Dr_Flash | vrijdag 29 juli 2016 @ 00:46 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 juli 2016 @ 00:47 |
frontseinen heb ik niet. Hate me. | |
James1988 | vrijdag 29 juli 2016 @ 00:48 |
Booooooooo! | |
Dr_Flash | vrijdag 29 juli 2016 @ 00:51 |
![]() | |
hemarookworst | vrijdag 29 juli 2016 @ 04:11 |
Ik heb stiekem wel zin om een foto van iemand met dikke jetsers te plaatsen | |
spectrumanalyser | vrijdag 29 juli 2016 @ 10:38 |
gisteren waren filmopnames in een reguliere intercity van Schagen naar Maastricht. Namens de NS waren 3 man personeel met hesje om reizigers vriendelijk te verzoeken niet de eerste coupe te gebruiken. De trein, een VIRM4, was op drukke trajecten daardoor overvol. de filmploeg bestond in totaal uit 50 man, een lading apparatuur, kleding en catering. Ook was er een hond die in de film een rol had. | |
Dr_Flash | vrijdag 29 juli 2016 @ 10:55 |
Maar het inzetten van een Virm6 bleek "technisch niet mogelijk"? ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 29 juli 2016 @ 11:23 |
men heeft werkelijk alles uit de kast gehaald om een oplossing te vinden. Er werd een VIRM6 verwacht, en er kwam een viertje. Op de dag zelf is ook tevergeefs geprobeerd een stel aangekoppeld te krijgen. Ook in Maastricht lukte het niet om voor de terugweg (848) een stel erbij te krijgen. Eenmaal nadat de opnames waren afgelopen en alles was opgeruimd ging er op de weg van Schagen naar Maastricht (865) wel een stel VIRM4 aan in Alkmaar ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 juli 2016 @ 12:48 |
Maar "de opnames op een ander tijdstip doen" dat kon niet. Want "een film is heel erg enorm belangrijk" ![]() Rot op. | |
spectrumanalyser | vrijdag 29 juli 2016 @ 12:52 |
dat was ook mijn reactie. De filmploeg beweerde namelijk een Thalys te laten rijden vanaf Alkmaar. | |
ReisT | vrijdag 29 juli 2016 @ 13:10 |
Elk kwartier een trein en dan net die ene rit met een los viertje er uit pikken voor zoiets... En dat met NS'ers erbij die toch beter zouden moeten kunnen weten. | |
Peterselieman | vrijdag 29 juli 2016 @ 15:41 |
teletekstpagina 751 blijft voorlopig nog bestaan http://nos.nl/artikel/212(...)lijft-voorlopig.html | |
#ANONIEM | vrijdag 29 juli 2016 @ 16:57 |
http://www.faz.net/aktuel(...)chland-14362507.html De ÖBB heeft blijkbaar rijpaden aangevraagd voor 2017 voor bepaalde verbindingen die nu nog door CNL worden gereden: Düsseldorf - Innsbruck, Hamburg - Innsbruck, Hamburg - Basel en Basel - Praag. In september schijnt de ÖBB officieel iets bekend te willen maken. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 29 juli 2016 @ 18:43 |
Das maar goed ook, anders komen er bewegende beelden op twee TV's in de Zwaar Afgeschermde Personeelshokken en dan weten de perronchefs in Deventer niet meer waar ze moeten kijken, veel te verwarrend. | |
Dr_Flash | vrijdag 29 juli 2016 @ 19:12 |
Bedoelde u "Extra Beveiligde Inrichting"? | |
James1988 | vrijdag 29 juli 2016 @ 19:14 |
Gespot bij de buren, over de aircoproblemen met de IC Berlijn:
| |
Dr_Flash | vrijdag 29 juli 2016 @ 19:19 |
die dingen zijn dus nooit fatsoenlijk gebouwd geweest. | |
Straatcommando. | vrijdag 29 juli 2016 @ 19:20 |
Veel bedrijvigheid op arnhem goederen de afgelopen week. | |
derLudolf | vrijdag 29 juli 2016 @ 21:35 |
Kijk jij daar ooit om reisinformatie te zoeken? Nee dat zou nooit in me opkomen. | |
Peterselieman | vrijdag 29 juli 2016 @ 21:48 |
nee, maar er zijn nog mensen die het doen Gebruik zelf vaak de mobiele site van de NS om door de storingen heen te scrollen | |
Dr_Flash | zaterdag 30 juli 2016 @ 00:06 |
Beter komt mijn nieuwe wasdroger dus voor 16:00 ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 30 juli 2016 @ 00:34 |
Dat wordt aankomen in Dresden, biertje drinken, slapen, terug naar huis? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 30 juli 2016 @ 00:35 |
Ochtendje Dresden ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 30 juli 2016 @ 00:36 |
ja jammer dat ik op die droger moet wachten, anders had ik nu al ergens tussen Kölen en Hannover gezeten natuurlijk | |
James1988 | zaterdag 30 juli 2016 @ 00:37 |
![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 30 juli 2016 @ 00:41 |
Zulke steekvlammetjes waren niet zo gek lang geleden vrij normaal hoor. Alleen een beetje jammer dat ik nu pas laat in de zaterdagmiddag weg kan. Maar een ECHT weekend weg heb ik ook nog steeds niet gedaan eigenlijk. Zo van Vrijdagmiddag rond 16:30 weg van werk, en dan kijken hoe ver je kan komen, en maandagochtend weer terug ![]() ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 30 juli 2016 @ 02:16 |
En wat als je droger wel later komt? ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 30 juli 2016 @ 02:41 |
Dit klinkt een beetje als de auto waar we twee jaar geleden mee door Death Valley zijn gereden. 10 minuten motor af (fucking splinternieuw Equinox) en nooit meer ook maar in de buurt van koel komen. | |
dennistd | zaterdag 30 juli 2016 @ 06:44 |
Het is wat laat, maar anders was ik even tussen Leipzig en Dresden gaan staan zwaaien ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 30 juli 2016 @ 12:01 |
Droger staat er al ![]() | |
b2py | zaterdag 30 juli 2016 @ 12:42 |
Heb je zugbindung? | |
Dr_Flash | zaterdag 30 juli 2016 @ 12:43 |
ja, anders was ik vast 2 uur eerder gegaan | |
James1988 | zaterdag 30 juli 2016 @ 12:45 |
Die tickets kun je omwisselen voor 15 euro, meen ik me te herinneren. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 30 juli 2016 @ 12:46 |
mwoa, niet nodig. | |
b2py | zaterdag 30 juli 2016 @ 12:46 |
Niet vier uur? | |
Dr_Flash | zaterdag 30 juli 2016 @ 12:48 |
Dat was wel erg krap geworden | |
b2py | zaterdag 30 juli 2016 @ 12:53 |
Als je om 1201 kon melden dat de droger er was had je de trein van 1219 zo kunnen halen. Wat moet je mee? Tandpasta, tandenborstel, schone onderbroek en een zonnebril? | |
Dr_Flash | zaterdag 30 juli 2016 @ 12:54 |
zoiets ja ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 30 juli 2016 @ 19:34 |
Godverdomme. Intercity Hannover - Leipzig uitgerekend op zaterdag zonder catering. ![]() | |
Okuliarnik | zaterdag 30 juli 2016 @ 19:43 |
Frankrijk is stom. Maar ze hebben wel leuke treinen. | |
Peterselieman | zaterdag 30 juli 2016 @ 19:51 |
De 766 is in Amsterdam ondergeklad door tuig. Terecht dat ze bij Stichting Hondekop witheet zijn http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)erroristen-zijn-het- | |
spectrumanalyser | zaterdag 30 juli 2016 @ 20:27 |
dan heb je DDM1 stel 7201 nog niet gezien. dat er een coupe volledig is ondergeklad zie je vaker, een complete stam daarentegen ... hoop dat er toch eens eentje tegen de lamp loopt. | |
Peterselieman | zaterdag 30 juli 2016 @ 20:33 |
vorige week is er in Zutphen eentje gepakt. Hopelijk mag die met een tandenborstel de boel eraf poetsen | |
Peterselieman | zaterdag 30 juli 2016 @ 20:42 |
Positiever nieuws: er zijn 2 Arriva FLIRTs onderweg naar Nederland | |
Dr_Flash | zaterdag 30 juli 2016 @ 20:56 |
Bijna in Magdeburg. Eindelijk mooi weer maar de zon is al weg ![]() | |
dennistd | zaterdag 30 juli 2016 @ 23:28 |
Vanmiddag in Oberwiesenthal:![]() Dit is trouwens een still uit een filmpje, dat komt volgende week nog of zo ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 30 juli 2016 @ 23:58 |
Groetjes uit Dresden ![]() | |
dennistd | zaterdag 30 juli 2016 @ 23:59 |
Als je nog wat wilt eten daar moet je hierheen gaan:![]() Ik was er donderdag, je krijgt je eten netjes over de rails bezorgd ![]() Schwerelos zit pal tegenover Hbf | |
#ANONIEM | zondag 31 juli 2016 @ 00:12 |
Groetjes terug uit Dresden ![]() | |
Rick_Van_Acht | zondag 31 juli 2016 @ 12:23 |
Bij station capelsebrug ligt er een tunnel tussen de sporen. Kunt u mij vertellen waar die voor dient? | |
_serial_ | zondag 31 juli 2016 @ 12:41 |
Dat is volgens mij de tunnel die leidt naar emplacement 's Gravenweg | |
Peterselieman | zondag 31 juli 2016 @ 13:07 |
wat is dat voor vehikel links op de foto? | |
derLudolf | zondag 31 juli 2016 @ 13:14 |
Lijkt op een kruising tussen een carnavalswagen een een sneeuwschuiver ![]() | |
Gitarist | zondag 31 juli 2016 @ 16:28 |
Vandaag heb ik een aantal stations op de Noordelijke Nevenlijnen aangedaan ![]() | |
James1988 | zondag 31 juli 2016 @ 16:35 |
Die Arriva-automaten kunnen niet zo heel veel, je kunt er geloof ik alleen terecht om je OV-chipkaart op te laden. De NS-automaat verkoopt vervoerbewijzen voor het hele land. In Limburg heeft Veolia de NS-automaten bijna overal weggehaald, ze moeten namelijk betalen voor de huur van die automaten en Veolia vond dat niet de moeite voor de meeste stations die zij bedienen. | |
derLudolf | zondag 31 juli 2016 @ 17:34 |
De stations worden nog wel door de NS geëxploiteerd ![]() | |
Gitarist | zondag 31 juli 2016 @ 19:46 |
Nou, geëxploiteerd... Is een beetje een overstatement want behalve een paar fietskluizen (met NS sticker idd) waren er weinig voorzieningen te bekennen... [ Bericht 0% gewijzigd door Gitarist op 31-07-2016 20:01:35 ] | |
Dr_Flash | zondag 31 juli 2016 @ 20:12 |
Ben weer thuis ![]() ![]() | |
derLudolf | zondag 31 juli 2016 @ 20:16 |
Wat was het doel. Lang in de trein zitten of een bezoek aan Dresden? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 31 juli 2016 @ 20:18 |
Nou ja weet ik niet meer ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 31-07-2016 20:31:11 ] | |
derLudolf | zondag 31 juli 2016 @ 20:26 |
Ik kan die spontane al dan niet dronken plannen in elk geval altijd wel waarderen | |
drakin | zondag 31 juli 2016 @ 20:31 |
misschien moeten ze wel de ns betalen om het station te mogen gebruiken? | |
Dr_Flash | zondag 31 juli 2016 @ 20:34 |
Mooi. Zal vast de eerstvolgende travelsnack wel gaan worden ![]() | |
Peterselieman | zondag 31 juli 2016 @ 20:34 |
nee, voor iedere stop betalen ze aan ProRail. Van de NS worden de kaartautomaten gehuurd en die stallingen zijn weer van ProRail, terwijl de NS de fietskluizen exploiteert | |
drakin | zondag 31 juli 2016 @ 20:37 |
ja zoiets, alle stukjes een eigen bedrijf erachter en soms zijn die oude wachtruimten/koffiedrinkplekken ook weer van een ander. | |
spectrumanalyser | maandag 1 augustus 2016 @ 11:42 |
met 't mooie weer even naar Zandvoort geweest. Treinkaartjes via internet geregeld en uitgeprint. op station Zandvoort bleek dat er geen incheckpaal op dat station was waar je een papieren kaartje kunt in- en uitchecken. gelukkig staat er permanent op Zandvoort een medewerker namens NS die aangeeft dat het allemaal geen probleem is ![]() | |
dcm360 | maandag 1 augustus 2016 @ 12:06 |
Ehm, zelf geprinte kaartjes inchecken? Hoe moet ik me dat voorstellen? | |
MTL | maandag 1 augustus 2016 @ 12:23 |
Geprinte kaartjes hoeven niet ingecheckt te worden. De code is enkel voor het openen van eventueel aanwezige poortjes. | |
_serial_ | maandag 1 augustus 2016 @ 12:58 |
Ik was wat aan het creasurfen over de vergunningensite van de Gemeente Rotterdam, en kwam een hele sloot aan vergunningaanvragen tegen voor technische ruimten, bedoelt voor de de hoekse lijn _HIER_ | |
ReisT | maandag 1 augustus 2016 @ 13:24 |
Nogal wiedes, omdat het onmogelijk is. | |
Ajaxfan | maandag 1 augustus 2016 @ 16:55 |
Morgen A'dam CS > Sloterdijk elk kwartier en alleen A'dam <> Dordrecht en A'dam <> Den Haag een trein. Waarom laten ze dan op Sloterdijk geen treinen keren richting CS en verder? Is dat een veiligheidsdingetje? Edit: Reisplanner loopt te fucken. Gaat veel meer richting Sloterdijk natuurlijk... [ Bericht 16% gewijzigd door Ajaxfan op 01-08-2016 17:49:40 ] | |
Salatrel | maandag 1 augustus 2016 @ 18:17 |
je gaf het antwoord zelf al ![]() | |
Peterselieman | maandag 1 augustus 2016 @ 19:40 |
Dit zie je niet zo vaak. Een ICR-sandwich in Leeuwarden | |
DeaDLocK2K | maandag 1 augustus 2016 @ 19:52 |
Geyle foto. Maar dat is natuurlijk om alle buitenlandse toeristen zo snel mogelijk weer naar Nederland te brengen. | |
Peterselieman | maandag 1 augustus 2016 @ 19:55 |
Ben zelf niet de maker van de foto. Zat op dat moment een stuk oostelijker ![]() | |
Peterselieman | maandag 1 augustus 2016 @ 20:08 |
Abellio rijdt vanaf vandaag alvast wat diensten op RB33/RB35 welke zij vanaf december over zal gaan nemen http://www.moebahn.de/t17994f40-RB-Abellio-Vorlaufbetrieb-ab.html | |
Ajaxfan | maandag 1 augustus 2016 @ 20:15 |
Checkte dat via een omweg nog een keer. Vreemd genoeg telde hij de hele lijn richting Zaandam niet mee als optie. Maar weer wel als je naar Uitgeest of Alkmaar als eindbestemming ging. | |
Dr_Flash | maandag 1 augustus 2016 @ 21:02 |
Gaat op de lijst voor de volgende keer ![]() | |
Dr_Flash | maandag 1 augustus 2016 @ 21:13 |
Foto is weer weg ook. Wat was er nu weer niet goed aan? Ik heb hem wel gezien nog trouwens ![]() | |
James1988 | maandag 1 augustus 2016 @ 21:31 |
Hier doet hij het gewoon? | |
derLudolf | maandag 1 augustus 2016 @ 21:34 |
In Praag is een café waar je drankjes met een treintje worden bezorgd. ![]() Vytopna Railway Restaurant | |
_JdM_ | maandag 1 augustus 2016 @ 21:59 |
2 jaar geleden geweest ![]() | |
Dr_Flash | maandag 1 augustus 2016 @ 22:13 |
Ja weet ik. Ooknog nooit geweest ![]() | |
Dr_Flash | maandag 1 augustus 2016 @ 22:13 |
F5? | |
derLudolf | maandag 1 augustus 2016 @ 22:28 |
Tijd voor een steekvlammetje ![]() 12:19 vertrek vanaf Deventer naar Berlijn en vanaf daar EN 477 zodat je precies 11 uur later arriveert te Praag ![]() | |
Dr_Flash | maandag 1 augustus 2016 @ 22:36 |
Nee eerst even naar Trondheim over paar weken ![]() | |
derLudolf | maandag 1 augustus 2016 @ 22:47 |
Ja maar, je weet niet hoe lang die EN nog rijdt ![]() | |
MTL | maandag 1 augustus 2016 @ 23:40 |
Reed een paar uur geleden langs Leiden: schijnbaar is daar een SLT door een stootjuk heen geknald van een van de omrijsporen. Die stond goed in het zand en het stootjuk was eh, niet meer in originele staat ![]() | |
Prins_Pils | maandag 1 augustus 2016 @ 23:49 |
Fles, dat topic in TRV ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 1 augustus 2016 @ 23:51 |
http://www.somda.nl/forum(...)e+dingen+1+augustus/ | |
James1988 | maandag 1 augustus 2016 @ 23:59 |
Hmm, plaatje doet het inderdaad niet meer. De link nog wel. ![]() | |
dennistd | dinsdag 2 augustus 2016 @ 00:33 |
Als je een plaatje vervangt op Flickr dan wordt de url van de afbeelding anders. En die wordt opgehaald bij het plaatsen van de post op FOK!, dus als daarna de foto gewijzigd wordt (toch nog iets betere bewerking) dan zie je hier de foto niet meer. | |
dennistd | dinsdag 2 augustus 2016 @ 00:46 |
Rara, waar was ik vandaag?![]() ![]() Tip: het is niet dezelfde plek, maar het ligt hooguit zo'n 20-30km uit elkaar. | |
Ajaxfan | dinsdag 2 augustus 2016 @ 09:20 |
Bewegwijzering naar de bussen op Sloterdijk vanmorgen prima in orde. Op Schiphol was dat helaas verre van zo begreep ik. | |
Dr_Flash | dinsdag 2 augustus 2016 @ 10:14 |
Cool ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 2 augustus 2016 @ 10:35 |
Het was inderdaad alweer even geleden dat daar een Sprinter aan het glijden is gegaan. ![]() | |
MTL | dinsdag 2 augustus 2016 @ 11:59 |
Laat me raden: in plaats van "Met SGM kop perron tot juk max 10 km/u" wordt het nu "Heel Leiden voor alle sprinters max 10 km/u" ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:36 |
Wat, nu ineens? ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:25 |
Ja ik had die nog niet gezien tot je ernaar linkte bij de concurrent ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:38 |
Oh ja. Cool he ![]() ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:29 |
De wereld is groter dan 1435mm ![]() | |
ReisT | dinsdag 2 augustus 2016 @ 17:14 |
Nieuwe kaart van Limburg volgens Arriva, met S-bahnen: 2017 > Lijnennetkaart / Liniennetzplan Trein / Qliner / Snelbus Grootste wijziging is dat Sittard-Kerkrade een doorgaande verbinding wordt. Verder niks spannends. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 2 augustus 2016 @ 17:25 |
En meterspoor dan ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 augustus 2016 @ 17:53 |
Matig. Doorgaande IC wordt als verspringende lijn getoond (Sittard) terwijl los van elkaar staande treinen (RE18, IC) als doorgaande lijn worden getoond (Heerlen) ![]() En signatuur op de kaart die niet voorkomt in de legenda (ZLSM) is ook een kartografische doodzonde. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:03 |
IC-S4 wordt als doorgaande lijn getoond. | |
Dr_Flash | dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:06 |
ja dat klopt dus ook niet dan. Maar dat zijn tenminste nog verschillende kleuren. En er staat veel te veel irrelevants op. Om te beginnen is alles voorbij Luik nergens voor nodig. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:09 |
Helemaal mee eens. Het is niet alsof het een metropoolregio is. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:09 |
Fucking parkstad Limburg, zegt genoeg. Limburg. | |
James1988 | dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:09 |
S4? RE18? Arriva gaat lijnnummers invoeren? | |
b2py | dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:11 |
Sowieso Parkstad ![]() | |
James1988 | dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:11 |
Hmmm... die kaart is inderdaad verwarrend! En euh, wat doet dit hier? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:30 |
Er staan meer lijnen van andere vervoerders op dan van Arriva zelf ![]() | |
James1988 | dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:34 |
Ik vond het woord "Belgien" langs de lijn tussen Aken en Luik ook wel een leuke misser. Ze willen zo te zien de lokale taal gebruiken (Nederland, Deutschland), maar de enige Belgen die het over "Belgien" hebben wonen in het Duitstalige gebiedje. Verder is het "België" of "Belgique". ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:35 |
Nijmegen en Deurne staan er allebei op, en de lijn ertussen staat vanuit BEIDE richtingen aangegeven als "daar in de verte is het" ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:37 |
Eindpunt Vetschau heeft geen naamlabel. En heet het eindpunt van de RB33 "Heinsberg Busbahnhof" ja? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:37 |
Nja Hergenrath klinkt niet erg Frans natuurlijk, dat klopt waarschijnlijk wel... | |
Dr_Flash | dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:39 |
Sowieso is er voor provinciegrens en landsgrens dezelfde signatuur en hetzelfde font gebruikt. Had er dan Limburg | Nordrhein-Westfalen van gemaakt etc. Of inderdaad naar België toe: Limburg | Limburg ![]() | |
James1988 | dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:44 |
Nog een mooie: de RE13 vanaf Venlo. Als je deze kaart moet geloven rijdt die slechts tussen Venlo en Mönchengladbach, terwijl dat ding na M'gladbach nog eens twee uur doorrijdt tot hij aankomt in Hamm ![]() Ik keek scheef, excuus. | |
Dr_Flash | dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:44 |
Rechterkant blokje? | |
James1988 | dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:46 |
Ja, over het hoofd gezien. ![]() Dat daar niet "Düsseldorf / Hamm" staat is wel een misser IMO. Düsseldorf is volgens mij best wel een belangrijke stad (ook voor Nederlanders), maar wie wil er nou naar Hamm? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:48 |
sja, ze geven gewoon per lijn het eindpunt aan. Wie verwacht er nou dat je met de Sprinter naar Deurne ook in Eindhoven kan komen? Maar je hebt wel een punt natuurlijk. Veel te veel vanuit ijzerschuifstandpunt gedacht ipv vanuit poppetjesvervoerstandpunt. | |
James1988 | dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:50 |
De vraag is maar of dat zo blijft, NS gaat het sprinternet in zuid-Nederland met dienstregeling 2017 flink overhoop gooien. Misschien staan er gewoon wel te veel details op dat kaartje. Ik denk niet dat het ook maar iemand kan jeuken dat RE4 naar Dortmund rijdt en S8 naar Hagen. Een simpel blokje met daarop "Richting Dortmund, Düsseldorf, Hagen, Hamm" zou denk ik duidelijker zijn dan wat er nu allemaal staat. | |
Dr_Flash | dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:53 |
ja, zie ook mijn edit. En eigenlijk, provinciegrenzen? Who cares at all? Rivieren, shoarmatenten en de verspreiding van de builenpest staan er toch ook niet op? ![]() | |
b2py | dinsdag 2 augustus 2016 @ 19:34 |
Vleugeltreinen van/naar Berlijn jonguh! | |
dennistd | dinsdag 2 augustus 2016 @ 23:06 |
Vandaag in de voormalige DDR:![]() ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 2 augustus 2016 @ 23:52 |
Wauw! Waar is deze? | |
dennistd | woensdag 3 augustus 2016 @ 00:09 |
De eerste is de Göltzschtalbrücke in Netzschkau, de hoogste bakstenen brug ter wereld. De tweede is het Sächsisches Eisenbahnmuseum in Chemnitz, waar ik aan het einde van de middag de enige bezoeker was (en het terrein moest verlaten via de personeelstoegang zodat ze het ingangsgebouw vast konden afsluiten ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 3 augustus 2016 @ 08:51 |
Die brug is echt ziek ![]() | |
Ajaxfan | woensdag 3 augustus 2016 @ 10:20 |
Waarschijnlijk gebouwd in een tijd dat je enige veiligheid een dun stukje touw was? | |
Dr_Flash | woensdag 3 augustus 2016 @ 10:34 |
volgens dat wikipedia stuk zijn er bij de bouw idd 31 arbeiders omgekomen ja. | |
spectrumanalyser | woensdag 3 augustus 2016 @ 10:56 |
de spoorbrug bij Krommenie is defect. er rijden bussen tussen Uitgeest en Wormerveer. | |
b2py | woensdag 3 augustus 2016 @ 12:49 |
Oke | |
Prins_Pils | woensdag 3 augustus 2016 @ 16:24 |
De nuttigste bijdrage in dit hele topic ![]() | |
b2py | woensdag 3 augustus 2016 @ 16:25 |
Ok | |
b2py | woensdag 3 augustus 2016 @ 16:25 |
![]() | |
b2py | woensdag 3 augustus 2016 @ 16:28 |
NS Extra app kan nu gewijzigde treinlengtes zien tov gepland![]() ![]() ![]() Awesome! ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 3 augustus 2016 @ 17:07 |
Ehm, nee. Zorg gewoon dat treinen lang genoeg zijn. Altijd. Dit is niet anders dan de Belg die een bordje "Slecht wegdek" plaatst. | |
James1988 | woensdag 3 augustus 2016 @ 18:02 |
Jij weet ook wel dat dat niet altijd haalbaar is, bijvoorbeeld als er halverwege de dag een treinstel uit dienst moet worden genomen vanwege vandalisme.
![]() | |
ReisT | woensdag 3 augustus 2016 @ 18:25 |
Voor wie doen ze dat eigenlijk, die treinlengtes in de app? De gemiddelde forens lijkt er in elk geval niet naar te kijken. | |
Dr_Flash | woensdag 3 augustus 2016 @ 19:00 |
En al kijkt hij er wel naar, de toegevoegde waarde is? ![]() Ja, dat je je psychisch kunt voorbereiden op drukte? ![]() | |
Frozen-assassin | woensdag 3 augustus 2016 @ 19:10 |
Strategische positie op perron ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 3 augustus 2016 @ 19:12 |
Ja, en dan rijdt de machinist veel te ver door omdat ie niet nadenkt ![]() ![]() | |
Dos37 | woensdag 3 augustus 2016 @ 19:13 |
Ze stoppen altijd netjes bij de blauwe bordjes ![]() | |
Frozen-assassin | woensdag 3 augustus 2016 @ 19:14 |
Helaas wel MEER BORDJES!!! Stopplek voor SLT-6 SLT-4 VIRM-6 VIRM-4 enz enz enz | |
Blistering | woensdag 3 augustus 2016 @ 19:17 |
Alleen weet de gemiddelde treinreiziger echt niet waar die bordjes voor staan. | |
James1988 | woensdag 3 augustus 2016 @ 19:22 |
Ze kunnen die bakborden beter vervangen door bordjes waar de lengte in meters op staat. Want reken maar dat FLIRT en SNG afwijken van SLT, en met ICNG zal er weer wel een andere omrekenregel zijn. ![]() | |
ReisT | woensdag 3 augustus 2016 @ 19:34 |
Op Amsterdam Amstel stoppen ze altijd op de juiste plek en werkt mijn strategische positie perfect. Ik vind het altijd hilarisch de situatie die ontstaat wanneer de machinist te vroeg begint met remmen. Gaat iedereen teruglopen omdat ze denken dat de trein eerder stopt, rijdt die alsnog door tot waar die hoort te stoppen. Moeten ze weer allemaal de andere kant op rennen. | |
Dr_Flash | woensdag 3 augustus 2016 @ 20:01 |
En zo heeft de reiziger het weer gedaan ![]() | |
Peterselieman | woensdag 3 augustus 2016 @ 20:02 |
en op officiële tekeningen staan de bakborden dan weer niet. Die worden namelijk in overleg met de vervoerder geplaatst | |
DeaDLocK2K | woensdag 3 augustus 2016 @ 20:05 |
Als je een fucking verkeersbord kan leren dan kan je ook leren waar een paar bordjes op een station voor staan. Wij kregen ze nog op school ook. Compleet brevet van onvermogen krijg je als je dat niet zelf kan, einde verhaal, oprotten naar België of Limburg en bij de rest van de debielen gaan wonen. Maak het ff. | |
Dr_Flash | woensdag 3 augustus 2016 @ 20:18 |
Nou ja, het minste wat je als vervoerder kunt doen, ALS je iets voor je reiziger wilt betekenen, is die bakborden in verband brengen met de boodschap "kortere trein" in de app. Dat zul je ze toch zelf moeten leren. Kan best via de omroep bijvoorbeeld. Maar of de vervoerders er te lui voor zijn, of dat ze van mening zijn dat zulke dingen te moeilijk zijn voor reizigers, of allebei, tsja, IETS zorgt ervoor dat dat niet gebeurt ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 3 augustus 2016 @ 21:13 |
Misschien dat je mensen bakbordjes kunt leren lezen door op de app in plaats van 'lengte vier delen' een plaatje te doen: 'lengte: <4>'? (plaatje van bakbordje dus) | |
Prins_Pils | woensdag 3 augustus 2016 @ 21:15 |
Huh? | |
b2py | woensdag 3 augustus 2016 @ 21:45 |
Is dat omdat ze het niet nuttig vinden of omdat ze het niet weten? En welke gemiddelde forens kijkt in de app? Die kent de tijden wel.. | |
James1988 | woensdag 3 augustus 2016 @ 22:05 |
Een meer praktische oplossing lijkt me om de sectiebordjes (die je nu nog ziet op internationale stations) te plaatsen op alle stations en op de reisinformatieschermen ook te tonen wáár de trein gaat stoppen. ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 3 augustus 2016 @ 22:07 |
Wil je alsjeblieft beloven dat je nooit iets in usability/UX/voorlichting gaat doen? ![]() | |
b2py | woensdag 3 augustus 2016 @ 22:15 |
UX? | |
DeaDLocK2K | woensdag 3 augustus 2016 @ 22:25 |
Wireframes/user interfaces. | |
b2py | woensdag 3 augustus 2016 @ 22:41 |
En waarom? | |
DeaDLocK2K | woensdag 3 augustus 2016 @ 22:44 |
Omdat de door jou aangedragen oplossingen voor deze problemen alleen werken voor wiskundigen en kenners en niet voor eindgebruikers. | |
b2py | woensdag 3 augustus 2016 @ 22:53 |
Welke oplossingen? ![]() | |
HaverMoutKoekje | donderdag 4 augustus 2016 @ 07:19 |
daar heb je toch ook niks aan? Die staan op Amstel in ieder geval aan voorkant van perron. Er zijn geen bordjes waar trein dan eindigt als je achterin wil instappen. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 4 augustus 2016 @ 08:17 |
Ligt er aan welke tekeningen je gebruikt. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 4 augustus 2016 @ 08:27 |
Maar in de praktijk maakt het allemaal niet uit en is het "Kijk maar waar de trein stopt". | |
ziggyziggyziggy | donderdag 4 augustus 2016 @ 08:55 |
Mijn ervaring is dat er doorgaans toch netjes bij de juiste bakborden wordt gestopt. | |
Dr_Flash | donderdag 4 augustus 2016 @ 09:54 |
Zolang de materieelsamenstelling is zoals gebruikelijk, gaat het over het algemeen prima inderdaad ![]() | |
b2py | donderdag 4 augustus 2016 @ 10:01 |
![]() De machinist weet vrijwel altijd wat hij mee heeft en zal daar dan ook stoppen | |
ReisT | donderdag 4 augustus 2016 @ 11:26 |
Voor de reiziger, die niet weet wat de machinist bij zich heeft, maar wel weet dat zijn trein normaal op x meter van de roltrap stopt, stopt een te korte trein op de verkeerde plek. | |
Salatrel | donderdag 4 augustus 2016 @ 11:29 |
even een vraagje nav een "incidentje" van gisteren. heeft de treindienstleider actuele info over hoelang een trein is? of alleen hoe lang die gepland is? | |
MTL | donderdag 4 augustus 2016 @ 11:42 |
Volgens mij alleen planning. Had een keer met de stopper Utrecht - Zwolle tweemaal DDZ4 mee omdat een ontkoppelactie op Utrecht niet door ging en ik zag dat ik gepland op dat piepkleine kopspoortje binnen zou komen op Zwolle. Toen heb ik toch maar even gebeld en de treindienstleider bedankte mij uitvoerig, want hij wist er niets van. Had ik niet gebeld, dan had ik daar toch behoorlijk de wisselstraat lopen blokkeren. Of recenter met het nachtnet: in plaats van een ICM3 kreeg ik een VIRM6 mee. Dat ging ook niet helemaal passen op de a-zijde op Amsterdam, dus daar heb ik toen ook de treindienstleiding op moeten telefoneren dat ik niet vrij zou komen te staan als ik geen seintje er bij kreeg. | |
_serial_ | donderdag 4 augustus 2016 @ 11:44 |
Het is maar goed dat niet elke random forens weet wat die bakbordjes betekenen, en hoe lang de aankomende trein is, zolang ik het maar weet, en de rest als kudde rondom de trappen blijft hangen, heb ik ruim op tijd een zitplaats ![]() | |
b2py | donderdag 4 augustus 2016 @ 12:11 |
Dat ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 4 augustus 2016 @ 12:53 |
Wel raar dan he, dat NS zoveel moeite steekt in het oplossen van een probleem dat kennelijk helemaal niet bestaat ![]() | |
b2py | donderdag 4 augustus 2016 @ 14:01 |
Kern van 'probleem' is dat de informatie voor de machinist altijd bekend is, die kan gewoon naar achter kijken of in de railpocket kijken. De reiziger was aangewezen op een gok op eerdere ervaringen maar kan het nu dus in de app zien. Extra feature is dus nu dat je ook kan zien of de trein korter dan normaal is doordat je je kan voorbereiden op extra drukte. | |
Dr_Flash | donderdag 4 augustus 2016 @ 14:57 |
En wat doe je dan? Tas leegmaken, alvast je buik inhouden als de trein er aan komt? ![]() | |
Kansenjongere | donderdag 4 augustus 2016 @ 14:59 |
Niet aan de andere kant van het perron gaan staan zodat je als de veel te korte trein arriveert dat hele eind weer terug kan lopen om vervolgens helemaal achterin de rij aan te sluiten en daarbij het risico te lopen dat de overijverige conducteur alvast begonnen is met fluiten zodat hij/zij eerder verder kan met de sudoku. | |
b2py | donderdag 4 augustus 2016 @ 15:44 |
Volgende nemen oid | |
Dr_Flash | donderdag 4 augustus 2016 @ 15:56 |
![]() | |
HaverMoutKoekje | donderdag 4 augustus 2016 @ 16:41 |
kalmerende yoga oefeningen op perron ipv koffie halen | |
Basekid_NZ | donderdag 4 augustus 2016 @ 16:58 |
Netflix wordt traagTreintjes op Netflix! | |
Prins_Pils | donderdag 4 augustus 2016 @ 18:00 |
Moeders bracht van de week mijn oude vakantiefoto-albumpjes mee, met daarin ook mijn allereerste foto's die iets met de spoorhobby van doen hadden. Schraal kut natuurlijk want met zo'n wegwerpcameraatje en ik was nog maar 9 jaar oud, maar toch ![]() Station Meiringen (CH), daar ergens achterin ![]() ![]() En het vlakbij gelegen tandradding/funiculaire naar de Reichenbachfall, waar volgens het verhaal de beroemde detective Sherlock Holmes vanaf is gedonderd. In het dorp staat een standbeeld van hem. ![]() | |
Okuliarnik | donderdag 4 augustus 2016 @ 18:11 |
Dr_Flash | donderdag 4 augustus 2016 @ 19:24 |
Oh ja goed idee ![]() | |
derLudolf | donderdag 4 augustus 2016 @ 20:26 |
Gaaf! | |
Darkwing_Duck | donderdag 4 augustus 2016 @ 23:54 |
![]() Zo, ik heb er 33.000 km voor in een TGV moeten jakkeren, maar hijs binnen... De vaste klantenkaart... Nu na een vakantie in België eerst anderhalve week aan topics bijlezen ![]() | |
dennistd | vrijdag 5 augustus 2016 @ 00:08 |
Met gratis batterij? | |
b2py | vrijdag 5 augustus 2016 @ 08:48 |
Wat kan je met zo'n kaart? | |
JDude | vrijdag 5 augustus 2016 @ 08:49 |
Daaronder staat waarschijnlijk dat hij D. Arquing Duque van de firma Badslipper Express is. | |
derLudolf | vrijdag 5 augustus 2016 @ 09:54 |
https://m.facebook.com/ph(...)et=o.364922133542125 Treinspotter redt leven | |
b2py | vrijdag 5 augustus 2016 @ 10:46 |
Hier gaat mijn hart toch wel sneller van kloppen | |
greavy | vrijdag 5 augustus 2016 @ 10:47 |
Vanaf 1 september zijn DB-tickets niet meer geldig bij HKX.
| |
Dr_Flash | vrijdag 5 augustus 2016 @ 10:55 |
![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 5 augustus 2016 @ 11:15 |
Dit, t is uiterst triest dat dit ontwikkelt is voor die app, sterker nog, dat die hele app zo ontwikkelt is... Die hele steunpilaar van de app is omdat het ergens 'niet zo gaat zoals t moet' en dat is uiterst triest.. Als alles gaat zoals het moet kan je het gewoon doen met een pdfje zoals deze https://malignea.transili(...)s-RER-A-RVB-RATP.pdf Werkt uitstekend | |
greavy | vrijdag 5 augustus 2016 @ 23:11 |
Arriva op Facebook:
| |
derLudolf | vrijdag 5 augustus 2016 @ 23:14 |
Ik mag hopen dat ze dat ook middels Metro en flyers in de treinen publiekelijk maken? | |
greavy | vrijdag 5 augustus 2016 @ 23:20 |
Ik durf het niet te zeggen. | |
greavy | vrijdag 5 augustus 2016 @ 23:26 |
Op Twitter werd het ook eenmalig vermeld. | |
greavy | vrijdag 5 augustus 2016 @ 23:29 |
Waarbij die van het Webcareteam niet altijd snugger antwoord: Vraagt er iemand of het ook met SOV tijdens reizen met KORTING (= dus op saldo) het geval is "Nee, alleen als je op saldo reist" ![]() | |
James1988 | zaterdag 6 augustus 2016 @ 00:19 |
Uit d'n oude doosch, voor onze donkergevleugelde eend:![]() | |
WebHawk | zaterdag 6 augustus 2016 @ 00:28 |
Wat is dat voor rijdend stuk schroot? Wel een fraaie plaat. | |
James1988 | zaterdag 6 augustus 2016 @ 00:29 |
Oud TER-spul (regionaal) uit Frankrijk. Rijdt ook in Luxemburg trouwens ![]() Thanks! ![]() | |
Bitlord | zaterdag 6 augustus 2016 @ 07:46 |
Nog onderdeel geweest van het Treinentopic nieuwjaarsrondje zelfs | |
Zug-Chef | zaterdag 6 augustus 2016 @ 10:01 |
Berlijn blijft mooi, ook de 20e keer....![]() De trein maakt tussen Sassnitz en Trelleborg gebruik van de veerpont van Scandlines. De tractie tussen Berlijn en Sassnitz wordt al jaren geleverd door een van de drie Holzrollers van GVG, de Georg Verkehrsorganisation GmbH. De nachttrein vertrekt drie keer per week rond 19:30 vanaf het Hauptbahnhof in de Duitse hoofdstad. Dat is twee en een half uur eerder dan voorgaande jaren waardoor de aanvoertrein nu met daglicht fotografeerbaar is. Op zondag 24 juli 2016 is lok 109-3 onderweg met het ledig materieel vanaf het opstelterrein in Berlin-Lichtenberg naar Berlin Hbf (tief) als het hier op de Innenring ter hoogte van S-Bahnhof Storkower Straße passeert. ![]() Deze ochtend besloot ik in Fredersdorf bei Berlin te gaan staan, alwaar ik al snel werd vergezeld door twee lokale fotografen. Het maakte het wachten wat aangenamer. Tot Strausberg wordt de Ostbahn ook gebruikt door S-Bahn lijn S5 die daarna afbuigt naar Strausberg Nord. Het emplacement in Fredersdorf bestaat naast de twee perronsporen voor de S-Bahn uit een doorgangsspoor en drie wachtsporen die met name gebruikt worden voor de cement- en kolentreinen die het nabijgelegen Rüdersdorf als herkomst/bestemming hebben. Sinds enkele jaren staat de S-Bahn Berlin reclame toe op de treinstellen waardoor ze een leuk jachtobject zijn geworden. De voor de Duitse TV-satellietfabrikant Technisat wervende 481/482 064 is samen met de 481/482 378, 481/482 385 en 481/482 336 onderweg als S5 van Berlin-Spandau naar Strausberg Nord en maakt hier een tussenstop in Fredersdorf. Die goederentrein kwam uiteindelijk niet opdagen helaas... ![]() De PKP heeft in 2008 een order van 10 loks van het type ES64-U4 geplaatst bij Siemens waarna ze tussen 2009 en 2010 aan PKP IC zijn uitgeleverd. De locomotieven zijn de afgelopen jaren regelmatig bestickerd. Zo kregen alle loks tijdens het EK-voetbal van 2012 in Polen en Oekraïne een outfit van een van de deelnemende landen of stadions aangemeten. In 2013 volgden twee exemplaren met het wit-groene Heineken Open'er Festival en in 2014 werd dit overgedaan met twee witte loks wervend voor het Open'er Festival. Eind 2014 sloot PKP IC een overeenkomst met T-mobile voor Wifi in de trein. In totaal vijf loks zijn sindsdien in het T-mobile-roze gestoken. Inmiddels heeft de 5 370 002 extra stickers gekregen van Huawei en T-Mobile. Op maandag 25 juli vertrok de 5 370 002 met EC 55 uit het Berliner Hauptbahnhof en rijdt het hier over de brug over het Berlin-Spandauer-Schifffahrtskanal. Op de achtergrond is de Humboldthafen te zien. ![]() Het merendeel van deze ICE-treinen rijden inmiddels door de Noord-Zuid-tunnel van/naar Berlin Hauptbahnhof, alleen de ICE's tussen Berlijn en Basel-Zürich/München rijden nog over de Stadtbahn. Uitzonderingen daargelaten rijdt bijna alle hierboven genoemde ICE-verbindingen volgens een uurdienstregeling. Op dinsdag 26 juli 2016 arriveerde ICE-stel 401 063/563 als ICE 690 uit München Hbf in Berlijn en rijdt hier op de Stadtbahn ter hoogte van de Jannowitzbrücke het eindstation Berlin Ostbahnhof tegemoet. ![]() De Jan Kiepura, zoals de naam van deze nachttrein officieel heet, had in de voorbije jaren verschillende bestemmingen in West-Europa zoals Oostende, Frankfurt(Main) en ook Amsterdam. De afgelopen jaren bevonden zich zelfs nog rijtuigen naar Minsk en Moskou in deze nachttrein, maar dat is inmiddels verleden tijd. Wat anno 2016 overblijft zijn drie of vier rijtuigen naar Warschau. Ze liften vanaf Berlijn mee in de eerste Eurocity van de dag naar de Poolse hoofdstad, waarmee de aankomsttijd op de eindbestemming alleen nog maar later is geworden. Nachttrein onwaardig eigenlijk, als je heel eerlijk bent. Op donderdag 28 juli 2016 trok lok 5 370 010 van de Poolse Staatsspoorwegen PKP de gecombineerde Eurocity 41 en Euronight 447 langs Berlin-Köpenick op weg richting Frankfurt/Oder. ![]() De fraaie lok kwam op donderdag 28 juli 2016 met vijf Doppelstockwagen aan de haak als RE 18169 uit Magdeburg Hbf hier door Berlin-Köpenick op weg naar Frankfurt/Oder. De menigte rechts in beeld staat te wachten op de aankomende S3 naar Berlin Ostkreuz die achter de fotograaf het station binnenrijdt. ![]() Driemaal per week rijdt momenteel de Euronight tussen Paris-Est en Moskou Belorusskaja. Deze trein doet in totaal bijna 37,5 uur over deze treinrit die via Straatsburg, Frankfurt(Main), Erfurt, Berlijn, Warschau, Brest en Minsk verloopt. Tussen de Frans/Duitse grens en Berlin-Lichtenberg wordt de trein door een DB-lok serie 101 of 120 gereden waarna in laatstgenoemd station de lokwissel op een van Railpool gehuurde 186'er plaatsvindt. Deze lok trekt de trein tot aan de Pools/Wit-Russische grens bij Terespol/Brest. Op donderdag 28 juli 2016 heeft de 186 143 een half uur eerder in Berlin-Lichtenberg Euronight 453 overgenomen en is nu op weg naar de Duits/Poolse grens als het hier het in onbruik geraakte voormalige perron van Erkner in oostelijke richting passeert. Door enkele wijzigingen in de dienstregeling vertrekt de trein nu eerder uit Berlijn en komt deze later aan dan vorig jaar, waardoor plaatjes met een rode DB-lok met zonlicht haast niet meer mogelijk zijn. Overigens neemt het aantal mogelijke fotopunten op deze lijn in rap tempo af. De spoorlijn tussen Berlijn en Frankfurt/Oder wordt namelijk aangepast om snelheden tot 160 km/h te kunnen bereiken, waar dat nu nog max 120 km/h is. Om die reden worden de sporen tussen Köpenick en Erkner vervangen waardoor er momenteel maar één spoor beschikbaar is tussen Köpenick en Rahnsdorf. Alle tussengelegen fotopunten zijn inmiddels niet meer bruikbaar door de bouw van nieuwere portalen die dichter op elkaar staan en er wordt tevens kilometers geluidswand geplaatst... ![]() Nadat de afgelopen jaren onder andere het Bodemuseum en de Alte Nationalgalerie zijn gerestaureerd, is onlangs begonnen met de restauratie van het Perganommuseum. Hierdoor is het klassieke shot met trein op dit fotopunt nu niet mogelijk. Daarom koos ik er op donderdag 28 juli 2016 voor om het geheel iets meer van een afstandje te bekijken. Nog voordat de vele toeristenboten de Spree massaal opvaren kon de passage van de tweede EC naar Warschau van de dag worden vastgelegd, hier met de 5 370 006 aan kop. ![]() Op U-Bahn-lijn U1 wordt vooralsnog alleen verouderd materieel ingezet van het type A3 (vooral herkenbaar aan de ronde of vierhoekige frontseinen). Sinds december 2015 wordt ook het type G ingezet op de U1, terwijl dit daarvoor alleen op de U2 werd ingezet. In tegenstelling tot alle andere "Baureihen" is type G, dat als bijnaam Gisela heeft, als enige ontwikkeld en gebouwd in de voormalige DDR. Terwijl in West-Berlijn in de jaren 70 van de vorige eeuw nieuw metromaterieel instroomde reed men in Oost-Berlijn door met materieel uit het begin van de eeuw. Dit was inmiddels al ruim 70 jaar oud en was toe aan vervanging. Ondanks opties om oud S-Bahn materieel om te bouwen of metrostellen vanuit Moskou over te nemen werd steeds tegen problemen opgelopen in verband met het smallere profiel. Er zat niets anders op dan zelf een nieuwe serie te ontwerpen. Lokomotivbau Elektrotechnische Werke (LEW) uit het bij Berlijn gelegen Hennigsdorf bouwde zodoende tussen 1974 en 1979 in totaal 123 stellen van dit type, waarvan er anno 2016 nog steeds een aantal in Berlijn rondrijden. Op donderdag 28 juli 2016 zijn de vierwagenstellen 1089 en 1084 onderweg op de U1 en rijden hier op de Hochbahn boven het Landwehrkanal in de wijk Kreuzberg. Ze naderen het station Möckernbrücke op weg van de Warschauer Straße naar Uhlandstraße. ![]() BVG-vierwagenstellen 1081 en 1087 arriveren hier als U1 op station Gleisdreieck en zullen daarna ondergronds verder gaan naar eindpunt Uhlandstraße. Het fraaie bakstenen gebouw op de achtergrond is het Kühlhaus Gleisdreieck Berlin, het staat op de monumentenlijst en is vandaag de dag in gebruik als kunst- en cultureel centrum. ![]() De eerste Oberbaumbrücke lag iets ten zuiden van het Spreeinsel (huidige Museumsinsel) en was onderdeel van de stadsmuur van Berlijn. In het midden van de brug bevond zich een smalle doorgang, waar tol geheven werd. 's Nachts werd deze doorgang afgesloten met een slagboom, de zogenaamde Baum. Terwijl zich in het westen van de stad de Unterbaum (nederslagboom, stroomafwaarts) bevond, was er stroomopwaarts van de Spree in het oosten van Berlijn de Oberbaum. In 1732 werd de stadsmuur enkele kilometers verplaatst en werd een nieuwe (houten) brug aangelegd op de huidige locatie. Deze houten brug voldeed als gevolg van de verkeerstoename eind 19e eeuw niet meer. Er werd een nieuwe brug ontworpen die, met het oog op de bouw van een metrolijn, naast autoverkeer en voetgangers ook ruimte moest bieden aan de metro. Tussen 1894 en 1898 verrees zo de derde Oberbaumbrücke: een bakstenen bouwwerk met twee 34 meter hoge torens in het midden. Op 15 februari 1902 vond de openingsrit van de Berlijnse metro plaats en reed er voor het eerst een trein over de brug. Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd de Oberbaumbrücke ernstig beschadigd door bombardementen. Na de oorlog werd de brug provisorisch hersteld. Berlijn was inmiddels verdeeld in vier sectoren en de Oberbaumbrücke kwam op de grens van de Sovjet- en de Amerikaanse sector te liggen. De bouw van de Berlijnse Muur leidde in 1961 tot de sluiting van de brug. In 1963 werd op de Oberbaumbrücke een grensovergang voor voetgangers ingericht, die enkel door inwoners van West-Berlijn gebruikt mocht worden. Na de val van de Muur in 1989 en de Duitse Hereniging werd de brug gerenoveerd. De eerste metro reed pas in oktober 1995 weer over de Oberbaumbrücke. | |
Yreal | zaterdag 6 augustus 2016 @ 10:11 |
Tl;dr Maar mooie plaatjes ![]() ![]() | |
derLudolf | zaterdag 6 augustus 2016 @ 10:21 |
Tl;Dr Ik lees het vaker, wat bedoel je? | |
Peter | zaterdag 6 augustus 2016 @ 10:24 |
Leuke informatieve post ![]() | |
b2py | zaterdag 6 augustus 2016 @ 10:29 |
Prachtig, en die verhalen ![]() Het was eigenlijk alweer te lang geleden, die plaatjes van Zug | |
De_Hertog | zaterdag 6 augustus 2016 @ 10:33 |
Prachtige platen weer, met uitstekend commentaar. En wat een mooie brug. | |
Prins_Pils | zaterdag 6 augustus 2016 @ 13:04 |
Ik herkende alleen Köpenick niet meteen zonder het bijschrift te lezen, de rest wel ![]() Prachtige plaatjes! Berlijn ![]() ![]() | |
dennistd | zaterdag 6 augustus 2016 @ 15:16 |
'De railcatering zal zometeen rond gaan lopen op het achterste treinstel met nummer 8738'. Ik hoop dat ie niet rechtop gaat lopen bovenop deze VIRM.... | |
Darkwing_Duck | zaterdag 6 augustus 2016 @ 16:52 |
Vet, zouden die nog ergens rijden? ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 6 augustus 2016 @ 16:56 |
Greavy, jij gaat toch regelmatig TERren in Nord pas de Calais loop toch tegen het probleem aan dat je te weinig overstaptijd hebt om een kaartje te kopen, nu dat is verleden tijd wantAls je de SNCF applicatie download kan je sinds een aantal dagen je TER ticket van die regio op voorhand kopen en opslaan op je telefoon. ![]() Dit is de eerste regio die dat heeft... | |
DeaDLocK2K | zaterdag 6 augustus 2016 @ 17:47 |
Geyle plaatjes <3 Fijn wakker worden! | |
James1988 | zaterdag 6 augustus 2016 @ 17:53 |
Heel oud is de foto niet hoor, ik heb 'm in mei 2015 gemaakt in Languedoc-Roussillon ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 6 augustus 2016 @ 18:38 |
Dat zie ik aan de kleurtjes, ik vraag mij trouwens niet af of ik daar niet met Fles in heb gezeten toen we langs de Batsfabriek reden... | |
James1988 | zaterdag 6 augustus 2016 @ 19:18 |
De Z2's worden langzamerhand vervangen door nieuwe Régiolissen en Regio2N's, maar nog niet iedere regio had al nieuwe treinen besteld. Misschien zijn er ook minder treinen nodig nu de regio's zijn herschikt? | |
Darkwing_Duck | zaterdag 6 augustus 2016 @ 20:12 |
Goede vraag! | |
Darkwing_Duck | zaterdag 6 augustus 2016 @ 20:40 |
Ik dacht altijd dat de rails het probleem waren met de hitte. Maar in Camembert-Land is het weer anders ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 6 augustus 2016 @ 20:53 |
Doorhangende bovenleiding als gevolg van hitte is zeker een probleem. De hele constructie wordt ontworpen op bepaalde temperaturen, en hierop worden de contragewichten afgesteld. In Nederland worden daarvoor andere parameters gebruikt dan bijvoorbeeld in het zuiden van Italië. Zoals je weet: bij warm weer zet koper uit, bij koud weer krimpt het. Als het warm wordt dalen de contragewichten waardoor de bovenleiding strakgetrokken wordt, als het koud wordt hangen de contragewichten juist weer hoger. Als het té warm wordt komt er een moment waarop de contragewichten op de grond staan, de bovenleiding begint dan door te zakken. Je kunt dan niks anders doen behalve wachten tot het weer afkoelt. Als je de contragewichten afstelt op het warme zomerse weer heb je in de winter weer een probleem. ![]() | |
dennistd | zaterdag 6 augustus 2016 @ 20:54 |
Daarvoor heb je toch van die blokken beton aan de uiteinden van een sectie hangen? @James: in dat geval zou je een gat in de grond moeten maken waar dat gewicht in kan zakken op hete dagen, zodat ie de grond niet raakt. | |
Peter | zaterdag 6 augustus 2016 @ 20:57 |
Wordt niet alleen de rijdraad op spanning gehouden door die gewichten? De hele draadconstructie waar die rijdraad aan hangt kan natuurlijk wel uitzetten waardoor de rijdraad een stuk lager hangt.. | |
James1988 | zaterdag 6 augustus 2016 @ 21:07 |
SNCF had een tijd terug al eens een filmpje gemaakt waarin ze het probleem uitleggen, maar wel in het Frans ![]() | |
greavy | zaterdag 6 augustus 2016 @ 21:30 |
Is (helaas) alweer een tijdje geleden dat ik met regelmaat even een "idiotenreisje" op zaterdag deed. Toen draaide ik nog regelmatige diensten, 1x/2 weken 5-14u ma-vr en 1x/2 weken 14-23u ma-vr. Dan ging ik gewoon elke 2 weken een tripje maken. Nu vertrek ik op zondagmiddag/avond of maandagochtend, en weet dat ik vrijdagavond (laat) of zaterdagochtend thuis kom, maar veel meer kan ik helaas van te voren niet weten.... En na ca. 65-70 werkuren en de hele week van huis, is de put er gewoon niet altijd meer voor. Ik wil het wel weer gaan doen. En dan had ik vaak óf 12 minuten overstap op een bepaalde TER, of bijna 2 uur. Dat was wel weer klote, ja. Waarom kan je TGV enz wel online kopen, maar TER niet???... Maar kan je die kaartjes nou ook met iDeal/Paypal oid kopen, of alleen Creditcard via de app? | |
b2py | zaterdag 6 augustus 2016 @ 21:51 |
Je kan er prima wat aan doen, in jargon genaamd op temperatuur zetten. Je kan de draad verkorten door er gewoon een stukje uit te halen en de gewichten hoger te hangen. Lengte van een sectie (Max 1500/1600 meter) houdt ook rekening met deze verlenging door hitte als de draad goed is afgespannen. Bij een veer of gasafspanning heb je er geen last van.. | |
James1988 | zaterdag 6 augustus 2016 @ 21:55 |
Is dat snel te doen, of heb je dan lange buitendienststellingen nodig? | |
b2py | zaterdag 6 augustus 2016 @ 21:57 |
20-30 min per setje gewichten, je hebt er een buitendienststelling voor nodig van flinke duur ivm spanningsloosstelling. Een voertuiginzetplaats of een overweg etc etc. [ Bericht 3% gewijzigd door b2py op 06-08-2016 22:05:26 ] | |
Duvel | zaterdag 6 augustus 2016 @ 22:20 |
Volgens mij heb je ongelijk, ook die hebben een beperkt werkingsgebied. Je kunt ook nog de gewichten in de breedte ophangen in plaats van in de lengte, dat scheelt. Of je sectie verkorten. Naast de omgevingstemperatuur wordt de draad ook warm door de tractiestromen, dus de middagspits op een warme zomerdag is dubbel kut. | |
James1988 | zaterdag 6 augustus 2016 @ 22:33 |
Ofwel, niet iets wat je doet voor een paar dagen extreme hitte? ![]() | |
derLudolf | zaterdag 6 augustus 2016 @ 22:35 |
Zo, even de tijd genomen om de hele post te lezen en te bekijken! Schitterend, mijn complimenten. De laatste jaren reden vanuit NL geen koerswagens meer naar Minsk en Moskou, maar vanuit Köln nog wel als ik jou zo begrijp? ![]() | |
b2py | zaterdag 6 augustus 2016 @ 23:37 |
Gewichten die de grond raken heb je geen last van met veer of gas, dat bedoelde ik ![]() | |
b2py | zaterdag 6 augustus 2016 @ 23:38 |
Zijn zaken die je gewoon op orde moet hebben in april/mei, ad-hoc kan wel maar bureaucratisch moeilijk omdat het wel echt heel erg moet zijn wil je een buitendienststelling krijgen. Als de gewichten de grond raken gaat volgens mij sowieso het baanvak plat vanwege risico op slappe draad en mogelijk eerdere draadbreuken. Voor zover ik weet gebeurt het nauwelijks tot nooit dat zoiets in NL ad-hoc gefixed moet worden | |
Duvel | zondag 7 augustus 2016 @ 09:11 |
Derde rail i.p.v. bovenleiding helpt ook. | |
derLudolf | zondag 7 augustus 2016 @ 09:38 |
Maar dat heeft dan weer andere nadelen ![]() | |
b2py | zondag 7 augustus 2016 @ 09:46 |
Wil je stoom ook nog horen? ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 7 augustus 2016 @ 10:51 |
Ik heb het even getest, je plant een route in de App binnen de Regio Nord - Pas de Calais, kiest een trein Daarna geef je je kortingskaart op je leeftijd je naam en je kiest het tarief wat bij je past. Daarna een emailadres, en daarna betaling met CB (Carte Bleu Mastercard Visa) Dan heb je de streepjescode op de App ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 7 augustus 2016 @ 10:55 |
Overigens kan nu iedereen de SNCF klantenkaart aanvragen ook als je in Nederland woont https://www.programme-voyageur.sncf.com/elixir/prehome?init=true Als ik het goed begrepen heb kan je op deze kaart op voorhand al je tickets zetten (TGV, TER, Intercite) als je bij het bestellen van je ticket je klantnummer doorgeeft (Soort NS extra eigenlijk) Je ticket komt dan op de kaart te staan, zodat de Conducteur m kan scannen ![]() Aanvraagen en adres op geven, Nederland staat er sinds kort bij zie ik ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 7 augustus 2016 @ 10:58 |
Oh en ik zie nu ook dat als je je kaartnummer in de appli opgeeft ze daar automatisch in komen te staan ![]() | |
greavy | zondag 7 augustus 2016 @ 19:20 |
Vandaag moest ik eventjes langs het werk, dus werd ook even in de havens gekeken. 7 Augustus 2016 - Omdat ik vandaag even naar het werk moest, gelijk even in de havens gekeken. Tot op heden had ik nog geen bediening bij Vopak TTR kunnen vastleggen, maar ik ging er altijd even kijken, en vandaag was het beet. Rurtalbahn was bij Vopak TTR aan de Torontostraat aan het rangeren met een (lege) styreentrein, en vertrok later als losselok naar Pernis, alwaar de lok weer geparkeerd werd. 7 Augustus 2016 - Nadat Rurtalbahn geklikt was, en de lok los vertrok, werd gelijk koers gezet naar de naburige Vopak-vestiging aan de Welplaatweg. HSLL wil daar met enige regelmaat op zondagen een trein uithalen, en gezien de HSLL 203 102 gemeld was richting IJsselmonde vanuit Vlaardingen, was de hoop ontstaan dat de lok hierheen kwam. Iets vroeger als verwacht was de lok al bij Vopak binnen de poort, en na een tien minuten wachten kwam er beweging in de trein en werd vertrokken richting Emplacement Botlek, met aan de haak een fraaie sleep GATX/LOTOS ketelwagens. | |
greavy | zondag 7 augustus 2016 @ 19:23 |
Maandag 8 t/m vrijdag 12 augustus 2016: Rail Away in Rio Vijf nieuwe afleveringen. NPO 2 om 19.20 uur. In de eerste week van de Olympische Spelen in Brazilië reist ook Rail Away af naar Zuid-Amerika. Via bijzondere treinroutes maken we op een andere manier kennis met dit land. Brazilië is rijk aan grondstoffen, historie en cultuur. Deze zijn mede bepalend geweest voor de aanleg van de treinroutes. De treinen passeren prachtig bewaard gebleven koloniale mijndorpjes en we maken kennis met de kleurrijke geschiedenis en cultuur van Brazilië. De serie wordt afgesloten met een spooravontuur door het bruisende Rio de Janeiro, gast-stad van de Spelen. Voor al die mensen die al klaar zijn met de sportzomer, maar wél graag meer zien van Brazilië, zijn deze nieuwe afleveringen van Rail Away een welkom alternatief. maandag: Ouro Preto - Mariana; São João del Rei - Tiradentes dinsdag: Belo Horizonte - Barão de Cocais woensdag: Passa Quatro - Coronel Fulgêncio donderdag: Curitiba - Morretes vrijdag: Rio de Janeiro Rail Away Het treinreisprogramma Rail Away is al twintig jaar een vaste waarde op televisie. In elke aflevering aandacht voor markante spoorlijnen in een ander land. Met de trein als leidraad maakt de kijker kennis met bijzondere spoorroutes, reist mee door inspirerende landschappen, culturen en toeristische bezienswaardigheden. Voor het eerst in de twintigjarige geschiedenis van Rail Away bezoekt het programma vijf aaneengesloten afleveringen hetzelfde land. | |
Zug-Chef | zondag 7 augustus 2016 @ 19:57 |
Bedankt allemaal voor de mooie woorden en fijn dat plaatjes hier nog gewaardeerd worden :-) @derLudolf: nee op een gegeven moment zijn de koerswagens naar Minsk en Moskou gewoon uit de trein gehaald. Er werd niet gerangeerd in Köln bv, om jou vraag aan te halen. Wat nu rest zijn vier lig/slaaprijtuigen Köln-Warschau. Enige West-Europese trein die nog verder dan Polen gaat is de Euronight Parijs-Moskou. | |
James1988 | zondag 7 augustus 2016 @ 20:47 |
Bij Wandsworth Common is een ongeluk gebeurd waarbij een reiziger is overleden. Het slachtoffer hing naar verluidt uit het raam van een Class 442 van Gatwick Express en heeft met zijn hoofd een paal geraakt. ![]() edit: ik zie ook wat tweets waarin wordt gesteld dat hij een andere trein heeft geraakt. edit 2: het gaat inderdaad om een andere trein. http://www.independent.co(...)common-a7177791.html [ Bericht 21% gewijzigd door James1988 op 07-08-2016 22:16:28 ] | |
Prins_Pils | zondag 7 augustus 2016 @ 22:05 |
Geinig, de voorstadsspoorlijnen van Lissabon hebben streetview, ze hebben de camera op een trein gezet ![]() | |
dennistd | zondag 7 augustus 2016 @ 22:45 |
"De sprinter naar Almelo, Wierden en Wierden van 22 uur 46 rijdt verder naar Zwolle" ![]() | |
_serial_ | maandag 8 augustus 2016 @ 06:59 |
Hmm ineens nieuwe tafeltjes in VIRM [ Bericht 32% gewijzigd door _serial_ op 08-08-2016 07:33:55 ] | |
b2py | maandag 8 augustus 2016 @ 07:37 |
Snap het nu al, dat gemopper op SLT. Moeten staan naar je werk is maximaal kut zo vroeg in de ochtend. #laatstezitplaats | |
DeaDLocK2K | maandag 8 augustus 2016 @ 14:26 |
fotoiskapot.nl hier dan tenminste. | |
DeaDLocK2K | maandag 8 augustus 2016 @ 14:27 |
Er rijden al anderhalf jaar geen treinen 's na 20:30 op dat traject dus opzich niet vreemd om dat even om te roepen ![]() | |
Dos37 | maandag 8 augustus 2016 @ 16:05 |
Die gaan pas in september weer verder | |
_JdM_ | maandag 8 augustus 2016 @ 16:26 |
Via Duivenrecht/Amsterdam Zuid mag je met ICM.. Of met de bus ( ![]() ![]() | |
b2py | maandag 8 augustus 2016 @ 16:54 |
Dan moet ik langer in SLT verblijven dan ik nu doe ![]() | |
dennistd | maandag 8 augustus 2016 @ 17:22 |
Wel als ie naar Almelo, Wierden en Wierden gaat... | |
GlennQuagmire | maandag 8 augustus 2016 @ 19:28 |
Nu op NPO2: Rail Away in Brazilie (nieuwe aflevering) | |
boriq | maandag 8 augustus 2016 @ 20:04 |
Ik kwam net dit op Reddit tegen ![]() ![]() Schrijver wil dat NS "echte intercities" laat rijden en heeft een nieuw lijnenplan ontwikkeld ![]() via NS, geef ons échte intercity’s | |
Peterselieman | maandag 8 augustus 2016 @ 20:08 |
Ik zie in het plan wel erg weinig IC's over de Zuidtak | |
James1988 | maandag 8 augustus 2016 @ 20:20 |
Fuck de Zuidtak, meest overgewaardeerde stuk grond van het land. ![]() | |
Peterselieman | maandag 8 augustus 2016 @ 20:21 |
het is handig omdat het een kwartiertje scheelt richting Schiphol | |
James1988 | maandag 8 augustus 2016 @ 20:24 |
Als je 10 uur in een vliegtuig gaat zitten kan een kwartiertje langer in de trein er ook nog wel bij. ![]() | |
_JdM_ | maandag 8 augustus 2016 @ 20:31 |
Ze vinden de Alexanders, de Heemstedes en de Sloterdijken niet belangrijk; alleen echte IC's. Vraag me af wat er dan tussen Deventer en Hengelo gaat rijden? IC's zullen leeg zijn, sprinters zullen strak op de IC's moeten aansluiten en dat gaat je nooit lukken... En verbindingen als Zoetermeer-Utrecht gaat wel erg veel stops hebben in vergelijking met dan (nu met overstap op Gouda). Samenvattend; Treintjes rijden-plan. Zeker geen reizigers vervoeren... | |
boriq | maandag 8 augustus 2016 @ 20:38 |
Het allerbelangrijkste uit dat hele plan is wel een positief punt; Hoogeveen heeft nog steeds geen IC. ![]() | |
Duvel | maandag 8 augustus 2016 @ 20:39 |
Ah, die doorklieven je buikwand tenminste niet bij een aanrijding. | |
Dr_Flash | maandag 8 augustus 2016 @ 20:42 |
Ik zat wel naar die kaart te kijken van "waar zou deze figuur wonen?" ![]() | |
Dr_Flash | maandag 8 augustus 2016 @ 20:45 |
Tevens zijn Den Haag CS en HS nog steeds niet samengevoegd ![]() En hoef je aan NS niet te vragen om intercities over de Maaslijn. Of Leeuwarden - Groningen. Trouwens, als je toch met ringlijnen gaat kutten, doe dan Zwolle - Groningen - Leeuwarden - Zwolle. | |
ReisT | maandag 8 augustus 2016 @ 20:51 |
Waar staat dat alle IC's via Amsterdam CS moeten dan? Ik zie in het plan vooral erg weinig IC's over de HSL, die mag worden afgebroken? | |
b2py | maandag 8 augustus 2016 @ 21:29 |
Over intercities gesproken, complete HSL ontbreekt ![]() | |
Peterselieman | maandag 8 augustus 2016 @ 22:06 |
Het lijntje zou anders om Amsterdam heen hebben gelopen ![]() | |
Bitlord | dinsdag 9 augustus 2016 @ 00:28 |
Zomaar een spotje van iets wat ik tegenkwam tijdens het internetten: 16 Fyra's:![]() Ze staan in Prato. | |
ReisT | dinsdag 9 augustus 2016 @ 08:16 |
Waarom, als je over de zuidtak rijdt stop je ook in Amsterdam. | |
Dr_Flash | dinsdag 9 augustus 2016 @ 08:40 |
Ik denk dat die figuur die dat kaartje gebaard heeft, niet gehinderd werd door al te veel kennis. | |
ReisT | dinsdag 9 augustus 2016 @ 09:10 |
Ook vandaag (al een week lang) weer kaartjesuitdelers in de trein tussen Utrecht en Amsterdam. Als aankondiging voor werkzaamheden volgende week ergens bij Utrecht. Alleen staat er bedroevend weinig informatie over die kaartjes, je moet zelf uitzoeken welke trajecten getroffen worden. En dan blijkt er op dit traject niets aan de hand te zijn. En elders alleen wat minder treinen, niet eens bussen... | |
b2py | dinsdag 9 augustus 2016 @ 09:19 |
Ohnee, ik word proactief geïnformeerd, schande dat het is! | |
greavy | dinsdag 9 augustus 2016 @ 11:07 |
Arriva op Twitter heeft zojuist mij laten weten dat ze op stations en in treinen posters gaan ophangen over de te hoog afgeschreven bedragen. Dat waren ze eerst niet van plan. | |
ReisT | dinsdag 9 augustus 2016 @ 11:29 |
Het idee is goed, timing (waarom nu wel, bij grotere werkzaamheden niet) en uitvoering niet. | |
b2py | dinsdag 9 augustus 2016 @ 11:33 |
Je moet een keer beginnen met dit soort dingen | |
Peterselieman | dinsdag 9 augustus 2016 @ 11:38 |
Niet meer dan terecht, al zou het mooier zijn als zoiets automatisch verrekend zou kunnen worden | |
_JdM_ | dinsdag 9 augustus 2016 @ 12:47 |
Ze begonnen er alleen niet net mee, dat doen al vrij lang Je kreeg die pinpasformaat-kaartjes tenminste al bij de ombouw van Enschede in 2013. Arnhem durf ik niet te zeggen... | |
#ANONIEM | dinsdag 9 augustus 2016 @ 12:56 |
Die lijnen 1 en 9 bijv. kunnen volgens mij prima via de Zuidtak. Er staat niet "Amsterdam Centraal" in het diagram hè. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:55 |
Heerlen en Sittard-Geleen wonen ook ongeveer 100.000 mensen en zijn beide groter dan Roermond en Venlo, dat zijn dan dorpen in dit plan? ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2016 13:55:56 ] | |
Dos37 | dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:57 |
Er zou vanochtend in de bussen tussen Duivendrecht en Schiphol zijn gezegd dat ze voor de rest van de week ook mochten rijden. ![]() | |
MTL | dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:53 |
En dan loopt de schrijver te klagen over stations als Schiedam Centrum (77000 inwoners) maar neemt Den Helder (56000 inwoners) wel op in het intercity netwerk. Ook leuk is lijn 1, die zogenaamd rond zou moeten rijden tussen Amsterdam-Utrecht-Rotterdam-Den Haag-Amsterdam, maar ik denk niet dat de ontwerper door heeft dat er dan tweemaal van rijrichting gewisseld moet worden en het dus totaal niet efficiënt zou zijn. | |
dcm360 | dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:24 |
Tja, ik kan ook wel wat vraagtekens zetten bij het niet stoppen in Goes en Bergen op Zoom (er van uitgaande dat het weer 1 maal IC en 1 maal SPR per uur op die lijn wordt dan), die twee lijken me wel nuttig om aan een redelijke vervoersvraag te komen. | |
ReisT | dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:33 |
Lijn 0 zou een beter nummer zijn. Niet omdat het een ringlijn is maar vanwege de toegevoegde waarde van zo' n lijn. | |
Salatrel | dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:59 |
Schiedam gewoon weer Rotterdam West noemen en via de westelijke splitsing rijden en je hoeft nog maar 1 keer kop te maken ![]() | |
James1988 | dinsdag 9 augustus 2016 @ 16:48 |
Kopmaken kan in een paar minuten als je werkt met wisselmachinisten. Maar wat is er met Arriva en te hoog afgeschreven bedragen? | |
b2py | dinsdag 9 augustus 2016 @ 17:05 |
Lange afstandskorting werd niet goed verrekend bij overstappen waardoor je teveel betaalde | |
dennistd | dinsdag 9 augustus 2016 @ 21:03 |
Vanavond eindelijk de Van Gogh-loc op de foto. Weliswaar met de telefoon en een niet al te mooie plek, maar toch...![]() | |
greavy | dinsdag 9 augustus 2016 @ 21:21 |
de lange-afstandskorting werd bij Arriva niet berekend als je met 2 vervoerders (of meer) reisde. Arriva dacht dus door een bericht op FB en Twitter wel genoeg gedaan te hebben over de mogelijkheden het terug te vragen, maar nu heeft Arriva (volgens de Twitter webcare) toch besloten dit ook op stations/in treinen te vermelden. | |
dennistd | dinsdag 9 augustus 2016 @ 23:20 |
Gevalletje 'oeps':![]() https://www.facebook.com/(...)908414812181/?type=3 | |
dennistd | woensdag 10 augustus 2016 @ 02:57 |
Gisteravond in Oldenzaal, zowel Sherloc (meetvoertuig van VolkerRail) als de Lint van Syntus op spoor 1:![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 10 augustus 2016 @ 06:55 |
Oops ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 10 augustus 2016 @ 09:06 |
ja en Amstelveen is nog groter en daar komt helemaal geen trein. ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 10 augustus 2016 @ 10:55 |
Wat dacht je van Oosterhout.... | |
ziggyziggyziggy | woensdag 10 augustus 2016 @ 13:13 |
Thank God for geel-knipper. | |
dennistd | woensdag 10 augustus 2016 @ 13:22 |
Sowieso komt in Oldenzaal geel-knipper vaak voor: als de Pimpel uit Berlijn weer eens laat is dan mag Syntus naar spoor 2. En binnenkomst daarop schijnt met geel-knipper te moeten vanwege beperkte detectie of zo... Overigens wel apart dat Sherloc niet even op spoor 2, 3 of 4 gezet was op dat moment, die waren namelijk gewoon vrij dus dat had ik met het huidige veiligheidsdenken wel verwacht. | |
James1988 | woensdag 10 augustus 2016 @ 13:28 |
Abellio heeft de Anglia-franchise gewonnen en zal de komende 9 jaar de treinen laten rijden in dat gebied, waar ze nu ook al rijden. Tijdens de franchise zal de complete vloot worden vervangen met nieuwe treinen die worden gebouwd door Bombardier (Aventra) en Stadler (FLIRT UK). | |
MTL | woensdag 10 augustus 2016 @ 17:49 |
Met voor de liefhebbers een impressie van de nieuwe treinen plus de verdeling van treinstellen:![]() Via Railway Gazette | |
Dr_Flash | woensdag 10 augustus 2016 @ 19:42 |
Wat ik nou toch weer zag langsrijden ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() VIJFTIEN bakken ![]() | |
b2py | woensdag 10 augustus 2016 @ 19:43 |
Mooi kleurtje wel! | |
Dr_Flash | woensdag 10 augustus 2016 @ 19:45 |
De afdeling zuurstofverspilling is er ook al overheen geweest inderdaad. | |
Peterselieman | woensdag 10 augustus 2016 @ 19:48 |
Ah ja. Dat zijn de Abellio FLIRTs die afgelopen weekend in Zwolle nog los van elkaar stonden | |
bork | woensdag 10 augustus 2016 @ 19:51 |
Nou vooral heel lelijk! No offence Dennis. | |
James1988 | woensdag 10 augustus 2016 @ 19:53 |
Meer Werbeloks aub ![]() |