ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op donderdag 25 augustus 2016 19:31 schreef greavy het volgende: Rijdt de Velaro D als Eurostar nou al eens tussen Brussel en Londen in reizigersdienst?
Die Marciedinges slaat de spijker goed op z'n kop. De SLT is alweer zo oud dat het mij niet zou verbazen als er simpelweg geen reservecomputers meer zijn.
Een gevalletje: 'Het blauwe draadje had aan het gele draadje vastgemaakt moeten worden, maar is per ongeluk aan het groene draadje vastgemaakt. En toen BOEM! Foutje moet kunnen baas!'
Je zou bijna denken dat deze man tegenwoordig bij NedTrain werkt:
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
12 stellen die meerdere maanden niet inzetbaar zijn terwijl de drukste periode van het jaar op 5 september begint (start nieuwe collegejaar), dat zijn toch 2200 zitplaatsen die wegvallen.
Op vrijdag 26 augustus 2016 01:02 schreef ReisT het volgende: Wat was er eigenlijk zo bijzonder aan die SW31 dat die update zo hard nodig gevonden werd?
Volgens mij was het idee van SW31 om de hoeveelheid nutteloze informatie die de machinist krijgt wat te verminderen ("Reisinfoscherm 17 heeft het te warm") en waren er ook nog wat wijzigingen die al een tijdje op de plank stonden.
De update is al een paar maanden getest met SLTs die reden tussen Den Haag en Roosendaal/Breda, en dat ging prima. Hoe het met de uitrol naar de rest van de vloot zo fout heeft kunnen gaan is mij een raadsel.
Op vrijdag 26 augustus 2016 01:02 schreef ReisT het volgende: Wat was er eigenlijk zo bijzonder aan die SW31 dat die update zo hard nodig gevonden werd?
O.a. het verhelpen van onnodig aan de machinist getoonde diagnosemeldingen dacht ik. En het was (succesvol) getest op een aantal stellen gedurende een maand of twee. Daarom is de uitrol ook gestart.
quote:
En hoe staat het er ondertussen voor met die 11 DDM1-stammen die in september in dienst moeten zijn?
Dat rijdt meer niet dan wel volgens mij...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik ben echt een complete nitwit maar bij een softwareupdate denk ik niet aan iets waarbij draadjes verwisseld moeten worden en de hele boel naar de tering kan gaan, of denk ik nou te simpel?
Op vrijdag 26 augustus 2016 01:16 schreef Prins_Pils het volgende: Ik ben echt een complete nitwit maar bij een softwareupdate denk ik niet aan iets waarbij draadjes verwisseld moeten worden en de hele boel naar de tering kan gaan, of denk ik nou te simpel?
In dit geval zijn er hardwarematig ook wat dingen gewijzigd. En of de fout nou in de software zat (toch een andere versie dan de teststellen?) of in de hardware (niet dezelfde aanpassingen als bij de teststellen?) zullen we vast nog wel te horen krijgen. Maar nu eerst: oogjes dicht en snaveltjes toe.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
O.a. het verhelpen van onnodig aan de machinist getoonde diagnosemeldingen dacht ik. En het was (succesvol) getest op een aantal stellen gedurende een maand of twee. Daarom is de uitrol ook gestart.
[..]
Dat rijdt meer niet dan wel volgens mij...
Ga ook zo slapen, maar kun je dan in de ochtend ook iets meer vertellen over de DDM? Goeienacht!
@deadsock Nog geen tien jaar oud en nu al geen reservecomputers? Sowieso, hoe kan zoiets onherstelbaar stuk gaan?
Stel dat er van de 100'en computers aan boord van die dingen er één kapotgaat. Dat is een printplaat die ontworpen is in 2000 ofzo. Denk je dat dat nog verkrijgbaar is? Daar heeft gewoon niemand over nagedacht.
In dit geval zijn er hardwarematig ook wat dingen gewijzigd. En of de fout nou in de software zat (toch een andere versie dan de teststellen?) of in de hardware (niet dezelfde aanpassingen als bij de teststellen?) zullen we vast nog wel te horen krijgen. Maar nu eerst: oogjes dicht en snaveltjes toe.
Stel dat er van de 100'en computers aan boord van die dingen er één kapotgaat. Dat is een printplaat die ontworpen is in 2000 ofzo. Denk je dat dat nog verkrijgbaar is? Daar heeft gewoon niemand over nagedacht.
Off the shelf niet, maar de bouwtekeningen zal Bombardier nog wel hebben.
Op vrijdag 26 augustus 2016 01:00 schreef James1988 het volgende: 12 stellen die meerdere maanden niet inzetbaar zijn terwijl de drukste periode van het jaar op 5 september begint (start nieuwe collegejaar), dat zijn toch 2200 zitplaatsen die wegvallen.
Dat noem ik geen foutje meer
Nee dan ben je gewoon zwaar incapabel #jehadeentaak
In dit geval zijn er hardwarematig ook wat dingen gewijzigd. En of de fout nou in de software zat (toch een andere versie dan de teststellen?) of in de hardware (niet dezelfde aanpassingen als bij de teststellen?) zullen we vast nog wel te horen krijgen. Maar nu eerst: oogjes dicht en snaveltjes toe.
Op vrijdag 26 augustus 2016 20:49 schreef greavy het volgende: Vandaag reed er al vervangend materieel tussen Apeldoorn en Enschede. Toch niet vanwege die SLT problemen? Er werd DM90 ingezet.
Werd er ergens DDAR ingezet waar er normaal SLT rijdt?
Op vrijdag 26 augustus 2016 20:49 schreef greavy het volgende: Vandaag reed er al vervangend materieel tussen Apeldoorn en Enschede. Toch niet vanwege die SLT problemen? Er werd DM90 ingezet.
is wel eens vaker gebeurd. Is er in het oosten even niets anders voorhanden geweest. Nadeel is wel dat de rijtijden net niet gehaald worden
Dit is 'm dan, de opvolger van de Amerikaanse Acela Express, de Avelia Liberty. Alstom gaat ze leveren, vanaf 2021 zijn te zien op de NEC (New York - Boston).