dennistd | vrijdag 8 februari 2019 @ 17:18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
Janneke141 | vrijdag 8 februari 2019 @ 17:40 |
Die spoorloper op de Maasbrug is bijna zeker het Google-autootje aan het fucken, of is een lens kwijtgeraakt toen ie in de trein stond te pissen en heeft doorgetrokken. Je kunt namelijk prima en volkomen veilig de Maas oversteken aan de zijkant van de brug, als je wil zelfs met een fiets. | |
Dr_Flash | vrijdag 8 februari 2019 @ 20:26 |
Hee trouwens nog ff over Rail Away: Ik zie op die wikiwand staan: Los van de vraag "Waarom zou dat niet mogen dan? ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 8 februari 2019 @ 20:44 |
Er zitten een aantal Engelstalige afleveringen tussen de collectie die je van me hebt. | |
Dr_Flash | vrijdag 8 februari 2019 @ 20:46 |
oh, nog niet tegengekomen dan. Zit nou een beetje te hooi en te gras afleveringetjes te kijken ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 8 februari 2019 @ 22:09 |
Frontale treinbotsing bij Barcelona. De machinist van een van de treinen is hierbij om het leven gekomen en er zijn 95 gewonden waarvan een aantal ernstig https://nos.nl/artikel/22(...)arcelona-1-dode.html | |
DeaDLocK2K | zaterdag 9 februari 2019 @ 19:45 |
Seizoen 5 zitten er een aantal bij zo uit mijn hoofd. | |
Dr_Flash | zaterdag 9 februari 2019 @ 19:59 |
Ik kom ze vanzelf wel tegen ![]() ![]() | |
Adrie072 | zondag 10 februari 2019 @ 15:39 |
https://www.dumpert.nl/me(...)poorwegovergang.html | |
spectrumanalyser | maandag 11 februari 2019 @ 15:05 |
de Kruidvat 'dag daluren kaarten' zijn slechts geldig tot en met 31 maart. van 4 feb tot 31 maart, amper 8 weken. nogal aan de korte kant ![]() | |
Dr_Flash | maandag 11 februari 2019 @ 15:08 |
Ja hoor, er is weer iets belachelijk goedkoops en wat gebeurt er? Gejank dat het niet genoeg is ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 11 februari 2019 @ 15:54 |
Dit is gebeurd bij Noorderkempen. Daar is een trein (onder ETCS) door rood gegaan en die heeft daarna dus een wissel stukgereden. Die storing is nog niet opgelost, NMBS meldt 'onbepaalde duur van de storing', NS heeft het over 'dit duurt de rest van de dag'. | |
toblorone | maandag 11 februari 2019 @ 16:03 |
kuch* gaat iets langer duren | |
DeaDLocK2K | maandag 11 februari 2019 @ 16:30 |
Een zesde van het jaar. Aan de korte kant? | |
Frozen-assassin | maandag 11 februari 2019 @ 16:35 |
Belgen (lees: Spoorwerkers) staken weer? | |
James1988 | maandag 11 februari 2019 @ 21:59 |
De Beneluxtrein rijdt via Roosendaal, dus Roosendaal heeft weer even een internationale IC. | |
Fred | dinsdag 12 februari 2019 @ 01:00 |
Niemand bij NS die op het idee is gekomen om via de HSL naar Breda te rijden en dan via Roosendaal naar Antwerpen? | |
dennistd | dinsdag 12 februari 2019 @ 01:10 |
Dat is nogal een omweg he ![]() | |
Fred | dinsdag 12 februari 2019 @ 01:13 |
Tja, de reiziger staat toch op 1 bij NS? Waarom zou de reiziger tussen Amsterdam/Schiphol/Rotterdam/Den Haag en Breda er last van moeten hebben als er problemen zijn in België? De internationale IC is immers een volwaardige binnenlandse IC in het spoorboekje. | |
James1988 | dinsdag 12 februari 2019 @ 01:24 |
Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen kan binnen de huidige dienstregeling gereden worden. De omweg via Breda levert 30 minuten vertraging op. Vergeet niet dat deze trein door de Brusselse flessenhals moet ![]() Tussen Noorderkempen en Antwerpen rijden morgen weer treinen, Breda - Noorderkempen wordt verbust. Ik vind het een te verdedigen manier om te proberen om de overlast te minimaliseren. | |
Fred | dinsdag 12 februari 2019 @ 01:33 |
Dat is dan iets wat de NMBS / Infrabel mogen oplossen en compenseren. Nu lost de NS het probleem op voor de Belgen ten koste van de Nederlandse reiziger. | |
James1988 | dinsdag 12 februari 2019 @ 01:42 |
Ja en nee. Door de Benelux nu Rotterdam - Breda - Roosendaal - Antwerpen te laten rijden dupeer je meer mensen dan je er blij mee maakt. Breda - Rotterdam heeft alsnog 4 treinen per uur, en vanaf Rotterdam zijn er 4 à 5 treinen per uur richting Amsterdam. De totale extra reistijd die reizigers Amsterdam - Breda nu hebben is misschien 5 minuten. Binnen België is die IC net zo goed een binnenlandse IC. Als de Benelux zich steeds een half uur te laat in Antwerpen meldt (i.v.m. het ommetje via Breda) is hij z'n pad kwijt en kan een vertraging van 30 minuten makkelijk oplopen tot een vertraging van 45 minuten of zelfs meer. En niet te vergeten dat dit óók gevolgen heeft voor de treinen de andere kant op: de kering in Brussel is 28 minuten, en in Nederland is het een beetje een logistieke puzzel doordat de trein 1x/4u Den Haag HS bedient i.p.v. Amsterdam. [ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 12-02-2019 01:49:34 ] | |
dennistd | dinsdag 12 februari 2019 @ 01:58 |
Als ik me niet vergis zit de 1100 vanuit Breda toch een paar minuten voor de Benelux uit? Dan moet je een paar minuten eerder vertrekken, en pak je in Rotterdam alsnog de Benelux naar Amsterdam. | |
James1988 | dinsdag 12 februari 2019 @ 02:01 |
Precies. x:23 uit Breda i.p.v. x:26 Andere kant op: x:37 aankomst in Breda i.p.v. x:34 Lastig als je afhankelijk bent van een bus die om x:39 vertrekt ![]() | |
James1988 | dinsdag 12 februari 2019 @ 03:32 |
Ik kan trouwens niks meer terugvinden over bussen Breda - Noorderkempen v.v., enkel 'reis via Roosendaal'. ![]() | |
b2py | dinsdag 12 februari 2019 @ 07:54 |
Er is ook niets te doen dus dat scheelt | |
Salatrel | dinsdag 12 februari 2019 @ 08:54 |
dan heb je je antwoord toch? er waren geen bussen | |
Dr_Flash | dinsdag 12 februari 2019 @ 11:18 |
Stelletje nachtbrakers ![]() | |
Hi_flyer | dinsdag 12 februari 2019 @ 11:31 |
Begrijp ik nou goed dat de NS van plan is de intercity Vlissingen-Amsterdam niet meer te laten stoppen op een aantal stations, waaronder Delft en Dordrecht? Dat zou echt wanstaltig zijn.... | |
Salatrel | dinsdag 12 februari 2019 @ 11:44 |
Dat zou wel de ultieme Dordrecht trollactie zijn | |
Salatrel | dinsdag 12 februari 2019 @ 11:44 |
Ik denk overigens dat eerder Schiedam centrum moet vrezen voor ic status | |
Hi_flyer | dinsdag 12 februari 2019 @ 11:49 |
Die stond ook in het rijtje dat overgeslagen gaat worden. Het zou echt te belachelijk voor woorden zijn als deze IC Dordrecht ook nog eens afgepakt zou worden. Dan zijn ze in een paar jaar van 10 IC's per uur naar 2 gegaan oid.... | |
b2py | dinsdag 12 februari 2019 @ 12:47 |
Recent is bevestigd dat er geld vrijkomt voor behoud IC stop Schiedam en dat alle vier de sporen in gebruik genomen gaan worden. Ik weet niet waar het gerucht vandaan komt maar klinkt als groteske lariekoek. | |
Salatrel | dinsdag 12 februari 2019 @ 12:55 |
ja maar dan zal eerst Delft Schiedam 4 sporig moeten worden gemaakt. Dan kan Schiedam centrum best een paar jaartjes IC loos gemaakt worden om het weer een ic station te maken wannneer daardwerkelijk alle 4 de sporen fansoenlijk zijn aangesloten richting delft. | |
b2py | dinsdag 12 februari 2019 @ 13:02 |
Je hoeft Delft - Schiedam niet viersporig te maken omdat de treinen allemaal even snel rijden. | |
Dr_Flash | dinsdag 12 februari 2019 @ 13:04 |
Is daar ruimte voor dan? Ik dacht dat dat Kethel / Overschie een natuurgebied was? ![]() | |
dennistd | dinsdag 12 februari 2019 @ 13:14 |
Alleen het stuk tussen Delft Zuid en Schiedam Centrum is straks nog tweesporig, de beide stations aan weerszijden viersporig. | |
Salatrel | dinsdag 12 februari 2019 @ 13:23 |
tenzij ze stilvallen. | |
b2py | dinsdag 12 februari 2019 @ 13:23 |
![]() | |
dennistd | dinsdag 12 februari 2019 @ 13:28 |
Ik mag toch hopen dat eind 2024 de Traxx+ICR weg is ![]() | |
Fred | dinsdag 12 februari 2019 @ 13:49 |
Niet helemaal, de sprinter heeft tijd nodig om op snelheid te komen en doet er langer over dan de IC in de serie 2200 en 2400. De 1100 en Benelux zijn nog iets sneller omdat ze óók Schiedam Centrum voorbij rijden. Daarnaast biedt vier sporen ook weer extra mogelijkheden. Zo kan de Sprinter Rotterdam Lombardijen - Leiden weer terug op het menu en een cross platform overstap tussen de 1100 en 2400 of 2200 mogelijk in Den Haag, Delft of Rotterdam | |
Dr_Flash | dinsdag 12 februari 2019 @ 14:00 |
Ook dan rijden ze even snel. | |
James1988 | dinsdag 12 februari 2019 @ 14:03 |
Iemand die in de regio Noorderkempen woont en bijvoorbeeld studeert aan de TU Eindhoven is nu wel de lul. Een reis die normaal 75 minuten zou moeten duren duurt nu ineens 3 uur. Dat stond gisteren wel in de storingsmelding van de NMBS, maar later was dat ineens weg. NS International heeft het dan weer wel over bussen, maar niet altijd...
