abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport vrijdag 8 februari 2019 @ 17:18:03 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_184899201


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
U55..jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
lock.gif MTL, Sloopt wel eens echte treintjes *O*
eye.jpg FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
x.jpg Maegrim Grote Pimpelwasser
UISTR.jpg Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 8 februari 2019 @ 17:40:57 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184899521
Die spoorloper op de Maasbrug is bijna zeker het Google-autootje aan het fucken, of is een lens kwijtgeraakt toen ie in de trein stond te pissen en heeft doorgetrokken. Je kunt namelijk prima en volkomen veilig de Maas oversteken aan de zijkant van de brug, als je wil zelfs met een fiets.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184902672
Hee trouwens nog ff over Rail Away: Ik zie op die wikiwand staan:

quote:
Rail Away is een van de weinige producties van de Publieke omroep die van het Commissariaat
voor de Media aan het buitenland verkocht mogen worden.
Los van de vraag "Waarom zou dat niet mogen dan? :? " ben ik wel benieuwd of dat inderdaad ooit gebeurd is :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184903049
Er zitten een aantal Engelstalige afleveringen tussen de collectie die je van me hebt.
Bier.
pi_184903114
oh, nog niet tegengekomen dan. Zit nou een beetje te hooi en te gras afleveringetjes te kijken :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 februari 2019 @ 22:09:01 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_184905264
Frontale treinbotsing bij Barcelona. De machinist van een van de treinen is hierbij om het leven gekomen en er zijn 95 gewonden waarvan een aantal ernstig

https://nos.nl/artikel/22(...)arcelona-1-dode.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_184922121
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
oh, nog niet tegengekomen dan. Zit nou een beetje te hooi en te gras afleveringetjes te kijken :)
Seizoen 5 zitten er een aantal bij zo uit mijn hoofd.
Bier.
pi_184922448
Ik kom ze vanzelf wel tegen :) Ik vind alles wel mooi eigenlijk O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184955326
de Kruidvat 'dag daluren kaarten' zijn slechts geldig tot en met 31 maart. van 4 feb tot 31 maart, amper 8 weken. nogal aan de korte kant :)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_184955376
Ja hoor, er is weer iets belachelijk goedkoops en wat gebeurt er? Gejank dat het niet genoeg is :') Nederlanders :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 11 februari 2019 @ 15:54:49 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184955962
ProRail_VL twitterde op maandag 11-02-2019 om 06:39:20 #Rotterdam-België #HSL Zuid> Roodsein passage in België> Trein heeft een wissel kapot gereden waardoor er beperkt treinverkeer mogelijk is voor internationale treinen via de HSL> Treinen worden omgeleid. reageer retweet
Dit is gebeurd bij Noorderkempen. Daar is een trein (onder ETCS) door rood gegaan en die heeft daarna dus een wissel stukgereden. Die storing is nog niet opgelost, NMBS meldt 'onbepaalde duur van de storing', NS heeft het over 'dit duurt de rest van de dag'.
pi_184956096
kuch* gaat iets langer duren
pi_184956558
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 15:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
de Kruidvat 'dag daluren kaarten' zijn slechts geldig tot en met 31 maart. van 4 feb tot 31 maart, amper 8 weken. nogal aan de korte kant :)
Een zesde van het jaar. Aan de korte kant?
Bier.
pi_184956630
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 15:54 schreef James1988 het volgende:
ProRail_VL twitterde op maandag 11-02-2019 om 06:39:20 #Rotterdam-België #HSL Zuid> Roodsein passage in België> Trein heeft een wissel kapot gereden waardoor er beperkt treinverkeer mogelijk is voor internationale treinen via de HSL> Treinen worden omgeleid. reageer retweet
Dit is gebeurd bij Noorderkempen. Daar is een trein (onder ETCS) door rood gegaan en die heeft daarna dus een wissel stukgereden. Die storing is nog niet opgelost, NMBS meldt 'onbepaalde duur van de storing', NS heeft het over 'dit duurt de rest van de dag'.
Belgen (lees: Spoorwerkers) staken weer?
  maandag 11 februari 2019 @ 21:59:50 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184963595
quote:
Vanaf morgen tot en met zaterdag 16 februari rijden er van en naar Breda geen internationale treinen.
De Beneluxtrein rijdt via Roosendaal, dus Roosendaal heeft weer even een internationale IC.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 01:00:14 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184966291
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 21:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

De Beneluxtrein rijdt via Roosendaal, dus Roosendaal heeft weer even een internationale IC.
Niemand bij NS die op het idee is gekomen om via de HSL naar Breda te rijden en dan via Roosendaal naar Antwerpen?
So we just called him Fred
  Redactie Sport dinsdag 12 februari 2019 @ 01:10:22 #18
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_184966352
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 01:00 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Niemand bij NS die op het idee is gekomen om via de HSL naar Breda te rijden en dan via Roosendaal naar Antwerpen?
Dat is nogal een omweg he :D
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 12 februari 2019 @ 01:13:42 #19
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184966373
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 01:10 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat is nogal een omweg he :D
Tja, de reiziger staat toch op 1 bij NS?
Waarom zou de reiziger tussen Amsterdam/Schiphol/Rotterdam/Den Haag en Breda er last van moeten hebben als er problemen zijn in België?
De internationale IC is immers een volwaardige binnenlandse IC in het spoorboekje.
So we just called him Fred
  dinsdag 12 februari 2019 @ 01:24:02 #20
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184966437
Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen kan binnen de huidige dienstregeling gereden worden. De omweg via Breda levert 30 minuten vertraging op. Vergeet niet dat deze trein door de Brusselse flessenhals moet :)

Tussen Noorderkempen en Antwerpen rijden morgen weer treinen, Breda - Noorderkempen wordt verbust. Ik vind het een te verdedigen manier om te proberen om de overlast te minimaliseren.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 01:33:56 #21
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184966506
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 01:24 schreef James1988 het volgende:
Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen kan binnen de huidige dienstregeling gereden worden. De omweg via Breda levert 30 minuten vertraging op. Vergeet niet dat deze trein door de Brusselse flessenhals moet :)
Dat is dan iets wat de NMBS / Infrabel mogen oplossen en compenseren.

Nu lost de NS het probleem op voor de Belgen ten koste van de Nederlandse reiziger.
So we just called him Fred
  dinsdag 12 februari 2019 @ 01:42:47 #22
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184966562
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 01:33 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat is dan iets wat de NMBS / Infrabel mogen oplossen en compenseren.

Nu lost de NS het probleem op voor de Belgen ten koste van de Nederlandse reiziger.
Ja en nee. Door de Benelux nu Rotterdam - Breda - Roosendaal - Antwerpen te laten rijden dupeer je meer mensen dan je er blij mee maakt.

Breda - Rotterdam heeft alsnog 4 treinen per uur, en vanaf Rotterdam zijn er 4 ā 5 treinen per uur richting Amsterdam. De totale extra reistijd die reizigers Amsterdam - Breda nu hebben is misschien 5 minuten.

Binnen België is die IC net zo goed een binnenlandse IC. Als de Benelux zich steeds een half uur te laat in Antwerpen meldt (i.v.m. het ommetje via Breda) is hij z'n pad kwijt en kan een vertraging van 30 minuten makkelijk oplopen tot een vertraging van 45 minuten of zelfs meer.

En niet te vergeten dat dit ķķk gevolgen heeft voor de treinen de andere kant op: de kering in Brussel is 28 minuten, en in Nederland is het een beetje een logistieke puzzel doordat de trein 1x/4u Den Haag HS bedient i.p.v. Amsterdam.

[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 12-02-2019 01:49:34 ]
  Redactie Sport dinsdag 12 februari 2019 @ 01:58:04 #23
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_184966656
Als ik me niet vergis zit de 1100 vanuit Breda toch een paar minuten voor de Benelux uit? Dan moet je een paar minuten eerder vertrekken, en pak je in Rotterdam alsnog de Benelux naar Amsterdam.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 12 februari 2019 @ 02:01:05 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184966673
Precies.

x:23 uit Breda i.p.v. x:26

Andere kant op:
x:37 aankomst in Breda i.p.v. x:34

Lastig als je afhankelijk bent van een bus die om x:39 vertrekt :s)
  dinsdag 12 februari 2019 @ 03:32:06 #25
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184966830
Ik kan trouwens niks meer terugvinden over bussen Breda - Noorderkempen v.v., enkel 'reis via Roosendaal'. -O-
pi_184967666
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 03:32 schreef James1988 het volgende:
Ik kan trouwens niks meer terugvinden over bussen Breda - Noorderkempen v.v., enkel 'reis via Roosendaal'. -O-
Er is ook niets te doen dus dat scheelt
pi_184968221
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 03:32 schreef James1988 het volgende:
Ik kan trouwens niks meer terugvinden over bussen Breda - Noorderkempen v.v., enkel 'reis via Roosendaal'. -O-
dan heb je je antwoord toch? er waren geen bussen
pi_184969921
Stelletje nachtbrakers :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 12 februari 2019 @ 11:31:33 #29
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_184970113
Begrijp ik nou goed dat de NS van plan is de intercity Vlissingen-Amsterdam niet meer te laten stoppen op een aantal stations, waaronder Delft en Dordrecht? Dat zou echt wanstaltig zijn....
pi_184970343
Dat zou wel de ultieme Dordrecht trollactie zijn
pi_184970352
Ik denk overigens dat eerder Schiedam centrum moet vrezen voor ic status
  dinsdag 12 februari 2019 @ 11:49:14 #32
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_184970412
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:44 schreef Salatrel het volgende:
Ik denk overigens dat eerder Schiedam centrum moet vrezen voor ic status
Die stond ook in het rijtje dat overgeslagen gaat worden. Het zou echt te belachelijk voor woorden zijn als deze IC Dordrecht ook nog eens afgepakt zou worden. Dan zijn ze in een paar jaar van 10 IC's per uur naar 2 gegaan oid....
pi_184971231
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:44 schreef Salatrel het volgende:
Ik denk overigens dat eerder Schiedam centrum moet vrezen voor ic status
Recent is bevestigd dat er geld vrijkomt voor behoud IC stop Schiedam en dat alle vier de sporen in gebruik genomen gaan worden. Ik weet niet waar het gerucht vandaan komt maar klinkt als groteske lariekoek.
pi_184971332
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 12:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Recent is bevestigd dat er geld vrijkomt voor behoud IC stop Schiedam en dat alle vier de sporen in gebruik genomen gaan worden. Ik weet niet waar het gerucht vandaan komt maar klinkt als groteske lariekoek.
ja maar dan zal eerst Delft Schiedam 4 sporig moeten worden gemaakt. Dan kan Schiedam centrum best een paar jaartjes IC loos gemaakt worden om het weer een ic station te maken wannneer daardwerkelijk alle 4 de sporen fansoenlijk zijn aangesloten richting delft.
pi_184971432
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 12:55 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ja maar dan zal eerst Delft Schiedam 4 sporig moeten worden gemaakt. Dan kan Schiedam centrum best een paar jaartjes IC loos gemaakt worden om het weer een ic station te maken wannneer daardwerkelijk alle 4 de sporen fansoenlijk zijn aangesloten richting delft.
Je hoeft Delft - Schiedam niet viersporig te maken omdat de treinen allemaal even snel rijden.
pi_184971457
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 12:55 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ja maar dan zal eerst Delft Schiedam 4 sporig moeten worden gemaakt.
Is daar ruimte voor dan? Ik dacht dat dat Kethel / Overschie een natuurgebied was? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 12 februari 2019 @ 13:14:59 #37
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_184971585
Alleen het stuk tussen Delft Zuid en Schiedam Centrum is straks nog tweesporig, de beide stations aan weerszijden viersporig.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_184971674
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 13:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Je hoeft Delft - Schiedam niet viersporig te maken omdat de treinen allemaal even snel rijden.
tenzij ze stilvallen.
pi_184971678
:')
  Redactie Sport dinsdag 12 februari 2019 @ 13:28:10 #40
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_184971725
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 13:23 schreef Salatrel het volgende:

[..]

tenzij ze stilvallen.
Ik mag toch hopen dat eind 2024 de Traxx+ICR weg is :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 12 februari 2019 @ 13:49:59 #41
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184972019
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 13:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Je hoeft Delft - Schiedam niet viersporig te maken omdat de treinen allemaal even snel rijden.
Niet helemaal, de sprinter heeft tijd nodig om op snelheid te komen en doet er langer over dan de IC in de serie 2200 en 2400. De 1100 en Benelux zijn nog iets sneller omdat ze ķķk Schiedam Centrum voorbij rijden.
Daarnaast biedt vier sporen ook weer extra mogelijkheden. Zo kan de Sprinter Rotterdam Lombardijen - Leiden weer terug op het menu en een cross platform overstap tussen de 1100 en 2400 of 2200 mogelijk in Den Haag, Delft of Rotterdam
So we just called him Fred
pi_184972169
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 13:23 schreef Salatrel het volgende:

[..]

tenzij ze stilvallen.
Ook dan rijden ze even snel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 12 februari 2019 @ 14:03:49 #43
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184972204
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 07:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Er is ook niets te doen dus dat scheelt
Iemand die in de regio Noorderkempen woont en bijvoorbeeld studeert aan de TU Eindhoven is nu wel de lul. Een reis die normaal 75 minuten zou moeten duren duurt nu ineens 3 uur.


quote:
14s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 08:54 schreef Salatrel het volgende:

[..]

dan heb je je antwoord toch? er waren geen bussen
Dat stond gisteren wel in de storingsmelding van de NMBS, maar later was dat ineens weg.

NS International heeft het dan weer wel over bussen, maar niet altijd...
quote:
IC Brussel 9236
IC Brussel 9236, Amsterdam c. v 12.25u rijdt door schade aan de infrastructuur in Belgie via een andere route en stopt niet in Breda maar extra in Roosendaal. Reizigers vanaf Breda reizen naar Roosendaal en stappen daar over op IC Brussel. Tussen Breda en Noorderkempen rijden bussen.

IC Brussel 9235
IC Brussel 9235 naar Amsterdam C. aankomst 14.38u rijdt om door schade aan de infrastructuur in Belgie en stopt hierdoor niet in Breda, maar extra in Roosendaal. Reizigers voor Breda kunnen in Roosendaal overstappen.
pi_184972251
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 13:49 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Niet helemaal, de sprinter heeft tijd nodig om op snelheid te komen en doet er langer over dan de IC in de serie 2200 en 2400. De 1100 en Benelux zijn nog iets sneller omdat ze ķķk Schiedam Centrum voorbij rijden.
Daarnaast biedt vier sporen ook weer extra mogelijkheden. Zo kan de Sprinter Rotterdam Lombardijen - Leiden weer terug op het menu en een cross platform overstap tussen de 1100 en 2400 of 2200 mogelijk in Den Haag, Delft of Rotterdam
Je verandert de uitgangspunten, nogal logisch dat het niet past.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 14:49:08 #45
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_184973014
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:49 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Die stond ook in het rijtje dat overgeslagen gaat worden.
Waar stond dat rijtje?
pi_184974454
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:31 schreef Hi_flyer het volgende:
Begrijp ik nou goed dat de NS van plan is de intercity Vlissingen-Amsterdam niet meer te laten stoppen op een aantal stations, waaronder Delft en Dordrecht? Dat zou echt wanstaltig zijn....
De IC Vlissingen - Amsterdam is traditioneel vanaf Roosendaal enkel Dordrecht - Rotterdam - Den Haag HS - Leiden - Schiphol - Amsterdam Centraal. Elke toegevoegde stop de afgelopen jaren is een achteruitgang geweest, waaronder ook Delft.

"Ja maar HSL bla bla".

Ook met HSL is het een tragere verbinding, met extra overstap én extra kosten.
pi_184976874
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 16:10 schreef Ireyon het volgende:

[..]

De IC Vlissingen - Amsterdam is traditioneel vanaf Roosendaal enkel Dordrecht - Rotterdam - Den Haag HS - Leiden - Schiphol - Amsterdam Centraal. Elke toegevoegde stop de afgelopen jaren is een achteruitgang geweest, waaronder ook Delft.

"Ja maar HSL bla bla".

Ook met HSL is het een tragere verbinding, met extra overstap én extra kosten.
Achja voor die 1% die de hele reis aflegt.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 18:12:28 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184977239
Volgens NMBS rijden er bussen:
quote:
Tussen BREDA (NL) en Antwerpen-Centraal: Treinverkeer over één spoor.

Tussen Antwerpen-Centraal en Rotterdam CS (NL): Alle treinen rijden via Roosendaal (NL). IC-treinen stoppen uitzonderlijk in Roosendaal (NL). IC-treinen stoppen uitzonderlijk niet in BREDA (NL).

Tussen Noorderkempen (Brecht) en Antwerpen-Centraal: U kunt gebruik maken van een vervangtrein.

Tussen Noorderkempen (Brecht) en BREDA (NL): U kunt gebruik maken van een vervangbus.

Onbepaalde duur van de storing.

Luister naar de aankondigingen, raadpleeg de infoschermen of plan uw reis via de NMBS-app of nmbs.be voor meer info.
En wat meldt NS?

quote:
Breda

Van en naar Breda rijden er geen Internationale treinen door spoorproblemen in het buitenland.
De extra reistijd is meer dan 60 minuten.
Dit duurt tenminste tot vrijdag 15 februari 05:00 uur.
quote:
Treinverkeer van en naar België - IC Brussel, Thalys en Eurostar.
Er is op dit moment een ernstige schade aan de infrastructuur in België. Hierdoor zijn er beperkingen in het rijden over de Hogesnelheidslijn van en naar België. Prognose is dat de situatie vrijdag 15 februari of zaterdag 16 februari weer hersteld is.
Dinsdag 12 februari rijden Eurostar en Thalys in beide richtingen over de HSL. IC Brussel rijdt in beide richtingen via Roosendaal, waar een reizigersstop gepland is.

Check voor de meest actuele reisinformatie de komende dagen voorafgaand NS International.nl. Voor overige vragen verwijzen wij u graag naar uw oorspronkelijke verkooppunt, NS International Service Center 030-2300023 (lokaal tarief), de NS International-balie op de grotere stations of uw reisagent.

quote:
IC Brussel 9255
IC Brussel 9255 naar Amsterdam C. aankomst 19:38 u, rijdt om door schade aan de infrastructuur in België en stopt hierdoor niet in Breda, maar extra in Roosendaal. Reizigers voor Breda kunnen in Roosendaal overstappen.
Lekkere samenwerking weer jongens ^O^
pi_184977283
Ik zie alleen bij NS de bus niet maar verder komt het aardig overeen?
  dinsdag 12 februari 2019 @ 18:17:17 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184977352
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 18:14 schreef b2py het volgende:
Ik zie alleen bij NS de bus niet maar verder komt het aardig overeen?
Precies dat dus.

Die bus verscheen bij NMBS ook pas vanmiddag in de reisinfo, eerder vandaag stond dat er niet in...
pi_184977683
Ondertussen in Eindhoven....

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 12 februari 2019 @ 18:35:33 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184977716
In Oberhausen was er een WO2-bom gevonden, ICE's zijn omgeleid :)
  dinsdag 12 februari 2019 @ 21:40:54 #54
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184981986
_O-
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator dinsdag 12 februari 2019 @ 21:58:54 #55
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_184982431
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ondertussen in Eindhoven....

[ afbeelding ]
Rijdt ie daarom ook via Eindhoven of heeft dat andere redenen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_184982509
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 21:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Rijdt ie daarom ook via Eindhoven of heeft dat andere redenen?
Wat denk je zelluf?
Bier.
pi_184995674
Hij denk niet zoveel
  Moderator woensdag 13 februari 2019 @ 18:29:46 #58
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_184996611
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 22:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Wat denk je zelluf?
Gissen is missen.
Als ik het wist had ik het niet gevraagd.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_184997185
quote:
14s.gif Op woensdag 13 februari 2019 18:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Gissen is missen.
Als ik het wist had ik het niet gevraagd.
je hebt vanaf Venlo niet echt veel keus met een ICE he
pi_184997356
Vanaf Düsseldorf al omgeleid dan zeker. Vanaf Oberhausen naar Venlo komen is ook niet echt handig. Venlo is gewoon een harig kutgat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185000871
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 15:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
de Kruidvat 'dag daluren kaarten' zijn slechts geldig tot en met 31 maart. van 4 feb tot 31 maart, amper 8 weken. nogal aan de korte kant :)
Het irritantste van Kruidvat-kaarten vind ik dat ze alleen geldig zijn in de dal-uren. Met een dagje treinen heb je er niks aan.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 13 februari 2019 @ 21:20:52 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185000970
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 21:17 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Het irritantste van Kruidvat-kaarten vind ik dat ze alleen geldig zijn in de dal-uren. Met een dagje treinen heb je er niks aan.
Gewoon ergens gaan eten en pas later naar huis gaan, opgelost.
  Redactie Sport woensdag 13 februari 2019 @ 21:21:49 #63
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_185000987
quote:
11s.gif Op woensdag 13 februari 2019 19:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanaf Düsseldorf al omgeleid dan zeker. Vanaf Oberhausen naar Venlo komen is ook niet echt handig. Venlo is gewoon een harig kutgat.
Meestal zelfs al gewoon vanaf Köln, anders moet je kopmaken in Düsseldorf en Mönchengladbach. Daarom zijn de Duitsers ook zo blij dat er bij een stremming Arnhem-Utrecht nu via de Betuweroute gereden kan worden, in plaats van Den Bosch (kopmaken om alsnog naar Arnhem te gaan) / Venlo (hele Ruhrgebiet overslaan).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_185001018
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 21:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

Gewoon ergens gaan eten en pas later naar huis gaan, opgelost.
Of gewoon een Holland Travel ticket kopen. O+

Lekker oldskool met 1 kaartje voor al het ov. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_185001089
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 21:21 schreef dennistd het volgende:

[..]

Meestal zelfs al gewoon vanaf Köln, anders moet je kopmaken in Düsseldorf en Mönchengladbach. Daarom zijn de Duitsers ook zo blij dat er bij een stremming Arnhem-Utrecht nu via de Betuweroute gereden kan worden, in plaats van Den Bosch (kopmaken om alsnog naar Arnhem te gaan) / Venlo (hele Ruhrgebiet overslaan).
Oh dat is waar ja al dat kopmaken had ik niet eens bij stilgestaan :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 14 februari 2019 @ 07:00:08 #66
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_185007130
Het is al heel wat dat'ie stopt in Eindhoven.

Vorig jaar Mönchengladbach - Utrecht nonstop gedaan. Althans, tel ik een tussenstop op het rangeerterrein bij Venlo even niet mee.

Maar afijn, ondanks dat het wel geinig is om al die intercity stations voorbij te rijden was het ook niet echt handig. |:(
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_185007402
Nou ja, altijd nog beter dan wa NS zou doen: De trein in Keulen opheffen, en zoek het verder maar uit :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 14 februari 2019 @ 08:03:44 #68
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_185007536
Pofalla wende!!!1Einz1 :D
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_185007975
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 21:17 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Het irritantste van Kruidvat-kaarten vind ik dat ze alleen geldig zijn in de dal-uren. Met een dagje treinen heb je er niks aan.
Bizar waar mensen menen recht op te hebben voor een miezerige ¤16,50. 2.50 meer en je hebt een Spoordeelwinkel dagretour geldig na 09:00 uur, de rest van de dag.
  donderdag 14 februari 2019 @ 09:00:11 #70
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_185008112
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 14:49 schreef ReisT het volgende:

[..]

Waar stond dat rijtje?
quote:
Sekac, die zelf in Amsterdam woont, heeft ontdekt dat de situatie voor Delftenaren, Schiedammers en Hagenaars zelfs gaat verslechteren. ,,In de toekomst stopt de intercity vanaf Vlissingen alleen nog maar in Rotterdam, Schiphol en Amsterdam. Haarlem, Heemstede, Leiden, Den Haag, Delft, Schiedam en Dordrecht zijn dan hun rechtstreekse verbinding met Zeeland kwijt.‘’
https://www.ad.nl/delft/p(...)ssingen-br~a75ef467/
pi_185008172
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 08:03 schreef Eix het volgende:
Pofalla wende!!!1Einz1 :D
_O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185008186
quote:
Wauw _O_ een echte InterCity O+ DAT DIT KAN!! IN NEDERLAND!!11!!!11!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185008203
Maar serieus. Zeeland.

"Heemstede raakt zijn directe verbinding met Zeeland kwijt". Zo zo. Da's erg. :') _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 14 februari 2019 @ 09:40:18 #74
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_185008657
quote:
10s.gif Op donderdag 14 februari 2019 09:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar serieus. Zeeland.

"Heemstede raakt zijn directe verbinding met Zeeland kwijt". Zo zo. Da's erg. :') _O-
Maar Dordrecht wel. Enig idee hoe je dan in Zeeland moet komen? Overstappen in Breda (drama, in dat mausoleum) en overstappen in Roosendaal. 40 minuten extra reistijd, lachen joh....

Dordrecht houdt dan nog twee IC's per uur over. Dat waren er 3 jaar geleden een stuk of 9? Keer op keer blijkt dat de NS Dordrecht haat. Het station is verouderd en volstrekt ontoereikend voor het aantal passagiers. Maar dat probleem lost zich zo vanzelf op....
pi_185009554
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 09:40 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Maar Dordrecht wel. Enig idee hoe je dan in Zeeland moet komen? Overstappen in Breda (drama, in dat mausoleum) en overstappen in Roosendaal.
hoezo gaan de sprinters ook niet meer van Dordrecht naar Roosendaal dan?
pi_185009833
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 09:40 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Maar Dordrecht wel. Enig idee hoe je dan in Zeeland moet komen? Overstappen in Breda (drama, in dat mausoleum) en overstappen in Roosendaal. 40 minuten extra reistijd, lachen joh....

Dordrecht houdt dan nog twee IC's per uur over. Dat waren er 3 jaar geleden een stuk of 9? Keer op keer blijkt dat de NS Dordrecht haat. Het station is verouderd en volstrekt ontoereikend voor het aantal passagiers. Maar dat probleem lost zich zo vanzelf op....
Keer op keer blijkt dat Dordrecht overbediend is geweest.
  donderdag 14 februari 2019 @ 11:14:26 #77
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_185010063
Hoe kan een trein naar Zeeland niet via Dordrecht rijden? Enige wat ik kan bedenken is via de HSL en kopmaken in Breda maar wat schiet je daar mee op?
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 09:40 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Dordrecht houdt dan nog twee IC's per uur over. Dat waren er 3 jaar geleden een stuk of 9?
Het waren er 7, en dat was al overdreven.
Tussen Dordrecht en Rotterdam blijven in alle plannen minstens 4 Intercity's rijden.
pi_185010148
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 11:14 schreef ReisT het volgende:
Hoe kan een trein naar Zeeland niet via Dordrecht rijden? Enige wat ik kan bedenken is via de HSL en kopmaken in Breda maar wat schiet je daar mee op?
Bij Vage Zwaluwe een aftakking naar Roosendaal bouwen, ik zie het nog wel gebeuren 👌🏼
  Redactie Sport donderdag 14 februari 2019 @ 11:22:28 #79
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_185010202
Via de HSL lijkt me op termijn wel logisch, maar dan alleen het noordelijke deel uiteraard. Dus Vlissingen-Roosendaal als IC of stopper, Dordrecht, Rotterdam C, Schiphol en dan afhankelijk van de plannen naar Amsterdam centraal of zuid. Vanaf zuid is ie makkelijk richting Zwolle via de Flevo- en Hanzelijn door te trekken natuurlijk, als één van de Zwolse ETMET-treinen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_185010581
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 11:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Bij Vage Zwaluwe een aftakking naar Roosendaal bouwen, ik zie het nog wel gebeuren 👌🏼
zou wel lastig zijn want dan moet er ook een viaduct voor de hsl gebouwd worden
  donderdag 14 februari 2019 @ 11:54:11 #81
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185010738
quote:
16s.gif Op donderdag 14 februari 2019 11:46 schreef Salatrel het volgende:

[..]

zou wel lastig zijn want dan moet er ook een viaduct voor de hsl gebouwd worden
Met een beetje passen en meten past dat misschien net op de bestaande kunstwerken.



[ Bericht 7% gewijzigd door Fred op 14-02-2019 12:04:57 ]
So we just called him Fred
pi_185010757
Voor het gemaakt vergeten we maar dat het schrappen van die IC stops volledig uit de lucht gegrepen is door een knul die graag z'n persoonlijke privé trein ziet rijden
pi_185011009
quote:
7s.gif Op donderdag 14 februari 2019 11:54 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Met een beetje passen en meten past dat misschien net op de bestaande kunstwerken.

[ afbeelding ]
Die ene zal wel ongelijkvloers met de hsl moeten zijn, en vergeet de A16 niet die er zo dicht tegenaan ligt
  donderdag 14 februari 2019 @ 12:27:07 #84
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185011247
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 12:08 schreef b2py het volgende:

vergeet de A16 niet die er zo dicht tegenaan ligt
Dat is nog wel een dingetje idd.
So we just called him Fred
pi_185011332
En dat ie niet links maar rechts moet intakken. Nu rij je op één van de lijnen tegen de rijrichting in.

[ Bericht 35% gewijzigd door MTL op 14-02-2019 12:41:00 ]
  donderdag 14 februari 2019 @ 12:39:01 #86
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185011430
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 12:33 schreef MTL het volgende:
En dat ie niet links maar rechts moet intakken. Nu rij je op één van de lijnen tegen de rijrichting in.
Het ziet er goed uit toch? Vanuit Rotterdam rij je op de HSL links en kom je hiermee uit op het rechter spoor naar Roosendaal. De andere kant op kom je uit op het linker spoor van de HSL.

De A16 is een groter probleem :P
pi_185011457
Oh, plaatje verkeerd geīnterpreteerd. Ik dacht dat het het rode één aansluiting was en niet allebei.
pi_185012292
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185019110
Het is mij nog nooit gelukt langer dan 30 seconden naar een filmpje van die gast te blijven kijken.
pi_185022047
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 08:47 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Bizar waar mensen menen recht op te hebben voor een miezerige ¤16,50. 2.50 meer en je hebt een Spoordeelwinkel dagretour geldig na 09:00 uur, de rest van de dag.
De eerste Kruidvatkaarten hadden anders wel een langere geldigheid.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_185022528
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 22:21 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

De eerste Kruidvatkaarten hadden anders wel een langere geldigheid.
En vroeger kostte een postzegel ook minder..
dag
  Redactie Sport donderdag 14 februari 2019 @ 23:43:52 #92
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_185023817
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 22:40 schreef Peter het volgende:

[..]

En vroeger kostte een postzegel ook minder..
De kruidvatkaartjes zijn overigens minder in prijs gestegen dan de postzegels: in 2006 betaalde je voor een treinkaartje van Kruidvat ¤9,95 en voor een postzegel ¤0,39. Anno 2019 kost het treinkaartje ¤14,50-16,50 en een postzegel ¤0,83.

Als ik me niet vergis waren de treinkaartje van Kruidvat destijds alleen maar in het weekend geldig, dus de geldigheid is zelfs fors uitgebreid.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 15 februari 2019 @ 00:18:00 #93
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_185024367
Die reclameposter in de abri er ook bij _O-

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_185029305
Wat was de datum dat roken in de NL trein werd verboden, niet dat ik een roker ben. Maar was laatst mn foto hardeschijf aan het opruimen en kwam ik foto's tegen van 2002 dat wat vrienden sigaren aan t roken waren. Was even vergeten dat t ooit mocht haha, eerste tel dacht ik even, wat zijn we stout daar maar t mocht :p
  vrijdag 15 februari 2019 @ 13:26:37 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185029630
1 januari 2004 geloof ik.
  Redactie Sport vrijdag 15 februari 2019 @ 13:44:10 #96
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_185029909
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:10 schreef funnywell het volgende:
Wat was de datum dat roken in de NL trein werd verboden, niet dat ik een roker ben. Maar was laatst mn foto hardeschijf aan het opruimen en kwam ik foto's tegen van 2002 dat wat vrienden sigaren aan t roken waren. Was even vergeten dat t ooit mocht haha, eerste tel dacht ik even, wat zijn we stout daar maar t mocht :p
GC / Rookverbod (treinen,ziekenhuizen e.d.)

Opvallend hoe er 16 jaar geleden nog over werd gedacht. Zo'n stuk als dit zou nu echt niemand meer schrijven: https://www.trouw.nl/home(...)totalitair~a2eba270/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_185030275
De eerste ICNG is onderweg naar Salzgitter voor de eerste statische tests: https://nieuws.ns.nl/eers(...)neratie-op-avontuur/
pi_185031065
De 2e bak lijkt een extra set deuren te hebben tov de render, of is dat gezichtsbedrog? :)
  Redactie Sport vrijdag 15 februari 2019 @ 14:46:01 #99
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_185031103
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 14:44 schreef Mambo_No5 het volgende:
De 2e bak lijkt een extra set deuren te hebben tov de render, of is dat gezichtsbedrog? :)
Lijkt er wel op ja, maar misschien is dit juist de vierde bak (neem aan dat het een vijfdelig stel is tenminste).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_185031124
Volgens mij is dat de bak met de rolstoelplek/toegankelijk toilet. Bij de vijfdelige treinen heeft dus één bak twee deuren, bij de achtdelige treinen zijn het er volgens mij twee.
pi_185033705
Godverdomme zeg dat Utrecht Centraal is echt veel te groot geworden. Aankomen op spoor 5, naar perron G omdat daar altijd de bus ging, nee je moet naar perron A. Me er dan een kilometer gelopen. De Tering
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185033799
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdomme zeg dat Utrecht Centraal is echt veel te groot geworden. Aankomen op spoor 5, naar perron G omdat daar altijd de bus ging, nee je moet naar perron A. Me er dan een kilometer gelopen. De Tering
verwachtingspatronen :r volgende keer voor vertrek een reisplannercheck :)
pi_185034166
Is goed voor je
pi_185036738
Valt die overtollige erwtensoep er zo af.
Bier.
pi_185037225
Kutjochies hier allemaal :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185037323
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdomme zeg dat Utrecht Centraal is echt veel te groot geworden. Aankomen op spoor 5, naar perron G omdat daar altijd de bus ging, nee je moet naar perron A. Me er dan een kilometer gelopen. De Tering
via perron A reed ie zeker naar halte Y?
  vrijdag 15 februari 2019 @ 21:12:36 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185038516
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 14:02 schreef MTL het volgende:
De eerste ICNG is onderweg naar Salzgitter voor de eerste statische tests: https://nieuws.ns.nl/eers(...)neratie-op-avontuur/
Van mij mogen ze 'm zwart laten, ziet er niet verkeerd uit.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 21:43:07 #108
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185039148
Wat een kleine bakjes heeft dat ding. NS wil toch juist méér mensen gaan vervoeren?
So we just called him Fred
pi_185039193
Waarom noemen ze die stoptrein intercity?
zie email 27 oktober
  vrijdag 15 februari 2019 @ 21:47:35 #110
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185039226
Jacobsdraaistellen hč, dan krijg je dat.

Qua lengte:
ICNG-V is 110 meter lang, vergelijkbaar met een ICM-IV
ICNG-VIII is 165 meter lang, vergelijkbaar met 2x ICM-III
pi_185039271
Niets mis met die lengtes lijkt mij. Fijn dat er meer zesjes rondrijden straks.
Bier.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 21:49:58 #112
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_185039275
16 bakken ICNG is 6 meter langer dan 2*6 VIRM
  vrijdag 15 februari 2019 @ 21:52:23 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185039329
Qua zitplaatsen:
ICNG-V: 256
ICNG-VIII: 417

ICM-IV: 270 (+30 klapzittingen)
2x ICM-III: 396 (+56 klapzittingen)
  vrijdag 15 februari 2019 @ 21:57:14 #114
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185039442
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 21:47 schreef James1988 het volgende:
Jacobsdraaistellen hč, dan krijg je dat.

Qua lengte:
ICNG-V is 110 meter lang, vergelijkbaar met een ICM-IV
ICNG-VIII is 165 meter lang, vergelijkbaar met 2x ICM-III
Met 25% minder deur en 25% meer bakovergangen. Dat wordt echt gezellig bij het in- en uitstappen in de spits.
So we just called him Fred
  vrijdag 15 februari 2019 @ 21:58:46 #115
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185039477
De bakovergangen zijn open en breed zoals in de sprinters, en de deuren zijn ook breed.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 22:34:58 #116
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185040103
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 21:58 schreef James1988 het volgende:
De bakovergangen zijn open en breed zoals in de sprinters, en de deuren zijn ook breed.
Net zo breed als de smalste deurtjes op ICM mat. Gaat dus maar 1 persoon tegelijk door.

Dus van 12 personen op ICM-IV naar 6 personen tegelijk uitstappen voor dezelfde treinlengte.
So we just called him Fred
  vrijdag 15 februari 2019 @ 22:37:12 #117
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_185040148
Bij ICM is die deur natuurlijk lang niet optimaal in gebruik met iedereen die zich door een gangpad moet wurmen.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 22:42:38 #118
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185040222
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 22:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Bij ICM is die deur natuurlijk lang niet optimaal in gebruik met iedereen die zich door een gangpad moet wurmen.
De ICNG heeft geen gangpad?
So we just called him Fred
  vrijdag 15 februari 2019 @ 22:46:05 #119
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_185040265
Aan twee zijden van het balkon in plaats van aan slechts een zijde.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2019 @ 22:49:27 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_185040328
als het selfloading cargo zich niet allemaal door hetzelfde deurtje zou wurmen zou dat al het nodige schelen
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 februari 2019 @ 23:15:47 #121
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_185040889
Ja, dat is het gebruikelijke geklaag van de gemiddelde conducteur. Dat de baas naar de reiziger niet duidelijk maakt waar de trein stopt en dat dit alleen duidelijk is voor hobbyisten en treinreisrookies vertellen ze er dan graag niet bij. Als kers op de taart met de deursluitfluit mensen proberen op te jagen waardoor ze van stress dat ze hun trein misschien missen zeker weten niet meer nadenken.
pi_185041291
Kleurenfolie? Is dat een term of komt er geen gespoten gele laklaag op.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_185041343
Volledige bestickering is tegenwoordig vrij normaal.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2019 @ 23:43:38 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_185041422
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 23:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ja, dat is het gebruikelijke geklaag van de gemiddelde conducteur. Dat de baas naar de reiziger niet duidelijk maakt waar de trein stopt en dat dit alleen duidelijk is voor hobbyisten en treinreisrookies vertellen ze er dan graag niet bij. Als kers op de taart met de deursluitfluit mensen proberen op te jagen waardoor ze van stress dat ze hun trein misschien missen zeker weten niet meer nadenken.
oh zeker. Daar valt nog een wereld te winnen
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 16 februari 2019 @ 04:16:20 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185043325
Die Britten zijn af en toe echt knettergek. Er is op dit moment (ja, in het holst van de nacht) een railtour gaande over de GWML met een Class 37.

quote:
The Thames Valley Flyer – Friday Night / Saturday Morning
A 2230 Paddington start and, via the Old Oak Flyover, into the Heathrow Express Traincare Facility – with very grateful thanks to Heathrow Express. Then it is west to Heathrow Tunnel Junction to reverse, followed then by four branch lines: the freight branch to Brentford and the passenger branches to Bourne End, Henley-on-Thames and Windsor & Eton Central, then finally by way of more ‘red line’ bits~ and pieces back to Paddington for 0650.

~ Iver, West Drayton, Dawley, Hayes & Harlington, Hanwell Bridge Goods Loops may well feature, along with a siding or two at Maidenhead.
8)7

[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 16-02-2019 04:49:32 ]
  zaterdag 16 februari 2019 @ 08:49:47 #126
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185043940
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 22:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Aan twee zijden van het balkon in plaats van aan slechts een zijde.
Met als gevolg dat het nog langer duurt omdat er ook nog eens een keuze gemaakt moet worden.
So we just called him Fred
  zaterdag 16 februari 2019 @ 11:45:04 #127
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_185045715
Ja, bij het uitstappen maak ik altijd de keus tussen het volgende gangpad en de buitendeur. Jij ook?
  zaterdag 16 februari 2019 @ 12:08:47 #128
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_185045975
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 23:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Als kers op de taart met de deursluitfluit mensen proberen op te jagen waardoor ze van stress dat ze hun trein misschien missen zeker weten niet meer nadenken.
Ho even. Je wordt dan veronderstelt pardoes te blijven staan en te aanschouwen hoe de deur voor je neus sluit. En het machtige raderwerk zich in beweging zet.

Lees maar: https://www.ns.nl/uitgelicht/fluiten-is-niet-meer-instappen :7

Die hele campagne is krankjorum als personeel inderdaad die sluitfuit als attentiesignaal blijft gebruiken. Maar afijn.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zaterdag 16 februari 2019 @ 13:04:01 #129
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_185046535
De eerste bestelling ICNG is overigens groot genoeg om de volledige omlopen Den Haag-Eindhoven en Breda/Rotterdam-Lelystad met uitloop naar Groningen/Leeuwarden met treinen van 330 meter te rijden uitgaande van 6 treinen per uur op Rotterdam-Lelystad.
pi_185046561
Cool
  zaterdag 16 februari 2019 @ 13:20:35 #131
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185046765
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 11:45 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ja, bij het uitstappen maak ik altijd de keus tussen het volgende gangpad en de buitendeur. Jij ook?
Bij de huidige ICM valt er idd niet veel te kiezen.
Bij ICNG zit de deur niet meer aan het eind van de bak, dus moet de reiziger kiezen: wil ik links of rechts.
So we just called him Fred
  zaterdag 16 februari 2019 @ 13:30:38 #132
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_185046906
Het punt wat ik probeerde te maken is het volgende: Per deur zal bij ICNG het aantal uitstappers in dezelfde tijd groter zijn dan bij ICM omdat het balkon van twee zijden gevuld wordt. Het instappen zal niet veel langzamer gaan dan bij VIRM die deuren van vergelijkbare breedte heeft en ook een keuze voor de instaprichting kent (boven of beneden). Ik denk dus dat het in- en uitstapproces zeker niet trager zal zijn dan bij ICM en grote kans dat het zelfs sneller zal zijn. Het aantal deuren zit qua verhouding tot het aantal zitplaatsen heel aardig in lijn met VIRM.
pi_185046909
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 13:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De eerste bestelling ICNG is overigens groot genoeg om de volledige omlopen Den Haag-Eindhoven en Breda/Rotterdam-Lelystad met uitloop naar Groningen/Leeuwarden met treinen van 330 meter te rijden uitgaande van 6 treinen per uur op Rotterdam-Lelystad.
past dat overal qua perronlengte of "kost" dat een paar steden ook hun intercityverbinding? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 16 februari 2019 @ 13:31:46 #134
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_185046922
VIRM12 is ongeveer dezelfde lengte.
pi_185046934
Okee, was ook maar gewoon iets waar ik aan dacht :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185047973
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:44 schreef dennistd het volgende:

[..]

GC / Rookverbod (treinen,ziekenhuizen e.d.)

Opvallend hoe er 16 jaar geleden nog over werd gedacht. Zo'n stuk als dit zou nu echt niemand meer schrijven: https://www.trouw.nl/home(...)totalitair~a2eba270/
grappig ja
  Redactie Sport zaterdag 16 februari 2019 @ 16:18:32 #137
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_185048732
In Kiel een aanrijding tussen een trein en een auto. Op zich niet heel bijzonder, maar in dit geval stond de auto op het perron voor de aanrijding :X

http://www.kn-online.de/K(...)utos-mit-Zug-in-Kiel
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_185049807
Da`s best apart....
pi_185050164
Das een beetje inherent aan een ongeluk eah, dat er iets aparts gebeurt.
Bier.
  Redactie Sport zaterdag 16 februari 2019 @ 18:03:51 #140
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_185050239
Nou ja, op een overweg zou het niet heel apart zijn. Dat gebeurt veel vaker.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 16 februari 2019 @ 18:14:07 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185050398
In het artikel staat ook deze foto:


Het lijkt erop dat er daar een straat of parkeerterrein is, mijn vermoeden is dat de auto is doorgeschoten (foutje bij het parkeren?) en zo op het perron is beland.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 18:38:13 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185050785
Spoorlijn Geldermalsen-Tiel-Elst maakt mogelijk plaats voor busbaan

ELST - De spoorlijn Geldermalsen- Tiel- Elst maakt mogelijk plaats voor een busbaan voor hoogwaardig openbaar vervoer. De provincie Gelderland voert onderzoek uit naar de toekomstbestendigheid van deze spoorlijn en het ombouwen naar een busvoorziening is daarbij nadrukkelijk in beeld.

Bron en vervolg: De Gelderlander
  Redactie Sport zaterdag 16 februari 2019 @ 19:40:10 #143
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_185051968
Ach ja, de gemeente Overbetuwe. Diezelfde gemeente die een viersporig station Elst onmogelijk maakte met een nieuwe parkeergarage en plannen voor een nieuw gemeentehuis :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_185052154
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 18:38 schreef James1988 het volgende:
Spoorlijn Geldermalsen-Tiel-Elst maakt mogelijk plaats voor busbaan

ELST - De spoorlijn Geldermalsen- Tiel- Elst maakt mogelijk plaats voor een busbaan voor hoogwaardig openbaar vervoer. De provincie Gelderland voert onderzoek uit naar de toekomstbestendigheid van deze spoorlijn en het ombouwen naar een busvoorziening is daarbij nadrukkelijk in beeld.

Bron en vervolg: De Gelderlander
Hmmm. Dat lijkt me niet eens een heel slecht idee misschien.
Bier.
pi_185052219
Zal mij benieuwen op wat voor termijn ze zo'n investering denken terug te verdienen :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185052349
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Zal mij benieuwen op wat voor termijn ze zo'n investering denken terug te verdienen :{
Als je vrijgespeelde capaciteit op Arnhem-Nijmegen meerekent kan dat weleens heel snel zijn. Vandaar dat ik zeg dat het geen slecht idee zou kunnen zijn.

Kan iemand met wat meer inzicht zoals Mr_Klaasje zich hier eens over uitlaten?
Bier.
pi_185052395
Weet Mr_Klaasje wat de busbaan door de Betuwe gaat kosten dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185052435
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet Mr_Klaasje wat de busbaan door de Betuwe gaat kosten dan? :?
Zoiets moet toch niet al te moeilijk te prognosticeren zijn.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 februari 2019 @ 20:03:46 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_185052439
plus het feit dat op termijn de dieseltrein eruit gaat. Daarom moet je nu al nadenken over alternatieven. Batterijtrein, waterstoftrein, verbussen, you name it.

Het is niet bepaald het drukste traject van Nederland ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_185052465
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
Het is niet bepaald het drukste traject van Nederland ...
Gewoon opheffen kan natuurlijk ook nog :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 16 februari 2019 @ 20:09:15 #151
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185052535
Komt Klaasje hier eigenlijk nog? Ik heb hem hier volgens mij al heel lang niet meer gezien. Laat maar, ik verwarde Klaasje met iemand anders :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')