Kunnen we een lijstje maken met alle gemeentes die dit al geeist hebben en daarnaast een lijstje met de gemeentes waarbij het echt is ingewilligd?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 15:43 schreef Peterselieman het volgende:
In Vught willen ze geen cargo's meer door hun dorp heen hebben
http://www.bd.nl/regio/de(...)veranderen-1.6319031
Zo zo, een aparte evacuatietrein. Alsof dat niet gewoon de standaardoptie is.quote: Na een botsing met een auto in Twello
hebben honderden inzittenden van de
internationale trein van Amsterdam naar
Berlijn anderhalf uur vastgezeten voor
ze de trein uit konden.De bestuurder
van de auto,een man van 34 uit Twello,
ligt zwaargewond in het ziekenhuis.
Rond 14.30 uur botste de auto door nog
onbekende oorzaak tegen de zijkant van
de trein.Die reed nog een stuk door,
omdat de machinist niets had gemerkt.
Een passagier trok aan de noodrem.
De trein kwam tot stilstand op de brug
over de IJssel bij Deventer. Een aparte
evacuatietrein moest eraan te pas komen
om de passagiers te ontzetten.
En waarom moet IC200 weer weg dan?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 20:06 schreef derLudolf het volgende:
Ik hoorde vanochtend op de radio dat de dubbeldeks IC's die deze dienstregeling voor het eerst reden op de lijn Emden-Köln (IC2200) binnenkort alweer verdwijnen en dat de 'gewone' rijtuigen weer zullen verschijnen
quote:Op woensdag 31 augustus 2016 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo zo, een aparte evacuatietrein. Alsof dat niet gewoon de standaardoptie is.
http://www.telegraaf.nl/b(...)eld__in_trein__.htmlquote:De treinreiziger trok onmiddellijk aan de noodrem na de botsing met de auto van een 34-jarige man uit Twello. Door de aanrijding werkte het remmechanisme van de trein niet meer, waardoor de noodrem het laatste redmiddel was om de trein snel tot stilstand te brengen.
„Daarmee wist de passagier mogelijk ernstige gevolgen te voorkomen”, aldus de politie. Als er niet aan de noodrem was getrokken, had het mogelijk slecht kunnen aflopen voor de circa 400 reizigers. De machinist zou niets van de aanrijding hebben gemerkt.
vreemd verhaal, want als er iets met de remmen is, zou de trein direct tot stilstand moeten komenquote:Op woensdag 31 augustus 2016 21:27 schreef hooibaal het volgende:
[..]
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)eld__in_trein__.html
Wat moet ik me hierbij voorstellen, dat de remmen niet meer werkten maar de noodrem wel?
Telegraaf.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 21:27 schreef hooibaal het volgende:
[..]
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)eld__in_trein__.html
Wat moet ik me hierbij voorstellen, dat de remmen niet meer werkten maar de noodrem wel?
auto had de trein aangereden, trein was volgens mij geraakt aan zijkant. Zelfmoordpoging, denk ik danquote:Op woensdag 31 augustus 2016 22:32 schreef James1988 het volgende:
De machinist merkte niet dat hij een auto had aangereden?
Maar niet erg handig aangepakt. Of was dit een spontaan idee: weer zo'n kuttrein waar ik op moet wachten, nou is het genoeg geweest!quote:Op woensdag 31 augustus 2016 22:50 schreef computergirl het volgende:
[..]
auto had de trein aangereden, trein was volgens mij geraakt aan zijkant. Zelfmoordpoging, denk ik dan
Er moest inderdaad wat infra worden gerepareerd.quote:Op donderdag 1 september 2016 01:45 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik was om 21:15 een vriend wegbrengen naar het station en volgens de omroep reden er toen nog stééds geen treinen terwijl het om 14:30 gebeurde... dat duurde wel érg lang. Toch wat goed stuk gegaan?
quote:De Max Verstappen van het spoor. Zo wordt Jos ook wel grappend door zijn collega's genoemd. ,,Soms word ik wel aangekeken als ik in uniform loop. Maar ik krijg altijd positieve reacties'', zegt hij.
en de rem kan niet stuk gaan door ongeluk, zeggen ze in reacties eronder, want als lucht uit de leiding ontsnapt gaat de trein juist wel remmen?quote:Op donderdag 1 september 2016 09:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Volgens de Stentor is er helemaal niet aan de noodrem getrokken gisteren.
Mijn vermoeden: passagiers hebben 112 gebeld, meldkamer heeft de trdl gewaarschuwd en de trdl heeft de trein stilgezet met een alarmoproep.
Wat ik gisteravond dus ook zei.quote:Op donderdag 1 september 2016 09:27 schreef computergirl het volgende:
[..]
en de rem kan niet stuk gaan door ongeluk, zeggen ze in reacties eronder, want als lucht uit de leiding ontsnapt gaat de trein juist wel remmen?
sollyquote:Op donderdag 1 september 2016 09:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wat ik gisteravond dus ook zei.
Een enkeltje 6 plankjes is soms echt een betere oplossing (niet gedwongen uiteraard)quote:Op woensdag 31 augustus 2016 21:05 schreef Yreal het volgende:
Ik werd vandaag helemaal de tering in gescholden door een oud wijf dat mij een associale teringlijer vond omdat ik tussen laan v noi en cs nog even naar de wc ging. En dat ontaarde in een mooi momentje in de stationshal. Benieuwd of ze nog een bosje bloemen gaat krijgen van de ns.
Ja, fail-safe heb je voor dit soort dingenquote:Op woensdag 31 augustus 2016 22:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Telegraaf.![]()
Totale lulkoek dit verhaal. Als er remmen beschadigd zijn, dan zijn ze niet over de totale lengte van de trein beschadigd en kan er dus gewoon geremd worden. Of er ontstaat een luchtlekkage, waardoor de remmen direct aanslaan.
Overigens valt het wel mee hoe adequaat er aan de noodrem is getrokken, want de trein stond een goede drie tot vier kilometer verder pas stil.
We waren altijd al reizigers en nooit rittigers. Dus wat verandert er echt?quote:Op donderdag 1 september 2016 12:14 schreef Kansenjongere het volgende:
Vandaag is "Van rit naar reis" ingevoerd door NS zonder dat er enige ruchtbaarheid aan wordt gegeven. Zal gezellig worden bij de klantenservice als reizigers ontdekken dat ze voor Jan met de korte achternaam hun reis hebben onderbroken.
Dan zou die 3-4 km nog best snel zijn. Dat is niet meer dan anderhalve minuut voor een telefoonketting met 4 schijven.quote:Op donderdag 1 september 2016 09:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Volgens de Stentor is er helemaal niet aan de noodrem getrokken gisteren.
Mijn vermoeden: passagiers hebben 112 gebeld, meldkamer heeft de trdl gewaarschuwd en de trdl heeft de trein stilgezet met een alarmoproep.
Als ik met Traject Vrij in de spits begin te reizen op mijn afgekochte traject en ik wil in de daluren verder reizen dan kan ik, als ik braaf heb ingecheckt, op geen enkele mogelijkheid meer voorkomen dat NS me het spitstarief in rekening brengt.quote:Op donderdag 1 september 2016 12:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We waren altijd al reizigers en nooit rittigers. Dus wat verandert er echt?
Niet vergeten, jezelf aanleren om alles te doen zoals voorgeschreven, eigen kunde is er niet bij.quote:Op donderdag 1 september 2016 12:13 schreef MTL het volgende:
Treinen rijden![]()
Zonder gekheid: veel regelgeving, maar vooral ook leren om de regels in de praktijk toe te passen. Ook leer je de algehele werking van het spoorsysteem/veiligheidssystemen en nog meer.
Daarnaast is de tweejarige opleiding een ROC opleiding, dus daarnaast heb je ook gewoon de algemene vakken als Nederlands, Engels (ook vaktaal), Duits (ook vaktaal), maatschappijleer of hoe het tegenwoordig ook heet, rekenen, elektrotechniek/mechanika (toegespitst op gebruik door machinisten), etc.
Als een normaal bedrijf tussentijds de spelregels van haar abonnementen wijzigt, zou het niet wegkomen met een melding ergens diep weggestopt op de website. Bovendien wordt daar nauwelijks ingegaan op de groep reizigers die het hardst gedupeerd wordt door deze wijziging (iets met geen slapende honden wakker maken in combinatie met het niet willen bieden van een oplossing).quote:Op donderdag 1 september 2016 12:26 schreef _serial_ het volgende:
Veel gestelde vragen over van "Rit naar Reis"
Hoe hard worden die daadwerkelijk gedupeerd ? Ik vond het maar irritant dat mijn reis die begon in dal, ineens spitstarief werd als ik koffie haalde. Je kan natuurlijk altijd 35 min wachten, dan heb je alsnog een nieuwe reis.quote:Op donderdag 1 september 2016 12:31 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als een normaal bedrijf tussentijds de spelregels van haar abonnementen wijzigt, zou het niet wegkomen met een melding ergens diep weggestopt op de website. Bovendien wordt daar nauwelijks ingegaan op de groep reizigers die het hardst gedupeerd wordt door deze wijziging (iets met geen slapende honden wakker maken in combinatie met het niet willen bieden van een oplossing).
Precies zoals ik hierboven al aangaf. Ik reis in de spits met Traject Vrij (anders loont dat abonnement überhaupt niet). Als ik in de daluren verder reis brengt NS een losse reis in rekening, dan is het absurd om naar de initiële check-in te blijven kijken, zelfs bij tussentijds omchecken.quote:Op donderdag 1 september 2016 12:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoe hard worden die daadwerkelijk gedupeerd ? Ik vond het maar irritant dat mijn reis die begon in dal, ineens spitstarief werd als ik koffie haalde. Je kan natuurlijk altijd 35 min wachten, dan heb je alsnog een nieuwe reis.
Bij overstappen naar andere vervoerders wijzigt het tarief nog steeds (ook al beweren sommige NS-medewerkers het tegendeel).quote:Op donderdag 1 september 2016 12:41 schreef dcm360 het volgende:
Ehm, dit is toch om er voor te zorgen dat de werkelijkheid wel aansluit bij de voorwaarden van de abonnementen? Of heb jij in de voorwaarden staan dat het tarief wijzigt bij overstappen?
Waarom moeten andere vervoerders een nieuw probleem creëren om een ander door NS gecreëerd probleem op te lossen?quote:Op donderdag 1 september 2016 12:44 schreef dcm360 het volgende:
Dan moeten de andere vervoerders het probleem wellicht ook oplossen toch? Dat ligt niet aan de NS.
Andere vervoerders moeten de poortjes eens koppelen met NS en omgekeerd. dat omchecken, dat is pas een issue.quote:Op donderdag 1 september 2016 12:46 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Waarom moeten andere vervoerders een nieuw probleem creëren om een ander door NS gecreëerd probleem op te lossen?
Je verward jouw probleem met het probleem van de NS. Het probleem van de NS was dat de poortjes niet werkten zoals verwacht mocht worden met de voorwaarden van de kaartjes/abo's. Jouw probleem is dat de NS hun probleem nu opgelost heeft (en dat je nu meer gaat betalen). Het gedrag van de poortjes van de andere vervoerders matcht echter nog steeds niet met de voorwaarden van de kaartjes (denk ik?).quote:Op donderdag 1 september 2016 12:46 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Waarom moeten andere vervoerders een nieuw probleem creëren om een ander door NS gecreëerd probleem op te lossen?
Het probleem van de NS was dat ze een aantal poortjes dusdanig dom hadden geplaatst dat mensen onterecht op extra kosten werden getrakteerd. Een fatsoenlijk bedrijf zou dat probleem eerst oplossen en dan pas de poortjes sluiten, zo niet NS.quote:Op donderdag 1 september 2016 12:51 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Je verward jouw probleem met het probleem van de NS. Het probleem van de NS was dat de poortjes niet werkten zoals verwacht mocht worden met de voorwaarden van de kaartjes/abo's. Jouw probleem is dat de NS hun probleem nu opgelost heeft (en dat je nu meer gaat betalen). Het gedrag van de poortjes van de andere vervoerders matcht echter nog steeds niet met de voorwaarden van de kaartjes (denk ik?).
Met dalvrij is dat leuk altijd.quote:Op donderdag 1 september 2016 12:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoe hard worden die daadwerkelijk gedupeerd ? Ik vond het maar irritant dat mijn reis die begon in dal, ineens spitstarief werd als ik koffie haalde. Je kan natuurlijk altijd 35 min wachten, dan heb je alsnog een nieuwe reis.
Dit is natuurlijk de oplossing voor dat probleem he. Dat hele her-inchecken om 9.00/18.30 zal nooit de bedoeling geweest zijn.quote:Op donderdag 1 september 2016 13:03 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het probleem van de NS was dat ze een aantal poortjes dusdanig dom hadden geplaatst dat mensen onterecht op extra kosten werden getrakteerd. Een fatsoenlijk bedrijf zou dat probleem eerst oplossen en dan pas de poortjes sluiten, zo niet NS.
Blijkbaar is het NS na anderhalf jaar nog steeds niet gelukt om een echte oplossing te vinden voor dat probleem, waardoor ze nu met dit gedrocht komen.
Ooit was de bedoeling van dalurenkorting (toen nog voordeelurenkorting) het REIZEN in daluren te stimuleren, vanuit dat oogpunt was het herchecken dus wel de bedoeling (vergelijkbaar met de oude situatie waarin je met twee kaartjes reisde, 1 met en 1 zonder korting).quote:Op donderdag 1 september 2016 13:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk de oplossing voor dat probleem he. Dat hele her-inchecken om 9.00/18.30 zal nooit de bedoeling geweest zijn.
Ja precies. 2 kaartjes was toen ook al een workarround (of wil je beweren dat het de bedoeling was dat mensen een kaartje Rotterdam - utrecht kochten en dan een ticket utrecht - zwolle met korting). Het idee is dat je echt wacht tot het 9 uur is natuurlijk.quote:Op donderdag 1 september 2016 13:20 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ooit was de bedoeling van dalurenkorting (toen nog voordeelurenkorting) het REIZEN in daluren te stimuleren, vanuit dat oogpunt was het herchecken dus wel de bedoeling (vergelijkbaar met de oude situatie waarin je met twee kaartjes reisde, 1 met en 1 zonder korting).
De huidige werkwijze is enkel door de techniek ingegeven, niet uit beleid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |