Met zulk weer met zo'n hoge trein gaan rijden is ook een tikkie onverstandig.quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Filmpje: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-trein-valt-van-brug
Dat is natuurlijk onzin. Om welke afspraken te omzeilen? Als de bieding niet juist is verlopen is dat iets anders. Dan gaat het niet om afspraken te omzeilen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:38 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wij zien dat hele Qbuzz/Abellio als een U-bocht om afspraken te omzeilen. Wat mij betreft kan NS-dochter QbuzzAbellioNederlandOfEigenlijkLimburg inpakken en wegwezen.
http://voorbeterov.nl/
Waar je nooit iets van vernomen hebt is hoe Vestjes destijds Veolia met de buit aan de haal liet gaan. Hermes is destijds op een schandalige manier uit het veld geslagen met beloftes die door Veolia nooit waargemaakt zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:07 schreef _JdM_ het volgende:
Als ik dan toch mijn alu-hoedje op mag zetten...
Het komt Veolia wel heel goed uit natuurlijk, dat een (ex-)werknemer van hen hierbij is betrokken. Wie wordt er namelijk beter van... Veolia: Zij gaan de tijdelijke concessie rijden.... Tegen de hoofdprijs uiteraard.
Wat stond er laatst (paar maanden geleden) ook al weer in de kranten? Dan Veolia er alles aan ging doen om zo lang mogelijk te rekken?
Daarom zijn wij ook gebeten op het onverkort laten nakomen van afspraken in biedingen. Dat vonden we van Fyra, dat vonden we al eerder, dat vonden we toen EBS opeens in Waterland werd gematst, dat vonden we steeds. Ik herinner me nog de zure reacties toen we dat onlangs mbt Limburg benadrukten...quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:17 schreef Cherna het volgende:
[..]
Waar je nooit iets van vernomen hebt is hoe Vestjes destijds Veolia met de buit aan de haal liet gaan. Hermes is destijds op een schandalige manier uit het veld geslagen met beloftes die door Veolia nooit waargemaakt zijn.
Hou eens op met die karaktermoord. Afgelopen zomer in Limburg wezen kijken. Een week. Veolia had het prima voor mekaar.quote:Alle klachten over Veolia in Limburg vind je zelden terug bij beterov.nl
Nee. de zaak stinkt aan alle kanten. Daar kunnen we het wel over eens zijn.quote:Maar goed we zullen het moeten afwachten wat er nu precies is gebeurd en wie de steken heeft laten vallen. Netjes is het allemaal niet.
Het stinkt wel vaker bij aanbiedingen. Niet alleen bij het spoor.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Daarom zijn wij ook gebeten op het onverkort laten nakomen van afspraken in biedingen. Dat vonden we van Fyra, dat vonden we al eerder, dat vonden we toen EBS opeens in Waterland werd gematst, dat vonden we steeds. Ik herinner me nog de zure reacties toen we dat onlangs mbt Limburg benadrukten...
[..]
Hou eens op met die karaktermoord. Afgelopen zomer in Limburg wezen kijken. Een week. Veolia had het prima voor mekaar.
[..]
Nee. de zaak stinkt aan alle kanten. Daar kunnen we het wel over eens zijn.
Dat is niet boeiend, dat hoort een ingecalculeerd risico te zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:13 schreef James1988 het volgende:
Was dat ook niet omdat de brandstofprijzen ineens dermate fors stegen dat zelfs de (kleine) marges op de concessie helemaal opgesoupeerd werden?
... of met een artikel in de concessie over bij wie het risico ligt. In Limburg was dat gewoon niet geregeld en heeft Veolia met een rondje powerplay de opdrachtgever en de reiziger een poot uitgedraaid.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat is niet boeiend, dat hoort een ingecalculeerd risico te zijn.
Dus Veolia is dom genoeg geweest om dat niet in te calculeren, iets wat ze mijlenver van tevoren aan hadden kunnen zien komen maar dan zijn ze sielug? Ik zie al dat ik in het datacentrum niet doorbelast wordt voor de stijgende elektricteitsprijs, wat voor ongelofelijke idioot ben je dan als je daar intraptquote:Op dinsdag 28 april 2015 17:18 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
... of met een artikel in de concessie over bij wie het risico ligt. In Limburg was dat gewoon niet geregeld en heeft Veolia met een rondje powerplay de opdrachtgever en de reiziger een poot uitgedraaid.
Mja, Arriva krijgt in het noorden ook compensatie voor het afschaffen van het accijnsvoordeel op rode diesel. Dat kon in 2005 bij het ingaan van de concessie namelijk onmogelijk bekend zijn en viel buiten de ingecalculeerde risico's.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat is niet boeiend, dat hoort een ingecalculeerd risico te zijn.
Een brandstofprijsstjging kun je voorzien, een ingreep van de overheid wat minder.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nou dan is er toch een oplossing gevonden? De oplossing is hier ook heel simpel; verhoog de prijs die de reiziger per kilometer betaalt. Maar nee, het moest eerst zo ver komen dat er zowat iemand failliet ging. Als je hebt gescheten ga je toch ook niet pas twee weken later je reet afvegen. Kom nou.
Ja sukkels, laat ze gewoon in Leer Heizöl tanken. 70 cent de literquote:Op dinsdag 28 april 2015 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, Arriva krijgt in het noorden ook compensatie voor het afschaffen van het accijnsvoordeel op rode diesel. Dat kon in 2005 bij het ingaan van de concessie namelijk onmogelijk bekend zijn en viel buiten de ingecalculeerde risico's.
quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maar jeetje jongens, corruptie in Limburg. Wie had dat ooit kunnen voorzien.
Ik snap je punt en begrijp je emotie. Alleen is er wel een verschil met het onderwijs.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Een ingreep van de overheid kan je prima voorzien, daarvoor heb je in de boekhouding een weerstandsvermogen opgenomen, dat bestaat in de onderwijswereld al voor 80% uit "Veranderingen vanuit Den Haag", in de OV-wereld zou dat niet meer of minder moeten zijn.
Maar nee, het wiel moet opnieuw uitgevonden worden. Iedere. Fucking. Keer. Opnieuw.
Haha, kijk, iemand denkt dat er in het onderwijs geld isquote:Op dinsdag 28 april 2015 18:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik snap je punt en begrijp je emotie. Alleen is er wel een verschil met het onderwijs.
De onderwijsconcessie Drachten-Heerenveen wordt niet aanbesteed. Dus hoeven Veoliles Onderwijs Services en Arrivaschool Education Germany niet op het scherpst van de snede in te schrijven. (Even simpel en kort door de bocht gesteld.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |