Stel dat er van de 100'en computers aan boord van die dingen er één kapotgaat. Dat is een printplaat die ontworpen is in 2000 ofzo. Denk je dat dat nog verkrijgbaar is? Daar heeft gewoon niemand over nagedacht.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 23:23 schreef Prins_Pils het volgende:
Vroegâh als een trein stuk was gaf je er een schop tegenaan en hij deed het weer![]()
@deadsock Nog geen tien jaar oud en nu al geen reservecomputers? Sowieso, hoe kan zoiets onherstelbaar stuk gaan?
Bij dubbele changes gaat het het vaakst fout.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 01:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
In dit geval zijn er hardwarematig ook wat dingen gewijzigd. En of de fout nou in de software zat (toch een andere versie dan de teststellen?) of in de hardware (niet dezelfde aanpassingen als bij de teststellen?) zullen we vast nog wel te horen krijgen. Maar nu eerst: oogjes dicht en snaveltjes toe.
Off the shelf niet, maar de bouwtekeningen zal Bombardier nog wel hebben.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 08:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Stel dat er van de 100'en computers aan boord van die dingen er één kapotgaat. Dat is een printplaat die ontworpen is in 2000 ofzo. Denk je dat dat nog verkrijgbaar is? Daar heeft gewoon niemand over nagedacht.
Nee dan ben je gewoon zwaar incapabelquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 01:00 schreef James1988 het volgende:
12 stellen die meerdere maanden niet inzetbaar zijn terwijl de drukste periode van het jaar op 5 september begint (start nieuwe collegejaar), dat zijn toch 2200 zitplaatsen die wegvallen.
Dat noem ik geen foutje meer
Zo eenvoudig werkt dat niet bij IC's en dat weet je zelf ookquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 10:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Off the shelf niet, maar de bouwtekeningen zal Bombardier nog wel hebben.
Fabeltjeskrantquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 01:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
In dit geval zijn er hardwarematig ook wat dingen gewijzigd. En of de fout nou in de software zat (toch een andere versie dan de teststellen?) of in de hardware (niet dezelfde aanpassingen als bij de teststellen?) zullen we vast nog wel te horen krijgen. Maar nu eerst: oogjes dicht en snaveltjes toe.
Ik moest even 2 keer lezen... Maar IC is hier geen intercityquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Zo eenvoudig werkt dat niet bij IC's en dat weet je zelf ook
Werd er ergens DDAR ingezet waar er normaal SLT rijdt?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 20:49 schreef greavy het volgende:
Vandaag reed er al vervangend materieel tussen Apeldoorn en Enschede. Toch niet vanwege die SLT problemen?
Er werd DM90 ingezet.
is wel eens vaker gebeurd. Is er in het oosten even niets anders voorhanden geweest. Nadeel is wel dat de rijtijden net niet gehaald wordenquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 20:49 schreef greavy het volgende:
Vandaag reed er al vervangend materieel tussen Apeldoorn en Enschede. Toch niet vanwege die SLT problemen?
Er werd DM90 ingezet.
Die heeft zeeen van ruimte. Alleen tussen Deventer en Wierden is het krap. Verderop is het ruimer.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is wel eens vaker gebeurd. Is er in het oosten even niets anders voorhanden geweest. Nadeel is wel dat de rijtijden net niet gehaald worden
Normaal is de tijd ruim genoeg, behalve als er in Hengelo voor/achter een Pimpel gereden moet worden.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:38 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Die heeft zeeen van ruimte. Alleen tussen Deventer en Wierden is het krap. Verderop is het ruimer.
Is overigens rond 15:00u vervangen door een ICM-3.
Weer zo'n onderhoudsmonsterquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:27 schreef James1988 het volgende:
Dit is 'm dan, de opvolger van de Amerikaanse Acela Express, de Avelia Liberty. Alstom gaat ze leveren, vanaf 2021 zijn te zien op de NEC (New York - Boston).
http://blog.amtrak.com/20(...)n-high-speed-trains/
Leuk, zo'n marketingafdeling die een filmpje maakt. Op 0:55 blijft het sein gewoon veilig staan nadat de trein is gepasseerd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:27 schreef James1988 het volgende:
Dit is 'm dan, de opvolger van de Amerikaanse Acela Express, de Avelia Liberty. Alstom gaat ze leveren, vanaf 2021 zijn te zien op de NEC (New York - Boston).
http://blog.amtrak.com/20(...)n-high-speed-trains/
Technisch gezien geen probleem. Stroomrail op de dwarsliggers schroeven, paar kabeltjes leggen, klein dingetje met het beveiligingssysteem, blabla met een safety case en gaan.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 07:43 schreef b2py het volgende:
ProRail wil Noord-Zuidlijn doortrekken naar Schiphol
http://nu.nl/reizen/43130(...)rekken-schiphol.html
Zegt u het maar
Extra3 is dan ook een satire programma geloof ik. Dat liedje van Erdowie Erdowo Erdogan is ook afkomstig uit die showquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 00:00 schreef dennistd het volgende:
Ja, dat is al maanden zo
Op spoor 2/3 is een flink wachthok verschenen meende ik te zien. Niet opgelet of er inmiddels al een nieuwe lift geplaatst is.
Vorige maand maakte ik deze foto van deze idiote situatie:
[ afbeelding ]
Overigens wordt ik de praktijk niet van het raam gebruikgemaakt volgens mij en loopt iedereen gewoon om.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |