Dat Veolia zichzelf uit de markt heeft geprijsd is en blijft een vreemde zaak.quote:Op dinsdag 28 april 2015 18:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Mag toch hopen dat het niet opnieuw moet. Arriva heeft gewoon een geldige bieding gedaan.
Maar zij hebben helemaal niet ingeschreven toch?quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:53 schreef b2py het volgende:
Veolia eist nieuwe aanbesteding vanwege fraude bij NS-dochter http://nu.nl/politiek/403(...)-bij-ns-dochter.html (via @NUnl)
Ja je zou verwachten dat ze met diezelfde informatie een beter bod gedaan zouden kunnen hebben.quote:Op dinsdag 28 april 2015 18:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat Veolia zichzelf uit de markt heeft geprijsd is en blijft een vreemde zaak.
Veolia heeft wel een bod ingediend, maar dat was hoger dan het maximum en dus ongeldig.quote:Op dinsdag 28 april 2015 18:23 schreef Peter het volgende:
[..]
Maar zij hebben helemaal niet ingeschreven toch?
twitter:LondonMidland twitterde op dinsdag 28-04-2015 om 18:17:46Bridge bash at #Sandwell&Dudley is affecting services currently. Delays of approx. 10 minutes until further notice. reageer retweet
dadelijk komen er nog kopjes thee en clubhuizen bij.quote:De oppositiepartijen CDA en PVV drongen er bij Wilma Mansveld op aan de cameraatjes in te zetten om mogelijk geweld van agressieve reizigers te voorkomen. Volgens CDA-Kamerlid Sander de Rouwe denken mensen wel twee keer na als ze zien dat ze gefilmd worden.
Leuk pretrondje voor morgenquote:Op dinsdag 28 april 2015 18:40 schreef James1988 het volgende:
Avignon – Carpentras line reopens
Nou Fles, je kunt weer op jacht.
hij heeft de ov-portefeuille bij het CDA in handen. Niet lang meer, want hij wordt over enkele weken gedeputeerde in Fryslânquote:Op dinsdag 28 april 2015 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet Sander de Rouwe wel wat een trein is überhaupt?
TGB? Is dat nieuw?quote:Op dinsdag 28 april 2015 20:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Leuk pretrondje voor morgen![]()
[ afbeelding ]
quote:Een boete moet volgens haar ,,een effectieve prikkel'' zijn om zwartrijden tegen te gaan.
Ouigo misschien?quote:
Nee....quote:Op dinsdag 28 april 2015 21:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ouigo misschien?
Wel een leuk ritje om 'even' te doen. Er is een gloednieuw stationsgebouw neergezet in Carpentras, het wordt wel serieus aangepakt.
EN hoe is dat een antwoord op mijn vraag?quote:Op dinsdag 28 april 2015 21:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hij heeft de ov-portefeuille bij het CDA in handen. Niet lang meer, want hij wordt over enkele weken gedeputeerde in Fryslân
zo een opmerking had ik ingeslikt...net..omdat ik dacht te horen dat bier overrated wasquote:Op dinsdag 28 april 2015 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Train a Grandes Bières. Ik ga ook mee
Is het ook wel natuurlijkquote:Op dinsdag 28 april 2015 21:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
zo een opmerking had ik ingeslikt...net..omdat ik dacht te horen dat bier overrated was
Franse drinken wijn he.quote:Op dinsdag 28 april 2015 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Train a Grandes Bières. Ik ga ook mee
Hear, hear!quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik had ook niet anders verwacht dan dat 'jullie' dat zouden vinden
Nee, het was een fout in hun bieding.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:13 schreef James1988 het volgende:
Was dat ook niet omdat de brandstofprijzen ineens dermate fors stegen dat zelfs de (kleine) marges op de concessie helemaal opgesoupeerd werden?
Gebeurt wel vaker bij die zuiderlingen trouwens. Kan me nog een geintje van ze herinneren bij busconcessie brabant. Stelletje tamme driekwartersquote:
Veolia had West-Brabant aanvankelijk gewonnen. Tot de provincie ontdekte (of erop werd gewezen) dat er iets niet klopte, ze gingen herberekenen, en bleek dat Arriva net 1 puntje meer had gehaald.quote:Op dinsdag 28 april 2015 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gebeurt wel vaker bij die zuiderlingen trouwens. Kan me nog een geintje van ze herinneren bij busconcessie brabant. Stelletje tamme driekwarters
Valt niet mee ook natuurlijkquote:Op dinsdag 28 april 2015 22:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Veolia had West-Brabant aanvankelijk gewonnen. Tot de provincie ontdekte (of erop werd gewezen) dat er iets niet klopte, ze gingen herberekenen, en bleek dat Arriva net 1 puntje meer had gehaald.
Leuk, daar bij Poprad en Banska Bystica heb je ook smalspoor tandradjes de Tatry inquote:Op dinsdag 28 april 2015 23:03 schreef greavy het volgende:
Nou, prima. Dan ga ik slapen, want morgenochtend weer rond 8 uur op pad voor een dagje achter treintjes aanjagen.
Vandaag de grens met Slowakije gepasseerd, en zitten nu in de regio van Prievidza. Woensdag richting Banská Bystrica voor 3 dagen, en dan gaan we weer verkassen.
En geen stop en ook nog eens sneller erdoor, wat een topnieuwsquote:Geen intercitystop voor Hoogeveen
HOOGEVEEN - Het is niet haalbaar om de intercitytreinen in Hoogeveen te laten stoppen. Dat blijkt uit onderzoek van NS en ProRail. De provincie Drenthe had om het onderzoek gevraagd. De provincie hoopte dat de verbeteringen aan het spoor in Groningen, Zwolle en knooppunt Herfte zoveel tijdwinst zouden opleveren, dat een stop in Hoogeveen mogelijk zou zijn.
Bocht
Een nieuwe bocht bij Hoogeveen gooit roet in het eten. NS wil deze aanleggen om intercity's sneller te laten rijden. De bocht is volgens het onderzoek nodig om de treinen in Zwolle en Groningen goed op elkaar te laten aansluiten. Een extra stop in Hoogeveen zou te veel tijdverlies betekenen.
Teleurgesteld
Provincie Drenthe en gemeente Hoogeveen zijn teleurgesteld. "Jammer dat dit de uitkomst is van het onderzoek", laten gedeputeerde Henk Brink en wethouder Jan Steenbergen van Hoogeveen weten. "Vanwege alle nieuwe ontwikkelingen op het spoor hadden wij de hoop dat er meer in zat. Dit onderzoek heeft helaas geen nieuwe inzichten opgeleverd." De provincie en de gemeente overwegen een second opinion te laten uitvoeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |