Ja precies. Al kun je je afvragen wat ze tegen analyseren willen doen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er staat nergens een prijs, ook niet in de voorwaarden. Wel staat er dat het ding strikt persoonlijk is en dat je 'm moet opsturen naar NS als je 'm niet meer wilt gebruiken.
Oh, en er staat ook nog dat je de chip niet mag analyseren, kopiëren of manipuleren.
Hoe lang zijn ze geldig? Is het een echt plastic pasje of zo'n papieren flortje waarvan je er elke paar maanden een nieuwe kunt aanvragen?quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, ik heb niks betaald voor die dingen.
2 jaar geldig, en voor zover ik begrijp zijn die dingen van plastic.quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe lang zijn ze geldig? Is het een echt plastic pasje of zo'n papieren flortje waarvan je er elke paar maanden een nieuwe kunt aanvragen?
Je kunt meerdere passen tegelijkertijd aanvragen voor hetzelfde adres en op de pas zelf staat geen naam. Dus ze zijn te herleiden tot een adres (op basis van het serienummer van de pas, als ze dat bijhouden tenminste) maar niet naar een individu.quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
en met hoeveel privacywetten tegelijk is dat ding in strijd?
Een net plastic pasje. Die van mij is nog geldig tot eind 2017.quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe lang zijn ze geldig? Is het een echt plastic pasje of zo'n papieren flortje waarvan je er elke paar maanden een nieuwe kunt aanvragen?
De NFC-reader op mijn telefoon doet het ineens niet meer, maar volgens mij kun je gewoon een MyFare-cheapo uitlezen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies. Al kun je je afvragen wat ze tegen analyseren willen doen.
MiFare Ultralight (de chip in wegwerpkaartjes) heeft geen beveiliging, die kun je eigenlijk wel kopiëren. De chips die tegenwoordig in de OV-chipkaart zitten zijn geen MiFare's meer, maar ze doen alsof. Ze zijn naar het schijnt beveiligd tegen brute-forcing, als je het te vaak probeert blokkeert het ding zichzelf.quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
De NFC-reader op mijn telefoon doet het ineens niet meer, maar volgens mij kun je gewoon een MyFare-cheapo uitlezen.
Dat hangt denk ik van het station af, dat passagerecht is bedoeld voor "van de ene kant naar de andere kant van het station lopen" en niet voor "even iemand wegbrengen".quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:46 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik heb nooit 10 euro op de kaart, behalve als ik ga reizen. Leuk dus als ik iemand wil ophalen of wegbrengen want dat doe ik wel vaker. Had altijd begrepen dat je gewoon gratiesj een éénmalig passagerecht voor een uur op je kaart kunt zetten maar nee dus?
Illuminadi!quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:45 schreef Duvel het volgende:
De NFC-reader op mijn telefoon doet het ineens niet meer,
Ehm. Wel. Volgens die brief.quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:49 schreef James1988 het volgende:
Dat hangt denk ik van het station af, dat passagerecht is bedoeld voor "van de ene kant naar de andere kant van het station lopen" en niet voor "even iemand wegbrengen".
Ik heb die brief niet gelezen hequote:
Ik bedoelde "bedoeld" meer als in "de slimmerik bij NS dacht dat het zo moet"quote:Sowieso, who de fak is NS om te bepalen of ik zo'n kaart wel gebruik waar hij voor "bedoeld" is. Moet ik me straks ook gaan verantwoorden waarom ik met de trein reis?
Ofwel: een zwartrijder laadt keurig dat product op z'n chipkaart, loopt door het poortje heen, en loopt op z'n aankomststation gewoon achter iemand aan.quote:Op een aantal stations kan op een OV-chipkaart zonder saldo een eenmalig passagerecht worden geladen bij de kaartautomaat buiten het beheerst toegankelijke gebied. Passanten hebben op de afgiftedatum een uur de tijd tussen in- en uitchecken op hetzelfde station. Dit product zal voor die betreffende kalenderdag bij check-in altijd worden gebruikt.
Wat Fles zegt, dat boeit echt geen rukquote:Op dinsdag 1 december 2015 20:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat hangt denk ik van het station af, dat passagerecht is bedoeld voor "van de ene kant naar de andere kant van het station lopen" en niet voor "even iemand wegbrengen".
Okay dus ik kan niet 's ochtends iemand ophalen, en 's middags gaan reizen, omdat dat passagerecht de hele dag wordt aangesproken?quote:Passanten hebben op de afgiftedatum een uur de tijd tussen in- en uitchecken op hetzelfde station. Dit product zal voor die betreffende kalenderdag bij check-in altijd worden gebruikt.
Je kan wel de borg van 20 naar 10 euro 'verlagen' om een station binnen te komen door samenreiskorting op je pas te ladenquote:Op dinsdag 1 december 2015 20:46 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik heb nooit 10 euro op de kaart, behalve als ik ga reizen. Leuk dus als ik iemand wil ophalen of wegbrengen want dat doe ik wel vaker. Had altijd begrepen dat je gewoon gratiesj een éénmalig passagerecht voor een uur op je kaart kunt zetten maar nee dus?
Die is nog wel het mooiste jaquote:Op dinsdag 1 december 2015 21:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Overigens, de ultieme pasagepas is nog altijd kids vrij...
De achterwand vervangen door iets dat minder OEM was dan de verkoper op e-bay beloofde.quote:
Erger nog, iedere boerenlul kan een passagerecht laden.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wacht wat? ..tonnen , nee misschien wel miljoenen worden er gestoken in poortjes en shit, en nu kan iedere boerenlul een pas aanvragen?![]()
Gaat dat echt naar iedereen lukraak verstuurd worden of kijken ze minimaal of er een dalvrij of ander abonnement op dat adres staat
Officious Equipment Manufacturer, misschien?quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
De achterwand vervangen door iets dat minder OEM was dan de verkoper op e-bay beloofde.
Hoe?quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Erger nog, iedere boerenlul kan een passagerecht laden.
Okee dus dat strikt persoonlijk is ook al bangmakerij.quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:44 schreef James1988 het volgende:
Je kunt meerdere passen tegelijkertijd aanvragen voor hetzelfde adres en op de pas zelf staat geen naam. Dus ze zijn te herleiden tot een adres (op basis van het serienummer van de pas, als ze dat bijhouden tenminste) maar niet naar een individu.
"Gebruikers met een OV-chipkaart zonder saldo kunnen via de NS-kaartautomaat op bepaalde stations gratis een eenmalige stationspassageproduct op de OV-chipkaart laden. Passanten hebben op de afgiftedatum een uur passagetijd tussen in- en uitchecken op hetzelfde station. Na het uitchecken verdwijnt het passageproduct van de kaart."quote:
Precies. Jaren ergernis, miljarden verspild, niemand blij en doel niet bereikt. Wauwquote:Op dinsdag 1 december 2015 20:56 schreef James1988 het volgende:
Ofwel: een zwartrijder laadt keurig dat product op z'n chipkaart, loopt door het poortje heen, en loopt op z'n aankomststation gewoon achter iemand aan.
Als dat net zo werkt als het laden van samenreiskorting, die dus ook verdwijnt na het uitchecken, dan kan ik er dus ook minimaal 8 van op mn kaart zetten. En zodoende een anonieme voorraad kaart maken.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
"Gebruikers met een OV-chipkaart zonder saldo kunnen via de NS-kaartautomaat op bepaalde stations gratis een eenmalige stationspassageproduct op de OV-chipkaart laden. Passanten hebben op de afgiftedatum een uur passagetijd tussen in- en uitchecken op hetzelfde station. Na het uitchecken verdwijnt het passageproduct van de kaart."
Gewoon 5 van die kaarten aanvragen joh, kan jou het bommenquote:Op dinsdag 1 december 2015 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit is die brief trouwens. Verstuurd aan "de bewoners van <<mijn adres>>"
[ afbeelding ]
en dan?quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Gewoon 5 van die kaarten aanvragen joh, kan jou het bommen
Wedden dat als dat passage product na 2 jaar verloopt je gewoon de kaart kan gebruiken als normale anonieme kaart?quote:
Vast niet. Maar hey over 2 jaar is die hele kaart overbodig en doet iedereen het met zijn mobiel.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wedden dat als dat passage product na 2 jaar verloopt je gewoon de kaart kan gebruiken als normale anonieme kaart?
Ja, dan is er vast een App die je overal naar binnen laat...quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vast niet. Maar hey over 2 jaar is die hele kaart overbodig en doet iedereen het met zijn mobiel.
Iedereen kan het.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:56 schreef Prins_Pils het volgende:
He maar kun je die pas alleen aanvragen als je die brief hebt of dicht genoeg bij het station woont, of kan iedereen het?
Maar als iemand uit Vlissingen een passagepas aanvraagt voor Deventer wordt dat vast afgewezenquote:Op dinsdag 1 december 2015 21:56 schreef Prins_Pils het volgende:
He maar kun je die pas alleen aanvragen als je die brief hebt of dicht genoeg bij het station woont, of kan iedereen het?
Ik hoop dat ze al die duizenden persoonlijke passen binnen drie weken aangemaakt en verstuurd krijgen. Maar dat zal wel rijmen op "uitgelopen werkzaamheden"quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:59 schreef Prins_Pils het volgende:
Hoop trouwens wel dat vóór 21 december de bouwput voor het stationsgebouw weg is, want om nu van de Saxionkant naar de bussen te komen, móet je door de poortjes
En die vier links gaan allemaal naar hetzelfde formulier (via HTTP GET) en er staat geen stationsnaam of -code in het adresquote:Op dinsdag 1 december 2015 22:10 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom die dingen 'strikt persoonlijk' zijn. En waarom je voor elk station een apart pasje nodig hebt.
Ze zijn er ook maar voor slechts vier stations![]()
[ afbeelding ]
Eens kijken of er nog iets bespottelijks in die voorwaarden staat
Dat is inhoudloze belangrijkdoenerij.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:10 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom die dingen 'strikt persoonlijk' zijn.
Dat ook.quote:En waarom je voor elk station een apart pasje nodig hebt.
Deze fase ja. Ik gok zomaar dat ze telkens in batches van een paar stations over gaan.quote:
Genoeg. Je mag niet analyseren, je mag niet "onbedoeld gebruiken". Als ze erachter komen dat je er seksueel getinte dingetjes mee doet dan zullen ze hem weleens effetjes blokkeren mannetje! Dat zal je leren! En zo.quote:Eens kijken of er nog iets bespottelijks in die voorwaarden staat
Slapende honden enzoquote:Op dinsdag 1 december 2015 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is inhoudloze belangrijkdoenerij.
[..]
Dat ook.
[..]
Deze fase ja. Ik gok zomaar dat ze telkens in batches van een paar stations over gaan.
[..]
Genoeg. Je mag niet analyseren, je mag niet "onbedoeld gebruiken". Als ze erachter komen dat je er seksueel getinte dingetjes mee doet dan zullen ze hem weleens effetjes blokkeren mannetje! Dat zal je leren! En zo.
Allemaal onzin. Ze hadden eigenlijk in plaats van die brief gewoon door de hele stad huis aan huis die pasjes moeten laten bezorgen. Maar ja, waarom makkelijk doen als het NS kan?
Welnee. Ze moeten het gewoon goed regelen. En niet denken dat het bedreigen van klanten met allerlei loze kreten een constructieve manier van handelen is. Het is gewoon één groot mentaliteitsprobleem, heel dat NS. Maar goed, doe er maar eens wat aanquote:
quote:In overeenstemming met de gemeenten is vastgesteld welke postcodegebieden in aanmerking komen voor de Station Passagepas. De door u ingevoerde postcode komt niet in aanmerking voor een Station Passagepas.
Dat zal ongetwijfeld lukkenquote:Op dinsdag 1 december 2015 22:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik weet niet, ik zou er bijna een voor Deventer willen aanvragen en in oosterhout willen laten bezorgen. Kijken of dat lukt...
Dat zal niet gebeuren want die gegevens mogen ze niet koppelen. Dat is ook de reden dat je elke maand opnieuw je geslacht, je haarkleur, je schoenmaat en wat je gisteren gegeten hebt, moet opgeven, voordat je een nieuw abo mag kopen.quote:Maar aan de andere kant ben ik bang dat ze zeggen: U heeft al dalvoordeel...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Nee dus:quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik weet niet, ik zou er bijna een voor Deventer willen aanvragen en in oosterhout willen laten bezorgen. Kijken of dat lukt...
quote:
OMGquote:
"Eeehhh meneer Fles, waarom vraagt u 30 kaarten aan?"quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Fles ik stel voor dat je gewoon een stapeltje besteld voor ons allen. Ik maak de portokosten alvast over...
Echt niets te doen daarquote:Op dinsdag 1 december 2015 22:27 schreef James1988 het volgende:
ProRail had in het kader van 'het wisselgesprek' aan een aantal reizigers de vraag gesteld "Waar zou je willen dat de trein je nog eens heen brengt?". Daarop kwamen antwoorden zoals "Legoland" en "Azië".
BredaVandaag.nl is maar eens in de reisplanner gedoken...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Zo zie je maar, dat ding is verzonnen ontwikkelt door iemand die nooit het OV neemt....quote:Op woensdag 2 december 2015 02:51 schreef Prins_Pils het volgende:
Als ik op fietse ben en ik moet het spoor kruisen, dan pak ik altijd de wegen en ga ik nooit door het station. Maar dat komt puur door mijn geografische ligging pal aan het spoor nabij Snipperling Aansluiting, ik kruis het spoor nooit op het station, ik kom alleen in het station als ik daar moet zijn. Maar stel dat het wel mijn kortste route was? Dan moest ik ineens gaan omrijden. Ik ga binnenkort verhuizen en wie weet hoe mijn routes dan gaan liggen.
Als mijn moeder op bezoek komt haal ik haar soms op, maar meestal niet want ze weet de bus naar mijn huis te vinden. Ik breng haar wel altijd weg naar de trein. Maar omdat NS dat zegt is het in het vervolg dus altijd 'ho mam, wacht even, ik moet eerst passagerecht opladen'. Als we uit de bus komen van mijn huis hebben we zeven minuten, maar als het gigantisch druk is aan de automaat haal ik dat misschien niet eens. Omdat ik van NS geen passagekaart mag hebben.
ik zie het drama niet zo eigenlijk. Als je iemand naar Schiphol brengt mag je ook op gegeven moment niet verder en aangezien moeders niet dement of gehandicapt is kan ze de laatste paar meters naar de trein best zelf afleggenquote:Op woensdag 2 december 2015 05:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zo zie je maar, dat ding is verzonnen ontwikkelt door iemand die nooit het OV neemt....
Dan moeten ze niet in die brief zeggen dat die passagepas bedoeld is om uitzwaaien mogelijk te maken. Want dat is dus gewoon gelogen.quote:Op woensdag 2 december 2015 06:27 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik zie het drama niet zo eigenlijk. Als je iemand naar Schiphol brengt mag je ook op gegeven moment niet verder en aangezien moeders niet dement of gehandicapt is kan ze de laatste paar meters naar de trein best zelf afleggen
Dat is wel vreemd: een ov-chipkaart mag tot 4 euro in de min komen, maar dan moet bij het inchecken het saldo nog wel positief zijn. Blijkbaar mist daar een check op bij de IC-defect paaltjes. Zal wel zijn omdat je al ingecheckt bent dan, en met dat paaltje het borgbedrag alleen verhoogd wordt of zo?quote:Op woensdag 2 december 2015 05:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Overigens kon ik vorige week tot mn grote verbazing op een anonieme kaart met -0.47 Saldo gewoon een toeslag ICD direct laden op de paal aan het perron...
Nee, ik was met mn persoonlijke kaart ingetjekt...quote:Op woensdag 2 december 2015 12:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat is wel vreemd: een ov-chipkaart mag tot 4 euro in de min komen, maar dan moet bij het inchecken het saldo nog wel positief zijn. Blijkbaar mist daar een check op bij de IC-defect paaltjes. Zal wel zijn omdat je al ingecheckt bent dan, en met dat paaltje het borgbedrag alleen verhoogd wordt of zo?
Gaat lekker daarquote:Op woensdag 2 december 2015 11:55 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prutsers.
Ik heb net weken lopen klootviolen om iets in een TEST-omgeving aan de praat te krijgen. Zijn we eindelijk klaar om naar productie te gaan, wat denk je?quote:Op woensdag 2 december 2015 12:45 schreef James1988 het volgende:
Ach... Acceptatie, productie, één pot nat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op woensdag 2 december 2015 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Hoe krijgen ze dát voor elkaar?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Goed hequote:Op woensdag 2 december 2015 13:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoe krijgen ze dát voor elkaar?
Toeslag kopen is wat anders dan inchecken. Het zou ook niet handig zijn als je wel mag inchecken maar dan vervolgens geen toeslag mag kopen.quote:Op woensdag 2 december 2015 12:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat is wel vreemd: een ov-chipkaart mag tot 4 euro in de min komen, maar dan moet bij het inchecken het saldo nog wel positief zijn. Blijkbaar mist daar een check op bij de IC-defect paaltjes. Zal wel zijn omdat je al ingecheckt bent dan, en met dat paaltje het borgbedrag alleen verhoogd wordt of zo?
beetje late reactie maar ik snap het wel. Die hele treinserie is kut. 3 minuten leeftijd in Rotterdam en 5 minuten in Vlaardingen waar je tussen oost en centrum ook nog eens naar linkerspoor moet. Bij het minste of geringste vertraging van die spitspendel of de tegen trein die je bij oost tegen hoort te komen rij je elkaar gigantisch in de weg en heel druk zijn ze niet..quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:27 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Uitval Rotterdam - Vlaardingen 12,5%![]()
Er waren daar het afgelopen jaar ook heel vaak opgeheven treinen "wegens beperkingen in de materieelinzet", geen wonder dat dat traject zo slecht scoort.quote:Op woensdag 2 december 2015 17:03 schreef Salatrel het volgende:
[..]
beetje late reactie maar ik snap het wel. Die hele treinserie is kut. 3 minuten leeftijd in Rotterdam en 5 minuten in Vlaardingen waar je tussen oost en centrum ook nog eens naar linkerspoor moet. Bij het minste of geringste vertraging van die spitspendel of de tegen trein die je bij oost tegen hoort te komen rij je elkaar gigantisch in de weg en heel druk zijn ze niet..
Buiten het herfstseizoen rijden die sprinters met losse tweetjes... Die zou je beter kunnen koppelen aan de treinen naar Maassluis west en met 2 stellen gaanrijden oid want daar help je veel meer mensen mee want die zitten in de spits gewoon vol.
Veel pleziertquote:Op woensdag 2 december 2015 19:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ben ingepakt en klaar voor een nieuw treinavontuur. India here I come
bereikbaar zijn. En in het kwaadste geval midden in de nacht 20 km met een taxi en 45 km met een dienstauto ergens heen om een powerkabel of een schermknopje aan te drukkenquote:Op woensdag 2 december 2015 19:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Thanks! Ik heb zelfs een Out Of Office Reply ingesteld
Wat moet je precies doen?
Schoenlepel en carabiners in de kofferquote:Op woensdag 2 december 2015 19:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ben ingepakt en klaar voor een nieuw treinavontuur. India here I come
Gaaf zeg! Post je achteraf een reisverslagje met foto's?quote:Op woensdag 2 december 2015 19:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ben ingepakt en klaar voor een nieuw treinavontuur. India here I come
Veel Plezier!quote:Op woensdag 2 december 2015 19:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ben ingepakt en klaar voor een nieuw treinavontuur. India here I come
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |