James1988 | vrijdag 24 april 2015 @ 23:22 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 24-04-2015 23:38:05 ] | |
b2py | vrijdag 24 april 2015 @ 23:25 |
Volgens mij van NR. | |
James1988 | vrijdag 24 april 2015 @ 23:28 |
Ohja, dat zou kunnen. Die maken wel toffe filmpjes van waar ze mee bezig zijn ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 24 april 2015 @ 23:48 |
Leuk filmpje idd van de NMBS ![]() Tuffy Vos is dan wél weer wat ik me voorstelde, met haar lange blonde lokken ![]() | |
b2py | zaterdag 25 april 2015 @ 00:09 |
Best knappe vrouw idd! | |
dennistd | zaterdag 25 april 2015 @ 01:08 |
Eens even wat plaatjes van afgelopen donderdag: LTE 186 237 komt met een sleep ketelwagens (GATX- en VTG-wagens van het type Zagns) langs Holten op weg naar Bad Bentheim. Een VolkerRail-stopmachine van het type 08-475 Unimat 4S komt door Holten op weg naar Deventer (en verder). RRF 4401 is gehuurd door HSL Logistik en komt hier met een lege autotrein bestaande uit BLG-wagens door Holten op weg naar Bad Bentheim. Locon 9904 is met een sleep ketelwagens met stookolie als trein 45388 op weg van Bad Bentheim naar Oss. | |
Zug-Chef | zaterdag 25 april 2015 @ 10:53 |
Leuke plaatjes Dennis! | |
Dr_Flash | zaterdag 25 april 2015 @ 11:26 |
Pics? | |
b2py | zaterdag 25 april 2015 @ 12:23 |
![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 25 april 2015 @ 12:25 |
Hmm. | |
Yreal | zaterdag 25 april 2015 @ 12:27 |
dit | |
DeaDLocK2K | zaterdag 25 april 2015 @ 12:29 |
Ze ziet eruit alsof haar man net niet hard genoeg op haar linkeroog heeft geslagen. | |
Prins_Pils | zaterdag 25 april 2015 @ 12:30 |
Heb leukere foto's gezien. | |
Dr_Flash | zaterdag 25 april 2015 @ 12:32 |
Zoiets ja ![]() | |
b2py | zaterdag 25 april 2015 @ 13:54 |
Zoek er dan lekker zelf een ![]() https://www.google.nl/sea(...)%252F347%3B310%3B465 | |
DeaDLocK2K | zaterdag 25 april 2015 @ 13:54 |
Het wordt er echt niet beter op ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 25 april 2015 @ 15:03 |
James1988 | zaterdag 25 april 2015 @ 15:17 |
Als we dan toch bezig zijn met "het gezicht achter", dan heb ik er ook nog wel een paar...![]() Fletcher Mathers, heeft de aankondigingen in ScotRail-treinen gedaan. ![]() Julie Berry, bekend van Southern, Southeastern, London Midland, Heathrow Express, London Underground en nog veel meer.. ![]() Sarah Parnell, de nieuwe stem van de London Underground. ![]() Carolina Mout, zij roept om in de voertuigen van HTM en RET. ![]() Emma Clarke, de oude stem van de London Underground. Ze werd ontslagen toen ze op een radioprogramma wat nepaankondigingen deed... ![]() Simone Hérault, de stem van de SNCF. ![]() Celia Drummond, doet aankondigingen op verschillende stations in het Verenigd Koninkrijk en in de treinen van SWT.
[ Bericht 2% gewijzigd door James1988 op 25-04-2015 15:24:21 ] | |
Darkwing_Duck | zaterdag 25 april 2015 @ 15:26 |
Ahaa dus dat is zij die een paark keer per maand tegen me zegt "Lagaardemarnelavalleesjessievafermeeseportesdankelkesinstants" Is haar manier om te zeggen: Optieven | |
Darkwing_Duck | zaterdag 25 april 2015 @ 15:33 |
Bij de RATP heeft iedere lijn zijn eigen stem, vaak medewerkers van de lijn zelf Voor Metrolijn 1 is dat een voor in Nederland bekende Fransman ![]() | |
James1988 | zaterdag 25 april 2015 @ 15:40 |
Tramlijn 3 dan, waar iedere halte 2x wordt omgeroepen met verschillende stemmen (man, vrouw of kind) en waar iedere halte z'n eigen muziekje heeft ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 25 april 2015 @ 15:43 |
Ja en dit is de knakker die zowel de pingel van de SNCF, als de RATP verzonnen heeft!![]() | |
James1988 | zaterdag 25 april 2015 @ 15:45 |
Geef 'm een lintje! | |
Darkwing_Duck | zaterdag 25 april 2015 @ 15:51 |
![]() | |
b2py | zaterdag 25 april 2015 @ 17:02 |
Verkeerde lint! | |
GlennQuagmire | zaterdag 25 april 2015 @ 17:04 |
10 jaar voor wat klokjes ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 25 april 2015 @ 17:07 |
Als versterkingsstellen voor Koningsdag heeft Arriva GTW 2/8 10309 en 10314 naar Zutphen overgebracht. Deze noordelijke stellen zullen op Koningsdag tussen Apeldoorn en Zuthen gaan rijden. Daarna gaat eentje retour naar Groningen en gaat de ander een week tussen Almelo en Mariënberg rijden. Lint 33 krijgt een APK-beurt. De week erop volgt Lint 34, maar die wordt vervangen door een Achterhoekse GTW. http://somda.nl/forum/16542/p536865/Opvallende+dingen+25+april/ | |
b2py | zaterdag 25 april 2015 @ 17:07 |
Hij blijft fantastisch! | |
Peterselieman | zaterdag 25 april 2015 @ 17:10 |
Fles zijn grote vriend heeft een geinig cargotreintje vastgelegd. Reden ook een aantal bakken ICRm in mee | |
DeaDLocK2K | zaterdag 25 april 2015 @ 17:21 |
Het heeft niet bepaald prioriteit maar ik ga je garanderen dat het aantal kapotte klokken na vervanging verdubbelt. | |
boriq | zaterdag 25 april 2015 @ 17:22 |
Jup. Kwamen vanochtend iets na 8:00 door Deventer naar het zuiden. Was wel een vreemd gezicht, zo opeens dat rode GTW, waar je het niet verwacht. | |
DriekOplopers | zaterdag 25 april 2015 @ 18:41 |
Meer over de stem van het GVB: http://www.napnieuws.nl/2011/02/04/de-man-achter-de-gvb-stem/ | |
_JdM_ | zaterdag 25 april 2015 @ 18:42 |
De eerste omroepen in de Lint'en van Syntus werden ingesproken door... Frank van Setten, de toenmalige directeur daar. ![]() | |
spectrumanalyser | zaterdag 25 april 2015 @ 19:20 |
vandaag busvervoer tussen Haarlem en Uitgeest. Helaas is een straat op de route eenrichtingsverkeer door wegwerkzaamheden . chauffeurs zijn hier niet van op de hoogte. Nog een detail: het personeel vraagt de passagiers om uit te checken... Omdat je anders mogelijk niet kunt uitchecken op de bestemming. "Gaat u maar lekker gratis mee" | |
Bitlord | zaterdag 25 april 2015 @ 19:24 |
Goedzo. Wordt kennelijk niet overbodig afgeschreven. | |
Peterselieman | zaterdag 25 april 2015 @ 19:29 |
De omroepen bij Arriva zijn voor een deel ingesproken door Bea Hoekstra | |
GlennQuagmire | zaterdag 25 april 2015 @ 19:35 |
Voor de duitsprekenden hier een leuk stukje over de stemmen van db treinen, en de metro van Berlijn En dit is mevrouw SBB ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door GlennQuagmire op 25-04-2015 19:42:57 ] | |
derLudolf | zaterdag 25 april 2015 @ 19:46 |
Uitgerekend deze storing zal de meeste reizigers aan de kont roesten ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 25 april 2015 @ 19:48 |
Krijg de hik schele nicht ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 25 april 2015 @ 19:53 |
ik wist dat je het zou waarderen | |
greavy | zaterdag 25 april 2015 @ 22:05 |
Plaatje uit Tsjechië van vandaag: 25 April 2015 - De eerste dag van de vakantie begon met een rit vanuit Nederland richting Mi¨ovice en verder richting Příbram, vanwege de aangepaste omlopen met de oude Bardotka's van depot Praag met enkeldeksrijtuigen vanuit depot České Budějovice. Het treinverkeer is door onderhoud namelijk tussen Příbram en Zdice de gehele maand April onderbroken, en kon dit mooi in de vakantieplanning meegenomen worden. Hier halteert een sneltrein te station Čí¸ová met als bestemming České Budějovice. | |
DriekOplopers | zaterdag 25 april 2015 @ 22:41 |
Die linkse of die rechtse? | |
Peterselieman | zaterdag 25 april 2015 @ 22:43 |
![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 25 april 2015 @ 22:57 |
beter kijk je hiernaar ![]() Lekker ongemakkelijk ![]() ![]() | |
GlennQuagmire | zaterdag 25 april 2015 @ 22:57 |
Dat is wel een betere mevrouw SBB natuurlijk ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 25 april 2015 @ 22:58 |
toch wel he ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 25 april 2015 @ 23:06 |
Ze werkt niet meer voor de SBB | |
Dr_Flash | zaterdag 25 april 2015 @ 23:17 |
Tuffie werkt ook niet meer voor de NS ![]() | |
Peterselieman | zondag 26 april 2015 @ 13:27 |
Plezier in je werk hebben: http://www.blikopnieuws.n(...)gitaar-met-studenten | |
_JdM_ | zondag 26 april 2015 @ 13:44 |
Morgen met foekie van Bocholt naar Wuppertal, via Solingen, Kolnm Aken en Dalheim weer naar Bocholt. Die verschikkelijke oranjegekte ontlopen. ![]() Een tentamenvraag van Rail Transport intrigeerde me toch wel voor Wuppertal. ![]() | |
Salatrel | zondag 26 april 2015 @ 13:45 |
grappig! Die hc was mijn boa docent tijdens hc opleiding ![]() | |
deadlock1981 | zondag 26 april 2015 @ 14:02 |
Ik vind dat soort dingen heel tof ![]() | |
dennistd | zondag 26 april 2015 @ 14:21 |
Ik ga morgen met de NVBS-Koningsdagrit naar Brohl, dus ook weg van de drukte hier.Zaterdag organiseert de NVBS Twente een reisje naar o.a. Wuppertal, kosten slechts 15 euro vanaf Enschede: http://eepurl.com/bi9FEz Aanmelden kan nog tot en met morgen (er zijn al ongeveer 60 deelnemers). [ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 26-04-2015 15:01:06 ] | |
b2py | zondag 26 april 2015 @ 16:12 |
Ik ga morgen lekker slapen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 26 april 2015 @ 16:35 |
Hee Dennis ik hoor allemaal betweterig gekrakeel in het Nederlands op de achtergrond. Is de NVBS al eens eerder naar de Brohltalbahn geweest soms? ![]() | |
_JdM_ | zondag 26 april 2015 @ 16:38 |
Ik had het gelezen idd, maar er wordt aankomende zaterdag weer verwacht dat ik weer de bloemist ga na doen. ![]() | |
dennistd | zondag 26 april 2015 @ 17:17 |
Ik kan er niks over vinden, maar ook NVBS'ers gaan wel een op reis zonder dat er een excursie is. En ook niet-NVBS'ers kunnen betweterig zijn hoor ![]() | |
Peterselieman | zondag 26 april 2015 @ 17:49 |
Arriva is nog maar eens gaan schuiven met materieel. Omdat de koning morgen in Dordrecht aankomt rijden morgen alle treinen op de MerwedeLingeLijn met dubbele stellen. Om dat voor elkaar te krijgen is er materieel van Zwolle-Emmen richting Dordrecht gestuurd. http://somda.nl/forum/16546/p536975/Opvallende+dingen+26+april/ | |
Dr_Flash | zondag 26 april 2015 @ 17:50 |
Allemaal fecking mong0ls ![]() | |
derLudolf | zondag 26 april 2015 @ 18:02 |
En wij mogen ons zeker op gaan proppen in enkele tweetjes? Gelukkig kan ik morgen mooi an die Arbeit in Duitsland. Krijg ik mooi niets mee van die poppenkast ![]() | |
Peterselieman | zondag 26 april 2015 @ 18:07 |
Volgens mij zijn twee of drie van de veertien stellen op pad gegaan, dus het zijn niet allemaal enkele stellen op Zwolle-Emmen morgen | |
dennistd | zondag 26 april 2015 @ 18:11 |
Met een omlooptijd van 2,5 uur heb je 5 omlopen, dan kun je nog alles dubbel rijden ![]() | |
Peterselieman | zondag 26 april 2015 @ 19:04 |
Ik ga uit van 6 omlopen die allemaal dubbel rijden. Halfuursdienst Dordrecht - Geldermalsen en een kwartiersverdichting op Dordrecht - Gorinchem. En op Zwolle-Emmen kun je inderdaad alles dubbel rijden met die vijf omlopen. Zou me niet verbazen als sommige treinen met 3 stellen rijden. | |
Dr_Flash | zondag 26 april 2015 @ 19:13 |
Net op youtube wat filmpjes bekeken van die Brohltalbahn ![]() | |
derLudolf | zondag 26 april 2015 @ 19:18 |
Ik ben een stiltenazi! http://www.upcoming.nl/m/(...)reinreiziger-ben-jij | |
Adrie072 | zondag 26 april 2015 @ 19:21 |
![]() Is dit nou die zogehete testtrein? En ik lees ook over een trein in Tsjechie, zijn daar foto`s van en waarom daar? | |
Peterselieman | zondag 26 april 2015 @ 19:22 |
Ik ben een bovenzitter ![]() | |
Prins_Pils | zondag 26 april 2015 @ 19:26 |
Eh als er íéts is dat ik smerig vind zijn dat juist de mensen die om 10 uur 's ochtends uitgebreid een patatje oorlog in hun strot smijten in de trein ![]() | |
Dr_Flash | zondag 26 april 2015 @ 19:32 |
in het OV heb je met mensen te maken. Anders auto kopen. | |
Yreal | zondag 26 april 2015 @ 19:38 |
Nee, gewoon die stinkpatat verbieden | |
dennistd | zondag 26 april 2015 @ 19:40 |
Ik vind sinaasappels en mandarijnen dan weer verschrikkelijk stinken. Oh ja, en rijstwafels ![]() | |
Dr_Flash | zondag 26 april 2015 @ 19:42 |
Dat sowieso ![]() Maar tegen heerlijk geurende friet kan natuurljk geen enkel bezwaar bestaan ![]() | |
Yreal | zondag 26 april 2015 @ 19:42 |
Boooh, vlaamse friet ![]() ![]() | |
Yreal | zondag 26 april 2015 @ 19:43 |
Smullers ![]() | |
Peterselieman | zondag 26 april 2015 @ 19:48 |
Friet moet je afschaffen. Smerige troep ![]() | |
Dr_Flash | zondag 26 april 2015 @ 19:49 |
Ga eieren rapen joh boer | |
Yreal | zondag 26 april 2015 @ 19:54 |
Ga eens snel naar vlamingen om een lekker bakje stomende aardappelstaafjes met zure witte kwak te eten. | |
GlennQuagmire | zondag 26 april 2015 @ 19:55 |
Same ![]() | |
Dr_Flash | zondag 26 april 2015 @ 19:56 |
Vlaamse mayo ![]() | |
Yreal | zondag 26 april 2015 @ 19:57 |
God, ik was er van de zomer. Lekker op het plein bij het kot friet halen, de rest daar is toch niet te vreten. | |
derLudolf | zondag 26 april 2015 @ 19:57 |
Doe mij maar patatje mayo, klinkt stuk beter. | |
Dr_Flash | zondag 26 april 2015 @ 19:57 |
cervela me piekels? ![]() | |
derLudolf | zondag 26 april 2015 @ 19:58 |
Duitse mayo ![]() | |
Yreal | zondag 26 april 2015 @ 19:58 |
Friet, waffels, bier... hoe al die belgen niet 300 kilo wegen is een klein wonder. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 26 april 2015 @ 19:58 |
Untermensch. | |
DeaDLocK2K | zondag 26 april 2015 @ 20:09 |
Ik zie vier treinen, welke heb je het over? En er staan inderdaad drie of vier rijtuigen in Velim als die nog niet terug zijn onderhand. Rail Magazine heeft er op hun facebookpagina meer foto's van. | |
DeaDLocK2K | zondag 26 april 2015 @ 20:10 |
Fout, patat is über want van boven de rivieren. | |
Dr_Flash | zondag 26 april 2015 @ 20:14 |
helaas voor jou staan die rivieren niet gelijk aan het vriespunt van intellec, intellig... interli... slimheid ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 26 april 2015 @ 20:15 |
Hehe, net mijn oma, als die uit de bijbel ging lezen en ze kon een woord niet uitspreken zei ze gewoon 'moeilijk woord' ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 26 april 2015 @ 20:16 |
Maarja, die zei ook friet, dom wijf dat ze er rondliep. | |
Peterselieman | zondag 26 april 2015 @ 20:19 |
Ga toch asperges steken joh | |
Peterselieman | zondag 26 april 2015 @ 20:20 |
Die zijn wel terug, getuige het filmpje van Fles zijn vriend dat ik gisteren hier neerkwakte | |
Dr_Flash | zondag 26 april 2015 @ 20:22 |
ik haat Friezen. Allemaal. | |
Peterselieman | zondag 26 april 2015 @ 20:22 |
Dat is mooi | |
DeaDLocK2K | zondag 26 april 2015 @ 20:24 |
IT KEN FRIEZEN EN IT KEN DOOIEN MAAR DE BESTE FRIEZEN BINN'N DOOIEN ![]() | |
Yreal | zondag 26 april 2015 @ 20:38 |
https://www.google.nl/map(...)Lb5HRS-evN8A!2e0!3e5 Dit kot ![]() in 3 dagen tijd 3x gehaald... | |
Dos37 | zondag 26 april 2015 @ 20:53 |
rijstwafels inderdaad godsklere wat stinken die dingen. | |
boriq | zondag 26 april 2015 @ 20:57 |
Gent ![]() | |
Dr_Flash | zondag 26 april 2015 @ 20:59 |
Ik ben echt benieuwd naar die Brohltalbahn. Wordt mijn eerste stoomtrein sinds augustus 2013 aan de Chiemsee ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 26 april 2015 @ 20:59 |
De tering is dat alweer zo lang geleden? | |
Yreal | zondag 26 april 2015 @ 21:03 |
Ja ![]() | |
James1988 | zondag 26 april 2015 @ 21:03 |
Dit inderdaad. | |
Yreal | zondag 26 april 2015 @ 21:05 |
Rijstwafels ![]() | |
Dr_Flash | zondag 26 april 2015 @ 21:05 |
Ja ![]() | |
derLudolf | zondag 26 april 2015 @ 21:46 |
Kun je nog schijten of ben je inmiddels compleet verstopt? Smerige bende ![]() | |
derLudolf | zondag 26 april 2015 @ 21:47 |
Ik haat frietzeggers ![]() | |
Yreal | zondag 26 april 2015 @ 21:47 |
Zitten juist heel veel vezels in | |
Dr_Flash | zondag 26 april 2015 @ 22:32 |
Hier komen zeggen jonguh ![]() | |
dennistd | zondag 26 april 2015 @ 22:40 |
Ik ook ![]() Ik zie je morgen nog wel ![]() Dan is het gewoon Pommes, daar zijn we het toch wel over eens? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 26 april 2015 @ 22:46 |
![]() | |
derLudolf | zondag 26 april 2015 @ 22:50 |
Ich bin einverstanden, ich habe gestern noch Pommes gegessen. Prima secundaire arbeidsomstandigheden ![]() | |
Dr_Flash | zondag 26 april 2015 @ 22:51 |
#ikrekenhetgoed | |
Sarasi | zondag 26 april 2015 @ 23:44 |
Geen idee of dit de juiste plek is, maar ik probeer het hier maar even. Waar kan ik zo'n boekje met spoordeelkaartjes nabestellen? Ik hoor van verschillende mensen dat ze die al gehad hebben, maar ik heb weer eens niks gekregen en ik kan bij ns.nl/spoordeelweken alleen de voorwaarden vinden. ![]() | |
Peterselieman | zondag 26 april 2015 @ 23:46 |
http://www.spoordeelwinkel.nl/campagnes/spoordeelweken | |
Dr_Flash | zondag 26 april 2015 @ 23:46 |
Waar gaat het je precies om? Ik kan hem wel ff uit de oupapierbak vissen als je je adres op PM of DM gooit. | |
Sarasi | zondag 26 april 2015 @ 23:52 |
Ahtop, dankje! Kwam er net zelf ook achter na wat uitpluizen op de NS facebook inderdaad. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 27 april 2015 @ 00:01 |
Ik probeerde voor morgen een kaartje te kopen op de NMBS-site, ik kreeg de volgende mooie foutmelding:
![]() Gelukkig is het me alsnog gelukt via NMBS-Europe, daar werkte het gewoon wel ![]() ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2015 00:03:20 ] | |
Dr_Flash | maandag 27 april 2015 @ 00:06 |
Die is wel baas ![]() "hoi, wij falen. Dat wisten jullie al, maar nu weten we zelf niet eens waarom. Weet je wat? Krijg de hik gewoon ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 27 april 2015 @ 00:19 |
Alles is oranje. Dat was vorig jaar ook maar het is toch raaarrr. | |
Straatcommando. | maandag 27 april 2015 @ 04:07 |
In een retourtje in sgm, dm90, lint, gtw, ddz gezeten. Rara waar ben ik geweest ![]() | |
dennistd | maandag 27 april 2015 @ 05:13 |
Ik vermoed in het land tussen Regge en Dinkel ![]() | |
b2py | maandag 27 april 2015 @ 05:59 |
Lekker dan, over 36 minuten van Utrecht naar Enschede met 12 bakken ICM. Dat wordt liggen ![]() | |
derLudolf | maandag 27 april 2015 @ 06:56 |
Zal het? Is het de andere kant op niet drukker? Ri. Amsterdam? | |
b2py | maandag 27 april 2015 @ 07:07 |
Ik heb het voorste stel helemaal alleen met de machinist ![]() Verder vooral oorlogssterkte gezien. Sprinter Amersfoort - Hoofddorp met SGM-9, waarvan de kopbak van de 2990 compleet onder de graffiti zit. Altijd leuk Koningsdag! ![]() | |
Duvel | maandag 27 april 2015 @ 07:39 |
QED | |
Salatrel | maandag 27 april 2015 @ 09:00 |
1e extraatje achter de rug... 2 stellen sgm af mogen rangeren.. lag vol kots ![]() ![]() | |
AlwaysConnected | maandag 27 april 2015 @ 09:40 |
Koninklijke trein op Koningsdag in Sneek De Koninklijke familie beschikt sinds de 19e eeuw over eigen rijtuigen. Het eerste rijtuig is in 1864 gebouwd. Na het aantreden van Koningin Beatrix werden de verouderde rijtuigen in 1993 vervangen door een salonrijtuig. Deze werden door Talbot vervaardigd door de verbouwing van een 1e klasse rijtuig. In 2013 werden er twee rijtuigen door NedTrain omgebouwd tot de begeleidingsrijtuigen. Koning Willem-Alexander heeft daarmee de beschikking over een trein met 3 rijtuigen. De trein wordt altijd gereden met 2 locomotieven, meestal uit de serie 1700. De Koningstrein is vanaf Koningsdag te bewonderen in Sneek in het Modelspoormuseum, gevestigd in het monumentale pand van station Sneek centraal aan de dr. Boumaweg 17b in Sneek. Prima bereikbaar per auto, bus en trein van Arriva. Kijk voor actuele informatie op www.treinenmuseum.nl waar ook de laatste nieuwtjes staan. Het museum is op Koningsdag geopend vanaf 13:00 uur. ![]() Bron: http://www.grootsneek.nl/(...)koningsdag-in-sneek/ | |
#ANONIEM | maandag 27 april 2015 @ 09:45 |
Verdomme ik was vergeten dat het vandaag Koningsdag was met bijbehorende oranjedienstregeling, nu moet ik drie kwartier wachten in Maastricht ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2015 09:45:56 ] | |
lyolyrc | maandag 27 april 2015 @ 10:12 |
Afgezien van de deurpiep is SLT toch niet lawaaiig? Mat '64 maakt veel meer herrie. | |
Dr_Flash | maandag 27 april 2015 @ 10:28 |
Oh, ik ga toch maar niet mee met de NVBS vandaag. Veel plezier allemaal ![]() | |
Duvel | maandag 27 april 2015 @ 10:51 |
Je hebt je verslapen? | |
Darkwing_Duck | maandag 27 april 2015 @ 11:07 |
Kan iemand mij uitleggen waar dit op slaat![]() | |
dennistd | maandag 27 april 2015 @ 11:17 |
Ik zocht je net al in Köln. De ICE heeft trouwens een half uur vertraging dus de overstap daar ging al mis (hoorde ik net pas). | |
MTL | maandag 27 april 2015 @ 12:17 |
Is de intercity naar Vlissingen, die vandaag geknipt is in Roosendaal. Vandaar dat het rare zinnetje er nog onder staat. | |
JDude | maandag 27 april 2015 @ 12:20 |
12 bakken VIRM in de intercity Venlo- Den Haag. Zie je hier niet vaak. | |
Peterselieman | maandag 27 april 2015 @ 12:32 |
Was vanochtend heerlijk rustig in de trein ![]() | |
Dr_Flash | maandag 27 april 2015 @ 13:00 |
Nogal ja ![]() | |
Dr_Flash | maandag 27 april 2015 @ 13:01 |
Toch ziet die Brohltalbahn er echt leuk uit voor een ander keertje ![]() | |
Straatcommando. | maandag 27 april 2015 @ 13:49 |
Scherp! Het was een retourtje Westervoort - Enschede. Lang niet meer in een Lint gezeten, blijf het leuke treinen vinden. | |
Salatrel | maandag 27 april 2015 @ 13:58 |
buiten de trein ook ![]() ![]() verder was het opstelterrein zo goed als leeg dus in de rangeerdienst was het ook lekker rustig | |
boriq | maandag 27 april 2015 @ 14:33 |
Rond het middaguur tussen Enschede en Amersfoort was er ook werkelijk niets te doen en alle groepjes koningsdag-vierders liepen netjes door naar de niet-stilte coupé! ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door boriq op 27-04-2015 14:39:29 ] | |
spectrumanalyser | maandag 27 april 2015 @ 15:35 |
jongelui aan de noodrem, vechtpartij ... resultaat. gestrand op Heemskerk.![]() | |
spectrumanalyser | maandag 27 april 2015 @ 15:48 |
de intercity van Hoorn naar Haarlem van 13:50 heeft 20 minuten vertraging gehad tussen Obdam en Alkmaar. het ging om de 3457. Het zou gaan om vandalisme. | |
boriq | maandag 27 april 2015 @ 15:53 |
Op Den Haag Centraal werden de deuren van de IC naar Amsterdam open gehouden met als gevolg ook een zeer geïrriteerde oproep. | |
lyolyrc | maandag 27 april 2015 @ 16:11 |
Die rijdt vandaag maar tot Eindhoven. Maar VIRM en dan ook nog zoveel is inderdaad een zeldzaamheid op dat traject. | |
ReisT | maandag 27 april 2015 @ 18:13 |
Doe maar een keertje met mooi weer. Was een natte bedoening vandaag. | |
b2py | maandag 27 april 2015 @ 18:53 |
Zet de drama-cam maar aan..
| |
Dr_Flash | maandag 27 april 2015 @ 18:56 |
Zonde! ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 27 april 2015 @ 19:46 |
Ja, zojuist kwam een VIRM richting Alkmaar terug naar Heiloo en Is door naar Castricum. De getroffen trein staat stil verder in de richting van Alkmaar. Op heiloo staat een mannetje of 50-60 tevergeefs te wachten op busvervoer. Denk niet dat dat komt.... | |
dennistd | maandag 27 april 2015 @ 20:01 |
ja hoor, flink wat fotostops ![]() | |
ZwarteKater | maandag 27 april 2015 @ 20:30 |
In Almaar breekt zo denk ik de pleuris uit als het niet snel opgelost wordt. Zo'n 25.000 man gaan naar huis, velen met de trein. | |
b2py | maandag 27 april 2015 @ 20:33 |
Wat dacht je van Amsteram -> Hoorn/Alkmaar (Ik noem Hoorn ivm de omreisroute), die stroom is veel groter. Gros van het volk in Alkmaar + AFAS komt van boven Alkmaar of Alkmaar. | |
spectrumanalyser | maandag 27 april 2015 @ 20:34 |
Er staat nog behoorlijk wat politie en ander personeel te werken op de plek waar het is gebeurd... Dit zal nog even duren. Feestje Is ook nog bezig. Er rijden nu wel bussen! | |
James1988 | maandag 27 april 2015 @ 20:36 |
Het baanvak is zojuist vrijgegeven. | |
#ANONIEM | maandag 27 april 2015 @ 20:55 |
Vandaag weer een staaltje puike communicatie tussen de NS en de NMBS mogen aanschouwen. Vanwege problemen met de bovenleiding tussen Luik-Guillemins en Liers reden er geen treinen naar Maastricht, er werd zelfs niet gependeld tussen Luik en Maastricht. Er werden dus twee treinen na elkaar opgeheven in Maastricht en vervolgens zou er een bus komen. Na een half uur kwam die ook, een Nederlandse bus die naar Visé zou rijden. Vervolgens zat iedereen goed en wel, kwam er ineens een Waalse bus met "navette SNCB" aanrijden. Ik zag die bus en rende vervolgens naar de NS'er die bij de bus stond en vroeg waar die bus heen ging. Ik kreeg vervolgens het antwoord: "Van die bus weet ik niks, pak maar gewoon deze bus, dan kom je tenminste in Visé." Uiteindelijk stopte onze bus in Eijsden, reed de autosnelweg naar Visé op waar we vervolgens de compleet lege NMBS bus uit Maastricht inhaalden. Even later in Visé werden we afgezet en kwam tegelijkertijd dezelfde Belgische bus aanrijden die naar Luik zou doorrijden. Doordat er totaal geen Belgisch spoorwegpersoneel stond en de buschauffeur op wilde schieten is uiteindelijk zo'n beetje de helft van de mensen die naar Luik moesten alsnog in Visé blijven staan. Het gebrek aan samenwerking en communicatie was echt triest en lachwekkend tegelijk ![]() | |
Dr_Flash | maandag 27 april 2015 @ 21:08 |
je zou denken dat de gemiddelde struikrover in de elfde eeuw zijn logistiek beter op orde had ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 27 april 2015 @ 21:30 |
NMBS bestaat toch alleen maar uit struikrovers uit de 11e eeuw? | |
Dr_Flash | maandag 27 april 2015 @ 21:32 |
Nou ja, was dat maar zo, dus ![]() | |
Peterselieman | maandag 27 april 2015 @ 21:38 |
As we speak rijden de Vechtdal GTW's die vandaag op de MLL reden weer over de Veluwe richting thuishaven Zwolle | |
spectrumanalyser | maandag 27 april 2015 @ 21:41 |
er reden vandaag mooi veel V-tjes. onder andere tussen Tiel en Utrecht Centraal. en ook hier op de lijn naar Vlissingen ![]() | |
Prins_Pils | maandag 27 april 2015 @ 21:49 |
Ik zag er gisteren rond 17:30 eentje rijden tussen Snipperling Aansluiting en Deventer, in die richting. Wat die daar dan deed? | |
DeaDLocK2K | maandag 27 april 2015 @ 21:51 |
Onderhoud in Zutphen gehad? | |
Dr_Flash | maandag 27 april 2015 @ 21:53 |
onderweg naar Almelo zeker. Er gaat GTW tussen Almelo en Mariënberg rijden vanwege onderhoud aan de Lintjes. | |
Prins_Pils | maandag 27 april 2015 @ 21:56 |
VECHTDAL-GTW'tje Fles ![]() ![]() Zal dan wel Zutphen zijn geweest. | |
Dr_Flash | maandag 27 april 2015 @ 21:59 |
oh sorry hoor majesteit ![]() | |
Peterselieman | maandag 27 april 2015 @ 21:59 |
Lijkt me wel. Dat door Fles genoemde gesleep zal vanavond laat zijn. Moet ook nog een stelletje terug naar Groningen | |
Prins_Pils | maandag 27 april 2015 @ 22:00 |
Wij vergeven U ![]() | |
Ajaxfan | maandag 27 april 2015 @ 22:12 |
![]() http://www.weather.com/ne(...)_Video_No_1_20150427 | |
James1988 | maandag 27 april 2015 @ 22:15 |
En daarom gaat de HSL-brug over het Hollandsch Diep dus dicht bij harde wind. | |
Peterselieman | maandag 27 april 2015 @ 22:16 |
Het is inderdaad niet echt slim om met zo'n windvanger in een dergelijke storm dit te gaan doen | |
Dr_Flash | maandag 27 april 2015 @ 22:18 |
Zijn Thalyssen ook 8 meter hoog en zo aerodynamisch als een kerk? | |
b2py | maandag 27 april 2015 @ 22:30 |
Die losse as ook echt ![]() | |
James1988 | maandag 27 april 2015 @ 22:46 |
![]() London Waterloo, vanavond. Rond 12:30 is er een persoon aangereden bij Surbiton, waardoor treinen uit vrijwel het gehele zuidwesten van Engeland niet meer in London Waterloo konden komen. Ongeveer 2 uur later werd het spoor vrijgegeven, maar logistiek was het een puinhoop. Veel treinen reden niet omdat personeel en materieel op de verkeerde plaatsen stond. Vlak voor het drukste moment van de avondspits gooide een defecte trein bij Clapham Junction opnieuw roet in het eten, South West Trains verwacht dat ze vandaag de dienstregeling niet meer hervat kunnen krijgen. | |
b2py | maandag 27 april 2015 @ 22:48 |
Privatisering is dus niet de oplossing blijkt maar weer. | |
James1988 | maandag 27 april 2015 @ 22:50 |
Het heeft nog geen 2 minuten mogen duren tot er een betweter langskwam met zo'n opmerking. Applaus voor jezelf, echt... ![]() | |
b2py | maandag 27 april 2015 @ 22:51 |
Ja wat had je dan verwacht? ![]() Jij bent niet anders als het om NS gaat en die het niet op de rit krijgt ![]() | |
greavy | maandag 27 april 2015 @ 23:01 |
Gister 26 April 2015:![]() 26 April 2015 - Ook op deze zondag werd er nog wat op treintjes gejaagd, en werd er ook een zogenaamde Duikbril gefotografeerd. Één van de stekken was de spoorbrug bij Vlastějovice. ![]() Nabij Kunčice pod Ondřejníkem passeert in een prachtig zonnetje de fotografen, en is onderweg richting Fren¨tát pod Radho¨těm. | |
James1988 | maandag 27 april 2015 @ 23:15 |
In ieder geval een reactie die iets zinvoller is dan deze holle vakbondsretoriek... Dat valt volgens mij wel mee. Ik begrijp dat NS te maken heeft met een best wel complex netwerk en dat de impact van een storing ook best wel groot kan zijn. De privaten in ons land hebben netwerken die veel eenvoudiger zijn van opzet, waardoor bijsturing ook een stuk eenvoudiger is. Bij NS lukte dat vroeger ook wel: als er iets aan de hand was tussen Amsterdam, Rotterdam en Breda was de Fyra de eerste trein die weer volgens het boekje reed. Tegenwoordig, sinds die trein onder NSR hangt, is dat overigens ook wel anders ![]() Waar ik zo nu en dan wel een beetje kriegel van word, is van mensen die beweren 'dat het nou eenmaal zo is'. De complexiteit van het NS-netwerk is een zelfgekozen oplossing (en die tegenwoordig wordt afgedwongen door de we-bouwen-de-infra-naar-de-dienstregeling-aanpak van ProRail), geen natuurverschijnsel. Als Arriva op het HRN zou rijden met dezelfde complexiteit zullen zij er ook een zware kluif aan hebben wanneer Utrecht gedurende 2 uur op z'n gat ligt. ![]() "South West Trains route map 2010" by Nilfanion - Ordnance Survey OpenData.Great Britain coastline and boundary data from Boundary-Line product.Railway route and urban area data from Meridian 2 product.. Licensed under CC BY-SA 3.0 via Wikimedia Commons - http://commons.wikimedia.(...)s_route_map_2010.svg Het SWT-netwerk maakt het er niet makkelijker op. De aanrijding gebeurde op de South Western Mainline, vrijwel alle treinen richting het zuidwesten van Engeland moeten over die route. Er zijn wel uitwijkmogelijkheden, maar daar rijden ook andere treinen. Ik kan me voorstellen dat het in zo'n geval uitermate complex is om de boel dan weer op de rit te krijgen, zeker als er dan nog eens een tweede storing bij komt. | |
Prins_Pils | dinsdag 28 april 2015 @ 00:00 |
Betwetertje moet ook weer wat roeptoeteren hoor. | |
b2py | dinsdag 28 april 2015 @ 00:02 |
Gutteguttegut ben je ongesteld? ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 april 2015 @ 00:03 |
Correlatie is geen causatie. Ik zie niet direct een verband. | |
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2015 @ 07:22 |
Gelukkig. Ergens anders is het ook Kut, dus we kunnen de kop mooi in het zand laten zitten ![]() | |
derLudolf | dinsdag 28 april 2015 @ 07:57 |
Even ontopictitel: diesel onder draad. Wederom iets 'bijzonders' met de seinen, dit keer knipperden de lampen van de afstandbediening.,![]() | |
James1988 | dinsdag 28 april 2015 @ 09:23 |
Bron: South West Trains Goed staaltje communicatie van SWT, als je het mij vraagt. Excuses aanbieden en uitleggen wat er nou allemaal is gebeurd waardoor het zo'n bende werd. Bij NS zie ik daar de laatste jaren ook verbetering in optreden, met liveblogs op de website en pagina's ('rode regel') met meer informatie bij een grote verstoring. ![]() | |
Ajaxfan | dinsdag 28 april 2015 @ 09:28 |
Britse spoorwegen zijn uberhaupt kut. Zat gisteren te zoeken naar tickets voor London <> Harwich. Kies je die optie rechstreeks mag je 51,80 pond dokken voor een enkeltje. Knip je je reis in 2 stukken via Manningtree ben je opeens 25,90 kwijt. Voor een extra reistijd van 10! minuten. ![]() | |
Yreal | dinsdag 28 april 2015 @ 09:34 |
zit dat treinticket niet al sowieso bij de bootprijs in? | |
James1988 | dinsdag 28 april 2015 @ 09:43 |
Je kunt ze goedkoper krijgen, maar het hangt wel af van wanneer je reist en tegen welke ticketvoorwaarden. "Anytime"-tickets zijn duur, want daarmee mag je tijdens de spits reizen, en "Any route permitted"-kaartjes zijn ook veel duurder dan tickets die enkel bij een bepaalde TOC worden geaccepteerd. Voorbeeldje van www.thetrainline.com: ![]() £ 21 voor een retourticket (overstap in Manningtree), of £ 35 als je in eerste klas wilt reizen. | |
Fred | dinsdag 28 april 2015 @ 09:46 |
De reiziger staat op 1, daarom nu 3 agenten voor 2 conducteurs in de sprinter tussen Schiedam Centrum en Delft Zuid... | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 april 2015 @ 09:53 |
De conducteurs worden gearresteerd vanwege een handeling die iedereen onbekend was (kaartjes controleren) en daarom dachten ze dat het een terroristische actie was? | |
_serial_ | dinsdag 28 april 2015 @ 09:58 |
Bij StenaLine kan je boot en trein boeken inderdaad. Los kan ook | |
Ajaxfan | dinsdag 28 april 2015 @ 10:57 |
Dat had gekund behalve dat ik te laat was en die combi voor de terugweg uitverkocht was. ![]() Het is vooral een overload aan opties en allemaal wat vaag ingericht vind ik eigenlijk. Wat meer snuffelen kan je al veel poen besparen inderdaad. Optie die ik had was 25,90 het laagste mogelijk of ik had 6 uur in Harwich door willen brengen (doe maar niet.. ![]() | |
Cherna | dinsdag 28 april 2015 @ 11:51 |
Geen enkele vervoerder krijgt het op de rails als het om een aanrijding gaat. De vervoerder staat op dat moment buiten spel. Forensisch onderzoek en aangescherpte regelgeving waar iedere vervoerder zich aan dient te houden zijn maatgevend. En als je pech hebt bij een aanrijding tussen bijvoorbeeld Sittard en Roermond en het forensisch team uit Maastricht is al met een klus bezig moet een team uit Den Bosch komen. Dan weet je het wel hoe lang het dan gaat duren. De tijden zijn voorbij waarbij het nevenspoor gewoon gebruikt werd bij een aanrijding. Op zicht rijden langs het ongeval is niet meer van deze tijd. Zelfs bij een storing word nu al het nevenspoor buiten dienst genomen. Dat heeft niets met de vervoerder te maken met met de aangescherpte regelgeving. We hebben het Duits systeem over genomen op dat gebied. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 april 2015 @ 13:35 |
Cherna, het punt is dus vooral dat als zoiets bij NS gebeurt er door heel veel idioten gelijk geroepen wordt dat een andere organisatie HET VEEL BETER KAN en dus ook moet gaan doen. | |
James1988 | dinsdag 28 april 2015 @ 13:46 |
Nu we het toch over NS hebben, dit is zojuist verschenen:
| |
b2py | dinsdag 28 april 2015 @ 13:57 |
De enige juiste stap denk ik? | |
Carlos93 | dinsdag 28 april 2015 @ 14:01 |
Aanrijding met persoon is over het algemeen toch meestal zelfmoord? Kan je niet de machinist opvangen, vervolgens die trein uit de dienstregeling nemen om schoon te kunnen maken, en vervolgens met de hogedrukspuit de stukjes bij elkaar spuiten en de rails schoonspuiten. Vervolgens de restjes mens opscheppen met de graafmachine en die dumpen? Lijkt me dat je dan veel sneller het spoor weer vrij hebt. Kunnen ze de restjes later wel ergens anders identificeren. Radicale manier, maar het moet maar eens afgelopen zijn met het zelfmoord plegen voor een trein en vervolgens uren alles platleggen. | |
James1988 | dinsdag 28 april 2015 @ 14:03 |
En wat als het geen zelfmoord is, maar als er iemand geduwd is? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 april 2015 @ 14:03 |
Zo werkt het dus ook en dat duurt ongeveer 2 a 3 uur, helemaal op zo'n drukke dag als koningsdag. | |
b2py | dinsdag 28 april 2015 @ 14:03 |
Er moet forensisch onderzoek gedaan worden, en soms is dat wat moeilijker dan de andere keer.. | |
Peterselieman | dinsdag 28 april 2015 @ 14:08 |
Goed dat dit naar buiten wordt gebracht. Kan me best voorstellen dat Abellio eruit wordt geknikkerd of dat de aanbesteding hierdoor over moet. | |
Peterselieman | dinsdag 28 april 2015 @ 14:21 |
Als je zwart kijkt kun je ook stellen dat de NS tot de conclusie is gekomen dat de bieding van Abellio onrealistisch was en dat er een manier gevonden moest worden om er onderuit te kunnen komen. | |
b2py | dinsdag 28 april 2015 @ 14:23 |
Uit de brieven blijkt dat de man daarvoor al in 'dienst' is gekomen. Het zou overigen zo een filmscript kunnen zijn, een citaat:
| |
Peterselieman | dinsdag 28 april 2015 @ 14:28 |
Klopt. Ik acht het een onrealistische optie als hoofdoorzaak, maar niet uit te sluiten dat het heeft meegespeeld. Uit de documentatie blijkt duidelijk dat er door de diverse bestuurders en andere personen een loopje is genomen met diverse regels. Daarom is het goed dat er ingegrepen is en het naar buiten komt | |
b2py | dinsdag 28 april 2015 @ 14:35 |
Filmpje: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-trein-valt-van-brug | |
ReisT | dinsdag 28 april 2015 @ 14:40 |
NS wil koste wat kost geen concurrentie op het spoor dus waarom zouden ze hier onderuit willen komen? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 28 april 2015 @ 14:44 |
Je zou aan kunnen voeren dat het bod te veel verlies oplevert. Dit verlies mag niet door het moederbedrijf aangezuiverd worden vanwege diverse regelgevingen. Maar goed, zoals ik al zei is het zeker niet iets dat op de voorgrond speelt, omdat dit het handelen van de diverse personen in het geheel is dat niet volgens de regels verlopen is. | |
_JdM_ | dinsdag 28 april 2015 @ 14:45 |
Is dat nou fijn, zo'n alu-hoedje op je hoofd? | |
_serial_ | dinsdag 28 april 2015 @ 14:47 |
Ik denk dat je dit beter zelf naar buiten kunt brengen als je er achter komt, ipv in de doofpot stoppen en wachten tot iemand er achter komt. De tijd zal leren wat de consequenties zijn. Als de aanbesteding over moet zal e.e.a. wel vertraagd worden. | |
Bitlord | dinsdag 28 april 2015 @ 14:50 |
Lees meer: http://www.ns.nl/binaries(...)-van-bevindingen.pdf | |
Cherna | dinsdag 28 april 2015 @ 14:54 |
Dan gaat het nog wel even duren. | |
James1988 | dinsdag 28 april 2015 @ 15:01 |
Bron: http://www.transport-onli(...)t-medewerker-veolia/ | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 april 2015 @ 15:04 |
Hoe verklaar je dan het weggeven van lijnen waar ze echt nul interesse in hadden dan? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 april 2015 @ 15:06 |
Dit zit allemaal zo lastig in elkaar dat dat allemaal best wel in de praktijk zou kunnen zijn maar dat het om iets heel anders gaat. Ik denk niet dat je hier gelijk conclusies uit kan trekken eigenlijk. | |
Cherna | dinsdag 28 april 2015 @ 15:07 |
Dit. Neem de Zoetermeerlijn en al die andere onrendabele lijnen in het noorden van het land. Die waren ze maar al te graag kwijt. Of dat in Limburg een rol speelt is niet te zeggen. | |
b2py | dinsdag 28 april 2015 @ 15:11 |
Het moddergooien is begonnen.. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 april 2015 @ 15:11 |
Zoetermeerlijn was niet onrendabel denk ik. | |
Cherna | dinsdag 28 april 2015 @ 15:13 |
Ja, daar was geen controle(soms vliegende controle) en reed het gros zonder kaartje. Ik heb nog op die lijn gereden. Daarbij speelde het vandalisme een rol. Van de drie slagen maakte je er vaak maar twee. Je had inmiddels zoveel vertraging door noodremtrekkers dat een slag verviel. Maar om de tien minuten had je een trein als ik het me nog kon herinneren. Als er dan een aantal wegvallen viel dat niet eens op. Maar winstgevend is het allemaal niet. [ Bericht 10% gewijzigd door Cherna op 28-04-2015 15:25:08 ] | |
James1988 | dinsdag 28 april 2015 @ 15:20 |
Yep... | |
_serial_ | dinsdag 28 april 2015 @ 15:24 |
Sja, de geschorste directie heeft eigenlijk geen recht van spreken meer natuurlijk. | |
ReisT | dinsdag 28 april 2015 @ 15:28 |
Dat waren losse lijntjes waar maar één vervoerder rijdt en er dus geen sprake is van concurrentie op het spoor. In Limburg rijdt met IC's op lijnen waar de stoptreinen nu worden aanbesteed, daar willen ze geen treintjes van een concurrent tussendoor. | |
DriekOplopers | dinsdag 28 april 2015 @ 15:38 |
Wij zien dat hele Qbuzz/Abellio als een U-bocht om afspraken te omzeilen. Wat mij betreft kan NS-dochter QbuzzAbellioNederlandOfEigenlijkLimburg inpakken en wegwezen. http://voorbeterov.nl/ | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 april 2015 @ 15:40 |
Ik had ook niet anders verwacht dan dat 'jullie' dat zouden vinden ![]() | |
Cherna | dinsdag 28 april 2015 @ 15:40 |
Och dan knip je gewoon in Limburg die IC weg. Die laat je dan tot Eindhoven rijden. Dan laat je vanaf Eindhoven een IC rijden door een andere vervoerder richting Heerlen en Maastricht. Dat is jaren geleden ooit in Utrecht gepresenteerd. Wat er nu nog van over is weet ik niet. Er zit nu een andere directie met mogelijk andere inzichten. De meeste winst is te halen uit het vastgoed en niet met het rijden van treinen. Ik laat me verassen | |
DriekOplopers | dinsdag 28 april 2015 @ 15:52 |
Om Merel van Vroonhoven maar eens te citeren: "U kunt op ons rekenen". | |
b2py | dinsdag 28 april 2015 @ 15:53 |
"Meneer, die werkt hier niet meer" | |
Ajaxfan | dinsdag 28 april 2015 @ 15:54 |
Met zulk weer met zo'n hoge trein gaan rijden is ook een tikkie onverstandig. | |
Cherna | dinsdag 28 april 2015 @ 15:55 |
Dat is natuurlijk onzin. Om welke afspraken te omzeilen? Als de bieding niet juist is verlopen is dat iets anders. Dan gaat het niet om afspraken te omzeilen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 april 2015 @ 15:56 |
En het is ook totaal niet relevant voor dit incident natuurlijk. Je mag daar best wat van vinden hoor, maar dit is "Karel heeft zijn teen gestoten en nu heeft Henk pijn aan z'n schouder, KOPPEN MOETEN ROLLEN" Echt ![]() | |
_JdM_ | dinsdag 28 april 2015 @ 16:07 |
Als ik dan toch mijn alu-hoedje op mag zetten... Het komt Veolia wel heel goed uit natuurlijk, dat een (ex-)werknemer van hen hierbij is betrokken. Wie wordt er namelijk beter van... Veolia: Zij gaan de tijdelijke concessie rijden.... Tegen de hoofdprijs uiteraard. Wat stond er laatst (paar maanden geleden) ook al weer in de kranten? Dan Veolia er alles aan ging doen om zo lang mogelijk te rekken? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 april 2015 @ 16:10 |
Als iedereen nou gewoon zijn aluhoedje en veroordelingen even afzet en wacht op de rechtsstaat... | |
Cherna | dinsdag 28 april 2015 @ 16:17 |
Waar je nooit iets van vernomen hebt is hoe Vestjes destijds Veolia met de buit aan de haal liet gaan. Hermes is destijds op een schandalige manier uit het veld geslagen met beloftes die door Veolia nooit waargemaakt zijn. Alle klachten over Veolia in Limburg vind je zelden terug bij beterov.nl Maar goed we zullen het moeten afwachten wat er nu precies is gebeurd en wie de steken heeft laten vallen. Netjes is het allemaal niet. [ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 28-04-2015 16:41:18 ] | |
b2py | dinsdag 28 april 2015 @ 16:53 |
Veolia eist nieuwe aanbesteding vanwege fraude bij NS-dochter http://nu.nl/politiek/403(...)-bij-ns-dochter.html (via @NUnl) | |
DriekOplopers | dinsdag 28 april 2015 @ 17:07 |
Daarom zijn wij ook gebeten op het onverkort laten nakomen van afspraken in biedingen. Dat vonden we van Fyra, dat vonden we al eerder, dat vonden we toen EBS opeens in Waterland werd gematst, dat vonden we steeds. Ik herinner me nog de zure reacties toen we dat onlangs mbt Limburg benadrukten... Hou eens op met die karaktermoord. Afgelopen zomer in Limburg wezen kijken. Een week. Veolia had het prima voor mekaar. Nee. de zaak stinkt aan alle kanten. Daar kunnen we het wel over eens zijn. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 april 2015 @ 17:09 |
Karaktermoord? Daar durf jij iemand anders van te beschuldigen? ![]() Veolia heeft het na een grote financiële injectie omdat ze te laag geboden hadden inderdaad prima voor elkaar ![]() | |
James1988 | dinsdag 28 april 2015 @ 17:13 |
Was dat ook niet omdat de brandstofprijzen ineens dermate fors stegen dat zelfs de (kleine) marges op de concessie helemaal opgesoupeerd werden? | |
Cherna | dinsdag 28 april 2015 @ 17:14 |
Het stinkt wel vaker bij aanbiedingen. Niet alleen bij het spoor. Wie pleegt er karaktermoord. Stukken dat een Telerail niet noodzakelijk zijn etc..zijn totale nonsens. Als jij stelt dat Veolia het allemaal prima in orde heeft zou ik nog maar wat langer dan een week rondneuzen. http://www.zekerwel.nl/st(...)jmeegse-student.html En dat is een greep uit de vele links. Maar goed ik gooi niet graag met modder, het spijt me. De stukken in http://voorbeterov.nl/ zijn met vooroordelen geschreven. En dat is mijn mening. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 april 2015 @ 17:15 |
Dat is niet boeiend, dat hoort een ingecalculeerd risico te zijn. | |
DriekOplopers | dinsdag 28 april 2015 @ 17:18 |
... of met een artikel in de concessie over bij wie het risico ligt. In Limburg was dat gewoon niet geregeld en heeft Veolia met een rondje powerplay de opdrachtgever en de reiziger een poot uitgedraaid. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 april 2015 @ 17:19 |
Dus Veolia is dom genoeg geweest om dat niet in te calculeren, iets wat ze mijlenver van tevoren aan hadden kunnen zien komen maar dan zijn ze sielug? Ik zie al dat ik in het datacentrum niet doorbelast wordt voor de stijgende elektricteitsprijs, wat voor ongelofelijke idioot ben je dan als je daar intrapt ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 28 april 2015 @ 17:20 |
Mja, Arriva krijgt in het noorden ook compensatie voor het afschaffen van het accijnsvoordeel op rode diesel. Dat kon in 2005 bij het ingaan van de concessie namelijk onmogelijk bekend zijn en viel buiten de ingecalculeerde risico's. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 april 2015 @ 17:22 |
Nou dan is er toch een oplossing gevonden? De oplossing is hier ook heel simpel; verhoog de prijs die de reiziger per kilometer betaalt. Maar nee, het moest eerst zo ver komen dat er zowat iemand failliet ging. Als je hebt gescheten ga je toch ook niet pas twee weken later je reet afvegen. Kom nou. | |
DriekOplopers | dinsdag 28 april 2015 @ 17:32 |
Een brandstofprijsstjging kun je voorzien, een ingreep van de overheid wat minder. Ik zeg trouwens nergens dat Veolia "zielug" is. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 april 2015 @ 17:35 |
Een ingreep van de overheid kan je prima voorzien, daarvoor heb je in de boekhouding een weerstandsvermogen opgenomen, dat bestaat in de onderwijswereld al voor 80% uit "Veranderingen vanuit Den Haag", in de OV-wereld zou dat niet meer of minder moeten zijn. Maar nee, het wiel moet opnieuw uitgevonden worden. Iedere. Fucking. Keer. Opnieuw. | |
derLudolf | dinsdag 28 april 2015 @ 17:53 |
Ja sukkels, laat ze gewoon in Leer Heizöl tanken. 70 cent de liter ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 april 2015 @ 17:57 |
Maar jeetje jongens, corruptie in Limburg. Wie had dat ooit kunnen voorzien. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 april 2015 @ 18:00 |
Goeie opmerking wel van Somoht op OVNL, laatste zin:![]() | |
James1988 | dinsdag 28 april 2015 @ 18:05 |
![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 28 april 2015 @ 18:07 |
Ik snap je punt en begrijp je emotie. Alleen is er wel een verschil met het onderwijs. De onderwijsconcessie Drachten-Heerenveen wordt niet aanbesteed. Dus hoeven Veoliles Onderwijs Services en Arrivaschool Education Germany niet op het scherpst van de snede in te schrijven. (Even simpel en kort door de bocht gesteld.) | |
Zug-Chef | dinsdag 28 april 2015 @ 18:10 |
Mag toch hopen dat het niet opnieuw moet. Arriva heeft gewoon een geldige bieding gedaan. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 april 2015 @ 18:15 |
Haha, kijk, iemand denkt dat er in het onderwijs geld is ![]() Kom op, het heeft geen fuck met aanbesteden te maken, dit is gewoon simpelweg bedrijfsvoering. | |
James1988 | dinsdag 28 april 2015 @ 18:18 |
Dat Veolia zichzelf uit de markt heeft geprijsd is en blijft een vreemde zaak. | |
Peter | dinsdag 28 april 2015 @ 18:23 |
Maar zij hebben helemaal niet ingeschreven toch? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 28 april 2015 @ 18:23 |
Ja je zou verwachten dat ze met diezelfde informatie een beter bod gedaan zouden kunnen hebben. | |
James1988 | dinsdag 28 april 2015 @ 18:28 |
Veolia heeft wel een bod ingediend, maar dat was hoger dan het maximum en dus ongeldig. | |
James1988 | dinsdag 28 april 2015 @ 18:40 |
Avignon – Carpentras line reopens![]() Initially French National Railways (SNCF) is operating 13 services per day to Avignon, with trains running hourly at peak times, although this will be increased to 17 trains per day from August 31 with half-hourly frequencies in the peak. Services will be stepped up once more to 20 trains per day next year and the line is expected to carry around 4000 passengers per day when the full timetable is operational. Services from Carpentras call at Avignon Central, continuing to Avignon TGV station via a 4km chord from the Avignon – Arles – Miramas line, which opened in January 2014. The journey time between Carpentras and Avignon Central is 30 minutes, and 38 minutes to the terminus at Avignon TGV, where there are connections to high-speed services to Paris and Marseilles. The ¤80m project was financed by Provence-Alpes-Côte d'Azur regional government, Greater Avignon Urban Council, the department of Vaucluse, and Ventoux Comtat Venaissin local council. Currently services are operated by AGC regional DMUs but these will be replaced in the coming months by five new bi-mode Alstom Regiolis trains, which will seat up to 220 passengers. The regional government is financing the ¤37.5m fleet of new trains and is also providing ¤7.5m for stabling and maintenance facilities. Bron: IRJ Nou Fles, je kunt weer op jacht. ![]() De dienstregeling staat online, voor een TER-lijn vind ik het nog best een redelijk aanbod. Meestal mogen zulke lijntjes het doen met 6 treinen per dag en verder nog wat bussen. ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door James1988 op 28-04-2015 18:46:43 ] | |
James1988 | dinsdag 28 april 2015 @ 19:16 |
![]() En dat is het officiële account van London Midland. ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 28 april 2015 @ 20:50 |
Voor wie het weten wil : ![]() http://www.bnr.nl/radio/b(...)huges-leon-de-winter Officieel zit ie daar om te praten over het sluiten van de poortjes op Rotterdam. Maar ik denk dat er nu wat anders aanbod komt ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2015 @ 20:51 |
Dienstmededeling: Rail Away gaat weer beginnen ![]() 11 mei 2015 Uitzendschema NPO 2 Europa 19.50 uur 11/05 Groot-Brittannië North Country: Newcastle-Lancaster 12/05 Noorwegen Stavanger-Kristiansand 13/05 Duitsland Bayerische Oberland Bahn München-Tegernsee-Bayrischzell 14/05 België Namen-Arlon Azië classics 19.50 uur 18/05 India Royal Orient 19/05 Singopore/Thaliland Eastern & Orient Express Singopore-Bangkok-River Kwai 20/05 Vietnam Saigon-Nha, Trang-Hoi, An-Hue-Hanoi Scandinavische week 20.00 uur 15/06 Noorwegen Flambana: Bergen-Flam 16/06 Finland Helsinki-Tampere-Jyväskylä 17/06 Noorwegen Sørlandsbane: Kristiansan-Drammen 18/06 Denemarken/Zweden Oresund: Kopenhagen-Malmo 19/06 Noorwegen Dovre + Raumabana: Trondheim-Rauma | |
spectrumanalyser | dinsdag 28 april 2015 @ 20:54 |
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)kan-optie-zijn.dhtmldadelijk komen er nog kopjes thee en clubhuizen bij. | |
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2015 @ 20:56 |
Weet Sander de Rouwe wel wat een trein is überhaupt? ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 28 april 2015 @ 20:58 |
Leuk pretrondje voor morgen ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 28 april 2015 @ 21:01 |
hij heeft de ov-portefeuille bij het CDA in handen. Niet lang meer, want hij wordt over enkele weken gedeputeerde in Fryslân | |
b2py | dinsdag 28 april 2015 @ 21:04 |
TGB? Is dat nieuw? | |
spectrumanalyser | dinsdag 28 april 2015 @ 21:04 |
nog een utopie quote:
| |
James1988 | dinsdag 28 april 2015 @ 21:11 |
Ouigo misschien? Wel een leuk ritje om 'even' te doen. Er is een gloednieuw stationsgebouw neergezet in Carpentras, het wordt wel serieus aangepakt. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 28 april 2015 @ 21:16 |
eh... Wtf? Ik zie t nu pas... | |
Darkwing_Duck | dinsdag 28 april 2015 @ 21:21 |
Nee.... ![]() Zou de B voor België kunnen staan? Dit was de tgv die Fles had naar Nîmes destijds... | |
b2py | dinsdag 28 april 2015 @ 21:22 |
Google kent TGB 8901 niet, wel TGV 8901. Zal wel een fout in de datastroom zitten. | |
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2015 @ 21:26 |
EN hoe is dat een antwoord op mijn vraag? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2015 @ 21:27 |
Train a Grandes Bières. Ik ga ook mee ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 28 april 2015 @ 21:28 |
zo een opmerking had ik ingeslikt...net..omdat ik dacht te horen dat bier overrated was ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2015 @ 21:42 |
Is het ook wel natuurlijk ![]() ![]() | |
Yreal | dinsdag 28 april 2015 @ 21:49 |
Franse drinken wijn he. | |
Peterselieman | dinsdag 28 april 2015 @ 21:50 |
kleinigheidje ![]() | |
Duvel | dinsdag 28 april 2015 @ 22:03 |
Hear, hear! | |
Duvel | dinsdag 28 april 2015 @ 22:05 |
Nee, het was een fout in hun bieding. | |
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2015 @ 22:20 |
Gebeurt wel vaker bij die zuiderlingen trouwens. Kan me nog een geintje van ze herinneren bij busconcessie brabant. Stelletje tamme driekwarters ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 28 april 2015 @ 22:24 |
Brabant ![]() Limboland ook ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2015 @ 22:24 |
Ha ha ongeloofwaardige usernaam gespot ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 28 april 2015 @ 22:25 |
Wanou ![]() | |
James1988 | dinsdag 28 april 2015 @ 22:25 |
Veolia had West-Brabant aanvankelijk gewonnen. Tot de provincie ontdekte (of erop werd gewezen) dat er iets niet klopte, ze gingen herberekenen, en bleek dat Arriva net 1 puntje meer had gehaald. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2015 @ 22:26 |
Valt niet mee ook natuurlijk ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 28 april 2015 @ 22:37 |
Hallon is het hier het grote busfaptopic ofzo? | |
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2015 @ 22:41 |
Nee ga weg | |
Prins_Pils | dinsdag 28 april 2015 @ 22:45 |
Nee bussen moeten weg. Grote lange staven hier. | |
Prins_Pils | dinsdag 28 april 2015 @ 22:45 |
SPOORstaven eah! | |
greavy | dinsdag 28 april 2015 @ 22:58 |
Dit goed? Plaatje van vandaag. 28 April 2015 - Bij Zátor(Tsjechië) passeerde keurig volgens dienstregeling de buurtgoederentrein van Krnov richting Bruntál. Aan de haak heeft de trein 2 Eas-wagens en 5 ketelwagens. | |
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2015 @ 22:59 |
Goed genoeg ![]() | |
greavy | dinsdag 28 april 2015 @ 23:03 |
Nou, prima. Dan ga ik slapen, want morgenochtend weer rond 8 uur op pad voor een dagje achter treintjes aanjagen. Vandaag de grens met Slowakije gepasseerd, en zitten nu in de regio van Prievidza. Woensdag richting Banská Bystrica voor 3 dagen, en dan gaan we weer verkassen. | |
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2015 @ 23:08 |
Leuk, daar bij Poprad en Banska Bystica heb je ook smalspoor tandradjes de Tatry in ![]() ![]() | |
greavy | dinsdag 28 april 2015 @ 23:11 |
Volgens mij zit dat smalspoor tandrad niet in de planning. Donderdag t/m zaterdag met een fotorit meedoen, en dan zondag langs de hoofdlijn ergens. Wat er vanaf maandag gepland is, weet ik niet exact. Vrijdag mogelijk eventjes bij Hongarije over de grens kijken. Ik heb zelf de globale planning niet gemaakt. | |
Dr_Flash | dinsdag 28 april 2015 @ 23:12 |
Leuk gebied wel, maak er wat moois van ![]() | |
GlennQuagmire | dinsdag 28 april 2015 @ 23:47 |
En geen stop en ook nog eens sneller erdoor, wat een topnieuws ![]() | |
James1988 | dinsdag 28 april 2015 @ 23:48 |
NS wil een bocht aanleggen? ![]() | |
GlennQuagmire | woensdag 29 april 2015 @ 00:04 |
Zal wel een gemeenschappelijk NS-ProRail onderzoek zijn. Media is gewoon een beetje ontwetend | |
dennistd | woensdag 29 april 2015 @ 01:47 |
Ik neem aan dat ze dan zoiets willen (rode lijn)?![]() | |
Fred | woensdag 29 april 2015 @ 06:30 |
Een second opinion? Ze gaan Arriva of Veolia vragen of ze een IC kunnen laten rijden? | |
Blistering | woensdag 29 april 2015 @ 07:46 |
10 bakken VIRM ![]() En meneer de machinist stopte ook nog een precies bij het mooie bordje met een 10 erop. Wat een mooie ochtend zo. | |
Darkwing_Duck | woensdag 29 april 2015 @ 08:33 |
Een Selfie op het spoor van de RER E Hier kan dat ![]() www.bfmtv.com/societe/rer(...)x-trains-881901.html | |
MTL | woensdag 29 april 2015 @ 09:02 |
Even terug naar dat gedoe rondom Limburg, maar Veolia had deze data uiteraard zelf ook. Zij hebben een ongeldige (te hoge kosten) bieding gedaan. De enige die deze data niet had was Arriva. Kunnen ze niet gewoon deze data ook aan Arriva geven en hen nog een Final offer laten uitbrengen waarin deze data verwerkt zit? Heb je een gelijk speelveld en hoeft niet die hele procedure weer geheel opnieuw. | |
Dr_Flash | woensdag 29 april 2015 @ 09:06 |
Alleen moet Arriva dan twee keer een offerte schrijven. Kost ook weer tonnen |