ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Hoi Tepelhof Flink stoffig achter de pilaar, stofding trok het hele perron langs na de foto. Kuch kuch. In Nedelrand zou het station gesloten zijn want astma en gevaar en huuuu en eng en zulks. Daar hebben ze wel lekkere warme appelflappen, twee voor een euro Op Alex betaal je het drievoudige voor kouwe
[ Bericht 17% gewijzigd door Prins_Pils op 30-11-2015 02:58:33 ]
Wat een ouwe zooi. Wat dat betreft zijn we er in Nederland wel op vooruit gegaan. Ik weet niet of ik me deze kap nog kan herinneren, maar i.i.g. wel dat de rest van de perronafkappingen nog van die ouwe troep waren en dat het bij de ingang naar de reizigerstunnel de regen gewoon door de overkapping heen drupte. Dat soort dingen zie je nu toch eigenlijk nooit meer.
Siemens had een paar Desiro City-bakken meegenomen naar InnoTrans, die stoelen zitten inderdaad niet. SLT zit een stuk comfortabeler dan die Thameslink-gevallen.
Amsterdam-Parijs Thalys Message maandag 30 november 2015, 08:36 : Reason: Beperkingen in het buitenland
Vanwege beperkingen in het buitenland moeten Thalys reizigers rekening houden met vertraging en uitval van treinen. Daardoor kan u reis langer duren dan gepland. Wij weten niet hoe lang deze situatie zal duren. Houdt u rekening met een langere reisduur.
Lekker beperkte informatie weer. Wát voor beperkingen? Zijn die bonbonbakkers nou alweer aan het staken, of wa?
*20 seconden Googlen*
Oh...
quote:
Geen hogesnelheidstreinen door kabeldiefstal
Als gevolg van een kabelbreuk rijden maandagochtend geen hogesnelheidstreinen tussen Brussel en Frankrijk, zo meldt infrastructuurbeheerder Infrabel. Er is momenteel geen Eurostar-, TGV- of Thalysverkeer mogelijk richting Rijsel, Parijs of Londen.
Het incident deed zich voor in de regio van Aat. Technici zijn onderweg om het probleem te verhelpen. De eerste indicaties geven aan dat het zou gaan om een kabeldiefstal.
Infrabel gaat uit van grote vertragingen voor een groot stuk van de voormiddag.
Ik bedoelde inderdaad per gewone IC via Kortrijk of Doornik, en dan vanaf Lille Europe verder. Het is niet ideaal (verre van) maar beter dan maar blijven wachten in Bxl...
Wie nu in de daluren onbeperkt wil treinen, aangevuld met een landelijk busabonnement is nu niet meer 153 euro per maand kwijt, maar 369 euro. Het aanschaffen van een dergelijk abonnement is niet aantrekkelijk, want voor 10 euro per maand extra koopt de reiziger een abonnement waarmee hij ook in de spits onbeperkt met de trein kan reizen.
En voor de helft van dat geld private-lease je een Aygo. Hoe draaien we het OV de nek om? Zo dus.
Wat een ouwe zooi. Wat dat betreft zijn we er in Nederland wel op vooruit gegaan. Ik weet niet of ik me deze kap nog kan herinneren, maar i.i.g. wel dat de rest van de perronafkappingen nog van die ouwe troep waren en dat het bij de ingang naar de reizigerstunnel de regen gewoon door de overkapping heen drupte. Dat soort dingen zie je nu toch eigenlijk nooit meer.
Is er in Utrecht nog wat over van die 'historische overkapping' waarvan ik steeds dacht dat hij naar beneden zou komen als ik te hard m'n koffie neer zou zetten?
Misschien technisch gezien maar de netverklaring zegt 130.
Nee, hij rijdt er 140. Als je uit de richting Gouda komt, voel je de trein (als je een niet energiebewuste machinist hebt) extra aanzetten, en komende uit Utrecht gaat ie na Woerden in de ankers.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Mja, dan kan je ook wel 30km/u gaan rijden. Want dat is maar 10km/u verschil met 40. En dat is maar 10 verschil met 50. En dat maar....
Met staande start en finish is het verschil tussen 130 en 140 op 16 km verwaarloosbaar. En in de gegeven situatie is het maar helemaal de vraag of je de 140 sowieso aantikt, want voordat je vaart kunt maken ben je al een kilometer of 5 op weg.
Met vliegende finish scheelt het wat meer, maar alleen als Woerden-Gouda ook 140 is. En dat is het niet toch?
Misschien dat 160 rijden voor andere dienstregelingtechnische problemen zorgt en per saldo geen tijdswinst oplevert tov 140. In de tijd dat NS het nog zelf berekende etc.
Ja, bijvoorbeeld. Het moet het bruisend middelpunt zijn van het 'gezellige tweede stadshart van Utrecht'. Dat moet wel eerst nog even gebouwd worden. De gemeente denkt dat het er zo druk gaat worden dat het stationnetje ernaast in de toekomst een IC-status krijgt.
Op maandag 30 november 2015 16:08 schreef ReisT het volgende: De gemeente denkt dat het er zo druk gaat worden dat het stationnetje ernaast in de toekomst een IC-status krijgt.
Ah, werd er absynth geschonken op die Sinterklaasborrel ja?
Nou ProRail meldt dat 125-139 betekent dat er 140 gereden mag worden. Ik heb net gevraagd waarom er dan een aparte categorie is voor 140/160 waar ook 140 gereden mag worden.
Er zijn op de HSL na, vier baanvakken waar >140 gereden mag worden: Lelystad Opstel Aansluiting->Hattembronx Aansluiting, Amsterdam Bijlmer->Utrecht, Hoofddorp-Den Haag Mariahoeve en ergens vanaf Helmond tot ergens voor Venlo. Op de eerste twee plekken kan dat met ERTMS, op de derde onder ATBM+ vanwege de aanwezigheid van ATB-NG bakens (alleen middensporen) en de laatste bij code Buiten Dienst (75 ofzo?).
In de netverklaring staat ook Amersfoort-Zwolle met dezelfde kleur lijn en de snelheid in de legenda is 140/160. Voor de Hanzelijn is er een andere kleur want het is meer dan 160. Echt die hele kaart, mijn autisme kan het slecht verdragen.
Op maandag 30 november 2015 18:24 schreef Salatrel het volgende: ATB EG kent geen hogere code dan 140. Thalys heeft, van toren ze nog via leiden reden, ATB+ die code 140 vertaald naar 160.
Code 96, niet code 140. En bij code 75 kan je dus in principe zo hard als je wil.
quote:
Verder krijg je bij 90 inderdaad al 130 te zien en als dan later 130 is toegestaan volgt geen code wisseling meer.
Het komt overigens wel eens voor dat de code verspringt maar het belletje achterwege blijft
willekeur. Het komt nou eenmaal voor. Lekker boeiend waarom. Ik mis het persoonlijk niet
Ik kruip wel even in deadlock zijn hoofdje
"Nee niet "nou eenmaal". Het KOMT ergens door. Een bug of een glitch of zo. In een van de belangrijkste veiligheidssystemen van het Nederlandse vervoerswezen! Tsja en nu gaat het om een belletje, maar als deze bugs er na 50 jaar ATB nog steeds niet uit zijn, wat is er dan nog meer mis mee?? "