¤2,50 voor 0,33cl:quote:
Je vraagt je af waar die lui van kunnen bestaanquote:Op dinsdag 17 september 2019 19:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
¤2,50 voor 0,33cl:
[ afbeelding ]
Helemaal mee eens. Maar dit is vooral een psychisch probleem. Ga dat maar eens met een technische oplossing te lijfquote:Op dinsdag 17 september 2019 19:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik denk dat je op middellange afstanden gewoon een keer hard moet investeren op het gebied van spoor. Het kan nu al makkelijk verboden worden om tussen Amsterdam, Brussel en Parijs te vliegen, voor Brussel en Parijs kan daar makkelijk Londen bij. Amsterdam-Berlijn moet met 4 stops ofzo toch ook in 2h30m te doen zijn. Dan wint het spoor echt op die afstand. Zoveel hoeft dat niet te kosten ook. En als je dus vliegen verbiedt op diezelfde afstand, dan komen die treinen wel vol.
Londen-Amsterdam, er werd laatst genoemd dat er iets van 36-40 vluchten per dag zijn ofzo? Hoeveel reizigers per keer? 100-240? Dan kan het gewoon uit om voor 100 jaar een tunnel tussen België en de UK te bouwen zodat je verkeer via Rotterdam en een Engelandterminal ofzo kan aanbieden. Zoiets betaalt zich in 100 jaar echt wel terug, alleen al vanuit milieu-overwegingen. Laat staan de capaciteit die het oplevert voor vluchten naar echt ver weg.
Maar dat is ook wat ik niet snap. Het betaalt zich misschien niet gelijk terug, maar als je externaliteiten mee zou nemen dan zou het weleens in een decennium ofzo kunnen lonen, zoveel positieve effecten kan zoiets met zich meebrengen.quote:Op dinsdag 17 september 2019 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar dit is vooral een psychisch probleem. Ga dat maar eens met een technische oplossing te lijf
Berlijn - Praag is nu al beter per trein dan door de lucht. Er zijn geen directe vluchten tussen die twee steden.quote:Op dinsdag 17 september 2019 19:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Maar dat is ook wat ik niet snap. Het betaalt zich misschien niet gelijk terug, maar als je externaliteiten mee zou nemen dan zou het weleens in een decennium ofzo kunnen lonen, zoveel positieve effecten kan zoiets met zich meebrengen.
Berlijn-Praag lijkt me ook een uitstekende kandidaat hiervoor. En als Kopenhagen-Hamburg gereed is over 10 jaar dan kan daar ook zo'n verplichting komen. Topidee. En dan liefst net zoals bij Madrid-Barcelona gewoon een continue stroom van treinen met first come fist serve beleid.
Laten we daarvan lerenquote:Op dinsdag 17 september 2019 21:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Berlijn - Praag is nu al beter per trein dan door de lucht. Er zijn geen directe vluchten tussen die twee steden.
Nouja tussen Berlijn en Praag ligt geen Noordzee...quote:Op dinsdag 17 september 2019 21:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bizar verschil met Amsterdam-Londen wel.
Die treinen hoeven, ook in Nederland) ook niet overal te stoppen. Voor een vliegtuig ga je ook eerst naar Schiphol. Dan kun je ook prima eerst naar Amsterdam, Utrecht of Deventer voor een IC naar Berlin.quote:Op dinsdag 17 september 2019 19:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik denk dat je op middellange afstanden gewoon een keer hard moet investeren op het gebied van spoor. Het kan nu al makkelijk verboden worden om tussen Amsterdam, Brussel en Parijs te vliegen, voor Brussel en Parijs kan daar makkelijk Londen bij. Amsterdam-Berlijn moet met 4 stops ofzo toch ook in 2h30m te doen zijn. Dan wint het spoor echt op die afstand. Zoveel hoeft dat niet te kosten ook. En als je dus vliegen verbiedt op diezelfde afstand, dan komen die treinen wel vol.
Londen-Amsterdam, er werd laatst genoemd dat er iets van 36-40 vluchten per dag zijn ofzo? Hoeveel reizigers per keer? 100-240? Dan kan het gewoon uit om voor 100 jaar een tunnel tussen België en de UK te bouwen zodat je verkeer via Rotterdam en een Engelandterminal ofzo kan aanbieden. Zoiets betaalt zich in 100 jaar echt wel terug, alleen al vanuit milieu-overwegingen. Laat staan de capaciteit die het oplevert voor vluchten naar echt ver weg.
Mee eens hoor, ook met je vorige repliek.quote:Op woensdag 18 september 2019 19:28 schreef derLudolf het volgende:
München en Ruhrgebiet kan ook prima verboden worden, om te vliegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |