Het baanvak is zojuist vrijgegeven.quote:Op maandag 27 april 2015 20:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er staat nog behoorlijk wat politie en ander personeel te werken op de plek waar het is gebeurd... Dit zal nog even duren. Feestje Is ook nog bezig.
Er rijden nu wel bussen!
Ik zag er gisteren rond 17:30 eentje rijden tussen Snipperling Aansluiting en Deventer, in die richting. Wat die daar dan deed?quote:Op maandag 27 april 2015 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
As we speak rijden de Vechtdal GTW's die vandaag op de MLL reden weer over de Veluwe richting thuishaven Zwolle
onderweg naar Almelo zeker. Er gaat GTW tussen Almelo en Mariënberg rijden vanwege onderhoud aan de Lintjes.quote:Op maandag 27 april 2015 21:49 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Ik zag er gisteren rond 17:30 eentje rijden tussen Snipperling Aansluiting en Deventer, in die richting. Wat die daar dan deed?
Lijkt me wel.quote:
Zijn Thalyssen ook 8 meter hoog en zo aerodynamisch als een kerk?quote:Op maandag 27 april 2015 22:15 schreef James1988 het volgende:
En daarom gaat de HSL-brug over het Hollandsch Diep dus dicht bij harde wind.
Het heeft nog geen 2 minuten mogen duren tot er een betweter langskwam met zo'n opmerking. Applaus voor jezelf, echt...quote:Op maandag 27 april 2015 22:48 schreef b2py het volgende:
Privatisering is dus niet de oplossing blijkt maar weer.
In ieder geval een reactie die iets zinvoller is dan deze holle vakbondsretoriek...quote:
Dat valt volgens mij wel mee. Ik begrijp dat NS te maken heeft met een best wel complex netwerk en dat de impact van een storing ook best wel groot kan zijn. De privaten in ons land hebben netwerken die veel eenvoudiger zijn van opzet, waardoor bijsturing ook een stuk eenvoudiger is.quote:Jij bent niet anders als het om NS gaat en die het niet op de rit krijgt
Betwetertje moet ook weer wat roeptoeteren hoor.quote:Op maandag 27 april 2015 22:48 schreef b2py het volgende:
Privatisering is dus niet de oplossing blijkt maar weer.
Gutteguttegut ben je ongesteld?quote:Op dinsdag 28 april 2015 00:00 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Betwetertje moet ook weer wat roeptoeteren hoor.
Gelukkig. Ergens anders is het ook Kut, dus we kunnen de kop mooi in het zand laten zittenquote:Op maandag 27 april 2015 22:48 schreef b2py het volgende:
Privatisering is dus niet de oplossing blijkt maar weer.
Bron: South West Trainsquote:An apology for the disruption to your journey on Monday 27 April
We are very sorry for the serious disruption that many of you will have faced whilst travelling on our services yesterday. This was due to two significant incidents at critical locations on our network.
The first incident occurred at approximately 1130, when we received a report of a person being struck by a train on the lines between Wimbledon and Surbiton. Due to the unfortunate nature of these incidents, emergency services had to close all lines in both directions for two hours to conduct investigations. During this time, many trains were unable to reach their destinations for many hours. This not only affects the trains in service at the time of the incident, but also has a knock-on effect to following services. For example, a train crew that should have been working on a train departing London Waterloo at 15:00 will not yet have arrived at London Waterloo at 15:00 as they will have been working on a previously delayed train.
We worked quickly to divert and alter trains in order to reduce the cascade effect of these delays, however the lines between Wimbledon and Surbiton are essential for us to deliver a full train service, and so their closure led to significant disruption for both long-distance and suburban services.
While we were recovering the service in order to run punctually during the evening peak, we had a second significant incident at Clapham Junction, where a train developed a fault and became unable to move forward. It had stopped across the key junction which serves the Windsor lines. The ‘Down Windsor Slow’, ‘Down Windsor Fast’ and ‘Up Windsor Fast’ lines were all closed for two hours from 16:25. This meant that all trains to Reading, Windsor & Eton Riverside, Twickenham, Ascot, Staines and Hounslow were unable to get to and from London Waterloo.
This incident compounded the earlier delays across the whole of the network. While both incidents were managed as quickly as possible, many train crews were unable to reach their trains to begin or continue working, and the stock for the evening peak departures was unable to reach Waterloo. Many trains were therefore delayed departing Waterloo, and many were then unable to enter a platform at Waterloo.
To help with passenger movement, we quickly arranged for mutual ticket acceptance with First Great Western, Southern Trains, London Underground, LOROL and London Buses. Over 100m passenger journeys a year happen at London Waterloo, and Clapham Junction is Europe’s busiest interchange as such, we put in place a train plan which attempted to ensure that passenger numbers at London Waterloo, Vauxhall and Clapham Junction were moved as quickly as possible to avoid overcrowding.
We appreciate how frustrating it is when your train service doesn’t run as planned. We are very sorry for the disruption you experienced yesterday. We work very closely with the Samaritans and British Transport Police to help identify at-risk individuals to try to reduce the likelihood of incidents of the nature seen today. For more information on this work, please visit http://www.samaritans.org(...)suicide-and-railways.
Tuesday 28 April
As disruption continued late into the evening many trains finished their journey in the wrong location. This has meant that this morning many of our services are formed of fewer coaches than normal or a differnt type of train to normal. All alterations will be available to view on our website at www.journeycheck.southwesttrains.co.uk
Once again, we are sorry for the disruption to your journey.
South West Trains-Network Rail Alliance
zit dat treinticket niet al sowieso bij de bootprijs in?quote:Op dinsdag 28 april 2015 09:28 schreef Ajaxfan het volgende:
Britse spoorwegen zijn uberhaupt kut. Zat gisteren te zoeken naar tickets voor London <> Harwich. Kies je die optie rechstreeks mag je 51,80 pond dokken voor een enkeltje. Knip je je reis in 2 stukken via Manningtree ben je opeens 25,90 kwijt. Voor een extra reistijd van 10! minuten.
Bij StenaLine kan je boot en trein boeken inderdaad. Los kan ookquote:Op dinsdag 28 april 2015 09:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
zit dat treinticket niet al sowieso bij de bootprijs in?
Dat had gekund behalve dat ik te laat was en die combi voor de terugweg uitverkocht was.quote:Op dinsdag 28 april 2015 09:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
zit dat treinticket niet al sowieso bij de bootprijs in?
Het is vooral een overload aan opties en allemaal wat vaag ingericht vind ik eigenlijk. Wat meer snuffelen kan je al veel poen besparen inderdaad. Optie die ik had was 25,90 het laagste mogelijk of ik had 6 uur in Harwich door willen brengen (doe maar niet..quote:Op dinsdag 28 april 2015 09:43 schreef James1988 het volgende:
Je kunt ze goedkoper krijgen, maar het hangt wel af van wanneer je reist en tegen welke ticketvoorwaarden. "Anytime"-tickets zijn duur, want daarmee mag je tijdens de spits reizen, en "Any route permitted"-kaartjes zijn ook veel duurder dan tickets die enkel bij een bepaalde TOC worden geaccepteerd.
Voorbeeldje van www.thetrainline.com:
[ afbeelding ]
Ŗ 21 voor een retourticket (overstap in Manningtree), of Ŗ 35 als je in eerste klas wilt reizen.
Geen enkele vervoerder krijgt het op de rails als het om een aanrijding gaat. De vervoerder staat op dat moment buiten spel. Forensisch onderzoek en aangescherpte regelgeving waar iedere vervoerder zich aan dient te houden zijn maatgevend. En als je pech hebt bij een aanrijding tussen bijvoorbeeld Sittard en Roermond en het forensisch team uit Maastricht is al met een klus bezig moet een team uit Den Bosch komen. Dan weet je het wel hoe lang het dan gaat duren. De tijden zijn voorbij waarbij het nevenspoor gewoon gebruikt werd bij een aanrijding. Op zicht rijden langs het ongeval is niet meer van deze tijd.quote:Op maandag 27 april 2015 22:51 schreef b2py het volgende:
Ja wat had je dan verwacht?
Jij bent niet anders als het om NS gaat en die het niet op de rit krijgt
quote:NS grijpt in bij dochteronderneming Qbuzz
28 april 2015
- Bestuurders op non-actief na onregelmatigheden met vertrouwelijke informatie voor Abellio Limburg
- Qbuzz biedingsteam kreeg vertrouwelijke informatie van ex-medewerker Veolia
- Concurrentiebeding via constructie omzeild
- Provincie Limburg ingelicht; NS aanvaardt gevolgen voor Limburgse aanbesteding
- Maatregelen om compliance, procedures en interne controle te versterken
- Onderzoeksrapport gepubliceerd
NS maakt bekend dat het bij een intern compliance onderzoek is gestuit op ernstige onregelmatigheden waarbij medewerkers van dochtermaatschappij Qbuzz ongeoorloofd vertrouwelijke informatie ontvingen van een ex-medewerker van Veolia Transport Limburg.
Twee bestuurders van Qbuzz/Abellio Nederland zijn op non-actief gesteld. NS onderzoekt ook nadere disciplinaire maatregelen tegen een aantal medewerkers die eveneens betrokken zijn. De voormalige algemeen directeur van Qbuzz, waarvan recent afscheid is genomen, had sinds 1 februari 2015 een adviescontract dat per direct wordt ontbonden. Het arbeidscontract met de ex-medewerker van Veolia, die per 1 mei 2015 in dienst zou treden bij Qbuzz, wordt eveneens ontbonden.
Uit het onderzoek komt ook naar voren dat Qbuzz de voormalige werknemer van Veolia, die nog gebonden was aan een concurrentiebeding, via een tussenpersoon heeft ingehuurd. Het concurrentiebeding is via een constructie omzeild. Deze werknemer heeft Qbuzz, gevraagd en ongevraagd, van informatie van Veolia voorzien, terwijl hij nog in dienst was van Veolia (in de periode van januari tot 1 mei 2014) en ook daarna.
Het ontvangen van vertrouwelijke informatie van de ex-medewerker van Veolia vond plaats in het kader van de openbare aanbesteding van de provincie Limburg voor het openbaar vervoer in de provincie Limburg voor de periode 2016-2031. Op 10 maart 2015 is de concessie gegund aan Abellio Limburg, de entiteit die hiervoor is opgericht.
NS heeft de Provincie Limburg op de hoogte gesteld van de onregelmatigheden en daarbij aangegeven de gevolgen te zullen aanvaarden. Een eventueel besluit van de Provincie Limburg om Abellio Limburg uit te sluiten van de aanbesteding zal door NS volledig worden gerespecteerd.
Excuses
NS is geschokt door de uitkomsten van het onderzoek en noemt de onregelmatigheden “volstrekt onaanvaardbaar, verwerpelijk en tegenstrijdig aan de cultuur waar NS voor staat.” De NS betreurt de gang van zaken bij deze dochteronderneming en biedt excuses aan, in het bijzonder aan de Provincie Limburg en Veolia.
In het onderzoek wordt duidelijk dat de ex-medewerker van Veolia feitelijk onderdeel uitmaakte van het biedingsteam van Abellio Limburg en dat zijn informatie daar is gedeeld. Niet is vastgesteld dat de verstrekte informatie ook daadwerkelijk van invloed is geweest op de inschrijving van Abellio Limburg op de aanbesteding, hoewel NS die constatering in het licht van de ernst van de zaak minder van belang vindt.
Uit het onderzoek blijkt dat de CEO van NS was geīnformeerd over het voornemen om de ex-medewerker van Veolia in dienst te nemen, mocht Abellio Limburg de concessie winnen. Hij had evenwel geen kennis van de geconstateerde onregelmatigheden.
Maatregelen
NS constateert dat Qbuzz op het vlak van cultuur en compliance niet adequaat was ingebed in de NS organisatie. Ook voor direct betrokkenen binnen NS had er aanleiding moeten zijn om scherper op te letten, concludeert NS.
NS initieert een veelomvattende analyse naar de effectiviteit van de bestaande interne procedures, risicobeheersing, compliance en controls bij NS en al haar dochterondernemingen. De analyse omvat het functioneren van klokkenluidersregelingen, de werving, toetsing en beoordeling van personeel, en de waarden en professioneel kritische houding verankerd in de organisatiecultuur. Een externe partij zal de analyse toetsen, waarna nadere maatregelen worden genomen ter versterking van compliance, procedures en interne controles.
Onderzoek en rapport
NS stuitte naar aanleiding van een intern compliance onderzoek op enkele e-mails van medewerkers van Qbuzz die aanleiding gaven tot nader onderzoek naar de gang van zaken bij de bieding van het openbaar vervoer in de Provincie Limburg. Het onderzoek wordt uitgevoerd door externe advocaten van De Brauw Blackstone Westbroek en forensische experts van Alvarez & Marsal.
Hoewel er op dit moment geen aanwijzingen zijn dat ook onregelmatigheden hebben plaatsgevonden bij andere biedingen, zal NS daar toch nader onderzoek naar laten doen om het zekere voor het onzekere te nemen.
De drie betrokken Qbuzz/Abellio Nederland bestuurders hebben, na aanvankelijke verklaringen, aangegeven geen verdere medewerking aan het onderzoek te verlenen. De Brauw heeft hen gevraagd om informatie die zij eventueel nog niet hebben gedeeld, te verstrekken, in het belang van het onderzoek.
Het rapport met de bevindingen tot nu toe staat op de website van NS en is verstrekt aan de Provincie Limburg en de ministeries van Financiën en Infrastructuur & Milieu. Ook Veolia en Arriva zijn geīnformeerd. Tevens heeft NS melding gemaakt van de bevindingen bij het Openbaar Ministerie en de Autoriteit Consument en Markt en volledige medewerking toegezegd.
Goed dat dit naar buiten wordt gebracht.quote:Op dinsdag 28 april 2015 13:46 schreef James1988 het volgende:
Nu we het toch over NS hebben, dit is zojuist verschenen:
[..]
Uit de brieven blijkt dat de man daarvoor al in 'dienst' is gekomen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:21 schreef Peterselieman het volgende:
Als je zwart kijkt kun je ook stellen dat de NS tot de conclusie is gekomen dat de bieding van Abellio onrealistisch was en dat er een manier gevonden moest worden om er onderuit te kunnen komen.
quote:"Ik hoorde ook al dat hier vele tijd in wordt gestopt door de potentiele concurrenten. Laten we het dinsdag maar bespreken . We zien elkaar om 10 uur in 'Vroeg' in Bunnik. Ik probeerde je al even te bellen op jouw nieuwe nummer, maar kreeg een voor mij onbekende voicemail. Wil je mij vanuit deze telefoon (de pincode ervan is 0000) ergens dit weekend nog even bellen, dan kunnen we wat dingen afstemmen."
Klopt. Ik acht het een onrealistische optie als hoofdoorzaak, maar niet uit te sluiten dat het heeft meegespeeld.quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Uit de brieven blijkt dat de man daarvoor al in 'dienst' is gekomen.
Filmpje: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-trein-valt-van-brugquote:Op maandag 27 april 2015 22:12 schreef Ajaxfan het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.weather.com/ne(...)_Video_No_1_20150427
NS wil koste wat kost geen concurrentie op het spoor dus waarom zouden ze hier onderuit willen komen?quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:21 schreef Peterselieman het volgende:
Als je zwart kijkt kun je ook stellen dat de NS tot de conclusie is gekomen dat de bieding van Abellio onrealistisch was en dat er een manier gevonden moest worden om er onderuit te kunnen komen.
Je zou aan kunnen voeren dat het bod te veel verlies oplevert. Dit verlies mag niet door het moederbedrijf aangezuiverd worden vanwege diverse regelgevingen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:40 schreef ReisT het volgende:
[..]
NS wil koste wat kost geen concurrentie op het spoor dus waarom zouden ze hier onderuit willen komen?
Is dat nou fijn, zo'n alu-hoedje op je hoofd?quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je zou aan kunnen voeren dat het bod te veel verlies oplevert. Dit verlies mag niet door het moederbedrijf aangezuiverd worden vanwege diverse regelgevingen.
Maar goed, zoals ik al zei is het zeker niet iets dat op de voorgrond speelt, omdat dit het handelen van de diverse personen in het geheel is dat niet volgens de regels verlopen is.
Ik denk dat je dit beter zelf naar buiten kunt brengen als je er achter komt, ipv in de doofpot stoppen en wachten tot iemand er achter komt.quote:Op dinsdag 28 april 2015 13:46 schreef James1988 het volgende:
Nu we het toch over NS hebben, dit is zojuist verschenen:
[..]
Dan gaat het nog wel even duren.quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:47 schreef _serial_ het volgende:
Als de aanbesteding over moet zal e.e.a. wel vertraagd worden.
Bron: http://www.transport-onli(...)t-medewerker-veolia/quote:Geschorste directie: 'NS wilde inzet medewerker Veolia'
UTRECHT - De inzet van een voormalig medewerker van Veolia door Abellio Nederland en Qbuzz gebeurde op voordracht van de NS. Dit stelt de geschorste directie van Qbuzz/Abellio, dochterbedrijf van de NS. Die schorste de directie vandaag wegens onregelmatigheden bij de aanbesteding die het bedrijf recentelijk won in Limburg. Veolia dong ook mee om die ov-opdracht.
Volgens de geschorste directie van Qbuzz/Abellio is de inzet van de voormalige Veolia-medewerker getoetst door de afdeling juridische zaken van de NS. Ook was volgens het bedrijf de hoogste leiding van de NS volledig op de hoogte van de inzet van deze medewerker tijdens de aanbesteding. (Novum)
Hoe verklaar je dan het weggeven van lijnen waar ze echt nul interesse in hadden dan?quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:40 schreef ReisT het volgende:
[..]
NS wil koste wat kost geen concurrentie op het spoor
Dit zit allemaal zo lastig in elkaar dat dat allemaal best wel in de praktijk zou kunnen zijn maar dat het om iets heel anders gaat. Ik denk niet dat je hier gelijk conclusies uit kan trekken eigenlijk.quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: http://www.transport-onli(...)t-medewerker-veolia/
Dit. Neem de Zoetermeerlijn en al die andere onrendabele lijnen in het noorden van het land. Die waren ze maar al te graag kwijt. Of dat in Limburg een rol speelt is niet te zeggen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan het weggeven van lijnen waar ze echt nul interesse in hadden dan?
Het moddergooien is begonnen..quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: http://www.transport-onli(...)t-medewerker-veolia/
Zoetermeerlijn was niet onrendabel denk ik.quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:07 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit. Neem de Zoetermeerlijn en al die andere onrendabele lijnen in het noorden van het land. Die waren ze maar al te graag kwijt. Of dat in Limburg een rol speelt is niet te zeggen.
Ja, daar was geen controle(soms vliegende controle) en reed het gros zonder kaartje. Ik heb nog op die lijn gereden. Daarbij speelde het vandalisme een rol. Van de drie slagen maakte je er vaak maar twee. Je had inmiddels zoveel vertraging door noodremtrekkers dat een slag verviel. Maar om de tien minuten had je een trein als ik het me nog kon herinneren. Als er dan een aantal wegvallen viel dat niet eens op. Maar winstgevend is het allemaal niet.quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Zoetermeerlijn was niet onrendabel denk ik.
Sja, de geschorste directie heeft eigenlijk geen recht van spreken meer natuurlijk.quote:
Dat waren losse lijntjes waar maar één vervoerder rijdt en er dus geen sprake is van concurrentie op het spoor.quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan het weggeven van lijnen waar ze echt nul interesse in hadden dan?
In Limburg rijdt met IC's op lijnen waar de stoptreinen nu worden aanbesteed, daar willen ze geen treintjes van een concurrent tussendoor.quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:07 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit. Neem de Zoetermeerlijn en al die andere onrendabele lijnen in het noorden van het land. Die waren ze maar al te graag kwijt. Of dat in Limburg een rol speelt is niet te zeggen.
Wij zien dat hele Qbuzz/Abellio als een U-bocht om afspraken te omzeilen. Wat mij betreft kan NS-dochter QbuzzAbellioNederlandOfEigenlijkLimburg inpakken en wegwezen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:28 schreef ReisT het volgende:
In Limburg rijdt met IC's op lijnen waar de stoptreinen nu worden aanbesteed, daar willen ze geen treintjes van een concurrent tussendoor.
Och dan knip je gewoon in Limburg die IC weg. Die laat je dan tot Eindhoven rijden. Dan laat je vanaf Eindhoven een IC rijden door een andere vervoerder richting Heerlen en Maastricht. Dat is jaren geleden ooit in Utrecht gepresenteerd. Wat er nu nog van over is weet ik niet. Er zit nu een andere directie met mogelijk andere inzichten. De meeste winst is te halen uit het vastgoed en niet met het rijden van treinen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:28 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat waren losse lijntjes waar maar één vervoerder rijdt en er dus geen sprake is van concurrentie op het spoor.
[..]
In Limburg rijdt met IC's op lijnen waar de stoptreinen nu worden aanbesteed, daar willen ze geen treintjes van een concurrent tussendoor.
Om Merel van Vroonhoven maar eens te citeren: "U kunt op ons rekenen".quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik had ook niet anders verwacht dan dat 'jullie' dat zouden vinden
"Meneer, die werkt hier niet meer"quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:52 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Om Merel van Vroonhoven maar eens te citeren: "U kunt op ons rekenen".
Met zulk weer met zo'n hoge trein gaan rijden is ook een tikkie onverstandig.quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Filmpje: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-trein-valt-van-brug
Dat is natuurlijk onzin. Om welke afspraken te omzeilen? Als de bieding niet juist is verlopen is dat iets anders. Dan gaat het niet om afspraken te omzeilen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:38 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wij zien dat hele Qbuzz/Abellio als een U-bocht om afspraken te omzeilen. Wat mij betreft kan NS-dochter QbuzzAbellioNederlandOfEigenlijkLimburg inpakken en wegwezen.
http://voorbeterov.nl/
Waar je nooit iets van vernomen hebt is hoe Vestjes destijds Veolia met de buit aan de haal liet gaan. Hermes is destijds op een schandalige manier uit het veld geslagen met beloftes die door Veolia nooit waargemaakt zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:07 schreef _JdM_ het volgende:
Als ik dan toch mijn alu-hoedje op mag zetten...
Het komt Veolia wel heel goed uit natuurlijk, dat een (ex-)werknemer van hen hierbij is betrokken. Wie wordt er namelijk beter van... Veolia: Zij gaan de tijdelijke concessie rijden.... Tegen de hoofdprijs uiteraard.
Wat stond er laatst (paar maanden geleden) ook al weer in de kranten? Dan Veolia er alles aan ging doen om zo lang mogelijk te rekken?
Daarom zijn wij ook gebeten op het onverkort laten nakomen van afspraken in biedingen. Dat vonden we van Fyra, dat vonden we al eerder, dat vonden we toen EBS opeens in Waterland werd gematst, dat vonden we steeds. Ik herinner me nog de zure reacties toen we dat onlangs mbt Limburg benadrukten...quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:17 schreef Cherna het volgende:
[..]
Waar je nooit iets van vernomen hebt is hoe Vestjes destijds Veolia met de buit aan de haal liet gaan. Hermes is destijds op een schandalige manier uit het veld geslagen met beloftes die door Veolia nooit waargemaakt zijn.
Hou eens op met die karaktermoord. Afgelopen zomer in Limburg wezen kijken. Een week. Veolia had het prima voor mekaar.quote:Alle klachten over Veolia in Limburg vind je zelden terug bij beterov.nl
Nee. de zaak stinkt aan alle kanten. Daar kunnen we het wel over eens zijn.quote:Maar goed we zullen het moeten afwachten wat er nu precies is gebeurd en wie de steken heeft laten vallen. Netjes is het allemaal niet.
Het stinkt wel vaker bij aanbiedingen. Niet alleen bij het spoor.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Daarom zijn wij ook gebeten op het onverkort laten nakomen van afspraken in biedingen. Dat vonden we van Fyra, dat vonden we al eerder, dat vonden we toen EBS opeens in Waterland werd gematst, dat vonden we steeds. Ik herinner me nog de zure reacties toen we dat onlangs mbt Limburg benadrukten...
[..]
Hou eens op met die karaktermoord. Afgelopen zomer in Limburg wezen kijken. Een week. Veolia had het prima voor mekaar.
[..]
Nee. de zaak stinkt aan alle kanten. Daar kunnen we het wel over eens zijn.
Dat is niet boeiend, dat hoort een ingecalculeerd risico te zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:13 schreef James1988 het volgende:
Was dat ook niet omdat de brandstofprijzen ineens dermate fors stegen dat zelfs de (kleine) marges op de concessie helemaal opgesoupeerd werden?
... of met een artikel in de concessie over bij wie het risico ligt. In Limburg was dat gewoon niet geregeld en heeft Veolia met een rondje powerplay de opdrachtgever en de reiziger een poot uitgedraaid.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat is niet boeiend, dat hoort een ingecalculeerd risico te zijn.
Dus Veolia is dom genoeg geweest om dat niet in te calculeren, iets wat ze mijlenver van tevoren aan hadden kunnen zien komen maar dan zijn ze sielug? Ik zie al dat ik in het datacentrum niet doorbelast wordt voor de stijgende elektricteitsprijs, wat voor ongelofelijke idioot ben je dan als je daar intraptquote:Op dinsdag 28 april 2015 17:18 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
... of met een artikel in de concessie over bij wie het risico ligt. In Limburg was dat gewoon niet geregeld en heeft Veolia met een rondje powerplay de opdrachtgever en de reiziger een poot uitgedraaid.
Mja, Arriva krijgt in het noorden ook compensatie voor het afschaffen van het accijnsvoordeel op rode diesel. Dat kon in 2005 bij het ingaan van de concessie namelijk onmogelijk bekend zijn en viel buiten de ingecalculeerde risico's.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat is niet boeiend, dat hoort een ingecalculeerd risico te zijn.
Een brandstofprijsstjging kun je voorzien, een ingreep van de overheid wat minder.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nou dan is er toch een oplossing gevonden? De oplossing is hier ook heel simpel; verhoog de prijs die de reiziger per kilometer betaalt. Maar nee, het moest eerst zo ver komen dat er zowat iemand failliet ging. Als je hebt gescheten ga je toch ook niet pas twee weken later je reet afvegen. Kom nou.
Ja sukkels, laat ze gewoon in Leer Heizöl tanken. 70 cent de literquote:Op dinsdag 28 april 2015 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, Arriva krijgt in het noorden ook compensatie voor het afschaffen van het accijnsvoordeel op rode diesel. Dat kon in 2005 bij het ingaan van de concessie namelijk onmogelijk bekend zijn en viel buiten de ingecalculeerde risico's.
quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maar jeetje jongens, corruptie in Limburg. Wie had dat ooit kunnen voorzien.
Ik snap je punt en begrijp je emotie. Alleen is er wel een verschil met het onderwijs.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Een ingreep van de overheid kan je prima voorzien, daarvoor heb je in de boekhouding een weerstandsvermogen opgenomen, dat bestaat in de onderwijswereld al voor 80% uit "Veranderingen vanuit Den Haag", in de OV-wereld zou dat niet meer of minder moeten zijn.
Maar nee, het wiel moet opnieuw uitgevonden worden. Iedere. Fucking. Keer. Opnieuw.
Haha, kijk, iemand denkt dat er in het onderwijs geld isquote:Op dinsdag 28 april 2015 18:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik snap je punt en begrijp je emotie. Alleen is er wel een verschil met het onderwijs.
De onderwijsconcessie Drachten-Heerenveen wordt niet aanbesteed. Dus hoeven Veoliles Onderwijs Services en Arrivaschool Education Germany niet op het scherpst van de snede in te schrijven. (Even simpel en kort door de bocht gesteld.)
Dat Veolia zichzelf uit de markt heeft geprijsd is en blijft een vreemde zaak.quote:Op dinsdag 28 april 2015 18:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Mag toch hopen dat het niet opnieuw moet. Arriva heeft gewoon een geldige bieding gedaan.
Maar zij hebben helemaal niet ingeschreven toch?quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:53 schreef b2py het volgende:
Veolia eist nieuwe aanbesteding vanwege fraude bij NS-dochter http://nu.nl/politiek/403(...)-bij-ns-dochter.html (via @NUnl)
Ja je zou verwachten dat ze met diezelfde informatie een beter bod gedaan zouden kunnen hebben.quote:Op dinsdag 28 april 2015 18:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat Veolia zichzelf uit de markt heeft geprijsd is en blijft een vreemde zaak.
Veolia heeft wel een bod ingediend, maar dat was hoger dan het maximum en dus ongeldig.quote:Op dinsdag 28 april 2015 18:23 schreef Peter het volgende:
[..]
Maar zij hebben helemaal niet ingeschreven toch?
twitter:LondonMidland twitterde op dinsdag 28-04-2015 om 18:17:46Bridge bash at #Sandwell&Dudley is affecting services currently. Delays of approx. 10 minutes until further notice. reageer retweet
dadelijk komen er nog kopjes thee en clubhuizen bij.quote:De oppositiepartijen CDA en PVV drongen er bij Wilma Mansveld op aan de cameraatjes in te zetten om mogelijk geweld van agressieve reizigers te voorkomen. Volgens CDA-Kamerlid Sander de Rouwe denken mensen wel twee keer na als ze zien dat ze gefilmd worden.
Leuk pretrondje voor morgenquote:Op dinsdag 28 april 2015 18:40 schreef James1988 het volgende:
Avignon – Carpentras line reopens
Nou Fles, je kunt weer op jacht.
hij heeft de ov-portefeuille bij het CDA in handen. Niet lang meer, want hij wordt over enkele weken gedeputeerde in Fryslânquote:Op dinsdag 28 april 2015 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet Sander de Rouwe wel wat een trein is überhaupt?
TGB? Is dat nieuw?quote:Op dinsdag 28 april 2015 20:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Leuk pretrondje voor morgen![]()
[ afbeelding ]
quote:Een boete moet volgens haar ,,een effectieve prikkel'' zijn om zwartrijden tegen te gaan.
