Darkwing_Duck | vrijdag 25 september 2015 @ 10:08 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 26-09-2015 10:58:02 ] | |
Darkwing_Duck | vrijdag 25 september 2015 @ 10:09 |
Merde! kan aan Mod er SjoemelSofTware van maken ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 25 september 2015 @ 10:15 |
Bij Brussel-Zuid ligt helaas geen fatsoenlijke frituur in de buurt. | |
Ireyon | vrijdag 25 september 2015 @ 10:32 |
Er zit toch een Quick op dat station? Prima snacken daar hoor. | |
James1988 | vrijdag 25 september 2015 @ 11:05 |
Quick. Quick naar de plee ja ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 25 september 2015 @ 11:08 |
Fix | |
Nattekat | vrijdag 25 september 2015 @ 11:32 |
Nee | |
FokU94 | vrijdag 25 september 2015 @ 11:49 |
LOL Meestal naar de Panos als ik in Belgie ben en anders lokale frituur opzoeken | |
bouwfraude | vrijdag 25 september 2015 @ 11:51 |
De NS sjoemelt altijd met de vertragingen. Als het teveel wordt vervalt de trein spontaan want anders krijgen ze geen bonus. | |
James1988 | vrijdag 25 september 2015 @ 13:11 |
Raar eigenlijk. Het belangrijkste station van België en niet eens een goede frituur ![]() | |
Yreal | vrijdag 25 september 2015 @ 13:13 |
Friet bij Antwerpen dan? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 25 september 2015 @ 13:29 |
Ja in het vorige topic zei ik al op de tussenetage zit er een! | |
Fred | vrijdag 25 september 2015 @ 13:48 |
En toch heb ik mijn bedenkingen bij de TT... | |
bork | vrijdag 25 september 2015 @ 14:06 |
Wel een bizar goede Gueze-brouwerij ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 25 september 2015 @ 14:50 |
Panos <3 Waarom kan het hier niet zo goedkoop. | |
Yreal | vrijdag 25 september 2015 @ 15:36 |
ah goed. Dat moet te doen zijn in 9 minuten ![]() | |
FokU94 | vrijdag 25 september 2015 @ 15:54 |
Ja, voor een euro of 3 heb je tenminste een lekker broodje. | |
Yreal | vrijdag 25 september 2015 @ 18:24 |
Verdomme, de friet gemist. Stond klaar te bestellen toen de ic al binnen kwam ![]() | |
James1988 | vrijdag 25 september 2015 @ 19:24 |
Panos heeft inderdaad goed spul. Ze zitten ook in Nederland, maar helaas niet op stations. | |
FokU94 | vrijdag 25 september 2015 @ 19:41 |
Voor zover ik weet in Nederland alleen in tankstations | |
Peterselieman | vrijdag 25 september 2015 @ 20:09 |
je moet dan ook patat bestellen ![]() | |
derLudolf | vrijdag 25 september 2015 @ 20:13 |
Precies ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 25 september 2015 @ 20:18 |
Vandaag wel een erg slome Arriva-machinist gehad. Op het stoppertje tussen Groningen en Leeuwarden +5 oplopen door ieder station als een slak binnen te rijden en veel te lang stil te staan iedere keer. Niet dat andere treinen er hinder van ondervinden, maar vreemd is het wel, omdat zijn collega's wel op tijd kunnen rijden | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 25 september 2015 @ 22:07 |
Soms is er wel eens iemand in opleiding. En bij een melding gladde sporen is het vaak ook geen slecht idee wat rustiger aan te doen. Overigens was ik vandaag vrij, dus geen idee of deze dingen meespeelden. | |
JDude | vrijdag 25 september 2015 @ 22:30 |
Breda ( ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 25 september 2015 @ 22:33 |
zo'n idee kreeg ik iig wel dat er iemand in opleiding was. Kon me verder ook niets schelen, want had een trein eerder dan gepland | |
Duvel | vrijdag 25 september 2015 @ 22:58 |
Aah, tissues! Snel!![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 25 september 2015 @ 23:04 |
To the fapcaveeee!!!!!! | |
JDude | vrijdag 25 september 2015 @ 23:59 |
Breda - Leiden v.v., niet één conducteur gezien. Zelfs geen niet-controlerende. Waarom verrast het me eigenlijk nog ![]() | |
_serial_ | zaterdag 26 september 2015 @ 00:06 |
Eentje zal toch de vertrekprocedure moeten doen. | |
dennistd | zaterdag 26 september 2015 @ 00:10 |
Maar als die zich direct daarna weer opsluit in de achterste cabine, terwijl jij ergens voorin zit, dan zie je hem/haar inderdaad niet... | |
Ireyon | zaterdag 26 september 2015 @ 00:33 |
Ik heb sinds 31 augustus geen controles meer gehad | |
Yreal | zaterdag 26 september 2015 @ 00:49 |
Brandmelding. Ns geeft weer niet thuis over hoe ik thuis moet komen. ![]() | |
Yreal | zaterdag 26 september 2015 @ 00:49 |
Vandaag Charleroi > Amsterdam > Leiden gedaan. Eentje gezien ![]() | |
dennistd | zaterdag 26 september 2015 @ 00:59 |
Gewoon je reis zoals je normaal zou maken, en op het station waar je strandt de infozuil gebruiken om een taxi te eisen. Daar heb je gewoon recht op, niet alleen naar je bestemmingsstation maar zelfs naar huis ![]() | |
Yreal | zaterdag 26 september 2015 @ 01:44 |
ik heb zo'n hekel aan dat traject. Loop liever een teringeind. | |
Prins_Pils | zaterdag 26 september 2015 @ 02:04 |
Doe ik ook. Het is me gelukkig nog niet al te vaak gebeurd dat ik strand, maar als het wel dreigt te gebeuren probeer ik naar eigen goeddunken zo ver mogelijk te komen (ook al is dat niet altijd wat geadviseerd wordt) en daar trommel ik NS'ers op om me naar huis te krijgen. Waarom? Stel, ik kan nog tot Zutphen komen, en ik kan daar niets meer regelen, dan ben ik lopend alsnog met drie uur thuis (15 km). Het is me wel eens overkomen door een vertraagde trein uit Duitsland, maar personeel in Zutphen kon nog een taxi regelen gelukkig. Daar was wel wat gedoe, 'Ja wij kunnen er niets aan doen, het is de schuld van DB door een vertraagde trein van hen waardoor je de overstap in Venlo niet meer haalde, en dus niet meer in Deventer kan komen'. Kan me niet schelen, ik wil naar huis! Zoek maar uit wie dat betaalt! Is uiteindelijk wel allemaal goedgekomen ![]() In mei had ik een soortgelijk iets, ik wilde van Eindhoven naar huis in Deventer met de één-na-laatste trein, kon op dat tijdstip alleen nog via Utrecht. In 's Hertogenbosch werd de trein opgeheven want er was een springer bij Houten. NS regelde dat iedereen naar Utrecht kon en daar zou iedereen over taxi's worden verdeeld. Ik had mijn fiets bij me want ik kwam uit België fietsen, een ander die ook naar Deventer moest had een rolstoel mee. In Utrecht konden we een taxibusje in die ons naar Deventer bracht. Toen we alles in dat busje hadden ingepakt (onszelf, fiets, rolstoel), zei de chauffeur dat de rit betaald moest worden omdat het niet in het NS-systeem kwam ofzo, en NS zou dat dan achteraf wel vergoeden. Ja daaag, alsof wij zo even dat geld konden ophoesten. Nee, regel maar wat! Wij moesten ons weer omverhuizen naar een ander busje, waarvan de centrale minder moeilijk deed 'Rij ze maar naar huis, we regelen de betaling achteraf wel'. Bij aankomst in Deventer stond de teller op dik 200 euro, maar wij waren thuis en de betaling werd achteraf wel geregeld met NS. Moraal: Zorg dat je reizigers naar huis komen en ga niet meteen al beginnen te emmeren van 'ja maar wie betaalt dat'. Punt dat eerder bij de taxibedrijven ligt dan bij NS (of welke vervoerder dan ook waarbij je laatste aansluiting de mist in is gegaan). [ Bericht 0% gewijzigd door Prins_Pils op 26-09-2015 02:41:53 ] | |
Darkwing_Duck | zaterdag 26 september 2015 @ 08:39 |
Ik ben ook weleens 'Gestrand' halverwege de RER, de laatste trein naar Disney reed niet en de trein daarna gaat maar tot Torcy (Standplaats/Depot) Stond je daar, hele trein zonbeetje in opstand, werd er nog even een Machinist uit z'n depot inclusief trein (Halfje, dat dan wel) gerukt die nog ff heen en weer moest speciaal voor zo een 30 man.. Zo zijn ze dan ook wel weer, dat kan gewoon daar, niet moeilijk doen met treinnummer aanvragen en procedures (en in het nachtvenster waren geen werkzaamheden gepland). Nu was het wel de RER op t RATP deel. Dus ik heb wel t idee dat het daar meer 'Trammerig' werkt, als je gewoon nog met een halfje op en neer kan Jakkeren.... ![]() | |
boriq | zaterdag 26 september 2015 @ 12:34 |
Zojuist is na 4 jaar mijn oc-chipkaart kapot gegaan (met oa. 40% korting in het weekend) en heb ik een los kaartje (zonder korting) moeten kopen. Kan ik het verschil nog ergens terugkrijgen? | |
b2py | zaterdag 26 september 2015 @ 13:44 |
Briefje typen naar NS, doen ze niet moeilijk over. Even een klacht. Normaal doe ik over mijn trip 1:36, dit weekend 2:34 ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 26 september 2015 @ 16:08 |
| |
boriq | zaterdag 26 september 2015 @ 16:27 |
heb zo'n kek formuliertje ingevuld (wat dan op de post moet ![]() | |
Adrie072 | zaterdag 26 september 2015 @ 17:18 |
Vanochtend om 06:20 stond ik op station Alkmaar klaar met m`n broodtrommeltje om naar het werk te gaan. Ding dong sprinter naar Rotterdam rijdt niet, maar ik zie `m wel voor mijn voeten wegrijden........ ![]() | |
Ireyon | zaterdag 26 september 2015 @ 17:32 |
Mooie plaat die langskwam op Reddit. California, 1970![]() | |
Adrie072 | zaterdag 26 september 2015 @ 17:35 |
Nice! | |
Peterselieman | zaterdag 26 september 2015 @ 17:41 |
Nee, dat ligt aan de andere kant van de oceaan ![]() | |
Adrie072 | zaterdag 26 september 2015 @ 17:48 |
Ik denk het niet. | |
Adrie072 | zaterdag 26 september 2015 @ 17:53 |
美しいです, zoiets volgens google your friend..... | |
Duvel | zaterdag 26 september 2015 @ 21:02 |
Zeker. | |
greavy | zaterdag 26 september 2015 @ 23:42 |
[ Bericht 100% gewijzigd door greavy op 26-09-2015 23:42:44 ] | |
greavy | zaterdag 26 september 2015 @ 23:46 |
Kwam deze tegen. Vroegah. | |
Maegrim | zaterdag 26 september 2015 @ 23:49 |
heu die naam komt bekend voor, planner bij locon ![]() | |
Duvel | zondag 27 september 2015 @ 04:46 |
Als dit al vroeger is... | |
Darkwing_Duck | zondag 27 september 2015 @ 08:55 |
2 vragen: Mag je in de avondspits op elkaars samenreiskorting reizen? ![]() En waarom geeft het product samenreiskorting een conflict met toeslag IcD? ![]() | |
greavy | zondag 27 september 2015 @ 09:00 |
Mei 1997. Toen was ik er nog net niet 5 jaar ![]() | |
Peterselieman | zondag 27 september 2015 @ 09:46 |
mooie treintjes, helaas te veel kinderziektes | |
Tochjo | zondag 27 september 2015 @ 09:55 |
Nee, één van de reizigers moet op zijn abonnement reizen. https://forum.ns.nl/ov-ch(...)ng-15508/index1.html | |
#ANONIEM | zondag 27 september 2015 @ 10:09 |
Naast station Schaarbeek is trouwens afgelopen vrijdag het Belgisch spoorwegmuseum Train World Geopend ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 27 september 2015 @ 12:55 |
![]() | |
b2py | zondag 27 september 2015 @ 15:28 |
Ze krijgen de motor van een van de DM'90 niet aan.. Ben benieuwd wat het gaat opleveren. En opgeheven. [ Bericht 13% gewijzigd door b2py op 27-09-2015 15:35:48 ] | |
Darkwing_Duck | zondag 27 september 2015 @ 15:49 |
Sjoemelsoftware uitgeschakeld? | |
b2py | zondag 27 september 2015 @ 15:56 |
Ik heb geen idee wat je met sjoemelsoftware bedoeld. | |
Fred | zondag 27 september 2015 @ 16:01 |
Die treinstellen zijn eerder uitgefaseerd dan Mat64, SGM, ICM, ICR en DDM, dus het moet wel hel erg oud zijn ![]() Zelfs toen wisten ze bij de NS al niet waar ze nou ech mee bezig waren. Afwijkende maten, afwijkende stoelindeling. Zelfs het spoorwegmuseum zag er geen brood in, want volgens mij zijn ze nu allemaal gesloopt. | |
b2py | zondag 27 september 2015 @ 16:09 |
Zie je het al voor je om een VIRM-6 naar het Spoorwegmuseum te dirigeren? Of een Thalys stel als die vernieuwd worden ![]() | |
Fred | zondag 27 september 2015 @ 16:18 |
Een VIRM-4 terugverbouwen naar een IRM-3 zou nog kunnen | |
ReisT | zondag 27 september 2015 @ 16:22 |
Ze kunnen er misschien een terug verbouwen naar een IRM drietje. Spoorwegmuseum wil 'beeldbepalend' materieel bewaren, en dat is VIRM zeker. | |
James1988 | zondag 27 september 2015 @ 16:39 |
Volkswagen? ![]() | |
b2py | zondag 27 september 2015 @ 17:06 |
Ah, ok | |
Darkwing_Duck | zondag 27 september 2015 @ 17:31 |
Waarom dan geen V250.... Dat gaat pas 'Oh ja weet je nog' reacties oproepen ![]() | |
Peterselieman | zondag 27 september 2015 @ 17:35 |
Dat is niet bevorderlijk voor de rest van het materieel in het museum. Voor je het weet liggen daar de bodemplaten ook af ![]()
Er is nog een kop van een stel bewaard gebleven | |
James1988 | zondag 27 september 2015 @ 17:42 |
Het spoorwegmuseum heeft het AutoRAI-model van de V250 staan. | |
JDude | zondag 27 september 2015 @ 18:05 |
Wel ook even de doedelzak in ere herstellen dan. | |
dennistd | zondag 27 september 2015 @ 19:08 |
Handig omreisadvies vanwege de aanrijding Amersfoort-Den Dolder: de sprinter naar Baarn en dan de sprinter naar Utrecht. Met een aansluiting van -2 minuten in Baarn... Voor de traplopers werd er gewacht tot +5, maar de mensen die in de file voor de lift stonden hadden pech. | |
derLudolf | zondag 27 september 2015 @ 20:06 |
Zeg nooit nooit, misschien komen ze terug. De 1300's zijn ook weer terug in NL. Maar die zitten kwalitatief wel wat beter in elkaar | |
dennistd | zondag 27 september 2015 @ 20:31 |
IC Utrecht-Arnhem, worden we in Ede er uitgegooid omdat Arnhem vol staat door een aanrijding richting Nijmegen... Verplaats lekker wat naar Arnhem Berg of als dat vol staat naar Arnhem Goederen zou ik zeggen ![]() | |
James1988 | zondag 27 september 2015 @ 20:39 |
Ik denk niet dat we de V250 ooit nog in Nederland gaan zien. De publieke opinie beïnvloed je niet zomaar, zelfs niet als je de toestellen helemaal opknapt en een nieuwe kleurstelling geeft. | |
Duvel | zondag 27 september 2015 @ 21:16 |
Bullshit natuurlijk: het was een protoserie. Dankzij SM90 is IRM relatief probleemloos ingestroomd. | |
b2py | zondag 27 september 2015 @ 21:49 |
Wie doet een gokje?![]() | |
Duvel | zondag 27 september 2015 @ 21:52 |
Antwoord D, Henk. | |
Peterselieman | zondag 27 september 2015 @ 22:13 |
Je sais pas | |
dennistd | zondag 27 september 2015 @ 22:13 |
Ik ga voor antwoord E: FlevoGooiVeluweLijn | |
b2py | zondag 27 september 2015 @ 22:27 |
DB ICx begins mainline testing HIGH-SPEED test running started on the German Rail (DB) network on September 25 of the first of a fleet of ICx trains being built by Siemens. These initial trials are being conducted by DB Systemtechnik and will continue until the beginning of October. The trials with a 12-car ICx set will start at 160km/h and the speed will gradually be increased to the train's maximum design speed of 250km/h. DB Systemtechnik will test the functioning of the bogies and the interaction of their wheels with the rails, as well as the performance of the pantograph and its interaction with the catenary. DB ordered 130 trains from Siemens in 2011 as part of a framework contract for up to 300 trains. The initial batch, comprising 85 12-car and 45 seven-car 230km/h trains, will be used to replace locomotive-hauled coaches dating from 1971 operating on Intercity and Eurocity services. Limited trial operation with passengers is expected to begin in mid-2016 with full service introduction of the 12-car trains scheduled for December 2017. The seven-car trains are due to enter service from 2020 onwards. DB eventually plans to replace its oldest high-speed trains - its fleets of ICE1 and IC2 trains – with a 250km/h version of ICx. Bron | |
dennistd | maandag 28 september 2015 @ 01:47 |
Loc 1304 van HSL Logistik staat in zijn nieuwe outfit op station Nijmegen, een tussenstop onderweg naar Strukton in Zutphen voor inbouw van GSM-R en ATB-vv. Voor wie hem als wallpaper op zijn superbreedbeeldscherm wil: de resolutie is 37332x8584 pixels ![]() | |
boriq | maandag 28 september 2015 @ 07:21 |
Op Blendle is hij er niet goed uit te halen en heb zo geen papieren krant bij de hand, maar in de kranten van Wegener staat een cartoon van Mansveld als voorkant van een VIRM ![]() | |
James1988 | maandag 28 september 2015 @ 09:38 |
Gelukkig heeft de journalist 'm zelf online geplempt ![]()
![]() | |
dennistd | maandag 28 september 2015 @ 11:18 |
Zit ik moeite te doen om dit verhaal te lezen met die lage resolutie, staat het hier ook gewoon in de papieren Tubantia die ik nu aan het lezen ben ![]() | |
Peterselieman | maandag 28 september 2015 @ 11:39 |
doe eens in zijn geheel posten hier ![]() | |
Peterselieman | maandag 28 september 2015 @ 11:41 |
Eigenlijk had de trein al half naast de rails moeten staan ![]() | |
dennistd | maandag 28 september 2015 @ 11:48 |
U vraagt, wij draaien: http://dennistd.nl/temp/tr/hsl1304_LET_OP_120MB.jpg | |
Peterselieman | maandag 28 september 2015 @ 11:49 |
Speciaal voor Fles natuurlijk ![]() | |
dennistd | maandag 28 september 2015 @ 11:50 |
Ik doe hem maar als linkje, anders ben ik straks door mijn eigen foto door mijn datalimiet heen ![]() | |
derLudolf | maandag 28 september 2015 @ 11:53 |
Ik vind de kwaliteit wat tegenvallen. Heb je ook een ongecomprimeerde 14 bits TIFF? | |
dennistd | maandag 28 september 2015 @ 11:58 |
Deze is zelfs 32 bits volgens mij, rechtstreeks uit de stitching tool: http://dennistd.nl/temp/tr/hsl1304_LET_OP_460MB.tiff | |
derLudolf | maandag 28 september 2015 @ 12:06 |
Haha hij heeft hem ook nog serieus. 460MB valt mij nog mee eigenlijk. Ik heb wel es HDR's gemaakt van 3 of 5 CR2 bestanden en dan had ik een TIFF van >100MB (foto is dan 18 of 19 MP) | |
dennistd | maandag 28 september 2015 @ 12:08 |
Deze komen van JPG's af, de Image Composite Editor van Microsoft ondersteunt helaas geen CR2-bestanden. | |
bork | maandag 28 september 2015 @ 13:32 |
'Utrecht CS lag onnodig plat'
| |
Duvel | maandag 28 september 2015 @ 13:49 |
Goed dat HSLRRF de claim van ProRail dat de loc de oorzaak was, gaat bestrijden. [ Bericht 1% gewijzigd door Duvel op 28-09-2015 14:01:11 ] | |
dennistd | maandag 28 september 2015 @ 13:56 |
Het was RRF, niet HSL | |
Duvel | maandag 28 september 2015 @ 14:01 |
Idd, ik zat net voor het posten naar de 20MB-versie van de 1304 te kijken. ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 28 september 2015 @ 14:31 |
Kak, daar heb ik per ongeluk een keer op geklikt... Weg bundel en batterij | |
James1988 | maandag 28 september 2015 @ 14:34 |
![]() | |
b2py | maandag 28 september 2015 @ 14:46 |
![]() | |
b2py | maandag 28 september 2015 @ 15:05 |
Alarmerende cijfers al in 2013 bekend bij ministerie DEN HAAG - Het ministerie van Infrastructuur weet al sinds december 2013 dat er bij ProRail grote tekorten dreigen op het budget voor beheer, onderhoud en vervanging van het spoor. Pas een jaar later heeft het departement onderzoek laten doen naar deze alarmerende cijfers. Twaalf dagen geleden zei staatssecretaris Mansveld (Infrastructuur) nog tegen journalisten dat pas bij „de begroting van 2014 op weg naar 2015" de eerste gesprekken met ProRail zijn gevoerd over het dreigende tekort. „Dat heb ik ook aan de Tweede Kamer gemeld". Inmiddels blijken de zaken toch anders te liggen. ProRail trok namelijk al een jaar eerder aan de bel. Het ministerie geeft openheid van zaken nadat deze krant ontdekte dat Marion Gout, de voormalig topvrouw van ProRail, in de zomer van 2014 een brief heeft geschreven aan het ministerie van Infrastructuur. In die brief maakt ze volgens bronnen melding van de op handen zijnde tegenvaller 1,1 miljard euro voor de periode 2013-2028. Het ministerie van I&M kreeg de brief op 25 juni 2014. Gout trad ongeveer een week later af. De ProRail-topvrouw schreef in haar afscheidsbrief dat er gezamenlijke conclusies waren getrokken door haar en het ministerie. Het departement ontkent dat. „Daarvan was geen sprake. De gesprekken waren nog in volle gang." Vervolgens heeft Patrick Buck, de opvolger van Gout, de brief ingetrokken. Na deze gesprekken heeft Mansveld een externe controle laten uitvoeren. Daar kwam uit dat het tekort voor 2018-2028 uitkwam op 475 miljoen euro. Dat er een jaar heeft gezeten tussen de melding van ProRail en het daadwerkelijke onderzoek naar het dreigende tekort, vindt het ministerie niet vreemd. „In de tussentijd zijn er gesprekken gevoerd tussen ProRail en I&M om de zaak helderder te kunnen krijgen." Mansveld ligt in de Tweede Kamer onder vuur vanwege de ellende bij ProRail. Er duiken steeds maar weer tegenvallers op bij de spoorbeheerder. Naast de budgetten voor onderhoud, beheer en vervanging van het spoor gaat het om stations die duurder uitvallen en contracten die indruisen tegen de aanbestedingswet. De Tweede Kamer heeft het idee dat Mansveld geen openheid van zaken geeft over ProRail en de zaak niet onder controle heeft. Vandaag moet de PvdA-bewindsvrouw in een brief uitleggen wat er aan de hand is. Morgen zal de Tweede Kamer haar doorzagen over alle ProRail-dossiers. SP en PVV dreigen met een motie van wantrouwen. | |
Peterselieman | maandag 28 september 2015 @ 17:57 |
Ach, het is geen chaos bij ProRail aldus Mansveld | |
derLudolf | maandag 28 september 2015 @ 18:25 |
Mijn telefoon liep al vast op die 120MB versie ![]() | |
b2py | maandag 28 september 2015 @ 18:31 |
Twee NS rapportages Rapportages: Eindrapportage NS Benchmark HRN & Halfjaarrapportage HRN Concessie 2015 Kamervragen van het lid Van Helvert (CDA) over nieuwe financiele strop bij Utrecht Centraal Station ILT-onderzoek Verbeteringen in het prestatiegericht onderhoud door ProRail Verzoek om informatie over spoor | |
ReisT | maandag 28 september 2015 @ 18:38 |
Lekker bezig deze conducteur. Vier minuten voor aankomsttijd omroepen dat we op tijd zullen aankomen in Utrecht, terwijl de trein langzaam rijdt... 5 minuten later, nieuwe omroep: we komen later binnen ivm een vertraagde goederentrein... | |
Treinhoer | maandag 28 september 2015 @ 19:36 |
Er rijden op dit moment geen stagaires rond of nieuwe machinisten. Januari zoeken ze trouwens op de Noordelijke lijnen een man of 12 | |
Treinhoer | maandag 28 september 2015 @ 19:40 |
Klopt. De laatste stellen zijn in Hasselt gesloopt. Eerst gesleept van Zwolle opstel naar Zwolle Katwolde, en daar op de trailer gezet. In Hasselt (zo'n 10km verderop) zijn ze gesloopt. Maat van me is daar naar toe gegaan. Die heeft alles gevolgd en foto's gemaakt. Zal eens vragen of hij ze op zijn Flickr heeft staan. | |
James1988 | maandag 28 september 2015 @ 20:24 |
Vers aangelegd looppad zodat personeel veilig naar de andere kant van het spoor kan:![]() Oh wacht.. ![]() | |
b2py | maandag 28 september 2015 @ 20:25 |
Ziet er niet uit als NL? | |
James1988 | maandag 28 september 2015 @ 20:25 |
Zei ik dat dan? ![]() Komt van Lokführer af. | |
DeaDLocK2K | maandag 28 september 2015 @ 20:25 |
Toch echt wel. | |
b2py | maandag 28 september 2015 @ 20:25 |
Nee, ik vroeg het me af ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 28 september 2015 @ 20:26 |
HET IS GEEL DUS HET IS ENNES! | |
James1988 | maandag 28 september 2015 @ 20:31 |
Ennes, dat zou zomaar een meisjesnaam kunnen zijn in China. | |
Peterselieman | maandag 28 september 2015 @ 20:37 |
Dat is een groot aantal | |
DeaDLocK2K | maandag 28 september 2015 @ 20:41 |
Eén voltallig dozijn zelfs. | |
James1988 | maandag 28 september 2015 @ 20:41 |
Over januari gesproken, zijn er al concrete ideeën waar we deze keer heen zouden kunnen gaan met het Nieuwjaarsrondje? ![]() | |
Treinhoer | maandag 28 september 2015 @ 20:46 |
Klopt. Een paar overstappers naar Ennes en wat lui die eindelijk van hun pensioen kunnen genieten | |
dennistd | maandag 28 september 2015 @ 21:10 |
Het idee was Denemarken/Zweden toch? | |
Bitlord | maandag 28 september 2015 @ 21:17 |
Lukt dat in een weekeinde? Op zich vind ik 1 dag ook lang zat, maar ja dan kom je niet zo ver.. | |
James1988 | maandag 28 september 2015 @ 21:18 |
Met het vliegtuig wel ![]() | |
Duvel | maandag 28 september 2015 @ 21:20 |
Ben je al die sociale interactie niet na twee uur al beu? | |
James1988 | maandag 28 september 2015 @ 21:21 |
Ik ben Socios niet ![]() | |
Duvel | maandag 28 september 2015 @ 21:22 |
Ik ook niet. | |
dennistd | maandag 28 september 2015 @ 21:29 |
Deventer-Malmö is 11 uur, 8.17u vertrek en 19.26u aankomst. Met een dik uur overstap in Hamburg, lijkt me best te doen ![]() | |
b2py | maandag 28 september 2015 @ 21:52 |
[ Bericht 100% gewijzigd door b2py op 28-09-2015 22:00:24 ] | |
dennistd | maandag 28 september 2015 @ 22:39 |
![]() | |
Yreal | maandag 28 september 2015 @ 22:47 |
Gewoon naar copenhagen vliegen. Biertje drinken bij carlsbergen en je kan zo de trein naar malmo weer in rollen. Daar dan door naar Stockholm en de volgende dag naar oslo om daar weer een late vlucht terug te pakken. Laten we wel wezen, in Denemarken is geen hol te zien. | |
b2py | dinsdag 29 september 2015 @ 07:36 |
http://m.telegraaf.nl/art(...)enten-prorail-online De telegraaf Prorail files. | |
Fixers | dinsdag 29 september 2015 @ 08:26 |
Ik vraag me bij dat soort dingen altijd af of er onder de aannemer/werklui dan echt niemand op het idee komt om dat pad een stukje naar links of rechts te leggen. | |
greavy | dinsdag 29 september 2015 @ 08:31 |
In België gaat de staatssecretaris van beperkte mobiliteit en welzijn zometeen geblinddoekt en met stok met het OV reizen om te ervaren hoe blinden en slechtzienden door het OV reizen en wat er beter kan. | |
boriq | dinsdag 29 september 2015 @ 09:06 |
Het wordt een leuk dagje voor Wilma vandaag ![]() | |
Frozen-assassin | dinsdag 29 september 2015 @ 09:29 |
Hopelijk dan echt exit Mansveld | |
Peterselieman | dinsdag 29 september 2015 @ 09:30 |
Die zijn echt bezig Wilma pootje te lichten en terecht | |
b2py | dinsdag 29 september 2015 @ 09:49 |
16:45 begint het debat | |
DriekOplopers | dinsdag 29 september 2015 @ 09:57 |
Hiermee is het gezag van Wimla echt gedaald tot nul komma nul. Kamer vraagt stukken, zij weigert dat, Telegraaf zet ze vervolgens op internet. ![]() | |
Kansenjongere | dinsdag 29 september 2015 @ 10:24 |
Zou er iemand zijn die haar voor een paar maanden wil vervangen om vervolgens bij het presenteren van het eindrapport van de Fyra-enquete vrijwillig voor kop van jut te spelen? | |
Peterselieman | dinsdag 29 september 2015 @ 10:35 |
Geen idee. Dijkhof profiteert iig wel van de chaos door vandaag pas de Volkertbrief te sturen in plaats van gisteren | |
DriekOplopers | dinsdag 29 september 2015 @ 10:43 |
Da's een bekende truc. je qua timing verschuilen onder de herrie van een ander. | |
_JdM_ | dinsdag 29 september 2015 @ 10:51 |
Er waren ook opvallend veel stukken met gevoelige inhoud online gekomen tijdens de wedstrijd Nederland-Spanje tijdens het WK. | |
b2py | dinsdag 29 september 2015 @ 10:54 |
Heeft iemand nog tips voor een open sollicitatie? | |
Peterselieman | dinsdag 29 september 2015 @ 10:57 |
De havenspoorlijn wordt in de toekomst deels verlegd. Niet meer over de Calandsbrug, maar dichterbij Zwartewaal http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)bij-Zwartewaal.dhtml | |
Duvel | dinsdag 29 september 2015 @ 11:24 |
Ligt er aan waar. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 29 september 2015 @ 11:27 |
Bij de prorail top is binnenkort wel plek. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 29 september 2015 @ 11:28 |
Iemand enig idee waar ik een geluidsstream kan horen zonder beeld van dit? Ik zit in de trein dan... | |
derLudolf | dinsdag 29 september 2015 @ 11:33 |
Het enige wat ik nog weet is Legoland. Dat vond ik geweldig ![]() | |
_JdM_ | dinsdag 29 september 2015 @ 11:38 |
Zeg je dat je vanmiddag de Val van Wilma moet kijken... "Oh, ik dacht dat het een serie was". Is het ook, uitgezonden door Politiek24. Vandaag de laatste aflevering. ![]() | |
dennistd | dinsdag 29 september 2015 @ 11:49 |
Ik denk dat ze niet beschikbaar zijn, dit staat op http://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat:
| |
Frozen-assassin | dinsdag 29 september 2015 @ 12:33 |
Dat zijn wel trage onderhoudswerkzaamheden, vanaf 18 sept al offline | |
greavy | dinsdag 29 september 2015 @ 13:08 |
De Belgen gaan weer staken was net op het Belgische nieuws te horen | |
derLudolf | dinsdag 29 september 2015 @ 13:28 |
Waren ze alweer aan het werk dan? | |
James1988 | dinsdag 29 september 2015 @ 13:35 |
Een paar plaatjes van de CAFjes: https://twitter.com/SanneVanGalen/status/648821250635223040 Best mooi, maar dat patroontje vind ik een beetje druk. | |
b2py | dinsdag 29 september 2015 @ 13:38 |
Dat accent op de cabine, erg mooi! Well done CAF ![]() En zie ik op de display 'T48 Amsterdam CS' staan? Krijg we lijnnummering? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 29 september 2015 @ 13:42 |
Het zou geen gek idee zijn eerlijk gezegd. Kun je gerichter om gaan roepen | |
GlennQuagmire | dinsdag 29 september 2015 @ 14:07 |
Zie er goed uit, lijkt ook dat er eindelijk netjes twee rijen stoelen per raam zijn. ![]() | |
James1988 | dinsdag 29 september 2015 @ 14:20 |
Je bedoelt dat NS-logo? Dat heeft SLT ook al hoor ![]() | |
b2py | dinsdag 29 september 2015 @ 14:32 |
Nee dit: ![]() | |
James1988 | dinsdag 29 september 2015 @ 14:34 |
Ah, dat. Ja, dat ziet er wel tof uit ![]() | |
greavy | dinsdag 29 september 2015 @ 14:49 |
lijkt erop.
[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 29-09-2015 18:29:28 ] | |
Peterselieman | dinsdag 29 september 2015 @ 17:41 |
De doortrekking van de reizigerslijn Groningen - Roodeschool naar de Eemshaven gaat door. Vanaf april 2018 gaat de trein in het laagseizoen driemaal per dag doorrijden. In het hoogseizoen viermaal per dag http://www.oogtv.nl/2015/(...)groningen-eemshaven/ | |
GlennQuagmire | dinsdag 29 september 2015 @ 18:25 |
Debat met Mansveld is begonnen | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 september 2015 @ 19:43 |
Kijken naar hoe mijn heerlijke lasagnezondergroenten warm aan het worden is in de oven is spannender vooralsnog. | |
GlennQuagmire | dinsdag 29 september 2015 @ 19:56 |
Het is idd nog weinig spannend | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 september 2015 @ 19:57 |
Dinerpauze tot 21:00. | |
b2py | dinsdag 29 september 2015 @ 19:59 |
#championsleague | |
Salatrel | dinsdag 29 september 2015 @ 21:05 |
jammer van de dikke raamstijlen.... | |
Duvel | dinsdag 29 september 2015 @ 21:06 |
Botsnormen? | |
Salatrel | dinsdag 29 september 2015 @ 21:07 |
uitzichtontnemers ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 september 2015 @ 21:15 |
Dat begon best pittig. | |
Prins_Pils | dinsdag 29 september 2015 @ 21:54 |
Net zo pittig als Wilma haar kapsel? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 september 2015 @ 21:57 |
Mijn huisgenoot vroeg net; "Valt zij op mannen?" En we hebben samen besloten daarna dat het het meest pittige korte kapsel is dat we ooit tegen zijn gekomen in de TK. | |
Prins_Pils | dinsdag 29 september 2015 @ 22:00 |
Dat vraag ik me al af sinds ze aan is.. | |
Treinhoer | dinsdag 29 september 2015 @ 22:29 |
Die heeft totaal geen draagvlak meer in mijn ogen. Draaien om de hete brij en eigen hachje redden. Zo werkt het niet, je bent volksvertegenwoordiger. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 september 2015 @ 22:32 |
Waarom smakt ze zo vies na sommige zinnen. Bah. | |
Duvel | dinsdag 29 september 2015 @ 22:37 |
Nee. Ze is onderdeel van de uitvoerende macht. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 september 2015 @ 22:38 |
Ze draait juist voor geen meter. | |
Treinhoer | dinsdag 29 september 2015 @ 22:54 |
Het eerste uur vanaf 21.00 dat ik keek was dat absoluut niet het geval. Toen draaide ze enorm. Nu heeft ze redelijk normale teksten. | |
derLudolf | dinsdag 29 september 2015 @ 22:59 |
Waar is Fles eigenlijk? Had wel een ongenuanceerde reactie van hem verwacht over het debat van vanmiddag ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 29 september 2015 @ 23:05 |
Er komt vanavond helaas weer niets uit. Ik denk dat het rapport van de FYRA-enquete haar eindstation wordt | |
b2py | dinsdag 29 september 2015 @ 23:07 |
2 weken gebanned | |
Duvel | dinsdag 29 september 2015 @ 23:15 |
In verband met een een PH van minder dan 1? | |
James1988 | dinsdag 29 september 2015 @ 23:27 |
Nou, dat is mooi. edit: of niet:
[ Bericht 34% gewijzigd door James1988 op 29-09-2015 23:35:19 ] | |
derLudolf | dinsdag 29 september 2015 @ 23:35 |
Oh haha, heeft ie zo'n lompe reactie geplaatst? Straks is ie geen nr 1 poster van pta dit jaar ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 29 september 2015 @ 23:42 |
Bashir blijft maar doorgaan over die 1,1 miljard | |
b2py | dinsdag 29 september 2015 @ 23:42 |
Dat is niet zo veel.. | |
Peterselieman | dinsdag 29 september 2015 @ 23:50 |
Het is een nogal stroef debat | |
derLudolf | woensdag 30 september 2015 @ 00:04 |
Ron Vrezer vreest al voor een korte nachtrust zei ie net in het journaal | |
James1988 | woensdag 30 september 2015 @ 00:09 |
Mansveld heeft het zichzelf wel behoorlijk moeilijk gemaakt, maar ik verwacht dat zo'n motie het net niet gaat halen. | |
Kansenjongere | woensdag 30 september 2015 @ 00:38 |
Een debat zonder motie van wantrouwen door de PVV is als een verstoring in de ochtend in de buurt van Utrecht Centraal zonder dat het treinverkeer in half Nederland de rest van de dag in het honderd loopt. | |
Peterselieman | woensdag 30 september 2015 @ 00:41 |
Vergadering afgelopen. Op een later tijdstip deel 2 van dit debat | |
Yreal | woensdag 30 september 2015 @ 00:56 |
Jaja, copenhagen is opzich ook wel chill. maar het land heeft net zoveel charme als Den haag -> gouda. In hamburg beginnen voor de boot-trein is wel de moeite imo. | |
Yreal | woensdag 30 september 2015 @ 00:57 |
Natuurlijk niet. Dat maakt democratie ook zo kansloos. Stond van tevoren al vast dat pvda en vvd haar toch wel laten zitten. Doe dan ook gewoon die poppenkast weg. | |
Prins_Pils | woensdag 30 september 2015 @ 02:18 |
Heb ik iets gemist?:D | |
Blistering | woensdag 30 september 2015 @ 08:11 |
2 ochtenden op rij geen treinen tussen Apeldoorn en Amersfoort ![]() | |
b2py | woensdag 30 september 2015 @ 08:26 |
Kleurrijke test-TGV scheurt over het 2e deel van de LGV-Est | |
DeaDLocK2K | woensdag 30 september 2015 @ 09:21 |
Gisterochtend snelremming bij wegrijden uit Zwolle met DDZ, vandaag weer. Do not want! | |
James1988 | woensdag 30 september 2015 @ 09:28 |
Mooie kleurstelling ![]() | |
b2py | woensdag 30 september 2015 @ 10:43 |
![]()
| |
bork | woensdag 30 september 2015 @ 11:27 |
Intercity Direct krijgt twee locomotieven
| |
b2py | woensdag 30 september 2015 @ 11:33 |
Interessant, hier een uitgebreid stukje van NS zelf: http://nieuws.ns.nl/proefrijden-met-extra-intercity-direct/ Zou dit ook kunnen leiden tot een kortere kering in Amsterdam en Breda? | |
MTL | woensdag 30 september 2015 @ 11:37 |
Ik ben inmiddels ook begonnen met de extra opleiding voor die 'sandwich'-stammen, dus binnenkort niet alleen op de 'ouderwetse' intercity Direct, maar ook op deze 'nieuwe' variant ![]() (Overigens even afkloppen, ik ben nog altijd niet gestrand met die dingen ![]() Edit: de stammen gaan in eerste instantie tussen Amsterdam en Rotterdam (AmRo) rijden. De keertijd daar is geloof ik iets meer dan een kwartier. Uiteindelijk moeten alle rijtuigen een nieuwe revisie krijgen, dus zullen deze stammen ook te zien zijn richting Breda. Of dat dan ook met twee locs is, zou ik niet weten. | |
b2py | woensdag 30 september 2015 @ 11:48 |
Op dat laatste is het ja, zo zegt NS zelf in het persbericht 1 artikel boven de jouwe waar nu.nl uit citeert twee posts boven de jouwe. | |
MTL | woensdag 30 september 2015 @ 11:50 |
Dan mogen die twintig extra locs wel heel snel gaan komen ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 30 september 2015 @ 13:13 |
Hmmm maar is het dan zo dat je de achterste loc dan de zooi kan laten duwen vanuit de voorste loc? Bovendien, is het niet een beetje een gebrek aan amibitie: 'oh het werkt niet en we krijgen het ook niet goed, laten we dan maar de zooi redundant uitvoeren' ![]() | |
derLudolf | woensdag 30 september 2015 @ 13:18 |
Dat vraag ik me dus ook af. En gaan ze beide tractie leveren of alleen de loc die voorop rijdt? | |
Duvel | woensdag 30 september 2015 @ 13:21 |
Ja,dat is zo. | |
MTL | woensdag 30 september 2015 @ 13:28 |
Allebei de locs leveren tractie. Je kan dus inderdaad beide locs besturen. Heeft de voorste loc bijvoorbeeld problemen met de stroomafnemers, dan kan ik deze gewoon afsluiten. Dan zal enkel de achterste loc nog tractie leveren. Daar kan je ook prima mee rijden ![]() | |
Duvel | woensdag 30 september 2015 @ 13:38 |
Onder 25kV heb je straks 12 MW vermogen voor zes rijtuigen? | |
Darkwing_Duck | woensdag 30 september 2015 @ 13:44 |
Als ik zie hoe snel die locs 'los' optrekken op breda kan dat best wel leuke situaties geven in de trein. Koffievlekken trein ![]() | |
b2py | woensdag 30 september 2015 @ 13:48 |
IC Gevlekt | |
James1988 | woensdag 30 september 2015 @ 13:58 |
Fyra/IC Direct rijdt inmiddels 6 jaar, en al 6 jaar lang is het een onbetrouwbare kuttrein. Ik ben allang blij dat ze iets nieuws gaan proberen om de betrouwbaarheid te verhogen. Nu het materieelonderhoud op orde krijgen: ik had gisteren een Beneluxtrein waarvan in één bak beide deuren aan dezelfde kant waren afgesloten (want defect) en aan dezelfde kant zat anderhalve bak verder nog een defecte deur. En dat was nog wel zo'n vers-opgelapte stam... | |
derLudolf | woensdag 30 september 2015 @ 14:04 |
Daar zit um de crux denk ik. Geen structureel onderhoud maar het hoognodige | |
_JdM_ | woensdag 30 september 2015 @ 14:05 |
Die versgeschilderde benelux-stammen zijn alleen geschilderd, verder niet gereviseerd. De rest van de revisie van ICR schijnt behoorlijk op de dag gepland te zijn. Verdere rek zit daar niet meer in... In een aantal weken komen de eerste ingekorte Den Haag-Eindhoven stammen in dienst voor de ICD Breda. | |
MTL | woensdag 30 september 2015 @ 14:15 |
Ja en nee. Ja, de locs zijn technisch niet beperkt, dus dat vermogen heb je inderdaad tot je beschikking. Nee, we moeten het uitsturen van de tractie zelf tot 50% of 150 kN per loc beperken (overigens is dat alsnog een belachelijke hoeveelheid aan vermogen). Overigens wordt er met de AFB (https://de.wikipedia.org/(...)-_und_Bremssteuerung ) aan gereden. Deze begrenst het versnellen op maximaal 0,5 m/s2. Dat is dus om het comfortabel te houden voor de reizigers. [ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 30-09-2015 15:27:50 ] | |
Darkwing_Duck | woensdag 30 september 2015 @ 14:18 |
Heet dat in Nederland niet Pappen en Nathouden? | |
dennistd | woensdag 30 september 2015 @ 14:54 |
Klopt het met dan dat met die 0,5m/s² de trein in 89 seconden van 0 op 160km/h zit? Als ik dit topic op somda lees komt een DDAR zelfs tot 0,9m/s² (31 seconden tot de 100km/h) dus dan valt dat zwaar tegen. DDAR was 194 ton (+86 ton loc), en dat met 4600kW. Een AmRo-stam is 242 ton (+2x 84 ton locs) met 2x 5600kW. Bij DDAR dus 16,5 kW/ton en bij AmRo 27,3kW/ton. Dat moet dus echt veel sneller kunnen... [ Bericht 7% gewijzigd door dennistd op 30-09-2015 15:01:07 ] | |
MTL | woensdag 30 september 2015 @ 15:18 |
Even beter lezen ![]() Die AFB beperkt intentioneel de optrekversnelling voor het comfort. Uiteraard kan het veel sneller. Ook met één loc kan dat ding als een malle optrekken. Wel onder 25 kV; onder 1,5 kV is de maximale stroomafname vastgesteld op 3000A. [ Bericht 23% gewijzigd door MTL op 30-09-2015 15:26:02 ] | |
b2py | woensdag 30 september 2015 @ 15:24 |
Mooi waardeloos is dat, 0,60 m/s2 is prima ![]() | |
Treinhoer | woensdag 30 september 2015 @ 16:15 |
Gaat alsnog als de sodemieter. Losse loc en dan vol tractie met droge spoorstaven is echt wel bruut ![]() | |
MTL | woensdag 30 september 2015 @ 16:26 |
Vorige week kunnen doen op de HSL. Heb het niet getimed, maar dat spul is toch nog wel een stukje sneller dan een 1700. | |
Darkwing_Duck | woensdag 30 september 2015 @ 16:59 |
Ik zie ze het weleens doen op Breda met keren... ![]() | |
MTL | woensdag 30 september 2015 @ 17:06 |
En daar wordt ie dus ook nog eens beperkt door de 1,5 kV op de bovenleiding ![]() | |
boriq | woensdag 30 september 2015 @ 17:20 |
Aangezien dit heel even op de storingspagina van RijdenDeTreinen stond:linkje Wat zou er van kloppen? | |
boriq | woensdag 30 september 2015 @ 17:21 |
Ah, laat maar. Iemand bij het OCCR was aan het kloten in een testomgeving en heeft het bericht op ns.nl weten te krijgen. | |
Peterselieman | woensdag 30 september 2015 @ 18:02 |
Voor een IC wel, maar bij een sprinter wil je iets meer versnelling hebben | |
Duvel | woensdag 30 september 2015 @ 18:47 |
AFB pas aan bij bereiken v_max. | |
b2py | woensdag 30 september 2015 @ 19:38 |
Zeg het maar, dit is acceleratie van een SLT: ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 september 2015 @ 19:59 |
ECHT versnellen kan niet he, als je kiest voor zo veel staanplaatsen. | |
boriq | woensdag 30 september 2015 @ 20:13 |
Als er een ruime 4 man op de vierkante meter staan valt er ook niemand meer om als men snel optrekt ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 september 2015 @ 20:17 |
Oh dat lukt mij in een bus nog wel. Wil je weten hoe dat afliep? | |
boriq | woensdag 30 september 2015 @ 20:19 |
Ik heb wel eens wat meegekregen, dus heb wel zo'n vermoeden hoe dat afgelopen is. | |
Dr_Flash | woensdag 30 september 2015 @ 20:20 |
Oh vertel eens? ![]() | |
derLudolf | woensdag 30 september 2015 @ 20:22 |
Wild klemmen in de trein zetten. Blijven je voeten op de goede plek staan ![]() | |
Nattekat | woensdag 30 september 2015 @ 20:24 |
Zal eens mooi zijn als ze iintercity's aanschaffen die zo snel optrekken. Leiden-Zwolle is volgens mij het enige traject in Nederlands dat even snel is als met de auto. De rest van Den Haag-Groningen is bagger. | |
boriq | woensdag 30 september 2015 @ 20:27 |
GVU + Flash = kapotte ruggenwervel | |
Dr_Flash | woensdag 30 september 2015 @ 20:29 |
Ja, dat verhaal heb ik weleens meer gehoord idd. Hoax wel. aandachtshoer die flash | |
derLudolf | woensdag 30 september 2015 @ 20:43 |
Ik zou juist zeggen dat Zwolle-Groningen met de trein net zo snel is als met de auto ivm weinig stops | |
Nattekat | woensdag 30 september 2015 @ 20:55 |
Oja, dat was er ook nog. Alleen vanaf Lelystad niet meer, omdat de auto van daar een wat snellere route krijgt. Punt blijft staan natuurlijk... | |
Maegrim | woensdag 30 september 2015 @ 21:35 |
Zelf ook wel gedaan daar, blijft leuk ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 september 2015 @ 21:41 |
b2py lach zich helemaal de krampen nu ![]() | |
De_Hertog | woensdag 30 september 2015 @ 21:48 |
Best net testbericht, dan. Als bij ons een testbericht door zou komen zou je direct zien dat het een test was, zullen we maar zeggen. | |
b2py | woensdag 30 september 2015 @ 22:07 |
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 september 2015 @ 22:09 |
![]() | |
James1988 | woensdag 30 september 2015 @ 23:28 |
Nog even een paar filmpjes op deze laatste septemberdag ![]() De nieuwe stoelen in de 1e klas van SNCF: Een teaser van Infrabel over spoorlopen: En als laatste... een nieuwe video van NSB over Bergensbanen ![]() | |
Mr_Klaasje | donderdag 1 oktober 2015 @ 00:13 |
Het daadwerkelijke maximum ligt ergens rond de 0,7 m/s^2. Dit wordt al snel beperkt door het aanwezige vermogen. | |
Duvel | donderdag 1 oktober 2015 @ 06:45 |
Wat is er nu weer aan de hand in Utrecht? | |
Blistering | donderdag 1 oktober 2015 @ 07:22 |
Derde dag op rij geen treinen tussen Deventer en Amersfoort ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 1 oktober 2015 @ 07:36 |
AmRo is een week uitgesteld en start niet aankomende maandag | |
Prins_Pils | donderdag 1 oktober 2015 @ 08:19 |
Kon je op wachten natuurlijk ![]() | |
WhiteJoker | donderdag 1 oktober 2015 @ 08:22 |
Ik ga me voor een derde dag op rij maar eens wagen aan Apeldoorn -> Amersfoort. Zo te zien rijden er wel *wat* treinen. | |
James1988 | donderdag 1 oktober 2015 @ 09:49 |
Wat een verrassing ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 1 oktober 2015 @ 09:55 |
Ik wacht nu nog op Deadlock die zegt 'Wat errruuggg' | |
Peterselieman | donderdag 1 oktober 2015 @ 10:04 |
Dat valt me tegen. Het verwacht dat ze dichter tegen de acceleratie van metro's aan zouden zitten | |
derLudolf | donderdag 1 oktober 2015 @ 10:10 |
Voordat dat kreng überhaupt rijdt is ie al vertraagd ![]() | |
ReisT | donderdag 1 oktober 2015 @ 10:30 |
Met die week extra is de vertraging precies een half jaar geworden.Ik heb weleens gehoord dat het vermogen van de SLT is beperkt, hij kán technisch gezienb dus wel sneller accelereren. | |
derLudolf | donderdag 1 oktober 2015 @ 10:31 |
Dan kunnen ze het AmRo-shuttle project beter opheffen. Hoeven ze ook geen boete te betalen ![]() | |
derLudolf | donderdag 1 oktober 2015 @ 10:32 |
Dat ligt mij ook iets van bij, dat hebben we het dit jaar nog over gehad dacht ik. | |
Darkwing_Duck | donderdag 1 oktober 2015 @ 10:33 |
Maar dat is dus niet nieuw, we hadden vroeger ook de Super V's https://nl.wikipedia.org/wiki/Mat_%2764 | |
Peterselieman | donderdag 1 oktober 2015 @ 10:35 |
is ook zo, maar dan had ik nog iets minder beperking verwacht dan deze cijfers | |
_JdM_ | donderdag 1 oktober 2015 @ 10:39 |
En die cijfers zijn gemiddelden, waarbij we niet eens zeker weten of het wel een station is, (of dat er gewoon langzaam wordt gereden, er wel/geen vertraging is (dus wat sneller optrekken om vertraging in te halen en dus de extremen gemeten worden) en om de 5 seconden gemeten is. Het kan dus sneller accelereren... | |
DeaDLocK2K | donderdag 1 oktober 2015 @ 10:43 |
Zwolle-Utrecht ook. Als ik bij een of ander hotel of evenement moet zijn in de stad Utrecht kunnen we daar met de voiture nooit tegenop. | |
DeaDLocK2K | donderdag 1 oktober 2015 @ 10:44 |
Zolang ik daar nog niet woon/werk en forens zal het mij jeuken ![]() | |
derLudolf | donderdag 1 oktober 2015 @ 12:16 |
Je kunt zo staatssecretaris worden. Het kan Wilma ook allemaal aan de kont roesten volgens mij. | |
Darkwing_Duck | donderdag 1 oktober 2015 @ 12:20 |
Dan krijgt de terms 'roest rijden' opeens een andere wending... | |
b2py | donderdag 1 oktober 2015 @ 12:30 |
Hoe lang moeten we nog wachten tot ze in Groningen gaan klagen dat bij een aardbeving de trein uit de rails valt? | |
Treinhoer | donderdag 1 oktober 2015 @ 13:34 |
Een tijd terug veel spoorvernieuwing gehad. Heb zo het vermoeden dat de betonnen dwarsliggers wel tegen een stootje kunnen ![]() Maar zonder gekheid, vraag me wel af of ze in het Noorden wat meer ultrasone controles doen om te kijken hoe het spoor erbij ligt. Er is minder slijtage door lichte treinen en amper goederentreinen, maar wat het effect is van aardbevingen op de sporen is wel interessant. | |
b2py | donderdag 1 oktober 2015 @ 13:37 |
lichte treinen is nonsens, Klaasje heeft elders al eens betoogd dat een GTW een grotere aslast heeft dan een ICM-IV. | |
b2py | donderdag 1 oktober 2015 @ 13:41 |
Rapportage uitkomsten ERTMS Dual Signalling Pilot Amsterdam - Utrecht Aanbieding 3e Voortgangsrapportage ERTMS. | |
Treinhoer | donderdag 1 oktober 2015 @ 13:43 |
Link? Ik was daar oprecht niet van op de hoogte. | |
b2py | donderdag 1 oktober 2015 @ 13:50 |
Kan ik zo even niet vinden | |
Peterselieman | donderdag 1 oktober 2015 @ 13:53 |
2/6: 6 assen, 68 ton, gemiddelde aslast 11,33 ton per as 2/8: 8 assen, 87 ton, gemiddelde aslast 10,875 ton per as ICM-III: 12 assen, 144 ton, gemiddelde aslast 12 ton per as ICM-IV: 16 assen, 192 ton, gemiddelde aslast 12 ton per as Let wel, dit zijn gemiddelden. Bij de GTW rust veel gewicht op de middenbak, waardoor daar de aslast hoger is dan op de overige assen. Dus dan kan de aslast wel degelijk hoger uitkomen dan bij een ICM-IV | |
Peterselieman | donderdag 1 oktober 2015 @ 13:54 |
Een mooie open deur in het rapport:
| |
Treinhoer | donderdag 1 oktober 2015 @ 13:55 |
Rapport over STS-passages over heel 2014 (pagina 4) Interessant stuk, benieuwd wat daar uit komt. Dit lijkt mij ergens een stuk overbodig, maar goed, als de resultaten meevallen is het alleen maar beter. | |
derLudolf | donderdag 1 oktober 2015 @ 15:08 |
Ja niet vreemd als je er bijna de helft minder assen on hebt ![]() | |
boriq | donderdag 1 oktober 2015 @ 16:58 |
28 oktober komt het rapport van de Fyra enquêtecommissie uit. https://twitter.com/EnqueteFyra/status/649597069355810817?s=09 | |
James1988 | donderdag 1 oktober 2015 @ 16:59 |
| |
Salatrel | donderdag 1 oktober 2015 @ 17:09 |
het seinbeeld rood Knipper bestaat al en is specifiek voor werktreinen | |
Darkwing_Duck | donderdag 1 oktober 2015 @ 19:34 |
Dus, Station Marne-la-Vallée is weer eens dicht omdat iemand een badslipper onbeheerd heeft achtergelaten ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 1 oktober 2015 @ 19:51 |
De SNCF gaat een soort van eclips vormige testbaan bouwen materieel op te testen van 5.9 km. Er komt ook een kleiner baantje en alle situaties die in ern spoorverkeerstuin horen http://www.projet-ceef.fr/pages/ses-caracteristiques | |
Peterselieman | donderdag 1 oktober 2015 @ 20:00 |
Het is wel nodig zo te lezen. Alleen hebben de journalisten van de NOS hun stof nog niet helemaal op orde ![]() http://nos.nl/artikel/206(...)pt-met-betonrot.html #werkenbijdenos | |
boriq | donderdag 1 oktober 2015 @ 20:02 |
De stagaires zijn weer aan het werk bij de NOS | |
bork | donderdag 1 oktober 2015 @ 20:09 |
Bedoelde je dit? ![]() | |
Duvel | donderdag 1 oktober 2015 @ 20:40 |
Nee, drie ICs vlak achter elkaar vanmorgen. | |
dennistd | donderdag 1 oktober 2015 @ 20:46 |
Zelfde wat Siemens in Wildenrath heeft liggen dus: https://de.wikipedia.org/wiki/Pr%C3%BCfcenter_Wegberg-Wildenrath | |
Peterselieman | donderdag 1 oktober 2015 @ 20:48 |
Of Velim in Tsjechië https://nl.wikipedia.org/wiki/Ring_van_Velim | |
dennistd | donderdag 1 oktober 2015 @ 21:02 |
Velim is wel een stukje groter | |
James1988 | donderdag 1 oktober 2015 @ 21:10 |
Spanje wilde ooit een testtraject voor HST's, maar daar heb ik al even niks meer over gehoord. | |
Nattekat | donderdag 1 oktober 2015 @ 21:11 |
Windows ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 1 oktober 2015 @ 21:12 |
Dat kan ongetwijfeld veranderd worden. In België betekenen knipperende seinen (dus ook rood-knipper) bijvoorbeeld dat het om een sein gaat dat van toepassing is bij verkeerd-spoor-rijden. | |
James1988 | donderdag 1 oktober 2015 @ 21:31 |
In 2008 heeft toenmalig president Bush een wet ondertekend die vereist dat alle reizigerstreinen of goederentreinen met gevaarlijke stoffen zijn voorzien van een treinbeveiligingssysteem. Deze wet wordt per 1 januari 2016 effectief, de aanleiding was een zware botsing tussen een reizigerstrein en een goederentrein na een STS-passage. De spoorwegen zijn echter nog lang niet zo ver: de ontwikkeling van de software verliep moeizaam, er waren veel problemen met het verkrijgen van radiospectrum, nog lang niet al het personeel is opgeleid en de uitrusting van infrastructuur en rollend materieel is ook nog lang niet klaar. De industrie wil uitstel, maar het Congress lijkt niet echt te reageren op de naderende deadline. Toezichthouder FRA heeft al wel laten weten dat er per 1 januari gehandhaafd zal worden, en dat er boetes zullen volgen. http://www.railjournal.co(...)oms.html?channel=532 | |
dcm360 | donderdag 1 oktober 2015 @ 21:42 |
Ook daar een NS die moeite heeft met inkopen wat ze willen hebben dus ![]() | |
bork | donderdag 1 oktober 2015 @ 21:48 |
Gewapend beton is ijzersterk (combinatie staal en beton trek- en drukkrachten) er hoeft bijvoorbeeld maar en beetje vervuiling in het water te zitten waarmee je het beton aanmaakt en het wordt te poreus, gevolg betonrot (ijzer gaat roesten en verliest sterkte) een bekend voorbeeld is water dat teveel chloride bevat (Rotterdam? maybe) dat is een bekende veroorzaker, al decenia bekend btw. | |
James1988 | donderdag 1 oktober 2015 @ 21:50 |
Ik zie net dat er een voorstel is gepresenteerd om de deadline uit te stellen tot 31 december 2018, en dat er nog ontheffingen kunnen worden gegeven als dat noodzakelijk is. Wat ik niet begrijp is dat de Amerikaanse spoorwegen niet voor ERTMS helemaal vanaf 0 zijn gaan ontwikkelen. 7 jaar is niet zo'n heel lange periode voor zo'n complexe operatie. Waarom is er bijvoorbeeld niet voor ERTMS als basis gekozen? Omdat het Europees is? | |
Frozen-assassin | donderdag 1 oktober 2015 @ 22:02 |
Kan jij niet adviseur worden van Mansveld. Zijn we binnen 1 dag klaar met hele dossier. | |
Doc__Zenith | donderdag 1 oktober 2015 @ 22:14 |
Mist nog wel een stuk over de (nieuwe) automatische alarmering. Heeft deze week problemen na een STS voorkomen, 15 sec voordat ATB-vv dat zou hebben gedaan. | |
Duvel | donderdag 1 oktober 2015 @ 23:06 |
Klinkt interessant, heb je meer info? | |
dennistd | donderdag 1 oktober 2015 @ 23:09 |
Opvallend dat er tot twee keer toe met stoptonend sein vertrokken is van spoor 1b in Groningen. Is dat zo'n moeilijk zichtbaar sein of is het wat anders? | |
Treinhoer | donderdag 1 oktober 2015 @ 23:52 |
veruit de meeste sts'en bij vertrek van alle seinen in Nederland. Combi van afleiding (kantine er naast), voorheen een ouderwetse lamp (nu LED) en ik denk ook tijdsdruk, soms korte keer. En ook veel ATB machinisten. | |
Treinhoer | donderdag 1 oktober 2015 @ 23:53 |
Wat is er deze week gebeurd, en waar? |