Vandaag weer een staaltje puike communicatie tussen de NS en de NMBS mogen aanschouwen. Vanwege problemen met de bovenleiding tussen Luik-Guillemins en Liers reden er geen treinen naar Maastricht, er werd zelfs niet gependeld tussen Luik en Maastricht.
Er werden dus twee treinen na elkaar opgeheven in Maastricht en vervolgens zou er een bus komen. Na een half uur kwam die ook, een Nederlandse bus die naar Visé zou rijden. Vervolgens zat iedereen goed en wel, kwam er ineens een Waalse bus met "navette SNCB" aanrijden.
Ik zag die bus en rende vervolgens naar de NS'er die bij de bus stond en vroeg waar die bus heen ging. Ik kreeg vervolgens het antwoord: "Van die bus weet ik niks, pak maar gewoon deze bus, dan kom je tenminste in Visé." Uiteindelijk stopte onze bus in Eijsden, reed de autosnelweg naar Visé op waar we vervolgens de compleet lege NMBS bus uit Maastricht inhaalden.
Even later in Visé werden we afgezet en kwam tegelijkertijd dezelfde Belgische bus aanrijden die naar Luik zou doorrijden. Doordat er totaal geen Belgisch spoorwegpersoneel stond en de buschauffeur op wilde schieten is uiteindelijk zo'n beetje de helft van de mensen die naar Luik moesten alsnog in Visé blijven staan. Het gebrek aan samenwerking en communicatie was echt triest en lachwekkend tegelijk