| |
b2py | dinsdag 12 februari 2019 @ 14:06 |
Je verandert de uitgangspunten, nogal logisch dat het niet past. | |
ReisT | dinsdag 12 februari 2019 @ 14:49 |
Waar stond dat rijtje? | |
Ireyon | dinsdag 12 februari 2019 @ 16:10 |
De IC Vlissingen - Amsterdam is traditioneel vanaf Roosendaal enkel Dordrecht - Rotterdam - Den Haag HS - Leiden - Schiphol - Amsterdam Centraal. Elke toegevoegde stop de afgelopen jaren is een achteruitgang geweest, waaronder ook Delft. "Ja maar HSL bla bla". Ook met HSL is het een tragere verbinding, met extra overstap én extra kosten. | |
b2py | dinsdag 12 februari 2019 @ 17:55 |
Achja voor die 1% die de hele reis aflegt. | |
James1988 | dinsdag 12 februari 2019 @ 18:12 |
Volgens NMBS rijden er bussen:En wat meldt NS?
Lekkere samenwerking weer jongens ![]() | |
b2py | dinsdag 12 februari 2019 @ 18:14 |
Ik zie alleen bij NS de bus niet maar verder komt het aardig overeen? | |
James1988 | dinsdag 12 februari 2019 @ 18:17 |
Precies dat dus. Die bus verscheen bij NMBS ook pas vanmiddag in de reisinfo, eerder vandaag stond dat er niet in... | |
Dr_Flash | dinsdag 12 februari 2019 @ 18:34 |
Ondertussen in Eindhoven....![]() | |
James1988 | dinsdag 12 februari 2019 @ 18:35 |
In Oberhausen was er een WO2-bom gevonden, ICE's zijn omgeleid ![]() | |
Peter | dinsdag 12 februari 2019 @ 21:32 |
![]() | |
Janneke141 | dinsdag 12 februari 2019 @ 21:40 |
![]() | |
derLudolf | dinsdag 12 februari 2019 @ 21:58 |
Rijdt ie daarom ook via Eindhoven of heeft dat andere redenen? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 12 februari 2019 @ 22:01 |
Wat denk je zelluf? | |
b2py | woensdag 13 februari 2019 @ 17:40 |
Hij denk niet zoveel | |
derLudolf | woensdag 13 februari 2019 @ 18:29 |
Gissen is missen. Als ik het wist had ik het niet gevraagd. | |
Salatrel | woensdag 13 februari 2019 @ 18:59 |
je hebt vanaf Venlo niet echt veel keus met een ICE he | |
Dr_Flash | woensdag 13 februari 2019 @ 19:07 |
Vanaf Düsseldorf al omgeleid dan zeker. Vanaf Oberhausen naar Venlo komen is ook niet echt handig. Venlo is gewoon een harig kutgat. | |
Kentekenplaat | woensdag 13 februari 2019 @ 21:17 |
Het irritantste van Kruidvat-kaarten vind ik dat ze alleen geldig zijn in de dal-uren. Met een dagje treinen heb je er niks aan. | |
James1988 | woensdag 13 februari 2019 @ 21:20 |
Gewoon ergens gaan eten en pas later naar huis gaan, opgelost. | |
dennistd | woensdag 13 februari 2019 @ 21:21 |
Meestal zelfs al gewoon vanaf Köln, anders moet je kopmaken in Düsseldorf en Mönchengladbach. Daarom zijn de Duitsers ook zo blij dat er bij een stremming Arnhem-Utrecht nu via de Betuweroute gereden kan worden, in plaats van Den Bosch (kopmaken om alsnog naar Arnhem te gaan) / Venlo (hele Ruhrgebiet overslaan). | |
Kentekenplaat | woensdag 13 februari 2019 @ 21:22 |
Of gewoon een Holland Travel ticket kopen. ![]() Lekker oldskool met 1 kaartje voor al het ov. Kost wat, maar dan heb je ook wat. | |
Dr_Flash | woensdag 13 februari 2019 @ 21:25 |
Oh dat is waar ja al dat kopmaken had ik niet eens bij stilgestaan ![]() | |
Eix | donderdag 14 februari 2019 @ 07:00 |
Het is al heel wat dat'ie stopt in Eindhoven. Vorig jaar Mönchengladbach - Utrecht nonstop gedaan. Althans, tel ik een tussenstop op het rangeerterrein bij Venlo even niet mee. Maar afijn, ondanks dat het wel geinig is om al die intercity stations voorbij te rijden was het ook niet echt handig. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 februari 2019 @ 07:44 |
Nou ja, altijd nog beter dan wa NS zou doen: De trein in Keulen opheffen, en zoek het verder maar uit ![]() | |
Eix | donderdag 14 februari 2019 @ 08:03 |
Pofalla wende!!!1Einz1 ![]() | |
Ireyon | donderdag 14 februari 2019 @ 08:47 |
Bizar waar mensen menen recht op te hebben voor een miezerige ¤16,50. 2.50 meer en je hebt een Spoordeelwinkel dagretour geldig na 09:00 uur, de rest van de dag. | |
Hi_flyer | donderdag 14 februari 2019 @ 09:00 |
https://www.ad.nl/delft/p(...)ssingen-br~a75ef467/ | |
Dr_Flash | donderdag 14 februari 2019 @ 09:05 |
![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 februari 2019 @ 09:06 |
Wauw ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 februari 2019 @ 09:07 |
Maar serieus. Zeeland. "Heemstede raakt zijn directe verbinding met Zeeland kwijt". Zo zo. Da's erg. ![]() ![]() | |
Hi_flyer | donderdag 14 februari 2019 @ 09:40 |
Maar Dordrecht wel. Enig idee hoe je dan in Zeeland moet komen? Overstappen in Breda (drama, in dat mausoleum) en overstappen in Roosendaal. 40 minuten extra reistijd, lachen joh.... Dordrecht houdt dan nog twee IC's per uur over. Dat waren er 3 jaar geleden een stuk of 9? Keer op keer blijkt dat de NS Dordrecht haat. Het station is verouderd en volstrekt ontoereikend voor het aantal passagiers. Maar dat probleem lost zich zo vanzelf op.... | |
Salatrel | donderdag 14 februari 2019 @ 10:41 |
hoezo gaan de sprinters ook niet meer van Dordrecht naar Roosendaal dan? | |
b2py | donderdag 14 februari 2019 @ 10:58 |
Keer op keer blijkt dat Dordrecht overbediend is geweest. | |
ReisT | donderdag 14 februari 2019 @ 11:14 |
Hoe kan een trein naar Zeeland niet via Dordrecht rijden? Enige wat ik kan bedenken is via de HSL en kopmaken in Breda maar wat schiet je daar mee op? Het waren er 7, en dat was al overdreven. Tussen Dordrecht en Rotterdam blijven in alle plannen minstens 4 Intercity's rijden. | |
b2py | donderdag 14 februari 2019 @ 11:19 |
Bij Vage Zwaluwe een aftakking naar Roosendaal bouwen, ik zie het nog wel gebeuren 👌🏼 | |
dennistd | donderdag 14 februari 2019 @ 11:22 |
Via de HSL lijkt me op termijn wel logisch, maar dan alleen het noordelijke deel uiteraard. Dus Vlissingen-Roosendaal als IC of stopper, Dordrecht, Rotterdam C, Schiphol en dan afhankelijk van de plannen naar Amsterdam centraal of zuid. Vanaf zuid is ie makkelijk richting Zwolle via de Flevo- en Hanzelijn door te trekken natuurlijk, als één van de Zwolse ETMET-treinen. | |
Salatrel | donderdag 14 februari 2019 @ 11:46 |
zou wel lastig zijn want dan moet er ook een viaduct voor de hsl gebouwd worden | |
Fred | donderdag 14 februari 2019 @ 11:54 |
Met een beetje passen en meten past dat misschien net op de bestaande kunstwerken. ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Fred op 14-02-2019 12:04:57 ] | |
Ireyon | donderdag 14 februari 2019 @ 11:55 |
Voor het gemaakt vergeten we maar dat het schrappen van die IC stops volledig uit de lucht gegrepen is door een knul die graag z'n persoonlijke privé trein ziet rijden | |
b2py | donderdag 14 februari 2019 @ 12:08 |
Die ene zal wel ongelijkvloers met de hsl moeten zijn, en vergeet de A16 niet die er zo dicht tegenaan ligt | |
Fred | donderdag 14 februari 2019 @ 12:27 |
Dat is nog wel een dingetje idd. | |
MTL | donderdag 14 februari 2019 @ 12:33 |
En dat ie niet links maar rechts moet intakken. Nu rij je op één van de lijnen tegen de rijrichting in. [ Bericht 35% gewijzigd door MTL op 14-02-2019 12:41:00 ] | |
James1988 | donderdag 14 februari 2019 @ 12:39 |
Het ziet er goed uit toch? Vanuit Rotterdam rij je op de HSL links en kom je hiermee uit op het rechter spoor naar Roosendaal. De andere kant op kom je uit op het linker spoor van de HSL. De A16 is een groter probleem ![]() | |
MTL | donderdag 14 februari 2019 @ 12:40 |
Oh, plaatje verkeerd geïnterpreteerd. Ik dacht dat het het rode één aansluiting was en niet allebei. | |
Dr_Flash | donderdag 14 februari 2019 @ 13:33 |
mag die ADHD uit? ![]() | |
BLS | donderdag 14 februari 2019 @ 20:12 |
Het is mij nog nooit gelukt langer dan 30 seconden naar een filmpje van die gast te blijven kijken. | |
Kentekenplaat | donderdag 14 februari 2019 @ 22:21 |
De eerste Kruidvatkaarten hadden anders wel een langere geldigheid. | |
Peter | donderdag 14 februari 2019 @ 22:40 |
En vroeger kostte een postzegel ook minder.. | |
dennistd | donderdag 14 februari 2019 @ 23:43 |
De kruidvatkaartjes zijn overigens minder in prijs gestegen dan de postzegels: in 2006 betaalde je voor een treinkaartje van Kruidvat ¤9,95 en voor een postzegel ¤0,39. Anno 2019 kost het treinkaartje ¤14,50-16,50 en een postzegel ¤0,83. Als ik me niet vergis waren de treinkaartje van Kruidvat destijds alleen maar in het weekend geldig, dus de geldigheid is zelfs fors uitgebreid. | |
dennistd | vrijdag 15 februari 2019 @ 00:18 |
Die reclameposter in de abri er ook bij ![]() | |
funnywell | vrijdag 15 februari 2019 @ 13:10 |
Wat was de datum dat roken in de NL trein werd verboden, niet dat ik een roker ben. Maar was laatst mn foto hardeschijf aan het opruimen en kwam ik foto's tegen van 2002 dat wat vrienden sigaren aan t roken waren. Was even vergeten dat t ooit mocht haha, eerste tel dacht ik even, wat zijn we stout daar maar t mocht :p | |
James1988 | vrijdag 15 februari 2019 @ 13:26 |
1 januari 2004 geloof ik. | |
dennistd | vrijdag 15 februari 2019 @ 13:44 |
GC / Rookverbod (treinen,ziekenhuizen e.d.) Opvallend hoe er 16 jaar geleden nog over werd gedacht. Zo'n stuk als dit zou nu echt niemand meer schrijven: https://www.trouw.nl/home(...)totalitair~a2eba270/ | |
MTL | vrijdag 15 februari 2019 @ 14:02 |
De eerste ICNG is onderweg naar Salzgitter voor de eerste statische tests: https://nieuws.ns.nl/eers(...)neratie-op-avontuur/ | |
Mambo_No5 | vrijdag 15 februari 2019 @ 14:44 |
De 2e bak lijkt een extra set deuren te hebben tov de render, of is dat gezichtsbedrog? ![]() | |
dennistd | vrijdag 15 februari 2019 @ 14:46 |
Lijkt er wel op ja, maar misschien is dit juist de vierde bak (neem aan dat het een vijfdelig stel is tenminste). | |
MTL | vrijdag 15 februari 2019 @ 14:47 |
Volgens mij is dat de bak met de rolstoelplek/toegankelijk toilet. Bij de vijfdelige treinen heeft dus één bak twee deuren, bij de achtdelige treinen zijn het er volgens mij twee. | |
Dr_Flash | vrijdag 15 februari 2019 @ 17:05 |
Godverdomme zeg dat Utrecht Centraal is echt veel te groot geworden. Aankomen op spoor 5, naar perron G omdat daar altijd de bus ging, nee je moet naar perron A. Me er dan een kilometer gelopen. De Tering | |
Salatrel | vrijdag 15 februari 2019 @ 17:10 |
verwachtingspatronen ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 15 februari 2019 @ 17:29 |
Is goed voor je | |
DeaDLocK2K | vrijdag 15 februari 2019 @ 19:53 |
Valt die overtollige erwtensoep er zo af. | |
Dr_Flash | vrijdag 15 februari 2019 @ 20:19 |
Kutjochies hier allemaal ![]() | |
Maegrim | vrijdag 15 februari 2019 @ 20:24 |
via perron A reed ie zeker naar halte Y? | |
James1988 | vrijdag 15 februari 2019 @ 21:12 |
Van mij mogen ze 'm zwart laten, ziet er niet verkeerd uit. | |
Fred | vrijdag 15 februari 2019 @ 21:43 |
Wat een kleine bakjes heeft dat ding. NS wil toch juist méér mensen gaan vervoeren? | |
trein2000 | vrijdag 15 februari 2019 @ 21:45 |
Waarom noemen ze die stoptrein intercity? | |
James1988 | vrijdag 15 februari 2019 @ 21:47 |
Jacobsdraaistellen hè, dan krijg je dat. Qua lengte: ICNG-V is 110 meter lang, vergelijkbaar met een ICM-IV ICNG-VIII is 165 meter lang, vergelijkbaar met 2x ICM-III | |
DeaDLocK2K | vrijdag 15 februari 2019 @ 21:49 |
Niets mis met die lengtes lijkt mij. Fijn dat er meer zesjes rondrijden straks. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 15 februari 2019 @ 21:49 |
16 bakken ICNG is 6 meter langer dan 2*6 VIRM | |
James1988 | vrijdag 15 februari 2019 @ 21:52 |
Qua zitplaatsen: ICNG-V: 256 ICNG-VIII: 417 ICM-IV: 270 (+30 klapzittingen) 2x ICM-III: 396 (+56 klapzittingen) | |
Fred | vrijdag 15 februari 2019 @ 21:57 |
Met 25% minder deur en 25% meer bakovergangen. Dat wordt echt gezellig bij het in- en uitstappen in de spits. | |
James1988 | vrijdag 15 februari 2019 @ 21:58 |
De bakovergangen zijn open en breed zoals in de sprinters, en de deuren zijn ook breed. | |
Fred | vrijdag 15 februari 2019 @ 22:34 |
Net zo breed als de smalste deurtjes op ICM mat. Gaat dus maar 1 persoon tegelijk door. Dus van 12 personen op ICM-IV naar 6 personen tegelijk uitstappen voor dezelfde treinlengte. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 15 februari 2019 @ 22:37 |
Bij ICM is die deur natuurlijk lang niet optimaal in gebruik met iedereen die zich door een gangpad moet wurmen. | |
Fred | vrijdag 15 februari 2019 @ 22:42 |
De ICNG heeft geen gangpad? | |
Mr_Klaasje | vrijdag 15 februari 2019 @ 22:46 |
Aan twee zijden van het balkon in plaats van aan slechts een zijde. | |
Peterselieman | vrijdag 15 februari 2019 @ 22:49 |
als het selfloading cargo zich niet allemaal door hetzelfde deurtje zou wurmen zou dat al het nodige schelen | |
Mr_Klaasje | vrijdag 15 februari 2019 @ 23:15 |
Ja, dat is het gebruikelijke geklaag van de gemiddelde conducteur. Dat de baas naar de reiziger niet duidelijk maakt waar de trein stopt en dat dit alleen duidelijk is voor hobbyisten en treinreisrookies vertellen ze er dan graag niet bij. Als kers op de taart met de deursluitfluit mensen proberen op te jagen waardoor ze van stress dat ze hun trein misschien missen zeker weten niet meer nadenken. | |
spectrumanalyser | vrijdag 15 februari 2019 @ 23:36 |
Kleurenfolie? Is dat een term of komt er geen gespoten gele laklaag op. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 15 februari 2019 @ 23:38 |
Volledige bestickering is tegenwoordig vrij normaal. | |
Peterselieman | vrijdag 15 februari 2019 @ 23:43 |
oh zeker. Daar valt nog een wereld te winnen | |
James1988 | zaterdag 16 februari 2019 @ 04:16 |
Die Britten zijn af en toe echt knettergek. Er is op dit moment (ja, in het holst van de nacht) een railtour gaande over de GWML met een Class 37.
![]() [ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 16-02-2019 04:49:32 ] | |
Fred | zaterdag 16 februari 2019 @ 08:49 |
Met als gevolg dat het nog langer duurt omdat er ook nog eens een keuze gemaakt moet worden. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 16 februari 2019 @ 11:45 |
Ja, bij het uitstappen maak ik altijd de keus tussen het volgende gangpad en de buitendeur. Jij ook? | |
Eix | zaterdag 16 februari 2019 @ 12:08 |
Ho even. Je wordt dan veronderstelt pardoes te blijven staan en te aanschouwen hoe de deur voor je neus sluit. En het machtige raderwerk zich in beweging zet. Lees maar: https://www.ns.nl/uitgelicht/fluiten-is-niet-meer-instappen ![]() Die hele campagne is krankjorum als personeel inderdaad die sluitfuit als attentiesignaal blijft gebruiken. Maar afijn. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 16 februari 2019 @ 13:04 |
De eerste bestelling ICNG is overigens groot genoeg om de volledige omlopen Den Haag-Eindhoven en Breda/Rotterdam-Lelystad met uitloop naar Groningen/Leeuwarden met treinen van 330 meter te rijden uitgaande van 6 treinen per uur op Rotterdam-Lelystad. | |
b2py | zaterdag 16 februari 2019 @ 13:06 |
Cool | |
Fred | zaterdag 16 februari 2019 @ 13:20 |
Bij de huidige ICM valt er idd niet veel te kiezen. Bij ICNG zit de deur niet meer aan het eind van de bak, dus moet de reiziger kiezen: wil ik links of rechts. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 16 februari 2019 @ 13:30 |
Het punt wat ik probeerde te maken is het volgende: Per deur zal bij ICNG het aantal uitstappers in dezelfde tijd groter zijn dan bij ICM omdat het balkon van twee zijden gevuld wordt. Het instappen zal niet veel langzamer gaan dan bij VIRM die deuren van vergelijkbare breedte heeft en ook een keuze voor de instaprichting kent (boven of beneden). Ik denk dus dat het in- en uitstapproces zeker niet trager zal zijn dan bij ICM en grote kans dat het zelfs sneller zal zijn. Het aantal deuren zit qua verhouding tot het aantal zitplaatsen heel aardig in lijn met VIRM. | |
Dr_Flash | zaterdag 16 februari 2019 @ 13:30 |
past dat overal qua perronlengte of "kost" dat een paar steden ook hun intercityverbinding? ![]() | |
Mr_Klaasje | zaterdag 16 februari 2019 @ 13:31 |
VIRM12 is ongeveer dezelfde lengte. | |
Dr_Flash | zaterdag 16 februari 2019 @ 13:32 |
Okee, was ook maar gewoon iets waar ik aan dacht ![]() | |
funnywell | zaterdag 16 februari 2019 @ 15:03 |
grappig ja | |
dennistd | zaterdag 16 februari 2019 @ 16:18 |
In Kiel een aanrijding tussen een trein en een auto. Op zich niet heel bijzonder, maar in dit geval stond de auto op het perron voor de aanrijding ![]() http://www.kn-online.de/K(...)utos-mit-Zug-in-Kiel | |
Adrie072 | zaterdag 16 februari 2019 @ 17:38 |
Da`s best apart.... | |
DeaDLocK2K | zaterdag 16 februari 2019 @ 17:57 |
Das een beetje inherent aan een ongeluk eah, dat er iets aparts gebeurt. | |
dennistd | zaterdag 16 februari 2019 @ 18:03 |
Nou ja, op een overweg zou het niet heel apart zijn. Dat gebeurt veel vaker. | |
James1988 | zaterdag 16 februari 2019 @ 18:14 |
In het artikel staat ook deze foto:![]() Het lijkt erop dat er daar een straat of parkeerterrein is, mijn vermoeden is dat de auto is doorgeschoten (foutje bij het parkeren?) en zo op het perron is beland. | |
James1988 | zaterdag 16 februari 2019 @ 18:38 |
Spoorlijn Geldermalsen-Tiel-Elst maakt mogelijk plaats voor busbaan ELST - De spoorlijn Geldermalsen- Tiel- Elst maakt mogelijk plaats voor een busbaan voor hoogwaardig openbaar vervoer. De provincie Gelderland voert onderzoek uit naar de toekomstbestendigheid van deze spoorlijn en het ombouwen naar een busvoorziening is daarbij nadrukkelijk in beeld. Bron en vervolg: De Gelderlander | |
dennistd | zaterdag 16 februari 2019 @ 19:40 |
Ach ja, de gemeente Overbetuwe. Diezelfde gemeente die een viersporig station Elst onmogelijk maakte met een nieuwe parkeergarage en plannen voor een nieuw gemeentehuis ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 16 februari 2019 @ 19:48 |
Hmmm. Dat lijkt me niet eens een heel slecht idee misschien. | |
Dr_Flash | zaterdag 16 februari 2019 @ 19:50 |
Zal mij benieuwen op wat voor termijn ze zo'n investering denken terug te verdienen ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 16 februari 2019 @ 19:58 |
Als je vrijgespeelde capaciteit op Arnhem-Nijmegen meerekent kan dat weleens heel snel zijn. Vandaar dat ik zeg dat het geen slecht idee zou kunnen zijn. Kan iemand met wat meer inzicht zoals Mr_Klaasje zich hier eens over uitlaten? | |
Dr_Flash | zaterdag 16 februari 2019 @ 20:01 |
Weet Mr_Klaasje wat de busbaan door de Betuwe gaat kosten dan? ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 16 februari 2019 @ 20:03 |
Zoiets moet toch niet al te moeilijk te prognosticeren zijn. | |
Peterselieman | zaterdag 16 februari 2019 @ 20:03 |
plus het feit dat op termijn de dieseltrein eruit gaat. Daarom moet je nu al nadenken over alternatieven. Batterijtrein, waterstoftrein, verbussen, you name it. Het is niet bepaald het drukste traject van Nederland ... | |
Dr_Flash | zaterdag 16 februari 2019 @ 20:05 |
Gewoon opheffen kan natuurlijk ook nog ![]() | |
James1988 | zaterdag 16 februari 2019 @ 20:09 |
Komt Klaasje hier eigenlijk nog? Ik heb hem hier volgens mij al heel lang niet meer gezien. Laat maar, ik verwarde Klaasje met iemand anders ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 16 februari 2019 @ 20:10 |
mwah, de provincie Gelderland blinkt niet bepaald uit in een visie die het OV ondersteunt. Er is al een flinke kaalslag geweest en als er niet meer geld beschikbaar komt wordt er nog verder in het aanbod gesneden. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 16 februari 2019 @ 20:21 |
Verwar je Klaasje nou met Driek? Kantonniewaarzijn. | |
Dr_Flash | zaterdag 16 februari 2019 @ 20:22 |
Er zijn zo veel mensen waar we al een tijd lang niks van gehoord hebben. Loop de OP maar eens door alleen al. | |
dennistd | zaterdag 16 februari 2019 @ 20:25 |
Heb er bij dit topic zelfs nog iemand uitgehaald omdat de user helemaal niet meer bestond... | |
b2py | zaterdag 16 februari 2019 @ 20:28 |
https://rocov-nh.nl/wp-co(...)len-regionaal-OV.pdf Dit zal je wel een indicatie geven En dan kan je de kosten van een in de toekomst vermoedelijke nodige vrije kruising te Geldermalsen voor het scheiden van IC verkeer naar het noorden en het kruisende treinverkeer naar Tiel achterwege laten. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 16 februari 2019 @ 20:29 |
Ik vraag niet om een PDF, ik vraag om een menselijke uitleg. Ik riep ook serieus expres niet om jou. | |
b2py | zaterdag 16 februari 2019 @ 20:32 |
kwal | |
Dr_Flash | zaterdag 16 februari 2019 @ 21:57 |
Dildi.... Lief doen nu ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 16 februari 2019 @ 22:13 |
Luister lieverd ik heb best wel een hoge pet van je op hoor, ook al maak ik vaak grapjes en zeg 't tegenovergestelde. Maar in dit soort dingen excelleer je nou gewoon niet bepaald, net als ik in tact. | |
TjjWester | zondag 17 februari 2019 @ 09:40 |
Ik lees op diverse plekken dat de thalys in duitsland tegenwoordig wordt geexploiteerd door keolis/eurobahn, hoe zit dat verhaal?? | |
Fred | zondag 17 februari 2019 @ 09:56 |
Blijkbaar heeft de SNCF haar Thalys PBKA stellen onder gebracht bij Keolis. | |
dennistd | zondag 17 februari 2019 @ 10:29 |
Eurobahn levert de machinisten voor de Thalys in Duitsland ja. Eurobahn is de Duitse dochter van Keolis en dat is weer voor een aanzienlijk deel eigendom van de SNCF. Ik vermoed trouwens ook dat ze op de vergunning van Eurobahn rijden en zelf geen vervoerder zijn in Duitsland. | |
TjjWester | zondag 17 februari 2019 @ 11:33 |
Hebben ze DB eruit gewipt om meer controle te krijgen of heeft Db zelf besloten te stoppen met thalys?? Ik las dat DB wel nog steeds aandeelhouder is en kaartjes verkoopt. | |
dennistd | zondag 17 februari 2019 @ 11:34 |
DB doet helemaal niks meer met de Thalys. | |
DeaDLocK2K | zondag 17 februari 2019 @ 12:35 |
DB is er enkele jaren geleden uitgestapt. Tijdens de aanschafprocedure van de Velaro e320 ongeveer, ze wilden toen zelf treinen gaan rijden door de Chunnel en dus concurreren op alle trajecten. Ze hadden maar 15% van de aandelen geloof ik. | |
James1988 | zondag 17 februari 2019 @ 13:03 |
10% meen ik me te herinneren. | |
dennistd | zondag 17 februari 2019 @ 13:09 |
Ik denk ook eens het reisadvies uit de reisplanner op te gaan volgen hoor: Oldenzaal-Amsterdam Zuid met overstap in Hengelo en Zwolle, ipv Hengelo en Amersfoort. Prompt een wisselstoring bij Dronten ![]() Gelukkig in Zwolle nog net de vertraagde wel rijdende sprinter naar Amsterdam kunnen halen, maar nu net voor Dronten stilstaan en daarna stapvoets door naar het station... Schade valt uiteindelijk mee verwacht ik, met +15 | |
Bitlord | zondag 17 februari 2019 @ 14:45 |
Neem ik terecht aan dat ICNG een gelijkvloerse instap heeft? Van vertragende bejaarden, kinderen die niet in durven stappen en vouwfietsenvolk heb je dan ook nauwelijks meer last = sneller in- en uitstapproces. | |
MTL | zondag 17 februari 2019 @ 14:53 |
ICNG heeft een gelijkvloerse instap. De deuren zijn even breed als twee reguliere deuren. De berekende instapsnelheid is voldoende voor de intercitytreinen waar deze in komt te rijden (en is in lijn met ander materieel). Voor sprinters zouden er inderdaad te weinig deuren zijn. | |
James1988 | zondag 17 februari 2019 @ 14:53 |
Dat klopt, ICNG heeft een gelijkvloerse instap. | |
SevenWonders | zondag 17 februari 2019 @ 14:55 |
Als dat gebeurt, dan blazen we de bruggen op ... allemaal ... komt er geen enkele trein meer over ons eiland ... zelfs die 100 meter HSL niet :-) | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2019 @ 15:37 |
Tuurlijk heb je nog steeds last van vouwfietsenvolk. Zolang die achterlijke kut-eencelligen dat hoereding gewoon op het balkon blijven uitklappen, of like 30 cm buiten de trein op het perron, blijf je last hebben van die dranghekterroristen. Kutvolk. | |
Salatrel | zondag 17 februari 2019 @ 15:49 |
ik zeg het niet vaak maar ik ben het helemaal met je eens. | |
James1988 | zondag 17 februari 2019 @ 15:55 |
SNG ook uitgeprobeerd. Leuke trein, rijdt goed, maar die stoelen zitten alleen maar goed als je precies gaat zitten zoals de rugleuning is gevormd. | |
funnywell | zondag 17 februari 2019 @ 16:01 |
Snap je niet, maarja zie je overal. In de lijn/streek bussen, auto, maakt niet uit. Zitcomfort is beduidend minder geworden dan vroeger. Denk dat ze niet willen dat je in slaap valt. | |
James1988 | zondag 17 februari 2019 @ 16:45 |
En ergonomie wordt belangrijker gevonden. Gezonde ruggen enzo. | |
derLudolf | zondag 17 februari 2019 @ 18:32 |
Dan moeten ze ook voorkomen dat je telefoons gebruikte, geen wifi. Kooi van Faraday. Kromme nekjes zijn ook niet goed... | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2019 @ 18:41 |
Waar komt toch dat idee vandaan dat beleid consequent moet zijn? ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 17 februari 2019 @ 18:49 |
Het is handig om enige continuïteit te hebben maar beleid kan gewoon veranderen inderdaad. Ik denk dat het belangrijker is dat het beleid consequent wordt uitgevoerd. | |
Fred | zondag 17 februari 2019 @ 18:52 |
Ik vind het belangrijker dat de treindienst met enige continuïteit consequent wordt uitgevoerd. Daarvoor wil ik best op een minder ergonomisch stoeltje zitten. | |
DeaDLocK2K | zondag 17 februari 2019 @ 18:57 |
De treindienst wordt met een vrij hoge continuïteit uitgevoerd op dit moment, das meer dan enige. Je wens is dus al in vervulling gegaan. | |
James1988 | zondag 17 februari 2019 @ 20:17 |
Vandaag weer eens lekker een stukje in de trein gezeten, route: Breda - Den Bosch - Utrecht - Leiden - Haarlem, vervolgens met de bus naar Schiphol, en vanaf daar met de ICd naar Breda. Hier een plaatje van een SNG in Haarlem:![]() De conducteursscore: op de route Breda - Den Bosch - Utrecht niemand gezien, tussen Utrecht en Leiden heb ik de HC langs zien vliegen, tussen Leiden en Haarlem hetzelfde. Uiteindelijk tussen Schiphol en Rotterdam een keer controle gehad. | |
b2py | zondag 17 februari 2019 @ 20:18 |
300 ![]() | |
James1988 | zondag 17 februari 2019 @ 20:20 |
Die buslijn rijdt lekker door. Ik vond dat hij ook goed gebruikt werd ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 februari 2019 @ 20:22 |
Ik heb vandaag vooral heel veel SNG heen en weer zien rijden over Deventer, vanaf mijn balkonnetje in het zonnetje ![]() | |
James1988 | zondag 17 februari 2019 @ 20:25 |
Wat me vooral opviel in de SNG waar ik in zat: er wordt ontzettend weinig omgeroepen. Het enige wat ik heb gehoord is "Het volgende station is: ..." en verder niks. Heerlijk rustig. Oh, en de reisinformatieschermen tonen een kaart met de huidige locatie. Leuke toevoeging ![]() | |
Bitlord | zondag 17 februari 2019 @ 20:48 |
Liever dat dan sommige andere treinen. Zo hinderlijk in je forensen-SGMm om kwart voor acht met allemaal andere chagrijnen voor de 5e keer in een week 2x keer in het Nederlands én 1x keer in het Engels te horen dat het toch echt Utrecht is wat het volgende station is. Net alsof wij als forensen allemaal een stel infantielen zijn dat je dat 3x moet horen. | |
spectrumanalyser | zondag 17 februari 2019 @ 21:01 |
Een Belg is over een hek geklommen en heeft contact gemaakt met een stuk bovenleiding in de buurt van Boom (Belgie). Met elektrocutie tot gevolg. https://www.telegraaf.nl/(...)ektrocutie-bij-spoor | |
James1988 | zondag 17 februari 2019 @ 21:01 |
@Bitlord Heb je ooit in een Britse forenzentrein gezeten? Dan ga je de omroep in die SGMm waarderen ![]() | |
Bitlord | zondag 17 februari 2019 @ 21:15 |
Nee, alleen een paar keer in de metro van London. Ik vind het irritant dat de dagelijkse forens lastig wordt gevallen met een overvloed aan overbodige informatie. Reizigers die niet gewoon zijn hebben al het display als infopunt plus een eenmalige omroep. | |
James1988 | zondag 17 februari 2019 @ 21:27 |
Wees blij. De gemiddelde Britse forens krijgt elke dag dit over zich uitgestort in de trein: ...op het perron... En ook nog dit soort berichten... Blinden hebben weinig aan een display, vandaar de audio-informatie. ![]() De eisen die aan automatische omroepsystemen in treinmaterieel zijn trouwens het volgende: Het complete stoppatroon afdraaien is niet nodig, "Dit is de trein naar Dordrecht, het volgende station is Gilze-Rijen" is genoeg. Afgaande op mijn ervaringen van vandaag voldoet SNG dus niet aan de eisen ![]() | |
Peterselieman | zondag 17 februari 2019 @ 21:52 |
Dat soort omroepen doet je belanden bij speciale treinen, zoals de directe verbinding tussen Aberdeen en Penzance. Ongeveer 45 stations op een afstand van 1256 kilometer. Volgens de website van Crossrail is het goedkoopste kaartje op bijvoorbeeld 9 mei 123,85 pond en duurt de reis 13 uur en 23 minuten ![]() | |
James1988 | zondag 17 februari 2019 @ 22:07 |
£123,85 (¤ 141,62), dat komt neer op 11,3 eurocent per kilometer. Ik heb wel eens goedkoper lange afstanden gereisd. Kopenhagen - Hamburg - Düsseldorf - Venlo - Eindhoven - Breda (924km volgens Google Maps met autoroutes die de spoorroute volgt) voor ¤ 44,40 (incl. reserveringen), ofwel 4,8 cent per kilometer ![]() | |
Peterselieman | zondag 17 februari 2019 @ 22:22 |
binnen Nederland is het mij wel voor minder dan 2 cent per kilometer gelukt | |
James1988 | zondag 17 februari 2019 @ 22:23 |
Met van die Kruidvatkaartjes enzo zeker? ![]() | |
Peterselieman | zondag 17 februari 2019 @ 22:26 |
Groepsretour ![]() | |
dennistd | zondag 17 februari 2019 @ 22:29 |
Ik heb in Duitsland in 2014 5000km 1e klas gereisd voor ¤50, dat komt neer op 1 cent per kilometer ![]() | |
James1988 | zondag 17 februari 2019 @ 22:30 |
Dat was met die Sieger-Bahncard toch, toen tijdens het WK? ![]() | |
dennistd | zondag 17 februari 2019 @ 22:37 |
Bijna goed: de Gold-Bahncard tijdens de Olympische Spelen ![]() Overigens kost Bad Bentheim-Praag (850km, via Berlijn) ook maar ¤19,50 via CD. Omgerekend slechts 2,3 cent per kilometer. | |
Salatrel | zondag 17 februari 2019 @ 22:40 |
binnenkort bij Ketnet: The roast of Arne Decock | |
DeaDLocK2K | zondag 17 februari 2019 @ 22:42 |
Dan ben je wel mooi Delul. Maar ja, krijg je als je geroosterd haantje de voorste wil zijn. | |