Ouigo misschien?quote:
Nee....quote:Op dinsdag 28 april 2015 21:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ouigo misschien?
Wel een leuk ritje om 'even' te doen. Er is een gloednieuw stationsgebouw neergezet in Carpentras, het wordt wel serieus aangepakt.
EN hoe is dat een antwoord op mijn vraag?quote:Op dinsdag 28 april 2015 21:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hij heeft de ov-portefeuille bij het CDA in handen. Niet lang meer, want hij wordt over enkele weken gedeputeerde in Fryslân
zo een opmerking had ik ingeslikt...net..omdat ik dacht te horen dat bier overrated wasquote:Op dinsdag 28 april 2015 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Train a Grandes Bičres. Ik ga ook mee
Is het ook wel natuurlijkquote:Op dinsdag 28 april 2015 21:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
zo een opmerking had ik ingeslikt...net..omdat ik dacht te horen dat bier overrated was
Franse drinken wijn he.quote:Op dinsdag 28 april 2015 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Train a Grandes Bičres. Ik ga ook mee
Hear, hear!quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik had ook niet anders verwacht dan dat 'jullie' dat zouden vinden
Nee, het was een fout in hun bieding.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:13 schreef James1988 het volgende:
Was dat ook niet omdat de brandstofprijzen ineens dermate fors stegen dat zelfs de (kleine) marges op de concessie helemaal opgesoupeerd werden?
Gebeurt wel vaker bij die zuiderlingen trouwens. Kan me nog een geintje van ze herinneren bij busconcessie brabant. Stelletje tamme driekwartersquote:
Veolia had West-Brabant aanvankelijk gewonnen. Tot de provincie ontdekte (of erop werd gewezen) dat er iets niet klopte, ze gingen herberekenen, en bleek dat Arriva net 1 puntje meer had gehaald.quote:Op dinsdag 28 april 2015 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gebeurt wel vaker bij die zuiderlingen trouwens. Kan me nog een geintje van ze herinneren bij busconcessie brabant. Stelletje tamme driekwarters
Valt niet mee ook natuurlijkquote:Op dinsdag 28 april 2015 22:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Veolia had West-Brabant aanvankelijk gewonnen. Tot de provincie ontdekte (of erop werd gewezen) dat er iets niet klopte, ze gingen herberekenen, en bleek dat Arriva net 1 puntje meer had gehaald.
Leuk, daar bij Poprad en Banska Bystica heb je ook smalspoor tandradjes de Tatry inquote:Op dinsdag 28 april 2015 23:03 schreef greavy het volgende:
Nou, prima. Dan ga ik slapen, want morgenochtend weer rond 8 uur op pad voor een dagje achter treintjes aanjagen.
Vandaag de grens met Slowakije gepasseerd, en zitten nu in de regio van Prievidza. Woensdag richting Banská Bystrica voor 3 dagen, en dan gaan we weer verkassen.
En geen stop en ook nog eens sneller erdoor, wat een topnieuwsquote:Geen intercitystop voor Hoogeveen
HOOGEVEEN - Het is niet haalbaar om de intercitytreinen in Hoogeveen te laten stoppen. Dat blijkt uit onderzoek van NS en ProRail. De provincie Drenthe had om het onderzoek gevraagd. De provincie hoopte dat de verbeteringen aan het spoor in Groningen, Zwolle en knooppunt Herfte zoveel tijdwinst zouden opleveren, dat een stop in Hoogeveen mogelijk zou zijn.
Bocht
Een nieuwe bocht bij Hoogeveen gooit roet in het eten. NS wil deze aanleggen om intercity's sneller te laten rijden. De bocht is volgens het onderzoek nodig om de treinen in Zwolle en Groningen goed op elkaar te laten aansluiten. Een extra stop in Hoogeveen zou te veel tijdverlies betekenen.
Teleurgesteld
Provincie Drenthe en gemeente Hoogeveen zijn teleurgesteld. "Jammer dat dit de uitkomst is van het onderzoek", laten gedeputeerde Henk Brink en wethouder Jan Steenbergen van Hoogeveen weten. "Vanwege alle nieuwe ontwikkelingen op het spoor hadden wij de hoop dat er meer in zat. Dit onderzoek heeft helaas geen nieuwe inzichten opgeleverd." De provincie en de gemeente overwegen een second opinion te laten uitvoeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |