ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
gisteren waren filmopnames in een reguliere intercity van Schagen naar Maastricht. Namens de NS waren 3 man personeel met hesje om reizigers vriendelijk te verzoeken niet de eerste coupe te gebruiken. De trein, een VIRM4, was op drukke trajecten daardoor overvol. de filmploeg bestond in totaal uit 50 man, een lading apparatuur, kleding en catering. Ook was er een hond die in de film een rol had.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
men heeft werkelijk alles uit de kast gehaald om een oplossing te vinden. Er werd een VIRM6 verwacht, en er kwam een viertje. Op de dag zelf is ook tevergeefs geprobeerd een stel aangekoppeld te krijgen. Ook in Maastricht lukte het niet om voor de terugweg (848) een stel erbij te krijgen.
Eenmaal nadat de opnames waren afgelopen en alles was opgeruimd ging er op de weg van Schagen naar Maastricht (865) wel een stel VIRM4 aan in Alkmaar
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Elk kwartier een trein en dan net die ene rit met een los viertje er uit pikken voor zoiets... En dat met NS'ers erbij die toch beter zouden moeten kunnen weten.
De ÖBB heeft blijkbaar rijpaden aangevraagd voor 2017 voor bepaalde verbindingen die nu nog door CNL worden gereden: Düsseldorf - Innsbruck, Hamburg - Innsbruck, Hamburg - Basel en Basel - Praag.
In september schijnt de ÖBB officieel iets bekend te willen maken.
Das maar goed ook, anders komen er bewegende beelden op twee TV's in de Zwaar Afgeschermde Personeelshokken en dan weten de perronchefs in Deventer niet meer waar ze moeten kijken, veel te verwarrend.
Inderdaad, de ICB heeft elk jaar weer problemen met de airco. Heb vorig jaar een toevallig aanwezige DB-technicus gevraagd hoe het nu precies zit.
De oude Duitse Intercity-rijtuigen hebben te weinig aircocapaciteit als 't tegen de 30 graden wordt. Bij een volbezet rijtuig (en dat is in de zomer met alle rugzaktoeristen de norm), redt de airco het op hete zomerdagen nét tegen de warmte die al die mensen afstralen. Maar dan moet de installatie continu draaien. Zodra de airco een tijdje moet stoppen, is het alsof je de deur van de koelkast laat openstaan. Het volle rijtuig kan zichzelf dan nooit meer afkoelen. Dat lukt pas weer als het helemaal leeg en afgesloten is.
En daar zit het probleem - de airco stopt regelmatig. Bijvoorbeeld omdat er onderweg nķg meer mensen instappen, of het buiten nķg warmer wordt, waardoor de installatie zichzelf tijdelijk uitschakelt om oververhitting te voorkomen. En natuurlijk in Bad Bentheim, waar de trein tien minuten zonder loc staat. Laat tien minuten de koelkast openstaan en verbaas je hoe lang 't ding weer moet draaien om af te koelen.
Als de airco uitvalt, moeten alle mensen in dat rijtuig dan naar 't volgende rijtuig, waar het dan dus ķķk te warm wordt (elk mens straalt circa 100 watt aan warmte af) en zo vallen na elkaar steeds meer rijtuigen uit. Op warme dagen is het intussen heel gewoon dat in vijf rijtuigen in de trein de airconditioning uitvalt.
De oplossing die ze vorige week kozen, was heel simpel. Treinen met zo min mogelijk airco-rijtuigen (dus die oude Interregio's met de schuiframen) en geen lokwissel aan de grens, maar overstappen in een Koploper van de NS.
Verbeteringen aan de rijtuigen zijn niet gepland, ze zijn al vrij oud en Deutsche Bahn vindt 't te duur om zoveel rijtuigen nog van nieuwe koelinstallaties te voorzien. Dus ik verwacht dat we in augustus deze oplossing ook nog wel weer zien, want dat is gewoonlijk de heetste maand van het jaar.
Het probleem bestaat vooral tussen Osnabrück en Berlijn. Naarmate je dichter bij Nederland bent, komen snikhete zomerdagen veel minder voor - in de zomer is het in Berlijn meestal 5 tot 10 graden warmer dan in Amsterdam.