abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 11 september 2019 @ 20:35:29 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188901586
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
Dit ja. Het probleem van Assen doet zich niet voor op Zwolle - Assen, maar op alle trajecten vanaf Zwolle verder het land in. Daar is de capaciteit beperkt
Dat kan richting Deventer, Amersfoort én Lelijkstad. Is dat nog niet voldoende?

Er kunnen toch wel wat extra treinen via Deventer naar het westen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 september 2019 @ 20:44:19 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188901736
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat kan richting Deventer, Amersfoort én Lelijkstad. Is dat nog niet voldoende?

Er kunnen toch wel wat extra treinen via Deventer naar het westen?
Kan, maar die moeten dan dwars door de corridor. Is minder makkelijk dan vroeger.

Zandvoort heeft korte aanvoerlijnen, terwijl Assen veel langere aanvoerlijnen heeft. Dat wordt gecompenseerd door veel meer parkeerplaatsen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_188901815
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
Dit ja. Het probleem van Assen doet zich niet voor op Zwolle - Assen, maar op alle trajecten vanaf Zwolle verder het land in. Daar is de capaciteit beperkt
Vanaf Schiphol kan dat allemaal prima deze kant op over de Hanzelijn. Mensen schijnen nogal eens te vergeten dat Dronten aan uithaalsporen ligt.
Bier.
  Moderator woensdag 11 september 2019 @ 21:03:26 #54
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188901959
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kan, maar die moeten dan dwars door de corridor. Is minder makkelijk dan vroeger.

Zandvoort heeft korte aanvoerlijnen, terwijl Assen veel langere aanvoerlijnen heeft. Dat wordt gecompenseerd door veel meer parkeerplaatsen
Oh zeker, zeg niet dat het heel makkelijk is, maar het is in een weekend. Keertje een andere trein niet laten rijden is dan niet zo erg zou ik denken.


Een Pimpel kunnen ze er soms ook via Zwolle tussendoor fietsen :+

Ach ja, kunnen wel mooi over nadenken, maar goed ons prinsje heeft zijn zin gekregen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 september 2019 @ 21:09:23 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188902036
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Vanaf Schiphol kan dat allemaal prima deze kant op over de Hanzelijn. Mensen schijnen nogal eens te vergeten dat Dronten aan uithaalsporen ligt.
Er is zeker veel mogelijk en een speciale dienstregeling moet ook kunnen, zolang je maar goed plant
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 12 september 2019 @ 15:18:14 #56
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_188911221
In Assen zelf kan je op z'n TT's natuurlijk altijd wat makkelijker mensen accomoderen met slaapplaatsen en activiteiten dan in Zandvoort. Daarmee kan je vervoersstromen veel beter spreiden. Daarbij is de wegverbinding van/naar Assen natuurlijk sowieso veel beter dan van/naar Zandvoort waardoor de treinen minder reizigers te verwerken krijgen.
pi_188916806

Ik kan mijn ICE kaartjes voor maandag niet meer vinden. Alleen deze foto. Heb ik nou geboekt of niet?
  donderdag 12 september 2019 @ 20:48:02 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188916919
quote:
15s.gif Op donderdag 12 september 2019 20:42 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kan mijn ICE kaartjes voor maandag niet meer vinden. Alleen deze foto. Heb ik nou geboekt of niet?
Het scherm op je foto ziet eruit als de stap vóór het betaalscherm.
pi_188916937
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 20:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het scherm op je foto ziet eruit als de stap vóór het betaalscherm.
kut
pi_188916952
Ik heb dus mailtjes dat ik wel bij deze de BAHN.DE nieuwsbrief heb...
  donderdag 12 september 2019 @ 20:49:18 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188916953
Zie je ook niks op je creditcard/Paypal/rekeningoverzicht?
pi_188916961
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 20:49 schreef James1988 het volgende:
Zie je ook niks op je creditcard/Paypal/rekeningoverzicht?
Kan ik hem dus ook niet op vinden. Enkel dat ik een tikkie heb gestuurd
  donderdag 12 september 2019 @ 20:51:34 #63
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188917002
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 20:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

Kan ik hem dus ook niet op vinden. Enkel dat ik een tikkie heb gestuurd
Heb je een account gemaakt? If so, kijk dan eens in de 'Meine Bahn'-omgeving of je 'm daar terug kunt vinden.
pi_188917058
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 20:51 schreef James1988 het volgende:

[..]

Heb je een account gemaakt? If so, kijk dan eens in de 'Meine Bahn'-omgeving of je 'm daar terug kunt vinden.
Ook niet. Net even een proefboeking gedaan, maar je gaat eerst paypal door voordat je hier komt. Kan me er weinig bij voorstellen dat ik het niet goed heb gedaan...
  donderdag 12 september 2019 @ 21:02:21 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188917247
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 20:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ook niet. Net even een proefboeking gedaan, maar je gaat eerst paypal door voordat je hier komt. Kan me er weinig bij voorstellen dat ik het niet goed heb gedaan...
Ik weet niet zeker of de boeking al definitief is wanneer je bij Paypal hebt betaald, en ik heb geen zin om het zelf te proberen. Het kan zijn dat je eerst nog een keer op de DB-site ergens op 'bevestigen' moet drukken voordat de betaling definitief is.

Als je geen afboeking terugziet bij Paypal kun je er denk ik vanuit gaan dat je geen ticket hebt geboekt.
pi_188917621
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 21:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik weet niet zeker of de boeking al definitief is wanneer je bij Paypal hebt betaald, en ik heb geen zin om het zelf te proberen. Het kan zijn dat je eerst nog een keer op de DB-site ergens op 'bevestigen' moet drukken voordat de betaling definitief is.

Als je geen afboeking terugziet bij Paypal kun je er denk ik vanuit gaan dat je geen ticket hebt geboekt.
Ook weer mooi klaar mee.

Thanks James. Volgende keer als ik zwaai wel terugzwaaien he??
  donderdag 12 september 2019 @ 21:28:38 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188917762
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2019 21:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ook weer mooi klaar mee.

Thanks James. Volgende keer als ik zwaai wel terugzwaaien he??
Gewoon nu alsnog boeken, is nog goedkoper ook:

pi_188918628
https://www.rijksoverheid(...)es-van-ns-en-prorail

Halfjaarrapportages NS en ProRail en de midterm review. Spoiler, NS doet het zo goed dat concessie tot en met 2024 wordt aangepast en KPI’s scherper worden gezet om NS te blijven prikkelen voor betere resultaten.
pi_188920082
nog harder werken }:|
pi_188920719
"Werken" _O-
pi_188920795
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 21:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Gewoon nu alsnog boeken, is nog goedkoper ook:

[ afbeelding ]
40 in mijn plaatje was voor 2 personen. Zal straks in Frankfurt aan de balie wel even vragen of ze wat zien.
  vrijdag 13 september 2019 @ 08:23:17 #72
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_188921136
Keren dat ik bij DB boekte kreeg ik netjes een mail met "Buchungsbestätigung (Auftrag XXXXXX)".

In die mail staat ook het volgende:

Tickets erneut abrufen oder stornieren

Die gebuchten Leistungen können Sie bis zum Ende der Gültigkeit über www.bahn.de/auftragssuche oder die Buchungsrückschau (nur für eingeloggte Kunden) erneut ausdrucken.
.

Bij mijn eerste boeking op bahn.de had ik ook een mail over het maken van een DB account waarin mijn klantnummer staat. Maar die e-mail had ik ruim een halfuur eerder dan de boekingbevestiging.

Mocht je nieuwe tickets kopen: let op dat je op bahn.de je (paspoort) voornaam gebruikt. En niet je roepnaam-voornaam. :D :')

[ Bericht 12% gewijzigd door Eix op 13-09-2019 08:37:42 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 13 september 2019 @ 14:05:10 #73
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188925436
Sinds 2014 laat ProRail hoge kwaliteit luchtfoto’s maken van het spoor in Nederland, en die zijn openbaar toegankelijk. Ze zijn hier te vinden:

https://twiav.nl/nl/luchtfoto_prorail.php

Met het 'layers'-knopje rechtsbovenin kun je een ander jaar kiezen.
pi_188928974
Tof, je kan de transformatie van Utrecht vanaf bijna het begin volgen
  vrijdag 13 september 2019 @ 17:58:53 #75
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188929057
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 17:53 schreef b2py het volgende:
Tof, je kan de transformatie van Utrecht vanaf bijna het begin volgen
Breda is ook leuk om te bekijken, van de bouwput die het in 2014 was tot het eindproduct in 2017 :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2019 @ 20:02:21 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188930873
Gisteren botste een koploper van de NS even ten noorden van Meppel tegen een auto aan. Alleen getuige dit filmpje lijkt het erop dat de bestuurster van de auto van plan geweest is om vanaf de ene overweg via de spoorbrug naar de weg aan de andere zijde van het water te rijden. Ze kwam alleen vast te zitten :X

https://www.dumpert.nl/me(...)_auto_in_meppel.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_188932760
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 september 2019 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
Gisteren botste een koploper van de NS even ten noorden van Meppel tegen een auto aan. Alleen getuige dit filmpje lijkt het erop dat de bestuurster van de auto van plan geweest is om vanaf de ene overweg via de spoorbrug naar de weg aan de andere zijde van het water te rijden. Ze kwam alleen vast te zitten :X

https://www.dumpert.nl/me(...)_auto_in_meppel.html
Was dat niet vandaag? Vanmiddag lag het treinverkeer ook stil op dat traject.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2019 @ 21:52:25 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188933021
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 21:36 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Was dat niet vandaag? Vanmiddag lag het treinverkeer ook stil op dat traject.
nee, gister
https://www.prorail.nl/nieuws/aanrijding-op-overweg-meppel-update
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_188941810
Spoortechniekbedrijf Strukton Rail heeft vrijdag zijn nieuwe werklocomotief onthuld. De trein is een elektrische locomotief die vanaf het begin een lange tijd bij NS dienst heeft gedaan. In een later stadium zal deze trein een batterij aan boord krijgen voor korte ritjes waarbij een bovenleiding niet van toepassing is.

Het spoorwegbedrijf heeft de locomotief met het nummer 1824 overgenomen uit eigendom van het inmiddels failliete Locon, maar nooit ingezet werd voor hun diensten. De trein is door Strukton in samenwerking met technisch bedrijf JF Techniek weer opgelapt zodat de trein weer rijvaardig zal zijn. In een later stadium zal Strukton de trein voorzien van batterijen, waarmee dit de eerste energieneutrale locomotief uit de 1800-serie zal worden die zich op deze manier over het spoor kan voortbewegen.

Strukton Rail zal de locomotief inzetten voor transporten, waarbij er gebruik zal maken van de stroom van de bovenleiding. De bovenleidingstroom in Nederland komt van windenergie en is daarmee 100% groen. Op plekken waar dit niet mogelijk is zal uiteindelijk de trein de batterij gebruiken.

Ombouw van locomotief

De locomotief was een onderdeel van de boedel van vervoerder Locon, die sinds juli 2017 failliet is. De trein kreeg daar het nummer 9910 en droeg bij NS het nummer 1824. De locomotief werd door Locon gebruikt als onderdelenleverancier en mistte onder meer de stroomafnemers. Inmiddels is deze locomotief hersteld waarbij op vrijdag de nieuwe kleurstelling gepresenteerd werd. Bij het herstel is de trein ook weer voorzien van een set nieuwe wielen.

Om de trein op termijn ook te voorzien van batterijen werkt Strukton samen met diverse andere partijen samen aan de ontwikkeling van batterij- en waterstoftreinen. Zo ontwikkelden ze in eigen huis ook de vermogenselektronica voor het Britse Vivarail, dat dieseltreinen ombouwt tot waterstof- en batterijtreinen voor de Britse niet-geëlektrificeerde spoorlijnen.



https://treinenweb.nl/news/7989
pi_188942225
  zaterdag 14 september 2019 @ 15:25:44 #81
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_188942716
Mooi en mooi. ^O^
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  Redactie Sport zondag 15 september 2019 @ 00:39:58 #82
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_188950807
Ik kwam deze net tegen op Youtube, de hersporing van een Talent bij Selm (Enschede-Dortmund) vorig jaar:

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 15 september 2019 @ 00:46:56 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188950904
Dit weekend rijdt er DDM-1 rond in de sprinters Haarlem - Zandvoort en Haarlem - Hoorn. Een zeldzaamheid, want dat materieel wordt normaalgesproken alleen ingezet voor wat spitstreinen.
  zondag 15 september 2019 @ 08:50:49 #84
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_188952455
Laatste tijd wel vaker DDM1 in de extra strandtreinen naar Zandvoort (die dit weekend niet rijden), maar dit weekend door werkzaamheden is de sprinter Amsterdam-Zandvoort ingekort tot Haarlem-Zandvoort, en daardoor keert die trein in Haarlem op de trein Haarlem-Hoorn.

