Er staat nergens een prijs, ook niet in de voorwaarden. Wel staat er dat het ding strikt persoonlijk is en dat je 'm moet opsturen naar NS als je 'm niet meer wilt gebruiken.quote:
Nee, ik heb niks betaald voor die dingen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Er staat nergens wat ze kosten, maar ook nergens dat ze gratis zijn. Dus ik ben bang dat er toch een bedrag komt, nadat je de algemene voorwaarden, de specifieke voorwaarden, de persoonlijke voorwaarden en de productvoorwaarden uit je hoofd geleerd hebt en je naam, adres, postcode, woonplaats, telefoonnummer, emailadres, geslacht, pincode en je politieke, religieuze en seksuele voorkeur afgegeven hebt. Klopt dat?
Ja precies. Al kun je je afvragen wat ze tegen analyseren willen doen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er staat nergens een prijs, ook niet in de voorwaarden. Wel staat er dat het ding strikt persoonlijk is en dat je 'm moet opsturen naar NS als je 'm niet meer wilt gebruiken.
Oh, en er staat ook nog dat je de chip niet mag analyseren, kopiëren of manipuleren.
Hoe lang zijn ze geldig? Is het een echt plastic pasje of zo'n papieren flortje waarvan je er elke paar maanden een nieuwe kunt aanvragen?quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, ik heb niks betaald voor die dingen.
2 jaar geldig, en voor zover ik begrijp zijn die dingen van plastic.quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe lang zijn ze geldig? Is het een echt plastic pasje of zo'n papieren flortje waarvan je er elke paar maanden een nieuwe kunt aanvragen?
Je kunt meerdere passen tegelijkertijd aanvragen voor hetzelfde adres en op de pas zelf staat geen naam. Dus ze zijn te herleiden tot een adres (op basis van het serienummer van de pas, als ze dat bijhouden tenminste) maar niet naar een individu.quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
en met hoeveel privacywetten tegelijk is dat ding in strijd?
Een net plastic pasje. Die van mij is nog geldig tot eind 2017.quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe lang zijn ze geldig? Is het een echt plastic pasje of zo'n papieren flortje waarvan je er elke paar maanden een nieuwe kunt aanvragen?
De NFC-reader op mijn telefoon doet het ineens niet meer, maar volgens mij kun je gewoon een MyFare-cheapo uitlezen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies. Al kun je je afvragen wat ze tegen analyseren willen doen.
MiFare Ultralight (de chip in wegwerpkaartjes) heeft geen beveiliging, die kun je eigenlijk wel kopiëren. De chips die tegenwoordig in de OV-chipkaart zitten zijn geen MiFare's meer, maar ze doen alsof. Ze zijn naar het schijnt beveiligd tegen brute-forcing, als je het te vaak probeert blokkeert het ding zichzelf.quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
De NFC-reader op mijn telefoon doet het ineens niet meer, maar volgens mij kun je gewoon een MyFare-cheapo uitlezen.
Dat hangt denk ik van het station af, dat passagerecht is bedoeld voor "van de ene kant naar de andere kant van het station lopen" en niet voor "even iemand wegbrengen".quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:46 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik heb nooit 10 euro op de kaart, behalve als ik ga reizen. Leuk dus als ik iemand wil ophalen of wegbrengen want dat doe ik wel vaker. Had altijd begrepen dat je gewoon gratiesj een éénmalig passagerecht voor een uur op je kaart kunt zetten maar nee dus?
Illuminadi!quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:45 schreef Duvel het volgende:
De NFC-reader op mijn telefoon doet het ineens niet meer,
Ehm. Wel. Volgens die brief.quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:49 schreef James1988 het volgende:
Dat hangt denk ik van het station af, dat passagerecht is bedoeld voor "van de ene kant naar de andere kant van het station lopen" en niet voor "even iemand wegbrengen".
Ik heb die brief niet gelezen hequote:
Ik bedoelde "bedoeld" meer als in "de slimmerik bij NS dacht dat het zo moet"quote:Sowieso, who de fak is NS om te bepalen of ik zo'n kaart wel gebruik waar hij voor "bedoeld" is. Moet ik me straks ook gaan verantwoorden waarom ik met de trein reis?
Ofwel: een zwartrijder laadt keurig dat product op z'n chipkaart, loopt door het poortje heen, en loopt op z'n aankomststation gewoon achter iemand aan.quote:Op een aantal stations kan op een OV-chipkaart zonder saldo een eenmalig passagerecht worden geladen bij de kaartautomaat buiten het beheerst toegankelijke gebied. Passanten hebben op de afgiftedatum een uur de tijd tussen in- en uitchecken op hetzelfde station. Dit product zal voor die betreffende kalenderdag bij check-in altijd worden gebruikt.
Wat Fles zegt, dat boeit echt geen rukquote:Op dinsdag 1 december 2015 20:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat hangt denk ik van het station af, dat passagerecht is bedoeld voor "van de ene kant naar de andere kant van het station lopen" en niet voor "even iemand wegbrengen".
Okay dus ik kan niet 's ochtends iemand ophalen, en 's middags gaan reizen, omdat dat passagerecht de hele dag wordt aangesproken?quote:Passanten hebben op de afgiftedatum een uur de tijd tussen in- en uitchecken op hetzelfde station. Dit product zal voor die betreffende kalenderdag bij check-in altijd worden gebruikt.
Je kan wel de borg van 20 naar 10 euro 'verlagen' om een station binnen te komen door samenreiskorting op je pas te ladenquote:Op dinsdag 1 december 2015 20:46 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik heb nooit 10 euro op de kaart, behalve als ik ga reizen. Leuk dus als ik iemand wil ophalen of wegbrengen want dat doe ik wel vaker. Had altijd begrepen dat je gewoon gratiesj een éénmalig passagerecht voor een uur op je kaart kunt zetten maar nee dus?
Die is nog wel het mooiste jaquote:Op dinsdag 1 december 2015 21:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Overigens, de ultieme pasagepas is nog altijd kids vrij...
De achterwand vervangen door iets dat minder OEM was dan de verkoper op e-bay beloofde.quote:
Erger nog, iedere boerenlul kan een passagerecht laden.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wacht wat? ..tonnen , nee misschien wel miljoenen worden er gestoken in poortjes en shit, en nu kan iedere boerenlul een pas aanvragen?![]()
Gaat dat echt naar iedereen lukraak verstuurd worden of kijken ze minimaal of er een dalvrij of ander abonnement op dat adres staat
Officious Equipment Manufacturer, misschien?quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
De achterwand vervangen door iets dat minder OEM was dan de verkoper op e-bay beloofde.
Hoe?quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Erger nog, iedere boerenlul kan een passagerecht laden.
Okee dus dat strikt persoonlijk is ook al bangmakerij.quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:44 schreef James1988 het volgende:
Je kunt meerdere passen tegelijkertijd aanvragen voor hetzelfde adres en op de pas zelf staat geen naam. Dus ze zijn te herleiden tot een adres (op basis van het serienummer van de pas, als ze dat bijhouden tenminste) maar niet naar een individu.
"Gebruikers met een OV-chipkaart zonder saldo kunnen via de NS-kaartautomaat op bepaalde stations gratis een eenmalige stationspassageproduct op de OV-chipkaart laden. Passanten hebben op de afgiftedatum een uur passagetijd tussen in- en uitchecken op hetzelfde station. Na het uitchecken verdwijnt het passageproduct van de kaart."quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |