abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 augustus 2016 @ 17:57:37 #201
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_164990751
Ja ik bedacht me later dat het ook waarschijnlijk een zijdelings tikje was in plaats van vol erop.
doei
  woensdag 31 augustus 2016 @ 18:12:09 #202
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_164991051
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:43 schreef Peterselieman het volgende:
In Vught willen ze geen cargo's meer door hun dorp heen hebben

http://www.bd.nl/regio/de(...)veranderen-1.6319031
Kunnen we een lijstje maken met alle gemeentes die dit al geeist hebben en daarnaast een lijstje met de gemeentes waarbij het echt is ingewilligd? *)
pi_164993242
quote:
 Na een botsing met een auto in Twello
hebben honderden inzittenden van de
internationale trein van Amsterdam naar
Berlijn anderhalf uur vastgezeten voor
ze de trein uit konden.De bestuurder
van de auto,een man van 34 uit Twello,
ligt zwaargewond in het ziekenhuis.

Rond 14.30 uur botste de auto door nog
onbekende oorzaak tegen de zijkant van
de trein.Die reed nog een stuk door,
omdat de machinist niets had gemerkt.
Een passagier trok aan de noodrem.

De trein kwam tot stilstand op de brug
over de IJssel bij Deventer. Een aparte
evacuatietrein moest eraan te pas komen
om de passagiers te ontzetten.
Zo zo, een aparte evacuatietrein. Alsof dat niet gewoon de standaardoptie is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 31 augustus 2016 @ 20:06:46 #204
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_164993410
Ik hoorde vanochtend op de radio dat de dubbeldeks IC's die deze dienstregeling voor het eerst reden op de lijn Emden-Köln (IC2200) binnenkort alweer verdwijnen en dat de 'gewone' rijtuigen weer zullen verschijnen *O*
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_164994726
8 maanden voorbij en nog steeds geen 10k op de klok. 9.837 spoorkilometers dit jaar :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_164994983
Ik werd vandaag helemaal de tering in gescholden door een oud wijf dat mij een associale teringlijer vond omdat ik tussen laan v noi en cs nog even naar de wc ging. En dat ontaarde in een mooi momentje in de stationshal. Benieuwd of ze nog een bosje bloemen gaat krijgen van de ns.
pi_164995570
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 20:06 schreef derLudolf het volgende:
Ik hoorde vanochtend op de radio dat de dubbeldeks IC's die deze dienstregeling voor het eerst reden op de lijn Emden-Köln (IC2200) binnenkort alweer verdwijnen en dat de 'gewone' rijtuigen weer zullen verschijnen *O*
En waarom moet IC200 weer weg dan?
pi_164995685
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo zo, een aparte evacuatietrein. Alsof dat niet gewoon de standaardoptie is.
quote:
De treinreiziger trok onmiddellijk aan de noodrem na de botsing met de auto van een 34-jarige man uit Twello. Door de aanrijding werkte het remmechanisme van de trein niet meer, waardoor de noodrem het laatste redmiddel was om de trein snel tot stilstand te brengen.

„Daarmee wist de passagier mogelijk ernstige gevolgen te voorkomen”, aldus de politie. Als er niet aan de noodrem was getrokken, had het mogelijk slecht kunnen aflopen voor de circa 400 reizigers. De machinist zou niets van de aanrijding hebben gemerkt.
http://www.telegraaf.nl/b(...)eld__in_trein__.html
Wat moet ik me hierbij voorstellen, dat de remmen niet meer werkten maar de noodrem wel?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_164996385
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:23 schreef b2py het volgende:

[..]

En waarom moet IC200 weer weg dan?
Dubbeldeks is 160.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_164996851
Ze hebben toch van die nieuwe gekocht jonge, Damn, maar 160 inderdaad. Teleurstellend
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 augustus 2016 @ 22:17:31 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164997054
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:27 schreef hooibaal het volgende:

[..]

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)eld__in_trein__.html
Wat moet ik me hierbij voorstellen, dat de remmen niet meer werkten maar de noodrem wel?
vreemd verhaal, want als er iets met de remmen is, zou de trein direct tot stilstand moeten komen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 31 augustus 2016 @ 22:32:21 #212
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164997452
De machinist merkte niet dat hij een auto had aangereden? :?
  woensdag 31 augustus 2016 @ 22:35:29 #213
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_164997531
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:27 schreef hooibaal het volgende:

[..]


[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)eld__in_trein__.html
Wat moet ik me hierbij voorstellen, dat de remmen niet meer werkten maar de noodrem wel?
Telegraaf. :')

Totale lulkoek dit verhaal. Als er remmen beschadigd zijn, dan zijn ze niet over de totale lengte van de trein beschadigd en kan er dus gewoon geremd worden. Of er ontstaat een luchtlekkage, waardoor de remmen direct aanslaan.

Overigens valt het wel mee hoe adequaat er aan de noodrem is getrokken, want de trein stond een goede drie tot vier kilometer verder pas stil.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_164997994
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 22:32 schreef James1988 het volgende:
De machinist merkte niet dat hij een auto had aangereden? :?
auto had de trein aangereden, trein was volgens mij geraakt aan zijkant. Zelfmoordpoging, denk ik dan
  woensdag 31 augustus 2016 @ 22:57:49 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164998247
Ah, zo. :Y
  Redactie Sport woensdag 31 augustus 2016 @ 23:26:46 #216
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_164999419
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 22:50 schreef computergirl het volgende:

[..]

auto had de trein aangereden, trein was volgens mij geraakt aan zijkant. Zelfmoordpoging, denk ik dan
Maar niet erg handig aangepakt. Of was dit een spontaan idee: weer zo'n kuttrein waar ik op moet wachten, nou is het genoeg geweest! 8)7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 31 augustus 2016 @ 23:32:02 #217
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164999630
Misschien was het een hele lage auto en dacht de bestuurder dat hij er wel onderdoor kon?
  donderdag 1 september 2016 @ 01:45:37 #218
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_165002304
Ik was om 21:15 een vriend wegbrengen naar het station en volgens de omroep reden er toen nog stééds geen treinen terwijl het om 14:30 gebeurde... dat duurde wel érg lang. Toch wat goed stuk gegaan?
doei
  donderdag 1 september 2016 @ 07:10:21 #219
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_165003003
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 01:45 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik was om 21:15 een vriend wegbrengen naar het station en volgens de omroep reden er toen nog stééds geen treinen terwijl het om 14:30 gebeurde... dat duurde wel érg lang. Toch wat goed stuk gegaan?
Er moest inderdaad wat infra worden gerepareerd.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_165003222
Lekker rustig zo in de stationshal van Utrecht zonder die meute uit Den Haag, Rotterdam en Gouda :Y
  donderdag 1 september 2016 @ 08:57:36 #221
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_165003725
Een rijbewijs heeft Jos Hoogland (19) uit Harmelen nog niet, maar een trein besturen is voor hem al een vaste bezigheid geworden. Hij is de jongste treinmachinist van Nederland

quote:
De Max Verstappen van het spoor. Zo wordt Jos ook wel grappend door zijn collega's genoemd. ,,Soms word ik wel aangekeken als ik in uniform loop. Maar ik krijg altijd positieve reacties'', zegt hij.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 1 september 2016 @ 09:17:29 #222
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_165004059
Volgens de Stentor is er helemaal niet aan de noodrem getrokken gisteren.

Mijn vermoeden: passagiers hebben 112 gebeld, meldkamer heeft de trdl gewaarschuwd en de trdl heeft de trein stilgezet met een alarmoproep.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_165004206
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 09:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Volgens de Stentor is er helemaal niet aan de noodrem getrokken gisteren.

Mijn vermoeden: passagiers hebben 112 gebeld, meldkamer heeft de trdl gewaarschuwd en de trdl heeft de trein stilgezet met een alarmoproep.
en de rem kan niet stuk gaan door ongeluk, zeggen ze in reacties eronder, want als lucht uit de leiding ontsnapt gaat de trein juist wel remmen?
  donderdag 1 september 2016 @ 09:44:28 #224
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_165004508
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 09:27 schreef computergirl het volgende:

[..]

en de rem kan niet stuk gaan door ongeluk, zeggen ze in reacties eronder, want als lucht uit de leiding ontsnapt gaat de trein juist wel remmen?
Wat ik gisteravond dus ook zei. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_165004535
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 09:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Wat ik gisteravond dus ook zei. :)
solly :@
  donderdag 1 september 2016 @ 12:02:02 #226
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165007356
Treinen rijden :D

Zonder gekheid: veel regelgeving, maar vooral ook leren om de regels in de praktijk toe te passen. Ook leer je de algehele werking van het spoorsysteem/veiligheidssystemen en nog meer.
Daarnaast is de tweejarige opleiding een ROC opleiding, dus daarnaast heb je ook gewoon de algemene vakken als Nederlands, Engels (ook vaktaal), Duits (ook vaktaal), maatschappijleer of hoe het tegenwoordig ook heet, rekenen, elektrotechniek/mechanika (toegespitst op gebruik door machinisten), etc.
pi_165007390
Vandaag is "Van rit naar reis" ingevoerd door NS zonder dat er enige ruchtbaarheid aan wordt gegeven. Zal gezellig worden bij de klantenservice als reizigers ontdekken dat ze voor Jan met de korte achternaam hun reis hebben onderbroken.
pi_165007409
quote:
10s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:05 schreef Yreal het volgende:
Ik werd vandaag helemaal de tering in gescholden door een oud wijf dat mij een associale teringlijer vond omdat ik tussen laan v noi en cs nog even naar de wc ging. En dat ontaarde in een mooi momentje in de stationshal. Benieuwd of ze nog een bosje bloemen gaat krijgen van de ns.
Een enkeltje 6 plankjes is soms echt een betere oplossing (niet gedwongen uiteraard)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_165007465
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 22:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Telegraaf. :')

Totale lulkoek dit verhaal. Als er remmen beschadigd zijn, dan zijn ze niet over de totale lengte van de trein beschadigd en kan er dus gewoon geremd worden. Of er ontstaat een luchtlekkage, waardoor de remmen direct aanslaan.

Overigens valt het wel mee hoe adequaat er aan de noodrem is getrokken, want de trein stond een goede drie tot vier kilometer verder pas stil.
Ja, fail-safe heb je voor dit soort dingen :) En hoezo het voor de 400 passagiers "slecht zou aflopen" :') Tsja, er had wel van alles kunnen gebeuren. Gore kutkrant :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_165007480
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:14 schreef Kansenjongere het volgende:
Vandaag is "Van rit naar reis" ingevoerd door NS zonder dat er enige ruchtbaarheid aan wordt gegeven. Zal gezellig worden bij de klantenservice als reizigers ontdekken dat ze voor Jan met de korte achternaam hun reis hebben onderbroken.
We waren altijd al reizigers en nooit rittigers. Dus wat verandert er echt? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_165007516
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 09:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Volgens de Stentor is er helemaal niet aan de noodrem getrokken gisteren.

Mijn vermoeden: passagiers hebben 112 gebeld, meldkamer heeft de trdl gewaarschuwd en de trdl heeft de trein stilgezet met een alarmoproep.
Dan zou die 3-4 km nog best snel zijn. Dat is niet meer dan anderhalve minuut voor een telefoonketting met 4 schijven.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_165007531
quote:
3s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

We waren altijd al reizigers en nooit rittigers. Dus wat verandert er echt? :?
Als ik met Traject Vrij in de spits begin te reizen op mijn afgekochte traject en ik wil in de daluren verder reizen dan kan ik, als ik braaf heb ingecheckt, op geen enkele mogelijkheid meer voorkomen dat NS me het spitstarief in rekening brengt.
Dit omdat NS zogenaamd het gehele traject als reis beschouwt in plaats van als losse ritten.
Tot het om het toepassen van langeafstandskorting gaat, dan zijn het opeens wel weer afzonderlijke ritten...
pi_165007582
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:13 schreef MTL het volgende:
Treinen rijden :D

Zonder gekheid: veel regelgeving, maar vooral ook leren om de regels in de praktijk toe te passen. Ook leer je de algehele werking van het spoorsysteem/veiligheidssystemen en nog meer.
Daarnaast is de tweejarige opleiding een ROC opleiding, dus daarnaast heb je ook gewoon de algemene vakken als Nederlands, Engels (ook vaktaal), Duits (ook vaktaal), maatschappijleer of hoe het tegenwoordig ook heet, rekenen, elektrotechniek/mechanika (toegespitst op gebruik door machinisten), etc.
Niet vergeten, jezelf aanleren om alles te doen zoals voorgeschreven, eigen kunde is er niet bij.
pi_165007637
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_165007724
quote:
Als een normaal bedrijf tussentijds de spelregels van haar abonnementen wijzigt, zou het niet wegkomen met een melding ergens diep weggestopt op de website. Bovendien wordt daar nauwelijks ingegaan op de groep reizigers die het hardst gedupeerd wordt door deze wijziging (iets met geen slapende honden wakker maken in combinatie met het niet willen bieden van een oplossing).
pi_165007864
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:31 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als een normaal bedrijf tussentijds de spelregels van haar abonnementen wijzigt, zou het niet wegkomen met een melding ergens diep weggestopt op de website. Bovendien wordt daar nauwelijks ingegaan op de groep reizigers die het hardst gedupeerd wordt door deze wijziging (iets met geen slapende honden wakker maken in combinatie met het niet willen bieden van een oplossing).
Hoe hard worden die daadwerkelijk gedupeerd ? Ik vond het maar irritant dat mijn reis die begon in dal, ineens spitstarief werd als ik koffie haalde. Je kan natuurlijk altijd 35 min wachten, dan heb je alsnog een nieuwe reis.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_165007908
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Hoe hard worden die daadwerkelijk gedupeerd ? Ik vond het maar irritant dat mijn reis die begon in dal, ineens spitstarief werd als ik koffie haalde. Je kan natuurlijk altijd 35 min wachten, dan heb je alsnog een nieuwe reis.
Precies zoals ik hierboven al aangaf. Ik reis in de spits met Traject Vrij (anders loont dat abonnement überhaupt niet). Als ik in de daluren verder reis brengt NS een losse reis in rekening, dan is het absurd om naar de initiële check-in te blijven kijken, zelfs bij tussentijds omchecken.
Ik ga nu dus 67 procent te veel betalen voor die reizen of ik zie mijn reistijd met meer dan 35 minuten verlengd...
pi_165007929
Ehm, dit is toch om er voor te zorgen dat de werkelijkheid wel aansluit bij de voorwaarden van de abonnementen? Of heb jij in de voorwaarden staan dat het tarief wijzigt bij overstappen?
pi_165007945
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:41 schreef dcm360 het volgende:
Ehm, dit is toch om er voor te zorgen dat de werkelijkheid wel aansluit bij de voorwaarden van de abonnementen? Of heb jij in de voorwaarden staan dat het tarief wijzigt bij overstappen?
Bij overstappen naar andere vervoerders wijzigt het tarief nog steeds (ook al beweren sommige NS-medewerkers het tegendeel).
pi_165008010
Dan moeten de andere vervoerders het probleem wellicht ook oplossen toch? Dat ligt niet aan de NS.
pi_165008039
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:44 schreef dcm360 het volgende:
Dan moeten de andere vervoerders het probleem wellicht ook oplossen toch? Dat ligt niet aan de NS.
Waarom moeten andere vervoerders een nieuw probleem creëren om een ander door NS gecreëerd probleem op te lossen?
pi_165008061
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:46 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Waarom moeten andere vervoerders een nieuw probleem creëren om een ander door NS gecreëerd probleem op te lossen?
Andere vervoerders moeten de poortjes eens koppelen met NS en omgekeerd. dat omchecken, dat is pas een issue.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_165008145
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:46 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Waarom moeten andere vervoerders een nieuw probleem creëren om een ander door NS gecreëerd probleem op te lossen?
Je verward jouw probleem met het probleem van de NS. Het probleem van de NS was dat de poortjes niet werkten zoals verwacht mocht worden met de voorwaarden van de kaartjes/abo's. Jouw probleem is dat de NS hun probleem nu opgelost heeft (en dat je nu meer gaat betalen). Het gedrag van de poortjes van de andere vervoerders matcht echter nog steeds niet met de voorwaarden van de kaartjes (denk ik?).

Overigens, heeft iemand wellicht een link naar de algemene voorwaarden voor abo's van voor september 2016?

Daarnaast viel me op in de voorwaarden dat als ik nog bij mijn ouders zou wonen, mijn ouders volgens de algemene voorwaarden van de NS geen gezinsleden zijn als ik een abo aanschaf. Andersom zou ik wel gezinslid zijn als een van mijn ouders een abo zou aanschaffen...

[ Bericht 9% gewijzigd door dcm360 op 01-09-2016 13:02:38 ]
pi_165008418
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:51 schreef dcm360 het volgende:

[..]

Je verward jouw probleem met het probleem van de NS. Het probleem van de NS was dat de poortjes niet werkten zoals verwacht mocht worden met de voorwaarden van de kaartjes/abo's. Jouw probleem is dat de NS hun probleem nu opgelost heeft (en dat je nu meer gaat betalen). Het gedrag van de poortjes van de andere vervoerders matcht echter nog steeds niet met de voorwaarden van de kaartjes (denk ik?).
Het probleem van de NS was dat ze een aantal poortjes dusdanig dom hadden geplaatst dat mensen onterecht op extra kosten werden getrakteerd. Een fatsoenlijk bedrijf zou dat probleem eerst oplossen en dan pas de poortjes sluiten, zo niet NS.
Blijkbaar is het NS na anderhalf jaar nog steeds niet gelukt om een echte oplossing te vinden voor dat probleem, waardoor ze nu met dit gedrocht komen.
pi_165008662
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Hoe hard worden die daadwerkelijk gedupeerd ? Ik vond het maar irritant dat mijn reis die begon in dal, ineens spitstarief werd als ik koffie haalde. Je kan natuurlijk altijd 35 min wachten, dan heb je alsnog een nieuwe reis.
Met dalvrij is dat leuk altijd.
pi_165008708
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:03 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het probleem van de NS was dat ze een aantal poortjes dusdanig dom hadden geplaatst dat mensen onterecht op extra kosten werden getrakteerd. Een fatsoenlijk bedrijf zou dat probleem eerst oplossen en dan pas de poortjes sluiten, zo niet NS.
Blijkbaar is het NS na anderhalf jaar nog steeds niet gelukt om een echte oplossing te vinden voor dat probleem, waardoor ze nu met dit gedrocht komen.
Dit is natuurlijk de oplossing voor dat probleem he. Dat hele her-inchecken om 9.00/18.30 zal nooit de bedoeling geweest zijn.
pi_165008785
De NS moet in deze zich afvragen wat de klant wil, niet wat ze zelf willen
pi_165008804
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:17 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk de oplossing voor dat probleem he. Dat hele her-inchecken om 9.00/18.30 zal nooit de bedoeling geweest zijn.
Ooit was de bedoeling van dalurenkorting (toen nog voordeelurenkorting) het REIZEN in daluren te stimuleren, vanuit dat oogpunt was het herchecken dus wel de bedoeling (vergelijkbaar met de oude situatie waarin je met twee kaartjes reisde, 1 met en 1 zonder korting).
De huidige werkwijze is enkel door de techniek ingegeven, niet uit beleid.
pi_165008896
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:20 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ooit was de bedoeling van dalurenkorting (toen nog voordeelurenkorting) het REIZEN in daluren te stimuleren, vanuit dat oogpunt was het herchecken dus wel de bedoeling (vergelijkbaar met de oude situatie waarin je met twee kaartjes reisde, 1 met en 1 zonder korting).
De huidige werkwijze is enkel door de techniek ingegeven, niet uit beleid.
Ja precies. 2 kaartjes was toen ook al een workarround (of wil je beweren dat het de bedoeling was dat mensen een kaartje Rotterdam - utrecht kochten en dan een ticket utrecht - zwolle met korting). Het idee is dat je echt wacht tot het 9 uur is natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')