abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164859744
ik mag em rijden sinds deze week :s)
pi_164859803
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 05:42 schreef Maegrim het volgende:
ik mag em rijden sinds deze week :s)
en inmiddels ook al harder dan 40km/u
pi_164860871
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 23:23 schreef Prins_Pils het volgende:
Vroegâh als een trein stuk was gaf je er een schop tegenaan en hij deed het weer ^O^

@deadsock Nog geen tien jaar oud en nu al geen reservecomputers? Sowieso, hoe kan zoiets onherstelbaar stuk gaan?
Stel dat er van de 100'en computers aan boord van die dingen er één kapotgaat. Dat is een printplaat die ontworpen is in 2000 ofzo. Denk je dat dat nog verkrijgbaar is? Daar heeft gewoon niemand over nagedacht.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_164860877
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 01:31 schreef dennistd het volgende:

[..]

In dit geval zijn er hardwarematig ook wat dingen gewijzigd. En of de fout nou in de software zat (toch een andere versie dan de teststellen?) of in de hardware (niet dezelfde aanpassingen als bij de teststellen?) zullen we vast nog wel te horen krijgen. Maar nu eerst: oogjes dicht en snaveltjes toe.
Bij dubbele changes gaat het het vaakst fout.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:17:19 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164862097
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 08:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Stel dat er van de 100'en computers aan boord van die dingen er één kapotgaat. Dat is een printplaat die ontworpen is in 2000 ofzo. Denk je dat dat nog verkrijgbaar is? Daar heeft gewoon niemand over nagedacht.
Off the shelf niet, maar de bouwtekeningen zal Bombardier nog wel hebben.
  Moderator vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:00:11 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_164864197
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 01:00 schreef James1988 het volgende:
12 stellen die meerdere maanden niet inzetbaar zijn terwijl de drukste periode van het jaar op 5 september begint (start nieuwe collegejaar), dat zijn toch 2200 zitplaatsen die wegvallen.

Dat noem ik geen foutje meer :P
Nee dan ben je gewoon zwaar incapabel ;( #jehadeentaak
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_164864437
Werkzaamheden Almere lopen uit, treinverkeer richting Weesp komt in dienst, naar Lelystad blijven bussen. Prognose, 21:00
pi_164864806
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 10:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Off the shelf niet, maar de bouwtekeningen zal Bombardier nog wel hebben.
Zo eenvoudig werkt dat niet bij IC's en dat weet je zelf ook :P
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:24:19 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164868788
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 01:31 schreef dennistd het volgende:

[..]

In dit geval zijn er hardwarematig ook wat dingen gewijzigd. En of de fout nou in de software zat (toch een andere versie dan de teststellen?) of in de hardware (niet dezelfde aanpassingen als bij de teststellen?) zullen we vast nog wel te horen krijgen. Maar nu eerst: oogjes dicht en snaveltjes toe.
Fabeltjeskrant _O_
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_164870184


_O_
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:41:14 #42
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_164870462
_O-
doei
  Moderator vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:53:37 #43
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_164870695
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 12:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Zo eenvoudig werkt dat niet bij IC's en dat weet je zelf ook :P
Ik moest even 2 keer lezen... Maar IC is hier geen intercity :+

Bepaalde chips zijn echter toch al heel lang op de markt. De 7400 serie waar ik wel es wat sensoren mee heb lopen bouwen.

Worden voor treinen/industriële toepassingen geen 'standaard' onderdelen gebruikt om geintjes als deze te voorkomen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 20:49:18 #44
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_164875962
Vandaag reed er al vervangend materieel tussen Apeldoorn en Enschede. Toch niet vanwege die SLT problemen?
Er werd DM90 ingezet.
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:14:09 #45
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_164876721
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 20:49 schreef greavy het volgende:
Vandaag reed er al vervangend materieel tussen Apeldoorn en Enschede. Toch niet vanwege die SLT problemen?
Er werd DM90 ingezet.
Werd er ergens DDAR ingezet waar er normaal SLT rijdt?
doei
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:19:32 #46
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_164876907
Dat weet ik niet, hoorde alleen dat er DM90 daar reed ter vervanging van ander materieel.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:29:07 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164877202
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 20:49 schreef greavy het volgende:
Vandaag reed er al vervangend materieel tussen Apeldoorn en Enschede. Toch niet vanwege die SLT problemen?
Er werd DM90 ingezet.
is wel eens vaker gebeurd. Is er in het oosten even niets anders voorhanden geweest. Nadeel is wel dat de rijtijden net niet gehaald worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_164877502
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 21:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is wel eens vaker gebeurd. Is er in het oosten even niets anders voorhanden geweest. Nadeel is wel dat de rijtijden net niet gehaald worden
Die heeft zeeen van ruimte. Alleen tussen Deventer en Wierden is het krap. Verderop is het ruimer.
Is overigens rond 15:00u vervangen door een ICM-3.
Bij twijfel: gebruik beton.
  Redactie Sport vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:39:13 #49
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_164877535
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 21:38 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Die heeft zeeen van ruimte. Alleen tussen Deventer en Wierden is het krap. Verderop is het ruimer.
Is overigens rond 15:00u vervangen door een ICM-3.
Normaal is de tijd ruim genoeg, behalve als er in Hengelo voor/achter een Pimpel gereden moet worden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 22:27:13 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164878975
Dit is 'm dan, de opvolger van de Amerikaanse Acela Express, de Avelia Liberty. Alstom gaat ze leveren, vanaf 2021 zijn te zien op de NEC (New York - Boston).


http://blog.amtrak.com/20(...)n-high-speed-trains/
pi_164879028
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 22:27 schreef James1988 het volgende:
Dit is 'm dan, de opvolger van de Amerikaanse Acela Express, de Avelia Liberty. Alstom gaat ze leveren, vanaf 2021 zijn te zien op de NEC (New York - Boston).


http://blog.amtrak.com/20(...)n-high-speed-trains/
Weer zo'n onderhoudsmonster :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_164879572
Pendolino zo te zien? Eerst maar eens de infra verbeteren, ding rijdt op minimale stukken heel hard
  Redactie Sport vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:24:15 #53
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_164880595
Vanavond op de terugweg naar huis even getankt in Bad Bentheim. Natuurlijk even op het station gekeken, maar naast de 1700 van NS stond er alleen een grijze Traxx op een niet te fotograferen plek.Bij het verder rijden naar huis zag ik ineens in een flits wat achter de bosjes staan: het was de 193 219 van de Salzburger Eisenbahn Transportlogistik GmbH, beter bekend als SETG. Op kopspoortje 19 staat de Vectron te genieten van zijn rust.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:58:17 #54
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_164881677
Toffe plaat, mooie lucht ook _O_
Nog even op het perron gekeken trouwens? Voor wie het in de laatste posts van het vorige topic gemist had: faalhazerij op station Bad Bentheim waar de perrons de laatste tijd zijn opgehoogd van 35 naar 76 cm, maar waardoor de deuren van het stationsgebouw niet meer open kunnen. Je kunt nu dus alleen van de stationshal naar het perron door om te lopen, of.... http://www.ardmediathek.d(...)&documentId=37332274
doei
  Redactie Sport zaterdag 27 augustus 2016 @ 00:00:09 #55
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_164881742
Ja, dat is al maanden zo :Y
Op spoor 2/3 is een flink wachthok verschenen meende ik te zien. Niet opgelet of er inmiddels al een nieuwe lift geplaatst is.

Vorige maand maakte ik deze foto van deze idiote situatie:


Overigens wordt ik de praktijk niet van het raam gebruikgemaakt volgens mij en loopt iedereen gewoon om.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 00:33:41 #56
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_164882578
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 22:27 schreef James1988 het volgende:
Dit is 'm dan, de opvolger van de Amerikaanse Acela Express, de Avelia Liberty. Alstom gaat ze leveren, vanaf 2021 zijn te zien op de NEC (New York - Boston).


http://blog.amtrak.com/20(...)n-high-speed-trains/
Leuk, zo'n marketingafdeling die een filmpje maakt. Op 0:55 blijft het sein gewoon veilig staan nadat de trein is gepasseerd. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport zaterdag 27 augustus 2016 @ 01:13:23 #57
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_164883336
Theoretisch zou het blok natuurlijk niet direct achter het sein hoeven te beginnen (maar 300m verderop of zo). Al zal dat vast niet zo zijn ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_164884216
ProRail wil Noord-Zuidlijn doortrekken naar Schiphol
http://nu.nl/reizen/43130(...)rekken-schiphol.html

Zegt u het maar
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 08:48:32 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_164884505
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 07:43 schreef b2py het volgende:
ProRail wil Noord-Zuidlijn doortrekken naar Schiphol
http://nu.nl/reizen/43130(...)rekken-schiphol.html

Zegt u het maar
Technisch gezien geen probleem. Stroomrail op de dwarsliggers schroeven, paar kabeltjes leggen, klein dingetje met het beveiligingssysteem, blabla met een safety case en gaan.

"Het begint met ambitie."
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_164884769
Hij denkt in ieder geval buiten de doos. Maar ik vraag me af of dit wel praktisch kan zonder extra perron op Schiphol te bouwen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:13:45 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_164886244
Klopt, maar om dan te roepen dat het technisch geen probleem is...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:17:50 #62
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_164886310
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 00:00 schreef dennistd het volgende:
Ja, dat is al maanden zo :Y
Op spoor 2/3 is een flink wachthok verschenen meende ik te zien. Niet opgelet of er inmiddels al een nieuwe lift geplaatst is.

Vorige maand maakte ik deze foto van deze idiote situatie:
[ afbeelding ]

Overigens wordt ik de praktijk niet van het raam gebruikgemaakt volgens mij en loopt iedereen gewoon om.
Extra3 is dan ook een satire programma geloof ik. Dat liedje van Erdowie Erdowo Erdogan is ook afkomstig uit die show
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')