Ja. Alleen gaat dat niet gebeuren want GDPR, en bovendien zijn ook daar weer een aantal dingetjes mee waar wat op verzonnen moet worden (gestolen auto's, sleeptransporten etc).quote:Op maandag 16 september 2019 12:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het meest ideale ding daarvoor is het verplichten van een GPS-tracker in alle auto's binnen heel Schengen. En dus aan de grens verplicht stellen voor alle auto's die het gebied binnenkomen ook. En voor vertrek betalen voor iedere kilometer.
Ach, dat zal wel loslopen. De GDPR is niet bedoeld om het overheden onmogelijk te maken om bepaalde dingen te kunnen doen, zoals belasting heffen. Daarnaast zijn aanpassingen in de toekomst natuurlijk mogelijk en die gaan er zeker ook komen.quote:Op maandag 16 september 2019 14:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Alleen gaat dat niet gebeuren want GDPR, en bovendien zijn ook daar weer een aantal dingetjes mee waar wat op verzonnen moet worden (gestolen auto's, sleeptransporten etc).
Bron en vervolg: VRT Nieuwsquote:Hoge boetes geëist tegen NMBS en Infrabel voor dodelijke treinramp in Buizingen: "Dragen zware verantwoordelijkheid"
Het parket-generaal eist zware boetes voor de NMBS en Infrabel voor de treinramp in Buizingen. Voor de treinbestuurder vraagt het Openbaar Ministerie 3 jaar cel, volledig met uitstel. "NMBS en Infrabel dragen een zware verantwoordelijkheid. De treinbestuurder was de laatste verantwoordelijke in de keten." Bij de ramp in Buizingen, nu 9 jaar geleden, kwamen 19 mensen om het leven.
Vet. Moet dat voor de hele trein 20 minuten duren ja? Je kunt toch na 3 minuten ook wel zien dat die discussie ook op het perron kan?quote:Trein stilgelegd om nikabdraagster
Op Rotterdam Centraal is vanmiddag
een trein stilgezet vanwege een vrouw
in een nikab.De politie meldt dat ze
weigerde haar gezicht te tonen aan
NS-controleurs,waardoor die niet konden
zien of haar vervoerbewijs geldig was.
Opgeroepen agenten gingen in discussie
met de vrouw.Toen dat tot niets leidde,
dreigden ze met arrestatie.Vervolgens
besloot ze haar gezicht te laten zien.
De trein vertrok 20 minuten te laat.
De vrouw heeft geen boete gekregen voor
overtreding van het onlangs ingevoerde
'boerkaverbod'.Een politiewoordvoerder
zegt dat dat altijd een afweging is van
de betrokken agenten.
Want fuck bezetspoormeldingen KLAKquote:Op maandag 16 september 2019 22:35 schreef dennistd het volgende:
Interessant: de ontsporing van een ICE tussen Basel Bad en Basel SBB afgelopen februari werd veroorzaakt door het opheffen van de rijweg. Hierbij werden de wissels direct weer vrijgegeven en werd een tweede rijweg ingesteld, waarbij het wissel onder de trein omliep en de ICE zo op twee sporen terecht kwam... https://www.sust.admin.ch(...)_SB_Basel_Bad_Bf.pdf
Ja, ligt duidelijk aan de agenten, je kan prima zonder escalatie vorderen dat ze meegaat. En Rotterdam Centraal is dusdanig groot dat je dat binnen 5 minuten door vrouwelijke agenten kan laten uitvoeren en dan zien we buiten wel verder. Wedden dat die mevrouw dat nķķit meer doet?quote:Op maandag 16 september 2019 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vet. Moet dat voor de hele trein 20 minuten duren ja? Je kunt toch na 3 minuten ook wel zien dat die discussie ook op het perron kan?
edit: https://nos.nl/artikel/23(...)weer-geen-boete.html
Oh, mevrouw weigerde de trein te verlaten. Ook nog. Maar geen boete want huu huu fluwelen handschoentjes. Ja.
Sowieso die eis van vrouwelijke agenten. We zijn hier in Nederland en hier doe je normaal. Klaar. Is niet moeilijk.quote:Op maandag 16 september 2019 22:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, ligt duidelijk aan de agenten, je kan prima zonder escalatie vorderen dat ze meegaat. En Rotterdam Centraal is dusdanig groot dat je dat binnen 5 minuten door vrouwelijke agenten kan laten uitvoeren en dan zien we buiten wel verder. Wedden dat die mevrouw dat nķķit meer doet?
Ik vind dat een doodnormale eis en het is supereenvoudig om dat te faciliteren, er is niemand in levensgevaar ofzo.quote:Op maandag 16 september 2019 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sowieso die eis van vrouwelijke agenten. We zijn hier in Nederland en hier doe je normaal. Klaar. Is niet moeilijk.
Je begint met zelf een overtreding maken, je wordt daarop aangesproken en dan ga je even eisen stellen en alles? Okeequote:Op maandag 16 september 2019 22:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik vind dat een doodnormale eis en het is supereenvoudig om dat te faciliteren, er is niemand in levensgevaar ofzo.
Weet ik, maar dat was de vraag niet. Wat als diegene nee zegt en blijft zitten? Dit was namelijk ook het probleem van die buschauffeur een paar weken terug.quote:Op maandag 16 september 2019 22:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Een conducteur kan ten alle tijde op alle gronden iemand verzoeken zijn trein te verlaten.
Ja, maar als die zegt "Krijg het lazarus ik blijf" dan heeft de conducteur het daar dus mee te doen. Wereld op z'n kopquote:Op maandag 16 september 2019 22:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Een conducteur kan ten alle tijde op alle gronden iemand verzoeken zijn trein te verlaten.
Eisen? Er zijn gewoon hele grote groepen met vrouwen (ook onder autochtone Nederlanders) die dat prettiger vinden.quote:Op maandag 16 september 2019 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je begint met zelf een overtreding maken, je wordt daarop aangesproken en dan ga je even eisen stellen en alles? Okee
Ik heb een broertje dood aan "gezag vanwege het gezag".quote:Ik vind het een doodnormale eis dat je respect toont voor gezag en je aan de regels houdt. OOK best eenvoudig te faciliteren.
Dat ben ik met je eens.quote:Either way, die trein had meteen door moeten kunnen.
Dat ging zo:quote:Op maandag 16 september 2019 22:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weet ik, maar dat was de vraag niet. Wat als diegene nee zegt en blijft zitten? Dit was namelijk ook het probleem van die buschauffeur een paar weken terug.
Regeltjes leuk, maar als je de middelvinger krijgt: knieval.quote:Buschauffeur Stein
Het is voor zover bekend het tweede incident in het openbaar vervoer sinds de invoering van het boerkaverbod, anderhalve maand geleden. Vorige maand weigerde een buschauffeur van Arriva in de Limburgse plaats Stein om verder te rijden nadat een vrouw had geweigerd om haar nikab af te doen. Hij belde de politie.
Agenten gingen met de vrouw in gesprek, waarna ze de bus volgens de politie vrijwillig verliet. Ook toen kreeg de nikabdraagster geen boete voor overtreding van het gedeeltelijke verbod op gezichtsbedekkende kleding.
Richtlijnen
Volgens Arriva handelde de chauffeur in Stein niet volgens de richtlijnen van ov-bedrijven. Een chauffeur mag een vrouw in een nikab vragen de bus te verlaten, maar mag niet weigeren verder te rijden als een vrouw dat niet doet.
Nederland is echt het ENIGE land ter wereld waar je die kaart kunt spelen. Onbegrijpelijk.quote:Op maandag 16 september 2019 22:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Eisen? Er zijn gewoon hele grote groepen met vrouwen (ook onder autochtone Nederlanders) die dat prettiger vinden.
In Duitsland gebeurde me dit dus, waarbij de conducteur dus heel erg fout was, en de politie zei tegen de conducteur "als u voet bij stuk houdt, dan halen we ze er hoe dan ook uit, ik adviseer de heren om netjes met ons mee te werken en dan helpen wij ze daarna met een proces verbaal opmaken waarin ook de overige getuigenverklaringen zijn opgenomen waaruit blijkt dat u zich schandalig gedragen heeft en ze onterecht uit de trein verwijderd zijn, eens kijken wat Eurobahn daar van vindt". Dus ik denk dat ze uiteindelijk geen keuze hebben, maar dit blijft natuurlijk wel Nederland, waar overal over gepraat moet kunnen worden altijd enzo.quote:Op maandag 16 september 2019 22:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weet ik, maar dat was de vraag niet. Wat als diegene nee zegt en blijft zitten? Dit was namelijk ook het probleem van die buschauffeur een paar weken terug.
Euh, nee? En dan nog, ook al zou dat zo zijn, wat dan nog? Misschien lopen wij wel voorop en zijn zij achterlijke idioten. Het grootste gedeelte van de wereld heeft ook geen vrije media of vrije verkiezingen, moeten we dat dan ook maar overnemen?quote:Op maandag 16 september 2019 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nederland is echt het ENIGE land ter wereld waar je die kaart kunt spelen. Onbegrijpelijk.
Dat lijkt me stug.quote:Op maandag 16 september 2019 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nederland is echt het ENIGE land ter wereld waar je die kaart kunt spelen. Onbegrijpelijk.
De wet, en de richtlijnen van de vervoerder, die daarmee dus in strijd zijn, kunnen gewoon de kachel in zoals nu blijkt, want we durven niet eens te handhaven. Okee prima, dan niet.quote:Op maandag 16 september 2019 22:52 schreef Janneke141 het volgende:
Kort samengevat kan het personeel dus geen kant op omdat de wet, de praktijk en de richtlijnen van het vervoersbedrijf allemaal met elkaar in tegenspraak zijn. Fijn.
Er zijn talloze wetten die gelukkig niet meer gehandhaafd worden, anders zou jij ook een strafblad van hier tot Tokyo hebben met je godslastering. Kom nou zegquote:Op maandag 16 september 2019 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De wet, en de richtlijnen van de vervoerder, die daarmee dus in strijd zijn, kunnen gewoon de kachel in zoals nu blijkt, want we durven niet eens te handhaven. Okee prima, dan niet.
Welterusten
Ja ja goed argument jaquote:Op maandag 16 september 2019 23:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er zijn talloze wetten die gelukkig niet meer gehandhaafd worden, anders zou jij ook een strafblad van hier tot Tokyo hebben met je godslastering. Kom nou zeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |