abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152084727
Ja wat had je dan verwacht? :P

Jij bent niet anders als het om NS gaat en die het niet op de rit krijgt ;)
  maandag 27 april 2015 @ 23:01:25 #177
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_152084974
Gister 26 April 2015:
CD 754 042-0 + 4 rijtuigen by Durk Houtsma., on Flickr
26 April 2015 - Ook op deze zondag werd er nog wat op treintjes gejaagd, en werd er ook een zogenaamde Duikbril gefotografeerd. Één van de stekken was de spoorbrug bij Vlastějovice.

CD 754 086 + rijtuigen by Durk Houtsma., on Flickr
Nabij Kunčice pod Ondřejníkem passeert in een prachtig zonnetje de fotografen, en is onderweg richting Fren¨tát pod Radho¨těm.
  maandag 27 april 2015 @ 23:15:01 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_152085339
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 22:51 schreef b2py het volgende:
Ja wat had je dan verwacht? :P
In ieder geval een reactie die iets zinvoller is dan deze holle vakbondsretoriek...

quote:
Jij bent niet anders als het om NS gaat en die het niet op de rit krijgt ;)
Dat valt volgens mij wel mee. Ik begrijp dat NS te maken heeft met een best wel complex netwerk en dat de impact van een storing ook best wel groot kan zijn. De privaten in ons land hebben netwerken die veel eenvoudiger zijn van opzet, waardoor bijsturing ook een stuk eenvoudiger is.

Bij NS lukte dat vroeger ook wel: als er iets aan de hand was tussen Amsterdam, Rotterdam en Breda was de Fyra de eerste trein die weer volgens het boekje reed. Tegenwoordig, sinds die trein onder NSR hangt, is dat overigens ook wel anders :{

Waar ik zo nu en dan wel een beetje kriegel van word, is van mensen die beweren 'dat het nou eenmaal zo is'. De complexiteit van het NS-netwerk is een zelfgekozen oplossing (en die tegenwoordig wordt afgedwongen door de we-bouwen-de-infra-naar-de-dienstregeling-aanpak van ProRail), geen natuurverschijnsel. Als Arriva op het HRN zou rijden met dezelfde complexiteit zullen zij er ook een zware kluif aan hebben wanneer Utrecht gedurende 2 uur op z'n gat ligt.



"South West Trains route map 2010" by Nilfanion - Ordnance Survey OpenData.Great Britain coastline and boundary data from Boundary-Line product.Railway route and urban area data from Meridian 2 product.. Licensed under CC BY-SA 3.0 via Wikimedia Commons - http://commons.wikimedia.(...)s_route_map_2010.svg

Het SWT-netwerk maakt het er niet makkelijker op. De aanrijding gebeurde op de South Western Mainline, vrijwel alle treinen richting het zuidwesten van Engeland moeten over die route. Er zijn wel uitwijkmogelijkheden, maar daar rijden ook andere treinen. Ik kan me voorstellen dat het in zo'n geval uitermate complex is om de boel dan weer op de rit te krijgen, zeker als er dan nog eens een tweede storing bij komt.
  dinsdag 28 april 2015 @ 00:00:00 #179
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_152086341
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 22:48 schreef b2py het volgende:
Privatisering is dus niet de oplossing blijkt maar weer.
Betwetertje moet ook weer wat roeptoeteren hoor.
doei
pi_152086389
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 april 2015 00:00 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Betwetertje moet ook weer wat roeptoeteren hoor.
Gutteguttegut ben je ongesteld? :P
pi_152086409
Correlatie is geen causatie. Ik zie niet direct een verband.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 28 april 2015 @ 07:22:45 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_152088388
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 22:48 schreef b2py het volgende:
Privatisering is dus niet de oplossing blijkt maar weer.
Gelukkig. Ergens anders is het ook Kut, dus we kunnen de kop mooi in het zand laten zitten :z
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 28 april 2015 @ 07:57:44 #183
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152088541
Even ontopictitel: diesel onder draad. Wederom iets 'bijzonders' met de seinen, dit keer knipperden de lampen van de afstandbediening.,
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 28 april 2015 @ 09:23:17 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_152089251
quote:
An apology for the disruption to your journey on Monday 27 April
We are very sorry for the serious disruption that many of you will have faced whilst travelling on our services yesterday. This was due to two significant incidents at critical locations on our network.
The first incident occurred at approximately 1130, when we received a report of a person being struck by a train on the lines between Wimbledon and Surbiton. Due to the unfortunate nature of these incidents, emergency services had to close all lines in both directions for two hours to conduct investigations. During this time, many trains were unable to reach their destinations for many hours. This not only affects the trains in service at the time of the incident, but also has a knock-on effect to following services. For example, a train crew that should have been working on a train departing London Waterloo at 15:00 will not yet have arrived at London Waterloo at 15:00 as they will have been working on a previously delayed train.

We worked quickly to divert and alter trains in order to reduce the cascade effect of these delays, however the lines between Wimbledon and Surbiton are essential for us to deliver a full train service, and so their closure led to significant disruption for both long-distance and suburban services.
While we were recovering the service in order to run punctually during the evening peak, we had a second significant incident at Clapham Junction, where a train developed a fault and became unable to move forward. It had stopped across the key junction which serves the Windsor lines. The ‘Down Windsor Slow’, ‘Down Windsor Fast’ and ‘Up Windsor Fast’ lines were all closed for two hours from 16:25. This meant that all trains to Reading, Windsor & Eton Riverside, Twickenham, Ascot, Staines and Hounslow were unable to get to and from London Waterloo.

This incident compounded the earlier delays across the whole of the network. While both incidents were managed as quickly as possible, many train crews were unable to reach their trains to begin or continue working, and the stock for the evening peak departures was unable to reach Waterloo. Many trains were therefore delayed departing Waterloo, and many were then unable to enter a platform at Waterloo.
To help with passenger movement, we quickly arranged for mutual ticket acceptance with First Great Western, Southern Trains, London Underground, LOROL and London Buses. Over 100m passenger journeys a year happen at London Waterloo, and Clapham Junction is Europe’s busiest interchange as such, we put in place a train plan which attempted to ensure that passenger numbers at London Waterloo, Vauxhall and Clapham Junction were moved as quickly as possible to avoid overcrowding.

We appreciate how frustrating it is when your train service doesn’t run as planned. We are very sorry for the disruption you experienced yesterday. We work very closely with the Samaritans and British Transport Police to help identify at-risk individuals to try to reduce the likelihood of incidents of the nature seen today. For more information on this work, please visit http://www.samaritans.org(...)suicide-and-railways.

Tuesday 28 April
As disruption continued late into the evening many trains finished their journey in the wrong location. This has meant that this morning many of our services are formed of fewer coaches than normal or a differnt type of train to normal. All alterations will be available to view on our website at www.journeycheck.southwesttrains.co.uk

Once again, we are sorry for the disruption to your journey.
South West Trains-Network Rail Alliance
Bron: South West Trains

Goed staaltje communicatie van SWT, als je het mij vraagt. Excuses aanbieden en uitleggen wat er nou allemaal is gebeurd waardoor het zo'n bende werd.

Bij NS zie ik daar de laatste jaren ook verbetering in optreden, met liveblogs op de website en pagina's ('rode regel') met meer informatie bij een grote verstoring. ^O^
  dinsdag 28 april 2015 @ 09:28:45 #185
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_152089320
Britse spoorwegen zijn uberhaupt kut. Zat gisteren te zoeken naar tickets voor London <> Harwich. Kies je die optie rechstreeks mag je 51,80 pond dokken voor een enkeltje. Knip je je reis in 2 stukken via Manningtree ben je opeens 25,90 kwijt. Voor een extra reistijd van 10! minuten. _O-
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_152089396
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:28 schreef Ajaxfan het volgende:
Britse spoorwegen zijn uberhaupt kut. Zat gisteren te zoeken naar tickets voor London <> Harwich. Kies je die optie rechstreeks mag je 51,80 pond dokken voor een enkeltje. Knip je je reis in 2 stukken via Manningtree ben je opeens 25,90 kwijt. Voor een extra reistijd van 10! minuten. _O-
zit dat treinticket niet al sowieso bij de bootprijs in?
  dinsdag 28 april 2015 @ 09:43:00 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_152089532
Je kunt ze goedkoper krijgen, maar het hangt wel af van wanneer je reist en tegen welke ticketvoorwaarden. "Anytime"-tickets zijn duur, want daarmee mag je tijdens de spits reizen, en "Any route permitted"-kaartjes zijn ook veel duurder dan tickets die enkel bij een bepaalde TOC worden geaccepteerd.

Voorbeeldje van www.thetrainline.com:


£ 21 voor een retourticket (overstap in Manningtree), of £ 35 als je in eerste klas wilt reizen.
  dinsdag 28 april 2015 @ 09:46:24 #188
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152089589
De reiziger staat op 1, daarom nu 3 agenten voor 2 conducteurs in de sprinter tussen Schiedam Centrum en Delft Zuid...
So we just called him Fred
pi_152089682
De conducteurs worden gearresteerd vanwege een handeling die iedereen onbekend was (kaartjes controleren) en daarom dachten ze dat het een terroristische actie was?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_152089759
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:34 schreef Yreal het volgende:

[..]

zit dat treinticket niet al sowieso bij de bootprijs in?
Bij StenaLine kan je boot en trein boeken inderdaad. Los kan ook
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 28 april 2015 @ 10:57:11 #191
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_152090776
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:34 schreef Yreal het volgende:

[..]

zit dat treinticket niet al sowieso bij de bootprijs in?
Dat had gekund behalve dat ik te laat was en die combi voor de terugweg uitverkocht was. :'(

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:43 schreef James1988 het volgende:
Je kunt ze goedkoper krijgen, maar het hangt wel af van wanneer je reist en tegen welke ticketvoorwaarden. "Anytime"-tickets zijn duur, want daarmee mag je tijdens de spits reizen, en "Any route permitted"-kaartjes zijn ook veel duurder dan tickets die enkel bij een bepaalde TOC worden geaccepteerd.

Voorbeeldje van www.thetrainline.com:
[ afbeelding ]

£ 21 voor een retourticket (overstap in Manningtree), of £ 35 als je in eerste klas wilt reizen.
Het is vooral een overload aan opties en allemaal wat vaag ingericht vind ik eigenlijk. Wat meer snuffelen kan je al veel poen besparen inderdaad. Optie die ik had was 25,90 het laagste mogelijk of ik had 6 uur in Harwich door willen brengen (doe maar niet.. :P)
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  dinsdag 28 april 2015 @ 11:51:11 #192
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152091796
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 22:51 schreef b2py het volgende:
Ja wat had je dan verwacht? :P

Jij bent niet anders als het om NS gaat en die het niet op de rit krijgt ;)
Geen enkele vervoerder krijgt het op de rails als het om een aanrijding gaat. De vervoerder staat op dat moment buiten spel. Forensisch onderzoek en aangescherpte regelgeving waar iedere vervoerder zich aan dient te houden zijn maatgevend. En als je pech hebt bij een aanrijding tussen bijvoorbeeld Sittard en Roermond en het forensisch team uit Maastricht is al met een klus bezig moet een team uit Den Bosch komen. Dan weet je het wel hoe lang het dan gaat duren. De tijden zijn voorbij waarbij het nevenspoor gewoon gebruikt werd bij een aanrijding. Op zicht rijden langs het ongeval is niet meer van deze tijd.

Zelfs bij een storing word nu al het nevenspoor buiten dienst genomen. Dat heeft niets met de vervoerder te maken met met de aangescherpte regelgeving. We hebben het Duits systeem over genomen op dat gebied.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_152094138
Cherna, het punt is dus vooral dat als zoiets bij NS gebeurt er door heel veel idioten gelijk geroepen wordt dat een andere organisatie HET VEEL BETER KAN en dus ook moet gaan doen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 28 april 2015 @ 13:46:57 #194
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_152094377
Nu we het toch over NS hebben, dit is zojuist verschenen:

quote:
NS grijpt in bij dochteronderneming Qbuzz
28 april 2015

- Bestuurders op non-actief na onregelmatigheden met vertrouwelijke informatie voor Abellio Limburg
- Qbuzz biedingsteam kreeg vertrouwelijke informatie van ex-medewerker Veolia
- Concurrentiebeding via constructie omzeild
- Provincie Limburg ingelicht; NS aanvaardt gevolgen voor Limburgse aanbesteding
- Maatregelen om compliance, procedures en interne controle te versterken
- Onderzoeksrapport gepubliceerd

NS maakt bekend dat het bij een intern compliance onderzoek is gestuit op ernstige onregelmatigheden waarbij medewerkers van dochtermaatschappij Qbuzz ongeoorloofd vertrouwelijke informatie ontvingen van een ex-medewerker van Veolia Transport Limburg.

Twee bestuurders van Qbuzz/Abellio Nederland zijn op non-actief gesteld. NS onderzoekt ook nadere disciplinaire maatregelen tegen een aantal medewerkers die eveneens betrokken zijn. De voormalige algemeen directeur van Qbuzz, waarvan recent afscheid is genomen, had sinds 1 februari 2015 een adviescontract dat per direct wordt ontbonden. Het arbeidscontract met de ex-medewerker van Veolia, die per 1 mei 2015 in dienst zou treden bij Qbuzz, wordt eveneens ontbonden.

Uit het onderzoek komt ook naar voren dat Qbuzz de voormalige werknemer van Veolia, die nog gebonden was aan een concurrentiebeding, via een tussenpersoon heeft ingehuurd. Het concurrentiebeding is via een constructie omzeild. Deze werknemer heeft Qbuzz, gevraagd en ongevraagd, van informatie van Veolia voorzien, terwijl hij nog in dienst was van Veolia (in de periode van januari tot 1 mei 2014) en ook daarna.

Het ontvangen van vertrouwelijke informatie van de ex-medewerker van Veolia vond plaats in het kader van de openbare aanbesteding van de provincie Limburg voor het openbaar vervoer in de provincie Limburg voor de periode 2016-2031. Op 10 maart 2015 is de concessie gegund aan Abellio Limburg, de entiteit die hiervoor is opgericht.

NS heeft de Provincie Limburg op de hoogte gesteld van de onregelmatigheden en daarbij aangegeven de gevolgen te zullen aanvaarden. Een eventueel besluit van de Provincie Limburg om Abellio Limburg uit te sluiten van de aanbesteding zal door NS volledig worden gerespecteerd.

Excuses
NS is geschokt door de uitkomsten van het onderzoek en noemt de onregelmatigheden “volstrekt onaanvaardbaar, verwerpelijk en tegenstrijdig aan de cultuur waar NS voor staat.” De NS betreurt de gang van zaken bij deze dochteronderneming en biedt excuses aan, in het bijzonder aan de Provincie Limburg en Veolia.

In het onderzoek wordt duidelijk dat de ex-medewerker van Veolia feitelijk onderdeel uitmaakte van het biedingsteam van Abellio Limburg en dat zijn informatie daar is gedeeld. Niet is vastgesteld dat de verstrekte informatie ook daadwerkelijk van invloed is geweest op de inschrijving van Abellio Limburg op de aanbesteding, hoewel NS die constatering in het licht van de ernst van de zaak minder van belang vindt.

Uit het onderzoek blijkt dat de CEO van NS was geïnformeerd over het voornemen om de ex-medewerker van Veolia in dienst te nemen, mocht Abellio Limburg de concessie winnen. Hij had evenwel geen kennis van de geconstateerde onregelmatigheden.

Maatregelen
NS constateert dat Qbuzz op het vlak van cultuur en compliance niet adequaat was ingebed in de NS organisatie. Ook voor direct betrokkenen binnen NS had er aanleiding moeten zijn om scherper op te letten, concludeert NS.
NS initieert een veelomvattende analyse naar de effectiviteit van de bestaande interne procedures, risicobeheersing, compliance en controls bij NS en al haar dochterondernemingen. De analyse omvat het functioneren van klokkenluidersregelingen, de werving, toetsing en beoordeling van personeel, en de waarden en professioneel kritische houding verankerd in de organisatiecultuur. Een externe partij zal de analyse toetsen, waarna nadere maatregelen worden genomen ter versterking van compliance, procedures en interne controles.

Onderzoek en rapport
NS stuitte naar aanleiding van een intern compliance onderzoek op enkele e-mails van medewerkers van Qbuzz die aanleiding gaven tot nader onderzoek naar de gang van zaken bij de bieding van het openbaar vervoer in de Provincie Limburg. Het onderzoek wordt uitgevoerd door externe advocaten van De Brauw Blackstone Westbroek en forensische experts van Alvarez & Marsal.

Hoewel er op dit moment geen aanwijzingen zijn dat ook onregelmatigheden hebben plaatsgevonden bij andere biedingen, zal NS daar toch nader onderzoek naar laten doen om het zekere voor het onzekere te nemen.
De drie betrokken Qbuzz/Abellio Nederland bestuurders hebben, na aanvankelijke verklaringen, aangegeven geen verdere medewerking aan het onderzoek te verlenen. De Brauw heeft hen gevraagd om informatie die zij eventueel nog niet hebben gedeeld, te verstrekken, in het belang van het onderzoek.

Het rapport met de bevindingen tot nu toe staat op de website van NS en is verstrekt aan de Provincie Limburg en de ministeries van Financiën en Infrastructuur & Milieu. Ook Veolia en Arriva zijn geïnformeerd. Tevens heeft NS melding gemaakt van de bevindingen bij het Openbaar Ministerie en de Autoriteit Consument en Markt en volledige medewerking toegezegd.
pi_152094633
De enige juiste stap denk ik?
pi_152094706
Aanrijding met persoon is over het algemeen toch meestal zelfmoord? Kan je niet de machinist opvangen, vervolgens die trein uit de dienstregeling nemen om schoon te kunnen maken, en vervolgens met de hogedrukspuit de stukjes bij elkaar spuiten en de rails schoonspuiten. Vervolgens de restjes mens opscheppen met de graafmachine en die dumpen?

Lijkt me dat je dan veel sneller het spoor weer vrij hebt. Kunnen ze de restjes later wel ergens anders identificeren.
Radicale manier, maar het moet maar eens afgelopen zijn met het zelfmoord plegen voor een trein en vervolgens uren alles platleggen.
  dinsdag 28 april 2015 @ 14:03:35 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_152094766
En wat als het geen zelfmoord is, maar als er iemand geduwd is?
pi_152094768
Zo werkt het dus ook en dat duurt ongeveer 2 a 3 uur, helemaal op zo'n drukke dag als koningsdag.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_152094770
Er moet forensisch onderzoek gedaan worden, en soms is dat wat moeilijker dan de andere keer..
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 april 2015 @ 14:08:33 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152094879
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:46 schreef James1988 het volgende:
Nu we het toch over NS hebben, dit is zojuist verschenen:

[..]

Goed dat dit naar buiten wordt gebracht.

Kan me best voorstellen dat Abellio eruit wordt geknikkerd of dat de aanbesteding hierdoor over moet.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')