Nou ja, het minste wat je als vervoerder kunt doen, ALS je iets voor je reiziger wilt betekenen, is die bakborden in verband brengen met de boodschap "kortere trein" in de app. Dat zul je ze toch zelf moeten leren. Kan best via de omroep bijvoorbeeld. Maar of de vervoerders er te lui voor zijn, of dat ze van mening zijn dat zulke dingen te moeilijk zijn voor reizigers, of allebei, tsja, IETS zorgt ervoor dat dat niet gebeurtquote:Op woensdag 3 augustus 2016 20:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als je een fucking verkeersbord kan leren dan kan je ook leren waar een paar bordjes op een station voor staan. Wij kregen ze nog op school ook. Compleet brevet van onvermogen krijg je als je dat niet zelf kan, einde verhaal, oprotten naar België of Limburg en bij de rest van de debielen gaan wonen. Maak het ff.
Huh?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En zo heeft de reiziger het weer gedaan
Is dat omdat ze het niet nuttig vinden of omdat ze het niet weten? En welke gemiddelde forens kijkt in de app? Die kent de tijden wel..quote:Op woensdag 3 augustus 2016 18:25 schreef ReisT het volgende:
Voor wie doen ze dat eigenlijk, die treinlengtes in de app? De gemiddelde forens lijkt er in elk geval niet naar te kijken.
Een meer praktische oplossing lijkt me om de sectiebordjes (die je nu nog ziet op internationale stations) te plaatsen op alle stations en op de reisinformatieschermen ook te tonen wáár de trein gaat stoppen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:13 schreef Prins_Pils het volgende:
Misschien dat je mensen bakbordjes kunt leren lezen door op de app in plaats van 'lengte vier delen' een plaatje te doen: 'lengte: <4>'? (plaatje van bakbordje dus)
Wil je alsjeblieft beloven dat je nooit iets in usability/UX/voorlichting gaat doen?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Is dat omdat ze het niet nuttig vinden of omdat ze het niet weten? En welke gemiddelde forens kijkt in de app? Die kent de tijden wel..
Wireframes/user interfaces.quote:
Omdat de door jou aangedragen oplossingen voor deze problemen alleen werken voor wiskundigen en kenners en niet voor eindgebruikers.quote:
daar heb je toch ook niks aan? Die staan op Amstel in ieder geval aan voorkant van perron. Er zijn geen bordjes waar trein dan eindigt als je achterin wil instappen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:13 schreef Prins_Pils het volgende:
Misschien dat je mensen bakbordjes kunt leren lezen door op de app in plaats van 'lengte vier delen' een plaatje te doen: 'lengte: <4>'? (plaatje van bakbordje dus)
Ligt er aan welke tekeningen je gebruikt.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
en op officiële tekeningen staan de bakborden dan weer niet. Die worden namelijk in overleg met de vervoerder geplaatst
Mijn ervaring is dat er doorgaans toch netjes bij de juiste bakborden wordt gestopt.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 08:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar in de praktijk maakt het allemaal niet uit en is het "Kijk maar waar de trein stopt".
quote:Op donderdag 4 augustus 2016 09:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Zolang de materieelsamenstelling is zoals gebruikelijk, gaat het over het algemeen prima inderdaad
even een vraagje nav een "incidentje" van gisteren. heeft de treindienstleider actuele info over hoelang een trein is? of alleen hoe lang die gepland is?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 08:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ligt er aan welke tekeningen je gebruikt.
Datquote:Op donderdag 4 augustus 2016 11:44 schreef _serial_ het volgende:
Het is maar goed dat niet elke random forens weet wat die bakbordjes betekenen, en hoe lang de aankomende trein is, zolang ik het maar weet, en de rest als kudde rondom de trappen blijft hangen, heb ik ruim op tijd een zitplaats
Wel raar dan he, dat NS zoveel moeite steekt in het oplossen van een probleem dat kennelijk helemaal niet bestaatquote:Op donderdag 4 augustus 2016 10:01 schreef b2py het volgende:
[..]![]()
De machinist weet vrijwel altijd wat hij mee heeft en zal daar dan ook stoppen
Kern van 'probleem' is dat de informatie voor de machinist altijd bekend is, die kan gewoon naar achter kijken of in de railpocket kijken. De reiziger was aangewezen op een gok op eerdere ervaringen maar kan het nu dus in de app zien. Extra feature is dus nu dat je ook kan zien of de trein korter dan normaal is doordat je je kan voorbereiden op extra drukte.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 12:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel raar dan he, dat NS zoveel moeite steekt in het oplossen van een probleem dat kennelijk helemaal niet bestaat
En wat doe je dan? Tas leegmaken, alvast je buik inhouden als de trein er aan komt?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:01 schreef b2py het volgende:
je je kan voorbereiden op extra drukte.
Niet aan de andere kant van het perron gaan staan zodat je als de veel te korte trein arriveert dat hele eind weer terug kan lopen om vervolgens helemaal achterin de rij aan te sluiten en daarbij het risico te lopen dat de overijverige conducteur alvast begonnen is met fluiten zodat hij/zij eerder verder kan met de sudoku.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En wat doe je dan? Tas leegmaken, alvast je buik inhouden als de trein er aan komt?
Volgende nemen oidquote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En wat doe je dan? Tas leegmaken, alvast je buik inhouden als de trein er aan komt?
kalmerende yoga oefeningen op perron ipv koffie halenquote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En wat doe je dan? Tas leegmaken, alvast je buik inhouden als de trein er aan komt?
Treintjes op Netflix!quote:Sakte TV (Langzame televisie) is gemaakt door de Noorse publieke omroep NRK. Het begon in 2009. Kijkers zagen een zeven uur durende treinrit van Bergen naar Oslo, van begin tot eind, zonder onderbrekingen. De 182 tunnels onderweg waren het spannendste onderdeel van de reis
Oh ja goed ideequote:Op donderdag 4 augustus 2016 16:41 schreef computergirl het volgende:
[..]
kalmerende yoga oefeningen op perron ipv koffie halen
quote:Bekanntmachung der Aufhebung der Tarifkooperation mit HKX
Zum 01. September 2016 wird die Tarifkooperation zwischen der DB Regio AG und dem Hamburg-Köln-Express (HKX) aufgehoben.
Ab diesem Zeitpunkt werden Fahrkarten des DB-Tarifs bei HKX nicht mehr anerkannt.
HKX wird aus den Geltungsbereichen der betroffenen DB-Angebote entfernt.
Für Kunden gelten folgende Kulanzregeln:
- Die DB nimmt Fahrscheine mit Gültigkeit ab dem 01. September 2016, die auf Grund der für HKX-Züge erforderlichen Zugbindung nicht mehr benötigt werden, kostenlos zurück, sofern diese vor Fahrtantritt zurückgegeben werden.
- HKX erkennt bis zum 30. November 2016 weiterhin Fahrscheine des DB-Tarifs an, sofern diese im Vorverkauf vor dem 01. September 2016 erworben wurden.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 08:49 schreef JDude het volgende:
[..]
Daaronder staat waarschijnlijk dat hij D. Arquing Duque van de firma Badslipper Express is.
Dit, t is uiterst triest dat dit ontwikkelt is voor die app, sterker nog, dat die hele app zo ontwikkelt is...quote:Op woensdag 3 augustus 2016 17:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehm, nee. Zorg gewoon dat treinen lang genoeg zijn. Altijd.
Dit is niet anders dan de Belg die een bordje "Slecht wegdek" plaatst.
quote:Heb jij in de periode van 5 t/m 26 juli 2016 je treinreis afgelegd met NS en Arriva in de regio Achterhoek, de MerwedeLingelijn of Vechtdallijnen? En reisde je daarbij de hele tijd op saldo? Dan is er mogelijk onterecht teveel saldo van je OV-chipkaart afgeschreven door een fout in de prijsberekening van onze OV-chipkaartapparatuur na een software-update. Je kunt via onze website je geld terugvragen. http://bit.ly/2azsAb2
Ik mag hopen dat ze dat ook middels Metro en flyers in de treinen publiekelijk maken?quote:
Wat is dat voor rijdend stuk schroot? Wel een fraaie plaat.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 00:19 schreef James1988 het volgende:
Uit d'n oude doosch, voor onze donkergevleugelde eend:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |