ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Op zaterdag 20 september 2014 20:43 schreef De_Dakgoot het volgende: Hallo, gewoon een vraagje waar ik nieuwsgierig naar ben, waarom heeft de gemoderniseerde DD-AR een gordel op het balkon?
Daar kun je een rolstoel of fiets mee vastzetten, lijkt me.
Twee weken terug was een toerist met koffers met wieltjes in een HTM-bus gestapt, hij had zijn koffers op de rolstoelplaats gezet. Dat ging prima, tot de bus een bocht omging en die koffers wegrolden, zo tegen een paar mensen aan.
Ik heb hem toen maar even op zo'n gordel gewezen, werkte perfect.
Op zaterdag 20 september 2014 20:49 schreef spectrumanalyser het volgende: heb vandaag geen DDAR bij Nedtrain gezien, helaas. wel zag ik een stel staan bij het opstelterrein. volledig onder de graffiti.
Die stond er wel degelijk, eentje in de schadehal en nog een stel achter een doekje wat ik even aan de kant schoof
ProRail heeft vandaag "veel boetes" uit mogen delen aan gestoorde malloten die dachten dat ze met hun cameraatje wel achter de hekken of slagbomen mochten komen.
Ja, ProRail heeft heel de dag extra BOA-personeel tussen Amsterdam en Haarlem ingezet om deze reden. En ondanks dat heeft men nog wat lastgevingen Voorzichtig Rijden (of hoe heet dat tegenwoordig?) mogen afgeven...
Ik zat heerlijk rondom de STAR-spoorlijn in het Groningse land. Even heerlijk wat stoom- en dieselmeuk klikken. En Greavy Zaag- en Snoeiwerken B.V. had het erg rustig: De STAR had al veel verzorgd in snoeiwerk op en rond de spoordijk
Ik zat heerlijk rondom de STAR-spoorlijn in het Groningse land. Even heerlijk wat stoom- en dieselmeuk klikken. En Greavy Zaag- en Snoeiwerken B.V. had het erg rustig: De STAR had al veel verzorgd in snoeiwerk op en rond de spoordijk
Ja hehe kunst Op die toendra vlak bij de poolcirkel groeit sowieso niks
Op zaterdag 20 september 2014 22:25 schreef greavy het volgende: ProRail heeft vandaag "veel boetes" uit mogen delen aan gestoorde malloten die dachten dat ze met hun cameraatje wel achter de hekken of slagbomen mochten komen.
Terecht. Als je soms toch ziet wat 'spotters' zoal uithalen
Is bij iemand hier toevallig vanavond door die OVC storing ook een absurd hoog bedrag afgeschreven na een reis?
Ik maakte een reis waar ik normaal rond de 1,40 voor betaal, en had gewoon uitgechecked. Toen ik twee uur later terugwilde checkte ik in wat hij blijkbaar als uitchecken registreerde en het systeem schreef ineens 10,52 af (kwam ik later pas achter). Ik snap echt niet hoe ze bij dat bedrag komen. Normaal is die grens toch vier uur?
Helamaal fijn weer natuurlijk, gelukkig dat de controleur mijn historie inkeek want anders had ik er nog een boete bij ook.
flikker toch op zeg. Slinger eerst alle perronrokers buiten het strafschopgebied op de bon. Of perronfietsers, at all. Of organismen die hun vouwfiets niet inklappen. Of stil gaan staan boven aan de roltrap. Of onderaan. Of die per se al hun 6 koffers mee moeten nemen de kiosk in. Gewoon, iedereen eigenlijk
Vanaf maandag Düsseldorf ZOB - Roermond - Brüssel (IC-bus)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De IC Bussen zijn dubbeldekkers, voorzien van moderne faciliteiten.Tijdens uw reis per IC Bus geniet u van uitstekend comfort: gratis Wifi, airconditioning, stopcontacten, ruime zitplaatsen, ruimte voor bagage, moderne faciliteiten, wc en veiligheidsvoorzieningen. Daarnaast zijn in de bus ook snacks en dranken verkrijgbaar.
Hmm, ik heb de link uit de OP eens gevolgd en dan doet hij het ook niet (Chrome x64, Windows 8.1 x64). Als ik in de adresbalk alles achter het hekje wegsloop en op Enter ram, dan doet hij het vervolgens ineens wel.
Op zondag 21 september 2014 02:09 schreef James1988 het volgende: Hmm, ik heb de link uit de OP eens gevolgd en dan doet hij het ook niet (Chrome x64, Windows 8.1 x64). Als ik in de adresbalk alles achter het hekje wegsloop en op Enter ram, dan doet hij het vervolgens ineens wel.
Klopt, dat ding is al heel lang niet meer bijgewerkt. Stations zoals Veendam en Hoevelaken staan er niet in, de HSL kent hij ook niet. En dat terwijl er al sinds september 2009 treinen overheen rijden.
In ander nieuws: de Deense spoorwegen, DSB, vonden het tijd voor een nieuw logo.
Het oude logo:
Het nieuwe logo:
Zoals te zien is het gestyleerde wiel verdwenen, het is vervangen door een logo dat 'eenvoud, herkenbaarheid en vertrouwen' moet uitstralen. De zeshoekvorm is gebaseerd op het logo dat wordt gebruikt voor de S-Tog rond Kopenhagen, de letters DSB zijn overgenomen uit het oude logo.
Op zaterdag 20 september 2014 22:55 schreef greavy het volgende: De laatste maanden hoor ik er maar weinig over. Ik mag aannemen dat dit ook al gefixt is hoor.
Op het NS forum verschijnen regelmatig mensen die twee keer hebben ingecheckt of uitgecheckt. Volgens mij is dit nog niet verholpen.
Hoorde ook dat er eentje was die iemand op z'n bek dreigde te slaan omdat diegene toevallig door het beeld heen liep
Ik moest gisteren gewoon werken, maar kwam daarbij wel langs Amsterdam. De spotter die op mijn perron foto's stond te maken van de Blokkendoos vond mij geloof ik niet zo lief toen ik mijn trein tussen zijn lens en die Blokkendoos in parkeerde
doet mij denken aan dat fragment van treinspotters die voor een stoomtrein kwamen. net op dat moment kwamen van beide kanten andere reguliere sneltreinen waardoor de stoomtrein niet eens te zien was
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zondag 21 september 2014 09:07 schreef greavy het volgende: Oh, sommigen maakten het gister wel erg bont in Haarlem Liepen gewoon het perron af, en zo richting de driehoek om de treintjes te klikken [ afbeelding ]
Krijg echt het gevoel dat de jongere garde netter is dan de stoffige bejaarden..
Op zondag 21 september 2014 10:07 schreef spectrumanalyser het volgende: doet mij denken aan dat fragment van treinspotters die voor een stoomtrein kwamen. net op dat moment kwamen van beide kanten andere reguliere sneltreinen waardoor de stoomtrein niet eens te zien was
Op zondag 21 september 2014 08:55 schreef greavy het volgende: Het probleem is natuurlijk ook "opgelost" als je alle poortjes sluit, en je dus nooit aan de "verkeerde" kant kan staan in- en uitchecken
Is het niet gewoon makkelijker om poortjes net als de paaltjes aan de hand van de chipkaart te laten bepalen of er in- of uitgecheckt moet worden? Ik kan me geen nut bedenken voor die richtingsgevoeligheid van poortjes. Ik heb het ook al eens meegemaakt dat ik dubbel incheckte op Amsterdam CS toen ik al door het open poortje heen was en was vergeten uit te checken.
Op zondag 21 september 2014 02:19 schreef James1988 het volgende: Klopt, dat ding is al heel lang niet meer bijgewerkt. Stations zoals Veendam en Hoevelaken staan er niet in, de HSL kent hij ook niet. En dat terwijl er al sinds september 2009 treinen overheen rijden.
In ander nieuws: de Deense spoorwegen, DSB, vonden het tijd voor een nieuw logo.
Zoals te zien is het gestyleerde wiel verdwenen, het is vervangen door een logo dat 'eenvoud, herkenbaarheid en vertrouwen' moet uitstralen. De zeshoekvorm is gebaseerd op het logo dat wordt gebruikt voor de S-Tog rond Kopenhagen, de letters DSB zijn overgenomen uit het oude logo.
Een manier waarop het logo gebruikt kan worden: [ afbeelding ]
Ik vind het eigenlijk niet echt een vooruitgang.
Lelijk! Lelijk! Lelijk!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Is het niet gewoon makkelijker om poortjes net als de paaltjes aan de hand van de chipkaart te laten bepalen of er in- of uitgecheckt moet worden? Ik kan me geen nut bedenken voor die richtingsgevoeligheid van poortjes. Ik heb het ook al eens meegemaakt dat ik dubbel incheckte op Amsterdam CS toen ik al door het open poortje heen was en was vergeten uit te checken.
Goed idee. Maar een beter idee is naar mijn mening de OV-chipkaart te verwoesten.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 21 september 2014 09:07 schreef greavy het volgende: Oh, sommigen maakten het gister wel erg bont in Haarlem Liepen gewoon het perron af, en zo richting de driehoek om de treintjes te klikken [ afbeelding ]
Dit figuur zal in de spoorwereld wel bekend zijn. Naam doorgeven en een stevige prent is wel het minste dat verwacht mag worden.
Op zondag 21 september 2014 11:46 schreef Dr_Flash het volgende: Hebben die lui ook nog foto's van treinen gemaakt? Of was het alleen maar "OOH KIJK WAT HIJ DOET!! IK GA HET TEGEN MAMA ZEGGEN HOOR!! "
Soms is dat nodig om mensen op hun plaats te kunnen zetten
Op zondag 21 september 2014 09:07 schreef greavy het volgende: Oh, sommigen maakten het gister wel erg bont in Haarlem Liepen gewoon het perron af, en zo richting de driehoek om de treintjes te klikken [ afbeelding ]
De debiel van de dag.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 21 september 2014 12:19 schreef Dr_Flash het volgende: Nou nou wat weer een paniek allemaal. Uiteindelijk is er helemaal niemand aangereden. OH JA WEL HONDER DMAN BIJNA
Maar dat gebeurt iedere dag.
Doe eens normaal. Althans, normaler.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 21 september 2014 12:28 schreef b2py het volgende: Achja, 25 kV op de bovenleiding en weg is die oude meuk. ETCS erbij en alleen nog maar standaard treinen.
25kV gaat niet gebeuren.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Feyenoordsupporters die op weg waren naar de voetbalwedstrijd tegen Ajax in de Kuip hebben overlast veroorzaakt in treinen.Ook richtten ze vernielingen aan.Dat gebeurde op het traject Gouda- Rotterdam.Een trein werd volgens de NS zo toegetakeld dat hij uit dienst moest worden genomen.Een andere trein werd ontruimd na het afsteken van vuurwerk.
De NS gaat proberen de schade te verhalen op de daders.
bij Nedtrain sprak ik een medewerker die aangaf dat het een enkele keer voorkomt dat het daadwerkelijk lukt om de schade op een dader te verhalen. De dader raakt dan in de schuldsanering. Zo was er enig tijd terug een dader die voor 3 ton schade moest gaan betalen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Ja dat hoor je heel vaak. Maar hoe moet ik dat zien dan? Dat ze gewoon nooit meer met historisch materieel de baan op gaan of zo?
In ieder geval minder, maar ook dat dienstregelingen tevoren niet meer bekend worden gemaakt of dat er minder informatie over zaken naar buiten komt, waardoor de goeden moeten lijden onder de kwaden
bij Nedtrain sprak ik een medewerker die aangaf dat het een enkele keer voorkomt dat het daadwerkelijk lukt om de schade op een dader te verhalen. De dader raakt dan in de schuldsanering. Zo was er enig tijd terug een dader die voor 3 ton schade moest gaan betalen.
Het ging weer lekker in Eindhoven net. Sprinter naar Deurne van 16:17 ofzoiets reed niet vanwege een wisselstoring tussen Boxtel en Eindhoven. Wordt er omgeroepen dat de IC Venlo op alle stations stopt. Vlak daarna roept men om dat er stopbussen naar Deurne rijden, en binnen een minuut gevolgd dat de IC naar Venlo op alle tussengelegen stations stopt.
Zoiets heb ik ook een keer meegemaakt, in Berlijn kwam een PKP-Taurus binnen die was bestickerd vanwege een of ander voetbaltoernooi. Hele rij spotters op het perron aan het joelen richting een reiziger, of hij opzij wilde gaan.
Genoeg doen dat ja. Ik vraag het wel eens, maar ik ga reizigers op een station niet dwingen. En zeker niet als een idioot schreeuwen. Daarom fotografeer ik ook liever buiten de stations.
Op zondag 21 september 2014 17:42 schreef hhh38 het volgende: Dit zijn mongolen die toevallig voor Feyenoord zijn, kan de club niets aan doen.
Ik snap je punt, maar dit lijkt me net iets te kort door de bocht. Als Feyenoord zou je moeten zeggen "wij tolereren niet dat onze naam geassocieerd wordt met dit soort gedrag" en er dus wel degelijk wat aan moeten doen. Wat dan precies, dat weet ik ook niet hoor. Maar dit is gewoon net iets te simpel
Vorig jaar stond ik met een paar vrienden op een viaduct over de Midlands Main Line, in een weekend dat er in de buurt bij de Great Central Raikway een stoomfestival aan de gang was. Op een gegeven moment stopte er een autootje waar een opa en een jochie uit stapten.
Opa: "Is something special coming?" Vriend: "Yeah, a steamer!"
Die twee begonnen heel enthousiast hun camera's te pakken... komt er uiteindelijk een kalktrein langs.