Jep. Volgens mij is het probleem vooral dat je met de SNG langer moet wachten tot echt alle apparatuur opnieuw gestart is voordat je tractie kan geven, maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb zelf in dat opzicht nog geen enkel probleem met de SNG gehad.quote:Op woensdag 20 februari 2019 10:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bij SNG is de procedure dus eigenlijk gewoon hetzelfde? Misschien dat de timing van sommige handelingen net iets anders is en dat daar nog aan gewend moet worden?
Kun je 'm niet gewoon laten rollen, eigenlijk?quote:Op woensdag 20 februari 2019 12:16 schreef Salatrel het volgende:
gewoon ED geremd over de stroomloze brug heen
jawel maar dan valt dus de snelschakelaar uitquote:Op woensdag 20 februari 2019 12:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kun je 'm niet gewoon laten rollen, eigenlijk?
Barbaar Zomaar de HMI uitschelden voor diagnoseschermquote:Op woensdag 20 februari 2019 12:16 schreef Salatrel het volgende:
[...]
Hier staan gewoon 2 hele mooie icoontjes voor op het diagnosescherm de Human Machine Interface
ja ik kreeg een poos terug een mail dat we een Nederlands bedrijf zijn waar we Nederlands praten. Die mail kwam overigens op dezelfde dag als het nieuwsbericht dat de Veiligheidscentrale was omgedoopt tot Security Operations Center....quote:Op woensdag 20 februari 2019 12:21 schreef MTL het volgende:
[..]
Barbaar Zomaar de HMI uitschelden voor diagnosescherm
Gotchaquote:Op woensdag 20 februari 2019 12:19 schreef Salatrel het volgende:
[..]
jawel maar dan valt dus de snelschakelaar uit
Nou snap ik waarom je ED-geremd over de brug moetquote:Inmiddels zijn de meeste bruggen wel voorzien van een bovenleiding en zijn er nog slechts enkele welke wij stroomloos noemen. Als een brug stroomloos is dan zet de machinist daar de tractie van de trein uit en als een trein op de tractiemotoren kan remmen (ED remming) dan doen we dat als dat mogelijk is. Door het ED remmen wekken we via de tractiemotoren stroom op welke door de trein weer gebruikt kan worden en hiermee proberen we uitval van systemen te voorkomen.
Niet alle treinen hebben een ED remming en dan zul je inderdaad even merken dat systemen uitvallen, een deel van de installaties werkt op de accu's van de trein en dan merk je de uitval niet. Op deze treinen schakelen we als machinist een hoofdschakelaar van de hoogspanning in de trein voor de stroomloze brug uit en na de brug weer in dit ter bescherming van de verschillende systemen in de trein.
De treinen van de NS zijn uitgevoerd met een zgn. 'stuit' waardoor de stroomafnemers als ze onder de rijdraad vandaan komen maar beperkt verder om hoog gaan en dan worden ze door een geleider bij het begin van de rijdraad aan de andere zijde van de brug weer onder de draad gedrukt. Bij buitenlandse treinen is deze 'stuit' niet aanwezig en deze moeten dan de stroomafnemer hier wel naar beneden laten zakken.
Volgens mij hebben we in Nederland nog 1 brug waar de machinisten van de NS de stroomafnemer echt moeten laten zakken en deze is tussen Alphen aan de Rijn en Bodegraven. Een andere zou ik niet weten maar nu rij ik ook niet op alle trajecten in Nederland dus wellicht is er nog ergens zo'n brug.
Bijna goedquote:Op woensdag 20 februari 2019 12:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet alle treinen hebben een ED remming en dan zul je inderdaad even merken dat systemen uitvallen, een deel van de installaties werkt op de accu's van de trein en dan merk je de uitval niet.
Op deze treinen schakelen we als machinist een hoofdschakelaar van de hoogspanning in de trein voor de stroomloze brug uit en na de brug weer in dit ter bescherming van de verschillende systemen in de trein
[..]
quote:Bij het berijden van een spanningsloos traject kunnen ook de verbruikers in de treinstellen niet meer gevoed worden. Om dat te voorkomen wordt licht elektrodynamisch afgeremd. Met de daardoor opgewekte energie kunnen de genoemde verbruikers ook zonder onderbreking worden gevoed. Dit hulprembedrijf wordt bij een snelheid van >30 km/h door de voertuigbesturingstechniek automatisch geactiveerd zodra geen spanning bovenleiding meer beschikbaar is
De SNG doet dat niet. Het is in dat opzicht echt een SLT 2.0. Even van te voren ED remmen, en je hebt echter wel hetzelfde effect.quote:Op woensdag 20 februari 2019 13:00 schreef dennistd het volgende:
Schakelt de ED-rem niet vanzelf in dan bij SNG? Dit lees ik namelijk over de FLIRT:
[..]
ik moet even heel goed nadenken maar volgens mij zitten in het door NS bediende gebied waar FLIRT rondtuft geen stroomloze bruggen. De voeding schakelt allicht wel automatisch over naar de door de ED remming opgewekte spanning maar alleen als de ED remming al is ingezet. ik vermoed dat wel of geen bovenleidingspanning ergens tussen de stroomafnemert en de snelschakelaar gemeten wordt want als hij pas "automatisch" wanneer er geen bovenleidingspanning meer is is het al te laat gok ik zomaar. de ED remming moet immers ook nog opgebouwd wordenquote:Op woensdag 20 februari 2019 13:00 schreef dennistd het volgende:
Schakelt de ED-rem niet vanzelf in dan bij SNG? Dit lees ik namelijk over de FLIRT:
[..]
dat antwoord is al heel erg achterhaald want bij de genoemde brug bij Alphen a/d Rijn hoeft dat ook al jaren niet meer daar stonden voorheen nog borden stroomafnemers neer maar nadat de constructie wat is aangepast staan er nu gewoon tractie uit bordjesquote:Op woensdag 20 februari 2019 12:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Gotcha
Ik was inmiddels wat aan het Googlen geslagen en zag dat dit op het NS-forum ook al eens is gevraagd.
[..]
Nou snap ik waarom je ED-geremd over de brug moet
Leuk! Wil ik ook nogeens heen Ik wil zo veelquote:Op woensdag 20 februari 2019 10:54 schreef boriq het volgende:
Wat foto's uit Garmisch-Partenkirchen en omstreken van de Bayerische Zugspitzbahn:
[ afbeelding ]
Deze trein komt op Garmisch-Partenkirchen net aan uit de richting Grainau en zal weldra terugkeren naar voorgenoemde plaats.
[ afbeelding ]
Bedieningspaneel van een trein van de Bayerische Zugspitzbahn op station Eibsee.
[ afbeelding ]
Uitzicht over de Eibsee, vanaf waar de nieuwe (2017) Seilbahn je ook naar de Zugspitze brengt.
[ afbeelding ]
Overstap-station Grainau-Badersee. De meeste treinen uit Garmisch stoppen hier en rijden terug, hetzelfde geldt voor de treinen vanaf de Zugspitze. Hierdoor hoeven ze niet van tandrad naar reguliere aandrijving te wisselen.
Klinkt als een hoop handelingen, die op het juiste moment in de juiste volgorde moet doen. Is dat niet te automatiseren? Dat de boordcomputer dit zelf regelt.quote:Op woensdag 20 februari 2019 12:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Gotcha
Ik was inmiddels wat aan het Googlen geslagen en zag dat dit op het NS-forum ook al eens is gevraagd.
[..]
Nou snap ik waarom je ED-geremd over de brug moet
Dit ziet er niet uit als een oplossing, eerder als een probleem Hoe is dit afgelopen?quote:Op woensdag 20 februari 2019 16:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
stel, je wilt iets meenemen in de trein, wat je niet in de trein mag meenemen. Een oplossing:
[ afbeelding ]
dit kun je bijvoorbeeld doen als je brandstof wilt meenemen.
Het wordt veel te lastig opgeschreven daar. Je hebt gewoon twee keuzes als machinist:quote:Op woensdag 20 februari 2019 16:12 schreef Fixers het volgende:
[..]
Klinkt als een hoop handelingen, die op het juiste moment in de juiste volgorde moet doen. Is dat niet te automatiseren? Dat de boordcomputer dit zelf regelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |