abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152079872
Wat dacht je van Amsteram -> Hoorn/Alkmaar (Ik noem Hoorn ivm de omreisroute), die stroom is veel groter. Gros van het volk in Alkmaar + AFAS komt van boven Alkmaar of Alkmaar.
pi_152079893
Er staat nog behoorlijk wat politie en ander personeel te werken op de plek waar het is gebeurd... Dit zal nog even duren. Feestje Is ook nog bezig.
Er rijden nu wel bussen!
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 27 april 2015 @ 20:36:08 #154
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_152079964
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 20:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er staat nog behoorlijk wat politie en ander personeel te werken op de plek waar het is gebeurd... Dit zal nog even duren. Feestje Is ook nog bezig.
Er rijden nu wel bussen!
Het baanvak is zojuist vrijgegeven.
pi_152080671
Vandaag weer een staaltje puike communicatie tussen de NS en de NMBS mogen aanschouwen. Vanwege problemen met de bovenleiding tussen Luik-Guillemins en Liers reden er geen treinen naar Maastricht, er werd zelfs niet gependeld tussen Luik en Maastricht.

Er werden dus twee treinen na elkaar opgeheven in Maastricht en vervolgens zou er een bus komen. Na een half uur kwam die ook, een Nederlandse bus die naar Visé zou rijden. Vervolgens zat iedereen goed en wel, kwam er ineens een Waalse bus met "navette SNCB" aanrijden.

Ik zag die bus en rende vervolgens naar de NS'er die bij de bus stond en vroeg waar die bus heen ging. Ik kreeg vervolgens het antwoord: "Van die bus weet ik niks, pak maar gewoon deze bus, dan kom je tenminste in Visé." Uiteindelijk stopte onze bus in Eijsden, reed de autosnelweg naar Visé op waar we vervolgens de compleet lege NMBS bus uit Maastricht inhaalden.

Even later in Visé werden we afgezet en kwam tegelijkertijd dezelfde Belgische bus aanrijden die naar Luik zou doorrijden. Doordat er totaal geen Belgisch spoorwegpersoneel stond en de buschauffeur op wilde schieten is uiteindelijk zo'n beetje de helft van de mensen die naar Luik moesten alsnog in Visé blijven staan. Het gebrek aan samenwerking en communicatie was echt triest en lachwekkend tegelijk :P
  maandag 27 april 2015 @ 21:08:55 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152081111
je zou denken dat de gemiddelde struikrover in de elfde eeuw zijn logistiek beter op orde had :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_152081859
NMBS bestaat toch alleen maar uit struikrovers uit de 11e eeuw?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 27 april 2015 @ 21:32:35 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152081934
Nou ja, was dat maar zo, dus :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 april 2015 @ 21:38:02 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152082106
As we speak rijden de Vechtdal GTW's die vandaag op de MLL reden weer over de Veluwe richting thuishaven Zwolle
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_152082228
er reden vandaag mooi veel V-tjes. onder andere tussen Tiel en Utrecht Centraal. en ook hier op de lijn naar Vlissingen

Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 27 april 2015 @ 21:49:40 #161
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_152082499
quote:
14s.gif Op maandag 27 april 2015 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
As we speak rijden de Vechtdal GTW's die vandaag op de MLL reden weer over de Veluwe richting thuishaven Zwolle
Ik zag er gisteren rond 17:30 eentje rijden tussen Snipperling Aansluiting en Deventer, in die richting. Wat die daar dan deed?
doei
pi_152082574
Onderhoud in Zutphen gehad?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 27 april 2015 @ 21:53:29 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152082640
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 21:49 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Ik zag er gisteren rond 17:30 eentje rijden tussen Snipperling Aansluiting en Deventer, in die richting. Wat die daar dan deed?
onderweg naar Almelo zeker. Er gaat GTW tussen Almelo en Mariënberg rijden vanwege onderhoud aan de Lintjes.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 april 2015 @ 21:56:09 #164
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_152082757
VECHTDAL-GTW'tje Fles :P Die geven geen sjoege zonder draadje :P

Zal dan wel Zutphen zijn geweest.
doei
  maandag 27 april 2015 @ 21:59:11 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152082875
oh sorry hoor majesteit :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 april 2015 @ 21:59:50 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152082895
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 21:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Onderhoud in Zutphen gehad?
Lijkt me wel.

Dat door Fles genoemde gesleep zal vanavond laat zijn. Moet ook nog een stelletje terug naar Groningen
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 27 april 2015 @ 22:00:33 #167
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_152082923
quote:
10s.gif Op maandag 27 april 2015 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
oh sorry hoor majesteit :P
Wij vergeven U :)
doei
  maandag 27 april 2015 @ 22:12:24 #168
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_152083380
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  maandag 27 april 2015 @ 22:15:34 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_152083488
En daarom gaat de HSL-brug over het Hollandsch Diep dus dicht bij harde wind.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 april 2015 @ 22:16:58 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152083539
Het is inderdaad niet echt slim om met zo'n windvanger in een dergelijke storm dit te gaan doen
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 27 april 2015 @ 22:18:26 #171
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152083577
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 22:15 schreef James1988 het volgende:
En daarom gaat de HSL-brug over het Hollandsch Diep dus dicht bij harde wind.
Zijn Thalyssen ook 8 meter hoog en zo aerodynamisch als een kerk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_152083982
Die losse as ook echt _O-
  maandag 27 april 2015 @ 22:46:45 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_152084592


London Waterloo, vanavond. Rond 12:30 is er een persoon aangereden bij Surbiton, waardoor treinen uit vrijwel het gehele zuidwesten van Engeland niet meer in London Waterloo konden komen. Ongeveer 2 uur later werd het spoor vrijgegeven, maar logistiek was het een puinhoop. Veel treinen reden niet omdat personeel en materieel op de verkeerde plaatsen stond.

Vlak voor het drukste moment van de avondspits gooide een defecte trein bij Clapham Junction opnieuw roet in het eten, South West Trains verwacht dat ze vandaag de dienstregeling niet meer hervat kunnen krijgen.
pi_152084639
Privatisering is dus niet de oplossing blijkt maar weer.
  maandag 27 april 2015 @ 22:50:21 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_152084693
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 22:48 schreef b2py het volgende:
Privatisering is dus niet de oplossing blijkt maar weer.
Het heeft nog geen 2 minuten mogen duren tot er een betweter langskwam met zo'n opmerking. Applaus voor jezelf, echt... :{
pi_152084727
Ja wat had je dan verwacht? :P

Jij bent niet anders als het om NS gaat en die het niet op de rit krijgt ;)
  maandag 27 april 2015 @ 23:01:25 #177
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_152084974
Gister 26 April 2015:
CD 754 042-0 + 4 rijtuigen by Durk Houtsma., on Flickr
26 April 2015 - Ook op deze zondag werd er nog wat op treintjes gejaagd, en werd er ook een zogenaamde Duikbril gefotografeerd. Één van de stekken was de spoorbrug bij Vlastějovice.

CD 754 086 + rijtuigen by Durk Houtsma., on Flickr
Nabij Kunčice pod Ondřejníkem passeert in een prachtig zonnetje de fotografen, en is onderweg richting Fren¨tát pod Radho¨těm.
  maandag 27 april 2015 @ 23:15:01 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_152085339
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 22:51 schreef b2py het volgende:
Ja wat had je dan verwacht? :P
In ieder geval een reactie die iets zinvoller is dan deze holle vakbondsretoriek...

quote:
Jij bent niet anders als het om NS gaat en die het niet op de rit krijgt ;)
Dat valt volgens mij wel mee. Ik begrijp dat NS te maken heeft met een best wel complex netwerk en dat de impact van een storing ook best wel groot kan zijn. De privaten in ons land hebben netwerken die veel eenvoudiger zijn van opzet, waardoor bijsturing ook een stuk eenvoudiger is.

