Dus hebben wij ook maar weer een artikel geplaatst:quote:Op maandag 22 september 2014 10:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Inmiddels heeft de NS via de NOS een nieuw item hierover geplaatst:
[..]
http://nos.nl/artikel/701(...)chtigen-betalen.html
Inderdaad!quote:Op maandag 22 september 2014 11:03 schreef Fixers het volgende:
NS-Voorlichter in het NOS radio bulletin: "Het staat niet meer in de voorwaarden dat je er recht op hebt." Met andere woorden, ze kunnen die vergoeding bij een vergeten abonnement makkelijk weigeren. Want ja het is een 'coulance' regeling geworden. Ze kunnen dus arbitrair beslissen of ze je verhaal zielig genoeg vinden en werpen ondertussen een mooie extra drempel op om van de regeling gebruik te maken.
De spindocters van de NS falen hier nogal.
Gevalletje einde dienst dus weer.quote:Op maandag 22 september 2014 13:04 schreef boriq het volgende:
[..]
Heeft blijkbaar de halve schinkelbrug (de brug naast knooppunt de nieuwe meer) mee naar beneden genomen:
nu.nl met foto
Ja godver, hoe vaak moet ik nog herhalen dat... etc.quote:Op maandag 22 september 2014 14:23 schreef bork het volgende:
Het charme-offensief van de NS duurt voort.
File ov-paaltjes ergert reizigers Zeist
Volgens de NS vallen de rijen wel mee en ligt het grootste probleem bij de reiziger zelf.![]()
![]()
Ieniemienie klein punt wel. Mensen die hun complete portemonnee of tas tegen zo'n kreng houden en dan gaan lopen prutsen zijn hinderlijk.quote:Op maandag 22 september 2014 14:23 schreef bork het volgende:
Volgens de NS vallen de rijen wel mee en ligt het grootste probleem bij de reiziger zelf.![]()
![]()
Omdat je dan altijd voor een dicht poortje komt te staanquote:Op maandag 22 september 2014 14:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Waarom kan je eigenlijk niet gewoon in de trein al uitchecken![]()
Iedereen moet toch inchecken sinds 1/7?quote:Op maandag 22 september 2014 14:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Waarom kan je eigenlijk niet gewoon in de trein al uitchecken![]()
Vanmorgen werd een conducteur boos op me omdat ik niet in had gecheckt met mijn jaartrajectkaart. Als ik NS bel zeggen ze juist dat ik het niet moet doen. Al 2e keer dat dit gebeurd.
Behalve mensen met jaartrajectabo (en nog een paar uitzonderingen).quote:Op maandag 22 september 2014 14:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Iedereen moet toch inchecken sinds 1/7?
Te laat, hij staat in Amsterdamquote:Op maandag 22 september 2014 11:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die zie ik vanavond dan wel als ik daar ben voor de Adler.
OK, ik ben sinds 1-7 over naar Traject Vrij, dus dan moet het sowieso omdat dat geen zichtkaart is.quote:Op maandag 22 september 2014 14:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Behalve mensen met jaartrajectabo (en nog een paar uitzonderingen).
Volgens mij krijg ik die als deze kaart afloopt. Tenzij alles weer anders is tegen die tijdquote:Op maandag 22 september 2014 14:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK, ik ben sinds 1-7 over naar Traject Vrij, dus dan moet het sowieso omdat dat geen zichtkaart is.
Op de stations zonder poortjes zijn er idd vaak erg weinig paaltjes. Op station Groningen is het ook altijd dringen en in de file staan als er een IC aankomt.quote:Op maandag 22 september 2014 14:23 schreef bork het volgende:
![]()
In Groningen moet je gewoon wat verder lopen, ze staan flink verspreid over het station.quote:Op maandag 22 september 2014 14:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Op de stations zonder poortjes zijn er idd vaak erg weinig paaltjes. Op station Groningen is het ook altijd dringen en in de file staan als er een IC aankomt.
Ja hallo, als ik aankom en snel de bus moet halen dan ga ik niet eerst een spelletje paaseieren zoeken spelen hoor.quote:Op maandag 22 september 2014 14:49 schreef b2py het volgende:
[..]
In Groningen moet je gewoon wat verder lopen, ze staan flink verspreid over het station.
Naar het busstation toe vanaf de IC staat nog een leger paaltjes hoor..quote:Op maandag 22 september 2014 14:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja hallo, als ik aankom en snel de bus moet halen dan ga ik niet eerst een spelletje paaseieren zoeken spelen hoor.
En dat moet ik met mijn Superman-röntgenogen zien als de trein aankomt?quote:Op maandag 22 september 2014 14:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Naar het busstation toe vanaf de IC staat nog een leger paaltjes hoor..
nee. Waar die trein rijdt, komt geen treinquote:Op maandag 22 september 2014 14:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Kunnen we niet met de trein naar die trein gaan?
Voor de trein maakt het geen bal uit dat het geen zichtkaart is. Dat verschil is alleen relevant in de bus.quote:Op maandag 22 september 2014 14:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK, ik ben sinds 1-7 over naar Traject Vrij, dus dan moet het sowieso omdat dat geen zichtkaart is.
laat de hele boel maar lekker de tering in de soep lopen. Die niet horen wil, moet maar voelen.quote:Op maandag 22 september 2014 14:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja godver, hoe vaak moet ik nog herhalen dat... etc.
Het wordt elke dag meer waarheid.
Ze kwamen er iets te laat achter dat ie naar de gallemiezen was en toen heeft ie de brug meegenomen.quote:Op maandag 22 september 2014 16:23 schreef Dos37 het volgende:
WTF is dat nou met die defecte trein bij Schiphol dat wordt weer vertraging op de terugweg.
In tegenstelling tot de slechte berichten uit Zeist viel mij vandaag op dat er extra paaltjes bij zijn gekomen in Hengelo en het overal goed aangegeven staat met zo'n bord op een paal.quote:Op maandag 22 september 2014 14:23 schreef bork het volgende:
![]()
zieke zieke zooi daar. Echt TE treurigquote:Op maandag 22 september 2014 18:04 schreef Ireyon het volgende:
Wacht effe:
NS wil begin volgend jaar kinderen <12 gratis laten reizen.
Dit kost 16 miljoen en komt uit het postje "Vergeten uit te checken"
Wat? Wat? 16 miljoen euro die helemaal van hun is, gaan ze toch maar gebruiken voor eigen doeleinden? Wat
?
Om mensen tegemoet te komen...quote:Op maandag 22 september 2014 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
zieke zieke zooi daar. Echt TE treurigSerieus, hoe krijg je zoiets bedacht?
Klopt. Bovenleiding moet gefikst en de spanning moet er af. Ook op de andere twee sporen.quote:Op maandag 22 september 2014 17:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Spoedwerkzaamheden tussen Schiphol en de twee Amsterdamse opvolgende stations tussen 19:00 en 22:00. Geen treinverkeer.
Het gaat al veel eerder fout. Er IS helemaal geen "potje vergeten uit te checken". Dat is reizigersgeld.quote:Op maandag 22 september 2014 18:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Om mensen tegemoet te komen...
En mensen zonder koters dan? Die in het buitenland wonen? die toch een chipkaart moeten hebben? en 43.50 euro aan belkosten hebben om die zooi te regelen? krijgen die nog compensatie?
Zou het niet slim zijn van NS om mensen bij dit soort verstoringen en zeer beperkt treinverkeer door te verwijzen naar R-Net? Vanaf Schiphol naar > Sloterdijk + Zuid en Bijlmer ben je er dan redelijk vlot.quote:Op maandag 22 september 2014 18:31 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Klopt. Bovenleiding moet gefikst en de spanning moet er af. Ook op de andere twee sporen.
Andere clubjes bestaan niet hequote:Op maandag 22 september 2014 19:23 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Zou het niet slim zijn van NS om mensen bij dit soort verstoringen en zeer beperkt treinverkeer door te verwijzen naar R-Net? Vanaf Schiphol naar > Sloterdijk + Zuid en Bijlmer ben je er dan redelijk vlot.
want r-net gaat dat op kunnen vangen denk je? Bovendien hebben mensen met een abo daar niet zoveel aan. Kun je net zo goed in ns bus gaan zittenquote:Op maandag 22 september 2014 19:23 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Zou het niet slim zijn van NS om mensen bij dit soort verstoringen en zeer beperkt treinverkeer door te verwijzen naar R-Net? Vanaf Schiphol naar > Sloterdijk + Zuid en Bijlmer ben je er dan redelijk vlot.
Dat zeg ik niet maar des te meer alternatieven mensen hebben des te prettiger men het zal vinden.quote:Op maandag 22 september 2014 19:31 schreef Salatrel het volgende:
[..]
want r-net gaat dat op kunnen vangen denk je? Bovendien hebben mensen met een abo daar niet zoveel aan. Kun je net zo goed in ns bus gaan zitten
Mwoah. Als Groningen - Meppel of Leeuwarden - Meppel er uit ligt, wordt er toch regelmatig overlegd met Arriva over de omreisroute, en andersom ook.quote:
Arriva Ameland staat gelijk voor ze klaar maar ja.quote:
Grootste soap daar was een bus die iedere keer stuk was en weer naar vaste wal moest of zelfs het eiland niet haalde. Geintje duurde in totaal een maand of vierquote:Op maandag 22 september 2014 21:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Arriva Ameland staat gelijk voor ze klaar maar ja.
Ik heb gehoord dat de directeur daarvan nogal obscure sexuele voorkeuren heeft.quote:Op maandag 22 september 2014 21:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Arriva Ameland staat gelijk voor ze klaar maar ja.
Ja, iets met autisten enzo.quote:Op maandag 22 september 2014 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat de directeur daarvan nogal obscure sexuele voorkeuren heeft.
quote:Waarom de NS zich vrijwel alles kan veroorloven
Toen de liberalen nog hersens hadden, nationaliseerden ze monopoliebedrijven
De NS lokt nieuwe reizigers wel eens met een klein voordeeltje maar als ze je eenmaal heeft binnengehengeld, ben en blijf je de sigaar. Vaste klanten worden als oud vuil behandeld. Zij zijn er inmiddels aan gewend geraakt dat hun trouw beloond wordt door een slechter product voor méér geld. De museumjaarkaart, die heel lang vast onderdeel was van elk abonnement, is al jaren geleden afgeschaft. Houders van een kortingskaart betalen tegenwoordig net als gewone reizigers in de spits het supertarief. En iedereen krijgt elk jaar een tariefsverhoging door de strot geramd. En nu straft de NS ook nog eens haar trouwste klanten als zij hun abonnement vergeten zijn.
Zij kregen tot nog toe het tarief aan boord (kosten van het kaartje plus 35 euro boete) niet vergoed als de vergeetachtigheid niet meer dan drie keer per jaar voorkwam. Dat is nu ook afgelopen. In plaats daarvan komt er een coulanceregeling, die samenhangt met het humeur van de persoon die je bij de NS aan de lijn krijgt.
Een bedrijf dat fungeert onder normale omstandigheden van vrije concurrentie, zou met zulk een beleid zijn doodvonnis tekenen. Met de NS is dat niet het geval. Hoe komt dat? Dat komt omdat vaste reizigers met de trein geen behoorlijk alternatief hebben. Was dat er wel, dan stapten zij onmiddellijk en definitief uit. De NS is een monopoliebedrijf. De overheid probeert daar wat aan te doen door aan de concessie voor het spoor allerlei voorwaarden te verbinden maar die bieden als het klantgerichtheid betreft, weinig soelaas.
Tucht van de markt
Toen de liberalen nog hersens hadden – een dikke eeuw geleden – ontwikkelden zij daarover een theorie. Zij stelden vast dat het kapitalisme niet goed werkte in sectoren waar bedrijven in feite een monopolie bezaten zoals op het spoor, het stedelijk openbaar vervoer, de telefoon, het drinkwater, het gas of – hier en daar al – de elektriciteit. Ondernemingen konden zo immers ontkomen aan de tucht van de markt, waarin liberalen toen zeker hartstochtelijk geloofden.
Daarom hoorden monopoliebedrijven met hun producten van algemeen nut onderworpen te worden aan de tucht van de democratie als het met de tucht van de markt niet ging. Dat propageerden liberalen - denk aan de grote Willem Treub - toen ze, een eeuw terug dus, nog hersens hadden.
Zoveelste bewijs
Het moesten staatsbedrijven worden die door de volksvertegenwoordiging werden gecontroleerd. Deze opvatting werd gemeengoed zodat monopoliebedrijven in handen kwamen van het rijk, de provincie en de gemeente. Vandaar dat kamerleden op weg naar hun werkplek vlak bij het Binnenhof op een groot gebouw het oude opschrift 'gemeentetelephoon' zien staan. VVD-ers zouden moeten beseffen dat dit stamt uit de tijd dat hun geestelijke voorouders dus nog hersens hadden.
In de Verenigde Staten zocht men een oplossing destijds in het verplicht opknippen van monopoliebedrijven. De Europese aanpak bestaat uit allerlei vormen van nationalisering omdat een monopoliebedrijf nu eenmaal geen rekening hoeft te houden met de klant en daarom het slechtst mogelijke product levert tegen een zo hoog mogelijke prijs en dit alles net onder het niveau dat een volksoproer provoceert. De nieuwe schoffering van de abonnementhouders door de NS levert daarvan het zoveelste bewijs.
Die les was vergeten toen de politiek – met nota bene de PvdA als een soort vendelzwaaier op de eerste rij - met de privatiseringen begon.
Daarom zit de burger nu met een groot assortiment aan gebakken peren.
Euhh?!twitter:NS_online twitterde op dinsdag 23-09-2014 om 06:46:42Schiphol-Amsterdam Zuid en Schiphol-Sloterdijk: geen treinen maar bussen door n defecte trein. Reis als t kan om http://t.co/axyyfHaEPO #Shl reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 23-09-2014 om 07:19:49Schiphol-Amsterdam Zuid en Schiphol-Sloterdijk: defecte trein is weg, treinverkeer wordt z.s.m. opgestart http://t.co/axyyfHaEPO #Shl reageer retweet
HKX had toch de handdoek in de ring gegooid?quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:11 schreef greavy het volgende:
ein-de-lijk. In Duitsland zijn de ex-ÖBB 4010-rijtuigen eindelijk toegelaten. Deze rijtuigen wil HKX inzetten in hun treindienst. Zou best wel eens kunnen dat die dus snel in dienst komen bij HKX.
Waren vanmorgen ook wat kleine problemen met de materiaalinzet. Wel gezellig druk in de slt Vathorst-Hoofddorp.quote:Op dinsdag 23 september 2014 08:27 schreef Fiorano het volgende:
Sectie storing bij Hoofddorp, IC Amersfoort - Schiphol opgeheven te Hilversum
IC inderdaad ook, scheen met gisteren te maken te hebben.quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:36 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Waren vanmorgen ook wat kleine problemen met de materiaalinzet. Wel gezellig druk in de slt Vathorst-Hoofddorp.
Vanmorgen ook weer kort wat aan de hand geweest.quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:03 schreef Fiorano het volgende:
[..]
IC inderdaad ook, scheen met gisteren te maken te hebben.
Weer vertragingquote:Op dinsdag 23 september 2014 08:27 schreef Fiorano het volgende:
Sectie storing bij Hoofddorp, IC Amersfoort - Schiphol opgeheven te Hilversum
En aan die stroomstoring misschien ook wel niet.quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:53 schreef Ajaxfan het volgende:
Intussen ook problemen Haarlem <> A'dam en Utrecht <> Rhenen / Arnhem. Het is wel raak de laatste dagen al kan de NS / Prorail aan die eerste weinig doen.
Tja, het is wachten tot de ballen bij de politici in de Kamer ingedaald zijn.. Tot dan kan NS gewoon doorgaan met rotzooienquote:Op dinsdag 23 september 2014 04:39 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
http://www.joop.nl/opinie(...)les_kan_veroorloven/
[..]
Euhm point taken.quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:59 schreef b2py het volgende:
[..]
En aan die stroomstoring misschien ook wel niet.
Spijker, kop, alles.quote:Op dinsdag 23 september 2014 04:39 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
http://www.joop.nl/opinie(...)les_kan_veroorloven/
[..]
quote:Op dinsdag 23 september 2014 11:43 schreef Fiorano het volgende:
Weer een defecte trein tussen Schiphol en Hilversum/Amsterdam Bijlmer Arena....
quote:Tussen Schiphol en Bijlmer ArenA/Hilversum rijden minder treinen door een defecte trein.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 13:32 uur verholpen.
Ze hebben het oude materieel weer rijklaar moeten maken dus het nieuwere spul heeft een onderhoudsbeurt gemist.quote:Op dinsdag 23 september 2014 12:01 schreef Dos37 het volgende:
Geweldig haha misschien een keer een APK geven die dingen.
quote:Op dinsdag 23 september 2014 12:10 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ze hebben het oude materieel weer rijklaar moeten maken dus het nieuwere spul heeft een onderhoudsbeurt gemist.
En de volgende.twitter:NS_online twitterde op dinsdag 23-09-2014 om 12:15:36Van en naar Venlo is geen treinverkeer mogelijk door een defecte trein. http://t.co/axyyfHaEPO #Vl reageer retweet
Een ketelwagen waar de kurk uit verdwenen is blijkbaar.quote:Op dinsdag 23 september 2014 12:22 schreef Dos37 het volgende:
[..]En de volgende.twitter:NS_online twitterde op dinsdag 23-09-2014 om 12:15:36Van en naar Venlo is geen treinverkeer mogelijk door een defecte trein. http://t.co/axyyfHaEPO #Vl reageer retweet
Als je het echt zonder vertraging op te lopen wilt, vanaf Utrecht met korting reizen, daar heb je tijd genoeg om om te checken.quote:Op dinsdag 23 september 2014 12:55 schreef Ireyon het volgende:
Een maat van me reist morgen van Eindhoven naar Amsterdam RAI en heeft geen abonnement.
In Den Bosch komt ik bij hem in de trein en kan hij met 40% korting met mij meereizen.
Hoe kunnen we dit regelen zonder onnodig vertraging op te lopen? In Den Bosch even gauw "Meereiskorting" op z'n Chipkaart zetten, is vanzelfsprekend geen optie en als hij dat in Eindhoven al doet, reist hij Eindhoven - Den Bosch met korting waar-tie geen recht op heeft..
Treinen worden iedere 24 tot 48 gecontroleerd op die punten. Anders mogen ze de baan niet eens opquote:Op dinsdag 23 september 2014 12:01 schreef Dos37 het volgende:
Geweldig haha misschien een keer een APK geven die dingen.
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 23-09-2014 om 14:11:40Zwolle-Lelystad: vertraging en uitval van treinen door een defecte trein. http://t.co/axyyfHaEPO #ZlLls reageer retweet
De planningsafdeling hoeft zich niet te vervelen vandaag.quote:Op dinsdag 23 september 2014 14:13 schreef Pino112 het volgende:
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 23-09-2014 om 14:11:40Zwolle-Lelystad: vertraging en uitval van treinen door een defecte trein. http://t.co/axyyfHaEPO #ZlLls reageer retweet
Alles rood is reuze veiligquote:Op dinsdag 23 september 2014 14:57 schreef Peterselieman het volgende:Dames en heren, we wachten voor een rood sein. Zodra het veilig is, gaan we weer verder.
Ah die ontbrak nog op de bingokaart vandaag.twitter:NS_online twitterde op dinsdag 23-09-2014 om 16:25:43Den Haag-Utrecht: er rijden minder Intercity`s door een defecte bovenleiding. http://t.co/axyyfHaEPO #GvcUt reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 23-09-2014 om 16:56:19Den Haag HS-Rotterdam: er rijden minder treinen door een defecte trein. http://t.co/axyyfHaEPO #GvRtd reageer retweet
Dan zat ik goed, want de trein was aan de buitenzijde grotendeels roodquote:
Is dit soms steeds het zelfde treinstel dat ze steeds de dienst insturen?quote:Op dinsdag 23 september 2014 16:38 schreef Ajaxfan het volgende:
Ah die ontbrak nog op de bingokaart vandaag.twitter:NS_online twitterde op dinsdag 23-09-2014 om 16:25:43Den Haag-Utrecht: er rijden minder Intercity`s door een defecte bovenleiding. http://t.co/axyyfHaEPO #GvcUt reageer retweet
Heuj weer een trein kaput:twitter:NS_online twitterde op dinsdag 23-09-2014 om 16:56:19Den Haag HS-Rotterdam: er rijden minder treinen door een defecte trein. http://t.co/axyyfHaEPO #GvRtd reageer retweet
Misschien is de garantie op een bepaalde serie van de week verlopen?quote:Op dinsdag 23 september 2014 17:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
Is dit soms steeds het zelfde treinstel dat ze steeds de dienst insturen?
Uiteraard. Het is bedoeld om reizigers te pestenquote:Op dinsdag 23 september 2014 17:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
Is dit soms steeds het zelfde treinstel dat ze steeds de dienst insturen?
Zie je welquote:Op dinsdag 23 september 2014 17:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Uiteraard. Het is bedoeld om reizigers te pesten
En dan het behoorlijke stuk Den Bosch - Utrecht op vol tarief terwijl-tie recht heeft op korting.. Volkomen geschift systeem ditquote:Op dinsdag 23 september 2014 13:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als je het echt zonder vertraging op te lopen wilt, vanaf Utrecht met korting reizen, daar heb je tijd genoeg om om te checken.
dat recht wordt hem toch ook niet ontzegt? Het kost hem alleen een kwartiertje extra reistijd omdat ie uit en opnieuw in moet checken en die trein niet zolang stilstaatquote:Op dinsdag 23 september 2014 18:10 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En dan het behoorlijke stuk Den Bosch - Utrecht op vol tarief terwijl-tie recht heeft op korting.. Volkomen geschift systeem dit.
Dat betekent dan toch ook dat het een graf zaad hoerensysteem is. "Ja ha ha recht op kortingquote:Op dinsdag 23 september 2014 18:29 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat recht wordt hem toch ook niet ontzegt? Het kost hem alleen een kwartiertje extra reistijd omdat ie uit en opnieuw in moet checken en die trein niet zolang stilstaat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |