ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Die spoorloper op de Maasbrug is bijna zeker het Google-autootje aan het fucken, of is een lens kwijtgeraakt toen ie in de trein stond te pissen en heeft doorgetrokken. Je kunt namelijk prima en volkomen veilig de Maas oversteken aan de zijkant van de brug, als je wil zelfs met een fiets.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Frontale treinbotsing bij Barcelona. De machinist van een van de treinen is hierbij om het leven gekomen en er zijn 95 gewonden waarvan een aantal ernstig
Op vrijdag 8 februari 2019 20:46 schreef Dr_Flash het volgende: oh, nog niet tegengekomen dan. Zit nou een beetje te hooi en te gras afleveringetjes te kijken
Seizoen 5 zitten er een aantal bij zo uit mijn hoofd.
Dit is gebeurd bij Noorderkempen. Daar is een trein (onder ETCS) door rood gegaan en die heeft daarna dus een wissel stukgereden. Die storing is nog niet opgelost, NMBS meldt 'onbepaalde duur van de storing', NS heeft het over 'dit duurt de rest van de dag'.
Op maandag 11 februari 2019 15:05 schreef spectrumanalyser het volgende: de Kruidvat 'dag daluren kaarten' zijn slechts geldig tot en met 31 maart. van 4 feb tot 31 maart, amper 8 weken. nogal aan de korte kant
Dit is gebeurd bij Noorderkempen. Daar is een trein (onder ETCS) door rood gegaan en die heeft daarna dus een wissel stukgereden. Die storing is nog niet opgelost, NMBS meldt 'onbepaalde duur van de storing', NS heeft het over 'dit duurt de rest van de dag'.
Tja, de reiziger staat toch op 1 bij NS? Waarom zou de reiziger tussen Amsterdam/Schiphol/Rotterdam/Den Haag en Breda er last van moeten hebben als er problemen zijn in België? De internationale IC is immers een volwaardige binnenlandse IC in het spoorboekje.
Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen kan binnen de huidige dienstregeling gereden worden. De omweg via Breda levert 30 minuten vertraging op. Vergeet niet dat deze trein door de Brusselse flessenhals moet
Tussen Noorderkempen en Antwerpen rijden morgen weer treinen, Breda - Noorderkempen wordt verbust. Ik vind het een te verdedigen manier om te proberen om de overlast te minimaliseren.
Op dinsdag 12 februari 2019 01:24 schreef James1988 het volgende: Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen kan binnen de huidige dienstregeling gereden worden. De omweg via Breda levert 30 minuten vertraging op. Vergeet niet dat deze trein door de Brusselse flessenhals moet
Dat is dan iets wat de NMBS / Infrabel mogen oplossen en compenseren.
Nu lost de NS het probleem op voor de Belgen ten koste van de Nederlandse reiziger.
Dat is dan iets wat de NMBS / Infrabel mogen oplossen en compenseren.
Nu lost de NS het probleem op voor de Belgen ten koste van de Nederlandse reiziger.
Ja en nee. Door de Benelux nu Rotterdam - Breda - Roosendaal - Antwerpen te laten rijden dupeer je meer mensen dan je er blij mee maakt.
Breda - Rotterdam heeft alsnog 4 treinen per uur, en vanaf Rotterdam zijn er 4 ā 5 treinen per uur richting Amsterdam. De totale extra reistijd die reizigers Amsterdam - Breda nu hebben is misschien 5 minuten.
Binnen België is die IC net zo goed een binnenlandse IC. Als de Benelux zich steeds een half uur te laat in Antwerpen meldt (i.v.m. het ommetje via Breda) is hij z'n pad kwijt en kan een vertraging van 30 minuten makkelijk oplopen tot een vertraging van 45 minuten of zelfs meer.
En niet te vergeten dat dit ķķk gevolgen heeft voor de treinen de andere kant op: de kering in Brussel is 28 minuten, en in Nederland is het een beetje een logistieke puzzel doordat de trein 1x/4u Den Haag HS bedient i.p.v. Amsterdam.
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 12-02-2019 01:49:34 ]
Als ik me niet vergis zit de 1100 vanuit Breda toch een paar minuten voor de Benelux uit? Dan moet je een paar minuten eerder vertrekken, en pak je in Rotterdam alsnog de Benelux naar Amsterdam.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 12 februari 2019 03:32 schreef James1988 het volgende: Ik kan trouwens niks meer terugvinden over bussen Breda - Noorderkempen v.v., enkel 'reis via Roosendaal'.
Op dinsdag 12 februari 2019 03:32 schreef James1988 het volgende: Ik kan trouwens niks meer terugvinden over bussen Breda - Noorderkempen v.v., enkel 'reis via Roosendaal'.
Begrijp ik nou goed dat de NS van plan is de intercity Vlissingen-Amsterdam niet meer te laten stoppen op een aantal stations, waaronder Delft en Dordrecht? Dat zou echt wanstaltig zijn....
Die stond ook in het rijtje dat overgeslagen gaat worden. Het zou echt te belachelijk voor woorden zijn als deze IC Dordrecht ook nog eens afgepakt zou worden. Dan zijn ze in een paar jaar van 10 IC's per uur naar 2 gegaan oid....
Recent is bevestigd dat er geld vrijkomt voor behoud IC stop Schiedam en dat alle vier de sporen in gebruik genomen gaan worden. Ik weet niet waar het gerucht vandaan komt maar klinkt als groteske lariekoek.
Recent is bevestigd dat er geld vrijkomt voor behoud IC stop Schiedam en dat alle vier de sporen in gebruik genomen gaan worden. Ik weet niet waar het gerucht vandaan komt maar klinkt als groteske lariekoek.
ja maar dan zal eerst Delft Schiedam 4 sporig moeten worden gemaakt. Dan kan Schiedam centrum best een paar jaartjes IC loos gemaakt worden om het weer een ic station te maken wannneer daardwerkelijk alle 4 de sporen fansoenlijk zijn aangesloten richting delft.
ja maar dan zal eerst Delft Schiedam 4 sporig moeten worden gemaakt. Dan kan Schiedam centrum best een paar jaartjes IC loos gemaakt worden om het weer een ic station te maken wannneer daardwerkelijk alle 4 de sporen fansoenlijk zijn aangesloten richting delft.
Je hoeft Delft - Schiedam niet viersporig te maken omdat de treinen allemaal even snel rijden.
Je hoeft Delft - Schiedam niet viersporig te maken omdat de treinen allemaal even snel rijden.
Niet helemaal, de sprinter heeft tijd nodig om op snelheid te komen en doet er langer over dan de IC in de serie 2200 en 2400. De 1100 en Benelux zijn nog iets sneller omdat ze ķķk Schiedam Centrum voorbij rijden. Daarnaast biedt vier sporen ook weer extra mogelijkheden. Zo kan de Sprinter Rotterdam Lombardijen - Leiden weer terug op het menu en een cross platform overstap tussen de 1100 en 2400 of 2200 mogelijk in Den Haag, Delft of Rotterdam
Iemand die in de regio Noorderkempen woont en bijvoorbeeld studeert aan de TU Eindhoven is nu wel de lul. Een reis die normaal 75 minuten zou moeten duren duurt nu ineens 3 uur.
Dat stond gisteren wel in de storingsmelding van de NMBS, maar later was dat ineens weg.
NS International heeft het dan weer wel over bussen, maar niet altijd...
quote:
IC Brussel 9236 IC Brussel 9236, Amsterdam c. v 12.25u rijdt door schade aan de infrastructuur in Belgie via een andere route en stopt niet in Breda maar extra in Roosendaal. Reizigers vanaf Breda reizen naar Roosendaal en stappen daar over op IC Brussel. Tussen Breda en Noorderkempen rijden bussen.
IC Brussel 9235 IC Brussel 9235 naar Amsterdam C. aankomst 14.38u rijdt om door schade aan de infrastructuur in Belgie en stopt hierdoor niet in Breda, maar extra in Roosendaal. Reizigers voor Breda kunnen in Roosendaal overstappen.
Niet helemaal, de sprinter heeft tijd nodig om op snelheid te komen en doet er langer over dan de IC in de serie 2200 en 2400. De 1100 en Benelux zijn nog iets sneller omdat ze ķķk Schiedam Centrum voorbij rijden. Daarnaast biedt vier sporen ook weer extra mogelijkheden. Zo kan de Sprinter Rotterdam Lombardijen - Leiden weer terug op het menu en een cross platform overstap tussen de 1100 en 2400 of 2200 mogelijk in Den Haag, Delft of Rotterdam
Je verandert de uitgangspunten, nogal logisch dat het niet past.
Op dinsdag 12 februari 2019 11:31 schreef Hi_flyer het volgende: Begrijp ik nou goed dat de NS van plan is de intercity Vlissingen-Amsterdam niet meer te laten stoppen op een aantal stations, waaronder Delft en Dordrecht? Dat zou echt wanstaltig zijn....
De IC Vlissingen - Amsterdam is traditioneel vanaf Roosendaal enkel Dordrecht - Rotterdam - Den Haag HS - Leiden - Schiphol - Amsterdam Centraal. Elke toegevoegde stop de afgelopen jaren is een achteruitgang geweest, waaronder ook Delft.
"Ja maar HSL bla bla".
Ook met HSL is het een tragere verbinding, met extra overstap én extra kosten.
De IC Vlissingen - Amsterdam is traditioneel vanaf Roosendaal enkel Dordrecht - Rotterdam - Den Haag HS - Leiden - Schiphol - Amsterdam Centraal. Elke toegevoegde stop de afgelopen jaren is een achteruitgang geweest, waaronder ook Delft.
"Ja maar HSL bla bla".
Ook met HSL is het een tragere verbinding, met extra overstap én extra kosten.
Tussen BREDA (NL) en Antwerpen-Centraal: Treinverkeer over één spoor.
Tussen Antwerpen-Centraal en Rotterdam CS (NL): Alle treinen rijden via Roosendaal (NL). IC-treinen stoppen uitzonderlijk in Roosendaal (NL). IC-treinen stoppen uitzonderlijk niet in BREDA (NL).
Tussen Noorderkempen (Brecht) en Antwerpen-Centraal: U kunt gebruik maken van een vervangtrein.
Tussen Noorderkempen (Brecht) en BREDA (NL): U kunt gebruik maken van een vervangbus.
Onbepaalde duur van de storing.
Luister naar de aankondigingen, raadpleeg de infoschermen of plan uw reis via de NMBS-app of nmbs.be voor meer info.
En wat meldt NS?
quote:
Breda
Van en naar Breda rijden er geen Internationale treinen door spoorproblemen in het buitenland. De extra reistijd is meer dan 60 minuten. Dit duurt tenminste tot vrijdag 15 februari 05:00 uur.
quote:
Treinverkeer van en naar België - IC Brussel, Thalys en Eurostar. Er is op dit moment een ernstige schade aan de infrastructuur in België. Hierdoor zijn er beperkingen in het rijden over de Hogesnelheidslijn van en naar België. Prognose is dat de situatie vrijdag 15 februari of zaterdag 16 februari weer hersteld is. Dinsdag 12 februari rijden Eurostar en Thalys in beide richtingen over de HSL. IC Brussel rijdt in beide richtingen via Roosendaal, waar een reizigersstop gepland is.
Check voor de meest actuele reisinformatie de komende dagen voorafgaand NS International.nl. Voor overige vragen verwijzen wij u graag naar uw oorspronkelijke verkooppunt, NS International Service Center 030-2300023 (lokaal tarief), de NS International-balie op de grotere stations of uw reisagent.
quote:
IC Brussel 9255 IC Brussel 9255 naar Amsterdam C. aankomst 19:38 u, rijdt om door schade aan de infrastructuur in België en stopt hierdoor niet in Breda, maar extra in Roosendaal. Reizigers voor Breda kunnen in Roosendaal overstappen.
Op maandag 11 februari 2019 15:05 schreef spectrumanalyser het volgende: de Kruidvat 'dag daluren kaarten' zijn slechts geldig tot en met 31 maart. van 4 feb tot 31 maart, amper 8 weken. nogal aan de korte kant
Het irritantste van Kruidvat-kaarten vind ik dat ze alleen geldig zijn in de dal-uren. Met een dagje treinen heb je er niks aan.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Op woensdag 13 februari 2019 19:07 schreef Dr_Flash het volgende: Vanaf Düsseldorf al omgeleid dan zeker. Vanaf Oberhausen naar Venlo komen is ook niet echt handig. Venlo is gewoon een harig kutgat.
Meestal zelfs al gewoon vanaf Köln, anders moet je kopmaken in Düsseldorf en Mönchengladbach. Daarom zijn de Duitsers ook zo blij dat er bij een stremming Arnhem-Utrecht nu via de Betuweroute gereden kan worden, in plaats van Den Bosch (kopmaken om alsnog naar Arnhem te gaan) / Venlo (hele Ruhrgebiet overslaan).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Meestal zelfs al gewoon vanaf Köln, anders moet je kopmaken in Düsseldorf en Mönchengladbach. Daarom zijn de Duitsers ook zo blij dat er bij een stremming Arnhem-Utrecht nu via de Betuweroute gereden kan worden, in plaats van Den Bosch (kopmaken om alsnog naar Arnhem te gaan) / Venlo (hele Ruhrgebiet overslaan).
Oh dat is waar ja al dat kopmaken had ik niet eens bij stilgestaan
Het irritantste van Kruidvat-kaarten vind ik dat ze alleen geldig zijn in de dal-uren. Met een dagje treinen heb je er niks aan.
Bizar waar mensen menen recht op te hebben voor een miezerige ¤16,50. 2.50 meer en je hebt een Spoordeelwinkel dagretour geldig na 09:00 uur, de rest van de dag.
Sekac, die zelf in Amsterdam woont, heeft ontdekt dat de situatie voor Delftenaren, Schiedammers en Hagenaars zelfs gaat verslechteren. ,,In de toekomst stopt de intercity vanaf Vlissingen alleen nog maar in Rotterdam, Schiphol en Amsterdam. Haarlem, Heemstede, Leiden, Den Haag, Delft, Schiedam en Dordrecht zijn dan hun rechtstreekse verbinding met Zeeland kwijt.‘’
"Heemstede raakt zijn directe verbinding met Zeeland kwijt". Zo zo. Da's erg.
Maar Dordrecht wel. Enig idee hoe je dan in Zeeland moet komen? Overstappen in Breda (drama, in dat mausoleum) en overstappen in Roosendaal. 40 minuten extra reistijd, lachen joh....
Dordrecht houdt dan nog twee IC's per uur over. Dat waren er 3 jaar geleden een stuk of 9? Keer op keer blijkt dat de NS Dordrecht haat. Het station is verouderd en volstrekt ontoereikend voor het aantal passagiers. Maar dat probleem lost zich zo vanzelf op....
Maar Dordrecht wel. Enig idee hoe je dan in Zeeland moet komen? Overstappen in Breda (drama, in dat mausoleum) en overstappen in Roosendaal. 40 minuten extra reistijd, lachen joh....
Dordrecht houdt dan nog twee IC's per uur over. Dat waren er 3 jaar geleden een stuk of 9? Keer op keer blijkt dat de NS Dordrecht haat. Het station is verouderd en volstrekt ontoereikend voor het aantal passagiers. Maar dat probleem lost zich zo vanzelf op....
Keer op keer blijkt dat Dordrecht overbediend is geweest.
Op donderdag 14 februari 2019 11:14 schreef ReisT het volgende: Hoe kan een trein naar Zeeland niet via Dordrecht rijden? Enige wat ik kan bedenken is via de HSL en kopmaken in Breda maar wat schiet je daar mee op?
Bij Vage Zwaluwe een aftakking naar Roosendaal bouwen, ik zie het nog wel gebeuren 👌🏼
Via de HSL lijkt me op termijn wel logisch, maar dan alleen het noordelijke deel uiteraard. Dus Vlissingen-Roosendaal als IC of stopper, Dordrecht, Rotterdam C, Schiphol en dan afhankelijk van de plannen naar Amsterdam centraal of zuid. Vanaf zuid is ie makkelijk richting Zwolle via de Flevo- en Hanzelijn door te trekken natuurlijk, als één van de Zwolse ETMET-treinen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Voor het gemaakt vergeten we maar dat het schrappen van die IC stops volledig uit de lucht gegrepen is door een knul die graag z'n persoonlijke privé trein ziet rijden
Op donderdag 14 februari 2019 12:33 schreef MTL het volgende: En dat ie niet links maar rechts moet intakken. Nu rij je op één van de lijnen tegen de rijrichting in.
Het ziet er goed uit toch? Vanuit Rotterdam rij je op de HSL links en kom je hiermee uit op het rechter spoor naar Roosendaal. De andere kant op kom je uit op het linker spoor van de HSL.
Bizar waar mensen menen recht op te hebben voor een miezerige ¤16,50. 2.50 meer en je hebt een Spoordeelwinkel dagretour geldig na 09:00 uur, de rest van de dag.
De eerste Kruidvatkaarten hadden anders wel een langere geldigheid.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
De kruidvatkaartjes zijn overigens minder in prijs gestegen dan de postzegels: in 2006 betaalde je voor een treinkaartje van Kruidvat ¤9,95 en voor een postzegel ¤0,39. Anno 2019 kost het treinkaartje ¤14,50-16,50 en een postzegel ¤0,83.
Als ik me niet vergis waren de treinkaartje van Kruidvat destijds alleen maar in het weekend geldig, dus de geldigheid is zelfs fors uitgebreid.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Wat was de datum dat roken in de NL trein werd verboden, niet dat ik een roker ben. Maar was laatst mn foto hardeschijf aan het opruimen en kwam ik foto's tegen van 2002 dat wat vrienden sigaren aan t roken waren. Was even vergeten dat t ooit mocht haha, eerste tel dacht ik even, wat zijn we stout daar maar t mocht :p
Op vrijdag 15 februari 2019 13:10 schreef funnywell het volgende: Wat was de datum dat roken in de NL trein werd verboden, niet dat ik een roker ben. Maar was laatst mn foto hardeschijf aan het opruimen en kwam ik foto's tegen van 2002 dat wat vrienden sigaren aan t roken waren. Was even vergeten dat t ooit mocht haha, eerste tel dacht ik even, wat zijn we stout daar maar t mocht :p
Volgens mij is dat de bak met de rolstoelplek/toegankelijk toilet. Bij de vijfdelige treinen heeft dus één bak twee deuren, bij de achtdelige treinen zijn het er volgens mij twee.
Godverdomme zeg dat Utrecht Centraal is echt veel te groot geworden. Aankomen op spoor 5, naar perron G omdat daar altijd de bus ging, nee je moet naar perron A. Me er dan een kilometer gelopen. De Tering
Op vrijdag 15 februari 2019 17:05 schreef Dr_Flash het volgende: Godverdomme zeg dat Utrecht Centraal is echt veel te groot geworden. Aankomen op spoor 5, naar perron G omdat daar altijd de bus ging, nee je moet naar perron A. Me er dan een kilometer gelopen. De Tering
verwachtingspatronen volgende keer voor vertrek een reisplannercheck
Op vrijdag 15 februari 2019 17:05 schreef Dr_Flash het volgende: Godverdomme zeg dat Utrecht Centraal is echt veel te groot geworden. Aankomen op spoor 5, naar perron G omdat daar altijd de bus ging, nee je moet naar perron A. Me er dan een kilometer gelopen. De Tering
Op vrijdag 15 februari 2019 22:37 schreef Mr_Klaasje het volgende: Bij ICM is die deur natuurlijk lang niet optimaal in gebruik met iedereen die zich door een gangpad moet wurmen.
Ja, dat is het gebruikelijke geklaag van de gemiddelde conducteur. Dat de baas naar de reiziger niet duidelijk maakt waar de trein stopt en dat dit alleen duidelijk is voor hobbyisten en treinreisrookies vertellen ze er dan graag niet bij. Als kers op de taart met de deursluitfluit mensen proberen op te jagen waardoor ze van stress dat ze hun trein misschien missen zeker weten niet meer nadenken.
Op vrijdag 15 februari 2019 23:15 schreef Mr_Klaasje het volgende: Ja, dat is het gebruikelijke geklaag van de gemiddelde conducteur. Dat de baas naar de reiziger niet duidelijk maakt waar de trein stopt en dat dit alleen duidelijk is voor hobbyisten en treinreisrookies vertellen ze er dan graag niet bij. Als kers op de taart met de deursluitfluit mensen proberen op te jagen waardoor ze van stress dat ze hun trein misschien missen zeker weten niet meer nadenken.
Die Britten zijn af en toe echt knettergek. Er is op dit moment (ja, in het holst van de nacht) een railtour gaande over de GWML met een Class 37.
quote:
The Thames Valley Flyer – Friday Night / Saturday Morning A 2230 Paddington start and, via the Old Oak Flyover, into the Heathrow Express Traincare Facility – with very grateful thanks to Heathrow Express. Then it is west to Heathrow Tunnel Junction to reverse, followed then by four branch lines: the freight branch to Brentford and the passenger branches to Bourne End, Henley-on-Thames and Windsor & Eton Central, then finally by way of more ‘red line’ bits~ and pieces back to Paddington for 0650.
~ Iver, West Drayton, Dawley, Hayes & Harlington, Hanwell Bridge Goods Loops may well feature, along with a siding or two at Maidenhead.
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 16-02-2019 04:49:32 ]
Op vrijdag 15 februari 2019 23:15 schreef Mr_Klaasje het volgende: Als kers op de taart met de deursluitfluit mensen proberen op te jagen waardoor ze van stress dat ze hun trein misschien missen zeker weten niet meer nadenken.
Ho even. Je wordt dan veronderstelt pardoes te blijven staan en te aanschouwen hoe de deur voor je neus sluit. En het machtige raderwerk zich in beweging zet.
De eerste bestelling ICNG is overigens groot genoeg om de volledige omlopen Den Haag-Eindhoven en Breda/Rotterdam-Lelystad met uitloop naar Groningen/Leeuwarden met treinen van 330 meter te rijden uitgaande van 6 treinen per uur op Rotterdam-Lelystad.
Op zaterdag 16 februari 2019 11:45 schreef Mr_Klaasje het volgende: Ja, bij het uitstappen maak ik altijd de keus tussen het volgende gangpad en de buitendeur. Jij ook?
Bij de huidige ICM valt er idd niet veel te kiezen. Bij ICNG zit de deur niet meer aan het eind van de bak, dus moet de reiziger kiezen: wil ik links of rechts.
Het punt wat ik probeerde te maken is het volgende: Per deur zal bij ICNG het aantal uitstappers in dezelfde tijd groter zijn dan bij ICM omdat het balkon van twee zijden gevuld wordt. Het instappen zal niet veel langzamer gaan dan bij VIRM die deuren van vergelijkbare breedte heeft en ook een keuze voor de instaprichting kent (boven of beneden). Ik denk dus dat het in- en uitstapproces zeker niet trager zal zijn dan bij ICM en grote kans dat het zelfs sneller zal zijn. Het aantal deuren zit qua verhouding tot het aantal zitplaatsen heel aardig in lijn met VIRM.
Op zaterdag 16 februari 2019 13:04 schreef Mr_Klaasje het volgende: De eerste bestelling ICNG is overigens groot genoeg om de volledige omlopen Den Haag-Eindhoven en Breda/Rotterdam-Lelystad met uitloop naar Groningen/Leeuwarden met treinen van 330 meter te rijden uitgaande van 6 treinen per uur op Rotterdam-Lelystad.
past dat overal qua perronlengte of "kost" dat een paar steden ook hun intercityverbinding?
Het lijkt erop dat er daar een straat of parkeerterrein is, mijn vermoeden is dat de auto is doorgeschoten (foutje bij het parkeren?) en zo op het perron is beland.
Spoorlijn Geldermalsen-Tiel-Elst maakt mogelijk plaats voor busbaan
ELST - De spoorlijn Geldermalsen- Tiel- Elst maakt mogelijk plaats voor een busbaan voor hoogwaardig openbaar vervoer. De provincie Gelderland voert onderzoek uit naar de toekomstbestendigheid van deze spoorlijn en het ombouwen naar een busvoorziening is daarbij nadrukkelijk in beeld.
Ach ja, de gemeente Overbetuwe. Diezelfde gemeente die een viersporig station Elst onmogelijk maakte met een nieuwe parkeergarage en plannen voor een nieuw gemeentehuis
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
ELST - De spoorlijn Geldermalsen- Tiel- Elst maakt mogelijk plaats voor een busbaan voor hoogwaardig openbaar vervoer. De provincie Gelderland voert onderzoek uit naar de toekomstbestendigheid van deze spoorlijn en het ombouwen naar een busvoorziening is daarbij nadrukkelijk in beeld.
Als je vrijgespeelde capaciteit op Arnhem-Nijmegen meerekent kan dat weleens heel snel zijn. Vandaar dat ik zeg dat het geen slecht idee zou kunnen zijn.
Kan iemand met wat meer inzicht zoals Mr_Klaasje zich hier eens over uitlaten?
plus het feit dat op termijn de dieseltrein eruit gaat. Daarom moet je nu al nadenken over alternatieven. Batterijtrein, waterstoftrein, verbussen, you name it.
Het is niet bepaald het drukste traject van Nederland ...