Darkwing_Duck | donderdag 25 augustus 2016 @ 18:03 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | |
Peterselieman | donderdag 25 augustus 2016 @ 18:13 |
Vreemde wasbakken hebben ze dan in Frankrijk | |
Darkwing_Duck | donderdag 25 augustus 2016 @ 18:33 |
kom op dat ziet er toch uit als een kommetje waar je even je handen in kan wassen? ![]() Edit: t is dat er geen kraan bovenhangt.. | |
greavy | donderdag 25 augustus 2016 @ 19:31 |
Rijdt de Velaro D als Eurostar nou al eens tussen Brussel en Londen in reizigersdienst? | |
hemarookworst | donderdag 25 augustus 2016 @ 19:41 |
TT's met "waar we" ![]() | |
Peterselieman | donderdag 25 augustus 2016 @ 19:42 |
valt wel mee | |
James1988 | donderdag 25 augustus 2016 @ 20:04 |
e320, niet Velaro D. En nee. Nog niet. | |
greavy | donderdag 25 augustus 2016 @ 20:07 |
Oh, ik dacht dat dat ook zo'n Velaro dinges was. E320, dan. Jammer, helaas | |
James1988 | donderdag 25 augustus 2016 @ 20:12 |
Het is een Velaro e320 ![]() De Velaro D is de versie van Deutsche Bahn, en is maar half zo lang. ![]() | |
greavy | donderdag 25 augustus 2016 @ 20:20 |
Oja, je hebt heul gelijk ![]() Dan zaterdag maar een oude Eurostar klikken op de HSL1 | |
b2py | donderdag 25 augustus 2016 @ 20:27 |
Dat | |
b2py | donderdag 25 augustus 2016 @ 20:28 |
Alleen Londen - Parijs? | |
James1988 | donderdag 25 augustus 2016 @ 20:43 |
Of een stukje doorrijden naar Frankrijk. Bij Calais Fréthun heb je een leuk plekje. Voor zover ik weet wel. | |
Peterselieman | donderdag 25 augustus 2016 @ 22:44 |
Ik lees net op Somda dat twaalf SLT-4 goed stuk zijn en dat herstel nog wel enige tijd kan gaan duren. Daarnaast worden alle stellen die al voorzien waren van SW31 weer omgebouwd tot stellen met SW30 ... http://www.somda.nl/forum/4263/p588912/Ontwikkelingen+SLT/ | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 augustus 2016 @ 22:55 |
Die Marciedinges slaat de spijker goed op z'n kop. De SLT is alweer zo oud dat het mij niet zou verbazen als er simpelweg geen reservecomputers meer zijn. | |
Prins_Pils | donderdag 25 augustus 2016 @ 23:23 |
Vroegâh als een trein stuk was gaf je er een schop tegenaan en hij deed het weer ![]() @deadsock Nog geen tien jaar oud en nu al geen reservecomputers? Sowieso, hoe kan zoiets onherstelbaar stuk gaan? | |
James1988 | vrijdag 26 augustus 2016 @ 00:30 |
Wauw. Verkeerde draadje aangesloten? ![]() | |
dennistd | vrijdag 26 augustus 2016 @ 00:34 |
Dat was ik dus net op somda aan het tikken ![]() Een gevalletje: 'Het blauwe draadje had aan het gele draadje vastgemaakt moeten worden, maar is per ongeluk aan het groene draadje vastgemaakt. En toen BOEM! Foutje moet kunnen baas!' ![]() Je zou bijna denken dat deze man tegenwoordig bij NedTrain werkt: ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 26 augustus 2016 @ 00:46 |
Wie? | |
dennistd | vrijdag 26 augustus 2016 @ 00:47 |
Je gaat me toch niet vertellen dat je Handige Harry niet kent? ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 26 augustus 2016 @ 00:51 |
Geen belletje ![]() | |
ReisT | vrijdag 26 augustus 2016 @ 00:54 |
Foutje, moet kunnen! | |
James1988 | vrijdag 26 augustus 2016 @ 01:00 |
12 stellen die meerdere maanden niet inzetbaar zijn terwijl de drukste periode van het jaar op 5 september begint (start nieuwe collegejaar), dat zijn toch 2200 zitplaatsen die wegvallen. Dat noem ik geen foutje meer ![]() | |
ReisT | vrijdag 26 augustus 2016 @ 01:02 |
Wat was er eigenlijk zo bijzonder aan die SW31 dat die update zo hard nodig gevonden werd? En hoe staat het er ondertussen voor met die 11 DDM1-stammen die in september in dienst moeten zijn? | |
dennistd | vrijdag 26 augustus 2016 @ 01:06 |
Handige Harry, B100 (ik heb ook altijd pech), B2 (wat zeg ie?), de Baron (bamihap, frikadel, zak patat)
| |
James1988 | vrijdag 26 augustus 2016 @ 01:08 |
Volgens mij was het idee van SW31 om de hoeveelheid nutteloze informatie die de machinist krijgt wat te verminderen ("Reisinfoscherm 17 heeft het te warm") en waren er ook nog wat wijzigingen die al een tijdje op de plank stonden. De update is al een paar maanden getest met SLTs die reden tussen Den Haag en Roosendaal/Breda, en dat ging prima. Hoe het met de uitrol naar de rest van de vloot zo fout heeft kunnen gaan is mij een raadsel. | |
dennistd | vrijdag 26 augustus 2016 @ 01:08 |
O.a. het verhelpen van onnodig aan de machinist getoonde diagnosemeldingen dacht ik. En het was (succesvol) getest op een aantal stellen gedurende een maand of twee. Daarom is de uitrol ook gestart. Dat rijdt meer niet dan wel volgens mij... | |
Prins_Pils | vrijdag 26 augustus 2016 @ 01:16 |
Ik ben echt een complete nitwit maar bij een softwareupdate denk ik niet aan iets waarbij draadjes verwisseld moeten worden en de hele boel naar de tering kan gaan, of denk ik nou te simpel? | |
Prins_Pils | vrijdag 26 augustus 2016 @ 01:17 |
Oh. Moeders zette me vaak voor de tv als B&A erop was maar eigenlijk vond ik er geen zak aan want anders had ik dat vast wel onthouden ![]() | |
dennistd | vrijdag 26 augustus 2016 @ 01:31 |
In dit geval zijn er hardwarematig ook wat dingen gewijzigd. En of de fout nou in de software zat (toch een andere versie dan de teststellen?) of in de hardware (niet dezelfde aanpassingen als bij de teststellen?) zullen we vast nog wel te horen krijgen. Maar nu eerst: oogjes dicht en snaveltjes toe. | |
Adrie072 | vrijdag 26 augustus 2016 @ 02:25 |
Ga ook zo slapen, maar kun je dan in de ochtend ook iets meer vertellen over de DDM? Goeienacht! | |
Maegrim | vrijdag 26 augustus 2016 @ 05:42 |
ik mag em rijden sinds deze week ![]() | |
Salatrel | vrijdag 26 augustus 2016 @ 06:03 |
en inmiddels ook al harder dan 40km/u | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:42 |
Stel dat er van de 100'en computers aan boord van die dingen er één kapotgaat. Dat is een printplaat die ontworpen is in 2000 ofzo. Denk je dat dat nog verkrijgbaar is? Daar heeft gewoon niemand over nagedacht. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:43 |
Bij dubbele changes gaat het het vaakst fout. | |
James1988 | vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:17 |
Off the shelf niet, maar de bouwtekeningen zal Bombardier nog wel hebben. | |
derLudolf | vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:00 |
Nee dan ben je gewoon zwaar incapabel ![]() | |
b2py | vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:13 |
Werkzaamheden Almere lopen uit, treinverkeer richting Weesp komt in dienst, naar Lelystad blijven bussen. Prognose, 21:00 | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:33 |
Zo eenvoudig werkt dat niet bij IC's en dat weet je zelf ook ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:24 |
Fabeltjeskrant ![]() | |
b2py | vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:28 |
![]() ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:41 |
![]() | |
derLudolf | vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:53 |
Ik moest even 2 keer lezen... Maar IC is hier geen intercity ![]() Bepaalde chips zijn echter toch al heel lang op de markt. De 7400 serie waar ik wel es wat sensoren mee heb lopen bouwen. Worden voor treinen/industriële toepassingen geen 'standaard' onderdelen gebruikt om geintjes als deze te voorkomen? | |
greavy | vrijdag 26 augustus 2016 @ 20:49 |
Vandaag reed er al vervangend materieel tussen Apeldoorn en Enschede. Toch niet vanwege die SLT problemen? Er werd DM90 ingezet. | |
Prins_Pils | vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:14 |
Werd er ergens DDAR ingezet waar er normaal SLT rijdt? | |
greavy | vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:19 |
Dat weet ik niet, hoorde alleen dat er DM90 daar reed ter vervanging van ander materieel. | |
Peterselieman | vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:29 |
is wel eens vaker gebeurd. Is er in het oosten even niets anders voorhanden geweest. Nadeel is wel dat de rijtijden net niet gehaald worden | |
_JdM_ | vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:38 |
Die heeft zeeen van ruimte. Alleen tussen Deventer en Wierden is het krap. Verderop is het ruimer. Is overigens rond 15:00u vervangen door een ICM-3. | |
dennistd | vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:39 |
Normaal is de tijd ruim genoeg, behalve als er in Hengelo voor/achter een Pimpel gereden moet worden. | |
James1988 | vrijdag 26 augustus 2016 @ 22:27 |
Dit is 'm dan, de opvolger van de Amerikaanse Acela Express, de Avelia Liberty. Alstom gaat ze leveren, vanaf 2021 zijn te zien op de NEC (New York - Boston). http://blog.amtrak.com/20(...)n-high-speed-trains/ | |
DeaDLocK2K | vrijdag 26 augustus 2016 @ 22:30 |
Weer zo'n onderhoudsmonster ![]() | |
b2py | vrijdag 26 augustus 2016 @ 22:52 |
Pendolino zo te zien? Eerst maar eens de infra verbeteren, ding rijdt op minimale stukken heel hard | |
dennistd | vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:24 |
Vanavond op de terugweg naar huis even getankt in Bad Bentheim. Natuurlijk even op het station gekeken, maar naast de 1700 van NS stond er alleen een grijze Traxx op een niet te fotograferen plek.Bij het verder rijden naar huis zag ik ineens in een flits wat achter de bosjes staan: het was de 193 219 van de Salzburger Eisenbahn Transportlogistik GmbH, beter bekend als SETG. Op kopspoortje 19 staat de Vectron te genieten van zijn rust. | |
Prins_Pils | vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:58 |
Toffe plaat, mooie lucht ook ![]() Nog even op het perron gekeken trouwens? Voor wie het in de laatste posts van het vorige topic gemist had: faalhazerij op station Bad Bentheim waar de perrons de laatste tijd zijn opgehoogd van 35 naar 76 cm, maar waardoor de deuren van het stationsgebouw niet meer open kunnen. Je kunt nu dus alleen van de stationshal naar het perron door om te lopen, of.... http://www.ardmediathek.d(...)&documentId=37332274 | |
dennistd | zaterdag 27 augustus 2016 @ 00:00 |
Ja, dat is al maanden zo ![]() Op spoor 2/3 is een flink wachthok verschenen meende ik te zien. Niet opgelet of er inmiddels al een nieuwe lift geplaatst is. Vorige maand maakte ik deze foto van deze idiote situatie: ![]() Overigens wordt ik de praktijk niet van het raam gebruikgemaakt volgens mij en loopt iedereen gewoon om. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 27 augustus 2016 @ 00:33 |
Leuk, zo'n marketingafdeling die een filmpje maakt. Op 0:55 blijft het sein gewoon veilig staan nadat de trein is gepasseerd. ![]() | |
dennistd | zaterdag 27 augustus 2016 @ 01:13 |
Theoretisch zou het blok natuurlijk niet direct achter het sein hoeven te beginnen (maar 300m verderop of zo). Al zal dat vast niet zo zijn ![]() | |
b2py | zaterdag 27 augustus 2016 @ 07:43 |
ProRail wil Noord-Zuidlijn doortrekken naar Schiphol http://nu.nl/reizen/43130(...)rekken-schiphol.html Zegt u het maar | |
Duvel | zaterdag 27 augustus 2016 @ 08:48 |
Technisch gezien geen probleem. Stroomrail op de dwarsliggers schroeven, paar kabeltjes leggen, klein dingetje met het beveiligingssysteem, blabla met een safety case en gaan. "Het begint met ambitie." | |
DeaDLocK2K | zaterdag 27 augustus 2016 @ 09:23 |
Hij denkt in ieder geval buiten de doos. Maar ik vraag me af of dit wel praktisch kan zonder extra perron op Schiphol te bouwen. | |
Duvel | zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:13 |
Klopt, maar om dan te roepen dat het technisch geen probleem is... | |
derLudolf | zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:17 |
Extra3 is dan ook een satire programma geloof ik. Dat liedje van Erdowie Erdowo Erdogan is ook afkomstig uit die show | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:17 |
Dat is niet gebruikelijk en ook niet gewenst. Een sein beveiligt een blok en theoretisch kun je nu een bezet blok binnenrijden. | |
#ANONIEM | zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:31 |
Nee, want in het voorafgaande blok kan nog geen (nieuwe, tweede) trein zijn, want dat blok is nog door de andere trein bezet. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2016 13:32:10 ] | |
#ANONIEM | zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:33 |
Ik meen ook eens gelezen te hebben dat het vroeger gebruikelijk was dat de sectiegrens niet direct bij het sein lag, omdat bij stoomtreinen de cabine verder naar achteren is en het ongewenst is dat de machinist het sein voor z'n neus op rood ziet springen. | |
b2py | zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:50 |
Bij ontwerpen is einde sectie ongeveer vijf meter achter sein | |
Salatrel | zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:54 |
dat is niet alleen bij stoomtreinen ongewenst hoor. | |
Peterselieman | zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:11 |
het is mogelijk. Trek het geheel dan wel gelijk door naar Hoofddorp | |
#ANONIEM | zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:23 |
Ja, maar bij een elektrische trein of een dm'90 zijn die 5m van b2py genoeg, bij een lange stoomloc niet | |
b2py | zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:11 |
Voortschrijdend inzicht, misschien is die afstand verminderd sinds die meuk van het spoor gegooid is | |
greavy | zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:12 |
Er rijden nog genoeg stoomtreinen. In Nederland, Duitsland en ga zo maar door. September is weer een drukke stoommaand ![]() | |
greavy | zaterdag 27 augustus 2016 @ 18:20 |
En in Polen, Bosnië-Herzegovina en vast nog wel een aantal landen rijdt het gewoon in planmatige dienst. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:11 |
Tussen de 0 en 30 meter, bij voorkeur langer dan 10 meter en niet veel langer dan nodig. In de praktijk dus meestal tussen de 10 en 15 meters met uitschieters wanneer dat nodig is. Korter als het perron- of opstelspoor anders te kort wordt. Langer als dat beter uitkomt met sectielengtes, plaatsing van lassen e.d. | |
spectrumanalyser | zaterdag 27 augustus 2016 @ 20:12 |
20:07 kwam er een DDM1 stel door Heiloo, uit richting castricum naar Alkmaar. Bijsturing of leegmaterieel | |
Peterselieman | zaterdag 27 augustus 2016 @ 20:14 |
leeg materieel, aldus Somda | |
greavy | zaterdag 27 augustus 2016 @ 20:15 |
Leegmat. Kwam uit Den Bosch. Betreft NSR lok 1755 met DDM-1 stam 7211 | |
greavy | zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:46 |
Jullie raden nooit wat ik aan mijn verzameling gereedschap voor de hobby toegevoegd heb | |
greavy | zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:49 |
Oh, klantvriendelijkheid ten top. Omdat mensen een defecte TBP melden aan de webcare van NS, maar de code van de bak niet hebben, kan er geen melding van het defect gemaakt worden. Want alleen aangeven op welk station en spoor/perron kan niet volgens de webcare. "Daarmee weten wij de locatie nog niet" ![]() | |
James1988 | zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:50 |
Een kortsluitlans? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:53 |
een figuurzaag? | |
greavy | zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:53 |
Nee. Het heeft met Greavy Snoei- en Ladderdiensten B.V. te maken. | |
James1988 | zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:03 |
![]() Een bladblazer? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:05 |
Kettingzaag. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:06 |
Grote hydraulische kniptang. | |
Peterselieman | zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:06 |
Een tuigje om veilig in bomen te kunnen klimmen? | |
dennistd | zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:10 |
Een hoogwerkertje? | |
Adrie072 | zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:14 |
Een parkeervignet? | |
bork | zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:15 |
Heute geht's für mich wahrscheinlich das letzte Mal für längere Zeit im Nachtzug nach Amsterdam. Die ÖBB werden zwar die Verbindung von München nach Düsseldorf anbieten, aber Amsterdam ist vom Nachtreiseverkehr erst einmal abgehängt. Gute Nacht! https://www.facebook.com/zugreiseblog/?hc_ref=NEWSFEED http://www.zugreiseblog.de/ | |
Peterselieman | zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:37 |
Een rolsteiger? | |
dennistd | zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:46 |
Een trekker met zo'n maaiarm?![]() | |
bork | zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:56 |
Zoiets?![]() | |
Adrie072 | zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:58 |
![]() | |
Peterselieman | zondag 28 augustus 2016 @ 00:01 |
Een busje met reclame voor greavy's bedrijf? | |
derLudolf | zondag 28 augustus 2016 @ 00:15 |
Een bosmaaier? | |
Maegrim | zondag 28 augustus 2016 @ 00:29 |
een Greavy Snoei- en Ladderdiensten B.V. stempel? | |
derLudolf | zondag 28 augustus 2016 @ 00:34 |
Onmisbaar als je foto's wilt maken in Polen waarschijnlijk. Echt, in het het Oostblok zijn ze helemaal wild van stempels. Wij moesten ooit een deel van een subsidie aanvraag invullen voor een uitwisseling in Litouwen, er moest en zou een stempel op. Nja die hebben we niet, dus toen maar een stempel van de lokale loonwerker d'r op gedrukt ![]() | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 07:44 |
In Duitsland is een stempel ook al onmisbaar hoor. | |
greavy | zondag 28 augustus 2016 @ 07:50 |
De ideeën zijn groots bij de posters lees ik. Maar het is het allen niet. Komt wel in de buurt van de bosmaaier, maar is een stuk kleiner | |
Duvel | zondag 28 augustus 2016 @ 08:57 |
Napalm. Of Agent Orange. | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 08:58 |
Een schaar.![]() | |
greavy | zondag 28 augustus 2016 @ 08:59 |
Heggenschaar had ik al. Heb er nu één die aangedreven is met een accu voor de grotere oppervlakten ![]() | |
derLudolf | zondag 28 augustus 2016 @ 09:53 |
Als je dit setje had was je een ekte baas ![]() https://www.amazon.co.uk/(...)PZ5JVV7TVXHH267HGAZK | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 10:03 |
Fck fck fck eerst had ik ipv die schaar een elektrische heggeschaar met accu willen raden, maar nu gelooft niemand dat meer natuurlijk. ![]() | |
greavy | zondag 28 augustus 2016 @ 10:06 |
Die bladvanger is irritant, dus die heb ik er al afgeschroefd. | |
greavy | zondag 28 augustus 2016 @ 10:08 |
Zo professioneel ben ik ook niet hè ![]() Enkel ten behoeve van verbetering van fotostekken wordt de groenvoorzieningsdienst ingeschakeld. [ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 28-08-2016 10:22:38 ] | |
greavy | zondag 28 augustus 2016 @ 10:09 |
Heb nu in de verzameling: - Heggeschaar (met de hand bedienen) - Grasschaar - Takkenschaar - Accu heggenschaar - 4x3 tredes klapladder - 2 tredes keukentrapje | |
b2py | zondag 28 augustus 2016 @ 11:02 |
Heb je zelf niet het idee dat je een beetje ver gaat enzo? | |
Duvel | zondag 28 augustus 2016 @ 11:17 |
^^ | |
derLudolf | zondag 28 augustus 2016 @ 11:30 |
Met dat ding kun je toch niet echt een fotostek maken? Dat ding is leuk voor wat kleine buxushaagjes lijkt me. Maar goed, laat es wat actiefotos zien ![]() | |
James1988 | zondag 28 augustus 2016 @ 12:50 |
Gast! ![]() | |
#ANONIEM | zondag 28 augustus 2016 @ 15:13 |
Na zes dagen in Kazachstan te hebben gezeten ben ik inmiddels aanbeland in Tasjkent, de hoofdstad van Oezbekistan. In Kazachstan heb ik de nachttrein genomen van Almaty naar Turkistan, en tot mijn stomme verbazing kwam daar een moderne (Turpan-)Talgo trein voorrijden van de Kazachse spoorwegen, wel met een locomotief ervoor. Morgen gaat de reis verder in wederom een Spaans product, de Oezbeekse hogesnelheidstrein Afrosiyob rijdt tussen Tasjkent en Samarkand en wordt gereden met Talgo 250 treinstellen. De Oezbeekse spoorwegen bezitten twee exemplaren en ze hebben er nog twee besteld, ze leggen de afstand van 344 kilometer in een dikke twee uur af. Foto's zullen later volgen aangezien het internet in Oezbekistan bepaald niet snel is. | |
Dr_Flash | zondag 28 augustus 2016 @ 19:06 |
Er is een boswachterstopic aan de andere kant van PTA he. | |
greavy | zondag 28 augustus 2016 @ 20:24 |
Nu is het meer dan zat. Maar een kennis van me had die accu heggenschaar over, sinds hij in een flat woont. En ja, dat is nét wat makkelijker als met de hand wat gras/riet/onkruid bijknippen. | |
b2py | maandag 29 augustus 2016 @ 07:18 |
Het regent storingen vanochtend ![]() | |
_JdM_ | maandag 29 augustus 2016 @ 07:28 |
Jup, hindernisjes om naar Utrecht te gaan. Trein van 6.46 uit Enschede om 6.51 opgeheven, maar alweer als extra trein om 6.54 ingelegd naar Almelo, daar weer door als Extra Trein naar Amersfoort en nu is het wachten op dat ze door gaan naar Utrecht. En dan is het nog de vraag of ze doorgaan naar Gouda/Den Haag/Rotterdam. | |
bork | maandag 29 augustus 2016 @ 08:20 |
Baas! ![]() | |
Mr_Klaasje | maandag 29 augustus 2016 @ 08:46 |
Ik zie een verband: Greavy heeft extra snoeispullen en het spoor heeft meer storingen. Heb je de kabels gesnoeid Greavy? | |
James1988 | maandag 29 augustus 2016 @ 15:36 |
Ik heb eens nagevraagd bij NMBS waarom een treinbegeleider per sé een Belg moet zijn: hij/zij heeft politionele bevoegdheden. Dat geldt niet voor een treinbestuurder. | |
b2py | maandag 29 augustus 2016 @ 16:54 |
First world problems. Door DSSU komen de treinen structureel te vroeg aan waardoor ik eerder van mijn werkplek weg moet om voor aankomst van de trein op perron te zijn en een knappe zitplek te vinden. | |
Salatrel | maandag 29 augustus 2016 @ 16:57 |
dat is volledig in strijd met de klantverwachting ![]() | |
b2py | maandag 29 augustus 2016 @ 17:02 |
De verwachting van de klant of de manier waarop NS zijn klanten verwacht? ![]() | |
boriq | maandag 29 augustus 2016 @ 17:07 |
Inmiddels een ruime anderhalfuur onderweg met Amtrak Cascades van Vancouver naar Seattle. Geheel in stijl zijn we ruim een halfuur te laat vertrokken, gezien de politie van Vancouver aanwezig moet zijn bij de douanecontrole en die zich hadden verslapen. Ook moet er bij elke overweg, beveiligd of niet, even getoeterd worden. De Business Class in deze Amtrak heeft een fijne 1+2 opstelling, waardoor ik niet naast een Amerikaan met veel welvaart hoef te zitten, aangezien er daar er genoeg van zijn (trein is compleet gevuld). Enige jammere is dat het heel mistig (+- 100m zicht) is, waardoor de zee, waarlangs gereden wordt, bijna niet zichtbaar is. Over 5 minuten even kijken welke vragen de Amerikaanse Douane heeft, aangezien deze zo een rondje door de trein gaan lopen. | |
Peterselieman | maandag 29 augustus 2016 @ 17:57 |
Kunnen de machinisten EZR toepassen, doen ze het niet ... | |
Peterselieman | maandag 29 augustus 2016 @ 18:00 |
Handige sjaken bij Arriva. Sturen ze twee treinstellen naar Polen om verlengd te worden, komen ze terug met hun oude nummer, terwijl binnenin wel het nieuwe nummer staat ![]() Er stond in treinstel 336 aan de buitenzijde nog het nummer dat bij een GTW 2/6 hoort, namelijk 236.
| |
b2py | maandag 29 augustus 2016 @ 19:10 |
De treinen naar Schiphol van .28 en .58 komen regelmatig om .18 of .48 al binnen gedenderd | |
Ou-Tannu | maandag 29 augustus 2016 @ 19:26 |
wat een heisa zeg.. over die bejaarde dubbeldekkers.. | |
derLudolf | maandag 29 augustus 2016 @ 19:29 |
Wat voor heisa? | |
Peterselieman | maandag 29 augustus 2016 @ 19:29 |
Dat is mooi op tijd. Heb zelf in Utrecht al eens de overstap van de trein Nijmegen - Den Helder naar de trein Alkmaar - Maastricht gehaald. Gewoon omdat het kon ![]() | |
b2py | maandag 29 augustus 2016 @ 19:33 |
Zie RTL | |
James1988 | maandag 29 augustus 2016 @ 19:54 |
Hoeveel te vroeg is dat? 6 minuten? | |
Peterselieman | maandag 29 augustus 2016 @ 19:56 |
hmm, mijn chipkaart loopt morgen af en de nieuwe is nog steeds in aanvraag. Niet echt handig dus ![]() Hoef maandag pas weer te reizen, maar voor die dag kom ik niet bij de brievenbus waar ie in zou moeten liggen ![]() | |
derLudolf | maandag 29 augustus 2016 @ 20:03 |
4,5,7 of 8? Of Duitse RTL? ![]() | |
James1988 | maandag 29 augustus 2016 @ 20:05 |
Of RTL Z? Of RTL Lounge? ![]() | |
Prins_Pils | maandag 29 augustus 2016 @ 20:07 |
Ik denk RTL Crime ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 29 augustus 2016 @ 20:18 |
das lullig.. | |
Mr_Klaasje | maandag 29 augustus 2016 @ 20:45 |
Nou.. 40 en 80 km/h scheelt hooguit een minuutje. Het is dus gewoon een ruime dienstregeling. | |
bork | maandag 29 augustus 2016 @ 21:24 |
Pak nu regelmatig de trein van Tilburg naar Utrecht met ic Zwolle en dan in Den Bosch ic schiphol/adam en het is erg frustrerend om elke keer de ic naar Schiphol te zien wegrijden (cross platform!) als je aankomt in Den Bosch ![]() | |
b2py | maandag 29 augustus 2016 @ 21:28 |
4 a 5 | |
dennistd | maandag 29 augustus 2016 @ 22:22 |
Dat zal wel met de stoppers te maken hebben die ingehaald moeten worden in Geldermalsen. | |
bork | maandag 29 augustus 2016 @ 22:25 |
Ja dat is ook zoiets fraais, mooie dive-unders bij Lunetten 4 sporen t/m Castellum en dan hoor je: beste reizigers u merkt dat we langzamer rijden dit komt i.v.m. een stoptrein die voor ons zit, na Geldermalsen kunnen we weer ons gewone tempo aanhouden, onze excuses voor het ongemak. Get real, wie verzint dit, zo blij dat ik niet elke dag hoef met de trein, gek wordt je ervan, incompetent zooitje daar bij de NS. Als ze bij IS zaten mochten ze niet eens een zelfmoordaanslag plegen, zou weleens fout kunnen gaan met de planning ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 29 augustus 2016 @ 22:26 |
Als DSSU gereed is kunnen ze die inhalingen ook verplaatsen naar het gedeelte Houten Castellum - Utrecht Centraal, waardoor de sprinters veel sneller worden en de IC's niet te veel meer gehinderd worden. | |
Dr_Flash | maandag 29 augustus 2016 @ 22:32 |
Wauw. Ik kan alleen nog maar huilen ![]() | |
derLudolf | maandag 29 augustus 2016 @ 22:38 |
Helpt je niets, dus lach het maar weg | |
DeaDLocK2K | maandag 29 augustus 2016 @ 22:46 |
Had je de eerste trein? DAT IS FUCKING VROEG DAAR ZIJN WTF. En die vogelkooi ook kunnen bewonderen dus? En je krijgt toch gewoon een formuliertje? Dat is niet meer dan een formaliteit. Heb er nog nooit iemand uitgeplukt zien worden. Welk hotel had je in Van? Edit: Ik bedoelde met iemand natuurlijk een blank iemand. | |
Dr_Flash | maandag 29 augustus 2016 @ 22:49 |
![]() ![]() | |
Salatrel | maandag 29 augustus 2016 @ 22:50 |
lekker toch? Ik was laatst 2 minuten te vroeg in Utrecht vanaf Schiphol terwijl ik voor Maarssen al tractie had uitgeschakeld. De machinist die mij af moest lossen was er nog niet eens omdat die trein al standaard x aantal minuten overstaat in Utrecht ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 29 augustus 2016 @ 22:53 |
Het is geen grapje, als je er op gaat letten dan zie je dat het echt totaal systematisch is ![]() | |
Dr_Flash | maandag 29 augustus 2016 @ 22:55 |
Eigenlijk is dat helemaal niet zo grappig natuurlijk ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 29 augustus 2016 @ 23:15 |
Nee, heel niet. Maar ja, ik woon daar niet, kan er weinig aan doen dan proberen om geen onderscheid te maken als ik daar wél ben. | |
b2py | maandag 29 augustus 2016 @ 23:18 |
Die vier sporen heb je in PHS nodig om zowel daar als in Geldermalsen in te kunnen halen | |
Dr_Flash | maandag 29 augustus 2016 @ 23:22 |
Gewoon niet zo zeiken en heel Utrecht - Eindhoven viersporig maken. Ja er ligt water, boeiend, ja het is nodig. Doe het. | |
DeaDLocK2K | maandag 29 augustus 2016 @ 23:38 |
Arnhem-Utrecht eerst! | |
dennistd | maandag 29 augustus 2016 @ 23:44 |
Op Oldenzaal-Hengelo is het veel harder nodig met de vertragingen van de Pimpel uit Duitsland. Wel moet je dan in Hengelo even een extra perron aanleggen. | |
Dr_Flash | maandag 29 augustus 2016 @ 23:44 |
Allemaal tegelijk! Anders hebben we de komende dertig jaar nog steeds elk weekend werkzaamheden ![]() | |
hemarookworst | maandag 29 augustus 2016 @ 23:46 |
Lekker veel werkgelegenheid creëren ![]() | |
Prins_Pils | maandag 29 augustus 2016 @ 23:48 |
Sneek-Staveren ook maar doen dan! ![]() | |
Dr_Flash | maandag 29 augustus 2016 @ 23:48 |
Ja, wat is daar mis mee? | |
James1988 | dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:10 |
Vergeten we Breda - Tilburg niet? En de viersporigheid op Den Bosch - Vught, zodat er daar een fatsoenlijke knoop kan worden aangeboden tussen de 3500 (Schiphol - Eindhoven) en 3600 (Roosendaal - Eindhoven)? ![]() | |
bork | dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:16 |
Gewoon goed doen HSL vanaf Breda via Venlo en Gladbach naar Düsseldorf naast het bestaande spoor dan los je iets op, not in our lifetime ![]() | |
bork | dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:18 |
Afmaken met HSL Amsterdam-Utrecht-Eindhoven-Maastricht-Luik, dan kan je even vooruit. Niet al die halve oplossingen die nu worden aangedragen. | |
hemarookworst | dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:28 |
Helemaal niks mis mee natuurlijk, wat mij betreft beginnen ze nu gelijk ![]() ![]() | |
boriq | dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:56 |
Ja, die van 6:30 en dus 5:30 er zijn ![]() En ja, ook de vogelkooi kunnen bewonderen, deed mij heel erg denken aan de Eurostar-situatie in Brussel. Je krijgt een formuliertje voor NAW (min of meer) en overal "no" aankruizen en that's it, er werd vanochtend toevallig inderdaad een zuid-oost aziatische dame even meegenomen. ![]() Ik zat in een, hele mooie, AirBnB in Vancouver (wat trouwens echt een aanrader is, als iemand eens aan de westkust van Noord-Amerika is). | |
b2py | dinsdag 30 augustus 2016 @ 06:50 |
Den Bosch - Vught wordt binnenkort een variant gekozen [ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 30-08-2016 07:11:55 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:19 |
Oh ja Vught moest het nieuwe Brabant Grand Central worden of zo he? ![]() ![]() | |
dennistd | dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:34 |
'Toiletprofessor' uit Deurningen heeft oplossing voor vieze trein-wc's | |
Prins_Pils | dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:17 |
Kom kom, nou klink je net alsof je daar elke week komt ![]() | |
James1988 | dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:52 |
"Have you been involved with nazi crimes during world war 2?" [x] Yes [ ] No "Loopt u maar even mee, meneer. Terug naar Canada, we hoeven je niet." | |
Dr_Flash | dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:03 |
![]() "Crimes? CRIMES??!! We were RIGHT! ![]() ![]() ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:54 |
Wordt dat serieus gevraagd ja? ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:05 |
Ik ben er nu een jaar van m'n leven geweest... | |
DeaDLocK2K | dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:05 |
Die vraag staat er niet meer op ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:28 |
Ik had het niet over de Unaaitme Steeds maar over die grensovergang. Je krijgt toch niet bij elke treinreis zo'n formulier onder je neus gedrukt? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:55 |
Iedere keer dat je de grens overgaat natuurlijk. | |
Prins_Pils | dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:02 |
Oh wacht, als je van hier daarheen gaat natuurlijk ook ![]() ![]() | |
Ajaxfan | dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:31 |
Interessante route neem ik dan van Diemen naar Sloterdijk via Utrecht. ![]() | |
James1988 | dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:41 |
Zo zo ![]() | |
dcm360 | dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:51 |
Er staat toch ook niet dat je zelf via Utrecht gaat? Jouw trein wellicht wel (ik ben niet bekend met de dienstregeling daar). | |
Bitlord | dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:07 |
Onderweg in de Frecciarossa 1000 van Turijn naar Milaan. Gelijk met vliegende start uit Turijn vertrokken. Het liefst was ik met de Italo gereisd, maar die miste ik op 1 minuut ![]() | |
Yreal | dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:25 |
Ik vind het kut dat er een leeftijdslimiet van 26 op de go pass zit... | |
MTL | dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:30 |
Vernieuwde VIRM gepresenteerd: http://nieuws.ns.nl/eerst(...)ldekker-virm-gereed/ Met soort van making-of promotiefilmpje: | |
b2py | dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:00 |
Mooi ding | |
Zug-Chef | dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:10 |
Een van de hoogtepunten van de hobbytrip afgelopen week was het bezoek aan twee niet-elektrificeerde spoorlijnen ten zuidoosten van Praag waar anno 2016 in het weekend nog diesellokomotieven met rijtuigen rijden.![]() De 434 2186 passeert hier met trein 9080 naar Čerčany, Bene¨ov, Postupice en eindbestemming Vla¨im. De reizigers konden onderweg uitstappen en onder andere een bezoek brengen aan de lokale bierbrouwerij Ferdinand in Bene¨ov of de plaatselijke dierentuin in Vla¨im. (Veel) meer plaatjes volgen.... | |
Dr_Flash | dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:01 |
Who needs dierentuin if you have CityElephant ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:45 |
De spoorsector is een paar jaar geleden begonnen met een nieuwe wetenschappelijk programma. Dit filmpje legt het een en ander wel aardig uit. Hier een website met wat meer informatie: http://explorail.verdus.nl/voorpagina | |
0906 | dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:47 |
Veel slaaptreinen worden uitgefaseerd, weten jullie nog waar ze van die moderne slaaptreinen hebben? | |
b2py | dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:49 |
Voormalig Sovjetunie geloof ik, en de OBB heeft nieuwe besteld maar wanneer die komen | |
#ANONIEM | dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:06 |
Van Kazachstan, Rusland en Azerbeidzjan weet ik zeker dat ze modern materieel voor slaaptreinen hebben. | |
James1988 | dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:08 |
- RZD (Rusland), o.a. Nice - Moskou - ÖBB rijdt vanaf december ook naar Duitsland - Verenigd Koninkrijk: de GWR Night Riviera rijdt van Londen naar Penzance, en Caledonian Sleeper rijdt van Londen naar Schotland. CS heeft zelfs een gloednieuwe vloot besteld bij CAF. - Scandinavië: NSB en SJ rijden meerdere nachttreinen in Noorwegen en Zweden. | |
Okuliarnik | dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:14 |
Vandaag is er in Tsjechië op een smalspoorlijntje (JHMD) een ongeluk gebeurd. 2 treintjes frontaal tegen elkaar gereden in Tschernowitz, net onder Wobratein. De baas van de zooi daar geeft de provincie de schuld, door het weinige geld dat ze krijgen kan de veiligheid niet gewaarborgd worden. De provincie legt de schuld bij menselijk falen, de ene trein zou de kruising niet hebben afgewacht. Inmiddels is daar dus een materieeltekort, zelfs bussen kunnen ze niet betalen, het personeel rijdt de passagiers in hun eigen auto's. Zou dit dan eindelijk de nekslag zijn voor dit lijntje? http://www.dicr.cz/srazka-vlaku-na-pelhrimovsku-9-zranenych | |
hemarookworst | dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:42 |
Geen idee of het al bekend is hier maar ben per toeval gestuit op een gave youtubekanaal genaamd Real Train Driver's View Dutch Railways met camera op de machinist geplakt ipv de trein ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 31 augustus 2016 @ 00:19 |
Zänk ju vor trävveling wis duts reelways koetbaai exit on zze left, ziz treen is ät ze moment ten minnets diläit ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 31 augustus 2016 @ 00:21 |
Lieve help wat schommelt dat filmpje ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 augustus 2016 @ 14:46 |
Wie is er tegen een auto gereden! | |
Peterselieman | woensdag 31 augustus 2016 @ 15:43 |
In Vught willen ze geen cargo's meer door hun dorp heen hebben http://www.bd.nl/regio/de(...)veranderen-1.6319031 | |
dcm360 | woensdag 31 augustus 2016 @ 15:49 |
Willen ze dan ook vrachtverkeer over de weg gaan verbieden? | |
bork | woensdag 31 augustus 2016 @ 17:13 |
Israel inaugurates Jezreel Valley lineTot 4 november mag je gratis mee! | |
b2py | woensdag 31 augustus 2016 @ 17:27 |
Dan kunnen ze die verdiepte ligging ook wel op hun buik schrijven | |
Prins_Pils | woensdag 31 augustus 2016 @ 17:41 |
Pimpel, in Twello. Kwam pas op de IJsselbrug tot stilstand.. Edit: 'De trein had de aanrijding met de auto niet door en reed door.' Wtf ![]() http://www.destentor.nl/r(...)g-deventer-1.6323274 | |
Peterselieman | woensdag 31 augustus 2016 @ 17:44 |
ik denk het wel, want gevaarlijk. Paard en wagen komen weer terug in Vught, net als de trekschuit ![]() | |
b2py | woensdag 31 augustus 2016 @ 17:54 |
Veel ton tegen een klein beetje ton, tegen zijkant wellicht. Vreemd is het wel maar onverklaarbaar, moah. | |
Prins_Pils | woensdag 31 augustus 2016 @ 17:57 |
Ja ik bedacht me later dat het ook waarschijnlijk een zijdelings tikje was in plaats van vol erop. | |
boriq | woensdag 31 augustus 2016 @ 18:12 |
Kunnen we een lijstje maken met alle gemeentes die dit al geeist hebben en daarnaast een lijstje met de gemeentes waarbij het echt is ingewilligd? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 31 augustus 2016 @ 19:59 |
Zo zo, een aparte evacuatietrein. Alsof dat niet gewoon de standaardoptie is. | |
derLudolf | woensdag 31 augustus 2016 @ 20:06 |
Ik hoorde vanochtend op de radio dat de dubbeldeks IC's die deze dienstregeling voor het eerst reden op de lijn Emden-Köln (IC2200) binnenkort alweer verdwijnen en dat de 'gewone' rijtuigen weer zullen verschijnen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 31 augustus 2016 @ 20:58 |
8 maanden voorbij en nog steeds geen 10k op de klok. 9.837 spoorkilometers dit jaar ![]() | |
Yreal | woensdag 31 augustus 2016 @ 21:05 |
Ik werd vandaag helemaal de tering in gescholden door een oud wijf dat mij een associale teringlijer vond omdat ik tussen laan v noi en cs nog even naar de wc ging. En dat ontaarde in een mooi momentje in de stationshal. Benieuwd of ze nog een bosje bloemen gaat krijgen van de ns. | |
b2py | woensdag 31 augustus 2016 @ 21:23 |
En waarom moet IC200 weer weg dan? | |
hooibaal | woensdag 31 augustus 2016 @ 21:27 |
http://www.telegraaf.nl/b(...)eld__in_trein__.html Wat moet ik me hierbij voorstellen, dat de remmen niet meer werkten maar de noodrem wel? | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 augustus 2016 @ 21:55 |
Dubbeldeks is 160. | |
b2py | woensdag 31 augustus 2016 @ 22:10 |
Ze hebben toch van die nieuwe gekocht jonge, Damn, maar 160 inderdaad. Teleurstellend | |
Peterselieman | woensdag 31 augustus 2016 @ 22:17 |
vreemd verhaal, want als er iets met de remmen is, zou de trein direct tot stilstand moeten komen | |
James1988 | woensdag 31 augustus 2016 @ 22:32 |
De machinist merkte niet dat hij een auto had aangereden? ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 31 augustus 2016 @ 22:35 |
Telegraaf. ![]() Totale lulkoek dit verhaal. Als er remmen beschadigd zijn, dan zijn ze niet over de totale lengte van de trein beschadigd en kan er dus gewoon geremd worden. Of er ontstaat een luchtlekkage, waardoor de remmen direct aanslaan. Overigens valt het wel mee hoe adequaat er aan de noodrem is getrokken, want de trein stond een goede drie tot vier kilometer verder pas stil. | |
HaverMoutKoekje | woensdag 31 augustus 2016 @ 22:50 |
auto had de trein aangereden, trein was volgens mij geraakt aan zijkant. Zelfmoordpoging, denk ik dan | |
James1988 | woensdag 31 augustus 2016 @ 22:57 |
Ah, zo. ![]() | |
dennistd | woensdag 31 augustus 2016 @ 23:26 |
Maar niet erg handig aangepakt. Of was dit een spontaan idee: weer zo'n kuttrein waar ik op moet wachten, nou is het genoeg geweest! ![]() | |
James1988 | woensdag 31 augustus 2016 @ 23:32 |
Misschien was het een hele lage auto en dacht de bestuurder dat hij er wel onderdoor kon? | |
Prins_Pils | donderdag 1 september 2016 @ 01:45 |
Ik was om 21:15 een vriend wegbrengen naar het station en volgens de omroep reden er toen nog stééds geen treinen terwijl het om 14:30 gebeurde... dat duurde wel érg lang. Toch wat goed stuk gegaan? | |
ziggyziggyziggy | donderdag 1 september 2016 @ 07:10 |
Er moest inderdaad wat infra worden gerepareerd. | |
b2py | donderdag 1 september 2016 @ 08:01 |
Lekker rustig zo in de stationshal van Utrecht zonder die meute uit Den Haag, Rotterdam en Gouda ![]() | |
bork | donderdag 1 september 2016 @ 08:57 |
Een rijbewijs heeft Jos Hoogland (19) uit Harmelen nog niet, maar een trein besturen is voor hem al een vaste bezigheid geworden. Hij is de jongste treinmachinist van Nederland
| |
ziggyziggyziggy | donderdag 1 september 2016 @ 09:17 |
Volgens de Stentor is er helemaal niet aan de noodrem getrokken gisteren. Mijn vermoeden: passagiers hebben 112 gebeld, meldkamer heeft de trdl gewaarschuwd en de trdl heeft de trein stilgezet met een alarmoproep. | |
HaverMoutKoekje | donderdag 1 september 2016 @ 09:27 |
en de rem kan niet stuk gaan door ongeluk, zeggen ze in reacties eronder, want als lucht uit de leiding ontsnapt gaat de trein juist wel remmen? | |
ziggyziggyziggy | donderdag 1 september 2016 @ 09:44 |
Wat ik gisteravond dus ook zei. ![]() | |
HaverMoutKoekje | donderdag 1 september 2016 @ 09:45 |
solly ![]() | |
James1988 | donderdag 1 september 2016 @ 12:02 |
Duurt zo'n opleiding twee jaar ja? Uit interesse: wat leer je dan allemaal? | |
MTL | donderdag 1 september 2016 @ 12:13 |
Treinen rijden ![]() Zonder gekheid: veel regelgeving, maar vooral ook leren om de regels in de praktijk toe te passen. Ook leer je de algehele werking van het spoorsysteem/veiligheidssystemen en nog meer. Daarnaast is de tweejarige opleiding een ROC opleiding, dus daarnaast heb je ook gewoon de algemene vakken als Nederlands, Engels (ook vaktaal), Duits (ook vaktaal), maatschappijleer of hoe het tegenwoordig ook heet, rekenen, elektrotechniek/mechanika (toegespitst op gebruik door machinisten), etc. | |
Kansenjongere | donderdag 1 september 2016 @ 12:14 |
Vandaag is "Van rit naar reis" ingevoerd door NS zonder dat er enige ruchtbaarheid aan wordt gegeven. Zal gezellig worden bij de klantenservice als reizigers ontdekken dat ze voor Jan met de korte achternaam hun reis hebben onderbroken. | |
_serial_ | donderdag 1 september 2016 @ 12:16 |
Een enkeltje 6 plankjes is soms echt een betere oplossing (niet gedwongen uiteraard) | |
Dr_Flash | donderdag 1 september 2016 @ 12:18 |
Ja, fail-safe heb je voor dit soort dingen ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 1 september 2016 @ 12:19 |
We waren altijd al reizigers en nooit rittigers. Dus wat verandert er echt? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 1 september 2016 @ 12:21 |
Dan zou die 3-4 km nog best snel zijn. Dat is niet meer dan anderhalve minuut voor een telefoonketting met 4 schijven. | |
Kansenjongere | donderdag 1 september 2016 @ 12:21 |
Als ik met Traject Vrij in de spits begin te reizen op mijn afgekochte traject en ik wil in de daluren verder reizen dan kan ik, als ik braaf heb ingecheckt, op geen enkele mogelijkheid meer voorkomen dat NS me het spitstarief in rekening brengt. Dit omdat NS zogenaamd het gehele traject als reis beschouwt in plaats van als losse ritten. Tot het om het toepassen van langeafstandskorting gaat, dan zijn het opeens wel weer afzonderlijke ritten... | |
b2py | donderdag 1 september 2016 @ 12:24 |
Niet vergeten, jezelf aanleren om alles te doen zoals voorgeschreven, eigen kunde is er niet bij. | |
_serial_ | donderdag 1 september 2016 @ 12:26 |
Veel gestelde vragen over van "Rit naar Reis" | |
Kansenjongere | donderdag 1 september 2016 @ 12:31 |
Als een normaal bedrijf tussentijds de spelregels van haar abonnementen wijzigt, zou het niet wegkomen met een melding ergens diep weggestopt op de website. Bovendien wordt daar nauwelijks ingegaan op de groep reizigers die het hardst gedupeerd wordt door deze wijziging (iets met geen slapende honden wakker maken in combinatie met het niet willen bieden van een oplossing). | |
_serial_ | donderdag 1 september 2016 @ 12:39 |
Hoe hard worden die daadwerkelijk gedupeerd ? Ik vond het maar irritant dat mijn reis die begon in dal, ineens spitstarief werd als ik koffie haalde. Je kan natuurlijk altijd 35 min wachten, dan heb je alsnog een nieuwe reis. | |
Kansenjongere | donderdag 1 september 2016 @ 12:41 |
Precies zoals ik hierboven al aangaf. Ik reis in de spits met Traject Vrij (anders loont dat abonnement überhaupt niet). Als ik in de daluren verder reis brengt NS een losse reis in rekening, dan is het absurd om naar de initiële check-in te blijven kijken, zelfs bij tussentijds omchecken. Ik ga nu dus 67 procent te veel betalen voor die reizen of ik zie mijn reistijd met meer dan 35 minuten verlengd... | |
dcm360 | donderdag 1 september 2016 @ 12:41 |
Ehm, dit is toch om er voor te zorgen dat de werkelijkheid wel aansluit bij de voorwaarden van de abonnementen? Of heb jij in de voorwaarden staan dat het tarief wijzigt bij overstappen? | |
Kansenjongere | donderdag 1 september 2016 @ 12:42 |
Bij overstappen naar andere vervoerders wijzigt het tarief nog steeds (ook al beweren sommige NS-medewerkers het tegendeel). | |
dcm360 | donderdag 1 september 2016 @ 12:44 |
Dan moeten de andere vervoerders het probleem wellicht ook oplossen toch? Dat ligt niet aan de NS. | |
Kansenjongere | donderdag 1 september 2016 @ 12:46 |
Waarom moeten andere vervoerders een nieuw probleem creëren om een ander door NS gecreëerd probleem op te lossen? | |
_serial_ | donderdag 1 september 2016 @ 12:47 |
Andere vervoerders moeten de poortjes eens koppelen met NS en omgekeerd. dat omchecken, dat is pas een issue. | |
dcm360 | donderdag 1 september 2016 @ 12:51 |
Je verward jouw probleem met het probleem van de NS. Het probleem van de NS was dat de poortjes niet werkten zoals verwacht mocht worden met de voorwaarden van de kaartjes/abo's. Jouw probleem is dat de NS hun probleem nu opgelost heeft (en dat je nu meer gaat betalen). Het gedrag van de poortjes van de andere vervoerders matcht echter nog steeds niet met de voorwaarden van de kaartjes (denk ik?). Overigens, heeft iemand wellicht een link naar de algemene voorwaarden voor abo's van voor september 2016? Daarnaast viel me op in de voorwaarden dat als ik nog bij mijn ouders zou wonen, mijn ouders volgens de algemene voorwaarden van de NS geen gezinsleden zijn als ik een abo aanschaf. Andersom zou ik wel gezinslid zijn als een van mijn ouders een abo zou aanschaffen... [ Bericht 9% gewijzigd door dcm360 op 01-09-2016 13:02:38 ] | |
Kansenjongere | donderdag 1 september 2016 @ 13:03 |
Het probleem van de NS was dat ze een aantal poortjes dusdanig dom hadden geplaatst dat mensen onterecht op extra kosten werden getrakteerd. Een fatsoenlijk bedrijf zou dat probleem eerst oplossen en dan pas de poortjes sluiten, zo niet NS. Blijkbaar is het NS na anderhalf jaar nog steeds niet gelukt om een echte oplossing te vinden voor dat probleem, waardoor ze nu met dit gedrocht komen. | |
Yreal | donderdag 1 september 2016 @ 13:15 |
Met dalvrij is dat leuk altijd. | |
Yreal | donderdag 1 september 2016 @ 13:17 |
Dit is natuurlijk de oplossing voor dat probleem he. Dat hele her-inchecken om 9.00/18.30 zal nooit de bedoeling geweest zijn. | |
b2py | donderdag 1 september 2016 @ 13:19 |
De NS moet in deze zich afvragen wat de klant wil, niet wat ze zelf willen | |
Kansenjongere | donderdag 1 september 2016 @ 13:20 |
Ooit was de bedoeling van dalurenkorting (toen nog voordeelurenkorting) het REIZEN in daluren te stimuleren, vanuit dat oogpunt was het herchecken dus wel de bedoeling (vergelijkbaar met de oude situatie waarin je met twee kaartjes reisde, 1 met en 1 zonder korting). De huidige werkwijze is enkel door de techniek ingegeven, niet uit beleid. | |
Yreal | donderdag 1 september 2016 @ 13:23 |
Ja precies. 2 kaartjes was toen ook al een workarround (of wil je beweren dat het de bedoeling was dat mensen een kaartje Rotterdam - utrecht kochten en dan een ticket utrecht - zwolle met korting). Het idee is dat je echt wacht tot het 9 uur is natuurlijk. | |
Kansenjongere | donderdag 1 september 2016 @ 13:27 |
Het idee is dat je reizen in de daluren stimuleerde door het goedkoper te maken. Mensen die toch in de spits wilden reizen betaalden meer. Daar werd mijns inziens met die twee kaartjes aan voldaan. En als ik het even op mijn eigen situatie betrek: met een jaartrajectkaart waarmee je buiten je traject verder reisde, reisde je dan gewoon met 1 kaartje, wel met korting uiteraard. Begrijp me niet verkeerd, ik gun het de mensen met hun goedkope vervoersbewijzen van harte dat ze optimaal ge/misbruik maken van deze situatie door er in de spits mee te reizen (al vind ik het wat jammer dat ik ondertussen de hoofdprijs betaal en moet staan). Ik vind het alleen pertinent onjuist wanneer ik het spitstarief betaal voor een reis die ik in de daluren maak. Nog even afgezien van het feit dat mijn abonnement hiermee nog verder wordt uitgekleed (maar allicht wel weer in prijs is gestegen). | |
Yreal | donderdag 1 september 2016 @ 13:29 |
Maar het is natuurlijk raar om dat soort reizen los van elkaar te gaan zien. Je reist niet Rotterdam - utrecht en dan Utrecht Zwolle. Je reist Rotterdam - Zwolle. Maar goed, Ik zou Yreal niet zijn als je daar niet omheen kan klote. Je koopt simpelweg een anonieme kaart waarmee je dan die hopjes op saldo maakt zodat je om 9/18.30 gewoon weer met je abbo kan inchecken. | |
James1988 | donderdag 1 september 2016 @ 13:32 |
Betekent 'in de praktijk toepassen' veel buitenspelen, of zit je eerst maanden in een klaslokaal? En wegbekendheid komt er nog eens bovenop? Ah ok, dat verklaart wel wat inderdaad. Hoe lang duurt de opleiding voor iemand die al een diploma op zak heeft? | |
Kansenjongere | donderdag 1 september 2016 @ 13:32 |
Ik heb Traject Vrij, dus die anonieme kaart gaat me niet helpen (tenzij ik er samenreiskorting op zet en een vriendelijke conducteur tref), dan zou ik nogmaals vol tarief betalen voor een reis waarvoor ik al heb betaald. Dal Voordeel aanschaffen zou dat wel doen, maar ik ga niet nogmaals betalen voor een recht op korting dat ik op basis van mijn huidige abonnement al heb. Voorlopig zit er weinig anders op dan "vergeten" in te checken. | |
Prins_Pils | donderdag 1 september 2016 @ 13:39 |
Ik heb de opleiding niet af kunnen maken (toch net te slecht zicht links) maar je moet gewoon met alle lessen meedoen, ook met Engels en Duits op Jip-en-Jannekeniveau (begint nog net niet met 'hello my name is..' en zowat iedereen haalde bij de eerste toetsen een 10 voor Duits). Het rekenen is ook bedroevend en ik haalde die 9.8 alleen door een tikfout ![]() | |
Yreal | donderdag 1 september 2016 @ 13:43 |
Wacht, ik snap dan even niet meer waar je nou precies mee zit. | |
Yreal | donderdag 1 september 2016 @ 13:44 |
Ik ben persoonlijk blij met deze verandering. Als ik dan in de spits uitcheckte halverwege moest ik gaan lopen bedelen bij de conducteur. Mooie verandering. Dubbele ov truc was sowieso al goedkoper dan herinchecken ![]() | |
Kansenjongere | donderdag 1 september 2016 @ 13:49 |
Ik begin met reizen om 08:30 van A naar B (afgekocht met Traject Vrij). Vervolgens reis ik, na 09:00, verder naar station C (niet afgekocht). Oude situatie met Jaartrajectkaart: ik koop vooraf een vervoersbewijs met korting voor B - C. Geen extra reistijd, geen extra kosten. Situatie tot gisteren: ik moet op station B uitchecken en opnieuw inchecken. Dit kost me dus extra ongemak (en mogelijk extra reistijd), maar ik betaal in ieder geval wel de juiste prijs. Situatie per vandaag: pas als ik minimaal 35 minuten duimen draai in station B kom ik in aanmerking voor korting, anders betaal ik vol tarief voor B - C ook al maak ik die reis in de daluren. | |
Yreal | donderdag 1 september 2016 @ 13:53 |
Dit soort zaken proberen ze dus juist aan te pakken. Maar goed, waarom niet gewoon trajectvrij A-C dan? | |
Kansenjongere | donderdag 1 september 2016 @ 13:54 |
Omdat ik niet 5 dagen per week in de spits van A naar C wil reizen, dus dan loont dat niet. | |
Yreal | donderdag 1 september 2016 @ 13:54 |
Maar wel weer 5 dagen per week A-B? | |
MTL | donderdag 1 september 2016 @ 13:55 |
Bij het ROC is het inmiddels geloof ik opgedeeld in stageblokken, dus bijvoorbeeld acht weken in de schoolbanken, één of twee weken stage. Tussendoor heb je wel nog uitstapjes, bijvoorbeeld naar NedTrain om te zien hoe nu eigenlijk die draaistellen of stroomafnemers etc. in elkaar zitten, of de lokale lokaalbahn om te zien hoe dingen historisch gegroeid zijn. Aan het einde van de twee jaar ben je machinist volledig bevoegd (reizigers en/of goederen), maar heb je nog geen wegbekendheid, materieelbekendheid, en ook nog niet de '60-dagen'-periode. Dus als je dan wordt aangenomen bij een vervoerder, moet je eerst materieel- en wegbekendheid opdoen en dan op een beperkt aantal trajecten (ik geloof maximaal 250 kilometer totaal) 60 dagen zelfstandig rijden. Pas daarna ben je echt 'machinist' en kan je weg- en matbekenheid uit gaan breiden. Als je al een diploma op zak hebt kan je beter gewoon solliciteren bij een vervoerder. Ik heb zelf de opleiding via het ROC gedaan, maar ik kreeg voor een heleboel vakken vrijstelling voor de lessen, dus het was vaak dat ik maar voor een paar uurtjes naar school moest. Dat is even leuk, maar omdat er toen nog geen opleiding bij mij in de buurt werd aangeboden, had ik een reistijd van een kleine twee uur. Dus dan had ik liever een hele dag van 8:15 uur tot 17:00, dan dat ik alweer om 10 uur naar huis kon ![]() Zeker als je al gewoon HBO of zo hebt is het weer even 'terug naar school'. Cijfers van een diploma zijn schijnbaar maar een jaar geldig, dus je mag, als je al een paar jaar gewerkt hebt of zoiets, gewoon weer opnieuw examen doen. Gelukkig mocht dat ook op een hoger niveau dan MBO3/4, maar goed, dat is enkel voor jezelf leuk omdat je er hooguit een extra certificaat bij krijgt dat je een vak op een bepaald niveau hebt afgerond (en zelfs dan haal je nog met twee vingers in de neus tienen). Intern bij NS is de opleiding 1 jaar. Daarna krijg je hetzelfde, dus 60 dagen/mat/wegbekendheid, dus totaal ben je daar ook anderhalf jaar bezig. Voordeel: je wordt er gewoon voor betaald en je krijgt een hoop praktijkdagen. Bij een Arriva of Syntus is de opleiding geloof ik 3 of 4 maanden. [ Bericht 5% gewijzigd door MTL op 01-09-2016 14:02:02 ] | |
Kansenjongere | donderdag 1 september 2016 @ 13:58 |
Ik heb Traject Vrij voor mijn woon/werk-verkeer (vast traject). Ik wil 's avonds nog wel eens doorreizen naar een andere bestemming. Ik vind het absurd dat het gedeelte van mijn reis waarvoor ik reeds (het spitstarief) heb betaald, dan in de daluren plaats moet vinden om korting te krijgen op het niet-afgekochte gedeelte van mijn reis. (Nota bene, toen mijn Traject Vrij nog een jaartrajectkaart heette en een stuk goedkoper was, bestond er niet eens een spitstarief in de avond). | |
Yreal | donderdag 1 september 2016 @ 14:01 |
Dus dan reis je vanaf A weer naar C? Verwarrende toestanden dit. Maar goed, er worden inderdaad steeds dingen duurder, en andere goedkoper. Ik werd ook lekker in mijn aars gebeukt bij de afschaffing van de via kaartjes. Cest la vie. | |
Dr_Flash | donderdag 1 september 2016 @ 14:08 |
Ik snap er geen kut van. Volgens mij wordt hiermee voor veel meer reizigers een veel nadeligere situatie gecreëerd dan tot op heden het geval was, en dat wordt dan gepresenteerd als "oplossing" voor een probleem dat op vier van de 370 stations speelt, en dat OOK AL door NS zelf veroorzaakt is. | |
Dr_Flash | donderdag 1 september 2016 @ 14:12 |
Lees: "We hebben eindelijk in de gaten dat er nu last ontstaat aan tienduizend dingen tegelijk waar we niet over nagedacht hebben. Camping McGyver biedt u een drietal oplossingen. Hier heb je een kluitje, daar is riet, doei! ![]() ![]() ![]() stakkers | |
Kansenjongere | donderdag 1 september 2016 @ 14:16 |
En dat terwijl ze aan LOCOV (dat hen eveneens heeft gewezen op de bezwaren die aan deze aanpassing kleven) hadden toegezegd helder te communiceren over deze aanpassing. Blijkbaar denkt NS dat als ze er zo min mogelijk over zeggen de informatie ook niet als onduidelijk kan worden ervaren... | |
Yreal | donderdag 1 september 2016 @ 14:40 |
Is het nou niet gewoon overduidelijk dat de NS daar uberhaupt geen zin in had? Op het zelfde moment lossen ze wel het probleem op dat je sommige overstappen niet kon maken tijdens de spits zonder je korting te verliezen omdat je moet in en uitchecken. | |
Salatrel | donderdag 1 september 2016 @ 15:02 |
Matinstructie en wegleren deed ik gewoon in de 40 dagen periode. daarom kon ik na praktijkexamen gehaald te hebben gelijk alleen de baan op ![]() | |
MTL | donderdag 1 september 2016 @ 15:19 |
Oh ja, dat is waar ook ![]() Je ziet, het is alweer te lang geleden. Een aantal matmodules had ik ook al voor mijn praktijkexamen gedaan, samen met de wegexamens voor de trajecten van mijn 60-dagenperiode. Maar ik was toen al, onder voorbehoud, aangenomen bij NS, dus toen durfde NS wel al wat geld te investeren ![]() Twee weken na mijn indiensttreding had ik alles gehad wat ik moest hebben qua materieel en wegkennis en kon ik zelfstandig de baan op: traditioneel beginnen met een slagje Hoek ![]() | |
James1988 | donderdag 1 september 2016 @ 15:23 |
Okay, duidelijk! Wat me wel opvalt is dat je bij NS een jaar bezit bent, maar dat de privaten je na 4 maanden al op weg durven te sturen. Leer je bij NS dan zoveel meer, of vinden de privaten dat je genoeg weet als je weet hoe je de trein in beweging krijgt en dat je niet door rood mag? ![]() | |
Duvel | donderdag 1 september 2016 @ 15:36 |
Ik zie weer lekker veel argumenten die de alom geroemde stelling dat de OV-chipkaart verwoest moet worden, onderbouwen. | |
MTL | donderdag 1 september 2016 @ 15:39 |
Dat kunnen collega's van de private ondernemingen vast beter vertellen, maar het grote verschil zit volgens mij in de hoeveelheid aangeboden lesstof. Als je puur de regelgeving krijgt (handboek in je kop stampen), ben je natuurlijk zo klaar. Dan theorie examen doen, en daarna 40 dagen rijden onder begeleiding van een mentor, waarna je praktijkexamen doet. Wat dat betreft krijg je, denk ik (!), bij NS en het ROC ook meer de achterliggende werking van systemen te leren. Collega's die van buitenaf bij NS solliciteren, krijgen dan ook een extra cursus voor ze het spoor op mogen van NS, naast natuurlijk de matmodules en wegbekendheid. Die duurt toch nog een aantal weken, waarin extra specifieke NS regelgeving behandeld wordt en ook nog een extra stukje achtergrondinformatie gegeven wordt. | |
Maegrim | donderdag 1 september 2016 @ 16:21 |
Spijker, kop In mijn klasje van 6 daarom ook 1tje die in 3 maanden 2x een STS meepakte... | |
Dr_Flash | donderdag 1 september 2016 @ 17:38 |
Ik ben er nog steeds niet uit of het kansloze incompetentie is, of outright keiharde kontenaaierij. | |
Kansenjongere | donderdag 1 september 2016 @ 17:41 |
Ik vermoed een combinatie van beiden. | |
GlenSpey | donderdag 1 september 2016 @ 18:06 |
Hadden we op een gegeven moment niet nog maar 2 dagen in de week over dat we naar school moesten? ![]() | |
MTL | donderdag 1 september 2016 @ 18:19 |
Jep, op een geven moment waren de lessen allemaal perfect op twee dagen gepland ![]() Gaat dat nog steeds zo? ![]() | |
dennistd | donderdag 1 september 2016 @ 18:30 |
Om 17.31u was er een melding van een aangereden viaduct Hengelo-Oldenzaal, en om 17.50u stond er al een treinvervangende bus klaar ![]() | |
Peterselieman | donderdag 1 september 2016 @ 19:27 |
Dat is rap. Heb wel eens meegemaakt dat er binnen het half uur een vervangende bus reed, maar binnen 20 minuten ... ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 1 september 2016 @ 19:44 |
Bij Arriva gebeurt het ook wel eens, die hebben dan ook eigen bussen, dus veel kortere lijntjes om die te regelen. | |
Peterselieman | donderdag 1 september 2016 @ 20:04 |
mja, ze bellen eerder een Veenstra, Dorenbos, UVO of een andere tourboer die dicht bij de storing zit. Ietsje later komen er ook eigen bussen. | |
James1988 | donderdag 1 september 2016 @ 20:26 |
Grote aankondiging van Dovetail Games over de volgende versies van Train Simulator. En een video met in-game footage van de nieuwe Unreal Engine-based versie, die in februari volgend jaar uitkomt: | |
MTL | donderdag 1 september 2016 @ 20:34 |
So, die engine voor TS2017 van hun is ook wel verouderd zegt ![]() Zo te zien is dat ding sinds die eerste Rail Simulator eigenlijk niet meer geüpdatet. En daar nog 45 euro voor durven te vragen ook ![]() Die UE4 versie ziet er wel strak uit, maar alsnog is dit nog niet de belachelijk mooie content die je met UE4 zou kunnen maken. Nu lijkt het alsof ze een hoop content geïmporteerd hebben vanuit de oude versie, en daarna de locs grafisch wat opgepoetst hebben. Als de developertools voor die UE4 versie uitkomen, hoop ik dat er wel wat mooiers gemaakt gaat worden ![]() | |
b2py | donderdag 1 september 2016 @ 20:43 |
Wat is nu precies de grote aankondiging? UE4? ![]() | |
_JdM_ | donderdag 1 september 2016 @ 20:44 |
Je moest die bus zelf rijden? | |
James1988 | donderdag 1 september 2016 @ 20:52 |
TS komt met enige regelmaat voorbij tijdens Steam sales. Ik heb TS2016 inclusief vier routes gekocht voor iets van ¤ 8,- en dat is best leuk. Niet alle routes vind ik even interessant (stoom boeit me geen ene ruk), maar op Keulen - Koblenz heb ik me uitstekend kunnen vermaken. ![]() Waar ik me het meeste aan stoor in TS is de dispatcher. Het ding is traag met het uitrekenen van paden, en is ook niet al te slim in de keuzes die uiteindelijk gemaakt worden. Ik hoop dat ze dat goed aanpakken. En er komt dus multiplayer! Het lijkt me leuk als er straks routes zijn waar je een conducteur nodig hebt bij het vertrekproces. ![]() | |
dennistd | donderdag 1 september 2016 @ 20:55 |
Nee, ik was al een normale dienst aan het rijden, had net even kort pauze. Was een MVP'er (Medewerker Veiligheid & Productie, combifunctie van controleur, reserve, haltedienst en wat er verder te doen is) die erop zat. | |
Duvel | donderdag 1 september 2016 @ 21:02 |
Ik weet het ook niet, maar het is gewoon vanaf het begin kut, dus waarschijnlijk gestart met verkeerde uitgangspunten. Gaat ook niet meer goedkomen. Ergo: vernietigen. | |
Duvel | donderdag 1 september 2016 @ 21:03 |
Dat zou wel fijn zijn, ook dat je wat meer gekke dingen kunt doen, zoals achter een stopper terecht komen met je IC als je echt een rukker bent in op tijd rijden. | |
James1988 | donderdag 1 september 2016 @ 21:07 |
Jaaaaa ![]() | |
James1988 | donderdag 1 september 2016 @ 21:14 |
*pling plong* "Dames en heren, omdat onze machinist een absolute rukker is qua op tijd rijden zal deze trein in het volgende station worden opgeheven. Reizigers naar X, Y en Z kunnen gebruik maken van de eerstvolgende S1 naar Lindau, die 5 minuten na onze aankomst zal vertrekken vanaf het tegenovergelegen perron. Onze excuses voor het ongemak." Lijkt me leuk als dat óók kan ![]() | |
derLudolf | donderdag 1 september 2016 @ 21:41 |
Dorenbos ![]() | |
Duvel | donderdag 1 september 2016 @ 21:43 |
Of willekeurige wisselstoringen, seinstoringen, dat je die auto's die vlak voor je trein de overweg oversteken ook gewoon kunt aanrijden, bovenleiding slopen met brakke stroomafnemers, snelschakelaars eruit trekken als je teveel stroom vraagt, sowieso functionele voltmeters op basis van een elektrisch netwerk. ![]() | |
James1988 | donderdag 1 september 2016 @ 21:47 |
Als ik dat allemaal wil meemaken kan ik beter bij NS (of NMBS) solliciteren denk ik ![]() | |
Duvel | donderdag 1 september 2016 @ 21:51 |
Dat met die volten bij NMBS iets minder. ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 1 september 2016 @ 22:33 |
Zelf dispatchen lijkt me ook wel aardig. Van mijn werk mijn hobby maken, zeg maar. ![]() Overigens is mijn favoriet de Class 90 op de GEML London-Ipswich. Al is de Class 86(?) met die tap charger ook een fijne uitdaging. | |
James1988 | donderdag 1 september 2016 @ 22:53 |
Dat lijkt mij ook leuk ![]() In een ideale simulator zou je elke rol kunnen spelen, of je nou treindienstleider, machinist, conducteur, perronmedewerker, of zelfs passagier wil zijn. Ik heb onlangs de Vectron Advance gekocht van RSSLO. Wat een beest van een machine is dat ![]() | |
GlenSpey | donderdag 1 september 2016 @ 23:07 |
Voor wat ik weet van het nieuwe rooster starten we met drie dagen, hier moeten nog wel vrijstellingen van af. Plus dat het merendeel nog voor de kerstvakantie alweer af wordt gesloten, dus zal vast niet veel van die drie dagen overblijven... | |
Prins_Pils | donderdag 1 september 2016 @ 23:10 |
Wij begonnen met vier, ofja 3 1/2 beter. Vroeg beginnen (6:00 weg uit Zwolle naar Rotje Knor) maar ook bijtijds klaar. Parallelklas begon later maar was ook vet laat klaar, dan is vroeg toch wel beter. | |
Prins_Pils | donderdag 1 september 2016 @ 23:10 |
Vol! ![]() |