Peterselieman | dinsdag 4 juli 2017 @ 19:36 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! [ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 04-07-2017 20:02:59 ] | |
Maegrim | dinsdag 4 juli 2017 @ 19:41 |
Mooie trein | |
Dr_Flash | dinsdag 4 juli 2017 @ 19:55 |
Joh wat zal mij heel dat Hoogeveen aan m'n zak schimmelen man Het is gewoon één van die begrippen en verhalen in de spoorwereld. Waar er zo veel van zijn | |
Dr_Flash | dinsdag 4 juli 2017 @ 19:57 |
Vast wel. Ralle Fries die geen fatsoenlijke plaatjeshost kan betalen | |
Peterselieman | dinsdag 4 juli 2017 @ 20:04 |
Had nog geen foto vervangen. Nu staat er eentje van Achter de Hoven waar wel eens veel mensen zijn geweest. Foto is niet van mijn hand. | |
b2py | dinsdag 4 juli 2017 @ 20:16 |
Zo goed als de heenreis ging, zo bijna goed ging de terugreis' NS | |
derLudolf | dinsdag 4 juli 2017 @ 20:18 |
De $399 die foto emmer vraagt is ook wel een tikkeltje overdreven... | |
James1988 | dinsdag 4 juli 2017 @ 20:19 |
Photobucket | |
RokStarr | dinsdag 4 juli 2017 @ 20:22 |
Vandaag maar eens op zoek gegaan naar de tijdelijke bushalte bij Hollands Spoor. Manmanman ze kunnen ook echt niks daar | |
b2py | dinsdag 4 juli 2017 @ 20:24 |
Imgur! | |
Dr_Flash | dinsdag 4 juli 2017 @ 20:26 |
Daar ben ik echt al 10 jaar weg of zo | |
Mr_Klaasje | woensdag 5 juli 2017 @ 10:55 |
Ik zat nog even te kijken naar de statistieken van de treinen over de HSL maar ik vind het toch wel bijzonder dat er zo ontzettend weinig dagen zijn dat er geen uitval is. Vertraging is tot daar aan toe maar op een dag zonder externe verstoringen moet uitval toch te voorkomen zijn dunkt me. (De laatste keer was 25 juni overigens, een zomerzondag). | |
MTL | woensdag 5 juli 2017 @ 10:59 |
En dat was dan ook nog een dag dat enkel Rotterdam - Breda in gebruik was van de HSL | |
dennistd | woensdag 5 juli 2017 @ 13:42 |
Valt je huis weer uit elkaar James? Dit lees ik op OVNL:
| |
Salatrel | woensdag 5 juli 2017 @ 13:48 |
Zit hem gewoon in de naam die afvallende platen.. | |
Yreal | woensdag 5 juli 2017 @ 13:57 |
htm Dat mensen daar niet zo apeshit over gaan als over de ns... | |
James1988 | woensdag 5 juli 2017 @ 14:04 |
Gaat lekker daar | |
b2py | woensdag 5 juli 2017 @ 14:06 |
Het zou pas erg zijn als het op de sporen zou vallen | |
James1988 | woensdag 5 juli 2017 @ 14:16 |
Of op mensen... | |
b2py | woensdag 5 juli 2017 @ 14:24 |
Dat bedoel ik, een busbaan | |
dennistd | woensdag 5 juli 2017 @ 16:03 |
Kennen jullie die mop van de Hoekse lijn die in september klaar zou zijn? Dat wordt februari... | |
b2py | woensdag 5 juli 2017 @ 16:03 |
Hoekse Lijn gaat in februari 2018 open: http://www.rijnmond.nl/ni(...)j-ombouw-Hoekse-Lijn | |
Dr_Flash | woensdag 5 juli 2017 @ 16:03 |
Toch stel ik voor dat we ook in dit geval gewoon al het treinverkeer tussen Dordrecht, Roosendaal en Tilburg stilleggen. Voor de veiligheid. | |
dennistd | woensdag 5 juli 2017 @ 16:11 |
Bleek een lekkage te zijn: http://nieuws.ns.nl/werkzaamheden-op-busplein-station-breda/ | |
Salatrel | woensdag 5 juli 2017 @ 16:16 |
het stationsdak lekt gipsplaten dus... reizigers ondervinden geen hinder totdat je er 1 op je kop krijgt | |
James1988 | woensdag 5 juli 2017 @ 16:46 |
Zeg grapjas, ik wil nog naar huis ja | |
Dr_Flash | woensdag 5 juli 2017 @ 17:45 |
Wheheh | |
derLudolf | woensdag 5 juli 2017 @ 17:46 |
Dat het treinverkeer uitvalt wil nog niet zeggen dat alle bussen en auto's ineens niet meer rijden | |
James1988 | woensdag 5 juli 2017 @ 17:53 |
Een tijd terug was ik onderweg naar huis toen de trein in Tilburg tot stilstand kwam. "Aanrijding met een persoon bij Gilze-Rijen, geen treinen, kan wel een tijd duren." Over vervangend vervoer was nog niets bekend (het gebeurde vlak voor de avondspits), dus ik ben toen in de eerste de beste bus naar "Breda" gestapt. Lijn 132 via Baarle-friggin'-Nassau Dat was een lange zit. | |
dennistd | woensdag 5 juli 2017 @ 17:57 |
Vijf kwartier Hier heb je ook wel eens mensen die de trein missen en dan met de bus van Hengelo naar Almelo of andersom willen. Is met 45 minuten tegenover 10 minuten trein ook niet echt aan te raden. | |
James1988 | woensdag 5 juli 2017 @ 17:59 |
In mijn geval was het net zo snel als blijven wachten. Toen ik aankwam in Breda waren de eerste treinvervangende bussen ook net aangekomen. Dan zit ik toch liever in die lijn 132, zie ik tenminste nog eens wat van de provincie De buschauffeur deed het ook leuk, die bus zat stampvol met omreizigers. Dus noemde ze alle dorpen op waar dat ding zou stoppen | |
Fred | woensdag 5 juli 2017 @ 18:00 |
En van het buitenland | |
Peterselieman | woensdag 5 juli 2017 @ 18:02 |
Had jij je paspoort wel mee? | |
James1988 | woensdag 5 juli 2017 @ 18:03 |
Nee Ik had al bedacht dat, mocht ik op Belgisch grondgebied om ID worden gevraagd, ik een sprintje zou trekken naar NL om dan vrolijk m'n rijbewijs te laten zien aan de flikken | |
Dr_Flash | woensdag 5 juli 2017 @ 18:25 |
Leuk durpske wel, Baarle | |
Dr_Flash | woensdag 5 juli 2017 @ 18:26 |
En de territoriale puinzooi die ze ervan gemaakt hebben valt eigenlijk best mee | |
derLudolf | woensdag 5 juli 2017 @ 18:48 |
Tot vorige dienstregeling kon je vanuit mijn dorp met lijn 73 rechtstreeks naar Groningen. Maar eerst met de 73 naar Emmen is sneller. Dat wist ook niet iedereen | |
Peterselieman | woensdag 5 juli 2017 @ 19:15 |
Ging niet helemaal goed in Winsum vandaag ...
| |
Peterselieman | woensdag 5 juli 2017 @ 19:19 |
Kennen jullie de ombouw van de Hoekse Lijn die in september 2017 gereed had moeten zijn nog? Dat wordt nu februari 2018 http://www.rijnmond.nl/ni(...)j-ombouw-Hoekse-Lijn | |
Fred | woensdag 5 juli 2017 @ 19:29 |
b2py postte al zoiets idd | |
Adrie072 | woensdag 5 juli 2017 @ 19:44 |
Hahahahhahiiiiiihoooooohhoohohoho, quelle surprise? Overigens uitzendkracht, vandaag bij de NS ook eentje. Vlak voor Heiloo, dames en heren dit is station Alkmaar, rijden door naar Schagen, we hebben vertraging maar waar dat aan lag weet ik ook niet precies zegt de conducteur, bedankt voor het reizen met de NS, dit is het eindpunt van de trein, station Alkmaar. Zonnesteek, uitzendkracht, grappenmaker, roept u maar! | |
dennistd | woensdag 5 juli 2017 @ 20:29 |
Deze twee gemist?
| |
_serial_ | woensdag 5 juli 2017 @ 21:00 |
Hebben jullie het audiofragment op rijnmond.nl ook geluisterd? Onverwachte leidingen - Jawel de stroomaanvoer van de Maeslantkering | |
derLudolf | woensdag 5 juli 2017 @ 21:14 |
Die kunnen ze toch wel afdoppen? | |
b2py | woensdag 5 juli 2017 @ 23:25 |
Lekker aangegeven bij het Kadaster jongens | |
b2py | woensdag 5 juli 2017 @ 23:51 |
Hi ha ho open raam boven vierkante wielen allemaal boze mens0n die gek worden van de herrie kusje kthxbye | |
derLudolf | woensdag 5 juli 2017 @ 23:57 |
Zeg maar tegen ze dat mensen die boos worden omdat het raam dicht is zijn nog gevaarlijker zijn | |
b2py | donderdag 6 juli 2017 @ 00:04 |
Ik zit op Fok!, ik praat niet met mensen | |
derLudolf | donderdag 6 juli 2017 @ 00:26 |
Waarom zit je in de trein ipv op zolder? | |
b2py | donderdag 6 juli 2017 @ 00:29 |
Mijn zolderkamer heb ik een jaar geleden al verlaten | |
b2py | donderdag 6 juli 2017 @ 16:05 |
Lekker cryptisch jongens | |
De_Hertog | donderdag 6 juli 2017 @ 16:09 |
En nog steeds onderweg? Intercity Direct zeker? | |
bork | donderdag 6 juli 2017 @ 18:21 |
Ik zou wat friet hebben gescoord in Baal of wat bier . | |
bork | donderdag 6 juli 2017 @ 18:22 |
Joepie? | |
James1988 | donderdag 6 juli 2017 @ 18:34 |
Ik wilde gewoon naar huis na een lange werkdag. | |
DeaDLocK2K | donderdag 6 juli 2017 @ 18:41 |
Best wel. | |
b2py | donderdag 6 juli 2017 @ 18:45 |
4G ftw! | |
b2py | donderdag 6 juli 2017 @ 18:47 |
Ik zie het nu voor het eerst maar hier een PDF'je van NS met de werkzaamheden op trajecten t/m oktober 2017. | |
James1988 | donderdag 6 juli 2017 @ 18:52 |
Ik mis een linkje? | |
b2py | donderdag 6 juli 2017 @ 19:12 |
Eerste alinea: http://www.ns.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoor | |
James1988 | donderdag 6 juli 2017 @ 19:21 |
Handig In de herfstvakantie gaan ze iets doen tussen Tilburg en Den Bosch zo te zien. Dat wordt een weekje via Rotterdam reizen dus. | |
derLudolf | vrijdag 7 juli 2017 @ 09:19 |
Grgr vanuit Zoutbergen. Die Flirtjrs van WFB zitten prima. | |
JDude | vrijdag 7 juli 2017 @ 09:41 |
De Biergrens | |
derLudolf | vrijdag 7 juli 2017 @ 11:38 |
Gaaf locje gespot, Hectorrail 162'er. | |
boriq | vrijdag 7 juli 2017 @ 11:40 |
Iemand een idee waarom Connexxion voor dienstregeling 2018 2x/uur een pad voor een stoptrein Amersfoort - Utrecht heeft aangevraagd? Hierdoor is het baanvak nu door Prorail voor de komende dienstregeling overbelast verklaard; PDF | |
dennistd | vrijdag 7 juli 2017 @ 11:42 |
Geen idee, die mogen daar niet eens een stoptrein rijden volgens mij... | |
Salatrel | vrijdag 7 juli 2017 @ 11:43 |
dat staat letterlijk in die verklaring | |
boriq | vrijdag 7 juli 2017 @ 11:44 |
Klopt, dat staat zelfs in het document. Tenzij ze toestemming krijgen van IenM en NSR. | |
Peterselieman | vrijdag 7 juli 2017 @ 11:45 |
Misschien vanwege omrijdende reizigers als het baanvak tussen Ede-Wageningen en Utrecht gestremd is | |
b2py | vrijdag 7 juli 2017 @ 11:53 |
Het spoor is niet overbelast verklaard. En misschien een beetje stoken, wellicht een foutje? Nobody knows | |
boriq | vrijdag 7 juli 2017 @ 12:05 |
Niet? Zoals ik het lees wijst de laatste zin daar toch op: 'Conform AMvB Capaciteitsverdeling Artikel 7 is de betreffende infrastuctuur vervolgens overbelast verklaard.' Of bedoelen ze dat het overbelast is als Connexxion er echt wil rijden? | |
b2py | vrijdag 7 juli 2017 @ 12:09 |
True, verkeerd gelezen. Biedt perspectief voor eindelijk die ongelijkvloerse kruising te Den Dolder. | |
b2py | vrijdag 7 juli 2017 @ 12:15 |
Deze is ook wel leuk, die voor West-Brabant: http://www.prorail.nl/sit(...)est-brabant_2018.pdf | |
MTL | vrijdag 7 juli 2017 @ 15:21 |
Zo. Net even gekeken hoeveel vertraging je er tussen Breda en Rotterdam uit kan rijden met de 1100. Dat blijkt behoorlijk wat te zijn: ik vertrok door een overwegstoring met een ruime +4 en kwam precies op tijd Rotterdam binnen rijden | |
Salatrel | vrijdag 7 juli 2017 @ 15:32 |
als je maandag maar op tijd bent | |
MTL | vrijdag 7 juli 2017 @ 15:35 |
Ik ga m'n best doen en anders kan je GtbV claimen | |
b2py | vrijdag 7 juli 2017 @ 15:59 |
Exit Locon. | |
ReisT | vrijdag 7 juli 2017 @ 16:07 |
Deze is ook zo lekker duidelijk:
| |
b2py | vrijdag 7 juli 2017 @ 16:08 |
http://nieuws.ns.nl/8-tm-(...)van-en-naar-utrecht/ Deze? | |
James1988 | vrijdag 7 juli 2017 @ 16:12 |
Locon? | |
b2py | vrijdag 7 juli 2017 @ 16:14 |
Ja deze: Failliet enzulks | |
Maegrim | vrijdag 7 juli 2017 @ 17:04 |
Bron? | |
b2py | vrijdag 7 juli 2017 @ 17:06 |
Vertrouw je me niet ofzo | |
Peterselieman | vrijdag 7 juli 2017 @ 17:42 |
Het viel wel op dat ze de laatste tijd maar weinig reden | |
Peterselieman | vrijdag 7 juli 2017 @ 17:44 |
In de categorie hoe creëer je vertraging? Tot verrassing van de machinist na vertrektijd nog een treinstel voorop bijplaatsen, zodat hij uit moest stappen, naar voren moest lopen en alle handelingen opnieuw uit moest voeren | |
b2py | vrijdag 7 juli 2017 @ 17:51 |
Die machinist zat dus gewoon niet op te letten | |
Ener-G | vrijdag 7 juli 2017 @ 17:53 |
Pff al het treinverkeer van en naar amsterdam cs plat omdat er personen op het spoor lopen | |
Peterselieman | vrijdag 7 juli 2017 @ 18:07 |
Treinstel kwam twee minuten voor vertrektijd van opstel en ging naar spoor 50 in Groningen. Na kopmaken kon deze pas geplaatst worden. Dat was na vertrektijd. Tsja, dan verwacht je als machinist niet dat er nog een stelletje voorgebracht wordt. Ook het treintje naar Delfzijl moest van opstel komen. Die moest op het spoor waar kopgemaakt wordt wachten tot mijn trein voorbij was en die was dus ook flink te laat. | |
b2py | vrijdag 7 juli 2017 @ 18:08 |
Hoe weet je dat de machinist geen informatie van te voren heeft gehad dat die trein er aan kwam? | |
GlenSpey | vrijdag 7 juli 2017 @ 18:10 |
Hoe weet jij dat ie dat wel heeft gehad? | |
Peterselieman | vrijdag 7 juli 2017 @ 18:10 |
Die had de trein zoals die was al vertrekgereed gemaakt en aan zijn reactie toen hij uit de cabine kwam na het aankoppelen. Als hij het wel had geweten had hij op het perron gewacht op het andere treindeel | |
b2py | vrijdag 7 juli 2017 @ 18:11 |
Het gaat mij er om dat die bewuste machinist gewoon een melding gemist kan hebben op zijn railpocket of waar die ook mag komen. | |
Peterselieman | vrijdag 7 juli 2017 @ 18:13 |
Arriva werkt iets simpeler dan dat | |
Maegrim | vrijdag 7 juli 2017 @ 18:14 |
Stakend personeel te Amsterdam cs blijkbaar | |
b2py | vrijdag 7 juli 2017 @ 18:14 |
Je ontwijkt de vraag | |
Peterselieman | vrijdag 7 juli 2017 @ 18:21 |
Het kan dat die machinist het gemist heeft. Normaal rijdt die trein met twee stellen en op normale vrijdagen wordt die trein een uur eerder al verlengd. Als er een stel stuk is wordt er met eentje minder gereden, net als midden in de zomer, waarna die pas in Leeuwarden verlengd wordt. Dus ja, het kan hem verrast hebben dat er nog een deel aan kwam. | |
ReisT | vrijdag 7 juli 2017 @ 18:24 |
Ja, dat bedoel ik. Het blijkt paniekzaaierij om niets. Ze doen net alsof iedereen die via Utrecht reist daar last van zou hebben | |
James1988 | vrijdag 7 juli 2017 @ 18:32 |
Hoe willen ze dit ding naar Berlijn krijgen? Gesleept? Hmmm... Ik krijg het vermoeden dat NS een marktonderzoek aan het doen is voor de opvolger van de huidige rijtuigen. Ik kreeg net ook al vragen over of er een bistro zou moeten zijn... | |
derLudolf | vrijdag 7 juli 2017 @ 18:46 |
Minimaal zelfde comfort. Anders gaat men wel vliegen. Zat vanochtend in een RE, van Münster naar Düsseldorf Flughafen. Qua comfort zeker niet slechter dan VIRM vond ik. | |
GlenSpey | vrijdag 7 juli 2017 @ 18:59 |
Zou niet verkeerd zijn, bistro graag met ruime personeelskorting | |
dennistd | vrijdag 7 juli 2017 @ 20:05 |
Deze laatste heb ik nu met ¤3,50 - ¤8,50 - ¤11,00 - ¤12,50 meerprijs | |
James1988 | vrijdag 7 juli 2017 @ 20:09 |
Die vragen kreeg ik ook, maar dan 9 - 11 - 12 - 12,50. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 juli 2017 @ 20:37 |
Voor alleen al de aanwezigheid van de bistro? Of is het daarvoor ook ongelimiteerd gratis zuipen? Beide even onwaarschijnlijk. | |
James1988 | vrijdag 7 juli 2017 @ 20:40 |
De vragen gingen enkel over aanwezigheid van een bistro. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 juli 2017 @ 20:41 |
belachelijk om alleen al daarvoor extra te moeten betalen | |
b2py | vrijdag 7 juli 2017 @ 20:46 |
De prijs van een treinkaartje is gewoon hoger als er een bistro/restaurant in zit, zo simpel is het. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 juli 2017 @ 20:48 |
Ja. Doe maar niet. | |
James1988 | vrijdag 7 juli 2017 @ 20:50 |
Mensen die het geld niet over hebben voor iets meer service in een trein die 6 uur over de reis doet stappen maar in de Flixbus of Ryanair. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 juli 2017 @ 20:52 |
Misschien een idee om een counteroffensief te lanceren. Een enquete onder NS-medewerkers of zo. Met vragen als "op welke manier zou je de volgende tariefsverhoging het liefst willen rechtvaardigen?" Met antwoordopties: a) Altijd op tijd gaan rijden b) Altijd voldoende capaciteit inzetten c) Alle frequenties verdubbelen d) Me helemaal kapot schamen. Klinkt dat unreal? Naah, valt best mee | |
dennistd | vrijdag 7 juli 2017 @ 21:23 |
Volgens mij meer een luxe trein in zijn algemeen, dus ook meer beenruimte, verstelbare stoelen, enz. | |
b2py | vrijdag 7 juli 2017 @ 21:24 |
Standaard pimpel dus | |
James1988 | vrijdag 7 juli 2017 @ 21:30 |
Dat klopt ja, ze wilden heel erg graag weten of ik liever een budgettrein of een wat luxere trein wil. Zouden ze al met Stelios om tafel zijn gaan zitten? | |
Dr_Flash | vrijdag 7 juli 2017 @ 22:08 |
Ik vind het een beetje huilenswaard dat men nu druk is met luchtfietserij over luxe treinen en service en hoeveel GELD ze daar wel voor zouden kunnen vragen, terwijl het nog steeds gewoon dagdagelijkse praktijk is dat zelfs de meest basale taak van een vervoerbedrijf, namelijk mensen vervoeren, teveel gevraagd is. Net als een spastisch iemand die net zonder zijwieltjes kan fietsen, en nou bloedserieus gaat praten over deelname aan de Tour de France. Het getuigt gewoon van een tenenkrommende wereldvreemdheid. | |
b2py | vrijdag 7 juli 2017 @ 22:26 |
Jouw blik is in deze minstens zo beperkt | |
Dr_Flash | vrijdag 7 juli 2017 @ 22:31 |
jij mag dat vinden hoor | |
b2py | zaterdag 8 juli 2017 @ 09:40 |
NS heeft last van een hyperspits en gaat extra kortingen aanbieden ICdirect. Ook nog iets met geld terug maar dat is erg vaag: http://nieuws.ns.nl/geld-(...)at-dat-in-zijn-werk/ | |
Peterselieman | zaterdag 8 juli 2017 @ 14:25 |
Als ze een reservestam in de ochtendspits over de HSL zouden kunnen laten rijden zou dat de druk wel kunnen verlichten. Die stam zou dan Rotterdam - Amsterdam Zuid moeten doen. | |
MTL | zaterdag 8 juli 2017 @ 14:50 |
Reservestam? Die is grappig Zonder gekheid: volgens mij is de ombouw van stammen nog altijd bezig en is er daardoor momenteel heel weinig reserve. Ook om die reden rijden er nog altijd een paar Belgische stammen in de Brussel-express rond. Tot die ombouw afgerond is, verwacht ik niet direct dat er zomaar een reservestam niets staat te doen. En direct daarna gaan we, als ik het goed heb begrepen, alweer naar het volgende ombouwproject. Allemaal om die rijtuigen betrouwbaar te krijgen. Dat blijft echt een zorgenkindje. | |
Zelus | zaterdag 8 juli 2017 @ 14:52 |
Beetje beweging kan nooit kwaad | |
b2py | zaterdag 8 juli 2017 @ 15:09 |
De rijtuigen betrouwbaar? Dat zijn toch 'domme' dozen op 2 draaistellen? | |
MTL | zaterdag 8 juli 2017 @ 15:11 |
Was dat maar zo. Dan zou de hele HSL een stukje beter draaien. | |
b2py | zaterdag 8 juli 2017 @ 15:12 |
Wat is er dan met de rijtuigen wat zo onbetrouwbaar is? | |
MTL | zaterdag 8 juli 2017 @ 15:19 |
Sorry, ga ik niet op een openbaar forum over uitwijden. Weet dat er in ieder geval programma's voor lopen om het te verbeteren | |
DeaDLocK2K | zaterdag 8 juli 2017 @ 15:36 |
Dan doe ik het wel. De stroomconversiesystemen. | |
OEM | zaterdag 8 juli 2017 @ 15:46 |
Je bedoelt toch niet dit verhaal van ene MTL mtlx op een ander openbaar forum?
| |
MTL | zaterdag 8 juli 2017 @ 15:52 |
Die uitleg was al een keer door een collega gegeven, dus was al openbaar. Dat is een van de dingen waar ik zeker op let voor ik iets plaats Het is idd één van de issues en wordt dus al deels aangepakt. Overigens gaat dat deel de laatste tijd al een stukje beter. Maegrim heeft de locs omgedraaid, waardoor de stroomafnemer voor de HSL helemaal vooraan zit. Dus de interferentie is daarmee tot een minimum beperkt. Uiteraard een tijdelijke maatregel tot het opgelost is, maar wel een die werkt. [ Bericht 48% gewijzigd door MTL op 08-07-2017 17:16:37 ] | |
Maegrim | zaterdag 8 juli 2017 @ 16:08 |
Was het maar zo leuk, we mogen niet driehoeken hier Als er geen lok met de goeie oriëntatie beschikbaar is wordt er gewacht tot die er wel is | |
MTL | zaterdag 8 juli 2017 @ 16:13 |
Moet je een keer je wegbekendheid uit gaan breiden | |
Maegrim | zaterdag 8 juli 2017 @ 16:17 |
Die is verlopen maar ik en de oudere collega's hebben dat gewoon gemogen | |
MTL | zaterdag 8 juli 2017 @ 16:22 |
Wanneer kom je naar NSR? | |
Maegrim | zaterdag 8 juli 2017 @ 16:25 |
Dan moet ik ineens optijd gaan rijden enzo? | |
MTL | zaterdag 8 juli 2017 @ 16:35 |
James1988 | zaterdag 8 juli 2017 @ 16:53 |
Met als gevolg vertraagde of opgeheven treinen? | |
Salatrel | zaterdag 8 juli 2017 @ 16:58 |
of niet rijden | |
Fred | zaterdag 8 juli 2017 @ 17:26 |
Toch wel vreemd eigenlijk dat machinisten eerst wegbekendheid moeten hebben voor ze ergens heen mogen... Busschauffeurs: worden gewoon op elke route ingezet Vrachtwagenchauffeurs: krijgen ook maar een adres in hun geduwd Schippers: varen daar waar hun schip kan komen Automobilisten: pakken de auto en rijden gewoon ergens heen Piloten: Kunnen hun vliegtuig overal neerzetten waar het past op de landingsbaan. Machinisten: mogen alleen rijden als ze de weg kennen... En dan te bedenken dat zij de met het enige voertuig op pad zijn dat ze niet zelf hoeven te sturen en ook nog eens vanzelf stopt bij een rood sein... Kortom: afschaffen en machinisten zo opleiden dat ze overal met hun trein kunnen rijden waar het spoor 1.435 uit elkaar ligt en er een geschikte spanning voor hun railvoertuig beschikbaar is. | |
MTL | zaterdag 8 juli 2017 @ 17:33 |
In principe kan je overal rijden. Maar je hebt uitzonderingssituaties en dat zijn dan ook de dingen die je leert tijdens het wegleren. Vergeet niet: je moet er ook tijdens dichte mist of noodweer met volle snelheid door kunnen rijden. Als je dan geen idee hebt waar je bent en vervolgens met 90 km/u door de rode knalt omdat we nog altijd met ATB opgescheept zitten... Met ERTMS heb je dat issue niet zo snel. Ik zie dan ook zeker wegleren zoals we het nu kennen verdwijnen in de toekomst. | |
Peterselieman | zaterdag 8 juli 2017 @ 17:38 |
Je moet weten waar je bent. Anders kun je vaker gevalletjes als Stavoren of andersoortige ernstige spoorongevallen zien. | |
Fred | zaterdag 8 juli 2017 @ 18:03 |
Vrachtwagenchauffeurs kunnen toch ook met 90 in de mist rijden en stoppen voor het rode licht? Daar hebben ze langs de weg, rivieren en vliegvelden hele handige oplossingen voor: borden die precies vertellen waar je bent, wat er gaat gebeuren en wat de bedoeling is. Bij de Stavoren is er helemaal niets langs de kant van het spoor gezet dat de machinist vertelt dat het einde van spoorbaan in zicht is. Dát is pas vragen om ongelukken, je moet als passagier er dus maar op vertrouwen dat de machinist van dienst op het juiste moment zich weet te herinneren wat er gaat gebeuren en de wissels staan zoals hij verwacht. Nu verwacht ik wel dat de meeste machinisten voldoende opleiding hebben gehad, maar als er íéts onbetrouwbaar is, dan is het het menselijk geheugen wel. | |
Carlos93 | zaterdag 8 juli 2017 @ 18:07 |
Het zou toch allemaal niet zo moeilijk moeten zijn om een systeem te hebben dat verteld waar je je precies bevind, en welk sein of bord er langs de rails staat. Technisch gezien is het een grote investering, maar lijkt me allemaal niet onmogelijk toch? | |
MTL | zaterdag 8 juli 2017 @ 18:08 |
Aha, en vrachtwagens hebben ook een remweg die bij noodweer zo'n 1500 meter kan worden? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 8 juli 2017 @ 18:09 |
Als het mis gaat met een trein gaat het vaak goed mis. Daarom zijn de veiligheidseisen hoger. Zoveel mogelijk onzekerheden weghalen. Is het onrealistisch? Misschien. Ik vind persoonlijk van niet, ik hou wel van die extra veiligheidseisen. Er zijn ongelukken gebeurd in het verleden vanwege slechte wegbekendheid van machinisten. Als dat risico gedeeltelijk te mitigeren is door wegbekendheid aan te leren, waarom zou je het niet doen? | |
James1988 | zaterdag 8 juli 2017 @ 18:09 |
Dat hebben de Duitsers toch, EBuLa? | |
MTL | zaterdag 8 juli 2017 @ 18:15 |
ERTMS of zo. | |
Fred | zaterdag 8 juli 2017 @ 18:21 |
Daarom krijg je als machinist toch ook een gele lamp voor een rode lamp? Dat je weet dat je moet stoppen. Wat dan weer onhandig is gedaan is dat bij seinen niet vermeld staat hoe ver het volgende sein staan. Het is schijn mitigatie. Je hebt 0,0 garantie dat iemand op de juiste momenten zich het juiste herinnert. Bovendien werk je dan ook nog eens in de hand mensen dingen gaat doen uit automatisme en mensen slechter gaan anticiperen op veranderingen. Het ongeluk met Speno in Stavoren had voorkomen kunnen worden als het normaal zou zijn dat er borden langs het spoor staan dan het einde van de spoorbaan in zicht is. | |
GlenSpey | zaterdag 8 juli 2017 @ 18:24 |
Op remwegafstand, welke is berekend voor de zwaarst toegestane treinen. In de gevallen waarbij seinen elkaar niet op remwegafstand opvolgen zijn andere constructies verzonnen, bijvoorbeeld 'lang geel' (standaard 2 keer geel achterelkaar), of geel met een knipperend cijfer. | |
b2py | zaterdag 8 juli 2017 @ 18:37 |
Als de mist dermate dicht is ga je geen 90 rijden met een vrachtwagen. | |
Peterselieman | zaterdag 8 juli 2017 @ 18:45 |
In Stavoren stond een Keperbaak om aan te geven dat er afgeremd moest worden tot 40 km/h. Dus er stond wel degelijk iets. Om te voorkomen dat het in de toekomst mis gaat staat er nu een inrijsein. Een trein rijdt in dichte mist of met slecht weer nog steeds baanvaksnelheid. Daarom heb je die kennis wel degelijk nodig. | |
Fred | zaterdag 8 juli 2017 @ 19:51 |
Waarom dan wel zo hard rijden met je trein? Als je niks kan zien, weet je toch nooit zeker waar je bent? Ook als je al 100en keren op dezelfde stuk weg of spoorweg hebt gereden heb je nooit 100% garantie dat je precies bent op de plek waarvan je denkt dat je bent. Een "wegbekende" schipper kan daar over meepraten, die dacht ook dat de stuw bij Grave nog kilometers weg was... Dat vertelt ook alleen maar dat de machinist zijn snelheid moet verlagen, niet waarom. Zo gek idee is het toch niet, borden langs de spoorbaan die vertellen einde spoorbaan in 10000m, 5000m, 3000m, 1500m, 1000m, 500m, 250m, 0m. In 1960 wist de machinist bij Woerden ook niets van een tijdelijke snelheidsmaatregel, dat wist hij misschien wel als er borden langs het spoor zouden staan. Maar als machinisten zich zo goed kunnen oriënteren in mist, hoe kon de machinist van trein 164 in 1962 dan het sein missen? Hij wist toch dat het er stond? Hetzelfde geldt voor de machinist die in 1976 in de mist tegen een goederen trein aanreed. En wat nou als machinisten al gewend waren dat langs het spoor snelwegbeperkingen waren aangegeven, had de machinist van de intercity die 1992 bij hoofddorp ontspoorde dan niet de snelheid die hij het met wegleren had geleerd langs de werkzaamheden geraasd? Ik wil hier niet mee zwarte pieten naar machinisten (in tegendeel, ik doe het ze niet na, honderden mensen veilig van A naar B brengen), maar wel mijn vraagtekens zetten of wegbekendheid nu wel het ei van columbus is. Voor mijn gevoel zijn er betere manieren om de veiligheid op het spoor te garanderen en flexibeler te zijn met het inzet van personeel. | |
Salatrel | zaterdag 8 juli 2017 @ 19:56 |
Het is maar waar je je druk om maakt zeg | |
Maegrim | zaterdag 8 juli 2017 @ 23:29 |
MTL | zaterdag 8 juli 2017 @ 23:30 |
Waar is die +1 als je 'm nodig hebt? | |
Maegrim | zaterdag 8 juli 2017 @ 23:37 |
Nav het wegbekendheid verhaal wil ik alleen even melden dat mensen die er makkelijk over denken op de Watergraafsmeer altijd bijzonder snel door de mand vallen | |
Peterselieman | zondag 9 juli 2017 @ 11:23 |
Vrijdag komt de Benelux Hondekop naar Nederland https://www.facebook.com/Mat54/posts/1514504935279169 | |
b2py | zondag 9 juli 2017 @ 12:32 |
Ik ga ervan uit dat je na het zien van het volgende filmpje inziet dat je de seinen onderweg prima kan zien En hier een shot overdag: Het grote verschil met de weg en het water is dat er seinen staan die vertellen hoe 'veilig' het opvolgende stuk baanvak is. Je wordt mbv seinen continue op de hoogte gehouden. [ Bericht 10% gewijzigd door b2py op 09-07-2017 12:38:53 ] | |
MTL | zondag 9 juli 2017 @ 12:51 |
Serieus, dat zijn leuke schreeuwtitels, maar dat is geen dichte mist. Bij dichte mist zie je je eigen raam nog en daarna houdt het op. Zelfde bij echt noodweer. Je ziet de seinen dan door een lichtweerkaatsing tijdens het passeren. Heb je een beetje krappe seinopvolging, dan moet je echt heel erg hard remmen wil je op tijd kunnen stoppen. En daar komt dan de wegbekendheid weer om de hoek kijken. | |
b2py | zondag 9 juli 2017 @ 13:04 |
Je kan ook gewoon conservatiever rijden in dichte mist en niet op de limiet.. | |
b2py | zondag 9 juli 2017 @ 13:35 |
Het is toch wel weer te genant voor worden, we kunnen wel weer wat toeveogen aan het lijstje met omstandigheden waar we niets aan kunnen doen maar wel erg veel last van hebben. - Blaadjes - Sneeuw - Bliksem - Vorst - Hitte - Mist Je kan de toko echt beter gaan opdoeken zo, jezus | |
MTL | zondag 9 juli 2017 @ 13:45 |
Dat is net zoiets als 70 verschillende woorden voor sneeuw hebben. Gewoon 'weersinvloeden' noemen. Dan valt die hele lijst toch wel mee? | |
Dr_Flash | zondag 9 juli 2017 @ 15:38 |
Ik mis nog een krat uitroeptekens. Is zeker niet onze vriend rainman22 of wat was het ook | |
b2py | zondag 9 juli 2017 @ 16:50 |
De wijzigingen vanaf september mbt PHS in de adviesaanvraag NS aan het Locov: http://locov.nl/actueel/p(...)aag-wijzigingen.aspx | |
Mr_Klaasje | zondag 9 juli 2017 @ 18:18 |
Als je een volremming doet op het moment dat de ATB overspringt ben je ruim op tijd. Je moet gewoon stevig remmen. That's it. Wat dat betreft is een 40 km/h-gebied veel vervelender. | |
Peter | zondag 9 juli 2017 @ 19:18 |
Rustig op Den Haag Centraal.. alleen sporen 9 en 10 zijn in gebruik. | |
DeaDLocK2K | zondag 9 juli 2017 @ 20:11 |
Ik zeg net letterlijk iets over dat in rapporten dingen staan dat wegbekendheid ongelukken had kunnen voorkomen. Als je dan zo reageert dan heeft het geen zin om een discussie te voeren. Veel succes verder, your mind's made up. | |
MTL | zondag 9 juli 2017 @ 20:25 |
Ach ja, rekening houden met gladheid door de mist is toch niet nodig, dus kan je gewoon even stevig remmen met een volremming In basis heb je uiteraard gelijk, maar de praktijk is helaas een stuk grilliger dan de theorie. | |
boriq | zondag 9 juli 2017 @ 20:59 |
Deze kende ik nog niet:
| |
boriq | zondag 9 juli 2017 @ 21:00 |
Als je het Prorail verkeersleiding account volgt valt ook pas op hoe vaak er eigenlijk personen langs of in het spoor lopen. | |
b2py | zondag 9 juli 2017 @ 21:03 |
En dan worden ze nog niet eens allemaal gemeld op dat account.. | |
James1988 | zondag 9 juli 2017 @ 21:12 |
| |
boriq | zondag 9 juli 2017 @ 21:24 |
Houd Youtube de komende dagen dus in de gaten voor "PRANK BIJ OVERWEG GONE WRONG OPGEPAKT??!!" | |
Bitlord | zondag 9 juli 2017 @ 22:02 |
Hier in de buurt had iemad eens een fiets onder een slagboom geparkeerd, die ging dus ook niet meer dicht. Dat nummer op de slagbomen, daar zit daadwerkelijk iemand op te nemen kwam ik achter toen. | |
dennistd | zondag 9 juli 2017 @ 22:24 |
Deze is ook wel aardig, frustratie druipt er vanaf:
| |
James1988 | zondag 9 juli 2017 @ 22:26 |
| |
b2py | zondag 9 juli 2017 @ 22:48 |
Het blijven mensen die dit intypen, prachtig | |
Wertha | zondag 9 juli 2017 @ 23:15 |
Terechte frustratie wel. | |
Dr_Flash | zondag 9 juli 2017 @ 23:36 |
je vraagt je af waar dit gaat eindigen "Mevrouw Hendriks op spoor 3 die haar sleepkoffer liet vallen > vertraging van 5 tot 15 minuten. Deze situatie duurt naar verwachting tot <<3 uur later>>" Gewoon de reiziger overal de schuld van geven | |
RokStarr | zondag 9 juli 2017 @ 23:42 |
Heerlijk om te lezen die tweets | |
James1988 | maandag 10 juli 2017 @ 07:57 |
Het plaatselijke sufferdje heeft de gewijzigde route van de Beneluxtrein ook ontdekt: Zomerse verrassing: Bijna drie weken trein Breda-Brussel Verrassing ook echt | |
Fred | maandag 10 juli 2017 @ 08:07 |
Gewoon doorrijden, die treinen winnen het echt wel van die schapen. | |
GlenSpey | maandag 10 juli 2017 @ 09:07 |
Juist door die wegbekendheid hebben we van dat laatste dus geen last | |
b2py | maandag 10 juli 2017 @ 09:27 |
Lees even terug, je collega zegt dat het wel hinderlijk is | |
GlenSpey | maandag 10 juli 2017 @ 09:35 |
Volgens mij zegt ie dat het juist dankzij de wegbekendheid wel meevalt met hoe hinderlijk het is, of ik moet het verkeerd lezen | |
Salatrel | maandag 10 juli 2017 @ 09:46 |
verschilt per persoon. Mij boeit mist niet zo maar ik ken een collega die met de opleiding is gestopt omdat hij er niet tegen kon | |
MTL | maandag 10 juli 2017 @ 11:08 |
Mist of echt noodweer boeit mij ook weinig, maar dat is inderdaad juist dankzij de wegbekendheid en de training/opleiding. | |
dennistd | maandag 10 juli 2017 @ 12:07 |
Gisteravond is in Stolberg (bij Aken) een machinist met 2 promille van de trein gehaald. Hij vertoonde vreemd rijgedrag en toen reizigers hem daarop aanspraken roken ze een alcohollucht: http://www.aachener-zeitu(...)en-polizei-1.1666563 | |
Dr_Flash | maandag 10 juli 2017 @ 12:37 |
Staat ook al op de FP idd. | |
Salatrel | maandag 10 juli 2017 @ 12:40 |
Vanavond voor de zekerheid MTL maar even besnuffelen voordat ik in de ICd stap dan... | |
MTL | maandag 10 juli 2017 @ 12:41 |
Bedankt voor de waarschuwing, kan ik wat extra smintjes nemen. | |
Maegrim | maandag 10 juli 2017 @ 12:52 |
Wel aan al het personeel vragen of dis ze train to ze airport is he | |
Salatrel | maandag 10 juli 2017 @ 13:13 |
Kunt u kijken of ik ben ingecheckt? Hoe bent u bij deze trein gekomen zonder in te checken? Oja... | |
GlenSpey | maandag 10 juli 2017 @ 13:17 |
Vanaf waar vertrekt de trein naar Amsterdam? ''Van het perron'' | |
MTL | maandag 10 juli 2017 @ 13:19 |
"Schiphol Airport?" "Nee meneer, dit is Rotterdam Centraal." | |
Salatrel | maandag 10 juli 2017 @ 14:03 |
| |
Fred | maandag 10 juli 2017 @ 14:07 |
Elke trein in Nederland is te bereiken zonder poortjes te passeren, dus zo gek is die vraag toch niet? | |
Mojo.jojo | maandag 10 juli 2017 @ 14:21 |
Soms heb ik niet door of het het poortje voor me of naast me piept. Zeker als m'n voorganger hetzelfde product heeft want dan is het schermpje ook niet anders, tenzij ik wacht. Maar dat doe ik liever niet want de mijn overstaptijden van het ene naar het andere OV is vrij kort. Dus ja, veel mitsen en maren maar ik vind de vraag wel netjes. | |
MTL | maandag 10 juli 2017 @ 14:27 |
Heel simpel: als je niet correct incheckt maar wel door het poortje loopt, gaat het poortje piepen. Dat valt echt wel op. Daarnaast: als inchecken niet correct gaat verandert het schermpje naar een bericht dat inchecken is mislukt. Of wordt zelfs rood bij geblokkeerde kaart of verlopen reisproduct. | |
b2py | maandag 10 juli 2017 @ 14:29 |
Met die tientallen reizigers die er doorheen rennen heb ik nooit door of het nou mijn poortje was of een andere.. | |
MTL | maandag 10 juli 2017 @ 14:31 |
Dus je kijkt nooit naar het schermpje? Tja, dan houdt het snel op inderdaad | |
b2py | maandag 10 juli 2017 @ 14:32 |
Het is zo langzaam allemaal | |
James1988 | maandag 10 juli 2017 @ 14:33 |
Die schermpjes zitten dan ook op een uitermate rottige plek. Alsof de ontwerpers van die poortjes nog nooit een reizigersstroom in het echt hebben gezien. | |
MTL | maandag 10 juli 2017 @ 14:34 |
Langzaam? Je kan veel vinden over de poortjes en dat ze traag open gaan als ze gesloten zijn, maar niet dat het daadwerkelijk inchecken en de schermpjes traag zijn. | |
James1988 | maandag 10 juli 2017 @ 14:35 |
De combilezers (QR-ticket + chipkaart) zijn voor mijn gevoel wel trager dan de lezers die alleen maar een chipkaart aankunnen. | |
b2py | maandag 10 juli 2017 @ 14:35 |
Ik loop altijd tegen die openslaande deurtjes aan, die moet je altijd open duwen. Echt een kansloos ontwerp | |
ReisT | maandag 10 juli 2017 @ 17:01 |
Ik kijk er altijd op maar weet met mijn Traject Vrij vaak nog niet zeker of ik nou in/uitgecheckt ben... Die dingen hebben ook vaak moeite met het herkennen van mijn chipkaart (met andere pasjes in de buurt), met de gewone kaartlezers heb ik nooit problemen. | |
James1988 | maandag 10 juli 2017 @ 17:39 |
Kind valt bijna door ontbrekende toiletvloer Maar hoe dan? Hoe kun je een trein in deze toestand vrijgeven voor de reizigersdienst? | |
b2py | maandag 10 juli 2017 @ 17:47 |
| |
MTL | maandag 10 juli 2017 @ 17:50 |
Hé Salatrel, ze zijn in orde hoor, je mag komen | |
Salatrel | maandag 10 juli 2017 @ 17:53 |
dat zien we graag! | |
dennistd | maandag 10 juli 2017 @ 17:54 |
Afgelopen zaterdag ben ik op station Stavoren gevallen door verzakte tegels. 's Avonds even een tweet verstuurd om ze erop te wijzen zodat het gefixt wordt en er dus niet nog iemand valt:
Mijn adresgegevens doorgegeven en wat kijk eens wat er vanmiddag bezorgd is: Toch netjes van ze | |
James1988 | maandag 10 juli 2017 @ 17:55 |
Dat is erg netjes van ze! | |
Adrie072 | maandag 10 juli 2017 @ 17:56 |
Da`s keurig. | |
Salatrel | maandag 10 juli 2017 @ 17:57 |
Kut NS en hun verzakte tegels | |
Peterselieman | maandag 10 juli 2017 @ 17:57 |
Netjes afgehandeld | |
Kansenjongere | maandag 10 juli 2017 @ 18:05 |
Als er voor me iemand met hetzelfde abonnement heeft ingecheckt, is vaak niet goed te zien of het nog de melding van de vorige reiziger betreft of mijn melding. Ik zou natuurlijk kunnen wachten tot die melding weg is, maar dat vindt de wachtende meute doorgaans niet zo fijn. Je zou gewoon, net als vroeger, als reiziger altijd en overal moeten kunnen controleren of je over een geldig reisproduct beschikt. | |
b2py | maandag 10 juli 2017 @ 18:21 |
Goed bezig maar hoe kan je daarover struikelen? | |
dennistd | maandag 10 juli 2017 @ 18:28 |
De trein kwam eraan en daar keek ik naar tijdens het lopen, niet verwachtend dat er ineens een tegel zoveel lager zou liggen. Wel dus, daar stapte ik half in/op waardoor mijn enkel omklapte en ik viel... | |
James1988 | maandag 10 juli 2017 @ 18:42 |
Citybanan, een nieuwe tunnel onder Stockholm, is open! Na 9 jaar bouwen reed vanochtend om 05:00 de eerste reizigerstrein door de nieuwe tunnel, waarmee de bestaande spoorverbinding (en Stockholm Central) worden ontlast. De voorstadstreinen van Stockholm, de Pendeltågen, maken vanaf nu gebruik van de nieuwe tunnel. Deze foto kun je nu niet meer maken, want dit treintype rijdt sinds vandaag niet meer over deze brug. | |
MTL | maandag 10 juli 2017 @ 18:58 |
Dat zeg ik dus: als het inchecken niet goed gaat, krijg je daar direct een melding van. Zie je dus gewoon een incheck staan, dan is het inchecken correct verlopen. | |
Dr_Flash | maandag 10 juli 2017 @ 19:06 |
Vol met rozen en distels. Ik zie het wel hoor | |
Dr_Flash | maandag 10 juli 2017 @ 19:12 |
Ik kan wel over minder struikelen | |
Kansenjongere | maandag 10 juli 2017 @ 19:25 |
Je doet nu alsof er maar twee situaties zijn: positieve respons en negatieve respons, maar vergeet de derde variant: geen respons. Als er dan voor je iemand met hetzelfde product is ingecheckt, is dus volkomen onduidelijk of jouw incheck wel of niet geslaagd is en de kakafonie aan piepjes op een druk station zorgt dan helaas ook niet voor duidelijkheid. | |
MTL | maandag 10 juli 2017 @ 19:27 |
Bij geen respons is je kaart stuk. En gaat ook het alarm af. Kan je direct even controleren bij de kaartautomaten binnen de poortjes of je ingecheckt bent | |
Kansenjongere | maandag 10 juli 2017 @ 19:34 |
Punt is dat je dus niet het verschil kunt opmerken tussen geen respons en respons van de voorganger. Dat je kaart dan stuk is, is ook niet noodzakelijkerwijs waar, sommige poortjes pakken de kaart gewoon moeilijker dan andere heb ik al vaker ondervonden. Dat van dat alarm lijkt me sterk, nooit gehoord als ik mensen zag tailgaten. En dat je vervolgens een kaartautomaat moet zoeken is natuurlijk het toppunt van denken vanuit de vervoerder in plaats vanuit de reiziger. Als ik voorheen wilde weten of mijn kaartje wel of niet geldig was, volstond het uit mijn zak halen van het kaartje en hoefde ik ook niet terug naar de kaartautomaat. | |
Maegrim | maandag 10 juli 2017 @ 19:39 |
Dr komen toch piepjes uit die dingen of ben ik nou gek | |
Kansenjongere | maandag 10 juli 2017 @ 19:42 |
Zoals ik al eerder aangaf hoor ik in de spits echt niet bij welke reiziger en/of welk poortje welke piep hoort. | |
MTL | maandag 10 juli 2017 @ 19:47 |
Ik probeer je dus uit te leggen dat er wel degelijk verschil in respons zit als jij niet of niet correct incheckt. Maar prima joh, dan niet. Omdat jij iets nog niet hebt gehoord bestaat het niet | |
Kansenjongere | maandag 10 juli 2017 @ 19:57 |
En daar is weer die typische NS-houding als diverse reizigers aangeven een probleem met het systeem te ervaren: je moet je bek houden en je maar aan het systeem aanpassen, er is geen probleem. | |
Salatrel | maandag 10 juli 2017 @ 20:00 |
Reageren op kansenjongere is sowieso verloren tijd die heb ik nog nooit iets zinnigs zien posten en reageert alleen maar om te klagen | |
James1988 | maandag 10 juli 2017 @ 20:13 |
Als je wil zien hoe tailgaten moet moet je maar eens een kijkje nemen in de metro van Lyon. En dat terwijl het OV daar niet bepaald duur is. Lyon is wel een aanrader w.m.b. | |
MTL | maandag 10 juli 2017 @ 20:21 |
Aha. En nu? | |
DeaDLocK2K | maandag 10 juli 2017 @ 20:22 |
Dat klopt want dat is zo. Dag trolletje! | |
b2py | maandag 10 juli 2017 @ 20:31 |
Oordopjes | |
Mr_Klaasje | maandag 10 juli 2017 @ 20:48 |
Daarmee ga je door voor de Darwin-awards. | |
Kassamiep | maandag 10 juli 2017 @ 22:09 |
Dat zegt hij niet - hij zegt dat die respons niet te onderscheiden is op een druk station. Wat in mijn ervaring wel klopt. Gelukkig nog nooit tegen een poortje opgelopen | |
dennistd | maandag 10 juli 2017 @ 22:49 |
Die Incidentbestrijders van ProRail hebben trouwens ook aardig wat spullen aan boord, had ik niet verwacht: | |
RokStarr | maandag 10 juli 2017 @ 23:41 |
Bijna dagelijkse treinreiziger hier die standaard met minimaal 1 oortje in loopt... Vooral in de studentensteden heb ik met mijn Student Week Vrij nog wel eens mijn twijfels of het mijn piepje was of het piepje van m'n voorganger, altijd fijn zo'n studentenstroom door de poortjes Overigens zijn de poortjes op station Delft absurd traag. Keren dat ik daar het afgelopen halfjaar bijna tegenaan ben gelopen, zijn niet meer op 1 hand te tellen vrees ik | |
James1988 | maandag 10 juli 2017 @ 23:46 |
Ze gaan ook niet altijd even snel open, is mijn idee. Hier in Breda gebruik ik vrij vaak hetzelfde (smalle) poortje, in veel gevallen kan ik meteen doorlopen maar soms gaat het ding echt tergend traag open. Dan beuk ik 'm gewoon open. | |
MTL | dinsdag 11 juli 2017 @ 00:13 |
Geloof me, als de alarmpiepjes afgaan omdat je niet bent ingecheckt, dat valt wel op. Zelfs op een groot station. En voor het ene gekke geval dat je het echt niet zeker meer weet hoef je dus niet speciaal een medewerker op te zoeken die toevallig je kaart uit kan lezen, maar kan je direct na de poortjes het even bij de kaartautomaat bekijken. | |
Adrie072 | dinsdag 11 juli 2017 @ 00:15 |
Met de vouwfiets door het poortje gaan, levert ook consequent alarmbellen op, bloedirritant. | |
MTL | dinsdag 11 juli 2017 @ 00:19 |
Ik weet niet welke poortjes je gebruikt, maar de brede zouden iets anders afgesteld moeten staan, waardoor een vouwfiets (of kinderwagen of koffer) niet direct als tailgatende persoon aangemerkt zou moeten worden (of althans, minder snel). Die zouden dus ook minder snel moeten gaan piepen. | |
Adrie072 | dinsdag 11 juli 2017 @ 06:52 |
De brede en die afstelling deugt dan niet of men snapt het niet. | |
ReisT | dinsdag 11 juli 2017 @ 08:10 |
Wil je dan ook geloven dat het niet dat ene gekke geval is? Ik heb dat toch echt regelmatig. Dat blijft verwarrend. Gelukkig heb ik een abonnement dus kan het me verder niets schelen of ik ingecheckt ben, als maar door dat poortje ben. | |
James1988 | dinsdag 11 juli 2017 @ 08:43 |
Bij het LOCOV is de Adviesaanvraag Wijzigingen dienstregeling per 4 september 2017 te vinden. Hier kun je ook vinden wat de gevolgen zijn van "elke woensdag PHS spelen", want NS heeft spoorbezettings- (SBG) en tijdweggrafieken (TWG) bijgevoegd. De mooie aansluiting in 's-Hertogenbosch van de IC Zwolle - Roosendaal (3600) op de IC Utrecht - Eindhoven (en verder) wordt verruimd naar 10 minuten (is nu 5) omdat de ICs op de "A2-corridor" op andere tijden gaan rijden. | |
b2py | dinsdag 11 juli 2017 @ 09:24 |
Over die aansluiting. Je hebt geluk gehad vanaf december tot december, die aansluiting had er nooit mogen zijn maar is met uitstel PHS tot stand gekomen. Ontzettend grappig dat je daar een soort 'recht' aan ontleend dat je altijd kan rekenen op die aansluiting. [ Bericht 15% gewijzigd door b2py op 11-07-2017 09:34:40 ] | |
James1988 | dinsdag 11 juli 2017 @ 09:44 |
Een kortere reis is altijd mooi meegenomen, het is dan jammer als die weer wordt verruimd | |
b2py | dinsdag 11 juli 2017 @ 12:34 |
Geen toeslag meer vanaf najaar 2017 op ICDirect in daluren om de spits te ontlasten: http://www.treinreiziger.(...)rij-tijdens-daluren/ | |
Peterselieman | dinsdag 11 juli 2017 @ 13:13 |
Vanmiddag om half vijf wordt bekend gemaakt wie vanaf eind 2020 op de Noordelijke Nevenlijnen mag gaan rijden http://www.gic.nl/nieuws/(...)vervoer-in-groningen | |
b2py | dinsdag 11 juli 2017 @ 13:16 |
Arriva, Syntus, CXX en wat buitenlanders? | |
Peterselieman | dinsdag 11 juli 2017 @ 13:23 |
Fixed | |
ReisT | dinsdag 11 juli 2017 @ 13:34 |
Die doen nooit mee. | |
Peterselieman | dinsdag 11 juli 2017 @ 13:36 |
Vorige keer hadden alleen Arriva en BBA/Transdev ingeschreven | |
b2py | dinsdag 11 juli 2017 @ 13:39 |
Waarom niet? | |
Fred | dinsdag 11 juli 2017 @ 13:42 |
Arriva, Keolis en CXX zijn toch al buitenlands? | |
James1988 | dinsdag 11 juli 2017 @ 13:47 |
Brits/Duits, Frans en Frans. Het zou leuk zijn als er eens wat andere vervoerders een poging zouden wagen. | |
b2py | dinsdag 11 juli 2017 @ 13:48 |
Die bedrijven hebben nog enigszins een connectie met NL, buitenlands bedoel ik dan meer de Trenitalia, MTR etc | |
dennistd | dinsdag 11 juli 2017 @ 13:49 |
In Rotterdam hadden ze vanmorgen een stortdouche hij het Centraal station: http://www.tubantia.nl/bi(...)-centraal~va0478829/ | |
James1988 | dinsdag 11 juli 2017 @ 14:14 |
MTR heeft z'n zinnen gezet op uitbreiding in Europa: ze zijn momenteel actief in Zweden (Stockholm metro en pendeltåg, MTR Express) en het Verenigd Koninkrijk (Crossrail) dus wie weet... In Zweden gaan ze kijken naar wat de tweede lijn kan worden waarop MTR Express rijdt. Voor Stockholm - Göteborg zullen dit jaar zwarte cijfers worden geschreven. | |
MTL | dinsdag 11 juli 2017 @ 14:16 |
Is überhaupt bekend wie of hoeveel bedrijven hebben ingeschreven voor de aanbesteding? | |
ReisT | dinsdag 11 juli 2017 @ 15:35 |
Je moet als (buitenlandse) nieuwkomer vanuit het niets een Nederlandse afdeling opbouwen, en dat vaak op vrij korte termijn, blijkbaar is de Nederlandse markt daar niet aantrekkelijk genoeg voor. Nederlands. De aandeelhouders zijn buitenlands. | |
dennistd | dinsdag 11 juli 2017 @ 15:42 |
Als er één concessie is waarmee je een flinke basis kunt leggen is het deze wel. De rest is (op het HRN na natuurlijk) veel kleiner. | |
b2py | dinsdag 11 juli 2017 @ 15:51 |
Waaruit 'blijkt' dat dan? Als er 1 concessie geschikt is dan is het deze wel | |
Peterselieman | dinsdag 11 juli 2017 @ 15:54 |
ik ben benieuwd welk idee de winnaar verzonnen heeft voor de strakke halfuursdienst naar Harlingen Ander dienstregelingdingetje is de brug over het Noord-Willemskanaal in Groningen. Daar komen nu veertien treinen per uur over, waarbij er per half uur steeds een kwartier is om schepen te kunnen laten passeren. Straks bij 16 treinen per uur en de doorkoppeling van Delfzijl/Roodeschool aan Weener/Nieuweschand/Veendam blijft er per uur heel weinig tijd over. Er is ook binnenvaart over dat kanaal en dan mag je voor een passage van de brug toch zeker een minuut of 7 rekenen. Dit omdat je drie bruggen achter elkaar passeert en er een bocht in het kanaal zit. | |
b2py | dinsdag 11 juli 2017 @ 15:56 |
Ik gok dat dat laatste niet het probleem van de vervoerder is | |
Peterselieman | dinsdag 11 juli 2017 @ 16:01 |
Het is het probleem van alle partijen. Omdat de provincie Groningen de doorkoppeling van de lijnen wil komt het probleem op het bordje van de vervoerder terecht. Zonder doorkoppeling wordt door de komst van de extra sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen de passagetijd van de bruggen wel kleiner, maar blijft er genoeg tijd over. Met doorkoppeling worden de treinen veel meer over het uur verspreid en moet de vervoerder meer compromissen sluiten. | |
Peterselieman | dinsdag 11 juli 2017 @ 16:26 |
Het blijft de komende 15 jaar Arriva http://www.rtvnoord.nl/ni(...)ngse-treinvervoerder | |
ReisT | dinsdag 11 juli 2017 @ 16:28 |
Goh, verrassend...Blijkt uit het feit dat hier nooit buitenlandse biedingen zijn op regionale spoorconcessies. | |
b2py | dinsdag 11 juli 2017 @ 16:46 |
Nog even de bezwaarprocedures afwachten | |
dennistd | dinsdag 11 juli 2017 @ 16:56 |
Ik kan nergens vinden wie nog meer hebben ingeschreven. Voor hetzelfde geld was Arriva de enige... | |
b2py | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:01 |
Dan teken ik bezwaar aan omdat ik dan als reiziger niet weet of ik het beste voor deze prijs krijg. | |
dennistd | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:10 |
Ik denk niet dat je bedrijven kunt dwingen om in te schrijven | |
James1988 | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:18 |
En dat gaat worden afgeweken omdat je geen partij bent | |
b2py | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:38 |
Dat de reiziger geen partij is in het vervoer komen we al te lang tegen helaas | |
ReisT | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:38 |
Volgens RTV noord waren drie bedrijven geïnteresseerd, maar heeft uiteindelijk alleen Arriva een bieding gedaan. http://www.rtvnoord.nl/ni(...)der-dit-verandert-er | |
Peterselieman | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:42 |
De hoofdpunten uit de plannen van Arriva: - extra sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen (was al gepland) - in de spits een vierde trein naar Sneek - spitssneltreinen tussen Groningen en Winschoten - trein naar Roodeschool rijdt vanaf het nieuwe station enkele keren per dag door naar Eemshaven om aansluiting te bieden op veerboot naar Borkum - nachttrein in weekend tussen Groningen en Leeuwarden - dienstregeling wordt minder snel uitgedund in avonduren - heropening station Bunde - stoppen in Ihrhove als die brug ooit gerepareerd is - goede aansluitingen in Leer - 21 extra treinen erbij, waarvan 18 nieuwe - inzet nieuwe treinen op Leeuwarden - Groningen Europapark - huidige treinen krijgen grondige opknapbeurt - nieuw interieur - betere Wifi, ook op stations beschikbaar - telsysteem in de treinen om inzet te kunnen verbeteren - reizigers krijgen op perron inzicht waar nog zitplaatsen zijn - treinstellen krijgen batterijen om remenergie op te slaan - hierdoor stillere treinen rond stations en motoren kunnen uit bij lange stops - 18 nieuwe treinen krijgen stillere motoren en rijden op biodiesel - inchecken met mobiel en bankpas moet mogelijk worden - onderzoek naar trein naar Stadskanaal - onderzoek naar trein naar Bremen https://www.provinciegron(...)den-vanaf-eind-2020/ http://www.rtvnoord.nl/ni(...)der-dit-verandert-er | |
James1988 | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:55 |
Anders had ik ook wel bezwaar gemaakt tegen NS op de HSL | |
b2py | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:58 |
Had dat gedaan dan (dat was trouwens onderhandse gunning, andere rechten ) | |
Peterselieman | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:59 |
Ik heb zo het vermoeden dat we de aanrijdingstrein van Winsum niet meer terug gaan zien, omdat er nieuwe treinen bij gaan komen vanaf 2020. Daarnaast komen er drie tweedehandsjes. Het lijkt mij dat dit Limburgse GTW's zijn. | |
James1988 | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:01 |
En er komen dus nieuwe treinen bij? GTW wordt naar mijn weten niet meer gebouwd, dus dat zullen dan wel dieselFLIRTs worden. | |
Peterselieman | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:05 |
klopt. Daar vrotten ze er gewoon een powerpack tussen | |
dennistd | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:19 |
FLIRTino hebben ze het over: https://www.arriva.nl/gro(...)ingen-en-fryslan.htm Ook bijzonder dat ze teruggaan naar Arriva-groen ipv rood. En wat Hengelo er mee te maken heeft De GTW's krijgen ook wel een ander aanzicht met die zwarte band tot over frontseinen. Verder ook een nieuw logo: | |
Peterselieman | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:21 |
Toeval En die onderste foto heb ik wel op canvas, maar dan in het rood/wit en met een andere naam erop | |
Peterselieman | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:24 |
Een bedrijfsfilmpje werd er ook nog gepresenteerd | |
dennistd | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:27 |
Op de FLIRT staat trouwens 'RS15 Delfzijl'. Blijkbaar afgekeken van Bremen waar ze de treinen ook als RS aanduiden. | |
James1988 | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:27 |
Hier een wat grotere versie van het nieuwe Arriva-logo: | |
DeaDLocK2K | dinsdag 11 juli 2017 @ 19:30 |
Wat kijkt die rechtse geestelijk gehandicapt zeg | |
Salatrel | dinsdag 11 juli 2017 @ 20:14 |
lokale casting denk ik.. | |
ikweetnietwat | dinsdag 11 juli 2017 @ 21:07 |
Slim gepland, trein moest 2x stoppen om iedereen uit te laten stappen | |
dennistd | dinsdag 11 juli 2017 @ 21:58 |
Tja, dan past natuurlijk nooit langs spoor 11 in Gouda | |
James1988 | dinsdag 11 juli 2017 @ 21:59 |
Gelderland: spoorlijn Nijmegen - Kleve wordt niet gereactiveerd, want te duur en onrendabel. In plaats daarvan gaat de bestaande buslijn SB58 (Nijmegen - Kleve - Emmerich) versneld worden en gaat deze elk half uur rijden. | |
b2py | dinsdag 11 juli 2017 @ 22:12 |
Het alternatief is niet stoppen, your call? | |
Peterselieman | dinsdag 11 juli 2017 @ 22:19 |
Heb nog eens na zitten denken over de aantallen en er komen straks 69 treinen in het noorden te rijden, waarvan 18 nieuwe en drie van elders. Dat zou dus betekenen dat de 10327 van Winsum afgeschreven wordt en dat er twee stelletjes naar elders verhuizen. Almelo - Mariënberg? | |
James1988 | dinsdag 11 juli 2017 @ 22:22 |
Wat leuks voor de mensen die de Benelux-hondenkop in de gaten houden en die vrijdag niks te doen hebben:
| |
dennistd | dinsdag 11 juli 2017 @ 22:28 |
Dat ga ik niet halen, in -21 minuten van Oldenzaal naar Roosendaal | |
James1988 | dinsdag 11 juli 2017 @ 22:31 |
Het ding blijft de hele dag in Roosendaal, de overbrenging naar Amersfoort gebeurt 's nachts. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 juli 2017 @ 22:34 |
Mwoa, gebrek aan ambitie | |
b2py | dinsdag 11 juli 2017 @ 22:40 |
In China is zaterdag een HSS (High Speed Sleeper) geintroduceerd, hier wat sfeerplaatjes: https://nextshark.com/chi(...)erally-moving-hotel/ | |
Cherna | woensdag 12 juli 2017 @ 01:25 |
Dit. De combinatie sneeuw en mist is een leuke. Gelukkig maar een maal meegemaakt. Dan hoop je geen aanwijzing vr te krijgen. Voor de rest is het reflector reflector reflector sein. Die zijn in de mist heilig. Althans vind ik. En in de avond door mist is eenvoudiger dan overdag. Mijn ervaring dan. | |
Cherna | woensdag 12 juli 2017 @ 01:36 |
Het is ook belangrijk te weten hoeveel bakken er langs een perron passen als voorbeeld. Je hebt altijd plaatsgebonden situaties die belangrijk zijn die niet in je seinenboek zijn vermeld. Als ik ga wegleren bekijk ik de situaties rondom de stations, rempunten en heel belangrijk km aanduiding wijzigen/wisselingen. Waar seinen staan langs de vrije baan op de gevaarlijke punten na en krappe seinafstanden die wel van belang zijn, kijk ik niet eens naar. Zonder wegleren en je komt krom binnen in Weert richting Maastricht met 12 bakken weet ik zeker dat je met een halve bak in het kruis staat en daarmee een halve bak niet langs het perron als je het bordje aanhoud Waar je met 12 bakken volgens het seinenboek zou moeten stoppen. Steker nog je zult daar het uitrijsein voorbij moeten gaan(afrijden)en daarmee zul je een hc etc moeten inlichten. Zonder wegkennis weet ik zeker dat dit fout gaat. Ontgrendel je dan de deuren en een reiziger valt in de ballast heb je heel wat uit te leggen. Dat is een voorbeeld van de vele uitzonderlijke situaties op baanvakken. Zo moet je weten dat bijvoorbeeld in Maastricht 12 bakken alleen op spoor 4,5 en 6 passen. Zou volgens mijn railpocket een trein uit 10 bakken bestaan kan die op spoor 1 ook terecht. Krijg ik 12 bakken mee dan pleeg ik een telefoontje naar de treindienstleider waar hij mij bij binnenkomst binnen neemt. Ook weer zo een voorbeeld op dat traject. Dan is het van belang waar je langs de kant kunt gaan en kunt doorwisselen met je trein. Trdl gebruikt meestal ook namen van het gebied. Toch wel handig dat je dan al weet in welk gebied je zit. De km maakt het dan compleet. Als een treindienstleider mij vertelt dat ik in Maasbracht aan de kant ga dan weet ik al waar zonder de exacte km. Zonder wegkennis weet je niet waar dat is. Dat zijn ook handige zaken om bij een aanrijding te kunnen vermelden samen met de km. Je geeft dan bijvoorbeeld door tussen Maasbracht en Roermond en km. Namen van de wateren die je kruist. Maas, Waal, Lek, Amsterdam rijnkanaal. Ook handig om even allemaal in je op te nemen. Tunnels en vluchtwegen. Enfin ik kan wel doorgaan waarom wegkennis zo belangrijk is. Dan bijvoorbeeld Amsterdam. Moet je daar toch in iedergeval weten waar de lage seinen staan. Soms groeit er onkruid voor en kan het gebeuren dat je het zou missen. Weet je dat daar een laag seintje staat ben je bedacht en kruipt naar het sein. Geef even door om Het sein vrij van rommel te maken. Dan het soort baanvak. Dubbel-Enkel,Beveiligd linker spoor, Enkel, VS etc. Ook belangrijk te weten ivm met aki/ahob aanrijsecties middensecties en voorseinen mocht je moeten keren. Enfin een aantal voorbeelden. Hoop dat het nu meer duidelijk is hoe belangrijk wegkennis is. Het is ook zo dat je niet met dichtgeknepen billen moet zitten onder slechte weersomstandigheden als je totaal geen wegkennis bezit. En zonder wegkennis is dat zeker het geval met de snelheden die je rijd. Een trein zet je niet zomaar stil. En je gaat ook niet zo langzaam rijden dat je achterligger steeds van geel naar geel onder die omstandigheden moet rijden. En zo vanzelf stopt bij een rood sein, is van de trein en zeg nooit maar dan ook nooit tegen de commissie dat die trein toch bij rood stopt door een beveiliging. Dan weet ik zeker dat je nooit meer een trein zult rijden al ga je maar 1 mm door rood want dan begrijp je totaal niet waar je mee bezig bent. [ Bericht 7% gewijzigd door Cherna op 12-07-2017 04:31:40 ] | |
bork | woensdag 12 juli 2017 @ 10:03 |
Gisteren in zo'n 'gepimpte' VIRM gezeten, prima maar jr. en ik waren unaniem over de gruwelijke lelijke deurgrepen eens: verschrikkelijk!, werkelijk te gek voor woorden, welke psychopaat bij de NS krijgt dit weer voor elkaar? | |
GlenSpey | woensdag 12 juli 2017 @ 10:15 |
Zoiets noem je kunst | |
b2py | woensdag 12 juli 2017 @ 10:17 |
Als dat het enige is | |
b2py | woensdag 12 juli 2017 @ 10:53 |
Vol. |