abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157920312
quote:
10s.gif Op maandag 30 november 2015 13:11 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja.

Bovenop de landtunnel van de A2.
Die is volgens mij uit Geldermalsen..Nvm, idd Utrecht :@
  maandag 30 november 2015 @ 13:45:31 #52
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_157920392
quote:
10s.gif Op maandag 30 november 2015 13:39 schreef Duvel het volgende:
Er schijnt ook nog een stuk van een andere kap bij de SGB te liggen.
Dat is (een deel van) de grote kap die over de sporen ging.

In Leidsche Rijn staan delen van de perronkap van spoor 8/9.

pi_157920487
Wat staat het daar te doen eigenlijk? Gaan ze er oosterse markten onder houden of zo? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 30 november 2015 @ 14:22:26 #54
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_157921172
Volgens een reactie op de Facebookpagina van Op de Rails zou Plan V een half jaar langer in dienst blijven:

https://www.facebook.com/OpdeRails/posts/730836030350367
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_157921278
Waarom teh fuck is Utrecht-Woerden eigenlijk 130km/u en niet gelijk naar 160 gebracht?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 november 2015 @ 14:28:27 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157921286
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 14:22 schreef dennistd het volgende:
Volgens een reactie op de Facebookpagina van Op de Rails zou Plan V een half jaar langer in dienst blijven:
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/OpdeRails/posts/730836030350367
Zou goed nieuws zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 30 november 2015 @ 14:33:45 #57
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_157921379
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 14:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waarom teh fuck is Utrecht-Woerden eigenlijk 130km/u en niet gelijk naar 160 gebracht?
160 is duur en eng.
doei
pi_157921472
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 14:33 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

160 is duur en eng.
en er liggen wissels. En overwegen. Huuu eng.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_157921483
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 14:33 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

160 is duur en eng.
Het is OVNL niet waar ze denken dat de koeien zure melk gaan geven.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_157921495
quote:
14s.gif Op maandag 30 november 2015 14:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en er liggen wissels. En overwegen. Huuu eng.
Die zijn toch allemaal weg op dat stuk sinds het viersporig is geworden? Of mis ik er nog een aantal?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 30 november 2015 @ 14:40:16 #61
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_157921523
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 14:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het is OVNL niet waar ze denken dat de koeien zure melk gaan geven.
Vertel dat die hoge heren in Den Haag maar!!!1!!1!!!!
doei
pi_157921533
Oh wacht ik zat aan Woerden - Gouda te denken, sowwy :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 30 november 2015 @ 14:41:08 #63
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_157921542
Maar is het 130 ja? Dacht toch dat alle nieuwbouwdingesen wel 140 zouden worden met geschiktheid voor meer.
doei
  maandag 30 november 2015 @ 14:43:05 #64
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_157921575
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 14:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waarom teh fuck is Utrecht-Woerden eigenlijk 130km/u en niet gelijk naar 160 gebracht?
Het is 140.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_157921587
quote:
2s.gif Op maandag 30 november 2015 14:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het is 140.
Dan klopt het kaartje op wikipedia niet meer. Ik zal de netverklaring er eens bijpakken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 30 november 2015 @ 14:44:23 #66
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_157921597
Naja, 130 of 140 maakt op die hooguit 10 kilometer ook niet zoveel uit eigenlijks :)
doei
pi_157921627
quote:
2s.gif Op maandag 30 november 2015 14:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het is 140.
Misschien technisch gezien maar de netverklaring zegt 130.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_157921640
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 14:44 schreef Prins_Pils het volgende:
Naja, 130 of 140 maakt op die hooguit 10 kilometer ook niet zoveel uit eigenlijks :)
Mja, dan kan je ook wel 30km/u gaan rijden. Want dat is maar 10km/u verschil met 40. En dat is maar 10 verschil met 50. En dat maar....
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 30 november 2015 @ 14:46:25 #69
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_157921644
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 14:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Misschien technisch gezien maar de netverklaring zegt 130.
Even op youtube kijken wat er op de bordjes staat.
doei
  maandag 30 november 2015 @ 14:48:45 #70
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_157921700
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 14:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Misschien technisch gezien maar de netverklaring zegt 130.
Nee, hij rijdt er 140. Als je uit de richting Gouda komt, voel je de trein (als je een niet energiebewuste machinist hebt) extra aanzetten, en komende uit Utrecht gaat ie na Woerden in de ankers.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_157921709
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 14:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Mja, dan kan je ook wel 30km/u gaan rijden. Want dat is maar 10km/u verschil met 40. En dat is maar 10 verschil met 50. En dat maar....
Met staande start en finish is het verschil tussen 130 en 140 op 16 km verwaarloosbaar. En in de gegeven situatie is het maar helemaal de vraag of je de 140 sowieso aantikt, want voordat je vaart kunt maken ben je al een kilometer of 5 op weg. :)

Met vliegende finish scheelt het wat meer, maar alleen als Woerden-Gouda ook 140 is. En dat is het niet toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 30 november 2015 @ 14:49:14 #72
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_157921710
Het staat misschien niet in de netverklaring omdat Woerden-Utrecht nog niet volledig gemoderniseerd is.

Het stukje viersporigheid in Houten is ook 140, zie je ook niet in de netverklaring terug.
  maandag 30 november 2015 @ 14:53:28 #73
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_157921805
Op de bordjes staat komende uit Utrecht 130 van Cartesuisweg - brug A-R-Kanaal, daarna 140.
doei
pi_157921858
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 14:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waarom teh fuck is Utrecht-Woerden eigenlijk 130km/u en niet gelijk naar 160 gebracht?
Misschien dat 160 rijden voor andere dienstregelingtechnische problemen zorgt en per saldo geen tijdswinst oplevert tov 140. In de tijd dat NS het nog zelf berekende etc.
  maandag 30 november 2015 @ 14:58:28 #75
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_157921936
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 14:53 schreef Prins_Pils het volgende:
Op de bordjes staat komende uit Utrecht 130 van Cartesuisweg - brug A-R-Kanaal, daarna 140.
Ik zie het. Na de 9 net na de fly-over klinkt er trouwens geen bel en na de 13 ook niet.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 30 november 2015 @ 15:03:21 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_157922034
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 14:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik zie het. Na de 9 net na de fly-over klinkt er trouwens geen bel en na de 13 ook niet.
Bij 90 krijg je toch al de code voor 130?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_157922090
quote:
2s.gif Op maandag 30 november 2015 15:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bij 90 krijg je toch al de code voor 130?
Ja, maar dan zou je de bel wel verwachten bij 9 dat je naar 130 kan?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 30 november 2015 @ 15:08:35 #79
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_157922130
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 15:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja, maar dan zou je de bel wel verwachten bij 9 dat je naar 130 kan?
Als je daarvoor 80 of lager mocht wel volgens mij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_157922207
quote:
2s.gif Op maandag 30 november 2015 15:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als je daarvoor 80 of lager mocht wel volgens mij.
Ja, en ik hoor hem bij 80 wel, dan bij overgang naar 90 niet (waarbij je stiekem dus 130 zou moeten kunnen gaan rijden).

Ik heb de vraag maar op Twitter gegooid.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_157922494
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 15:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja, en ik hoor hem bij 80 wel, dan bij overgang naar 90 niet (waarbij je stiekem dus 130 zou moeten kunnen gaan rijden).

Ik heb de vraag maar op Twitter gegooid.
Heb je even een trein gekaapt om te testen of is Train Simulator al zo geavanceerd?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 30 november 2015 @ 15:27:47 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_157922535
quote:
10s.gif Op maandag 30 november 2015 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heb je even een trein gekaapt om te testen of is Train Simulator al zo geavanceerd?
Als ik fucking veel tijd over had gehad, had ik dit geīmplementeerd. Nu niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 30 november 2015 @ 15:31:49 #83
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_157922644
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 15:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja, en ik hoor hem bij 80 wel, dan bij overgang naar 90 niet (waarbij je stiekem dus 130 zou moeten kunnen gaan rijden).

Ik heb de vraag maar op Twitter gegooid.
Welke heb jij gekeken? Ik hoor hem bij het naar 130 gaan twee keer vrij kort na elkaar. Komt misschien ook door het gele sein ervoor. Ik keek .
doei
pi_157922693
Ik had een DDZ6 van Utrecht Centraal naar Den Haag Centraal. Even kijken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_157922986
12 bakken VIRM naar Enschede, gaan ze 'm splitsen in Amersfoort -O-

Wie zat er in de laatste bak van het achterste treinstel en mocht dus het hele stuk sprinten door de regen naar het voorste treinstel? Juist, Bassie :+ ;(
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157923036
Kutclown, die Bassie.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 30 november 2015 @ 16:08:14 #87
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_157923358
quote:
3s.gif Op maandag 30 november 2015 13:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat staat het daar te doen eigenlijk? Gaan ze er oosterse markten onder houden of zo? :?
Ja, bijvoorbeeld. Het moet het bruisend middelpunt zijn van het 'gezellige tweede stadshart van Utrecht'.
Dat moet wel eerst nog even gebouwd worden.
De gemeente denkt dat het er zo druk gaat worden dat het stationnetje ernaast in de toekomst een IC-status krijgt.
pi_157923445
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:08 schreef ReisT het volgende:
De gemeente denkt dat het er zo druk gaat worden dat het stationnetje ernaast in de toekomst een IC-status krijgt.
Ah, werd er absynth geschonken op die Sinterklaasborrel ja? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 30 november 2015 @ 17:38:41 #89
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_157925127
quote:
10s.gif Op maandag 30 november 2015 16:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ah, werd er absynth geschonken op die Sinterklaasborrel ja? :D
Ze hebben een stedenband met een dorp in het noordoosten van het land.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_157925284
Oh niet weer :'(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_157925367
Nou ProRail meldt dat 125-139 betekent dat er 140 gereden mag worden. Ik heb net gevraagd waarom er dan een aparte categorie is voor 140/160 waar ook 140 gereden mag worden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 30 november 2015 @ 18:12:29 #92
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_157925767
Was dat niet voor de Thalys toen die nog op de oude lijn reed?
doei
  maandag 30 november 2015 @ 18:13:23 #93
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_157925786
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 18:12 schreef Prins_Pils het volgende:
Was dat niet voor de Thalys toen die nog op de oude lijn reed?
Met een ATBNG baken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_157925920
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 18:12 schreef Prins_Pils het volgende:
Was dat niet voor de Thalys toen die nog op de oude lijn reed?
Er zijn op de HSL na, vier baanvakken waar >140 gereden mag worden: Lelystad Opstel Aansluiting->Hattembronx Aansluiting, Amsterdam Bijlmer->Utrecht, Hoofddorp-Den Haag Mariahoeve en ergens vanaf Helmond tot ergens voor Venlo. Op de eerste twee plekken kan dat met ERTMS, op de derde onder ATBM+ vanwege de aanwezigheid van ATB-NG bakens (alleen middensporen) en de laatste bij code Buiten Dienst (75 ofzo?).

In de netverklaring staat ook Amersfoort-Zwolle met dezelfde kleur lijn en de snelheid in de legenda is 140/160. Voor de Hanzelijn is er een andere kleur want het is meer dan 160. Echt die hele kaart, mijn autisme kan het slecht verdragen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_157925962
ATB EG kent geen hogere code dan 140. Thalys heeft, van toren ze nog via leiden reden, ATB+ die code 140 vertaald naar 160.

Verder krijg je bij 90 inderdaad al 130 te zien en als dan later 130 is toegestaan volgt geen code wisseling meer.

Het komt overigens wel eens voor dat de code verspringt maar het belletje achterwege blijft :P
pi_157926013
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 18:24 schreef Salatrel het volgende:
ATB EG kent geen hogere code dan 140. Thalys heeft, van toren ze nog via leiden reden, ATB+ die code 140 vertaald naar 160.
Code 96, niet code 140. En bij code 75 kan je dus in principe zo hard als je wil.

quote:
Verder krijg je bij 90 inderdaad al 130 te zien en als dan later 130 is toegestaan volgt geen code wisseling meer.

Het komt overigens wel eens voor dat de code verspringt maar het belletje achterwege blijft :P
Hmm. Vaag. Benieuwd waarom.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_157926065
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 18:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Code 96, niet code 140. En bij code 75 kan je dus in principe zo hard als je wil.

ja leuk maar code 140 is voor mij gewoon de code behorende bij 140kmh
pi_157926121
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 18:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hmm. Vaag. Benieuwd waarom.
willekeur. Het komt nou eenmaal voor. Lekker boeiend waarom. Ik mis het persoonlijk niet
pi_157926160
Het komt op mij nogal houtje-touwtje over eerlijk gezegd :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_157926300
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 18:31 schreef Salatrel het volgende:

[..]

willekeur. Het komt nou eenmaal voor. Lekker boeiend waarom. Ik mis het persoonlijk niet
Ik kruip wel even in deadlock zijn hoofdje :+

"Nee niet "nou eenmaal". Het KOMT ergens door. Een bug of een glitch of zo. In een van de belangrijkste veiligheidssystemen van het Nederlandse vervoerswezen! Tsja en nu gaat het om een belletje, maar als deze bugs er na 50 jaar ATB nog steeds niet uit zijn, wat is er dan nog meer mis mee?? :o "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')