abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 september 2019 @ 19:05:57 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188994174
Frequentie _O- ja uhh een trein per nacht lijkt me voldoende op de meeste trajecten?

Trouwens zijn dit echte SLAAPtreinen of zitten hier ook al die verknetterde nacht ICE's bij waarbij je om kwart voor 12 in Köln instapt en om 5 uur finaal naar de tering in München eruit getrapt wordt?

Dan is het niet echt een kaartje van "reële opties" namelijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 september 2019 @ 19:10:12 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188994239
wat zou een biertje daar kosten?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_188994270
duppie?
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 september 2019 @ 19:13:39 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188994285
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 19:12 schreef Adrie072 het volgende:
duppie?
:')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 17 september 2019 @ 19:20:17 #156
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_188994370
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
wat zou een biertje daar kosten?
¤2,50 voor 0,33cl:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_188994406
Ik denk dat je op middellange afstanden gewoon een keer hard moet investeren op het gebied van spoor. Het kan nu al makkelijk verboden worden om tussen Amsterdam, Brussel en Parijs te vliegen, voor Brussel en Parijs kan daar makkelijk Londen bij. Amsterdam-Berlijn moet met 4 stops ofzo toch ook in 2h30m te doen zijn. Dan wint het spoor echt op die afstand. Zoveel hoeft dat niet te kosten ook. En als je dus vliegen verbiedt op diezelfde afstand, dan komen die treinen wel vol.

Londen-Amsterdam, er werd laatst genoemd dat er iets van 36-40 vluchten per dag zijn ofzo? Hoeveel reizigers per keer? 100-240? Dan kan het gewoon uit om voor 100 jaar een tunnel tussen België en de UK te bouwen zodat je verkeer via Rotterdam en een Engelandterminal ofzo kan aanbieden. Zoiets betaalt zich in 100 jaar echt wel terug, alleen al vanuit milieu-overwegingen. Laat staan de capaciteit die het oplevert voor vluchten naar echt ver weg.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 september 2019 @ 19:26:27 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188994474
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 19:20 schreef dennistd het volgende:

[..]

¤2,50 voor 0,33cl:
[ afbeelding ]
Je vraagt je af waar die lui van kunnen bestaan :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 september 2019 @ 19:27:17 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188994489
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 19:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik denk dat je op middellange afstanden gewoon een keer hard moet investeren op het gebied van spoor. Het kan nu al makkelijk verboden worden om tussen Amsterdam, Brussel en Parijs te vliegen, voor Brussel en Parijs kan daar makkelijk Londen bij. Amsterdam-Berlijn moet met 4 stops ofzo toch ook in 2h30m te doen zijn. Dan wint het spoor echt op die afstand. Zoveel hoeft dat niet te kosten ook. En als je dus vliegen verbiedt op diezelfde afstand, dan komen die treinen wel vol.

Londen-Amsterdam, er werd laatst genoemd dat er iets van 36-40 vluchten per dag zijn ofzo? Hoeveel reizigers per keer? 100-240? Dan kan het gewoon uit om voor 100 jaar een tunnel tussen België en de UK te bouwen zodat je verkeer via Rotterdam en een Engelandterminal ofzo kan aanbieden. Zoiets betaalt zich in 100 jaar echt wel terug, alleen al vanuit milieu-overwegingen. Laat staan de capaciteit die het oplevert voor vluchten naar echt ver weg.
Helemaal mee eens. Maar dit is vooral een psychisch probleem. Ga dat maar eens met een technische oplossing te lijf :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_188994654
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 september 2019 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Maar dit is vooral een psychisch probleem. Ga dat maar eens met een technische oplossing te lijf :X
Maar dat is ook wat ik niet snap. Het betaalt zich misschien niet gelijk terug, maar als je externaliteiten mee zou nemen dan zou het weleens in een decennium ofzo kunnen lonen, zoveel positieve effecten kan zoiets met zich meebrengen.

Berlijn-Praag lijkt me ook een uitstekende kandidaat hiervoor. En als Kopenhagen-Hamburg gereed is over 10 jaar dan kan daar ook zo'n verplichting komen. Topidee. En dan liefst net zoals bij Madrid-Barcelona gewoon een continue stroom van treinen met first come fist serve beleid.
Bier.
pi_188996733
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 19:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Maar dat is ook wat ik niet snap. Het betaalt zich misschien niet gelijk terug, maar als je externaliteiten mee zou nemen dan zou het weleens in een decennium ofzo kunnen lonen, zoveel positieve effecten kan zoiets met zich meebrengen.

Berlijn-Praag lijkt me ook een uitstekende kandidaat hiervoor. En als Kopenhagen-Hamburg gereed is over 10 jaar dan kan daar ook zo'n verplichting komen. Topidee. En dan liefst net zoals bij Madrid-Barcelona gewoon een continue stroom van treinen met first come fist serve beleid.
Berlijn - Praag is nu al beter per trein dan door de lucht. Er zijn geen directe vluchten tussen die twee steden.
pi_188997101
Bizar verschil met Amsterdam-Londen wel.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 september 2019 @ 21:46:31 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188997512
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 21:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Berlijn - Praag is nu al beter per trein dan door de lucht. Er zijn geen directe vluchten tussen die twee steden.
Laten we daarvan leren _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_188997895
Nog beter is online shoppen, stedentrips met een VR bril doen en vergaderen met Skype.
So we just called him Fred too
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 september 2019 @ 22:01:55 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188997927
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 22:00 schreef Cothen het volgende:
stedentrips met een VR bril doen
nneeeeeeeej :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_188997965
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2019 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:
nneeeeeeeej :N
Tis wel beter voor het milieu.
So we just called him Fred too
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 september 2019 @ 22:05:17 #167
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188998007
fuk het milieu. Ik laat al geen nageslacht achter. Dat is het beste dat ik ooit voor het milieu kan doen. Dus nu mag ik alles. Uren douchen, drie keer per dag rundvlees eten, elke vakantie vliegen, alles. Ja. Wel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189008318
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 21:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bizar verschil met Amsterdam-Londen wel.
Nouja tussen Berlijn en Praag ligt geen Noordzee...
pi_189008467
Vergelijking tussen 12 steden over hun spoornetwerk:


via
  Moderator woensdag 18 september 2019 @ 19:26:48 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189010409
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 19:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik denk dat je op middellange afstanden gewoon een keer hard moet investeren op het gebied van spoor. Het kan nu al makkelijk verboden worden om tussen Amsterdam, Brussel en Parijs te vliegen, voor Brussel en Parijs kan daar makkelijk Londen bij. Amsterdam-Berlijn moet met 4 stops ofzo toch ook in 2h30m te doen zijn. Dan wint het spoor echt op die afstand. Zoveel hoeft dat niet te kosten ook. En als je dus vliegen verbiedt op diezelfde afstand, dan komen die treinen wel vol.

Londen-Amsterdam, er werd laatst genoemd dat er iets van 36-40 vluchten per dag zijn ofzo? Hoeveel reizigers per keer? 100-240? Dan kan het gewoon uit om voor 100 jaar een tunnel tussen België en de UK te bouwen zodat je verkeer via Rotterdam en een Engelandterminal ofzo kan aanbieden. Zoiets betaalt zich in 100 jaar echt wel terug, alleen al vanuit milieu-overwegingen. Laat staan de capaciteit die het oplevert voor vluchten naar echt ver weg.
Die treinen hoeven, ook in Nederland) ook niet overal te stoppen. Voor een vliegtuig ga je ook eerst naar Schiphol. Dan kun je ook prima eerst naar Amsterdam, Utrecht of Deventer voor een IC naar Berlin.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 18 september 2019 @ 19:28:57 #171
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189010437
München en Ruhrgebiet kan ook prima verboden worden, om te vliegen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 18 september 2019 @ 19:38:09 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189010549
Nieuwe treinen voor Franse intercitylijnen, en voor de verandering eens niet gebouwd door Alstom of Bombardier:

  woensdag 18 september 2019 @ 19:44:59 #173
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189010633
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 18 september 2019 @ 20:26:20 #174
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_189011236
Allemaal tonnen neerleggen voor "Centraal", tot elke stad er één heeft en het niks bijzonders meer is. Dáág statussymbool!
pi_189011693
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2019 19:28 schreef derLudolf het volgende:
München en Ruhrgebiet kan ook prima verboden worden, om te vliegen.
Mee eens hoor, ook met je vorige repliek.
Bier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')