James1988 | zondag 17 februari 2019 @ 22:44 |
Ik vind het maar een wazig verhaal. | |
dennistd | zondag 17 februari 2019 @ 22:59 |
Misschien had Decock (met c-o-c-k maar zonder spatie) eerst zijn hoed op de paal gegooid en wou hij hem er weer af halen? | |
James1988 | zondag 17 februari 2019 @ 23:00 |
Wat slecht ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 17 februari 2019 @ 23:08 |
Ohjongenskantochnieallemaalditeah. | |
dennistd | zondag 17 februari 2019 @ 23:24 |
Sorry ![]() | |
dennistd | zondag 17 februari 2019 @ 23:49 |
Een raadplaatje dan maar: waar (halte of station) was ik vandaag (en maakte ik deze foto):![]() | |
Peterselieman | maandag 18 februari 2019 @ 00:00 |
Diemen Sniep, eindpunt van tram 19 | |
dennistd | maandag 18 februari 2019 @ 01:01 |
Klopt helemaal | |
b2py | maandag 18 februari 2019 @ 07:27 |
Volgende keer de 346 proberen 👌🏼 | |
Hi_flyer | maandag 18 februari 2019 @ 12:40 |
Ik reis ook altijd met een vouwfiets :-p En erger me vaak kapot aan sommige asocialen. Vooral het in- en uitvouwen in de trein is onwijs ergerlijk. Als je er wat van zegt, kijken ze je aan of ze water zien branden. Ook eens gehad dat een conducteur er iemand op aansprak, maar dat mens negeerde hem gewoon. Ik zie haar elke week wel een keer met niet-ingeklapte fiets op de trein stappen. Arrogante snol.... Ik reis momenteel +/- 6000km per maand voor 130 euro, 1e klas. Niet slecht ![]() [ Bericht 26% gewijzigd door Hi_flyer op 18-02-2019 12:49:42 ] | |
Peterselieman | maandag 18 februari 2019 @ 18:18 |
Tot de fiets een keer een station eerder uitstapt dan zij ![]() | |
b2py | dinsdag 19 februari 2019 @ 08:11 |
Jeetje, men praat over de OV-chipkaart 2.0 😱 | |
Dr_Flash | dinsdag 19 februari 2019 @ 08:17 |
"Men"? | |
spectrumanalyser | dinsdag 19 februari 2019 @ 08:22 |
Ik wil een ov daluren abonnement aanbieding. Doe maar 30 euro voor het eerste jaar. Met gratis ov chipkaart. Voorheen was de aanbieding er al rond deze tijd van het jaar. | |
Stefanovic83 | dinsdag 19 februari 2019 @ 11:00 |
Vraagje. De reisplanner geeft Almere Buiten naar Utrecht centraal via Amsterdam zuid niet als optie, maar die 'omweg' is wel even duur als via Hilversum. Mag je dan gewoon via Zuid reizen of moet je echt een via toeslag (bestaat dat?) hebben? | |
James1988 | dinsdag 19 februari 2019 @ 11:01 |
Ik wil zoveel ![]() | |
dennistd | dinsdag 19 februari 2019 @ 11:04 |
Er is geen enkele reden om via Amsterdam Zuid te reizen: het is niet korter, het is niet sneller en het is niet minder overstappen. Dus het mag niet (zonder uit- en weer in te checken dan). | |
James1988 | dinsdag 19 februari 2019 @ 11:10 |
Vroeger mocht je de snelste reis, kortste reis, of de reis met het minste aantal overstappen kiezen om op je bestemming te komen. Dat leidde tot eigenaardigheden als Rotterdam Alexander - Etten-Leur reizen via Deventer terwijl je betaalde voor de route via Dordrecht. Tegenwoordig is de eis "het advies moet uit de NS-reisplanner komen". Als dat niet het geval is moet je onderweg uit- en inchecken. | |
Stefanovic83 | dinsdag 19 februari 2019 @ 12:04 |
Flauw. Het is wel beter want VIRM > slt | |
b2py | dinsdag 19 februari 2019 @ 13:03 |
Als je de moeite neemt om naar Almere Centrum te reizen mag het wel ![]() | |
Adrie072 | dinsdag 19 februari 2019 @ 13:31 |
https://www.cobouw.nl/inf(...)F934AEA1DAA87F770YI4 | |
Stefanovic83 | dinsdag 19 februari 2019 @ 19:59 |
maar toch snap ik het niet. Als ik in de reisplanner via Zuid plan is het even duur. Gek genoeg. | |
Dr_Flash | dinsdag 19 februari 2019 @ 20:08 |
Gewoon doen. De meeste conducteurs snappen toch geen flikker van dat hele tariefsysteem. Als je een beetje aardig en/of dom doet kom je er vast wel mee weg ![]() | |
James1988 | dinsdag 19 februari 2019 @ 20:11 |
Sowieso, een conducteur weet niet waar je heen gaat. Hij ziet alleen maar 'ingecheckt ja/nee' en eventueel of je een ICd-toeslag hebt gekocht. En een conducteur interesseert het meestal ook niet genoeg, zolang je maar enigszins in de juiste richting reist. Als je bent ingecheckt in Utrecht en je zit in een trein die Amsterdam Centraal -> Amstel rijdt, dan kun je een boete verwachten. | |
stavromulabeta | dinsdag 19 februari 2019 @ 20:13 |
's Avonds laat is het de snelste verbinding. | |
Adrie072 | woensdag 20 februari 2019 @ 03:20 |
Ⓒ ANP UTRECHT - De nieuwe sprinters ’next generation’ (SNG) van NS hebben te kampen met kinderziekten. Sinds december rijden ze op het spoor, maar ze hebben veel storingen. Soms vallen ze meerdere keren op een dag stil, klagen reizigers. NS heeft totaal 206 van deze sprinters bij de Spaanse fabriek CAF besteld. Ze komen tussen nu en eind 2022 gefaseerd in de dienstregeling om de enorme groei van het woon-werkverkeer in het ov op te vangen. Op de eerste lijnen Den Haag-Haarlem en Leiden-Hoorn vertonen ze vaak kuren, waardoor pittige vertragingen kunnen ontstaan. Uitschieters Volgens actuele cijfers van ProRail ging de SNG-sprinter afgelopen vrijdag acht keer kapot, waardoor 130 treinen werden vertraagd. De gemiddelde punctualiteit (op tijd rijden) is daardoor dit jaar op die routes gezakt van 92 naar 82%, maar op sommige dagen zijn er uitschieters naar 64%. Reizigersvereniging Rover maakt zich zorgen. „Reizigers op deze trajecten klagen erover dat ze vaker kort of lang vertraagd zijn. De SNG-sprinters gaan een belangrijke rol spelen in de NS-dienstregeling van 2020. Daarom willen we dat eventuele problemen snel worden opgelost”, zegt directeur Freek Bos. Hij heeft NS om opheldering gevraagd. Volgens voorzitter Rikus Spithorst van belangenclub Voor Beter OV ’regent het klachten’ over de Spaanse stoptrein. „Tot nu toe blijkt het een onbetrouwbare sprinter, maar dat ligt met name aan NS zelf, die onervaren personeel erop laat rijden. Reizigers zijn de dupe van bedienings- en softwarefouten. Deze treinen zijn onvoldoende getest”, meent hij. NS bevestigt dat het paradepaardje soms met kuren heeft te kampen. „Maar dat is vrij normaal bij een nieuw type trein. Er zijn genoeg testen geweest. Toch kan het voorkomen dat de praktijk weerbarstiger is. Het is even wennen voor machinisten, conducteurs en monteurs. Wij meten desondanks 87% van de ritten zonder vertraging”, aldus een woordvoerster van de Spoorwegen. „We werken in samenwerking met CAF hard aan verbeteringen van de operatie en techniek, maar bijvoorbeeld ook aan de juiste afhandeling van foutmeldingen.” Begeleiding NS noemt het zeer vervelend als reizigers meerdere keren worden getroffen door pech. „We gaan als aanvulling op onze treinopleiding meer op begeleiding van rijdend personeel inzetten.” Uitval is echter niet altijd te voorkomen, aldus NS. „Er komen oplossingen voor de huidige problemen, die niet groot zijn. Gaandeweg worden de SNG-prestaties opgeschroefd.” https://www.telegraaf.nl/(...)sprinter-heeft-kuren | |
b2py | woensdag 20 februari 2019 @ 06:02 |
Ligt met name aan NS zelf, rikus ![]() | |
zoem | woensdag 20 februari 2019 @ 07:54 |
Nu.nl heeft ook een briljante toevoeging op het SNG-artikel ![]() Fyra werd gebouwd door AnsaldoBreda, niet CAF. | |
Mr_Klaasje | woensdag 20 februari 2019 @ 07:59 |
Inmiddels is dat verdwenen. | |
Bitlord | woensdag 20 februari 2019 @ 08:51 |
Waar hoorden we dit eerder bij nieuwe stellen? https://www.volkskrant.nl(...)-in-sneeuw~b8555d5c/ [ Bericht 0% gewijzigd door Bitlord op 20-02-2019 08:57:12 ] | |
MTL | woensdag 20 februari 2019 @ 09:04 |
Met als verschil de wijzende vinger. Bij de SLT was het de fabrikant, hier vooral het personeel dat nog moet wennen. | |
b2py | woensdag 20 februari 2019 @ 09:07 |
Personeel bij NS, hoe lang nog? | |
MTL | woensdag 20 februari 2019 @ 09:13 |
Hetzelfde bericht, maar dan van NS zelf: https://nieuws.ns.nl/eerste-ervaringen-met-de-nieuwe-sprinter/ | |
Fred | woensdag 20 februari 2019 @ 09:24 |
![]() Dat hadden ze schrijver van de aanbesteding ook wel eens mogen vertellen, dat de trein over stroomloze bruggen moet kunnen. Eigenschappen vergeten van de infrastructuur in een aanbesteding... Waar kennen we dat ook alweer van... ![]() | |
Piles | woensdag 20 februari 2019 @ 09:28 |
Ik lees nergens dat de trein er niet mee om kan gaan ![]() | |
Fred | woensdag 20 februari 2019 @ 09:39 |
Sinds 1908 kunnen treinen (en machinisten) in Nederland probleemloos over stroomloze bruggen rijden en nu er 110 jaar later een nieuwe trein komt ligt het aan de machinist? | |
spectrumanalyser | woensdag 20 februari 2019 @ 09:41 |
Mat '64, oftewel Plan V kon dat wel heel goed. ookal is deze trein al jaren niet meer in dienst, de Plan V is nog zeer geliefd en populair bij modelspoor. vorige week kwam een veiling van een Fleischmann 4472 op E-bay tot 234 euro. | |
spectrumanalyser | woensdag 20 februari 2019 @ 09:44 |
wellicht dat de nieuwe treinen stroom terugwinnen als de tractie stopt? van de eigenaar van een electrische auto heb ik vernomen dat er kan worden ingeregeld hoe hard de auto door blijf rollen als je het gaspedaal of stroompedaal loslaat. in de regel zal een electrische auto snel vaart minderen bij het loslaten van het pedaal. meer dan een auto met brandstofmotor. | |
Fixers | woensdag 20 februari 2019 @ 09:48 |
Aan de combinatie van factoren. Je kan als ontwerper nog zo goed een procedure hebben uitgedacht voor het rijden over stroomloze bruggen. In de praktijk zijn dingen toch altijd net anders dan in je ontwerp/model/simulatie. Dat is hier een samenspel van infra, materieel en gebruiker. | |
James1988 | woensdag 20 februari 2019 @ 09:48 |
Er kan een bepaalde handelswijze zijn die gevolgd moet worden, die net even afwijkt van het eerdere materieel. Als je als machinist al 10 jaar op een bepaalde wijze over zo'n brug rolt en je moet dat nu ineens anders gaan doen, dan kan ik me voorstellen dat dat even wennen is. | |
MTL | woensdag 20 februari 2019 @ 09:53 |
Bij andere (oudere) treinstellen hoef je bij stroomloze bruggen alleen de tractie uit te schakelen, en zodra je weer aan de andere kant rijdt, alleen maar de tractie weer in te schakelen. Doe je dat bij een SNG, dan valt de snelschakelaar open, en moet die eerst weer gesloten worden, dan moet alle apparatuur weer opgestart worden en pas daarna kan je weer tractie geven. Heb je niet in de gaten dat de snelschakelaar geopend is, dan kom je dus op bijv. Nieuw Vennep tot stilstand en kom je daarna niet meer weg, totdat je die weer inschakelt. Of als je niet even rustig afwacht tot daarna alles weer opgestart is, dan krijg je ook weer een paar meldingen en kom je niet weg. Uiteraard kan je ook ED geremd over de brug heen, dan gebeurt er verder niks en kan je direct weer tractie geven na het passeren. De SNG werkt in dat opzicht dus meer als een ouderwetse locomotief en je moet dus net even wat bewuster over die bruggen heen rijden. [ Bericht 8% gewijzigd door MTL op 20-02-2019 10:05:40 ] | |
b2py | woensdag 20 februari 2019 @ 10:08 |
Waarom is er niet gekozen voor een gestandaardiseerde methodiek ‘Passeren stroomloze bruggen’ en als zodanig uitgevraagd bij fabrikanten? | |
MTL | woensdag 20 februari 2019 @ 10:18 |
Ander nieuwer materieel werkt hetzelfde als de SNG, dus is de SNG gewoon in lijn daarmee. Ook locomotieven (DDZ, 1700) werken op die manier, en die gaan er elke dag probleemloos overheen. Waarom het bij de SNG dan schijnbaar wel een probleem is snap ik gewoon niet. Alleen ICM, VIRM en SGM werken nog op de manier met het alleen uitschakelen van de tractie. | |
James1988 | woensdag 20 februari 2019 @ 10:29 |
Hoe zit dat bij SLT en FLIRT? | |
MTL | woensdag 20 februari 2019 @ 10:39 |
Bij de SLT valt de snelschakelaar er uit (echter, of het daadwerkelijk gebeurt is volgens mij afhankelijk van de lengte van de stroomloze gedeeltes, de ene keer gebeurt het wel, andere keer weer niet). De FLIRT heeft een optie om automagisch ED remmend over de brug te gaan, maar hoe dat in de praktijk werkt zou ik niet durven zeggen. Dat zou betekenen dat de motoren standaard al gefluxed moeten worden als de tractie/remhendel in de neutraalstand staat, anders kan je nooit op tijd reageren. Onder de 30 km/u werkt het sowieso niet en zal het uitschakelen. Volgens mij moet je daarna het handmatig ook weer inschakelen. Edit: aanpassing FLIRT. Met als commentaar: ik heb zelf geen bekendheid op het mat, dit is wat ik er als leek van heb begrepen. [ Bericht 27% gewijzigd door MTL op 20-02-2019 13:31:56 ] | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2019 @ 10:40 |
![]() | |
James1988 | woensdag 20 februari 2019 @ 10:46 |
Bij SNG is de procedure dus eigenlijk gewoon hetzelfde? Misschien dat de timing van sommige handelingen net iets anders is en dat daar nog aan gewend moet worden? | |
Stefanovic83 | woensdag 20 februari 2019 @ 10:54 |
Ok dan ga ik Almere-Adam Zuid-Utrecht maar gewoon doen. Ik zal een betoog voorbereiden over "zelfde prijs" / "snelste route op tijdstip xyz dus het mag" / "huh wat?" Waarschijnlijk kom ik toch geen conducteur tegen ![]() | |
boriq | woensdag 20 februari 2019 @ 10:54 |
Wat foto's uit Garmisch-Partenkirchen en omstreken van de Bayerische Zugspitzbahn:![]() Deze trein komt op Garmisch-Partenkirchen net aan uit de richting Grainau en zal weldra terugkeren naar voorgenoemde plaats. ![]() Bedieningspaneel van een trein van de Bayerische Zugspitzbahn op station Eibsee. ![]() Uitzicht over de Eibsee, vanaf waar de nieuwe (2017) Seilbahn je ook naar de Zugspitze brengt. ![]() Overstap-station Grainau-Badersee. De meeste treinen uit Garmisch stoppen hier en rijden terug, hetzelfde geldt voor de treinen vanaf de Zugspitze. Hierdoor hoeven ze niet van tandrad naar reguliere aandrijving te wisselen. | |
MTL | woensdag 20 februari 2019 @ 11:02 |
Jep. Volgens mij is het probleem vooral dat je met de SNG langer moet wachten tot echt alle apparatuur opnieuw gestart is voordat je tractie kan geven, maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb zelf in dat opzicht nog geen enkel probleem met de SNG gehad. Je krijgt ook hele duidelijke meldingen van wat er aan de hand is, in combinatie met een icoontje op het beeldscherm van de apparatuur die nog niet gereed is. Die moeten eerst weg zijn, daarna kan je weer tractie geven. [ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 20-02-2019 11:11:43 ] | |
James1988 | woensdag 20 februari 2019 @ 11:04 |
En daar is de volgende Bombardier-vloot met problemen: Bombardier levert een reeks Talent 2's aan Abellio voor inzet rond Stuttgart, maar vanwege problemen met nieuwe software kan men niet tijdig leveren. Abellio zou in juni meerdere lijnen rond Stuttgart van DB Regio overnemen, en heeft inmiddels aan DB gevraagd of zij nog een tijd willen blijven rijden totdat Bombardier genoeg inzetbare treinen heeft geleverd. Abellio heeft treinen van het type Talent 2 besteld, maar Bombardier heeft hier software op geïnstalleerd die is gemaakt voor de Talent 3. In deze software zitten nog fouten, waardoor er nog geen toelating verleend kan worden. Het is niet de eerste vloot met problemen, ook de software van de Class 710 "Aventra" voor London Overground is nog altijd niet stabiel. | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2019 @ 11:07 |
Doe maar "huh wat?" ![]() | |
Salatrel | woensdag 20 februari 2019 @ 12:16 |
Wat MTL zegt. gewoon ED geremd over de stroomloze brug heen en er is niks aan de hand. kun je om wat voor reden dan ook niet geremd over de brug heen of valt de de snelschakelaar alsnog uit kun je wanneer je de brug gepasseerd bent de snelschakelaar weer inzetten maar moet je daarna wel even wachten totdat ook de omzetter weer ingeschakeld is en de tractie weer is vrijgegegeven. hier staan gewoon 2 hele mooie icoontjes voor op het diagnosescherm ![]() | |
James1988 | woensdag 20 februari 2019 @ 12:19 |
Kun je 'm niet gewoon laten rollen, eigenlijk? ![]() | |
Salatrel | woensdag 20 februari 2019 @ 12:19 |
jawel maar dan valt dus de snelschakelaar uit | |
MTL | woensdag 20 februari 2019 @ 12:21 |
Barbaar ![]() ![]() | |
Salatrel | woensdag 20 februari 2019 @ 12:22 |
ja ik kreeg een poos terug een mail dat we een Nederlands bedrijf zijn waar we Nederlands praten. Die mail kwam overigens op dezelfde dag als het nieuwsbericht dat de Veiligheidscentrale was omgedoopt tot Security Operations Center.... ![]() | |
James1988 | woensdag 20 februari 2019 @ 12:25 |
Gotcha ![]() Ik was inmiddels wat aan het Googlen geslagen en zag dat dit op het NS-forum ook al eens is gevraagd. Nou snap ik waarom je ED-geremd over de brug moet ![]() | |
MTL | woensdag 20 februari 2019 @ 12:51 |
Bijna goed ![]() Het enige materieel zonder ED rem is de ICM en daar moet je dat zeker niet mee doen. Dan mag je 'm bijna gegarandeerd af gaan slepen ![]() Edit: pff, waarom kan je nou weer niet een quote in een quote quoten? ![]() | |
dennistd | woensdag 20 februari 2019 @ 13:00 |
Schakelt de ED-rem niet vanzelf in dan bij SNG? Dit lees ik namelijk over de FLIRT:
| |
Mr_Klaasje | woensdag 20 februari 2019 @ 13:06 |
Daar zit ongetwijfeld vertraging in waardoor het minder betrouwbaar zal werken dan het actief remmen. | |
James1988 | woensdag 20 februari 2019 @ 13:10 |
Het is inmiddels ruim 9 jaar geleden dat een trein bij Buizingen op een andere trein klapte, waarbij 19 slachtoffers vielen. Het dossier is nog altijd niet afgesloten: er is weliswaar een ongevalsrapport, maar de rechtszaken lopen nog. De bestuurder van één van de treinen zei dat hij een groen sein had, experts hebben dit altijd tegengesproken. Tijdens een zitting, gisteren, kwam dit weer ter sprake. De advocaten van de machinisten hadden een verrassing: een journaalfoto van een groen sein. ![]() Op het bewuste beeld is te zien hoe het licht op groen stond terwijl het spoor nog versperd was door het treinwrak. | |
MTL | woensdag 20 februari 2019 @ 13:26 |
De SNG doet dat niet. Het is in dat opzicht echt een SLT 2.0. Even van te voren ED remmen, en je hebt echter wel hetzelfde effect. | |
Salatrel | woensdag 20 februari 2019 @ 14:55 |
ik moet even heel goed nadenken maar volgens mij zitten in het door NS bediende gebied waar FLIRT rondtuft geen stroomloze bruggen. De voeding schakelt allicht wel automatisch over naar de door de ED remming opgewekte spanning maar alleen als de ED remming al is ingezet. ik vermoed dat wel of geen bovenleidingspanning ergens tussen de stroomafnemert en de snelschakelaar gemeten wordt want als hij pas "automatisch" wanneer er geen bovenleidingspanning meer is is het al te laat gok ik zomaar. de ED remming moet immers ook nog opgebouwd worden | |
Salatrel | woensdag 20 februari 2019 @ 15:06 |
dat antwoord is al heel erg achterhaald want bij de genoemde brug bij Alphen a/d Rijn hoeft dat ook al jaren niet meer ![]() | |
Salatrel | woensdag 20 februari 2019 @ 15:08 |
dat was overigens ook nog een mooi verhaal want het vervangen van die bordjes was niet gepubliceerd in de IAM en een oplettende machinist had daar een melding van gemaakt dat er verkeerde borden stonden. mocht ProRail halsoverkop de oude borden terugplaatsen, de wijziging in de IAM publiceren en 4? weken later de nieuwe borden weer terugzetten ![]() | |
James1988 | woensdag 20 februari 2019 @ 15:12 |
Wat een trollactie van die machinist. ![]() | |
James1988 | woensdag 20 februari 2019 @ 15:56 |
Captrain mag vanaf middernacht niet meer in België rijden. | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2019 @ 16:02 |
Leuk! Wil ik ook nogeens heen ![]() ![]() | |
spectrumanalyser | woensdag 20 februari 2019 @ 16:12 |
stel, je wilt iets meenemen in de trein, wat je niet in de trein mag meenemen. Een oplossing:![]() dit kun je bijvoorbeeld doen als je brandstof wilt meenemen. | |
Fixers | woensdag 20 februari 2019 @ 16:12 |
Klinkt als een hoop handelingen, die op het juiste moment in de juiste volgorde moet doen. Is dat niet te automatiseren? Dat de boordcomputer dit zelf regelt. | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2019 @ 16:16 |
Dit ziet er niet uit als een oplossing, eerder als een probleem ![]() ![]() | |
MTL | woensdag 20 februari 2019 @ 16:18 |
Het wordt veel te lastig opgeschreven daar. Je hebt gewoon twee keuzes als machinist: 1) Klein beetje ED remmen (indien materieel daar de beschikking heeft), dan blijft alles 'in'. 2) Lekker laten rollen, en indien noodzakelijk weer even met één knop de apparatuur weer inschakelen. Da's niet lastig. | |
spectrumanalyser | woensdag 20 februari 2019 @ 16:30 |
Sporadisch komt het voor dat een trein stilvalt op een stroomloze brug. je zou denken dat je een sleeploc nodig hebt. echter kun je met vijf sterke personen de trein in beweging krijgen. ![]() met vier man lukt ook ![]() het is mogelijk, alleen probeer niet zo te hijgen door de intercom als je de stationsomroep doet. | |
Maegrim | woensdag 20 februari 2019 @ 17:23 |
En 3 man in overtreding doordat de bedrijfsnaam of -logo niet op de rug staat. (Op de Watergraafsmeer hebben ze van de week boetes a 180 euro uit lopen delen ![]() | |
derLudolf | woensdag 20 februari 2019 @ 17:29 |
Ijzer op ijzer, lage wrijvingscoëfficiënt ![]() | |
dennistd | woensdag 20 februari 2019 @ 17:30 |
Hoef je nog niet in grote letters/cijfers een registratiecode erop hebben staan? Dat lijkt me dan de volgende stap... ![]() | |
derLudolf | woensdag 20 februari 2019 @ 17:32 |
Dacht dat de spoorwegpolitie mét hun werkte en niet tegen... | |
dennistd | woensdag 20 februari 2019 @ 17:33 |
Is ILenT denk ik die dat doet | |
Maegrim | woensdag 20 februari 2019 @ 17:38 |
ProRail helaas. Die komen vaker langs dan IlenT ![]() Zelfs als je van een parkeerplaats naar een naastgelegen gebouw loopt wordt geëist dat je in het geel gaat. Wordt nog wat met de motor... | |
James1988 | woensdag 20 februari 2019 @ 17:40 |
Opgelost, slotje. ![]() ![]() | |
Fred | woensdag 20 februari 2019 @ 17:42 |
Ik had laatst een aannemer op bezoek die met hesje, schoenen én helm (!!) een kantoorgebouw binnen kwam lopen. Blijkbaar vereiste zijn werkgever dat bij altijd zijn pbm's gebruikte als hij naar een klant ging... [ Bericht 5% gewijzigd door Fred op 20-02-2019 18:21:03 ] | |
Dr_Flash | woensdag 20 februari 2019 @ 17:42 |
Badslipper Express Services, hoe lang nog ![]() | |
b2py | woensdag 20 februari 2019 @ 17:59 |
De bouw is iets minder strikt wat dat betreft, godzijdank | |
derLudolf | woensdag 20 februari 2019 @ 18:05 |
Servicemonteurs van ons kregen (in Frankrijk, waar anders) op hun flikker omdat ze de trapleuning niet vast hielden ![]() Werkschoenen moet je ook aan als je in de fabriek loopt, dus ook als je iets uit het magazijn wilt halen of even bij een machine wilt kijken. | |
James1988 | woensdag 20 februari 2019 @ 18:08 |
Daarvoor krijg je niet alleen in Frankrijk op je flikker hoor. Ik heb bij 2 klanten gezeten waar dat ook beleid was. Bij de ene klant waren ze er wel wat strikter in dan bij de andere klant. | |
DeaDLocK2K | woensdag 20 februari 2019 @ 18:12 |
Europeanen: "Mijn trein is 20 minuten te laat, ik eis herstructurering en rollende koppen." Ondertussen in Canada: ![]() | |
Fred | woensdag 20 februari 2019 @ 18:22 |
Dat laatste lijkt me niet zo eens raar, ook als je staat te kijken kan er nog iets op je voeten vallen. | |
Peterselieman | woensdag 20 februari 2019 @ 18:29 |
Akkrum richting Leeuwarden is daarvoor een mooie testcase ![]() | |
GlenSpey | woensdag 20 februari 2019 @ 18:34 |
Klopt, in mijn beginnersrooster zat het hele Flirt gebied, geen stroomloze brug te vinden daar. | |
derLudolf | woensdag 20 februari 2019 @ 18:51 |
Klopt hoor. Zeg ook niet dat ik dát overdreven vind | |
MTL | woensdag 20 februari 2019 @ 18:53 |
Leiden - Hoorn dus ook (daar komen dus ook de vele klachten vandaan). Met vier stroomloze bruggen is dat een leuke route. | |
Peterselieman | woensdag 20 februari 2019 @ 18:55 |
Uhuh. Tussen Heerenveen en Leeuwarden liggen er dus ook 4, waarvan Akkrum blij miezerig weer een leuke is als ik zie hoe traag een ICM er in dat geval overheen gaat | |
obolos | woensdag 20 februari 2019 @ 20:48 |
En één moet verplicht op cursus om te leren hoe je een geel hesje aantrekt? | |
DeaDLocK2K | woensdag 20 februari 2019 @ 20:58 |
Ik dacht dat je alleen een geel hesje krijgt als je in een instelling voor geestelijk gehandicapten zit. | |
DeaDLocK2K | woensdag 20 februari 2019 @ 20:58 |
Oh wacht, het gaat over beveiligingshesjes, aha! | |
MTL | donderdag 21 februari 2019 @ 07:23 |
Het gedoe rondom Bombardier heeft inmiddels ook de "pers" bereikt: "Bombardier somehow misses deadline for train they weren’t contracted to make" https://www.thebeaverton.(...)-contracted-to-make/ | |
James1988 | donderdag 21 februari 2019 @ 07:34 |
![]() | |
Goverman | donderdag 21 februari 2019 @ 08:44 |
Dicht |