abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport vrijdag 8 februari 2019 @ 17:18:03 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_184899201


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
U55..jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
lock.gif MTL, Sloopt wel eens echte treintjes *O*
eye.jpg FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
x.jpg Maegrim Grote Pimpelwasser
UISTR.jpg Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 8 februari 2019 @ 17:40:57 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184899521
Die spoorloper op de Maasbrug is bijna zeker het Google-autootje aan het fucken, of is een lens kwijtgeraakt toen ie in de trein stond te pissen en heeft doorgetrokken. Je kunt namelijk prima en volkomen veilig de Maas oversteken aan de zijkant van de brug, als je wil zelfs met een fiets.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184902672
Hee trouwens nog ff over Rail Away: Ik zie op die wikiwand staan:

quote:
Rail Away is een van de weinige producties van de Publieke omroep die van het Commissariaat
voor de Media aan het buitenland verkocht mogen worden.
Los van de vraag "Waarom zou dat niet mogen dan? :? " ben ik wel benieuwd of dat inderdaad ooit gebeurd is :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184903049
Er zitten een aantal Engelstalige afleveringen tussen de collectie die je van me hebt.
Bier.
pi_184903114
oh, nog niet tegengekomen dan. Zit nou een beetje te hooi en te gras afleveringetjes te kijken :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 februari 2019 @ 22:09:01 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_184905264
Frontale treinbotsing bij Barcelona. De machinist van een van de treinen is hierbij om het leven gekomen en er zijn 95 gewonden waarvan een aantal ernstig

https://nos.nl/artikel/22(...)arcelona-1-dode.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_184922121
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
oh, nog niet tegengekomen dan. Zit nou een beetje te hooi en te gras afleveringetjes te kijken :)
Seizoen 5 zitten er een aantal bij zo uit mijn hoofd.
Bier.
pi_184922448
Ik kom ze vanzelf wel tegen :) Ik vind alles wel mooi eigenlijk O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184955326
de Kruidvat 'dag daluren kaarten' zijn slechts geldig tot en met 31 maart. van 4 feb tot 31 maart, amper 8 weken. nogal aan de korte kant :)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_184955376
Ja hoor, er is weer iets belachelijk goedkoops en wat gebeurt er? Gejank dat het niet genoeg is :') Nederlanders :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 11 februari 2019 @ 15:54:49 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184955962
ProRail_VL twitterde op maandag 11-02-2019 om 06:39:20 #Rotterdam-België #HSL Zuid> Roodsein passage in België> Trein heeft een wissel kapot gereden waardoor er beperkt treinverkeer mogelijk is voor internationale treinen via de HSL> Treinen worden omgeleid. reageer retweet
Dit is gebeurd bij Noorderkempen. Daar is een trein (onder ETCS) door rood gegaan en die heeft daarna dus een wissel stukgereden. Die storing is nog niet opgelost, NMBS meldt 'onbepaalde duur van de storing', NS heeft het over 'dit duurt de rest van de dag'.
pi_184956096
kuch* gaat iets langer duren
pi_184956558
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 15:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
de Kruidvat 'dag daluren kaarten' zijn slechts geldig tot en met 31 maart. van 4 feb tot 31 maart, amper 8 weken. nogal aan de korte kant :)
Een zesde van het jaar. Aan de korte kant?
Bier.
pi_184956630
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 15:54 schreef James1988 het volgende:
ProRail_VL twitterde op maandag 11-02-2019 om 06:39:20 #Rotterdam-België #HSL Zuid> Roodsein passage in België> Trein heeft een wissel kapot gereden waardoor er beperkt treinverkeer mogelijk is voor internationale treinen via de HSL> Treinen worden omgeleid. reageer retweet
Dit is gebeurd bij Noorderkempen. Daar is een trein (onder ETCS) door rood gegaan en die heeft daarna dus een wissel stukgereden. Die storing is nog niet opgelost, NMBS meldt 'onbepaalde duur van de storing', NS heeft het over 'dit duurt de rest van de dag'.
Belgen (lees: Spoorwerkers) staken weer?
  maandag 11 februari 2019 @ 21:59:50 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184963595
quote:
Vanaf morgen tot en met zaterdag 16 februari rijden er van en naar Breda geen internationale treinen.
De Beneluxtrein rijdt via Roosendaal, dus Roosendaal heeft weer even een internationale IC.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 01:00:14 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184966291
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 21:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

De Beneluxtrein rijdt via Roosendaal, dus Roosendaal heeft weer even een internationale IC.
Niemand bij NS die op het idee is gekomen om via de HSL naar Breda te rijden en dan via Roosendaal naar Antwerpen?
So we just called him Fred
  Redactie Sport dinsdag 12 februari 2019 @ 01:10:22 #18
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_184966352
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 01:00 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Niemand bij NS die op het idee is gekomen om via de HSL naar Breda te rijden en dan via Roosendaal naar Antwerpen?
Dat is nogal een omweg he :D
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 12 februari 2019 @ 01:13:42 #19
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184966373
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 01:10 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat is nogal een omweg he :D
Tja, de reiziger staat toch op 1 bij NS?
Waarom zou de reiziger tussen Amsterdam/Schiphol/Rotterdam/Den Haag en Breda er last van moeten hebben als er problemen zijn in België?
De internationale IC is immers een volwaardige binnenlandse IC in het spoorboekje.
So we just called him Fred
  dinsdag 12 februari 2019 @ 01:24:02 #20
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184966437
Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen kan binnen de huidige dienstregeling gereden worden. De omweg via Breda levert 30 minuten vertraging op. Vergeet niet dat deze trein door de Brusselse flessenhals moet :)

Tussen Noorderkempen en Antwerpen rijden morgen weer treinen, Breda - Noorderkempen wordt verbust. Ik vind het een te verdedigen manier om te proberen om de overlast te minimaliseren.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 01:33:56 #21
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184966506
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 01:24 schreef James1988 het volgende:
Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen kan binnen de huidige dienstregeling gereden worden. De omweg via Breda levert 30 minuten vertraging op. Vergeet niet dat deze trein door de Brusselse flessenhals moet :)
Dat is dan iets wat de NMBS / Infrabel mogen oplossen en compenseren.

Nu lost de NS het probleem op voor de Belgen ten koste van de Nederlandse reiziger.
So we just called him Fred
  dinsdag 12 februari 2019 @ 01:42:47 #22
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184966562
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 01:33 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat is dan iets wat de NMBS / Infrabel mogen oplossen en compenseren.

Nu lost de NS het probleem op voor de Belgen ten koste van de Nederlandse reiziger.
Ja en nee. Door de Benelux nu Rotterdam - Breda - Roosendaal - Antwerpen te laten rijden dupeer je meer mensen dan je er blij mee maakt.

Breda - Rotterdam heeft alsnog 4 treinen per uur, en vanaf Rotterdam zijn er 4 à 5 treinen per uur richting Amsterdam. De totale extra reistijd die reizigers Amsterdam - Breda nu hebben is misschien 5 minuten.

Binnen België is die IC net zo goed een binnenlandse IC. Als de Benelux zich steeds een half uur te laat in Antwerpen meldt (i.v.m. het ommetje via Breda) is hij z'n pad kwijt en kan een vertraging van 30 minuten makkelijk oplopen tot een vertraging van 45 minuten of zelfs meer.

En niet te vergeten dat dit óók gevolgen heeft voor de treinen de andere kant op: de kering in Brussel is 28 minuten, en in Nederland is het een beetje een logistieke puzzel doordat de trein 1x/4u Den Haag HS bedient i.p.v. Amsterdam.

[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 12-02-2019 01:49:34 ]
  Redactie Sport dinsdag 12 februari 2019 @ 01:58:04 #23
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_184966656
Als ik me niet vergis zit de 1100 vanuit Breda toch een paar minuten voor de Benelux uit? Dan moet je een paar minuten eerder vertrekken, en pak je in Rotterdam alsnog de Benelux naar Amsterdam.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 12 februari 2019 @ 02:01:05 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184966673
Precies.

x:23 uit Breda i.p.v. x:26

Andere kant op:
x:37 aankomst in Breda i.p.v. x:34

Lastig als je afhankelijk bent van een bus die om x:39 vertrekt :s)
  dinsdag 12 februari 2019 @ 03:32:06 #25
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184966830
Ik kan trouwens niks meer terugvinden over bussen Breda - Noorderkempen v.v., enkel 'reis via Roosendaal'. -O-
pi_184967666
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 03:32 schreef James1988 het volgende:
Ik kan trouwens niks meer terugvinden over bussen Breda - Noorderkempen v.v., enkel 'reis via Roosendaal'. -O-
Er is ook niets te doen dus dat scheelt
pi_184968221
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 03:32 schreef James1988 het volgende:
Ik kan trouwens niks meer terugvinden over bussen Breda - Noorderkempen v.v., enkel 'reis via Roosendaal'. -O-
dan heb je je antwoord toch? er waren geen bussen
pi_184969921
Stelletje nachtbrakers :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 12 februari 2019 @ 11:31:33 #29
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_184970113
Begrijp ik nou goed dat de NS van plan is de intercity Vlissingen-Amsterdam niet meer te laten stoppen op een aantal stations, waaronder Delft en Dordrecht? Dat zou echt wanstaltig zijn....
pi_184970343
Dat zou wel de ultieme Dordrecht trollactie zijn
pi_184970352
Ik denk overigens dat eerder Schiedam centrum moet vrezen voor ic status
  dinsdag 12 februari 2019 @ 11:49:14 #32
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_184970412
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:44 schreef Salatrel het volgende:
Ik denk overigens dat eerder Schiedam centrum moet vrezen voor ic status
Die stond ook in het rijtje dat overgeslagen gaat worden. Het zou echt te belachelijk voor woorden zijn als deze IC Dordrecht ook nog eens afgepakt zou worden. Dan zijn ze in een paar jaar van 10 IC's per uur naar 2 gegaan oid....
pi_184971231
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:44 schreef Salatrel het volgende:
Ik denk overigens dat eerder Schiedam centrum moet vrezen voor ic status
Recent is bevestigd dat er geld vrijkomt voor behoud IC stop Schiedam en dat alle vier de sporen in gebruik genomen gaan worden. Ik weet niet waar het gerucht vandaan komt maar klinkt als groteske lariekoek.
pi_184971332
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 12:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Recent is bevestigd dat er geld vrijkomt voor behoud IC stop Schiedam en dat alle vier de sporen in gebruik genomen gaan worden. Ik weet niet waar het gerucht vandaan komt maar klinkt als groteske lariekoek.
ja maar dan zal eerst Delft Schiedam 4 sporig moeten worden gemaakt. Dan kan Schiedam centrum best een paar jaartjes IC loos gemaakt worden om het weer een ic station te maken wannneer daardwerkelijk alle 4 de sporen fansoenlijk zijn aangesloten richting delft.
pi_184971432
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 12:55 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ja maar dan zal eerst Delft Schiedam 4 sporig moeten worden gemaakt. Dan kan Schiedam centrum best een paar jaartjes IC loos gemaakt worden om het weer een ic station te maken wannneer daardwerkelijk alle 4 de sporen fansoenlijk zijn aangesloten richting delft.
Je hoeft Delft - Schiedam niet viersporig te maken omdat de treinen allemaal even snel rijden.
pi_184971457
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 12:55 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ja maar dan zal eerst Delft Schiedam 4 sporig moeten worden gemaakt.
Is daar ruimte voor dan? Ik dacht dat dat Kethel / Overschie een natuurgebied was? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 12 februari 2019 @ 13:14:59 #37
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_184971585
Alleen het stuk tussen Delft Zuid en Schiedam Centrum is straks nog tweesporig, de beide stations aan weerszijden viersporig.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_184971674
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 13:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Je hoeft Delft - Schiedam niet viersporig te maken omdat de treinen allemaal even snel rijden.
tenzij ze stilvallen.
pi_184971678
:')
  Redactie Sport dinsdag 12 februari 2019 @ 13:28:10 #40
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_184971725
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 13:23 schreef Salatrel het volgende:

[..]

tenzij ze stilvallen.
Ik mag toch hopen dat eind 2024 de Traxx+ICR weg is :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 12 februari 2019 @ 13:49:59 #41
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184972019
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 13:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Je hoeft Delft - Schiedam niet viersporig te maken omdat de treinen allemaal even snel rijden.
Niet helemaal, de sprinter heeft tijd nodig om op snelheid te komen en doet er langer over dan de IC in de serie 2200 en 2400. De 1100 en Benelux zijn nog iets sneller omdat ze óók Schiedam Centrum voorbij rijden.
Daarnaast biedt vier sporen ook weer extra mogelijkheden. Zo kan de Sprinter Rotterdam Lombardijen - Leiden weer terug op het menu en een cross platform overstap tussen de 1100 en 2400 of 2200 mogelijk in Den Haag, Delft of Rotterdam
So we just called him Fred
pi_184972169
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 13:23 schreef Salatrel het volgende:

[..]

tenzij ze stilvallen.
Ook dan rijden ze even snel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 12 februari 2019 @ 14:03:49 #43
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184972204
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 07:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Er is ook niets te doen dus dat scheelt
Iemand die in de regio Noorderkempen woont en bijvoorbeeld studeert aan de TU Eindhoven is nu wel de lul. Een reis die normaal 75 minuten zou moeten duren duurt nu ineens 3 uur.


quote:
14s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 08:54 schreef Salatrel het volgende:

[..]

dan heb je je antwoord toch? er waren geen bussen
Dat stond gisteren wel in de storingsmelding van de NMBS, maar later was dat ineens weg.

NS International heeft het dan weer wel over bussen, maar niet altijd...
quote:
IC Brussel 9236
IC Brussel 9236, Amsterdam c. v 12.25u rijdt door schade aan de infrastructuur in Belgie via een andere route en stopt niet in Breda maar extra in Roosendaal. Reizigers vanaf Breda reizen naar Roosendaal en stappen daar over op IC Brussel. Tussen Breda en Noorderkempen rijden bussen.

IC Brussel 9235
IC Brussel 9235 naar Amsterdam C. aankomst 14.38u rijdt om door schade aan de infrastructuur in Belgie en stopt hierdoor niet in Breda, maar extra in Roosendaal. Reizigers voor Breda kunnen in Roosendaal overstappen.
pi_184972251
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 13:49 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Niet helemaal, de sprinter heeft tijd nodig om op snelheid te komen en doet er langer over dan de IC in de serie 2200 en 2400. De 1100 en Benelux zijn nog iets sneller omdat ze óók Schiedam Centrum voorbij rijden.
Daarnaast biedt vier sporen ook weer extra mogelijkheden. Zo kan de Sprinter Rotterdam Lombardijen - Leiden weer terug op het menu en een cross platform overstap tussen de 1100 en 2400 of 2200 mogelijk in Den Haag, Delft of Rotterdam
Je verandert de uitgangspunten, nogal logisch dat het niet past.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 14:49:08 #45
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_184973014
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:49 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Die stond ook in het rijtje dat overgeslagen gaat worden.
Waar stond dat rijtje?
pi_184974454
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:31 schreef Hi_flyer het volgende:
Begrijp ik nou goed dat de NS van plan is de intercity Vlissingen-Amsterdam niet meer te laten stoppen op een aantal stations, waaronder Delft en Dordrecht? Dat zou echt wanstaltig zijn....
De IC Vlissingen - Amsterdam is traditioneel vanaf Roosendaal enkel Dordrecht - Rotterdam - Den Haag HS - Leiden - Schiphol - Amsterdam Centraal. Elke toegevoegde stop de afgelopen jaren is een achteruitgang geweest, waaronder ook Delft.

"Ja maar HSL bla bla".

Ook met HSL is het een tragere verbinding, met extra overstap én extra kosten.
pi_184976874
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 16:10 schreef Ireyon het volgende:

[..]

De IC Vlissingen - Amsterdam is traditioneel vanaf Roosendaal enkel Dordrecht - Rotterdam - Den Haag HS - Leiden - Schiphol - Amsterdam Centraal. Elke toegevoegde stop de afgelopen jaren is een achteruitgang geweest, waaronder ook Delft.

"Ja maar HSL bla bla".

Ook met HSL is het een tragere verbinding, met extra overstap én extra kosten.
Achja voor die 1% die de hele reis aflegt.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 18:12:28 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184977239
Volgens NMBS rijden er bussen:
quote:
Tussen BREDA (NL) en Antwerpen-Centraal: Treinverkeer over één spoor.

Tussen Antwerpen-Centraal en Rotterdam CS (NL): Alle treinen rijden via Roosendaal (NL). IC-treinen stoppen uitzonderlijk in Roosendaal (NL). IC-treinen stoppen uitzonderlijk niet in BREDA (NL).

Tussen Noorderkempen (Brecht) en Antwerpen-Centraal: U kunt gebruik maken van een vervangtrein.

Tussen Noorderkempen (Brecht) en BREDA (NL): U kunt gebruik maken van een vervangbus.

Onbepaalde duur van de storing.

Luister naar de aankondigingen, raadpleeg de infoschermen of plan uw reis via de NMBS-app of nmbs.be voor meer info.
En wat meldt NS?

quote:
Breda

Van en naar Breda rijden er geen Internationale treinen door spoorproblemen in het buitenland.
De extra reistijd is meer dan 60 minuten.
Dit duurt tenminste tot vrijdag 15 februari 05:00 uur.
quote:
Treinverkeer van en naar België - IC Brussel, Thalys en Eurostar.
Er is op dit moment een ernstige schade aan de infrastructuur in België. Hierdoor zijn er beperkingen in het rijden over de Hogesnelheidslijn van en naar België. Prognose is dat de situatie vrijdag 15 februari of zaterdag 16 februari weer hersteld is.
Dinsdag 12 februari rijden Eurostar en Thalys in beide richtingen over de HSL. IC Brussel rijdt in beide richtingen via Roosendaal, waar een reizigersstop gepland is.

Check voor de meest actuele reisinformatie de komende dagen voorafgaand NS International.nl. Voor overige vragen verwijzen wij u graag naar uw oorspronkelijke verkooppunt, NS International Service Center 030-2300023 (lokaal tarief), de NS International-balie op de grotere stations of uw reisagent.

quote:
IC Brussel 9255
IC Brussel 9255 naar Amsterdam C. aankomst 19:38 u, rijdt om door schade aan de infrastructuur in België en stopt hierdoor niet in Breda, maar extra in Roosendaal. Reizigers voor Breda kunnen in Roosendaal overstappen.
Lekkere samenwerking weer jongens ^O^
pi_184977283
Ik zie alleen bij NS de bus niet maar verder komt het aardig overeen?
  dinsdag 12 februari 2019 @ 18:17:17 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184977352
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 18:14 schreef b2py het volgende:
Ik zie alleen bij NS de bus niet maar verder komt het aardig overeen?
Precies dat dus.

Die bus verscheen bij NMBS ook pas vanmiddag in de reisinfo, eerder vandaag stond dat er niet in...
pi_184977683
Ondertussen in Eindhoven....

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')