foer die een foto van zijn opa voor handen krijgt die in de Tweede Wereldoorlog is gered door een onbekende vrouw die naast de opa op de foto staat. Hij gaat dus naar Oekraïne om die vrouw te zoeken. Elijah Wood speelt zijn rol erg overtuigend maar je kunt zien dat naast de sullige bril hij draagt, de rol erg dicht bij hem ligt en goed bij hem past. Ik heb tevens de boek gelezen en ze zijn erg trouw gebleven aan het verhaal wat de film ten goede komt, want de boek was geweldig.

IMDB-cijfer: 7.6
Mijn cijfer: 8.3
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_34356962
DER UNTERGANG

Redelijk indrukwekkende film over de laatste dagen van die malloot

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')