Afgelopen week ook al meerdere dagen DDAR tussen Arnhem en Ede-Wageningen ipv Flirt. Had zelfs DDAR in de IC gereden Maastricht-Alkmaar, Alkmaar-Maastricht en daarna nog eens Maastricht-Enkhuizen..
pi_188954467
Ik ga ff NS bashen: Werkzaamheden tussen Utrecht en Amersfoort. Geen probleem, extra reistijd via Hilversum is 11 of 13 minuten ofzo, beide kanten op 1h06 ipv 55 of 53 minuten. Boeiend. Geen probleem. Prima overstap in Hilversum ook.

Dus toog ik naar Utrecht vanaf Zwolle. Tegenwoordig reis ik weer op saldo met NS Flex in plaats van met AltijdVrij. In Hilversum aangekomen moeten we van spoor 5 naar spoor 1. Spoor 1 in Hilversum en ook de positie van de uitcheckpoortjes in de tunnel in het algemeen is niet heel erg goed over nagedacht. Je moet voor deze overstap altijd uitchecken en weer inchecken.

Dat betekent dus dat je een hogere prijs betaald. Dus ik flikker dat op Twitter, krijg ik een berichtje terug of ik mijn privégegevens in een DM wil flikkeren, en daar krijg ik in DM het bericht dat ze het gaan restitueren. Ik viel van m'n stoel. Hoe kan dat niet automatisch gaan?
Bier.
pi_188954571
Oh en het fluiten en stug de deuren dichtdoen van de IC van 23:22 uit Hilversum was ook echt nergens voor nodig. En dan bedoel ik vooral omdat er nog mensen tussen de deuren stonden, zowel tijdens het fluiten als tijdens het sluiten. En wat maakt die drie minuten vertraging nou uit, we gingen op tijd uit Amersfoort weg, en die trein geeft nog aansluiting op lokaal grut in Zwolle. Wel zo handig.
Bier.
pi_188955178
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 08:50 schreef greavy het volgende:
Laatste tijd wel vaker DDM1 in de extra strandtreinen naar Zandvoort (die dit weekend niet rijden), maar dit weekend door werkzaamheden is de sprinter Amsterdam-Zandvoort ingekort tot Haarlem-Zandvoort, en daardoor keert die trein in Haarlem op de trein Haarlem-Hoorn.

Afgelopen week ook al meerdere dagen DDAR tussen Arnhem en Ede-Wageningen ipv Flirt. Had zelfs DDAR in de IC gereden Maastricht-Alkmaar, Alkmaar-Maastricht en daarna nog eens Maastricht-Enkhuizen..
Waarom ook in Alkmaar-Maastricht, is daar een reden voor?
  zondag 15 september 2019 @ 13:22:36 #88
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_188955640
Het grootste deel van de nog aanwezige DDAR's is sinds deze maand reservematerieel; blijkbaar was er een VIRM stuk gegaan.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 15 september 2019 @ 19:22:26 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188961218
Wie op het idee komt om nog iets van het voormalig station Leeuwarden Achter de Hoven op de gevoelige plaat vast te leggen heeft pech, want vanmiddag was een van de perrons weggehaald en waren ze vanuit de bus te zien bezig met de andere
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 15 september 2019 @ 19:39:39 #90
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_188961525
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 12:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik viel van m'n stoel. Hoe kan dat niet automatisch gaan?
* Duvel mompelt iets met "verwoest".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_188966091
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 12:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ga ff NS bashen: Werkzaamheden tussen Utrecht en Amersfoort. Geen probleem, extra reistijd via Hilversum is 11 of 13 minuten ofzo, beide kanten op 1h06 ipv 55 of 53 minuten. Boeiend. Geen probleem. Prima overstap in Hilversum ook.

Dus toog ik naar Utrecht vanaf Zwolle. Tegenwoordig reis ik weer op saldo met NS Flex in plaats van met AltijdVrij. In Hilversum aangekomen moeten we van spoor 5 naar spoor 1. Spoor 1 in Hilversum en ook de positie van de uitcheckpoortjes in de tunnel in het algemeen is niet heel erg goed over nagedacht. Je moet voor deze overstap altijd uitchecken en weer inchecken.

Dat betekent dus dat je een hogere prijs betaald. Dus ik flikker dat op Twitter, krijg ik een berichtje terug of ik mijn privégegevens in een DM wil flikkeren, en daar krijg ik in DM het bericht dat ze het gaan restitueren. Ik viel van m'n stoel. Hoe kan dat niet automatisch gaan?
[ afbeelding ]
Je zegt dat het heel erg eenvoudig is om een uitdraai te maken. Heb je hier ervaring mee?

Ik kan me namelijk voorstellen dat het niet zo eenvoudig als jij het nu doet lijken. Ten eerste is het lastig de gevallen eruit halen die daadwerkelijk een stop maken in Hilversum, of een omweg maken. Immers niet iedereen reist enkel Amersfoort-Utrecht. Bovendien mag de ns vanwege privacy regelgeving niet zomaar alle reisgegevens opvragen, en worden deze ook niet in bulk bewaard.

Het aanvragen voor compensatie is voor de reiziger binnen een paar tellen gefixt, dus lijkt me niet zo'n probleem om dat gewoon te doen. Is het probleem ook weer opgelost.

Hoewel het waarschijnlijk het beste was geweest als ze dit weekend de poortjes open hebben gehouden in Hilversum zodat reizigers tijdens een overstap niet in- e uit te hoeven checken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jappie_Sea op 16-09-2019 10:39:53 ]
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 23:05:09 #92
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188966166
Misschien vloeken in de kerk, maar waarom wordt een vergoeding zo vanzelfsprekend gevonden? Als ik vanwege wegwerkzaamheden om moet rijden, dan zijn die extra kilometers toch ook voor eigen rekening?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_188969129
quote:
7s.gif Op zondag 15 september 2019 23:05 schreef derLudolf het volgende:
Misschien vloeken in de kerk, maar waarom wordt een vergoeding zo vanzelfsprekend gevonden? Als ik vanwege wegwerkzaamheden om moet rijden, dan zijn die extra kilometers toch ook voor eigen rekening?
Omdat je bij NS vooraf een tarief ‘afspreekt’, het tarief in de reisplanner.
  maandag 16 september 2019 @ 10:56:01 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_188970869
quote:
7s.gif Op zondag 15 september 2019 23:05 schreef derLudolf het volgende:
Misschien vloeken in de kerk, maar waarom wordt een vergoeding zo vanzelfsprekend gevonden? Als ik vanwege wegwerkzaamheden om moet rijden, dan zijn die extra kilometers toch ook voor eigen rekening?
Tijd voor rekeningrijden, da's duidelijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 16 september 2019 @ 12:13:49 #95
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188971787
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2019 10:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

Tijd voor rekeningrijden, da's duidelijk.
ook op alle sluiproutes natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_188972118
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:01 schreef Jappie_Sea het volgende:

[..]

Je zegt dat het heel erg eenvoudig is om een uitdraai te maken. Heb je hier ervaring mee?
NS doet het op Sloterdijk al geautomatiseerd voor Business Card klanten, die restitutie omdat er uit- en ingecheckt moet worden bij bepaalde overstappen. En ja, mijn werk bestaat uit het manipuleren van gemiddeld grote datasets (200.000 records/personen met al hun gegevens, van hoe ze heten tot wanneer ze hun wachtwoord gewijzigd hebben en op welke systemen ze allemaal vanaf waar en wanneer ze ingelogd zijn). Als ik een nieuwe manier van een weergavenaam nodig heb, zoals <aanhef> Achternaam, Initialen, omdat ik alles kan manipuleren en opbouwen en afnemende systemen vaak niet, dan bouwen we dat in een minuut of 10 en is het in nog geen half uur voor die 200.000 personen bijgewerkt in het Identity Management systeem.

quote:
Ik kan me namelijk voorstellen dat het niet zo eenvoudig als jij het nu doet lijken. Ten eerste is het lastig de gevallen eruit halen die daadwerkelijk een stop maken in Hilversum, of een omweg maken. Immers niet iedereen reist enkel Amersfoort-Utrecht. Bovendien mag de ns vanwege privacy regelgeving niet zomaar alle reisgegevens opvragen, en worden deze ook niet in bulk bewaard.
Het is echt doodeenvoudig. "Iedereen die op Hilversum uitcheckte op spoor 1 om xx:xx en binnen 25 minuten weer incheckte op een van de andere sporen" en andersom "iedereen die uitcheckte en op spoor 1 incheckte". Spoor 1 wordt normaliter niet gebruikt voor het treinverkeer en alleen de pendeltrein naar Utrecht reed er. Dan compenseer je misschien één hele reiziger onterecht die anders een "via" Hilversum had moeten reizen om drugs van een dealer aan te schaffen ofzo.

Maar euh, dat jij het je niet kan voorstellen begrijp ik dan weer geen zak van. Het OVC-systeem verwerkt miljoenen check-ins en check-outs per dag, waarvan tienduizenden vlak bij elkaar op piekmomenten en jij denkt dat ze hier moeite mee hebben? Ik vermoed eigenlijk dat het meer rekenwerk kost om een minuut lang alle sensoren van een gemiddelde zelfrijdende auto uit te lezen en te verwerken.

Last but not least mag je dit soort gegevens bewaren als je doelbinding hebt. Mensen hun fucking geld terugbetalen lijkt me nogal een goede doelbinding, helemaal als je de gegevens daarna alsnog verwijdert. En ook dat is allemaal vrij eenvoudig te doen. Privacy en bewaartermijnen zijn daardoor simpelweg even buiten spel gezet gedurende drie dagen.

Anonieme kaarten: Voor anonieme kaarten worden volgens mij de reisbewegingen nog steeds allemaal opgeslagen en ook gedurende oneindig. Lijkt me ook wel net zo praktisch, omdat 30 jaar later juist deze data ook zonder metadata heel erg aantrekkelijk kan zijn om te minen; wat gebeurde er met alle treinbewegingen op dagen waarop we exact hetzelfde weerbeeld hadden als aankomende dinsdag voorspeld is. En als je het geld simpelweg terugstort op de anonieme kaart bij een volgende keer in- of uitchecken, dan hoef je alleen maar op te slaan kaartnummer+transactie. Deze gegevens moet je sowieso bewaren voor de belastingdienst, dus who cares.

quote:
Het aanvragen voor compensatie is voor de reiziger binnen een paar tellen gefixt, dus lijkt me niet zo'n probleem om dat gewoon te doen. Is het probleem ook weer opgelost.
Maar ik kies niet voor die werkzaamheden. Dat de overstap zo goed geregeld is, is verder praktisch, maar NS verdient hier gewoon geld aan. Daarnaast is het wettelijk niet toegestaan om een andere prijs af te rekenen dan geadverteerd. NS dient zich aan de wet te houden, net als ik een geldig vervoerbewijs dien te hebben.

Wat is dat toch voor gedoe dat we tegenwoordig bij iemand die een brood steelt de halve wereld begint te schreeuwen om de doodstraf, maar als je ordinair bestolen wordt door een gigantische organisatie "dan kan je zelf toch wel even de administratieve handeling uitvoeren". Over de omgekeerde wereld gesproken zeg.

[ Bericht 6% gewijzigd door DeaDLocK2K op 16-09-2019 13:57:23 (2e persoon enkelvoud eah) ]
Bier.
pi_188972156
quote:
7s.gif Op zondag 15 september 2019 23:05 schreef derLudolf het volgende:
Misschien vloeken in de kerk, maar waarom wordt een vergoeding zo vanzelfsprekend gevonden? Als ik vanwege wegwerkzaamheden om moet rijden, dan zijn die extra kilometers toch ook voor eigen rekening?
De auto wordt al genoeg gesubsidieerd.
Bier.
pi_188972256
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ook op alle sluiproutes natuurlijk.
Het meest ideale ding daarvoor is het verplichten van een GPS-tracker in alle auto's binnen heel Schengen. En dus aan de grens verplicht stellen voor alle auto's die het gebied binnenkomen ook. En voor vertrek betalen voor iedere kilometer.
Bier.
  Moderator maandag 16 september 2019 @ 12:47:57 #99
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188972273
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 08:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Omdat je bij NS vooraf een tarief ‘afspreekt’, het tarief in de reisplanner.
Maar de reisplanner geeft vooraf toch de omleidingsroute aan? Of wordt die prijs wel aangepast?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_188972321
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 12:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maar de reisplanner geeft vooraf toch de omleidingsroute aan? Of wordt die prijs wel aangepast?
Prijs wordt niet aangepast natuurlijk. Dat is ook logisch want ze meten van waar naar waar je reist. Je kan soms op 3 manieren van A naar B en het kost altijd hetzelfde om deze reden.
Bier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')