ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op dinsdag 10 september 2019 17:38 schreef Dr_Flash het volgende: Godverdomme neem ik 1 keer het risico van een extra overstap. Ja hoor aansluiting de mist in GORE KUT NS
Op dinsdag 10 september 2019 17:38 schreef Dr_Flash het volgende: Godverdomme neem ik 1 keer het risico van een extra overstap. Ja hoor aansluiting de mist in GORE KUT NS
Ik heb een beenham in de oven met lekkere mosterd-dille saus omnomnom!
Extra perrons nog wel. Dus vergunningen, aanbesteding én realisatie in een paar maanden. Succes daarmee.
Sowieso onzin dat de samenleving het weer op mag hoesten. Laat Prins Huisjesmelker het maar betalen. Die wil het graag en verdient er bakken met geld aan. Alsof hij nog niet genoeg had.
Sowieso onzin dat de samenleving het weer op mag hoesten. Laat Prins Huisjesmelker het maar betalen. Die wil het graag en verdient er bakken met geld aan. Alsof hij nog niet genoeg had.
Dat inderdaad.
In Assen was er qua spoorcapaciteit geen enkel probleem geweest. Qua wegcapaciteit ook niet trouwens.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
In Assen was er qua spoorcapaciteit geen enkel probleem geweest. Qua wegcapaciteit ook niet trouwens.
Ik denk dat je in Assen eigenlijk een groter probleem qua OV hebt dan in Zandvoort omdat je grote hoeveelheden mensen over 1 traject moet vervoeren voor een lange afstand. Je zal (waarschijnlijk) minder reizigers hebben omdat er (veel) meer mensen met de auto (kunnen) komen maar de reizigers die met OV komen zullen allemaal in een hele hoop treinen over Assen - Zwolle - e.v. vervoert moeten worden. De basisfrequenties van het spoor van/naar Amsterdam en Haarlem is al veel hoger waardoor je van nature al een hogere aan- en afvoercapaciteit tot je beschikking hebt en over een relatief kort en eenvoudig stuk spoor hoogfrequent je treinen kan inzetten en de mensenmassa vlotter afgevoerd kan worden. Met de auto is geen voordeel voor Zandvoort te verzinnen. Ik ga er van uit dat ik verhuisd ben voor dat weekend
Onderstaand alle spoorprojecten die RTL Nieuws heeft opgesteld die vertraging/uitstel/afstel riskeren als gevolg van de Stikstof uitspraak door RvS.
quote:
Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat Den Haag CS, perronsporen 11 en 12 Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat European Rail Traffic Management System (ERTMS) Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat Fietsparkeren bij stations Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat Goederenroute Elst-Deventer-Twente (NaNOV) Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat Grensoverschrijdend spoorvervoer Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat Kleine stations Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat Maaslijn (spoorwegproject) Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat Maatregelenpakket HSL-Zuid Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat Meerjarenprogramma Geluidsanering (MJPG) Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat Meerjarenprogramma Ontsnippering (MJPO) Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat Overwegenaanpak Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat Plan van Aanpak Goederen Emplacementen (PAGE) Risicoreductie (verbeteren externe veiligheid rond spooremplacementen) Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat Programma Hoogfrequent Spoorvervoer: Alkmaar - Amsterdam Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat Programma Hoogfrequent Spoorvervoer: Amsterdam Centraal Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat Programma Hoogfrequent Spoorvervoer: Eindhoven - Breda Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat Programma Hoogfrequent Spoorvervoer: Meteren Boxtel Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat Programma Hoogfrequent Spoorvervoer: Nijmegen Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat Programma Emplacementen op orde Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat Programma Kleine Functiewijzingen Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat Sporen Schiedam - Rotterdam Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat Sporendriehoek Noord-Nederland Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat Toegankelijkheid Stations
Dit ja. Het probleem van Assen doet zich niet voor op Zwolle - Assen, maar op alle trajecten vanaf Zwolle verder het land in. Daar is de capaciteit beperkt
Op woensdag 11 september 2019 20:30 schreef Peterselieman het volgende: Dit ja. Het probleem van Assen doet zich niet voor op Zwolle - Assen, maar op alle trajecten vanaf Zwolle verder het land in. Daar is de capaciteit beperkt
Dat kan richting Deventer, Amersfoort én Lelijkstad. Is dat nog niet voldoende?
Er kunnen toch wel wat extra treinen via Deventer naar het westen?
Op woensdag 11 september 2019 20:30 schreef Peterselieman het volgende: Dit ja. Het probleem van Assen doet zich niet voor op Zwolle - Assen, maar op alle trajecten vanaf Zwolle verder het land in. Daar is de capaciteit beperkt
Vanaf Schiphol kan dat allemaal prima deze kant op over de Hanzelijn. Mensen schijnen nogal eens te vergeten dat Dronten aan uithaalsporen ligt.
In Assen zelf kan je op z'n TT's natuurlijk altijd wat makkelijker mensen accomoderen met slaapplaatsen en activiteiten dan in Zandvoort. Daarmee kan je vervoersstromen veel beter spreiden. Daarbij is de wegverbinding van/naar Assen natuurlijk sowieso veel beter dan van/naar Zandvoort waardoor de treinen minder reizigers te verwerken krijgen.
Heb je een account gemaakt? If so, kijk dan eens in de 'Meine Bahn'-omgeving of je 'm daar terug kunt vinden.
Ook niet. Net even een proefboeking gedaan, maar je gaat eerst paypal door voordat je hier komt. Kan me er weinig bij voorstellen dat ik het niet goed heb gedaan...
Ook niet. Net even een proefboeking gedaan, maar je gaat eerst paypal door voordat je hier komt. Kan me er weinig bij voorstellen dat ik het niet goed heb gedaan...
Ik weet niet zeker of de boeking al definitief is wanneer je bij Paypal hebt betaald, en ik heb geen zin om het zelf te proberen. Het kan zijn dat je eerst nog een keer op de DB-site ergens op 'bevestigen' moet drukken voordat de betaling definitief is.
Als je geen afboeking terugziet bij Paypal kun je er denk ik vanuit gaan dat je geen ticket hebt geboekt.
Ik weet niet zeker of de boeking al definitief is wanneer je bij Paypal hebt betaald, en ik heb geen zin om het zelf te proberen. Het kan zijn dat je eerst nog een keer op de DB-site ergens op 'bevestigen' moet drukken voordat de betaling definitief is.
Als je geen afboeking terugziet bij Paypal kun je er denk ik vanuit gaan dat je geen ticket hebt geboekt.
Ook weer mooi klaar mee.
Thanks James. Volgende keer als ik zwaai wel terugzwaaien he??
Halfjaarrapportages NS en ProRail en de midterm review. Spoiler, NS doet het zo goed dat concessie tot en met 2024 wordt aangepast en KPI’s scherper worden gezet om NS te blijven prikkelen voor betere resultaten.
Keren dat ik bij DB boekte kreeg ik netjes een mail met "Buchungsbestätigung (Auftrag XXXXXX)".
In die mail staat ook het volgende: Tickets erneut abrufen oder stornieren
Die gebuchten Leistungen können Sie bis zum Ende der Gültigkeit über www.bahn.de/auftragssuche oder die Buchungsrückschau (nur für eingeloggte Kunden) erneut ausdrucken. .
Bij mijn eerste boeking op bahn.de had ik ook een mail over het maken van een DB account waarin mijn klantnummer staat. Maar die e-mail had ik ruim een halfuur eerder dan de boekingbevestiging.
Mocht je nieuwe tickets kopen: let op dat je op bahn.de je (paspoort) voornaam gebruikt. En niet je roepnaam-voornaam.
[ Bericht 12% gewijzigd door Eix op 13-09-2019 08:37:42 ]
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Gisteren botste een koploper van de NS even ten noorden van Meppel tegen een auto aan. Alleen getuige dit filmpje lijkt het erop dat de bestuurster van de auto van plan geweest is om vanaf de ene overweg via de spoorbrug naar de weg aan de andere zijde van het water te rijden. Ze kwam alleen vast te zitten
Op vrijdag 13 september 2019 20:02 schreef Peterselieman het volgende: Gisteren botste een koploper van de NS even ten noorden van Meppel tegen een auto aan. Alleen getuige dit filmpje lijkt het erop dat de bestuurster van de auto van plan geweest is om vanaf de ene overweg via de spoorbrug naar de weg aan de andere zijde van het water te rijden. Ze kwam alleen vast te zitten
Spoortechniekbedrijf Strukton Rail heeft vrijdag zijn nieuwe werklocomotief onthuld. De trein is een elektrische locomotief die vanaf het begin een lange tijd bij NS dienst heeft gedaan. In een later stadium zal deze trein een batterij aan boord krijgen voor korte ritjes waarbij een bovenleiding niet van toepassing is.
Het spoorwegbedrijf heeft de locomotief met het nummer 1824 overgenomen uit eigendom van het inmiddels failliete Locon, maar nooit ingezet werd voor hun diensten. De trein is door Strukton in samenwerking met technisch bedrijf JF Techniek weer opgelapt zodat de trein weer rijvaardig zal zijn. In een later stadium zal Strukton de trein voorzien van batterijen, waarmee dit de eerste energieneutrale locomotief uit de 1800-serie zal worden die zich op deze manier over het spoor kan voortbewegen.
Strukton Rail zal de locomotief inzetten voor transporten, waarbij er gebruik zal maken van de stroom van de bovenleiding. De bovenleidingstroom in Nederland komt van windenergie en is daarmee 100% groen. Op plekken waar dit niet mogelijk is zal uiteindelijk de trein de batterij gebruiken.
Ombouw van locomotief
De locomotief was een onderdeel van de boedel van vervoerder Locon, die sinds juli 2017 failliet is. De trein kreeg daar het nummer 9910 en droeg bij NS het nummer 1824. De locomotief werd door Locon gebruikt als onderdelenleverancier en mistte onder meer de stroomafnemers. Inmiddels is deze locomotief hersteld waarbij op vrijdag de nieuwe kleurstelling gepresenteerd werd. Bij het herstel is de trein ook weer voorzien van een set nieuwe wielen.
Om de trein op termijn ook te voorzien van batterijen werkt Strukton samen met diverse andere partijen samen aan de ontwikkeling van batterij- en waterstoftreinen. Zo ontwikkelden ze in eigen huis ook de vermogenselektronica voor het Britse Vivarail, dat dieseltreinen ombouwt tot waterstof- en batterijtreinen voor de Britse niet-geëlektrificeerde spoorlijnen.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
Dit weekend rijdt er DDM-1 rond in de sprinters Haarlem - Zandvoort en Haarlem - Hoorn. Een zeldzaamheid, want dat materieel wordt normaalgesproken alleen ingezet voor wat spitstreinen.
Laatste tijd wel vaker DDM1 in de extra strandtreinen naar Zandvoort (die dit weekend niet rijden), maar dit weekend door werkzaamheden is de sprinter Amsterdam-Zandvoort ingekort tot Haarlem-Zandvoort, en daardoor keert die trein in Haarlem op de trein Haarlem-Hoorn.
Afgelopen week ook al meerdere dagen DDAR tussen Arnhem en Ede-Wageningen ipv Flirt. Had zelfs DDAR in de IC gereden Maastricht-Alkmaar, Alkmaar-Maastricht en daarna nog eens Maastricht-Enkhuizen..
Ik ga ff NS bashen: Werkzaamheden tussen Utrecht en Amersfoort. Geen probleem, extra reistijd via Hilversum is 11 of 13 minuten ofzo, beide kanten op 1h06 ipv 55 of 53 minuten. Boeiend. Geen probleem. Prima overstap in Hilversum ook.
Dus toog ik naar Utrecht vanaf Zwolle. Tegenwoordig reis ik weer op saldo met NS Flex in plaats van met AltijdVrij. In Hilversum aangekomen moeten we van spoor 5 naar spoor 1. Spoor 1 in Hilversum en ook de positie van de uitcheckpoortjes in de tunnel in het algemeen is niet heel erg goed over nagedacht. Je moet voor deze overstap altijd uitchecken en weer inchecken.
Dat betekent dus dat je een hogere prijs betaald. Dus ik flikker dat op Twitter, krijg ik een berichtje terug of ik mijn privégegevens in een DM wil flikkeren, en daar krijg ik in DM het bericht dat ze het gaan restitueren. Ik viel van m'n stoel. Hoe kan dat niet automatisch gaan?
Oh en het fluiten en stug de deuren dichtdoen van de IC van 23:22 uit Hilversum was ook echt nergens voor nodig. En dan bedoel ik vooral omdat er nog mensen tussen de deuren stonden, zowel tijdens het fluiten als tijdens het sluiten. En wat maakt die drie minuten vertraging nou uit, we gingen op tijd uit Amersfoort weg, en die trein geeft nog aansluiting op lokaal grut in Zwolle. Wel zo handig.
Op zondag 15 september 2019 08:50 schreef greavy het volgende: Laatste tijd wel vaker DDM1 in de extra strandtreinen naar Zandvoort (die dit weekend niet rijden), maar dit weekend door werkzaamheden is de sprinter Amsterdam-Zandvoort ingekort tot Haarlem-Zandvoort, en daardoor keert die trein in Haarlem op de trein Haarlem-Hoorn.
Afgelopen week ook al meerdere dagen DDAR tussen Arnhem en Ede-Wageningen ipv Flirt. Had zelfs DDAR in de IC gereden Maastricht-Alkmaar, Alkmaar-Maastricht en daarna nog eens Maastricht-Enkhuizen..
Waarom ook in Alkmaar-Maastricht, is daar een reden voor?
Wie op het idee komt om nog iets van het voormalig station Leeuwarden Achter de Hoven op de gevoelige plaat vast te leggen heeft pech, want vanmiddag was een van de perrons weggehaald en waren ze vanuit de bus te zien bezig met de andere
Op zondag 15 september 2019 12:05 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik ga ff NS bashen: Werkzaamheden tussen Utrecht en Amersfoort. Geen probleem, extra reistijd via Hilversum is 11 of 13 minuten ofzo, beide kanten op 1h06 ipv 55 of 53 minuten. Boeiend. Geen probleem. Prima overstap in Hilversum ook.
Dus toog ik naar Utrecht vanaf Zwolle. Tegenwoordig reis ik weer op saldo met NS Flex in plaats van met AltijdVrij. In Hilversum aangekomen moeten we van spoor 5 naar spoor 1. Spoor 1 in Hilversum en ook de positie van de uitcheckpoortjes in de tunnel in het algemeen is niet heel erg goed over nagedacht. Je moet voor deze overstap altijd uitchecken en weer inchecken.
Dat betekent dus dat je een hogere prijs betaald. Dus ik flikker dat op Twitter, krijg ik een berichtje terug of ik mijn privégegevens in een DM wil flikkeren, en daar krijg ik in DM het bericht dat ze het gaan restitueren. Ik viel van m'n stoel. Hoe kan dat niet automatisch gaan? [ afbeelding ]
Je zegt dat het heel erg eenvoudig is om een uitdraai te maken. Heb je hier ervaring mee?
Ik kan me namelijk voorstellen dat het niet zo eenvoudig als jij het nu doet lijken. Ten eerste is het lastig de gevallen eruit halen die daadwerkelijk een stop maken in Hilversum, of een omweg maken. Immers niet iedereen reist enkel Amersfoort-Utrecht. Bovendien mag de ns vanwege privacy regelgeving niet zomaar alle reisgegevens opvragen, en worden deze ook niet in bulk bewaard.
Het aanvragen voor compensatie is voor de reiziger binnen een paar tellen gefixt, dus lijkt me niet zo'n probleem om dat gewoon te doen. Is het probleem ook weer opgelost.
Hoewel het waarschijnlijk het beste was geweest als ze dit weekend de poortjes open hebben gehouden in Hilversum zodat reizigers tijdens een overstap niet in- e uit te hoeven checken.
[ Bericht 1% gewijzigd door Jappie_Sea op 16-09-2019 10:39:53 ]
Misschien vloeken in de kerk, maar waarom wordt een vergoeding zo vanzelfsprekend gevonden? Als ik vanwege wegwerkzaamheden om moet rijden, dan zijn die extra kilometers toch ook voor eigen rekening?
Op zondag 15 september 2019 23:05 schreef derLudolf het volgende: Misschien vloeken in de kerk, maar waarom wordt een vergoeding zo vanzelfsprekend gevonden? Als ik vanwege wegwerkzaamheden om moet rijden, dan zijn die extra kilometers toch ook voor eigen rekening?
Omdat je bij NS vooraf een tarief ‘afspreekt’, het tarief in de reisplanner.
Op zondag 15 september 2019 23:05 schreef derLudolf het volgende: Misschien vloeken in de kerk, maar waarom wordt een vergoeding zo vanzelfsprekend gevonden? Als ik vanwege wegwerkzaamheden om moet rijden, dan zijn die extra kilometers toch ook voor eigen rekening?
Tijd voor rekeningrijden, da's duidelijk.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Je zegt dat het heel erg eenvoudig is om een uitdraai te maken. Heb je hier ervaring mee?
NS doet het op Sloterdijk al geautomatiseerd voor Business Card klanten, die restitutie omdat er uit- en ingecheckt moet worden bij bepaalde overstappen. En ja, mijn werk bestaat uit het manipuleren van gemiddeld grote datasets (200.000 records/personen met al hun gegevens, van hoe ze heten tot wanneer ze hun wachtwoord gewijzigd hebben en op welke systemen ze allemaal vanaf waar en wanneer ze ingelogd zijn). Als ik een nieuwe manier van een weergavenaam nodig heb, zoals <aanhef> Achternaam, Initialen, omdat ik alles kan manipuleren en opbouwen en afnemende systemen vaak niet, dan bouwen we dat in een minuut of 10 en is het in nog geen half uur voor die 200.000 personen bijgewerkt in het Identity Management systeem.
quote:
Ik kan me namelijk voorstellen dat het niet zo eenvoudig als jij het nu doet lijken. Ten eerste is het lastig de gevallen eruit halen die daadwerkelijk een stop maken in Hilversum, of een omweg maken. Immers niet iedereen reist enkel Amersfoort-Utrecht. Bovendien mag de ns vanwege privacy regelgeving niet zomaar alle reisgegevens opvragen, en worden deze ook niet in bulk bewaard.
Het is echt doodeenvoudig. "Iedereen die op Hilversum uitcheckte op spoor 1 om xx:xx en binnen 25 minuten weer incheckte op een van de andere sporen" en andersom "iedereen die uitcheckte en op spoor 1 incheckte". Spoor 1 wordt normaliter niet gebruikt voor het treinverkeer en alleen de pendeltrein naar Utrecht reed er. Dan compenseer je misschien één hele reiziger onterecht die anders een "via" Hilversum had moeten reizen om drugs van een dealer aan te schaffen ofzo.
Maar euh, dat jij het je niet kan voorstellen begrijp ik dan weer geen zak van. Het OVC-systeem verwerkt miljoenen check-ins en check-outs per dag, waarvan tienduizenden vlak bij elkaar op piekmomenten en jij denkt dat ze hier moeite mee hebben? Ik vermoed eigenlijk dat het meer rekenwerk kost om een minuut lang alle sensoren van een gemiddelde zelfrijdende auto uit te lezen en te verwerken.
Last but not least mag je dit soort gegevens bewaren als je doelbinding hebt. Mensen hun fucking geld terugbetalen lijkt me nogal een goede doelbinding, helemaal als je de gegevens daarna alsnog verwijdert. En ook dat is allemaal vrij eenvoudig te doen. Privacy en bewaartermijnen zijn daardoor simpelweg even buiten spel gezet gedurende drie dagen.
Anonieme kaarten: Voor anonieme kaarten worden volgens mij de reisbewegingen nog steeds allemaal opgeslagen en ook gedurende oneindig. Lijkt me ook wel net zo praktisch, omdat 30 jaar later juist deze data ook zonder metadata heel erg aantrekkelijk kan zijn om te minen; wat gebeurde er met alle treinbewegingen op dagen waarop we exact hetzelfde weerbeeld hadden als aankomende dinsdag voorspeld is. En als je het geld simpelweg terugstort op de anonieme kaart bij een volgende keer in- of uitchecken, dan hoef je alleen maar op te slaan kaartnummer+transactie. Deze gegevens moet je sowieso bewaren voor de belastingdienst, dus who cares.
quote:
Het aanvragen voor compensatie is voor de reiziger binnen een paar tellen gefixt, dus lijkt me niet zo'n probleem om dat gewoon te doen. Is het probleem ook weer opgelost.
Maar ik kies niet voor die werkzaamheden. Dat de overstap zo goed geregeld is, is verder praktisch, maar NS verdient hier gewoon geld aan. Daarnaast is het wettelijk niet toegestaan om een andere prijs af te rekenen dan geadverteerd. NS dient zich aan de wet te houden, net als ik een geldig vervoerbewijs dien te hebben.
Wat is dat toch voor gedoe dat we tegenwoordig bij iemand die een brood steelt de halve wereld begint te schreeuwen om de doodstraf, maar als je ordinair bestolen wordt door een gigantische organisatie "dan kan je zelf toch wel even de administratieve handeling uitvoeren". Over de omgekeerde wereld gesproken zeg.
[ Bericht 6% gewijzigd door DeaDLocK2K op 16-09-2019 13:57:23 (2e persoon enkelvoud eah) ]
Op zondag 15 september 2019 23:05 schreef derLudolf het volgende: Misschien vloeken in de kerk, maar waarom wordt een vergoeding zo vanzelfsprekend gevonden? Als ik vanwege wegwerkzaamheden om moet rijden, dan zijn die extra kilometers toch ook voor eigen rekening?
Het meest ideale ding daarvoor is het verplichten van een GPS-tracker in alle auto's binnen heel Schengen. En dus aan de grens verplicht stellen voor alle auto's die het gebied binnenkomen ook. En voor vertrek betalen voor iedere kilometer.
Maar de reisplanner geeft vooraf toch de omleidingsroute aan? Of wordt die prijs wel aangepast?
Prijs wordt niet aangepast natuurlijk. Dat is ook logisch want ze meten van waar naar waar je reist. Je kan soms op 3 manieren van A naar B en het kost altijd hetzelfde om deze reden.
Het meest ideale ding daarvoor is het verplichten van een GPS-tracker in alle auto's binnen heel Schengen. En dus aan de grens verplicht stellen voor alle auto's die het gebied binnenkomen ook. En voor vertrek betalen voor iedere kilometer.
Ja. Alleen gaat dat niet gebeuren want GDPR, en bovendien zijn ook daar weer een aantal dingetjes mee waar wat op verzonnen moet worden (gestolen auto's, sleeptransporten etc).
Ja. Alleen gaat dat niet gebeuren want GDPR, en bovendien zijn ook daar weer een aantal dingetjes mee waar wat op verzonnen moet worden (gestolen auto's, sleeptransporten etc).
Ach, dat zal wel loslopen. De GDPR is niet bedoeld om het overheden onmogelijk te maken om bepaalde dingen te kunnen doen, zoals belasting heffen. Daarnaast zijn aanpassingen in de toekomst natuurlijk mogelijk en die gaan er zeker ook komen.
Hoge boetes geëist tegen NMBS en Infrabel voor dodelijke treinramp in Buizingen: "Dragen zware verantwoordelijkheid" Het parket-generaal eist zware boetes voor de NMBS en Infrabel voor de treinramp in Buizingen. Voor de treinbestuurder vraagt het Openbaar Ministerie 3 jaar cel, volledig met uitstel. "NMBS en Infrabel dragen een zware verantwoordelijkheid. De treinbestuurder was de laatste verantwoordelijke in de keten." Bij de ramp in Buizingen, nu 9 jaar geleden, kwamen 19 mensen om het leven.
Op Rotterdam Centraal is vanmiddag een trein stilgezet vanwege een vrouw in een nikab.De politie meldt dat ze weigerde haar gezicht te tonen aan NS-controleurs,waardoor die niet konden zien of haar vervoerbewijs geldig was.
Opgeroepen agenten gingen in discussie met de vrouw.Toen dat tot niets leidde, dreigden ze met arrestatie.Vervolgens besloot ze haar gezicht te laten zien. De trein vertrok 20 minuten te laat.
De vrouw heeft geen boete gekregen voor overtreding van het onlangs ingevoerde 'boerkaverbod'.Een politiewoordvoerder zegt dat dat altijd een afweging is van de betrokken agenten.
Vet. Moet dat voor de hele trein 20 minuten duren ja? Je kunt toch na 3 minuten ook wel zien dat die discussie ook op het perron kan?
Interessant: de ontsporing van een ICE tussen Basel Bad en Basel SBB afgelopen februari werd veroorzaakt door het opheffen van de rijweg. Hierbij werden de wissels direct weer vrijgegeven en werd een tweede rijweg ingesteld, waarbij het wissel onder de trein omliep en de ICE zo op twee sporen terecht kwam... https://www.sust.admin.ch(...)_SB_Basel_Bad_Bf.pdf
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 16 september 2019 22:35 schreef dennistd het volgende: Interessant: de ontsporing van een ICE tussen Basel Bad en Basel SBB afgelopen februari werd veroorzaakt door het opheffen van de rijweg. Hierbij werden de wissels direct weer vrijgegeven en werd een tweede rijweg ingesteld, waarbij het wissel onder de trein omliep en de ICE zo op twee sporen terecht kwam... https://www.sust.admin.ch(...)_SB_Basel_Bad_Bf.pdf
Oh, mevrouw weigerde de trein te verlaten. Ook nog. Maar geen boete want huu huu fluwelen handschoentjes. Ja.
Ja, ligt duidelijk aan de agenten, je kan prima zonder escalatie vorderen dat ze meegaat. En Rotterdam Centraal is dusdanig groot dat je dat binnen 5 minuten door vrouwelijke agenten kan laten uitvoeren en dan zien we buiten wel verder. Wedden dat die mevrouw dat nóóit meer doet?
Ja, ligt duidelijk aan de agenten, je kan prima zonder escalatie vorderen dat ze meegaat. En Rotterdam Centraal is dusdanig groot dat je dat binnen 5 minuten door vrouwelijke agenten kan laten uitvoeren en dan zien we buiten wel verder. Wedden dat die mevrouw dat nóóit meer doet?
Sowieso die eis van vrouwelijke agenten. We zijn hier in Nederland en hier doe je normaal. Klaar. Is niet moeilijk.
Het was wel een beetje te verwachten dat het invoeren van die antiboerkawet tot meer overlast zou leiden dan de boerka's zelf - wat je verder ook vindt van die krengen.
Heeft de NS (of een andere spoorvervoerder) eigenlijk een voorschrift aan de conducteurs meegegeven hoe te handelen? Want een conducteur kan niet iemand fysiek de trein uitgooien toch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op maandag 16 september 2019 22:44 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik vind dat een doodnormale eis en het is supereenvoudig om dat te faciliteren, er is niemand in levensgevaar ofzo.
Je begint met zelf een overtreding maken, je wordt daarop aangesproken en dan ga je even eisen stellen en alles? Okee
Ik vind het een doodnormale eis dat je respect toont voor gezag en je aan de regels houdt. OOK best eenvoudig te faciliteren.
Either way, die trein had meteen door moeten kunnen.
Weet ik, maar dat was de vraag niet. Wat als diegene nee zegt en blijft zitten? Dit was namelijk ook het probleem van die buschauffeur een paar weken terug.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Weet ik, maar dat was de vraag niet. Wat als diegene nee zegt en blijft zitten? Dit was namelijk ook het probleem van die buschauffeur een paar weken terug.
Dat ging zo:
quote:
Buschauffeur Stein Het is voor zover bekend het tweede incident in het openbaar vervoer sinds de invoering van het boerkaverbod, anderhalve maand geleden. Vorige maand weigerde een buschauffeur van Arriva in de Limburgse plaats Stein om verder te rijden nadat een vrouw had geweigerd om haar nikab af te doen. Hij belde de politie.
Agenten gingen met de vrouw in gesprek, waarna ze de bus volgens de politie vrijwillig verliet. Ook toen kreeg de nikabdraagster geen boete voor overtreding van het gedeeltelijke verbod op gezichtsbedekkende kleding.
Richtlijnen Volgens Arriva handelde de chauffeur in Stein niet volgens de richtlijnen van ov-bedrijven. Een chauffeur mag een vrouw in een nikab vragen de bus te verlaten, maar mag niet weigeren verder te rijden als een vrouw dat niet doet.
Regeltjes leuk, maar als je de middelvinger krijgt: knieval.
Op maandag 16 september 2019 22:48 schreef DeaDLocK2K het volgende: Eisen? Er zijn gewoon hele grote groepen met vrouwen (ook onder autochtone Nederlanders) die dat prettiger vinden.
Nederland is echt het ENIGE land ter wereld waar je die kaart kunt spelen. Onbegrijpelijk.
Weet ik, maar dat was de vraag niet. Wat als diegene nee zegt en blijft zitten? Dit was namelijk ook het probleem van die buschauffeur een paar weken terug.
In Duitsland gebeurde me dit dus, waarbij de conducteur dus heel erg fout was, en de politie zei tegen de conducteur "als u voet bij stuk houdt, dan halen we ze er hoe dan ook uit, ik adviseer de heren om netjes met ons mee te werken en dan helpen wij ze daarna met een proces verbaal opmaken waarin ook de overige getuigenverklaringen zijn opgenomen waaruit blijkt dat u zich schandalig gedragen heeft en ze onterecht uit de trein verwijderd zijn, eens kijken wat Eurobahn daar van vindt". Dus ik denk dat ze uiteindelijk geen keuze hebben, maar dit blijft natuurlijk wel Nederland, waar overal over gepraat moet kunnen worden altijd enzo.
Nederland is echt het ENIGE land ter wereld waar je die kaart kunt spelen. Onbegrijpelijk.
Euh, nee? En dan nog, ook al zou dat zo zijn, wat dan nog? Misschien lopen wij wel voorop en zijn zij achterlijke idioten. Het grootste gedeelte van de wereld heeft ook geen vrije media of vrije verkiezingen, moeten we dat dan ook maar overnemen?
Kort samengevat kan het personeel dus geen kant op omdat de wet, de praktijk en de richtlijnen van het vervoersbedrijf allemaal met elkaar in tegenspraak zijn. Fijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op maandag 16 september 2019 22:52 schreef Janneke141 het volgende: Kort samengevat kan het personeel dus geen kant op omdat de wet, de praktijk en de richtlijnen van het vervoersbedrijf allemaal met elkaar in tegenspraak zijn. Fijn.
De wet, en de richtlijnen van de vervoerder, die daarmee dus in strijd zijn, kunnen gewoon de kachel in zoals nu blijkt, want we durven niet eens te handhaven. Okee prima, dan niet.
De wet, en de richtlijnen van de vervoerder, die daarmee dus in strijd zijn, kunnen gewoon de kachel in zoals nu blijkt, want we durven niet eens te handhaven. Okee prima, dan niet.
Welterusten
Er zijn talloze wetten die gelukkig niet meer gehandhaafd worden, anders zou jij ook een strafblad van hier tot Tokyo hebben met je godslastering. Kom nou zeg
Er zijn talloze wetten die gelukkig niet meer gehandhaafd worden, anders zou jij ook een strafblad van hier tot Tokyo hebben met je godslastering. Kom nou zeg
Praktijkgevalletje uit het afgelopen jaar: man (overduidelijk stomdronken) stapt in A de bus in en vraagt of ik naar B ga. Ik antwoord bevestigend en ondertussen begint hij een moeilijk te verstaan verhaal op te hangen dat ie de verkeerde bus had. Nou goed, kan gebeuren. Hij had geen OV-chipkaart, maar goed: als hij mij het (verkeerde) losse kaartje laat zien neem ik hem zo weer mee. Maar dat had ie dus niet, en toen ik hem vroeg waar ie ingestapt was kwam er eigenlijk geen antwoord. Vervolgens staat ie met een briefje van 50 te zwaaien, maar ja: contant geld nemen we niet meer aan op de bus. Nou, dan ging meneer wel zonder te betalen mee en hij liep naar achteren. Ik dus de verkeersleiding bellen, maar natuurlijk zoals altijd geen controleteam in de buurt. Ze zouden de politie wel inschakelen, of ik bleef wachten? Ja, tuurlijk. Ondertussen kwam die man nog een paar keer naar voren, elke keer vragend waar ie was, en ook nog een keer of ik hem uit de bus ging slaan als hij er niet zelf uit ging... Heb maar geantwoord dat ik dat niet ging doen. Na 10 minuten was de politie er, haalde hem eruit en ik kon verder. Geen commentaar verder op gehad, dus blijkbaar wel de goede reactie om de andere (±6) reizigers hiervoor 10 minuten vertraging op te laten lopen.
[tl/dr] Soms mag je wel weigeren om verder te rijden
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Overigens weet ik dat als er op de trein (regionaal) problemen zijn de controleurs gewoon met de verdachte uitstappen en de trein verder rijdt. Dan wordt desnoods op het perron de politie wel afgewacht. De controleurs pakken dan de volgende trein wel om hun 'eigen' trein onderweg weer op te pikken.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Probleem schijnt ook weer te zijn dat als iemand zegt "ik wil eruit" terwijl je nog niet klaar met hem/haar bent je diegene niet mag 'ontvoeren' naar een volgend station. Dan moet er dus echt al wel een aanhouding aan vooraf zijn gegaan.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat even doortrekkend moet een transgender dus onderzocht worden door een transgender en iemand die zich man noch vrouw voelt moet onderzocht worden door een agent die zich man noch vrouw voelt.
Dan zie je pas wat voor onzin dit is... Als je geslacht echt gelijk wil behandelen moet dit helemaal geen issue zijn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 17 september 2019 11:35 schreef dennistd het volgende: Dat even doortrekkend moet een transgender dus onderzocht worden door een transgender en iemand die zich man noch vrouw voelt moet onderzocht worden door een agent die zich man noch vrouw voelt.
Nee, nee, nee, nee. En nee je bent geen gevechtshelikopter.
Tering zeg, het is echt niet zo moeilijk allemaal. Waarom moet dit altijd een reductio ad absurdum worden?
Bullshit, sterker nog, vrijwel overal ter wereld wordt het mannelijk geslacht door een man gecontroleerd en vrouwelijke geslacht door een vrouw.
Goed, zit ik er naast. Ook prima. Blijft staan dat het boerka / nikabverbod in de praktijk kennelijk niet te handhaven is en dat het daarmee net zo goed weer afgeschaft kan worden.
Op dinsdag 17 september 2019 12:32 schreef Dr_Flash het volgende: in de praktijk kennelijk niet te handhaven is en dat het daarmee net zo goed weer afgeschaft kan worden.
En de OV chipkaart ook, want vaak genoeg ben ik niet gecontroleerd
Goed, zit ik er naast. Ook prima. Blijft staan dat het boerka / nikabverbod in de praktijk kennelijk niet te handhaven is en dat het daarmee net zo goed weer afgeschaft kan worden.
Eigenlijk precies zoals eigenlijk iedereen voorspelde.
Goed, zit ik er naast. Ook prima. Blijft staan dat het boerka / nikabverbod in de praktijk kennelijk niet te handhaven is en dat het daarmee net zo goed weer afgeschaft kan worden.
het is wel te handhaven alleen voor zover het OV betreft het geval is blijft de trein/tram/metro/bus/huifkar staan totdat de politie ter plaatse is indien iemand niet meewerkt.
het is wel te handhaven alleen voor zover het OV betreft het geval is blijft de trein/tram/metro/bus/huifkar staan totdat de politie ter plaatse is indien iemand niet meewerkt.
@HaraldDoornbos 20 m Hier een overzicht van nachttreinen in Europa. Opvallend dat het land waar men de godganse dag zanikt over minder vliegen en milieu, niet is aangesloten op het nachttreinennetwerk. Centraal- en Oost-Europa daarentegen hebben wel groot aantal nachttreinen.
Nou appels en peren vind ik het zeker niet en als ik dan toch een vergelijking zou maken;
Busvervoerbedrijf Flixbus blijft groeien. Zowel het Duitse moederbedrijf als de Nederlandse tak Flixbus B.V. maakten in 2017 voor het eerst winst.
Afgelopen jaar reisde bijna twee miljoen reizigers naar, vanuit en binnen Nederland met Flixbus. Een toename van 30 procent ten op zichte van 2016. Toen reisden zo’n 1,4 miljoen Nederlanders met Flixbus.
Lees ook: Een reportage over een reis met de Flixbus: FlixBus komt te laat en er is geen wifi. Maar iedereen is tevreden
In 2018 wil het bedrijf het netwerk gaan uitbreiden, vooral met verbindingen tussen Nederland, België en Duitsland en verbindingen tussen steden en luchthavens. Ook wil Flixbus een applicatie lanceren waarmee passagiers de chauffeurs kunnen beoordelen.
Flixbus biedt sinds 2013 goedkope busritten aan tussen Europese steden als concurrent van nationale en internationale spoorwegmaatschappijen. In Nederland kunnen reizigers met Flixbus naar zestien steden reizen. Sindsdien is Flixbus uitgebreid naar 26 landen en 200.000 dagelijkse verbindingen. Vanuit Nederland rijdt Flixbus naar tien Europese landen.
Op dinsdag 17 september 2019 18:56 schreef Adrie072 het volgende: Afgelopen jaar reisde bijna twee miljoen reizigers naar, vanuit en binnen Nederland met Flixbus.
ja en zo'n 400 miljoen met NS alleen. Denk dat Arriva ook wel lacht om 2 miljoen per jaar
Appels, peren. Of misschien wel appels, grasmaaiers.
Frequentie ja uhh een trein per nacht lijkt me voldoende op de meeste trajecten?
Trouwens zijn dit echte SLAAPtreinen of zitten hier ook al die verknetterde nacht ICE's bij waarbij je om kwart voor 12 in Köln instapt en om 5 uur finaal naar de tering in München eruit getrapt wordt?
Dan is het niet echt een kaartje van "reële opties" namelijk.
Ik denk dat je op middellange afstanden gewoon een keer hard moet investeren op het gebied van spoor. Het kan nu al makkelijk verboden worden om tussen Amsterdam, Brussel en Parijs te vliegen, voor Brussel en Parijs kan daar makkelijk Londen bij. Amsterdam-Berlijn moet met 4 stops ofzo toch ook in 2h30m te doen zijn. Dan wint het spoor echt op die afstand. Zoveel hoeft dat niet te kosten ook. En als je dus vliegen verbiedt op diezelfde afstand, dan komen die treinen wel vol.
Londen-Amsterdam, er werd laatst genoemd dat er iets van 36-40 vluchten per dag zijn ofzo? Hoeveel reizigers per keer? 100-240? Dan kan het gewoon uit om voor 100 jaar een tunnel tussen België en de UK te bouwen zodat je verkeer via Rotterdam en een Engelandterminal ofzo kan aanbieden. Zoiets betaalt zich in 100 jaar echt wel terug, alleen al vanuit milieu-overwegingen. Laat staan de capaciteit die het oplevert voor vluchten naar echt ver weg.
Op dinsdag 17 september 2019 19:21 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik denk dat je op middellange afstanden gewoon een keer hard moet investeren op het gebied van spoor. Het kan nu al makkelijk verboden worden om tussen Amsterdam, Brussel en Parijs te vliegen, voor Brussel en Parijs kan daar makkelijk Londen bij. Amsterdam-Berlijn moet met 4 stops ofzo toch ook in 2h30m te doen zijn. Dan wint het spoor echt op die afstand. Zoveel hoeft dat niet te kosten ook. En als je dus vliegen verbiedt op diezelfde afstand, dan komen die treinen wel vol.
Londen-Amsterdam, er werd laatst genoemd dat er iets van 36-40 vluchten per dag zijn ofzo? Hoeveel reizigers per keer? 100-240? Dan kan het gewoon uit om voor 100 jaar een tunnel tussen België en de UK te bouwen zodat je verkeer via Rotterdam en een Engelandterminal ofzo kan aanbieden. Zoiets betaalt zich in 100 jaar echt wel terug, alleen al vanuit milieu-overwegingen. Laat staan de capaciteit die het oplevert voor vluchten naar echt ver weg.
Helemaal mee eens. Maar dit is vooral een psychisch probleem. Ga dat maar eens met een technische oplossing te lijf
Helemaal mee eens. Maar dit is vooral een psychisch probleem. Ga dat maar eens met een technische oplossing te lijf
Maar dat is ook wat ik niet snap. Het betaalt zich misschien niet gelijk terug, maar als je externaliteiten mee zou nemen dan zou het weleens in een decennium ofzo kunnen lonen, zoveel positieve effecten kan zoiets met zich meebrengen.
Berlijn-Praag lijkt me ook een uitstekende kandidaat hiervoor. En als Kopenhagen-Hamburg gereed is over 10 jaar dan kan daar ook zo'n verplichting komen. Topidee. En dan liefst net zoals bij Madrid-Barcelona gewoon een continue stroom van treinen met first come fist serve beleid.
Maar dat is ook wat ik niet snap. Het betaalt zich misschien niet gelijk terug, maar als je externaliteiten mee zou nemen dan zou het weleens in een decennium ofzo kunnen lonen, zoveel positieve effecten kan zoiets met zich meebrengen.
Berlijn-Praag lijkt me ook een uitstekende kandidaat hiervoor. En als Kopenhagen-Hamburg gereed is over 10 jaar dan kan daar ook zo'n verplichting komen. Topidee. En dan liefst net zoals bij Madrid-Barcelona gewoon een continue stroom van treinen met first come fist serve beleid.
Berlijn - Praag is nu al beter per trein dan door de lucht. Er zijn geen directe vluchten tussen die twee steden.
fuk het milieu. Ik laat al geen nageslacht achter. Dat is het beste dat ik ooit voor het milieu kan doen. Dus nu mag ik alles. Uren douchen, drie keer per dag rundvlees eten, elke vakantie vliegen, alles. Ja. Wel.
Op dinsdag 17 september 2019 19:21 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik denk dat je op middellange afstanden gewoon een keer hard moet investeren op het gebied van spoor. Het kan nu al makkelijk verboden worden om tussen Amsterdam, Brussel en Parijs te vliegen, voor Brussel en Parijs kan daar makkelijk Londen bij. Amsterdam-Berlijn moet met 4 stops ofzo toch ook in 2h30m te doen zijn. Dan wint het spoor echt op die afstand. Zoveel hoeft dat niet te kosten ook. En als je dus vliegen verbiedt op diezelfde afstand, dan komen die treinen wel vol.
Londen-Amsterdam, er werd laatst genoemd dat er iets van 36-40 vluchten per dag zijn ofzo? Hoeveel reizigers per keer? 100-240? Dan kan het gewoon uit om voor 100 jaar een tunnel tussen België en de UK te bouwen zodat je verkeer via Rotterdam en een Engelandterminal ofzo kan aanbieden. Zoiets betaalt zich in 100 jaar echt wel terug, alleen al vanuit milieu-overwegingen. Laat staan de capaciteit die het oplevert voor vluchten naar echt ver weg.
Die treinen hoeven, ook in Nederland) ook niet overal te stoppen. Voor een vliegtuig ga je ook eerst naar Schiphol. Dan kun je ook prima eerst naar Amsterdam, Utrecht of Deventer voor een IC naar Berlin.
Op woensdag 18 september 2019 20:26 schreef ReisT het volgende: Allemaal tonnen neerleggen voor "Centraal", tot elke stad er één heeft en het niks bijzonders meer is. Dáág statussymbool!
Ach laat ze lekker. Het is een afrondingsfout op de gemeentebegroting en het zorgt voor aandacht en PR en stijve piemels bij een klein gedeelte van de samenleving. Prima hoor.
Op woensdag 18 september 2019 19:38 schreef James1988 het volgende: Nieuwe treinen voor Franse intercitylijnen, en voor de verandering eens niet gebouwd door Alstom of Bombardier:
Voor de revisie van de DD-AR-rijtuigen zijn drie beschadigde rijtuigen gebruikt als prototype. Bvk 270 7040 is gebruikt voor proef inbouw van de te gebruiken airconditioningunits. Bvk 270 7041 is gebruikt voor het nieuwe interieur, evenals de beschildering. Het mABk-rijtuig 390 7739 is gebruikt voor de belijning van de Intercity-beschildering en het interieur van de mABk rijtuigen.
Tenzij het een stammetje is dat er terzijde staat natuurlijk, want verderop in het stuk lees ik dat de schadebakken die als proef gediend hebben al gesloopt zijn. De derde bak is een motorbak, dus die zou nog rond moeten rijden
Edit: vermoedelijk een bak van stam 7524 die op de Houtrakpolder staat nadat de kopbak bij Diepenveen een boom raakte en zwaar beschadigd werd
Uit het rapport: "In verband met de 12/4-variant zijn de bodemwaardes verlaagd, wat niet in het belang van reizigers is. "
Dit gaat vast niet over het grondwaterpeil. maar kan iemand dit toelichten?
Als je een bepaalde prestatie meetbaar maakt wil je ook graag een doel hebben om naar toe te werken. In het geval van NS en ProRail zijn KPI’s (prestaties) bedacht waaraan minimaal voldaan moet worden. De bodemwaarde is de minimale prestatie die een KPI moet hebben om als ‘goed’ bestempeld te kunnen worden. Bodemwaarde kan bijvoorbeeld zijn 95% punctualiteit op 5 minuten, dan mag NS niet onder deze prestatie komen anders volgen er boetes of andere mechanismen. In dit specifieke geval is paar jaar terug besloten om een deel van de Brussel treinen van en naar den haag te laten rijden, en daarbij is een nieuwe KPI voor Brussel geformuleerd waarbij de minimale prestatie (bodemwaarde) lager is dan de prestatie als alle treinen van en naar Amsterdam zouden rijden. Hierdoor wordt NS minder geprikkeld om de punctualiteit te verhogen, de minimaal benodigde prestatie wordt makkelijker bereikt.
Ik snap best dat Den Haag een verbinding met Brussel wil maar, als de reizigersaantallen kloppen, kan die IC best snel naar Amsterdam Centraal via de HSL.
Een paar keer per dag de 1000 naar Eindhoven laten rijden en dan de 1100 naar Brussel zou zomaar een werkbare optie kunnen zijn.
de 1100 zit zo kort achter de Brusselaar dat je gewoon in Breda over kunt stappen terwijl dat ding kop aan het maken is. So what dar je over moet stappen. Is slechts een prestige dingetje dat men een rechtstreekse verbinding wil want gebruiken doen ze het zelf toch niet.
Deutsche Bahn gaat de prijs van treinkaartjes verlagen. Dit is mogelijk omdat de Duitse regering heeft besloten om het BTW-tarief dat op de tickets wordt geheven te verlagen van 19% naar 7%. Ook gaat DB extra 300+ km/u-treinstellen aanschaffen.
De regering heeft een dienstregelingconcept ontwikkeld genaamd Deutschlandtakt 2030, waarin het noodzakelijk is om 300 km/h te rijden op Hannover - Berlijn (nu max 200-250 km/h), Hamm - Bielefeld - Hannover (nieuwe lijn) en Würzburg - Nürnberg (ook nieuwe lijn) om de aansluitingen op de knooppunten te kunnen bieden.
Een paar keer per dag de 1000 naar Eindhoven laten rijden en dan de 1100 naar Brussel zou zomaar een werkbare optie kunnen zijn.
Wat een onzinnig kutidee wat weer precies van een treinenfanaat komt die graag wil dat er een trein van X naar Q rijdt zonder dat er over nagedacht is.
Wat een onzinnig kutidee wat weer precies van een treinenfanaat komt die graag wil dat er een trein van X naar Q rijdt zonder dat er over nagedacht is.
Op vrijdag 20 september 2019 21:05 schreef DeaDLocK2K het volgende: Wat een onzinnig kutidee wat weer precies van een treinenfanaat komt die graag wil dat er een trein van X naar Q rijdt zonder dat er over nagedacht is.
De hele verbinding Den Haag - Brussel is een onzinnig kutidee.
Maar als het dan wel moet, dan wel op de manier die de rest van de reizigers het minste gedoe oplevert.
Misse boel in Duitsland: bij een bermbrand hebben ook de kabels langs het spoor (in Duitsland in zo'n mooi gootje ipv ingegraven) vlam gevat. Daardoor is er dagenlang geen treinverkeer mogelijk tussen Bamberg en Nürnberg, onderdeel van de corridor Berlijn-München: https://bahnblogstelle.ne(...)t-tagelang-gesperrt/
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De regering heeft een dienstregelingconcept ontwikkeld genaamd Deutschlandtakt 2030, waarin het noodzakelijk is om 300 km/h te rijden op Hannover - Berlijn (nu max 200-250 km/h), Hamm - Bielefeld - Hannover (nieuwe lijn) en Würzburg - Nürnberg (ook nieuwe lijn) om de aansluitingen op de knooppunten te kunnen bieden.
Aangezien de Duitse regering ongeveer 10 jaar nodig heeft om gare Autobahnviaducten te vervangen zou ik hier ook vooral niet te veel van verwachten.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Arriva/Stadler is kennelijk nog lang niet uitgetest met een Limburg stel (10551) en het aanrijdingsstel van Winsum (10327), want vorige week is dit setje ten noordoosten van Karlsruhe gespot.
Op zondag 22 september 2019 10:37 schreef Peterselieman het volgende: Arriva/Stadler is kennelijk nog lang niet uitgetest met een Limburg stel (10551) en het aanrijdingsstel van Winsum (10327), want vorige week is dit setje ten noordoosten van Karlsruhe gespot.
Onze stas heeft de kamervragen beantwoord, een opvallend stuk is dat arriva een tender heeft uitgezet voor het alsnog inbouwen van etcs.
Om de tweelandentrein in een drielandentrein te veranderen zal Arriva wel moeten.
Deze testen lijken daar niets mee te maken te hebben. Eerder met de revisie van de noordelijke GTW's.
Opvallend dingetje: bij aflevering reden vrijwel alle stellen op eigen kracht door Duitsland, ondanks dat ze geen Indusi hadden. Ging onder de naam Prignitzer Eisenbahn.
Opvallend dingetje: bij aflevering reden vrijwel alle stellen op eigen kracht door Duitsland, ondanks dat ze geen Indusi hadden. Ging onder de naam Prignitzer Eisenbahn.
Die drielandentrein zonder Indusi? Weet je het zeker?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Opvallend dingetje: bij aflevering reden vrijwel alle stellen op eigen kracht door Duitsland, ondanks dat ze geen Indusi hadden. Ging onder de naam Prignitzer Eisenbahn.
Dat ging hier tot in ieder geval 2000 en volgens mij nog ruim daarna ook eenvoudig. In de periode 2001-2006 ben ik ook zo vaak mee voorin meegeweest met de machinist tussen Zwolle en Deventer of vv. Maakte er een sport van. Was altijd leuk. Andere tijden.
Dat ging hier tot in ieder geval 2000 en volgens mij nog ruim daarna ook eenvoudig. In de periode 2001-2006 ben ik ook zo vaak mee voorin meegeweest met de machinist tussen Zwolle en Deventer of vv. Maakte er een sport van. Was altijd leuk. Andere tijden.
En machinist mag tegenwoordig ook niemand meenemen in de cabine? Beleid van ProRail of NS?
Je ziet ook regelmatig treinen uitvallen door geen personeel. Komt dat door ziekte te weinig machinisten achter de hand?
Probleem is dat er in Duitsland gewoon veel te weinig machinisten zijn. Alle bedrijven hebben daar last van, maar de een wat meer dan de ander.
In Nederland zijn er geen problemen, maar hier zijn de voorwaarden dan ook beter: waar hier een dienst maximaal 9 uur lang is, duren ze in Duitsland soms langer dan 10 uur. En hier worden alle pauzes doorbetaald, terwijl in Duitsland maximaal een half uur doorbetaald wordt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Er is in Duitsland een enorm machinistentekort. Niet alleen bij Keolis, maar ook bij alle andere vervoerders. Het is daarom vreemd dat het contract van Keolis verbroken wordt: andere vervoerders hebben er net zo goed last van. Hooguit DB kan het iets beter opvangen omdat ze sowieso al een veel grotere pool hebben van machinisten en zo de lasten kunnen verdelen. Ook bijv. Abellio heeft bijvoorbeeld personeelstekort, dus recent zijn er ook Nederlandse NS machinisten tijdelijk naar Duitsland vertrokken om daar voor een of twee jaar te gaan werken om zo het meest acute tekort op te vangen.
Wellicht dat ze inderdaad de voorwaarden aantrekkelijker zouden moeten maken. Zeker met die lange dagen die de machinisten in Duitsland maken, zou voor mij het salaris ook hoger moeten liggen. Ik kan mij voorstellen dat mensen daar ook al snel op afknappen.
Probleem is dat er in Duitsland gewoon veel te weinig machinisten zijn. Alle bedrijven hebben daar last van, maar de een wat meer dan de ander.
In Nederland zijn er geen problemen, maar hier zijn de voorwaarden dan ook beter: waar hier een dienst maximaal 9 uur lang is, duren ze in Duitsland soms langer dan 10 uur. En hier worden alle pauzes doorbetaald, terwijl in Duitsland maximaal een half uur doorbetaald wordt.
Het salaris is geloof ik wel een heel stuk hoger dan het machinistensalaris hier.
Das Handelsblatt berichtet von einem Jahresgehalt inklusive aller Zulagen und Prämien von etwa 38.000 bis 45.000 Euro.
Es gibt jedoch deutliche Gehaltsunterschiede zwischen den einzelnen Bahngesellschaften. Laut der Lokführer-Gewerkschaft GDL sollen Lokführer bei der Konkurrenz der Deutschen Bahn oft 30 Prozent weniger Gehalt bekommen
Als ik dan even kijk wat ik in de CAO OV (redelijk vergelijkbaar met multimodaal) krijg, dan heeft een Duitse machinist bij een private vervoerder nog wel een stukje minder dan een Nederlander.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 23 september 2019 13:26 schreef dennistd het volgende: Probleem is dat er in Duitsland gewoon veel te weinig machinisten zijn. Alle bedrijven hebben daar last van, maar de een wat meer dan de ander.
Daar hoorde ik een poost terug nog een heel stuk over op NDR1. Ze hebben weet wel niet wat voor omscholingsprogramma's gestart om maar mensen machinist te laten worden.
Het is zelfs zo erg dat vrijwel alle vervoerders op hun websites grote popups plaatsen met teksten als 'machinist gezocht' of 'wil jij op de beste stoel van de trein zitten?'
"Hoi ik neem ontslag, hier is mijn twee maanden opzegtermijn." - Nee sorry, dan gaat u de gevangenis, ontslag nemen kan zomaar niet.
???
Ik meende hier te hebben gelezen dat je als Duits machinst (in elk geval bij de DB) heel veel situaties uit je kop moest kennen. Die niet volgens de standaard regeltjes gaan, waar het spoor net even wat anders ligt, waar net even een gek sein staat enzo.
Dat gaat ook niet zomaar toch? Of is het bij private partijen iets makkelijker dan DB.
De machinisten krijgen bij NS onbetaald verlof (zodat pensioen etc wel doorloopt en ze na die paar jaar weer bij NS terug kunnen komen) en komen gewoon officieel in dienst bij Abellio. Wel zorgt Abellio voor huisvesting (tenzij je nu al minder dan 50 km van de nieuwe standplaats woont) en helpt met bijv. belastingaangifte etc. Kortom: er wordt voor alles gezorgd. Het is dat ik bezig ben met een ander project (ICNG), anders had ik mij er misschien ook nog wel voor opgegeven. Overigens moeten ze wel digitaal bijblijven met o.a. wegkennis in NL, etc (gelukkig kan dat nu allemaal) zodat ze later weer zonder problemen bij NS terecht kunnen. Uiteraard moeten ze wel eerst een uitgebreide Duitse taalcursus volgen en daarna krijgen ze de Duitse regelgeving waar ze voor moeten slagen, dus je kan niet zomaar eventjes aan de slag.
[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 23-09-2019 15:31:40 ]
Het salaris is geloof ik wel een heel stuk hoger dan het machinistensalaris hier.
Nee, ik verdien nu al meer dan het maximale salaris in Duitsland (voor zover ik weet tenminste), en ik zit nog lang niet eens aan de maximale loonschaal. Plus betere CAO hier, dus daar valt in Duitsland nog veel te behalen denk ik.
Ach, waar een wil is, is een (spoor)weg. De Grensland Express naar Bad Bentheim kon indertijd ook gewoon met DM'90 van start. En een verplaatsbaar trapje. Kortom, dat perron mag het probleem niet zijn. Voor het spul dat nu naar Visé rijdt zou een touwladder aan boord ook niet misstaan.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op maandag 23 september 2019 18:48 schreef Eix het volgende: Ach, waar een wil is, is een (spoor)weg. De Grensland Express naar Bad Bentheim kon indertijd ook gewoon met DM'90 van start. En een verplaatsbaar trapje. Kortom, dat perron mag het probleem niet zijn. Voor het spul dat nu naar Visé rijdt zou een touwladder aan boord ook niet misstaan.
Je denkt dat de Belgen dat goed gaan keuren? Ze verzinnen dan wel weer een andere reden om het materieel niet toegelaten te krijgen
Ik denk dat het nog weleens snel afgelopen kan zijn met de lage perrons in België. Ze zijn daar hard aan de weg aan het timmeren. En ook honderden loketten aan het sluiten.
Op maandag 23 september 2019 19:31 schreef James1988 het volgende: De Grensland Express kon rijden omdat er ATB ligt tot in Bad Bentheim. En er zijn volgens mij wat DM90s voorzien (geweest) van PZB?
klopt. Hebben een tijdje gereden richting Herzogenrath of zelfs Aken?
Ik was afgelopen zaterdag met een NRW-ticket door, u raadt het al, NRW aan het cruisen. Pakken we op het laatst de RE19, Herr OberGeneralFeldmarschallSturmBannSchaffner hoorde ons Nederlands spreken en begon meteen "ja dat kan niet ditdat geldt alleen in Duitsland je moet een extra kaartje van Emmerich naar Arnhem kopen!"
Nou ja wij geen zin in gezeik dus gauw (het was al voorbij Wesel) app geïnstalleerd, account aangemaakt, geverifieerd bla bla alles lastig moeilijk hoepeltje springen naam adres woonplaats geboortedatum cupmaat politieke voorkeur alles ingevoerd en uiteindelijk ja hoor net op tijd een kaartje kunnen kopen.
Nooit meer controle gehad natuurlijk.
Maar hoe zit dat nou? Dat mocht toch altijd gewoon? Met NRW ticket tot aan Arnhem? Ofwat?
Op maandag 23 september 2019 21:13 schreef James1988 het volgende: Volgens de kaart die je bij DB kunt downloaden zouden Pauschalpreistickets (wat het NRW SchönerTagTicket is) geldig zijn naar Zevenaar en Arnhem.
Op maandag 23 september 2019 19:21 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik denk dat het nog weleens snel afgelopen kan zijn met de lage perrons in België. Ze zijn daar hard aan de weg aan het timmeren. En ook honderden loketten aan het sluiten.
Slechts 64 van de 550 NMBS-stations waren eind 2017 volledig toegankelijk voor reizigers met een beperking. In het huidige tempo zijn de overige pas tegen 2116 aangepast.
Hallo Dr_Fleesj, het spijt ons dat je deze ervaring moest hebben. We kunnen geen terugbetaling via Facebook beloven. Dien de gekochte tickets in het origineel in met een schriftelijk verzoek aan ons, zodat de collega's de case kunnen controleren. Met vriendelijke groeten, Klaus van het Abellio-team
Op dinsdag 24 september 2019 11:05 schreef TjjWester het volgende: Heeft DB(cargo) een br189 variant in dienst die zowel geschikt is voor duitsland, nederland en belgie?? Ik lees daar verschillende verhalen over.
De 189 heeft een voorlopige toelating voor België gehad, maar er werden nog wat aanvullende eisen gesteld voor een definitieve toelating. Siemens heeft daar geen gehoor aan gegeven (er was uiteindelijk geen klant voor een B-189) dus is die toelating verlopen.
[ Bericht 22% gewijzigd door James1988 op 24-09-2019 17:20:00 ]
Op dinsdag 24 september 2019 12:16 schreef James1988 het volgende: De 189 heeft een voorlopige toelating voor België gehad, maar er werden nog wat aanvullende eisen gesteld voor een definitieve toelating. Siemens heeft daar geen gehoor aan gegeven (er was uiteindelijk geen klant voor een B-189) dus is die toelating verlopen.
Kan je die Siemens eens linken naar www.siemens.com voor de grap? Kijken of die tyfusreclame dan weg is?
Op woensdag 25 september 2019 15:58 schreef b2py het volgende: Bij Algemeen Overleg spoor wordt gemeldt dat per 1, 2 of 10 januari er niet meer hoeft te worden overgestapt bij Eurostar