Goverman | dinsdag 10 september 2019 @ 14:23 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
b2py | dinsdag 10 september 2019 @ 17:09 |
Zwarte band | |
Dr_Flash | dinsdag 10 september 2019 @ 17:38 |
Godverdomme neem ik 1 keer het risico van een extra overstap. Ja hoor aansluiting de mist in GORE KUT NS | |
Mr_Klaasje | dinsdag 10 september 2019 @ 17:39 |
Ik ga nooit met jou mee... #slechtkarma | |
Dr_Flash | dinsdag 10 september 2019 @ 17:41 |
Zit nou in de Pimpel. 1 poppetje op de drukte indicator. Heel de gang staat vol. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 10 september 2019 @ 17:44 |
Omroepbericht dat achterin nog meer dan honderd plaatsen beschikbaar zijn in 3, 2, 1... | |
dennistd | dinsdag 10 september 2019 @ 17:55 |
Ik heb geen drukte-indicator, maar wel 0 poppetjes momenteel | |
#ANONIEM | dinsdag 10 september 2019 @ 17:58 |
| |
Dr_Flash | dinsdag 10 september 2019 @ 18:02 |
Kost me mooi een kwartier zuivere zuiptijd in ze zo'n jah #fwp | |
Eix | dinsdag 10 september 2019 @ 18:03 |
Oeh, het spoor-equivalent van de A12 regenboogroute-sticker-soap. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 september 2019 @ 18:21 |
Ik heb een beenham in de oven met lekkere mosterd-dille saus omnomnom! | |
Dr_Flash | dinsdag 10 september 2019 @ 18:36 |
Ik heb een flakonnetje Kornuit op het balkon maar de zon is weg | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 september 2019 @ 18:43 |
Kutherfst. | |
Dr_Flash | dinsdag 10 september 2019 @ 18:44 |
Ik ga in oktober nog een week naar Malta! | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 september 2019 @ 18:45 |
Gaaf hey! Ik een maandje later naar India. | |
Dr_Flash | dinsdag 10 september 2019 @ 18:47 |
Ook leuk! | |
#ANONIEM | dinsdag 10 september 2019 @ 18:49 |
Lekker treinsurfen? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 september 2019 @ 18:50 |
Beetje in een zes sterren hotel in een dikke suite van roomservice genieten. | |
#ANONIEM | dinsdag 10 september 2019 @ 18:50 |
Blijf dan thuis | |
Dr_Flash | dinsdag 10 september 2019 @ 18:52 |
Zwembad sauna escort? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 september 2019 @ 19:06 |
Check, check, daar betalen we niet voor | |
Dr_Flash | dinsdag 10 september 2019 @ 19:09 |
Gratis begeleiding? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 september 2019 @ 19:10 |
In ieder stadje een schatje | |
Dr_Flash | dinsdag 10 september 2019 @ 19:13 |
Nou die hebben ze daar genoeg | |
Peterselieman | dinsdag 10 september 2019 @ 20:22 |
Flinke comfortinjectie de afgelopen dagen tussen Enkhuizen en Eindhoven en verder, want er rijdt een stammetje DD-AR met loc rond | |
Dr_Flash | dinsdag 10 september 2019 @ 20:30 |
Die gast is gek | |
Peterselieman | dinsdag 10 september 2019 @ 20:38 |
De NS is gek door zoiets toe te staan. Kennelijk mist er het nodige IC materieel | |
b2py | dinsdag 10 september 2019 @ 20:42 |
???? | |
Dr_Flash | dinsdag 10 september 2019 @ 20:44 |
Ja wat snap je er niet aan? | |
derLudolf | dinsdag 10 september 2019 @ 21:06 |
Even voelen of het een adamsappel heeft | |
b2py | dinsdag 10 september 2019 @ 21:13 |
Liever een brakke trein dan geen trein maar ik ben de enige geloof ik? | |
Fred2 | dinsdag 10 september 2019 @ 21:35 |
Staat er nog eentje in het zwart in Utecht... | |
derLudolf | dinsdag 10 september 2019 @ 21:40 |
Ja precies en als je echt niet in een DDAR wil zitten pak je maar een trein eerder of later. Ik plande ook vaak zo dat ik ICRm ipv VIRM had tussen Zwolle en Arnhem | |
Dr_Flash | dinsdag 10 september 2019 @ 22:14 |
VAGE SHIT man die Flixtrain | |
b2py | woensdag 11 september 2019 @ 07:19 |
Rijtuigen van voor de oorlog en een locomotief van de nieuwste eeuw. Sjonge | |
#ANONIEM | woensdag 11 september 2019 @ 08:04 |
En prijzen van voor de oorlog | |
b2py | woensdag 11 september 2019 @ 09:07 |
D-mark? | |
derLudolf | woensdag 11 september 2019 @ 09:24 |
Ze rijden ook met 111's DB doet het zelf ook, met de RE Berlin-Hamburg. Een 182 met oude regio rijtuigen | |
dennistd | woensdag 11 september 2019 @ 15:09 |
Deal: spoor Zandvoort op de schop voor Formule 1 https://www.tubantia.nl/b(...)-formule-1~a4427320/ | |
Dr_Flash | woensdag 11 september 2019 @ 15:41 |
Ouwe foto zeg SGM in het geel! Dat is pre 2007 geweest | |
Piles | woensdag 11 september 2019 @ 16:04 |
Extra perrons nog wel. Dus vergunningen, aanbesteding én realisatie in een paar maanden. Succes daarmee. | |
DeaDLocK2K | woensdag 11 september 2019 @ 16:13 |
Reichsmark, frikandel. | |
Dr_Flash | woensdag 11 september 2019 @ 16:49 |
Sowieso onzin dat de samenleving het weer op mag hoesten. Laat Prins Huisjesmelker het maar betalen. Die wil het graag en verdient er bakken met geld aan. Alsof hij nog niet genoeg had. | |
b2py | woensdag 11 september 2019 @ 17:11 |
Easy, dit is niks vergeleken met de nieuwbouw van het EMA. | |
Kentekenplaat | woensdag 11 september 2019 @ 19:50 |
Ik tel anders een heleboel poppetjes op die stoelen met die rode hoofdsteunen. | |
Kentekenplaat | woensdag 11 september 2019 @ 19:51 |
Dat inderdaad. In Assen was er qua spoorcapaciteit geen enkel probleem geweest. Qua wegcapaciteit ook niet trouwens. | |
b2py | woensdag 11 september 2019 @ 20:25 |
Ik denk dat je in Assen eigenlijk een groter probleem qua OV hebt dan in Zandvoort omdat je grote hoeveelheden mensen over 1 traject moet vervoeren voor een lange afstand. Je zal (waarschijnlijk) minder reizigers hebben omdat er (veel) meer mensen met de auto (kunnen) komen maar de reizigers die met OV komen zullen allemaal in een hele hoop treinen over Assen - Zwolle - e.v. vervoert moeten worden. De basisfrequenties van het spoor van/naar Amsterdam en Haarlem is al veel hoger waardoor je van nature al een hogere aan- en afvoercapaciteit tot je beschikking hebt en over een relatief kort en eenvoudig stuk spoor hoogfrequent je treinen kan inzetten en de mensenmassa vlotter afgevoerd kan worden. Met de auto is geen voordeel voor Zandvoort te verzinnen. Ik ga er van uit dat ik verhuisd ben voor dat weekend | |
b2py | woensdag 11 september 2019 @ 20:29 |
Onderstaand alle spoorprojecten die RTL Nieuws heeft opgesteld die vertraging/uitstel/afstel riskeren als gevolg van de Stikstof uitspraak door RvS.
| |
Peterselieman | woensdag 11 september 2019 @ 20:30 |
Dit ja. Het probleem van Assen doet zich niet voor op Zwolle - Assen, maar op alle trajecten vanaf Zwolle verder het land in. Daar is de capaciteit beperkt | |
derLudolf | woensdag 11 september 2019 @ 20:32 |
Qft. Jammer dat er gebouwd mag worden, zou toch denken dat ook dat niet mag ivm stikstof | |
derLudolf | woensdag 11 september 2019 @ 20:35 |
Dat kan richting Deventer, Amersfoort én Lelijkstad. Is dat nog niet voldoende? Er kunnen toch wel wat extra treinen via Deventer naar het westen? | |
Peterselieman | woensdag 11 september 2019 @ 20:44 |
Kan, maar die moeten dan dwars door de corridor. Is minder makkelijk dan vroeger. Zandvoort heeft korte aanvoerlijnen, terwijl Assen veel langere aanvoerlijnen heeft. Dat wordt gecompenseerd door veel meer parkeerplaatsen | |
DeaDLocK2K | woensdag 11 september 2019 @ 20:50 |
Vanaf Schiphol kan dat allemaal prima deze kant op over de Hanzelijn. Mensen schijnen nogal eens te vergeten dat Dronten aan uithaalsporen ligt. | |
derLudolf | woensdag 11 september 2019 @ 21:03 |
Oh zeker, zeg niet dat het heel makkelijk is, maar het is in een weekend. Keertje een andere trein niet laten rijden is dan niet zo erg zou ik denken. Een Pimpel kunnen ze er soms ook via Zwolle tussendoor fietsen Ach ja, kunnen wel mooi over nadenken, maar goed ons prinsje heeft zijn zin gekregen. | |
Peterselieman | woensdag 11 september 2019 @ 21:09 |
Er is zeker veel mogelijk en een speciale dienstregeling moet ook kunnen, zolang je maar goed plant | |
Mr_Klaasje | donderdag 12 september 2019 @ 15:18 |
In Assen zelf kan je op z'n TT's natuurlijk altijd wat makkelijker mensen accomoderen met slaapplaatsen en activiteiten dan in Zandvoort. Daarmee kan je vervoersstromen veel beter spreiden. Daarbij is de wegverbinding van/naar Assen natuurlijk sowieso veel beter dan van/naar Zandvoort waardoor de treinen minder reizigers te verwerken krijgen. | |
Yreal | donderdag 12 september 2019 @ 20:42 |
Ik kan mijn ICE kaartjes voor maandag niet meer vinden. Alleen deze foto. Heb ik nou geboekt of niet? | |
James1988 | donderdag 12 september 2019 @ 20:48 |
Het scherm op je foto ziet eruit als de stap vóór het betaalscherm. | |
Yreal | donderdag 12 september 2019 @ 20:48 |
kut | |
Yreal | donderdag 12 september 2019 @ 20:49 |
Ik heb dus mailtjes dat ik wel bij deze de BAHN.DE nieuwsbrief heb... | |
James1988 | donderdag 12 september 2019 @ 20:49 |
Zie je ook niks op je creditcard/Paypal/rekeningoverzicht? | |
Yreal | donderdag 12 september 2019 @ 20:49 |
Kan ik hem dus ook niet op vinden. Enkel dat ik een tikkie heb gestuurd | |
James1988 | donderdag 12 september 2019 @ 20:51 |
Heb je een account gemaakt? If so, kijk dan eens in de 'Meine Bahn'-omgeving of je 'm daar terug kunt vinden. | |
Yreal | donderdag 12 september 2019 @ 20:53 |
Ook niet. Net even een proefboeking gedaan, maar je gaat eerst paypal door voordat je hier komt. Kan me er weinig bij voorstellen dat ik het niet goed heb gedaan... | |
James1988 | donderdag 12 september 2019 @ 21:02 |
Ik weet niet zeker of de boeking al definitief is wanneer je bij Paypal hebt betaald, en ik heb geen zin om het zelf te proberen. Het kan zijn dat je eerst nog een keer op de DB-site ergens op 'bevestigen' moet drukken voordat de betaling definitief is. Als je geen afboeking terugziet bij Paypal kun je er denk ik vanuit gaan dat je geen ticket hebt geboekt. | |
Yreal | donderdag 12 september 2019 @ 21:20 |
Ook weer mooi klaar mee. Thanks James. Volgende keer als ik zwaai wel terugzwaaien he?? | |
James1988 | donderdag 12 september 2019 @ 21:28 |
Gewoon nu alsnog boeken, is nog goedkoper ook: | |
b2py | donderdag 12 september 2019 @ 22:25 |
https://www.rijksoverheid(...)es-van-ns-en-prorail Halfjaarrapportages NS en ProRail en de midterm review. Spoiler, NS doet het zo goed dat concessie tot en met 2024 wordt aangepast en KPI’s scherper worden gezet om NS te blijven prikkelen voor betere resultaten. | |
Maegrim | vrijdag 13 september 2019 @ 00:47 |
nog harder werken | |
MTL | vrijdag 13 september 2019 @ 06:40 |
"Werken" | |
Yreal | vrijdag 13 september 2019 @ 07:05 |
40 in mijn plaatje was voor 2 personen. Zal straks in Frankfurt aan de balie wel even vragen of ze wat zien. | |
Eix | vrijdag 13 september 2019 @ 08:23 |
Keren dat ik bij DB boekte kreeg ik netjes een mail met "Buchungsbestätigung (Auftrag XXXXXX)". In die mail staat ook het volgende: Tickets erneut abrufen oder stornieren Die gebuchten Leistungen können Sie bis zum Ende der Gültigkeit über www.bahn.de/auftragssuche oder die Buchungsrückschau (nur für eingeloggte Kunden) erneut ausdrucken. . Bij mijn eerste boeking op bahn.de had ik ook een mail over het maken van een DB account waarin mijn klantnummer staat. Maar die e-mail had ik ruim een halfuur eerder dan de boekingbevestiging. Mocht je nieuwe tickets kopen: let op dat je op bahn.de je (paspoort) voornaam gebruikt. En niet je roepnaam-voornaam. [ Bericht 12% gewijzigd door Eix op 13-09-2019 08:37:42 ] | |
James1988 | vrijdag 13 september 2019 @ 14:05 |
Sinds 2014 laat ProRail hoge kwaliteit luchtfoto’s maken van het spoor in Nederland, en die zijn openbaar toegankelijk. Ze zijn hier te vinden: https://twiav.nl/nl/luchtfoto_prorail.php Met het 'layers'-knopje rechtsbovenin kun je een ander jaar kiezen. | |
b2py | vrijdag 13 september 2019 @ 17:53 |
Tof, je kan de transformatie van Utrecht vanaf bijna het begin volgen | |
James1988 | vrijdag 13 september 2019 @ 17:58 |
Breda is ook leuk om te bekijken, van de bouwput die het in 2014 was tot het eindproduct in 2017 | |
Peterselieman | vrijdag 13 september 2019 @ 20:02 |
Gisteren botste een koploper van de NS even ten noorden van Meppel tegen een auto aan. Alleen getuige dit filmpje lijkt het erop dat de bestuurster van de auto van plan geweest is om vanaf de ene overweg via de spoorbrug naar de weg aan de andere zijde van het water te rijden. Ze kwam alleen vast te zitten https://www.dumpert.nl/me(...)_auto_in_meppel.html | |
Kentekenplaat | vrijdag 13 september 2019 @ 21:36 |
Was dat niet vandaag? Vanmiddag lag het treinverkeer ook stil op dat traject. | |
Peterselieman | vrijdag 13 september 2019 @ 21:52 |
nee, gister https://www.prorail.nl/nieuws/aanrijding-op-overweg-meppel-update | |
Adrie072 | zaterdag 14 september 2019 @ 13:48 |
Spoortechniekbedrijf Strukton Rail heeft vrijdag zijn nieuwe werklocomotief onthuld. De trein is een elektrische locomotief die vanaf het begin een lange tijd bij NS dienst heeft gedaan. In een later stadium zal deze trein een batterij aan boord krijgen voor korte ritjes waarbij een bovenleiding niet van toepassing is. Het spoorwegbedrijf heeft de locomotief met het nummer 1824 overgenomen uit eigendom van het inmiddels failliete Locon, maar nooit ingezet werd voor hun diensten. De trein is door Strukton in samenwerking met technisch bedrijf JF Techniek weer opgelapt zodat de trein weer rijvaardig zal zijn. In een later stadium zal Strukton de trein voorzien van batterijen, waarmee dit de eerste energieneutrale locomotief uit de 1800-serie zal worden die zich op deze manier over het spoor kan voortbewegen. Strukton Rail zal de locomotief inzetten voor transporten, waarbij er gebruik zal maken van de stroom van de bovenleiding. De bovenleidingstroom in Nederland komt van windenergie en is daarmee 100% groen. Op plekken waar dit niet mogelijk is zal uiteindelijk de trein de batterij gebruiken. Ombouw van locomotief De locomotief was een onderdeel van de boedel van vervoerder Locon, die sinds juli 2017 failliet is. De trein kreeg daar het nummer 9910 en droeg bij NS het nummer 1824. De locomotief werd door Locon gebruikt als onderdelenleverancier en mistte onder meer de stroomafnemers. Inmiddels is deze locomotief hersteld waarbij op vrijdag de nieuwe kleurstelling gepresenteerd werd. Bij het herstel is de trein ook weer voorzien van een set nieuwe wielen. Om de trein op termijn ook te voorzien van batterijen werkt Strukton samen met diverse andere partijen samen aan de ontwikkeling van batterij- en waterstoftreinen. Zo ontwikkelden ze in eigen huis ook de vermogenselektronica voor het Britse Vivarail, dat dieseltreinen ombouwt tot waterstof- en batterijtreinen voor de Britse niet-geëlektrificeerde spoorlijnen. https://treinenweb.nl/news/7989 | |
Adrie072 | zaterdag 14 september 2019 @ 14:28 |
YourCaptor | zaterdag 14 september 2019 @ 15:25 |
Mooi en mooi. | |
dennistd | zondag 15 september 2019 @ 00:39 |
Ik kwam deze net tegen op Youtube, de hersporing van een Talent bij Selm (Enschede-Dortmund) vorig jaar: | |
James1988 | zondag 15 september 2019 @ 00:46 |
Dit weekend rijdt er DDM-1 rond in de sprinters Haarlem - Zandvoort en Haarlem - Hoorn. Een zeldzaamheid, want dat materieel wordt normaalgesproken alleen ingezet voor wat spitstreinen. | |
greavy | zondag 15 september 2019 @ 08:50 |
Laatste tijd wel vaker DDM1 in de extra strandtreinen naar Zandvoort (die dit weekend niet rijden), maar dit weekend door werkzaamheden is de sprinter Amsterdam-Zandvoort ingekort tot Haarlem-Zandvoort, en daardoor keert die trein in Haarlem op de trein Haarlem-Hoorn. Afgelopen week ook al meerdere dagen DDAR tussen Arnhem en Ede-Wageningen ipv Flirt. Had zelfs DDAR in de IC gereden Maastricht-Alkmaar, Alkmaar-Maastricht en daarna nog eens Maastricht-Enkhuizen.. | |
DeaDLocK2K | zondag 15 september 2019 @ 12:05 |
Ik ga ff NS bashen: Werkzaamheden tussen Utrecht en Amersfoort. Geen probleem, extra reistijd via Hilversum is 11 of 13 minuten ofzo, beide kanten op 1h06 ipv 55 of 53 minuten. Boeiend. Geen probleem. Prima overstap in Hilversum ook. Dus toog ik naar Utrecht vanaf Zwolle. Tegenwoordig reis ik weer op saldo met NS Flex in plaats van met AltijdVrij. In Hilversum aangekomen moeten we van spoor 5 naar spoor 1. Spoor 1 in Hilversum en ook de positie van de uitcheckpoortjes in de tunnel in het algemeen is niet heel erg goed over nagedacht. Je moet voor deze overstap altijd uitchecken en weer inchecken. Dat betekent dus dat je een hogere prijs betaald. Dus ik flikker dat op Twitter, krijg ik een berichtje terug of ik mijn privégegevens in een DM wil flikkeren, en daar krijg ik in DM het bericht dat ze het gaan restitueren. Ik viel van m'n stoel. Hoe kan dat niet automatisch gaan? | |
DeaDLocK2K | zondag 15 september 2019 @ 12:13 |
Oh en het fluiten en stug de deuren dichtdoen van de IC van 23:22 uit Hilversum was ook echt nergens voor nodig. En dan bedoel ik vooral omdat er nog mensen tussen de deuren stonden, zowel tijdens het fluiten als tijdens het sluiten. En wat maakt die drie minuten vertraging nou uit, we gingen op tijd uit Amersfoort weg, en die trein geeft nog aansluiting op lokaal grut in Zwolle. Wel zo handig. | |
Adrie072 | zondag 15 september 2019 @ 12:54 |
Waarom ook in Alkmaar-Maastricht, is daar een reden voor? | |
ReisT | zondag 15 september 2019 @ 13:22 |
Het grootste deel van de nog aanwezige DDAR's is sinds deze maand reservematerieel; blijkbaar was er een VIRM stuk gegaan. | |
Peterselieman | zondag 15 september 2019 @ 19:22 |
Wie op het idee komt om nog iets van het voormalig station Leeuwarden Achter de Hoven op de gevoelige plaat vast te leggen heeft pech, want vanmiddag was een van de perrons weggehaald en waren ze vanuit de bus te zien bezig met de andere | |
Duvel | zondag 15 september 2019 @ 19:39 |
* Duvel mompelt iets met "verwoest". | |
Jappie_Sea | zondag 15 september 2019 @ 23:01 |
Je zegt dat het heel erg eenvoudig is om een uitdraai te maken. Heb je hier ervaring mee? Ik kan me namelijk voorstellen dat het niet zo eenvoudig als jij het nu doet lijken. Ten eerste is het lastig de gevallen eruit halen die daadwerkelijk een stop maken in Hilversum, of een omweg maken. Immers niet iedereen reist enkel Amersfoort-Utrecht. Bovendien mag de ns vanwege privacy regelgeving niet zomaar alle reisgegevens opvragen, en worden deze ook niet in bulk bewaard. Het aanvragen voor compensatie is voor de reiziger binnen een paar tellen gefixt, dus lijkt me niet zo'n probleem om dat gewoon te doen. Is het probleem ook weer opgelost. Hoewel het waarschijnlijk het beste was geweest als ze dit weekend de poortjes open hebben gehouden in Hilversum zodat reizigers tijdens een overstap niet in- e uit te hoeven checken. [ Bericht 1% gewijzigd door Jappie_Sea op 16-09-2019 10:39:53 ] | |
derLudolf | zondag 15 september 2019 @ 23:05 |
Misschien vloeken in de kerk, maar waarom wordt een vergoeding zo vanzelfsprekend gevonden? Als ik vanwege wegwerkzaamheden om moet rijden, dan zijn die extra kilometers toch ook voor eigen rekening? | |
b2py | maandag 16 september 2019 @ 08:16 |
Omdat je bij NS vooraf een tarief ‘afspreekt’, het tarief in de reisplanner. | |
Duvel | maandag 16 september 2019 @ 10:56 |
Tijd voor rekeningrijden, da's duidelijk. | |
Dr_Flash | maandag 16 september 2019 @ 12:13 |
ook op alle sluiproutes natuurlijk. | |
DeaDLocK2K | maandag 16 september 2019 @ 12:37 |
NS doet het op Sloterdijk al geautomatiseerd voor Business Card klanten, die restitutie omdat er uit- en ingecheckt moet worden bij bepaalde overstappen. En ja, mijn werk bestaat uit het manipuleren van gemiddeld grote datasets (200.000 records/personen met al hun gegevens, van hoe ze heten tot wanneer ze hun wachtwoord gewijzigd hebben en op welke systemen ze allemaal vanaf waar en wanneer ze ingelogd zijn). Als ik een nieuwe manier van een weergavenaam nodig heb, zoals <aanhef> Achternaam, Initialen, omdat ik alles kan manipuleren en opbouwen en afnemende systemen vaak niet, dan bouwen we dat in een minuut of 10 en is het in nog geen half uur voor die 200.000 personen bijgewerkt in het Identity Management systeem. Het is echt doodeenvoudig. "Iedereen die op Hilversum uitcheckte op spoor 1 om xx:xx en binnen 25 minuten weer incheckte op een van de andere sporen" en andersom "iedereen die uitcheckte en op spoor 1 incheckte". Spoor 1 wordt normaliter niet gebruikt voor het treinverkeer en alleen de pendeltrein naar Utrecht reed er. Dan compenseer je misschien één hele reiziger onterecht die anders een "via" Hilversum had moeten reizen om drugs van een dealer aan te schaffen ofzo. Maar euh, dat jij het je niet kan voorstellen begrijp ik dan weer geen zak van. Het OVC-systeem verwerkt miljoenen check-ins en check-outs per dag, waarvan tienduizenden vlak bij elkaar op piekmomenten en jij denkt dat ze hier moeite mee hebben? Ik vermoed eigenlijk dat het meer rekenwerk kost om een minuut lang alle sensoren van een gemiddelde zelfrijdende auto uit te lezen en te verwerken. Last but not least mag je dit soort gegevens bewaren als je doelbinding hebt. Mensen hun fucking geld terugbetalen lijkt me nogal een goede doelbinding, helemaal als je de gegevens daarna alsnog verwijdert. En ook dat is allemaal vrij eenvoudig te doen. Privacy en bewaartermijnen zijn daardoor simpelweg even buiten spel gezet gedurende drie dagen. Anonieme kaarten: Voor anonieme kaarten worden volgens mij de reisbewegingen nog steeds allemaal opgeslagen en ook gedurende oneindig. Lijkt me ook wel net zo praktisch, omdat 30 jaar later juist deze data ook zonder metadata heel erg aantrekkelijk kan zijn om te minen; wat gebeurde er met alle treinbewegingen op dagen waarop we exact hetzelfde weerbeeld hadden als aankomende dinsdag voorspeld is. En als je het geld simpelweg terugstort op de anonieme kaart bij een volgende keer in- of uitchecken, dan hoef je alleen maar op te slaan kaartnummer+transactie. Deze gegevens moet je sowieso bewaren voor de belastingdienst, dus who cares. Maar ik kies niet voor die werkzaamheden. Dat de overstap zo goed geregeld is, is verder praktisch, maar NS verdient hier gewoon geld aan. Daarnaast is het wettelijk niet toegestaan om een andere prijs af te rekenen dan geadverteerd. NS dient zich aan de wet te houden, net als ik een geldig vervoerbewijs dien te hebben. Wat is dat toch voor gedoe dat we tegenwoordig bij iemand die een brood steelt de halve wereld begint te schreeuwen om de doodstraf, maar als je ordinair bestolen wordt door een gigantische organisatie "dan kan je zelf toch wel even de administratieve handeling uitvoeren". Over de omgekeerde wereld gesproken zeg. [ Bericht 6% gewijzigd door DeaDLocK2K op 16-09-2019 13:57:23 (2e persoon enkelvoud eah) ] | |
DeaDLocK2K | maandag 16 september 2019 @ 12:39 |
De auto wordt al genoeg gesubsidieerd. | |
DeaDLocK2K | maandag 16 september 2019 @ 12:46 |
Het meest ideale ding daarvoor is het verplichten van een GPS-tracker in alle auto's binnen heel Schengen. En dus aan de grens verplicht stellen voor alle auto's die het gebied binnenkomen ook. En voor vertrek betalen voor iedere kilometer. | |
derLudolf | maandag 16 september 2019 @ 12:47 |
Maar de reisplanner geeft vooraf toch de omleidingsroute aan? Of wordt die prijs wel aangepast? | |
DeaDLocK2K | maandag 16 september 2019 @ 12:51 |
Prijs wordt niet aangepast natuurlijk. Dat is ook logisch want ze meten van waar naar waar je reist. Je kan soms op 3 manieren van A naar B en het kost altijd hetzelfde om deze reden. | |
Dr_Flash | maandag 16 september 2019 @ 14:32 |
Ja. Alleen gaat dat niet gebeuren want GDPR, en bovendien zijn ook daar weer een aantal dingetjes mee waar wat op verzonnen moet worden (gestolen auto's, sleeptransporten etc). | |
DeaDLocK2K | maandag 16 september 2019 @ 14:46 |
Ach, dat zal wel loslopen. De GDPR is niet bedoeld om het overheden onmogelijk te maken om bepaalde dingen te kunnen doen, zoals belasting heffen. Daarnaast zijn aanpassingen in de toekomst natuurlijk mogelijk en die gaan er zeker ook komen. | |
James1988 | maandag 16 september 2019 @ 14:58 |
De strafeis voor het treinongeval in Buizingen (B), nu ruim 9,5 jaar geleden, is vandaag bekend gemaakt:Bron en vervolg: VRT Nieuws | |
Yreal | maandag 16 september 2019 @ 15:29 |
Geinig. Als je on the spot Dusseldorf amsterdam wil kopen, betaal je 45 euro voor de boemel. je kan echter praktisch ieder station in nl aan een DB Bus hangen, en dan betaal je maar 20. En die bus zit beter dan de boemel, als ik eerlijk ben. | |
Dr_Flash | maandag 16 september 2019 @ 22:32 |
Vet. Moet dat voor de hele trein 20 minuten duren ja? Je kunt toch na 3 minuten ook wel zien dat die discussie ook op het perron kan? edit: https://nos.nl/artikel/23(...)weer-geen-boete.html Oh, mevrouw weigerde de trein te verlaten. Ook nog. Maar geen boete want huu huu fluwelen handschoentjes. Ja. | |
dennistd | maandag 16 september 2019 @ 22:35 |
Interessant: de ontsporing van een ICE tussen Basel Bad en Basel SBB afgelopen februari werd veroorzaakt door het opheffen van de rijweg. Hierbij werden de wissels direct weer vrijgegeven en werd een tweede rijweg ingesteld, waarbij het wissel onder de trein omliep en de ICE zo op twee sporen terecht kwam... https://www.sust.admin.ch(...)_SB_Basel_Bad_Bf.pdf | |
Dr_Flash | maandag 16 september 2019 @ 22:37 |
Want fuck bezetspoormeldingen KLAK | |
DeaDLocK2K | maandag 16 september 2019 @ 22:37 |
Ja, ligt duidelijk aan de agenten, je kan prima zonder escalatie vorderen dat ze meegaat. En Rotterdam Centraal is dusdanig groot dat je dat binnen 5 minuten door vrouwelijke agenten kan laten uitvoeren en dan zien we buiten wel verder. Wedden dat die mevrouw dat nóóit meer doet? | |
Dr_Flash | maandag 16 september 2019 @ 22:42 |
Sowieso die eis van vrouwelijke agenten. We zijn hier in Nederland en hier doe je normaal. Klaar. Is niet moeilijk. | |
DeaDLocK2K | maandag 16 september 2019 @ 22:44 |
Ik vind dat een doodnormale eis en het is supereenvoudig om dat te faciliteren, er is niemand in levensgevaar ofzo. | |
Janneke141 | maandag 16 september 2019 @ 22:45 |
Het was wel een beetje te verwachten dat het invoeren van die antiboerkawet tot meer overlast zou leiden dan de boerka's zelf - wat je verder ook vindt van die krengen. Heeft de NS (of een andere spoorvervoerder) eigenlijk een voorschrift aan de conducteurs meegegeven hoe te handelen? Want een conducteur kan niet iemand fysiek de trein uitgooien toch? | |
Dr_Flash | maandag 16 september 2019 @ 22:46 |
Je begint met zelf een overtreding maken, je wordt daarop aangesproken en dan ga je even eisen stellen en alles? Okee Ik vind het een doodnormale eis dat je respect toont voor gezag en je aan de regels houdt. OOK best eenvoudig te faciliteren. Either way, die trein had meteen door moeten kunnen. | |
DeaDLocK2K | maandag 16 september 2019 @ 22:47 |
Een conducteur kan ten alle tijde op alle gronden iemand verzoeken zijn trein te verlaten. | |
Janneke141 | maandag 16 september 2019 @ 22:47 |
Weet ik, maar dat was de vraag niet. Wat als diegene nee zegt en blijft zitten? Dit was namelijk ook het probleem van die buschauffeur een paar weken terug. | |
Dr_Flash | maandag 16 september 2019 @ 22:48 |
Ja, maar als die zegt "Krijg het lazarus ik blijf" dan heeft de conducteur het daar dus mee te doen. Wereld op z'n kop | |
DeaDLocK2K | maandag 16 september 2019 @ 22:48 |
Eisen? Er zijn gewoon hele grote groepen met vrouwen (ook onder autochtone Nederlanders) die dat prettiger vinden. Ik heb een broertje dood aan "gezag vanwege het gezag". Dat ben ik met je eens. | |
Dr_Flash | maandag 16 september 2019 @ 22:49 |
Dat ging zo: Regeltjes leuk, maar als je de middelvinger krijgt: knieval. | |
Dr_Flash | maandag 16 september 2019 @ 22:50 |
Nederland is echt het ENIGE land ter wereld waar je die kaart kunt spelen. Onbegrijpelijk. | |
DeaDLocK2K | maandag 16 september 2019 @ 22:50 |
In Duitsland gebeurde me dit dus, waarbij de conducteur dus heel erg fout was, en de politie zei tegen de conducteur "als u voet bij stuk houdt, dan halen we ze er hoe dan ook uit, ik adviseer de heren om netjes met ons mee te werken en dan helpen wij ze daarna met een proces verbaal opmaken waarin ook de overige getuigenverklaringen zijn opgenomen waaruit blijkt dat u zich schandalig gedragen heeft en ze onterecht uit de trein verwijderd zijn, eens kijken wat Eurobahn daar van vindt". Dus ik denk dat ze uiteindelijk geen keuze hebben, maar dit blijft natuurlijk wel Nederland, waar overal over gepraat moet kunnen worden altijd enzo. | |
DeaDLocK2K | maandag 16 september 2019 @ 22:51 |
Euh, nee? En dan nog, ook al zou dat zo zijn, wat dan nog? Misschien lopen wij wel voorop en zijn zij achterlijke idioten. Het grootste gedeelte van de wereld heeft ook geen vrije media of vrije verkiezingen, moeten we dat dan ook maar overnemen? | |
Janneke141 | maandag 16 september 2019 @ 22:51 |
Dat lijkt me stug. | |
Janneke141 | maandag 16 september 2019 @ 22:52 |
Kort samengevat kan het personeel dus geen kant op omdat de wet, de praktijk en de richtlijnen van het vervoersbedrijf allemaal met elkaar in tegenspraak zijn. Fijn. | |
Dr_Flash | maandag 16 september 2019 @ 23:09 |
De wet, en de richtlijnen van de vervoerder, die daarmee dus in strijd zijn, kunnen gewoon de kachel in zoals nu blijkt, want we durven niet eens te handhaven. Okee prima, dan niet. Welterusten | |
DeaDLocK2K | maandag 16 september 2019 @ 23:10 |
Er zijn talloze wetten die gelukkig niet meer gehandhaafd worden, anders zou jij ook een strafblad van hier tot Tokyo hebben met je godslastering. Kom nou zeg | |
Dr_Flash | maandag 16 september 2019 @ 23:11 |
Ja ja goed argument ja | |
dennistd | maandag 16 september 2019 @ 23:12 |
Praktijkgevalletje uit het afgelopen jaar: man (overduidelijk stomdronken) stapt in A de bus in en vraagt of ik naar B ga. Ik antwoord bevestigend en ondertussen begint hij een moeilijk te verstaan verhaal op te hangen dat ie de verkeerde bus had. Nou goed, kan gebeuren. Hij had geen OV-chipkaart, maar goed: als hij mij het (verkeerde) losse kaartje laat zien neem ik hem zo weer mee. Maar dat had ie dus niet, en toen ik hem vroeg waar ie ingestapt was kwam er eigenlijk geen antwoord. Vervolgens staat ie met een briefje van 50 te zwaaien, maar ja: contant geld nemen we niet meer aan op de bus. Nou, dan ging meneer wel zonder te betalen mee en hij liep naar achteren. Ik dus de verkeersleiding bellen, maar natuurlijk zoals altijd geen controleteam in de buurt. Ze zouden de politie wel inschakelen, of ik bleef wachten? Ja, tuurlijk. Ondertussen kwam die man nog een paar keer naar voren, elke keer vragend waar ie was, en ook nog een keer of ik hem uit de bus ging slaan als hij er niet zelf uit ging... Heb maar geantwoord dat ik dat niet ging doen. Na 10 minuten was de politie er, haalde hem eruit en ik kon verder. Geen commentaar verder op gehad, dus blijkbaar wel de goede reactie om de andere (±6) reizigers hiervoor 10 minuten vertraging op te laten lopen. [tl/dr] Soms mag je wel weigeren om verder te rijden | |
dennistd | maandag 16 september 2019 @ 23:14 |
Overigens weet ik dat als er op de trein (regionaal) problemen zijn de controleurs gewoon met de verdachte uitstappen en de trein verder rijdt. Dan wordt desnoods op het perron de politie wel afgewacht. De controleurs pakken dan de volgende trein wel om hun 'eigen' trein onderweg weer op te pikken. | |
DeaDLocK2K | maandag 16 september 2019 @ 23:17 |
Ja, of meenemen naar een volgend wat groter station. | |
dennistd | maandag 16 september 2019 @ 23:24 |
Probleem schijnt ook weer te zijn dat als iemand zegt "ik wil eruit" terwijl je nog niet klaar met hem/haar bent je diegene niet mag 'ontvoeren' naar een volgend station. Dan moet er dus echt al wel een aanhouding aan vooraf zijn gegaan. | |
b2py | dinsdag 17 september 2019 @ 09:43 |
Bullshit, sterker nog, vrijwel overal ter wereld wordt het mannelijk geslacht door een man gecontroleerd en vrouwelijke geslacht door een vrouw. | |
dennistd | dinsdag 17 september 2019 @ 11:35 |
Dat even doortrekkend moet een transgender dus onderzocht worden door een transgender en iemand die zich man noch vrouw voelt moet onderzocht worden door een agent die zich man noch vrouw voelt. Dan zie je pas wat voor onzin dit is... Als je geslacht echt gelijk wil behandelen moet dit helemaal geen issue zijn. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 17 september 2019 @ 11:47 |
Nee, nee, nee, nee. En nee je bent geen gevechtshelikopter. Tering zeg, het is echt niet zo moeilijk allemaal. Waarom moet dit altijd een reductio ad absurdum worden? | |
Dr_Flash | dinsdag 17 september 2019 @ 12:32 |
Goed, zit ik er naast. Ook prima. Blijft staan dat het boerka / nikabverbod in de praktijk kennelijk niet te handhaven is en dat het daarmee net zo goed weer afgeschaft kan worden. | |
derLudolf | dinsdag 17 september 2019 @ 12:40 |
En de OV chipkaart ook, want vaak genoeg ben ik niet gecontroleerd | |
DeaDLocK2K | dinsdag 17 september 2019 @ 12:46 |
Eigenlijk precies zoals eigenlijk iedereen voorspelde. | |
Salatrel | dinsdag 17 september 2019 @ 13:57 |
het is wel te handhaven alleen voor zover het OV betreft het geval is blijft de trein/tram/metro/bus/huifkar staan totdat de politie ter plaatse is indien iemand niet meewerkt. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 september 2019 @ 14:08 |
en nog een kwartier daarna. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 17 september 2019 @ 15:51 |
Oei, problemen rond Amsterdam. Railbevestigingsbouten losgekomen. https://www.ns.nl/reisinf(...)chiphol-airport.html https://nos.nl/artikel/23(...)-uitval-treinen.html | |
b2py | dinsdag 17 september 2019 @ 17:05 |
23:30 "Jansen we gaan gewoon lijmen komt goed!" 05:30 "Alles weer gelijmd vriend, gooi die treinen er maar overheen" 10:00 "Was er niet iets met die lijm de vorige keer? Uitharden enzo?" "Ja even uitzoeken" 10:05 "Welke lijm hebben jullie gebruikt?" "Ja die ene van dat bekende mark, edi dinges geloof ik" 10:30 "Ja fuck die lijm moet 24 uur uitharden en is nu pas 5 uur" "Treinverkeer stilleggen dan maar?" "Ja veiligheid in het geding" | |
Dr_Flash | dinsdag 17 september 2019 @ 17:09 |
kutlijm | |
Adrie072 | dinsdag 17 september 2019 @ 18:43 |
@HaraldDoornbos 20 m Hier een overzicht van nachttreinen in Europa. Opvallend dat het land waar men de godganse dag zanikt over minder vliegen en milieu, niet is aangesloten op het nachttreinennetwerk. Centraal- en Oost-Europa daarentegen hebben wel groot aantal nachttreinen. Goed punt en correct? | |
b2py | dinsdag 17 september 2019 @ 18:49 |
Appels en peren | |
Dr_Flash | dinsdag 17 september 2019 @ 18:50 |
Prima, ga maar regelen Maar er dan ook wel GEBRUIK van maken met z'n allen he | |
Dr_Flash | dinsdag 17 september 2019 @ 18:55 |
oh ik mis nog een paar ministaatjes op de kaart. Frankrijk, Spanje, Noorwegen, Zweden, Finland. | |
Adrie072 | dinsdag 17 september 2019 @ 18:56 |
Nou appels en peren vind ik het zeker niet en als ik dan toch een vergelijking zou maken; Busvervoerbedrijf Flixbus blijft groeien. Zowel het Duitse moederbedrijf als de Nederlandse tak Flixbus B.V. maakten in 2017 voor het eerst winst. Afgelopen jaar reisde bijna twee miljoen reizigers naar, vanuit en binnen Nederland met Flixbus. Een toename van 30 procent ten op zichte van 2016. Toen reisden zo’n 1,4 miljoen Nederlanders met Flixbus. Lees ook: Een reportage over een reis met de Flixbus: FlixBus komt te laat en er is geen wifi. Maar iedereen is tevreden In 2018 wil het bedrijf het netwerk gaan uitbreiden, vooral met verbindingen tussen Nederland, België en Duitsland en verbindingen tussen steden en luchthavens. Ook wil Flixbus een applicatie lanceren waarmee passagiers de chauffeurs kunnen beoordelen. Flixbus biedt sinds 2013 goedkope busritten aan tussen Europese steden als concurrent van nationale en internationale spoorwegmaatschappijen. In Nederland kunnen reizigers met Flixbus naar zestien steden reizen. Sindsdien is Flixbus uitgebreid naar 26 landen en 200.000 dagelijkse verbindingen. Vanuit Nederland rijdt Flixbus naar tien Europese landen. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 september 2019 @ 18:58 |
ja en zo'n 400 miljoen met NS alleen. Denk dat Arriva ook wel lacht om 2 miljoen per jaar Appels, peren. Of misschien wel appels, grasmaaiers. | |
derLudolf | dinsdag 17 september 2019 @ 19:00 |
Nja, Flixbus gaat naar bestemmingen waar geen treinen van NS naartoe gaan. Mag Flixbus/train in NL internationaal vervoer aanbieden? | |
Dr_Flash | dinsdag 17 september 2019 @ 19:02 |
Ben heel benieuwd waarom er anders af en toe eentje in Enschede staat | |
Adrie072 | dinsdag 17 september 2019 @ 19:03 |
En de frequentie van het rijden van een nachttrein is toch ook niet te vergelijken met de NS. Vervoer? Ik heb geen idee, weet ook niet of deze ideeën er zijn bij Flixbus, | |
Adrie072 | dinsdag 17 september 2019 @ 19:04 |
Verrek! | |
Dr_Flash | dinsdag 17 september 2019 @ 19:05 |
Frequentie ja uhh een trein per nacht lijkt me voldoende op de meeste trajecten? Trouwens zijn dit echte SLAAPtreinen of zitten hier ook al die verknetterde nacht ICE's bij waarbij je om kwart voor 12 in Köln instapt en om 5 uur finaal naar de tering in München eruit getrapt wordt? Dan is het niet echt een kaartje van "reële opties" namelijk. | |
Adrie072 | dinsdag 17 september 2019 @ 19:08 |
Luxe, aanwezig! http://metdetreinnaarhetb(...)itse-low-cost-trein/ | |
Dr_Flash | dinsdag 17 september 2019 @ 19:10 |
wat zou een biertje daar kosten? | |
Adrie072 | dinsdag 17 september 2019 @ 19:12 |
duppie? | |
Dr_Flash | dinsdag 17 september 2019 @ 19:13 |
| |
dennistd | dinsdag 17 september 2019 @ 19:20 |
¤2,50 voor 0,33cl: | |
DeaDLocK2K | dinsdag 17 september 2019 @ 19:21 |
Ik denk dat je op middellange afstanden gewoon een keer hard moet investeren op het gebied van spoor. Het kan nu al makkelijk verboden worden om tussen Amsterdam, Brussel en Parijs te vliegen, voor Brussel en Parijs kan daar makkelijk Londen bij. Amsterdam-Berlijn moet met 4 stops ofzo toch ook in 2h30m te doen zijn. Dan wint het spoor echt op die afstand. Zoveel hoeft dat niet te kosten ook. En als je dus vliegen verbiedt op diezelfde afstand, dan komen die treinen wel vol. Londen-Amsterdam, er werd laatst genoemd dat er iets van 36-40 vluchten per dag zijn ofzo? Hoeveel reizigers per keer? 100-240? Dan kan het gewoon uit om voor 100 jaar een tunnel tussen België en de UK te bouwen zodat je verkeer via Rotterdam en een Engelandterminal ofzo kan aanbieden. Zoiets betaalt zich in 100 jaar echt wel terug, alleen al vanuit milieu-overwegingen. Laat staan de capaciteit die het oplevert voor vluchten naar echt ver weg. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 september 2019 @ 19:26 |
Je vraagt je af waar die lui van kunnen bestaan | |
Dr_Flash | dinsdag 17 september 2019 @ 19:27 |
Helemaal mee eens. Maar dit is vooral een psychisch probleem. Ga dat maar eens met een technische oplossing te lijf | |
DeaDLocK2K | dinsdag 17 september 2019 @ 19:35 |
Maar dat is ook wat ik niet snap. Het betaalt zich misschien niet gelijk terug, maar als je externaliteiten mee zou nemen dan zou het weleens in een decennium ofzo kunnen lonen, zoveel positieve effecten kan zoiets met zich meebrengen. Berlijn-Praag lijkt me ook een uitstekende kandidaat hiervoor. En als Kopenhagen-Hamburg gereed is over 10 jaar dan kan daar ook zo'n verplichting komen. Topidee. En dan liefst net zoals bij Madrid-Barcelona gewoon een continue stroom van treinen met first come fist serve beleid. | |
b2py | dinsdag 17 september 2019 @ 21:17 |
Berlijn - Praag is nu al beter per trein dan door de lucht. Er zijn geen directe vluchten tussen die twee steden. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 17 september 2019 @ 21:31 |
Bizar verschil met Amsterdam-Londen wel. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 september 2019 @ 21:46 |
Laten we daarvan leren | |
Fred2 | dinsdag 17 september 2019 @ 22:00 |
Nog beter is online shoppen, stedentrips met een VR bril doen en vergaderen met Skype. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 september 2019 @ 22:01 |
nneeeeeeeej | |
Fred2 | dinsdag 17 september 2019 @ 22:03 |
Tis wel beter voor het milieu. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 september 2019 @ 22:05 |
fuk het milieu. Ik laat al geen nageslacht achter. Dat is het beste dat ik ooit voor het milieu kan doen. Dus nu mag ik alles. Uren douchen, drie keer per dag rundvlees eten, elke vakantie vliegen, alles. Ja. Wel. | |
Yreal | woensdag 18 september 2019 @ 16:27 |
Nouja tussen Berlijn en Praag ligt geen Noordzee... | |
b2py | woensdag 18 september 2019 @ 16:41 |
Vergelijking tussen 12 steden over hun spoornetwerk: via | |
derLudolf | woensdag 18 september 2019 @ 19:26 |
Die treinen hoeven, ook in Nederland) ook niet overal te stoppen. Voor een vliegtuig ga je ook eerst naar Schiphol. Dan kun je ook prima eerst naar Amsterdam, Utrecht of Deventer voor een IC naar Berlin. | |
derLudolf | woensdag 18 september 2019 @ 19:28 |
München en Ruhrgebiet kan ook prima verboden worden, om te vliegen. | |
James1988 | woensdag 18 september 2019 @ 19:38 |
Nieuwe treinen voor Franse intercitylijnen, en voor de verandering eens niet gebouwd door Alstom of Bombardier: | |
Janneke141 | woensdag 18 september 2019 @ 19:44 |
Oh nee... https://www.gelderlander.(...)n-centraal~a6ef58d4/ | |
ReisT | woensdag 18 september 2019 @ 20:26 |
Allemaal tonnen neerleggen voor "Centraal", tot elke stad er één heeft en het niks bijzonders meer is. Dáág statussymbool! | |
DeaDLocK2K | woensdag 18 september 2019 @ 20:51 |
Mee eens hoor, ook met je vorige repliek. | |
DeaDLocK2K | woensdag 18 september 2019 @ 20:57 |
Ach laat ze lekker. Het is een afrondingsfout op de gemeentebegroting en het zorgt voor aandacht en PR en stijve piemels bij een klein gedeelte van de samenleving. Prima hoor. | |
Dr_Flash | woensdag 18 september 2019 @ 22:49 |
Boeiend. Geen jeuk aan hoor | |
Janneke141 | woensdag 18 september 2019 @ 22:54 |
Mwah. Ik heb liever dat ze mijn zuurverdiende gemeentelijke belastingen aan andere dingen uitgeven. | |
Peterselieman | woensdag 18 september 2019 @ 23:03 |
Geluk voor jou: Groningen heeft geen geld | |
derLudolf | donderdag 19 september 2019 @ 00:26 |
Dat moet ook lekker HS blijven! | |
dennistd | donderdag 19 september 2019 @ 00:42 |
Ziet er allemaal lekker krap uit van binnen | |
dennistd | donderdag 19 september 2019 @ 00:57 |
Bad Bentheim is verkozen tot 'Bahnhof des Jahres 2019': https://www.allianz-pro-s(...)hof-des-jahres-2019/ | |
derLudolf | donderdag 19 september 2019 @ 01:03 |
Treinreizen moet meer op vliegen gaan lijken | |
Fred2 | donderdag 19 september 2019 @ 07:29 |
Allemaal via dezelfde deur naar binnen, waar de conducteurs je kaartje checken en na vertrek komen ze gratis eten en drinken brengen? | |
Piles | donderdag 19 september 2019 @ 08:16 |
Jij hebt al lang niet meer gevlogen zeker. | |
DeaDLocK2K | donderdag 19 september 2019 @ 09:42 |
Dat eerste en tweede is in sommige gevallen natuurlijk al aan de hand. Als je via een van de grote stations reist met afgesloten poortjes zeg maar. | |
dennistd | donderdag 19 september 2019 @ 14:07 |
De sloop van de 1700'en in beeld: https://www.spoorpro.nl/m(...)lve-dag/?gdpr=accept | |
DeaDLocK2K | donderdag 19 september 2019 @ 14:22 |
Waarom staat daar DDZ tussen? Brandschade ofzo? | |
Janneke141 | donderdag 19 september 2019 @ 18:38 |
Oh, zijn die gezouten stukjes schuimrubber 'eten'. Nooit geweten. | |
Peterselieman | donderdag 19 september 2019 @ 21:06 |
Was dat niet een proefbak? | |
DeaDLocK2K | donderdag 19 september 2019 @ 21:28 |
Issie mislukt dan? | |
Peterselieman | donderdag 19 september 2019 @ 21:31 |
niet dat ik weet. Volgens mij was het een schadebak die alleen uiterlijk opgelapt is om te kijken hoe DDZ zou worden bij verbouwing | |
Peterselieman | donderdag 19 september 2019 @ 21:33 |
Railwiki zegt het volgende:https://www.railwiki.nl/i(...)tammen_DD-AR#Revisie | |
Peterselieman | donderdag 19 september 2019 @ 21:40 |
Tenzij het een stammetje is dat er terzijde staat natuurlijk, want verderop in het stuk lees ik dat de schadebakken die als proef gediend hebben al gesloopt zijn. De derde bak is een motorbak, dus die zou nog rond moeten rijden Edit: vermoedelijk een bak van stam 7524 die op de Houtrakpolder staat nadat de kopbak bij Diepenveen een boom raakte en zwaar beschadigd werd | |
dennistd | donderdag 19 september 2019 @ 22:07 |
Het Locov is niet zo gelukkig met de 12/4-variant van de Benelux en ziet liever een 16/0-variant waarbij alle treinen naar Amsterdam Centraal gaan: https://www.locov.nl/bina(...)et_tcm118-406298.pdf | |
DeaDLocK2K | donderdag 19 september 2019 @ 22:29 |
Wow, wtf is er met die link? | |
derLudolf | donderdag 19 september 2019 @ 22:34 |
Niks? Ik kon hem gewoon openen? | |
DeaDLocK2K | donderdag 19 september 2019 @ 22:44 |
Hij opent bij mij consequent zo | |
derLudolf | donderdag 19 september 2019 @ 22:46 |
In Firefox geen probleem. | |
Eix | donderdag 19 september 2019 @ 23:14 |
Uit het rapport: "In verband met de 12/4-variant zijn de bodemwaardes verlaagd, wat niet in het belang van reizigers is. " Dit gaat vast niet over het grondwaterpeil. maar kan iemand dit toelichten? | |
James1988 | donderdag 19 september 2019 @ 23:21 |
Ik geloof dat dat gaat over de eisen aan punctualiteit. | |
b2py | vrijdag 20 september 2019 @ 08:19 |
Als je een bepaalde prestatie meetbaar maakt wil je ook graag een doel hebben om naar toe te werken. In het geval van NS en ProRail zijn KPI’s (prestaties) bedacht waaraan minimaal voldaan moet worden. De bodemwaarde is de minimale prestatie die een KPI moet hebben om als ‘goed’ bestempeld te kunnen worden. Bodemwaarde kan bijvoorbeeld zijn 95% punctualiteit op 5 minuten, dan mag NS niet onder deze prestatie komen anders volgen er boetes of andere mechanismen. In dit specifieke geval is paar jaar terug besloten om een deel van de Brussel treinen van en naar den haag te laten rijden, en daarbij is een nieuwe KPI voor Brussel geformuleerd waarbij de minimale prestatie (bodemwaarde) lager is dan de prestatie als alle treinen van en naar Amsterdam zouden rijden. Hierdoor wordt NS minder geprikkeld om de punctualiteit te verhogen, de minimaal benodigde prestatie wordt makkelijker bereikt. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 20 september 2019 @ 10:04 |
Eens maar wel met de opmerking dat de bodemwaarde een "voldoende" is en de streefwaarde een "goed" is. | |
b2py | vrijdag 20 september 2019 @ 10:51 |
Ik zat met interventie- en bodemwaardes etc, Thanks voor de aanvulling | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 september 2019 @ 11:20 |
Ik snap best dat Den Haag een verbinding met Brussel wil maar, als de reizigersaantallen kloppen, kan die IC best snel naar Amsterdam Centraal via de HSL. | |
Fred2 | vrijdag 20 september 2019 @ 16:41 |
Ze zouden wat creatiever moeten zijn met 900,1000 en 1100. Een paar keer per dag de 1000 naar Eindhoven laten rijden en dan de 1100 naar Brussel zou zomaar een werkbare optie kunnen zijn. | |
Salatrel | vrijdag 20 september 2019 @ 18:41 |
de 1100 zit zo kort achter de Brusselaar dat je gewoon in Breda over kunt stappen terwijl dat ding kop aan het maken is. So what dar je over moet stappen. Is slechts een prestige dingetje dat men een rechtstreekse verbinding wil want gebruiken doen ze het zelf toch niet. | |
James1988 | vrijdag 20 september 2019 @ 19:26 |
Deutsche Bahn gaat de prijs van treinkaartjes verlagen. Dit is mogelijk omdat de Duitse regering heeft besloten om het BTW-tarief dat op de tickets wordt geheven te verlagen van 19% naar 7%. Ook gaat DB extra 300+ km/u-treinstellen aanschaffen. https://www.railwaygazett(...)-fares/54627.article | |
derLudolf | vrijdag 20 september 2019 @ 19:51 |
Zoveel trajecten 300km/u trajecten zijn er niet toch? | |
derLudolf | vrijdag 20 september 2019 @ 19:52 |
Maar goede zaak in elk geval | |
b2py | vrijdag 20 september 2019 @ 20:07 |
Tegen de tijd dat die treinen er zijn is er meer HSL spoor, plus dat je voor een aantal kerntrajecten niet met ander materieel dan 300+ mag rijden. | |
Peterselieman | vrijdag 20 september 2019 @ 20:37 |
Vandaag SLT in de sprinter Leeuwarden - Meppel. Komt niet zo vaak voor | |
Salatrel | vrijdag 20 september 2019 @ 20:59 |
Met of zonder plee? | |
BLS | vrijdag 20 september 2019 @ 20:59 |
De regering heeft een dienstregelingconcept ontwikkeld genaamd Deutschlandtakt 2030, waarin het noodzakelijk is om 300 km/h te rijden op Hannover - Berlijn (nu max 200-250 km/h), Hamm - Bielefeld - Hannover (nieuwe lijn) en Würzburg - Nürnberg (ook nieuwe lijn) om de aansluitingen op de knooppunten te kunnen bieden. | |
Peterselieman | vrijdag 20 september 2019 @ 21:04 |
Geen idee. Weet niet wat er al omgebouwd is | |
DeaDLocK2K | vrijdag 20 september 2019 @ 21:05 |
Wat een onzinnig kutidee wat weer precies van een treinenfanaat komt die graag wil dat er een trein van X naar Q rijdt zonder dat er over nagedacht is. | |
Dr_Flash | vrijdag 20 september 2019 @ 22:26 |
Nou nou doe eens lief, Mastwijk. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 21 september 2019 @ 23:21 |
Anti-Mastwijk juist. | |
Fred2 | zaterdag 21 september 2019 @ 23:27 |
De hele verbinding Den Haag - Brussel is een onzinnig kutidee. Maar als het dan wel moet, dan wel op de manier die de rest van de reizigers het minste gedoe oplevert. | |
dennistd | zondag 22 september 2019 @ 00:01 |
Misse boel in Duitsland: bij een bermbrand hebben ook de kabels langs het spoor (in Duitsland in zo'n mooi gootje ipv ingegraven) vlam gevat. Daardoor is er dagenlang geen treinverkeer mogelijk tussen Bamberg en Nürnberg, onderdeel van de corridor Berlijn-München: https://bahnblogstelle.ne(...)t-tagelang-gesperrt/ | |
JDude | zondag 22 september 2019 @ 00:09 |
Aangezien de Duitse regering ongeveer 10 jaar nodig heeft om gare Autobahnviaducten te vervangen zou ik hier ook vooral niet te veel van verwachten. | |
DeaDLocK2K | zondag 22 september 2019 @ 00:11 |
Ja, das de ontwerpfase eah. | |
BLS | zondag 22 september 2019 @ 09:15 |
Daarom is het ook een concept hè | |
Peterselieman | zondag 22 september 2019 @ 10:37 |
Arriva/Stadler is kennelijk nog lang niet uitgetest met een Limburg stel (10551) en het aanrijdingsstel van Winsum (10327), want vorige week is dit setje ten noordoosten van Karlsruhe gespot. | |
TjjWester | zondag 22 september 2019 @ 10:53 |
Onze stas heeft de kamervragen beantwoord, een opvallend stuk is dat arriva een tender heeft uitgezet voor het alsnog inbouwen van etcs. | |
Peterselieman | zondag 22 september 2019 @ 11:02 |
Om de tweelandentrein in een drielandentrein te veranderen zal Arriva wel moeten. Deze testen lijken daar niets mee te maken te hebben. Eerder met de revisie van de noordelijke GTW's. Opvallend dingetje: bij aflevering reden vrijwel alle stellen op eigen kracht door Duitsland, ondanks dat ze geen Indusi hadden. Ging onder de naam Prignitzer Eisenbahn. | |
Duvel | zondag 22 september 2019 @ 13:53 |
Die drielandentrein zonder Indusi? Weet je het zeker? | |
Peterselieman | zondag 22 september 2019 @ 14:05 |
Ging over de noordelijke GTW's | |
Duvel | zondag 22 september 2019 @ 14:08 |
Oh dat kan ik me voorstellen. Hebben die stellen die naar Leer reden wel Indusi? | |
Peterselieman | zondag 22 september 2019 @ 14:12 |
zeker. Dat zijn de eerst geleverde stellen (op de twee na die bij een vervolgbestelling hoorden) | |
DeaDLocK2K | zondag 22 september 2019 @ 14:13 |
10301 - 10305 en 10228 - 10230, 10244 en 10345 - 10346. | |
Peterselieman | zondag 22 september 2019 @ 15:44 |
Die laatste niet voor zover ik weet | |
derLudolf | zondag 22 september 2019 @ 17:51 |
Waarom mocht dat? | |
dennistd | zondag 22 september 2019 @ 18:00 |
Volgens mij kon je destijds in Duitsland nog makkelijk een ontheffing krijgen. | |
Mr_Klaasje | zondag 22 september 2019 @ 21:08 |
Als je niet toen nog zonder ontheffing 100 km/h zonder PZB mocht rijden... | |
DeaDLocK2K | zondag 22 september 2019 @ 21:33 |
Dat ging hier tot in ieder geval 2000 en volgens mij nog ruim daarna ook eenvoudig. In de periode 2001-2006 ben ik ook zo vaak mee voorin meegeweest met de machinist tussen Zwolle en Deventer of vv. Maakte er een sport van. Was altijd leuk. Andere tijden. | |
derLudolf | maandag 23 september 2019 @ 00:12 |
En machinist mag tegenwoordig ook niemand meenemen in de cabine? Beleid van ProRail of NS? | |
dennistd | maandag 23 september 2019 @ 01:51 |
ILenT volgens mij, die controleren er ook op. | |
trein2000 | maandag 23 september 2019 @ 02:14 |
Ik kan dat nergens terugvinden. Wel ergens dat het aan de spoorwegonderneming zelf is: https://vvrv.nl/uploads/f(...)ersie-maart-2019.pdf (1.12) | |
DeaDLocK2K | maandag 23 september 2019 @ 08:29 |
Dat mocht toen ook al niet alleen werd de machinist niet direct als landverrader gefusilleerd. | |
WcPot | maandag 23 september 2019 @ 11:33 |
Wat is er eigenlijk met Keolis. https://www.treinreiziger(...)contract-met-keolis/ Je ziet ook regelmatig treinen uitvallen door geen personeel. Komt dat door ziekte te weinig machinisten achter de hand? | |
dennistd | maandag 23 september 2019 @ 13:26 |
Probleem is dat er in Duitsland gewoon veel te weinig machinisten zijn. Alle bedrijven hebben daar last van, maar de een wat meer dan de ander. In Nederland zijn er geen problemen, maar hier zijn de voorwaarden dan ook beter: waar hier een dienst maximaal 9 uur lang is, duren ze in Duitsland soms langer dan 10 uur. En hier worden alle pauzes doorbetaald, terwijl in Duitsland maximaal een half uur doorbetaald wordt. | |
MTL | maandag 23 september 2019 @ 13:28 |
Er is in Duitsland een enorm machinistentekort. Niet alleen bij Keolis, maar ook bij alle andere vervoerders. Het is daarom vreemd dat het contract van Keolis verbroken wordt: andere vervoerders hebben er net zo goed last van. Hooguit DB kan het iets beter opvangen omdat ze sowieso al een veel grotere pool hebben van machinisten en zo de lasten kunnen verdelen. Ook bijv. Abellio heeft bijvoorbeeld personeelstekort, dus recent zijn er ook Nederlandse NS machinisten tijdelijk naar Duitsland vertrokken om daar voor een of twee jaar te gaan werken om zo het meest acute tekort op te vangen. Wellicht dat ze inderdaad de voorwaarden aantrekkelijker zouden moeten maken. Zeker met die lange dagen die de machinisten in Duitsland maken, zou voor mij het salaris ook hoger moeten liggen. Ik kan mij voorstellen dat mensen daar ook al snel op afknappen. | |
DeaDLocK2K | maandag 23 september 2019 @ 13:57 |
Het salaris is geloof ik wel een heel stuk hoger dan het machinistensalaris hier. | |
DeaDLocK2K | maandag 23 september 2019 @ 13:57 |
Onder de CAO "multimodaal" | |
dennistd | maandag 23 september 2019 @ 14:21 |
Als ik dit zo lees valt dat nog wel tegen: https://www.merkur.de/leb(...)rer-zr-11802880.html Als ik dan even kijk wat ik in de CAO OV (redelijk vergelijkbaar met multimodaal) krijg, dan heeft een Duitse machinist bij een private vervoerder nog wel een stukje minder dan een Nederlander. | |
derLudolf | maandag 23 september 2019 @ 14:25 |
Daar hoorde ik een poost terug nog een heel stuk over op NDR1. Ze hebben weet wel niet wat voor omscholingsprogramma's gestart om maar mensen machinist te laten worden. | |
derLudolf | maandag 23 september 2019 @ 14:27 |
Dat gaat ook niet zomaar toch? Of is het bij private partijen iets makkelijker dan DB. | |
TjjWester | maandag 23 september 2019 @ 14:38 |
Waarom niet??? Zolang ze een duitse bevoegdheid hebben kan het. | |
Dr_Flash | maandag 23 september 2019 @ 14:57 |
| |
derLudolf | maandag 23 september 2019 @ 15:05 |
Jup, maar het is geen VCA certificaatje die je na een dag gezeik aanhoren haalt | |
James1988 | maandag 23 september 2019 @ 15:07 |
Het is zelfs zo erg dat vrijwel alle vervoerders op hun websites grote popups plaatsen met teksten als 'machinist gezocht' of 'wil jij op de beste stoel van de trein zitten?' | |
DeaDLocK2K | maandag 23 september 2019 @ 15:13 |
"Hoi ik neem ontslag, hier is mijn twee maanden opzegtermijn." - Nee sorry, dan gaat u de gevangenis, ontslag nemen kan zomaar niet. ??? | |
DeaDLocK2K | maandag 23 september 2019 @ 15:13 |
Ik word machinist in Griekenland: https://www.nrc.nl/nieuws(...)aar-11945477-a808067 | |
TjjWester | maandag 23 september 2019 @ 15:20 |
Nee uiteraard niet. | |
derLudolf | maandag 23 september 2019 @ 15:20 |
Ik meende hier te hebben gelezen dat je als Duits machinst (in elk geval bij de DB) heel veel situaties uit je kop moest kennen. Die niet volgens de standaard regeltjes gaan, waar het spoor net even wat anders ligt, waar net even een gek sein staat enzo. | |
MTL | maandag 23 september 2019 @ 15:21 |
De machinisten krijgen bij NS onbetaald verlof (zodat pensioen etc wel doorloopt en ze na die paar jaar weer bij NS terug kunnen komen) en komen gewoon officieel in dienst bij Abellio. Wel zorgt Abellio voor huisvesting (tenzij je nu al minder dan 50 km van de nieuwe standplaats woont) en helpt met bijv. belastingaangifte etc. Kortom: er wordt voor alles gezorgd. Het is dat ik bezig ben met een ander project (ICNG), anders had ik mij er misschien ook nog wel voor opgegeven. Overigens moeten ze wel digitaal bijblijven met o.a. wegkennis in NL, etc (gelukkig kan dat nu allemaal) zodat ze later weer zonder problemen bij NS terecht kunnen. Uiteraard moeten ze wel eerst een uitgebreide Duitse taalcursus volgen en daarna krijgen ze de Duitse regelgeving waar ze voor moeten slagen, dus je kan niet zomaar eventjes aan de slag. [ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 23-09-2019 15:31:40 ] | |
MTL | maandag 23 september 2019 @ 15:25 |
Nee, ik verdien nu al meer dan het maximale salaris in Duitsland (voor zover ik weet tenminste), en ik zit nog lang niet eens aan de maximale loonschaal. Plus betere CAO hier, dus daar valt in Duitsland nog veel te behalen denk ik. | |
James1988 | maandag 23 september 2019 @ 15:57 |
“Drielandentrein op z’n vroegst eind 2022 naar België” Slechts 4 jaar later dan gepland | |
DeaDLocK2K | maandag 23 september 2019 @ 16:07 |
Ja. De HSL wil graag met je praten.... | |
J.B. | maandag 23 september 2019 @ 16:34 |
Als ze in Visé echt het perron moeten gaan aanpassen zal het nog wel langer dan vier jaar gaan duren. | |
Eix | maandag 23 september 2019 @ 18:48 |
Ach, waar een wil is, is een (spoor)weg. De Grensland Express naar Bad Bentheim kon indertijd ook gewoon met DM'90 van start. En een verplaatsbaar trapje. Kortom, dat perron mag het probleem niet zijn. Voor het spul dat nu naar Visé rijdt zou een touwladder aan boord ook niet misstaan. | |
Peterselieman | maandag 23 september 2019 @ 19:06 |
Je denkt dat de Belgen dat goed gaan keuren? Ze verzinnen dan wel weer een andere reden om het materieel niet toegelaten te krijgen | |
DeaDLocK2K | maandag 23 september 2019 @ 19:21 |
Ik denk dat het nog weleens snel afgelopen kan zijn met de lage perrons in België. Ze zijn daar hard aan de weg aan het timmeren. En ook honderden loketten aan het sluiten. | |
James1988 | maandag 23 september 2019 @ 19:31 |
De Grensland Express kon rijden omdat er ATB ligt tot in Bad Bentheim. En er zijn volgens mij wat DM90s voorzien (geweest) van PZB? | |
Peterselieman | maandag 23 september 2019 @ 19:34 |
klopt. Hebben een tijdje gereden richting Herzogenrath of zelfs Aken? | |
DeaDLocK2K | maandag 23 september 2019 @ 19:38 |
Ja. | |
DeaDLocK2K | maandag 23 september 2019 @ 19:38 |
Nou ja. Drie stuks. Die hadden ook klaptreden. | |
Eix | maandag 23 september 2019 @ 19:43 |
Welnee. Maar dat maakt de olifant in de kamer des te duidelijker. En ondertussen wel zonder ATB blijven doorkachelen naar Maastricht. | |
Dr_Flash | maandag 23 september 2019 @ 21:02 |
Trouwens. Ik was afgelopen zaterdag met een NRW-ticket door, u raadt het al, NRW aan het cruisen. Pakken we op het laatst de RE19, Herr OberGeneralFeldmarschallSturmBannSchaffner hoorde ons Nederlands spreken en begon meteen "ja dat kan niet ditdat geldt alleen in Duitsland je moet een extra kaartje van Emmerich naar Arnhem kopen!" Nou ja wij geen zin in gezeik dus gauw (het was al voorbij Wesel) app geïnstalleerd, account aangemaakt, geverifieerd bla bla alles lastig moeilijk hoepeltje springen naam adres woonplaats geboortedatum cupmaat politieke voorkeur alles ingevoerd en uiteindelijk ja hoor net op tijd een kaartje kunnen kopen. Nooit meer controle gehad natuurlijk. Maar hoe zit dat nou? Dat mocht toch altijd gewoon? Met NRW ticket tot aan Arnhem? Ofwat? | |
Eix | maandag 23 september 2019 @ 21:07 |
Het zou gewoon geldig moeten zijn. Zie https://infoportal.mobil.(...)halpreistickets.html en dan Tabelle Einsz. | |
Dr_Flash | maandag 23 september 2019 @ 21:10 |
Thanks. Maddefakkaz. | |
James1988 | maandag 23 september 2019 @ 21:13 |
Volgens de kaart die je bij DB kunt downloaden zouden Pauschalpreistickets (wat het NRW SchönerTagTicket is) geldig zijn naar Zevenaar en Arnhem. https://www.bahn.de/p/vie(...)ner-tag-ticket.shtml | |
trein2000 | maandag 23 september 2019 @ 21:15 |
Waarom doen die kneuzen zo moeilijk eigenlijk? | |
Peterselieman | maandag 23 september 2019 @ 22:00 |
Dat gaat wel heel erg ver. Ze handhaven gewoon de regels | |
b2py | maandag 23 september 2019 @ 22:08 |
Moffen.. | |
derLudolf | maandag 23 september 2019 @ 23:32 |
Met het rondje Lüdenscheid konden we vandaag Enschede ook gewoon met zo'n Duits ticket. Staat in Arnhem ook een automaat voor een schöner Tag Ticket? | |
BLS | dinsdag 24 september 2019 @ 00:01 |
En nu klagen en geld terugvragen? | |
James1988 | dinsdag 24 september 2019 @ 00:58 |
Er staat een Abellioautomaat met een brakke Nederlandse vertaling, waar je NRW-tickets uit kunt trekken. Ik heb al eens met zo'n ticket gereisd. | |
Claude_Viole | dinsdag 24 september 2019 @ 01:33 |
Nog steeds die brakke vertaling? | |
Claude_Viole | dinsdag 24 september 2019 @ 01:35 |
Duurt nog wel ongeveer 100 jaar.... https://pvmagazine.nl/nog(...)gie-toegankelijk-is/
| |
James1988 | dinsdag 24 september 2019 @ 02:12 |
Ik heb er een paar maanden geleden mee staan spelen en toen vond ik het erg brak. Ik denk niet dat dat sindsdien verbeterd is. | |
Dr_Flash | dinsdag 24 september 2019 @ 08:45 |
Kortom, nog meer hoepeltjespringen | |
TjjWester | dinsdag 24 september 2019 @ 11:05 |
Heeft DB(cargo) een br189 variant in dienst die zowel geschikt is voor duitsland, nederland en belgie?? Ik lees daar verschillende verhalen over. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 24 september 2019 @ 11:28 |
De Br 189 heeft in België een verlaten toelating. Daarom heeft DB ook eem aantal TRAXX-en geloof ik. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 24 september 2019 @ 11:44 |
Ja maar er is geen toelating voor België. | |
TjjWester | dinsdag 24 september 2019 @ 11:49 |
Met tbl1 ingebouwd?? Qua spanning weet ik dat het allemaal wel kan. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 24 september 2019 @ 12:00 |
Ja, er is gewoon een B/NL/D pakket opgegooid voor zover ik weet. | |
James1988 | dinsdag 24 september 2019 @ 12:16 |
De 189 heeft een voorlopige toelating voor België gehad, maar er werden nog wat aanvullende eisen gesteld voor een definitieve toelating. Siemens heeft daar geen gehoor aan gegeven (er was uiteindelijk geen klant voor een B-189) dus is die toelating verlopen. [ Bericht 22% gewijzigd door James1988 op 24-09-2019 17:20:00 ] | |
DeaDLocK2K | dinsdag 24 september 2019 @ 17:13 |
Kan je die Siemens eens linken naar www.siemens.com voor de grap? Kijken of die tyfusreclame dan weg is? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 24 september 2019 @ 17:14 |
Ah okay, gelukkig. | |
Dr_Flash | dinsdag 24 september 2019 @ 17:41 |
Wees gerust, de lijst is nog veeel langer, including but not restricted to: Nokia Miele laptop koelkast nest domo Dyson Apple Philips Etna Dirt devil [ Bericht 16% gewijzigd door Dr_Flash op 24-09-2019 17:52:08 ] | |
DeaDLocK2K | dinsdag 24 september 2019 @ 20:55 |
Er zijn irritantere vormen van reclame en dat groen is onderscheidend genoeg. | |
derLudolf | dinsdag 24 september 2019 @ 20:57 |
[nosml] tags | |
Eix | dinsdag 24 september 2019 @ 21:21 |
Origineel eticket inleveren. Succes. | |
Dr_Flash | dinsdag 24 september 2019 @ 21:48 |
ben er anderhalf uur mee bezig geweest, maar ik heb iets ingestuurd nu. Now, we wait. | |
ReisT | dinsdag 24 september 2019 @ 23:02 |
Voor de nieuwsgierigen onder ons, voor Nederland en België is dienstregeling 2020 nu beschikbaar in het Hannover Consulting Fahrplan-Auskunfts-System. | |
James1988 | woensdag 25 september 2019 @ 15:43 |
De rechter heeft NS gelijk gegeven inzake de Buffels die al jaren staan opgesteld in Nijmegen, de verkoop aan Ferotrans wordt ongedaan gemaakt. | |
b2py | woensdag 25 september 2019 @ 15:58 |
Bij Algemeen Overleg spoor wordt gemeldt dat per 1, 2 of 10 januari er niet meer hoeft te worden overgestapt bij Eurostar | |
James1988 | woensdag 25 september 2019 @ 16:06 |
| |
GlennQuagmire | woensdag 25 september 2019 @ 16:17 |
Overstap van de sprinter uit Bunnik op de intercity's naar het noorden is in het weekend nog steeds 30 min |