Dat kan richting Deventer, Amersfoort én Lelijkstad. Is dat nog niet voldoende?quote:Op woensdag 11 september 2019 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
Dit ja. Het probleem van Assen doet zich niet voor op Zwolle - Assen, maar op alle trajecten vanaf Zwolle verder het land in. Daar is de capaciteit beperkt
Kan, maar die moeten dan dwars door de corridor. Is minder makkelijk dan vroeger.quote:Op woensdag 11 september 2019 20:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat kan richting Deventer, Amersfoort én Lelijkstad. Is dat nog niet voldoende?
Er kunnen toch wel wat extra treinen via Deventer naar het westen?
Vanaf Schiphol kan dat allemaal prima deze kant op over de Hanzelijn. Mensen schijnen nogal eens te vergeten dat Dronten aan uithaalsporen ligt.quote:Op woensdag 11 september 2019 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
Dit ja. Het probleem van Assen doet zich niet voor op Zwolle - Assen, maar op alle trajecten vanaf Zwolle verder het land in. Daar is de capaciteit beperkt
Oh zeker, zeg niet dat het heel makkelijk is, maar het is in een weekend. Keertje een andere trein niet laten rijden is dan niet zo erg zou ik denken.quote:Op woensdag 11 september 2019 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kan, maar die moeten dan dwars door de corridor. Is minder makkelijk dan vroeger.
Zandvoort heeft korte aanvoerlijnen, terwijl Assen veel langere aanvoerlijnen heeft. Dat wordt gecompenseerd door veel meer parkeerplaatsen
Er is zeker veel mogelijk en een speciale dienstregeling moet ook kunnen, zolang je maar goed plantquote:Op woensdag 11 september 2019 20:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Vanaf Schiphol kan dat allemaal prima deze kant op over de Hanzelijn. Mensen schijnen nogal eens te vergeten dat Dronten aan uithaalsporen ligt.
Het scherm op je foto ziet eruit als de stap vóór het betaalscherm.quote:Op donderdag 12 september 2019 20:42 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kan mijn ICE kaartjes voor maandag niet meer vinden. Alleen deze foto. Heb ik nou geboekt of niet?
kutquote:Op donderdag 12 september 2019 20:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het scherm op je foto ziet eruit als de stap vóór het betaalscherm.
Kan ik hem dus ook niet op vinden. Enkel dat ik een tikkie heb gestuurdquote:Op donderdag 12 september 2019 20:49 schreef James1988 het volgende:
Zie je ook niks op je creditcard/Paypal/rekeningoverzicht?
Heb je een account gemaakt? If so, kijk dan eens in de 'Meine Bahn'-omgeving of je 'm daar terug kunt vinden.quote:Op donderdag 12 september 2019 20:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kan ik hem dus ook niet op vinden. Enkel dat ik een tikkie heb gestuurd
Ook niet. Net even een proefboeking gedaan, maar je gaat eerst paypal door voordat je hier komt. Kan me er weinig bij voorstellen dat ik het niet goed heb gedaan...quote:Op donderdag 12 september 2019 20:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heb je een account gemaakt? If so, kijk dan eens in de 'Meine Bahn'-omgeving of je 'm daar terug kunt vinden.
Ik weet niet zeker of de boeking al definitief is wanneer je bij Paypal hebt betaald, en ik heb geen zin om het zelf te proberen. Het kan zijn dat je eerst nog een keer op de DB-site ergens op 'bevestigen' moet drukken voordat de betaling definitief is.quote:Op donderdag 12 september 2019 20:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ook niet. Net even een proefboeking gedaan, maar je gaat eerst paypal door voordat je hier komt. Kan me er weinig bij voorstellen dat ik het niet goed heb gedaan...
Ook weer mooi klaar mee.quote:Op donderdag 12 september 2019 21:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of de boeking al definitief is wanneer je bij Paypal hebt betaald, en ik heb geen zin om het zelf te proberen. Het kan zijn dat je eerst nog een keer op de DB-site ergens op 'bevestigen' moet drukken voordat de betaling definitief is.
Als je geen afboeking terugziet bij Paypal kun je er denk ik vanuit gaan dat je geen ticket hebt geboekt.
Gewoon nu alsnog boeken, is nog goedkoper ook:quote:Op donderdag 12 september 2019 21:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ook weer mooi klaar mee.
Thanks James. Volgende keer als ik zwaai wel terugzwaaien he??
40 in mijn plaatje was voor 2 personen. Zal straks in Frankfurt aan de balie wel even vragen of ze wat zien.quote:Op donderdag 12 september 2019 21:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Gewoon nu alsnog boeken, is nog goedkoper ook:
[ afbeelding ]
Breda is ook leuk om te bekijken, van de bouwput die het in 2014 was tot het eindproduct in 2017quote:Op vrijdag 13 september 2019 17:53 schreef b2py het volgende:
Tof, je kan de transformatie van Utrecht vanaf bijna het begin volgen
Was dat niet vandaag? Vanmiddag lag het treinverkeer ook stil op dat traject.quote:Op vrijdag 13 september 2019 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
Gisteren botste een koploper van de NS even ten noorden van Meppel tegen een auto aan. Alleen getuige dit filmpje lijkt het erop dat de bestuurster van de auto van plan geweest is om vanaf de ene overweg via de spoorbrug naar de weg aan de andere zijde van het water te rijden. Ze kwam alleen vast te zitten
https://www.dumpert.nl/me(...)_auto_in_meppel.html
nee, gisterquote:Op vrijdag 13 september 2019 21:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Was dat niet vandaag? Vanmiddag lag het treinverkeer ook stil op dat traject.
Waarom ook in Alkmaar-Maastricht, is daar een reden voor?quote:Op zondag 15 september 2019 08:50 schreef greavy het volgende:
Laatste tijd wel vaker DDM1 in de extra strandtreinen naar Zandvoort (die dit weekend niet rijden), maar dit weekend door werkzaamheden is de sprinter Amsterdam-Zandvoort ingekort tot Haarlem-Zandvoort, en daardoor keert die trein in Haarlem op de trein Haarlem-Hoorn.
Afgelopen week ook al meerdere dagen DDAR tussen Arnhem en Ede-Wageningen ipv Flirt. Had zelfs DDAR in de IC gereden Maastricht-Alkmaar, Alkmaar-Maastricht en daarna nog eens Maastricht-Enkhuizen..
* Duvel mompelt iets met "verwoest".quote:Op zondag 15 september 2019 12:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik viel van m'n stoel. Hoe kan dat niet automatisch gaan?
Je zegt dat het heel erg eenvoudig is om een uitdraai te maken. Heb je hier ervaring mee?quote:Op zondag 15 september 2019 12:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ga ff NS bashen: Werkzaamheden tussen Utrecht en Amersfoort. Geen probleem, extra reistijd via Hilversum is 11 of 13 minuten ofzo, beide kanten op 1h06 ipv 55 of 53 minuten. Boeiend. Geen probleem. Prima overstap in Hilversum ook.
Dus toog ik naar Utrecht vanaf Zwolle. Tegenwoordig reis ik weer op saldo met NS Flex in plaats van met AltijdVrij. In Hilversum aangekomen moeten we van spoor 5 naar spoor 1. Spoor 1 in Hilversum en ook de positie van de uitcheckpoortjes in de tunnel in het algemeen is niet heel erg goed over nagedacht. Je moet voor deze overstap altijd uitchecken en weer inchecken.
Dat betekent dus dat je een hogere prijs betaald. Dus ik flikker dat op Twitter, krijg ik een berichtje terug of ik mijn privégegevens in een DM wil flikkeren, en daar krijg ik in DM het bericht dat ze het gaan restitueren. Ik viel van m'n stoel. Hoe kan dat niet automatisch gaan?
[ afbeelding ]
Omdat je bij NS vooraf een tarief ‘afspreekt’, het tarief in de reisplanner.quote:Op zondag 15 september 2019 23:05 schreef derLudolf het volgende:
Misschien vloeken in de kerk, maar waarom wordt een vergoeding zo vanzelfsprekend gevonden? Als ik vanwege wegwerkzaamheden om moet rijden, dan zijn die extra kilometers toch ook voor eigen rekening?
Tijd voor rekeningrijden, da's duidelijk.quote:Op zondag 15 september 2019 23:05 schreef derLudolf het volgende:
Misschien vloeken in de kerk, maar waarom wordt een vergoeding zo vanzelfsprekend gevonden? Als ik vanwege wegwerkzaamheden om moet rijden, dan zijn die extra kilometers toch ook voor eigen rekening?
ook op alle sluiproutes natuurlijk.quote:Op maandag 16 september 2019 10:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tijd voor rekeningrijden, da's duidelijk.
NS doet het op Sloterdijk al geautomatiseerd voor Business Card klanten, die restitutie omdat er uit- en ingecheckt moet worden bij bepaalde overstappen. En ja, mijn werk bestaat uit het manipuleren van gemiddeld grote datasets (200.000 records/personen met al hun gegevens, van hoe ze heten tot wanneer ze hun wachtwoord gewijzigd hebben en op welke systemen ze allemaal vanaf waar en wanneer ze ingelogd zijn). Als ik een nieuwe manier van een weergavenaam nodig heb, zoals <aanhef> Achternaam, Initialen, omdat ik alles kan manipuleren en opbouwen en afnemende systemen vaak niet, dan bouwen we dat in een minuut of 10 en is het in nog geen half uur voor die 200.000 personen bijgewerkt in het Identity Management systeem.quote:Op zondag 15 september 2019 23:01 schreef Jappie_Sea het volgende:
[..]
Je zegt dat het heel erg eenvoudig is om een uitdraai te maken. Heb je hier ervaring mee?
Het is echt doodeenvoudig. "Iedereen die op Hilversum uitcheckte op spoor 1 om xx:xx en binnen 25 minuten weer incheckte op een van de andere sporen" en andersom "iedereen die uitcheckte en op spoor 1 incheckte". Spoor 1 wordt normaliter niet gebruikt voor het treinverkeer en alleen de pendeltrein naar Utrecht reed er. Dan compenseer je misschien één hele reiziger onterecht die anders een "via" Hilversum had moeten reizen om drugs van een dealer aan te schaffen ofzo.quote:Ik kan me namelijk voorstellen dat het niet zo eenvoudig als jij het nu doet lijken. Ten eerste is het lastig de gevallen eruit halen die daadwerkelijk een stop maken in Hilversum, of een omweg maken. Immers niet iedereen reist enkel Amersfoort-Utrecht. Bovendien mag de ns vanwege privacy regelgeving niet zomaar alle reisgegevens opvragen, en worden deze ook niet in bulk bewaard.
Maar ik kies niet voor die werkzaamheden. Dat de overstap zo goed geregeld is, is verder praktisch, maar NS verdient hier gewoon geld aan. Daarnaast is het wettelijk niet toegestaan om een andere prijs af te rekenen dan geadverteerd. NS dient zich aan de wet te houden, net als ik een geldig vervoerbewijs dien te hebben.quote:Het aanvragen voor compensatie is voor de reiziger binnen een paar tellen gefixt, dus lijkt me niet zo'n probleem om dat gewoon te doen. Is het probleem ook weer opgelost.
De auto wordt al genoeg gesubsidieerd.quote:Op zondag 15 september 2019 23:05 schreef derLudolf het volgende:
Misschien vloeken in de kerk, maar waarom wordt een vergoeding zo vanzelfsprekend gevonden? Als ik vanwege wegwerkzaamheden om moet rijden, dan zijn die extra kilometers toch ook voor eigen rekening?
Het meest ideale ding daarvoor is het verplichten van een GPS-tracker in alle auto's binnen heel Schengen. En dus aan de grens verplicht stellen voor alle auto's die het gebied binnenkomen ook. En voor vertrek betalen voor iedere kilometer.quote:Op maandag 16 september 2019 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ook op alle sluiproutes natuurlijk.
Maar de reisplanner geeft vooraf toch de omleidingsroute aan? Of wordt die prijs wel aangepast?quote:Op maandag 16 september 2019 08:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Omdat je bij NS vooraf een tarief ‘afspreekt’, het tarief in de reisplanner.
Prijs wordt niet aangepast natuurlijk. Dat is ook logisch want ze meten van waar naar waar je reist. Je kan soms op 3 manieren van A naar B en het kost altijd hetzelfde om deze reden.quote:Op maandag 16 september 2019 12:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar de reisplanner geeft vooraf toch de omleidingsroute aan? Of wordt die prijs wel aangepast?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |