Er zijn op de HSL na, vier baanvakken waar >140 gereden mag worden: Lelystad Opstel Aansluiting->Hattembronx Aansluiting, Amsterdam Bijlmer->Utrecht, Hoofddorp-Den Haag Mariahoeve en ergens vanaf Helmond tot ergens voor Venlo. Op de eerste twee plekken kan dat met ERTMS, op de derde onder ATBM+ vanwege de aanwezigheid van ATB-NG bakens (alleen middensporen) en de laatste bij code Buiten Dienst (75 ofzo?).quote:Op maandag 30 november 2015 18:12 schreef Prins_Pils het volgende:
Was dat niet voor de Thalys toen die nog op de oude lijn reed?
Code 96, niet code 140. En bij code 75 kan je dus in principe zo hard als je wil.quote:Op maandag 30 november 2015 18:24 schreef Salatrel het volgende:
ATB EG kent geen hogere code dan 140. Thalys heeft, van toren ze nog via leiden reden, ATB+ die code 140 vertaald naar 160.
Hmm. Vaag. Benieuwd waarom.quote:Verder krijg je bij 90 inderdaad al 130 te zien en als dan later 130 is toegestaan volgt geen code wisseling meer.
Het komt overigens wel eens voor dat de code verspringt maar het belletje achterwege blijft
ja leuk maar code 140 is voor mij gewoon de code behorende bij 140kmhquote:Op maandag 30 november 2015 18:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Code 96, niet code 140. En bij code 75 kan je dus in principe zo hard als je wil.
Ik kruip wel even in deadlock zijn hoofdjequote:Op maandag 30 november 2015 18:31 schreef Salatrel het volgende:
[..]
willekeur. Het komt nou eenmaal voor. Lekker boeiend waarom. Ik mis het persoonlijk niet
Ze hadden de extra snelheidstrap van 160 km/h onder ATB-EG met code-147 op kunnen lossen, maar ondanks dat er over gesproken is, is het nooit ingevoerd. Nu is het niet meer toegestaan, vanwege Europese regelgeving.quote:Op maandag 30 november 2015 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Het komt op mij nogal houtje-touwtje over eerlijk gezegd
en zo wordt het in plaats van een coherent geheel een soort ruwe kern waar allemaal losse klonten boetseerklei tegenaan gegooid en geplat zijn voor elke situatie waar men bij invoering niet aan gedacht had.quote:Op maandag 30 november 2015 18:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hadden de extra snelheidstrap van 160 km/h onder ATB-EG met code-147 op kunnen lossen, maar ondanks dat er over gesproken is, is het nooit ingevoerd. Nu is het niet meer toegestaan, vanwege Europese regelgeving.
Dat is houtje touwtje op Europees niveau. Berg je maar.quote:Op maandag 30 november 2015 18:46 schreef Dr_Flash het volgende:
en zo wordt het in plaats van een coherent geheel een soort ruwe kern waar allemaal losse klonten boetseerklei tegenaan gegooid en geplat zijn voor elke situatie waar men bij invoering niet aan gedacht had.
Maar goed, opschieten maar met dat ERTMS dan
pfoe, dat is zeer kwalijk te noemen. Hopelijk vinden ze de dadersquote:Op maandag 30 november 2015 18:44 schreef James1988 het volgende:
Harde woei, dus de HSL-brug naar de mooiste provincie van het land moet dicht.
En over die niet-rijdende Thalyssen van vanochtend: dat was geen kabeldiefstal-gone-wrong, maar doelbewuste sabotage. Maarliefst 4 seinkasten werden rond 04:00 in brand gestoken, waarna de lijn onbruikbaar werd.
Mja, Dijksma zei afgelopen weekend nog dat als besloten wordt om station Schiphol meer capaciteit te geven dit ten koste zal gaan van de invoering van ERTMSquote:Op maandag 30 november 2015 18:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en zo wordt het in plaats van een coherent geheel een soort ruwe kern waar allemaal losse klonten boetseerklei tegenaan gegooid en geplat zijn voor elke situatie waar men bij invoering niet aan gedacht had.
Maar goed, opschieten maar met dat ERTMS dan
Ik ben niet zo van de hellend vlak-redeneringen.quote:Op maandag 30 november 2015 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kruip wel even in deadlock zijn hoofdje![]()
"Nee niet "nou eenmaal". Het KOMT ergens door. Een bug of een glitch of zo. In een van de belangrijkste veiligheidssystemen van het Nederlandse vervoerswezen! Tsja en nu gaat het om een belletje, maar als deze bugs er na 50 jaar ATB nog steeds niet uit zijn, wat is er dan nog meer mis mee??"
Ik betwijfel of dat wel verboden is. Ik denk van niet.quote:Op maandag 30 november 2015 18:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hadden de extra snelheidstrap van 160 km/h onder ATB-EG met code-147 op kunnen lossen, maar ondanks dat er over gesproken is, is het nooit ingevoerd. Nu is het niet meer toegestaan, vanwege Europese regelgeving.
Zo mooi is Zuid Holland nou ook weer niet.quote:Op maandag 30 november 2015 18:44 schreef James1988 het volgende:
Harde woei, dus de HSL-brug naar de mooiste provincie van het land moet dicht.
Weer zo'n mooi voorbeeld van onbehoorlijk bestuur. De hele sector bereidt zich voor op ERTMS en één nieuwe olifant in de porseleinkast gooit de hele LTSA om.quote:Op maandag 30 november 2015 18:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, Dijksma zei afgelopen weekend nog dat als besloten wordt om station Schiphol meer capaciteit te geven dit ten koste zal gaan van de invoering van ERTMS
de groene stroom was bedorven. Meer kolencentrales!quote:Op maandag 30 november 2015 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kruip wel even in deadlock zijn hoofdje![]()
"Nee niet "nou eenmaal". Het KOMT ergens door.
Terwijl er capaciteit genoeg is om morgen te beginnen met uitrollen. En ik vind het ronduit schandalig dat het niet gedaan wordt.quote:Op maandag 30 november 2015 18:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Weer zo'n mooi voorbeeld van onbehoorlijk bestuur. De hele sector bereidt zich voor op ERTMS en één nieuwe olifant in de porseleinkast gooit de hele LTSA om.
Ik zet mijn geld op een protestactie tegen de klimaattop in Parijs.quote:Op maandag 30 november 2015 18:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
pfoe, dat is zeer kwalijk te noemen. Hopelijk vinden ze de daders
Ah jawel joh lache manquote:Op maandag 30 november 2015 18:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de hellend vlak-redeneringen.
Noem het "cabinesein" en het probleem is opgelost.quote:Op maandag 30 november 2015 18:29 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ja leuk maar code 140 is voor mij gewoon de code behorende bij 140kmh
Denk ik ook, maar waarom? De Fransen zijn natuurlijk goed in protesteren en saboteren, maar helpt het hun land verder? Bepaald niet kun je wel stellenquote:Op maandag 30 november 2015 18:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zet mijn geld op een protestactie tegen de klimaattop in Parijs.
Aanhangers van Greenpeace/WNF/... die vinden dat de top niet ver genoeg gaat?quote:Op maandag 30 november 2015 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Denk ik ook, maar waarom? De Fransen zijn natuurlijk goed in protesteren en saboteren, maar helpt het hun land verder? Bepaald niet kun je wel stellen
Vet handig om dan een zeer duurzame modaliteit onklaar te maken, die mensen gaan dan alsnog met het vliegtuig.quote:Op maandag 30 november 2015 19:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Aanhangers van Greenpeace/WNF/... die vinden dat de top niet ver genoeg gaat?
En uit gemak worden alle ICD treinen maar opgeheven. Mijn treinexperiment was weer een groot succes vandaagquote:Op maandag 30 november 2015 18:44 schreef James1988 het volgende:
Harde woei, dus de HSL-brug naar de mooiste provincie van het land moet dicht.
En over die niet-rijdende Thalyssen van vanochtend: dat was geen kabeldiefstal-gone-wrong, maar doelbewuste sabotage. Maarliefst 4 seinkasten werden rond 04:00 in brand gestoken, waarna de lijn onbruikbaar werd.
Lui die dit soort acties bedenken hebben de meest debiele rechtvaardigingen ervoor.quote:Op maandag 30 november 2015 19:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Vet handig om dan een zeer duurzame modaliteit onklaar te maken, die mensen gaan dan alsnog met het vliegtuig.
Nee, het is natuurlijk volkomen logisch dat niemand meer weet hoe een auto werkt als het regent.quote:Op maandag 30 november 2015 19:52 schreef Viezze het volgende:
[..]
En uit gemak worden alle ICD treinen maar opgeheven. Mijn treinexperiment was weer een groot succes vandaagHoewel het op de weg ook geen feestje is met dit weer natuurlijk.
Als het waait of regent, pretty much. Als het waait EN regent: zit je geramdquote:Op maandag 30 november 2015 22:59 schreef Viezze het volgende:
Godverdomme ik neem het gewoon als feit aan
De conclusie is dus dat alles kut is waar reizen rondom de spits bij betrokken is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |