abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:54:43 #226
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_152097502
quote:
Met zulk weer met zo'n hoge trein gaan rijden is ook een tikkie onverstandig.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:55:36 #227
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152097525
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:38 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Wij zien dat hele Qbuzz/Abellio als een U-bocht om afspraken te omzeilen. Wat mij betreft kan NS-dochter QbuzzAbellioNederlandOfEigenlijkLimburg inpakken en wegwezen.

http://voorbeterov.nl/
Dat is natuurlijk onzin. Om welke afspraken te omzeilen? Als de bieding niet juist is verlopen is dat iets anders. Dan gaat het niet om afspraken te omzeilen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_152097551
En het is ook totaal niet relevant voor dit incident natuurlijk. Je mag daar best wat van vinden hoor, maar dit is "Karel heeft zijn teen gestoten en nu heeft Henk pijn aan z'n schouder, KOPPEN MOETEN ROLLEN" Echt :')
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_152097841
Als ik dan toch mijn alu-hoedje op mag zetten...

Het komt Veolia wel heel goed uit natuurlijk, dat een (ex-)werknemer van hen hierbij is betrokken. Wie wordt er namelijk beter van... Veolia: Zij gaan de tijdelijke concessie rijden.... Tegen de hoofdprijs uiteraard.

Wat stond er laatst (paar maanden geleden) ook al weer in de kranten? Dan Veolia er alles aan ging doen om zo lang mogelijk te rekken?
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_152097913
Als iedereen nou gewoon zijn aluhoedje en veroordelingen even afzet en wacht op de rechtsstaat...
  dinsdag 28 april 2015 @ 16:17:31 #231
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152098059
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:07 schreef _JdM_ het volgende:
Als ik dan toch mijn alu-hoedje op mag zetten...

Het komt Veolia wel heel goed uit natuurlijk, dat een (ex-)werknemer van hen hierbij is betrokken. Wie wordt er namelijk beter van... Veolia: Zij gaan de tijdelijke concessie rijden.... Tegen de hoofdprijs uiteraard.

Wat stond er laatst (paar maanden geleden) ook al weer in de kranten? Dan Veolia er alles aan ging doen om zo lang mogelijk te rekken?
Waar je nooit iets van vernomen hebt is hoe Vestjes destijds Veolia met de buit aan de haal liet gaan. Hermes is destijds op een schandalige manier uit het veld geslagen met beloftes die door Veolia nooit waargemaakt zijn.

Alle klachten over Veolia in Limburg vind je zelden terug bij beterov.nl

Maar goed we zullen het moeten afwachten wat er nu precies is gebeurd en wie de steken heeft laten vallen. Netjes is het allemaal niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 28-04-2015 16:41:18 ]
pi_152098899
Veolia eist nieuwe aanbesteding vanwege fraude bij NS-dochter http://nu.nl/politiek/403(...)-bij-ns-dochter.html (via @NUnl)
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:07:40 #233
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_152099238
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:17 schreef Cherna het volgende:

[..]

Waar je nooit iets van vernomen hebt is hoe Vestjes destijds Veolia met de buit aan de haal liet gaan. Hermes is destijds op een schandalige manier uit het veld geslagen met beloftes die door Veolia nooit waargemaakt zijn.
Daarom zijn wij ook gebeten op het onverkort laten nakomen van afspraken in biedingen. Dat vonden we van Fyra, dat vonden we al eerder, dat vonden we toen EBS opeens in Waterland werd gematst, dat vonden we steeds. Ik herinner me nog de zure reacties toen we dat onlangs mbt Limburg benadrukten...

quote:
Alle klachten over Veolia in Limburg vind je zelden terug bij beterov.nl
Hou eens op met die karaktermoord. Afgelopen zomer in Limburg wezen kijken. Een week. Veolia had het prima voor mekaar.

quote:
Maar goed we zullen het moeten afwachten wat er nu precies is gebeurd en wie de steken heeft laten vallen. Netjes is het allemaal niet.
Nee. de zaak stinkt aan alle kanten. Daar kunnen we het wel over eens zijn.
pi_152099293
Karaktermoord? Daar durf jij iemand anders van te beschuldigen? :D

Veolia heeft het na een grote financiële injectie omdat ze te laag geboden hadden inderdaad prima voor elkaar :D Chapeau!
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:13:45 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_152099408
Was dat ook niet omdat de brandstofprijzen ineens dermate fors stegen dat zelfs de (kleine) marges op de concessie helemaal opgesoupeerd werden?
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:14:53 #236
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152099435
quote:
18s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:07 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Daarom zijn wij ook gebeten op het onverkort laten nakomen van afspraken in biedingen. Dat vonden we van Fyra, dat vonden we al eerder, dat vonden we toen EBS opeens in Waterland werd gematst, dat vonden we steeds. Ik herinner me nog de zure reacties toen we dat onlangs mbt Limburg benadrukten...

[..]

Hou eens op met die karaktermoord. Afgelopen zomer in Limburg wezen kijken. Een week. Veolia had het prima voor mekaar.

[..]

Nee. de zaak stinkt aan alle kanten. Daar kunnen we het wel over eens zijn.
Het stinkt wel vaker bij aanbiedingen. Niet alleen bij het spoor.

Wie pleegt er karaktermoord. Stukken dat een Telerail niet noodzakelijk zijn etc..zijn totale nonsens.

Als jij stelt dat Veolia het allemaal prima in orde heeft zou ik nog maar wat langer dan een week rondneuzen.
http://www.zekerwel.nl/st(...)jmeegse-student.html
En dat is een greep uit de vele links.

Maar goed ik gooi niet graag met modder, het spijt me. De stukken in http://voorbeterov.nl/
zijn met vooroordelen geschreven. En dat is mijn mening.
pi_152099449
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:13 schreef James1988 het volgende:
Was dat ook niet omdat de brandstofprijzen ineens dermate fors stegen dat zelfs de (kleine) marges op de concessie helemaal opgesoupeerd werden?
Dat is niet boeiend, dat hoort een ingecalculeerd risico te zijn.
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:18:03 #238
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_152099501
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

... of met een artikel in de concessie over bij wie het risico ligt. In Limburg was dat gewoon niet geregeld en heeft Veolia met een rondje powerplay de opdrachtgever en de reiziger een poot uitgedraaid.
pi_152099543
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:18 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

... of met een artikel in de concessie over bij wie het risico ligt. In Limburg was dat gewoon niet geregeld en heeft Veolia met een rondje powerplay de opdrachtgever en de reiziger een poot uitgedraaid.
Dus Veolia is dom genoeg geweest om dat niet in te calculeren, iets wat ze mijlenver van tevoren aan hadden kunnen zien komen maar dan zijn ze sielug? Ik zie al dat ik in het datacentrum niet doorbelast wordt voor de stijgende elektricteitsprijs, wat voor ongelofelijke idioot ben je dan als je daar intrapt :D
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 april 2015 @ 17:20:57 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152099568
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Mja, Arriva krijgt in het noorden ook compensatie voor het afschaffen van het accijnsvoordeel op rode diesel. Dat kon in 2005 bij het ingaan van de concessie namelijk onmogelijk bekend zijn en viel buiten de ingecalculeerde risico's.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_152099593
Nou dan is er toch een oplossing gevonden? De oplossing is hier ook heel simpel; verhoog de prijs die de reiziger per kilometer betaalt. Maar nee, het moest eerst zo ver komen dat er zowat iemand failliet ging. Als je hebt gescheten ga je toch ook niet pas twee weken later je reet afvegen. Kom nou.
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:32:37 #242
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_152099786
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nou dan is er toch een oplossing gevonden? De oplossing is hier ook heel simpel; verhoog de prijs die de reiziger per kilometer betaalt. Maar nee, het moest eerst zo ver komen dat er zowat iemand failliet ging. Als je hebt gescheten ga je toch ook niet pas twee weken later je reet afvegen. Kom nou.
Een brandstofprijsstjging kun je voorzien, een ingreep van de overheid wat minder.

Ik zeg trouwens nergens dat Veolia "zielug" is.
pi_152099851
Een ingreep van de overheid kan je prima voorzien, daarvoor heb je in de boekhouding een weerstandsvermogen opgenomen, dat bestaat in de onderwijswereld al voor 80% uit "Veranderingen vanuit Den Haag", in de OV-wereld zou dat niet meer of minder moeten zijn.

Maar nee, het wiel moet opnieuw uitgevonden worden. Iedere. Fucking. Keer. Opnieuw.
  Moderator dinsdag 28 april 2015 @ 17:53:47 #244
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152100230
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, Arriva krijgt in het noorden ook compensatie voor het afschaffen van het accijnsvoordeel op rode diesel. Dat kon in 2005 bij het ingaan van de concessie namelijk onmogelijk bekend zijn en viel buiten de ingecalculeerde risico's.
Ja sukkels, laat ze gewoon in Leer Heizöl tanken. 70 cent de liter :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_152100299
Maar jeetje jongens, corruptie in Limburg. Wie had dat ooit kunnen voorzien.
pi_152100370
Goeie opmerking wel van Somoht op OVNL, laatste zin:
  dinsdag 28 april 2015 @ 18:05:20 #247
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_152100487
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maar jeetje jongens, corruptie in Limburg. Wie had dat ooit kunnen voorzien.
_O-
  dinsdag 28 april 2015 @ 18:07:10 #248
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_152100532
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Een ingreep van de overheid kan je prima voorzien, daarvoor heb je in de boekhouding een weerstandsvermogen opgenomen, dat bestaat in de onderwijswereld al voor 80% uit "Veranderingen vanuit Den Haag", in de OV-wereld zou dat niet meer of minder moeten zijn.

Maar nee, het wiel moet opnieuw uitgevonden worden. Iedere. Fucking. Keer. Opnieuw.
Ik snap je punt en begrijp je emotie. Alleen is er wel een verschil met het onderwijs.

De onderwijsconcessie Drachten-Heerenveen wordt niet aanbesteed. Dus hoeven Veoliles Onderwijs Services en Arrivaschool Education Germany niet op het scherpst van de snede in te schrijven. (Even simpel en kort door de bocht gesteld.)
pi_152100607
Mag toch hopen dat het niet opnieuw moet. Arriva heeft gewoon een geldige bieding gedaan.
pi_152100725
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 18:07 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik snap je punt en begrijp je emotie. Alleen is er wel een verschil met het onderwijs.

De onderwijsconcessie Drachten-Heerenveen wordt niet aanbesteed. Dus hoeven Veoliles Onderwijs Services en Arrivaschool Education Germany niet op het scherpst van de snede in te schrijven. (Even simpel en kort door de bocht gesteld.)
Haha, kijk, iemand denkt dat er in het onderwijs geld is :D Wij hebben twee gebouwen waar we, als er een muurtje weggehaald moet worden, we geen aannemer meer bellen omdat we de stenen er zelf af kunnen pakken.

Kom op, het heeft geen fuck met aanbesteden te maken, dit is gewoon simpelweg bedrijfsvoering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')