Ze hadden de extra snelheidstrap van 160 km/h onder ATB-EG met code-147 op kunnen lossen, maar ondanks dat er over gesproken is, is het nooit ingevoerd. Nu is het niet meer toegestaan, vanwege Europese regelgeving.quote:Op maandag 30 november 2015 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Het komt op mij nogal houtje-touwtje over eerlijk gezegd
en zo wordt het in plaats van een coherent geheel een soort ruwe kern waar allemaal losse klonten boetseerklei tegenaan gegooid en geplat zijn voor elke situatie waar men bij invoering niet aan gedacht had.quote:Op maandag 30 november 2015 18:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hadden de extra snelheidstrap van 160 km/h onder ATB-EG met code-147 op kunnen lossen, maar ondanks dat er over gesproken is, is het nooit ingevoerd. Nu is het niet meer toegestaan, vanwege Europese regelgeving.
Dat is houtje touwtje op Europees niveau. Berg je maar.quote:Op maandag 30 november 2015 18:46 schreef Dr_Flash het volgende:
en zo wordt het in plaats van een coherent geheel een soort ruwe kern waar allemaal losse klonten boetseerklei tegenaan gegooid en geplat zijn voor elke situatie waar men bij invoering niet aan gedacht had.
Maar goed, opschieten maar met dat ERTMS dan
pfoe, dat is zeer kwalijk te noemen. Hopelijk vinden ze de dadersquote:Op maandag 30 november 2015 18:44 schreef James1988 het volgende:
Harde woei, dus de HSL-brug naar de mooiste provincie van het land moet dicht.
En over die niet-rijdende Thalyssen van vanochtend: dat was geen kabeldiefstal-gone-wrong, maar doelbewuste sabotage. Maarliefst 4 seinkasten werden rond 04:00 in brand gestoken, waarna de lijn onbruikbaar werd.
Mja, Dijksma zei afgelopen weekend nog dat als besloten wordt om station Schiphol meer capaciteit te geven dit ten koste zal gaan van de invoering van ERTMSquote:Op maandag 30 november 2015 18:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en zo wordt het in plaats van een coherent geheel een soort ruwe kern waar allemaal losse klonten boetseerklei tegenaan gegooid en geplat zijn voor elke situatie waar men bij invoering niet aan gedacht had.
Maar goed, opschieten maar met dat ERTMS dan
Ik ben niet zo van de hellend vlak-redeneringen.quote:Op maandag 30 november 2015 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kruip wel even in deadlock zijn hoofdje![]()
"Nee niet "nou eenmaal". Het KOMT ergens door. Een bug of een glitch of zo. In een van de belangrijkste veiligheidssystemen van het Nederlandse vervoerswezen! Tsja en nu gaat het om een belletje, maar als deze bugs er na 50 jaar ATB nog steeds niet uit zijn, wat is er dan nog meer mis mee??"
Ik betwijfel of dat wel verboden is. Ik denk van niet.quote:Op maandag 30 november 2015 18:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hadden de extra snelheidstrap van 160 km/h onder ATB-EG met code-147 op kunnen lossen, maar ondanks dat er over gesproken is, is het nooit ingevoerd. Nu is het niet meer toegestaan, vanwege Europese regelgeving.
Zo mooi is Zuid Holland nou ook weer niet.quote:Op maandag 30 november 2015 18:44 schreef James1988 het volgende:
Harde woei, dus de HSL-brug naar de mooiste provincie van het land moet dicht.
Weer zo'n mooi voorbeeld van onbehoorlijk bestuur. De hele sector bereidt zich voor op ERTMS en één nieuwe olifant in de porseleinkast gooit de hele LTSA om.quote:Op maandag 30 november 2015 18:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, Dijksma zei afgelopen weekend nog dat als besloten wordt om station Schiphol meer capaciteit te geven dit ten koste zal gaan van de invoering van ERTMS
de groene stroom was bedorven. Meer kolencentrales!quote:Op maandag 30 november 2015 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kruip wel even in deadlock zijn hoofdje![]()
"Nee niet "nou eenmaal". Het KOMT ergens door.
Terwijl er capaciteit genoeg is om morgen te beginnen met uitrollen. En ik vind het ronduit schandalig dat het niet gedaan wordt.quote:Op maandag 30 november 2015 18:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Weer zo'n mooi voorbeeld van onbehoorlijk bestuur. De hele sector bereidt zich voor op ERTMS en één nieuwe olifant in de porseleinkast gooit de hele LTSA om.
Ik zet mijn geld op een protestactie tegen de klimaattop in Parijs.quote:Op maandag 30 november 2015 18:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
pfoe, dat is zeer kwalijk te noemen. Hopelijk vinden ze de daders
Ah jawel joh lache manquote:Op maandag 30 november 2015 18:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de hellend vlak-redeneringen.
Noem het "cabinesein" en het probleem is opgelost.quote:Op maandag 30 november 2015 18:29 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ja leuk maar code 140 is voor mij gewoon de code behorende bij 140kmh
Denk ik ook, maar waarom? De Fransen zijn natuurlijk goed in protesteren en saboteren, maar helpt het hun land verder? Bepaald niet kun je wel stellenquote:Op maandag 30 november 2015 18:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zet mijn geld op een protestactie tegen de klimaattop in Parijs.
Aanhangers van Greenpeace/WNF/... die vinden dat de top niet ver genoeg gaat?quote:Op maandag 30 november 2015 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Denk ik ook, maar waarom? De Fransen zijn natuurlijk goed in protesteren en saboteren, maar helpt het hun land verder? Bepaald niet kun je wel stellen
Vet handig om dan een zeer duurzame modaliteit onklaar te maken, die mensen gaan dan alsnog met het vliegtuig.quote:Op maandag 30 november 2015 19:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Aanhangers van Greenpeace/WNF/... die vinden dat de top niet ver genoeg gaat?
En uit gemak worden alle ICD treinen maar opgeheven. Mijn treinexperiment was weer een groot succes vandaagquote:Op maandag 30 november 2015 18:44 schreef James1988 het volgende:
Harde woei, dus de HSL-brug naar de mooiste provincie van het land moet dicht.
En over die niet-rijdende Thalyssen van vanochtend: dat was geen kabeldiefstal-gone-wrong, maar doelbewuste sabotage. Maarliefst 4 seinkasten werden rond 04:00 in brand gestoken, waarna de lijn onbruikbaar werd.
Lui die dit soort acties bedenken hebben de meest debiele rechtvaardigingen ervoor.quote:Op maandag 30 november 2015 19:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Vet handig om dan een zeer duurzame modaliteit onklaar te maken, die mensen gaan dan alsnog met het vliegtuig.
Nee, het is natuurlijk volkomen logisch dat niemand meer weet hoe een auto werkt als het regent.quote:Op maandag 30 november 2015 19:52 schreef Viezze het volgende:
[..]
En uit gemak worden alle ICD treinen maar opgeheven. Mijn treinexperiment was weer een groot succes vandaagHoewel het op de weg ook geen feestje is met dit weer natuurlijk.
Als het waait of regent, pretty much. Als het waait EN regent: zit je geramdquote:Op maandag 30 november 2015 22:59 schreef Viezze het volgende:
Godverdomme ik neem het gewoon als feit aan
De conclusie is dus dat alles kut is waar reizen rondom de spits bij betrokken is.
En? Ben je verbaasd over dit soort beleid?quote:Op maandag 30 november 2015 18:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Weer zo'n mooi voorbeeld van onbehoorlijk bestuur. De hele sector bereidt zich voor op ERTMS en één nieuwe olifant in de porseleinkast gooit de hele LTSA om.
En? Ben je verbaasd over dit soort beleid?quote:Op maandag 30 november 2015 18:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Terwijl er capaciteit genoeg is om morgen te beginnen met uitrollen. En ik vind het ronduit schandalig dat het niet gedaan wordt.
En? Ben je verbaasd over dit soort beleid?quote:Op maandag 30 november 2015 19:52 schreef Viezze het volgende:
[..]
En uit gemak worden alle ICD treinen maar opgeheven.
Nee. Maar het geeft aan dat ik, ik heb sinds een tijdje een auto, toch het OV probeer en ik dan een dikke middelvinger krijg. Want die ICD stond er natuurlijk een half uur vertrek nog wel op. En dat leidt er vervolgens weer toe dat ik de auto wel weer pak. Tot zover het ontmoedigingsbeleid voor het OVquote:Op maandag 30 november 2015 23:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En? Ben je verbaasd over dit soort beleid?
quote:Reizigers hebben het afgelopen jaar vaker te maken gehad met uitval van treinen door infrastoringen. In 2014 werden 32.899 NS-treinritten geregistreerd als opgeheven door storingen aan de infrastructuur. Dat is ruim 46 procent meer als het jaar ervoor. Dat blijkt uit cijfers van de NS, die voor het eerst aan Treinreiziger.nl zijn verstrekt
Vanavond maar gewoon een kopje thee Fles?quote:Op maandag 30 november 2015 23:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wel![]()
Ik hou van het idee (bla bla bla)
Als je natuurkunde zou beheersen had je het begrepenquote:Op maandag 30 november 2015 23:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En? Ben je verbaasd over dit soort beleid?
Waarom denk ik bij de NS dan altijd meteen dat het cijfer veel hoger is dan hun eigen berekening?quote:Op dinsdag 1 december 2015 07:33 schreef bork het volgende:
Meer uitval treinen door infrastoringen
[..]
Komt voor een deel door de beleving. Daar ligt meteen een deel van het probleem. Er wordt niet genoeg gedaan om die beleving te veranderen door meer en snellere service te verlenen op het moment dat er een verstoring optreedt.quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:26 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Waarom denk ik bij de NS dan altijd meteen dat het cijfer veel hoger is dan hun eigen berekening?
Heb ooit iets gevraagd aan de helpdesk. Bij bijvoorbeeld rijdendetreinen.nl zie je de vertraging in minuten en niet +5 - +10 + 15. Ik vroeg ze toen waarom NS dat niet deed en het antwoord was best vreemd. Volgens hun zou die enkele minuut niet van dusdanig groot verschil zijn. Dat kan toch juist wel zo zijn als je een krappe overstap hebt...quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Komt voor een deel door de beleving. Daar ligt meteen een deel van het probleem. Er wordt niet genoeg gedaan om die beleving te veranderen door meer en snellere service te verlenen op het moment dat er een verstoring optreedt.
Daarnaast halen ze uit de huidige systemen ook niet genoeg. Bijvoorbeeld treinlengte op de borden op de perrons tonen is toch niet zo lastig?
Zelfs de Fransen kunnen dat...en dan nog wel bij de RER!quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Komt voor een deel door de beleving. Daar ligt meteen een deel van het probleem. Er wordt niet genoeg gedaan om die beleving te veranderen door meer en snellere service te verlenen op het moment dat er een verstoring optreedt.
Daarnaast halen ze uit de huidige systemen ook niet genoeg. Bijvoorbeeld treinlengte op de borden op de perrons tonen is toch niet zo lastig?
Dat idee heb ik de laatste tijd een beetje, zo van 'we hoeven niet meer op tijd te rijden, want iedereen heeft toch wel een smartphone in z'n zak om vervolgens te zien dat we A te laat zijn, en B een alternatief uit te rekenen'quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:50 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Heb ooit iets gevraagd aan de helpdesk. Bij bijvoorbeeld rijdendetreinen.nl zie je de vertraging in minuten en niet +5 - +10 + 15. Ik vroeg ze toen waarom NS dat niet deed en het antwoord was best vreemd. Volgens hun zou die enkele minuut niet van dusdanig groot verschil zijn. Dat kan toch juist wel zo zijn als je een krappe overstap hebt...
Er is geen idee van de beleving, er worden blijkbaar totaal verkeerde afwegingen gemaakt ("een minuutje is toch niet boeiend" etc.)quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Komt voor een deel door de beleving. Daar ligt meteen een deel van het probleem. Er wordt niet genoeg gedaan om die beleving te veranderen door meer en snellere service te verlenen op het moment dat er een verstoring optreedt.
Daarnaast halen ze uit de huidige systemen ook niet genoeg. Bijvoorbeeld treinlengte op de borden op de perrons tonen is toch niet zo lastig?
Zolang t een kwartiersdienst is en dus er geld terug hoeft....tuurlijk!quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er is geen idee van de beleving, er worden blijkbaar totaal verkeerde afwegingen gemaakt ("een minuutje is toch niet boeiend" etc.)
Maar los van de beleving vind ik 2500 uitgevallen treinen op 85.000 gewoon best heel veel. Dat is drie procent! Zou er daar relatief makkelijk besloten worden tot opheffen omdat "er toch genoeg andere treinen rijden" of zo?
Een minuut is ook nauwelijks boeiend omdat er zoveel speling in zit dat die er toch wel uit gereden wordt.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er is geen idee van de beleving, er worden blijkbaar totaal verkeerde afwegingen gemaakt ("een minuutje is toch niet boeiend" etc.)
Maar los van de beleving vind ik 2500 uitgevallen treinen op 85.000 gewoon best heel veel. Dat is drie procent! Zou er daar relatief makkelijk besloten worden tot opheffen omdat "er toch genoeg andere treinen rijden" of zo?
Maar niet voor een overstap...quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Een minuut is ook nauwelijks boeiend omdat er zoveel speling in zit dat die er toch wel uit gereden wordt.
Die speling is ook een mooie in de 3600 tussen Roosendaal en Zwolle. Als de trein volgens mij met meer dan +7 uit Oss richting Nijmegen vertrekt wordt er tussen Nijmegen en Arnhem niet op de tussengelegen stations gestopt, terwijl er in de tussentijd vijf minuten speling ingelopen wordt en de trein dus vrijwel weer op tijd rijdtquote:Op dinsdag 1 december 2015 11:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Een minuut is ook nauwelijks boeiend omdat er zoveel speling in zit dat die er toch wel uit gereden wordt.
Hij bedoelt Groningen. Maar sinds wanneer is Leeuwarden - Groningen een HSL?quote:Op maandag 30 november 2015 18:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Zo mooi is Zuid Holland nou ook weer niet.
Nou nee. Je ziet ook gewoon gebeuren dat je overstaps mist door EZR, en dat gaat om wel minder dan een minuut.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Een minuut is ook nauwelijks boeiend omdat er zoveel speling in zit dat die er toch wel uit gereden wordt.
Als de beste man achter de knoppen EZR toepast terwijl hij te laat is heeft hij de instructie niet begrepen en zal hij daar op aangesproken moeten worden. Zoiets moeten ze wel in kunnen zien omdat machinisten er tegenwoordig op aangesproken worden als ze niet voldoende EZR rijden.quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou nee. Je ziet ook gewoon gebeuren dat je overstaps mist door EZR, en dat gaat om wel minder dan een minuut.
Iemand kan wel "bepalen" dat een minuut niet boeiend "is", maar je hebt toch met de man aan de knoppen te maken, en daar doe je helemaal niks aan. En dat is wel van grote invloed op de beleving.
Maar hoeveel zijn het er alleen al tussen Gouda en Rotterdam? Het is wel vaak hetzelfde traject waardoor het als veel (ja die beleving) aanvoelt.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er is geen idee van de beleving, er worden blijkbaar totaal verkeerde afwegingen gemaakt ("een minuutje is toch niet boeiend" etc.)
Maar los van de beleving vind ik 2500 uitgevallen treinen op 85.000 gewoon best heel veel. Dat is drie procent! Zou er daar relatief makkelijk besloten worden tot opheffen omdat "er toch genoeg andere treinen rijden" of zo?
Doe eens een gokje waar ik altijd moet overstappen...quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:52 schreef b2py het volgende:
De belangrijkste overstappen zitten op grotere knopen, doe eens een gokje waar de meeste speling zit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |