abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 januari 2006 @ 01:45:47 #187
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_34266040
Vorige week en in het afgelopen weekend:

Tremors 1
Goede film. leuk verhaal, leuk acteerwerk. erg leuk gedaan

Tremors 2
Minder dan 1 maar toch even leuk.

Kickboxer 1, 2, 3, 4
Zeg wat je wilt, maar die sasha mitchel is best wel charmant, "dude.."

Lola Rennt
Duitse Kutfilm.

Nahib Amhali
Respect voor die gast. Heel scherp. Ik herken mezelf heel erg in wat ie zegt
over zijn jeugd

Gotham
Female-ghost die persé d'r juwelen terrug wil waar ze mee was begraven.
Is geen horror. Mooie hoofdrol-speelster. maar ik viel in slaap

Star Wars Empire of Dreams - The Making of the original IV, V & VI (Trilogy DVD-edition extra)
Dit is werkelijk een must voor idere die-hard starwars fan. Deze docu is erg goed.
Het vertelt alles vanaf script 1 En hoe george lucas alles van de grond wist te tillen way back in de jaren 70.
Acteurs en actrices komen bijna 30 jaar later weer aan het woord. Er zit echt waanzinnig
leuk film-materiaal tussen. heel leerzaam. echt te gek!

Undead, australisch 2004
Kutfilm. Meteoriet slaat in op een rustig klein australisch boeren dorpje. Iedereen die geraakl
wordt verandert in een vleesetenede zombie.

Godzilla vs. Mechagodzilla (mech4, 2002)
Geen diepgaande film, het enig leuke was het idee erachter en die reuzachtige godzilla van metaal!

Charlie & The Chocolate Factory 2005
Kinderfilm. zag er optisch wel aardig uit. Verhaal deed me niet veel.
En ik denk persoonlijk dat micheal jackson beter geknipt zou zijn geweest voor de rol van willy wonka. johnny depp is zo'n vreselijk slechte acteur dat beter tot z,n recht komt in de theater wereld.
net als wynona ryder en jodie foster.

Stealth 2005
De actie-scenes zijn mooi. Weinig slechte cgi-scenes te bespeuren.
cliché verhaal over artficial inteligence en het pilootloos besturen van fighter jets.

The Cube
Tja. een origineel verhaal en leuk om te zien. personages wel leuk neergezet.

Chinese Super-ninjas
Ken ik nog uit m,n jeugd. Zullen velen ws. niks vinden maar ik vond em wel vermakelijk.
De boodschap van subtiele drama-scenes komen wel door.

Jackie Chan - Batlle Creek Brawl
The 1940's gangsters meet chinese kung-fu

Jackie Chan - Spiritual Kung-fu
Vond ik vroeger leuk, jackie chan vechtscenes zijn mooi om te zien.

Jackie Chan - Fearless Hyena
idem

Wie de neuk kan het eigenlijk wat schelen wie wat heeft gezien en wat hij/zij ervan vond?
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 01:47:37 #188
108862 a-child-in-chains
pi_34266076
[edit]
No room for the unlucky.
  † In Memoriam † vrijdag 20 januari 2006 @ 02:01:17 #189
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_34266333
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 01:45 schreef a-child-in-chains het volgende:
Wie de neuk kan het eigenlijk wat schelen wie wat heeft gezien en wat hij/zij ervan vond?
Ikke. Zo doe je nog eens wat ideeën op.
Sheridana +1
pi_34266503
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 02:01 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ikke. Zo doe je nog eens wat ideeën op.
Inderdaad, ik heb al best wat leuks gezien of ben op andere mooie films geattendeerd dankzij dit rubriekje.
Helpt waar hij kan!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 02:19:16 #191
108862 a-child-in-chains
pi_34266735
o.k. sorry dat ik zo negatief reageerde.
No room for the unlucky.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 08:11:23 #192
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_34268460
Nach fünf im urwald

FP speelt een meisje dat nogal kort gehouden wordt door haar ouders. als haar verjaardagsfeestje (17) een beetje een puinhoop is geworden, slaat haar vader haar en zij vertrekt naar munchen. ze gaat daar naar de auditie, waar ze voor heeft geoefend. dat wordt niks en ze wordt opgepikt door een medewerker, die wel zin heeft in een maagd.
bij hem in huis aangekomen, moet hij weer weg wegens werkzaamheden.
zij gaat met zijn huisgenoten mee op pad.
ondertussen zijn haar ouders op zoek en die ontmoeten twee andere ouders, die op zoek zijn naar hun zoon.
de twee ouderparen gaan weer samen naar huis.

al met al een leuke debuutfilm van FP, waarin Axel Milberg als vader en kandidaat-burgemeester de show steelt.

pi_34270066
Hitch

Film met Willy Smith die een date dokter is. Hij koppelt voor z'n werk mannen die minder succesvol zijn in de liefde. Koppelen kan hij heel goed...maar als het op hem zelf aan komt gaat het niet altijd zoals gepland. Gewoon erg komische film, niet onwijs veel diepgang gewoon lekkr kijken zonder na te denken

Mijn Rating: 7.4 / 10
IMDB rating: 6.8 / 10

Wedding Crashers

Film met Owen Wilson en Vince Vaughn die samen bruiloften afgaan om te sjansen met de single dames daar. Ze nodigen zichzelf uit en verdiepen zich in de familie zodat ze mee kunnen praten als ze iets gevraagd wordt.
Erg humoristische film heb me werkelijk kapot gelachen!!! Die Owen Wilson speelt erg goed!!!

Mijn Rating 8.2 / 10
IMDB rating: 7.3 / 10
pi_34271793
Jarhead
In het begin dacht ik nog dat het een typische warmovie zou worden, beginnend met bootcamp en uiteindelijk al vechtend in de oorlog. Maar toch is deze film vanaf de helft ineens een stuk anders als verwacht, en krijg je een goed beeld van de gefrustreerde mariniers midden in de woestijn, niet wetende of ze ooit nog in een gevecht terecht komen. Sterke film met goed werk van Sarsgaard en Gylenhaal, mooie plaatjes uit de voornamelijk eenkleurige woestijn en goed montagewerk. Voor mij eentje om te herinneren
Where facts are few, experts are many.
pi_34277343
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 01:45 schreef a-child-in-chains het volgende:
Lola Rennt
Duitse Kutfilm.
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
pi_34282141
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:53 schreef Durbin het volgende:

[..]

simpel toch
pi_34283519
The Bridge on the river Kwai

Deze klassieker had ik nog nooit gezien. Het was een lange zit, maar wel de moeite waard.
pi_34284094
The Lady Vanishes
Prima Hitchcock. De introductie van de personages vond ik vooral bijzonder. Geen zinderende spanning, het verhaal heeft een beetje die Hitchcock-oppervlakkigheid, hoewel dat vaak in zijn voordeel heeft gewerkt. The 39 steps, die ik eerder deze week zag, vond ik beter.
3.5/5

AmnesiA
Fedja van Huêt speelt zeer geloofwaardig een tweeling. Maar de film is tergend traag ook al duurt 'ie 85 minuten. En flashbacks doen een verhaal zelden goed, vind ik.
2.5/5
  vrijdag 20 januari 2006 @ 17:31:04 #199
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_34284571
Spring, summer, fall, winter... and spring (Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom) 2003

Bin-Jip is net iets beter, maar deze film komt er toch wel erg veel bij in de buurt. De symboliek is geweldig, de beelden bijna even mooi als bijv Hero, en ook nog is een goed verhaal.

5/5

The Bow (Hwal) 2005

Ki-duk Kim is mijn nieuwe held. Ook deze film is weer geweldig. Het einde is niet perfect, maar de rest van de film eigelijk wel. Minder speciaal dan bovenstaande film, maar bijna net zo mooi.

4,5/5

Bullet In The Head Die xue jie tou (1990)

Spectaculaire 'oorlogs'film van Woo met Tony Leung in de hoofdrol. 3 vrienden vluchten uit Hong Kong naar Vietnam, waar de oorlog nog steeds aan de gang is. Ze proberen daar geld te verdienen maar komen uiteindelijk midden in de oorlog terecht. Actie is goed zoals we van Woo gewend zijn, maar haalt het niet bij The Killer en Hard-Boiled. Het verhaal is gelukkig wel een stuk beter. De op twee-na beste Woo film uit zijn Hong Kong periode.

4/5
  vrijdag 20 januari 2006 @ 20:54:36 #200
67089 Gillingham
The horror...
pi_34290907
Get Shorty DVD, 8/10
Vermakelijke film die me deed denken aan True Romance, blijkbaar zijn de boeken van deze verfilmingen van dezelfde auteur. De regie is niet top, het acteerwerk is O.K. Met name de vele grappige scenes, dialogen en verwijzingen waren de moeite waard. De vele leuke karakters waren verfrissend. Verder niet heel speciaal, omdat het verhaal op zich niet geweldig is.

War of the Worlds DVD, 8/10
Na vele teleurgestelde recensies en reacties had ik geen hoge pet op van deze film. Misschien juist daardoor dat hij voor mij wel werkte. Het is geen topper en het verhaal was bekend, maar de manier waarop de film zich ontpopt was continue onderhoudend en de karakters vond ik betrekkelijk realistisch reageren op het voorval. De Special Effects waren erg goed, ook de manier waarop de kijker steeds meer te weten en te zien krijgt van de aliens en hun 'apparatuur' was goed gedaan. Tom Cruise speelt op den automaat en de film is verder erg Spielbergiaans, het eind een lichtelijke anti-climax, maar wel een van de meest plausibele manier van aliens overwinnen in geheel Hollywood (denk aan een Independence Day ). Doodzonde dat de originele muziek er niet bijzat.

The Incredibles DVD, 7/10
Ik ben geen animatie-fan blijkt maar weer. Deze film kon niet tippen aan Finding Nemo en bevatte nauwelijks echt hilarische momenten. Verder was het geheel redelijk vermakelijk en de stemmetjes o.k. Jack-Jack is overigens wel te gek.

The Graduate DVD, 9/10
Voortreffelijke film, puik werk van Dustin Hoffman. Het begin zette direct de toon met een uiterst herkenbare situatie. De film kon al niet meer stuk. De strubbelingen waren kostelijk en de rest was ronduit amusant. Het einde werkte ook volledig. Ik maak me nu trouwens wel zorgen over mijn toekomst.
What's it going to be then, eh?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 januari 2006 @ 22:13:14 #201
862 Arcee
Look closer
pi_34293495
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:54 schreef Gillingham het volgende:
Get Shorty DVD, 8/10
The Graduate DVD, 9/10
Voortreffelijke film, puik werk van Dustin Hoffman. Het begin zette direct de toon met een uiterst herkenbare situatie. De film kon al niet meer stuk. De strubbelingen waren kostelijk en de rest was ronduit amusant. Het einde werkte ook volledig. Ik maak me nu trouwens wel zorgen over mijn toekomst.
Mrs. Robinson
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 22:30:45 #202
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_34294092
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:48:29 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 22:31:30 #203
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_34294126
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 46% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:48:29 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 23:20:06 #204
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_34295743
Ik heb deze gezien. Het duurde wel een tijdje voor ik echt in de film zat, maar eens dat was gebeurd, ging het met een enorme vaart . Enkele verrassende twists en ook wat onverwachte gore.

Echt benieuwd naar de director's cut.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 januari 2006 @ 23:23:45 #205
862 Arcee
Look closer
pi_34295841
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 23:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb deze gezien. Het duurde wel een tijdje voor ik echt in de film zat, maar eens dat was gebeurd, ging het met een enorme vaart . Enkele verrassende twists en ook wat onverwachte gore.

Echt benieuwd naar de director's cut.
Zapruder
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_34296132
Tomorrow never dies. Het begin is het leukst!!!!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 23:49:49 #207
108862 a-child-in-chains
pi_34296779
Imposter

Sci-Fi. Aarde wordt aangevallen door aliens die de wereld willen veroveren.
Een ambtenaar wordt aangehouden en verdacht een kloon te zijn met een alien-bom
in zich. Hij weet van niks en vlucht. De ontknoping is wel leuk, al kreeg ik halverwege de film al
een zwaar vermoeden. En jahoor, ik had gelijk. Ik sliep ook half. En dat op een vrijdag avond.
Was het verhaal echt zo cliché dan? Neh..
Was wel leuk.
No room for the unlucky.
pi_34297072
Koyaanisqatsi

9/10. Had hem niet eerder gezien. Geniale muziek, mooie beelden!

Flightplan

Het verhaal rammelt aan alle kanten. Aangezien deze film zich voordoet als een psychologisch thriller was het nogal storend. Voor de plottwist vond ik het zeker vermakelijk, daarna gaat het bergafwaarts. 6/10
  zaterdag 21 januari 2006 @ 03:19:52 #209
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_34301549
Brokeback Mountain
....in de donkere nacht.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 09:39:22 #210
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34302795
Donderdag in de sneak:

Prime
Aardige romantische comedy die best te pruimen is. Er zitten een aantal leuke komische momenten, Uma Thurman ziet er weer goed uit als altijd en is aardig op dreef, net als Meryl Streep. Maar toch komt ie niet boven `t gemiddelde uit, daarvoor is ie te cliche. Maar opzich wel aardig dus

IMDB Cijfer: 6,0/10
Mijn Cijfer: 6,3/10
  zaterdag 21 januari 2006 @ 10:54:19 #211
23107 dolle_hond
topicverkoper
  zaterdag 21 januari 2006 @ 12:52:17 #212
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_34306437
Waiting... (Rob McKittrick, 2005)
Best grappige comedy over het wel en wee van de groep werknemers van een restaurant. Karakterontwikkeling is ver te zoeken, maar grappig is het regelmatig. ***

Aus dem Leben der Marionetten (Ingmar Bergman, 1980)
Eén van de mindere Bergman's die ik tot nu toe gezien heb. De vertelstructuur, waarin de hele tijd voorwaarts en achterwaarts in de tijd gesprongen wordt gescheiden door tussentitels, geeft een fragmentarische schets van de geplaagde geest van Peter, de hoofdpersoon die ook in een episode te zien is van Scener ur ett äktenskap. Door de fragmentarische opbouw is de film vrij taai om door te komen, maar beloningen zijn er genoeg. Vooral de droomsequenties zijn schitterend en daarin bewijzen Bergman en Nykvist het vakmanschap nog niet verleerd te zijn. Het blijft toch een beetje vreemd, een Bergman in het Duits. ***½

Oldboy (Chan-Wook Park, 2003)
Je weet wel, die film waar Sympathy for Lady Vengeance het niet bij haalt, maar er ook zeker niet voor onder doet. *****
  zaterdag 21 januari 2006 @ 12:56:25 #213
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34306568
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 12:52 schreef Gorro het volgende:

Oldboy (Chan-Wook Park, 2003)
Je weet wel, die film waar Sympathy for Lady Vengeance het niet bij haalt, maar er ook zeker niet voor onder doet. *****
hehe
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 januari 2006 @ 13:12:25 #214
862 Arcee
Look closer
pi_34307124
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 10:54 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

ELAINE

Mrs. Robinson.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 17:02:03 #215
67089 Gillingham
The horror...
pi_34314329
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 13:12 schreef Arcee het volgende:

[..]

Mrs. Robinson.

Moeder én dochter Robinson
  zaterdag 21 januari 2006 @ 17:24:21 #216
67089 Gillingham
The horror...
pi_34315180
The Insider TV, 9/10
Ik dacht deze film in een vaag verleden ooit eens gezien te hebben, maar dat was duidelijk niet het geval. Daarom ook een wat andere film dan ik gedacht had en dat was een meevaller. Sterk acteerwerk zowel van lievelingsacteur Al Pacino als Russell Crowe en een degelijke regie van Michael Mann. De film laat mooi zien op welke manier alle partijen betrokken zijn bij het schandaal en maakt op een aannemelijke manier duidelijk wat ieders motieven zijn. Daarnaast dat vreselijke gevoel van onrecht.

Magnolia DVD, 9/10
Deze film heb ik weldegelijk eens gezien in een vaag verleden en ik was van mening dat de film herwaardeerd moest worden, wat achteraf gezien ook nodig was. Een combinatie van goed acteerwerk, een knap scenario en intense scenses. Die dingen die uit de lucht komen vallen, machtig! De film stelt het fenomeen toeval aan de kaak. Daar wil ik nu even m'n bijdrage aan geven met het volgende rijtje namen: Paul THOMAS Anderson, Philip SEYMOUR Hoffman, Philip BAKER Hall, William HALL Macey en John CHRISTOPHER Reilly. Vijf belangrijke crewleden, altijd aangegeven met een extra naam. I rest my case.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 januari 2006 @ 18:22:36 #217
862 Arcee
Look closer
pi_34317093
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 17:02 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Moeder én dochter Robinson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')