Bij NS lukte dat vroeger ook wel: als er iets aan de hand was tussen Amsterdam, Rotterdam en Breda was de Fyra de eerste trein die weer volgens het boekje reed. Tegenwoordig, sinds die trein onder NSR hangt, is dat overigens ook wel anders :{

Waar ik zo nu en dan wel een beetje kriegel van word, is van mensen die beweren 'dat het nou eenmaal zo is'. De complexiteit van het NS-netwerk is een zelfgekozen oplossing (en die tegenwoordig wordt afgedwongen door de we-bouwen-de-infra-naar-de-dienstregeling-aanpak van ProRail), geen natuurverschijnsel. Als Arriva op het HRN zou rijden met dezelfde complexiteit zullen zij er ook een zware kluif aan hebben wanneer Utrecht gedurende 2 uur op z'n gat ligt.



"South West Trains route map 2010" by Nilfanion - Ordnance Survey OpenData.Great Britain coastline and boundary data from Boundary-Line product.Railway route and urban area data from Meridian 2 product.. Licensed under CC BY-SA 3.0 via Wikimedia Commons - http://commons.wikimedia.(...)s_route_map_2010.svg

Het SWT-netwerk maakt het er niet makkelijker op. De aanrijding gebeurde op de South Western Mainline, vrijwel alle treinen richting het zuidwesten van Engeland moeten over die route. Er zijn wel uitwijkmogelijkheden, maar daar rijden ook andere treinen. Ik kan me voorstellen dat het in zo'n geval uitermate complex is om de boel dan weer op de rit te krijgen, zeker als er dan nog eens een tweede storing bij komt.
  dinsdag 28 april 2015 @ 00:00:00 #179
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_152086341
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 22:48 schreef b2py het volgende:
Privatisering is dus niet de oplossing blijkt maar weer.
Betwetertje moet ook weer wat roeptoeteren hoor.
doei
pi_152086389
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 april 2015 00:00 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Betwetertje moet ook weer wat roeptoeteren hoor.
Gutteguttegut ben je ongesteld? :P
pi_152086409
Correlatie is geen causatie. Ik zie niet direct een verband.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 28 april 2015 @ 07:22:45 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152088388
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 22:48 schreef b2py het volgende:
Privatisering is dus niet de oplossing blijkt maar weer.
Gelukkig. Ergens anders is het ook Kut, dus we kunnen de kop mooi in het zand laten zitten :z
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 28 april 2015 @ 07:57:44 #183
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152088541
Even ontopictitel: diesel onder draad. Wederom iets 'bijzonders' met de seinen, dit keer knipperden de lampen van de afstandbediening.,
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 28 april 2015 @ 09:23:17 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_152089251
quote:
An apology for the disruption to your journey on Monday 27 April
We are very sorry for the serious disruption that many of you will have faced whilst travelling on our services yesterday. This was due to two significant incidents at critical locations on our network.
The first incident occurred at approximately 1130, when we received a report of a person being struck by a train on the lines between Wimbledon and Surbiton. Due to the unfortunate nature of these incidents, emergency services had to close all lines in both directions for two hours to conduct investigations. During this time, many trains were unable to reach their destinations for many hours. This not only affects the trains in service at the time of the incident, but also has a knock-on effect to following services. For example, a train crew that should have been working on a train departing London Waterloo at 15:00 will not yet have arrived at London Waterloo at 15:00 as they will have been working on a previously delayed train.

We worked quickly to divert and alter trains in order to reduce the cascade effect of these delays, however the lines between Wimbledon and Surbiton are essential for us to deliver a full train service, and so their closure led to significant disruption for both long-distance and suburban services.
While we were recovering the service in order to run punctually during the evening peak, we had a second significant incident at Clapham Junction, where a train developed a fault and became unable to move forward. It had stopped across the key junction which serves the Windsor lines. The ‘Down Windsor Slow’, ‘Down Windsor Fast’ and ‘Up Windsor Fast’ lines were all closed for two hours from 16:25. This meant that all trains to Reading, Windsor & Eton Riverside, Twickenham, Ascot, Staines and Hounslow were unable to get to and from London Waterloo.

This incident compounded the earlier delays across the whole of the network. While both incidents were managed as quickly as possible, many train crews were unable to reach their trains to begin or continue working, and the stock for the evening peak departures was unable to reach Waterloo. Many trains were therefore delayed departing Waterloo, and many were then unable to enter a platform at Waterloo.
To help with passenger movement, we quickly arranged for mutual ticket acceptance with First Great Western, Southern Trains, London Underground, LOROL and London Buses. Over 100m passenger journeys a year happen at London Waterloo, and Clapham Junction is Europe’s busiest interchange as such, we put in place a train plan which attempted to ensure that passenger numbers at London Waterloo, Vauxhall and Clapham Junction were moved as quickly as possible to avoid overcrowding.

We appreciate how frustrating it is when your train service doesn’t run as planned. We are very sorry for the disruption you experienced yesterday. We work very closely with the Samaritans and British Transport Police to help identify at-risk individuals to try to reduce the likelihood of incidents of the nature seen today. For more information on this work, please visit http://www.samaritans.org(...)suicide-and-railways.

Tuesday 28 April
As disruption continued late into the evening many trains finished their journey in the wrong location. This has meant that this morning many of our services are formed of fewer coaches than normal or a differnt type of train to normal. All alterations will be available to view on our website at www.journeycheck.southwesttrains.co.uk

Once again, we are sorry for the disruption to your journey.
South West Trains-Network Rail Alliance
Bron: South West Trains

Goed staaltje communicatie van SWT, als je het mij vraagt. Excuses aanbieden en uitleggen wat er nou allemaal is gebeurd waardoor het zo'n bende werd.

Bij NS zie ik daar de laatste jaren ook verbetering in optreden, met liveblogs op de website en pagina's ('rode regel') met meer informatie bij een grote verstoring. ^O^
  dinsdag 28 april 2015 @ 09:28:45 #185
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_152089320
Britse spoorwegen zijn uberhaupt kut. Zat gisteren te zoeken naar tickets voor London <> Harwich. Kies je die optie rechstreeks mag je 51,80 pond dokken voor een enkeltje. Knip je je reis in 2 stukken via Manningtree ben je opeens 25,90 kwijt. Voor een extra reistijd van 10! minuten. _O-
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_152089396
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:28 schreef Ajaxfan het volgende:
Britse spoorwegen zijn uberhaupt kut. Zat gisteren te zoeken naar tickets voor London <> Harwich. Kies je die optie rechstreeks mag je 51,80 pond dokken voor een enkeltje. Knip je je reis in 2 stukken via Manningtree ben je opeens 25,90 kwijt. Voor een extra reistijd van 10! minuten. _O-
zit dat treinticket niet al sowieso bij de bootprijs in?
  dinsdag 28 april 2015 @ 09:43:00 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_152089532
Je kunt ze goedkoper krijgen, maar het hangt wel af van wanneer je reist en tegen welke ticketvoorwaarden. "Anytime"-tickets zijn duur, want daarmee mag je tijdens de spits reizen, en "Any route permitted"-kaartjes zijn ook veel duurder dan tickets die enkel bij een bepaalde TOC worden geaccepteerd.

Voorbeeldje van www.thetrainline.com:


Ŗ 21 voor een retourticket (overstap in Manningtree), of Ŗ 35 als je in eerste klas wilt reizen.
  dinsdag 28 april 2015 @ 09:46:24 #188
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152089589
De reiziger staat op 1, daarom nu 3 agenten voor 2 conducteurs in de sprinter tussen Schiedam Centrum en Delft Zuid...
So we just called him Fred
pi_152089682
De conducteurs worden gearresteerd vanwege een handeling die iedereen onbekend was (kaartjes controleren) en daarom dachten ze dat het een terroristische actie was?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_152089759
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:34 schreef Yreal het volgende:

[..]

zit dat treinticket niet al sowieso bij de bootprijs in?
Bij StenaLine kan je boot en trein boeken inderdaad. Los kan ook
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 28 april 2015 @ 10:57:11 #191
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_152090776
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:34 schreef Yreal het volgende:

[..]

zit dat treinticket niet al sowieso bij de bootprijs in?
Dat had gekund behalve dat ik te laat was en die combi voor de terugweg uitverkocht was. :'(

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:43 schreef James1988 het volgende:
Je kunt ze goedkoper krijgen, maar het hangt wel af van wanneer je reist en tegen welke ticketvoorwaarden. "Anytime"-tickets zijn duur, want daarmee mag je tijdens de spits reizen, en "Any route permitted"-kaartjes zijn ook veel duurder dan tickets die enkel bij een bepaalde TOC worden geaccepteerd.

Voorbeeldje van www.thetrainline.com:
[ afbeelding ]

Ŗ 21 voor een retourticket (overstap in Manningtree), of Ŗ 35 als je in eerste klas wilt reizen.
Het is vooral een overload aan opties en allemaal wat vaag ingericht vind ik eigenlijk. Wat meer snuffelen kan je al veel poen besparen inderdaad. Optie die ik had was 25,90 het laagste mogelijk of ik had 6 uur in Harwich door willen brengen (doe maar niet.. :P)
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  dinsdag 28 april 2015 @ 11:51:11 #192
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152091796
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 22:51 schreef b2py het volgende:
Ja wat had je dan verwacht? :P

Jij bent niet anders als het om NS gaat en die het niet op de rit krijgt ;)
Geen enkele vervoerder krijgt het op de rails als het om een aanrijding gaat. De vervoerder staat op dat moment buiten spel. Forensisch onderzoek en aangescherpte regelgeving waar iedere vervoerder zich aan dient te houden zijn maatgevend. En als je pech hebt bij een aanrijding tussen bijvoorbeeld Sittard en Roermond en het forensisch team uit Maastricht is al met een klus bezig moet een team uit Den Bosch komen. Dan weet je het wel hoe lang het dan gaat duren. De tijden zijn voorbij waarbij het nevenspoor gewoon gebruikt werd bij een aanrijding. Op zicht rijden langs het ongeval is niet meer van deze tijd.

Zelfs bij een storing word nu al het nevenspoor buiten dienst genomen. Dat heeft niets met de vervoerder te maken met met de aangescherpte regelgeving. We hebben het Duits systeem over genomen op dat gebied.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_152094138
Cherna, het punt is dus vooral dat als zoiets bij NS gebeurt er door heel veel idioten gelijk geroepen wordt dat een andere organisatie HET VEEL BETER KAN en dus ook moet gaan doen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 28 april 2015 @ 13:46:57 #194
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_152094377
Nu we het toch over NS hebben, dit is zojuist verschenen:

quote:
NS grijpt in bij dochteronderneming Qbuzz
28 april 2015

- Bestuurders op non-actief na onregelmatigheden met vertrouwelijke informatie voor Abellio Limburg
- Qbuzz biedingsteam kreeg vertrouwelijke informatie van ex-medewerker Veolia
- Concurrentiebeding via constructie omzeild
- Provincie Limburg ingelicht; NS aanvaardt gevolgen voor Limburgse aanbesteding
- Maatregelen om compliance, procedures en interne controle te versterken
- Onderzoeksrapport gepubliceerd

NS maakt bekend dat het bij een intern compliance onderzoek is gestuit op ernstige onregelmatigheden waarbij medewerkers van dochtermaatschappij Qbuzz ongeoorloofd vertrouwelijke informatie ontvingen van een ex-medewerker van Veolia Transport Limburg.

Twee bestuurders van Qbuzz/Abellio Nederland zijn op non-actief gesteld. NS onderzoekt ook nadere disciplinaire maatregelen tegen een aantal medewerkers die eveneens betrokken zijn. De voormalige algemeen directeur van Qbuzz, waarvan recent afscheid is genomen, had sinds 1 februari 2015 een adviescontract dat per direct wordt ontbonden. Het arbeidscontract met de ex-medewerker van Veolia, die per 1 mei 2015 in dienst zou treden bij Qbuzz, wordt eveneens ontbonden.

Uit het onderzoek komt ook naar voren dat Qbuzz de voormalige werknemer van Veolia, die nog gebonden was aan een concurrentiebeding, via een tussenpersoon heeft ingehuurd. Het concurrentiebeding is via een constructie omzeild. Deze werknemer heeft Qbuzz, gevraagd en ongevraagd, van informatie van Veolia voorzien, terwijl hij nog in dienst was van Veolia (in de periode van januari tot 1 mei 2014) en ook daarna.

Het ontvangen van vertrouwelijke informatie van de ex-medewerker van Veolia vond plaats in het kader van de openbare aanbesteding van de provincie Limburg voor het openbaar vervoer in de provincie Limburg voor de periode 2016-2031. Op 10 maart 2015 is de concessie gegund aan Abellio Limburg, de entiteit die hiervoor is opgericht.

NS heeft de Provincie Limburg op de hoogte gesteld van de onregelmatigheden en daarbij aangegeven de gevolgen te zullen aanvaarden. Een eventueel besluit van de Provincie Limburg om Abellio Limburg uit te sluiten van de aanbesteding zal door NS volledig worden gerespecteerd.

Excuses
NS is geschokt door de uitkomsten van het onderzoek en noemt de onregelmatigheden “volstrekt onaanvaardbaar, verwerpelijk en tegenstrijdig aan de cultuur waar NS voor staat.” De NS betreurt de gang van zaken bij deze dochteronderneming en biedt excuses aan, in het bijzonder aan de Provincie Limburg en Veolia.

In het onderzoek wordt duidelijk dat de ex-medewerker van Veolia feitelijk onderdeel uitmaakte van het biedingsteam van Abellio Limburg en dat zijn informatie daar is gedeeld. Niet is vastgesteld dat de verstrekte informatie ook daadwerkelijk van invloed is geweest op de inschrijving van Abellio Limburg op de aanbesteding, hoewel NS die constatering in het licht van de ernst van de zaak minder van belang vindt.

Uit het onderzoek blijkt dat de CEO van NS was geīnformeerd over het voornemen om de ex-medewerker van Veolia in dienst te nemen, mocht Abellio Limburg de concessie winnen. Hij had evenwel geen kennis van de geconstateerde onregelmatigheden.

Maatregelen
NS constateert dat Qbuzz op het vlak van cultuur en compliance niet adequaat was ingebed in de NS organisatie. Ook voor direct betrokkenen binnen NS had er aanleiding moeten zijn om scherper op te letten, concludeert NS.
NS initieert een veelomvattende analyse naar de effectiviteit van de bestaande interne procedures, risicobeheersing, compliance en controls bij NS en al haar dochterondernemingen. De analyse omvat het functioneren van klokkenluidersregelingen, de werving, toetsing en beoordeling van personeel, en de waarden en professioneel kritische houding verankerd in de organisatiecultuur. Een externe partij zal de analyse toetsen, waarna nadere maatregelen worden genomen ter versterking van compliance, procedures en interne controles.

Onderzoek en rapport
NS stuitte naar aanleiding van een intern compliance onderzoek op enkele e-mails van medewerkers van Qbuzz die aanleiding gaven tot nader onderzoek naar de gang van zaken bij de bieding van het openbaar vervoer in de Provincie Limburg. Het onderzoek wordt uitgevoerd door externe advocaten van De Brauw Blackstone Westbroek en forensische experts van Alvarez & Marsal.

Hoewel er op dit moment geen aanwijzingen zijn dat ook onregelmatigheden hebben plaatsgevonden bij andere biedingen, zal NS daar toch nader onderzoek naar laten doen om het zekere voor het onzekere te nemen.
De drie betrokken Qbuzz/Abellio Nederland bestuurders hebben, na aanvankelijke verklaringen, aangegeven geen verdere medewerking aan het onderzoek te verlenen. De Brauw heeft hen gevraagd om informatie die zij eventueel nog niet hebben gedeeld, te verstrekken, in het belang van het onderzoek.

Het rapport met de bevindingen tot nu toe staat op de website van NS en is verstrekt aan de Provincie Limburg en de ministeries van Financiën en Infrastructuur & Milieu. Ook Veolia en Arriva zijn geīnformeerd. Tevens heeft NS melding gemaakt van de bevindingen bij het Openbaar Ministerie en de Autoriteit Consument en Markt en volledige medewerking toegezegd.
pi_152094633
De enige juiste stap denk ik?
pi_152094706
Aanrijding met persoon is over het algemeen toch meestal zelfmoord? Kan je niet de machinist opvangen, vervolgens die trein uit de dienstregeling nemen om schoon te kunnen maken, en vervolgens met de hogedrukspuit de stukjes bij elkaar spuiten en de rails schoonspuiten. Vervolgens de restjes mens opscheppen met de graafmachine en die dumpen?

Lijkt me dat je dan veel sneller het spoor weer vrij hebt. Kunnen ze de restjes later wel ergens anders identificeren.
Radicale manier, maar het moet maar eens afgelopen zijn met het zelfmoord plegen voor een trein en vervolgens uren alles platleggen.
  dinsdag 28 april 2015 @ 14:03:35 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_152094766
En wat als het geen zelfmoord is, maar als er iemand geduwd is?
pi_152094768
Zo werkt het dus ook en dat duurt ongeveer 2 a 3 uur, helemaal op zo'n drukke dag als koningsdag.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_152094770
Er moet forensisch onderzoek gedaan worden, en soms is dat wat moeilijker dan de andere keer..
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 april 2015 @ 14:08:33 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152094879
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:46 schreef James1988 het volgende:
Nu we het toch over NS hebben, dit is zojuist verschenen:

[..]

Goed dat dit naar buiten wordt gebracht.

Kan me best voorstellen dat Abellio eruit wordt geknikkerd of dat de aanbesteding hierdoor over moet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 april 2015 @ 14:21:39 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152095186
Als je zwart kijkt kun je ook stellen dat de NS tot de conclusie is gekomen dat de bieding van Abellio onrealistisch was en dat er een manier gevonden moest worden om er onderuit te kunnen komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_152095231
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:21 schreef Peterselieman het volgende:
Als je zwart kijkt kun je ook stellen dat de NS tot de conclusie is gekomen dat de bieding van Abellio onrealistisch was en dat er een manier gevonden moest worden om er onderuit te kunnen komen.
Uit de brieven blijkt dat de man daarvoor al in 'dienst' is gekomen.

Het zou overigen zo een filmscript kunnen zijn, een citaat:
quote:
"Ik hoorde ook al dat hier vele tijd in wordt gestopt door de potentiele concurrenten. Laten we het dinsdag maar bespreken . We zien elkaar om 10 uur in 'Vroeg' in Bunnik. Ik probeerde je al even te bellen op jouw nieuwe nummer, maar kreeg een voor mij onbekende voicemail. Wil je mij vanuit deze telefoon (de pincode ervan is 0000) ergens dit weekend nog even bellen, dan kunnen we wat dingen afstemmen."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 april 2015 @ 14:28:55 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152095365
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Uit de brieven blijkt dat de man daarvoor al in 'dienst' is gekomen.
Klopt. Ik acht het een onrealistische optie als hoofdoorzaak, maar niet uit te sluiten dat het heeft meegespeeld.

Uit de documentatie blijkt duidelijk dat er door de diverse bestuurders en andere personen een loopje is genomen met diverse regels. Daarom is het goed dat er ingegrepen is en het naar buiten komt
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 28 april 2015 @ 14:40:32 #205
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_152095675
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:21 schreef Peterselieman het volgende:
Als je zwart kijkt kun je ook stellen dat de NS tot de conclusie is gekomen dat de bieding van Abellio onrealistisch was en dat er een manier gevonden moest worden om er onderuit te kunnen komen.
NS wil koste wat kost geen concurrentie op het spoor dus waarom zouden ze hier onderuit willen komen? :?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 april 2015 @ 14:44:39 #206
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152095791
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:40 schreef ReisT het volgende:

[..]

NS wil koste wat kost geen concurrentie op het spoor dus waarom zouden ze hier onderuit willen komen? :?
Je zou aan kunnen voeren dat het bod te veel verlies oplevert. Dit verlies mag niet door het moederbedrijf aangezuiverd worden vanwege diverse regelgevingen.

Maar goed, zoals ik al zei is het zeker niet iets dat op de voorgrond speelt, omdat dit het handelen van de diverse personen in het geheel is dat niet volgens de regels verlopen is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_152095827
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je zou aan kunnen voeren dat het bod te veel verlies oplevert. Dit verlies mag niet door het moederbedrijf aangezuiverd worden vanwege diverse regelgevingen.

Maar goed, zoals ik al zei is het zeker niet iets dat op de voorgrond speelt, omdat dit het handelen van de diverse personen in het geheel is dat niet volgens de regels verlopen is.
Is dat nou fijn, zo'n alu-hoedje op je hoofd?
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_152095875
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:46 schreef James1988 het volgende:
Nu we het toch over NS hebben, dit is zojuist verschenen:

[..]

Ik denk dat je dit beter zelf naar buiten kunt brengen als je er achter komt, ipv in de doofpot stoppen en wachten tot iemand er achter komt.

De tijd zal leren wat de consequenties zijn.

Als de aanbesteding over moet zal e.e.a. wel vertraagd worden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 28 april 2015 @ 14:54:59 #210
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152096046
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:47 schreef _serial_ het volgende:
Als de aanbesteding over moet zal e.e.a. wel vertraagd worden.
Dan gaat het nog wel even duren.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:01:49 #211
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_152096199
quote:
Geschorste directie: 'NS wilde inzet medewerker Veolia'

UTRECHT - De inzet van een voormalig medewerker van Veolia door Abellio Nederland en Qbuzz gebeurde op voordracht van de NS. Dit stelt de geschorste directie van Qbuzz/Abellio, dochterbedrijf van de NS. Die schorste de directie vandaag wegens onregelmatigheden bij de aanbesteding die het bedrijf recentelijk won in Limburg. Veolia dong ook mee om die ov-opdracht.

Volgens de geschorste directie van Qbuzz/Abellio is de inzet van de voormalige Veolia-medewerker getoetst door de afdeling juridische zaken van de NS. Ook was volgens het bedrijf de hoogste leiding van de NS volledig op de hoogte van de inzet van deze medewerker tijdens de aanbesteding. (Novum)
Bron: http://www.transport-onli(...)t-medewerker-veolia/
pi_152096286
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:40 schreef ReisT het volgende:

[..]

NS wil koste wat kost geen concurrentie op het spoor
Hoe verklaar je dan het weggeven van lijnen waar ze echt nul interesse in hadden dan?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_152096318
quote:
Dit zit allemaal zo lastig in elkaar dat dat allemaal best wel in de praktijk zou kunnen zijn maar dat het om iets heel anders gaat. Ik denk niet dat je hier gelijk conclusies uit kan trekken eigenlijk.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:07:32 #214
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152096355
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan het weggeven van lijnen waar ze echt nul interesse in hadden dan?
Dit. Neem de Zoetermeerlijn en al die andere onrendabele lijnen in het noorden van het land. Die waren ze maar al te graag kwijt. Of dat in Limburg een rol speelt is niet te zeggen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_152096440
quote:
Het moddergooien is begonnen..
pi_152096457
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:07 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dit. Neem de Zoetermeerlijn en al die andere onrendabele lijnen in het noorden van het land. Die waren ze maar al te graag kwijt. Of dat in Limburg een rol speelt is niet te zeggen.
Zoetermeerlijn was niet onrendabel denk ik.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:13:48 #217
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152096503
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Zoetermeerlijn was niet onrendabel denk ik.
Ja, daar was geen controle(soms vliegende controle) en reed het gros zonder kaartje. Ik heb nog op die lijn gereden. Daarbij speelde het vandalisme een rol. Van de drie slagen maakte je er vaak maar twee. Je had inmiddels zoveel vertraging door noodremtrekkers dat een slag verviel. Maar om de tien minuten had je een trein als ik het me nog kon herinneren. Als er dan een aantal wegvallen viel dat niet eens op. Maar winstgevend is het allemaal niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door Cherna op 28-04-2015 15:25:08 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:20:14 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_152096687
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Het moddergooien is begonnen..
Yep...
pi_152096787
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Het moddergooien is begonnen..
Sja, de geschorste directie heeft eigenlijk geen recht van spreken meer natuurlijk.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:28:21 #220
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_152096879
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan het weggeven van lijnen waar ze echt nul interesse in hadden dan?
Dat waren losse lijntjes waar maar één vervoerder rijdt en er dus geen sprake is van concurrentie op het spoor.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:07 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dit. Neem de Zoetermeerlijn en al die andere onrendabele lijnen in het noorden van het land. Die waren ze maar al te graag kwijt. Of dat in Limburg een rol speelt is niet te zeggen.
In Limburg rijdt met IC's op lijnen waar de stoptreinen nu worden aanbesteed, daar willen ze geen treintjes van een concurrent tussendoor.
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:38:53 #221
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_152097114
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:28 schreef ReisT het volgende:

In Limburg rijdt met IC's op lijnen waar de stoptreinen nu worden aanbesteed, daar willen ze geen treintjes van een concurrent tussendoor.
Wij zien dat hele Qbuzz/Abellio als een U-bocht om afspraken te omzeilen. Wat mij betreft kan NS-dochter QbuzzAbellioNederlandOfEigenlijkLimburg inpakken en wegwezen.

http://voorbeterov.nl/
pi_152097151
Ik had ook niet anders verwacht dan dat 'jullie' dat zouden vinden :)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:40:46 #223
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152097168
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:28 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat waren losse lijntjes waar maar één vervoerder rijdt en er dus geen sprake is van concurrentie op het spoor.

[..]

In Limburg rijdt met IC's op lijnen waar de stoptreinen nu worden aanbesteed, daar willen ze geen treintjes van een concurrent tussendoor.
Och dan knip je gewoon in Limburg die IC weg. Die laat je dan tot Eindhoven rijden. Dan laat je vanaf Eindhoven een IC rijden door een andere vervoerder richting Heerlen en Maastricht. Dat is jaren geleden ooit in Utrecht gepresenteerd. Wat er nu nog van over is weet ik niet. Er zit nu een andere directie met mogelijk andere inzichten. De meeste winst is te halen uit het vastgoed en niet met het rijden van treinen.

Ik laat me verassen
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:52:07 #224
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_152097445
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik had ook niet anders verwacht dan dat 'jullie' dat zouden vinden :)
Om Merel van Vroonhoven maar eens te citeren: "U kunt op ons rekenen".
pi_152097484
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:52 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Om Merel van Vroonhoven maar eens te citeren: "U kunt op ons rekenen".
"Meneer, die werkt hier niet meer"
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:54:43 #226
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_152097502
quote:
Met zulk weer met zo'n hoge trein gaan rijden is ook een tikkie onverstandig.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:55:36 #227
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152097525
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:38 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Wij zien dat hele Qbuzz/Abellio als een U-bocht om afspraken te omzeilen. Wat mij betreft kan NS-dochter QbuzzAbellioNederlandOfEigenlijkLimburg inpakken en wegwezen.

http://voorbeterov.nl/
Dat is natuurlijk onzin. Om welke afspraken te omzeilen? Als de bieding niet juist is verlopen is dat iets anders. Dan gaat het niet om afspraken te omzeilen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_152097551
En het is ook totaal niet relevant voor dit incident natuurlijk. Je mag daar best wat van vinden hoor, maar dit is "Karel heeft zijn teen gestoten en nu heeft Henk pijn aan z'n schouder, KOPPEN MOETEN ROLLEN" Echt :')
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_152097841
Als ik dan toch mijn alu-hoedje op mag zetten...

Het komt Veolia wel heel goed uit natuurlijk, dat een (ex-)werknemer van hen hierbij is betrokken. Wie wordt er namelijk beter van... Veolia: Zij gaan de tijdelijke concessie rijden.... Tegen de hoofdprijs uiteraard.

Wat stond er laatst (paar maanden geleden) ook al weer in de kranten? Dan Veolia er alles aan ging doen om zo lang mogelijk te rekken?
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_152097913
Als iedereen nou gewoon zijn aluhoedje en veroordelingen even afzet en wacht op de rechtsstaat...
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 28 april 2015 @ 16:17:31 #231
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152098059
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:07 schreef _JdM_ het volgende:
Als ik dan toch mijn alu-hoedje op mag zetten...

Het komt Veolia wel heel goed uit natuurlijk, dat een (ex-)werknemer van hen hierbij is betrokken. Wie wordt er namelijk beter van... Veolia: Zij gaan de tijdelijke concessie rijden.... Tegen de hoofdprijs uiteraard.

Wat stond er laatst (paar maanden geleden) ook al weer in de kranten? Dan Veolia er alles aan ging doen om zo lang mogelijk te rekken?
Waar je nooit iets van vernomen hebt is hoe Vestjes destijds Veolia met de buit aan de haal liet gaan. Hermes is destijds op een schandalige manier uit het veld geslagen met beloftes die door Veolia nooit waargemaakt zijn.

Alle klachten over Veolia in Limburg vind je zelden terug bij beterov.nl

Maar goed we zullen het moeten afwachten wat er nu precies is gebeurd en wie de steken heeft laten vallen. Netjes is het allemaal niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 28-04-2015 16:41:18 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_152098899
Veolia eist nieuwe aanbesteding vanwege fraude bij NS-dochter http://nu.nl/politiek/403(...)-bij-ns-dochter.html (via @NUnl)
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:07:40 #233
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_152099238
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:17 schreef Cherna het volgende:

[..]

Waar je nooit iets van vernomen hebt is hoe Vestjes destijds Veolia met de buit aan de haal liet gaan. Hermes is destijds op een schandalige manier uit het veld geslagen met beloftes die door Veolia nooit waargemaakt zijn.
Daarom zijn wij ook gebeten op het onverkort laten nakomen van afspraken in biedingen. Dat vonden we van Fyra, dat vonden we al eerder, dat vonden we toen EBS opeens in Waterland werd gematst, dat vonden we steeds. Ik herinner me nog de zure reacties toen we dat onlangs mbt Limburg benadrukten...

quote:
Alle klachten over Veolia in Limburg vind je zelden terug bij beterov.nl
Hou eens op met die karaktermoord. Afgelopen zomer in Limburg wezen kijken. Een week. Veolia had het prima voor mekaar.

quote:
Maar goed we zullen het moeten afwachten wat er nu precies is gebeurd en wie de steken heeft laten vallen. Netjes is het allemaal niet.
Nee. de zaak stinkt aan alle kanten. Daar kunnen we het wel over eens zijn.
pi_152099293
Karaktermoord? Daar durf jij iemand anders van te beschuldigen? :D

Veolia heeft het na een grote financiële injectie omdat ze te laag geboden hadden inderdaad prima voor elkaar :D Chapeau!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:13:45 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_152099408
Was dat ook niet omdat de brandstofprijzen ineens dermate fors stegen dat zelfs de (kleine) marges op de concessie helemaal opgesoupeerd werden?
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:14:53 #236
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152099435
quote:
18s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:07 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Daarom zijn wij ook gebeten op het onverkort laten nakomen van afspraken in biedingen. Dat vonden we van Fyra, dat vonden we al eerder, dat vonden we toen EBS opeens in Waterland werd gematst, dat vonden we steeds. Ik herinner me nog de zure reacties toen we dat onlangs mbt Limburg benadrukten...

[..]

Hou eens op met die karaktermoord. Afgelopen zomer in Limburg wezen kijken. Een week. Veolia had het prima voor mekaar.

[..]

Nee. de zaak stinkt aan alle kanten. Daar kunnen we het wel over eens zijn.
Het stinkt wel vaker bij aanbiedingen. Niet alleen bij het spoor.

Wie pleegt er karaktermoord. Stukken dat een Telerail niet noodzakelijk zijn etc..zijn totale nonsens.

Als jij stelt dat Veolia het allemaal prima in orde heeft zou ik nog maar wat langer dan een week rondneuzen.
http://www.zekerwel.nl/st(...)jmeegse-student.html
En dat is een greep uit de vele links.

Maar goed ik gooi niet graag met modder, het spijt me. De stukken in http://voorbeterov.nl/
zijn met vooroordelen geschreven. En dat is mijn mening.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_152099449
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:13 schreef James1988 het volgende:
Was dat ook niet omdat de brandstofprijzen ineens dermate fors stegen dat zelfs de (kleine) marges op de concessie helemaal opgesoupeerd werden?
Dat is niet boeiend, dat hoort een ingecalculeerd risico te zijn.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:18:03 #238
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_152099501
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat is niet boeiend, dat hoort een ingecalculeerd risico te zijn.
... of met een artikel in de concessie over bij wie het risico ligt. In Limburg was dat gewoon niet geregeld en heeft Veolia met een rondje powerplay de opdrachtgever en de reiziger een poot uitgedraaid.
pi_152099543
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:18 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

... of met een artikel in de concessie over bij wie het risico ligt. In Limburg was dat gewoon niet geregeld en heeft Veolia met een rondje powerplay de opdrachtgever en de reiziger een poot uitgedraaid.
Dus Veolia is dom genoeg geweest om dat niet in te calculeren, iets wat ze mijlenver van tevoren aan hadden kunnen zien komen maar dan zijn ze sielug? Ik zie al dat ik in het datacentrum niet doorbelast wordt voor de stijgende elektricteitsprijs, wat voor ongelofelijke idioot ben je dan als je daar intrapt :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 april 2015 @ 17:20:57 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152099568
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat is niet boeiend, dat hoort een ingecalculeerd risico te zijn.
Mja, Arriva krijgt in het noorden ook compensatie voor het afschaffen van het accijnsvoordeel op rode diesel. Dat kon in 2005 bij het ingaan van de concessie namelijk onmogelijk bekend zijn en viel buiten de ingecalculeerde risico's.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_152099593
Nou dan is er toch een oplossing gevonden? De oplossing is hier ook heel simpel; verhoog de prijs die de reiziger per kilometer betaalt. Maar nee, het moest eerst zo ver komen dat er zowat iemand failliet ging. Als je hebt gescheten ga je toch ook niet pas twee weken later je reet afvegen. Kom nou.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:32:37 #242
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_152099786
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nou dan is er toch een oplossing gevonden? De oplossing is hier ook heel simpel; verhoog de prijs die de reiziger per kilometer betaalt. Maar nee, het moest eerst zo ver komen dat er zowat iemand failliet ging. Als je hebt gescheten ga je toch ook niet pas twee weken later je reet afvegen. Kom nou.
Een brandstofprijsstjging kun je voorzien, een ingreep van de overheid wat minder.

Ik zeg trouwens nergens dat Veolia "zielug" is.
pi_152099851
Een ingreep van de overheid kan je prima voorzien, daarvoor heb je in de boekhouding een weerstandsvermogen opgenomen, dat bestaat in de onderwijswereld al voor 80% uit "Veranderingen vanuit Den Haag", in de OV-wereld zou dat niet meer of minder moeten zijn.

Maar nee, het wiel moet opnieuw uitgevonden worden. Iedere. Fucking. Keer. Opnieuw.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator dinsdag 28 april 2015 @ 17:53:47 #244
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152100230
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, Arriva krijgt in het noorden ook compensatie voor het afschaffen van het accijnsvoordeel op rode diesel. Dat kon in 2005 bij het ingaan van de concessie namelijk onmogelijk bekend zijn en viel buiten de ingecalculeerde risico's.
Ja sukkels, laat ze gewoon in Leer Heizöl tanken. 70 cent de liter :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_152100299
Maar jeetje jongens, corruptie in Limburg. Wie had dat ooit kunnen voorzien.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_152100370
Goeie opmerking wel van Somoht op OVNL, laatste zin:
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 28 april 2015 @ 18:05:20 #247
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_152100487
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maar jeetje jongens, corruptie in Limburg. Wie had dat ooit kunnen voorzien.
_O-
  dinsdag 28 april 2015 @ 18:07:10 #248
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_152100532
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Een ingreep van de overheid kan je prima voorzien, daarvoor heb je in de boekhouding een weerstandsvermogen opgenomen, dat bestaat in de onderwijswereld al voor 80% uit "Veranderingen vanuit Den Haag", in de OV-wereld zou dat niet meer of minder moeten zijn.

Maar nee, het wiel moet opnieuw uitgevonden worden. Iedere. Fucking. Keer. Opnieuw.
Ik snap je punt en begrijp je emotie. Alleen is er wel een verschil met het onderwijs.

De onderwijsconcessie Drachten-Heerenveen wordt niet aanbesteed. Dus hoeven Veoliles Onderwijs Services en Arrivaschool Education Germany niet op het scherpst van de snede in te schrijven. (Even simpel en kort door de bocht gesteld.)
pi_152100607
Mag toch hopen dat het niet opnieuw moet. Arriva heeft gewoon een geldige bieding gedaan.
pi_152100725
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 18:07 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik snap je punt en begrijp je emotie. Alleen is er wel een verschil met het onderwijs.

De onderwijsconcessie Drachten-Heerenveen wordt niet aanbesteed. Dus hoeven Veoliles Onderwijs Services en Arrivaschool Education Germany niet op het scherpst van de snede in te schrijven. (Even simpel en kort door de bocht gesteld.)
Haha, kijk, iemand denkt dat er in het onderwijs geld is :D Wij hebben twee gebouwen waar we, als er een muurtje weggehaald moet worden, we geen aannemer meer bellen omdat we de stenen er zelf af kunnen pakken.

Kom op, het heeft geen fuck met aanbesteden te maken, dit is gewoon simpelweg bedrijfsvoering.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 28 april 2015 @ 18:18:05 #251
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_152100796
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 18:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Mag toch hopen dat het niet opnieuw moet. Arriva heeft gewoon een geldige bieding gedaan.
Dat Veolia zichzelf uit de markt heeft geprijsd is en blijft een vreemde zaak.
pi_152100919
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:53 schreef b2py het volgende:
Veolia eist nieuwe aanbesteding vanwege fraude bij NS-dochter http://nu.nl/politiek/403(...)-bij-ns-dochter.html (via @NUnl)
Maar zij hebben helemaal niet ingeschreven toch?
dag
pi_152100933
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 18:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat Veolia zichzelf uit de markt heeft geprijsd is en blijft een vreemde zaak.
Ja je zou verwachten dat ze met diezelfde informatie een beter bod gedaan zouden kunnen hebben.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 28 april 2015 @ 18:28:22 #254
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_152101025
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 18:23 schreef Peter het volgende:

[..]

Maar zij hebben helemaal niet ingeschreven toch?
Veolia heeft wel een bod ingediend, maar dat was hoger dan het maximum en dus ongeldig.
  dinsdag 28 april 2015 @ 18:40:59 #255
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_152101335
Avignon – Carpentras line reopens

REGULAR passenger services returned to the French town of Carpentras for the first time in 77 years on April 25 with the reopening of the 17km branch from Sourges north of Avignon.

Initially French National Railways (SNCF) is operating 13 services per day to Avignon, with trains running hourly at peak times, although this will be increased to 17 trains per day from August 31 with half-hourly frequencies in the peak. Services will be stepped up once more to 20 trains per day next year and the line is expected to carry around 4000 passengers per day when the full timetable is operational.

Services from Carpentras call at Avignon Central, continuing to Avignon TGV station via a 4km chord from the Avignon – Arles – Miramas line, which opened in January 2014. The journey time between Carpentras and Avignon Central is 30 minutes, and 38 minutes to the terminus at Avignon TGV, where there are connections to high-speed services to Paris and Marseilles.

The ¤80m project was financed by Provence-Alpes-Côte d'Azur regional government, Greater Avignon Urban Council, the department of Vaucluse, and Ventoux Comtat Venaissin local council.

Currently services are operated by AGC regional DMUs but these will be replaced in the coming months by five new bi-mode Alstom Regiolis trains, which will seat up to 220 passengers. The regional government is financing the ¤37.5m fleet of new trains and is also providing ¤7.5m for stabling and maintenance facilities.

Bron: IRJ

Nou Fles, je kunt weer op jacht. :P


De dienstregeling staat online, voor een TER-lijn vind ik het nog best een redelijk aanbod. Meestal mogen zulke lijntjes het doen met 6 treinen per dag en verder nog wat bussen. :')

[ Bericht 9% gewijzigd door James1988 op 28-04-2015 18:46:43 ]
  dinsdag 28 april 2015 @ 19:16:54 #256
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_152102388
LondonMidland twitterde op dinsdag 28-04-2015 om 18:17:46 Bridge bash at #Sandwell&Dudley is affecting services currently. Delays of approx. 10 minutes until further notice. reageer retweet


En dat is het officiële account van London Midland. _O-
  dinsdag 28 april 2015 @ 20:50:08 #257
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_152105739
Voor wie het weten wil : :)

http://www.bnr.nl/radio/b(...)huges-leon-de-winter

Officieel zit ie daar om te praten over het sluiten van de poortjes op Rotterdam. Maar ik denk dat er nu wat anders aanbod komt ;)
  dinsdag 28 april 2015 @ 20:51:26 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152105802
Dienstmededeling: Rail Away gaat weer beginnen :s)

11 mei 2015
Uitzendschema

NPO 2
Europa 19.50 uur

11/05 Groot-Brittannië North Country: Newcastle-Lancaster

12/05 Noorwegen Stavanger-Kristiansand

13/05 Duitsland Bayerische Oberland Bahn München-Tegernsee-Bayrischzell

14/05 België Namen-Arlon



Azië classics 19.50 uur

18/05 India Royal Orient

19/05 Singopore/Thaliland Eastern & Orient Express Singopore-Bangkok-River Kwai

20/05 Vietnam Saigon-Nha, Trang-Hoi, An-Hue-Hanoi



Scandinavische week 20.00 uur

15/06 Noorwegen Flambana: Bergen-Flam

16/06 Finland Helsinki-Tampere-Jyväskylä

17/06 Noorwegen Sørlandsbane: Kristiansan-Drammen

18/06 Denemarken/Zweden Oresund: Kopenhagen-Malmo

19/06 Noorwegen Dovre + Raumabana: Trondheim-Rauma
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_152105926
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)kan-optie-zijn.dhtml
quote:
De oppositiepartijen CDA en PVV drongen er bij Wilma Mansveld op aan de cameraatjes in te zetten om mogelijk geweld van agressieve reizigers te voorkomen. Volgens CDA-Kamerlid Sander de Rouwe denken mensen wel twee keer na als ze zien dat ze gefilmd worden.
dadelijk komen er nog kopjes thee en clubhuizen bij.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 28 april 2015 @ 20:56:30 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152106028
Weet Sander de Rouwe wel wat een trein is überhaupt? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 april 2015 @ 20:58:19 #261
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_152106120
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 18:40 schreef James1988 het volgende:
Avignon – Carpentras line reopens


Nou Fles, je kunt weer op jacht. :P

Leuk pretrondje voor morgen :s)


  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 april 2015 @ 21:01:23 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152106276
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet Sander de Rouwe wel wat een trein is überhaupt? :?
hij heeft de ov-portefeuille bij het CDA in handen. Niet lang meer, want hij wordt over enkele weken gedeputeerde in Fryslân
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_152106409
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 20:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Leuk pretrondje voor morgen :s)


[ afbeelding ]
TGB? Is dat nieuw?
pi_152106432
nog een utopie quote:
quote:
Een boete moet volgens haar ,,een effectieve prikkel'' zijn om zwartrijden tegen te gaan.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 28 april 2015 @ 21:11:28 #265
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_152106804
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 21:04 schreef b2py het volgende:

[..]

TGB? Is dat nieuw?
Ouigo misschien?

Wel een leuk ritje om 'even' te doen. Er is een gloednieuw stationsgebouw neergezet in Carpentras, het wordt wel serieus aangepakt.
  dinsdag 28 april 2015 @ 21:16:10 #266
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_152107013
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 21:04 schreef b2py het volgende:

[..]

TGB? Is dat nieuw?
eh... Wtf? Ik zie t nu pas...
  dinsdag 28 april 2015 @ 21:21:28 #267
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_152107249
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 21:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ouigo misschien?

Wel een leuk ritje om 'even' te doen. Er is een gloednieuw stationsgebouw neergezet in Carpentras, het wordt wel serieus aangepakt.
Nee....




Zou de B voor België kunnen staan?

Dit was de tgv die Fles had naar Nîmes destijds...
pi_152107303
Google kent TGB 8901 niet, wel TGV 8901. Zal wel een fout in de datastroom zitten.
  dinsdag 28 april 2015 @ 21:26:35 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152107427
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 21:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

hij heeft de ov-portefeuille bij het CDA in handen. Niet lang meer, want hij wordt over enkele weken gedeputeerde in Fryslân
EN hoe is dat een antwoord op mijn vraag? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 april 2015 @ 21:27:15 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152107455
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 21:04 schreef b2py het volgende:

[..]

TGB? Is dat nieuw?
Train a Grandes Bičres. Ik ga ook mee :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 april 2015 @ 21:28:29 #271
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_152107506
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Train a Grandes Bičres. Ik ga ook mee :)
zo een opmerking had ik ingeslikt...net..omdat ik dacht te horen dat bier overrated was :P
  dinsdag 28 april 2015 @ 21:42:13 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152108024
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 21:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

zo een opmerking had ik ingeslikt...net..omdat ik dacht te horen dat bier overrated was :P
Is het ook wel natuurlijk :+ Beetje soortvan :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_152108280
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Train a Grandes Bičres. Ik ga ook mee :)
Franse drinken wijn he.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 april 2015 @ 21:50:32 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152108324
kleinigheidje ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 28 april 2015 @ 22:03:49 #275
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_152108833
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik had ook niet anders verwacht dan dat 'jullie' dat zouden vinden :)
Hear, hear!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 28 april 2015 @ 22:05:14 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_152108893
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:13 schreef James1988 het volgende:
Was dat ook niet omdat de brandstofprijzen ineens dermate fors stegen dat zelfs de (kleine) marges op de concessie helemaal opgesoupeerd werden?
Nee, het was een fout in hun bieding.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 28 april 2015 @ 22:20:33 #277
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152109385
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2015 22:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, het was een fout in hun bieding.
Gebeurt wel vaker bij die zuiderlingen trouwens. Kan me nog een geintje van ze herinneren bij busconcessie brabant. Stelletje tamme driekwarters :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 april 2015 @ 22:24:10 #278
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_152109492
Brabant :r

Limboland ook :r
doei
  dinsdag 28 april 2015 @ 22:24:40 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152109506
Ha ha ongeloofwaardige usernaam gespot :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 april 2015 @ 22:25:18 #280
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_152109524
Wanou :P
doei
  dinsdag 28 april 2015 @ 22:25:33 #281
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_152109533
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2015 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gebeurt wel vaker bij die zuiderlingen trouwens. Kan me nog een geintje van ze herinneren bij busconcessie brabant. Stelletje tamme driekwarters :P
Veolia had West-Brabant aanvankelijk gewonnen. Tot de provincie ontdekte (of erop werd gewezen) dat er iets niet klopte, ze gingen herberekenen, en bleek dat Arriva net 1 puntje meer had gehaald. _O-
  dinsdag 28 april 2015 @ 22:26:38 #282
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152109570
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 22:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Veolia had West-Brabant aanvankelijk gewonnen. Tot de provincie ontdekte (of erop werd gewezen) dat er iets niet klopte, ze gingen herberekenen, en bleek dat Arriva net 1 puntje meer had gehaald. _O-
Valt niet mee ook natuurlijk :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 april 2015 @ 22:37:54 #283
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_152109934
Hallon is het hier het grote busfaptopic ofzo?
doei
  dinsdag 28 april 2015 @ 22:41:50 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152110082
Nee ga weg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 april 2015 @ 22:45:28 #285
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_152110209
Nee bussen moeten weg. Grote lange staven hier.
doei
  dinsdag 28 april 2015 @ 22:45:40 #286
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_152110216
SPOORstaven eah!
doei
  dinsdag 28 april 2015 @ 22:58:53 #287
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_152110789
Dit goed? Plaatje van vandaag.

28 April 2015 - Bij Zátor(Tsjechië) passeerde keurig volgens dienstregeling de buurtgoederentrein van Krnov richting Bruntál. Aan de haak heeft de trein 2 Eas-wagens en 5 ketelwagens.
  dinsdag 28 april 2015 @ 22:59:45 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152110824
Goed genoeg :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 april 2015 @ 23:03:32 #289
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_152110958
Nou, prima. Dan ga ik slapen, want morgenochtend weer rond 8 uur op pad voor een dagje achter treintjes aanjagen.
Vandaag de grens met Slowakije gepasseerd, en zitten nu in de regio van Prievidza. Woensdag richting Banská Bystrica voor 3 dagen, en dan gaan we weer verkassen.
  dinsdag 28 april 2015 @ 23:08:00 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152111105
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 23:03 schreef greavy het volgende:
Nou, prima. Dan ga ik slapen, want morgenochtend weer rond 8 uur op pad voor een dagje achter treintjes aanjagen.
Vandaag de grens met Slowakije gepasseerd, en zitten nu in de regio van Prievidza. Woensdag richting Banská Bystrica voor 3 dagen, en dan gaan we weer verkassen.
Leuk, daar bij Poprad en Banska Bystica heb je ook smalspoor tandradjes de Tatry in :) Kom je ook langs Liptovsky Milulas en zo :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 april 2015 @ 23:11:25 #291
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_152111237
Volgens mij zit dat smalspoor tandrad niet in de planning. Donderdag t/m zaterdag met een fotorit meedoen, en dan zondag langs de hoofdlijn ergens. Wat er vanaf maandag gepland is, weet ik niet exact. Vrijdag mogelijk eventjes bij Hongarije over de grens kijken.
Ik heb zelf de globale planning niet gemaakt.
  dinsdag 28 april 2015 @ 23:12:25 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152111269
Leuk gebied wel, maak er wat moois van ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 april 2015 @ 23:47:49 #293
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_152112354
quote:
Geen intercitystop voor Hoogeveen

HOOGEVEEN - Het is niet haalbaar om de intercitytreinen in Hoogeveen te laten stoppen. Dat blijkt uit onderzoek van NS en ProRail. De provincie Drenthe had om het onderzoek gevraagd. De provincie hoopte dat de verbeteringen aan het spoor in Groningen, Zwolle en knooppunt Herfte zoveel tijdwinst zouden opleveren, dat een stop in Hoogeveen mogelijk zou zijn.

Bocht
Een nieuwe bocht bij Hoogeveen gooit roet in het eten. NS wil deze aanleggen om intercity's sneller te laten rijden. De bocht is volgens het onderzoek nodig om de treinen in Zwolle en Groningen goed op elkaar te laten aansluiten. Een extra stop in Hoogeveen zou te veel tijdverlies betekenen.

Teleurgesteld
Provincie Drenthe en gemeente Hoogeveen zijn teleurgesteld. "Jammer dat dit de uitkomst is van het onderzoek", laten gedeputeerde Henk Brink en wethouder Jan Steenbergen van Hoogeveen weten. "Vanwege alle nieuwe ontwikkelingen op het spoor hadden wij de hoop dat er meer in zat. Dit onderzoek heeft helaas geen nieuwe inzichten opgeleverd." De provincie en de gemeente overwegen een second opinion te laten uitvoeren.
En geen stop en ook nog eens sneller erdoor, wat een topnieuws _O_
  dinsdag 28 april 2015 @ 23:48:33 #294
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_152112374
NS wil een bocht aanleggen? :?
  woensdag 29 april 2015 @ 00:04:26 #295
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_152112708
Zal wel een gemeenschappelijk NS-ProRail onderzoek zijn. Media is gewoon een beetje ontwetend
  Redactie Sport woensdag 29 april 2015 @ 01:47:11 #296
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_152113906
Ik neem aan dat ze dan zoiets willen (rode lijn)?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 29 april 2015 @ 06:30:29 #297
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152114462
Een second opinion?
Ze gaan Arriva of Veolia vragen of ze een IC kunnen laten rijden?
So we just called him Fred
  woensdag 29 april 2015 @ 07:46:25 #298
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_152114742
10 bakken VIRM _O_ Ze kunnen het wel.

En meneer de machinist stopte ook nog een precies bij het mooie bordje met een 10 erop.

Wat een mooie ochtend zo.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 29 april 2015 @ 08:33:23 #299
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_152115092
Een Selfie op het spoor van de RER E

Hier kan dat :')

www.bfmtv.com/societe/rer(...)x-trains-881901.html
pi_152115428
Even terug naar dat gedoe rondom Limburg, maar Veolia had deze data uiteraard zelf ook. Zij hebben een ongeldige (te hoge kosten) bieding gedaan. De enige die deze data niet had was Arriva. Kunnen ze niet gewoon deze data ook aan Arriva geven en hen nog een Final offer laten uitbrengen waarin deze data verwerkt zit? Heb je een gelijk speelveld en hoeft niet die hele procedure weer geheel opnieuw.
  woensdag 29 april 2015 @ 09:06:43 #301
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152115495
Alleen moet Arriva dan twee keer een offerte schrijven. Kost ook weer tonnen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')