Prins_Pils | maandag 30 november 2015 @ 02:10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt. ![]() | |
Prins_Pils | maandag 30 november 2015 @ 02:11 |
Okay dat zijn een hele hoop sluitseinen maar ik vond het wel een leuk plaatje ![]() | |
Prins_Pils | maandag 30 november 2015 @ 02:20 |
Nu ik toch in mijn archief aan het grasduinen ben, een zomeravond in 2012...![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 02:29 |
In een niet zo ver verleden:![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 02:31 |
![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 02:32 |
![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 02:33 |
Hehehehehe![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 02:34 |
Beneluxlaan, Utrecht:![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 02:35 |
Fotospam:![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 02:35 |
![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 02:36 |
![]() | |
Prins_Pils | maandag 30 november 2015 @ 02:40 |
Die laatste ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 02:42 |
![]() | |
Prins_Pils | maandag 30 november 2015 @ 02:43 |
![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 02:44 |
Eind jaren '80 denk ik. De 'nieuwe' kap hangt er ook alweer 20 jaar oid. | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 02:45 |
Die kap hing er trouwens nog toen ik al wel alleen op de fiets naar Zwolle mocht vanaf Heerde. Dus ik denk zelfs nog tot '92? | |
Prins_Pils | maandag 30 november 2015 @ 02:45 |
Oh ja jij bent alweer zo oud inderdaad eh eh eh. | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 02:46 |
Ik ben eigenlijk op zoek naar foto's van mijn laatste tienertour met mijn twee bff's ![]() | |
Prins_Pils | maandag 30 november 2015 @ 02:48 |
Nog een mooie zomerdag, ditmaal in 2013 bij Herfte Aansluiting. Mooi treintjes klikken daar ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 02:49 |
Mooi! | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 02:49 |
Berlin Tepelhof.![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 02:50 |
Station Pleister:![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 02:52 |
![]() | |
Prins_Pils | maandag 30 november 2015 @ 02:52 |
Hij is ook PRECIES zo geworden zoals ik het wilde, als een mongool gehurkt in het gras, zelfs het vliegje bleef op de bloem zitten ![]() | |
Prins_Pils | maandag 30 november 2015 @ 02:53 |
Hoi Tepelhof ![]() ![]() Daar hebben ze wel lekkere warme appelflappen, twee voor een euro ![]() ![]() [ Bericht 17% gewijzigd door Prins_Pils op 30-11-2015 02:58:33 ] | |
Dr_Flash | maandag 30 november 2015 @ 07:49 |
Tepelhof ja? ![]() | |
_serial_ | maandag 30 november 2015 @ 08:04 |
Foutje met BTM abonnementen : NS stopt met goedkoop busabonnement | |
#ANONIEM | maandag 30 november 2015 @ 08:13 |
Blijft toch een mooi ontwerp. ![]() Wat een ouwe zooi. Wat dat betreft zijn we er in Nederland wel op vooruit gegaan. Ik weet niet of ik me deze kap nog kan herinneren, maar i.i.g. wel dat de rest van de perronafkappingen nog van die ouwe troep waren en dat het bij de ingang naar de reizigerstunnel de regen gewoon door de overkapping heen drupte. Dat soort dingen zie je nu toch eigenlijk nooit meer. | |
Darkwing_Duck | maandag 30 november 2015 @ 08:31 |
Jezus lekker handig van Treinreiziger.nl Slapende Honden wakker maken ![]() | |
James1988 | maandag 30 november 2015 @ 08:37 |
Wat een berg foto's zo vroeg op de ochtend. Siemens had een paar Desiro City-bakken meegenomen naar InnoTrans, die stoelen zitten inderdaad niet. SLT zit een stuk comfortabeler dan die Thameslink-gevallen. ![]() | |
_serial_ | maandag 30 november 2015 @ 08:43 |
Dat | |
James1988 | maandag 30 november 2015 @ 09:26 |
NS.nl:Lekker beperkte informatie weer. Wát voor beperkingen? Zijn die bonbonbakkers nou alweer aan het staken, of wa? ![]() *20 seconden Googlen* Oh... bron: De Standaard | |
Blistering | maandag 30 november 2015 @ 09:33 |
Lekker kwetsbaar ook dan. | |
James1988 | maandag 30 november 2015 @ 09:37 |
Tsja, ze hoeven maar net de juiste kabels te pakken... als de beschadigde kabel er eentje is die de TVM aanstuurt is het einde oefening. | |
Darkwing_Duck | maandag 30 november 2015 @ 09:38 |
De de personen die gisterenavond de laatste Thalys hadden die niet ging zitten nu nog steeds niet in Parijs... ![]() | |
James1988 | maandag 30 november 2015 @ 09:41 |
Ik mag hopen dat die inmiddels onderweg zijn via Lille. | |
Darkwing_Duck | maandag 30 november 2015 @ 09:53 |
Maar daar is ook geen TGV verkeer mogelijk... Ja een gewonnen NMBS Intercity misschien... | |
James1988 | maandag 30 november 2015 @ 09:58 |
Ik bedoelde inderdaad per gewone IC via Kortrijk of Doornik, en dan vanaf Lille Europe verder. Het is niet ideaal (verre van) maar beter dan maar blijven wachten in Bxl... | |
Dr_Flash | maandag 30 november 2015 @ 10:01 |
Nou inderdaad zeg ![]() En voor de helft van dat geld private-lease je een Aygo. Hoe draaien we het OV de nek om? Zo dus. | |
James1988 | maandag 30 november 2015 @ 10:06 |
Hoerig trage kutpoortjes van NS, ga dood. | |
b2py | maandag 30 november 2015 @ 10:34 |
Elders werden al vertragingen van drie uur verkondigd, 'houdt rekening met langere reisduur'.. De tering ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 30 november 2015 @ 11:00 |
En dan zijn ze nog rechtshandig ook... ![]() | |
Xetran | maandag 30 november 2015 @ 11:02 |
oops | |
Darkwing_Duck | maandag 30 november 2015 @ 11:03 |
Nouja...daar komt nog petrol bij natuurlijk... | |
Dr_Flash | maandag 30 november 2015 @ 11:47 |
Ja. En ik kom WEL overal, en vier keer zo snel ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 12:44 |
Is er in Utrecht nog wat over van die 'historische overkapping' waarvan ik steeds dacht dat hij naar beneden zou komen als ik te hard m'n koffie neer zou zetten? | |
b2py | maandag 30 november 2015 @ 12:55 |
Nee | |
Duvel | maandag 30 november 2015 @ 13:11 |
Ja. Bovenop de landtunnel van de A2. | |
Dr_Flash | maandag 30 november 2015 @ 13:13 |
Daar staat ie niemand in de weg idd ![]() | |
Duvel | maandag 30 november 2015 @ 13:39 |
Ze zijn in betere conditie dan vele jaren daarvoor. Er schijnt ook nog een stuk van een andere kap bij de SGB te liggen. | |
b2py | maandag 30 november 2015 @ 13:41 |
Die is volgens mij uit Geldermalsen..Nvm, idd Utrecht ![]() | |
ReisT | maandag 30 november 2015 @ 13:45 |
Dat is (een deel van) de grote kap die over de sporen ging. In Leidsche Rijn staan delen van de perronkap van spoor 8/9. | |
Dr_Flash | maandag 30 november 2015 @ 13:50 |
Wat staat het daar te doen eigenlijk? Gaan ze er oosterse markten onder houden of zo? ![]() | |
dennistd | maandag 30 november 2015 @ 14:22 |
Volgens een reactie op de Facebookpagina van Op de Rails zou Plan V een half jaar langer in dienst blijven:![]() https://www.facebook.com/OpdeRails/posts/730836030350367 | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 14:28 |
Waarom teh fuck is Utrecht-Woerden eigenlijk 130km/u en niet gelijk naar 160 gebracht? | |
Peterselieman | maandag 30 november 2015 @ 14:28 |
Zou goed nieuws zijn | |
Prins_Pils | maandag 30 november 2015 @ 14:33 |
160 is duur en eng. | |
Dr_Flash | maandag 30 november 2015 @ 14:38 |
en er liggen wissels. En overwegen. Huuu eng. | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 14:38 |
Het is OVNL niet waar ze denken dat de koeien zure melk gaan geven. | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 14:39 |
Die zijn toch allemaal weg op dat stuk sinds het viersporig is geworden? Of mis ik er nog een aantal? | |
Prins_Pils | maandag 30 november 2015 @ 14:40 |
Vertel dat die hoge heren in Den Haag maar!!!1!!1!!!! | |
Dr_Flash | maandag 30 november 2015 @ 14:40 |
Oh wacht ik zat aan Woerden - Gouda te denken, sowwy ![]() | |
Prins_Pils | maandag 30 november 2015 @ 14:41 |
Maar is het 130 ja? Dacht toch dat alle nieuwbouwdingesen wel 140 zouden worden met geschiktheid voor meer. | |
Duvel | maandag 30 november 2015 @ 14:43 |
Het is 140. | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 14:43 |
Dan klopt het kaartje op wikipedia niet meer. Ik zal de netverklaring er eens bijpakken. | |
Prins_Pils | maandag 30 november 2015 @ 14:44 |
Naja, 130 of 140 maakt op die hooguit 10 kilometer ook niet zoveel uit eigenlijks ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 14:45 |
Misschien technisch gezien maar de netverklaring zegt 130. | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 14:46 |
Mja, dan kan je ook wel 30km/u gaan rijden. Want dat is maar 10km/u verschil met 40. En dat is maar 10 verschil met 50. En dat maar.... | |
Prins_Pils | maandag 30 november 2015 @ 14:46 |
Even op youtube kijken wat er op de bordjes staat. | |
Duvel | maandag 30 november 2015 @ 14:48 |
Nee, hij rijdt er 140. Als je uit de richting Gouda komt, voel je de trein (als je een niet energiebewuste machinist hebt) extra aanzetten, en komende uit Utrecht gaat ie na Woerden in de ankers. | |
Dr_Flash | maandag 30 november 2015 @ 14:49 |
Met staande start en finish is het verschil tussen 130 en 140 op 16 km verwaarloosbaar. En in de gegeven situatie is het maar helemaal de vraag of je de 140 sowieso aantikt, want voordat je vaart kunt maken ben je al een kilometer of 5 op weg. ![]() Met vliegende finish scheelt het wat meer, maar alleen als Woerden-Gouda ook 140 is. En dat is het niet toch? | |
ReisT | maandag 30 november 2015 @ 14:49 |
Het staat misschien niet in de netverklaring omdat Woerden-Utrecht nog niet volledig gemoderniseerd is. Het stukje viersporigheid in Houten is ook 140, zie je ook niet in de netverklaring terug. | |
Prins_Pils | maandag 30 november 2015 @ 14:53 |
Op de bordjes staat komende uit Utrecht 130 van Cartesuisweg - brug A-R-Kanaal, daarna 140. | |
b2py | maandag 30 november 2015 @ 14:55 |
Misschien dat 160 rijden voor andere dienstregelingtechnische problemen zorgt en per saldo geen tijdswinst oplevert tov 140. In de tijd dat NS het nog zelf berekende etc. | |
Darkwing_Duck | maandag 30 november 2015 @ 14:58 |
Was dit hier al voorbij gekomen http://www.ovmagazine.nl/(...)dienst-blijven-0801/ | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 14:59 |
Ik zie het. Na de 9 net na de fly-over klinkt er trouwens geen bel en na de 13 ook niet. | |
Duvel | maandag 30 november 2015 @ 15:03 |
Bij 90 krijg je toch al de code voor 130? | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 15:06 |
Ja, maar dan zou je de bel wel verwachten bij 9 dat je naar 130 kan? | |
Duvel | maandag 30 november 2015 @ 15:08 |
Als je daarvoor 80 of lager mocht wel volgens mij. | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 15:12 |
Ja, en ik hoor hem bij 80 wel, dan bij overgang naar 90 niet (waarbij je stiekem dus 130 zou moeten kunnen gaan rijden). Ik heb de vraag maar op Twitter gegooid. | |
Dr_Flash | maandag 30 november 2015 @ 15:26 |
Heb je even een trein gekaapt om te testen of is Train Simulator al zo geavanceerd? | |
Duvel | maandag 30 november 2015 @ 15:27 |
Als ik fucking veel tijd over had gehad, had ik dit geïmplementeerd. Nu niet. | |
Prins_Pils | maandag 30 november 2015 @ 15:31 |
Welke heb jij gekeken? Ik hoor hem bij het naar 130 gaan twee keer vrij kort na elkaar. Komt misschien ook door het gele sein ervoor. Ik keek . | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 15:33 |
Ik had een DDZ6 van Utrecht Centraal naar Den Haag Centraal. Even kijken. | |
Blistering | maandag 30 november 2015 @ 15:49 |
12 bakken VIRM naar Enschede, gaan ze 'm splitsen in Amersfoort ![]() Wie zat er in de laatste bak van het achterste treinstel en mocht dus het hele stuk sprinten door de regen naar het voorste treinstel? Juist, Bassie ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 november 2015 @ 15:52 |
Kutclown, die Bassie. | |
ReisT | maandag 30 november 2015 @ 16:08 |
Ja, bijvoorbeeld. Het moet het bruisend middelpunt zijn van het 'gezellige tweede stadshart van Utrecht'. Dat moet wel eerst nog even gebouwd worden. De gemeente denkt dat het er zo druk gaat worden dat het stationnetje ernaast in de toekomst een IC-status krijgt. | |
Dr_Flash | maandag 30 november 2015 @ 16:12 |
Ah, werd er absynth geschonken op die Sinterklaasborrel ja? ![]() | |
Duvel | maandag 30 november 2015 @ 17:38 |
Ze hebben een stedenband met een dorp in het noordoosten van het land. | |
Dr_Flash | maandag 30 november 2015 @ 17:44 |
Oh niet weer ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 17:48 |
Nou ProRail meldt dat 125-139 betekent dat er 140 gereden mag worden. Ik heb net gevraagd waarom er dan een aparte categorie is voor 140/160 waar ook 140 gereden mag worden. | |
Prins_Pils | maandag 30 november 2015 @ 18:12 |
Was dat niet voor de Thalys toen die nog op de oude lijn reed? | |
Duvel | maandag 30 november 2015 @ 18:13 |
Met een ATBNG baken. | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 18:21 |
Er zijn op de HSL na, vier baanvakken waar >140 gereden mag worden: Lelystad Opstel Aansluiting->Hattembronx Aansluiting, Amsterdam Bijlmer->Utrecht, Hoofddorp-Den Haag Mariahoeve en ergens vanaf Helmond tot ergens voor Venlo. Op de eerste twee plekken kan dat met ERTMS, op de derde onder ATBM+ vanwege de aanwezigheid van ATB-NG bakens (alleen middensporen) en de laatste bij code Buiten Dienst (75 ofzo?). In de netverklaring staat ook Amersfoort-Zwolle met dezelfde kleur lijn en de snelheid in de legenda is 140/160. Voor de Hanzelijn is er een andere kleur want het is meer dan 160. Echt die hele kaart, mijn autisme kan het slecht verdragen. | |
Salatrel | maandag 30 november 2015 @ 18:24 |
ATB EG kent geen hogere code dan 140. Thalys heeft, van toren ze nog via leiden reden, ATB+ die code 140 vertaald naar 160. Verder krijg je bij 90 inderdaad al 130 te zien en als dan later 130 is toegestaan volgt geen code wisseling meer. Het komt overigens wel eens voor dat de code verspringt maar het belletje achterwege blijft ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 18:27 |
Code 96, niet code 140. En bij code 75 kan je dus in principe zo hard als je wil. Hmm. Vaag. Benieuwd waarom. | |
Salatrel | maandag 30 november 2015 @ 18:29 |
ja leuk maar code 140 is voor mij gewoon de code behorende bij 140kmh | |
Salatrel | maandag 30 november 2015 @ 18:31 |
willekeur. Het komt nou eenmaal voor. Lekker boeiend waarom. Ik mis het persoonlijk niet | |
Dr_Flash | maandag 30 november 2015 @ 18:33 |
Het komt op mij nogal houtje-touwtje over eerlijk gezegd ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 november 2015 @ 18:39 |
Ik kruip wel even in deadlock zijn hoofdje ![]() "Nee niet "nou eenmaal". Het KOMT ergens door. Een bug of een glitch of zo. In een van de belangrijkste veiligheidssystemen van het Nederlandse vervoerswezen! Tsja en nu gaat het om een belletje, maar als deze bugs er na 50 jaar ATB nog steeds niet uit zijn, wat is er dan nog meer mis mee?? ![]() | |
Peterselieman | maandag 30 november 2015 @ 18:43 |
Ze hadden de extra snelheidstrap van 160 km/h onder ATB-EG met code-147 op kunnen lossen, maar ondanks dat er over gesproken is, is het nooit ingevoerd. Nu is het niet meer toegestaan, vanwege Europese regelgeving. | |
James1988 | maandag 30 november 2015 @ 18:44 |
Harde woei, dus de HSL-brug naar de mooiste provincie van het land moet dicht. En over die niet-rijdende Thalyssen van vanochtend: dat was geen kabeldiefstal-gone-wrong, maar doelbewuste sabotage. Maarliefst 4 seinkasten werden rond 04:00 in brand gestoken, waarna de lijn onbruikbaar werd. | |
Dr_Flash | maandag 30 november 2015 @ 18:46 |
en zo wordt het in plaats van een coherent geheel een soort ruwe kern waar allemaal losse klonten boetseerklei tegenaan gegooid en geplat zijn voor elke situatie waar men bij invoering niet aan gedacht had. Maar goed, opschieten maar met dat ERTMS dan ![]() | |
Duvel | maandag 30 november 2015 @ 18:48 |
Dat is houtje touwtje op Europees niveau. Berg je maar. | |
Peterselieman | maandag 30 november 2015 @ 18:49 |
pfoe, dat is zeer kwalijk te noemen. Hopelijk vinden ze de daders | |
Peterselieman | maandag 30 november 2015 @ 18:50 |
Mja, Dijksma zei afgelopen weekend nog dat als besloten wordt om station Schiphol meer capaciteit te geven dit ten koste zal gaan van de invoering van ERTMS | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 18:51 |
Ik ben niet zo van de hellend vlak-redeneringen. | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 18:51 |
Ik betwijfel of dat wel verboden is. Ik denk van niet. | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 18:51 |
Zo mooi is Zuid Holland nou ook weer niet. | |
Duvel | maandag 30 november 2015 @ 18:52 |
Weer zo'n mooi voorbeeld van onbehoorlijk bestuur. De hele sector bereidt zich voor op ERTMS en één nieuwe olifant in de porseleinkast gooit de hele LTSA om. | |
Salatrel | maandag 30 november 2015 @ 18:53 |
de groene stroom was bedorven. Meer kolencentrales! | |
DeaDLocK2K | maandag 30 november 2015 @ 18:54 |
Terwijl er capaciteit genoeg is om morgen te beginnen met uitrollen. En ik vind het ronduit schandalig dat het niet gedaan wordt. | |
James1988 | maandag 30 november 2015 @ 18:55 |
Ik zet mijn geld op een protestactie tegen de klimaattop in Parijs. | |
Dr_Flash | maandag 30 november 2015 @ 18:56 |
Ah jawel joh lache man ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 november 2015 @ 18:56 |
Heeft iemand die Bucklerlul van een Mono nou al eens gespot sinds Het Grote Nieuws? | |
Duvel | maandag 30 november 2015 @ 18:58 |
Noem het "cabinesein" en het probleem is opgelost. | |
Peterselieman | maandag 30 november 2015 @ 19:04 |
Denk ik ook, maar waarom? De Fransen zijn natuurlijk goed in protesteren en saboteren, maar helpt het hun land verder? Bepaald niet kun je wel stellen | |
James1988 | maandag 30 november 2015 @ 19:12 |
Aanhangers van Greenpeace/WNF/... die vinden dat de top niet ver genoeg gaat? | |
b2py | maandag 30 november 2015 @ 19:20 |
Vet handig om dan een zeer duurzame modaliteit onklaar te maken, die mensen gaan dan alsnog met het vliegtuig. | |
Viezze | maandag 30 november 2015 @ 19:52 |
En uit gemak worden alle ICD treinen maar opgeheven. Mijn treinexperiment was weer een groot succes vandaag ![]() | |
James1988 | maandag 30 november 2015 @ 20:01 |
Lui die dit soort acties bedenken hebben de meest debiele rechtvaardigingen ervoor. ![]() Maar het zou natuurlijk ook uit andere hoek kunnen komen, misschien wel extreem-rechts als protest tegen de multiculturele samenleving of zoiets achterlijks. | |
Dr_Flash | maandag 30 november 2015 @ 20:05 |
Nee, het is natuurlijk volkomen logisch dat niemand meer weet hoe een auto werkt als het regent. | |
Viezze | maandag 30 november 2015 @ 22:59 |
Godverdomme ik neem het gewoon als feit aan ![]() De conclusie is dus dat alles kut is waar reizen rondom de spits bij betrokken is. | |
Dr_Flash | maandag 30 november 2015 @ 23:06 |
Als het waait of regent, pretty much. Als het waait EN regent: zit je geramd ![]() | |
DriekOplopers | maandag 30 november 2015 @ 23:50 |
En? Ben je verbaasd over dit soort beleid? | |
DriekOplopers | maandag 30 november 2015 @ 23:50 |
En? Ben je verbaasd over dit soort beleid? | |
DriekOplopers | maandag 30 november 2015 @ 23:51 |
En? Ben je verbaasd over dit soort beleid? | |
Dr_Flash | maandag 30 november 2015 @ 23:54 |
Ik wel ![]() Ik hou van het idee dat Uitverkorenen die tien keer genoeg geld verdienen, ook echt iets zouden moeten leveren, maar hey, dan zijn ze opeens "vrouw", "moeder" of lid van god weet welke zelf-ingeroepen zwakke minderheidsgroepering nou weer. Het wordt echt hoog tijd dat we daar for good and forever mee afrekenen. GEEN vrouwen meer aan de top. KWALITEIT aan de top. Dat gaat nou eenmaal niet samen. Als dat nu nog niet duidelijk is dan kunnen we beter stoppen met heel dat boomknuffelende "democratie" idee. | |
drakin | dinsdag 1 december 2015 @ 00:13 |
Deze vrouw meld zich weer eens hier | |
Viezze | dinsdag 1 december 2015 @ 00:27 |
Nee. Maar het geeft aan dat ik, ik heb sinds een tijdje een auto, toch het OV probeer en ik dan een dikke middelvinger krijg. Want die ICD stond er natuurlijk een half uur vertrek nog wel op. En dat leidt er vervolgens weer toe dat ik de auto wel weer pak. Tot zover het ontmoedigingsbeleid voor het OV ![]() | |
bork | dinsdag 1 december 2015 @ 07:33 |
Meer uitval treinen door infrastoringen
| |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 07:58 |
hai ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 08:51 |
Vanavond maar gewoon een kopje thee Fles? ![]() | |
b2py | dinsdag 1 december 2015 @ 09:00 |
Als je natuurkunde zou beheersen had je het begrepen | |
Ajaxfan | dinsdag 1 december 2015 @ 10:26 |
Waarom denk ik bij de NS dan altijd meteen dat het cijfer veel hoger is dan hun eigen berekening? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 december 2015 @ 10:43 |
Komt voor een deel door de beleving. Daar ligt meteen een deel van het probleem. Er wordt niet genoeg gedaan om die beleving te veranderen door meer en snellere service te verlenen op het moment dat er een verstoring optreedt. Daarnaast halen ze uit de huidige systemen ook niet genoeg. Bijvoorbeeld treinlengte op de borden op de perrons tonen is toch niet zo lastig? | |
Ajaxfan | dinsdag 1 december 2015 @ 10:50 |
Heb ooit iets gevraagd aan de helpdesk. Bij bijvoorbeeld rijdendetreinen.nl zie je de vertraging in minuten en niet +5 - +10 + 15. Ik vroeg ze toen waarom NS dat niet deed en het antwoord was best vreemd. Volgens hun zou die enkele minuut niet van dusdanig groot verschil zijn. Dat kan toch juist wel zo zijn als je een krappe overstap hebt... | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 december 2015 @ 11:24 |
Zelfs de Fransen kunnen dat...en dan nog wel bij de RER! | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 december 2015 @ 11:26 |
Dat idee heb ik de laatste tijd een beetje, zo van 'we hoeven niet meer op tijd te rijden, want iedereen heeft toch wel een smartphone in z'n zak om vervolgens te zien dat we A te laat zijn, en B een alternatief uit te rekenen' Vroeger had je een station met 1 of 2 vertrekstaten en geen omroep...en verder niks dus die trein moest er wel zijn.... | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 11:26 |
Er is geen idee van de beleving, er worden blijkbaar totaal verkeerde afwegingen gemaakt ("een minuutje is toch niet boeiend" etc.) Maar los van de beleving vind ik 2500 uitgevallen treinen op 85.000 gewoon best heel veel. Dat is drie procent! Zou er daar relatief makkelijk besloten worden tot opheffen omdat "er toch genoeg andere treinen rijden" of zo? ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 december 2015 @ 11:27 |
Zolang t een kwartiersdienst is en dus er geld terug hoeft....tuurlijk! ![]() | |
b2py | dinsdag 1 december 2015 @ 11:34 |
Een minuut is ook nauwelijks boeiend omdat er zoveel speling in zit dat die er toch wel uit gereden wordt. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 december 2015 @ 11:49 |
Maar niet voor een overstap... | |
b2py | dinsdag 1 december 2015 @ 11:52 |
De belangrijkste overstappen zitten op grotere knopen, doe eens een gokje waar de meeste speling zit? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 december 2015 @ 11:52 |
Die speling is ook een mooie in de 3600 tussen Roosendaal en Zwolle. Als de trein volgens mij met meer dan +7 uit Oss richting Nijmegen vertrekt wordt er tussen Nijmegen en Arnhem niet op de tussengelegen stations gestopt, terwijl er in de tussentijd vijf minuten speling ingelopen wordt en de trein dus vrijwel weer op tijd rijdt | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 1 december 2015 @ 11:56 |
Hij bedoelt Groningen. Maar sinds wanneer is Leeuwarden - Groningen een HSL? | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 12:06 |
Nou nee. Je ziet ook gewoon gebeuren dat je overstaps mist door EZR, en dat gaat om wel minder dan een minuut. Iemand kan wel "bepalen" dat een minuut niet boeiend "is", maar je hebt toch met de man aan de knoppen te maken, en daar doe je helemaal niks aan. En dat is wel van grote invloed op de beleving. | |
b2py | dinsdag 1 december 2015 @ 12:11 |
Als de beste man achter de knoppen EZR toepast terwijl hij te laat is heeft hij de instructie niet begrepen en zal hij daar op aangesproken moeten worden. Zoiets moeten ze wel in kunnen zien omdat machinisten er tegenwoordig op aangesproken worden als ze niet voldoende EZR rijden. Ik merk zelf ook regelmatig dat een trein met +3/+4 op de apps staat (+5 op de borden) en dat de trein vervolgens met +1 binnen komt rijden. | |
drakin | dinsdag 1 december 2015 @ 12:14 |
Maar hoeveel zijn het er alleen al tussen Gouda en Rotterdam? Het is wel vaak hetzelfde traject waardoor het als veel (ja die beleving) aanvoelt. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 december 2015 @ 12:53 |
Doe eens een gokje waar ik altijd moet overstappen... | |
b2py | dinsdag 1 december 2015 @ 12:59 |
Krabbedijke | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 13:15 |
Baflo. | |
b2py | dinsdag 1 december 2015 @ 13:16 |
Houthem Sint-Gerlach | |
boriq | dinsdag 1 december 2015 @ 13:24 |
Vanaf vandaag heeft Prorail een kek 'dashboard' om te zien hoe slecht het met en op het Nederlandse spoor gaat. Prorail Dashboard | |
b2py | dinsdag 1 december 2015 @ 13:31 |
Goed board, je kan ook mooi per traject de 'Impactvolle storingen' zien! Goede ontwikkeling. | |
HaverMoutKoekje | dinsdag 1 december 2015 @ 13:41 |
mooie voor de OP | |
James1988 | dinsdag 1 december 2015 @ 13:44 |
Virgin Trains en Virgin Trains East Coast hebben hun kersttreinen vandaag onthuld, ze heten "Penguilino" en "Claus 91":![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 13:50 |
Nog mooi geworden ook ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 13:51 |
Cool. ProRailTG ![]() | |
b2py | dinsdag 1 december 2015 @ 13:55 |
Awesome | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 14:01 |
Die kaartjes mogen nog wel even ontdaan worden van plaatsnamen die spoorgewijs niet bestaan zoals Callantsoog. Wacht, die onderkaart is een tikkie te uitgebreid gewoon. Elk fucking dorp in fucking Mali staat er ook nog op. ![]() | |
James1988 | dinsdag 1 december 2015 @ 14:27 |
Dat is gewoon Google Maps ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 15:10 |
Nou ja, niet "gewoon". Beperkte zoombaarheid en heel veel overlays niet ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 15:10 |
En weer een oepsie van de vingerverfbrigade ![]() http://nos.nl/artikel/207(...)and-bij-prorail.html | |
b2py | dinsdag 1 december 2015 @ 15:21 |
Als je de documenten leest is het veel minder spannend dan het nu op de NOS site staat. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 15:25 |
Oh die 9 miljoen is eigenlijk maar een paar duizend eurie? ![]() | |
derLudolf | dinsdag 1 december 2015 @ 15:27 |
![]() ![]() | |
derLudolf | dinsdag 1 december 2015 @ 15:34 |
Deze kwam ondertussen ook voorbij op Feestboek. Heeft iemand wat NS/ProRail mannen tussen zijn vriendjes staan?![]() | |
b2py | dinsdag 1 december 2015 @ 15:56 |
Er zit schot in de zaak: http://www.ovmagazine.nl/(...)issels-krukken-1417/ | |
derLudolf | dinsdag 1 december 2015 @ 16:04 |
![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 december 2015 @ 16:07 |
Kutspringers. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 december 2015 @ 16:09 |
Op naar Amersfoort! | |
James1988 | dinsdag 1 december 2015 @ 16:14 |
Daar heeft Google een tooltje voor: http://gmaps-samples-v3.g(...)ps/wizard/index.html | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 16:18 |
Interesting! Misschien eindelijk fatsoenlijke kaartjes in het nieuwjaarsrondjeboekje ![]() | |
b2py | dinsdag 1 december 2015 @ 16:21 |
Hahaha ![]() | |
GlennQuagmire | dinsdag 1 december 2015 @ 16:27 |
Uitval Rotterdam - Vlaardingen 12,5% ![]() ![]() | |
TemulMelvin | dinsdag 1 december 2015 @ 16:37 |
Jep. En omreizen terwijl de verstoring voorbij is. Goed voor de kilometers zullen we dan maar zeggen. | |
Prins_Pils | dinsdag 1 december 2015 @ 16:42 |
Die springer tussen Deventer en Olst? 16:51 gaat een extra IC uit Deventer naar Zwolle, daarna rijdt alles weer. Nog wel redelijk snel, volgens De Stentor was het om 15:24 gebeurd. Aan de overweg Schapenzandweg bij Diepenveen. | |
dennistd | dinsdag 1 december 2015 @ 17:09 |
Het was ook geen springer denk ik: persoon is gewond naar het ziekenhuis gebracht maar buiten levensgevaar. Dan zou het wel een hele slechte springer zijn.... http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=232381&cat=1 | |
Dos37 | dinsdag 1 december 2015 @ 17:11 |
Laatst was daar ook al een springer die geen springer was. Raar traject | |
dennistd | dinsdag 1 december 2015 @ 17:24 |
Zouden het misschien hardlopers zijn die geen oog hebben voor de trein? Misschien maar verbouwen tot Anrufschranke? [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 01-12-2015 17:56:18 ] | |
mar456 | dinsdag 1 december 2015 @ 17:34 |
Wat doet een vervoerder met een trein die op tijd rijdt? Die heffen ze op zonder reden ![]() NS ![]() Virm-4 tussen Amsterdam en Utrecht ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 17:34 |
Alles rijdt gewoon ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 17:37 |
ICM op Zwolle - Roosendaal ![]() Gisteren ook al ![]() Zo heerlijk stil ![]() De FishPoint in Zutphen ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 17:40 |
2500 van de 85.000 dus ![]() | |
James1988 | dinsdag 1 december 2015 @ 17:49 |
Breda had ook een Fish Point. De winkel is maarliefst 3 weken open geweest, ging toen dicht "wegens verbouwing" en is zo'n 5 maanden later leeggehaald. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 17:51 |
schraal. Ik zie in Zutphen trouwens ook praktisch nooit iemand in die winkel staan. Was eigenlijk dat er voor mij iemand naar binnen liep dat ik dacht "Oh ja dat wou ik ook nog eens proberen". Voordat ik klaar was stonden er nog 2 mensen ![]() | |
drakin | dinsdag 1 december 2015 @ 18:08 |
Alsof ik het aanvoelde ![]() Ik ben er afgelopen jaar een aantal keer langsgekomen, en het was op 1 keer na wel net op dat moment mis. Maar ik had dus ook tussen Amersfoort en Zwolle kunnen zeggen, daar is ook wel erg vaak uitval geweest. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 december 2015 @ 18:49 |
Yep. Heb de bus naar Olst gepakt en daar verder met de trein. +30 uiteindelijk. Maar was wel allemaal ongemakkelijk want afspraak in Zwolle. | |
James1988 | dinsdag 1 december 2015 @ 19:26 |
Zo schrijft Omroep Brabant Grappig. Het was de kamer zelf die instemde met dit plan, en nu willen ze het toch weer niet. ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 december 2015 @ 19:34 |
Nee, de berichtgeving is fout. Er is een motie aangenomen, meer niet. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 20:05 |
Zo zo, vandaag een brief in de bus. 21 december gaan de poortjes op het station dicht en kun je alleen nog maar naar het centrum komen als je een OV-Chipkaart met een geldig NS-reisproduct hebt. Of je moet een passagepas aanvragen. Men adviseert om zo spoedig mogelijk zo'n pas aan te vragen. Lekker op tijd wel ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 20:08 |
Overigens zijn de passagepassen alleen te gebruiken voor het station waarvoor deze aangevraagd is ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 1 december 2015 @ 20:21 |
Ja, daar hebben wij er ook twee van. "Station Passagepas Gouda" staat er op. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 20:26 |
Er staat nergens wat ze kosten, maar ook nergens dat ze gratis zijn. Dus ik ben bang dat er toch een bedrag komt, nadat je de algemene voorwaarden, de specifieke voorwaarden, de persoonlijke voorwaarden en de productvoorwaarden uit je hoofd geleerd hebt en je naam, adres, postcode, woonplaats, telefoonnummer, emailadres, geslacht, pincode en je politieke, religieuze en seksuele voorkeur afgegeven hebt. Klopt dat? ![]() | |
James1988 | dinsdag 1 december 2015 @ 20:31 |
Hier al gekeken? http://www.ns.nl/reizigers/blind/aanvraag-passagepas.html | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 20:31 |
ja, jij ook? ![]() | |
GlennQuagmire | dinsdag 1 december 2015 @ 20:33 |
nu op NPO2 brandpunt over de marktwerking op het spoor | |
Prins_Pils | dinsdag 1 december 2015 @ 20:34 |
Huh wat? Kun je niet gewoon eenmalig passagerecht op je eigen chipkaart zetten bij de automaat? | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 20:35 |
je kunt gewoon in en uitbliepen mits geldig NS-reisproduct en 10 of 20 euro minimum saldo. Dat is om u nog beter van dienst te kunnen zijn ![]() | |
James1988 | dinsdag 1 december 2015 @ 20:36 |
Er staat nergens een prijs, ook niet in de voorwaarden. Wel staat er dat het ding strikt persoonlijk is en dat je 'm moet opsturen naar NS als je 'm niet meer wilt gebruiken. Oh, en er staat ook nog dat je de chip niet mag analyseren, kopiëren of manipuleren. | |
Duvel | dinsdag 1 december 2015 @ 20:39 |
Nee, ik heb niks betaald voor die dingen. | |
James1988 | dinsdag 1 december 2015 @ 20:40 |
De Stentor schrijft dat ze gratis zijn: http://www.destentor.nl/r(...)in-gebruik-1.5247607 | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 20:40 |
Ja precies. Al kun je je afvragen wat ze tegen analyseren willen doen. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 20:41 |
Hoe lang zijn ze geldig? Is het een echt plastic pasje of zo'n papieren flortje waarvan je er elke paar maanden een nieuwe kunt aanvragen? | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 20:41 |
en met hoeveel privacywetten tegelijk is dat ding in strijd? | |
James1988 | dinsdag 1 december 2015 @ 20:44 |
2 jaar geldig, en voor zover ik begrijp zijn die dingen van plastic. Je kunt meerdere passen tegelijkertijd aanvragen voor hetzelfde adres en op de pas zelf staat geen naam. Dus ze zijn te herleiden tot een adres (op basis van het serienummer van de pas, als ze dat bijhouden tenminste) maar niet naar een individu. | |
Duvel | dinsdag 1 december 2015 @ 20:44 |
Een net plastic pasje. Die van mij is nog geldig tot eind 2017. | |
Duvel | dinsdag 1 december 2015 @ 20:45 |
De NFC-reader op mijn telefoon doet het ineens niet meer, maar volgens mij kun je gewoon een MyFare-cheapo uitlezen. | |
Prins_Pils | dinsdag 1 december 2015 @ 20:46 |
Ik heb nooit 10 euro op de kaart, behalve als ik ga reizen. Leuk dus als ik iemand wil ophalen of wegbrengen want dat doe ik wel vaker. Had altijd begrepen dat je gewoon gratiesj een éénmalig passagerecht voor een uur op je kaart kunt zetten maar nee dus? | |
James1988 | dinsdag 1 december 2015 @ 20:49 |
MiFare Ultralight (de chip in wegwerpkaartjes) heeft geen beveiliging, die kun je eigenlijk wel kopiëren. De chips die tegenwoordig in de OV-chipkaart zitten zijn geen MiFare's meer, maar ze doen alsof. Ze zijn naar het schijnt beveiligd tegen brute-forcing, als je het te vaak probeert blokkeert het ding zichzelf. Ik heb een draadje gevonden over die nieuwe chips; http://www.ov-chipkaart.de/forum/viewtopic.php?f=11&t=244 Dat hangt denk ik van het station af, dat passagerecht is bedoeld voor "van de ene kant naar de andere kant van het station lopen" en niet voor "even iemand wegbrengen". | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 20:49 |
Illuminadi! | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 20:52 |
Ehm. Wel. Volgens die brief. Sowieso, who de fak is NS om te bepalen of ik zo'n kaart wel gebruik waar hij voor "bedoeld" is. Moet ik me straks ook gaan verantwoorden waarom ik met de trein reis? | |
James1988 | dinsdag 1 december 2015 @ 20:56 |
Ik heb die brief niet gelezen he ![]() Zo'n brief ga ik niet krijgen ook, want hier in Breda hebben ze de tunnel (in aanbouw) tussen Belcrum en Centrum mooi vrijgelegd van de opgangen naar de perrons. Ik bedoelde "bedoeld" meer als in "de slimmerik bij NS dacht dat het zo moet" Op NS.nl staat dit over passagerecht: Ofwel: een zwartrijder laadt keurig dat product op z'n chipkaart, loopt door het poortje heen, en loopt op z'n aankomststation gewoon achter iemand aan. ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 1 december 2015 @ 20:56 |
Wat Fles zegt, dat boeit echt geen ruk ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 1 december 2015 @ 20:58 |
Okay dus ik kan niet 's ochtends iemand ophalen, en 's middags gaan reizen, omdat dat passagerecht de hele dag wordt aangesproken? ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 december 2015 @ 21:06 |
Je kan wel de borg van 20 naar 10 euro 'verlagen' om een station binnen te komen door samenreiskorting op je pas te laden Overigens, de ultieme pasagepas is nog altijd kids vrij... | |
James1988 | dinsdag 1 december 2015 @ 21:09 |
Die is nog wel het mooiste ja ![]() | |
Duvel | dinsdag 1 december 2015 @ 21:09 |
De achterwand vervangen door iets dat minder OEM was dan de verkoper op e-bay beloofde. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 december 2015 @ 21:10 |
https://webformulier.ns.nl/passage/interwijk_start Wacht wat? ..tonnen , nee misschien wel miljoenen worden er gestoken in poortjes en shit, en nu kan iedere boerenlul een pas aanvragen? ![]() Gaat dat echt naar iedereen lukraak verstuurd worden of kijken ze minimaal of er een dalvrij of ander abonnement op dat adres staat ![]() | |
Duvel | dinsdag 1 december 2015 @ 21:11 |
Erger nog, iedere boerenlul kan een passagerecht laden. | |
James1988 | dinsdag 1 december 2015 @ 21:11 |
Officious Equipment Manufacturer, misschien? ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 december 2015 @ 21:12 |
Hoe? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 21:16 |
Okee dus dat strikt persoonlijk is ook al bangmakerij. | |
Duvel | dinsdag 1 december 2015 @ 21:17 |
"Gebruikers met een OV-chipkaart zonder saldo kunnen via de NS-kaartautomaat op bepaalde stations gratis een eenmalige stationspassageproduct op de OV-chipkaart laden. Passanten hebben op de afgiftedatum een uur passagetijd tussen in- en uitchecken op hetzelfde station. Na het uitchecken verdwijnt het passageproduct van de kaart." | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 21:18 |
Precies. Jaren ergernis, miljarden verspild, niemand blij en doel niet bereikt. Wauw ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 december 2015 @ 21:33 |
Als dat net zo werkt als het laden van samenreiskorting, die dus ook verdwijnt na het uitchecken, dan kan ik er dus ook minimaal 8 van op mn kaart zetten. En zodoende een anonieme voorraad kaart maken. En dan zie ik oon nog wel voor me dat het op alle stations werkt | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 21:37 |
Dit is die brief trouwens. Verstuurd aan "de bewoners van <<mijn adres>>" ![]() | |
James1988 | dinsdag 1 december 2015 @ 21:38 |
Gewoon 5 van die kaarten aanvragen joh, kan jou het bommen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 21:39 |
en dan? ![]() | |
James1988 | dinsdag 1 december 2015 @ 21:40 |
Ja, dat weet ik ook niet. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 december 2015 @ 21:42 |
Wedden dat als dat passage product na 2 jaar verloopt je gewoon de kaart kan gebruiken als normale anonieme kaart? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 21:52 |
Vast niet. Maar hey over 2 jaar is die hele kaart overbodig en doet iedereen het met zijn mobiel. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 december 2015 @ 21:55 |
Ja, dan is er vast een App die je overal naar binnen laat... ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 1 december 2015 @ 21:56 |
He maar kun je die pas alleen aanvragen als je die brief hebt of dicht genoeg bij het station woont, of kan iedereen het? | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 21:57 |
Iedereen kan het. | |
James1988 | dinsdag 1 december 2015 @ 21:58 |
Maar als iemand uit Vlissingen een passagepas aanvraagt voor Deventer wordt dat vast afgewezen ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 1 december 2015 @ 21:58 |
Tof ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 1 december 2015 @ 21:59 |
Hoop trouwens wel dat vóór 21 december de bouwput voor het stationsgebouw weg is, want om nu van de Saxionkant naar de bussen te komen, móet je door de poortjes ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 22:05 |
Ik hoop dat ze al die duizenden persoonlijke passen binnen drie weken aangemaakt en verstuurd krijgen. Maar dat zal wel rijmen op "uitgelopen werkzaamheden" ![]() | |
James1988 | dinsdag 1 december 2015 @ 22:09 |
Ze hebben allang een stapeltje van die passen liggen, ze hoeven er alleen maar envelopjes omheen te doen. | |
Prins_Pils | dinsdag 1 december 2015 @ 22:10 |
Ik snap sowieso niet waarom die dingen 'strikt persoonlijk' zijn. En waarom je voor elk station een apart pasje nodig hebt. Ze zijn er ook maar voor slechts vier stations ![]() ![]() Eens kijken of er nog iets bespottelijks in die voorwaarden staat ![]() | |
James1988 | dinsdag 1 december 2015 @ 22:11 |
En die vier links gaan allemaal naar hetzelfde formulier (via HTTP GET) en er staat geen stationsnaam of -code in het adres ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 22:13 |
Dat is inhoudloze belangrijkdoenerij. Dat ook. Deze fase ja. Ik gok zomaar dat ze telkens in batches van een paar stations over gaan. Genoeg. Je mag niet analyseren, je mag niet "onbedoeld gebruiken". Als ze erachter komen dat je er seksueel getinte dingetjes mee doet dan zullen ze hem weleens effetjes blokkeren mannetje! Dat zal je leren! En zo. Allemaal onzin. Ze hadden eigenlijk in plaats van die brief gewoon door de hele stad huis aan huis die pasjes moeten laten bezorgen. Maar ja, waarom makkelijk doen als het NS kan? ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 december 2015 @ 22:16 |
Slapende honden enzo | |
Prins_Pils | dinsdag 1 december 2015 @ 22:16 |
E-mailadres en telefoonnummer MAG je invullen maar er staat geen sterretje bij dat het MOET. Doe ik dus ook lekker niet hehehehehehehe *badass* | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 december 2015 @ 22:18 |
Ik weet niet, ik zou er bijna een voor Deventer willen aanvragen en in oosterhout willen laten bezorgen. Kijken of dat lukt... Maar aan de andere kant ben ik bang dat ze zeggen: U heeft al dalvoordeel... | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 22:18 |
Welnee. Ze moeten het gewoon goed regelen. En niet denken dat het bedreigen van klanten met allerlei loze kreten een constructieve manier van handelen is. Het is gewoon één groot mentaliteitsprobleem, heel dat NS. Maar goed, doe er maar eens wat aan ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 1 december 2015 @ 22:18 |
NEEE HET KAN NIET ![]() ![]()
| |
Prins_Pils | dinsdag 1 december 2015 @ 22:19 |
Ik woon verdikke maar twee kilometer van het station ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 22:20 |
Dat zal ongetwijfeld lukken ![]() Dat zal niet gebeuren want die gegevens mogen ze niet koppelen. Dat is ook de reden dat je elke maand opnieuw je geslacht, je haarkleur, je schoenmaat en wat je gisteren gegeten hebt, moet opgeven, voordat je een nieuw abo mag kopen.
| |
James1988 | dinsdag 1 december 2015 @ 22:20 |
Nee dus:
| |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 22:22 |
OMG ![]() Dus NS gaat even lopen bepalen wie door het station naar de andere kant van de stad _mag willen lopen_ ![]() Dat lijkt me niet goed ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 22:23 |
Wauw. Zijn die mensjes nog zieker dan ik durfde te hopen. Een kunst op zich. Ik ga slapen. ![]() | |
James1988 | dinsdag 1 december 2015 @ 22:27 |
ProRail had in het kader van 'het wisselgesprek' aan een aantal reizigers de vraag gesteld "Waar zou je willen dat de trein je nog eens heen brengt?". Daarop kwamen antwoorden zoals "Legoland" en "Azië". BredaVandaag.nl is maar eens in de reisplanner gedoken... ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 december 2015 @ 22:28 |
Fles ik stel voor dat je gewoon een stapeltje besteld voor ons allen. Ik maak de portokosten alvast over... | |
James1988 | dinsdag 1 december 2015 @ 22:28 |
"Eeehhh meneer Fles, waarom vraagt u 30 kaarten aan?" "Nou, groot gezin. ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 1 december 2015 @ 22:30 |
Nou, ik zou Fles serieus wel even lief willen aankijken met puppy-oogjes want ik wil ook zo'n ding.. Niet dat ik nou zo vreselijk vaak door het station ga of iemand uitzwaai, maar toch.. | |
Prins_Pils | dinsdag 1 december 2015 @ 22:31 |
Oh wacht, die krengen zijn op naam en adres.. | |
Prins_Pils | dinsdag 1 december 2015 @ 22:31 |
Neah, dat controleert toch niemand ![]() | |
b2py | dinsdag 1 december 2015 @ 22:37 |
Echt niets te doen daar ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 december 2015 @ 22:51 |
Ik snap best dat als je verder weg woont dat de redenering is "pak de Brinkgreverweg of de Hoge Hondstraat maar". Maar dan is het dus blijkbaar, in tegenstelling tot wat er heel duidelijk in die brief staat, NIET "bedoeld om iemand uit te zwaaien". NS bepaalt wie iemand mag willen kunnen uitzwaaien, en wie niet. Kan me niet voorstellen dat daar geen clubje tegen in het geweer komt ![]() Maar laat ik maar gaan slapen, voordat ik me hier weer ontzettend kwaad over ga lopen maken. Tabee ![]()
| |
Prins_Pils | woensdag 2 december 2015 @ 02:51 |
Als ik op fietse ben en ik moet het spoor kruisen, dan pak ik altijd de wegen en ga ik nooit door het station. Maar dat komt puur door mijn geografische ligging pal aan het spoor nabij Snipperling Aansluiting, ik kruis het spoor nooit op het station, ik kom alleen in het station als ik daar moet zijn. Maar stel dat het wel mijn kortste route was? Dan moest ik ineens gaan omrijden. Ik ga binnenkort verhuizen en wie weet hoe mijn routes dan gaan liggen. Als mijn moeder op bezoek komt haal ik haar soms op, maar meestal niet want ze weet de bus naar mijn huis te vinden. Ik breng haar wel altijd weg naar de trein. Maar omdat NS dat zegt is het in het vervolg dus altijd 'ho mam, wacht even, ik moet eerst passagerecht opladen'. Als we uit de bus komen van mijn huis hebben we zeven minuten, maar als het gigantisch druk is aan de automaat haal ik dat misschien niet eens. Omdat ik van NS geen passagekaart mag hebben. [ Bericht 3% gewijzigd door Prins_Pils op 02-12-2015 03:04:14 ] | |
Darkwing_Duck | woensdag 2 december 2015 @ 05:54 |
Zo zie je maar, dat ding is verzonnen ontwikkelt door iemand die nooit het OV neemt.... ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 2 december 2015 @ 05:56 |
Overigens kon ik vorige week tot mn grote verbazing op een anonieme kaart met -0.47 Saldo gewoon een toeslag ICD direct laden op de paal aan het perron... ![]() | |
HaverMoutKoekje | woensdag 2 december 2015 @ 06:27 |
ik zie het drama niet zo eigenlijk. Als je iemand naar Schiphol brengt mag je ook op gegeven moment niet verder en aangezien moeders niet dement of gehandicapt is kan ze de laatste paar meters naar de trein best zelf afleggen | |
Dr_Flash | woensdag 2 december 2015 @ 06:52 |
Dan moeten ze niet in die brief zeggen dat die passagepas bedoeld is om uitzwaaien mogelijk te maken. Want dat is dus gewoon gelogen. | |
Fixers | woensdag 2 december 2015 @ 07:28 |
Er lijkt weer een beetje gezond verstand bij prorail te komen: http://www.nu.nl/binnenla(...)ge-regels-spoor.html Als voorbeeld dat machinisten gewoon weer moeten mogen uitstappen om een 'flinke trap' tegen een wissel te geven, in plaats van wachten tot een mannetje van de aannemer dat komt doen. | |
Dr_Flash | woensdag 2 december 2015 @ 07:38 |
Klopt ja. Zou tijd worden ![]() Gezond verstand ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 2 december 2015 @ 11:52 |
https://de.wikipedia.org/(...)rderung_von_Personen Kan ik hier uit opmaken dat Zweden uit het Europese Spoor samenwerkingsverband gestapt is... ![]() Want ze deden ooit wel mee.... | |
Pino112 | woensdag 2 december 2015 @ 11:55 |
![]() ![]() ![]() Prutsers. | |
b2py | woensdag 2 december 2015 @ 12:42 |
Hahaha ![]() ![]() | |
dennistd | woensdag 2 december 2015 @ 12:43 |
Dat is wel vreemd: een ov-chipkaart mag tot 4 euro in de min komen, maar dan moet bij het inchecken het saldo nog wel positief zijn. Blijkbaar mist daar een check op bij de IC-defect paaltjes. Zal wel zijn omdat je al ingecheckt bent dan, en met dat paaltje het borgbedrag alleen verhoogd wordt of zo? | |
James1988 | woensdag 2 december 2015 @ 12:45 |
Ach... Acceptatie, productie, één pot nat. | |
Darkwing_Duck | woensdag 2 december 2015 @ 12:45 |
Nee, ik was met mn persoonlijke kaart ingetjekt... | |
Dr_Flash | woensdag 2 december 2015 @ 13:05 |
Gaat lekker daar ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 december 2015 @ 13:06 |
Ik heb net weken lopen klootviolen om iets in een TEST-omgeving aan de praat te krijgen. Zijn we eindelijk klaar om naar productie te gaan, wat denk je?
| |
James1988 | woensdag 2 december 2015 @ 13:17 |
Hoe krijgen ze dát voor elkaar? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 december 2015 @ 13:25 |
Goed he ![]() Er waren 10 van de 1700 gebruikers die 64bit office nodig hadden, dus is ohne nach zu denken de hele omgeving naar 64 bits gemigreerd. Toen gingen 1690 users helemaal flippen natuurlijk (mijn bits, wat doe je??!!) IT zo van ja ik heb hem toch gekogd ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 december 2015 @ 13:26 |
oh en 64bits office hebben ze nodig omdat ze met Excelbestanden werken. Van een Gieg of 4 per stuk. En NEE we willen het niet in SQL onderbrengen ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 2 december 2015 @ 13:46 |
Ook bij de Duitsers blijkt de relatie tussen het ministerie van financiën en de nationale spoorwegmaatschappij een beetje moeilijk te liggen: Die Lebenslüge von der profitablen Deutschen Bahn http://m.spiegel.de/wirtschaft/unternehmen/a-1065671.html | |
ReisT | woensdag 2 december 2015 @ 13:53 |
Toeslag kopen is wat anders dan inchecken. Het zou ook niet handig zijn als je wel mag inchecken maar dan vervolgens geen toeslag mag kopen. | |
Guppy | woensdag 2 december 2015 @ 14:32 |
Hajo legt uit ![]() | |
b2py | woensdag 2 december 2015 @ 15:26 |
Wat een bazen zijn het ook! ![]() Hajo ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 2 december 2015 @ 15:53 |
Ik heb geen geluid bij dat filmpje ![]() | |
b2py | woensdag 2 december 2015 @ 16:09 |
Speakers aanzetten | |
Prins_Pils | woensdag 2 december 2015 @ 16:10 |
Hoe dom denk je dat ik ben ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 2 december 2015 @ 16:28 |
Ah het staat ook op youtube ![]() | |
Salatrel | woensdag 2 december 2015 @ 17:03 |
beetje late reactie maar ik snap het wel. Die hele treinserie is kut. 3 minuten leeftijd in Rotterdam en 5 minuten in Vlaardingen waar je tussen oost en centrum ook nog eens naar linkerspoor moet. Bij het minste of geringste vertraging van die spitspendel of de tegen trein die je bij oost tegen hoort te komen rij je elkaar gigantisch in de weg en heel druk zijn ze niet.. Buiten het herfstseizoen rijden die sprinters met losse tweetjes... Die zou je beter kunnen koppelen aan de treinen naar Maassluis west en met 2 stellen gaanrijden oid want daar help je veel meer mensen mee want die zitten in de spits gewoon vol. | |
Peterselieman | woensdag 2 december 2015 @ 17:20 |
Niet alleen rond Schiphol hebben ze last van ballonnen in de tunnel. In Madrid lag metrolijn 2 een tijdje plat toen een weggewaaide ballon de bovenleiding (ja, die hebben ze daar) geraakt heeft en er kortsluiting veroorzaakt werd http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rid-deels-plat.dhtml | |
ReisT | woensdag 2 december 2015 @ 18:30 |
Er waren daar het afgelopen jaar ook heel vaak opgeheven treinen "wegens beperkingen in de materieelinzet", geen wonder dat dat traject zo slecht scoort. | |
bork | woensdag 2 december 2015 @ 18:34 |
Loket voor Duitse treinkaartjes op station Groningen geopend http://www.rtvnoord.nl/ni(...)on-Groningen-geopend. Kan niet zo mooi linken op tablet maar moet wel lukken denk ik. | |
Prins_Pils | woensdag 2 december 2015 @ 19:18 |
Wie nog afscheid wil nemen van de Amsterdamse Zilvermeeuw: er zijn er nog vier, waarvan er hoogstwaarschijnlijk ééntje bewaard blijft (stel 23), maar de andere drie gaan van de week naar de slopert. Einde van een tijdperk.. | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 december 2015 @ 19:39 |
Ik ben ingepakt en klaar voor een nieuw treinavontuur. India here I come ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 december 2015 @ 19:46 |
Veel pleziert ![]() Ik draai gewoon lekker wat alcoholvrije consignatiediensten trond de Kerst ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 december 2015 @ 19:48 |
Thanks! Ik heb zelfs een Out Of Office Reply ingesteld ![]() Wat moet je precies doen? | |
Mr_Klaasje | woensdag 2 december 2015 @ 19:52 |
Maak er iets moois van Deadlock! | |
Dr_Flash | woensdag 2 december 2015 @ 19:53 |
bereikbaar zijn. En in het kwaadste geval midden in de nacht 20 km met een taxi en 45 km met een dienstauto ergens heen om een powerkabel of een schermknopje aan te drukken ![]() | |
bork | woensdag 2 december 2015 @ 19:56 |
Schoenlepel en carabiners in de koffer ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 2 december 2015 @ 19:58 |
Gaaf zeg! Post je achteraf een reisverslagje met foto's? | |
Darkwing_Duck | woensdag 2 december 2015 @ 20:03 |
Veel Plezier! ![]() |