¤2,50 voor 0,33cl:quote:
Je vraagt je af waar die lui van kunnen bestaanquote:Op dinsdag 17 september 2019 19:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
¤2,50 voor 0,33cl:
[ afbeelding ]
Helemaal mee eens. Maar dit is vooral een psychisch probleem. Ga dat maar eens met een technische oplossing te lijfquote:Op dinsdag 17 september 2019 19:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik denk dat je op middellange afstanden gewoon een keer hard moet investeren op het gebied van spoor. Het kan nu al makkelijk verboden worden om tussen Amsterdam, Brussel en Parijs te vliegen, voor Brussel en Parijs kan daar makkelijk Londen bij. Amsterdam-Berlijn moet met 4 stops ofzo toch ook in 2h30m te doen zijn. Dan wint het spoor echt op die afstand. Zoveel hoeft dat niet te kosten ook. En als je dus vliegen verbiedt op diezelfde afstand, dan komen die treinen wel vol.
Londen-Amsterdam, er werd laatst genoemd dat er iets van 36-40 vluchten per dag zijn ofzo? Hoeveel reizigers per keer? 100-240? Dan kan het gewoon uit om voor 100 jaar een tunnel tussen België en de UK te bouwen zodat je verkeer via Rotterdam en een Engelandterminal ofzo kan aanbieden. Zoiets betaalt zich in 100 jaar echt wel terug, alleen al vanuit milieu-overwegingen. Laat staan de capaciteit die het oplevert voor vluchten naar echt ver weg.
Maar dat is ook wat ik niet snap. Het betaalt zich misschien niet gelijk terug, maar als je externaliteiten mee zou nemen dan zou het weleens in een decennium ofzo kunnen lonen, zoveel positieve effecten kan zoiets met zich meebrengen.quote:Op dinsdag 17 september 2019 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar dit is vooral een psychisch probleem. Ga dat maar eens met een technische oplossing te lijf
Berlijn - Praag is nu al beter per trein dan door de lucht. Er zijn geen directe vluchten tussen die twee steden.quote:Op dinsdag 17 september 2019 19:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Maar dat is ook wat ik niet snap. Het betaalt zich misschien niet gelijk terug, maar als je externaliteiten mee zou nemen dan zou het weleens in een decennium ofzo kunnen lonen, zoveel positieve effecten kan zoiets met zich meebrengen.
Berlijn-Praag lijkt me ook een uitstekende kandidaat hiervoor. En als Kopenhagen-Hamburg gereed is over 10 jaar dan kan daar ook zo'n verplichting komen. Topidee. En dan liefst net zoals bij Madrid-Barcelona gewoon een continue stroom van treinen met first come fist serve beleid.
Laten we daarvan lerenquote:Op dinsdag 17 september 2019 21:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Berlijn - Praag is nu al beter per trein dan door de lucht. Er zijn geen directe vluchten tussen die twee steden.
Nouja tussen Berlijn en Praag ligt geen Noordzee...quote:Op dinsdag 17 september 2019 21:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bizar verschil met Amsterdam-Londen wel.
Die treinen hoeven, ook in Nederland) ook niet overal te stoppen. Voor een vliegtuig ga je ook eerst naar Schiphol. Dan kun je ook prima eerst naar Amsterdam, Utrecht of Deventer voor een IC naar Berlin.quote:Op dinsdag 17 september 2019 19:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik denk dat je op middellange afstanden gewoon een keer hard moet investeren op het gebied van spoor. Het kan nu al makkelijk verboden worden om tussen Amsterdam, Brussel en Parijs te vliegen, voor Brussel en Parijs kan daar makkelijk Londen bij. Amsterdam-Berlijn moet met 4 stops ofzo toch ook in 2h30m te doen zijn. Dan wint het spoor echt op die afstand. Zoveel hoeft dat niet te kosten ook. En als je dus vliegen verbiedt op diezelfde afstand, dan komen die treinen wel vol.
Londen-Amsterdam, er werd laatst genoemd dat er iets van 36-40 vluchten per dag zijn ofzo? Hoeveel reizigers per keer? 100-240? Dan kan het gewoon uit om voor 100 jaar een tunnel tussen België en de UK te bouwen zodat je verkeer via Rotterdam en een Engelandterminal ofzo kan aanbieden. Zoiets betaalt zich in 100 jaar echt wel terug, alleen al vanuit milieu-overwegingen. Laat staan de capaciteit die het oplevert voor vluchten naar echt ver weg.
Mee eens hoor, ook met je vorige repliek.quote:Op woensdag 18 september 2019 19:28 schreef derLudolf het volgende:
München en Ruhrgebiet kan ook prima verboden worden, om te vliegen.
Ach laat ze lekker. Het is een afrondingsfout op de gemeentebegroting en het zorgt voor aandacht en PR en stijve piemels bij een klein gedeelte van de samenleving. Prima hoor.quote:Op woensdag 18 september 2019 20:26 schreef ReisT het volgende:
Allemaal tonnen neerleggen voor "Centraal", tot elke stad er één heeft en het niks bijzonders meer is. Dáág statussymbool!
Boeiend. Geen jeuk aan hoorquote:Op woensdag 18 september 2019 19:44 schreef Janneke141 het volgende:
Oh nee...
https://www.gelderlander.(...)n-centraal~a6ef58d4/
Mwah. Ik heb liever dat ze mijn zuurverdiende gemeentelijke belastingen aan andere dingen uitgeven.quote:
Geluk voor jou: Groningen heeft geen geldquote:Op woensdag 18 september 2019 19:44 schreef Janneke141 het volgende:
Oh nee...
https://www.gelderlander.(...)n-centraal~a6ef58d4/
Dat moet ook lekker HS blijven!quote:Op woensdag 18 september 2019 23:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geluk voor jou: Groningen heeft geen geld
Ziet er allemaal lekker krap uit van binnenquote:Op woensdag 18 september 2019 19:38 schreef James1988 het volgende:
Nieuwe treinen voor Franse intercitylijnen, en voor de verandering eens niet gebouwd door Alstom of Bombardier:
Treinreizen moet meer op vliegen gaan lijkenquote:Op donderdag 19 september 2019 00:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ziet er allemaal lekker krap uit van binnen
Allemaal via dezelfde deur naar binnen, waar de conducteurs je kaartje checken en na vertrek komen ze gratis eten en drinken brengen?quote:Op donderdag 19 september 2019 01:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Treinreizen moet meer op vliegen gaan lijken
Jij hebt al lang niet meer gevlogen zeker.quote:Op donderdag 19 september 2019 07:29 schreef Cothen het volgende:
en na vertrek komen ze gratis eten en drinken brengen?
Dat eerste en tweede is in sommige gevallen natuurlijk al aan de hand. Als je via een van de grote stations reist met afgesloten poortjes zeg maar.quote:Op donderdag 19 september 2019 07:29 schreef Cothen het volgende:
[..]
Allemaal via dezelfde deur naar binnen, waar de conducteurs je kaartje checken en na vertrek komen ze gratis eten en drinken brengen?
Oh, zijn die gezouten stukjes schuimrubber 'eten'. Nooit geweten.quote:Op donderdag 19 september 2019 07:29 schreef Cothen het volgende:
[..]
Allemaal via dezelfde deur naar binnen, waar de conducteurs je kaartje checken en na vertrek komen ze gratis eten en drinken brengen?
Was dat niet een proefbak?quote:Op donderdag 19 september 2019 14:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waarom staat daar DDZ tussen? Brandschade ofzo?
Issie mislukt dan?quote:Op donderdag 19 september 2019 21:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was dat niet een proefbak?
niet dat ik weet. Volgens mij was het een schadebak die alleen uiterlijk opgelapt is om te kijken hoe DDZ zou worden bij verbouwingquote:
https://www.railwiki.nl/i(...)tammen_DD-AR#Revisiequote:Voor de revisie van de DD-AR-rijtuigen zijn drie beschadigde rijtuigen gebruikt als prototype. Bvk 270 7040 is gebruikt voor proef inbouw van de te gebruiken airconditioningunits. Bvk 270 7041 is gebruikt voor het nieuwe interieur, evenals de beschildering. Het mABk-rijtuig 390 7739 is gebruikt voor de belijning van de Intercity-beschildering en het interieur van de mABk rijtuigen.
Hij opent bij mij consequent zoquote:Op donderdag 19 september 2019 22:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niks? Ik kon hem gewoon openen?
In Firefox geen probleem.quote:Op donderdag 19 september 2019 22:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hij opent bij mij consequent zo
[ afbeelding ]
Uit het rapport: "In verband met de 12/4-variant zijn de bodemwaardes verlaagd, wat niet in het belang van reizigers is. "quote:Op donderdag 19 september 2019 22:07 schreef dennistd het volgende:
Het Locov is niet zo gelukkig met de 12/4-variant van de Benelux en ziet liever een 16/0-variant waarbij alle treinen naar Amsterdam Centraal gaan: https://www.locov.nl/bina(...)et_tcm118-406298.pdf
Als je een bepaalde prestatie meetbaar maakt wil je ook graag een doel hebben om naar toe te werken. In het geval van NS en ProRail zijn KPI’s (prestaties) bedacht waaraan minimaal voldaan moet worden. De bodemwaarde is de minimale prestatie die een KPI moet hebben om als ‘goed’ bestempeld te kunnen worden. Bodemwaarde kan bijvoorbeeld zijn 95% punctualiteit op 5 minuten, dan mag NS niet onder deze prestatie komen anders volgen er boetes of andere mechanismen. In dit specifieke geval is paar jaar terug besloten om een deel van de Brussel treinen van en naar den haag te laten rijden, en daarbij is een nieuwe KPI voor Brussel geformuleerd waarbij de minimale prestatie (bodemwaarde) lager is dan de prestatie als alle treinen van en naar Amsterdam zouden rijden. Hierdoor wordt NS minder geprikkeld om de punctualiteit te verhogen, de minimaal benodigde prestatie wordt makkelijker bereikt.quote:Op donderdag 19 september 2019 23:14 schreef Eix het volgende:
[..]
Uit het rapport: "In verband met de 12/4-variant zijn de bodemwaardes verlaagd, wat niet in het belang van reizigers is. "
Dit gaat vast niet over het grondwaterpeil. maar kan iemand dit toelichten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |