ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Op zaterdag 20 september 2014 20:43 schreef De_Dakgoot het volgende: Hallo, gewoon een vraagje waar ik nieuwsgierig naar ben, waarom heeft de gemoderniseerde DD-AR een gordel op het balkon?
Daar kun je een rolstoel of fiets mee vastzetten, lijkt me.
Twee weken terug was een toerist met koffers met wieltjes in een HTM-bus gestapt, hij had zijn koffers op de rolstoelplaats gezet. Dat ging prima, tot de bus een bocht omging en die koffers wegrolden, zo tegen een paar mensen aan.
Ik heb hem toen maar even op zo'n gordel gewezen, werkte perfect.
Op zaterdag 20 september 2014 20:49 schreef spectrumanalyser het volgende: heb vandaag geen DDAR bij Nedtrain gezien, helaas. wel zag ik een stel staan bij het opstelterrein. volledig onder de graffiti.
Die stond er wel degelijk, eentje in de schadehal en nog een stel achter een doekje wat ik even aan de kant schoof
ProRail heeft vandaag "veel boetes" uit mogen delen aan gestoorde malloten die dachten dat ze met hun cameraatje wel achter de hekken of slagbomen mochten komen.
Ja, ProRail heeft heel de dag extra BOA-personeel tussen Amsterdam en Haarlem ingezet om deze reden. En ondanks dat heeft men nog wat lastgevingen Voorzichtig Rijden (of hoe heet dat tegenwoordig?) mogen afgeven...
Ik zat heerlijk rondom de STAR-spoorlijn in het Groningse land. Even heerlijk wat stoom- en dieselmeuk klikken. En Greavy Zaag- en Snoeiwerken B.V. had het erg rustig: De STAR had al veel verzorgd in snoeiwerk op en rond de spoordijk
Ik zat heerlijk rondom de STAR-spoorlijn in het Groningse land. Even heerlijk wat stoom- en dieselmeuk klikken. En Greavy Zaag- en Snoeiwerken B.V. had het erg rustig: De STAR had al veel verzorgd in snoeiwerk op en rond de spoordijk
Ja hehe kunst Op die toendra vlak bij de poolcirkel groeit sowieso niks
Op zaterdag 20 september 2014 22:25 schreef greavy het volgende: ProRail heeft vandaag "veel boetes" uit mogen delen aan gestoorde malloten die dachten dat ze met hun cameraatje wel achter de hekken of slagbomen mochten komen.
Terecht. Als je soms toch ziet wat 'spotters' zoal uithalen
Is bij iemand hier toevallig vanavond door die OVC storing ook een absurd hoog bedrag afgeschreven na een reis?
Ik maakte een reis waar ik normaal rond de 1,40 voor betaal, en had gewoon uitgechecked. Toen ik twee uur later terugwilde checkte ik in wat hij blijkbaar als uitchecken registreerde en het systeem schreef ineens 10,52 af (kwam ik later pas achter). Ik snap echt niet hoe ze bij dat bedrag komen. Normaal is die grens toch vier uur?
Helamaal fijn weer natuurlijk, gelukkig dat de controleur mijn historie inkeek want anders had ik er nog een boete bij ook.
flikker toch op zeg. Slinger eerst alle perronrokers buiten het strafschopgebied op de bon. Of perronfietsers, at all. Of organismen die hun vouwfiets niet inklappen. Of stil gaan staan boven aan de roltrap. Of onderaan. Of die per se al hun 6 koffers mee moeten nemen de kiosk in. Gewoon, iedereen eigenlijk
Vanaf maandag Düsseldorf ZOB - Roermond - Brüssel (IC-bus)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De IC Bussen zijn dubbeldekkers, voorzien van moderne faciliteiten.Tijdens uw reis per IC Bus geniet u van uitstekend comfort: gratis Wifi, airconditioning, stopcontacten, ruime zitplaatsen, ruimte voor bagage, moderne faciliteiten, wc en veiligheidsvoorzieningen. Daarnaast zijn in de bus ook snacks en dranken verkrijgbaar.
Hmm, ik heb de link uit de OP eens gevolgd en dan doet hij het ook niet (Chrome x64, Windows 8.1 x64). Als ik in de adresbalk alles achter het hekje wegsloop en op Enter ram, dan doet hij het vervolgens ineens wel.
Op zondag 21 september 2014 02:09 schreef James1988 het volgende: Hmm, ik heb de link uit de OP eens gevolgd en dan doet hij het ook niet (Chrome x64, Windows 8.1 x64). Als ik in de adresbalk alles achter het hekje wegsloop en op Enter ram, dan doet hij het vervolgens ineens wel.
Klopt, dat ding is al heel lang niet meer bijgewerkt. Stations zoals Veendam en Hoevelaken staan er niet in, de HSL kent hij ook niet. En dat terwijl er al sinds september 2009 treinen overheen rijden.
In ander nieuws: de Deense spoorwegen, DSB, vonden het tijd voor een nieuw logo.
Het oude logo:
Het nieuwe logo:
Zoals te zien is het gestyleerde wiel verdwenen, het is vervangen door een logo dat 'eenvoud, herkenbaarheid en vertrouwen' moet uitstralen. De zeshoekvorm is gebaseerd op het logo dat wordt gebruikt voor de S-Tog rond Kopenhagen, de letters DSB zijn overgenomen uit het oude logo.
Op zaterdag 20 september 2014 22:55 schreef greavy het volgende: De laatste maanden hoor ik er maar weinig over. Ik mag aannemen dat dit ook al gefixt is hoor.
Op het NS forum verschijnen regelmatig mensen die twee keer hebben ingecheckt of uitgecheckt. Volgens mij is dit nog niet verholpen.
Hoorde ook dat er eentje was die iemand op z'n bek dreigde te slaan omdat diegene toevallig door het beeld heen liep
Ik moest gisteren gewoon werken, maar kwam daarbij wel langs Amsterdam. De spotter die op mijn perron foto's stond te maken van de Blokkendoos vond mij geloof ik niet zo lief toen ik mijn trein tussen zijn lens en die Blokkendoos in parkeerde
doet mij denken aan dat fragment van treinspotters die voor een stoomtrein kwamen. net op dat moment kwamen van beide kanten andere reguliere sneltreinen waardoor de stoomtrein niet eens te zien was
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zondag 21 september 2014 09:07 schreef greavy het volgende: Oh, sommigen maakten het gister wel erg bont in Haarlem Liepen gewoon het perron af, en zo richting de driehoek om de treintjes te klikken [ afbeelding ]
Krijg echt het gevoel dat de jongere garde netter is dan de stoffige bejaarden..
Op zondag 21 september 2014 10:07 schreef spectrumanalyser het volgende: doet mij denken aan dat fragment van treinspotters die voor een stoomtrein kwamen. net op dat moment kwamen van beide kanten andere reguliere sneltreinen waardoor de stoomtrein niet eens te zien was
Op zondag 21 september 2014 08:55 schreef greavy het volgende: Het probleem is natuurlijk ook "opgelost" als je alle poortjes sluit, en je dus nooit aan de "verkeerde" kant kan staan in- en uitchecken
Is het niet gewoon makkelijker om poortjes net als de paaltjes aan de hand van de chipkaart te laten bepalen of er in- of uitgecheckt moet worden? Ik kan me geen nut bedenken voor die richtingsgevoeligheid van poortjes. Ik heb het ook al eens meegemaakt dat ik dubbel incheckte op Amsterdam CS toen ik al door het open poortje heen was en was vergeten uit te checken.
Op zondag 21 september 2014 02:19 schreef James1988 het volgende: Klopt, dat ding is al heel lang niet meer bijgewerkt. Stations zoals Veendam en Hoevelaken staan er niet in, de HSL kent hij ook niet. En dat terwijl er al sinds september 2009 treinen overheen rijden.
In ander nieuws: de Deense spoorwegen, DSB, vonden het tijd voor een nieuw logo.
Zoals te zien is het gestyleerde wiel verdwenen, het is vervangen door een logo dat 'eenvoud, herkenbaarheid en vertrouwen' moet uitstralen. De zeshoekvorm is gebaseerd op het logo dat wordt gebruikt voor de S-Tog rond Kopenhagen, de letters DSB zijn overgenomen uit het oude logo.
Een manier waarop het logo gebruikt kan worden: [ afbeelding ]
Ik vind het eigenlijk niet echt een vooruitgang.
Lelijk! Lelijk! Lelijk!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Is het niet gewoon makkelijker om poortjes net als de paaltjes aan de hand van de chipkaart te laten bepalen of er in- of uitgecheckt moet worden? Ik kan me geen nut bedenken voor die richtingsgevoeligheid van poortjes. Ik heb het ook al eens meegemaakt dat ik dubbel incheckte op Amsterdam CS toen ik al door het open poortje heen was en was vergeten uit te checken.
Goed idee. Maar een beter idee is naar mijn mening de OV-chipkaart te verwoesten.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 21 september 2014 09:07 schreef greavy het volgende: Oh, sommigen maakten het gister wel erg bont in Haarlem Liepen gewoon het perron af, en zo richting de driehoek om de treintjes te klikken [ afbeelding ]
Dit figuur zal in de spoorwereld wel bekend zijn. Naam doorgeven en een stevige prent is wel het minste dat verwacht mag worden.
Op zondag 21 september 2014 11:46 schreef Dr_Flash het volgende: Hebben die lui ook nog foto's van treinen gemaakt? Of was het alleen maar "OOH KIJK WAT HIJ DOET!! IK GA HET TEGEN MAMA ZEGGEN HOOR!! "
Soms is dat nodig om mensen op hun plaats te kunnen zetten
Op zondag 21 september 2014 09:07 schreef greavy het volgende: Oh, sommigen maakten het gister wel erg bont in Haarlem Liepen gewoon het perron af, en zo richting de driehoek om de treintjes te klikken [ afbeelding ]
De debiel van de dag.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 21 september 2014 12:19 schreef Dr_Flash het volgende: Nou nou wat weer een paniek allemaal. Uiteindelijk is er helemaal niemand aangereden. OH JA WEL HONDER DMAN BIJNA
Maar dat gebeurt iedere dag.
Doe eens normaal. Althans, normaler.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 21 september 2014 12:28 schreef b2py het volgende: Achja, 25 kV op de bovenleiding en weg is die oude meuk. ETCS erbij en alleen nog maar standaard treinen.
25kV gaat niet gebeuren.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Feyenoordsupporters die op weg waren naar de voetbalwedstrijd tegen Ajax in de Kuip hebben overlast veroorzaakt in treinen.Ook richtten ze vernielingen aan.Dat gebeurde op het traject Gouda- Rotterdam.Een trein werd volgens de NS zo toegetakeld dat hij uit dienst moest worden genomen.Een andere trein werd ontruimd na het afsteken van vuurwerk.
De NS gaat proberen de schade te verhalen op de daders.
bij Nedtrain sprak ik een medewerker die aangaf dat het een enkele keer voorkomt dat het daadwerkelijk lukt om de schade op een dader te verhalen. De dader raakt dan in de schuldsanering. Zo was er enig tijd terug een dader die voor 3 ton schade moest gaan betalen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Ja dat hoor je heel vaak. Maar hoe moet ik dat zien dan? Dat ze gewoon nooit meer met historisch materieel de baan op gaan of zo?
In ieder geval minder, maar ook dat dienstregelingen tevoren niet meer bekend worden gemaakt of dat er minder informatie over zaken naar buiten komt, waardoor de goeden moeten lijden onder de kwaden
bij Nedtrain sprak ik een medewerker die aangaf dat het een enkele keer voorkomt dat het daadwerkelijk lukt om de schade op een dader te verhalen. De dader raakt dan in de schuldsanering. Zo was er enig tijd terug een dader die voor 3 ton schade moest gaan betalen.
Het ging weer lekker in Eindhoven net. Sprinter naar Deurne van 16:17 ofzoiets reed niet vanwege een wisselstoring tussen Boxtel en Eindhoven. Wordt er omgeroepen dat de IC Venlo op alle stations stopt. Vlak daarna roept men om dat er stopbussen naar Deurne rijden, en binnen een minuut gevolgd dat de IC naar Venlo op alle tussengelegen stations stopt.
Zoiets heb ik ook een keer meegemaakt, in Berlijn kwam een PKP-Taurus binnen die was bestickerd vanwege een of ander voetbaltoernooi. Hele rij spotters op het perron aan het joelen richting een reiziger, of hij opzij wilde gaan.
Genoeg doen dat ja. Ik vraag het wel eens, maar ik ga reizigers op een station niet dwingen. En zeker niet als een idioot schreeuwen. Daarom fotografeer ik ook liever buiten de stations.
Op zondag 21 september 2014 17:42 schreef hhh38 het volgende: Dit zijn mongolen die toevallig voor Feyenoord zijn, kan de club niets aan doen.
Ik snap je punt, maar dit lijkt me net iets te kort door de bocht. Als Feyenoord zou je moeten zeggen "wij tolereren niet dat onze naam geassocieerd wordt met dit soort gedrag" en er dus wel degelijk wat aan moeten doen. Wat dan precies, dat weet ik ook niet hoor. Maar dit is gewoon net iets te simpel
Vorig jaar stond ik met een paar vrienden op een viaduct over de Midlands Main Line, in een weekend dat er in de buurt bij de Great Central Raikway een stoomfestival aan de gang was. Op een gegeven moment stopte er een autootje waar een opa en een jochie uit stapten.
Opa: "Is something special coming?" Vriend: "Yeah, a steamer!"
Die twee begonnen heel enthousiast hun camera's te pakken... komt er uiteindelijk een kalktrein langs.
Zaterdag 20 september 2014, om 05u vertrokken om in Bergen op Zoom een kennis op te pikken, en door te knallen naar de STAR. Het hele land vol met mist, maar we hadden goede moed, dus gewoon gegaan.
De eerste trein, bij de derde fotostek, had nog wel een partij mist om zich heen: SGB 4389 'Enter' + rijtuigen by Durk Houtsma., on Flickr Tussen Stadskanaal en Musselkanaal passeert in de nog mistige ochtend de SGB 4389 de fotografen opweg naar Musselkanaal met de eerste trein van de dag.
Exact één uur later werd de volgende foto genomen, en inmiddels was de lucht stralend blauw, en de mist van in geen velden of wegen meer te bekennen. Binnen een halfuur na de hierboven getoonde foto, was de mist verdwenen. MBS 657 'Kikker' + rijtuigen (3752) by Durk Houtsma., on Flickr Een andere gastloc was de Kikker van de MBS. Deze loc mocht starten met enkele ritjes Stadskanaal - Musselkanaal vv, en is hier net vertrokken uit Stadskanaal richting Musselkanaal, en verlaat het depot van de STAR.
36 Minuten later stonden we de volgende gastlocomotief te fotograferen, en ditmaal bij Wildervank, met voorop de SSN 65 018: SSN 65 018 + rijtuigen (3953) by Durk Houtsma., on Flickr De eerste dienst voor deze lok van de SSN was een retourtje naar Veendam, en na het lokomlopen op Veendam zou de ketel weer goed staan, dus werd deze stek bezocht voor de eerste foto van deze trein. De SSN 65 018 met een waterwagen, een goederenwagen en nog enkele rijtuigen passeren de fotografen ter hoogte van Wildervank opweg naar Stadskanaal. Uiteraard werd de achtervolging direct ingezet, maar die foto's volgen nog.
Alwaar we exact anderhalf uur later de volgende trein konden fotograferen, na eerst de SSN-loc achtervolgd te hebben STAR 2278 + rijtuigen + SMMR 2225 by Durk Houtsma., on Flickr Voor het evenement Stadskanaal onder Stoom was ook de SMMR met de bruine 2225 aanwezig, en mocht dit weekend samen rijden met de geel/grijze 2278 van de STAR. Men had de 2278 aan de Stadskanaal-zijde geplaatst, en de 2225 aan de Veendam-zijde. Tijdens de tweede slag Veendam voor dit fraaie koppel werd hier bij Wildervank gepasseerd, opweg richting Stadskanaal.
Ik snap je punt, maar dit lijkt me net iets te kort door de bocht. Als Feyenoord zou je moeten zeggen "wij tolereren niet dat onze naam geassocieerd wordt met dit soort gedrag" en er dus wel degelijk wat aan moeten doen. Wat dan precies, dat weet ik ook niet hoor. Maar dit is gewoon net iets te simpel
Je ervan distantiëren kan inderdaad best, maar daar hebben die kerels geen boodschap aan joh. Wat ze in en om het stadion doen heb je nog wel in hand, maar wat er in een trein gebeurt tussen Gouda en Rotterdam is totaal geen verantwoordelijkheid van de club. Of wil je dat ze stewards in iedere coupé plaatsen?
Op zondag 21 september 2014 18:27 schreef greavy het volgende: Zaterdag 20 september 2014, om 05u vertrokken om in Bergen op Zoom een kennis op te pikken, en door te knallen naar de STAR. Het hele land vol met mist, maar we hadden goede moed, dus gewoon gegaan.
De eerste trein, bij de derde fotostek, had nog wel een partij mist om zich heen: [ link | afbeelding ]
Je ervan distantiëren kan inderdaad best, maar daar hebben die kerels geen boodschap aan joh. Wat ze in en om het stadion doen heb je nog wel in hand, maar wat er in een trein gebeurt tussen Gouda en Rotterdam is totaal geen verantwoordelijkheid van de club. Of wil je dat ze stewards in iedere coupé plaatsen?
Exact één uur later werd de volgende foto genomen, en inmiddels was de lucht stralend blauw, en de mist van in geen velden of wegen meer te bekennen. Binnen een halfuur na de hierboven getoonde foto, was de mist verdwenen. [ link | afbeelding ] Een andere gastloc was de Kikker van de MBS. Deze loc mocht starten met enkele ritjes Stadskanaal - Musselkanaal vv, en is hier net vertrokken uit Stadskanaal richting Musselkanaal, en verlaat het depot van de STAR.
Gave foto! Is dat trouwens de rode DE3 daar op de achtergrond naast de loods?
En dubbeldekkers, of het nu treinen of bussen zijn, zijn kut
VIRM is inderdaad vervelend, maar ik zat vorige week voor het eerst in een DDZ en vond vooral de benedenverdieping erg ruim daarnaast reed hij ook best stabiel en waren de stoelen ook niet heel vervelend. Het leek alleen wel alsof het gedeelte in de mBk (de motorwagen) een stuk warmer was dan de rest van de trein.
VIRM is inderdaad vervelend, maar ik zat vorige week voor het eerst in een DDZ en vond vooral de benedenverdieping erg ruim daarnaast reed hij ook best stabiel en waren de stoelen ook niet heel vervelend. Het leek alleen wel alsof het gedeelte in de mBk (de motorwagen) een stuk warmer was dan de rest van de trein.
Klopt, heb je gelijk in eigenlijk maar mijn aversie tegen VIRM treinen is dusdanig dat ik ze eigenlijk allemaal over 1 kam scheer Heb 1 keer in een DDZ gezeten en 2 keer in wat dubbeldekkerwagons ban DB Regio, was prima eigenlijk.
Wat van drugs zit er eigenlijk in de stopcontacten van DDZ eerste klas? Altijd als ik mijn laptop inplug, leidt de mousepad zijn eigen leven. Met tablet of telefoon nooit een probleem. In ICM, VIRM of ICRm ook nooit een probleem met de laptop ....
Vandaag 2x DDZ6 en 1x ICM3 gehad, en u raadt het al. In het DDZ had ik dat probleem gelijk weer ...
vandaag zag ik in de DDZ van Hoorn naar Haarlem een gele stoel op het balkon. heeft iemand express achtergelaten. met een a4'tje erop, heel verhaal, iets in de trend van "neem mij mee richting Den Haag".
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zondag 21 september 2014 20:02 schreef spectrumanalyser het volgende: vandaag zag ik in de DDZ van Hoorn naar Haarlem een gele stoel op het balkon. heeft iemand express achtergelaten. met een a4'tje erop, heel verhaal, iets in de trend van "neem mij mee richting Den Haag". [ afbeelding ]
Is dus blijkbaar na een goed gesprek met de beveiliging van Den Haag Centraal en een waarschuwing weer vrij gelaten.
nu zie ik waar 't om gaat. een actie tegen proefboringen naar schaliegas. de stoel moet om die reden richting Den Haag. er zijn 100 stoelen gemaakt. actie loopt tot 15 november https://www.schaliegasvri(...)sland-naar-den-haag/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zondag 21 september 2014 20:03 schreef Dr_Flash het volgende: Even tussendoor @greavy, dennistd, peter, James en Bitlord: Heeft nu iedereen bij Empire geboekt?
quote:
Bedankt, Dennis! Uw reservering is nu bevestigd. Hotel Empire Hotelinformatie Adres: 34, Place De La Gare Gare Luxembourg, L-1616, Luxemburg Telefoon: +352485252
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 21 september 2014 17:54 schreef James1988 het volgende: Vorig jaar stond ik met een paar vrienden op een viaduct over de Midlands Main Line, in een weekend dat er in de buurt bij de Great Central Raikway een stoomfestival aan de gang was. Op een gegeven moment stopte er een autootje waar een opa en een jochie uit stapten.
Opa: "Is something special coming?" Vriend: "Yeah, a steamer!"
Die twee begonnen heel enthousiast hun camera's te pakken... komt er uiteindelijk een kalktrein langs.
Lul!
Wij reden een paar jaar geleden langs Ribblehead Viaduct, en daar stonden ook allemaal mensen klaar. Dus ook gaan wachten, dat duurde iets van drie kwartier ā een uur, waar vooral XM heel vrolijk van werd. Maar echt lollig, allemaal Britten die daar staan te wachten op één stoomtrein. Maar het was het waard!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 21 september 2014 20:03 schreef Dr_Flash het volgende: Even tussendoor @greavy, dennistd, peter, James en Bitlord: Heeft nu iedereen bij Empire geboekt?
Ja, ik in ieder geval ook. Alleen ben ik niet zeker van Bitlord, want hij heeft niet meer daar iets over gezegd later, volgens mij.
Op zondag 21 september 2014 17:16 schreef Dr_Flash het volgende: ik vind het eigenlijk gewoon kut dat het bij zo'n stoomgebeuren nooit maar dan ook nooit een beetje rustig is. Zelfs al giet het pijpestelen
Ik heb vandaag een foto gemaakt va de aankomst van een stoomtrein op Provins, 6 man in totaal op het perron, waarvan 3 fotografen, incluis mij!
Willen wel, maar het gaat m niet worden met vrij krijgen enzo, iig niet 2 dagen. heb ik er 1 dan meld ik me wel in Luxemburg 1 van die 2 dagen. t is kut, maar t is niet anders...
Heeft te maken met modulatie van Roosters, en vakantiedagen...
Willen wel, maar het gaat m niet worden met vrij krijgen enzo, iig niet 2 dagen. heb ik er 1 dan meld ik me wel in Luxemburg 1 van die 2 dagen. t is kut, maar t is niet anders...
Eerts Nimes :p
We hebben zondag 11 jan 15 nog best een leuk programma hoor. Heb het nog niet uitgezocht maar vgs mij kun je het ook wel vanuit Marne halen. Schema wat ik tot nu toe uitgedokterd heb ( en wat natuurlijk nog gecheckt zal moeten worden tegen de nieuwe drgl) gaat uit van 10:20 vertrek uit Luxembourg. Beetje uitslapen, lekker grossartig ontbijten alles
Dan het rondje over Esch / Alzette naar Rodange en via Dippach-Reckange terug naar Luxembourg. Dan daar een forse lunchpauze en vervolgens naar het Noorden, met tijd voor zowel het zijlijntje naar Diekirch als het zijlijntje naar Wiltz. End of Story: 18:50 aankomst in Maastricht. vast niet de virm van 18:56 maar pas die van 19:26 naar de bewoonde wereld. 21:22 Utrecht C en zo kan iedereen nog prima de luxe naar huis komen
We hebben zondag 11 jan 15 nog best een leuk programma hoor. Heb het nog niet uitgezocht maar vgs mij kun je het ook wel vanuit Marne halen. Schema wat ik tot nu toe uitgedokterd heb ( en wat natuurlijk nog gecheckt zal moeten worden tegen de nieuwe drgl) gaat uit van 10:20 vertrek uit Luxembourg. Beetje uitslapen, lekker grossartig ontbijten alles
Dan het rondje over Esch / Alzette naar Rodange en via Dippach-Reckange terug naar Luxembourg. Dan daar een forse lunchpauze en vervolgens naar het Noorden, met tijd voor zowel het zijlijntje naar Diekirch als het zijlijntje naar Wiltz. End of Story: 18:50 aankomst in Maastricht. vast niet de virm van 18:56 maar pas die van 19:26 naar de bewoonde wereld. 21:22 Utrecht C en zo kan iedereen nog prima de luxe naar huis komen
Ja, als ik op zaterdag na mn werk vertrek kom ik om kwart over 12 snachts aan in LUX. eea. hangt van de nieuwe dienstregeling af. Misschien moet ik ergens een annuleerbaar hotel boeken...
Ik bedoel 1 dag moet ik toch wel kunnen schooien/ruilen
Ja, als ik op zaterdag na mn werk vertrek kom ik om kwart over 12 snachts aan in LUX. eea. hangt van de nieuwe dienstregeling af. Misschien moet ik ergens een annuleerbaar hotel boeken...
Ik bedoel 1 dag moet ik toch wel kunnen schooien/ruilen
Als je om 7 uur weggaat kun je toch wel om 10 uur op LUX zijn?
Als je om 7 uur weggaat kun je toch wel om 10 uur op LUX zijn?
ja, ik heb vanaf Parijs naar de laatste mogelijkheid gekeken. niet vanaf Marne.
Edit: Het grootste probleem zit m in dat ik dat weekend dienst heb, op papier, en dat 2 (Oh Ironie) Luxemburgse collega's uit mn ploeg al lang en breed vakantie hebben gekregen om een weekendje naar huis te gaan
Woensdag 8 oktober Programma Bezoek van Duck. Train ā Vapeur des Cévennes. 9:30 huurauto ophalen bij AVIS op het station. Referentienummer: 337419595.
Duck: 7:11 vertrek uit Marne la Vallée Chessy. 10:36 aankomst in Nîmes. 14:00 tot 15:40 met die stoomtrein onderweg van en naar St Jean du Gard. 18:29 vertrek uit Nîmes per TGV. 21:48 aankomst in Marne la Vallée Chessy.
ja, ik heb vanaf Parijs naar de laatste mogelijkheid gekeken. niet vanaf Marne.
Edit: Het grootste probleem zit m in dat ik dat weekend dienst heb, op papier, en dat 2 (Oh Ironie) Luxemburgse collega's uit mn ploeg al lang en breed vakantie hebben gekregen om een weekendje naar huis te gaan
Kun je zaterdag nog mee of wordt het hooguit zondag een paar uurtje?
Ik was gewoon naar sncf.com en heb de reisplanner van die site gebruikt. Wist ik veel dat dat ding alleen Grandes Lignes geeft.
Ja, Dr is ook een Bussensysteem vanaf Metz/Thionvile. Ik heb van mn Collega's er 3 die nog hun ouderlijk huis in Luxemburg hebben. Voertaal op onze afdeling is ook Luxemburgs aan het worden zo langzamerhand! Gromperekichelchen
Kom gewoon zaterdagavond naar LUX toe. Weet je? Regel een VROEGE dienst, en zorg dat je bijv 19:00 in LUX kan zijn. Mensen die er echt voor gaan kunnen bijna het hele luxemburgse net binnentrappen binnen de kaders van deze excursie
Op zondag 21 september 2014 23:54 schreef Dr_Flash het volgende: Kom gewoon zaterdagavond naar LUX toe. Weet je? Regel een VROEGE dienst, en zorg dat je bijv 19:00 in LUX kan zijn. Mensen die er echt voor gaan kunnen bijna het hele luxemburgse net binnentrappen binnen de kaders van deze excursie
Als ik zondag vrij ben...mgoed... Eerst Nimes, dan Monaco, dan Fuckinghausen, en misschien wel Luxemburg
Op zondag 21 september 2014 23:59 schreef Dr_Flash het volgende: Maar als je tot na de jaarwisseling wacht met boeken betaal je ipv 70 euro gewoon 200+ in Luxemburg
Dr is al geboekt... met annuleren tot 8 januari en blabla
Mede naar aanleiding van klachten van leden van dit forum. Na blijven vasthouden jegens liegende NS'ers. Uiteindelijk de waarheid boven tafel gekregen.
Teruggaveregeling vergeten abonnementen vervallen en geen voorlichting over alternatief:
Op maandag 22 september 2014 07:51 schreef DriekOplopers het volgende: Mede naar aanleiding van klachten van leden van dit forum. Na blijven vasthouden jegens liegende NS'ers. Uiteindelijk de waarheid boven tafel gekregen.
Teruggaveregeling vergeten abonnementen vervallen en geen voorlichting over alternatief:
SSN SpoorParade Expres 1 18 okt 2014 Rotterdam - Den Haag - Leiden - Haarlem - Amsterdam - Amersfoort Reis met de SSN stoomtrein naar de (175 jaar)SpoorParade Amersfoort - Reis 1 op zaterdag.
In de herfstvakantie van donderdag 16 oktober tot en met dinsdag 21 oktober 2014 wordt ter gelegenheid van de 175e verjaardag spoorwegen in Nederland de manifestatie “SpoorParade Amersfoort” in en rond de voormalige NS wagenwerkplaats gehouden.
De SSN brengt u er met de stoomtrein naar toe. Bezoekers die per SSN stoomtrein naar deze manifestatie reizen, hebben de keuze uit twee verschillende routes (stoomtrein reis 1 en reis 2).
Stoomtrein reis 1: Op zaterdag 18 oktober 2014 rijdt de SSN stoomtrein vanuit Rotterdam Centraal over het dit jaar nog in gebruik zijnde spoorviaduct bij Delft, door het historische station Den Haag HS en het enige jugendstil station van Nederland Haarlem, langs de NS hoofdwerkplaats Haarlem, over het oudste stukje spoorlijn “Haarlem – Amsterdam” en via Amsterdam Centraal naar Amersfoort. De opstapplaatsen zijn Rotterdam Centraal, Den Haag HS, Leiden en Haarlem en gelden op terugweg als uitstapplaats.
Stoomtrein reis 2: Op zondag 19 oktober 2014 rijdt de SSN Expres vanuit Rotterdam Centraal over de Moerdijkbruggen en langs de HSL Zuid naar Breda. Vervolgens stoomt de SSN Expres door het Brabantse land en over de grote rivieren via Utrecht Centraal naar Amersfoort. De opstap en uitstapplaatsen zijn Rotterdam Centraal, Dordrecht, Breda, Tilburg en Den Bosch.
In de voormalige NS wagenwerkplaats en rond het emplacement van Amersfoort is tijdens de festiviteiten van alles te zien en te doen m.b.t. de historie en de toekomst van het spoor. Een bijzonder evenement over techniek en innovatie, over de mensen van het spoor, de reizigers en over nog heel veel meer. SpoorParade Amersfoort inspireert, vermaakt, verrast en is voor jong en oud een gezellig dagje uit. Er zijn onverwachte theatervoorstellingen, artiesten, spoorcolleges, treinenshows en unieke interactieve demonstraties. Maar ook stoomtrein pendelritten op de Auto Pon lijn naar Leusden. De VSM en andere zusterverenigingen zullen hier eveneens met stoomlocomotieven aanwezig zijn.
Tarieven voor deze stoomtreinreizen bedragen ¤ 39,00 + ¤ 10,00 toegang SpoorParade per volwassene en ¤ 29,00 + ¤ 5,00 per kind van 4 t/m 11 jaar. De prijzen gelden voor alle opstapplaatsen en voor alle reizigers (ook voor SSN donateurs). Het verschuldigde bedrag maakt u na reservering direct aan ons over. De plaatsbewijzen zullen voor aanvang van de reis worden toegezonden. Spoorparadetickets worden in de stoomtrein op vertoon van plaatsbewijzen verstrekt. Voor deze reizen geldt per rit een minimumdeelname van 250 reizigers. Bij annulering t.b.v. te weinig deelnemers stort de SSN de volledig betaalde reissom op uw rekening terug.
Let op: Kies voor het boeken van Stoomtrein reis 1 op zaterdag (via Haarlem) op onderstaande link. Voor het boeken Stoomtrein reis 2 (via Tilburg), ga dan naar het volgende event op zondag 19 oktober en boek daarvoor reis 2.
Vertrektijd Rotterdam zal rond 09.00 uur liggen. Vertrek uit Amersfoort rond 17.30 uur [url=javascript:OpenFormWindow('https://intra.stoomstichting.nl/Public_Forms/ResFormLogin.php?ActivityID=140&Action=R');]Reserveer[/url] voor deze rit
Zondag 19 Oktober:
quote:
SSN SpoorParade Expres 2 19 okt 2014 Rotterdam - Dordrecht - Breda - Tilburg - Den Bosch - Utrecht - Amersfoort Reis met de SSN stoomtrein naar (175 jaar)SpoorParade Amersfoort - Reis 2 op zondag.
Bestemming en prijzen zijn gelijk aan de stoomtreinreis 1 op zaterdag 18 oktober, echter deze reis 2 rijdt door Brabant met op/uitstaplaatsen Rotterdam Centraal, Dordrecht, Breda, Tilburg en Den Bosch.
Let op! De SSN is onlangs geīnformeerd dat op zondag 19 oktober het baanvak Tilburg-Breda wegens onderhoud is gesloten. De SSN zal binnenkort een alternatieve route presenteren.
Tarieven voor deze stoomtreinreis bedragen evenals reis 1 ¤ 39,00 + ¤ 10,00 toegang SpoorParade per volwassene en ¤ 29,00 + ¤ 5,00 per kind van 4 t/m 11 jaar. De prijzen gelden voor alle opstapplaatsen en voor alle reizigers (ook voor SSN donateurs). Het verschuldigde bedrag maakt u na reservering direct aan ons over. De plaatsbewijzen zullen voor aanvang van de reis worden toegezonden. Spoorparadetickets worden in de stoomtrein op vertoon van plaatsbewijzen verstrekt. Voor deze reizen geldt per rit een minimumdeelname van 250 reizigers. Bij annulering t.b.v. te weinig deelnemers stort de SSN de volledig betaalde reissom op uw rekening terug.
Vertrektijd Rotterdam zal rond 09.00 uur liggen. Vertrek uit Amersfoort rond 17.30 uur [url=javascript:OpenFormWindow('https://intra.stoomstichting.nl/Public_Forms/ResFormLogin.php?ActivityID=141&Action=R');]Reserveer[/url] voor deze rit
Voor Mono was het sowieso nog wat onzeker vanwege nieuwe roosters enzo, van Ziggy weet ik het niet exact, maar was het ook niet zeker volgens mij. Edit: ik lees nu dat Ziggyŗ niet meegaat
Op maandag 22 september 2014 07:51 schreef DriekOplopers het volgende: Mede naar aanleiding van klachten van leden van dit forum. Na blijven vasthouden jegens liegende NS'ers. Uiteindelijk de waarheid boven tafel gekregen.
Teruggaveregeling vergeten abonnementen vervallen en geen voorlichting over alternatief:
Het gaat lekker vanochtend. Ik neem nat als anders de trein van 8:15 uit Emmen. De trein van 5.15 en 5:37 waren geschrapt door uitloop van werkzaamheden en die van 6:15 stond kapot tussen Gramsbergen en Hardenberg. Andere treinen konden er niet omheen.
Enfin die van 8:15 (vandaag gelukkig wel 2 treinstellen) was dus de eerste die tot Zwolle ging. Die zat goed vol, denk dat Gramsbergen meer instappers had dan het normaal per dag heeft
Kom je 20 minuten te laat in Zwolle waar ze omroepen dat er niets richting Deventer gaat. Dus nu via Utrecht richting Ede-Wageningen. Zit helukkig nu wel in een Koploper.
Op maandag 22 september 2014 07:51 schreef DriekOplopers het volgende: Mede naar aanleiding van klachten van leden van dit forum. Na blijven vasthouden jegens liegende NS'ers. Uiteindelijk de waarheid boven tafel gekregen.
Teruggaveregeling vergeten abonnementen vervallen en geen voorlichting over alternatief:
ANP Volgens de NS kunnen mensen die hun abonnement zijn vergeten in de trein en een vervangend kaartje hebben gekocht nog steeds hun geld terugkrijgen.
Volgens de NS is het wel zo dat het niet meer in de voorwaarden staat van de abonnementen. Maar klanten kunnen via de coulanceregeling van de NS nog steeds het geld van hun gekochte kaartje terugkrijgen.
De Telegraaf meldde vanochtend dat de NS de kaartjes niet meer zou vergoeden.
Misbruik De regeling geldt alleen voor mensen die een zogenaamd afgekocht reisrecht hebben. Dat is een kaart waarmee de reis of een gedeelte daarvan vooraf is betaald zoals bijvoorbeeld een Trajectkaart.
Tot voor kort hadden alle passagiers maximaal drie keer per jaar recht op teruggave, als ze een kaartje moesten kopen omdat ze hun abonnement waren vergeten.
Volgens een woordvoerder van de NS is die regeling uit de voorwaarden geschrapt om te voorkomen dat mensen er misbruik van maken.
NS-Voorlichter in het NOS radio bulletin: "Het staat niet meer in de voorwaarden dat je er recht op hebt." Met andere woorden, ze kunnen die vergoeding bij een vergeten abonnement makkelijk weigeren. Want ja het is een 'coulance' regeling geworden. Ze kunnen dus arbitrair beslissen of ze je verhaal zielig genoeg vinden en werpen ondertussen een mooie extra drempel op om van de regeling gebruik te maken.
Op maandag 22 september 2014 11:01 schreef ReisT het volgende: Dat zogenaamde afgekocht reisrecht is dus niet van toepassing op de nieuw abonnementen...
Maar als ik met WeekendVrij reis, heb ik in het weekend mijn reisrecht al afgekocht, dus in het weekend zou ik niks moeten hoeven betalen. Als ik zo zwart-wit dat laatste van de NOS lees, geldt dat dus ook voor deze abonnementen.
Maar als ik met WeekendVrij reis, heb ik in het weekend mijn reisrecht al afgekocht, dus in het weekend zou ik niks moeten hoeven betalen.
Volgens de productvoorwaarden heb je geen reisrecht gekocht, maar alleen een recht om vervoerbewijzen met 100% korting aan te schaffen. En dat aanschaffen mag je alleen door in/uitchecken.
Op maandag 22 september 2014 13:01 schreef Ajaxfan het volgende: Staat die kapotte trein bij Schiphol op zo'n ongelukkig punt dat het zo'n tijd moet duren?
Heeft blijkbaar de halve schinkelbrug (de brug naast knooppunt de nieuwe meer) mee naar beneden genomen: nu.nl met foto
Last van mn nek trouwens joh, mn versnellingsbak zit vast sinds gisteren in zn achteruit , dus ik ben vanochtend noodgedwongen in de auto het heel stukje van 3 kilometer naar mn werk achteruit moeten rijden...
Nou ik kan je vertellen zo omgedraaid op een stoel is 30 seconden leuk, maar langer echt niet, auw
Op maandag 22 september 2014 11:03 schreef Fixers het volgende: NS-Voorlichter in het NOS radio bulletin: "Het staat niet meer in de voorwaarden dat je er recht op hebt." Met andere woorden, ze kunnen die vergoeding bij een vergeten abonnement makkelijk weigeren. Want ja het is een 'coulance' regeling geworden. Ze kunnen dus arbitrair beslissen of ze je verhaal zielig genoeg vinden en werpen ondertussen een mooie extra drempel op om van de regeling gebruik te maken.
Volgens de NS vallen de rijen wel mee en ligt het grootste probleem bij de reiziger zelf.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Waarom kan je eigenlijk niet gewoon in de trein al uitchecken
Vanmorgen werd een conducteur boos op me omdat ik niet in had gecheckt met mijn jaartrajectkaart. Als ik NS bel zeggen ze juist dat ik het niet moet doen. Al 2e keer dat dit gebeurd.
Omdat je dan altijd voor een dicht poortje komt te staan . In het walhalla van de "alle reizigers die we wegpesten waren toch maar potentiële zwartrijders" dan.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Vanmorgen werd een conducteur boos op me omdat ik niet in had gecheckt met mijn jaartrajectkaart. Als ik NS bel zeggen ze juist dat ik het niet moet doen. Al 2e keer dat dit gebeurd.
Iedereen moet toch inchecken sinds 1/7?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Volgens de NS vallen de rijen wel mee en ligt het grootste probleem bij de reiziger zelf.
Op de stations zonder poortjes zijn er idd vaak erg weinig paaltjes. Op station Groningen is het ook altijd dringen en in de file staan als er een IC aankomt.
Op de stations zonder poortjes zijn er idd vaak erg weinig paaltjes. Op station Groningen is het ook altijd dringen en in de file staan als er een IC aankomt.
In Groningen moet je gewoon wat verder lopen, ze staan flink verspreid over het station.
Op maandag 22 september 2014 16:23 schreef Dos37 het volgende: WTF is dat nou met die defecte trein bij Schiphol dat wordt weer vertraging op de terugweg.
Ze kwamen er iets te laat achter dat ie naar de gallemiezen was en toen heeft ie de brug meegenomen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Volgens de NS vallen de rijen wel mee en ligt het grootste probleem bij de reiziger zelf.
In tegenstelling tot de slechte berichten uit Zeist viel mij vandaag op dat er extra paaltjes bij zijn gekomen in Hengelo en het overal goed aangegeven staat met zo'n bord op een paal.
zieke zieke zooi daar. Echt TE treurig Serieus, hoe krijg je zoiets bedacht?
Om mensen tegemoet te komen...
En mensen zonder koters dan? Die in het buitenland wonen? die toch een chipkaart moeten hebben? en 43.50 euro aan belkosten hebben om die zooi te regelen? krijgen die nog compensatie?
Op maandag 22 september 2014 17:11 schreef DeaDLocK2K het volgende: Spoedwerkzaamheden tussen Schiphol en de twee Amsterdamse opvolgende stations tussen 19:00 en 22:00. Geen treinverkeer.
Klopt. Bovenleiding moet gefikst en de spanning moet er af. Ook op de andere twee sporen.
En mensen zonder koters dan? Die in het buitenland wonen? die toch een chipkaart moeten hebben? en 43.50 euro aan belkosten hebben om die zooi te regelen? krijgen die nog compensatie?
Het gaat al veel eerder fout. Er IS helemaal geen "potje vergeten uit te checken". Dat is reizigersgeld.
Klopt. Bovenleiding moet gefikst en de spanning moet er af. Ook op de andere twee sporen.
Zou het niet slim zijn van NS om mensen bij dit soort verstoringen en zeer beperkt treinverkeer door te verwijzen naar R-Net? Vanaf Schiphol naar > Sloterdijk + Zuid en Bijlmer ben je er dan redelijk vlot.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Zou het niet slim zijn van NS om mensen bij dit soort verstoringen en zeer beperkt treinverkeer door te verwijzen naar R-Net? Vanaf Schiphol naar > Sloterdijk + Zuid en Bijlmer ben je er dan redelijk vlot.
Zou het niet slim zijn van NS om mensen bij dit soort verstoringen en zeer beperkt treinverkeer door te verwijzen naar R-Net? Vanaf Schiphol naar > Sloterdijk + Zuid en Bijlmer ben je er dan redelijk vlot.
want r-net gaat dat op kunnen vangen denk je? Bovendien hebben mensen met een abo daar niet zoveel aan. Kun je net zo goed in ns bus gaan zitten
Arriva Ameland staat gelijk voor ze klaar maar ja.
Grootste soap daar was een bus die iedere keer stuk was en weer naar vaste wal moest of zelfs het eiland niet haalde. Geintje duurde in totaal een maand of vier
DB Schenker-loc 6512 komt met Der Adler op sleep langs de Zandsteenweg tussen Hengelo en Oldenzaal. Der Adler gaat weer terug naar Duitsland na de tentoonstelling 'Iconen van het spoor' in het spoorwegmuseum.
Waarom de NS zich vrijwel alles kan veroorloven Toen de liberalen nog hersens hadden, nationaliseerden ze monopoliebedrijven
De NS lokt nieuwe reizigers wel eens met een klein voordeeltje maar als ze je eenmaal heeft binnengehengeld, ben en blijf je de sigaar. Vaste klanten worden als oud vuil behandeld. Zij zijn er inmiddels aan gewend geraakt dat hun trouw beloond wordt door een slechter product voor méér geld. De museumjaarkaart, die heel lang vast onderdeel was van elk abonnement, is al jaren geleden afgeschaft. Houders van een kortingskaart betalen tegenwoordig net als gewone reizigers in de spits het supertarief. En iedereen krijgt elk jaar een tariefsverhoging door de strot geramd. En nu straft de NS ook nog eens haar trouwste klanten als zij hun abonnement vergeten zijn.
Zij kregen tot nog toe het tarief aan boord (kosten van het kaartje plus 35 euro boete) niet vergoed als de vergeetachtigheid niet meer dan drie keer per jaar voorkwam. Dat is nu ook afgelopen. In plaats daarvan komt er een coulanceregeling, die samenhangt met het humeur van de persoon die je bij de NS aan de lijn krijgt. Een bedrijf dat fungeert onder normale omstandigheden van vrije concurrentie, zou met zulk een beleid zijn doodvonnis tekenen. Met de NS is dat niet het geval. Hoe komt dat? Dat komt omdat vaste reizigers met de trein geen behoorlijk alternatief hebben. Was dat er wel, dan stapten zij onmiddellijk en definitief uit. De NS is een monopoliebedrijf. De overheid probeert daar wat aan te doen door aan de concessie voor het spoor allerlei voorwaarden te verbinden maar die bieden als het klantgerichtheid betreft, weinig soelaas.
Tucht van de markt
Toen de liberalen nog hersens hadden – een dikke eeuw geleden – ontwikkelden zij daarover een theorie. Zij stelden vast dat het kapitalisme niet goed werkte in sectoren waar bedrijven in feite een monopolie bezaten zoals op het spoor, het stedelijk openbaar vervoer, de telefoon, het drinkwater, het gas of – hier en daar al – de elektriciteit. Ondernemingen konden zo immers ontkomen aan de tucht van de markt, waarin liberalen toen zeker hartstochtelijk geloofden.
Daarom hoorden monopoliebedrijven met hun producten van algemeen nut onderworpen te worden aan de tucht van de democratie als het met de tucht van de markt niet ging. Dat propageerden liberalen - denk aan de grote Willem Treub - toen ze, een eeuw terug dus, nog hersens hadden.
Zoveelste bewijs
Het moesten staatsbedrijven worden die door de volksvertegenwoordiging werden gecontroleerd. Deze opvatting werd gemeengoed zodat monopoliebedrijven in handen kwamen van het rijk, de provincie en de gemeente. Vandaar dat kamerleden op weg naar hun werkplek vlak bij het Binnenhof op een groot gebouw het oude opschrift 'gemeentetelephoon' zien staan. VVD-ers zouden moeten beseffen dat dit stamt uit de tijd dat hun geestelijke voorouders dus nog hersens hadden. In de Verenigde Staten zocht men een oplossing destijds in het verplicht opknippen van monopoliebedrijven. De Europese aanpak bestaat uit allerlei vormen van nationalisering omdat een monopoliebedrijf nu eenmaal geen rekening hoeft te houden met de klant en daarom het slechtst mogelijke product levert tegen een zo hoog mogelijke prijs en dit alles net onder het niveau dat een volksoproer provoceert. De nieuwe schoffering van de abonnementhouders door de NS levert daarvan het zoveelste bewijs. Die les was vergeten toen de politiek – met nota bene de PvdA als een soort vendelzwaaier op de eerste rij - met de privatiseringen begon. Daarom zit de burger nu met een groot assortiment aan gebakken peren.
ein-de-lijk. In Duitsland zijn de ex-ÖBB 4010-rijtuigen eindelijk toegelaten. Deze rijtuigen wil HKX inzetten in hun treindienst. Zou best wel eens kunnen dat die dus snel in dienst komen bij HKX.
Op dinsdag 23 september 2014 09:11 schreef greavy het volgende: ein-de-lijk. In Duitsland zijn de ex-ÖBB 4010-rijtuigen eindelijk toegelaten. Deze rijtuigen wil HKX inzetten in hun treindienst. Zou best wel eens kunnen dat die dus snel in dienst komen bij HKX.
Intussen ook problemen Haarlem <> A'dam en Utrecht <> Rhenen / Arnhem. Het is wel raak de laatste dagen al kan de NS / Prorail aan die eerste weinig doen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op dinsdag 23 september 2014 10:53 schreef Ajaxfan het volgende: Intussen ook problemen Haarlem <> A'dam en Utrecht <> Rhenen / Arnhem. Het is wel raak de laatste dagen al kan de NS / Prorail aan die eerste weinig doen.
Tussen Schiphol en Bijlmer ArenA/Hilversum rijden minder treinen door een defecte trein. Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 13:32 uur verholpen.
Een maat van me reist morgen van Eindhoven naar Amsterdam RAI en heeft geen abonnement. In Den Bosch komt ik bij hem in de trein en kan hij met 40% korting met mij meereizen.
Hoe kunnen we dit regelen zonder onnodig vertraging op te lopen? In Den Bosch even gauw "Meereiskorting" op z'n Chipkaart zetten, is vanzelfsprekend geen optie en als hij dat in Eindhoven al doet, reist hij Eindhoven - Den Bosch met korting waar-tie geen recht op heeft..
Op dinsdag 23 september 2014 12:55 schreef Ireyon het volgende: Een maat van me reist morgen van Eindhoven naar Amsterdam RAI en heeft geen abonnement. In Den Bosch komt ik bij hem in de trein en kan hij met 40% korting met mij meereizen.
Hoe kunnen we dit regelen zonder onnodig vertraging op te lopen? In Den Bosch even gauw "Meereiskorting" op z'n Chipkaart zetten, is vanzelfsprekend geen optie en als hij dat in Eindhoven al doet, reist hij Eindhoven - Den Bosch met korting waar-tie geen recht op heeft..
Als je het echt zonder vertraging op te lopen wilt, vanaf Utrecht met korting reizen, daar heb je tijd genoeg om om te checken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Treinen worden iedere 24 tot 48 gecontroleerd op die punten. Anders mogen ze de baan niet eens op
Laat jij je auto dagelijks APK keuren? En wat nou als je een lekke band rijdt? Dat ligt dan aan de keuring zeker en vooral niet aan het voorwerp wat dit veroorzaakte...
Hoorde vanochtend in de Arriva-trein tussen Groningen en Leeuwarden een omroep die ik nog niet eerder gehoord had. Dit was niet de machinist, maar de omroepstem die normaal de stations omroept. Kennelijk heeft ze nog meer ingesproken:
Dames en heren, we wachten voor een rood sein. Zodra het veilig is, gaan we weer verder.
En dan het behoorlijke stuk Den Bosch - Utrecht op vol tarief terwijl-tie recht heeft op korting.. Volkomen geschift systeem dit .
dat recht wordt hem toch ook niet ontzegt? Het kost hem alleen een kwartiertje extra reistijd omdat ie uit en opnieuw in moet checken en die trein niet zolang stilstaat
dat recht wordt hem toch ook niet ontzegt? Het kost hem alleen een kwartiertje extra reistijd omdat ie uit en opnieuw in moet checken en die trein niet zolang stilstaat
Dat betekent dan toch ook dat het een graf zaad hoerensysteem is. "Ja ha ha recht op korting Leuk voor je, maar als je er echt gebruik van wil maken, heb je hier vast een kwartier vertraging aan je broek "